All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Ben super benieuwd hoe dit een +3 is, want het komt op mij over als niet onderbouwd moddergooien en dus -1. Ik heb de beste man daarom maar even gevraagd om een bron van z'n verhaal.
Edit:
Om nog maar even aan te geven dat er mening modders actief zijn, m'n reactie is nu al -1, want ja, waarom zou je een bron willen bij een +3 reactie? belachelijk!
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2018 21:25 ]
-1 is ook weer erg streng, eerder dan een 0 voor een niet onderbouwde bewering. De moderatie opmerking in je eigen reactie had je daar beter kunnen weglaten en enkel om de bron vragen. Naast dat het daar namelijk niet thuis hoort en het daar niet zo veel toevoegt dat je de reactie hier gemeld hebt, heeft de poster van de reactie er zelf ook geen invloed op welke score hij/ zij krijgt voor zijn bericht.Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:32:
Astennu in 'Ryzen 2 2700X en 2600X Review'
Ben super benieuwd hoe dit een +3 is, want het komt op mij over als niet onderbouwd moddergooien en dus -1. Ik heb de beste man daarom maar even gevraagd om een bron van z'n verhaal.
erwinwernars in 'nieuws: 'Telefoonfabrikanten zijn nerveus over gebruiken nie... is geen +2.
200 fish found!
Verwijderd
Fair point, een -1 is misschien wat ver, maar dat is dan weer m'n eigen toevoeging bovenop de 0Zeehond schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:25:
[...]
-1 is ook weer erg streng, eerder dan een 0 voor een niet onderbouwde bewering. De moderatie opmerking in je eigen reactie had je daar beter kunnen weglaten en enkel om de bron vragen. Naast dat het daar namelijk niet thuis hoort en het daar niet zo veel toevoegt dat je de reactie hier gemeld hebt, heeft de poster van de reactie er zelf ook geen invloed op welke score hij/ zij krijgt voor zijn bericht.
En ik denk ik noem het even (tegen beter weten in) in de reactie, zodat ie niet achteraf tegen me gaat zeuren dat ik die post heb gemeld (wat me al meerdere keren is gebeurd) maar gewoon gelijk weet dat ik vraagtekens bij die +3 heb.
Wat mij betreft wel +2 ofzo, want het is zeker een goeie vraag, en ik hoop dan ook dat Tweakers hier nog antwoord op gaat geven.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2018 22:19 ]
Daar zat ik me ook al over te verbazen. De hele reactie heeft geen ene *** te maken met de nieuwspost...Bor schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:28:
SkyStreaker in 'nieuws: Duits hooggerechtshof verklaart Adblock Plus legaal' is een populaire mening maar dat maakt het nog geen +2 / +3.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Geen 0 waardig, zelfs niet na zijn edit dat hij zijn hachje probeert te redden.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Dit lijkt me geen +1, +2 of zelfs +3 (!) maar een plain -1.
De +2's en +3's mogen denk ik wel even nagekeken worden.
Virussen? Scan ze hier!
200 fish found!
Domme en nergens op slaande vergelijking met de Tweede Wereldoorlog lijken me niet echt nodig.
Virussen? Scan ze hier!
Ik post iets on-topic en krijg een 0.
Iemand reageert op mij off-topic -1 style, en krijgt +1

Dit komt omdat het geen wat jij schrijft niet geheel correct is, een telefoon met 3.5 mm aansluiting kan blijkbaar ook waterdicht zijn zoals in de post onder jouw geschreven wordt, dus het aanwezig of afwezig zijn van die afsluiting zegt daarmee eigenlijk niet zoveel over waterdicht zijn.toro schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:18:
toro in 'nieuws: Macotakara: opvolger iPhone SE komt in mei uit en mist 3,5mm...
Ik post iets on-topic en krijg een 0.
Iemand reageert op mij off-topic -1 style, en krijgt +1
Ik zie niet zo zeer waarom de post Rixos -1 zou moeten zijn, de user reageert gewoon netjes.
200 fish found!
