Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.256 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:05

PinusRigida

I put the p in pool.

PinusRigida in 'reviews: HP Spectre x360 15 - High-end 2-in-1 met Core i7-87...

...dat het weinig bijdraagt aan de discussie en/of geen populaire mening is kan goed zijn maar ik heb de indruk dat sommigen de definitie van troll, flamebait of belediging toch eens mogen gaan opzoeken. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Volgens mij is het een prima on topic (+1) post. Lijkt erop dat 2 personen jou met boost gedownmod hebben.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
PinusRigida schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:24:
PinusRigida in 'reviews: HP Spectre x360 15 - High-end 2-in-1 met Core i7-87...

...dat het weinig bijdraagt aan de discussie en/of geen populaire mening is kan goed zijn maar ik heb de indruk dat sommigen de definitie van troll, flamebait of belediging toch eens mogen gaan opzoeken. :F
Vermoedelijk krijg je punten aftrek omdat je je bericht opent met klachten / opmerkingen over moderatie. Dat zou ik achterwege laten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Bor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:15:
[...]

Vermoedelijk krijg je punten aftrek omdat je je bericht opent met klachten / opmerkingen over moderatie. Dat zou ik achterwege laten.
Bedankt voor de tip, daar had ik nog niet bij stilgestaan maar eerlijk: mijn bedoeling was niet om een opmerking te geven over de moderatie van lumian's reactie maar eerder om te laten weten dat ik vond dat hij wel een punt had... Maar bij deze zal ik dat in het vervolg anders verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit net https:https://tweakers.net/nieuws/134109/videokaarten-zijn-in-de-afgelopen-weken-flink-duurder-geworden.html door te kijken en naar onderen toe is het een hele begraafplaats vol met -1's (terwijl andere posts weer compleet vreemd een +3 krijgen, terwijl het geen politiek onderwerp is waar juist wel veel -1s en +3s onterecht voorvliegen met (onterechte?) reden). Sommige heb ik vlug gecheckt, en het lijkt dat fifty-fifty van de -1s terecht is, maar bijna geen een van de +3s terecht. Kan iemand hier naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:21

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:16:
Zit net https:https://tweakers.net/nieuws/134109/videokaarten-zijn-in-de-afgelopen-weken-flink-duurder-geworden.html door te kijken en naar onderen toe is het een hele begraafplaats vol met -1's (terwijl andere posts weer compleet vreemd een +3 krijgen, terwijl het geen politiek onderwerp is waar juist wel veel -1s en +3s onterecht voorvliegen met (onterechte?) reden). Sommige heb ik vlug gecheckt, en het lijkt dat fifty-fifty van de -1s terecht is, maar bijna geen een van de +3s terecht. Kan iemand hier naar kijken?
Ik zie daar > 300 reacties. Je verwacht toch hoop ik niet dat wij die stuk voor stuk gaan checken op zoek naar foute moderaties?

Geef aub even concrete linkjes, dan kunnen we gericht kijken.
+1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ger schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:20:
[...]

Ik zie daar > 300 reacties. Je verwacht toch hoop ik niet dat wij die stuk voor stuk gaan checken op zoek naar foute moderaties?

Geef aub even concrete linkjes, dan kunnen we gericht kijken.

[...]

+1.
Verwijderd1 in 'nieuws: Videokaarten zijn in de afgelopen weken flink duurder geworden' (De +3s en -1s zijn een beetje vreemd daar)

MsG in 'nieuws: Videokaarten zijn in de afgelopen weken flink duurder geworden' (De -1s)

Cobalt in 'nieuws: Videokaarten zijn in de afgelopen weken flink duurder gewo... (Idem dito)

whiner in 'nieuws: Videokaarten zijn in de afgelopen weken flink duurder gewo... (+3s zijn daar heel erg misplaatst)

svennd in 'nieuws: Videokaarten zijn in de afgelopen weken flink duurder gewo...

lukjah in 'nieuws: Videokaarten zijn in de afgelopen weken flink duurder gewo... (De +3s en -1s)

Verwijderd1 in 'nieuws: Videokaarten zijn in de afgelopen weken flink duurder geworden' (Idem dito)

ggj87 in 'nieuws: Videokaarten zijn in de afgelopen weken flink duurder gewor... (-1s lijken misplaatst, 0 lijkt meer op z'n plaats te zijn)

Slechts een kleine greep uit het topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2018 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Dat er mensen zijn die verkeerd beoordelen zal gerust, maar ik zie weinig zorgwekkende eindscores. Die laatste kun je over discussieren, persoonlijk vind ik het een 0 maar een -1 is IMO verdedigbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

PinusRigida schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:39:
[...]

Bedankt voor de tip, daar had ik nog niet bij stilgestaan maar eerlijk: mijn bedoeling was niet om een opmerking te geven over de moderatie van lumian's reactie maar eerder om te laten weten dat ik vond dat hij wel een punt had... Maar bij deze zal ik dat in het vervolg anders verwoorden.
Niet doen. Bovendien moet je dat hier melden, niet daar. Hiier kunnen we sturen als het onterecht is.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

PcDealer schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:03:
[...]

