Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.249 views

• Helium-3
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-08 22:57
Dag mede-tweakers, ik ben hier omdat ik van mening ben dat mijn reactie op een nieuwsbericht (zeer) negatief word gemodereerd, waarbij niet de kwaliteit en de modereer-regels worden gebruikt,maar waar meningen worden gebruikt. Oftewel, ik denk dat veel mensen die het niet met mijn reactie eens zijn deze sterk omlaag gemodereerd hebben.

In de betreffende reactie geef ik mijn mening over dit nieuwsbericht en licht ik mijn visie eroptie, waarbij ik dit beargumenteer. Ook probeer ik informatief te zijn en heb ik zelfs nog een handig linkje neergezet.

Ik vind het prettig om een goeie status te hebben en dus een hoge gemiddelde reactiescore te hebben, daarom zijn mijn reacties altijd van kwaliteit, on-topic en iets toevoegend. Dit staat volgens de mod guidelines minimaal gelijk aan een +1 en zelfs hoger als er sprake is van een kwalitatieve informatieve post.

Dit is de betreffende reactie. U kunt zelf de stemmen zien, er zijn velen 0 en -1 stemmen, terwijl mijn reactie toch echt on-topic, informatief is, en géén troll of flamebait, zoals een -1 doet vermoeden.

Helium-3 in 'nieuws: Reclame Code Commissie: Google informeert niet goed met ...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Helium-3 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:29:
Dag mede-tweakers, ik ben hier omdat ik van mening ben dat mijn reactie op een nieuwsbericht (zeer) negatief word gemodereerd, waarbij niet de kwaliteit en de modereer-regels worden gebruikt,maar waar meningen worden gebruikt. Oftewel, ik denk dat veel mensen die het niet met mijn reactie eens zijn deze sterk omlaag gemodereerd hebben.

In de betreffende reactie geef ik mijn mening over dit nieuwsbericht en licht ik mijn visie eroptie, waarbij ik dit beargumenteer. Ook probeer ik informatief te zijn en heb ik zelfs nog een handig linkje neergezet.

Ik vind het prettig om een goeie status te hebben en dus een hoge gemiddelde reactiescore te hebben, daarom zijn mijn reacties altijd van kwaliteit, on-topic en iets toevoegend. Dit staat volgens de mod guidelines minimaal gelijk aan een +1 en zelfs hoger als er sprake is van een kwalitatieve informatieve post.

Dit is de betreffende reactie. U kunt zelf de stemmen zien, er zijn velen 0 en -1 stemmen, terwijl mijn reactie toch echt on-topic, informatief is, en géén troll of flamebait, zoals een -1 doet vermoeden.

Helium-3 in 'nieuws: Reclame Code Commissie: Google informeert niet goed met ...
Ik heb de post een +1 gegeven, waardoor de post nu op de juiste moderatie staat.

• __Kiwi__
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-03-2024
CH4OS schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:26:
[...]
Heb je wel is de moeite genomen de moderatie FAQ te lezen? Dan had je begrepen waarom dit topic bestaat en waarom reacties anders behandeld worden dan op Fok of Facebook of elke andere willekeurige website waar je kan reageren.
Ja, gelezen. En zelfs hier is het alles behalve democratie tegenwoordig

Sorry dat ik zo bot heb gereageerd hierin. Maar ga me nu niet vertellen dat ik compleet ongelijk heb. Ik heb hier gereageerd omdat ik de laatste tijd meer op de moderaties zat te kijken dan op de reacties. En dan hoop ik dat je me een beetje gelijk kunt geven, dat is niet goed als je enkel op moderaties kijkt.

[ Voor 27% gewijzigd door __Kiwi__ op 21-12-2017 23:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
__Kiwi__ schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:37:
[...]

Ja, gelezen. En zelfs hier is het alles behalve democratie tegenwoordig
Tweakers is dan ook alles behalve een democratie. En zo is het ook altijd geweest. De gebruikers hebben veel inspraakmogelijkheden, maar als het erop aan komt ligt de beslissing altijd bij de crew.

Het moderatiesysteem op de frontpage is dan ook niet bedoeld om gewoon je mening te geven, maar om gezamenlijk de reacties te filteren op kwaliteit, ongeacht of je het met de inhoud van de reactie eens bent of niet. Meningen worden niet beoordeeld, argumenten en feiten wel.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-iemand- in [i]Netflix ondersteunt hdr-video's in Windows 10 alleen met Intel- of Nvidia-gpu[/i]

Deze gebruiker steekt een heel verhaal op over Intel ME, wat ten eerste feitelijke onjuistheden bevat, en ten tweede totaal offtopic is, maar daar word dan wel een +3 score aan gegeven (door bizar veel mensen)? wat mij betreft is dit op z'n best een +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dat zijn inderdaad geen -1 reacties. Beide staan momenteel op +1 :)

Joecatshoe in 'nieuws: Belgische fiscus belast winst uit privéhandel bitcoin ... is geen +3 en opent al met een rant welke in GR hoort.

Er stond behoorlijk wat scheef bij dat topic. Ik heb meerdere reacties recht kunnen zetten. Het lijkt er op dat Bitcoin / cryptovaluta een beetje de kant op gaat van Xbox vs Playstation, Android vs Apple etc. Het stikt van de fanboys en anti fanboys :N

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 22-12-2017 09:14 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:17

Herman

FP ProMod
Een trolletje:

- gallery: techie782

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Coinbase legt transacties tijdelijk stil vanwege drukte i...

Echt geen +3.

Verwijderd in 'nieuws: Reclame Code Commissie: Google informeert niet goed met ...

