Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.284 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

ApexAlpha schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:34:
[...]

Je legt mij nu woorden in de mond. Beetje flauw want dit zeg ik niet.

Ik zeg alleen dat het op zijn minst informatief is te weten van welke trackingdiensten Tweakers gebruikmaakt in een topic waar het gaat over het gebruiken van trackingdiensten.

Het is dan misschien geen must read maar het is wel meer dan ontopic en gewoon flauw dat je zelf een heel nieuwsbericht over andere website schrijft maar een comment over je eigen website niet op +2 durft te laten.
Ik leg niemand woorden in de mond, ik stel een vraag. Ik mag hopen dat je het met het artikel eens bent dat voor de ene website tracking/keylogging/etc. totaal not done is, en voor de andere website dit onder de door jou aangehaalde algemene discussie valt.
Het artikel gaat over dat eerste, tracking op T.net valt daar imho zeker niet onder, op wat voor een manier dan ook die suggestie wel wekken verdient zeker geen +3.

Het is dat er nog net niet de beschuldiging bij staat dat T.net net zo erg is, anders had het van mij een -1 gehad. Een +1 is nu prima maar meer niet. Als het artikel daadwerkelijk over die algemene discussie zou gaan was dat anders geweest, maar dan had T.net waarschijnlijk ook wel wat aan zelf reflectie gedaan (wat wel vaker gedaan wordt overigens).
Meer dan een +1 maakt van die reactie imho een pot verwijt de ketel en dat is gewoon niet van toepassing.

[ Voor 7% gewijzigd door JDVB op 12-04-2018 10:14 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die laatse vind ik zeker wel informatief.
Politiek en Tweakers gaan gewoon niet goed samen. En bij zulke nieuwberichten is mooi te zien dat het systeem niet de beoogde werking heeft. Ik zie nu zoveel reacties daar die van - 1 tot +2 lopen in beoordelingen. Het systeem geeft eigenlijk enkel de populariteit van een reactie weer. Niet meer en niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55

vhal

ಠ_ಠ

ben ik de enige die het vreemd vind dat deze reactie is gefixeerd door een mod, alsof die +3 niet zichtbaar mag zijn...:?
b2vjfvj75gjx7 in 'nieuws: Bijna helft sites Nederlandse zorgverzekeraars heeft F...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/djRIyjPvlmE8f2uSaBjaGqlD/full.png

[ Voor 52% gewijzigd door vhal op 12-04-2018 11:10 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:23
@vhal blader even 1 pagina terug.

TL;DR: niet heel erg relevant voor het artikel, ook geen nieuwe informatie of iets wat je niet met een paar muisklikken kunt vinden.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55

vhal

ಠ_ಠ

@Ger do'h, net gemist door mijn layout

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
vhal schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:09:
ben ik de enige die het vreemd vind dat deze reactie is gefixeerd door een mod, alsof die +3 niet zichtbaar mag zijn...:?
b2vjfvj75gjx7 in 'nieuws: Bijna helft sites Nederlandse zorgverzekeraars heeft F...

[afbeelding]
Een reactie wordt niet gefixeerd omdat deze niet zichtbaar mag zijn; immers is een reactie dan op alle waarden anders dan een harde -2. Een fixatie is een middel om een reactie op een goed passende score (overeenkomstig de richtlijnen uit de moderatie FAQ) te doen belanden wanneer er hiervoor middels het normale moderatiesysteem geen mogelijkheden meer lijken. Deze reactie is netjes en ontopic maar het voldoet niet aan de richtlijnen voor de +3.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Bor schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:50:
[...]

Een reactie wordt niet gefixeerd omdat deze niet zichtbaar mag zijn; immers is een reactie dan op alle waarden anders dan een harde -2. Een fixatie is een middel om een reactie op een goed passende score (overeenkomstig de richtlijnen uit de moderatie FAQ) te doen belanden wanneer er hiervoor middels het normale moderatiesysteem geen mogelijkheden meer lijken. Deze reactie is netjes en ontopic maar het voldoet niet aan de richtlijnen voor de +3.
Zoals alle reacties die kritisch op tweakers zijn. Kennelijk mogen we alleen reageren als iets betrekking op tweakers heeft als tweakers een nieuwsbericht over zichzelf plaatst

[ Voor 9% gewijzigd door GrooV op 12-04-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
GrooV schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:51:
[...]

Zoals alle reacties die kritisch op tweakers zijn
Deze reactie begrijp ik niet helemaal. Volgens kenmerkt Tweakers zich juist door openheid en het feit dat je hier kritisch mag zijn. Ik ken websites waar dat totaal anders is! Kritisch zijn mag, mits goed en netjes onderbouwd en op de juiste plek achtergelaten. Laat ik de vraag omdraaien: op welke manier is deze reactie een +3 bij een artikel over facebook tracking op websites van zorgverzekeraars; een totaal andere markt?

Is het een slechte reactie? Nee, zeker niet maar dat maakt het geen +3.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 12-04-2018 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Bor schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:57:
[...]

Deze reactie begrijp ik niet helemaal. Volgens kenmerkt Tweakers zich juist door openheid en het feit dat je hier kritisch mag zijn. Ik ken websites waar dat totaal anders is! Kritisch zijn mag, mits goed en netjes onderbouwd en op de juiste plek achtergelaten. Laat ik de vraag omdraaien: op welke manier is deze reactie een +3 bij een artikel over facebook tracking op websites van zorgverzekeraars; een totaal andere markt?

Is het een slechte reactie? Nee, zeker niet maar dat maakt het geen +3.
Ik zou +2 zeggen, het is in het kader van privacy best informatief omdat het een contrast (of gebrek daaraan) schept tussen de sites in kwestie. Dit is immers de reden dat er een vrij diepgaand* debat op volgt.

(* in ieder geval in termen van frontpage artikel)

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:50
Er is veel mening mod in het artikel: nieuws: Directeur: racisme en haatzaaien op Reddit zijn niet verboden

Vooral iedereen die tegen deze beslissing is krijgt al snel een -1.

