Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.244 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:18

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dat is inderdaad niet hoger dan +1. Deze heeft nog een zetje nodig.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is offtopic, hoogstens. Aan de andere kant, de reactie heeft wel enkel ten doel om te trollen; ongewenst dus en gehandicapt is te generaliserend namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

CH4OS schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:22:
[...]
Het is offtopic, hoogstens. Aan de andere kant, de reactie heeft wel enkel ten doel om te trollen; gehandicapt is te generaliserend namelijk.
Het is lastig, zou inderdaad ook op -1 kunnen dan.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WhatsappHack in 'nieuws: Medeoprichter en directeur Ronald Prins vertrekt bij...

Gezien het getroll in de laatste alinea lijkt me dit eerder een -1 dan een +1? Die +2's en zelfs +3's zijn natuurlijk al helemaal modmisbruik te noemen, mag wel even naar gekeken worden imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
nino_070 in 'nieuws: Windows 10 Insider-build bevat zoekfunctie met nieuwe in...
Nu weet ik dat taalverbeteraars zich niet geliefd maken op Tweakers, maar buiten dat stel ik volgens mij terecht een kritische noot bij de comment waar ik op reageer. Imo. +1 ipv 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ben erg benieuwd waarom ik hier een nul-score krijg: TimMer in 'nieuws: Adata maakt koeler voor m2-ssd's met heatsink, ventilator ...

Terwijl deze reactie, die stukken minder inhoudelijk is, +1 krijgt: iCore in 'nieuws: Adata maakt koeler voor m2-ssd's met heatsink, ventilator ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd in 'nieuws: Duitse toezichthouder verbiedt kindersmartwatches met...
124 (!) keer +3 :F
Vrijwel niemand die het op +1 waardeert wat volgens mij het enige juiste is. Of ben ik nou zo gek?
Ik zie eigenlijk weinig verschil tussen beide reacties, beide +1 nu. :)
nino_070 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:24:
nino_070 in 'nieuws: Windows 10 Insider-build bevat zoekfunctie met nieuwe in...
Nu weet ik dat taalverbeteraars zich niet geliefd maken op Tweakers, maar buiten dat stel ik volgens mij terecht een kritische noot bij de comment waar ik op reageer. Imo. +1 ipv 0.
Eerlijk gezegd zou ik het eerste stukje over de Van Dale op -1 waarderen en het tweede gedeelte met inhoud op +1. Wat dat betreft kan ik me prima voorstellen dat dat zich middelt naar een 0 voor velen.

[ Voor 73% gewijzigd door Tjolk op 22-11-2017 08:58 ]

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ger schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:55:
Vrijwel niemand die het op +1 waardeert wat volgens mij het enige juiste is. Of ben ik nou zo gek?
[...]
Ik zie daar de meerwaarde nog wel in, een +2 wel. Het schept context in dit verhaal Maar ik ben met je eens dat +3 wat teveel van het goede is.

MrBernard in 'nieuws: Google verzamelt locatie Android-gebruikers als locatie...
Deze staat wel erg hoog en valt nu nog te corrigeren.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Ger schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:55:
Ik vind dit een zeer goede toevoeging: uit verschillende onderzoeken is gebleken dat mensen niet alleen hun eigen nut/welvaart maximaliseren, maar wel degelijk ook oog hebben voor de medemens.
Eerlijk gezegd zou ik het eerste stukje over de Van Dale op -1 waarderen en het tweede gedeelte met inhoud op +1. Wat dat betreft kan ik me prima voorstellen dat dat zich middelt naar een 0 voor velen.
Niet om te ranten ofzo, maar oprecht: waarom is het wel "goed" om iemand inhoudelijk te corrigeren, maar niet om iemand taalkundig te corrigeren? Zijn comment kan nu gewoon op twee manieren geïnterpreteerd worden, omdat hij het woord 'mits' verkeerd gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
nino_070 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:58:

Niet om te ranten ofzo, maar oprecht: waarom is het wel "goed" om iemand inhoudelijk te corrigeren, maar niet om iemand taalkundig te corrigeren? Zijn comment kan nu gewoon op twee manieren geïnterpreteerd worden, omdat hij het woord 'mits' verkeerd gebruikt.
Sowieso moeten mensen die het woord 'mits' verkeerd gebruiken gewoon een wereldwijd internetverbod krijgen, mits ze het willens en wetens doen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
nino_070 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:58:
[...]

Ik vind dit een zeer goede toevoeging: uit verschillende onderzoeken is gebleken dat mensen niet alleen hun eigen nut/welvaart maximaliseren, maar wel degelijk ook oog hebben voor de medemens.
[quote]Ik zeg ook niet dat hij geen gelijk heeft met wat hij zegt (ben het er goeddeels mee eens), maar het heeft weinig met het originele onderwerp van doen. Off topic vind ik een beetje te ver gaan, maar essentiële toevoeging aan het artikel is het zeker niet.

Desalniettemin staat-ie nog steeds rock solid op +3 en daar komt-ie zonder modfix ook niet meer vanaf.
Als je iedere taalfout zou gaan corrigeren in de comments, dan blijft er weinig lol over aan het lezen van de comments. Ik gok dat al gauw de helft van de comments niet 100% in correct Nederlands opgesteld zijn. Het heeft weinig zin om daarover te gaan muggenziften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lednov in 'reviews: Minder nieuw glas in de grond - Waarom de glasvezelaanleg...

Lijkt me dat deze van wat linkjes voorzien mag worden, vooraleer deze echt +3 is?

