Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.253 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Bor schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:05:
[...]

Ik zie vooral flames, meervoudig posten van dezelfde informatie en Apple gebash.
Dat eerste bericht waar naar gelinkt wordt is volgens mij toch prima on topic. Ik zie daar zeker geen flame/bash/troll oid in. Nmm is de -1 onterecht.

Daarna zie je in het draadje eronder heel consequent dat alle berichten van Baggy Trousers -1 krijgen terwijl die andere ongemodereerd zijn. Feitelijk is dat hele stuk vanaf hier off topic. Allemaal 0, maar dus geen -1.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:42:
Die link is inderdaad geen +3. Hij mist onderbouwing en objectieve bronnen.

Jovatov in 'nieuws: Gamemakers verzoeken WHO om excessief gamen niet als stoo... is geen +2 imho. Allemaal niet onderbouwde (eigen ?) ideeën gebracht als feit.
Die zie ik geloof ik niet helemaal. Wat hij zegt is feitelijk helemaal juist en hij verschaft hiermee een inzicht dat de meeste Tweakers denk ik niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Geen +3 gezien de aangehaalde bron de geplaatste reactie helemaal niet direct lijkt te ondersteunen:

Luno in 'nieuws: Consumentenbond: sommige websites zijn vatbaar voor brutefor...

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:42:
Die link is inderdaad geen +3. Hij mist onderbouwing en objectieve bronnen.
Staat echter nog steeds stevig op +3. Heeft ook 140x +3 gekregen op het moment van schrijven. De andere reactie die ik noem (micla in 'nieuws: Gamemakers verzoeken WHO om excessief gamen niet als stoorn...), staat momenteel op +2. Daarbij vraag ik mij ook af of dat juist is, want is gewoon een normaal onderbouwde mening, dat maakt het niet per definitie informatief, wel ontopic.

Ondanks het mooie tijdstip (:+) vind ik niet dat CH4OS in 'nieuws: Microsoft stopt verkoop van Kinect-adapter voor Xbox One S,... +3 waard is, net als dat Aenea in 'nieuws: Microsoft stopt verkoop van Kinect-adapter voor Xbox One S,... naar mijn idee ook geen +2 kan zijn.

Hier stond een quote, maar is verwijderd omdat ik niet goed las. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 03-01-2018 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Geen +3:

OddesE in 'nieuws: Consumentenbond: sommige websites zijn vatbaar voor brutef...

Lengte is niet de (enige) bepalende factor zoals ook in andere reacties aangegeven. Lengte met een beperkte character set kan zwakker zijn dan een korter wachtwoord met een langere character set.

Imho voldoet deze reactie niet aan de richtlijnen voor de +3.

Dat gezegd te hebben; er wordt erg scheef gemod bij dat nieuwsitem. Veelvuldig +3 voor reacties die dat niet verdienen terwijl kritische notes of uitleg op andere reacties op 0 of max +1 blijven haken. Ook is er een groot aantal ongemodde reacties. Het lijkt er op dat mensen hier op basis van mening modereren.

Normale +1: Caelestis in 'nieuws: Consumentenbond: sommige websites zijn vatbaar voor bru...

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 04-01-2018 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Chakotay in 'nieuws: Spotify is aangeklaagd voor 1,6 miljard dollar wegens on...
en
AlphaWierie in 'nieuws: Spotify is aangeklaagd voor 1,6 miljard dollar wegen...
Zulke oneliners verdienen geen +2 maar zijn hooguit +1. Degenen die hier met +3 gestrooid hebben kunnen wel een uitlegje ModFAQ gebruiken dunkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Ger schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:23:
Chakotay in 'nieuws: Spotify is aangeklaagd voor 1,6 miljard dollar wegens on...
en
AlphaWierie in 'nieuws: Spotify is aangeklaagd voor 1,6 miljard dollar wegen...
Zulke oneliners verdienen geen +2 maar zijn hooguit +1. Degenen die hier met +3 gestrooid hebben kunnen wel een uitlegje ModFAQ gebruiken dunkt me.
Diverse mensen zijn vriendelijk op de moderatieFAQ gewezen. Er zijn nog wel een aantal moderaties nodig om deze twee reacties op een goede score te doen belanden.

HellFury in 'nieuws: Gamemakers verzoeken WHO om excessief gamen niet als sto... opent met een niet onderbouwde onzin stelling gebracht als feit. Dat is geen +3 / +2.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 04-01-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoewel ik de intentie snap, lijkt mij dit alsnog wel ongewenst, misschien wel spam zelfs?

rodolvo in 'nieuws: Microsoft stopt verkoop van Kinect-adapter voor Xbox One ...

@Bor De post van HellFury staat nu op +1. :)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 04-01-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:09:
Hoewel ik de intentie snap, lijkt mij dit alsnog wel ongewenst, misschien wel spam zelfs?

rodolvo in 'nieuws: Microsoft stopt verkoop van Kinect-adapter voor Xbox One ...

@Bor De post van HellFury staat nu op +1. :)
Je linkje doet het niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:09:

Daar kijk ik even naar, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk dat de reactie intussen verwijderd is. ;)

Verwijderd in 'nieuws: Onderzoekers openbaren details van lekken in moderne cpu's...

