Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.283 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Anonymoussaurus daar heb ik naar gekeken.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 18:04
Ik wordt naar mijn mening op vele van mijn reacties gemeningmod door Apple fanboys en als gezeur, trol en leugenaar uitgemaakt, wat een niveau hier op tweakers! Met name [Verwijderde gebruiker] gedraagt zich als een gigantische kleuter.

nieuws: Apple maakt iOS 11.3 met batterijconditiefunctie beschikbaar

Diverse 0 en -1 reacties omdat ik mijn eigen (kritische) ervaring met de accu van mijn iPhone presenteer, terwijl dit toch zeker in de lijn is van het artikel.

[ Voor 10% gewijzigd door SeelenSchmerz op 30-03-2018 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 16:42
Ja, het Apple artikel heeft een heleboel -1'tjes die eigenlijk een 0 of 1 zijn. Voorbeeld:
Ruw ER in 'nieuws: Apple maakt iOS 11.3 met batterijconditiefunctie beschikbaar'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: EU dreigt 300.000 .eu-domeinen van Britten te schrappe...

Gezien het moderatiegeklaag lijkt me dit zeker geen +1 waard.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Dat bericht gaat sws helemaal mis, standaard antwoorden van jouw worden standaard +2 gezet, terwijl niks meer dan +1 is.

Het grote adblocking topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, valt wel mee imho. Staan gewoon paar imho redelijk informatieve stukjes in met links naar bronnen (waar relevant enzo), die best iets toevoegen.

Sowieso wordt er niks "standaard" op +2 gezet, want het meeste staat gewoon op +1, waar het idd thuishoort.

Daarnaast zie ik niet in wat de relevantie is of het een van "mijn posts" is die een +1, +2 of voor mijn part een +3 of een -1 is. Wie wat post maakt voor de score niet uit, we modereren hier niet op naam oid, maar op inhoud.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 30-03-2018 14:33 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SRich
wildhagen schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:33:
Mwah, valt wel mee imho. Staan gewoon paar imho redelijk informatieve stukjes in met links naar bronnen (waar relevant enzo), die best iets toevoegen.

Sowieso wordt er niks "standaard" op +2 gezet, want het meeste staat gewoon op +1, waar het idd thuishoort.

Daarnaast zie ik niet in wat de relevantie is of het een van "mijn posts" is die een +1, +2 of voor mijn part een +3 of een -1 is. Wie wat post maakt voor de score niet uit, we modereren hier niet op naam oid, maar op inhoud.
Het was geen aanval naar jou ;)
Ik heb er aardig wat van +2 afgehaald, niet alleen van jou. Maar ik bedoelde ermee dat het beetje ontspoort in dat nieuwsbericht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vat het ook niet als aanval op ;)

Maar idd, het ontspoort soms wel aardig bij een aantal posts, hoewel ik de indruk heb dat het nu over het algemeen vrij goed lijkt te staan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Deze gebruiker geeft een onterechte +3: Sk313t0r in 'nieuws: 'WhatsApp laat gebruikers elkaar melding sturen bij ...

Laat maar.. Ben niet scherp. Deze gebruiker kan niet eens meer modden. Sorry voor de verwarring.

[ Voor 18% gewijzigd door Anonymoussaurus op 30-03-2018 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Chinees verbod op gebruik vpn-diensten gaat in'

Waarom is dit 0? De reactie waar ik op reageer, had in eerste instantie iets anders staan, maar hij heeft dat aangepast en nu is niet meer te zien wat er stond. Lijkt me niet dat ik daarvan de dupe hoef te zijn toch en ik zeg verder niets geks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

CH4OS schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:46:
CH4OS in 'nieuws: Chinees verbod op gebruik vpn-diensten gaat in'

Waarom is dit 0? De reactie waar ik op reageer, had in eerste instantie iets anders staan, maar hij heeft dat aangepast en nu is niet meer te zien wat er stond. Lijkt me niet dat ik daarvan de dupe hoef te zijn toch en ik zeg verder niets geks.
Strikt genomen is een 0 geen straf. Wat stond er eerst?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SgtElPotato in 'nieuws: Smokkelaars gebruiken drones om smartphones naar C...

Gezien de toonzetting en het feit dat dit GR-materiaal is, lijkt me dit geen 0, maar eerder een -1.

Naar de massale +2's en zelfs +3's mag imho denk ik ook wel even gekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PcDealer schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 13:10:
[...]

