Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.387 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michael3 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:49:
atlaste in 'nieuws: Nederlandse politie wil grootschalig filmen in strijd teg...

Dit is mijn inzien zeker geen 0 waard.
Het brengt toegevoegde waarde met een kern van waarheid.
Lijkt mij meer dat het weer is mening word gemod.
Ik kwam hier juist om te vragen of alle reacties op atlaste ook op 0 gezet kunnen worden, sorry hoor maar wat een onzin reactie, waar mensen vervolgens een hele discussie over gaan voeren, het artikel gaat niet over meer blauw op straat (beetje toevallig hoe deze zin rondom iedere verkiezing weer 'hot' is) het artikel gaat over dat mensen met whatsapp zoveel ongelukken veroorzaken dat hier nu video surveillance voor nodig is, dat atlaste vind dat ze bij de politie minder formulieren en rapporten zouden hoeven te schrijven is leuk, maar totaal niet relevant op het artikel.

En wil je wel zo graag dat de reactie ontopic is, zie het zo, stel er was wel overal 'blauw op straat', dan nog gaat een agent niet de hele dag naar voorbij rijdende autos kijken, hebben we met 65000 agenten toch echt een groot tekort om alle *snel)wegen in de gaten te gaan houden, en autorijders zien die agent wel hoor, of horen erover op de radio, dus die gaan dan wel even niet whatsappen als ze langs hem rijden.

Lang verhaal kort, de reactie van atlaste is wat mij betreft een terechte 0 score, omdat het offtopic is en zelfs dan nog is er niet over door gedacht, en ik zou graag zien dat de reacties daaronder van o.a. henkbob (+3?!) Nox (+2) COW_Koetje (+2) brabbelaar (+3?!?!) etc ook allemaal op 0 of maximaal +1 gezet worden, want het gaat allemaal over 'meer blauw op straat', voetbal hooligans, hoe het in Amerika is, etc, maar niet waar het eigenlijk over gaat, mensen die de 1000'en borden over niet whatsappen in de auto negeren, dat is wat hier word aangepakt, x aantal agenten op straat gaat het niet over en is het probleem ook helemaal niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2018 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:43

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Verwijderd in 'nieuws: Stephen Hawking is overleden'

CyberMania in 'nieuws: Stephen Hawking is overleden'

CyberMania in 'nieuws: Stephen Hawking is overleden'

Zwaar beneden alle peil, nog geen eens -1 waardig. Zie ook bij de 2e reactie van CyberMania zijn edit geschiedenis.

[ Voor 5% gewijzigd door Slavy op 14-03-2018 08:10 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
TweakOverflow in 'nieuws: Stephen Hawking is overleden'
Hoewel begrijpelijke reactie, geen +1 of zelfs hoger waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dat lijkt mij een prima 0.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mkooiman in 'reviews: Referendum over de sleepwet: vijf redenen voor en tegen'

Is echt geen +3 waardige post.

bbob in 'reviews: Referendum over de sleepwet: vijf redenen voor en tegen'

Ook geen +3.

EDIT @ 10:11:
Ten tijde van het posten van dit bericht, had de eerste reactie (die van mkooiman) 65x +3, intussen is deze gestegen naar 85x +3.

EDIT @ 10:37
Reactie blijft +3's scoren, intussen 106x... Gaat dus vrij rap.

EDIT @ 10:49
Met de snelheid waarop de reactie +3's blijft scoren, wordt het nog lastig om hem goed te krijgen, aangezien de reactie nu 112x +3 gekregen heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 14-03-2018 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:52
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:32:
het artikel gaat over dat mensen met whatsapp zoveel ongelukken veroorzaken dat hier nu video surveillance voor nodig is,
Nee, het artikel gaat over massa surveillance.
Het fotograferen van IEDERE bestuurder.
De reactie die gegeven wordt is dat dat ongewenst is.
Dat de onderbouwing vervolgens een zijweg neemt richting 'meer blauw op straat, minder administratie' doet niet af aan het feit dat de reactie ontopic is.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:32:
(..), en ik zou graag zien dat de reacties daaronder van o.a. henkbob (+3?!) Nox (+2) COW_Koetje (+2) brabbelaar (+3?!?!) etc ook allemaal op 0 of maximaal +1 gezet worden,
Eens, die reacties zouden ook beter +1 kunnen zijn, net als de reactie van atlaste.

Edit: de +3 moderatie van Buzzem snap ik ook niet, dat gaat totaal niet over de massa surveillance.
BuZZem in 'nieuws: Nederlandse politie wil grootschalig filmen in strijd tege...