Deze reactie lijkt mij ook geen +3. Lijkt wel alsof alle opmerkingen (zoals ook die van mij) richting de redactie standaard +3 krijgen?

[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 04-01-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Maurits van Baerle in 'nieuws: 'Google en Amazon verkochten speakers vermoede...

Onterechte +2 voor pertinent onjuiste informatie. Zie ook mijn reply eronder. Er is hier 100% zeker juist geen sprake van overtreding van anti-dumping wetgeving gezien de wereldwijde lage prijzen voor de speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

procyon in 'nieuws: 'Google en Amazon verkochten speakers vermoedelijk onder ...

Geen +2, eigenlijk zijn alle reacties aangaande privacy strikt gezien offtopic in deze context.

Zonder bron kan dit ook geen +3 zijn: Toettoetdaan in 'nieuws: Onderzoekers openbaren details van lekken in moderne...

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 04-01-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 15:03

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Verwijderd in 'nieuws: Directeur Intel verkocht vorige maand zoveel mogel...

Geen moderatie foutje, maar ook niet wenselijk lijkt me ivm taalgebruik

[ Voor 31% gewijzigd door TweakOverflow op 04-01-2018 13:43 ]

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

monojack in 'nieuws: Onderzoekers openbaren details van lekken in moderne cpu...

Deze reactie heeft massaal -1 gekregen, terwijl ik denk dat hij een goed punt heeft. Elk consumentenproduct dient binnen het Nederlandse en EU recht te voldoen aan de redelijke verwachting van de consument.

Hoewel het tegenwoordig bijna te verwachten is dat een ICT-product geleverd wordt met beveiligingsproblemen (waarom accepteren we dit nog maar dat ter zijde) lijkt het er nu op dat er alleen een oplossing gaat komen die een permanent 5 tot 30% prestatieverlies oplevert. Dit druist natuurlijk geheel tegen de redelijke verwachting in die de consument van zijn product mag hebben. Zeker als je je beseft dat de meerprijs die je betaalt voor de laatste 15% aan performance aanzienlijk is.

Daarom denk ik dat deze reactie op zijn minst +1 verdient want mijns inziens heeft monojack gewoon een sterk punt.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Het was de eerste reactie op het artikel en kennelijk stond er oorspronkelijk alleen ''Ik wil mijn geld terug!'' Typische fipo. De edit heeft de reactie er niet beter op gemaakt. De -1 is geheel terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Tyrian schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:18:
monojack in 'nieuws: Onderzoekers openbaren details van lekken in moderne cpu...

Deze reactie heeft massaal -1 gekregen, terwijl ik denk dat hij een goed punt heeft. Elk consumentenproduct dient binnen het Nederlandse en EU recht te voldoen aan de redelijke verwachting van de consument.

Hoewel het tegenwoordig bijna te verwachten is dat een ICT-product geleverd wordt met beveiligingsproblemen (waarom accepteren we dit nog maar dat ter zijde) lijkt het er nu op dat er alleen een oplossing gaat komen die een permanent 5 tot 30% prestatieverlies oplevert. Dit druist natuurlijk geheel tegen de redelijke verwachting in die de consument van zijn product mag hebben. Zeker als je je beseft dat de meerprijs die je betaalt voor de laatste 15% aan performance aanzienlijk is.

Daarom denk ik dat deze reactie op zijn minst +1 verdient want mijns inziens heeft monojack gewoon een sterk punt.
Zo te zien (niet geheel te achterhalen) heeft die reactie gedurende een half uur uit niet meer bestaan dan de zin "Ik wil mijn geld terug!"
Tsja, dat is wel een -1 waard ja.

Daarna heeft hij zijn bericht bewerkt. Daar maakt hij wel een punt zoals jij beschrijft, maar geeft hij ook commentaar op de moderatie wat een punt aftrek betekent. Dat zou een 0 betekenen wat hij van mij ook gekregen heeft. Maar gezien het aantal -1 moderaties duurt het even voordat dit gecompenseerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Daar heb ik even naar gekeken, bedankt voor het melden :).

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zeehond schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:09:
[...]

Daar heb ik even naar gekeken, bedankt voor het melden :).
En terecht, mijn excuses :) Zal voortaan de term mongs niet meer gebruiken voor mensen die denken dat melden dat
a> nieuws al bekend was b> te linken naar een plaats waar het al bekend was c> een plaats waar ook al eerder discussies over dit onderwerp gevoerd waren?
een -1 waard is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:15:
[...]

En terecht, mijn excuses :) Zal voortaan de term mongs niet meer gebruiken voor mensen die denken dat melden dat

[...]

een -1 waard is _/-\o_
mmm heb ik daar een -1 voor gegeven?
Huilie huilie?
Oh wacht, ik had gewoon niet verder dan dat gelezen. Als je zo begint dan is de toon gezet en heb je gewoon meteen een -1 te pakken. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dorus schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:26:
[...]

mmm heb ik daar een -1 voor gegeven?

[...]

