Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.276 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-04-2020

drq1

Thinkcraft

Pietje555 in 'nieuws: Greenchoice-storing veroorzaakte inlezen van te hoge wa... is geen -1, maar gewoon on topic want de auteur heeft een punt omdat bijvoorbeeld eenmalige automatische incasso's niet gestorneerd kunnen worden, en het is verder een persoonlijke ervaring die een toegevoegde waarde heeft bij de reacties in het draadje.

Marcel Br in 'nieuws: Greenchoice-storing veroorzaakte inlezen van te hoge wa... daarentegen is voor een eenregelige opmerking zonder argumenten geen +2 waard.

loki504 in 'nieuws: Greenchoice-storing veroorzaakte inlezen van te hoge waar... en mjz2cool in 'nieuws: Greenchoice-storing veroorzaakte inlezen van te hoge waa... ook geen +2

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Wat Joris al zegt, het staat al in het artikel!
Dat je het lager waardeert omdat je verwacht dat het niet zou kloppen is dan dus onjuist.

De vragen die hij stelt hadden m.i. in het artikel zelf dan al gesteld moeten zijn en derhalve dus de +3!
Een redacteur die concludeert dat een energie leverancier de waarde die getoond wordt in je meterkast kan aanpassen die hier verder niet op ingaat? (imho is dat echt zeer slecht van deze redacteur, doorvragen bij de bron en dit soort essentiële vragen hadden al beantwoord horen te zijn in dit artikel.)

[ Voor 10% gewijzigd door JDVB op 06-03-2018 16:54 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
JDVB schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:12:
@Luinwethion @Ger
Gezien de auteur hier bevestigd dat er vanuit een energie leverancier daadwerkelijk twee richtingsverkeer naar de meter toe is:

[...]

Daarom lijkt mij de volgende reactie wel wat meer dan een +1:
Verwijderd in 'nieuws: Greenchoice-storing veroorzaakte inlezen van te hoge wa...
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat het klopt wat Joris Jansen schrijft, maar in GR bevestigd hij het nu dus lijkt me dat er vanuit die optiek ook gemodereerd hoort te worden.

Dit zou een schandaal van ongekende proporties opleveren, zodanig dat ik me echt niet voor kan stellen dat het klopt wat Joris Jansen schrijft en in GR bevestigd. Desalnietteplus vind ik dat we nu toch moeten modereren op basis van wat nu in GR bevestigd is. Ik heb er nu maar een +3 aan gegeven.

Maar in een volgende reactie geeft Joris Jansen zelf al aan:
[...]
Met andere woorden hij weet het niet helemaal. Heel wat meer onduidelijkheid dan je zou willen dus.
Sowieso was mijn "complaint" niet over zijn eerste reactie, maar over zijn tweede reactie over de onduidelijkheid van de topic.

Al ben ik geen moderatie fanaat, ga ik nog zuiniger mee om (ben sinds kort pas actief hier), vind ik een +3 tegenstrijdig, het is een grote schandaal, en TS heeft een goede punt gemaakt, maar de bedoeling van +3 is toch niet van aandacht te trekken, al is dat een zeer gevoelige en belangrijke probleem.

Dus duidelijker wordt wat vandaag gebeurt is zit ik tussen +1 of +2. Hopelijk krijgen we wel een vervolg artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:31
JDVB schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:50:
Wat Joris al zegt, het staat al in het artikel!
Dat je het lager waardeert omdat je verwacht dat het niet zou kloppen is dan dus onjuist.

De vragen die hij stelt hadden m.i. in het artikel zelf dan al gesteld moeten zijn en derhalve dus de +3!
Hoe relevant ook, vragen stellen zonder verder uitleg, motivatie, achtergrond, etc. horen w.m.b. geen +3 te krijgen. Ja, de vragen zijn relevant.
Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante on-topic bijdrage leveren aan de discussie en niet voldoen aan de strengere criteria voor een +2 of +3. +1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is. Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden. Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.
Ik kan er prima mee leven als het op +2 eindigt hoor, maar naar mijn mening is het een +1.
Een redacteur die concludeert dat een energie leverancier de waarde die getoond wordt in je meterkast kan aanpassen die hier verder niet op ingaat? (imho is dat echt zeer slecht van deze redacteur!)
Dat is natuurlijk GR materiaal en doet in deze discussie verder niet terzake. Zie aldaar (waar ik ook gereageerd heb).

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pb Pomper in 'nieuws: AIVD: steeds complexere spionageaanvallen richten zich ...

Lijken mij weinig toevoegende informatie, ik vind deze post dan ook geen +2 met de insinuaties die er in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Ik vind het eerlijk gezegd allemaal een 0. Off topic, want je praat eigenlijk alleen maar over het geld. Hoewel wat je schrijft prima onderbouwd is, heeft het niets te maken met het artikel. Het artikel gaat erover of iets een olympische sport zou moeten zijn of niet. Niet op basis van geld (daar wordt niet over gerept) maar op basis van het sport gehalte, of het gepromoot moet worden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ger schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:29:
Ik vind het eerlijk gezegd allemaal een 0. Off topic, want je praat eigenlijk alleen maar over het geld. Hoewel wat je schrijft prima onderbouwd is, heeft het niets te maken met het artikel. Het artikel gaat erover of iets een olympische sport zou moeten zijn of niet. Niet op basis van geld (daar wordt niet over gerept) maar op basis van het sport gehalte, of het gepromoot moet worden, etc.
Nee, ik geef aan waarom voor mij de sport compleet uit voetbal is gehaald. Precies dezelfde soort redenatie als de duitser gebruikt. Dat mijn reacties op de voetbalfanaten off topic zijn, dat zal ik zeker niet ontkennen. Het eerste bericht daarentegen..

Maar goed, kritiek op voetbal is tegenwoordig heiligschennis is mijn idee :P

[ Voor 5% gewijzigd door corset op 07-03-2018 10:44 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

De vraag of iets wel of niet een (olympische) sport mag zijn wil ik nog wel on-topic zien. De motivatie klopt mijns inziens alleen niet. Veel geld = veel populariteit. Populaire sporten uitsluiten omdat ze populair zijn slaat nergens op.
Helemaal niet op basis van een arbitrair 'te hoog' bedrag (te populair / te goede speler / ...) ergens in die sport.

