Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.258 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Geen -1: PcDealer in 'productreview: Samsung 860 EVO 1TB review door Foritain'

Gezien het toenemende aantal papegaaimodders, leek het mij nodig dit nu te melden.

[ Voor 18% gewijzigd door PcDealer op 23-01-2018 23:50 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Je bent daar aan het dooremmeren over zaken die je zelf ook eenvoudig kunt opzoeken, ik snap best dat mensen dat ongewenst vinden...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dirk schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 00:13:
Je bent daar aan het dooremmeren over zaken die je zelf ook eenvoudig kunt opzoeken, ik snap best dat mensen dat ongewenst vinden...
Dat mensen dat vinden, wil nog niet zeggen dat het in lijn is met de modfaq. Bij mijn laatste alinea kan ik me er wat bij voorstellen. Daarnaast mist er gewoon cruciale informatie, tenzij de review alleen voor die-hard techies bedoeld is en dat lijkt mij niet.

Echter, dit alles maakt m.i. nog niet een -1 terecht en zou het nog altijd een 0 moeten zijn. Ik wijs erop dat wat wordt geantwoord niet klopt.

Aangezien het bij lijkt te trekken, zie ik het voor nu aan.

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 24-01-2018 00:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:29
Graag nogmaals onder de aandacht, want het aantal +3's loopt nog steeds op.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: AMD neemt twee grafische experts in dienst om Radeon T... Geen +3, is alleen gegeven om de -1's te offsetten
Ger schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:30:
[...]

Graag nogmaals onder de aandacht, want het aantal +3's loopt nog steeds op.
Ik vind het wel een echte plus 2, vat kern samen van discussie met onderbouwing ( docu Hema, voorbeeld zeugen uit de varkensfokkerij ). +3 is dan wel een mismoderatie maar toch niet zo'n grote ( dacht altijd dat er een +-2 verschil moest zijn voor er echt werd ingegrepen ).

Is het ook geen +2 dan, en zo niet waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Verwijderd in 'nieuws: VS gaat importheffing instellen op zonnepanelen en zonnece...
Geen +2
Die reactie is nogal dom als je het mij vraagt. Er wordt niet gesteld dat er geen negatieve gevolgen zijn, enkel dat deze veel kleiner dan die 600mld zijn. En dat is correct onderbouwd.
Dat 'verlicht me' is imho zeker een punt aftrek waardoor ik er niet meer dan een 0 van kan maken.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:31

InFamous

excommunicado

@JDVB staat jou bericht hier verkeerd?
Ik denk dat die hier thuis hoort: Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
InFamous schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:33:
@JDVB staat jou bericht hier verkeerd?
Ik denk dat die hier thuis hoort: Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX
@JDVB @InFamous bij deze is de reactie verplaatst ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Wat nutteloos is aangezien de mediaan gebruikt wordt en niet het gemiddelde. Echter focussen we niet op individuele mismoderaties; eindscore van -1 is IMO prima.
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:24:
Ik vind het wel een echte plus 2, vat kern samen van discussie met onderbouwing ( docu Hema, voorbeeld zeugen uit de varkensfokkerij ). +3 is dan wel een mismoderatie maar toch niet zo'n grote ( dacht altijd dat er een +-2 verschil moest zijn voor er echt werd ingegrepen ).

Is het ook geen +2 dan, en zo niet waarom niet?
Zoals ik al schreef; persoonlijk vind ik het +1 maar een +2 is verdedigbaar. Echter: alle andere moderaties bij elkaar opgeteld geven nog niet de helft van het aantal +3's wat toch *echt* fout is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Dirk schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:23:
Met die user is @RoD bezig als het goed is. :)
En dit is er nog zo een.. gallery: Balkenende_IV

Je gaat mij niet vertellen dat dat niet opzettelijk is. Het gedrag is dan wel weer opzettelijk het verzieken. Zie deze reactie voor wat voorbeelden: MrAndy9797 in 'nieuws: Chrome krijgt op Windows 10 ondersteuning voor hdr-wee...

[ Voor 31% gewijzigd door Anonymoussaurus op 24-01-2018 12:19 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAndy9797
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-08 15:31
Anonymoussaurus schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:19:
[...]

En dit is er nog zo een.. gallery: Balkenende_IV

Je gaat mij niet vertellen dat dat niet opzettelijk is. Het gedrag is dan wel weer opzettelijk het verzieken. Zie deze reactie voor wat voorbeelden: MrAndy9797 in 'nieuws: Chrome krijgt op Windows 10 ondersteuning voor hdr-wee...
Mijn reactie is nu verwijderd omdat ik me 'erger' aan een gebruiker. Echter spreek ik die ergenis (van oa andere tweakers) uit... Ik begrijp dat dit misschien niet een gepaste reactie is om op het artikel te plaatsen, maar blijkbaar werd aan een eerdere melding geen gehoor gegeven met als gevolg dat hij lustig verder kan / mag doen. Anderen irriteren mag, er iets van zeggen niet?

De mail die ik erbij kreeg verwees naar hier om het te melden. Ik heb dit al eerder gemeld maar er is geen gevolg aan gegeven. De mail van vandaag komt nochtans van dezelfde mod die er toen naar 'gekeken' heeft... Mijn reactie moet verwijderd worden maar de oorzaak ( en hét probleem) mag verder blijven doen...