Yucko in 'reviews: Minder nieuw glas in de grond - Waarom de glasvezelaanleg ...

Is ook geen +2.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 22-11-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ger schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:17:
[...]

Als je iedere taalfout zou gaan corrigeren in de comments, dan blijft er weinig lol over aan het lezen van de comments. Ik gok dat al gauw de helft van de comments niet 100% in correct Nederlands opgesteld zijn. Het heeft weinig zin om daarover te gaan muggenziften.
Eens, maar in dit geval is het taalfout die desastreus is voor de inhoud van de post. Dat vind ik wel een essentiële correctie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ger schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:17:
[...]

Als je iedere taalfout zou gaan corrigeren in de comments, dan blijft er weinig lol over aan het lezen van de comments. Ik gok dat al gauw de helft van de comments niet 100% in correct Nederlands opgesteld zijn is. Het heeft weinig zin om daarover te gaan muggenziften.
O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Eerste Kamer stemt in met wet die politie kentekens vie...
OriginalFlyingdutchman in 'nieuws: Eerste Kamer stemt in met wet die politie ...
bytemaster460 in 'nieuws: Eerste Kamer stemt in met wet die politie kentekens...
Senaxx in 'nieuws: Eerste Kamer stemt in met wet die politie kentekens vier w...

Ik weet niet hoor, maar geen van allen zijn een +3, bij lange na niet zelfs. Bij die laatste kom ik zelfs niet verder dan een 0.

Toch krijgen ze allemaal massale hoeveelheden +3's.

Kan daar eens naar gekeken worden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Je bent me voor @wildhagen, wilde ze net rapporteren hier. Kansloos om zeker die eerste nog op normale manier goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb zo het idee dat in het achtergrond artikel over glasvezel wat meningmodders actief zijn:

delta1 in 'reviews: Minder nieuw glas in de grond - Waarom de glasvezelaanleg...

Richh in 'reviews: Minder nieuw glas in de grond - Waarom de glasvezelaanleg ...

batjes in 'reviews: Minder nieuw glas in de grond - Waarom de glasvezelaanleg...

Zijn allen geen +3 waardige posts. De laatste heeft weliswaar veel info, maar als dat gestaafd wordt met bronnen krijgt het pas echt de +3 meerwaarde, nu kom ik niet verder dan +1, voor alle reacties, overigens.

RMX in 'reviews: Minder nieuw glas in de grond - Waarom de glasvezelaanleg is... dit lijkt mij geen +2 waardige post, ik lees er niet echt iets informatiefs in in elk geval.

MrMarcie in 'reviews: Minder nieuw glas in de grond - Waarom de glasvezelaanl... is nu ook niet echt een +2 waardige post, verder dan +1 komt het imo niet.

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 22-11-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Persoonlijk vind ik deze eigenlijk een -2 waard ipv -1:
NorMath in 'nieuws: Internetgigant Tencent gaat PlayerUnknown's Battlegrounds...

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Euh ja, dat gaat best wel een grens over idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Ik zie dat ik hier we erg veel gemind word
nieuws: Facebook-tool gaat tonen of gebruikers Russische propaganda volgen
Vraag me sterk af of het terecht is

Ben niet slim, maar wel dom

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AJediIAm in 'reviews: Minder nieuw glas in de grond - Waarom de glasvezelaanl...
En
Jonathan-458 in 'reviews: Minder nieuw glas in de grond - Waarom de glasvezel...

Lijken mij nu ook niet echt +2 posts?

EDIT:
Lednov in 'reviews: Minder nieuw glas in de grond - Waarom de glasvezelaanleg... lijkt mij ook geen +3?

Zo missen wel veel posts een juiste moderatie in dit artikel, naar mijn idee, eentje die ook best wel gevoelig is voor mening- en mee-eens-modders.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 23-11-2017 09:48 ]

• Tjolk
Het is terecht. Je weet dit forum ook te vinden, dus dan weet je donders goed waarom.

• jmerle
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 05:13
Verwijderd in 'nieuws: EvLeaks: Samsung Galaxy S9 krijgt stereospeakers en beh...

Geen -1

[ Voor 9% gewijzigd door jmerle op 23-11-2017 11:57 ]

• BarnET
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-08 16:51
nieuws: Facebook-tool gaat tonen of gebruikers Russische propaganda volgen

Ze verdraaien dingen vaak ook kleine dingen zoals die koi karper gate. Inzoomen op trump shinzo abe eruit croppen zoals het lijkt dat hij ongenuanceerd z'n bakje omkieperd. Terwijl abe zelf eerst z'n bakje dumpte.
YouTube: COMPARISON: CNN Misleading Video of Trump Feeding Koi Fish vs. AFP -...

Ze fluisteren een focus groep in wat ze moeten zeggen
YouTube: CNN CAUGHT FEEDING ANSWERS TO FOCUS GROUP: America's already great.

Hier de calling for peace.
YouTube: BUSTED again! CNN LIES @AnaCabrera EDITS out Kimberly Neal's CAL...

Dan dat eindeloze gehuil over trump en rusland collusion terwijl er gewoon nog geen hard bewijs is.
kan zo nog 10 voorbeelden geven van de laatste 2 jaar.

CNN = fake news.

Stond eerst op +2 (2x) en nu 6x -1 om hem te weg te krijgen. Tegelijk kreeg de bovenliggende post 6x +3. Lijkt me een geval dat iemand echt zijn modrechten moet inleveren omdat hij met moderatie z'n eigen politieke voorkeur beloond. Daar is een moderatie systeem niet voor bedoeld

• Tjolk
Deze mag nog wel wat zetjes krijgen idd.