Een inhoudelijke discussie hierop hoort overigens niet hier maar in het artikel.

[ Voor 13% gewijzigd door JDVB op 07-03-2018 11:11 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
corset schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:44:
[...]

Nee, ik geef aan waarom voor mij de sport compleet uit voetbal is gehaald.
Dat is alleen de eerste zin van je bericht, en bovendien onjuist. Het grote gros van alle voetballers moet betalen om te mogen voetballen in clubverband, een klein gedeelte krijgt een vergoeding (maar hebben een baan ernaast nodig) en een nog veel kleiner gedeelte kan er van rondkomen. Het allerkleinste gedeelte heeft te maken met die idiote bedragen die jij noemt.

Naast off topic is het dus ook nog eens irrelevant. Dubbel 0 dus. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Gipsy King in 'nieuws: NZXT brengt Kraken M22-aio-waterkoeler met rgb-leds uit ...

Geen +2.

BioBlade dient een nieuwssubmit in van zijn eigen spul (want naar eigen zeggen werkzaam voor importeur/distributeur) en linkt in het nieuwsartikel direct naar reviews. Linkjes droppen en sneaky marketing = zeker geen +2. Ik vind eigenlijk dat Tweakers hier afstand van moet nemen.

Edit: verwijzing richting Foritain eruit gehaald omdat het niet relevant is voor deze kwestie naar wie/wat BioBlade linkt.

[ Voor 16% gewijzigd door stin00 op 07-03-2018 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEXAQUAKE
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-02-2020
Verwijderd in 'nieuws: Presentatie van AMD Ryzen 2000-processors op 12nm verschij...

Lijkt me geen -1 waard, is eerder Off-topic / Irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
stin00 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:27:
Gipsy King in 'nieuws: NZXT brengt Kraken M22-aio-waterkoeler met rgb-leds uit ...

Geen +2.

BioBlade dient een nieuwssubmit in van zijn eigen spul (want naar eigen zeggen werkzaam voor importeur/distributeur) en linkt in het nieuwsartikel naar de gereed staande review van Foritain. Linkjes droppen en sneaky marketing = zeker geen +2. Ik vind eigenlijk dat Tweakers hier afstand van moet nemen.
Moeilijke.

Enerzijds ben ik het met je eens dat dit riekt naar spam. Spam = ongewenst = -1.
Anderzijds geven de linkjes wel nuttige informatie die iets toevoegen, oftewel +2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ger schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:42:
[...]

Moeilijke.

Enerzijds ben ik het met je eens dat dit riekt naar spam. Spam = ongewenst = -1.
Anderzijds geven de linkjes wel nuttige informatie die iets toevoegen, oftewel +2.
Wanneer iemand anders het had gepost had je dus sowieso de +2 gegeven? Dan lijkt het me vrij simpel toch?
Foritain lijkt me toch wel onpartijdig, niet alsof hij naar een in eigen beheer zijnd promo verhaaltje linkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
Of Foritain onpartijdig is of niet doet er IMO niet toe. Het zijn betaalde reviews, de site is commercieel, Bioblade heeft er belang bij (en waarschijnlijk degene die betaald heeft voor de review). Lijkt me voldoende onderbouwing voor spam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Zou je de onderbouwing en bewijs dat dit betaalde reviews zijn ook even willen delen met mij? Als je mij er dan toch bij betrekt.

[ Voor 4% gewijzigd door Foritain op 07-03-2018 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Net gepost, maar je weet hoe het gaat.
respect! in 'nieuws: Belastingdienst en DigiD zijn door ddos niet of slecht b...

Geen -1. Gewoon een 0
Ik zal er nooit -1 aan geven, maar die standaard BS reacties van @VECTOR komen mij soms wel de strot uit. Zelfde op reviews: "Mooie review". Makkelijk scoren. :+ Maar het is gewoon ontopic. :X
Wat dat betreft speelt @VECTOR , die er niet van houdt getagd te worden, je weet wel, @VECTOR een slim spelletje.
Op reviews geef ik soms wel 0, en inderdaad op .plans met @VECTORs "Goed gedaan" krijg ik daar oiok steeds meer de neiging toe.

Maar als ik @VECTOR binnen twee jaar eindelijk in TnetXpress zie dan heeft @VECTOR problemen, want dan ga ik @VECTOR uitleggen dat dat niet echt bijdraagt aan de community. :)

@VECTOR :>

[ Voor 59% gewijzigd door HMC op 07-03-2018 18:26 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 18:13:
Net gepost, maar je weet hoe het gaat.
respect! in 'nieuws: Belastingdienst en DigiD zijn door ddos niet of slecht b...

Geen -1. Gewoon een 0

[...]

Ik zal er nooit -1 aan geven, maar die standaard BS reacties van @VECTOR komen mij soms wel de strot uit. Zelfde op reviews: "Mooie review". Makkelijk scoren. :+ Maar het is gewoon ontopic. :X
Wat dat betreft speelt @VECTOR , die er niet van houdt getagd te worden, je weet wel, @VECTOR een slim spelletje.
Op reviews geef ik soms wel 0, en inderdaad op .plans met @VECTORs "Goed gedaan" krijg ik daar oiok steeds meer de neiging toe.

Maar als ik @VECTOR binnen twee jaar eindelijk in TnetXpress zie dan heeft @VECTOR problemen, want dan ga ik @VECTOR uitleggen dat dat niet echt bijdraagt aan de community. :)

@VECTOR :>
Het regent weer -1 tjes bij @HMC 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Daar maak ik me geen zorgen over, @VECTOR , maar wel over medeslachtoffers, @VECTOR
Hmmm, mooi woord. :D

Edit:
BTW, het ging dus over dit, die nog steeds steeds meer -1s krijgt. :O

[ Voor 64% gewijzigd door HMC op 07-03-2018 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ger schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:08:
Of Foritain onpartijdig is of niet doet er IMO niet toe. Het zijn betaalde reviews, de site is commercieel, Bioblade heeft er belang bij (en waarschijnlijk degene die betaald heeft voor de review). Lijkt me voldoende onderbouwing voor spam.
Dude...seriously? :?
Ik twijfel weer aan je status als mod.
Helemaal niet betaald! :(
Gewoon goeie samenwerking met sites.
Kap 'ns ff. :(
@Bor !! WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dat is gewoon een -1. Opmerkingen over moderaties worden niet gewaardeerd zoals je nu wel kunt weten
Ger schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:08:
Dat klopt niet afaik of ik begrijp je verkeerd.