Omgekeerde wereld? Hoelang mag hij nog zo verder blijven gaan? Het is niet zijn proefstuk hoor...

De oorspronkelijke links (onaangepast) uit de comment ter voorbeeld:

"Je kan het weer niet laten om op alles een sticker 'nutteloos' of 'waardeloos' te plakken zonder enige vorm van onderbouwing, onderzoek of ervaring."

Ik stel me echt vragen hoelang dit nog getolereerd gaat worden. Jullie eigen Frontpage wordt ermee verziekt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
MrAndy9797 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:56:
[...]

Mijn reactie is nu verwijderd omdat ik me 'erger' aan een gebruiker. Echter spreek ik die ergenis (van oa andere tweakers) uit... Ik begrijp dat dit misschien niet een gepaste reactie is om op het artikel te plaatsen, maar blijkbaar werd aan een eerdere melding geen gehoor gegeven met als gevolg dat hij lustig verder kan / mag doen. Anderen irriteren mag, er iets van zeggen niet?

De mail die ik erbij kreeg verwees naar hier om het te melden. Ik heb dit al eerder gemeld maar er is geen gevolg aan gegeven. De mail van vandaag komt nochtans van dezelfde mod die er toen naar 'gekeken' heeft... Mijn reactie moet verwijderd worden maar de oorzaak ( en hét probleem) mag verder blijven doen...

Omgekeerde wereld? Hoelang mag hij nog zo verder blijven gaan? Het is niet zijn proefstuk hoor...

De oorspronkelijke links (onaangepast) uit de comment ter voorbeeld:

"Je kan het weer niet laten om op alles een sticker 'nutteloos' of 'waardeloos' te plakken zonder enige vorm van onderbouwing, onderzoek of ervaring."

Ik stel me echt vragen hoelang dit nog getolereerd gaat worden. Jullie eigen Frontpage wordt ermee verziekt...
Deze heer is destijds weldegelijk aangepakt. Dat jij niet alles ziet wat achter de schermen gebeurt wil niet zeggen dat het niet gebeurt.
Dit gezegd hebbende: we gaan er naar kijken.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAndy9797
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-08 15:31
TheCapK schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:02:
[...]

Deze heer is destijds weldegelijk aangepakt. Dat jij niet alles ziet wat achter de schermen gebeurt wil niet zeggen dat het niet gebeurt.
Dit gezegd hebbende: we gaan er naar kijken.
Bedankt, dat geeft me vertrouwen. Ik hoop dat jullie begrijpen dat het verkeerd overkomt als ik een mail krijg waarin ik (gedeeltelijk terecht) terechtgewezen wordt, maar dat er geen woord gerept wordt over de inhoud van oorspronkelijke bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Sancties zijn aan de crew en worden in principe niet naar andere gebruikers gecommuniceerd. Wanneer jij een gebruiker irritant ziet doen een paar weken of maanden na jouw melding, kan het best zijn dat die in tussentijd een tijdelijke ban heeft gehad. (en er niets van geleerd heeft)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Anonymoussaurus in 'nieuws: ABN Amro heeft weer storing bij internetbankieren'
Geen +2
Het artikel noemt dat het geen DDOS is (problemen bij de bank zelf), het beweren van wel lijkt me dan zeker geen +2. Foutieve informatie is punt in mindering dus maximaal een 0 lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

JDVB schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:35:
Anonymoussaurus in 'nieuws: ABN Amro heeft weer storing bij internetbankieren'
Geen +2
Het artikel noemt dat het geen DDOS is (problemen bij de bank zelf), het beweren van wel lijkt me dan zeker geen +2. Foutieve informatie is punt in mindering dus maximaal een 0 lijkt me.
Dat de bank iets zegt, zegt niet dat het waar is. Je kan niet iedereen op z'n blauwe ogen geloven. Als een bank zegt dat het niet waar is, kan dat ook zijn om reputatieschade te voorkomen. Statistieken en websites zeggen onderhand meer dan een paar woordjes van een bedrijf.

En waarom bepaal jij of iets foutieve informatie is? Dat kan je alleen weten als je bij de bank zelf werkt, en volgens mij werk je daar niet (ook ik weet niet of jij daar werkt ;)). Ik werk daar ook niet, maar statistieken zeggen wel meer dan "het is geen DdoS hoor!". Ontiegelijk naïef en goedgelovig om zo te denken.

Bovendien ben jij nu degene die foutieve informatie naar buiten brengt. Ik beweer helemaal niets. Daarom staat er ook "Lijkt wel iets heel anders te zijn, zoals een gerichte DdoS-aanval op banken".

[ Voor 24% gewijzigd door Anonymoussaurus op 24-01-2018 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Reputatieschade vanwege zoveelste storing is er toch wel. Daarnaast lijkt me die motivatie toch wat zwak, zware ddos die we niet aan konden lijkt me veel minder erg dan de nu gegeven verklaring, die veel meer wijst op gepruts bij de bank zelf. Daarbij vermelden ze bij andere storingen wel dat het een DDOS betreft.
En uit je eigen links, een sms krijgen die ten onrechte een negatief saldo noemt toe schrijven aan een DDOS?