@BarnET ik weet even niet over welke post(s) je het nu hebt? :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Wat is er mis met sommige mensen. Mee eens Reply ook -1 gegeven

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

HawVer schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:35:
[...]

Wat is er mis met sommige mensen. Mee eens Reply ook -1 gegeven
Same here :)

• Meg
  • Niet online

Meg

Laat maar.

[ Voor 97% gewijzigd door Meg op 23-11-2017 20:33 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Markimoo schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:27:
[...]

Het is geen -2 waard, het is niet tegen de Algemene voorwaarden van Tweakers, een -1 is een mooie score.
Zullen we dergelijke beslissingen gewoon aan de crew overlaten? Deze betreffende reactie is in behandeling.

• Meg
  • Niet online

Meg

Zou beter zijn als die meningmodders e.d. worden aangepakt i.p.v. te zeiken op mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:06

Tribits

Onkruid vergaat niet

Markimoo schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:33:
Zou beter zijn als die meningmodders e.d. worden aangepakt i.p.v. te zeiken op mij.
Oproepen tot moord is in strijd met de wet, dan heb je als website niet meer de vrijheid om ze te laten staan. Daar hebben de algemene voorwaarden verder niets mee te maken. En ook als dergelijke oproepen in bedekte bewoordingen plaatsvinden verandert daar weinig aan.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Bor

Bor

Topicstarter
Markimoo schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:33:
Er wordt niet op je gezeken echter zijn dit soort beslissingen altijd aan de crew zoals ook in de "let op" staat vermeld. Dat zou je nu toch wel moeten weten Markimoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Iannis in 'plan: Black Friday begint bij Tweakers'

Mag naar -2 denk ik? Wist niet dat er nog steeds kindertjes waren die helemaal geilen op first posts, maar blijkbaar zijn ze er nog :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:06:
Iannis in 'plan: Black Friday begint bij Tweakers'

Mag naar -2 denk ik? Wist niet dat er nog steeds kindertjes waren die helemaal geilen op first posts, maar blijkbaar zijn ze er nog :X
Die heb ik even opgepakt. Erg storend inderdaad. Dank voor de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Eeki in 'reviews: Google Pixel 2 XL - Pientere uitblinker met pijnlijke uitgl...
Zo'n oneliner die al tigduizend keer geplaatst is hoeft van mij geen +2 te krijgen. Eerder 0 of in een goede bui +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
SteveWoz in 'nieuws: 'Meerderheid werknemers gebruikt geen wachtwoordbeheerder'' is geen +3 / +2. In het geval van bv Keepass doet het niet eens ter zake. Een +1 lijkt mij de juiste score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

CyberMania in 'plan: Tweakers valt in de prijzen bij Website van het Jaar-ver...
Deze "kritische geluiden" horen hier op GoT, en niet onder een "Bedankt voor het stemmen".
Ook al is het een lang en degelijk verhaal, er wordt flinke kritiek gegeven waarvan ik denk: "Ohja joh? Doe eens beter dan..."
En imho is de reactie dan ook een -1 waard.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Lednov in 'plan: Black Friday begint bij Tweakers'
En de reacties hierop. De +2 en +3's zijn niet van de lucht. Nu maken ze zeker een valide punt hoor, maar ik vind het nogal overgewaardeerd allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ulysses schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:50:
CyberMania in 'plan: Tweakers valt in de prijzen bij Website van het Jaar-ver...
Deze "kritische geluiden" horen hier op GoT, en niet onder een "Bedankt voor het stemmen".
Ook al is het een lang en degelijk verhaal, er wordt flinke kritiek gegeven waarvan ik denk: "Ohja joh? Doe eens beter dan..."
En imho is de reactie dan ook een -1 waard.
Totaal mee oneens. De reactie is erg ontopic: Hij zet uiteen waarom tweakers niet de beste nieuwssite is. Dat doet hij goed geformuleerd en met uitgebreide argumenten. Je kunt discussiëren of het niet een +2 zou moeten zijn, maar een -1 is een grove mismoderatie.

Je opmerking over wat jij erbij denkt, even los van de enorme drogredenatie (kritiek leveren hoeft niet te impliceren dat je het zelf beter kan), neigt bovendien wel heel erg naar meningmoderatie.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

.oisyn schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:26:
[...]
neigt bovendien wel heel erg naar meningmoderatie.
Ik heb volgens mij 5 revisies van het moderatiebeleid meegemaakt hier, van toen "+1 Grappig" nog een ding was, vertel jij maar eens welke individuele moderatie geen meningmod is.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ulysses schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:30:
[...]

Ik heb volgens mij 5 revisies van het moderatiebeleid meegemaakt hier, van toen "+1 Grappig" nog een ding was, vertel jij maar eens welke individuele moderatie geen meningmod is.
Volgens mij snap je best wat ik bedoel, en als dát het punt is waar je je in deze discussie op wilt concentreren dan zijn we snel uitgepraat :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
.oisyn schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:26:
[...]

