Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.254 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik snap het nut van je reactie niet, jouw reactie is gewoon een troll reactie en dus reden voor een -1.
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Markimoo schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:19:
Ik snap het nut van je reactie niet, jouw reactie is gewoon een troll reactie en dus reden voor een -1.

[...]
Waarom is het een troll reactie? Waarom is zeggen: 'als jij het leuk vind om te zeggen dat mattenkloppers bij de opvoeding horen, wil jij dan voelen hoe een broekriem voelt' een troll post, maar zeggen 'ja jammer dat we geen mattenklopper mogen gebruiken want dan krijgen we gezeur over hoe je kinderen niet mag slaan ( en al helemaal niet met dat soort voorwerpen )' is 'off topic'?

Echt waar, misschien heb jij een iets ander referentie kader maar een troll is het zeker weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:21:
[...]

Waarom is het een troll reactie? Waarom is zeggen: 'als jij het leuk vind om te zeggen dat mattenkloppers bij de opvoeding horen, wil jij dan voelen hoe een broekriem voelt' een troll post, maar zeggen 'ja jammer dat we geen mattenklopper mogen gebruiken want dan krijgen we gezeur over hoe je kinderen niet mag slaan ( en al helemaal niet met dat soort voorwerpen )' is 'off topic'?

Echt waar, misschien heb jij een iets ander referentie kader maar een troll is het zeker weten niet.
Over welke reactie heb je het precies? Deze? Daar zie ik niets in wat hem -1 maakt.

Jouw reactie daarin tegen is gewoon niets meer dan een irritante reactie die ik liever niet had gezien en de -1 is gewoon meer dan correct. :-)

Daarnaast had je net wat andere reacties gemeld, welke allemaal op +0 staan en dus goed staan. :-)

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:21:
[...]

Waarom is het een troll reactie?
Sorry dat ik het zeg maar (los van of er -1's verdient zijn) je ziet hopelijk wel in dat die hele reactie-thread behoorlijk offtopic is? het gaat in het artikel over een module voor een smartphone, en vervolgens gaat het in dat reactie thread over mini laptopjes, mattenkloppers etc?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2018 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Markimoo schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:29:
[...]

Over welke reactie heb je het precies? Deze? Daar zie ik niets in wat hem -1 maakt.

Jouw reactie daarin tegen is gewoon niets meer dan een irritante reactie die ik liever niet had gezien en de -1 is gewoon meer dan correct. :-)

Daarnaast had je net wat andere reacties gemeld, welke allemaal op +0 staan en dus goed staan. :-)
Meningen verschillen, zal wel het verschil in referentie kader zijn. Heb het net al aangeduid ga mij niet herhalen dus als jij bij je mening blijft is dat je goed recht. Betekent niet dat het een -1 is. Maar als jij hem liever niet ziet en wilt verbergen omdat jij een andere mening hebt ben je daar vrij in.

En ja, die andere staan nu allemaal op 0 wat in context toepasselijk is lijkt mij _/-\o_

edit:
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:29:
[...]

Sorry dat ik het zeg maar (los van of er -1's verdient zijn) je ziet hopelijk wel in dat die hele reactie-thread behoorlijk offtopic is? het gaat in het artikel over een module voor een smartphone, en vervolgens gaat het in dat reactie thread over mini laptopjes, mattenkloppers etc?
Offtopic is een 0 niet een -1. Tenzij er bijkomende punten aftrek zijn.

Also, de mattenklopper opmerking ging over het knoopcel batterijen topic, waar iemand dacht dat het normaal was om te zeggen dat kinderen die inslikken omdat ouders het er niet met een mattenklopper in hebben geslagen dat dat niet mag.

( ps, hoe doe je een multi quote hier? )

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nyarlathotep in 'nieuws: Nintendo-directeur hoopt in 2020 een Mario-film te v...

Waarom een -1?? Geen flame, geen troll of wat dan ook...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Maar ik ben eigenlijk benieuwd wat @Bor of @Zeehond dan van die reactie vinden die volgens jouw geen -1 is. Voor de heren dat gaat om deze reactie.

@Nyarlathotep is inderdaad geen -1, * Meg heeft echter geen moderatierechten en kan dus niet helpen de score te wijzigen.

@Verwijderd multi-quoten gaat niet hier, citeren, kopieren en plakken doet wonderen. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Meg op 10-01-2018 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:45:
...
( ps, hoe doe je een multi quote hier? )
0 is dan ook de score's die ik heb gegeven, en excuses voor de verwarring over mattekloppers, heb niet alle reacties gelezen en dacht dus dat dat over andere reacties bij hetzelfde artikel ging.

Multiquote werkt in het posten van een reactie, je begint met een quote van de eerste reactie, kun je vervolgens naar beneden scrollen en andere reacties quoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Markimoo schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:48:
Maar ik ben eigenlijk benieuwd wat @Bor of @Zeehond dan van die reactie vinden die volgens jouw geen -1 is. Voor de heren dat gaat om deze reactie.

@Nyarlathotep is inderdaad geen -1, /me heeft echter geen moderatierechten en kan dus niet helpen de score te wijzigen.

@Verwijderd multi-quoten gaat niet hier, citeren, kopieren en plakken doet wonderen. ;)
Heb er x6 +1 tegenaan gegooid dat scheelt denk ik ( heb 200+ boost mag ze wel eens vaker gebruiken denk ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Markimoo schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:48:

@Nyarlathotep is inderdaad geen -1, * Nyarlathotep heeft echter geen moderatierechten en kan dus niet helpen de score te wijzigen.

Ik zie niet dat ik die reactie gemodereerd heb? En het is wel degelijk een -1 in mijn ogen. Op de man, en kinderlijk taalgebruik. Voegt niets toe. Misschien een mismoderatie mijnerzijds (werkstation bij mij op kantoor is zo dichtgetimmerd qua beveiliging dat alles hapert).