Omdat de iphones waar de 3.5mm nu bij ontbreken waterdicht zijn.Zeehond schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:49:
[...]
Dit komt omdat het geen wat jij schrijft niet geheel correct is, een telefoon met 3.5 mm aansluiting kan blijkbaar ook waterdicht zijn zoals in de post onder jouw geschreven wordt, dus het aanwezig of afwezig zijn van die afsluiting zegt daarmee eigenlijk niet zoveel over waterdicht zijn.
Ik zie niet zo zeer waarom de post Rixos -1 zou moeten zijn, de user reageert gewoon netjes.
De post van Rixos komt voor mij over als een trol post omdat hij naar Samsung verwijst.
Virussen? Scan ze hier!
Iemand die me kan uitleggen waarom dit maar liefst 18x (!!!) +3 krijgt? Het is compleet offtopic, ik kom dan ook niet verder dan een 0.
Naar de +3 gevers mag denk ik wel even gekeken worden.
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 22-04-2018 06:35 ]
Virussen? Scan ze hier!
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Geen +1. Overigens zijn het grootste deel van de reacties bij dat item op zijn best offtopic.
larsalderss in 'nieuws: 18-jarige Brit krijgt twee jaar celstraf voor hack op...
[ Voor 51% gewijzigd door Bor op 22-04-2018 10:56 ]
Het lijkt mij vrij bekend dat VPN dns en ip restricties kan omzijlen. Dit hoeft dus niet op +3, +1 is maximaal.
Dat is inderdaad geen +3. Daarnaast klopt de info ook niet geheel.CH4OS schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:22:
dehardstyler in 'nieuws: Rusland zet ip-adressen Google op zwarte lijst wegen...
Het lijkt mij vrij bekend dat VPN dns en ip restricties kan omzijlen. Dit hoeft dus niet op +3, +1 is maximaal.
Koude oorlog propaganda doet het goede, maar een andere belichting wordt weer weggemod.
-1 niet mee eens.
Edit: Ik heb 'em 0 geboost. Staat 'ie nu op.
[ Voor 28% gewijzigd door HMC op 23-04-2018 16:53 ]
Eat the bugs, live in a pod
Zou het voor jullie niet gemakkelijker zijn als je een post los kon koppelen van moderatie? Dit lijkt me dweilen met de kraan open.
vosManz in 'nieuws: OnePlus 6 krijgt achterkant van glas'
Er wordt weer met 2 maten gemeten (ik krijg een -1, waarom eigenlijk????
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Nouuuu, ik weet niet of de transparantie van het hoesje iets te maken heeft met de mogelijkheid om er doorheen draadloos op te laden (eigenlijk weet ik wel zeker van niet
Share and Enjoy!
Geen +2, ik mis wat hier informatief aan is.
Hoezo krijgt eL_Jay in 'nieuws: 'Gebrek aan laptops met Kaby Lake G-chips is mogelijk te w... een +1 (iemand heeft het zelfs +2 gegeven?
[ Voor 52% gewijzigd door CH4OS op 24-04-2018 12:51 ]
-1 lijkt me wat overdreven. Klassiek gevalletje downvoten van "unpopular opinion". Irritant dat er zoveel techhaters op Tweakers zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door MarcoC op 24-04-2018 13:58 ]
Ik vermoed dat veel mensen een troll of sarcasme verwachten. Elke vorm van onderbouwing ontbreekt.MarcoC schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:58:
MarcoC in 'nieuws: Proef om te betalen met smartphone in Nederlands openbaar ...
-1 lijkt me wat overdreven. Klassiek gevalletje downvoten van "unpopular opinion". Irritant dat er zoveel techhaters op Tweakers zijn.
lijkt mij gewoon onzin imho.Mensen beseffen niet dat het OV in Nederland van extreem hoge kwaliteit is en dat de ov-chipkaart een extreem succesvol en innovatieve betaalmethode is.
jimzz in 'nieuws: Battle Royale H1Z1 komt eind mei naar PlayStation 4'
Dat is inderdaad gewoon een +1. Deze heeft nog wel wat moderaties nodig.Ford Prefect schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:24:
Geen +3, volgens mij een +1:
jimzz in 'nieuws: Battle Royale H1Z1 komt eind mei naar PlayStation 4'
MadEgg in 'nieuws: WhatsApp past EU-voorwaarden inclusief minimumleeftijd aan...