Totaal mee oneens. De reactie is erg ontopic: Hij zet uiteen waarom tweakers niet de beste nieuwssite is. Dat doet hij goed geformuleerd en met uitgebreide argumenten. Je kunt discussiëren of het niet een +2 zou moeten zijn, maar een -1 is een grove mismoderatie.
Bovenstaande ben ik het geheel mee eens :)

Ik heb wel eens véél slechtere reacties gezien. Natuurlijk kun je zeggen dat feedback op het forum hoort in het juiste topic maar dit is mijns inziens een echt goed inhoudelijke reactie op wat verder een .plan is. Natuurlijk zit er een kleine sneer in m.b.t. het suggereren dat gratis goodies meer exposure van Tweakers opleveren maar dat kan ik gezien de rest van de reactie prima door de vingers zien.

We krijgen het niet veel beter dan dit en ik vind dat hij het héél netjes brengt. -1 is echt veel te laag, ik kan me zelfs goed vinden in een +2. Je ziet ook dat de kritiek dieper in de thread opgepakt wordt door @Olaf die er inhoudelijk op ingaat. Dus nee, dit soort reacties (hoewel uiteraard de regel geldt: feedback op nieuws hoort in forum) moeten we absoluut niet wegmodereren. Het past goed in de context van het 'artikel', welke tevens een .plan is en dus wat losser gemodereerd kan worden.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

zeef in 'plan: Tweakers valt in de prijzen bij Website van het Jaar-verkiezing'

63x +3 lijkt me een beetje overdreven, ook al is het een .plan.

Hier lijkt een +1 me wel voldoende?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cloud schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:57:
Dus nee, dit soort reacties (hoewel uiteraard de regel geldt: feedback op nieuws hoort in forum) moeten we absoluut niet wegmodereren. Het past goed in de context van het 'artikel'
Sterker nog, ik kan niet een méér ontopic reactie bedenken dan eentje die over de uitslag gaat (waarom X wel of juist niet heeft gewonnen) onder een artikel dat de uitslag van een verkiezing presenteert :P

Dat het toevallig of tweakers zelf gaat is bijzaak. Het had net zo goed over nu.nl kunnen gaan. En die reacties zijn imho een heel stuk zinvoller dan de honderden felicitaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

_ferry_ in 'plan: Black Friday begint bij Tweakers'
Geen +3, de link staat sowieso zoals aangegeven op de actie pagina en daarnaast in het nieuwsbericht zelf.

200 fish found!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ger schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:18:
Lednov in 'plan: Black Friday begint bij Tweakers'
En de reacties hierop. De +2 en +3's zijn niet van de lucht. Nu maken ze zeker een valide punt hoor, maar ik vind het nogal overgewaardeerd allemaal.
Onbegrijpelijk vind ik dit. Dat /jij/ het overgewaardeerd vindt betekent niet dat die 300+ mensen die een +3 hebben gegeven geen gelijk hebben. Lednov maakt een valide punt. Hij heeft kritiek op de wijze waarop tweakers iets presenteert. Het wegmodereren van zijn kritiek bevestigt precies het punt dat hij maakt, nml het commerciële karakter van het bericht gaat voor het belang van eerlijkheid en de community.

Verzoek van mij dus om de moderatie te laten voor wat die was: de community heeft hier gewoon gelijk, en niet die ene zure mod die het niet aanstaat. Of leg mij uit wat er mis is met zijn kritiek, waarom die niet bovenaan mag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Eh, misschien omdat het de verkeerde plaats is? Boven ieder artikel, zo hier ook, staat een link "Feedback". Daar hoort zulks thuis, niet in de commentaar sectie van een artikel.

Zoals ik al schreef: ze maken een valide punt. +1 kan ik daarom nog inkomen, maar feitelijk zou het volgens de richtlijnen off topic zijn. Zo zuur ben ik dus niet, want ik gun ze een beetje extra. ;)

Overigens kan ik geen modfix uitvoeren, dus het is sowieso niet 1 zure mod geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Appelsap schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:23:
[...]
Verzoek van mij dus om de moderatie te laten voor wat die was: de community heeft hier gewoon gelijk, en niet die ene zure mod die het niet aanstaat. Of leg mij uit wat er mis is met zijn kritiek, waarom die niet bovenaan mag staan.
Er is niets mis met de kritiek, het voldoet alleen niet aan de richtlijnen voor de must read (+3). Hoeveel +3 moderaties er zijn gegeven zegt niet altijd iets over hoe passend de betreffende score is en al helemaal niets over de hoeveelheid mensen die +3 gegeven hebben gezien er met verschillende wegingen wordt gewerkt.

Is er iets mis met kritiek? Zeker niet, mits dit goed en netjes van onderbouwing is voorzien. Dat is juist een van de sterke punten van Tweakers als je het mij vraagt. Kritiek is welkom wanneer het aan eerder genoemde voorwaarden voldoet maar dat wil niet altijd zeggen dat er iets met die kritiek gedaan moet worden. Aan komen met zaken als "zure mod" sterken je punt in ieder geval niet.

In dit betreffende geval lijken het vooral veel " mee eens " moderaties te zijn ipv dat er echt op de objectieve inhoud / kwaliteit is gemodereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

[...]

Onbegrijpelijk vind ik dit. Dat /jij/ het overgewaardeerd vindt betekent niet dat die 300+ mensen die een +3 hebben gegeven geen gelijk hebben. Lednov maakt een valide punt. Hij heeft kritiek op de wijze waarop tweakers iets presenteert. Het wegmodereren van zijn kritiek bevestigt precies het punt dat hij maakt, nml het commerciële karakter van het bericht gaat voor het belang van eerlijkheid en de community.