Niet doen. Bovendien moet je dat hier melden, niet daar. Hiier kunnen we sturen als het onterecht is.
Je begrijpt me denk ik verkeerd: met "ik zal het in het vervolg anders verwoorden" bedoel ik dat ik het anders zal verwoorden als ik vind dat iemand een punt heeft. Door bvb. te zeggen "ik vind dat je een punt hebt" :*) of "idd" of "akkoord" of "ik deel je mening" of...
I.p.v. te zeggen: "je wordt gedownmod maar je hebt gewoon gelijk."

[ Voor 4% gewijzigd door PinusRigida op 18-01-2018 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

PinusRigida schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:09:
[...]

Je begrijpt me denk ik verkeerd: met "ik zal het in het vervolg anders verwoorden" bedoel ik dat ik het anders zal verwoorden als ik vind dat iemand een punt heeft. Door bvb. te zeggen "ik vind dat je een punt hebt" :*) of "idd" of "akkoord" of "ik deel je mening" of...
I.p.v. te zeggen: "je wordt gedownmod maar je hebt gewoon gelijk."
Dat klinkt ook goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Videokaarten zijn in de afgelopen weken flink duurder geworden. Het regent hier -1 moderaties helaas.Mischien kan iemand daar naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Je kunt een punt aftrek geven voor opmerkingen over verkregen moderatie. Ik ben tegen het woord "gezeur" in deze. In veel gevallen zijn mensen niet op de hoogte van hoe het eea rond het moderatiesysteem werkt en dat het opnemen van opmerkingen hierover niet wordt gewaardeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

PcDealer schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:57:
[...]

Dat was mijn reden om het op 0 te zetten.
Afbeeldingslocatie: https://oowoo.club/4hzuvbv1.png :-(
Bor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:05:
[...]

Je kunt een punt aftrek geven voor opmerkingen over verkregen moderatie. Ik ben tegen het woord "gezeur" in deze. In veel gevallen zijn mensen niet op de hoogte van hoe het eea rond het moderatiesysteem werkt en dat het opnemen van opmerkingen hierover niet wordt gewaardeerd.
Ik geef je gelijk dat het woord "gezeur" misschien niet helemaal correct was, mijn excuses hiervoor.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

:?
Bor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:05:
[...]

User jetspiking is niet van gisteren en ook nog betalend lid...

[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 18-01-2018 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

@PcDealer wat? :o En inderdaad, die zou toch moeten weten hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Markimoo schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:06:
@PcDealer wat? :o En inderdaad, die zou toch moeten weten hoe het zit.
Ik snap de bedoeling van je plaatje niet.

+1 voor een vermoedelijk illegale key opmerking... dimitrivisser in 'nieuws: Microsoft is gestopt met gratis Windows 10-upgrade ...

[ Voor 47% gewijzigd door PcDealer op 18-01-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe

BeToBe

Privacy jurist

Playa del C. schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 07:14:
[...]

De opmerking die hij quote is eigenlijk meer dan +3.
Nou, nee. Het is een leuk grapje. Niks meer, niks minder. De FAQ zegt over +3
+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van andere personen
Lijkt me duidelijk dat deze reactie geen kennis en inzichten verkondigt waar het publiek wat van kan opsteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Playa del C. schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 07:14:
[...]

De opmerking die hij quote is eigenlijk meer dan +3.
Deze opmerking heeft een beetje het "1 april/gelukkig nieuwjaar comments moeten +3 zijn" gehalte. Sterker nog, de opmerking van ViperTim is imo gewoon een 0 waard, gezien een 0 staat voor "De reactie is irrelevant en voegt niets toe aan de discussie of het artikel". Gezien het niets toevoegd aan waarde of discussie van het artikel, een 0 dus. Daarnaast, zie ook de reactie van @BeToBe

[ Voor 4% gewijzigd door Slavy op 19-01-2018 07:28 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
BeToBe schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 07:19:
[...]

Nou, nee. Het is een leuk grapje. Niks meer, niks minder. De FAQ zegt over +3

[...]

Lijkt me duidelijk dat deze reactie geen kennis en inzichten verkondigt waar het publiek wat van kan opsteken.
Natuurlijk, ik snap het heus wel. Maar dan ben je wel heel serieus met moderatie bezig. Ik erger mij wel rood en blauw aan het meningmodden van cpu-merken. Als echter verreweg de meeste mensen een +3 aan iets geven, dan betekent het toch gewoon dat het een bijzonder toffe opmerking is. En op zich zou je zelfs kunnen betogen dat alleen 'Wololo' plaatsen wel kennis en inzicht verkondigt. Ten eerste over de content van een heel oud spel. Maar ook als inspiratie voor onwetenden om te zoeken naar waarom iemand 'Wololo' zou zeggen en waarom anderen dat blijkbaar leuk vinden zelfs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeToBe

BeToBe

Privacy jurist

Playa del C. schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:42:
[...]