Voorbeelden:
Philip Ross in 'nieuws: Directeur: racisme en haatzaaien op Reddit zijn niet v... staat op -1 terwijl de reactie daarvoor en daarna op +1 staan en toch heel vergelijkbaar zijn.
twally in 'nieuws: Directeur: racisme en haatzaaien op Reddit zijn niet verbo... lijkt me ook een normale reactie

Verwijderd in 'nieuws: Directeur: racisme en haatzaaien op Reddit zijn niet ... lijkt mij dan weer geen +1 waard.

[ Voor 14% gewijzigd door Philip Ross op 12-04-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
WickedWizard in 'nieuws: Nederlandse meisjes kiezen vaker voor technische pro... staat letterlijk in het artikel en is daarom geen +3 / +2.

Geen +3: jip_86 in 'nieuws: Twee Nederlandse zorgverzekeraars stoppen met Facebook-tra...

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 12-04-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Als jullie informatie niet in een bericht zetten omdat jullie de betreffende site niet willen helpen, is het onhandig als een user het wel doet, en dan omhoog gevote wordt:

shoombak in 'nieuws: Ontwikkelaar vraagt geld voor verwijdering wachtwoorden ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

IdieEasy schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:18:
Als jullie informatie niet in een bericht zetten omdat jullie de betreffende site niet willen helpen, is het onhandig als een user het wel doet, en dan omhoog gevote wordt:

shoombak in 'nieuws: Ontwikkelaar vraagt geld voor verwijdering wachtwoorden ...
Daar heb ik naar gekeken, bedankt voor het melden.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:40
Soms raak ik de weg kwijt hoor....

Devian in 'nieuws: Twee Nederlandse zorgverzekeraars stoppen met Facebook-tra...

Waarom is dat een 0? Ik reageer toch gewoon on topic? Ik probeer uberhaubt alleen maar te reageren als ik een +1 haal...maar als dit soort reacties al een 0 krijgen dan haalt voor mij het plezier om te reageren ook weg..

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Devian schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:36:
Soms raak ik de weg kwijt hoor....

Devian in 'nieuws: Twee Nederlandse zorgverzekeraars stoppen met Facebook-tra...

Waarom is dat een 0? Ik reageer toch gewoon on topic? Ik probeer uberhaubt alleen maar te reageren als ik een +1 haal...maar als dit soort reacties al een 0 krijgen dan haalt voor mij het plezier om te reageren ook weg..
Nja, het hangt IMO tussen 0 en +1 in. Wat je schrijft is namelijk allemaal niet aangetoond waar; stoppen met FB beschermd je niet tegen tracking en de verkiezing van Trump en Brexit zijn ook niet puur en alleen aan FB te danken.

Nu is het ook weer geen pertinente onzin wat je verkondigt, maar ik kan de 0 in die zin wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09 22:16

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:40
Ger schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:11:
[...]

Nja, het hangt IMO tussen 0 en +1 in. Wat je schrijft is namelijk allemaal niet aangetoond waar; stoppen met FB beschermd je niet tegen tracking en de verkiezing van Trump en Brexit zijn ook niet puur en alleen aan FB te danken.

Nu is het ook weer geen pertinente onzin wat je verkondigt, maar ik kan de 0 in die zin wel begrijpen.
Maar waar of onwaar...het is geen onzin of een troll, het is hoogtens iets om over te discussieren en het is nog vrij ontopic...dat is toch precies waar deze site voor is?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Devian schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:20:
Maar waar of onwaar...het is geen onzin of een troll,
Een troll zou -1 zijn. ;)

Modfaq:
Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Daar valt het IMO onder.

Maar zoals gezegd; het is op het randje van 0/+1. Blijkt ook wel uit de scorelijst; de mediaan valt nét naar 0. 1x iemand die je +1/+2/+3 geeft en je staat op +1, waar ik ook vrede mee zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WTF? 462x +3? Wat is dat voor meningmod-misbruik? :?

Die gaat natuurlijk nooit meer op +1 terecht komen, waar hij thuis hoort...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ynst2003 in 'nieuws: Nederlandse Tweede Kamer haalt verbod op zero-rating uit...

Hoe is een stuk uit een (blog)post quoten een +3? Sorry, ik snap best dat het zijn post miet staven, maar dit is gewoon een mening, mijns inziens, dus hoe dit een +3 kan zijn is mij een raadsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CH4OS schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:11:
Ynst2003 in 'nieuws: Nederlandse Tweede Kamer haalt verbod op zero-rating uit...

Hoe is een stuk uit een (blog)post quoten een +3? Sorry, ik snap best dat het zijn post miet staven, maar dit is gewoon een mening, mijns inziens, dus hoe dit een +3 kan zijn is mij een raadsel.
Dat is idd geen +3, maar ook die staat zo stevig op +3 dat die er realistisch gezien niet meer vanaf te krijgen gaat zijn.

Het is echt een feest van modmisbruikers vandaag ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

BenVenNL in 'nieuws: Bijna helft sites Nederlandse zorgverzekeraars heeft Fac...

tc-t in 'nieuws: Bijna helft sites Nederlandse zorgverzekeraars heeft Faceboo...

Beiden krijgen massale hoeveelheden +3's, maar zijn op zijn allerbest 0's of -1's. Misschien even naar kijken?

Edit: duizendmaal excuus, dit had een edit op bovenstaande post moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 12-04-2018 17:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc-t
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-04-2021
wildhagen schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:42:
BenVenNL in 'nieuws: Bijna helft sites Nederlandse zorgverzekeraars heeft Fac...

tc-t in 'nieuws: Bijna helft sites Nederlandse zorgverzekeraars heeft Faceboo...

Beiden krijgen massale hoeveelheden +3's, maar zijn op zijn allerbest 0's of -1's. Misschien even naar kijken?