[ Voor 20% gewijzigd door daan! op 14-03-2018 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

True, maar met 154x +3 gaat die daar nooit meer vanaf komen ook.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 08:49
Origin64 in 'reviews: Referendum over de sleepwet: vijf redenen voor en tegen'
Als je gelooft dat de waarheid altijd in het middel ligt is dit een goed artikel.

Als je gelooft dat vrijheid en privacy ietsie pietse belangrijker zijn voor het functioneren van onze samenleving dan 1 potentiele terreur aanslag die al decennia niet is gebeurd, dan is zo'n artikel wat de illusie van gelijkheid opwekt heel slecht. Allebei de kanten hebben niet evenveel gelijk.
De ene kant wil een totalitair regime in NL waar de inlichtingendiensten de macht uitmaken omdat ze bang zijn van bruine mensen, en de andere kant vindt dat idioot. Dat staat niet in het artikel.
Hoe weet deze man mijn reactie nou weer om te draaien naar een racisme verhaal? Echt belachelijk dat dit ook nog +2 krijgt...

Ik zie overigens dat hij 27(!) reacties in dat bericht heeft, iemand is er heel fanatiek mee bezig.. :+

[ Voor 5% gewijzigd door useruser op 14-03-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

boner in 'reviews: Referendum over de sleepwet: vijf redenen voor en tegen'

Ook geen +3, is een goed onderbouwde mening, zonder bronnen, maar met aannames, +1 maximaal.

COW_Koetje in 'reviews: Referendum over de sleepwet: vijf redenen voor en tegen'

Geen +2, ook gewoon een mening die gegeven wordt.
wildhagen schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:35:
True, maar met 154x +3 gaat die daar nooit meer vanaf komen ook.
De reactie is intussen gefixeerd zie ik. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 14-03-2018 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

drq1 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:40:
Elefant in 'nieuws: Trump houdt Qualcomm-overname door Broadcom tegen om nati... aardig verhaal, maar voor een +3 had het voor mij wel een heel stuk beknopter gemogen.
Hij is ook een bronvermelding vergeten.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:21

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

CH4OS schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:59:
boner in 'reviews: Referendum over de sleepwet: vijf redenen voor en tegen'

Ook geen +3, is een goed onderbouwde mening, zonder bronnen, maar met aannames, +1 maximaal.
Yep, hij brengt het leuk (en aardig) maar geen +3.
Zelfs met een 'boost' krijg ik 'm niet omlaag:
+3 Spotlight 116
+2 Informatief 34
+1 On-topic 36
0 Off-topic / Irrelevant 12
-1 Ongewenst 8
Dat is echt promodjes werk.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 10:52
Maar ik wel graag een goede onderbouwing waarom er een modje mkooiman in 'reviews: Referendum over de sleepwet: vijf redenen voor en tegen' omlaag heeft gemod.
Het artikel heeft meer +3 en dan alle andere scores bij elkaar. En wat mij betreft terecht want het vat het probleem met deze wet precies samen.
Lijkt er op dat de persoonlijke mening van een mod belangrijker is dan de inhoud van het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

EelcoG schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:12:
Maar ik wel graag een goede onderbouwing waarom er een modje mkooiman in 'reviews: Referendum over de sleepwet: vijf redenen voor en tegen' omlaag heeft gemod.
Het artikel heeft meer +3 en dan alle andere scores bij elkaar. En wat mij betreft terecht want het vat het probleem met deze wet precies samen.
Lijkt er op dat de persoonlijke mening van een mod belangrijker is dan de inhoud van het artikel.
Dergelijke artikels zijn vaker mismods en dan wordt het moderatiesysteem misbruikt als een meningmod systeem. +3 is dan 'heel erg mee eens'.

Er staan vast meer reacties die geen +3 zijn, maar wel die score hebben. Daar is dit topic voor. Waarom de reactie geen +3 is, maar slechts +1, kun je terugvinden in de reviews: Tweakers moderatie faq. Over wat volgens de FAQ dan een +3 post is, schrijft de FAQ het volgende:
Spotlight

Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.

+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van andere personen. Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +3 waard. Een gemiddelde score van +3 is alleen bereikbaar met de steun van een groot deel van de moderators. Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Punt is dat de post vooral een mening uit. Daar is zeker niets mis mee en had ook zeker een +2 kunnen zijn, mits een en ander was onderbouwd met artikelen. Een +3 kan een mening naar mijn idee nooit zijn, want +3 staat voor gemiste informatie waar de redactie zeg maar overheen gekeken heeft, of de toevoeging is van dergelijke waarde, dat het verstandig was als de redactie het wel (al was het zijdelings) was meegenomen.

Het moderatiesysteem is bedoeld om de inhoud een waarde te kunnen geven, niet om aan te geven in hoeverre je het er mee (on)eens bent. De persoonlijke mening van een user, mod of (FP-)admin over een post doet er dus evenmin toe.