Zoals @Ger ook al aangeeft kun je via de feedback knop in Geachte Redactie feedback geven. Los van dat punt, maar inhoudelijk wat betreft die reactie krijg ik niet de indruk dat het artikel suggereert dat de aanbiedingen "exclusief" voor tweakers zijn.
Sinds twee jaar kan een beperkt aantal partners zijn aanbiedingen extra aandacht geven via onze eigen Black Friday-actiepagina. Deze pagina staat altijd 'roodgloeiend' en daarom hebben we hem ook dit jaar opgetuigd met aantrekkelijke aanbiedingen, van zowel Nederlandse als Belgische webshops.
Lijkt mij vrij duidelijk dat het geen Tweakers exclusieve aanbiedingen zijn, alleen zoals er staat dat de winkels via de Tweakers actie pagina hun aanbiedingen extra aandacht mogen geven.

Het tweede punt dat de kortingen lang niet altijd zo spectaculair zijn of soms nep kortingen is een vrij veel gemaakte opmerking, en zit naar mijn mening zeker ook wat in, maar is geen +3 waard.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

[...]

Onbegrijpelijk vind ik dit. Dat /jij/ het overgewaardeerd vindt betekent niet dat die 300+ mensen die een +3 hebben gegeven geen gelijk hebben. Lednov maakt een valide punt.
Het hele Tweakers moderatiesysteem gaat er van uit dat je een reactie objectief modereert. Dat heeft dus niets te maken met vinden of gelijk hebben (tenzij feitelijk onjuist, maar dat is een mening per definitie niet). Het probleem is dat deze reactie volgens die objectieve criteria een +1 waard is, en jouw omschrijving bevestigt dat. Hij heeft een punt, maar ook niet meer dan dat. +2 als je meerdere punten of bijzonder goed inzicht toont. +3 als je uitzonderlijk goed inzicht toont of specifieke informatie hebt die niet bij iedereen bekend is. Je kan er nog eens een puntje naast zitten, maar die opmerking van Lednov is toch wel redelijk een open deur.

+1. +2 en +3 staan niet voor eens, erg mee eens en heel erg mee eens. In dat opzicht is het Tweakers moderatiesysteem ingehaald door de tijd waarin je likes en duimpjes uitdeelt aan je vrienden. Aan de andere kant kan je op je klompen aanvoelen dat +3 niet bedoeld is om wat meer gewicht in de strijd te gooien. Als dat zo was zou het hele systeem niet meer dan een -1 en een +3 waardering nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mee eens. Maar ik vind het feit dat de score van reacties kunnen worden aangepast omdat de mening van de community niet in lijn is met die van de mods nogal bizar. Da's alsof Mark Zuckerberg op een Facebook post die hij niet leuk vindt even alle positieve ratings weghaald, zodat alleen negatieve ratings blijven staan. Snap niet zo wat het hele punt van een ratingsysteem is als de moderators toch het hoogste woord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wellicht is mijn volgende reactie licht offtopic, maar ik denk dat het iets toevoegd aangezien de laptop over Freesync beschikt en ik reageer op een persoon die niet duidelijk weet wat het voordeel is.

https://tweakers.net/nieu...ction=10823235#r_10823235

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 18:51:
[...]

Mee eens. Maar ik vind het feit dat de score van reacties kunnen worden aangepast omdat de mening van de community niet in lijn is met die van de mods nogal bizar. Da's alsof Mark Zuckerberg op een Facebook post die hij niet leuk vindt even alle positieve ratings weghaald, zodat alleen negatieve ratings blijven staan. Snap niet zo wat het hele punt van een ratingsysteem is als de moderators toch het hoogste woord hebben.
Daar zit nu precies het punt, het moderatie systeem op Tweakers is geen like systeem als op Facebook, maar werkt op basis van inhoud van de reacties. De score van een reactie wordt dan ook niet gefixeerd omdat de mening niet in lijn is met die van de moderators, maar omdat de score van de reactie niet in lijn licht met de opgestelde regels in de moderatie FAQ. Die moderatie regels zijn er niet voor niets en zal je dan ook zoveel mogelijk consistent moeten toepassen.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:25

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 18:51:
...Snap niet zo wat het hele punt van een ratingsysteem is als de moderators toch het hoogste woord hebben.
Lees het stukje van Tribits eens, dan snap je misschien wat de bedoeling is van het T.net moderatiesysteem.

Helaas is dat niet interessant genoeg voor veel users die kunnen modereren en die doen graag een like/dislike.

* botoo spuit11 :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft iemand een grudge tegen mij:

Verwijderd in 'nieuws: Tesla heeft accu van 100 megawatt in minder dan honderd ...

Verwijderd in 'nieuws: Tesla heeft accu van 100 megawatt in minder dan honderd ...

Ik kan best begrijpen dat mensen boos op me worden als ik zeg dat Tesla verliesgevend is en dat de industriële units anders in elkaar zitten maar is toch netjes onderbouwt met links dus die fanboys mogen wat mij betreft een trap onder de reet krijgen.

Verder zijn er best veel 0tjes en -1tjes in die hele thread waarvan ik vind dat het helemaal geen -1 zijn, bijv:
Mraedis in 'nieuws: Tesla heeft accu van 100 megawatt in minder dan honderd d...

mikesmit in 'nieuws: Tesla heeft accu van 100 megawatt in minder dan honderd ...