Oh wacht, ik had gewoon niet verder dan dat gelezen. Als je zo begint dan is de toon gezet en heb je gewoon meteen een -1 te pakken. :F
Tja, die post waar ik op reageerde heeft ook genoeg -1's te pakken, ga mij dus niet verontschuldigen voor 'huilie huilie'.

Well stond er eerst nog wat achter, en dat heb ik wel weggehaald ( anders had zeehond het wel gedaan als hij het gezien had :$ ).

Vind het niet erg hoor dat ik daar een -1 voor krijg, zit dicht bij de 0 die ik mezelf zou geven ervoor. De eerste reactie daarentegen, dat is een ander verhaal en was echt geen -1 naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:33:
[...]

Tja, die post waar ik op reageerde heeft ook genoeg -1's te pakken, ga mij dus niet verontschuldigen voor 'huilie huilie'.

Well stond er eerst nog wat achter, en dat heb ik wel weggehaald ( anders had zeehond het wel gedaan als hij het gezien had :$ ).

Vind het niet erg hoor dat ik daar een -1 voor krijg, zit dicht bij de 0 die ik mezelf zou geven ervoor. De eerste reactie daarentegen, dat is een ander verhaal en was echt geen -1 naar mijn mening.
Klopt, dat was geen terechte -1. Echter door de edit wel, zoals de admin edit al aangaf. Zelfs als je het alleen bij een klacht over -1 gelaten had, was het wss nog een -1 geweest omdat discussies over moderaties niet op de FP thuishoren.

Je had beter meteen naar dit topic kunnen komen, dan hadden we het mogelijk nog kunnen corrigeren. Nu sta je 215x op -1 dus zelfs mijn extra weging als promod gaat dat niet meer naar 0 krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is maar goed dat het me uiteindelijk aan het eind van de dag niet zoveel kan schelen dat ik er wakker van lig. Al erger ik me er duidelijk wel genoeg aan om erop te reageren.

En ja door mijn edit werd het een 0 of -1, hangt af of de link 'interessant' genoeg is om niet de discussie die al gevoerd was nogmaals te gaan herhalen ( maar liever verder te gaan waar die was gebleven ).

Had misschien dat wel allemaal uit moeten tikken ipv alleen summiere vermelding met link, dan was de intentie wel duidelijk geweest en had ik waarschijnlijk ook een betere initiele reactie gehad. Ben ook wel heel kritisch met beoordelen van korte reacties net nadat een artikel gepost is dus kan het ook wel een beetje begrijpen achteraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Jawel hoor, dat kan prima... ;)
Anders kan je ook stellen dat dit pareltje Squee in 'nieuws: Onderzoekers openbaren details van lekken in moderne cpu's ... geen +3 waard kan zijn omdat er geen bronvermeldingen staan voor allerhande claims; want is het bijvoorbeeld wel waar dat er een groot verschil tussen de micro-architectuur ban de Pentium MMX en Pentium Pro is? Bron graag! ;) Dat is waanzin en er is ook nog zoiets als zelf even verifiëren of het klopt als je twijfelt of meer wilt weten.

Daarnaast staat de bron waar hij het vandaan haalt gewoon in het artikel gelinkt, dus gewoon een kwestie van lezen; iedereen had het kunnen weten als ze de gelinkte artikelen hadden gelezen (en begrepen, want ik snap dat het zeer complexe informatie is.) Voorbeeldje:
If the kernel's BPF JIT is enabled (non-default configuration), [then] it also works on the AMD PRO CPU.
Gezien veel mensen, jij inclusief blijkbaar ;), dat gemist hebben of niet hadden begrepen uit die bron en de extra uitleg in de context van de reactie waarop ie reageert op z’n minst als riant informatief beschouwd kan worden vind ik een +3 prima verdedigbaar. De bron is wel gelinkt in t artikel, maar die opmerking staat niet in het artikel in terwijl het best waardevolle informatie is om te begrijpen waarom AMD CPU’s onder normale omstandigheden niet kwetsbaar zijn. Om dan te eisen dat ie de bron nogmaals moet linken is wmb gewoon zwaar overdreven en een onzinnige eis. :)

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 04-01-2018 17:30 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WhatsappHack schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:26:
Jawel hoor, dat kan prima... ;)
Anders kan je ook stellen dat dit pareltje Squee in 'nieuws: Onderzoekers openbaren details van lekken in moderne cpu's ... geen +3 waard kan zijn omdat er geen bronvermeldingen staan voor allerhande claims; want is het bijvoorbeeld wel waar dat er een groot verschil tussen de micro-architectuur ban de Pentium MMX en Pentium Pro is? Bron graag! ;) Dat is waanzin en er is ook nog zoiets als zelf even verifiëren of het klopt als je twijfelt of meer wilt weten.

Daarnaast staat de bron waar hij het vandaan haalt gewoon in het artikel gelinkt, dus gewoon een kwestie van lezen; iedereen had het kunnen weten als ze de gelinkte artikelen hadden gelezen (en begrepen, want ik snap dat het zeer complexe informatie is.) Voorbeeldje:

[...]