@Marv: Dank voor de boost!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt van mening dat het geen -1 is, het is geen troll. Voegt het iets toe, niet echt gezien het niveau waar ik op reageerde eigenlijk geen reactie waard was, maar dan zou het off topic moeten zijn en niet -1.

Was het op de man, ja tuurlijk maar dat is niet altijd verkeerd. Er werd nogal wat gesteld zeg, dat de problemen met de jeugd van tegenwoordig komt omdat ouders geen mattenkloppers meer mogen inzetten als opvoedkundig werktuig. Dan is het toch niet verkeerd om te vragen of diegene misschien met zijn billen bloot zou willen zelf, om aan te tonen hoe absurd zijn stelling is!

Kinderlijk taalgebruik is om het simpel te houden, je moet altijd rekening houden met degene waar je op reageert toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

@Verwijderd in de ModeratieFAQ staat het volgende over --1 scores.
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Niet alleen troll reacties, maar ook misplaatste grappen e.d. horen op die score; evenals reacties die irritatie of overlast geven; waarbij jouw reactie voor irritatie (en overlast) zorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Daar was iemand iets wat te enthousiast met de -1, de reacties staan zoals al gemeld in dit topic op 0 wat een betere score is.

Wat betreft jouw reactie Verwijderd in 'nieuws: Kinderartsen uiten zorgen over gevaar van inslikke..., die zorgt er op de huidige manier eerder voor dat de discussie (verder) ontspoort, zeker omdat je ook vrij op de man reageert. Beter is om niet op dergelijke troll reacties te reageren of anders op een andere manier te reageren, dus niet op de man reageren of kinderlijk, maar inhoudelijk dat je zijn manier afkeurt.
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:57:
Sorry dat ik dit aankaart maar ik begin me nou echt mateloos te irriteren aan hoe krom moderaties zijn.

Ook hiervoor sorry dat ik het zeg, maar het valt me op dat er al pagina's lang van dit tread NIETS word gedaan door de moderators, waarom melden we überhaupt nog mismoderaties? zodat andere gebruikers dat op mogen lossen? lijkt me niet de bedoeling, we melden mismoderaties om te proberen gebruikers die verkeerde moderatie-scores geven aan te pakken, en te zorgen dat bepaalde reacties op de juiste score belanden, niet omdat we zo graag het werk van het moderatie team doen...
In dit topic wordt mijn inziens toch regelmatig gereageerd door de PowerMods (voor melden van mismoderaties of dat er ergens naar gekeken is). daarnaast zie ik ook met behulp van Powermods, ProMods en andere gebruikers in dit topic genoeg reacties op een betere score eindigen. We gaan hier echter niet constant uitspraken doen of er iemand is aangeschreven op zijn moderaties. Wel kan ik aangeven dat wanneer nodig er zeker gebruikers worden aangeschreven op hun moderaties.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeehond schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:15:
[...]

Daar was iemand iets wat te enthousiast met de -1, de reacties staan zoals al gemeld in dit topic op 0 wat een betere score is.

Wat betreft jouw reactie Verwijderd in 'nieuws: Kinderartsen uiten zorgen over gevaar van inslikke..., die zorgt er op de huidige manier eerder voor dat de discussie (verder) ontspoort, zeker omdat je ook vrij op de man reageert. Beter is om niet op dergelijke troll reacties te reageren of anders op een andere manier te reageren, dus niet op de man reageren of kinderlijk, maar inhoudelijk dat je zijn manier afkeurt.
Duidelijk. Maar dan nog vind ik het geen -1 ( misschien -.5 dan.. ).
Markimoo schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:11:
@Verwijderd in de ModeratieFAQ staat het volgende over --1 scores.

[...]

Niet alleen troll reacties, maar ook misplaatste grappen e.d. horen op die score; evenals reacties die irritatie of overlast geven; waarbij jouw reactie voor irritatie (en overlast) zorgt.
Waarom roept het meer irritatie bij jou op als iemand duidelijk maakt dat mattenkloppers er niet zijn om kinderen mee te slaan, dan iemand die roept dat het inderdaad zeer jammer is dat een mattenklopper niet meer ingezet mag worden in de opvoeding?

:?

En dat meen ik serieus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:27:
[...]

Duidelijk. Maar dan nog vind ik het geen -1 ( misschien -.5 dan.. ).
Dat is uiteraard je goedrecht om het niet mee eens te zijn, echter is mijn inziens de -1 hier wel onderbouwd waarom het een goede score is voor die reactie, wellicht niet het meest leuke antwoord, helaas. Ik kan wel begrijpen dat het zuur is

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Het is The Chosen One die stigmatiseerd en daarop reageert volgende user zodanog corrigerend dat zijn ontopic reacties (in die thread) op +1 horen:
Vayra in 'nieuws: Tesla begint productie dakpannen met zonnepanelen'
Vayra in 'nieuws: Tesla begint productie dakpannen met zonnepanelen' Edit: naar -1 vanwege "kankeren".

Meningmodders actief in himlims_ in 'nieuws: Multiscope: ongeveer 3 procent Nederlanders streamt games' MInimaal een 0.

[ Voor 19% gewijzigd door PcDealer op 11-01-2018 08:58 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:11

Tribits

Onkruid vergaat niet

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik zie hier geen -1; de reactie daaronder ook niet maar dat er een +2 is gegeven voor bovenstaande klopt ook niet. ;-)
Ook deze reactie lijkt mij geen -1.
Geen +2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:45

Creesch

bla bla!

@Dirk deze snap ik helemaal niet, Creesch in 'nieuws: Multiscope: ongeveer 3 procent Nederlanders maakt gamestr...