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 07-03-2018 18:51 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Bor schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 18:42:
[...]

Dat is gewoon een -1. Opmerkingen over moderaties worden niet gewaardeerd zoals je nu wel kunt weten
Ok, Misschien, maar de -1s blijven binnenstromen, terwijl de reacties onderaan staan met al 74 reacties.
Je snapt wel hoe dat werkt voor de gemiddelde modder. +2 voor wat bovenaan staat, +1 voor een zooi zooi welke middenin staat, en nog even naar de bodem scrollen om daar ook een zooi -1s te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

HMC schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:07:
[...]

Ok, Misschien, maar de -1s blijven binnenstromen, terwijl de reacties onderaan staan met al 74 reacties.
Je snapt wel hoe dat werkt voor de gemiddelde modder. +2 voor wat bovenaan staat, +1 voor een zooi zooi welke middenin staat, en nog even naar de bodem scrollen om daar ook een zooi -1s te geven.
De reactie heeft nu weging 27 op -1 staat, wanneer een gebruiker met weging 2 moddereert loopt het wat sneller op bijv. Echter uiteindelijk maakt het niet uit of het 20x -1 is of 40x -1, het blijft -1.

Of er gebruikers zijn, en hoeveel, die een dergelijk patroon handhaven zoals jij omschrijft zou ik niet weten. En dit maakt eigenlijk ook niet zoveel uit zolang de uitgevoerde moderaties maar wel correct zijn volgens de faq. Ik zie het niet zitten gebruikers aan te spreken welke reacties ze moeten gaan moddereren of dat ze een reactie niet meer mogen modden omdat ie al x aantal moderaties heeft op een score heeft.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01
nieuws: Oculus Rift-gebruikers ondervinden problemen met starten van software
Twee reacties van mij die netjes en volledig to-the-point zijn worden compleet weggemod. Lijkt me niet correct.

To terminate or not to terminate, that's the question...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
scsirob schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 23:07:
nieuws: Oculus Rift-gebruikers ondervinden problemen met starten van software
Twee reacties van mij die netjes en volledig to-the-point zijn worden compleet weggemod. Lijkt me niet correct.
Om welke reacties gaat het precies? Ik zie geen verwijderde reacties bij dat nieuwsitem staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Foritain schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:38:
Zou je de onderbouwing en bewijs dat dit betaalde reviews zijn ook even willen delen met mij? Als je mij er dan toch bij betrekt.
Je krijgt op zijn minst het product in ruil voor de review. Deze verkoop je vervolgens weer en daar zul je best het een en ander aan over houden (naast de reclame inkomsten van de banners op je website).
Hetzelfde zal in veel gevallen ook voor de reviews van T.net zelf gesteld kunnen worden lijkt me.
Desalniettemin vind ik niet dat de links naar die reviews daarom spam zouden zijn.

Wanneer iemand anders diezelfde links zou hebben geplaatst was er geen sprake geweest van belang en is het plots geen spam meer, daarmee is het voor mij niet relevant wie het bericht plaatst.

[ Voor 34% gewijzigd door JDVB op 08-03-2018 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
^^ Dat dus.
@HMC Pak gewoon eens even rustig een kopje kamillethee.

[ Voor 72% gewijzigd door Tjolk op 08-03-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 08:49
walteij in 'nieuws: Microsoft detecteerde groot aantal aanvallen met coinmini...
Kom maar op met de minnetjes en de kritiek op Telemetry.
Niet dat ik er behoefte aan heb hoor, maar "mag" ik zo een reactie dan ook minnen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

useruser schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:10:
walteij in 'nieuws: Microsoft detecteerde groot aantal aanvallen met coinmini...

[...]

Niet dat ik er behoefte aan heb hoor, maar "mag" ik zo een reactie dan ook minnen? :P
Moderatiegezeur is een punt aftrek, dus zou een 0 zijn. ;)

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Zolang het niet in trollwars of flamewars verzand en de reacties op het juiste niveau uitkomen is er niets aan de hand... Echt op de man spelen doet ie ook niet dus gewoon leven en laten leven. Wordt het erger pakken we dat wel op.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

TheCapK schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:19:
[...]

Zolang het niet in trollwars of flamewars verzand en de reacties op het juiste niveau uitkomen is er niets aan de hand... Echt op de man spelen doet ie ook niet dus gewoon leven en laten leven. Wordt het erger pakken we dat wel op.
Top, wilde het iig gemeld hebben. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
reviews: Metal Gear Survive - Overleeft vertrek van Kojima nauwelijks

Hier mag iemand wel met een bezem doorheen, een hoop +2's die enkel kritiek uiten op Konami of het bestaan van microtransactions, of een 6 te hoog vinden. Kritiek is prima uiteraard, maar zodra iedereen precies hetzelfde zegt niet "+2 Informatief".

Vervolgens een comment van mijzelf die, als iemand die daadwerkelijk het spel gespeeld heeft, wat relevantere info over de invloed van de microtransacties geeft, word op +0 offtopic gezet. Ik gok dat als ik er een alinea had bijgezet waar ik Konami of MG:S ook nog even flink afzeik, deze echter op +2 zou staan. 8)7

Pentaxiaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
EthirNandor3 in 'nieuws: Wetsvoorstel straft vasthouden telefoon onder het ri...

129 (!) keer +3, wtf...
Hij maakt een leuk punt hoor en hij heeft gelijk, maar +3? Hooguit +2 IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ger schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:06:
EthirNandor3 in 'nieuws: Wetsvoorstel straft vasthouden telefoon onder het ri...