Gezien veel mensen, jij inclusief blijkbaar ;), dat gemist hebben of niet hadden begrepen uit die bron en de extra uitleg in de context van de reactie waarop ie reageert op z’n minst als riant informatief beschouwd kan worden vind ik een +3 prima verdedigbaar. De bron is wel gelinkt in t artikel, maar die opmerking staat niet in het artikel in terwijl het best waardevolle informatie is om te begrijpen waarom AMD CPU’s onder normale omstandigheden niet kwetsbaar zijn. Om dan te eisen dat ie de bron nogmaals moet linken is wmb gewoon zwaar overdreven en een onzinnige eis. :)
Naar mijn weten dient een +3 reactie goed onderbouwd te zijn, liefst met bronnen, zodat het verifieerbaar is waar de info vandaan komt, of waar verder te lezen is voor nog meer informatie. Zo staat het ook zo'n beetje omschreven in de modFAQ, ook in veel reacties in dit topic lees je dat veelvuldig terug. Zeker (of juist) als de info ook te vinden is uit een linkje in het artikel, anders kan je elke bron wel gaan herhalen en heeft de fp totaal geen nut meer.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 04-01-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
CH4OS schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:37:
[...]
Naar mijn weten dient een +3 reactie goed onderbouwd te zijn, liefst met bronnen, zodat het verifieerbaar is waar de info vandaan komt, of waar verder te lezen is voor nog meer informatie. Zo staat het ook zo'n beetje omschreven in de modFAQ, ook in veel reacties in dit topic lees je dat veelvuldig terug.
Bronnen zijn altijd fijn, maar niet direct een vereiste; zeker ook niet omdat een +3 zelfs toegekend kan worden aan eigen ervaringen waarbij je dus zelf de bron bent.
En nogmaals, het hoeft geen spoonfeeding te zijn; een beetje eigen initiatief ga je niet dood van, en anders kan je ook niets zonder bron nog een +3 geven zoals die post van Squee die ik linkte die ook geen enkele bron heeft gelinkt; maar wmb toch écht terecht +3’s krijgt.

De info en bron zijn in dit geval makkelijk te vinden.
Zeker (of juist) als de info ook te vinden is uit een linkje in het artikel, anders kan je elke bron wel gaan herhalen en heeft de fp totaal geen nut meer.
... Precies, dus die bron nog eens herhalen heeft dan weinig functie.
Hij geeft gewoon extra uitleg en een aanvulling op het artikel, op basis ván het artikel en de daarin reeds gelinkte bronnen. Het artikel zelf verschaft deze extra uitleg niet en dus is het een, en ik citeer de modfaq: “waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel.” Daarnaast wordt ook voldaan aan “de reactie bevat de kern van de discussie in een thread of biedt belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel”.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0xygen500 in 'nieuws: Franse president wil sites met nepnieuws kunnen blokker...
Geen +2.
Bliksem B in 'nieuws: Franse president wil sites met nepnieuws kunnen blokker...
Idem.
Rob Coops in 'nieuws: Franse president wil sites met nepnieuws kunnen blokker...
Ik twijfel, maar eigenlijk voegt die reactie niet heel veel toe. +1 vind ik een betere score. Het zijn veel woorden, maar feitelijk is het het aloude riedeltje: "Dit is censuur, dat gebeurt in China en de voormalige Sovjet-Unie ook en dus is het slecht". Dat heeft geen toegevoegde waarde meer imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Eens.
Rob Coops in 'nieuws: Franse president wil sites met nepnieuws kunnen blokker...
Ik twijfel, maar eigenlijk voegt die reactie niet heel veel toe. +1 vind ik een betere score. Het zijn veel woorden, maar feitelijk is het het aloude riedeltje: "Dit is censuur, dat gebeurt in China en de voormalige Sovjet-Unie ook en dus is het slecht". Dat heeft geen toegevoegde waarde meer imo.
Mwa, ik vind die reactie wel wat meer inhoud hebben dan wat jij nu zegt. Ik vind een +2 geen mismod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: 'FCC-voorman zegde CES af door bedreigingen vanwege afschaffen netneu...

Is heel lekker aan het gaan maar niet heus... Trollposts krijgen +2, kritische reacties op dat soort posts -1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In het 'Maker Smite en Tribes bouwt PUBG-modus in Paladins' artikel zitten nu al ook al diverse verkeerde mods. Sommige reacties hebben zelfs +3 gekregen, terwijl de reactie een oneliner is, wat zelfs in de inleidende paragraaf staat. Ook andere oneliners die als +2 gemodereerd worden en (o.a.) mijn reactie, die volgens mij verder gewoon ontopic is, die als offtopic gemodereerd wordt. Toegegeven, voor die reactie ben ik nog wat vroeg, want die is nog niet zo heel oud, dus die zal nog wel rechtgetrokken worden, denk ik en heb ik daarom niet gelinkt in deze reactie.

Dazzler2120 in 'nieuws: Maker Smite en Tribes bouwt PUBG-modus in Paladins'

daellat in 'nieuws: Maker Smite en Tribes bouwt PUBG-modus in Paladins' - Al snap ik ergens wel dat deze als +2 gemodereerd wordt, aan de andere kant, volgens mij is deze intussen vaker voorbij gekomen bij artikelen over Battle Royale games.