En zo zie ik er wel meer, misschien goed als iemand die hele thread eens doorneemt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2017 02:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 13:56
Over de fixed moderatie van lednov..
Technisch misschien een +1, maar zo staan er nog wel een aantal meer. Dus het hier ingrijpen is willekeur helaas en leidt tot onbegrip ook bij lednov zelf. Hij krijgt voor zijn gevoel 'straf' van de mods terwijl hij een zinnig punt maakt. Tweakers krijgt hierdoor de schijn tegen zich dat ze willen dat zijn reactie minder zichtbaar mag zijn vanwege commerciele belangen. Deze houding zorgt er bijna voor dat jullie aan mij een abonnee verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xirt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06 23:00
phamoen schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 08:21:
Over de fixed moderatie van lednov..
Technisch misschien een +1, maar zo staan er nog wel een aantal meer. Dus het hier ingrijpen is willekeur helaas en leidt tot onbegrip ook bij lednov zelf. Hij krijgt voor zijn gevoel 'straf' van de mods terwijl hij een zinnig punt maakt. Tweakers krijgt hierdoor de schijn tegen zich dat ze willen dat zijn reactie minder zichtbaar mag zijn vanwege commerciele belangen. Deze houding zorgt er bijna voor dat jullie aan mij een abonnee verliezen...
Hier sluit ik mij bij aan. Het oogt inconsistent en vandaar ook dat de moderatie hier behandeld wordt. Nu is de schade al toegebracht (het nu terug veranderen heeft weinig zin aangezien de "nieuwswaarde" van het artikel al weg is na 24u en de "vlugge kopers" waarschijnlijk al geld hebben uitgegeven aan de veelal neppe aanbeidingen), maar stiekem hoop ik dat de moderators op de achtergrond nog een keer dit item bespreken en dat dit niet vaker gaat gebeuren. Ofwel altijd consistent de regels volgen, ofwel de mening van de community mee laten tellen d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Je reactie staat er net een half uur en is slechts één keer gemodereerd. Een beetje meer geduld de volgende keer. Inmiddels gecorrigeerd naar +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 22:21

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Xirt schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:05:
[...]

Ofwel altijd consistent de regels volgen, ofwel de mening van de community mee laten tellen d:)b .
Er is wel vaker aangegeven dat er ook bij opinie stukken nog een objectieve beoordeling plaats moet vinden. Daarbij zal je misschien wat sneller geneigd zijn een punt hoger of lager te gaan zitten dan gerechtvaardigd is, maar in essentie blijft het de bedoeling te beoordelen hoe goed het betoog is. Ook in dat opzicht heeft Tweakers de tijd wat tegen zich omdat stevige oneliners (ala Twitter) het op het moment goed doen. Aan de andere kant lijkt het mij niet zo moeilijk te begrijpen dat +3 er niet voor bedoeld is om jouw mening boven die van een ander te plaatsen. Net zoals -1 er niet voor bedoeld is om andermans mening weg te drukken.

Ik ben op zich niet per se tegen een systeem met likes (en eventueel dislikes), maar er kleven ook nadelen aan. Uitgesproken one liners zullen veel punten krijgen en kwalitatief goede reacties die later gepost worden zullen nooit veel punten krijgen. Het hele uitgangspunt van het Tweakers moderatie systeem is dat je juist kwalitatief goede reacties snel naar boven krijgt. Het hele uitgangspunt van Facebook is dat ze vooral zoveel mogelijk gebruikers zolang mogelijk bezig willen houden en in zekere zin betalen die daar nu ook de prijs voor door alle ongewenste gasten die ze aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zeehond schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:50:
[...]
Daar zit nu precies het punt, het moderatie systeem op Tweakers is geen like systeem als op Facebook, maar werkt op basis van inhoud van de reacties. De score van een reactie wordt dan ook niet gefixeerd omdat de mening niet in lijn is met die van de moderators, maar omdat de score van de reactie niet in lijn licht met de opgestelde regels in de moderatie FAQ. Die moderatie regels zijn er niet voor niets en zal je dan ook zoveel mogelijk consistent moeten toepassen.
Goed, dank voor al jullie reacties. Ik begin het nu beter te begrijpen. Hier wreekt zich denk ik dat Tweakers nog zo'n eigen idee kan hebben van wat de bedoeling achter moderaties is, en hoe het publiek ermee om zou moeten gaan, terwijl de werkelijkheid dit idee inhaalt. De vraag is of iedereen het +3tje gebruikt zoals bedoeld, en wat je moet doen als dat naar jullie mening niet zo is. Lednov's reactie naar beneden modereren is een straf voor Lednov, niet de mensen die in jullie visie op verkeerde basis een +3 geven.
Daarnaast is er een ander probleem. Lednov's reactie is op meerdere wijzen te lezen. Je kunt het zien als kritiek bij het artikel, en de +3 dan als 3 duimpjes omhoog. Dat is geloof ik hoe de mods hier het zien. Dus maak je er +1 van, want dat is beleid bij kritiek - die had op een andere plek moeten worden gepost. Je kunt de reactie ook lezen als aanvulling op het erg commerciële artikel - hij legt uit dat er meer achter zit dan in het artikel zelf staat. De +3 is dan volledig terecht, want zijn reactie is een essentiële toevoeging. Omdat het een toevoeging is die wel wat haaks staat op de inhoud, komt het naar beneden modereren over als het verstommen van kritiek. Zo kwam het kennelijk op Lednov over, en - voor wat het waard is - ook op mij.