129 (!) keer +3, wtf...
Naar mijn idee wel degelijk een +3, hij slaat de spijker op de kop. Er zijn al vele onderzoeken geweest die aantonen dat een verhoogde pakkans veel effectiever is dan hogere boetes. De pakkans verhogen kost echter geld, en geld uitgeven aan nuttige zazken is nou niet bepaald een hobby van politici.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:07

botoo

💀 too old to die young

Ger schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:06:

129 (!) keer +3, wtf...
+2 mag imho wel, voor een 'must read' is de info wat schraal.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Naar mijn mening maar beperkt van toepassing op het artikel, ik geef het een +1. De pakkans is imho niet relevant.

Wel of niet gepakt worden vs de straf bij wel of geen schade veroorzaken is wat mij betreft een dusdanig groot verschil dat ik er zeker geen +3 voor kan geven.

De reactie heeft wat mij betreft zelfs geen enkele relatie met de motivatie tot het verhogen van de strafmaat bij het niet veroorzaken van schade. Derhalve zou zelfs een 0 nog verdedigbaar zijn.

De frustratie over een draaideur crimineel die maar niet zwaar genoeg gestraft wordt zelfs na de 100st keer gepakt te worden is een heel ander onderwerp dan de preventieve werking van de angst voor een bestraffing. Dit artikel valt in de eerste categorie terwijl de reactie onder de tweede valt. Meer dan een +1 kan ik er niet van maken voor die reactie.

Edit:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom dit een reactie is op:
Lan Mandragoran in 'nieuws: Wetsvoorstel straft vasthouden telefoon onder het...
Het gaat in die reactie over twee gevallen die beiden gepakt zijn. Relevantie van pakkans is 0.

[ Voor 123% gewijzigd door JDVB op 08-03-2018 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
TommyboyNL schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:17:
[...]

Naar mijn idee wel degelijk een +3, hij slaat de spijker op de kop. Er zijn al vele onderzoeken geweest die aantonen dat een verhoogde pakkans veel effectiever is dan hogere boetes. De pakkans verhogen kost echter geld, en geld uitgeven aan nuttige zazken is nou niet bepaald een hobby van politici.
De spijker op zijn kop slaan of gelijk hebben is geen +3. Als ik zeg dat Grapperhaus minister van Jusitie en Veiligheid is namens het CDA heb ik ook gelijk, is ook gerelateerd aan het artikel maar zou gewoon een 0 krijgen want niet relevant.

Nu is dit bericht nog wel relevant en een +2 kan ik er echt nog wel van maken maar een +3 is het niet. Uit de modfaq:
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walteij in 'Microsoft detecteerde groot aantal aanvallen met coinminingmalware in Rusland'

Vreemde reactie zonder onderbouwing, die ook nog eens voorstelt om de betreffende reactie -1 te geven?
Geen +1 maar -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanDingenout
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Mis-moderatie van mijn post:
StefanDingenout in 'nieuws: Ziggo begint in april met uitschakelen van analoo...

-1 terwijl ik duidelijk geen flamebait, belediging, troll of dergelijk doe. Ik zou niet zeggen dat er ook maar iets in heel die thread een toegevoegde waarde heeft hoor, maar -1 is onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

rick.r.nijhuis in 'reviews: Metal Gear Survive - Overleeft vertrek van Kojima...

Staat gewoon in de minpunten van de review. Bovendien heeft meneer het elders gelezen, terwijl hij het spel niet heeft.
0

Misschien +1 omdat het wel over het spel gaat. :P

[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 08-03-2018 17:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SpaceDok in 'nieuws: Amerikaanse senator introduceert wet voor afgezwakte vor...

Is dit werkelijk 50x (!!) +3 waard? Meer dan een +1 zie ik er niet in?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-09 16:10
Rzarect0r in 'nieuws: Daybreak Game Company maakt H1Z1 gratis'

Is dit daadwerkelijk ongewenst? Ik weet zelf ook dat PUBG optimalisatie niet de beste is, maar het is zeker niet meer zo slecht als eerst waar je zelfs met een 1080ti geregeld onder de 60 FPS zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cogency in 'McAfee neemt TunnelBear over'
Lijkt me niet echt +1 waard, eerder een 0 of lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb geen idee wie die sjaak is, maar kennelijk zijn veel mensen er wel bekend mee en heeft t iets met een reclame van/voor TunnelBear te maken? Zou dan in principe nog wel ontopic kunnen zijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Geen +3.
Nogmaals, deze reactie heeft nog wel een paar zetjes meer nodig.
Het gaat in de bovenliggende reactie over twee gevallen die beiden gepakt zijn. Relevantie van pakkans is 0.
Dat stond er voorheen niet. Alsnog geen +3 imho.

[ Voor 31% gewijzigd door JDVB op 09-03-2018 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Slavy in 'nieuws: Blizzard-games zoals Overwatch hebben verbindingsproblemen'

Een oneliner, met vraagtekens en een linkje lijken mij geen +3. Volgens mij is dit gewoon een +1, of een +2 hoogstens.

De reactie erop (Anonymoussaurus in 'nieuws: Blizzard-games zoals Overwatch hebben verbindingsprob... is in dat opzicht niet meer waard dan +1. Het artikel gaat immers niet over EA. Ik begrijp de link die er gelegd wordt, maar dan nog...

Zelfs Anonymoussaurus in 'nieuws: Blizzard-games zoals Overwatch hebben verbindingsprob... stond op +3, terwijl ook deze +2 is, hoogstens.

EDIT:
Ik zie dat ik wat snel ben met melden, mijn excuses!

[ Voor 60% gewijzigd door CH4OS op 09-03-2018 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:54
Het is wat vroeg, maar deze reactie lijkt enigszins te ontsporen met een berg aan +3 en +2 moderaties, terwijl er enkel een vraag gesteld wordt. Pathogen in 'reviews: Throttling van laptops - Vandaar die variatie in presta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jace / TBL in 'nieuws: Kabinet wil regelgeving om misbruik van cryptomunten t...

Meningmodding galore. Lijkt me gewoon een +1 reactie.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
0 (waar die nu op staat) of +1 is allebei prima.