Dazzler2120 in 'nieuws: Maker Smite en Tribes bouwt PUBG-modus in Paladins'
Gaat in op de info van het boek, waardoor deze naar mijn idee eigenlijk net iets te ver is van het onderwerp en eigenlijk gewoon 0 hoort te zijn, of +1 maximaal.

Navi in 'nieuws: Maker Smite en Tribes bouwt PUBG-modus in Paladins'

Nha in 'nieuws: Maker Smite en Tribes bouwt PUBG-modus in Paladins'
Lijkt mij ook geen +2 post, iets wat diverse maken herhaald wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 05-01-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Ulysses in 'nieuws: Aantal betalende gebruikers Spotify stijgt met tien miljoe...
Hmja mijzelf maar weer eens van het populistisch -1 afvragen of het terecht is.
Ik zag net bij nader inzien dat het verhaal wellicht wat onsamenhangend was op de parent waarop ik reageerde en heb daarom de edit toegevoegd zonder de originele tekst aan te passen.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 20:00

thof

FP ProMod
nieuws: Arnhemse BitKassa legt bitcoinbetalingen stil door hoge transactiekosten

Meerdere reacties worden hier ondertussen onterecht als -1 geboekt, waar er wat mij betreft toch (enige) relevantie is met het geplaatste bericht.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Sp3ci3s8472 in 'nieuws: Beveiligingsbedrijf identificeert 22 zaklamp-apps als...
Dit lijstje staat ook gewoon in de bron en is dus geen +2 waard.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dat niet alleen maar het gaat ook niet om de App namen zoals ik in mijn reactie op de FP heb aangegeven. Voor de doorsnede gebruiker zegt een package naam echt helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

DeComponeur in 'nieuws: Stichting Reclame Code tikt Ziggo op de vingers over ...

Word wel heel erg (5 reacties -1 :? ) naar beneden gemod
Maar heb een hele brede rug hoor ;)
(heb trouwens net iets verkeerd gedaan op dit topic, klik weg sorry)

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

DeComponeur schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 23:10:
DeComponeur in 'nieuws: Stichting Reclame Code tikt Ziggo op de vingers over ...

Word wel heel erg (5 reacties -1 :? ) naar beneden gemod
Maar heb een hele brede rug hoor ;)
(heb trouwens net iets verkeerd gedaan op dit topic, klik weg sorry)
Jouw reacties waren idd geen -1 nee, een aantal waren wel off-topic. Inmiddels staan ze niet ,meer op -1 :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Thinktank in 'nieuws: Twitter: bannen wereldleiders zou belangrijke informati...

Mooie complottheorie en beschuldiging, maar geen enkele onderbouwing of bewijs.

Ik kan dan ook niet verder komen dan een -1 eerlijk gezegd. De +3 gevers mogen imho wel nagekeken worden, dat is op geen enkele wijze te verdedigen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Geen +3 of +2:

Tijger in 'nieuws: Arnhemse BitKassa legt bitcoinbetalingen stil door hoge tr...

Er is erg scheef gemod bij dat topic :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

BramVroy in 'nieuws: Franse start-up biedt 'cloudgaming' aan met lokale hardw...

Imho geen +1, dit is meer GR-materiaal. En dan ook nog eens grotendeels moderatiegezeur.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:16:

Imho geen +1, dit is meer GR-materiaal. En dan ook nog eens grotendeels moderatiegezeur.
Opmerkingen over moderatie is niet altijd als gezeur bedoelt natuurlijk. Laten we het liever moderatieopmerkingen of klachten over verkregen moderatie noemen. Dat geeft een minder negatieve lading immers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Verwijderd in 'nieuws: China gaat bitcoinminers aan banden leggen'

Het is tof als iemand zijn best doet om het een en ander uit te leggen, daar een +2 voor krijgt, maar ook als de informatie niet helemaal correct is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Thinktank in 'nieuws: Twitter: bannen wereldleiders zou belangrijke informati...

Beetje teveel op de man imho. Absoluut geen +1 waard.

Ook dat is geen +1, gezien de niet-onderbouwde beschuldiging in de eerste zin. En als dan ook nog 90 procent van de reactie over moderatie gaat.....

drvinnie in 'nieuws: Twitter: bannen wereldleiders zou belangrijke informatie...

Gezien het taalgebruik lijkt een +2 me een beetje overdreven, en over die grote hoeveelheden +3's zal ik nog maar niet beginnen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Firecrash in 'nieuws: Twitter: bannen wereldleiders zou belangrijke informati...

Persoonlijke aanvallen en voor de rest een mening krijgt 6 keer +3?!?!?

En bovengenoemde van drvinnie.

@wildhagen Die 2e van Thinktank is IMHO gewoon een legitieme aangezien hij een vergelijking maakt tussen situaties en die 'niet-onderbouwde beschuldiging in de 1e zin'? Daar kan ik alleen om lachen, aangezien elke keer op Tweakers dat er voorbeelden gegeven worden mensen het systematisch downmodden met -1tjes omdat het niet in hun wereldbeeld past.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2018 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_o_c in 'nieuws: Franse start-up biedt 'cloudgaming' aan met lokale hardware...