Strikt genomen is een 0 geen straf. Wat stond er eerst?
Was een vraag of via ssh tunnels dan ook geblokkeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

droner in 'nieuws: Aan VS uitgeleverde Rus zegt niet schuldig te zijn aan hac...

14x +3? WTF? Het heeft nota bene met de hele newspost niks meer te maken. Eerder een 0 of hooguit een +1 dan een +3.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die onderste twee vind ik wel degelijk -1, dat is puur schoolmeesteren. Ook in een .plan is dat imho ongewenst.

De anderen zijn idd geen -1's nee in deze context.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Nog steeds jammer dat zo'n reactie op +2 mag, want dat is het niet. Laat wel meteen zien dat niemand het wat boeit als je het hier 3x meld en dan wel moderatie rechten uitzetten omdat je "foutief modeert" hè @Bor? Triest hoor dit.

Nu zal ik vast een berichtje krijgen dat ik zulke dingen niet mag plaatsen en wordt mijn bericht aangepast, want ja, censuur.

[ Voor 8% gewijzigd door Meg op 02-04-2018 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Meg schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:04:
[...]

Nog steeds jammer dat zo'n reactie op +2 mag, want dat is het niet. Laat wel meteen zien dat niemand het wat boeit als je het hier 3x meld en dan wel moderatie rechten uitzetten omdat je "foutief modeert" hè @Bor? Triest hoor dit.

Nu zal ik vast een berichtje krijgen dat ik zulke dingen niet mag plaatsen en wordt mijn bericht aangepast, want ja, censuur.
Inmiddels is de post gefixeerd aangezien het geen +2 is. Jouw toon hier in het topic mag echter rustig vriendelijker. Scores fixeren zijn we terughouden mee en we kijken eerst op een reactie via de normale weg op een juiste score kan komen (waar het in eerste instantie ook naar toe leek te gaan), dat is bij jouw ook bekend. Vervolgens beslissen over te gaan om een reactie op een score fixeren is aan de crew.

Het staat je vrij het oneens te zijn met door de crew genomen beslissingen echter de toon uit jouw reactie mag je voortaan dus achterwegen laten.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Bedankt @Zeehond, teminste een moderator die aardig is.

Verder snap ik niet wat er mis is met de toon, het is gewoon de waarheid tegenover Bor; maar dat is blijkbaar niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 23:11

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Ook 'de waarheid' moet op een vriendelijke toon gebracht worden, en dat was jouw toon niet. Bovendien maakt zo'n toon mij heel weinig genegen om voor je op te komen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Meg schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:39:
Bedankt @Zeehond, teminste een moderator die aardig is.

Verder snap ik niet wat er mis is met de toon, het is gewoon de waarheid tegenover Bor; maar dat is blijkbaar niet toegestaan.
Waarom weer de slachtoffer rol kiezen Meg? Totaal onnodig en eerlijk gezegd ben ik daar ook wel klaar mee inmiddels. Dat heb je ook al eens eerder gehoord. Jouw moderatierechten zijn uitgezet omdat je hier opzettelijk misbruik van hebt gemaakt. Houd dus vooral jezelf een spiegel voor in plaats van elke keer weer te ageren tegen ontvangen sturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kain_niaK in 'plan: Tweakers verrijkt website met introductie van lootboxes -...

Staat nu heel hard op +3, terwijl dit echt geen +3 post is. Met 139x +3 lijkt me deze voor zo'n beetje elke gemiddelde sterveling op Tweakers (bepaalde crew uitgezonderd) lastig op de juiste moderatie te krijgen.

EDIT:
Ook begrijp ik niet wat er ongewenst/offtopic is aan CH4OS in 'nieuws: Samsung brengt geen updates meer uit voor drie jaar oude Ga...

EDIT2:
De eerste reactie uit deze post heeft overigens een paar +3 erbij gekregen, helaas.

EDIT3:
Ik snap dat men het hiermee eens is, maar dat maakt de post nog geen +3:
Wolliebolly in 'nieuws: Super Smash Bros. voor Nintendo Switch lijkt te versc...

EDIT4:
Ook CH4OS in 'nieuws: Super Smash Bros. voor Nintendo Switch lijkt te verschijnen... lijkt mij geen -1. Een 0 zou ik prima vinden, aangezien het niet geheel ontopic is, maar ongewenst is het allerminst.