In die hoedanigheid is jouw reactie erop mijns inziens wel een +2, omdat je een andere kant belicht, die niet vaak belicht wordt. Maar een dergelijk grote meerwaarde dat het een gemist punt is vanuit het artikel zelf, of een toevoeging van hele grote waarde, vind ik het ook weer niet.

bytemaster460 in 'reviews: Referendum over de sleepwet: vijf redenen voor en ... Is wat mij betreft zelfs offtopic, maar momenteel staat deze ook op +3, dankzij meningmodders.

En zo was Nevere in 'reviews: Referendum over de sleepwet: vijf redenen voor en tegen' in eerste instantie ook +3, maar na mijn moderatie is deze gezakt naar +2, terwijl deze reactie eigenlijk ook niets meer dan een onderbouwde mening is, wat op +1 hoort.

[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 14-03-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
useruser schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:36:
Origin64 in 'reviews: Referendum over de sleepwet: vijf redenen voor en tegen'

[...]

Hoe weet deze man mijn reactie nou weer om te draaien naar een racisme verhaal? Echt belachelijk dat dit ook nog +2 krijgt...

Ik zie overigens dat hij 27(!) reacties in dat bericht heeft, iemand is er heel fanatiek mee bezig.. :+
Hij zet jouw verhaal niet om, hij verteld zijn mening en visie mbt tot het artikel.
Jij geeft aan in wezen mee te gaan met het artikel, hij wijkt daar vanaf.

Waar bespeur jij racisme? Ik zie er alleen een voorbeeld in.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
EelcoG schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:12:
[...]
Het is een mening maar één vooral gevoed door de argumentatie dat er een totalitaire staat gaat komen die dit dan gaat misbruiken (letterlijk zo). Allereerst staat dat uiteraard helemaal niet vast dus het is een ietwat onzinnige argumentatierichting. Daar komt dan de reply Verwijderd in 'reviews: Referendum over de sleepwet: vijf redenen voor en tegen' daaronder nog bij.

Het is echt niet zo dat als we deze wet niet aanpassen, het dus niet mis gaat onder die totalitaire staat. Als die staat er komt - met een bijbehorende dictator - dan laat die zich niet stoppen door geldende wetten. Die wetten worden aangepast en/of opzij geschoven zo het uitkomt; dat is nu net het kenmerk van zo'n staat toch? Ofwel, de argumentatie klopt gewoon inhoudelijk niet en dat zou prima reden kunnen zijn om lager te modereren. Want zonder die argumentatie is de reactie lang zo inzichtvol niet :)

Zelf had ik deze reactie overigens op +2 gemodereerd maar dat was ook voordat ik bovenstaande gebrek in de redenatie zag. Ik vind een +1 best te verantwoorden en zou dat zeker niet willen wegzetten onder:
Verder zijn het niet alleen crewleden die de reactie op +1 modereerden dus ik weet niet wat ik verder kan zetten.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
CurlyMo in 'nieuws: Raspberry Pi Foundation brengt krachtiger 3B+-model met 5...

Een interessante post, maar op +3 overgewaardeerd. Wat mij betreft een +2.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Even een vraag waar ik geen antwoordt op heb.

Als bij een nieuws artikel iemand oftoppic reageert dan krijgt die persoon een 0 of misschien een -1, maar vervolgens reageren er weer andere op die reactie.
Wat voor score krijgen die, is dat dan een 0 of een +1.
Want feitelijk gezien is het oftoppic mbt het artikel maar "on topic?" Op die reactie.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
michael3 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:09:
Even een vraag waar ik geen antwoordt op heb.

Als bij een nieuws artikel iemand oftoppic reageert dan krijgt die persoon een 0 of misschien een -1, maar vervolgens reageren er weer andere op die reactie.
Wat voor score krijgen die, is dat dan een 0 of een +1.
Want feitelijk gezien is het oftoppic mbt het artikel maar "on topic?" Op die reactie.
Als de originele reactie een -1 krijgt is ie ongewenst en dan is erop reageren bjna nooit meer dan een 0.
Een off-topic reactie die dus 0 krijgt kan op zich best weer een reactie krijgen die +1 is mits deze inderdaad goed geformuleerd is.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:44

_David_

FP ProMod

llama llama duck

ongekend41 in 'nieuws: Stephen Hawking is overleden'
Meer dan een +1 is dit niet, maar zonder fixering blijft dit onterecht op +3 staan.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
TheCapK schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:14:
[...]