Edit: duizendmaal excuus, dit had een edit op bovenstaande post moeten zijn.
Censureer het vooral weg. De scores (die ik uiteraard niet zelf heb gegeven) tonen toch aan dat tweakers wat dat betreft met een probleem zit. Er mag en zal niet over de tracking gepraat worden.

Met alle respect maar doen alsof het niet bestaat lost een probleem zelden op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
tc-t schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:30:
[...]

Censureer het vooral weg. De scores (die ik uiteraard niet zelf heb gegeven) tonen toch aan dat tweakers wat dat betreft met een probleem zit. Er mag en zal niet over de tracking gepraat worden.

Met alle respect maar doen alsof het niet bestaat lost een probleem zelden op...
Er mag prima over tracking gepraat worden. Het moderatiesysteem is echter niet bedoelt om aan te geven of je het ergens mee eens bent of niet. Misschien moet je een keer opzoeken wat censuur nu echt inhoudt voor je met dit soort argumenten komt. Tweakers kenmerkt zich juist door de openheid en het feit dat je juist hier wel over dit soort zaken kunt spreken. Dat staat los van het moderatiesysteem wat hier misbruikt is om een mening te ventileren.

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 12-04-2018 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
nieuws: Nederlandse Tweede Kamer haalt verbod op zero-rating uit Telecommunic...

In het bovenstaande nieuwsbericht, lijkt het wel of meerdere personen de mening van gallery: Phntm niet kunnen waarderen, hij krijgt vele -1's op reacties die dat echt niet zijn...

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:06

Phntm

Tlingelingeling

SRich schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:34:
nieuws: Nederlandse Tweede Kamer haalt verbod op zero-rating uit Telecommunic...

In het bovenstaande nieuwsbericht, lijkt het wel of meerdere personen de mening van gallery: Phntm niet kunnen waarderen, hij krijgt vele -1's op reacties die dat echt niet zijn...
Je bent me voor, ik wilde het namelijk zelf aangeven. Het is een eens/oneens spel waar SJW gedrag wordt toegejuigd. Is het misschien niet een suggestie als het hele mod systeem eruit wordt gesloopt? Gewoon geen punten systeem meer op basis van comments. 8)7

Ik begin ook eerlijk gezegd gedemotiveerd te raken door hoe mensen zich gedragen. Hele sterke meningen en brengt de gedachtegang van een groot deel van de community aardig in beeld. Ook met het moderatie misbruik. Beetje jammer dit.

[ Voor 11% gewijzigd door Phntm op 12-04-2018 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

tc-t schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:30:

Het gaat erom dat reacties onder een nieuwsartikel niet de (beste) manier is waarop je kritiek het beste kunt uiten alhier, helaas gebeurd dat echter steeds vaker. Er mag dus best over tracking gesproken worden, inhoudelijk. Je mening uiten mag ook, maar als het feedback voor Tweakers zelf is, kan je dat beter in een topic op het forum zetten, daar is het forum voor, die heeft daar wel plek voor. Je kunt er bovendien ook vanuit gaan dat de crew die er wel wat over kan zeggen dergelijke berichten op de frontpage niet ziet. Maar ook dit staat allemaal omschreven in de moderatieFAQ. ;)

Als je problemen hebt met de tracking die Tweakers toepast, open je een topic in een van de subfora van Tweakers Feedback, in een reactie onder een nieuwsbericht wordt dat simpelweg niet gezien. Als je die discussie wilt starten, kun je dan het beste een topic starten in Lieve Adjes. :)

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 12-04-2018 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Philip Ross schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:23:
Er is veel mening mod in het artikel: nieuws: Directeur: racisme en haatzaaien op Reddit zijn niet verboden

Vooral iedereen die tegen deze beslissing is krijgt al snel een -1.

Voorbeelden:
Philip Ross in 'nieuws: Directeur: racisme en haatzaaien op Reddit zijn niet v... staat op -1 terwijl de reactie daarvoor en daarna op +1 staan en toch heel vergelijkbaar zijn.
twally in 'nieuws: Directeur: racisme en haatzaaien op Reddit zijn niet verbo... lijkt me ook een normale reactie

Verwijderd in 'nieuws: Directeur: racisme en haatzaaien op Reddit zijn niet ... lijkt mij dan weer geen +1 waard.
Mijn gemodde posts daar(1,2) lijken inderdaad ook redelijk controversieel inderdaad gezien de variatie tussen -1 en +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Hij staat nu al op -1 maar de link die hierin staat kan volgens mij echt niet:
Morgan4321 in 'nieuws: 'Duizenden Nederlandse en Vlaamse jongens delen wraakp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 23:11

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Opgeruimd. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:50
AOC in 'nieuws: Directeur: racisme en haatzaaien op Reddit zijn niet v...

Lijkt mij ook geen +3. Hoogstens +1 omdat het een behoorlijk onduidelijk verhaal is en de analogie met de film equilibrium volledig misplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Hier nog steeds notificaties van en een heleboel -1 moderaties die ik onterecht blijf vinden voor mijn berichten. Dat men mijn mening niet accepteert is al gauw duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ik zie op dit moment alleen Phntm in 'nieuws: Nederlandse Tweede Kamer haalt verbod op zero-rating uit Te... onterecht op -1 staan. Voor de rest staan er nog een redelijk aantal reacties op 0, maar met jouw soms discutabele argumentatie is dat te verdedigen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Volgens mij schrijft hij hier niets wat niet klopt. Dat dit niet efficiënt is doet daar niets aan af lijkt me.
Alsnog geen +3, wat mij betreft +1, maar ik geef geen punt aftrek voor onjuist (dus geen 0).

[ Voor 7% gewijzigd door JDVB op 13-04-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
JDVB schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:00:
[...]

Volgens mij schrijft hij hier niets wat niet klopt. Dat dit niet efficiënt is doet daar niets aan af lijkt me.
Alsnog geen +3, wat mij betreft +1, maar ik geef geen punt aftrek voor onjuist (dus geen 0).
Welk protocol werkt op exact die manier? Dus een complete dubbele encryptie van de data? En dan ook nog met dezelfde keypairs?