EDIT5:
De reactie van Wolliebolly blijft +3's scoren...

[ Voor 80% gewijzigd door CH4OS op 03-04-2018 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolliebolly
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-07 16:29
EDIT2:
De eerste reactie uit deze post heeft overigens een paar +3 erbij gekregen, helaas.

EDIT3:
Ik snap dat men het hiermee eens is, maar dat maakt de post nog geen +3:
Wolliebolly in 'nieuws: Super Smash Bros. voor Nintendo Switch lijkt te versc...

EDIT4:
Ook CH4OS in 'nieuws: Super Smash Bros. voor Nintendo Switch lijkt te verschijnen... lijkt mij geen -1. Een 0 zou ik prima vinden, aangezien het niet geheel ontopic is, maar ongewenst is het allerminst.

EDIT5:
De reactie van Wolliebolly blijft +3's scoren...
Ik ben het ermee eens en vind het ook geen +3 waard 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Geen zin om een topic aan te maken.
BenVenNL in 'nieuws: Square Enix belooft pc-versie van Chrono Trigger te verb...
Verwijderd in 'nieuws: Square Enix belooft pc-versie van Chrono Trigger te verb...

Ik heb ook dat de media player vaak niet vooruit te branden is, dus van mij een nul.

Maar dit lijkt mij een dubbelaccount?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
HMC schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:18:
Geen zin om een topic aan te maken.
BenVenNL in 'nieuws: Square Enix belooft pc-versie van Chrono Trigger te verb...
Verwijderd in 'nieuws: Square Enix belooft pc-versie van Chrono Trigger te verb...

Ik heb ook dat de media player vaak niet vooruit te branden is, dus van mij een nul.

Maar dit lijkt mij een dubbelaccount?
De reacties verschillen op belangrijke punten van elkaar. ;)
Bovendien is de één abonnee, de ander niet. Ik denk dat je spoken ziet (of niet goed leest :P )

Beide een 0 overigens, -1 is IMO te negatief.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ger schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:56:
[...]

De reacties verschillen op belangrijke punten van elkaar. ;)
Bovendien is de één abonnee, de ander niet. Ik denk dat je spoken ziet (of niet goed leest :P )

Beide een 0 overigens, -1 is IMO te negatief.
Inderdaad, zie spoken. Maar de gelijkheid, in tegenstelling tot de tegengesteldheden deed mijn wenkbrauw fronsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
HMC schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:14:
[...]

Inderdaad, zie spoken. Maar de gelijkheid, in tegenstelling tot de tegengesteldheden deed mijn wenkbrauw fronsen.
Ik vermoed eerder dat de 2e dit juist vanwege die eerste zo heeft weggezet...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robvanwijk
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-08 00:26
Misschien niet zozeer een vraag over moderatie, maar wel gerelateerd:
pietdummie in 'nieuws: Nvidia stopt tijdelijk tests met zelfrijdende auto's v...
Dat ie op 0 (niet gemodereerd) staat in plaats van -1 maakt me op zich nog niet zoveel uit. Wat ik me afvroeg is of die reactie überhaupt door de beugel kan, of dat dit dusdanig ver over de schreef gaat dat deze post gerapporteerd moet worden (en zo ja, hoe gaat dat in zijn werk; op het forum staan overal "rapporteer" linkjes, maar die ontbreken op de front page)?

Om misverstanden te voorkomen, ik ben zelf degene waar ie tegen aan het schreeuwen is, dus ik kan geen onpartijdigheid claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

robvanwijk schreef op donderdag 5 april 2018 @ 07:47:
pietdummie in 'nieuws: Nvidia stopt tijdelijk tests met zelfrijdende auto's v...
Dat ie op 0 (niet gemodereerd) staat in plaats van -1 maakt me op zich nog niet zoveel uit. Wat ik me afvroeg is of die reactie überhaupt door de beugel kan, of dat dit dusdanig ver over de schreef gaat dat deze post gerapporteerd moet worden (en zo ja, hoe gaat dat in zijn werk; op het forum staan overal "rapporteer" linkjes, maar die ontbreken op de front page)?

Om misverstanden te voorkomen, ik ben zelf degene waar ie tegen aan het schreeuwen is, dus ik kan geen onpartijdigheid claimen.
Misschien ligt het aan het tijdstip van schrijven. Misschien had hij al iets te diep in het glaasje gekeken. :P
Wat een gedrocht van een reactie, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
robvanwijk schreef op donderdag 5 april 2018 @ 07:47:

Ik denk dat pietdummie eigenlijk vooral op Geenstijl actief is en af en toe een uitstapje maakt zonder zijn modus aan te passen.