Een off-topic reactie die dus 0 krijgt kan op zich best weer een reactie krijgen die +1 is mits deze inderdaad goed geformuleerd is.
Moet die reactie die op de oftoppic reactie is gekomen voor +1 goed worden geformuleerd op het artikel of op de oftoppic reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
michael3 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:19:
[...]

Moet die reactie die op de oftoppic reactie is gekomen voor +1 goed worden geformuleerd op het artikel of op de oftoppic reactie?
Kan eigenlijk beiden. Zolang het niet verder offtopic gaat zit daar wel wat ruimte in.
Sowieso is de ModFAQ niet gebeiteld in steen en kan de een iets 0 vinden terwijl de ander het +1 vindt in sommige situaties.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Suggs in 'nieuws: Nederlandse politie vindt cryptocoinfabriek die illegaal st...

Leuk, maar volgens mij is dit toch echt geen +2 waard, laat staan die +3's.....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:35:
ExIT in 'nieuws: Verzekeraars pleiten voor verplichte zwarte doos in auto's e...

153x +3? WTF? Dit lijkt me echt geen +3....

Deze krijgen wij nooit meer goed natuurlijk :'( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt helaas, de +3's blijven binnenstromen (165 alweer). Dit gaat niet meer goedkomen zonder ingrijpen.

Lijkt de laatste tijd wel steeds erger te worden met de +3-meningmod-brigades.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: 'EU komt in april met regels voor transparantie van appwin...

Is dit niet gewoon een niet-onderboude beschuldiging c.q. troll en dus -1?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefant
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-01-2022
url="https://tweakers.net/reviews/6095/last/referendum-over-de-sleepwet-vijf-redenen-voor-en-tegen.html?showReaction=11283043#r_11283043"]@marti28 • 14 maart 2018 08:11[/url]
Is dit 100 x +3? Een linkje naar je eigen partijprogramma?

En waarom worden kritische reacties als irrelevant beoordeeld, terwijl ze inhoudelijk zijn. Lijkt me een schoolvoorbeeld van misbruik van modrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Douweegbertje in 'nieuws: Intel brengt dit jaar cpu's uit die hardwarematig b...

36x +3? Ik dacht het niet, in de verste verte geen +3.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:10

Pim0377

R7 7700X 32GB Radeon 6950\XT

Pim0377 in 'nieuws: Intel brengt dit jaar cpu's uit die hardwarematig bescher...
het zou kunnen dat ze een extra plakje silicium toevoegen.......maar het zou ook zomaar kunnen dat ze de feature gewoon keihard disablen.

er zullen vast vele manieren zijn om de exploit onmogelijk te maken in hardware, en totdat de cpu's released zijn, of Intel aangeeft wat ze precise gedaan hebben om het tegen te gaan, is het anybodies guess wat het is.
naar mijn mening is dit onterecht gedownmod.

het is een normale reactie op een post van een medetweaker, zeker niet ongewenst naar mijn idee

[ Voor 28% gewijzigd door Pim0377 op 16-03-2018 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

jqv in 'nieuws: Intel brengt dit jaar cpu's uit die hardwarematig beschermd z...
Lijkt me geen -1. Dat zijn conclusie niet helemaal juist is, maakt hem niet ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 21:32
Ik maak een comment gebaseerd op feiten en info en krijg van iemand met een mod status -1

Ricepuppet in 'nieuws: Nederlandse darknethandelaren verstopten drugs in 3d-g...

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ricepuppet schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:23:
Ik maak een comment gebaseerd op feiten en info en krijg van iemand met een mod status -1

Ricepuppet in 'nieuws: Nederlandse darknethandelaren verstopten drugs in 3d-g...
Ik denk dat je de -1 hebt gekregen vanwege manier waarop je de moderatieklachten die je hebt verwerkt in de reactie. Hierover heb je ook een e-mail van mij ontvangen. Er is tot op dit moment geen persoon met mod status geweest die jou een -1 heeft gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Wat gebeurt? :?

Dhamit in 'video: Leef je uit als dictator in Tropico 6'
0

JustMark81 in 'video: Leef je uit als dictator in Tropico 6'
Misschien +1, anders ook 0.

Edit: Ok, die tweede iets te vroeg gemeld. :F
Maar die eerste. :o

[ Voor 8% gewijzigd door HMC op 16-03-2018 14:44 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een heleboel 'mee eens' moderaties vermoedelijk. Ik ga hier eens goed naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Bor schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:54:
[...]

Een heleboel 'mee eens' moderaties vermoedelijk. Ik ga hier eens goed naar kijken.
Kan je dat niet naar Maandag doorschuiven? Het was niet mijn plan om je op de vrijdagmiddag extra werk te bezorgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mashell in 'nieuws: 'Zaak over blokkade The Pirate Bay door Ziggo moet opnieuw''

Geen -1, maar kan hem zelf niet modereren omdat het een reactie op mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Fijinees in 'nieuws: 'Zaak over blokkade The Pirate Bay door Ziggo moet opnie...