Het is geen kritiek op tweakers het is kritiek op Multiscope, iets wat ik overigens ook uitleg. Vind het een beetje een vreemde edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet waarom ik hier een 0 voor moet krijgen, kan iemand hier iets aan doen aub. Misschien de mensen aanpakken?

Verwijderd in 'nieuws: Mercedes toont nieuw infotainmentsysteem met 'natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 18:47

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:58:
Ik snap niet waarom ik hier een 0 voor moet krijgen, kan iemand hier iets aan doen aub. Misschien de mensen aanpakken?

Verwijderd in 'nieuws: Mercedes toont nieuw infotainmentsysteem met 'natuurlijk...
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Reactie geplaatst op: 11 januari 2018 01:32. Is dus al aardig wat tijd overheen gegaan. Bovendien is het een artikel van gister wat dus niet vaak meer wordt bekeken, noch gemodereerd.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Anonymoussaurus schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:33:
[...]

Reactie geplaatst op: 11 januari 2018 01:32. Is dus al aardig wat tijd overheen gegaan. Bovendien is het een artikel van gister wat dus niet vaak meer wordt bekeken, noch gemodereerd.
Er was 1 moderatie met een 0 gegeven, dat bedoel ik (vind ik verdwaald). Daarbij staat ie nu toch goed?

[ Voor 6% gewijzigd door StrongArmLance op 11-01-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ethnic in 'nieuws: 'Zuid-Korea inspecteert exchanges voor cryptovaluta om bel...

Deze post heeft heel veel -1 moderaties wat een troll of flame zou betekenen. Terwijl wat hij post en zegt wel relevant is.

Waar gaat het mis hier. Gevalletje van mening modden in plaats van mensen die objectief naar een post kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is ongewenst en dus wel -1. Het gaat om de categorie "wat is de nieuwswaarde en waarom duurt het allemaal zo lang want site X heeft het allang gepost !!!!!!one!!eleven!!!", en dat hoort in GR. op de FP is dat zeer ongewenst

Daarnaast is ook de toon niet wat je noemt vriendelijk, dus dat versterkt dat nog eens.

Die +2's en +3's mogen wel even nagekeken worden, want dat is echt modmisbruik.

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 11-01-2018 12:41 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Defector schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:36:
Ethnic in 'nieuws: 'Zuid-Korea inspecteert exchanges voor cryptovaluta om bel...

Deze post heeft heel veel -1 moderaties wat een troll of flame zou betekenen. Terwijl wat hij post en zegt wel relevant is.

Waar gaat het mis hier. Gevalletje van mening modden in plaats van mensen die objectief naar een post kijken?
Dat is op zijn best GR materiaal wat het een 0 maakt. De manier waarop het gebracht wordt zorgt denk ik voor nog een extra punt aftrek bij de meeste mensen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
wildhagen schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:39:
Dat is ongewenst en dus wel -1. Het gaat om "wat is de nieuwswarde", en dat hoort in GR. op de FP is dat zeer ongewenst

Daarnaast is ook de toon niet wat je noemt vriendelijk, dus dat versterkt dat nog eens.

Die +2's en +3's mogen wel even nagekeken worden, want dat is echt modmisbruik.
Hier ben ik het echt zo ontzettende mee eens. Ik word sowieso echt schijtziek van al die kritiek op Tweakers in reacties onder nieuwsberichten.

Als je kritiek hebt, dan schrijf lekker een brief of plemp je commentaar in een topic dat daar voor bestemd is, maar houdt de nieuwsberichten schoon.

Constateer je dat iets oud nieuws is, of wil je dat aanvullen met een link met eerdere berichtgeving en vind je dat dat perse onder het bericht moet, doe dat dan in elk geval op een constructieve manier.

Al die +2 en +3 op dit bericht is pure kritiek op Tweakers en heeft niets met de waarde van de post te maken. Ik vind wel dat Tweakers wat met die kritiek zou moeten, maar daar hoeven de reacties onder nieuwsberichten niet mee vervuild te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Meer dan een 0 vind ik het niet. Beetje zeuren over copy-paste van Tweakers en dat het nieuws al langer bekend is, terwijl dat dus overduidelijk niet zo is. Daarbij denk ik dat dat FUD gedoe een beetje overkwam als alu hoedje, misschien daarom die -1's. (ik zeg niet dat dat terecht is)

De reactie heeft trouwens wel of veel compensatie mods of een heel spectrum van meningmodden.

oeps, ik zat niet op last en je vraag is al tig keer beantwoordt

[ Voor 3% gewijzigd door StrongArmLance op 11-01-2018 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
" Deze reactie is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker."

Dit zie ik niet in het bericht terug.

Dan zou ik eerder 0 off-topic verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Defector schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:47:
" Deze reactie is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker."

Dit zie ik niet in het bericht terug.

Dan zou ik eerder 0 off-topic verwachten.
Commentaar op de redactie over hoe artikelen geschreven moeten worden stellen we niet op prijs. Onder het artikel zien we graag inhoudelijke reacties, en daarom scharen we dit wel degelijk onder het kopje ongewenst.

Het is niet zo zwart-wit als ik het hierboven stel, maar er zijn wel gronden om deze reactie op -1 te modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011

Tribits

Onkruid vergaat niet

Creesch schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:41:
@Dirk deze snap ik helemaal niet, Creesch in 'nieuws: Multiscope: ongeveer 3 procent Nederlanders maakt gamestr...

Het is geen kritiek op tweakers het is kritiek op Multiscope, iets wat ik overigens ook uitleg. Vind het een beetje een vreemde edit.
Even los van de vraag waar dit thuis hoort vind ik de kritiek niet bijzonder indrukwekkend. Bij iedere enquête zal de manier van enquêteren een bepaalde invloed op de resultaten hebben. De stelling dat dit in dit geval een grotere impact heeft dan normaal omdat het om gamers gaat lijkt me ook nog al voorbarig. Ik ben het er wel mee eens dat de conclusie niet opgaat voor alle Nederlanders, maar aan de andere kant lijkt de marge mij klein (95 procent van de Nederlanders is online actief) en wordt er in de titel al aangegeven dat het om ongeveer drie procent gaat.