+1 omdat hij best een punt maakt, 0 omdat ik twijfel aan het waarheidsgehalte over het doel. 't Is niet alsof het hele monetaire systeem nou een piramidespel is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefant
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-01-2022
kozue in Kabinet wil regelgeving om misbruik van cryptomunten tegen te gaan
Je weet dat die overheid die je hier loopt te verdedigen zelf bestaat uit rijke mensen toch? De regering is zelf allemaal volk dat crypto zou kopen om belasting te ontduiken. Waarom denk je anders dat het de laatste tijd zo op de radar staat daar? Omdat ze er zelf ervaring mee hebben. In mijn kennissenkring is er niemand die iets met crypto doet. Die hebben hun geld gewoon nodig om uit te geven. Aan een huis, auto, vakantie, whatever, maar oppotten in een exchange is geen geld voor.

Verder zijn regels als “mag niet anoniem” natuurlijk gewoon de overheid die big brother wil spelen. Cash is ook anoniem en willen ze ook heel graag van af. Criminelen zijn gewoon een makkelijk excuus om privacy aan banden te leggen. Net als met die WiV: trek de terrorisme- of kinderporno-kaart en het schapenvolk vind het wel best om gevolgd te worden. Door die lieve overheid, die het beste met ons voor heeft. Nee hoor, er valt steeds minder goeds over onze grote broer te zeggen.

En net zo min over banken trouwens, die voor eigen gewin met ons geld spelen alsof het van hun is. Daarom is crypto een goed iets. Baas over eigen geld. Niet de bank, niet de overheid. Dat zal wellicht een grote verandering in het belastingstelsel vereisen, want belasting blijft wel nodig, maar dan hopelijk een waarbij het geld niet alleen van de gewone burger wordt weggezogen maar ook van bedrijven en vooral multinationals.
Dat dit soort samenzweringstheorieen door bitcoin verdedigers tot +3 wordt gemodereerd, zegt genoeg. Volgens mij wordt het moderatiesysteem misbruikt om de eigen belangen (bitcoinhandel) te promoten. Ik vind niet dat zulke mensen moderatierechten verdienen als ze er dermate misbruik van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Horatius in 'nieuws: Gerucht: Nvidia wil dat partners gamemerken exclusie...

Een lap tekst kopiëren uit het artikel waar het Tweakers-artikel het over heeft en zelfs gewoon naar linkt is niet informatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
HMC schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 06:25:

Een lap tekst kopiëren uit het artikel waar het Tweakers-artikel het over heeft en zelfs gewoon naar linkt is niet informatief.
Zeg maar gerust 0, voegt niets toe, staat niet eens een bronvermelding bij (bij zo'n enorm citaat)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
dusty-2011 in 'nieuws: Gerucht: Nvidia wil dat partners gamemerken exclusief ...

Deze post van mij is zeker geen -1. Het is geen trollpost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

De toon die je op sommige stukken zet, maakt het voor mij een -1. -1 is niet alleen voor troll posts hè?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:07

botoo

💀 too old to die young

dusty-2011's post is wat bot maar zeker geen -1. Degenen die daar een -1 aan hangen zullen ongetwijfeld AMD aanhangers zijn.

Overigens moet ik wel stellen dat ik niet weet wat er voor de edit stond.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
botoo schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 15:28:
Ik heb de post gewoon wat korter gemaakt. Na hem nog een keer door te lezen zag ik er dat er te vaak hetzelfde stond. De post kon gewoon wat korter, en dan nog steeds dezelfde strekking hebben. Verder stond het citaat bovenaan eerst niet cursief, na de edit wel. En de dikgedrukte delen van de post stonden eerst in hoofdletters en niet dikgedrukt, maar het oogde beter dikgedrukt. De edit heeft de strekking van de post niet veranderd, gewoon wat puntjes op de i gezet.

Edit: ik zie dat hij nu op 0 staat i.p.v. -1, bedankt daarvoor! :)

[ Voor 4% gewijzigd door dusty-2011 op 10-03-2018 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Je post 10 uur later editten doet mij hem dan weer van +1 naar 0 gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
HMC schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 16:21:
Je post 10 uur later editten doet mij hem dan weer van +1 naar 0 gaan. :)
Hè? Volgens mij is dat niet echt de bedoeling van het moderatiesysteem, hoor. Als iemand heel erg late-night nog even snel een post tikt die wat slordig is, en die de volgende dag dan iets inkort en wat esthetisch opfrist, ga jij dat bestraffen door je moderatie omlaag te gooien? Tweakers staat niet voor niets edits toe voor een erg lange termijn, en het wordt altijd netjes onderaan de post vermeld dat hij gewijzigd is.

Ik kan in de guidelines van het modereren in ieder geval niets vinden over het bestraffen van edits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

dusty-2011 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 19:18:
[...]

Hè? Volgens mij is dat niet echt de bedoeling van het moderatiesysteem, hoor. Als iemand heel erg late-night nog even snel een post tikt die wat slordig is, en die de volgende dag dan iets inkort en wat esthetisch opfrist, ga jij dat bestraffen door je moderatie omlaag te gooien? Tweakers staat niet voor niets edits toe voor een erg lange termijn, en het wordt altijd netjes onderaan de post vermeld dat hij gewijzigd is.

Ik kan in de guidelines van het modereren in ieder geval niets vinden over het bestraffen van edits...
Mijn persoonlijke guidelines. :) Ik heb geen idee wat er veranderd is, kan zelfs de hele inhoud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
HMC schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 19:21:
[...]

Mijn persoonlijke guidelines. :) Ik heb geen idee wat er veranderd is, kan zelfs de hele inhoud zijn.
Hadden ze niet een FAQ opgesteld zodat mensen zouden modereren volgens die FAQ? Als iedereen z'n eigen guidelines gebruikt heeft een FAQ weinig zin.

En nogmaals, tweakers staat edits toe over een erg lange termijn. Omdat veel mensen de post misschien een dag later nog eens doorlezen en iets corrigeren. Of in reacties op de post werd een feitelijke onjuistheid aangegeven, en dat willen ze dan nog wijzigen. Dan lijkt het mij heel erg onlogisch om dan een punt aftrek bij de moderatie te geven.