Prima dat je als user 'stellig' probeert te zijn. Maar er is een duidelijk verschil tussen 'stellig zijn' en 'moedwillig anderen beledigen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Hoppa! schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:24:
[...]

Ik denk dat pietdummie eigenlijk vooral op Geenstijl actief is en af en toe een uitstapje maakt zonder zijn modus aan te passen.

Prima dat je als user 'stellig' probeert te zijn. Maar er is een duidelijk verschil tussen 'stellig zijn' en 'moedwillig anderen beledigen'.
De betreffende reactie is door een collega aangepakt inmiddels zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'nieuws: Nederlandse beveiligingsexperts pleiten voor collectieve ... is geen +1. Een totaal nutteloze oneliner die voor niemand interessant is mag gewoon naar -1.

Een reactie als "dat dus" valt onder "zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde" en is daarmee -1 volgens de richtlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
DeDooieVent in 'nieuws: Zuckerberg getuigt volgende week voor Congres VS over...
Iedere FB gebruiker impliciet voor downpatiënt uitmaken is eerder -1 dan +1.

Wie hier +3 heeft gegeven, nou ja, vul zelf maar in >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Tjolk op 05-04-2018 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ehm, in de categorie is dit een +2, ongewenst of gewoon in strijd met de algemene voorwaarden/beleid:

stuffie123 in 'nieuws: Nederlander wil ook in andere landen aandacht voor wac...

Sure, het is informatief, maar het geeft ook vrij direct een platform voor de verspreiding van een klein woordenboek aan vermoedelijk illegaal verkregen user-/ww-combinaties... Lijkt me niet helemaal wenselijk om dit uit te lichten, ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:40

Tribits

Onkruid vergaat niet

Twam schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:20:
...
Lijkt me niet helemaal wenselijk om dit uit te lichten, ofwel?
En inmiddels weggesmurfd. Komt er volgens mij inderdaad op neer dat Tweakers in dit opzicht niet probeert de grenzen van het toelaatbare op te zoeken.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

pietdummie in 'nieuws: Hoogleraren boycotten Koreaanse universiteit om onderz...

Ik weet niet, maar hij insinueert hier dat Afrikanen genetisch inferieur (want LUI) zijn. Dit lijkt me toch echt wel -2 materiaal imho? Even 1+ miljard mensen op die manier generaliseren :X

Goeie user trouwens. Net 3 weken geregistreerd, en nu al een totale reactiescore van -31 en een gemiddelde reactiescore van -0.8 :X

Misschien enige bijsturing gewenst?

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 06-04-2018 04:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14

Hier gaat pietdummie ook weer lekker verder met persoonlijke beledigingen en niet-onderbouwde posts. Ik ga ze niet allemaal plaatsen, maar er komt eigenlijk nooit iets zinnigs uit. Overduidelijk een troll die maar op één ding uit is. Ik stel voor dat hij zo snel als mogelijk krijgt waar hij voor gekomen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo te zien is de user al gebanned (in zijn profiel te zien).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:44

WCA

WCA in 'poll: Share & chill'

Waarom krijg ik hier 0? Lijkt me toch gewoon een +1?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
GreNade schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:19:
WCA in 'poll: Share & chill'

Waarom krijg ik hier 0? Lijkt me toch gewoon een +1?
Ik heb geen idee wat er gedurende de eerste 19,5 uur heeft gestaan, misschien dat het eerst heel logisch een 0 was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Het is nu gewoon een +1 inderdaad. Een poll mag ook wat soepeler gemodereerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:44

WCA

Ger schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:32:
[...]

Ik heb geen idee wat er gedurende de eerste 19,5 uur heeft gestaan, misschien dat het eerst heel logisch een 0 was. ;)
Ja, stom van mij om 'm in die tijd aan te passen, 't was geen bijzondere wijziging. Er stond eerst "Ik vind het een belachelijk domme manier van account delen in ieder geval"

Voor de rest exact hetzelfde. Bedacht me na het posten hier dat dat mogelijk de reden was dat er 0 gestemd was, ookal was het geen persoonlijke aanval of flamebait. 't zijn dan ook maar 2 personen die gestemd hebben.