Heeft geen score, kan iemand hem modereren? ;(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 14:57

Crp

Normaal interesseert me een -1 niet zo erg, maar er zit iemand al mijn comments aan het minnen terwijl ik normaal antwoord geef en ontopic ben.

nieuws: Vijf Amerikanen klagen Apple aan om vertragen iPhones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Crp schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:51:
Normaal interesseert me een -1 niet zo erg, maar er zit iemand al mijn comments aan het minnen terwijl ik normaal antwoord geef en ontopic ben.

nieuws: Vijf Amerikanen klagen Apple aan om vertragen iPhones
Jouw eerste reactie staat inmiddels op +1, de tweede op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:57
Gaat lekker in nieuws: Android Wear-gebruikers klagen over trage software door spraakherkenn... met de -1. Meeste reacties zijn 0. Wellicht dat over uur beter gaat maar toch.

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heeft die inmiddels 193x +3 gekregen. Die komt niet meer recht. :{

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:17

Herman

FP ProMod

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet zo goed hoe mijn reacties hier offtopic zijn, maar 'CharlesND' die roept dat ik klets en en dat de FTC het allemaal geen ruk interesseert is wel ontopic? en als hij Apple's gedrag goed probeert te praten is dat een informatieve reactie? (edit: Niets mis natuurlijk met het proberen goed te praten van de acties van een bedrijf maar hij doet wel weer wat aannames die volgens mij nergens op gebaseerd zijn)

Apple krijgt boete wegens achterhouden documenten in rechtszaak omtrent Qualcomm
Reactie 1
Reactie 2

Ik geef uitleg over waarom deze 'rare constructie' die meneer 'CharlesND' hierin ziet zo in elkaar zit?
Toegegeven, ik geef daar in 1 van de reacties m'n mening over, die natuurlijk ongewenst is voor die groep, maar volgens mij is dat nog steeds niet offtopic?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2017 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd : je eerste post vind ik een +2 waard, je tweede een +1. De tweede staat nu wmb op de juiste score, de eerste nog niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
In het [i]Civilization verschijnt op de iPad[/i]-artikel ben ik met een reactie op -1 komen te staan. Het is een reactie die niet per se iets bijdraagt aan het artikel (afhankelijk van hoe je het leest) maar wel aan de discussie. Ik heb niets geschreven dat beledigend of negatief is, hoewel de laatste zin misschien bot overkomt. Echter is een -1 naar mijn mening te sterk (heb ik tweemaal ontvangen) en verdient deze reactie een 0.

Mijn reactie

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Proximus-ceo: grootverbruikers als Netflix moeten extra bet...

Hoe is mijn reactie offtopic, maar een reactie erop ontopic, terwijl ik praktisch hetzelfde zeg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Een troll.

[Verwijderde gebruiker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niks (op de laatste paar woorden na) met het topic te maken en biedt ook niks nieuws, absoluut geen +3. Eerder een +1 en een onderzoekje naar de mensen die het hebben gerate.

mrcage in 'nieuws: Vijf Amerikanen klagen Apple aan om vertragen iPhones'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

1nsane in 'nieuws: Vijf Amerikanen klagen Apple aan om vertragen iPhones'

M'n best gedaan. Is gewoon totaal off.
Maar teveel keer +3 en +2.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat nu op 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dank je, ik kwam eigenlijk om hier m'n beklag over te doen. Ik heb m'n uiterste best gedaan om een andere kijk op de zaak te presenteren en te beargumenteren. Gezien de reacties is dat behoorlijk goed gelukt. Dat doe ik niet om te trollen of te provoceren maar omdat ik echt denk dat het grote publiek (ook op deze site) geen flauw idee heeft wat er echt aan de hand is.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tout
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06-2022
Tout in 'nieuws: China sloot in twee jaar tijd 13.000 websites en 10 miljoen ...

Er wordt volgens mij niet juist gemod in deze discussie. Lijkt dat er op basis van mening gedownmod wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tout schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:01:
Tout in 'nieuws: China sloot in twee jaar tijd 13.000 websites en 10 miljoen ...

Er wordt volgens mij niet juist gemod in deze discussie. Lijkt dat er op basis van mening gedownmod wordt.
Die specifieke reactie staat terecht op -1. Dit is een hoop moderatiegezeur, en op de FP is dat ongewenst (en dus -1). Dat hoort namelijk in dit topic thuis.

Verder ben ik die discussie nu eens langsgelopen, denk dat 99 procent nu wel weer goed staat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

m4ikel in 'nieuws: Twitteraccount Wikileaks-voorman Julian Assange is verdwenen'

Met termen als "terroristisch Amerika" lijkt me dit gewoon een troll en dus -1?

Verwijderd in 'nieuws: Twitteraccount Wikileaks-voorman Julian Assange is ver...

Idem, gezien de troll in de laatste regel. De +2's en +3's mogen wel nagekeken worden imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Lijkt me max eerder een +1 dan een +2 waar hij nu op staat.

valvy in 'reviews: LG V30 - Om je verlanglijstje mee af te vinken'

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
8 keer een -1? Dit hoort gewoon een 0 te zijn. Ik beledig niemand en draag niets bij aan negativiteit.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

mindcrash in 'nieuws: Twitteraccount Julian Assange was kortstondig verdwenen...

Fijn om te zien dat de mensen die niet tolerant zijn t.o.v. mogelijke andere scenario's dan die in hun eigen hoofdje zijn geimplementeerd nog steeds aanwezig zijn.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Weltschmerz schreef op maandag 25 december 2017 @ 16:48:
8 keer een -1? Dit hoort gewoon een 0 te zijn. Ik beledig niemand en draag niets bij aan negativiteit.
Ik zie er geen +0 in.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

mindcrash schreef op maandag 25 december 2017 @ 17:29:
mindcrash in 'nieuws: Twitteraccount Julian Assange was kortstondig verdwenen...

Fijn om te zien dat de mensen die niet tolerant zijn t.o.v. mogelijke andere scenario's dan die in hun eigen hoofdje zijn geimplementeerd nog steeds aanwezig zijn.
fixed.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Oké : ) Heb je ook onderbouwing? Als ik de moderatiefaq lees zie ik namelijk niet waarom het een -1 moet zijn, maar wel waarom het een 0 moet zijn.

"Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, [...]"

"[...]het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken."