En in dit geval vind ik het alleen maar nóg kwalijker om een punt aftrek bij de moderatie te geven, want het is dus in detail uitgelegd wat er gewijzigd is. Linkje: dusty-2011 in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"
Het is dus prima uitgelegd waarom de post gewijzigd is, en dan nog er een punt voor aftrekken? Alleen maar omdat je dat onder het mom van "persoonlijke guidelines" altijd zo doet? Dat kan toch niet de bedoeling van het moderatiesysteem zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
HMC schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 06:25:

Die zag ik ook al aankomen. Snel een boost gegeven zodat ie op 1 kwam in de hoop dat dat gepapegaaid zou worden ipv +3, maar helaas mocht dat niet baten. :P
Heeft nu nog steeds wat zetjes nodig.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 15:28:
dusty-2011's post is wat bot maar zeker geen -1. Degenen die daar een -1 aan hangen zullen ongetwijfeld AMD aanhangers zijn.

:+

Hij had een -1 van mij omdat hij meerdere malen: en dat weet je best / dat weet je best ect ect in zijn tekst had zonder enige echte informatie. Was dus gebakken lucht met emotionele/morele drang om gelijk te krijgen, dat weet je best O-)

Laat hem daar op gewoon op staan.
En ze hebben absoluut geen illegale handelspraktijken nodig om populairder te worden.

En dat weet je zelf ook donders goed.
Tja, erg onderbouwd en elegant geschreven, zelfs NA de edits.

ps: mijn pc heeft een radeon ja, die van mijn zoontje mijn oude nvidia en die van mijn dochter... nou ja maakt het uit? Met die opmerking van jou dat het wel weer AMD fans moeten zijn laat je je eigen gezicht wel erg zien.
WhatsappHack schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 22:37:
[...]

Die zag ik ook al aankomen. Snel een boost gegeven zodat ie op 1 kwam in de hoop dat dat gepapegaaid zou worden ipv +3, maar helaas mocht dat niet baten. :P
Heeft nu nog steeds wat zetjes nodig.
Die had ik meteen op +3 staan omdat het essentiële informatie bevat die niet in het artikel stond. Het is niet 'zomaar een lap tekst'. Maar je hebt wel een punt, staat nu op +2

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2018 00:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 00:31:
[...]

:+

Hij had een -1 van mij omdat hij meerdere malen: en dat weet je best / dat weet je best ect ect in zijn tekst had zonder enige echte informatie. Was dus gebakken lucht met emotionele/morele drang om gelijk te krijgen, dat weet je best O-)

Laat hem daar op gewoon op staan.
Ik denk dat de regels heel simpel zijn. -1 is bedoeld voor:

- flamebaits
- trolls
- beledigingen of als iemand gewoon echt heel erg onbeschoft is

En die post van mij valt daar niet onder.

Verder wordt er in de post het volgende argument gemaakt:
- Dat AMD echt steengoed verkoopt aan alt coin miners. Dit is algemeen bekend, iedere GPU die AMD produceert wordt heel snel opgekocht, en bijna altijd door de alt coin miners. Die zijn namelijk bereid om ver boven de adviesprijs ervoor te betalen. Gamers wachten vaak op een koopje, op dit moment betekend dat bijv. een kaart maar een klein beetje boven adviesprijs.
- Aan de ene kant is dit natuurlijk hardstikke positief voor AMD haar sales en marges. Aan de andere kant zijn gamers er niet blij mee natuurlijk, en boet het merk AMD verder in aan populariteit onder gamers. De bron hiervoor is de steam hardware survey.
- Nvidia heeft ook last van de alt coin miners, maar toch nog net wat minder. Veel kaarten van Nvidia zijn net iets minder geschikt om te minen, en dus heeft Nvidia steeds een stuk meer aan gamers verkocht. We zien aan de steam hw survey dat de afgelopen jaren steeds meer gebruikers Nvidia zijn gebruiken. Dit komt niet alleen door meer Chinezen etc. op Steam, maar ook dat speelt wel een rol.
- Het hoofdpunt van de post is dus dat wat Enchantress zei, onjuist is. Het gaat om dit:
"OEM pc`s en laptops, dat is de rede dat Nvidia een iets hoger marktaandeel heeft."

De post is dus geen gebakken lucht, maar goed beargumenteerd.

Verder wat de herhaling in de post betreft, dat is ge-edit. Dat was geen morele drang om gelijk te blijven, maar gewoon een wat slordige zeer late night post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je staat op 0, zal best goed met je komen. Je toon voor je edit en zelfs nu nog vond ik die -1 zeker waard, al zou ik hem nu wel kunnen veranderen JIJ argumenteerde dat veranderingen achteraf niet gemodereerd moesten worden toch? Of mag het wel als ik je een puntje meer zou geven? Ik laat mijn beoordeling gebaseerd op je reactie voor je edit, kan namelijk ook niet in de mod faq vinden dat ik verplicht ben om hem aan te passen als je je intonatie verandert zou hebben

[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2018 00:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 00:31:
Die had ik meteen op +3 staan omdat het essentiële informatie bevat die niet in het artikel stond. Het is niet 'zomaar een lap tekst'. Maar je hebt wel een punt, staat nu op +2
Nou, het artikel heeft het er over en "recapped" het. (TL;DR zegmaar.)
Maar wat hij heeft gedaan is de bron in het artikel aangeklikt, en vervolgens een groot deel daarvan integraal gecopy/paste en één zinnetje er onder gezet want "het ontbreekt in het artikel".
Het miste niet in het artikel, de auteur had gewoon terecht niet dat hele artikel integraal in het Engels gekopieerd en weer in het artikel geplakt maar zoals altijd een korte uitleg gegeven en een bron naar het hele verhaal. Dat is precies waarvoor bronnen dienen, daarom is 't ook vaak aan te raden om die te lezen. :P

Natuurlijk kan je wel iets uit diezelfde bron citeren en er zelf iets nieuws aan toevoegen (argument om iets uit het artikel kracht bij te zetten/tegen te spreken) of extra uitleg bij geven bijvoorbeeld waardoor het een +3 wordt, maar in dit geval is het enige wat hij doet mensen een klik op de bron in het artikel besparen. :+ Een one-liner zonder enige toegevoegde waarde en de bron van Tweakers (gelinkt in het artikel) integraal copy/pasten vond ik persoonlijk dus net ff geen +3 waard. :P Maar I guess opinions can differ. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op zondag 11 maart 2018 @ 00:48:
[...]