Ach ja, het is gefixt. Thanks.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CEx in 'nieuws: Kabinet past aftapwet aan op gerichte interceptie, datadeling...

Geen +2. En de +3-gevers mogen imho onderzocht worden.

Verwijderd in 'nieuws: Kabinet past aftapwet aan op gerichte interceptie, datadel...

Imho geen +3.

[ Voor 37% gewijzigd door wildhagen op 06-04-2018 17:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwijk
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-08 00:26
Is het terecht dat robvanwijk in 'nieuws: Microsoft werkt aan verbeteringen in Sets-functie met ... een -1 heeft gekregen? Zo ja, dan zou ik het fijn vinden om te horen waarom dat zo is; het was bedoeld als een nuttige bijdrage.

Voor de volledigheid, ja, de reactie is gewijzigd, maar daarbij heb ik niks aan de originele tekst veranderd, alleen de laatste alinea, na de "edit:" markering, toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
robvanwijk schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:43:
Is het terecht dat robvanwijk in 'nieuws: Microsoft werkt aan verbeteringen in Sets-functie met ... een -1 heeft gekregen? Zo ja, dan zou ik het fijn vinden om te horen waarom dat zo is; het was bedoeld als een nuttige bijdrage.

Voor de volledigheid, ja, de reactie is gewijzigd, maar daarbij heb ik niks aan de originele tekst veranderd, alleen de laatste alinea, na de "edit:" markering, toegevoegd.
Dat lijkt mij geen -1 inderdaad. Die moderatie kwam van een enkele user.
Je staat momenteel vrij stevig op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

stuiterveer in 'nieuws: Facebook gaat unsend-optie voor privéberichten introd...

Geen idee waarom dit zoveel +2's en zelfs +3's krijgt, want meer dan een +1 zie ik er toch niet in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanDingenout
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
-1 gemod, maar duidelijk geen flamebait, belediging, of iets dergelijks.

[ Voor 39% gewijzigd door StefanDingenout op 07-04-2018 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38
wildhagen schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:25:
stuiterveer in 'nieuws: Facebook gaat unsend-optie voor privéberichten introd...

Geen idee waarom dit zoveel +2's en zelfs +3's krijgt, want meer dan een +1 zie ik er toch niet in.
Boost rondje doen daar kan sowieso geen kwaad, wordt aardig wat gemenigmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kapotlood in 'nieuws: Kabinet past aftapwet aan op gerichte interceptie, data...

21x +3? Welnee. Meer dan een +1 kan ik er niet in zien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
@CH4OS
Die staan nu beter :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janbaarda in 'Ministerie: laat smartphone en werklaptop thuis bij zakenreis naar China'

Deze reactie is offtopic? terwijl deze vrijwel precies dezelfde reactie een paar posts lager wel ontopic is?

Verwijderd in 'Ministerie: laat smartphone en werklaptop thuis bij zakenreis naar China'

Wat mij betreft beide on-topic, er van uit gaand dat je echt je wachtwoorden af moet geven, zelfs als dat alleen bij sommige mensen zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 16:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 14:44
iew in 'nieuws: Organisaties klagen bij Amerikaanse FTC dat YouTube data van ...
De +3 lijkt eerder omdat mensen het met zijn/haar mening eens zijn.
Het bericht is on-topic, maar daar is alles wel mee gezegd, informatief zou ik het niet willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hij herhaalt het kunstje nog een keer: DeDooieVent in 'nieuws: Zuckerberg: we deden onvoldoende om Facebook-misbruik...

Dit kan imho echt niet, lijkt me dan ook eerder -1 dan 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 04:38:
[...]

Hij herhaalt het kunstje nog een keer: DeDooieVent in 'nieuws: Zuckerberg: we deden onvoldoende om Facebook-misbruik...

Dit kan imho echt niet, lijkt me dan ook eerder -1 dan 0.
Die heb ik even opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-09 14:23
https://tweakers.net/geek...ction=11397363#r_11397363

Waarom is dit een -1?
(Misschien een beetje te vroeg)

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Vind ik wel. Die eerste voegt zo weinig toe dat het ten eerste een troll lijkt, en ten tweede zo weinig toevoegt dat een -1 ook mag.

Die tweede is een blame zonder gegronde reden, noch bronvermelding. Is gewoon in het wilden westen schreeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Deze van mijzelf lijkt mij geen -1 maar gewoon ontopic.