+1 wat mij betreft: it0 in 'nieuws: WhatsApp past EU-voorwaarden inclusief minimumleeftijd aan in...
[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 25-04-2018 10:16 ]
TMC in 'nieuws: WhatsApp past EU-voorwaarden inclusief minimumleeftijd aan in...
Wat mij betreft 0.
Deze van mij lijkt mij geen -1 maar gewoon ontopic: Bor in 'nieuws: WhatsApp past EU-voorwaarden inclusief minimumleeftijd aan in...
PcDealer in 'nieuws: Microsoft werkt aan uitgeklede 'Lean'-variant van Window... is een correct reactie op Epsilon in 'nieuws: Microsoft werkt aan uitgeklede 'Lean'-variant van Windows...
Dograver in 'nieuws: Microsoft werkt aan uitgeklede 'Lean'-variant van Window... -> Aanzetten tot gebruiken van licenties voor niet bedoeld doel
[ Voor 60% gewijzigd door PcDealer op 25-04-2018 21:13 ]
Hierom:PcDealer schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:12:
Kan iemand uitleggen waarom PcDealer in 'nieuws: Microsoft werkt aan uitgeklede 'Lean'-variant van Window... 18x -1 is?
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Croga in 'nieuws: Aanvallers misbruiken kritiek Drupal-lek kort na uitkomen p...
en
Croga in 'nieuws: Aanvallers misbruiken kritiek Drupal-lek kort na uitkomen p...
[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 26-04-2018 10:30 ]
TMC in 'nieuws: Facebook: adverteerders vertrekken niet na Cambridge-schandaal'
Onterecht -1.
Misschien een idee om naar een Reddit-achtig systeem over te gaan van plusjes en minnetjes? Meningmodden is frustrerend.
[ Voor 80% gewijzigd door TMC op 26-04-2018 11:43 ]
Zitten er wel een paar op het randje hoor. Sommige +1, sommige 0, maar een reactie met alleen "ik ga het niet lezen" vind ik toch ook ongewenst.TMC schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:40:
Onterecht -1.
Misschien een idee om naar een Reddit-achtig systeem over te gaan van plusjes en minnetjes? Meningmodden is frustrerend.
Verder helpt het als je het systeem even de tijd geeft, want het gros staat al gewoon goed.
Persoon A: "lees dit"Tjolk schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:00:
[...]
Zitten er wel een paar op het randje hoor. Sommige +1, sommige 0, maar een reactie met alleen "ik ga het niet lezen" vind ik toch ook ongewenst.
Persoon B: "ik wil dat niet lezen"
M.i. ligt de fout hier bij persoon A die zonder onderbouwing iemand een opdracht geeft en hem daarop beoordeelt i.p.v. de reactiemogelijkheid op Tweakers te gebruiken om een discussie te voeren.
Daar heb je gelijk in, maar ik heb in het verleden ook weleens meegemaakt dat als je eenmaal op -1 staat je daar moeilijk vanaf komt.Verder helpt het als je het systeem even de tijd geeft, want het gros staat al gewoon goed.
[ Voor 18% gewijzigd door TMC op 26-04-2018 12:04 ]
Nee, iets anders:TMC schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:02:
[...]
Persoon A: "lees dit"
Persoon B: "ik wil dat niet lezen"
M.i. ligt de fout hier bij persoon A die zonder onderbouwing iemand een opdracht geeft en hem daarop beoordeelt i.p.v. de reactiemogelijkheid op Tweakers te gebruiken om een discussie te voeren.
Persoon A: <citaat> - <bron> - <conclusie>
Persoon B: Ik vind het vaag en onderschrijf het niet.