Jammer dat ik voor jou dus overkom alsof ik overlast wilde veroorzaken, de post geen toegevoegde waarde had, of wat dan ook. Grappig dat op hetzelfde moment (timestamp 2 minuten eerder) iemand een post plaatste met dezelfde inhoud, maar die wel op 0 staat.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Het feit dat er teveel wordt gezeurd op de frontpage over alles - en als je dan modeert je moderatie rechten worden uitgeschakeld, maar dat terzijde - is voldoende om het een -1 te vinden. Reageer gewoon niet als je weet dat het een -1 waard is.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik vind het ook een 0.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
mindcrash schreef op maandag 25 december 2017 @ 17:29:

Want zover ik weet is Assange altijd integer geweest en wordt hij daarom door iedereen die financieel/moreel volledig corrupt is intens gehaat.
Dat is een drogreden, je ontduikt bewijslast voor je stelling dat "altijd integer geweest en wordt hij daarom door iedereen die financieel/moreel volledig corrupt is intens gehaat".

Zie https://debatinstituut.nl...n-de-bewijslast-ontduiken.

Zelf zou ik je willen wijzen op de communicatie tussen Trump Jr*, de zoon van de Amerikaanse president, ik zal niet zover gaan om daar een waarde oordeel aan te hangen (niet echt on-topic hier), maar het zou wel je stelling in twijfel kunnen trekken (afhankelijk van wat je 'moreel corrupt' en 'intens gehaat' vind ;) )

*https://www.theguardian.c...-wikileaks-urged-trump-jr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 16:20

arnoudwokke

Redacteur
jeffer in 'reviews: LG V30 - Om je verlanglijstje mee af te vinken'

jeffer draagt een goed punt aan (ik heb het ook gefikst en uitgebreid op hem gereageerd), maar de rest van de reactie is een flame vol aannames en zonder argumenten. Dat lijkt me geen +3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Geen +2 want in deze post staat niets wat ook al niet in het nieuwsitem staat: daellat in 'nieuws: Commits wijzen erop dat providers bereik kunnen gaan verb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

checkpointx in 'nieuws: Jailbreak verschijnt voor iOS en tvOS 11.0 en 11.1'

Totaal geen -1. Gewoon ontopic

[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 26-12-2017 20:00 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 18:04
Er wordt heel veel -1 gemeningmod door Apple fanboys in:

nieuws: Jailbreak verschijnt voor iOS en tvOS 11.0 en 11.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:15
Lekker iets gaan pitchen waar je zelf sterk in geïnvesteerd hebt lijkt me niet de bedoeling. Ongewenst wat mij betreft.

Awesomehobo in 'nieuws: Gigabyte introduceert P104-accelerator voor minen cry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

hamsteg in 'reviews: Microtransacties onder vuur - Grote ophef om kleine bedr...
4 op 2 en 4 op 0, mediaan 1. Helaas zijn de 0 beoordeling een afrekening op een afwijkende maar zeker inhoudelijk andere mening.

[ Voor 44% gewijzigd door hamsteg op 27-12-2017 13:26 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t link
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
t link in 'nieuws: Edward Snowden brengt beveiligings-app Haven uit'

Volgens mij draag ik nog best bij aan de discussie die aan hand was, het is misschien een beetje android vs apple sfeer maar de focus lag voor mij toch echt op dat waarschijnlijk de app gewoon geen nut zou hebben op een iphone gezien de restricties. Misschien dat ik het laatste stukje moet trimmen? ik vind het iig geen 10 keer -1 waard.

[Win 10] Guide: Start menu & standaard apps opschonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Enchantress in 'nieuws: Jailbreak verschijnt voor iOS en tvOS 11.0 en 11.1'

Dit is geen -1, meer een 0.
Ik stel een vraag wat over het artikel gaat, dus Ontopic. Daarbij zeg ik dat iOS gewoon goed werkt dus dat je eigenlijk helemaal geen jailbreak nodig hebt.

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-07 13:50

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JackAvery in 'nieuws: Nintendo haalt verborgen NES-game Golf uit Switch-firmw...

+3? Terwijl hij al begint over speculatie en ook geen bronnen (daarom?) heeft. Maar lijkt mij met 137x +3 moeilijk goed te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 28-12-2017 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Zie uitleg in verdere reacties op het bericht, waarin ik toe licht waarom mijn reactie wel on topic is. Of dat dan geen +3 (of +2 wat het nu is) moet krijgen weet ik niet. Volgens mij geef ik vanuit mijn expertise en onderzoek een extra stuk duiding aan de relatie tussen technologie en maatschappij. Daarnaast reageer ik op de algehele tendens in de reacties waar mensen te weinig bewegen wijten aan individuele luiheid en gebrek aan mentaliteit, waar het probleem toch wat complexer is.

Je geeft geen argumenten waarom je het geen +3 vindt. Volgens mij is hier geen sprake van meningmodden (alhoewel ik me afvraag waarom mensen -1 modden), maar ik hoor graag je uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cbr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:11

Cbr

cmegens schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:43:
[...]..... Daarnaast reageer ik op de algehele tendens in de reacties waar mensen te weinig bewegen wijten aan individuele luiheid en gebrek aan mentaliteit, waar het probleem toch wat complexer is.
Dat vind ik zo prettig aan jouw post, als ik zou meningmodden dan kreeg je post +3 van me. Het is een verademing dat er mensen eindelijk iets anders roepen dan 'dikke mensen zijn lui', want dat verklaart niet hoezo er steeds meer mensen overgewicht hebben. Kortom: Je post is overduidelijk on-topic.

Toch heb ik het idee dat deze post niet +3 is, ikzelf twijfel tussen +1 en +2. Het artikel gaat namelijk over achterstandswijken. Juist de mensen in achterstandswijken in Rotterdam die wél werk hebben hebben vaak geen kantoorbaan. Wel geef je een maatschappelijke en relevante verschuiving weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Cbr schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:00:
[...]