Voor onderstaande worden digitale handtekeningen gebruikt. Public key encryptie an sich garandeert geen authenticiteit.
Hiermee heeft hij bewijs dat het bericht van de verzender afkomstig is (want hij is de enige die de versleuteling had kunnen doen met zijn prive sleutel)
Maar goed, dit is een inhoudelijke discussie. Terug naar de score: wat mij betreft is een +3 te hoog.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 13-04-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

De vraag is m.i. niet of het gebeurt, verstandig is of wat dan ook. Het kan. Dat is wat beweert wordt:
bericht tussen 2 personen kun je het bericht
.
Het kan en zal voor zover ik weet voldoende veilig zijn voor de meeste toepassingen.

Dat in de praktijk efficiënter gewerkt wordt maakt deze reactie wat mij betreft daarom nog niet een 0.
Maar een +1 is voldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door JDVB op 13-04-2018 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: HP en Dell weigeren zich bij Nvidia's GeForce...

Wat is hier +3 aan? :? Mij ontgaat het in elk geval even.

Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: HP en Dell weigeren zich bij Nvidia's GeForce...

Lijkt mij ook verre van +3, maar zullen denk ik door AMD fanboys gemod zijn of zo? :?

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 13-04-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 14:44
Cheetah_777 in 'nieuws: Grote hoeveelheid zeldzame metalen gevonden bij Japan'
Misschien +2, maar +3 lijkt me vrij overdreven.

De rest van het topic zit ook vol moderaties die eerder zijn gebaseerd op 'ik ben het met poster eens' dan op de kwaliteit van de post.
Craftop in 'nieuws: Grote hoeveelheid zeldzame metalen gevonden bij Japan'
Wel informatief, spotlight?

wica in 'nieuws: Grote hoeveelheid zeldzame metalen gevonden bij Japan'
Wel on-topic, informatief?

wankel in 'nieuws: Grote hoeveelheid zeldzame metalen gevonden bij Japan'
Wel informatief, spotlight?

Of ben ik nu overmatig kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Dirk schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:42:
Ik zie op dit moment alleen Phntm in 'nieuws: Nederlandse Tweede Kamer haalt verbod op zero-rating uit Te... onterecht op -1 staan. Voor de rest staan er nog een redelijk aantal reacties op 0, maar met jouw soms discutabele argumentatie is dat te verdedigen.
Hoezo discutabel? Ik ben het zelf niet mee eens dat mijn berichten op 0 worden gezet maar berichten die helemaal niet onderbouwt zijn wel massaal de lucht in worden geprezen zonder omkijken naar. De voorbeelden slaan in sommige gevallen nergens op. Ik blijf het er niet mee eens, maar daarnaast gaat het mij meer om het principe: het is duidelijk dat er meer aan de hand is hier en dat het misbruik erg hoog is. Mijn mening is niet populair binnen de community, dat maakt mijn argumenten niet raar of discutabel. Als ik geen andere mening mag hebben zonder de consequenties van dien zoals ik gisteren heb mogen ervaren dan vind ik het wel vrij zwak hoe een fp mod daarop inspeelt. En dat is dan ook mijn kritiek.

Kortom: geen populaire mening=je argument klopt niet.

Helder.

Dit is zeker ook discutabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Iemand is in nieuws: Russisch hof vonnist dat Telegram per direct geblokkeerd moet worden heel hard bezig alle berichten van @WhatsappHack op -1 te zetten. Die mag wmb wel even nagekeken worden 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
MarnickS in 'nieuws: Australië neemt kolencentrale weer in bedrijf voor 'bloc... is een hele beroerde manier van discussiëren en dus absoluut geen +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sassymousasi in 'nieuws: 'Duizenden Nederlandse en Vlaamse jongens delen wraa...

Gezien de troll, zwaar offtopic-heid, en de generaliserende dubbeltroll in zijn laatste edit, lijkt me dit eerder een -1 dan een 0?

En zeker de +2 en +3 gevers (bijna 100 in totaal) mogen denk ik wel even nagekeken worden....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:48:
sassymousasi in 'nieuws: 'Duizenden Nederlandse en Vlaamse jongens delen wraa...

Gezien de troll, zwaar offtopic-heid, en de generaliserende dubbeltroll in zijn laatste edit, lijkt me dit eerder een -1 dan een 0?

En zeker de +2 en +3 gevers (bijna 100 in totaal) mogen denk ik wel even nagekeken worden....
Lijkt mij eerder een +1. Hij brengt het wat Syrisch maar onderbouwt zijn reactie met diverse bronnen en de reactie is relevant voor het nieuwsitem. De >200 -1 stemmers mogen wel eens nagekeken worden. Dat is puur minnen op mening.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

wildhagen schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:48:

Ik snap de frustratie die achter die post zit wel, er zullen nog veel meer voorbeelden te vinden zijn waar de publieke opinie is dat straffen belachelijk laag zijn. Wanneer een minderjarige dit soort vergrijpen pleegt heb je meer kans op een taakstraf dan op jarenlange gevangenis straf zoals gemeld wordt. Ik had het een +1 gegeven, maar dat was voor die laatste edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:56:
[...]

Lijkt mij eerder een +1. Hij brengt het wat Syrisch maar onderbouwt zijn reactie met diverse bronnen en de reactie is relevant voor het nieuwsitem. De >200 -1 stemmers mogen wel eens nagekeken worden. Dat is puur minnen op mening.
Trolls horen per definitie niet op +1. En relevant voor het nieuwstopic is het ook niet, want het gaat niet eens over het onderwerp, namelijk wraakporno.