Persoon A: Lees de bron is die ik aanhaal, dan hoef ik niet alles te kopiëren. Die bron onderschrijft mijn conclusie.
Persoon B: Ik wil dat niet lezen.
Daar ben ik het niet mee eens, hieronder staat mijn onderbouwing:Tjolk schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:10:
[...]
Nee, iets anders:
Persoon A: <citaat> - <bron> - <conclusie>
Persoon B: Ik vind het vaag en onderschrijf het niet.
Persoon A: Lees de bron is die ik aanhaal, dan hoef ik niet alles te kopiëren. Die bron onderschrijft mijn conclusie.
Persoon B: Ik wil dat niet lezen.
https://www.forbes.com/si...resentation/#18824d0a1428
TMC schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:14:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens, hieronder staat mijn onderbouwing:
https://www.forbes.com/si...resentation/#18824d0a1428
Luister, het bericht wat ik noemde voegt niets toe en zulke berichten zie ik liever niet dan wel. Ergo: -1.
Geen +3, was GR materiaal en nu al helemaal irrelevant omdat het aangepast is.
[ Voor 6% gewijzigd door JDVB op 26-04-2018 15:51 ]
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Lijkt mij niet meer dan +2, informatief is het zeker, maar geen dusdanig gemis of inzicht dat de redactie het in het artikel zou moeten vermelden.
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 26-04-2018 16:38 ]
vincent_1971 in 'nieuws: EU: minstens 30 procent van aanbod Netflix en Amazon...
Kapotlood in 'nieuws: EU: minstens 30 procent van aanbod Netflix en Amazon Pr...
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
PeaceNlove in 'nieuws: Gerucht: iPhone met 6,1"-lcd gebruikt steviger glas, m...
Verder dan een ontopic mening kom ik niet. +1 dus, geen +2.
Een reactie op een reactie van mij. Ik denk dat deze reactie niet helemaal gelezen heeft waar ik exact op reageer. Maar dat maakt de reactie niet ontopic, mijns inziens.
productreview: Microsoft Xbox One X Zwart review door HaX0r
Dit zijn de instructies bij product review moderatie:
0 "Deze review help niet met het vormen van een oordeel"
+1 "Deze review is beknopt maar helpt bij het vormen van een oordeel"
+2 "Deze review maakt de ins en outs van het product goed duidelijk"
+3 "Deze review is uitstekend en verdient een plaats is de schijnwerpers"
*edit* Ik zie dat er nu alleen maar meer 0 bij komt. Misschien een idee om dan te melden waarom? Voelt nu als trollen.

[ Voor 7% gewijzigd door HaX0r op 27-04-2018 21:57 ]
Niet geschoten is altijd mis.
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Geen +1, maar een 0. Heeft niks met de newspost te maken.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
kleine boost naar 0 gegevenwildhagen schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 08:38:
crusader1983 in 'nieuws: Tencent en EA brengen Red Alert-smartphonegame uit i...
Geen +1, maar een 0. Heeft niks met de newspost te maken.
Ik vermoed door het gebruik van termen zoals shitty.HaX0r schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 21:06:
Ik weet niet goed of dit topic ook is voor de moderatie van reviews. Maar mijn review lijkt in beoordelingen niet echt gewaardeerd. *edit* Ik zie dat er nu alleen maar meer 0 bij komt. Misschien een idee om dan te melden waarom? Voelt nu als trollen.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Lijkt me geenszins -1. Ik stel een inhoudelijke vraag over het spel.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Jouw reactie is geen -1 waard en staat inmiddels op 0. Voor moderatie opmerkingen in reacties wordt wel een punt afgetrokken aangezien de frontpage voor inhoudelijke discussie is en het dus niet de juiste plek is voor moderatie vragen/ opmerkingen vragen. Beter is om je vraag gelijk hier te stellen. Je hebt de juiste plek gevonden immersJorgen schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:10:
Jorgen in 'nieuws: Square Enix brengt Shadow of the Tomb Raider op 14 septemb...
Lijkt me geenszins -1. Ik stel een inhoudelijke vraag over het spel.