Dus waarom zou de bank hierover liegen?
De stelling dat er meerdere storingen tegelijkertijd waren staat ook gewoon in het artikel, dat lijkt me dus ook geen reden voor een +2. En de stelling dat een DDOS waarschijnlijker zou zijn ondanks dat de bank wat anders beweert (en dus waarschijnlijk liegt of incapabel zou zijn om te bepalen wanneer iets een DDOS is) lijkt me toch echt een punt aftrek.

[ Voor 99% gewijzigd door JDVB op 24-01-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Laten we aub de inhoudelijk discussie ergens anders voeren? Dit topic gaat over moderaties.

Hoe het ook zij -onjuiste informatie, iets wat uit de lucht gegrepen is of gewoon een gok- een +2 is het niet. 0 of +1 wat het nu is, is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Slavy in 'nieuws: Google start met verkoop van audioboeken in Play Store'

De 0-clan strikes again! Normale vraag, niks mis mee, laat staan off-topic.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Royeboi in 'nieuws: ABN Amro heeft weer storing bij internetbankieren - updat...

Geen +2, de poster geeft een mening nav eigen ervaringen, +1 lijkt mij ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:24:
Royeboi in 'nieuws: ABN Amro heeft weer storing bij internetbankieren - updat...

Geen +2, de poster geeft een mening nav eigen ervaringen, +1 lijkt mij ruim voldoende.
Eigen mening mits van toegevoegde waarde en onderbouwd kan ook +2 zijn volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik sluit mij aan bij @CH4OS een +1 is voldoende lijkt me.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Post stond er al een tijd en meer dan 10 moderaties, lang genoeg gewacht.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjolk
Een whopping 23 minuten ja... /care
Staat nu prima iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Slavy schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:28:
Post stond er al een tijd en meer dan 10 moderaties, lang genoeg gewacht.
Post stond er koud 20 minuten. Dat is niet 'al een tijd'. Ik hou voor mijzelf als vuistregel ongeveer een uur aan, al is er geen tijd die een reactie minimaal oud moet zijn, je moet echter het systeem wel de kans geven, met 20 minuten doe je dat niet.
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:05:
Eigen mening mits van toegevoegde waarde en onderbouwd kan ook +2 zijn volgens mij?
Wat is de toegevoegde waarde dan in de post die ik aanhaal? :? Die mis ik echt compleet. Hij rant vooral tegen ABN Amro, vanwege andere storingen, deze storing lag niet aan ABN Amro zelf, zoals de storingen waar de poster op doelt wel. Er is gewoon geen reden om de post op +2 te waarderen, want het zijn appels met peren en iets met vergelijken.

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 24-01-2018 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:50:
[...]
Wat is de toegevoegde waarde dan in de post die ik aanhaal? :? Die mis ik echt compleet. Hij rant vooral tegen ABN Amro, vanwege andere storingen, deze storing lag niet aan ABN Amro zelf, zoals de storingen waar de poster op doelt wel. Er is gewoon geen reden om de post op +2 te waarderen, want het zijn appels met peren en iets met vergelijken.
Was niet bekend volgens mij ten tijde van posten, toegevoegde waarde is eigen perspectief wat storingen in betaaldiensten doet voor consumenten vertrouwen.

Zou hem +1 geven als het al wel bekend was dat deze storing niet door ABN's eigen infra kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:03:
Was niet bekend volgens mij ten tijde van posten, toegevoegde waarde is eigen perspectief wat storingen in betaaldiensten doet voor consumenten vertrouwen.

Zou hem +1 geven als het al wel bekend was dat deze storing niet door ABN's eigen infra kwam :)
Kun je toch zien aan de tijden van de updates en de datum en tijd waarop de reactie is geplaatst? :? Dan nog vind ik niet dat een reactie op een bepaalde waarde moet blijven omdat hij gepost is voordat de nieuwe informatie er was.

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 24-01-2018 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nils83 in 'nieuws: Apple iPhones sturen vanaf iOS 11.3 locatie naar hulpdiens...

Een +3 lijkt me een tikje overdreven, gewoon +1 lijkt me?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik snap ergens de +3 wel. Maar inderdaad, de score is wegens gebrek aan verdere verduidelijking inderdaad ook niet meer 1,5 eigenlijk. Wat mij betreft is dit een mooie voor +2; hij brengt immers informatie waarvan Tweakers niet uit is gegaan ten tijde van het schrijven.

En waar het hem voornamelijk om gaat, dat contact leggen met Apple is natuurlijk geen probleem. info@apple.com is toch wel de makkelijkste inkopper denk ik zo en anders staan de contact gegevens vast wel op de website van Apple. Dus niet mogelijk om contact te kunnen leggen is van Tweakers natuurlijk wel te kort door de bocht.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 24-01-2018 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

+2 zou ik idd ook nog prima mee kunnen leven ja, het ging er meer om dat een +3 voor deze info te hoog was :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:04:
[...]
Kun je toch zien aan de tijden van de updates en de datum en tijd waarop de reactie is geplaatst? :? Dan nog vind ik niet dat een reactie op een bepaalde waarde moet blijven omdat hij gepost is voordat de nieuwe informatie er was.
Het is ondoenlijk om te verwachten dat mensen hun moderaties checken of een bericht update de score wellicht beïnvloed, naar mijn mening dan.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:12:
Het is ondoenlijk om te verwachten dat mensen hun moderaties checken of een bericht update de score wellicht beïnvloed, naar mijn mening dan.
Ik heb het bericht gezien terwijl de updates er waren, ik ga er dan geen rekening mee houden dat het bericht misschien al eens geplaatst kon zijn voor de updates. ;) Op basis van de info die nu bekend is, klopt de score van de post niet.