Natuurlijk, ik snap het heus wel. Maar dan ben je wel heel serieus met moderatie bezig. Ik erger mij wel rood en blauw aan het meningmodden van cpu-merken. Als echter verreweg de meeste mensen een +3 aan iets geven, dan betekent het toch gewoon dat het een bijzonder toffe opmerking is. En op zich zou je zelfs kunnen betogen dat alleen 'Wololo' plaatsen wel kennis en inzicht verkondigt. Ten eerste over de content van een heel oud spel. Maar ook als inspiratie voor onwetenden om te zoeken naar waarom iemand 'Wololo' zou zeggen en waarom anderen dat blijkbaar leuk vinden zelfs.
Er is een reden dat wij zo serieus met moderatie bezig zijn. We willen graag het niveau van de reacties hoog houden en bovenaan willen we zoveel mogelijk informatieve reacties hebben. Met alleen maar leuke, grappige reacties kom je op een gegeven moment op een 'lollig' niveau waar je liever niet op zit.
Als echter verreweg de meeste mensen een +3 aan iets geven, dan betekent het toch gewoon dat het een bijzonder toffe opmerking is
Nee, dat is niet zo. Als je op een willekeurig iPhone/Android artikel kijkt dan vliegen de +3's je om de oren (zie alleen al wat hier geplaatst wordt). Het grootste gedeelte is geen +3 waard. Om te voorkomen dat iedereen die het ergens mee eens is een +3 geeft, hebben we de mod FAQ. Volgens die FAQ voldoet deze reactie niet aan de voorwaarden voor een +3 en is het dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 16-09 14:21

WCA

laminaatplaat in 'nieuws: Dataverbruik 4g doorbreekt grens van zestig petabyt...

Dit hele topic heeft geen klap te maken met het artikel, en er staan alsnog 2+ tussen.

Wat mij betreft allemaal 0

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

GreNade schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:38:
laminaatplaat in 'nieuws: Dataverbruik 4g doorbreekt grens van zestig petabyt...

Dit hele topic heeft geen klap te maken met het artikel, en er staan alsnog 2+ tussen.

Wat mij betreft allemaal 0
Misschien niet met het artikel, maar het is meer side-information. Vanaf de reactie waar jij naar linkt kan het wat mij betreft echt wel +1 of hoger zijn. Vergeet niet dat moderaties ook van toepassing zijn op discussies en niet alleen op het artikel an sich. Lees de beschrijvingen van 0, +2 en +3 maar eens.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
@BeToBe Nogmaals, ik snap helemaal wat je bedoelt hoor.

Eerlijk gezegd werkt het moderatie-systeem naar mijn mening toch al niet goed. Want zoals je zelf ook zegt, bij de gevoelige topics is het een regen aan +3 en -1.

Persoonlijk zou ik een systeem toevoegen, waarbij als iemand x aantal keer veel te ver van een correcte moderatie af zit, de modstatus wordt afgenomen. Zo filter je de meningmodders eruit.

En mee eens dat bij Apple/Android en AMD/Intel het al jaren een drama is. Heb er zelfs een speciaal topic voor gemaakt en vele discussies over gehad.

Andere suggestie. Geef de tweakers twee mod-opties. Een mee-eens- of mee-oneens-knop naast de huidige moderatie.

Het zijn maar ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:16:
[...]

Misschien niet met het artikel, maar het is meer side-information. Vanaf de reactie waar jij naar linkt kan het wat mij betreft echt wel +1 of hoger zijn. Vergeet niet dat moderaties ook van toepassing zijn op discussies en niet alleen op het artikel an sich. Lees de beschrijvingen van 0, +2 en +3 maar eens.
Wat heeft de dekking dan in godsnaam te maken met de dekking van verschillende providers? Krijg ik ook 2+ als ik begin over verkoopcijfers van de Nintendo 3DS op een nieuwsartikel over hoeveel mensen er netflix kijken op hun nintendo switch?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Playa del C. schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:36:
Persoonlijk zou ik een systeem toevoegen, waarbij als iemand x aantal keer veel te ver van een correcte moderatie af zit, de modstatus wordt afgenomen. Zo filter je de meningmodders eruit.
Dat wordt al gedaan. Sommige users hebben dan op hun profiel staan, bij "modstatus" de status "inactief".
GreNade schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:55:
Wat heeft de dekking dan in godsnaam te maken met de dekking van verschillende providers? Krijg ik ook 2+ als ik begin over verkoopcijfers van de Nintendo 3DS op een nieuwsartikel over hoeveel mensen er netflix kijken op hun nintendo switch?
Misschien wel :). Je snapt wel wat ik bedoel natuurlijk. Het is maar net hoe je het (wilt) interpreteren.

[ Voor 36% gewijzigd door Anonymoussaurus op 19-01-2018 14:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Playa del C. schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:36:
@BeToBe Nogmaals, ik snap helemaal wat je bedoelt hoor.

Eerlijk gezegd werkt het moderatie-systeem naar mijn mening toch al niet goed. Want zoals je zelf ook zegt, bij de gevoelige topics is het een regen aan +3 en -1.

En mee eens dat bij Apple/Android en AMD/Intel het al jaren een drama is. Heb er zelfs een speciaal topic voor gemaakt en vele discussies over gehad.

Andere suggestie. Geef de tweakers twee mod-opties. Een mee-eens- of mee-oneens-knop naast de huidige moderatie.

Het zijn maar ideeën.
Er is een tijd een mod bot geweest welke gebruikers die een te grote afwijking hadden wat betreft moderaties de moderatie rechten ontnam. Wat je toen echter zag is dat mensen voornamelijk dezelfde score gingen uitdelen en bijna geen +3 of +2 durven te geven, dat is ook weer niet de bedoeling.