Die reactie is gewoon misleidend/onjuist. De link die geplaatst wordt geeft aan dat er sinds december aan wordt gewerkt, maar is gewoon van gisteren. Als je zulke harde kritiek uit en dat niet weet te onderbouwen is het niet echt verrassend dat je een lage waardering krijgt.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:15
StrongArmLance schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:33:
[...]

Er was 1 moderatie met een 0 gegeven, dat bedoel ik (vind ik verdwaald). Daarbij staat ie nu toch goed?
Na melding staat-ie goed.

In dit geval was er 10 uur overheen gegaan en was het de enige moderatie. Met de CES en het aantal artikelen momenteel is de kans vrij groot dat het bij die ene moderatie zou blijven en dat is nu opgelost. Prima zo dus.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ger schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:22:
[...]

Na melding staat-ie goed.

In dit geval was er 10 uur overheen gegaan en was het de enige moderatie. Met de CES en het aantal artikelen momenteel is de kans vrij groot dat het bij die ene moderatie zou blijven en dat is nu opgelost. Prima zo dus.
Akkoord, excuus, ik had niet door dat er al iemand had gemodereerd, mijn fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:45

Creesch

bla bla!

Tribits schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:52:
[...]

Even los van de vraag waar dit thuis hoort vind ik de kritiek niet bijzonder indrukwekkend. Bij iedere enquête zal de manier van enquêteren een bepaalde invloed op de resultaten hebben.
Mja prima, je bent niet de enige die dat vind en dat is prima daarvoor bestaat het reageer knopje onder een reactie zodat erover gediscussieerd kan worden .

Maar dat is niet echt een reden om het naar 0 te modden en een dergelijke edit te plaatsen. Dat het geen +3 of +2 is vind ik zelf ook, maar on-topic is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 08:40
Hoppa! in 'nieuws: Directeur Google: maak wereldwijde afspraken over kunstmat... ik ben het wel heel erg met hem eens, maar ik weet niet zeker of dat een +3 verdient?

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Lijkt me wat teveel van het goede :) ik vind het een +1, niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

still_the_same in 'nieuws: ACM gaat akkoord met overname Caiway en fiberexplo...

Zie niet in waarom dit een +2 zou moeten zijn. Nogal loze kreet imho

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Helemaal mee eens. +1 maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Heb m met een boost op 0 kunnen zetten, maar meer is het ook niet, het lijkt compleet ongerelateerd aan degene op wie hij reageert.
Super! Ik kan niet wachten! Nog altijd erg blij met de Nintendo Switch en goed om te lezen dat Nintendo veel tijd en energie in de console steekt.
naar
waarom praat je alsof de Switch bijna weer uitgefaseerd wordt?
Hoe kom je erop. Nou goed, een -1 is het niet nee.

[ Voor 3% gewijzigd door StrongArmLance op 12-01-2018 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

StrongArmLance schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 01:15:
[...]

Heb m met een boost op 0 kunnen zetten, maar meer is het ook niet, het lijkt compleet ongerelateerd aan degene op wie hij reageert.

Hoe kom je erop. Nou goed, een -1 is het niet nee.
Ik denk dat @jak600 in plaats van "veel", "weer" las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Geen +3 of +2: Verwijderd in 'nieuws: F-Secure: standaardwachtwoord Intel AMT maakt zakelij...

De voorbeelden die worden aangehaald zijn amper relevant ten opzichte van het nieuwsitem. Een +1 lijkt mij max en een prima score in dit geval.

nieuws: Microsoft brengt PowerShell Core 6.0 uit voor Windows, macOS en Linux is niet correct zoals in de reacties is weergegeven. Een 0 lijkt mij de juiste score in dit geval.

[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 12-01-2018 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DigitalExorcist in 'nieuws: Gemeente Barcelona migreert van Windows naar Linux'

Met termen als "bloatware", "kermisattractie", "meuk" lijkt me dit geen +1, maar eerder -1 wegens trollen? Of op zijn allerbest een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

KorneelB in 'nieuws: Gemeente Barcelona migreert van Windows naar Linux'

Deze lijkt mij ook geen +2 post. Het eerste stuk is an sich informatief, maar mist een bronmelding (zou zijn statement enorm helpen). Vervolgens reageert hij aan de hand van de eerder gegeven linkjes. Prima. Maar om dan af te sluiten met een persoonlijke sneer naar de user toe, vind ik wel een punt aftrek, want dat is niet helemaal netjes, als je het mij vraagt.

Alleen heeft deze ook een aantal +3 moderaties gekregen, waardoor de post wel de nodige tikjes nodig heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 12-01-2018 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Vanzelfsprekend dat in dit soort topics wordt gemeningmod, natuurlijk, dus het is dweilen met de kraan open, maar goed:

Luapper in 'nieuws: Ook KPN, T-Mobile, Tele2, Zeelandnet en Caiw moeten The P...

dit hoort niet op -1 te staan

en dit natuurlijk ook niet:

Glorificationer426 in 'nieuws: Ook KPN, T-Mobile, Tele2, Zeelandnet en Caiw m...

ik kan er helaas met zelf modereren weinig aan veranderen, vrij stevig gemodereerd.