Daarnaast vind ik het wel enigszins offtopic, omdat hij refereert naar oude storingen. Alle banken hebben er om de haverklap last van. Het is niet dat het bij de ene bank beter is dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:14:
[...]
Ik heb het bericht gezien terwijl de updates er waren, ik ga er dan geen rekening mee houden dat het bericht misschien al eens geplaatst kon zijn voor de updates. ;) Op basis van de info die nu bekend is, klopt de score van de post niet.

Daarnaast vind ik het wel enigszins offtopic, omdat hij refereert naar oude storingen. Alle banken hebben er om de haverklap last van. Het is niet dat het bij de ene bank beter is dan de ander.
De tijden zijn echter duidelijk, de updates kwamen erna. Dat deze invloed op consumentenvertrouwen niet gelimiteerd is tot ABN is duidelijk ( zit zelf bij de ING ). Betekent niet per se dat het off topic is, want het is dus duidelijk ook gerelateerd aan de ABN welke meerdere storingen recent heeft gehad.

En ik vind echt niet dat updates scores zouden moeten beinvloeden, zou alleen mogen als je verplicht dat mensen hun moderaties continue aanpassen na updates ( vanwege consistentie ).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2018 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik begrijp niet echt de waarde van +2 voor deze reactie.

[ Voor 28% gewijzigd door Meg op 24-01-2018 21:51 ]

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:49

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wow de +3's...
en het hele draadje wat er op volgt ook.
Ik zie anders toch wel goede opmerkingen daar. Ik ga niet een hele draad als offtopic beoordelen omdat de eerste dat is.

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 25-01-2018 00:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Belgische filmorganisatie waarschuwt downloaders met g...

Lijkt me absoluut geen +2. Gezien het trollerige toontje eerder een -1 of hooguit een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

wildhagen schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:30:
Verwijderd in 'nieuws: Belgische filmorganisatie waarschuwt downloaders met g...

Lijkt me absoluut geen +2. Gezien het trollerige toontje eerder een -1 of hooguit een 0.
Persoonlijk vind ik een 0 nog wel verdedigbaar. Heb 'em dan ook met 1 vote op 0 gekregen. Al zou ik het er ook mee eens zijn als hij op -1 zou komen, vanwege het zware sarcasme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ajolla in 'nieuws: AFM wil beleggingsproducten voor speculatie bij cryptovalu...

Degene die hier (met boost?) een +3 uitdeelde mag imho wel ff nagekeken worden. Dit is natuurlijk niks meer dan een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat is het dan wel? Op zijn best heel erg offtopic. Dermate offtopic dat het voor werkelijk niemand interessant is. Dit valt wat mij betreft onder "zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde" waardoor ik zowel een 0 als -1 gerechtvaardigd vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Bor schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:50:
[...]

Wat is het dan wel? Op zijn best heel erg offtopic. Dermate offtopic dat het voor werkelijk niemand interessant is. Dit valt wat mij betreft onder "zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde" waardoor ik zowel een 0 als -1 gerechtvaardigd vind.
Het leek mij eerder een +0, aangezien het in mijn ogen een reactie is die ik best zou lezen; ookal heeft het geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bor schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:50:
[...]

Precies: zwaar offtopic en geen touw aan vast te knopen. Lijkt ook nog een flame te zijn richting Java.

+2 (en +3's) voor first post en link dropping: Tristan in 'nieuws: Netflix heeft een storing'

[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 25-01-2018 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robvanwijk
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-08 00:26
Mag ik hier ook vragen stellen over de score van mijn eigen reacties?

Eén van mijn reacties is (met flink wat stemmen) op -1 terecht gekomen en ik heb werkelijk geen idee waarom het een troll of een flamebait zou zijn (belediging van andere gebruiker kan sowieso niet). Zelfs een 0 kan ik niet uitleggen.

Ik vermoed dat mijn mening onpopulair is en dat het een gevalletje mening-modereren is. Maar ik wou het toch even navragen. Ten eerste omdat ik het gevoel heb dat het juist wel een interessant punt is (als de moderatie nog gecorrigeerd kan worden kunnen meer mensen erop reageren). Ten tweede omdat ik, als dit inderdaad ongewenst is, graag wil begrijpen waarom; dan kan ik daar in het vervolg rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

robvanwijk schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:35:
Mag ik hier ook vragen stellen over de score van mijn eigen reacties?

Eén van mijn reacties is (met flink wat stemmen) op -1 terecht gekomen en ik heb werkelijk geen idee waarom het een troll of een flamebait zou zijn (belediging van andere gebruiker kan sowieso niet). Zelfs een 0 kan ik niet uitleggen.
Staan op +1 niets mis mee. De eerste heb ik met +2 gemod.