Momenteel is een van de taken van power mods de uitgevoerde moderaties van andere gebruikers controleren. Wanneer we zien dat iemand moderaties uitvoert welke duidelijk niet in lijn zijn met de richtlijnen, dan wordt de gebruiker aanschreven of wanneer dat niet baat, dan worden de moderatie rechten ontnomen.

Of een extra eens/ oneens knop toevoegen helpt betwijfel ik en denk ik dat dit eerder voor verwarring zorgt. Wat je nu namelijk bijv. ziet is dat er ook vaak genoeg gebruikers zijn die aangeschreven zijn op hun moderaties welke niet wisten hoe het systeem werkte en verbetering laten zien. Wanneer je een extra knop toevoegt zit je allicht nog met het probleem dat gebruikers het verschil niet weten, en de mis modder zal zich er vermoed ik niet van laten weerhouden toch een onterechte +3 te geven.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: EU: it-bedrijven verwijderen 70 procent van gemelde il...

Dat is imho geen +1, maar een 0. Beetje loze kreet?

Verwijderd in 'nieuws: EU: it-bedrijven verwijderen 70 procent van gemelde il...

Dat is niet meer dan een conspiracy-theorie, en een -1 dus imho. Die +2 en +3 gevers mogen imho nagekeken worden

Pruttelpot in 'nieuws: EU: it-bedrijven verwijderen 70 procent van gemelde il...

Absoluut geen +2, laat staan een +3.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:48
Volgens mij moet deze post enigzins gefixed worden, hij wijst er imho terecht op dat het niet echt de bedoeling is om cracks aan de man te brengen op Tweakers.net

BSOD baby in 'nieuws: Microsoft is gestopt met gratis Windows 10-upgrade via ...

Terwijl de post waar hij op reageert dat juist net wel doet en zelfs een hogere score heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@Dennism De post waarop gereageerd werd kon gewoon enigszins in gesnoeid worden ;) Ik heb daar even na gekeken, bedankt voor het melden :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 13:19
Bij deze en -1 die volgens mij helemaal onterecht is. Drosera in 'nieuws: Zuid-Korea en Italië beginnen ook onderzoek naar vertragi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 13:19
En ook hier, ik begrijp niet waarin deze post zo negatief wordt gescoord. Tegen schenen van fanboys aan het trappen? Miasma in 'nieuws: Zuid-Korea en Italië beginnen ook onderzoek naar vertragin...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wanneer je opmerking over verkregen moderatie verwerkt wordt er vaak een punt aftrek gegeven. Wanneer de opmerking bestaat uit een flame zoals in dit geval weegt dat zwaarder mee en kom je al snel uit op een -1.

Zaken als :
Edit: waarom hier een -1 voor moet worden gegeven? Blijkbaar zijn de trollen alomtegenwoordig... Zucht
kun je dus beter achterwege laten, zeker gezien je de juiste weg naar het mismoderatietopic al hebt gevonden.

makreel in 'nieuws: Everyone Can Code-cursussen van Apple worden beschikbaar ... is geen -1 volgens de richtlijnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 19-01-2018 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
weer zo -1 "ik vind snickers lekker dus mars krijgt een -1" judge dredd

hypocrieten ...
Haatberichten/doodbedreiging worden wel verwijdert behalve tegen Ajit Pai/Trump+family.

bewijs (5 min zoekwerk):
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DQteTq1VAAADF7X.jpg oud foto!!
of je snickers/mars lekkere vindt, zoiets blijft een haatberichten.
https://twitter.com/exile321/status/907590980903342081

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men_o in 'nieuws: Dataverbruik 4g doorbreekt grens van zestig petabyte in Ned...

Carlos zijn reactie zou toch eerder een 1 of 2 waard zijn dan een -1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dmantione in 'nieuws: Astron neemt supercomputer met 200 GTX 1080 Ti-kaarten ...

Een sommetje als dit lijkt mij niet echt +3 waard. Het lijkt mij althans redelijk logisch dat in zulke hoeveelheden de conventionele HDD goedkoper is dan een meervoud SSD's.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 20-01-2018 00:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

The Zep Man in 'reviews: Far Cry 5 - Trucks, helikopters en beren in Montana'

Ik heb deze op 0 gemod toen hij net geplaatst was, zo rond 7.45 's ochtends, jullie tijd.
Staat nu inmiddels strak op +2 en dat is echt bizar.

Edit: Nu ook met extra gratis modgezeur. :D

[ Voor 6% gewijzigd door HMC op 20-01-2018 09:32 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

HMC schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:07:
The Zep Man in 'reviews: Far Cry 5 - Trucks, helikopters en beren in Montana'

Ik heb deze op 0 gemod toen hij net geplaatst was, zo rond 7.45 's ochtends, jullie tijd.
Staat nu inmiddels strak op +2 en dat is echt bizar.

Edit: Nu ook met extra gratis modgezeur. :D
Zelfs +3...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

CH4OS schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 00:27:
dmantione in 'nieuws: Astron neemt supercomputer met 200 GTX 1080 Ti-kaarten ...