Dat vind ik zo prettig aan jouw post, als ik zou meningmodden dan kreeg je post +3 van me. Het is een verademing dat er mensen eindelijk iets anders roepen dan 'dikke mensen zijn lui', want dat verklaart niet hoezo er steeds meer mensen overgewicht hebben. Kortom: Je post is overduidelijk on-topic.

Toch heb ik het idee dat deze post niet +3 is, ikzelf twijfel tussen +1 en +2. Het artikel gaat namelijk over achterstandswijken. Juist de mensen in achterstandswijken in Rotterdam die wél werk hebben hebben vaak geen kantoorbaan. Wel geef je een maatschappelijke en relevante verschuiving weer.
Niet helemaal eens met je. Het artikel gaat over Rotterdam en benoemt een specifiek probleem in achterstandswijken. Maar de gemeente Rotterdam mikt met dit initiatief niet alleen maar op achterstandswijken. Daarom vond ik ook dat ik de discussie best wat breder mocht trekken naar iets wat relateerbaar is voor de gemiddelde tweaker.

Dat gezegd hebbende, ik waardeer je uitleg en mening hierover. Het kan mij niet zoveel schelen wat de mod score is, maar vind de discussie interessant over wat het initiatief nu precies is en de complexiteit die er bij komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 18:47

StrongArmLance

Endless flow

Ik vind dat dit draadje, tussen mij en iemand anders, hoewel misschien off topic, toch echt geen -1 is.

StrongArmLance in 'nieuws: Alpha-versie van Kodi 18.0 verschijnt voor de Xbox...

t/m

StrongArmLance in 'nieuws: Alpha-versie van Kodi 18.0 verschijnt voor de Xbox...

[ Voor 27% gewijzigd door StrongArmLance op 30-12-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Halo_Master in 'nieuws: Apple maakt vervangen accu van iPhones goedkoper'

Dat is geen +1, laat staan een +3.... eerder een -1 wegens trollen, en GR-materiaal ipv FP.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten dat het de meest achterlijke opmerking ooit is, kunnen dit soort opmerking niet door de beugel.

MRic3 in 'nieuws: Nijmeegse tandartspraktijk waarschuwt voor datalek na ranso...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze tekst is letterlijk een copy - paste van de link in het artikel en daarmee geen +3 of +2:

Verwijderd in 'nieuws: LastPass dicht beveiligingslek in 2fa-app voor Android'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DigitalExorcist in 'reviews: Recycling in de ruimtevaart - Het hergebruik va...

Dit lijkt me geen +3 (7x !) waard, maar een -1. Iets met gestrekt been op de man spelen enzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DoubleYouPee in 'nieuws: KPN verwerkt 65 procent meer data tijdens jaarwissel...

En de reactie hierop gaan over een vermeende WhatsApp-storing, zijn gewoon offtopic reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
-1 is even overdreven als een +3. Dat soort zware moderaties is juist waardoor er toenemende kritiek is en je steeds meer klachten in de comments ziet verschijnen over de moderaties bij simpele opmerkingen. Ventieldopje geeft aan die bron zeer interessante informatie te vinden (is relevant dus en een opmerking die hij gewoon mag maken), en dat hij dat heel erg mist in het artikel - wat ook niet perse een slechte opmerking is. Dat is op z’n minst gewoon een 0, geen -1; ongeacht dat een deel wellicht *beter* op z’n plek was in GR. Er wordt veel te snel naar -1 gegrepen.
Prima ontopic en een logische vraag, en ondanks de foute conclusie gewoon een +1.

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 01-01-2018 14:28 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja ik krijg een -1 in dat topic als ik mij hardop afvraag waarom Ventieldopje zoveel -1's krijgt ( hij stond toen nog op -1 en niet op +3 ).

Terwijl ik naast off topic ook nog bevestig dat Ventieldopje gelijk heeft en dat de kwaliteit van artikelen achteruit aan het gaan is.

@wildhagen Leg eens uit waarom -1........... zogenaamd power mod jij? Wauw.

Getroll?

Bedoel commentaar op niveau artikelen = trollen? Sorry hoor maar jij bent duidelijk iemand waarvan ik vind dat hij geen promod status zou mogen hebben 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2018 15:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
WhatsappHack schreef op maandag 1 januari 2018 @ 14:27:
[...]

-1 is even overdreven als een +3. Dat soort zware moderaties is juist waardoor er toenemende kritiek is en je steeds meer klachten in de comments ziet verschijnen over de moderaties bij simpele opmerkingen. Ventieldopje geeft aan die bron zeer interessante informatie te vinden (is relevant dus en een opmerking die hij gewoon mag maken), en dat hij dat heel erg mist in het artikel - wat ook niet perse een slechte opmerking is. Dat is op z’n minst gewoon een 0, geen -1; ongeacht dat een deel wellicht *beter* op z’n plek was in GR. Er wordt veel te snel naar -1 gegrepen.

[...]

Prima ontopic en een logische vraag, en ondanks de foute conclusie gewoon een +1.
Hij gebruikt 61 woorden om "Dit is interessante informatie" (4 woorden) te zeggen. Er schijnt onder gebruikers vaak een neiging te zijn om langere reacties hoger te waarderen, echter dat is niet hoe het werkt. Je krijgt een +1 of +2 als je iets toevoegt aan het artikel. +2 is gereserveerd voor "bij het grote publiek onbekende informatie" en +3 voor "persoonlijk ervaringen" e.d.

Voor een reactie als "Dit is interessant" van Ventieldopje krijg je niet eens meer dan 0. Voor het GR gedeelte van zijn reactie krijg je ook max 0. Wel beoordeel ik reacties altijd in stukken, ik ga een +1 reactie niet afwaarderen op een GR gedeelte, maar het GR gedeelte levert ook geen bonuspunten op. Ik merk wel onder sommige (pro)mods dat ze negatief reageren op kritiek op tweakers, dat vind ik zelf idd. ook overdreven.