My 2 cents, food for thought voor de redactie en de mods. Ik laat het verder hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke terug ontopic dan maar ;)

wjdvs in [i]Hackers stalen in 2014 1,7 miljoen inloggegevens van Imgur[/i]
Volgens mij is dit geen 'essentiële toevoeging op de discussie of het artikel' en dus geen +3, ik bedoel het is informatief, maar meer ook niet, zo relevant is het niet, dit is al een tijd bekend/kunnen mensen met wat minder kennis in dit segment zichzelf ook over informeren via google/tweakers? wat mij betreft een +1 maar gezien de hoeveelheid mensen waar dit blijkbaar essentieel voor is misschien een +2 van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Appelsap schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:55:
[...]

Goed, dank voor al jullie reacties. Ik begin het nu beter te begrijpen. Hier wreekt zich denk ik dat Tweakers nog zo'n eigen idee kan hebben van wat de bedoeling achter moderaties is, en hoe het publiek ermee om zou moeten gaan, terwijl de werkelijkheid dit idee inhaalt. De vraag is of iedereen het +3tje gebruikt zoals bedoeld, en wat je moet doen als dat naar jullie mening niet zo is. Lednov's reactie naar beneden modereren is een straf voor Lednov, niet de mensen die in jullie visie op verkeerde basis een +3 geven.
Daarnaast is er een ander probleem. Lednov's reactie is op meerdere wijzen te lezen. Je kunt het zien als kritiek bij het artikel, en de +3 dan als 3 duimpjes omhoog. Dat is geloof ik hoe de mods hier het zien. Dus maak je er +1 van, want dat is beleid bij kritiek - die had op een andere plek moeten worden gepost. Je kunt de reactie ook lezen als aanvulling op het erg commerciële artikel - hij legt uit dat er meer achter zit dan in het artikel zelf staat. De +3 is dan volledig terecht, want zijn reactie is een essentiële toevoeging. Omdat het een toevoeging is die wel wat haaks staat op de inhoud, komt het naar beneden modereren over als het verstommen van kritiek. Zo kwam het kennelijk op Lednov over, en - voor wat het waard is - ook op mij.

My 2 cents, food for thought voor de redactie en de mods. Ik laat het verder hierbij.
Een +1 moet je zeker niet zien als "straf" (daar hebben we immers de -1 en -2 voor), voor een +1 krijg je bijv. ook nog gewoon karma punten. Daarnaast zijn kritische reacties zeker niet max +1. Echter inhoudelijk voldoet de reactie niet aan de richtlijnen voor +3.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:24:
Oke terug ontopic dan maar ;)

wjdvs in [i]Hackers stalen in 2014 1,7 miljoen inloggegevens van Imgur[/i]
Volgens mij is dit geen 'essentiële toevoeging op de discussie of het artikel' en dus geen +3, ik bedoel het is informatief, maar meer ook niet, zo relevant is het niet, dit is al een tijd bekend/kunnen mensen met wat minder kennis in dit segment zichzelf ook over informeren via google/tweakers? wat mij betreft een +1 maar gezien de hoeveelheid mensen waar dit blijkbaar essentieel voor is misschien een +2 van maken?
+3 is idd wat hoog, de reactie is opzicht wel goed onderbouwd +2 is dan ook niet direct een verkeerde score.

[ Voor 20% gewijzigd door Zeehond op 25-11-2017 22:04 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Omdat ik een onpopulaire mening verkondig betreft EA is het automatisch een -1?

Sn0wblind in 'geek: Gamers gebruiken progressiedroid en elastiek voor credits in Ba...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:39
batumulia in 'nieuws: Razer Phone heeft geen 3,5mm-jack vanwege grote accu en...

Ik heb Apple niet de hemel in geprezen dus heb een aantal (onterechte) minnetjes, kunnen jullie hier naar kijken?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
batumulia schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:26:
batumulia in 'nieuws: Razer Phone heeft geen 3,5mm-jack vanwege grote accu en...

Ik heb Apple niet de hemel in geprezen dus heb een aantal (onterechte) minnetjes, kunnen jullie hier naar kijken?
Zo te zien 1 persoon die je een boost op -1 heeft gegeven, je staat er verder prima voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Kan misschien iemand kijken naar deze reactie, er wordt gewoon hard aangegeven waar hacks gevonden kunnen worden:

Bjorn89 in 'nieuws: Nieuwe Denuvo-bescherming houdt langer stand dan voorgang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ford Prefect schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:17:
Kan misschien iemand kijken naar deze reactie, er wordt gewoon hard aangegeven waar hacks gevonden kunnen worden:

Bjorn89 in 'nieuws: Nieuwe Denuvo-bescherming houdt langer stand dan voorgang...
Daar heb ik inmiddels actie op ondernomen. Bedankt voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:51
Heren,

Hoewel ik me heb laten verleiden tot slowchat in de reacties. Voornamelijk over hoe verstandig het is om piratet games te installeren. Was ik voornamelijk in discussie met users Bjorn89 en Zoop in tread:

nieuws: Nieuwe Denuvo-bescherming houdt langer stand dan voorgangers

Verdient niet de schoonheidsprijs al probeerde ik wat feiten in te brengen naast de vele meningen. In ben vrij structureel naar -1 gemod. Misschien was niet alles terecht -1 maar dat laat ik aan jullie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

procyon schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:02:
Heren,

Hoewel ik me heb laten verleiden tot slowchat in de reacties. Voornamelijk over hoe verstandig het is om piratet games te installeren. Was ik voornamelijk in discussie met users Bjorn89 en Zoop in tread:

nieuws: Nieuwe Denuvo-bescherming houdt langer stand dan voorgangers

Verdient niet de schoonheidsprijs al probeerde ik wat feiten in te brengen naast de vele meningen. In ben vrij structureel naar -1 gemod. Misschien was niet alles terecht -1 maar dat laat ik aan jullie over.
Link even naar de reactie(s) waar het omgaat, ik ben namelijk niet van het scrollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd in 'downloads: Linux Mint 18.3'