Een sommetje als dit lijkt mij niet echt +3 waard. Het lijkt mij althans redelijk logisch dat in zulke hoeveelheden de conventionele HDD goedkoper is dan een meervoud SSD's.
Staat op +1

Reactie er boven GeeMoney in 'nieuws: Astron neemt supercomputer met 200 GTX 1080 Ti-kaarten i... gaat in tegen dmantione in 'nieuws: Astron neemt supercomputer met 200 GTX 1080 Ti-kaarten ... (die zeer nauw betrokken is bij het project) zonder enige onderbouwing. Geen +2.
Staat nu onterecht op +1. Tikje naar beneden gegeven.

[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 20-01-2018 09:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PcDealer schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:41:
[...]

Staat op +1

Reactie er boven GeeMoney in 'nieuws: Astron neemt supercomputer met 200 GTX 1080 Ti-kaarten i... gaat in tegen dmantione in 'nieuws: Astron neemt supercomputer met 200 GTX 1080 Ti-kaarten ... (die zeer nauw betrokken is bij het project) zonder enige onderbouwing. Geen +2.

[...]

Staat nu onterecht op +1. Tikje naar beneden gegeven.
Nog een in het artikel: RogerWilco2 in 'nieuws: Astron neemt supercomputer met 200 GTX 1080 Ti-kaarte...

Is duidelijk iemand die er werkt en geeft wat specs van de machine of een andere machine. Lijkt mij ook niet echt +3, ik zou het op +2 houden, maximaal.

Lekker Ventje in 'reviews: Far Cry 5 - Trucks, helikopters en beren in Montana' staat op +2, maar is gewoon 0.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 20-01-2018 11:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

downcom in 'nieuws: Facebook gaat 'vertrouwd' nieuws prioriteit geven'

Absoluut geen 14x +3 waard. Dat is puur meningmodden/misbruik. Idem voor die +2's.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 20-01-2018 12:10 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Waarom is dit in jouw ogen geen +3? Ik vind het feit dat het om een beta gaat een essentiële toevoeging. Dit betekent namelijk dat het grootste deel van de mensen de update helemaal niet krijgt aangeboden. De link naar de discussie op het Google forum vind ik ook een goede toevoeging omdat daar uit reacties lijkt te blijken dat de update het issue niet helemaal oplost.

+3 lijkt mij in dit geval prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:00:
[...]

Waarom is dit in jouw ogen geen +3? Ik vind het feit dat het om een beta gaat een essentiële toevoeging. Dit betekent namelijk dat het grootste deel van de mensen de update helemaal niet krijgt aangeboden. De link naar de discussie op het Google forum vind ik ook een goede toevoeging omdat daar uit reacties lijkt te blijken dat de update het issue niet helemaal oplost.

Als er bijvoorbeld in dit topic : downloads: AMD Radeon Software Adrenalin Edition 18.1.1 vandaag of morgen een beta versie 18.1.2 zou uitkomen en iemand zou dat posten en er een +3 voorkrijgen dan gaf ik er ook hoogstens een +1 of heel misschien er een +2 voor geven.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2018 13:18 . Reden: tovoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:16:
[...]

Als er bijvoorbeld in dit topic : downloads: AMD Radeon Software Adrenalin Edition 18.1.1 vandaag of morgen een beta versie 18.1.2 zou uitkomen en iemand zou dat posten en er een +3 voorkrijgen dan gaf ik er ook hoogstens een +1 of heel misschien er een +2 voor geven.
Dat zou een +1 zijn maar in mijn ogen is dat een heel andere situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:45:
[...]

Dat zou een +1 zijn maar in mijn ogen is dat een heel andere situatie.
Oké , goed weekend verder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Twitter stuurt notificaties naar gebruikers die Russis...

Lijkt me geen +2, maar eerder een -1. Nogal grote troll (zie ook zijn reactie eronder om te zien hoe het bedoeld is).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bor schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:00:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik vind nuance/correctie (niet zijnde een spelfout) prima kunnen in een artikel, maar meer dan eens wordt het neergesabeld omdat de discussie in GR moet.

Afgezien daarvan vind ik de toevoeging niet dusdanig dat het een +3 rechtvaardigd. Twee links worden geplaatst met een korte onderbouwing. Ik vind een +2 prima.

2pietjuh2 in 'nieuws: Twitter stuurt notificaties naar gebruikers die Russisc... wordt onderuit gehaald door Aaargh! in 'nieuws: Twitter stuurt notificaties naar gebruikers die Russische...

[ Voor 28% gewijzigd door PcDealer op 20-01-2018 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WhatsappHack in 'nieuws: Facebook gaat 'vertrouwd' nieuws prioriteit geven'

Als dit een +3 is, ben ik Sinterklaas. Slaat nergens op.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad geen +3. Ik zal eens naar de moderaties kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:33
Ook in het laatste topic over onderzoek naar Apple gaat het weer lekker fout.

mensen die onwaarheden verkopen krijgen +2 en mensen die het herstellen -1.
flippy in 'nieuws: Zuid-Korea en Italië beginnen ook onderzoek naar vertra...

flippy in 'nieuws: Zuid-Korea en Italië beginnen ook onderzoek naar vertra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Het is maar net hoe je er naar kijkt.
Het is een (zeer) scherpe opmerking die inmiddels door een hoop mensen omhoog gemod is/was, want deze Tweakers vinden het een essentiële toevoeging... en dat is het ook
Daar is een reden voor, namelijk, (bijna) iedereen vindt het een beetje 'kinderachtig' dat je een beeldscherm mag/moet reviewen en daar een koptelefoon voor krijgt i.p.v. het beeldscherm zelf. Niet handig gedaan van Tweakers en/of Philips. De reactie is nu door een moderator gefixeerd. Modereren is niet mogelijk.
Dit riekt naar censuur :( Jammer hoor, volgende keer niet weer doen !