Echter voor deze reactie, 15x meer woorden gebruiken dan nodig, daar trek ik wel punten voor af. Verder is een afwijking van 1 op de juiste score niet direct een mismod, dus of je nu -1 of 0 geeft dat is beide goed. +2 of +3 is echter wel dikke mismod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:05:
Ach ja ik krijg een -1 in dat topic als ik mij hardop afvraag waarom Ventieldopje zoveel -1's krijgt ( hij stond toen nog op -1 en niet op +3 ).

Terwijl ik naast off topic ook nog bevestig dat Ventieldopje gelijk heeft en dat de kwaliteit van artikelen achteruit aan het gaan is.

@wildhagen Leg eens uit waarom -1........... zogenaamd power mod jij? Wauw.

Getroll?

Bedoel commentaar op niveau artikelen = trollen? Sorry hoor maar jij bent duidelijk iemand waarvan ik vind dat hij geen promod status zou mogen hebben 8)7
Commentaar op moderaties, commentaar op het moderatie systeem etc horen in het forumonderdeel Frontpagemoderatie (waar dit topic ook staat). Commentaar op de kwaliteit van artikelen hoort in GR.

Beide heeft goede reden. Er komen meer dan 10 artikelen per dag langs met soms wel 100+ reacties. Als je discussies daar over gaat verspreiden dan komt de informatie nooit bij de juiste personen, en is discussie ook vrijwel onmogelijk omdat andere gebruikers nooit alle relevante reacties bij elkaar zullen vinden. De crew leest over het algemeen de reacties op de FP ook niet, reacties binnen GR worden vrijwel altijd snel opgepikt.

Ik snap dat de motivatie van de meeste gebruikers op de FP gewoon is dat ze hun gal willen spuwen en geen zin hebben in een inhoudelijke discussie, en dan doet het natuurlijk pijn als je naar beneden gemod wordt en dus minder gelezen. Echter voor de gemiddelde FP lezer is het wel weer fijn dat reacties die echt iets toevoegen bovenaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dorus schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:16:
[...]

Commentaar op moderaties, commentaar op het moderatie systeem etc horen in het forumonderdeel Frontpagemoderatie (waar dit topic ook staat). Commentaar op de kwaliteit van artikelen hoort in GR.

Beide heeft goede reden. Er komen meer dan 10 artikelen per dag langs met soms wel 100+ reacties. Als je discussies daar over gaat verspreiden dan komt de informatie nooit bij de juiste personen, en is discussie ook vrijwel onmogelijk omdat andere gebruikers nooit alle relevante reacties bij elkaar zullen vinden. De crew leest over het algemeen de reacties op de FP ook niet, reacties binnen GR worden vrijwel altijd snel opgepikt.

Ik snap dat de motivatie van de meeste gebruikers op de FP gewoon is dat ze hun gal willen spuwen en geen zin hebben in een inhoudelijke discussie, en dan doet het natuurlijk pijn als je naar beneden gemod wordt en dus minder gelezen. Echter voor de gemiddelde FP lezer is het wel weer fijn dat reacties die echt iets toevoegen bovenaan staan.
Het probleem gaat echter dieper dan dat.

Ventieldopje's 'mening' is wat hier wordt opgepakt, niet op inhoud. Ja hij zegt: dat is interessant.

Maar hij zegt VEEL MEER. Hij zegt: Tweakers.net artikelen gaan achteruit in kwaliteit. Hij geeft aan waarom -> ontbreken belangrijke informatie. Dan voert hij nog aan dat hij vind dat er geen excuses zouden moeten zijn voor het ontbreken van dit soort cruciale informatie.

En ja het is cruciale informatie. Want het veranderd de impact van het 'artikel'.

Maar, dit is negatief tegenover tweakers, dus valen mods erover. En dus wordt er gemind. En omdat er wordt gemind, wordt er ge +3'd ook ( ja, vette mismod ook van mij, en niet zoals systeem bedoelt is ). Maar de oorzaak ervan is net door WhatsappHack al aangehaald. Doe daar eens wat aan zou ik zeggen.

Het is om te janken om een promod te zien die -1 wil geven wegens 'moderatie gezeur en trolling' alleen omdat iemand stelt dat de kwaliteit achteruit gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2018 15:27 . Reden: spelling ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Dorus +3 voor persoonlijke ervaringen? Dat gaat in tegen de tal van opmerkingen in dit topic dat niets een +3 kan zijn zonder bron te linken. :+ ;)

Dat terzijde, je moet wat mij betreft wel oppassen met die -1. Dat het misschien geen *dikke* mismod is, maakt het niet dat het helemaal geen mismod is; toch? :) Dan is t grote probleem dat -1 ervoor dat bij default instellingen de gehele reactie automatisch verborgen wordt... Dat is prima voor flamebaits en trolls enzo, maar voor een best nette reactie zoals die van ventieldopje slaat het imho nergens op en is dat wel een erg zware straf/maatregel.

Gezien de grote consequenties van die -1, vind ik onterecht -1’s uitdelen dus even kwalijk en een even grote mismod als +3 voor die reactie, ondanks dat het maar 1 punt afwijkt. :) -1 is gereserveerd voor het afvoerputje des comments, niet voor nette posts die ook offtopic content bevatten; dat is gewoon 0. Dat supersnel naar -1 grijpen vind ik vanwege de gevolgen dan ook wat kwalijk ;)

Het was een minder groot probleem als ze misschien grijs/vaag gemaakt zouden worden bij -1 ipv geheel te verdwijnen, want écht slechte reacties krijgen toch wel een -2 van de powermods/admins. Wellicht is dat een idee voor verbetering en om wat problemen en commentaar op te lossen omdat -1 dan niet zulke zware consequenties heeft.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
WhatsappHack schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:22:
@Dorus +3 voor persoonlijke ervaringen? Dat gaat in tegen de tal van opmerkingen in dit topic dat niets een +3 kan zijn zonder bron te linken. :+ ;)
Volgens mij is persoonlijke ervaring ook een bron toch? :+