Gezien het taalgebruik in de laatste zin lijkt me dit eerder een 0 dan een +1? Die +2 is sowieso wel een onderzoekje waard, dat is puur meningmodden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 21:32
Bor schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:33:
[...]

Ik denk dat je de -1 hebt gekregen vanwege manier waarop je de moderatieklachten die je hebt verwerkt in de reactie. Hierover heb je ook een e-mail van mij ontvangen. Er is tot op dit moment geen persoon met mod status geweest die jou een -1 heeft gegeven.
De -1 had ik al voordat ik de klacht erin verwerkte.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

henk717 in 'nieuws: 'Zaak over blokkade The Pirate Bay door Ziggo moet opnieuw''

Sinds wanneer komen dit soort complottheorien op +3? Meer dan op ijn best een +1 kan ik er niet in zien hoor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Worden er serieus ook al reacties weg gehaald? Waar slaat dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Enchantress op welk artikel doel je precies? Bij het artikel nieuws: 'Zaak over blokkade The Pirate Bay door Ziggo moet opnieuw' zie ik maar één verwijderde reactie en dat was gewoon spam. Er worden wel eens reacties verwijderd die bijv. tegen de algemene voorwaarden in gaan.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Zeehond schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 01:49:
@Enchantress op welk artikel doel je precies? Bij het artikel nieuws: 'Zaak over blokkade The Pirate Bay door Ziggo moet opnieuw' zie ik maar één verwijderde reactie en dat was gewoon spam. Er worden wel eens reacties verwijderd die bijv. tegen de algemene voorwaarden in gaan.
nieuws: Voormalig hacker Adrian Lamo is overleden

Ik had zo’n bericht neergezet:

Dat het eigenlijk heel simpel is, er gaan duizenden mensen per dag dood niet leuk maar het hoort er erbij.
Waarom zie ik dan niet duizenden overlijdens berichten op onder andere Tweakers?
Of was Adrian Lamo belangrijker dan ons? Of zijn de andere duizenden doden niet belangrijk? Het is gewoon een medemens die is overleden niet echt nieuwswaardig lijkt me

Boven het verwijderde bericht stond “leg uit professor barabas?” Ik denk ook dat dat de rede is maar als mensen dit al als belediging gaan zien kunnen sommige niets meer hebben tegenwoordig.
Het is geen schelden of iets.

Had het nog een keertje neergezet zoals je kan zien, met teks erbij waarom het oorspronkelijke bericht verwijderd was.

Ik hecht me weinig waarde aan scores, vindt dat ik me mening over sommige zaken gewoon mag uiten. De scores kloppen ook niet helemaal van sommige in dat artikel. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RobinJ1995 in 'nieuws: Microsoft test openen van Mail-links met Edge in nieuw...

Dit soort getroll lijkt me geen +2, maar eerder een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RidgeRazor in 'nieuws: 'Zaak over blokkade The Pirate Bay door Ziggo moet opn...

Een offtopic reactie, die +1 op zijn hoogst is. De reactie is een copying is not theft reactie, maar gaat dat niet wat buiten de scope van het artikel? ;)

ChojinZ in 'nieuws: EA wijzigt Star Wars Battlefront II-progressiesysteem met...
Ik mis even wat hier informatief aan is.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 17-03-2018 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

stephan-v in 'reviews: Bouw je eigen racedrone - Onderdelen selecteren en mon...

Dit lijkt me geen +1, en die +3's mogen wel even nagekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
De moderatie in nieuws: Democraten VS willen Twitter, Whatsapp en Apple dagvaarden om privébe... is echt om te janken.
Kan wel alle foute moderaties gaan listen, maar "loop ze maar gewoon allemaal na" is denk ik makkelijker in dit geval. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb je een paar concrete voorbeelden? Want om nou "even" 210+ posts door te lopen is een beetje veel denk ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:59
wildhagen schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:15:
Heb je een paar concrete voorbeelden? Want om nou "even" 210+ posts door te lopen is een beetje veel denk ik.
nieuws: Democraten VS willen Twitter, Whatsapp en Apple dagvaarden om privébe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die staat gewoon op 0, wat me een correcte score lijkt. Niet heel erg relevante post zeg maar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
wildhagen schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:16:
[...]

Die staat gewoon op 0, wat me een correcte score lijkt. Niet heel erg relevante post zeg maar.
Ik wilde hem net hier melden toen deze op -1 stond. Is op 0 terechtgekomen doordat waarschijnlijk iemand hem omhoog gemod heeft.