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
DeComponeur schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:30:
[...]

Het is maar net hoe je er naar kijkt.
Het is een (zeer) scherpe opmerking die inmiddels door een hoop mensen omhoog gemod is/was, want deze Tweakers vinden het een essentiële toevoeging... en dat is het ook
Daar is een reden voor, namelijk, (bijna) iedereen vindt het een beetje 'kinderachtig' dat je een beeldscherm mag/moet reviewen en daar een koptelefoon voor krijgt i.p.v. het beeldscherm zelf. Niet handig gedaan van Tweakers en/of Philips. De reactie is nu door een moderator gefixeerd. Modereren is niet mogelijk.
Dit riekt naar censuur :( Jammer hoor, volgende keer niet weer doen !
Altijd weer de censuur kaart... Misschien moeten sommige mensen zich eens inlezen in wat censuur nu precies is. Het fixeren van een onjuist gemodereerde score heeft daar weinig mee van doen. Het is blijkbaar makkelijker om "censuur" te roepen dan om in te zien dat een reactie gewoon op een verkeerde score staat. De betreffende reactie is gefixeerd omdat de verkregen score niet te rijmen valt met de richtlijnen uit de moderatie FAQ. De meeste mensen lijken de betreffende reactie niet omhoog te hebben gemod omdat men dit een essentiële toevoeging heeft gevonden (dat is het namelijk niet) maar omdat men onterecht " mee eens " modereert.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 22-01-2018 13:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
De reactie is nog gewoon zichtbaar met een score van +1. Dus ik zie niet hoe dat onder de definitie van censuur kan vallen waar je nota bene zelf naar linkt. Het woord wordt tegenwoordig een beetje als negatief toverwoord gebruikt voor alles wat met informatie te maken heeft. Doordat het zo vaak onjuist gebruikt wordt, raakt het woord eigenlijk afgezwakt qua kracht.

Verder, zie @Bor zijn reactie voor verdere uitleg over het waarom van de ingreep, dat is duidelijk zat dacht ik zo :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Bor schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:38:
[...]

Altijd weer de censuur kaart... Misschien moeten sommige mensen zich eens inlezen in wat censuur nu precies is. Het fixeren van een onjuist gemodereerde score heeft daar weinig mee van doen. Het is blijkbaar makkelijker om "censuur" te roepen dan om in te zien dat een reactie gewoon op een verkeerde score staat. De betreffende reactie is gefixeerd omdat de verkregen score niet te rijmen valt met de richtlijnen uit de moderatie FAQ. De meeste mensen lijken de betreffende reactie niet omhoog te hebben gemod omdat men dit een essentiële toevoeging heeft gevonden (dat is het namelijk niet) maar omdat men onterecht " mee eens " modereert.
Mee eens, sommige mensen zouden zich beter moeten inlezen ;)
Ik heb nog niet eerder de censuur kaart getrokken en eigenlijk nu nog steeds niet want zeg ik dit riekt naar censuur. De 49x +3Spotlight score komt niet uit de lucht vallen. Een +3 is misschien wat overdreven, maar als de community dit afdwingt, moet je als (Powermod)Tweakers misschien eerst even achter op je hoofd krabben
Fixeren daar gaan jullie over, maar velen hadden denk ik liever gezien dat jullie het boetekleed hadden aangetrokken in de vorm een beeldscherm ipv het modden van de geplaatste opmerking te blokkeren, jammer.
@Cloud Het rieken naar censuur zit hem in het feit dat de gemeenschap nu niet meer zelf mag/kan beslissen of de scherpe opmerking over jullie actie, een essentiële toevoeging is...

[ Voor 6% gewijzigd door DeComponeur op 22-01-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
DeComponeur schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:54:
[...]
Ik heb nog niet eerder de censuur kaart getrokken en eigenlijk nu nog steeds niet want zeg ik dit riekt naar censuur. De 49x +3Spotlight score komt niet uit de lucht vallen.
De reden waarvoor waarschijnlijk in de meeste gevallen voor +3 is gekozen heb ik reeds aangeduid. Dat veel mensen van mening zijn dat de reactie +3 materiaal is wil nog niet zeggen dat dit daadwerkelijk ook zo is.
Het rieken naar censuur zit hem in het feit dat de gemeenschap nu niet meer zelf mag/kan beslissen of de scherpe opmerking over jullie actie, een essentiële toevoeging is...
Dat heeft wederom totaal niets met censuur te maken, ook niet volgens de definitie die je zelf hebt aangedragen.

Op basis van welk deel van de richtlijnen uit de moderatie FAQ zou de betreffende reactie een essentiële toevoeging zijn?