Tenzij je twijfelachtige claims maakt zonder onderbouwing, dan is een bron wel aan te raden. Incorrectheden en leugens komen natuurlijk niet hoog uit.
Dat terzijde, je moet wat mij betreft wel oppassen met die -1. Dat het misschien geen *dikke* mismod is, maakt het niet dat het helemaal geen mismod is; toch? :) Dan is t grote probleem dat -1 ervoor dat bij default instellingen de gehele reactie automatisch verborgen wordt... Dat is prima voor flamebaits en trolls enzo, maar voor een best nette reactie zoals die van ventieldopje slaat het imho nergens op en is dat wel een erg zware straf/maatregel.
-1 mag ook voor totaal irrelevante en offtopic reacties, vooral als ze ook nog erg zweverig zijn en veel overbodige uitwijkingen bevatten. Als er goed gemodeereerd zou worden gok ik dat deze reactie wel meer 0 en +1 scores zou krijgen dan -1, dus op 0 uit zou komen, echter individuele mods die -1 uitdelen zou ik nog steeds geen mismodders willen noemen (die aangeschreven moeten worden of modrechten moeten verliezen etc). Sterker nog, ik neig zelf sterk naar -1. Decimaal zou ik hem -0.4 ofzo geven :-)
Gezien de grote consequenties van die -1, vind ik onterecht -1’s uitdelen dus even kwalijk en een even grote mismod als +3 voor die reactie, ondanks dat het maar 1 punt afwijkt. :) -1 is gereserveerd voor het afvoerputje des comments, niet voor nette posts die ook offtopic content bevatten; dat is gewoon 0. Dat supersnel naar -1 grijpen vind ik vanwege de gevolgen dan ook wat kwalijk ;)

Het was een minder groot probleem als ze misschien grijs/vaag gemaakt zouden worden bij -1 ipv geheel te verdwijnen, want écht slechte reacties krijgen toch wel een -2 van de powermods/admins. Wellicht is dat een idee voor verbetering en om wat problemen en commentaar op te lossen omdat -1 dan niet zulke zware consequenties heeft.
Je kunt gewoon met één klikje alle -1 reaties permanent zichtbaar maken. Zo heb ik het zelf in elk geval ingesteld :)
Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:21:
[...]

Het probleem gaat echter dieper dan dat.

Ventieldopje's 'mening' is wat hier wordt opgepakt, niet op inhoud. Ja hij zegt: dat is interessant.

Maar hij zegt VEEL MEER. Hij zegt: Tweakers.net artikelen gaan achteruit in kwaliteit. Hij geeft aan waarom -> ontbreken belangrijke informatie. Dan voert hij nog aan dat hij vind dat er geen excuses zouden moeten zijn voor het ontbreken van dit soort cruciale informatie.
Dit is allemaal GR materiaal. Voor het geval je de ModFAQ uit de topic warning gemist hebt: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem
Kijk, als hij nou daadwerkelijk met belangrijke missende informatie kwam, zoals Jerie erboven, dan zou ik er helemaal nikt op aan te merken hebben. Een opmerking als "Het volgende ontbreekt in het artikel: blablabla" is natuurlijk niet heel aardig (en volledig overbodig), maar niet direct minpunten waard. Echter als het alleen maar over "clickbait achtige artikelen", "diepgang ontbreekt", "Weinig tijd mag geen excuus zijn" en "zeker voor een journalist" gaat, dan lees ik vooral heen hoop lucht die echt 0,0000 toevoegt aan de inhoud van het artikel. En zoals ik hierboven al aangaf, reacties die 15x meer woorden gebruiken dan nodig om iets volledig offtopic te beargumenteren, zijn zelf gewoon zwaar offtopic. Iets dat zwaar offtopic is mag op -1.
Het is om te janken om een promod te zien die -1 wil geven wegens 'moderatie gezeur en trolling' alleen omdat iemand stelt dat de kwaliteit achteruit gaat.
Nogmaals, moderatiegezeur is gewoon 1 strafpunt waard. Zie de modfaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschil van mening, da's duidelijk. Het is duidelijk niet overbodig gezien de hoeveelheid +3's die het krijgt.

FP is voor vele de enige interactie met t.net redactie/staff, dus ja er kan best een regeltje zijn dat je geen 'aanvullingen' op artikel mag plaatsen in de reacties..... moet je toch eens zien hoeveel er scheef gaat tussen staf/redactie en community.
Nogmaals, moderatiegezeur is gewoon 1 strafpunt waard. Zie de modfaq.
'Moderatie gezeur' leuk dat jij dit meteen zo indeelt! Zegt heel veel over hoe kritiek wordt opgepakt hier. Ik vroeg mij af waarom iemand -1 kreeg, terwijl hij niet aan de regels voldeed om een -1 te krijgen. Dat 'gezeur' ( leuk he, iets waar je het niet mee eens bent te classificeren.... ) bestond namelijk niet. Er was een kanttekening over een niet goed werkend systeem. Maar het is negatief voor tweakers ( want jullie systeem ) dus is het gezeur....

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:03:
[...]

Verschil van mening, da's duidelijk. Het is duidelijk niet overbodig gezien de hoeveelheid +3's die het krijgt.

FP is voor vele de enige interactie met t.net redactie/staff, dus ja er kan best een regeltje zijn dat je geen 'aanvullingen' op artikel mag plaatsen in de reacties..... moet je toch eens zien hoeveel er scheef gaat tussen staf/redactie en community.
"ïnteractie"? Volgensmij betekend dat nog altijd dat je van twee kanten af op elkaar reageerd. Aangezien de crew de FP over het algemeen niet of slecht leest, kun je dit dus geen interactie noemen. Wat overigens ook weer een hoop frustratie oplevert want ja, de gemiddelde gebruiker verwacht dat als er constant commentaar over artikelen op de FP staat, dat ze er gerust wat bij mogen plaatsen. Door juist te modereren temper je die verwachtingen ook weer een beetje.
[...]