Deze hier is ook geen -1 waard.

WhatsappHack in 'nieuws: Democraten VS willen Twitter, Whatsapp en Apple dagv...

[ Voor 35% gewijzigd door aljooge op 18-03-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die laatste 2 lijken me terechte -1's. Mensen voor 'botte clown' en 'oorloghitser' uitschelden is gewoon een -1 want ongewenst. Net als beschuldigingen van corruptie.

Die van mutley69 kan idd wel op 0, net daarop gekregen.

Die van Tourmaline is een keer of 5 ge-edit, en er stond eerst een troll die in één van zijn edits is verwijderd. Tsja, dan moet je ook niet klagen over een -1.

Die bovenste kan zowel op 0 als op -1, maar ik vind de toon in de laatste zin dermate dat ik zelf toch doorslag naar de -1. Een 0 is wel te verdedigen dus, deze post kan beide kanten op.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:33:
Die laatste 2 lijken me terechte -1's. Mensen voor 'botte clown' en 'oorloghitser' uitschelden is gewoon een -1 want ongewenst. Net als beschuldigingen van corruptie.

Die van mutley69 kan idd wel op 0, net daarop gekregen.

Die van Tourmaline is een keer of 5 ge-edit, en er stond eerst een troll die in één van zijn edits is verwijderd. Tsja, dan moet je ook niet klagen over een -1.

Die bovenste kan zowel op 0 als op -1, maar ik vind de toon in de laatste zin dermate dat ik zelf toch doorslag naar de -1. Een 0 is wel te verdedigen dus, deze post kan beide kanten op.
Ik vind die eerst prima een +1 eigenlijk. Het is een terechte vraag. Misschien niet geheel de juiste vraag (immers hoef je niet mee te werken aan je eigen veroordeling, maar dat betekent niet dat er geen onderzoek naar je gedaan mag worden), maar het blijft gewoon ontopic. Ik zie in ieder geval geen enkele reden voor een -1, opmerken dat hij persoonlijk vindt dat de democraten hun zin proberen door te drijven is geen reden voor -1 - het hebben van een mening is namelijk niet ongewenst, ook niet als die mening niet strookt met die van jezelf. :P

Die van Tourmaline weet ik niet wat er eerst stond, als er eerst een troll stond is het inderdaad niet vreemd dat hij op -1 stond; ik beoordeelde hem op wat er nu staat. :)

Die van IntrCpT3R is gewoon een redelijke post, een opmerking over de corruptie van de Clinton's lijkt me niet voldoende voor een -1; zeker niet omdat er net als bij Trump ook wel degelijk grote vraagtekens zijn gezet bij de acties van Clinton - dus zo onterecht is die opmerking niet en past in de lijn van de discussies die ook gewoon in de VS zeer uitgebreid zijn gevoerd in zowel het politieke als publieke debat. Ook dat is geen reden voor een -1, mede niet omdat de rest van de post sowieso netjes geschreven is; dan is een -1 wel heel erg overdreven voor het gebruik van het woordje "corrupt". (Waar wat voor te zeggen valt.)

Die van Morgan... Tja, dat is een kwestie van smaak denk ik - daar valt moeilijk over te twisten.
Ik vind het ietsjes kleinzerig om daar een -1 voor te geven, maar smaken verschillen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10 11:30
jaquesparblue in 'nieuws: Bedrijf brengt in de zomer 3,5"-ssd's van 100TB uit' absoluut geen +2.

En waarop wordt gereageerd: dutchnltweaker in 'nieuws: Bedrijf brengt in de zomer 3,5"-ssd's van 100TB uit' is ook geen +2

[ Voor 10% gewijzigd door _Peter2_ op 20-03-2018 08:00 ]

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanDingenout
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
mismoderatie van

StefanDingenout in 'nieuws: Microsoft kondigt DirectX Raytracing voor realtim...

Mijn post was op geen enkele manier beledigend of een flame

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je staat nu op 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Origin64 in 'nieuws: 'Budget van 20 miljoen euro per jaar is te klein voor af...

Geen +3. Standaard verweer dat we al vaak gelezen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Vraag me af waarom dit opeens een -1 is? Sn0wblind in 'nieuws: Gigabyte gaat gamelaptops met 144Hz-scherm met smalle randen ...

EEn hands on experience mij zelf met recente Gigabyte laptops en daar gaat het topic dan ook over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
@Rin
Geen idee waarom die -1 was, maar je reactie staat nu op een normale score :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Cloud schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:17:
@Rin
Geen idee waarom die -1 was, maar je reactie staat nu op een normale score :)
Thanks! denk iemadn die een groot fan van Gigabyte is die het toevallig zag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ScreamGT in 'nieuws: 'Nederlanders zijn onvoorbereid op uitval van communicat...