Deze staan veel te hoog gemod:
Annihilism in 'nieuws: EA maakt in maart veranderingen aan 'progressiesysteem... (niet meer dan een +2)
Cogency in 'nieuws: EA maakt in maart veranderingen aan 'progressiesysteem' B... (+1 is prima)

Stond op +3 Cowabungaa in 'nieuws: EA maakt in maart veranderingen aan 'progressiesysteem... maar +1 lijkt mij goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D3F
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 20:42

D3F

Ondanks dat ik geen populaire taal verkondig, is de -1 hier niet terecht naar mijn idee: D3F in 'nieuws: EA maakt in maart veranderingen aan 'progressiesysteem' Battl...

Post is volgens mij goed onderbouwt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

D3F schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 23:13:
Ondanks dat ik geen populaire taal verkondig, is de -1 hier niet terecht naar mijn idee: D3F in 'nieuws: EA maakt in maart veranderingen aan 'progressiesysteem' Battl...

Post is volgens mij goed onderbouwt.
Op +1 gemod, flink wat tikken meer nodig. Ik vraag me wel af hoe je aan 120,00 komt: PcDealer in 'nieuws: EA maakt in maart veranderingen aan 'progressiesysteem' ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:57

Tribits

Onkruid vergaat niet

Tribits in 'nieuws: Maersk herinstalleerde 45.000 pc's in 10 dagen na NotPety...

Niks -1 aan, kennelijk wat lezertjes die op hun teentjes zijn getrapt.

Verwijderd in 'nieuws: Maersk herinstalleerde 45.000 pc's in 10 dagen na No...
reageren op problemen is en dat niemand die problemen kan voorspellen.
Lachwekkend vertoon van ondeskundigheid. Absoluut geen +3 waard.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Staat netjes op +1
Verwijderd in 'nieuws: Maersk herinstalleerde 45.000 pc's in 10 dagen na No...

[...]

Lachwekkend vertoon van ondeskundigheid. Absoluut geen +3 waard.
+1 vind ik prima. Wat heeft de wetsovertreder te maken met malware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwijk
PcDealer schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 00:03:
Wat heeft de wetsovertreder te maken met malware?
Zowel een hacker als een inbreker zijn crimineel. Zowel iemand die gehacked wordt als iemand waar ingebroken wordt treft mogelijk blaam als ze geen enkele voorzorgsmaatregel hebben genomen. Lijkt me een zinnige vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

robvanwijk schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 00:05:
[...]

Zowel een hacker als een inbreker zijn crimineel. Zowel iemand die gehacked wordt als iemand waar ingebroken wordt treft mogelijk blaam als ze geen enkele voorzorgsmaatregel hebben genomen. Lijkt me een zinnige vergelijking.
En dat heeft te maken met soulcrusher in 'nieuws: Maersk herinstalleerde 45.000 pc's in 10 dagen na Not... hoe? Wordt ook deels door Blokker_1999 in 'nieuws: Maersk herinstalleerde 45.000 pc's in 10 dagen na No... onderuit gehaald.

[ Voor 20% gewijzigd door PcDealer op 26-01-2018 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwijk
Vanwege de "Maersk had dit deels aan zichzelf te danken". Moeten we de inbreker de schuld geven of degene waar ingebroken wordt omdat die het veel te makkelijk maakt?
"onderuit gehaald" is in de categorie "ben ik het ermee eens?", niet "voegt dit iets toe aan de discussie?" of "is dit een serieus argument of een poging tot trollen?", dus dat zou geen invloed moeten hebben op de moderatie, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

robvanwijk schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 00:15:
[...]

Vanwege de "Maersk had dit deels aan zichzelf te danken". Moeten we de inbreker de schuld geven of degene waar ingebroken wordt omdat die het veel te makkelijk maakt?
De impact was veel kleiner geweest als er wel gepatcht was. Dat is een andere discussie dan wie heeft er meer straf verdiend.
[...]

"onderuit gehaald" is in de categorie "ben ik het ermee eens?", niet "voegt dit iets toe aan de discussie?" of "is dit een serieus argument of een poging tot trollen?", dus dat zou geen invloed moeten hebben op de moderatie, toch?
Een stelling die onderuit wordt gehaald kan wel degelijk invloed hebben op een score die wordt gegeven. Immers, onzin of geklets in de ruimte kan nooit een hoge score krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwijk
PcDealer schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 00:18:
Een stelling die onderuit wordt gehaald kan wel degelijk invloed hebben op een score die wordt gegeven. Immers, onzin of geklets in de ruimte kan nooit een hoge score krijgen.
Ik ben bang dat we wat ver afwijken van waar dit forum voor bedoeld is. Gelukkig is het niet nodig dat we het overal helemaal over eens zijn; ik denk dat in dit geval de conclusie moet zijn dat jij en ik een andere mening hebben over de relevantie (en dus de moderatie-score) van die post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

robvanwijk schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 00:05:
[...]