Bor in 'downloads: Patch My PC 4.0.1.5'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het hele reactie-thread onder 'Ransomware' ontgrendelt bestanden pas na spelen PUBG staat vol van reacties die gaan over randsomware etc, maar allemaal gedownmod zijn door PUBG spelers.
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:05:
Die tweede is een blame zonder gegronde reden, noch bronvermelding. Is gewoon in het wilden westen schreeuwen.
Ik geef de bron waar ik het heb gezien, en de uitleg dat het niet online is gekomen op het youtube kanaal, kan ik weinig aan doen natuurlijk, dat de bron is verdwenen, verder ook niet heel gek natuurlijk, aangezien Epic echt niet publiekelijk in een rechts-strijd met PUBG wil belanden.

(De 0 score op mijn reactie doet me trouwens niet zoveel en is ook niet waarom ik post, ik post omdat in mijn ogen pijnlijk duidelijk is dat er massaal ge-mening-mod word in die reacties, en daar word ik giftig van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
SRich in 'nieuws: Buitengebieden ten noorden van Alphen aan den Rijn krijgen ...

Dat het misschien een aparte mening is oké, maar om er ongewenst aan te geven is volgens mij ook niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
SRich schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:03:
SRich in 'nieuws: Buitengebieden ten noorden van Alphen aan den Rijn krijgen ...

Dat het misschien een aparte mening is oké, maar om er ongewenst aan te geven is volgens mij ook niet correct.
Hij staat inmiddels op +1 zie ik, maar persoonlijk vind ik het een 0 die neigt naar een -1.

Sowieso heeft het niets meer met het artikel te maken natuurlijk. Inhoudelijk heb je best een punt en ben ik het eigenlijk grotendeels wel met je eens, maar je toon laat ook wel te wensen over. Schermen met geile ambtenaren, alle Oost-Europeanen over 1 kam scheren m.b.t. hun rijbewijs, ongefundeerd roepen dat de meerderheid van de ongelukken met vrachtwagens aan Polen/Roemenen te wijten is, etc.

Uiteindelijk kom ik op een 0 uit, maar ik kan een -1 eigenlijk best begrijpen door de combinatie van off topic en je toonzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Ger schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:16:
[...]

Hij staat inmiddels op +1 zie ik, maar persoonlijk vind ik het een 0 die neigt naar een -1.

Sowieso heeft het niets meer met het artikel te maken natuurlijk. Inhoudelijk heb je best een punt en ben ik het eigenlijk grotendeels wel met je eens, maar je toon laat ook wel te wensen over. Schermen met geile ambtenaren, alle Oost-Europeanen over 1 kam scheren m.b.t. hun rijbewijs, ongefundeerd roepen dat de meerderheid van de ongelukken met vrachtwagens aan Polen/Roemenen te wijten is, etc.

Uiteindelijk kom ik op een 0 uit, maar ik kan een -1 eigenlijk best begrijpen door de combinatie van off topic en je toonzetting.
Ik kan begrijpen dat men er een rant inzien, maar helaas kom ik het elke dag tegen op de A20/15, en de meerderheid van de ongevallen zijn toch helaas Polen en Roemenen. Misschien had ik het wat beter moeten verwoorden maar het is helaas meer feit dan mening

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
SRich schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:21:
[...]
het is helaas meer mening dan feit
FTFY.

Zie voor onderbouwing dit rapport van STIMVA (pdf). Ongeveer 7x zoveel Nederlanders dan Polen en 16x zoveel dan Roemenen.

Ook uit een wat oudere Quickscan (pdf) blijkt dat Nederlanders verreweg de meeste ongevallen veroorzaken.

Mocht je verder inhoudelijk willen discussieren hierover, open dan een apart topic in een geschikt forum en mention mij dan gerust. Hier is dat niet gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 19-09 23:11

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

b2vjfvj75gjx7 in 'nieuws: Bijna helft sites Nederlandse zorgverzekeraars heeft F...

+3, hoe dan? Lijkt me met ruim 220x +3 en 12x +2 moeilijk goed te zetten.

powerboat in 'nieuws: Bijna helft sites Nederlandse zorgverzekeraars heeft Fa... geen +2, want mening, met weinig onderbouwing.

Whoopsie, sorry voor de dubbelpost!