[ Voor 32% gewijzigd door StrongArmLance op 12-01-2018 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

StrongArmLance schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 23:35:
Vanzelfsprekend dat in dit soort topics wordt gemeningmod, natuurlijk, dus het is dweilen met de kraan open, maar goed:

Luapper in 'nieuws: Ook KPN, T-Mobile, Tele2, Zeelandnet en Caiw moeten The P...

dit hoort niet op -1 te staan

en dit natuurlijk ook niet:

Glorificationer426 in 'nieuws: Ook KPN, T-Mobile, Tele2, Zeelandnet en Caiw m...

ik kan er helaas met zelf modereren weinig aan veranderen, vrij stevig gemodereerd.
Beide zijn idd geen -1 en kunnen nog wat hulp gebruiken om op een betere score te komen.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gaat inderdaad lastig.
Geen +2 voor COW_Koetje in 'nieuws: Ook KPN, T-Mobile, Tele2, Zeelandnet en Caiw moeten Th...

Iedereen kan een rechtszaak starten. Brein dat als belangenbehartiger en daarom gemachtigd. De rechter geeft gelijk dus een eerlijk proces.

Geen +3 COW_Koetje in 'nieuws: Ook KPN, T-Mobile, Tele2, Zeelandnet en Caiw moeten Th...

Zelfde reactie als de andere.

[ Voor 27% gewijzigd door PcDealer op 13-01-2018 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Dit artikel heeft een aantal nuttige en informatieve reacties, echter dit slaat de plank compleet mis:
Ortep in 'nieuws: Gemeente Barcelona migreert van Windows naar Linux'
Staat op +2 terwijl dit zwaar off topic is (komt nog geen eens in de buurt). Dit is gewoon 0. Jammer om dit in het +2-filter te zien.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Gemeente Barcelona migreert van Windows naar Linux'

Dat lijkt me toch echt een -1 ipv een 0. Deze reactie bestaat *letterlijk* uit niets meer dan moderatiegeklaag, nota bene over een reactie van een andere user....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

netfast in 'nieuws: Gerucht: Nvidia ontwikkelt miningvariant van GTX 1070'

Info dat al bekend is, maar geen bronvermelding en info wat ook in het artikel staat, lijkt mij geen +3 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

PcDealer schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 01:29:
Gaat inderdaad lastig.
Geen +2 voor COW_Koetje in 'nieuws: Ook KPN, T-Mobile, Tele2, Zeelandnet en Caiw moeten Th...

Iedereen kan een rechtszaak starten. Brein dat als belangenbehartiger en daarom gemachtigd. De rechter geeft gelijk dus een eerlijk proces.

Geen +3 COW_Koetje in 'nieuws: Ook KPN, T-Mobile, Tele2, Zeelandnet en Caiw moeten Th...

Zelfde reactie als de andere.
WhatsappHack in 'nieuws: Ook KPN, T-Mobile, Tele2, Zeelandnet en Caiw moeten ... Net als deze, hoe is dit een +2?
Maar er is door ons weinig aan te veranderen denk ik. Zoals deze die ik al eerder plaatste is nog erger gedownmod met inmiddels 109 x -1.. Glorificationer426 in 'nieuws: Ook KPN, T-Mobile, Tele2, Zeelandnet en Caiw m...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

wildhagen schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 06:06:
Verwijderd in 'nieuws: Gemeente Barcelona migreert van Windows naar Linux'

Dat lijkt me toch echt een -1 ipv een 0. Deze reactie bestaat *letterlijk* uit niets meer dan moderatiegeklaag, nota bene over een reactie van een andere user....
Dezelfde -1 voor Soldaatje in 'nieuws: Gemeente Barcelona migreert van Windows naar Linux' met deze tendentieuze reactie.

[Verwijderde gebruiker] scoort niet al te hoog in nieuws: Gemeente Barcelona migreert van Windows naar Linux ... :p

[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 13-01-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

COW_Koetje in 'nieuws: Ook KPN, T-Mobile, Tele2, Zeelandnet en Caiw moeten Th...

zoals eerder gezegd (@PcDealer ), zeker geen +3, maar:

+3 Spotlight 227

Daar is niet tegenaan te modereren.

De reactie daarop ook. +3 & +2 met zinnen als: 'serieus slechte zaak dit' en 'iets met hoor en wederhoor'

En nu is dit wel een reactie op mij, dus moet ik misschien niet degene zijn die dit aandraagt, maar dit is niet helemaal een +3 WhatsappHack in 'nieuws: Ook KPN, T-Mobile, Tele2, Zeelandnet en Caiw moeten ...

[ Voor 50% gewijzigd door StrongArmLance op 13-01-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jollewieringa in 'nieuws: Google Duo kan Android-gebruikers bellen die app ni...

Dit is een mening en een vraag, kan nooit +3 zijn mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vind het wel een nuttige vraag, dus een +2 is niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: VS wil gebruik telecomapparatuur Huawei en ZTE door ...

Dit is natuurlijk bij lange na geen +2 of zelfs +3 waard, daar mag imho wel naar gekeken worden.

Die persoonlijke aanval in de laatste regel maakt dit eerder een -1, of op zijn hoogst een krappe 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Misschien rapporteer ik dit te snel, maar aangezien het aantal votes lijkt mij van niet.

Dit is wel weer echt typisch. Meanwhile: ik post iets waarvan ik zelf vind dat het bijdraagt aan het nieuwsartikel (met linkjes erbij en uitleg) > ik ontvang een +1. Iemand die op mij reageert en enkel benadrukt wat in mijn post staat, krijgt een +3, terwijl er niets nieuws in zijn reactie staat, zonder linkjes (behalve die in mijn quote staan). Ik reageer daarop en leg het een en ander uit. Vervolgens krijgt die post weer een 0 :?.Het is nu nog erger geworden. Nu krijgen mijn reactie een 0, en zijn reactie een +2, terwijl het beiden op +1 zou moeten staan naar mijn mening:Deze krijgt weer een +2, terwijl hij leuk iets kopieert en plakt zonder bron: Mercrables in 'nieuws: OnePlus onderzoekt meldingen van creditcardfraude na a...