Sowieso ook nog eens inhoudelijk onjuist, want Nederland is het/een van de strengst straffende land van Europa, en er wordt ook steeds strenger gestraf (zie dit artikel), dus wat hij zegt is leuk, maar gaat over individuele gevallen waar hij alleen afgaat op nieuwsartikelen, zonder het vonnis zelf gelezen te hebben.... dat was teveel moeite denk ik dan maar ;)

Een 0 is misschien nog enigszins verdedigbaar, maar alles hoger dan dat hoort daar toch echt niet thuis imho.

Zeker als hij dan gaat ranten en trollen over "het verstand kwijt zijn" voor mensen met een andere mening dan die van hemzelf, duwt dat de reactie imho absoluut naar -1.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 13-04-2018 17:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

wildhagen schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:00:
[...]

Trolls horen per definitie niet op +1. En relevant voor het nieuwstopic is het ook niet, want het gaat niet eens over het onderwerp, namelijk wraakporno.
De straf die de daders krijgen is niet relevant voor het artikel? Dan ben je wat mij betreft wel wat te streng. En de daders zijn veelal minderjarig, dus die straffen zullen zo hoog niet uitvallen. Hij had dat ook wat anders kunnen brengen, maar daarom is de +1 wat mij betreft wel verdedigbaar (voor die laatste edit dan, nu is het voor mij ook een -1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

JDVB schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:05:
[...]

De straf die de daders krijgen is niet relevant voor het artikel?
Jawel, maar geen van de door hem genoemde zaken gaan ook maar zijdelings over de zaak van de newspost.

Plus dat, zoals gezegd, zijn reactie inhoudelijk onjuist is, en hij ook loopt te trollen over "verstand kwijt" voor andere meningen dan die van hemzelf.

Een +1 lijkt me veel te hoog, als je alles bij elkaar optelt, ook zonder die laatste edit. Had hij die laatste edit niet gedaan had ik prima met een 0 kunnen leven, maar in deze vorm? Nee, sorry, zo ga je niet om met mensen die andere mening hebben dan de zijne.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

wildhagen schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:07:
[...]
Jawel, maar geen van de door hem genoemde zaken gaan ook maar zijdelings over de zaak van de newspost.
Hij heeft het over straffen die naar zijn mening (veel) te laag uitvallen als een reactie op het kunnen verwachten van een jarenlange celstraf voor de delicten waar het artikel over gaat. Prima te interpreteren als zijnde dat hij geen jarenlange celstraf verwacht voor de daders van de delicten uit het artikel. Wat mij betreft dus gewoon on-topic. Dat je voor die laatste edit vanwege de toon al een punt aftrek gaf kun je prima verdedigen, die punt aftrek niet geven ook.

Nogmaals, dat het nu een -1 is, lijkt me voor ieder evident. Enkel over wat het voor de edit was verschillen we van mening. Maar een gegeven +1 (van voor die edit) noem ik daarom geen mismod.

Overigens is die post bijna bij de -1, nog 6 stemmen te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door JDVB op 13-04-2018 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@JDVB Bij dezen. ;)
Ik kon wel lachen om die opmerking in de laatste edit overigens. :P Laten we onszelf vooral niet altijd te serieus nemen. Ik snap de frustratie wel als je eigenlijk onterecht weggemod wordt terwijl je je best doet om juist je post te onderbouwen, en zo'n kleine sneer als afsluiter... Ach, zo erg is het allemaal niet en ik kan er de humor wel van inzien. Gezien de rest van z'n post vind ik het persoonlijk meer een 0 (troll meegerekend) en een -1 eigenlijk te streng; maar ik snap dat het eigenlijk niet mag en er een risico op flamewar ontstaat, dus heb hem alsnog met veel twijfel het laatste zetje gegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 13-04-2018 17:41 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

'Waarom is dit -1? Phntm in 'nieuws: Gerucht: HP en Dell weigeren zich bij Nvidia's GeForce Part...

Slaat nergens op... Volgens mij heeft iemand wat tegen mij? Voor zover ik zie heb ik een normale on-topic reactie gemaakt dat iets aankaart.

[ Voor 13% gewijzigd door Phntm op 13-04-2018 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:20

That's it, I'm done.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Freakie1NL in 'nieuws: Nederlandse Tweede Kamer haalt verbod op zero-rating u...

Een +3 lijkt me wat overdreven, gewoon een +1.

Ook hier lijkt een +3 me wat overdreven, een +1 lijkt me prima.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

stewie in 'nieuws: 'Intern Apple-memo waarschuwt medewerkers lekken naar de p...

Domme en nergens op slaande vergelijkingen met WO2 lijken me niet nodig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@wildhagen daar heb ik naar gekeken, bedankt voor het melden.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
iceblink in 'reviews: THEC64 Mini - Kan de kleine Commodore bekoren?' is off topic en hoort eigelijk op het forum. Daarmee vind ik een +2 of +1 niet kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Deze mist onderbouwing maar bevat puur speculatie. +1 lijkt mij voldoende: Jaahp in 'nieuws: 'Google werkt aan nieuwe navigatieknoppen onderaan het sche...

Geen +2 zonder onderbouwing; stewie in 'nieuws: Sega komt met miniversie van de Mega Drive'

Ook dit lijkt mij een prima +1: faim in 'downloads: Roundcube Webmail 1.3.6'

[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 15-04-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Geen +2, mist iedere vorm van onderbouwing:
Verwijderd in 'nieuws: EA komt met cosmetische ingame-aankopen voor Star Wars...

edit: verkeerder link geplaatst :-)

[ Voor 26% gewijzigd door Ford Prefect op 16-04-2018 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Is dit echt een +3?
PureTryOut in 'nieuws: Frankrijk ontwikkelt WhatsApp-alternatief voor overhei...
Het was al door een paar anderen genoemd in de reacties en die krijgen een lagere score toegekend, vandaar de vraag of een herhaling daarvan dan wel +3 waard is. :)
Dit lijkt me ook geen +3 rixalabur in 'nieuws: Frankrijk ontwikkelt WhatsApp-alternatief voor overheid... (Is intussen +2)