Voor de rest verwacht je dat Tweakers het boetekleed aantrekt voor een leuke actie waarbij je zelf kunt aangeven of je mee wilt doen? Dat gaat mij toch echt meerdere bruggen te ver. Ben je niet gelukkig met het geboden dan doe je toch gewoon lekker niet mee?

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 22-01-2018 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
DeComponeur schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:54:
[...]
@Cloud Het rieken naar censuur zit hem in het feit dat de gemeenschap nu niet meer zelf mag/kan beslissen of de scherpe opmerking over jullie actie, een essentiële toevoeging is...
Ik snap dat je het zo bedoelde maar dat is simpelweg niet waar die term voor bedoeld is. Waar je denk ik op doelt is dat het (Tweakers) een democratie is en dat 'jullie' het recht hebben om die reactie zo te beoordelen zo als jullie doen. Maar ook dat is het niet; Tweakers is simpelweg geen democratie en we pretenderen dat ook niet, hoewel we gebruikers veel ruimte voor discussie/feedback geven :)

De moderatierichtlijnen op de frontpage zijn dus ook niet een democratisch proces, er ligt gewoon een richtlijn die aangeeft hoe het werkt. Als het daadwerkelijk democratisch was ('meeste stemmen geldt') hadden we geen richtlijn nodig en hadden we een systeem zoals je zo vaak ziet: de populaire meningen bovenaan, impopulaire meningen onderaan. Dat had gekund maar Tweakers heeft daar opzettelijk niet voor gekozen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Cloud schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:01:
[...]

Ik snap dat je het zo bedoelde maar dat is simpelweg niet waar die term voor bedoeld is. Waar je denk ik op doelt is dat het (Tweakers) een democratie is en dat 'jullie' het recht hebben om die reactie zo te beoordelen zo als jullie doen. Maar ook dat is het niet; Tweakers is simpelweg geen democratie en we pretenderen dat ook niet, hoewel we gebruikers veel ruimte voor discussie/feedback geven :)

De moderatierichtlijnen op de frontpage zijn dus ook niet een democratisch proces, er ligt gewoon een richtlijn die aangeeft hoe het werkt. Als het daadwerkelijk democratisch was ('meeste stemmen geldt') hadden we geen richtlijn nodig en hadden we een systeem zoals je zo vaak ziet: de populaire meningen bovenaan, impopulaire meningen onderaan. Dat had gekund maar Tweakers heeft daar opzettelijk niet voor gekozen.
@Bor
Nee hoor, het is jullie site en geen democratie, alsjeblieft niet zeg ;)
Ik neem de moeite om hier een reactie te plaatsen thats all, doe er vooral je voordeel maar mee ... ;)
Dat de neiging van de plussen 3 ontstaan is, zou ik mij aangetrokken hebben als ik Tweakers was.
Voor mij was het een essentiële toevoeging omdat ik ook dacht, wat een 'rare zuinige' actie.
Elke FAQ is uiteraard Multi-interpretabel en het overrulen van mensen die overrulen is geoorloofd als de overoverrullers de regels van te voren bepalen en dat is bij Tweakers het geval en dan kun je (ik) het geen censuur noemen. Het doet me denken aan Koot en Bie, die hebben ooit gezegd: Eerst stemmen we of de meeste stemmen gelden :+ genoeg hierover ! Succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Brontosaurus1 in 'nieuws: Nvidia vraagt videokaartverkopers om gamers voorran...

Wat er staat is deels waar; het is namelijk afhankelijk per coin en het gebruikte algoritme wat beter is (GPU of CPU mining). Het met een +2 modereren is gewoon niet juist.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2018 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

zap8 in 'nieuws: Falcon Heavy-test kan niet doorgaan door sluiting van delen ...

Dit lijkt me eerder -1 dan +1, "wat is de nieuwswaarde" hoort niet op de FP. En het is nog inhoudelijk onjuist ook nog eens.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

wildhagen schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:16:
zap8 in 'nieuws: Falcon Heavy-test kan niet doorgaan door sluiting van delen ...

Dit lijkt me eerder -1 dan +1, "wat is de nieuwswaarde" hoort niet op de FP. En het is nog inhoudelijk onjuist ook nog eens.
Mee eens. Heb 'em met 1 vote op -1 gekregen. Z'n reactie later vind ik overigens ook -1: zap8 in 'nieuws: Falcon Heavy-test kan niet doorgaan door sluiting van delen ...

[ Voor 23% gewijzigd door Anonymoussaurus op 22-01-2018 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wow7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 17:06
Ook hier weer modjes die -1 geven op een onderbouwd antwoord waarop ik gewoon reageer en wat er te wachten staat als mensen van de kijkshop worden ontslagen en dat ze bij een webshop magazijn gaan werken zoals de discussie verloopt , denk dat de helft het verhaal niet eens lezen en maar lukraak modereren.