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 12-04-2018 00:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

nieuws: Bijna helft sites Nederlandse zorgverzekeraars heeft Facebook-tracking
De "hoogste" thread die start bij:
powerboat in 'nieuws: Bijna helft sites Nederlandse zorgverzekeraars heeft Fa...
"Het is een schande!!!" Geen +2
De reactie erop opk geen +2.
Lijstje over door Tweakers gebruikte trackers. Max +1

Dan 30k reacties met verschillende blockers. Allemaal 0. Het gaat over sites van zorgverzekeraars. Ik lees er niets over in de comments.

[ Voor 21% gewijzigd door HMC op 12-04-2018 01:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Met gecombineerd 100+ keer +2 of +3 gaan die reacties denk ik never nooit meer op de juiste plek komen.

Zeker die onderste +3 niet, met 252x (!!!) +3....denk dat daar echt wel eens naar gekeken mag worden wie daar zijn modrechten aan het misbruiken zijn :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Devata in 'nieuws: 'Tweede Kamer gaat akkoord met aanpassing aftapwet''
En het hele draadje eronder.

Flink gestrooid met +3's omdat men het idee heeft dat beleidsregels geen waarde hebben. MSalters legt het al uit, maar dat sneeuwt op deze manier een beetje onder. Ik snap best dat men het niet allemaal begrijpt, maar (sprekende als praktijkdeskundige): beleidsregels zijn gewoon harde regels waar de ambtelijke organisatie zich aan dient te houden.

Misschien kan het helpen als dit in het artikel nog uitgelegd wordt, maar nu zijn de top comments op dit artikel een relaas waarom Tweakers het allemaal mis heeft en hoe heel Nederland gepiepeld zou worden. Dat lijkt me niet correct. Ik zou ze liefst allemaal op +1 zien, met die van MSalters op een +2.

(NB: die laatste heb ik nu +3 gegeven om niet onder te laten sneeuwen t.o.v. de rest aangezien het de enige post met relevantie in dat draadje is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Laatst online: 19-09 12:20
wildhagen schreef op donderdag 12 april 2018 @ 03:09:
[...]

Met gecombineerd 100+ keer +2 of +3 gaan die reacties denk ik never nooit meer op de juiste plek komen.

Zeker die onderste +3 niet, met 252x (!!!) +3....denk dat daar echt wel eens naar gekeken mag worden wie daar zijn modrechten aan het misbruiken zijn :X
Die post is op zijn minst een +2, hij is zeker informatief.

Laat je een beetje kennen als Tweakers als je een post die over je eigen website gaat zo hard downmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

ApexAlpha schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:26:
[...]

Laat je een beetje kennen als Tweakers als je een post die over je eigen website gaat zo hard downmod.
Want tracking op een website waar je de meest privacy gevoelige gegevens achterlaat die je maar kunt bedenken staat gelijk aan tracking op T.net?

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ApexAlpha schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:26:
[...]

E r is niks informatiefs aan, laat staan een must read. Het is meer een open deur, want iedereen kan die info achterhalen.

Tevens wordt de reactie niet gedownmod, hij wordt op het juiste niveaugezet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Laatst online: 19-09 12:20
JDVB schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:32:
[...]

Want tracking op een website waar je de meest privacy gevoelige gegevens achterlaat die je maar kunt bedenken staat gelijk aan tracking op T.net?
Je legt mij nu woorden in de mond. Beetje flauw want dit zeg ik niet.

Ik zeg alleen dat het op zijn minst informatief is te weten van welke trackingdiensten Tweakers gebruikmaakt in een topic waar het gaat over het gebruiken van trackingdiensten.

En daarbuiten valt dit nieuwsitem binnen een bredere discussie over online tracking in het algemeen. En ook daarbinnen is de post over Tweakers zeker relevant. We zitten namelijk op Tweakers.
wildhagen schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:33:
[...]

E r is niks informatiefs aan, laat staan een must read. Het is meer een open deur, want iedereen kan die info achterhalen.
Iedereen kan ook die info over de zorgwebsites achterhalen.

Ik vind het meer dan een +1, en dat vind de rest van het publiek sowieso ook, gezien de modjes. Het is dan misschien geen must read maar het is wel meer dan ontopic en gewoon flauw dat je zelf een heel nieuwsbericht over andere website schrijft maar een comment over je eigen website niet op +2 durft te laten.

[ Voor 30% gewijzigd door ApexAlpha op 12-04-2018 09:36 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2