Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.246 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Je reageert met een FIPO zonder motivatie.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Bor schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:05:
[...]

Je reageert met een FIPO zonder motivatie.
Mijn motivatie was er, alleen blijkbaar niet duidelijk genoeg uitgewerkt om als zodanig herkend te worden. Post is aangepast.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheCaptainFordo in 'nieuws: EA zag af van skins in loot boxes uit vrees schen...

Onderbouwde mening, zonder staving met wat aannames, lijkt me niet thuis te horen op +2, hoogstens op +1.

dmantione in 'nieuws: Twee miljoen euro subsidie is beschikbaar voor campagne...
Dit lijkt mij geen post wat een +3 is, daar mist het imo bronnen voor. Een goed onderbouwde mening is het wel, daarom lijkt mij dit beter passen op +1.

Kan er ook naar de laatste twee (+3) reacties gekeken worden die ik noem in CH4OS in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX", ik heb het idee dat die wat onder sneeuwt nu, terwijl de reacties toch echt geen +3 waardig zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 29-11-2017 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

3x3 in 'nieuws: Twee miljoen euro subsidie is beschikbaar voor campagnes 'sle...
Geen +3.

Men klikt op de link in het artikel, men kopieert de halve tot hele tekst, men scoort 150x +3. :? :X

Edit: Afgezien van de verschikkelijke spellings- en grammaticafouten.
Edit2: Fuk: Ook een edit van bijna een uur later. Wat stond er ervoor?

[ Voor 13% gewijzigd door HMC op 29-11-2017 17:36 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

falconhunter in Apple brengt update uit die 'root'-bug in macOS High Sierra fikst
Vangt meteen +2's voor zn reactie, binnen de 30 seconden dat hij heeft gerageerd en ik er naar kijk, en informatief is het niet, het is gewoon een domme reactie, meer kan ik er niet van maken... 0 wat mij betreft.

whatsapphack in Apple brengt update uit die 'root'-bug in macOS High Sierra fikst
Voegt niets toe aan de discussie, feit blijft dat het al 2 weken op een forum van apple stond, en 'ze hadden de post niet gezien' vind ik geen +2 waard.

Sorry dat ik het zeg en voor m'n taalgebruik enzo, maar ik word ondertussen echt schijtziek van die mensen, kunnen we niet een apple.tweakers.nl beginnen? dan hoef ik ze nooit meer tegen te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:27:
Sorry dat ik het zeg en voor m'n taalgebruik enzo, maar ik word ondertussen echt schijtziek van die mensen, kunnen we niet een apple.tweakers.nl beginnen? dan hoef ik ze nooit meer tegen te komen.
Woah, someone needs a hug... :(:)
Relax sjaak, het is gewoon een nette discussie. ;) Als je daar niet aan wilt deelnemen of er niet tegen kunt dat er ook relativeringen bij kritiek worden geplaatst, dan moet je gewoon de comments niet lezen.

[ Voor 15% gewijzigd door WhatsappHack op 29-11-2017 18:37 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sssst

Fair enough, met jou kan ik meestal nog een normale discussie voeren, maar met de doorsnee Apple gebruiker niet, vandaar die toevoeging op m'n reactie.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2017 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

nieuws: Twee miljoen euro subsidie is beschikbaar voor campagnes 'sleepwet'-r... heeft hardcore modding nodig. Wat een farce. Oh, het topic zelf is echt een troll. :N

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
.GoO in 'reviews: Xbox One X - De beste graphics op een console'

Zou niet weten waarom ik daar een -1 voor krijg?

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Meg
  • Niet online

Meg

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:07:
[...]

Deels mee eens. Die van Vexxon hoort vind ik op +1, idem voor bitbiljet en supersnathan. De rest vind ik wel toegevoegde waarde hebben en heb ik +2 voor gegeven.

[...]

Klopt, op het moment van schrijven op +2. :)
Ja, maar ik had nog een boostpuntje over, om hem op de +1 te zetten.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:07:
[...]

Deels mee eens. Die van Vexxon hoort vind ik op +1, idem voor bitbiljet, supersnathan en Vexxon. De rest vind ik wel toegevoegde waarde hebben en heb ik +2 voor gegeven.

[...]

Klopt, op het moment van schrijven op +2. :)
Kun je dat dan toelichten? Want op welke manier is dat een informatief bericht dan? Het is enkel mening, zoals alle andere reacties.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:54:
[...]