Admin gemod door Zeehond ( prima natuurlijk ) , maar moest kort mijn reactie kwijt :) en heb nu deze topic gevonden wat dom van me was dat niet gelijk te doen.

wow7 in 'nieuws: Kijkshop vraagt faillissement aan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:55

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@wow7 Zonder de moderatie opmerking zou de reactie een 0 zijn geweest aangezien het enig sinds off-topic gaat en generaliserend is, immers wat in het gelinkte nos artikel staat geschreven hoeft niet overal en bij andere bedrijven het geval te zijn. Door jouw moderatie opmerking werd het juist een terechte -1 aangezien daarvoor een punt wordt afgetrokken (de reden waarom het niet gewenst is kun je in de ontvangen mail lezen).

In het vervolg kun je bij een mismoderatie beter gelijk hier een reactie posten i.p.v. de klacht in je frontpage post op te nemen.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:37
Dreamvoid in 'nieuws: Rapport: Tesla ligt achter op concurrenten bij ontwikke...

In mijn ogen geen +3 waard. Er wordt middels een mening en een onderbuik gevoel gesteld dat het artikel er niet toe doet zonder dat inhoudelijk erop ingegaan wordt waarom. Het artikel waarop hij reageert stelt een aantal zeer terechte vragen over de kwestie en die lijkt me dus meer een mening dan een inhoudelijke reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Niet echt mismoderaties, maar het geleuter in deze thread gaat echt al dagenlang door :+
gjmi in 'nieuws: IOS krijgt optie om iPhones met verouderde accu's weer snell...
Weet niet of dat de bedoeling is, beetje vervuilend zo (als je -1's niet verbergt is het een eindje scrollen), noch waar je dit eigenlijk anders zou moeten rapporteren. (Of toch in 'Schop een modje'?)

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 23-01-2018 03:20 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Windows 10 Insider-build lijkt twee nieuwe privacy...

Imho is dit een -1 wegens net ff teveel op de man spelen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Slavy in 'nieuws: Fabrikant voorziet micro-sd-geheugenkaartje van 512GB opsla...

Waarom is dit score 0? Krijg het idee dat mensen mij expliciet aan het downvoten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
HyperVize in 'nieuws: 'Volgende Sony-smartphone heeft dongle voor laden en muzi...

Meningmod galore... +1 is OK, maar 80x +2 en evenzoveel +3 van mensen die het niet helemaal snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 13:45

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Mensen die waarschijnlijk fan van ING zijn ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Sorry als dit het verkeerde topic is, maar deze user is al tijden lang bezig met persoonlijke aanvallen en keurt meningen die verschillen van die van hem af. Zo ook bij mij gisteren. En ik weet het: eventuele sancties zijn aan de crew, maar dan weten jullie het in ieder geval.

gallery: GoldenRatio

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-01-2018 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 13:45

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Met die user is @RoD bezig als het goed is. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Electrowolf in 'nieuws: ING begint met uitfasering tancodes ten gunste van be...

Volgens mij snappen een heleboel mensen het idee van het artikel niet. Er wordt een comment getweeplust, terwijl het niet klopt wat er gezegd wordt. Ondertussen worden mijn reacties offtopic gemod.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 09:18
GreNade schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:18:
Electrowolf in 'nieuws: ING begint met uitfasering tancodes ten gunste van be...

Volgens mij snappen een heleboel mensen het idee van het artikel niet. Er wordt een comment getweeplust, terwijl het niet klopt wat er gezegd wordt. Ondertussen worden mijn reacties offtopic gemod.
Nee, jij reageert op @JC Ken, die aangeeft dat bij de "oude" er voor authenticatie/verificatie manier 2 systemen die los van elkaar staan worden gebruikt. In de nieuwe manier wordt 1 systeem gebruikt. Het is nog steeds 2FA, maar de systemen staan niet los van elkaar.
@JC Ken zijn reactie klopt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Roy23 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:38:
[...]

Nee, jij reageert op @JC Ken, die aangeeft dat bij de "oude" er voor authenticatie/verificatie manier 2 systemen die los van elkaar staan worden gebruikt. In de nieuwe manier wordt 1 systeem gebruikt. Het is nog steeds 2FA, maar de systemen staan niet los van elkaar.
@JC Ken zijn reactie klopt dus wel.
Dat heb je toch nog nog steeds 2 verschillende systemen? Je hebt je gebruikersnaam en wachtwoord op de website, en de app als tweede factor. Mobiel bankieren heeft verder niets met dit artikel te maken.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 09:18
GreNade schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:47:
[...]

Dat heb je toch nog nog steeds 2 verschillende systemen? Je hebt je gebruikersnaam en wachtwoord op de website, en de app als tweede factor. Mobiel bankieren heeft verder niets met dit artikel te maken.
Sorry, maar de persoon waar jij op reageert heeft het specifiek over de app van ING. Jij komt daarna zelf met het voorbeeld van hun website. Kijk nog even goed en kritisch naar het bericht waar je op reageert en jouw reactie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Elefant in 'nieuws: Kijkshop vraagt faillissement aan'
Leuke mening, maar 134x +3??? +1 n.m.m., hooguit +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is idd geen +3 nee. Een +2 kan nog wel, maar meer ook niet, mijns inziens.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Het spelletje "strooi met de 2'tjes en 3'tjes" is hier ook weer bezig: nieuws: Kamer stemt voor voordracht Ronald Prins als deskundig lid toetsingco...

Natuurlijk heel veel populariteitsmeningen. Zo'n beetje elke +2 of +3 is niet verdedigbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-01-2018 20:31 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2