Hele thread is off-topique, waarbij ik enkele reacties ook -1 heb gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Het hele draadje eronder mag ook wat extra moderaties ontvangen. Degene die op hem reageert verdient misschien geen schoonheidsprijs maar -1 is het niet. Er wordt weer heel erg met de mening gemod...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:45

Boost9898

Software developer

Weer een beetje jammer. Het kan wel offtopic zijn maar dat is het dan ook. Boost9898 in 'nieuws: Honor V10-smartphone heeft 18:9-scherm en vingerafdruks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Publieke omroep wil dat providers gaan betalen voor doorgif...

Geen idee wat hier +2 aan is, eigenlijk. :) Kan dus naar +1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Weet niet waar ik elders moet klagen, maar ik ga klagen. :(

Van wie krijg ik toch altijd die fukkin' -1 op mijn late reacties, die eigenlijk niemand meer leest?
Stalker? Zelfs m'n avatar al aangepast, maar het gaat niet over.

Alles wat ik post krijgt een zooi +1's, een paar 0's, en altijd die ene -1.

Uiteraard als ik troll vele -1's >:) maar, HMC probeert soms ook serieus te zijn. :(

Edit: Hmm, staat nu op +1, dus geen reden tot klagen. HMC is dazed and confused. :?

Edit2: Oh, omdat er iemand een +2 ingegooid heeft.

Gaat goed met mod-systeem. d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door HMC op 28-11-2017 19:14 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:14
nieksvd in 'nieuws: Bitcoinprijs bereikt tienduizend dollar'
Een aantal reacties hierop (voornamelijk van anderen, maar ook van mijzelf):
-1 vanwege het (indirect) vragen van uitleg over het onderwerp van het topic, dat lijkt me een beetje schuin.

Hoort dit trouwens thuis in dit topic? If not, verwijder dan maar :)

Edit: Niet alleen deze reactie wordt naar onder gemodereerd. Overal zijn onnodig -1's te vinden

[ Voor 9% gewijzigd door nieksvd op 28-11-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

nieksvd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 20:36:
nieksvd in 'nieuws: Bitcoinprijs bereikt tienduizend dollar'
Een aantal reacties hierop (voornamelijk van anderen, maar ook van mijzelf):
-1 vanwege het (indirect) vragen van uitleg over het onderwerp van het topic, dat lijkt me een beetje schuin.

Hoort dit trouwens thuis in dit topic? If not, verwijder dan maar :)

Edit: Niet alleen deze reactie wordt naar onder gemodereerd. Overal zijn onnodig -1's te vinden
Hier zit je op de goede plek voor het melden van reacties die op een foutieve eind score staan. Jouw reactie staat inmiddels niet meer op -1, echter de FrontPage is dan weer niet de goede plek voor discussie over moderatie scores wat ook een punt aftrek oplevert.. je staat momenteel op 0.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:14
Zeehond schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:21:
[...]
Hier zit je op de goede plek voor het melden van reacties die op een foutieve eind score staan. Jouw reactie staat inmiddels niet meer op -1, echter de FrontPage is dan weer niet de goede plek voor discussie over moderatie scores wat ook een punt aftrek oplevert.. je staat momenteel op 0.
Duidelijk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 15:46

Herman

FP ProMod

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Geen +3 want dit staat letterlijk in het artikel onder de link naar de oplossing van Apple.

rb338 in 'nieuws: Wachtwoordprompt macOS is te omzeilen met eenvoudige truc'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Neko Koneko in 'nieuws: Facebook: ai verwijdert meeste content ISIS en Al Qai...

Wat mij betreft mag deze naar -2, deze speelt wel erg hard op de man, imo.
Bor schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:25:
Geen +3 want dit staat letterlijk in het artikel onder de link naar de oplossing van Apple.

rb338 in 'nieuws: Wachtwoordprompt macOS is te omzeilen met eenvoudige truc'
Ik heb hem 0 gegeven, aangezien het dus reeds gemeld is. De reacties erop (eric.1 in 'nieuws: Wachtwoordprompt macOS is te omzeilen met eenvoudige truc' en nassau in 'nieuws: Wachtwoordprompt macOS is te omzeilen met eenvoudige truc') lijken mij echter ook geen +3, al zit ik niet helemaal in de materie (ben niet zo bekend met MacOS).

[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 29-11-2017 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Yalopa in 'nieuws: Facebook: ai verwijdert meeste content ISIS en Al Qaida vr...
Keihard ontopic, maar blijkbaar ongewenst (13x -1)? Ter vergelijking: xs4me in 'nieuws: Facebook: ai verwijdert meeste content ISIS en Al Qaida vro... heeft dezelfde strekking en staat op +3 (0x -1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Je reactie met motivatie moet uiterlijk donderdag 30 november 12.00 uur geplaatst zijn.
Frozen in 'plan: Win een exclusieve lunch tijdens Blockchaingers Tech Deep Di...

Ik reageer, dat is mijn inzending. Vervolgens sta ik op -41x -1.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Pagina: 1 ... 19 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2