200 fish found!
-1 lijkt mij wat overdreven..
Dank voor je reactie. De moderatie opmerking is inmiddels weer weg.Zeehond schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:57:
[...]
Jouw reactie is geen -1 waard en staat inmiddels op 0. Voor moderatie opmerkingen in reacties wordt wel een punt afgetrokken aangezien de frontpage voor inhoudelijke discussie is en het dus niet de juiste plek is voor moderatie vragen/ opmerkingen vragen. Beter is om je vraag gelijk hier te stellen. Je hebt de juiste plek gevonden immers.
Jorgen schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:03:
[...]
Dank voor je reactie. De moderatie opmerking is inmiddels weer weg.
200 fish found!
Ook +1 met een boost maar nog steeds op 0.Zeehond schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 21:39:
[...]
ik heb mijn moderatie aangepast in +1, even afwachten of de reactie daar nog op komt aangezien veel de reactie wel al beoordeeld hebben.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Nee. Door de lijst die hij erin zet, die ook via de link die hij post te vinden is, zou ik weer een punt aftrek geven en uitkomen op +1. Via die link zie je ook zelfs nog wat er is toegevoegd en dat Vladivostok FM niet weg is maar nieuwe nummers heeft. onvolledig dus en stemmingmakerij zou je bijna zeggen...
Is dit echt een +2 waard?
Hoe is dit -1? Omdat ik de nieuwswaarde mis en onderbouw in de zin ervoor waarom dat is? Lijkt me geen ongewenste reactie dan toch?
@Elefant Die reactie staat intussen op +1.
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 30-04-2018 10:12 ]
Opmerkingen over de nieuwswaarde van een item hebben geen plaatst op de frontpage maar kun je achterlaten in Geachte Redactie op het forum. De reactie bestaat verder uit een groot deel doorgehaalde tekst. Welke score had je zelf verwacht?CH4OS schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:12:
CH4OS in 'nieuws: AMD- en ATI-oudgediende Chris Hook vertrekt naar Intel'
Hoe is dit -1? Omdat ik de nieuwswaarde mis en onderbouw in de zin ervoor waarom dat is? Lijkt me geen ongewenste reactie dan toch?
@Elefant Die reactie staat intussen op +1.
Had zelf een 0 verwacht. Want eerste stuk van reactie is ontopic, na de strikethrough. Eventueel dan dus een aftrek over nieuwswaarde. Zou ik dus de laatste zin weghalen, is het zelfs ontopic. Maar even doen dan.Bor schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:38:
Opmerkingen over de nieuwswaarde van een item hebben geen plaatst op de frontpage maar kun je achterlaten in Geachte Redactie op het forum. De reactie bestaat verder uit een groot deel doorgehaalde tekst. Welke score had je zelf verwacht?
[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 30-04-2018 10:45 ]
Zer0 in 'nieuws: AMD- en ATI-oudgediende Chris Hook vertrekt naar Intel'
en
veryFerrygood in 'nieuws: AMD- en ATI-oudgediende Chris Hook vertrekt naar In...
Vrijwel gelijke inhoud, totaal andere moderatie...
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Geen +2: Sleurhutje in 'reviews: De 3,5mm-jack verdwijnt bij dure telefoons', teacup in 'reviews: De 3,5mm-jack verdwijnt bij dure telefoons' en useruser in 'reviews: De 3,5mm-jack verdwijnt bij dure telefoons'. ThaStealth in 'reviews: De 3,5mm-jack verdwijnt bij dure telefoons' is ook geen +2. Best veel berichten die verkeerd staan hier.
[ Voor 87% gewijzigd door CH4OS op 30-04-2018 12:45 ]
Hoe iemand dat ooit +2 kan geven snap ik niet.
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Waarschijnlijk gezien de "humor" als in "ik vind leuk, dus +2". Staat nu met een score van 0 precies goed.JDVB schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:19:
glennoo in 'nieuws: 'Intel komt met Optane 905P-kaart met blauwe leds en u2- ...
Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!