Kun je dat dan toelichten? Want op welke manier is dat een informatief bericht dan? Het is enkel mening, zoals alle andere reacties.
Ik ga ervan uit dat je het over de post van siteoptimo hebt. Mijn onderbouwing: het is een goed onderbouwde mening die een relevante bijdrage vormt aan het nieuwsbericht. De mening wordt keurig onderbouwd met feiten waarvoor bronnen worden aangedragen en verdient wat mij betreft daarom een +2. :)

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:57:
Ik ga ervan uit dat je het over de post van siteoptimo hebt. Mijn onderbouwing: het is een goed onderbouwde mening die een relevante bijdrage vormt aan het nieuwsbericht. De mening wordt keurig onderbouwd met feiten waarvoor bronnen worden aangedragen en verdient wat mij betreft daarom een +2. :)
Alleen het heeft niet volledig met het artikel te maken. Leuk die linkjes, maar die kan iedereen vinden, maar nu krijg je het als hapklare brokken. Maar goed, het is en blijft een lastige om te modereren. Net wel net niet..

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:58:
[...]

Alleen het heeft niet volledig met het artikel te maken. Leuk die linkjes, maar die kan iedereen vinden, maar nu krijg je het als hapklare brokken. Maar goed, het is en blijft een lastige om te modereren. Net wel net niet..
Als je twijfelt tussen net wel/net niet +2 dan mag je hem dat best geven. Zoveel terechte +2's worden er ook niet gegeven...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

TheCapK schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:09:
[...]

Als je twijfelt tussen net wel/net niet +2 dan mag je hem dat best geven. Zoveel terechte +2's worden er ook niet gegeven...
Eens! Alleen ben ik bang dat ik straks op de vingers word getikt als ik dat doe. Vandaar dat ik voorzichtig ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:10:
[...]

Eens! Alleen ben ik bang dat ik straks op de vingers word getikt als ik dat doe. Vandaar dat ik voorzichtig ben.
Op 1 moderatie wordt je niet op de vingers getikt. We kijken naar echt wel meer dan 1 eventuele mismoderatie tenzij deze echt zwaar mis is zoals een +3 aan een -1 reactie of andersom. Dat ene punt verschil is niet zo'n probleem.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:52

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

kozue in 'nieuws: Microsoft brengt Edge voor iOS uit'

Die mag wmb wel op 0 vanwege die nutteloze sneer.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Uzuhl in 'nieuws: Twitter laat Trumps retweets van haatvideo's staan vanwege ...

Dit soort niet-onderbouwde trolls/beschuldigingen lijken me geen +1 of zelfs +2 waard, maar eerder een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Gewoon op -1 zetten. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 14:25

HaX0r

n00b

Een reactie van mij op een reactie op mijn review zou niet ongewenst moeten zijn lijkt mij?

HaX0r in 'productreview: Microsoft Xbox One X Zwart review door HaX0r'

Gewoon +1 neem ik aan?

Deze reactie:

Josduppen in 'productreview: Microsoft Xbox One X Zwart review door HaX0r'

Voegt niet direct veel toe maar gaat wel degelijk over de review dus zou voor mijn part ook +1 mogen.

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
HaX0r schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:21:
Een reactie van mij op een reactie op mijn review zou niet ongewenst moeten zijn lijkt mij?

Gewoon +1 neem ik aan?
Ja prima +1 wat mij betreft, gezien het een blik geeft in hoe je er over denkt een een aanvulling is op je review zou ik in die context wellicht een +2 nog niet heel raar vinden; ik bedoel... Die post is uitgebreider dan je review zelf. :+ -1 vind ik wel raar.
Let er op dat sommige mensen punten aftrekken voor het gebruik van een woord als "crapware" om aan te geven dat je iets niet fijn vindt. Een paar Tweakers zijn daar extreem fel op tegen en hebben zero-tolerance, ook als de rest van de post prima is; dus wellicht een ideetje om in het achterhoofd te houden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

@WhatsappHack Thx, ja +2 mag ook natuurlijk. :P

Is bloatware misschien een netter vorm van de term dan? Ik dacht dat crapware gewoon een algemeen bekende term was. :S Zal het daar wel naar aanpassen. *Was in de war met iets wat ik heb geschreven in de review zelf. Windows 10 is natuurlijk gewoon crapware maar ik heb het maar achterwegen gelaten. 8) Thx for the tip!