Iemand waar ingebroken wordt lijdt zelf schade, de schade die ontstaat bij een bedrijf dat gehackt wordt komt uiteindelijk terecht bij de aandeelhouders, klanten en mogelijk ook bij de medewerkers. Daar gaat de vergelijking gewoon mank. Een bedrijf heeft daarmee ook een verplichting tegenover die partijen. Natuurlijk zijn ze slachtoffer, maar dat wil niet zeggen dat ze niets te verwijten valt. De suggestie dat er sprake is van overmacht en dit niet voorkomen had kunnen worden gaat voorbij aan alle theorie op gebied van IT beheer en informatie beveiliging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jpsch in 'nieuws: 'AIVD infiltreerde bij Russische staatshackers''

Lijkt me geen 62x +2 waard, laat staan 35x +3. Mag denk ik wel ff naar gekeken worden. Max +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

wildhagen schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 00:40:
jpsch in 'nieuws: 'AIVD infiltreerde bij Russische staatshackers''

Lijkt me geen 62x +2 waard, laat staan 35x +3. Mag denk ik wel ff naar gekeken worden. Max +1.
Het is grappig bedoeld, maar ik geef het een 0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zie denk ik iets over het hoofd. Waarom krijgt dit zo massaal -1?
Ik heb de post een paar keer gelezen en de linkjes gevolgd, maar zie zo 1,2,3 niet wat er nou zo heel verschrikkelijk erg aan die post is dat het meteen volledig ongewenst is?
FullMetalPanic in 'nieuws: 'AIVD infiltreerde bij Russische staatshackers''
Het komt misschien lichtelijk “aluhoedje” over in ‘t begin maar of dat nou een -1 waard is...

Onder het Maersk topic wordt trouwens echt heel raar gemod. Volgens mij heeft iemand veel zitten minnen en plussen precies op de plekken waar t niet hoort. Ik heb doodnormale posts van oa tribits, watercoolertje, olaf van der spek, etc zetjes moeten geven of boosten om van -1 af te komen. Maar tegelijkertijd staan er ook een aantal juist op +2, soms in dezelfde thread. Misschien handig om de reacties onder dat artikel nog eens na te lopen en wellicht kijken of het dezelfde mensen zijn die de +2/+3 uitdelen bij mee eens en de -1 bij posts waar ze t niet mee eens zijn.
De meesten hebben nu geen of nauwelijks nog zetjes nodig trouwens, maar het is imho een beetje een chaos; vooral qua moderaties op meer recentere posts.

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 26-01-2018 05:39 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Tribits schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 00:37:
[...]

Iemand waar ingebroken wordt lijdt zelf schade, de schade die ontstaat bij een bedrijf dat gehackt wordt komt uiteindelijk terecht bij de aandeelhouders, klanten en mogelijk ook bij de medewerkers. Daar gaat de vergelijking gewoon mank. Een bedrijf heeft daarmee ook een verplichting tegenover die partijen. Natuurlijk zijn ze slachtoffer, maar dat wil niet zeggen dat ze niets te verwijten valt. De suggestie dat er sprake is van overmacht en dit niet voorkomen had kunnen worden gaat voorbij aan alle theorie op gebied van IT beheer en informatie beveiliging.
Maar het is toch nog steeds inhoudelijk? Ik twijfel zelf tussen +1 en +2 en snap als je naar +1 neigt omdat hij wat zweverig is en er wel erg veel randzaken bij betrekt. Maar offtopic vind ik het niet. Ben zelf wel op +1 geëindigd en dan is +3 idd een te grote afwijking, maar geen hele extreme als je het als +1 of +2 ziet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Nog een paar belachelijke -1 moderaties:
Tribits in 'nieuws: Maersk herinstalleerde 45.000 pc's in 10 dagen na NotPety...

Die laatste heb ik in een andere reactie nog wat genuanceerd, voor iedereen die misschien terechte twijfels had.

Ik zie hier werkelijk nergens een troll of flame bait in tegenstelling tot de aanvallende manier vol onjuiste aannames in de reacties waar ik op reageer. Ik geef duidelijk aan vanuit mijn eigen expertise te redeneren en reageren en krijg verder weinig inhoudelijke argumenten.

Verwijderd in 'nieuws: Maersk herinstalleerde 45.000 pc's in 10 dagen na NotPetya...

Waarom deze reactie een +2 krijgt is mij ook een raadsel. Er zijn diverse andere goed onderbouwde reactie die de werkwijze van Maersk in twijfel trekken, dat heeft niets te maken met boze Tweakertjes.
Verwijderd in 'nieuws: Maersk herinstalleerde 45.000 pc's in 10 dagen na NotPetya...

[ Voor 9% gewijzigd door Tribits op 26-01-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Eens met alles hierboven :) Volgens mij staat het ook allemaal weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

bbob in 'nieuws: Europese Commissie wil Nederland beboeten voor niet impl...