Dit is imo geen +2, en de 11x +3 die hij heeft gekregen klopt al helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dank voor je melding :)

Spammers kun je het beste hier melden zodat er snel actie ondernomen kan worden: Spammer gespot? Meldtopic *Frontpage only*

De betreffende spammer heeft een ban ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

falconhunter in [i]LG toont oprolbare oled-tv van 65[/i]
Misschien flauw, maar +2 voor een plaatje wat een lezer via de eerste link in het artikel ook zelf kan vinden vind ik een beetje overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:42:
falconhunter in [i]LG toont oprolbare oled-tv van 65[/i]
Misschien flauw, maar +2 voor een plaatje wat een lezer via de eerste link in het artikel ook zelf kan vinden vind ik een beetje overdreven.
Zeker niet flauw, het plaatje is idd eenvoudig te vinden via de eerste gelinkte in het artikel waardoor een +2 idd wat overdreven is.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Die hele thread heeft nogal wat rare mods, ben er net even doorheen gelopen, maar zeker het recent toegevoegde (de thread is nu 2 dagen oud en er is vandaag nog flink wat bijgekomen, onder andere van jou) wil wel eens een duwtje nodig hebben. Helaas veel flames en zinloze fights.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MrMarcie in 'downloads: SUMo 5.5.0'

Is geen -1. De user tracht te waarschuwen, wat op zich nooit ongewenst kan zijn, toch? Ikzelf heb het een 0 gegeven, omdat het niet echt relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:54

Frituurman

Mjam!

Frituurman in 'reviews: Het einde van de spiegel? - Systeemcamera troeft dslr...

Niet om het één of ander, maar ik vind niet dat mijn post off topic is. Ik tracht het gevoel weer te geven wat mensen ook kunnen hebben bij het verschil tussen spiegelreflex en systeemcamera door een voorbeeld te geven. In het artikel is alleen de technische kant belicht, maar het heeft ook echt met gevoel te maken. Net zoals er ook nog genoeg fotografen zijn die bewust kiezen voor een analoge camera versus een digitale. Dus off-topic lijkt me niet helemaal waar.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:32

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn in 'nieuws: China gaat bitcoinminers aan banden leggen'

-1-gever die even nagekeken moet worden?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Te laat, kan er niets mee.

PcDealer in 'productreview: Wooting One Premium (Flaretech Red & Blue, US Qwe...
Was eerst met 6x -1 gemodereerd en daarna kwam er 4x 0 en 6x +1 bij. Lijkt mij gewoon +1 en zeker in de "luchtigere" topics.

[ Voor 33% gewijzigd door PcDealer op 08-01-2018 13:25 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

olivierh in [i]NPO verhoogt resolutie on-demanddienst en komt met betaald hd-abonnement[/i]

Hmmm, aan de ene kant snap ik het ergens wel (er zijn veel te veel 'de npo krijgt al belastingcenten' reacties zonder dat men iets verder doordenkt) maar aan de andere kant vind ik +3 op mijn reactie wel een beetje overdreven?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
m3gA in 'nieuws: 'Apple moet met software excessief smartphonegebruik kindere...

Staat nu op +2. Op zich een interessante aanzet voor een discussie maar voegt op zichzelf eigenlijk niets toe want niet inhoudelijk.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 00:55
Beste
Ik heb twee reacties gegeven in:
InsanelyHack in 'nieuws: 'Apple moet met software excessief smartphonegebruik...
en
InsanelyHack in 'nieuws: 'Apple moet met software excessief smartphonegebruik...

beide -1. In mijn optiek volledig ontopic. Ik geef aan dat er legio middelen voorhanden zijn om het iDevice gebruik aan banden te leggen en ik dus vraag waarom Apple dit zou moeten doen als de mogelijkheden er al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:41

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik klaag nooit over moderaties maar een geheel ontopic reactie wordt door 2 off-topic gemod?
memphis in 'nieuws: Windows-gebruikers met AMD-processors klagen over problem...

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
memphis schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:11:
Ik klaag nooit over moderaties maar een geheel ontopic reactie wordt door 2 off-topic gemod?
memphis in 'nieuws: Windows-gebruikers met AMD-processors klagen over problem...
Een normale (niet-beginnend) gebruiker heeft een weging van 2, dus waarschijnlijk is het 1 persoon geweest. De rest heeft gewoon prima gemodereerd.
Niet druk om maken, zie roze blok onderaan:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Arumes in 'reviews: Het einde van de spiegel? - Systeemcamera troeft dslr...

Een score van 0 kan ik me nog voorstellen als je 't off-topic vindt, maar er is geen enkele reden om mijn reacties en die van Nas T op -1 te waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Ja, die hele thread is vrij off topic. Volgens mij is het meeste inmiddels op de juiste score beland daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Arumes schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:56:
Arumes in 'reviews: Het einde van de spiegel? - Systeemcamera troeft dslr...

Een score van 0 kan ik me nog voorstellen als je 't off-topic vindt, maar er is geen enkele reden om mijn reacties en die van Nas T op -1 te waarderen.
Er was dasr iemand fanatiek bezig met een bepaalde voorkeur. Die zette veel meer op een lagere score dan verwacht mag worden. Deze heer is ook aangeschreven...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LodanMax
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-09 11:51

LodanMax

Systeembeheerder

DamirB in 'nieuws: Corsair kondigt draadloze versie van mechanisch K63-toetse...