Verder mis ik een beetje wat er +2 is aan:
lezzmeister in 'nieuws: Frankrijk ontwikkelt WhatsApp-alternatief voor overhe... *facepalm* die had ik zelf nog niet gemod en staat nu goed :+
Tadsz in 'nieuws: Frankrijk ontwikkelt WhatsApp-alternatief voor overheidsfun...
mrdemc in 'nieuws: Frankrijk ontwikkelt WhatsApp-alternatief voor overheidsfu... (Twijfelgeval, in de context van het artikel is het wel interessant om te weten.)
Stromboli in 'nieuws: Frankrijk ontwikkelt WhatsApp-alternatief voor overheid...
batjes in 'nieuws: Frankrijk ontwikkelt WhatsApp-alternatief voor overheidsfu... (Leuk verhaal en goed punt, maar echt +2?)
sOid in 'nieuws: Frankrijk ontwikkelt WhatsApp-alternatief voor overheidsfunc... (Twijfelgeval)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Geen +2 wat mij betreft: The Zep Man in 'nieuws: Intel laat antivirusprogramma's gpu gebruiken'

De hele telemetry discussie is offtopic ten opzichte van het nieuwsitem.

Marctraider in 'nieuws: Intel laat antivirusprogramma's gpu gebruiken' is dan ook gewoon een 0. Een nutteloze (bijna) oneliner die je bij elk Windows item kunt plaatsen. Toegevoegde waarde is er vrijwel niet bij een item over offloading van anti-virus taken naar de GPU.

[ Voor 41% gewijzigd door Bor op 17-04-2018 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26
Waarom een mod fix van +2?
Als zelfs mods al beginnen modereren met als criterium "ben ik het eens?" in plaats van "is het on-topic en/of bevat het extra info?" dan zijn we ver van huis...

12_0_13 in 'nieuws: Nederland onderzoekt of het België moet volgen met opslag...

Dit is toch gewoon een on-topic antwoord zonder meer? Een overduidelijke "+1" lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

cadsite schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:55:
Waarom een mod fix van +2?
Als zelfs mods al beginnen modereren met als criterium "ben ik het eens?" in plaats van "is het on-topic en/of bevat het extra info?" dan zijn we ver van huis...

12_0_13 in 'nieuws: Nederland onderzoekt of het België moet volgen met opslag...

Dit is toch gewoon een on-topic antwoord zonder meer? Een overduidelijke "+1" lijkt me.
Ik denk dat iemand perongeluk verkeerd geklikt/ getikt heeft aangezien een mod fix daar niet nodig is en de reactie inhoudelijk ook geen +2 is nee. Ik heb de mod fix erafgehaald

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Geen +3 volgens de richtlijnen: bbob in 'nieuws: Nederland onderzoekt of het België moet volgen met opsla...

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 17-04-2018 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zoijar in 'nieuws: VS en VK waarschuwen dat Russische staatshackers netwerkap...

Geen +1, geen +2, en zeker geen +3. Op zijn allerbest een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
the_stickie in 'nieuws: Russische toezichthouder onderzoekt vpn-diensten voor...
Op zijn best +1, maar eigenlijk is het niet meer dan een ongefundeerde verdachtmaking en daarom een 0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 16:19

Frituurman

Mjam!

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:18

botoo

💀 too old to die young

Ik kom niet verder dan een 0 voor dat populistische onderbuik gevoel gereutel, maar het staat stevig op +3 :|

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefant
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-01-2022
Elefant in 'nieuws: VS en VK waarschuwen dat Russische staatshackers netwerka...

Waarom mijn post weer direct als irrelevant en ongewenst wordt gemodereerd terwijl een andere mening (droner in 'nieuws: VS en VK waarschuwen dat Russische staatshackers netwerkap... naar +3 wordt gemodereerd lijkt mij toch erg het doordrukken van een bepaalde visie, de politiek correcte visie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Pas over het meningmodden gehad en het nog niet merkbaar verbeterd: Ik geef een mening en het is -1 ik ben het oneens en +1 ik ben het eens. De terechte moderatie is overigens+0 offtopic: sdk1985 in 'nieuws: Asus bevestigt AMD Radeon-gpu's onder Arez-merknaam te sc...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
botoo schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:40:
[...]

Ik kom niet verder dan een 0 voor dat populistische onderbuik gevoel gereutel, maar het staat stevig op +3 :|
Een of meer punten aftrekken omdat de mening je niet aanstaat is niet objectief modereren he. ;)
Ben het ermee eens dat het geen +3 is, maar een 0 zou ook onterecht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

botoo schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:40:
[...]

"populistische onderbuik gevoel "

_O- U heeft 'em goed te pakken.
Graag een definitie van die kwalificatie.
Niet mee eens? Hoppa!

Edit"
Wordt er vandaag teveel met +2's en +3's gestrooid? :?

Roel911 in 'nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens gaat in gesprek met KvK over ...

[ Voor 35% gewijzigd door HMC op 17-04-2018 18:33 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

WhatsappHack schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:19:
[...]

Een of meer punten aftrekken omdat de mening je niet aanstaat is niet objectief modereren he. ;)
Ben het ermee eens dat het geen +3 is, maar een 0 zou ook onterecht zijn.
Buiten het feit dat ik persoonlijk eens ben met wat bbob1970 stelt (en ja ook dat is deels onderbuikgevoel) gaat het hier over de mogelijke opslag van _alle_ reisgegevens.