[ Voor 30% gewijzigd door HaX0r op 01-12-2017 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
HaX0r schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:32:
Windows 10 is natuurlijk gewoon crapware maar ik heb het maar achterwegen gelaten.
Mijn main PC draait nog steeds op Win7, laat ik dat voorop stellen, maar om Win10 "crapware" te noemen, gaat ook mij te ver. Voor miljoenen is Win10 blijkbaar precies wat ze willen en - toegegeven - het is een stuk bruikbaarder dan Win8(.X)... Er staat een prima PC naast me, die draait op Win10, maar ik voel me er - in tegenstelling tot mijn gezinsgenoten - nog steeds niet echt in thuis. Voor mij is het onverteerbaar bijvoorbeeld, dat ik 0,0 invloed heb op het wel of niet (en vooral: wanneer) updaten, maar de rest van de wereld blijkt er niet om te geven. Maakt dat Win10 "crapware"? Nee, niet volgens mijn definitie. Ik kan me goed voorstellen, dat gelukkige W10 gebruikers een puntje aftrekken voor jouw post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:23

SPT

Het valt me op dat er bij off-topic discussies regelmatig heel veel variatie in de moderatie is. Het artikel over subsidies aan Tesla in Duitsland is daarvan een goed voorbeeld. Volgend op deze post van Richh volgt een lange discussie over wat Jan Modaal precies verdient, wat een auto precies kost, en of die van zijn salaris wel of geen auto kan betalen. Ik vind dit een interessant thema, maar het dwaalt natuurlijk wel wat af van het onderwerp van het artikel waar op wordt gereageerd. Dan zou je denken, een 0 is op zijn plaats (off-topic). Maar in werkelijkheid variëren de scores van -1 tot +2 (waarbij ik zelf ook een -1 heb ontvangen).

Dit verslechtert mijns inziens de leesbaarheid, want zeker de helft van de reacties (die zeker geen flamebait, troll, of beledigingen bevatten) en binnen de (inderdaad enigszins off-topic) discussie gewoon interessant zijn en zelfs noodzakelijk om de discussie te kunnen volgen staan op onzichtbaar. Je ziet dit heel vaak, wat denk ik komt doordat veel mensen de -1 verkeerd gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
djkorpo in 'nieuws: Tinder gaat kunstmatige intelligentie gebruiken om mensen... is niet meer dan een +1.

Ontopic maar meer ook niet.
In het vervolg gewoon niet reageren wanneer je trolling vermoed maar de crew op de hoogte stellen. Nu staat er een hele thread op -1 wat niet had gehoeven. Ik ga even naar de reacties kijken.

[ Voor 95% gewijzigd door Bor op 02-12-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:52

Boost9898

Software developer

Blijkbaar ben je een azijnpisser als je kritiek geeft op een gelieft merk.
Boost9898 in 'nieuws: Apple repareert vastlopers in iOS met 11.2-update'

En zijn reactie onder mij is ook niets meer dan on-topic als het dat al is. Zeker niet informatief.
nelizmastr in 'nieuws: Apple repareert vastlopers in iOS met 11.2-update'

Edit:
Waarom krijgt dit allemaal downvotes?! Ja ik ben er ook van op de hoogte dat mijn manier van communiceren behoorlijk direct en 'in the face' is. Ik heb er geen zin om er omheen te draaien en zeg gewoon hoe het is naar mijn mening.

[ Voor 61% gewijzigd door Boost9898 op 02-12-2017 12:24 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 21:09

beany

Meeheheheheh

Boost9898 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:06:
Blijkbaar ben je een azijnpisser als je kritiek geeft op een gelieft merk.

En zijn reactie onder mij is ook niets meer dan on-topic als het dat al is. Zeker niet informatief.
nelizmastr in 'nieuws: Apple repareert vastlopers in iOS met 11.2-update'

Edit:
Waarom krijgt dit allemaal downvotes?! Ja ik ben er ook van op de hoogte dat mijn manier van communiceren behoorlijk direct en 'in the face' is. Ik heb er geen zin om er omheen te draaien en zeg gewoon hoe het is naar mijn mening.
Je gaat er met een gestrekt been in, en het is nou ook weer niet direct on topic wat betreft het nieuwsartikel. Dus de -1 vind ik wel terecht.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
beany schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:43:
[...]

Je gaat er met een gestrekt been in, en het is nou ook weer niet direct on topic wat betreft het nieuwsartikel. Dus de -1 vind ik wel terecht.
Inderdaad. Daarnaast is de discussie of Apple wel of niet goed is nutteloos en offtopic, en als er dan ook nog een klaagzang bij komt, dan wordt het al heel snel ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Toff schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:56:
[...]