Nou, het artikel heeft het er over en "recapped" het. (TL;DR zegmaar.)
Maar wat hij heeft gedaan is de bron in het artikel aangeklikt, en vervolgens een groot deel daarvan integraal gecopy/paste en één zinnetje er onder gezet want "het ontbreekt in het artikel".
Het miste niet in het artikel, de auteur had gewoon terecht niet dat hele artikel integraal in het Engels gekopieerd en weer in het artikel geplakt maar zoals altijd een korte uitleg gegeven en een bron naar het hele verhaal. Dat is precies waarvoor bronnen dienen, daarom is 't ook vaak aan te raden om die te lezen. :P

Natuurlijk kan je wel iets uit diezelfde bron citeren en er zelf iets nieuws aan toevoegen (argument om iets uit het artikel kracht bij te zetten/tegen te spreken) of extra uitleg bij geven bijvoorbeeld waardoor het een +3 wordt, maar in dit geval is het enige wat hij doet mensen een klik op de bron in het artikel besparen. :+ Een one-liner zonder enige toegevoegde waarde en de bron van Tweakers copy/pasten vond ik persoonlijk dus net ff geen +3 waard. :P Maar I guess opinions can differ. :)
Tja ik vond dat het stuk dat hij pakte nou net de nadruk legde op dingen die in het artikel een beetje onderbelicht waren. Dus ja, dat is naar mijn mening zeker informatief, en naar ik initieel dacht zelfs wel 'essentieel' omdat het punten bevatten welke naar mijn mening de kern vormen van waarom de praktijken niet 'door de beugel kunnen'.

Het is wel een moeilijk gebied, omdat je met het vergelijken bron artikel en hier altijd verschillen zal zien gebaseerd op persoonlijke voorkeur hoezeer verslaggevers zich ook proberen te profileren als onpartijdig.

edit: en dat is niet negatief tegenover enig verslaggever, maar een feit gebaseerd op ieders eigen referentie kader. Onpartijdig klinkt heel hard maar is gekozen voor duidelijkheid :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2018 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 00:47:
Je staat op 0, zal best goed met je komen. Je toon voor je edit en zelfs nu nog vond ik die -1 zeker waard, al zou ik hem nu wel kunnen veranderen JIJ argumenteerde dat veranderingen achteraf niet gemodereerd moesten worden toch? Of mag het wel als ik je een puntje meer zou geven? Ik laat mijn beoordeling gebaseerd op je reactie voor je edit, kan namelijk ook niet in de mod faq vinden dat ik verplicht ben om hem aan te passen als je je intonatie verandert zou hebben
Een toon is -1 waard? Nee, zeker niet. -1 is voor Flamebait/troll/belediging. Niet omdat jij als waarzegger vind dat je ergens een toon ziet.

Ik zei helemaal niet dat veranderingen achteraf niet gemodereerd moeten worden. Het enige wat ik zei is dat het nergens op slaat om een post die een dag later ge-edit wordt, dan maar altijd 1 punt lager te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. En een edit hoeft daar geen verandering in te brengen.

edit: al zou dit je originele reactie zijn geweest dan had je een 0 gekregen. Uitdrukkingen als 'en dat weet je donders goed' in een discussie zijn automatisch minpunten, als ze meerdere keren herhaalt worden dan zelfs meer dan een.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2018 01:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Firecrash in 'nieuws: Google Assistant krijgt mogelijkheid tot meer controle ...

Ik zie niet in wat hier een +3 aan zou moeten zijn. Gewoon een +1 lijkt me wel voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:09:
Firecrash in 'nieuws: Google Assistant krijgt mogelijkheid tot meer controle ...

Ik zie niet in wat hier een +3 aan zou moeten zijn. Gewoon een +1 lijkt me wel voldoende.
Een 0 zou ook nog kunnen, het meeste is off topic ( commentaar over andere reacties ) en dat wist hij zelf ook. En hetgeen niet door hemzelf al als 'off topic' was gemarkeerd is nou ook niet echt een bijdrage anders dan zijn persoonlijke enthousiasme uitspreken?

Een +3 hiervoor is dus eigenlijk alleen maar: ben het eens met het commentaar. Terwijl de reacties niet de plek zijn om om die discussie te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Firas Kodmany in 'video: Ubisoft toont dlc-uitbreidingen voor Far Cry 5'

Reactie is te oud om te modereren door normale users, maar deze post lijkt me echt geen -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

michael3 in 'nieuws: 'Intel overweegt bod uit te brengen op Broadcom om concu...

Een +2 lijkt me wat overdreven, meer dan een +1 kan ik er niet in zien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:59
Yariva in 'nieuws: Gerucht: Komende instap-MacBook krijgt 13,3"-scherm met 25...

Hoort wat mij betreft niet op de -1 waar die nu op staat. Eerder op +1, gewoon een legitieme vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:43
mkools24 in 'nieuws: Warner Bros. komt met een mobiele game van scifi-serie W...

Reactie is zeker geen -1, en volgens mij gewoon on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Dit lijkt me het tegen overgestelde van een +3, mag wel naar gekeken worden;

Verwijderd in 'nieuws: Asus komt met 24"-monitor met fhd-resolutie en verversi...

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Zelfs als ik inderdaad fout zit (zijn de meningen kennelijk over verdeeld :P) is dit toch geen -1 waard?
WhatsappHack in 'nieuws: Gerucht: Komende instap-MacBook krijgt 13,3"-scherm ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

De reactie mist onderbouwing en de manier van brengen (met de smilie) maakt het er ook niet beter op. +1 is het zeker niet.
Daar ga ik even na de moderaties kijken. De reactie heeft nog wel wat zetjes nodig om op een betere score uit te komen.

[ Voor 35% gewijzigd door Zeehond op 12-03-2018 22:21 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
JanW schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:35:
Yariva in 'nieuws: Gerucht: Komende instap-MacBook krijgt 13,3"-scherm met 25...