Geen +2, en al helemaal geen +3 die iemand gegeven heeft.

Please consider the environment before posting on the internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad geen +2. Wie helpt om deze op een beter passende score te krijgen? Meer dan ene 0 of +1 kan ik er niet van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bor schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 08:23:
[...]

Dat is inderdaad geen +2. Wie helpt om deze op een beter passende score te krijgen? Meer dan ene 0 of +1 kan ik er niet van maken.
Staat stevig op +1. Gewoon een on topic opmerking/vraag met onderbouwde kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn er wat mening-modders ofzo actief in dit artikel:
AMD verlaagt adviesprijs voor Ryzen-processors
Reden dat ik dit denk is omdat er behoorlijke verschillen zitten tussen moderaties op reacties die vrijwel hetzelfde zeggen, alleen al bij mijn reacties zie ik een schaal van -1 tot +2 voor dezelfde info, en bij andere mensen hun reacties zie ik dat net zo goed gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:54:
Volgens mij zijn er wat mening-modders ofzo actief in dit artikel:
AMD verlaagt adviesprijs voor Ryzen-processors
Reden dat ik dit denk is omdat er behoorlijke verschillen zitten tussen moderaties op reacties die vrijwel hetzelfde zeggen, alleen al bij mijn reacties zie ik een schaal van -1 tot +2 voor dezelfde info, en bij andere mensen hun reacties zie ik dat net zo goed gebeuren.
Ik neem het tijdstip van de eerste reactie in gedachten. Andere dezelfde reacties die bijvoorbeeld een kwartier later zijn geplaatst, krijgen van mij een lagere waardering tenzij ze iets nieuws toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:58:
[...]

Ik neem het tijdstip van de eerste reactie in gedachten. Andere dezelfde reacties die bijvoorbeeld een kwartier later zijn geplaatst, krijgen van mij een lagere waardering tenzij ze iets nieuws toevoegen.
Niets mis mee, maar dat verklaart nog steeds veel van de moderatie scores niet.

Om maar de grootste koe meteen bij de hoorns te pakken, het meest actieve 'reactie-thread' is gewoon een offtopic discussie over of AMD nou wel of niet door Meltdown/Spectre getroffen is, maar daar staan wel de meeste +2's etc (ook bij mij hoor, en die mogen dus best weg)

Of wat te denken van iemand die +3 scores vangt door een verhaal op te steken over hoe de concurrent alleen nog maar relevant is bij een paar configuraties, zonder dat daar vervolgens veel onderbouwing of überhaupt bronvermelding bij staat?

Of mensen die op de zelfde reactie hetzelfde reageren en de ene is offtopic maar de andere +2?

Of hoe ik +2 krijg voor een algemene uitleg, maar -1 voor een directe link naar een artikel over hoe je het 'cpu OS' van AMD kunt herschrijven..? een logischer resultaat zou zijn +1 voor algemene uitleg en +2 voor informatieve uitleg? (dit zijn trouwens allebei reacties in die hele offtopic discussie over meltdown/spectre, dus eigenlijk gewoon allebij een 0)

Zo kan ik er nog wel een paar noemen, punt is dat de moderatie van zeker de helft van de reacties wat vraagtekens oproept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:19:
[...]

Geef voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:53

g0tanks

Moderator CSA
Viel me op dat mijn reactie op M.M in 'nieuws: Nikon introduceert 180-400mm-telezoom met ingebouwde teleconv... samen met drie anderen meteen op -6 stond. Mogelijk bots?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 16-09 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Daar heb je geen bot voor nodig, maar gewoon een boost. ;)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...? wat dacht je van de rest van de reactie? hoeveel voorbeelden wil je hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 18:06:
[...]

...? wat dacht je van de rest van de reactie? hoeveel voorbeelden wil je hebben?
Het aangeven van een aantal voorbeelden wordt gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Vanaf hier wordt er naar mijn mening toch gemeningmod. Geen bronnen, en het welbekende bashen op Google levert altijd "precies dat, +3!!!11".

Keypunchie in 'nieuws: Google gaat originele url laten zien bij amp-pagina's'

Is hooguit een +1 naar mijn mening, en misschien wel een 0.

Deze user trollt door onder andere te zeggen dat ik een nutteloze comment heb geplaatst, en ik ben niet de enige waar hij loopt te trollen: Verwijderd in 'nieuws: Kingston kondigt 7-in-1 usb-c-hub aan', lijkt mij dus een -1.

gallery: iSheep

Hoe krijgt dit dan ook in hemelsnaam een +1? Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Facebook wil vanaf eind dit jaar 'videochatappara...

[ Voor 49% gewijzigd door Anonymoussaurus op 10-01-2018 09:21 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

TheCapK schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:51:
[...]

Die van Morgan staat nu weer op +2, flink wat mensen die hem toch weer hoger hebben gemod...
+6x +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PixelPhobiac in 'nieuws: Investeerders doen aangifte van oplichting door Nede...