Een +2 lijkt me iets overdreven, om het over de +3's maar niet te hebben. Lijkt me gewoon een prima +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:40
De AMD meningmod politie is weer hard aan het werk:

2x+0 en 4x-1
sdk1985 in 'nieuws: Hardwarefabrikanten lijken gamemerknamen weg te halen bij...

Ik snap werkelijk waar niet dat dit al jaren wordt getolereerd op tweakers. Het probleem is heel simpel op te lossen door moderatierechten voor 6 maanden in te trekken bij overduidelijk meningmodden (zowel -1 als +3). Het staat/stond ook in de spelregels op het moment dat je dit wil actieveren. In de praktijk gebeurd het blijkbaar niet.

[ Voor 32% gewijzigd door sdk1985 op 20-03-2018 20:04 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:42
ik weet dat het geen populaire mening is op tweakers, maar belfeld2011 in 'nieuws: NSA kon bitcoingebruikers mogelijk via vpn-dienst ach... hoeft wat mij betreft geen -1 te krijgen.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
sdk1985 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:55:

2x+0 en 4x-1
sdk1985 in 'nieuws: Hardwarefabrikanten lijken gamemerknamen weg te halen bij...

Ik snap werkelijk waar niet dat dit al jaren wordt getolereerd op tweakers. Het probleem is heel simpel op te lossen door moderatierechten voor 6 maanden in te trekken bij overduidelijk meningmodden (zowel -1 als +3). Het staat/stond ook in de spelregels op het moment dat je dit wil actieveren. In de praktijk gebeurd het blijkbaar niet.
Je staat nu op +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
sdk1985 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:55:

2x+0 en 4x-1

Ik zie veel aannames en verkeerde bronnen en spam naar markets of iets dergelijks. Ik denk dat 0 of -1 helemaal zo raar niet is.

youridv1 in 'nieuws: Hardwarefabrikanten lijken gamemerknamen weg te halen bi...
MarnickS in 'nieuws: Hardwarefabrikanten lijken gamemerknamen weg te halen bi...

Zelfde nieuwsbericht, beide geen +2

[ Voor 26% gewijzigd door -The_Mask- op 20-03-2018 21:46 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan aan mij liggen, maar ik mis even wat hier informatief aan is, aangezien het eigenlijk best offtopic is in de context met het artikel.

Caelorum in 'nieuws: Epic Games stelt assets van geflopte game Paragon beschi...

Edit:
Hoezo is dit -1 dan?
CH4OS in 'nieuws: Epic Games stelt assets van geflopte game Paragon beschikbaar'

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 20-03-2018 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
-The_Mask- schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:44:
[...]

Ik zie veel aannames en verkeerde bronnen en spam naar markets of iets dergelijks. Ik denk dat 0 of -1 helemaal zo raar niet is.
'verkeerde bronnen'? Kapitein van team AMD meldt zich?
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers.net-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Dat jij fel tegen alles bent want niet positief is over het bedrijf AMD is bekend. Maar om dan in het mismoderatie topic doodleuk te gaan beweren dat je een post -1 vindt onderschrijft het probleem dat ik tussen small tags heb aangekaart. Puur emotie.

[ Voor 2% gewijzigd door sdk1985 op 21-03-2018 00:58 . Reden: iets aardiger gefraseerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 11:44

MsG

Forumzwerver

Het verbaast me steeds vaker dat ver na het verstrijken van een artikel er toch veel +2's en 3's blijkbaar 'blijvend' verkeerd staan. Ik lees artikelen vaak een stuk later dan de gemiddelde lezer.

Wat is hier +2 aan:
youridv1 in 'nieuws: Hardwarefabrikanten lijken gamemerknamen weg te halen bi... bijna offtopic als je het mij vraagt.

Idem: MarnickS in 'nieuws: Hardwarefabrikanten lijken gamemerknamen weg te halen bi...