Laten we de reactie eens nader bekijken:
Sterker nog we hebben het over 1 europa, 1 markt, open grenzen, maar ga je een grens over met trein, bus, vliegtuig wordt het toch geregistreerd.
Ja, correct, maar voegt het iets toe aan het onderzoek naar verdere opslag? imho niet, een vaststelling van een feit dat er sowieso al opslag plaatsvind, meer niet. Kan prima op +1 wmb.
Ik stel me dan de vraag hebben we het hier over open grenzen, 1 europa. Wat is het verschil of ik van groningen naar maastricht ga of van groningen naar aachen (iets verder dan maastricht)
Dit neigt volgens mij meer naar een algeme rant over '1 europa', een toegevoegde waarde lees ik er niet in.
Is het volgende doel niet gewoon dat we straks allemaal een gps zender om onze nek krijgen.
Laten we het op dichterlijke vrijheid houden, maar een gps zender om je nek? Beetje flauwekul stelling zo,
Via mobiele telefoon hebben we die al. Nieuwe atuo's hebben een sos call die op zich ook al een zender is om iedere auto te kunnen volgen. Boven de wegen zit het vol met camera's die kentekens herkennen en ja zelf flitscamera's maken nu van iedere auto een foto (ook als je niets gedaan hebt) ze kunnen dan kijken of je aan het bellen bent, of kunnen dan gewoon zien wie de bestuurder is.
Klopt allemaal, maar wat heeft het te maken met het nieuwsitem? Dat je privacy allang niet meer private is?
We zijn nu boos op facebook maar onze overheden gaan onder het mom van terrorisme veel te ver.
Helemaal mee eens, maar ook hier geld, wat heeft het met het nieuwsitem te maken?

Alles bij elkaar genomen zie ik er simpelweg de meerwaarde niet van in mbt het artikel. Een +1 is verdedigbaar maar een aluhoedje met een gps zender om je nek maakt het voor mij een 0.
Da's aardig kort door de bocht HMC, ik kan me niet eens heugen dat ik ooit mijn persoonlijke mening mee heb laten wegen in mijn moderaties. Nu ben ik zeker niet foutloos maar met 10+ jaar modereren op de teller durf ik best te stellen dat ik al mijn moderaties kan verdedigen (en ook dat ik beslist niet zonder fouten ben).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
botoo schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:51:
[...]

Buiten het feit dat ik persoonlijk eens ben met wat bbob1970 stelt (en ja ook dat is deels onderbuikgevoel) gaat het hier over de mogelijke opslag van _alle_ reisgegevens.

Laten we de reactie eens nader bekijken:

[...]

Ja, correct, maar voegt het iets toe aan het onderzoek naar verdere opslag? imho niet, een vaststelling van een feit dat er sowieso al opslag plaatsvind, meer niet. Kan prima op +1 wmb.

[...]

Dit neigt volgens mij meer naar een algeme rant over '1 europa', een toegevoegde waarde lees ik er niet in.

[...]

Laten we het op dichterlijke vrijheid houden, maar een gps zender om je nek? Beetje flauwekul stelling zo,

[...]

Klopt allemaal, maar wat heeft het te maken met het nieuwsitem? Dat je privacy allang niet meer private is?

[...]

Helemaal mee eens, maar ook hier geld, wat heeft het met het nieuwsitem te maken?

Alles bij elkaar genomen zie ik er simpelweg de meerwaarde niet van in mbt het artikel. Een +1 is verdedigbaar maar een aluhoedje met een gps zender om je nek maakt het voor mij een 0.

[...]
Da's aardig kort door de bocht HMC, ik kan me niet eens heugen dat ik ooit mijn persoonlijke mening mee heb laten wegen in mijn moderaties. Nu ben ik zeker niet foutloos maar met 10+ jaar modereren op de teller durf ik best te stellen dat ik al mijn moderaties kan verdedigen (en ook dat ik beslist niet zonder fouten ben).
Waar ik dan van schrik: 78 (stand @ 20:43) personen geven gewoon een +3. Dat vind ik relatief gezien heel veel. Is het nivo zo aan het dalen of is het moderatie systeem echt niet langer houdbaar?
:/

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

batjes in 'nieuws: AMD: meer partners komen met nieuwe merknamen voor Radeon-...

Deze mening is niet meer dan +1 naar mijn idee.

EDIT:
Deze reactie is ook geen +2, maar +1 maximaal:
Sinester in 'nieuws: Asus bevestigt AMD Radeon-gpu's onder Arez-merknaam te s...

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 17-04-2018 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@botoo
1.) Een reactie hoeft geen direct *aanvulling* op het artikel te zijn he, dat is meer +2 territorium. ;) Al is een mening geven wellicht ook een aanvulling, maar daar zullen de meningen steeds over verdeeld zijn. :+ Het moet relevant zijn, en dat is het wel.
2.) Er is geen rant naar mijn idee. Het is een compleet logische vraag. Als het 1 EU is waar ze het steeds over hebben met "vrij reizen" en "open grenzen", dan zou het geen verschil moeten maken of je van NL<>NL of NL<>DE reist. Terechte opmerking en vraag dus, waarom zou dat een "rant" zijn over de voorheen open reismogelijkheden tussen landen? o0
3.) Het artikel gaat over de overheid die opeens alles en iedereen wil registreren als je een grens passeert, dat is een schending van de privacy op het moment. Facebook ligt op het moment onder vuur voor privacyschendingen. De vergelijking is misschien een tikje aan de overdreven kant (al begint de overheid inderdaad steeds meer data ongevraagd en zonder toestemming te verzamelen, en bij Facebook heb je nog een opt-out...) - maar prima om te maken. Dus ook dat is een ontopic opmerking. :)
4.) Jezelf iets afvragen met het oog op de duidelijk steeds grotere datahonger van de overheid is niet per definitie een aluhoedje. bbob's opmerking is weliswaar een slippery slope, maar wordt helaas steeds minder een geheel ondenkbaar scenario; dan mag je dat bij dit soort wetten best afvragen waar het uiteindelijk gaat eindigen en waneer het genoeg is geweest. Jezelf zoiets afvragen maakt je nog geen aluhoedje...