[ Voor 100% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-01-2018 14:43 . Reden: Ben nu zelfs van +2 naar +1 gegaan en 1 reactie heeft zelfs een 0 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Gipsy King in 'productreview: NZXT H200i Zwart review door Foritain'

Daadwerkelijk nuttige toevoeging, en dan wordt die op -1 gemod door iemand die ik vermoed boos is dat persoon in kwestie wat over de voorraden weet :D

En als ik dan toch bezig ben. Er is meermaals aangegeven dat bedankjes / bedankjes op bedankjes bij community content +1 mogen hebben. Iets met motiveren dat te doen ipv te 'straffen' als iemand niet wat inhoudelijks toevoegd en toch even blijk van waardering wil geven. Dagelijks zie ik wel wat reacties die dan snel 6x 0 te pakken hebben. Niet consequent binnen 1 review/artikel, meestal 1-2 reacties per review, noch is het dan gericht tegen één gebruiker, en het is natuurlijk vooral jammer en niet echt een man over boord, maar toch, zelfs een klein aantal 'kleine' mismods wil ik toch even aanhalen om zeker te zijn dat het niet stiekem één grote (lees: één boze knakker) is:

Danno88 in 'productreview: Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm Liquid CPU Coole...
iCore in 'productreview: NZXT H200i Zwart review door Foritain'
youridv1 in 'productreview: Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB review door...
Verwijderd in 'productreview: Cooler Master MasterAir MA610P review door Foritain'
Verwijderd in 'productreview: Cooler Master MasterAir MA610P review door Foritain' (deze staat zelfs op -1 x6, nou nou zeg, stoute reactie!)
youridv1 in 'productreview: Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB review door... (surely onbedoelde doubleposts hoeven ook niet naar -1 geboost te worden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 16:21
Voor de verandering een +3 voor niets meer dan een mening:
eonflux in 'nieuws: Denemarken klaagt 1000 personen aan om delen expliciet ma...
+1 lijkt me geschikt.
't Wordt hoog tijd dat mensen beseffen dat een +3 niet betekent: "dat bedoel ik ook".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999

botoo

💀 too old to die young

cadsite schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:08:
Voor de verandering een +3 voor niets meer dan een mening:
eonflux in 'nieuws: Denemarken klaagt 1000 personen aan om delen expliciet ma...
+1 lijkt me geschikt.
't Wordt hoog tijd dat mensen beseffen dat een +3 niet betekent: "dat bedoel ik ook".
Imho wat meer dan een mening, hij geeft in enkele woorden aan waar het wringt, wat de (ongewenste) gevolgen kunnen zijn en tipt aan dat het weer een media verhaal aan het worden is.
Een +3 zie ik er ook niet in maar een +2 is wmb een prima score.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 16:21
botoo schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:15:
[...]

Imho wat meer dan een mening, hij geeft in enkele woorden aan waar het wringt, wat de (ongewenste) gevolgen kunnen zijn en tipt aan dat het weer een media verhaal aan het worden is.
Een +3 zie ik er ook niet in maar een +2 is wmb een prima score.
Volgens de faq is +2 informatief.
In mijn beleving is dat 'extra informatie geven'. Het brengen van een mening hoort daar voor mij niet bij. Ik versta daaronder dat je met info aankomt die zeer nuttig is bij het artikel, maar nog niet te vinden was.

Behalve zijn mening zie ik geen info, 't is wel ontopic, dus voor mij een +1. Een mening, hoe goed of fout ook, is voor mij gewoon een +1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LodanMax
  • Registratie: Februari 2016

LodanMax

Systeembeheerder

hp197 in 'geek: Linux Kernel Mailing List-site was offline na stroomstoring d... Geen +3 imo.

Het is een populaire mening blijkbaar, maar echt toegevoegde waarde op het artikel heeft het niet.

Please consider the environment before posting on the internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

LodanMax schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:19:
hp197 in 'geek: Linux Kernel Mailing List-site was offline na stroomstoring d... Geen +3 imo.

Het is een populaire mening blijkbaar, maar echt toegevoegde waarde op het artikel heeft het niet.
Bij mij gaan wel direct allemaal alarmbellen rinkelen...

Is een zin die het altijd goed doet bij dit soort artikelen, dan maakt het niet uit wat er na komt, net als: slechte zaak dit

en

iets met [insert vage parafrasering]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C-C-c-c-comboooo-breakeerrrrr! Deze reactie heeft alle moderatie scores! :+
olivierh in [i]Nintendo: markt is nog altijd te klein voor virtual reality en 4k[/i]

Verder roept dat hele reactie thread vragen op, los van bovenstaande reactie denk ik dat ook even naar deze reacties gekeken mag worden:
NotSoReady in [i]Nintendo: markt is nog altijd te klein voor virtual reality en 4k[/i]
olivierh in [i]Nintendo: markt is nog altijd te klein voor virtual reality en 4k[/i]
NotSoReady in [i]Nintendo: markt is nog altijd te klein voor virtual reality en 4k[/i]

Uiteindelijk denk ik dat alle genoemde reacties +1 zijn, en ik zou graag zien dat er wat gedaan word aan de mensen die mij -1's geven omdat ze een 4k tv hebben gekocht?... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@Verwijderd Daar is inmiddels naar gekeken, wat betreft de reacties zelf allen kunnen idd op +1 waar ze ook op staan :).
Foritain schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:22:

En als ik dan toch bezig ben. Er is meermaals aangegeven dat bedankjes / bedankjes op bedankjes bij community content +1 mogen hebben. Iets met motiveren dat te doen ipv te 'straffen' als iemand niet wat inhoudelijks toevoegd en toch even blijk van waardering wil geven. Dagelijks zie ik wel wat reacties die dan snel 6x 0 te pakken hebben. Niet consequent binnen 1 review/artikel, meestal 1-2 reacties per review, noch is het dan gericht tegen één gebruiker, en het is natuurlijk vooral jammer en niet echt een man over boord, maar toch, zelfs een klein aantal 'kleine' mismods wil ik toch even aanhalen om zeker te zijn dat het niet stiekem één grote (lees: één boze knakker) is:
Een 0 is zeker geen 'straf', het kost geen karma punten bijv. het levert er alleen ook geen op. Volgens de moderatie faq wordt er ook wat dat punt betreft gewoon netjes gemoddereerd aangezien het daar zelfs vrij letterlijk is staat.
Reacties die de schrijver van de review een spreekwoordelijk schouderklopje geven, zijn niet uit den boze, zelfs zonder onderbouwing, behoren met een neutrale score van 0 beoordeeld te worden.
Een complimentje geven is niets mis mee (en uiteraard mooi om te mogen ontvangen :)), alleen wanneer het ook enkel een compliment is in de trand van "goede review" bijv. is het niet meer dan de score 0.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Foritain schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:22:
Gipsy King in 'productreview: NZXT H200i Zwart review door Foritain'

Daadwerkelijk nuttige toevoeging, en dan wordt die op -1 gemod door iemand die ik vermoed boos is dat persoon in kwestie wat over de voorraden weet :D
Dat zou het kunnen zijn, ware het niet dat @Gipsy King eigenlijk gepost zou moeten worden in Spammer gespot? Meldtopic *Frontpage only*, gezien FirePuma142 in "Meldingen 'onreine' productreviews", FirePuma142 in "Meldingen 'onreine' productreviews" en de posts op het forum.
En als ik dan toch bezig ben. Er is meermaals aangegeven dat bedankjes / bedankjes op bedankjes bij community content +1 mogen hebben. Iets met motiveren dat te doen ipv te 'straffen' als iemand niet wat inhoudelijks toevoegd en toch even blijk van waardering wil geven.
Ik heb het niet gevonden. Bovendien de blijk van (on)waardering komt ten uiting in de score die gegeven kan worden.
Dagelijks zie ik wel wat reacties die dan snel 6x 0 te pakken hebben. Niet consequent binnen 1 review/artikel, meestal 1-2 reacties per review, noch is het dan gericht tegen één gebruiker, en het is natuurlijk vooral jammer en niet echt een man over boord, maar toch, zelfs een klein aantal 'kleine' mismods wil ik toch even aanhalen om zeker te zijn dat het niet stiekem één grote (lees: één boze knakker) is:

Danno88 in 'productreview: Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm Liquid CPU Coole...
iCore in 'productreview: NZXT H200i Zwart review door Foritain'
youridv1 in 'productreview: Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB review door...
Verwijderd in 'productreview: Cooler Master MasterAir MA610P review door Foritain'
Verwijderd in 'productreview: Cooler Master MasterAir MA610P review door Foritain' (deze staat zelfs op -1 x6, nou nou zeg, stoute reactie!)
youridv1 in 'productreview: Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB review door... (surely onbedoelde doubleposts hoeven ook niet naar -1 geboost te worden)
Een 6x kan volgens mij ook 3x2x of 6x1 of een combinatie zijn. Je post 2x dezelfde @VECTOR. Het rijtje posts zijn niet bijster nuttig of waardevol. -1 voor de dubbelpost is wellicht wat hard. Wat vindt je van die +2?

Edit: Zeehond in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX" is me voor.

cadsite in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX": ik vind met botoo in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX" een +2 verdedigbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Melden wanneer een product beschikbaar komt is geen spam.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dirk schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 00:26:
[...]
Melden wanneer een product beschikbaar komt is geen spam.
Heb je de rest van mijn post hieromtrent ook gelezen? Ik geef namelijk een uitgebreide uitleg over hoe ik tot die conclusie kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Ja.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Om bij vrijwel alle (~600) reacties steeds weer opnieuw 'fijne review' e.d. te roepen is ook weer zo wazig imho, als er dan een link lijkt te bestaan tussen die haleluja reacties en de review waar het over gaat dan is dat imho idd wel een beetje ongewenst.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik met een verse bak koffie er bij alles gelezen heb ben ik tot de conclusie gekomen om helemaal geen reviews meer te beoordelen ;) Ik wens de reviewers het allerbeste verder :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:24
Anonymoussaurus in 'nieuws: OnePlus behaalde in 2017 een verdubbeling van omzet'

Er wordt in deze thread nogal wat fout gemod. 19 keer offtopic voor een post die prima ontopic is.

De discussie die AmigaWolf probeert te starten wordt ook ontzettend onvriendelijk gestart door gelijk te beginnen met "Onzin" en "Wat een onzin zeg.

[ Voor 19% gewijzigd door JanW op 16-01-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JanW schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:46:
Anonymoussaurus in 'nieuws: OnePlus behaalde in 2017 een verdubbeling van omzet'

Er wordt in deze thread nogal wat fout gemod. 19 keer offtopic voor een post die prima ontopic is.
Ik zie nogal aannames voor prijsstijgingen die niet hard gemaakt worden maar wel veel +2's. Dus wat harder op +1 gezet.
De discussie die AmigaWolf probeert te starten wordt ook ontzettend onvriendelijk gestart door gelijk te beginnen met "Onzin" en "Wat een onzin zeg.
Heeft wel degelijk een punt. Daarom snap ik de +1, maar niet de +2's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

lonaowna in 'nieuws: Transmission-bittorrentclient werkt aan patch voor rce-lek'

Lijkt me dat een herhaling van een tekst niet nodig is om met +2 te belonen, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:24
PcDealer schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:04:
[...]
Ik zie nogal aannames voor prijsstijgingen die niet hard gemaakt worden maar wel veel +2's. Dus wat harder op +1 gezet.

[...]