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Wellicht tijd voor een apart topic over mening modden in het algemeen. Als het iets is dat de community wil dan is het wellicht een optie om het te omarmen, dus een schaal 1 tot en met 5 zonder betekenissen als 'informatief'. Als daar geen animo voor is dan moet er wat mij betreft toch maar eens gekeken worden naar het stukje handhaving. Het zijn vermoedelijk een beperkt aantal users dat zich 'misdragen' en mogelijk niet eens opzettelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
sdk1985 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 01:49:
Wellicht tijd voor een apart topic over mening modden in het algemeen. Als het iets is dat de community wil dan is het wellicht een optie om het te omarmen, dus een schaal 1 tot en met 5 zonder betekenissen als 'informatief'. Als daar geen animo voor is dan moet er wat mij betreft toch maar eens gekeken worden naar het stukje handhaving. Het zijn vermoedelijk een beperkt aantal users dat zich 'misdragen' en mogelijk niet eens opzettelijk.
Er is handhaving echter wordt daar niet (veel) over gecommuniceerd. Mensen die veelvuldig mismodereren worden aangeschreven en zien bij herhaling de moderatierechten ingetrokken worden. Dit gebeurt meer dan je denkt; er loopt een aardige club mensen rond zonder moderatierechten inmiddels. In veel gevallen heeft men het moderatiesysteem niet goed begrepen en volgt er verbetering na extra uitleg of het wijzen op de moderatie FAQ. Dat is ook waar we het eerst op aansturen.

Mensen die het moderatiesysteem opzettelijk misbruiken of gebruiken om de eigen mening mee te ventileren (mee eens / niet mee eens stemmers) vallen meestal snel door de mand simpelweg omdat de individuele afwijkende moderaties opvallen (hier hebben de PowerMods inzicht in) of omdat de veel te hoog of te laag uitgekomen netto score opvalt.

Op persoonlijke note kan ik hierbij melden dat het mij opvalt dat een groot deel van de mismodders zijn aanpak verbetert na communicatie. Dat is directe winst. Deze mensen zie je na contact prima modereren en enkelen worden zelfs actief hier in het FM forum waar ze meehelpen met het aanpakken van foutief gemodereerde scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-10 16:04
Zou ik een vraagje mogen stellen?
Onder dit stukje op de frontpage: nieuws: Hardwarefabrikanten lijken gamemerknamen weg te halen bij AMD-producten

Over het algemeen vrij positieve moderaties, paar negatieve, ieder zijn mening. Toch overwegend positief.

Nu staat erbij dat deze op 0 vastgezet is door een moderator. Mijn vraag:
Hoezo is dit gedaan? Dan weet ik dit voor toekomstige comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
youridv1 in 'nieuws: Hardwarefabrikanten lijken gamemerknamen weg te halen bi... is gewoon een simpele mening die erg weinig toevoegt. Over een 0 of +1 valt nog te discussiëren, maar informatief is het zeker niet, dus de +2 waard hij op stond was hij niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
sdk1985 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 00:27:
[...]

'verkeerde bronnen'? Kapitein van team AMD meldt zich?

[...]

Dat jij fel tegen alles bent want niet positief is over het bedrijf AMD is bekend. Maar om dan in het mismoderatie topic doodleuk te gaan beweren dat je een post -1 vindt onderschrijft het probleem dat ik tussen small tags heb aangekaart. Puur emotie.
Tja, wat moet je hier nou op zeggen... Ik ben niet degene met al die aannames, slechte bronnen en die spam in zijn post verstopt. Kun je wel zo'n post maken, maar dat veranderd niks aan jouw post, die blijft een 0 of -1.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Slechte bronnen is hooguit een reden voor een 0, zeker niet voor een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:12
Onder dat artikel wordt sowieso helaas weer veel gemening mod lijkt het. Ik zie in ieder geval veel +2's die imho max +1 zouden moeten zijn.

Andere vraag, waar kan ik een reactie als deze Beer Buntenbach in 'nieuws: Hardwarefabrikanten lijken gamemerknamen weg te h... rapporteren.

Geen mismod (want nog niet gemodereerd, maar helaas wel een op de man spelende belediging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dennism schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:44:
Onder dat artikel wordt sowieso helaas weer veel gemening mod lijkt het. Ik zie in ieder geval veel +2's die imho max +1 zouden moeten zijn.

Andere vraag, waar kan ik een reactie als deze Beer Buntenbach in 'nieuws: Hardwarefabrikanten lijken gamemerknamen weg te h... rapporteren.

Geen mismod (want nog niet gemodereerd, maar helaas wel een op de man spelende belediging).
Die heb ik even opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:12
Bor schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:04:
[...]

Die heb ik even opgepakt.
Dank! Helaas gaat ie in zijn 2de reactie direct er onder nog even verder, al is het wat minder erg, nog wel steeds op de man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:21:
Nee maar verstopte spam wel lijkt mij, tweede link.
Je bedoelt dat linkje dat naar een video over CFD's leidt? dat ziet eruit als een foutje, niet als spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Misschien, misschien niet. Hij negeert het in ieder geval wel toen ik het aangaf, maar kon mijn bericht wel afdoen als een fanboy reactie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Hij had totaal geen reden om te gaan zoeken, want jij was heel onduidelijk. Pas in je vorige reactie geef je aan wat precies je probleem is.

Pagina: 1 ... 35 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2