Afijn, we denken er duidelijk anders over; maar ik vind dat je die post wel erg streng bekijkt en de context her en der over het hoofd lijkt te zien. En die opmerking over een gps om je nek, dingen iets in het absurde duwen om een kritische vraag te stellen is toch ook niet direct aluhoedje? :P Kom kom :)

Daarom hou ik het er maar op dat ik een 0 absoluut niet verdedigbaar vind en het zeker een +1 is.
En daar kunnen we van mening over verschillen. :P Misschien ben ik wel te soft met m’n moderaties hoor, maar ik vind het persoonlijk overdreven om punten af te trekken voor het op een nette manier geven van een ontopic mening, of die nou wat overdreven is of niet.

Thanks in ieder geval voor je uitgebreide reactie en toelichting op je moderatie. :)

[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 17-04-2018 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

WhatsappHack schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:00:
. . . maar ik vind dat je die post wel erg streng bekijkt . . .

. . . en toelichting op je moderatie. :)
Mja, ik modereer idd best streng, komt ws juist door die 10+ jaar maar ik ben altijd bereid om een moderatie te verdedigen. Uiteindelijk is dit waar /16 voor bedoeld is toch?

Zoals gezegd, een +1 is prima verdedigbaar, ik zou er ook geen regel aan gewijd hebben als die reactie inmiddels geen (nu bijna) 100 +3's telt. +3 is simpelweg de 'like' button indrukken en daar is (was?) het moderatiesysteem nooit voor bedoeld.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

davekok in 'nieuws: Filmmaker waarschuwt met nepvideo van Obama voor desinfor...

Dit is op geen enkele wijze +3, +1 maximaal. Overigens zijn er wel meer reacties in dit nieuwsbericht met een onjuiste moderatie;

Dannydekr in 'nieuws: Filmmaker waarschuwt met nepvideo van Obama voor desinf... - +2, discutabel, maar zou ook een +1 kunnen zijn wat mij betreft.

Een vraag, zonder echt toegevoegde waarde, staat nu op +2, maar lijkt mij dat +1 toch echt het maximale is: troje in 'nieuws: Filmmaker waarschuwt met nepvideo van Obama voor desinforma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maar -1 is de reactie ook weer niet, waar hij nu op staat; het is immers geen flame of troll. Offtopic is het wel, ergo 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

CH4OS schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:01:
[...]
Maar -1 is de reactie ook weer niet, waar hij nu op staat; het is immers geen flame of troll. Offtopic is het wel, ergo 0.
Het is zwaar off-topic, dus een 0 zou nog verdedigbaar zijn, maar omdat hij de functies misbruikt en ze dus niet gebruikt waarvoor ze bedoelt zijn vind ik dit wel een -1.

https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem/
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers.net-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Hij doet dus 2 dingen: ten eerste is het zwaar off-topic, ten tweede verkondigd 'ie een +3 te geven (wat hij ook heeft gedaan). Dan kom ik uit op een -1.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:06:
[...]

Het is zwaar off-topic, dus een 0 zou nog verdedigbaar zijn, maar omdat hij de functies misbruikt en ze dus niet gebruikt waarvoor ze bedoelt zijn vind ik dit wel een -1.

https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem/

[...]

Hij doet dus 2 dingen: ten eerste is het zwaar off-topic, ten tweede verkondigd 'ie een +3 te geven (wat hij ook heeft gedaan). Dan kom ik uit op een -1.
Ook ik kom uit op een -1. Het reactiesysteem is niet de plaats om moderaties "door te voeren" of te uiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:39
nelizmastr in 'nieuws: Gerucht: Call of Duty: Black Ops 4 bevat geen singlepl...

Dit mag wat mij betreft op -1 in plaats van 0. (Er zijn zelfs mensen die +3 stemmen :F)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:57
DeBaroN in 'nieuws: Gerucht: Call of Duty: Black Ops 4 bevat geen singlepla...

Waarom -1 ongewenst? Dit kan toch gewoon zijn? Ben ik direct een Cod-hater als ik schrijf:
Beetje naar de rest kijken, zijn ze goed in.....

Iedereen kijkt bij elkaar wat in is. En omdat Battle Royale hot is, dacht ik juist + te krijgen hier door.

Ik zie dus net pas, dat die modus genoemd is in het artikel......excuses

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 18-04-2018 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

lf2 in 'nieuws: Pornhub begint met accepteren cryptocurrency verge'

Harde bewering, mist onderbouwing. Kan nooit +3 zijn, +1 maximaal.

Edit:

davekok in 'nieuws: Filmmaker waarschuwt met nepvideo van Obama voor desinfor...

Staat helaas ook nog op +3, met 78x dus wordt nog lastig vrees ik om goed te gaan zetten. Was reeds eerder door mij gemeld.

Edit2:
Noem mij een twijfelaar, maar is deze reactie van mij echt +3?
CH4OS in 'downloads: Plex Media Server 1.12.3.4973'

multipasser in 'nieuws: Pornhub begint met accepteren cryptocurrency verge' is dan overigens ook geen +3.

Edit3:
thePiett in 'video: DJI Mavic Air - De vliegende vakantiecamera' te oud om te modereren, naar deze reactie staat op +3, terwijl de reactie dat verre van is. Wellicht een powermod of admin die kan kijken?

[ Voor 81% gewijzigd door CH4OS op 19-04-2018 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rudie_V in 'nieuws: NU.nl laat gebruikers weer reageren en stapt over op Mozi...

Mensen met een andere mening dan de jouwe wegzetten als SJW lijkt me geen +1 of zelfs +2 waard, dat is gewoon een troll.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09 22:16

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Militia Pilot in 'nieuws: Chuwi wil mini-pc met Intel Core i7-8709G maken'

Deze reactie van mij verdient echt niet vier keer een nulletje, ik probeer alleen maar te helpen.

Het artikel is immiddels aangepast, dus daar zal het wel vandaan komen.

Ook ontbreekt er een reactie van de auteur.

[ Voor 46% gewijzigd door Militia Pilot op 19-04-2018 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
floorcula in 'downloads: Private Internet Access v79' is min of meer common knowledge voor vpn gebruikers neem ik aan. In ieder geval is het geen must read.

Pagina: 1 ... 38 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2