'Moderatie gezeur' leuk dat jij dit meteen zo indeelt! Zegt heel veel over hoe kritiek wordt opgepakt hier. Ik vroeg mij af waarom iemand -1 kreeg, terwijl hij niet aan de regels voldeed om een -1 te krijgen. Dat 'gezeur' ( leuk he, iets waar je het niet mee eens bent te classificeren.... ) bestond namelijk niet. Er was een kanttekening over een niet goed werkend systeem. Maar het is negatief voor tweakers ( want jullie systeem ) dus is het gezeur....

Jammer.
Ik dacht toch behoorlijk inhoudelijk te reageren hierzo. Echter op de FP hoort het gewoon niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je ook wel weer gelijk in.

Het blijft frustrerend, Jerie's +3 is verdiend, maar ook Ventieldopje's post is inhoudelijk belangrijk. Is het de +3 waard die hij krijgt, nee dat is hij niet. Maar hij staat op +3 omdat er een paar mensen waren die hem op -1 hadden gezet en dat roept tegen reacties op ( 100% tegen de moderatie regels, maar wel menselijk ).

Ik had hem ook eerst +3 gegeven met boost nog wel... nu weer veranderd naar +1 omdat dat imho de juiste score is puur inhoudelijk. Als je verder kijkt naar de strekking van zijn bericht zou ik nog hoger kunnen modden omdat ik het met zijn argumenten eens ben. +2 voor een wezenlijke toevoeging kan ik mezelf moreel 100% verantwoorden.

Wat ik ook steeds zie is het jojo effect, van -1 naar +3 ( minder de andere kant op ). En dat is dan heel vaak met kritische noten.

En jammer genoeg kan ik dat niet bewijzen, maar ik heb het gevoel dat dit inderdaad vaak gebeurd door promods die kritiek minder zichtbaar willen maken. Volgens mij komt dat jojo effect, net als bij Ventieldopje die van -1 ( met 8 x -1 toen ik poste..... ) naar +3 ging. Omdat meer mensen misschien net als mij het gevoel hebben dat de -1 gegeven was vanuit de verkeerde redenen ( poging tot censuur ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:32:
+2 voor een wezenlijke toevoeging kan ik mezelf moreel 100% verantwoorden.
Tja maar daar ga je ook meteen de mist in. Het doel van moderaties is om op de inhoud te modden (voegt het feiten toe) en niet op meningen (ben ik het er mee eens). Dit is toch wel de rode draad van verwarring over het modderatie systeem sinds de eerste dag... Mensen zijn systemen als facebook, reddit of stackoverflow gewend waar alles gewoon doortelt en en je gerust alles wat jou aanstaat omhoog mag gooien. Tweakers heeft echter besloten voornamelijk een technische site te willen zijn en op inhoud te willen discussiëren. Randzaken als kwaliteit van de artikelen, moderaties e.d. worden dus afgesplitst naar het forum (waar tevens weer een inhoudelijke discussie mogelijk is).

Maar goed, bedenk maar eens een systeem dat zowel begrijpelijk is als functioneel is.
Wat ik ook steeds zie is het jojo effect, van -1 naar +3 ( minder de andere kant op ). En dat is dan heel vaak met kritische noten.
Dat komt doordat er veel gemismod is. Als je een 0 of +1 geeft dan werkt dat als buffer tussen de -1 en +3. Echter als iedereen alleen de extreme kiest dan jojo't het idd een beetje op en neer.
En jammer genoeg kan ik dat niet bewijzen, maar ik heb het gevoel dat dit inderdaad vaak gebeurd door promods die kritiek minder zichtbaar willen maken. Volgens mij komt dat jojo effect, net als bij Ventieldopje die van -1 ( met 8 x -1 toen ik poste..... ) naar +3 ging. Omdat meer mensen misschien net als mij het gevoel hebben dat de -1 gegeven was vanuit de verkeerde redenen ( poging tot censuur ).
Nogmaals, het gaat niet om het onzichtbaar maken van kritiek. Het gaat erom de kritiek op de juiste plek en bij de juiste mensen te krijgen zodat er wat mee kan gebeuren. Ik heb zo mijn twijfels of algemeenheden als wat ik eerde al van Ventieldopje's reactie citeerde de redactie gaat helpen betere artikelen te produceren, maar mocht je denken van wel, ga dan gerust naar GR en laat ze het weten. Andere gebruikers die interesse hebben in deze discussie vinden hun weg naar de GR ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dorus schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:51:
[...]
Tja maar daar ga je ook meteen de mist in. Het doel van moderaties is om op de inhoud te modden (voegt het feiten toe) en niet op meningen (ben ik het er mee eens). Dit is toch wel de rode draad van verwarring over het modderatie systeem sinds de eerste dag... Mensen zijn systemen als facebook, reddit of stackoverflow gewend waar alles gewoon doortelt en en je gerust alles wat jou aanstaat omhoog mag gooien. Tweakers heeft echter besloten voornamelijk een technische site te willen zijn en op inhoud te willen discussiëren. Randzaken als kwaliteit van de artikelen, moderaties e.d. worden dus afgesplitst naar het forum (waar tevens weer een inhoudelijke discussie mogelijk is).
Dat is waar. Misschien is het duidelijker als ik stel dat ik graag Ventieldopje's reactie SAMEN met die van Jerie te zien. Ventieldopje's reactie is namelijk los gezien idd niet veel waard, het is waar hij op reageert wat het in de context zet waarmee ik zelfs volgens de regels dacht een +2 te kunnen verandwoorden ( voor het geheel van beide reacties ).
[...]
Dat komt doordat er veel gemismod is. Als je een 0 of +1 geeft dan werkt dat als buffer tussen de -1 en +3. Echter als iedereen alleen de extreme kiest dan jojo't het idd een beetje op en neer.
Misschien is het een optie om de eerste X aantal scores nog niet zo zwaar te laten tellen, pas als er een X aantal totaal scores zijn?
Nogmaals, het gaat niet om het onzichtbaar maken van kritiek. Het gaat erom de kritiek op de juiste plek en bij de juiste mensen te krijgen zodat er wat mee kan gebeuren. Ik heb zo mijn twijfels of algemeenheden als wat ik eerde al van Ventieldopje's reactie citeerde de redactie gaat helpen betere artikelen te produceren, maar mocht je denken van wel, ga dan gerust naar GR en laat ze het weten. Andere gebruikers die interesse hebben in deze discussie vinden hun weg naar de GR ook wel.
Dat is een goed advies, en persoonlijk hou ik het in mijn achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

batjes in 'nieuws: KPN verwerkt 65 procent meer data tijdens jaarwisseling'