Mensen voor 'sukkels' uitschelden lijkt me eerder een -1 dan een +1 (om het over de +2's en zelfs +3 maar niet te hebben...).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:34
https://tweakers.net/nieu...ction=11094289#r_11094289

Geen idee waarom dit een -1 krijgt. Is gewoon een mening, maar blijkbaar geen populaire. +0 of +1 is meer op zijn plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Mythio schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:14:
https://tweakers.net/nieu...ction=11094289#r_11094289

Geen idee waarom dit een -1 krijgt. Is gewoon een mening, maar blijkbaar geen populaire. +0 of +1 is meer op zijn plek.
Die kan gewoon op 0 wat mij betreft. Een ontopic persoonlijke mening maar niet echt interessant voor een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand deze idioot eens op zn vingers tikken, leuk dat hij mij probeert te trollen, maar dit gaat echt over de grens. Als hij zo ongerust is over mijn seksleven dan mag hij mij PM'en, dit is Tweakers onwaardig.

Becquerel in 'nieuws: 'Malware vervangt bitcoinadres in Windows-klembord''

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2018 15:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Langsgelopen, en alles staat nu goed. Maar je bent daar eerlijk gezegd zelf niet minder fout bezig om eerlijk te zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Njah, beetje spelen met een trol. Maar goed, ik klaag ook niet als ik een -1 krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:53:
Njah, beetje spelen met een trol. Maar goed, ik klaag ook niet als ik een -1 krijg.
Je mag jouw e-mail even lezen. Zo gaan we niet met elkaar om op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DvonDutch84 in 'nieuws: 'AIVD infiltreerde bij Russische staatshackers''

Dit lijkt me geen 0 (en al helemaal geen +3...), maar eerder -1 wegens moderatiegeklaag. Nota bene over andermans reactie ook nog...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

RoD schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:27:
Eens met alles hierboven :) Volgens mij staat het ook allemaal weer goed.
Over de hele linie wel wat beter, maar er zijn er nog steeds een paar die op -1 staan. Het begint nu een beetje op een persoonlijke wraakactie van iemand te lijken. Ik heb toegegeven dat ik fout zet met de bewoording en verder zie ik niet in wat er ongewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Daar ga ik even naar kijken, dank voor de melding.

Treenaks in 'nieuws: Rutte: nieuwe Wiv is nodig zodat diensten vervolgonderzo... is geen +2.

Er staan behoorlijk wat reacties scheef bij dat topic: onterechte +3's en +2's die nog aardig wat moderatie nodig hebben. Wie helpt?

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 27-01-2018 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Bor schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:44:
Daar ga ik even naar kijken, dank voor de melding.

Treenaks in 'nieuws: Rutte: nieuwe Wiv is nodig zodat diensten vervolgonderzo... is geen +2.

Er staan behoorlijk wat reacties scheef bij dat topic: onterechte +3's en +2's die nog aardig wat moderatie nodig hebben. Wie helpt?
Done. Sommige reacties zijn echter zodanig lang dat ik m'n twijfels heb met het modereren, dus modereer ik sommigen maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:00
Blijkbaar is het niet leuk als je regelgeving aanhaalt:
ChojinZ in 'reviews: DJI Mavic Air - Een Mavic in een Spark-jasje'

4 keer -1? Lijkt mij niet....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
ChojinZ schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:49:
Blijkbaar is het niet leuk als je regelgeving aanhaalt:
ChojinZ in 'reviews: DJI Mavic Air - Een Mavic in een Spark-jasje'

4 keer -1? Lijkt mij niet....
Je staat momenteel op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:00
Bor schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:51:
[...]

Je staat momenteel op +1.
Hmmmm.... gek.... 2 minuten geleden was ik nog 'off-topic'.... zal wel een refresh dingetje van mijn kant zijn geweest... :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
ChojinZ schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:54:
[...]

Hmmmm.... gek.... 2 minuten geleden was ik nog 'off-topic'.... zal wel een refresh dingetje van mijn kant zijn geweest... :+
Nope, een enkele moderatie zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

johnkeates in 'nieuws: The Linux Foundation kondigt LinuxBoot aan'

Stond +3, maar na mijn +1 mod reeds gezakt naar +2. Echter lijkt mij dit niet informatieve info, dit lijkt mij vrij basic voor Tweakers en computers en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Hij staat al op -1 maar deze bevat een persoonlijke aanval op een tweakers mederwerker:

regmaster in 'nieuws: Storing door ddos-aanval treft na ABN Amro en ING ook R...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Zo expliciet is die aanval niet en de -1 is goed genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
-1 lijkt mij prima voor deze trieste reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Sharkoon in 'nieuws: WhatsApp ondersteunt Apple CarPlay met nieuwe versie'
Deze in de gaten houden, krijgt veel mee eens moderaties...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas loop ik wel eens een -1 op. Ook in het volgende onderwerp.
nieuws: Ddos-aanval treft ook de Belastingsdienst

Ik loop ze vooral op bij cryptocurrency en sleepwet, of Russen gerelateerde onderwerpen.
maar soms snap ik niet goed wat ik precies verkeerd heb gedaan. Zo ook bij dit onderwerp.