Heeft wel degelijk een punt. Daarom snap ik de +1, maar niet de +2's.
Dat kan, maar het gaat me om de manier waarop. Je kan ook zeggen "Hier ben ik het niet mee eens" of iets dergelijks. Gelijk in je eerste zin beginnen met "Onzin" zou wat mij betreft direct mogen resulteren in 0 of -1 misschien zelfs. Op zo'n manier ga je niet op een goede manier de discussie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:47

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

nieuws: Transmission-bittorrentclient werkt aan patch voor rce-lek
Iemand heeft hier een hele bult reacties ten onrechte op -1 gemod.
Ik heb ze nu ook gemod met boost, waardoor ze grotendeels weer goed staan, maar al die -1's lijken me niet de bedoeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Ghost Dog op 16-01-2018 12:30 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 16:18

Ron

DigitalExorcist in 'nieuws: Gerucht: Microsoft ontkoppelt Cortana en zoekfun...

Gewoon een goede, inhoudelijke reactie imho

[ Voor 7% gewijzigd door Ron op 16-01-2018 12:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Ghost Dog schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:30:
nieuws: Transmission-bittorrentclient werkt aan patch voor rce-lek
Iemand heeft hier een hele bult reacties ten onrechte op -1 gemod.
Ik heb ze nu ook gemod met boost, waardoor ze grotendeels weer goed staan, maar al die -1's lijken me niet de bedoeling.
Dat is een gefrustreerde user. Die spreken we hier wel op aan!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:03

3raser

⚜️ Premium member

3raser in 'nieuws: EA maakt Battlefield 1-map uit eerdere dlc voor iedereen b...

5 keer -1 terwijl de reactie gewoon ontopic is? Dat iemand het niet eens is, ok. Maar 5 keer lijkt bijna afgesproken werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:25:
Nadat ik met een verse bak koffie er bij alles gelezen heb ben ik tot de conclusie gekomen om helemaal geen reviews meer te beoordelen ;) Ik wens de reviewers het allerbeste verder :)
Niks verkeerds aan om een eerlijke beoordeling te doen toch? Als je vanuit professionele hoek bindingen hebt met een bepaald product dan zou dat je beoordeling wat oneerlijk en ongewenst kunnen kleuren maar anders dan dat zie ik er geen probleem in.

/mijn mening

Vziw heeft Tweakers geen beleid mbt productpromoties dmv het reactie en moderatiesysteem. Haleluja en flauwekul reacties zoals je vaak bij iBood/1DayFly ed ziet zijn _imho_ wel ongewenst en halen in feite de waarde van de hele reactie/beoordeling naar beneden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:52

Boost9898

Software developer

Hmm, had wel verwacht dat tweaker vóór moderne technieken zouden zijn. Het is misschien niet helemaal on-topic maar zeker niet ongewenst.
Boost9898 in 'nieuws: Klanten van ABN Amro hebben weer last van storing'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Boost9898 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:49:
Hmm, had wel verwacht dat tweaker vóór moderne technieken zouden zijn. Het is misschien niet helemaal on-topic maar zeker niet ongewenst.
Boost9898 in 'nieuws: Klanten van ABN Amro hebben weer last van storing'
Je staat op dit moment op 0 wat mij een prima score lijkt. Ik vind de relevantie beperkt en de argumenten te kort schieten. Maakt het dat ongewenst? Nee zeker niet. Je reactie is echter nog erg jong. Geef het systeem ook even de tijd om tot een goede netto score te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 16-01-2018 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Totaal nutteloze oneliner en niet meer dan een FIPO. Deze mag wat mij betreft naar -1.

youridv1 in 'nieuws: Mozilla: beëindigen netneutraliteit kan einde van intern...

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 17-01-2018 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 14:21

WCA

Bor schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:17:
Totaal nutteloze oneliner en niet meer dan een FIPO. Deze mag wat mij betreft naar -1.

youridv1 in 'nieuws: Mozilla: beëindigen netneutraliteit kan einde van intern...
Je beschrijft 100% een 0 eigenlijk :+

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
GreNade schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:27:
[...]

Je beschrijft 100% een 0 eigenlijk :+
Nee dat doe ik niet.

Uit de moderatie FAQ:
In het geval een opmerking totaal oninteressant is voor wie dan ook behalve de poster en niet meer is dan een doelloze FIPO is een -1 gerechtvaardigd.

[ Voor 44% gewijzigd door Bor op 17-01-2018 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Dutchredgaming in 'nieuws: Meizu kondigt M6s-smartphone aan met 18:9-scherm e...

Offtopic reactie. Daarna nog om minnetjes vragen.
Dikke -1.
Wie daar een +3 boost op heeft gegeven is niet helemaal bij met hoe het werkt.
Ook de +1 gevers zijn niet wijs., als je het mij vraagt.

[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 17-01-2018 18:19 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Essevee21 in 'plan: Koppelingen naar Hardware.info-reviews - Development-iter... is geen +3

Ik zal tevens kijken naar de +3 boost hiervoor gemeld. Dat is inderdaad niet de bedoeling.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 17-01-2018 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
-The_Mask- in 'plan: Koppelingen naar Hardware.info-reviews - Development-ite...

Schijnbaar iemand die niet bekend is met de reviews van HWI en dus lekker gaat minnen.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 17-01-2018 19:34 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

HMC schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:17:
Dutchredgaming in 'nieuws: Meizu kondigt M6s-smartphone aan met 18:9-scherm e...

Offtopic reactie. Daarna nog om minnetjes vragen.
Dikke -1.
Wie daar een +3 boost op heeft gegeven is niet helemaal bij met hoe het werkt.
Ook de +1 gevers zijn niet wijs., als je het mij vraagt.
Was meer sarcastisch, maar ik verwachte dat ik met de reactie toch al -1 kreeg.

Ik weet het, was geen handige zin om te zetten.
Mijn excuses daarvoor

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1 ... 25 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2