Meerdere +2's en de onderbroekenlol brigade gaat ook meedoen met +3's en flauwe vervolggrappen.JDVB schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:19:
glennoo in 'nieuws: 'Intel komt met Optane 905P-kaart met blauwe leds en u2- ...
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Lijkt me +1, zeker geen -1.
Mijn aanname is zeker niet onredelijk.
Het is geen +1 waard, maar al helemaal geen -1. Ik relativeer simpelweg de jubelreactie erboven.
In de eerste grote thread staan veel te veel +2's.
Allemaal mening-spul.
Eat the bugs, live in a pod
Is geen +2 maar +1.
200 fish found!
HmmmmmmCH4OS schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:34:
Geen +3: YoghurtO_o in 'reviews: De 3,5mm-jack verdwijnt bij dure telefoons' en Verwijderd in 'reviews: De 3,5mm-jack verdwijnt bij dure telefoons'
Geen +2: Sleurhutje in 'reviews: De 3,5mm-jack verdwijnt bij dure telefoons', teacup in 'reviews: De 3,5mm-jack verdwijnt bij dure telefoons' en useruser in 'reviews: De 3,5mm-jack verdwijnt bij dure telefoons'. ThaStealth in 'reviews: De 3,5mm-jack verdwijnt bij dure telefoons' is ook geen +2. Best veel berichten die verkeerd staan hier.
memphis in 'reviews: De 3,5mm-jack verdwijnt bij dure telefoons'
In een zeer korte periode 6 ongewenst punten gekregen, ik let niet veel op de moderatie maar dit lijkt een geplande actie?
Mkay..... iets van "ik heb meer gelijk dan jij dus boem!" ?Dirk schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 00:08:
Nee, dat is geen geplande actie, dan is een boost. Een gebruiker kan zijn weging verzwaren naar 6x en daarmee de score sterk beïnvloeden. Helaas gebeurd dat ook regelmatig onterecht...
Maar dan nog snap ik de "ongewenst" niet, het is ontopic en een normaal argument. Maar OK, ik zal dergelijke moderaties nooit begrijpen.
Huuskes in 'nieuws: Atari VCS-console is vanaf 30 mei te bestellen en komt in...
Graag je mening over deze -1't jes.
Gentoo BTW
en
teacup in 'reviews: De 3,5mm-jack verdwijnt bij dure telefoons'
Staan nog steeds op +2, maar zo informatief lijken ze mij niet. De eerste is een mening; de een heeft het geld immers wel over voor een draadloze headset, de ander niet, maar om dat met een +2 te belonen, het bericht is een duidelijke, ontopic mening.
De tweede reactie is mijns inziens zelfs offtopic, ook bedrade koptelefoons of oortjes kosten stroom, weliswaar minder dan een draadloze, maar toch.
Beide reacties hebben ook de nodige +3 moderaties gekregen...
@Bor CH4OS in 'nieuws: AMD- en ATI-oudgediende Chris Hook vertrekt naar Intel' staat ondanks mijn aanpassing nog steeds of alweer op -1, terwijl hij dat nu echt niet meer is. CH4OS in 'nieuws: AMD- en ATI-oudgediende Chris Hook vertrekt naar Intel' is in dezelfde hoedanigheid ook geen -1, maar gewoon 0.
[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 01-05-2018 13:20 ]
Ik snap dat mensen het wellicht off-topic vinden, alhoewel ik een parallel met Nintendo maak. Maar -1 is het naar mijn mening zeker niet. Geen flamebait, troll of belediging naar mijn bescheiden mening.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Lijkt me geen inhoudelijk sterke reactie en hoort derhalve niet op +3. +1 vind ik al erg discutabel. Vooralsnog een 0 gegeven.
Edit: na mijn moderatie gezakt naar +1, iemand die hem nog een duwdje naar de 0 kan geven?
[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 01-05-2018 13:49 ]
Tja, volkomen duidelijk natuurlijk, die -1 was terecht poef!
Hij stond op -1Tjolk schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:15:
Dan staat-ie toch goed?
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2