Gelukkig krijg ik ook wel eens een +2, en +1. Maar wil ook gewoon een mening over de ddos en cryptomunten kunnen uiten, zonder direct een -1 aan mijn broek te krijgen. Blijkbaar een leerpuntje bij mij waarvan ik niet weet waarom het nu gebeurt. Zo kan ik mijn posts niet verbeteren. Graag feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Bij het onderwerp nieuws: Ddos-aanval treft ook de Belastingsdienst krijg ik steeds een -1 als ik zeg dat je wel iets aan een DDoS kan doen. Maakt mij niet uit maar als dit het niveau is tegenwoordig ben ik wel weer even klaar met reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

@GrooV Je kan het beste een linkje naar de berichten in kwestie posten zoals GrooV in 'nieuws: Ddos-aanval treft ook de Belastingsdienst'

Overigens denk ik dat je het voorkomen van een DDoS wel erg makkelijk voor doet komen. Desondanks geen -1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:15:
Helaas loop ik wel eens een -1 op. Ook in het volgende onderwerp.
nieuws: Ddos-aanval treft ook de Belastingsdienst

Ik loop ze vooral op bij cryptocurrency en sleepwet, of Russen gerelateerde onderwerpen.
maar soms snap ik niet goed wat ik precies verkeerd heb gedaan. Zo ook bij dit onderwerp.

Gelukkig krijg ik ook wel eens een +2, en +1. Maar wil ook gewoon een mening over de ddos en cryptomunten kunnen uiten, zonder direct een -1 aan mijn broek te krijgen. Blijkbaar een leerpuntje bij mij waarvan ik niet weet waarom het nu gebeurt. Zo kan ik mijn posts niet verbeteren. Graag feedback.
Graag volgende keer je reactie doorgeven. Nu moest ik ctrl + F doen, dat is niet zo erg maar maakt het makkelijker voor ons modders.

De reden dat je gemind wordt kan door 2 dingen komen:
  1. Je trekt conclusies zonder echt te weten of de Russen het waren. Zonder linkjes. Maar ach, zowel voor- als tegenstanders komen zonder bronnen aan (zelfs de AIVD komt niet met bronnen behalve zichzelf). Persoonlijk een 0, alhoewel een +1 ook nog wel verdedigbaar is.
  2. Je zeurt over de moderatie dat je een -1 krijgt. Als je dat weghaalt denk ik dat het gros van de mods het een +1 post vinden

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-01-2018 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:42:
[...]

Graag volgende keer je reactie doorgeven. Nu moest ik ctrl + F doen, dat is niet zo erg maar maakt het makkelijker voor ons modders.

De reden dat je gemind wordt kan door 2 dingen komen:
  1. Je trekt conclusies zonder echt te weten of de Russen het waren. Zonder linkjes. Maar ach, zowel voor- als tegenstanders komen zonder bronnen aan (zelfs de AIVD komt niet met bronnen behalve zichzelf). Persoonlijk een 0, alhoewel een +1 ook nog wel verdedigbaar is.
  2. Je zeurt over de moderatie dat je een -1 krijgt. Als je dat weghaalt denk ik dat het gros van de mods het een +1 post vinden
Thanks! Het is inderdaad een aanname van mij dat ik denk dat het de Russen zijn. Kan ik niet onderbouwen. Ik zal dat verduidelijken. Daarnaast zal ik de edit over moderatie verwijderen.
Dank je voor de feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:29

StrongArmLance

Endless flow

nieuws: 'Vertrouwen in sociale media blijft laag'

(bijna) Elke +2 in dit artikel is gewoon een +1.

2 in deze thread: Nature in 'nieuws: 'Vertrouwen in sociale media blijft laag''

en 2 in deze: Dacuuu in 'nieuws: 'Vertrouwen in sociale media blijft laag''

niet op de tijd gelet, loopt wel los.

[ Voor 4% gewijzigd door StrongArmLance op 29-01-2018 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
Zeg Tweakers moderatie, kunnen jullie eens een behoorlijk moderatie systeem bedenken? Ik weet het, ik roep dit jaarlijks, maar als blijkt dat je moderatie system kudt metd peertjes is, doe er dan wat aan. -1 is steeds meer een "ik ben het er niet mee eens". Dat is emotie, dat heeft geen plek in moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
nullbyte in 'nieuws: WhatsApp Business is beschikbaar in Nederland' mist onderbouwing.
Oyxl schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:17:
Zeg Tweakers moderatie, kunnen jullie eens een behoorlijk moderatie systeem bedenken? Ik weet het, ik roep dit jaarlijks, maar als blijkt dat je moderatie system kudt metd peertjes is, doe er dan wat aan. -1 is steeds meer een "ik ben het er niet mee eens". Dat is emotie, dat heeft geen plek in moderatie.
Dit is niet het topic om dergelijke klachten te uiten. Feedback is welkom maar kom dan tenminste met onderbouwing en tips waar je het graag anders zou willen zien. Dat gezegd te hebben zie ik weinig van jouw recente reacties die onterecht op -1 staan.

[ Voor 60% gewijzigd door Bor op 30-01-2018 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Slavy in 'nieuws: Gerucht: Microsoft overweegt EA over te nemen'

2 dingen:

1. Vind dat het niet een -1 waard is, eerder een 0. Voegt niks toe, daar ben ik het mee eens, maar het is geen flamebait of troll.
2. Ik begrijp jouw admin edit niet @Bor , heb mijn reactie niet gewijzigd, dit was mijn originele reactie en heb hem niet naderhand bewerkt om een reactie tegen alle - kudo's te geven.

Pagina: 1 ... 27 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2