Mijn main PC draait nog steeds op Win7, laat ik dat voorop stellen, maar om Win10 "crapware" te noemen, gaat ook mij te ver. Voor miljoenen is Win10 blijkbaar precies wat ze willen en - toegegeven - het is een stuk bruikbaarder dan Win8(.X)... Er staat een prima PC naast me, die draait op Win10, maar ik voel me er - in tegenstelling tot mijn gezinsgenoten - nog steeds niet echt in thuis. Voor mij is het onverteerbaar bijvoorbeeld, dat ik 0,0 invloed heb op het wel of niet (en vooral: wanneer) updaten, maar de rest van de wereld blijkt er niet om te geven. Maakt dat Win10 "crapware"? Nee, niet volgens mijn definitie. Ik kan me goed voorstellen, dat gelukkige W10 gebruikers een puntje aftrekken voor jouw post.
Er bestaan ook gelukkige heroïne gebruikers, dat betekend niet dat niemand meer zelf zou moeten nadenken over heroïne gebruik.

Gelukkige Windows 10 gebruikers moeten mensen met een andere mening gewoon in hun waarde laten. Ik mag het toch crapware vinden? Ik ga echt niet iemand die Windows 10 de hemel in prijst voor zichzelf een -1 geven, een mening van iemand die niet overeenkomt met die van jouzelf zou niet ongewenst moeten zijn in mijn mening. We hebben duidelijk modregels die gaan over relevantie.

Als je zo mod loop je je eigen bubbel te creëren met alleen jouw eigen overtuigingen, dat daargelaten, maar je censureert daarmee ook content voor anderen als je op die manier hier op Tweakers mod. Ik vind niet dat je een dergelijk besluit zou moeten willen nemen voor andere gebruikers. Een community waar niet iedereen meer zijn eigen mening mag uiten is geen gelijkwaardige community meer maar meer een oligarchie.

Misschien moeten wij eens een toevoeging doen op het modsysteem, dat je bij elke mod een regel verantwoording moet schrijven. Zo worden mods meer toetsbaar op de modregels, notoire overtreders zouden dan modrechten afgenomen kunnen worden. Je kan op dit moment niet eens zien wie mods heeft gedaan. Ik denk dat dat al veel meer openheid zou geven en dat gebruikers 2x nadenken voordat ze vanuit persoonlijke overtuigingen ipv objectief ter bevordering van de community en volgens de richtlijnen aan het modden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Bor schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:33:
In het vervolg gewoon niet reageren wanneer je trolling vermoed maar de crew op de hoogte stellen. Nu staat er een hele thread op -1 wat niet had gehoeven. Ik ga even naar de reacties kijken.
Prima, maar hoe kon ik van tevoren dan weten of die vraag serieus was of niet? Zijn volgens mij echt wel mensen die VLC niet kennen hoor. Had er verder ook niet op in moeten gaan, maarja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Voormalig NSA-medewerker bekent schuld aan stelen gehei...

Volgens mij is dat geen +2, maar een -1, wegens trollen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
djkorpo in 'nieuws: Tinder gaat kunstmatige intelligentie gebruiken om mensen... heeft nog aardig wat moderaties nodig om op +1 uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:52

Boost9898

Software developer

beany schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:43:
[...]

Oh en dat is dus een reden om het meteen maar als ongewenst te bestempelen? Bovendien is er ook een verschil tussen ongewenst, offtopic en ontopic. Maar het is wel duidelijk hoe we hier te werk gaan. Kriek kan dus niet, good to know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Boost9898 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:59:
[...]

Oh en dat is dus een reden om het meteen maar als ongewenst te bestempelen? Bovendien is er ook een verschil tussen ongewenst, offtopic en ontopic. Maar het is wel duidelijk hoe we hier te werk gaan. Kriek kan dus niet, good to know.
De tweede quote (deze: Boost9898 in 'nieuws: Apple repareert vastlopers in iOS met 11.2-update' is nogal een rant waarbij onderbouwing mist. Je komt wel aan met de middelvinger en "slechtste OS ooit". Welke score had je verwacht te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik ben het volledig eens dat het een -1 moet zijn. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'reviews: De dreiging van quantumcomputers - En de noodzaak v... is geen +3 / +2 imho maar een open deur welke niet alle scenario's dekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
HaX0r schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:35:
[...]
Gelukkige Windows 10 gebruikers moeten mensen met een andere mening gewoon in hun waarde laten. Ik mag het toch crapware vinden?
Misschien zou je eens kunnen opzoeken, wat "crap" betekent? Je mag best een mening hebben, maar die hoef je niet persé te uiten toch? Jouw benaming van een OS is gewoon onfatsoenlijk, dus dat kost je punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Die tweede heeft nog een zetje nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Voor een ieder die hier moderaties aandraagt en / of hier op reageert:

Het valt mij op dat er de laatste tijd aardig wat werk wordt verzet hier in FM om reacties op goede scores te doen belanden. Ik heb meerdere reacties gezien die mede dankzij jullie moderaties op beter passende scores zijn gekomen. Daarmee helpen jullie niet alleen jezelf maar ook de andere mensen die Tweakers gebruiken om nieuws en reacties te lezen. Top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Toff schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 23:41:
[...]

Misschien zou je eens kunnen opzoeken, wat "crap" betekent? Je mag best een mening hebben, maar die hoef je niet persé te uiten toch? Jouw benaming van een OS is gewoon onfatsoenlijk, dus dat kost je punten.
Dat ligt meer aan jouw gelimiteerde en/of achterhaalde kennis van de Engelse taal. Net zoals Nederlandse woorden kunnen Engelse woorden verschillende betekenissen hebben en ook nog eens een verschillende betekenis aannemen als het in een andere vorm wordt gebruikt. Het woord Crap heeft een hele rijke geschiedenis en heeft verschillende transformaties ondergaan door de eeuwen heen. Hedendaags gebruik van crap als adjective of modifier is gewoon onderdeel van algemeen beschaafd Engels.

Gebruikt in deze vorm betekend het lostaand vertaald iets in de trant van 'software van zeer slechte kwaliteit' en binnen context vaker dan niet 'opgedrongen software'.

Het gaat nu wel heel erg offtopic dus ik wil het hier bij laten. Hopelijk ben je nu een stukje wijzer geworden. En doe alsjeblieft iedereen een lol en doe volgende keer zelf eerst eens wat beter onderzoek.

*Ow en ik had het trouwens nog voordat jij reageerde weggehaald om de tere zieltjes van Windows 10 fanboys te sparen. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door HaX0r op 03-12-2017 12:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
HaX0r schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:40:
[...]

*Ow en ik had het trouwens nog voordat jij reageerde weggehaald om de tere zieltjes van Windows 10 fanboys te sparen. 8)7
Crap is rommel, troep, een stuk stront, niets waard en dat alles in een zeer negatieve zin van het woord.

Als ik naar jouw reactie hierboven kijk valt mij een zeer negatieve manier van communiceren op. Je roept met dit soort stellingen alleen maar meer negatieve reacties op ipv dat men je het voordeel van de twijfel geeft en daarmee net dat ene puntje extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

gbklasser in 'nieuws: Apple repareert vastlopers in iOS met 11.2-update'

Geen +1 maar een -1 lijkt me, zeker in de context van de draad waarin hij reageert.

Deze user valt me sowieso de laatste tijd vaker in negatieve zin op, check ook zijn reactiescores. Misschien kan hij enigszins worden bijgestuurd dat hier toch een hoger niveau reacties wenselijk zijn?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

@Bor Dit gaat toch ook nergens over? Laten we er alsjeblieft over ophouden, ik heb toch niet losstaand crap gebruikt? Zo van, Windows 10 is nog minder waard dan vieze crap! Nee binnen de term crapware wat een samenvoeging is van het adjective crap en de noun ware neemt het een andere betekenis aan. Zoals ik net al trachtte uit te leggen. Deze hele discussie over crap vind ik behoorlijk crap al helemaal omdat crap niet is gebruikt maar crapware. :+

Ik wordt een beetje moe van alle cockalorums die hier zich mee lopen te bemoeien. Of gaan we ook moeilijk doen over die term? Straks wordt ik nog als crapshooter bestempeld door jullie terwijl ik helemaal niet van risico's nemen houdt. @WhatsappHack heeft in mijn mening in eerste instantie er al alles over gezegd wat te zeggen viel over dit punt.