Ook aan deze post mis ik het informatieve. Temeer omdat de onderbouwing mist.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 10-01-2018 14:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Anonymoussaurus schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:20:

Deze user trollt door onder andere te zeggen dat ik een nutteloze comment heb geplaatst, en ik ben niet de enige waar hij loopt te trollen: Verwijderd in 'nieuws: Kingston kondigt 7-in-1 usb-c-hub aan', lijkt mij dus een -1.

gallery: iSheep
Daar is inmiddels zo te zien door een collega naar gekeken, bedankt voor het melden :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Kinderartsen uiten zorgen over gevaar van inslikke...

Geen -1 denk ik ( heeft maar weinig score's hoor maar is ook niet echt aktief meer dus anders blijf ik op -1 staan en dat vind ik niet terecht ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:30:
Verwijderd in 'nieuws: Kinderartsen uiten zorgen over gevaar van inslikke...

Geen -1 denk ik ( heeft maar weinig score's hoor maar is ook niet echt aktief meer dus anders blijf ik op -1 staan en dat vind ik niet terecht ).
Leg eens uit waarom het geen -1 zou zijn? Het heeft geen waarde en is op de man. Don't feed the troll, zeker niet door zelf mee te gaan trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wica in 'nieuws: Kinderartsen uiten zorgen over gevaar van inslikken knoopcel...

"Wat is de nieuwswaarde" lijkt me geen +2, maar -1. Doe dat maar lekker in GR.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Rataplan_ in 'nieuws: Mercedes toont nieuw infotainmentsysteem met 'natuurlij...
Een +1 lijkt me hier voldoende voor een simpele mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ger schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:47:
[...]

Leg eens uit waarom het geen -1 zou zijn? Het heeft geen waarde en is op de man. Don't feed the troll, zeker niet door zelf mee te gaan trollen.
Naar mijn mening is mijn reactie minstens van hetzelfde niveau als Stoney3K.

Leuk hoor dat mening moden, maar een 'corrigerende tik' is niks voor niks een taboe ( weet je leuk het is om een ptss te hebben door jarenlange mishandeling als kind? Ik wel namelijk ). Vind dat soort opmerkingen nog eerder -1 waard dan wat ik zeg ffs ).

Iemand noemt 'mattenkloper' en degene die zegt dat hij zelf ook vast niet wilt weten wat je allemaal met een broekriem kan doen komt op -1, en degene die roept dat een 'corrigerende tik' eigenlijk wel zou moeten kunnen krijgt een 0.

Dacht echt dat meningmodden verboden was. Ach wel, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

@Verwijderd de score van -1 is gewoon juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

POL_1953 in [i]Microsoft stopt mainstream-support Windows 8.1[/i]
Probleem met de gelinkte reactie:
- Tourmaline vraagt om details over bereik van Win10
- gas0line reageert met details en een link, krijgt +1
- Tourmaline reageert op gas0line dat 1 op de 4 gebruikers Win10 gebruikt
- POL_1953 reageert op Tourmaline's reactie met precies dezelfde link als gas0line, en vangt een +2???

Sorry dat ik dit aankaart maar ik begin me nou echt mateloos te irriteren aan hoe krom moderaties zijn.

Ook hiervoor sorry dat ik het zeg, maar het valt me op dat er al pagina's lang van dit tread NIETS word gedaan door de moderators, waarom melden we überhaupt nog mismoderaties? zodat andere gebruikers dat op mogen lossen? lijkt me niet de bedoeling, we melden mismoderaties om te proberen gebruikers die verkeerde moderatie-scores geven aan te pakken, en te zorgen dat bepaalde reacties op de juiste score belanden, niet omdat we zo graag het werk van het moderatie team doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:18:
[...]
Het aangeven van een aantal voorbeelden wordt gewaardeerd.
:F
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:19:
[...]

Om maar de grootste koe meteen bij de hoorns te pakken, het meest actieve 'reactie-thread' is gewoon een offtopic discussie over of AMD nou wel of niet door Meltdown/Spectre getroffen is, maar daar staan wel de meeste +2's etc (ook bij mij hoor, en die mogen dus best weg)

Of wat te denken van iemand die +3 scores vangt door een verhaal op te steken over hoe de concurrent alleen nog maar relevant is bij een paar configuraties, zonder dat daar vervolgens veel onderbouwing of überhaupt bronvermelding bij staat?

Of mensen die op de zelfde reactie hetzelfde reageren en de ene is offtopic maar de andere +2?

Of hoe ik +2 krijg voor een algemene uitleg, maar -1 voor een directe link naar een artikel over hoe je het 'cpu OS' van AMD kunt herschrijven..? een logischer resultaat zou zijn +1 voor algemene uitleg en +2 voor informatieve uitleg? (dit zijn trouwens allebei reacties in die hele offtopic discussie over meltdown/spectre, dus eigenlijk gewoon allebij een 0)

Zo kan ik er nog wel een paar noemen, punt is dat de moderatie van zeker de helft van de reacties wat vraagtekens oproept.
Was niet heel moeilijk te vinden toch? ;) O+
Pagina: 1 ... 24 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2