Hoort wat mij betreft niet op de -1 waar die nu op staat. Eerder op +1, gewoon een legitieme vraag.
Welke legitieme vraag? Of zo'n scherm je ogen aantast?
Wikipedia: Retorische vraag
:P

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
Ik snap niet bepaald wat aan mijn reactie ongewenst is: PostHEX in 'nieuws: Asus komt met 24"-monitor met fhd-resolutie en verversing...

Ik uitte gewoon mijn frustratie en wens hoe ik het graag anders had gezien. Ik snap niet wat daar mis mee is. Misschien was dat vloekwoord een stap te ver (kan ik me echter niet voorstellen dat we zo benauwd zijn geworden)? Al censureerde ik dat natuurlijk. Ik heb geen mod status, dus weet ook niet hoeveel mensen me hebben gedownvote, maar als een moderator het met mij eens is dat deze beoordeling niet klopt, wil ik vragen of u wilt kijken wie exact mijn comment heeft geminned, en of die persoon/personen aan het spammen zijn (ik hoef/wil natuurlijk geen namen weten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:53

Croga

The Unreasonable Man

Blijkbaar willen mensen de waarheid liever niet horen...
Croga in 'nieuws: Trump houdt Qualcomm-overname door Broadcom tegen om nation...

8 keer een -1?
Ik zeg niet dat het een hoogstaande reactie is maar volgens mij is dit gewoon on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:16

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
nieuws: Trump houdt Qualcomm-overname door Broadcom tegen om nationale veilig...

Dit hele artikel kan je wel in de gaten houden.
Zo is het natuurlijk wel heel makkelijk om +2’s en +3’s te krijgen, haal bijvoorbeeld gewoon Trump onderuit en je ben qua ‘score’ binnen, wijk daar maar iets vanaf en je hebt -1’s te pakken ongeacht of het iets te maken heeft met het artikel.
Nu zeg ik niet dat mijn berichten +3’s zijn bij lange na niet maar -1 ook niet, gewoon 0.

Dit soort modereren vindt ik altijd al arpart, dat zie je ook terug bij AMD vs Intel/Nvidia artikelen of Apple vs Samsung.
Zo jammer altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:16

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
@Enchantress
Heb je ook een voorbeeld van onterechte +2's en +3's misschien? Ik zie namelijk überhaupt niet veel reacties op die score en de reacties die nu op +2 staan vallen niet in de door jou beschreven categorie 'makkelijk scoren' maar zijn goede toevoegingen.

Je eigen reacties zijn voor zover ik kan zien ook goed gemodereerd. Als ik ze even bij langs ga:
  1. Enchantress in 'nieuws: Trump houdt Qualcomm-overname door Broadcom tegen om ... (op de man spelen, dus -1)
  2. Enchantress in 'nieuws: Trump houdt Qualcomm-overname door Broadcom tegen om ... (-1)
  3. Enchantress in 'nieuws: Trump houdt Qualcomm-overname door Broadcom tegen om ... (0, tenminste zonder de toevoeging over je scores. Nu is een -1 ook verdedigbaar)
  4. Enchantress in 'nieuws: Trump houdt Qualcomm-overname door Broadcom tegen om ... (0, gewoon een vraag zonder verder toevoeging)
Neemt niet weg dat het vanwege de heftige meningen een artikel is om in de gaten te houden, dat ben ik met je eens :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

Elefant in 'nieuws: Trump houdt Qualcomm-overname door Broadcom tegen om nati... aardig verhaal, maar voor een +3 had het voor mij wel een heel stuk beknopter gemogen.

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwijk
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-08 00:26
Geen idee of dit verzoek hier thuishoort; als dit niet kan, zeg het even, dan weet ik het voor de volgende keer.

Met betrekking tot het "Zevenhonderd documenten van Klacht.nl-gebruikers waren in te zien via Google" artikel:
Ik heb voor mijn reactie een +2 gekregen, maar het blijkt dat wat ik zeg inmiddels niet meer klopt. Het lijkt mij correcter als mijn eigen post een +1 wordt en de +2 "overgeheveld" kan worden naar de reactie van jimshatt op mijn post.

Edit: opgelost, dankjewel iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

robvanwijk schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:15:
[...] Het lijkt mij correcter als mijn eigen post een +1 wordt en de +2 "overgeheveld" kan worden naar de reactie van jimshatt op mijn post.
Binnen de gestelde tijd kan iedereen zijn eigen moderatie nog wijzigen, en deze eventueel van een boost voorzien om te zorgen dat een reactie op de goede score eindigt. Daarna kunnen alleen powermods nog iets doen aan scores. Maar u is op tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

matthewk in 'nieuws: Trump houdt Qualcomm-overname door Broadcom tegen om nat...

Stevig verwoord, maar gewoon ontopic.

mae-t.net in 'nieuws: VN vindt dat Facebook in Myanmar heeft bijgedragen aan ...

Niet informatiefs aan. Zijn mening. Die hele thread staat vol met spul dat ofwel -1 of 0 is.

[ Voor 37% gewijzigd door HMC op 13-03-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:17
Het was gewoon een waardeloos nieuwsartikel van tweakers waar bij ze niet eens vermelden dat het om sponsoring/reclame gaat. Dus zeer terecht dat iemand daar op wijst en daarmee is het naar mijn mening dus wel ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Rutger Mulder schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:45:
[...]

Het was gewoon een waardeloos nieuwsartikel van tweakers waar bij ze niet eens vermelden dat het om sponsoring/reclame gaat. Dus zeer terecht dat iemand daar op wijst en daarmee is het naar mijn mening dus wel ontopic.
Op zijn best is het een 0 want dergelijke comments horen in Geachte Redactie thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Rutger Mulder schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:45:
[...]

Dit soort commentaar is hooguit GR materiaal en niet FP waardig. De FP is niet de juiste plaats om je misnoegen over het beleid van Twaekers te uiten.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 07:27

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
atlaste in 'nieuws: Nederlandse politie wil grootschalig filmen in strijd teg...

Dit is mijn inzien zeker geen 0 waard.
Het brengt toegevoegde waarde met een kern van waarheid.
Lijkt mij meer dat het weer is mening word gemod.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Pagina: 1 ... 34 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2