Ik mis even wat hier +2 aan is, maar kan aan mij liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Nee dat kan ik niet uitleggen. Een +2 is het namelijk niet gezien het elke vorm van onderbouwing mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
sdk1985 in 'nieuws: Tele2 vergroot EU-bundel van Unlimited en 10GB-abonnementen'
-1 ongewenst, weer een hater opgelopen ergens? (+1 lijkt me verder prima, maar vaker een soort -1 stalker gehad).

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 01-01-2018 21:44 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Niet dat het oninteressant is ofzo, maar gezien de discussie daar derailed lijkt te zijn naar het creeeren van banen en politiek vraag ik me af of de vele +2’s en +3’s in deze thread wel helemaal juist zijn qua score?

Mic2000 in 'nieuws: 'Gedeelde zelfrijdende auto's moeten accu's krijgen met l...

Ik sorteer comments van oud naar nieuw trouwens, dat geeft misschien een iets andere weergave op die link.

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 02-01-2018 05:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

0xygen500 in 'nieuws: Raad van State laat leveren betaaldiensten aan illegale...

+3, +2...

Hooguit een 0 en mogelijk zelfs slechts een -1 waard.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
nieuws: ING-klanten hebben last van storing bij internetbankieren

Snap niet waarom ik opeens allemaal - 1 tjes gekregen heb, samen met die andere user, simpelweg omdat we onze eigen ervaringen deelden? 0 was gepast geweest maar dit slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 16:54
coolkingler1 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:23:
nieuws: ING-klanten hebben last van storing bij internetbankieren

Snap niet waarom ik opeens allemaal - 1 tjes gekregen heb, samen met die andere user, simpelweg omdat we onze eigen ervaringen deelden? 0 was gepast geweest maar dit slaat nergens op.
Les 1: link naar je reactie zodat we niet hoeven te zoeken. Zo dus:
coolkingler1 in 'nieuws: ING-klanten hebben last van storing bij internetbank...

Les 2: binnen 5 minuten na het posten een score rapporteren heeft echt geen zin.

Beide staat in het roze blok hieronder wat je moeilijk over het hoofd kunt zien terwijl je een reactie plaatst.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balkenende_IV in 'nieuws: Tor-gebruik in Iran stijgt sterk'

Ik snap de +3's niet die dit krijgt, dat is echt mening moden ( in mijn beleving dan :D ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:41:
Balkenende_IV in 'nieuws: Tor-gebruik in Iran stijgt sterk'

Ik snap de +3's niet die dit krijgt, dat is echt mening moden ( in mijn beleving dan :D ).
Die reactie heeft slechts 1 +3 moderatie gekregen (wat inderdaad onterecht is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'Patch voor ernstige Intel-bug verlaagt softwareprestaties aanzienlijk'
Volgens mij maximaal een +2, al was het maar vanwege de vele taalfouten, maar ik vind de 'toon' van de reactie ook redelijk storend. (laten we wel wezen, er is nog veel onduidelijk, en Intel is niet degene die de patch naar AMD machines uitrolt) Komt dan als laatste nog bij dat een beetje bronvermelding geen kwaad had gekund, bijvoorbeeld een bron voor de claims dat AMD cpu's 5-50% prestatie verlies krijgen (ik bedoel, ik zie dan graag een benchmarkje of iets?) of dat de gelinkte patch (en mogelijk ook de claim over prestatie verlies?) voor Linux is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Minoesh in 'nieuws: Gamemakers verzoeken WHO om excessief gamen niet als stoo...

Ik mis even wat hier, zeker zonder bronnen, +3 aan is.

Ook bij de eerste reactie erop, Rabelais in 'nieuws: Gamemakers verzoeken WHO om excessief gamen niet als sto..., mis ik even wat er +3 aan is, maar die is nog niet zo oud, dus wellicht wat vroeg.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 03-01-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die link is inderdaad geen +3. Hij mist onderbouwing en objectieve bronnen.

Jovatov in 'nieuws: Gamemakers verzoeken WHO om excessief gamen niet als stoo... is geen +2 imho. Allemaal niet onderbouwde (eigen ?) ideeën gebracht als feit.

[ Voor 155% gewijzigd door Bor op 03-01-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cbr

Cbr

Deze gebruiker krijgt veel onterechte -1-tjes in dit draadje.
Wat hij roept over wettelijke garantietermijn klopt bijvoorbeeld gewoon. Ook bij accu's. Hij gaat soms wat kort door de bocht maar bijna al zijn posts zijn on-topic.

Verwijderd in 'nieuws: 'Apple vervangt ook iPhone-accu als Genius Bar-tes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Cbr schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:51:
Deze gebruiker krijgt veel onterechte -1-tjes in dit draadje.
Wat hij roept over wettelijke garantietermijn klopt bijvoorbeeld gewoon. Ook bij accu's. Hij gaat soms wat kort door de bocht maar bijna al zijn posts zijn on-topic.

Verwijderd in 'nieuws: 'Apple vervangt ook iPhone-accu als Genius Bar-tes...
Ik zie vooral flames, meervoudig posten van dezelfde informatie en Apple gebash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cbr

Cbr

Bor schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:05:
[...]

Ik zie vooral flames, meervoudig posten van dezelfde informatie en Apple gebash.
Ok, zo zag ik zijn eerste bericht in ieder geval niet.
Al lijkt hij inderdaad geirriteerd te worden en valt inderdaad in herhaling.
Pagina: 1 ... 23 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2