En welk puntje? Het staat helemaal nergens in mijn reactie. En ja, 'software van zeer slechte kwaliteit' of 'opgedrongen software' is nou eenmaal als negatief te bestempelen ja, persoonlijk zie ik het meer als een categorie apart, niet positief of negatief maar het bestaat nou eenmaal. Sinds wanneer moet elke uiting van de mening positief zijn? Kom nou zeg. Mensen die zich op de tenen getrapt voelen als ze iets negatiefs lezen over een product waar zij positief over denken moeten hun tenen er maar afzagen. Laat mensen lekker in hun waarde zeg, blind volgen, opgefokt raken en vechten (en in dit geval modden) voor je monarch/koning/religie/product is achterhaald, denk eens voor jezelf na. Het is niet alsof Windows 10 iemands moeder is. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Dit bericht klopt compleet niet en krijgt +3:

Nimac91 in 'nieuws: Duitsland haalt Tesla van de lijst van auto's die subsidi...

Niet om mijn eigen comment op te krikken, maar dit is de juiste informatie:

Alfredo in 'nieuws: Duitsland haalt Tesla van de lijst van auto's die subsidi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:54
Ik mis hier de +3:
Verwijderd in 'nieuws: Test-Aankoop: overheid moet optreden tegen privacyonvrien...
Een flink generaliserend verhaal met een vage kern van waarheid is niet meer dan een +1.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

BStorm schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:30:
Hier is een gast echt niet zo lekker bezig naar zijn/haar medetweakers..
Jij hier ook niet zo.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Deze mag neem ik aan ook gewoon minimaal op +1:

Ik loop hard mijn best te doen op mijn review en reacties. Jammer dat mijn reacties al downmoddend gecensureerd worden terwijl er een fatsoenlijke on-topic discussie gaande is.

Ik zal nog eens de moeite nemen om de community te informeren over splik splinternieuwe hardware... Het wordt mij blijkbaar niet door iedereen in dank afgenomen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BStorm
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-02 00:32
@JDVB Wat ik daar doe is een feitelijke observatie. En ja, ik geef daaraan verbonden (-dus onderbouwd-) een stichtelijk oordeel, maar heb er vrij snel een (welgemeend) excuus op gevolgd. Ondanks dat ik volkomen in mijn recht sta wanneer ik zo'n rare aanval pareer.

Het malle is dat ik (zoals u in de chronologie van reacties objectief kunt teruglezen) om te beginnen enkel voor iemand anders opkwam die mijns inziens nogal hard en onverdiend persoonlijk afgefakkeld werd (In termen van persoonlijke incompetentie, verder niet waard om te quoten.).

Ik deed dat mijns inziens heel beschaafd door die reactie een iets te relativeren (BStorm: "Er is ook vrij veel dat je wèl kunt sturen hè..")
> Het vileine gebeuzel dat dan mijn kant opkwam vond ik echt wel heel stuitend; wie is iemand om mijn mild interrumperen uit te leggen als een slecht doordachte foute reactie en mij dan zo'n oordeel ook naar het hoofd te slingeren? "Nee hoor je bent abuis en denkt niet goed na."

Ik bedoel.. de laatste keer dat iemand mij onderbouwd zoiets in mijn face kon zeggen.. da's toen ik een (jong) kind was, decennia geleden. En verplaats u ook eens in mij; wanneer was het voor het laatst dat iemand zoiets over u durfde spuien? "Jij kunt niet denken" Dan ben je met recht een pedant kutkind, ten minste voor wat betreft je gedrag. (Feitelijke leeftijd geen idee natuurlijk; en toen ik mij realiseerde dat ik best veel over dit sujet niet weet heb ik mijn excuses aangeboden en uitgelegd waar mijn wat hard verwoorde oordeel vandaan kwam. Én waarom ik als gedemonstreerd bereid was dat een uurtje later terug te nemen.)

Enfin, als tu quoque hier enige vorm van een valide argument is.. misschien is dit forum gewoon niet zo'n handige plek voor mij om te vertoeven.

-Evengoed dank voor de moeite-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

"Kutkind", doorgestreept of niet, is ook niet bepaald netjes te noemen. Voor dit soort reacties: don't feed the trolls. De draad staat wat mij betreft gewoon goed nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BStorm
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-02 00:32
@Asmodeus Ja dat klopt beiden.

Nouja dat mijn goed bedoelde relativering ook -1 krijgt steekt natuurlijk wat, maargoed in het grotere plaatje.. Boeiend!

Tijd om dr verder een goeie week van te maken! Voor u en de medetweakers hier hetzelfde gewenst.

-Allen een goede week-

>Ik ben door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

.oisyn in 'nieuws: Fastned stapt naar de rechter om snellaadpunten Shell'

Ik mis even wat hier +3 aan is. Het is een (zeer beknopte) samenvatting van de tekst immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
CH4OS schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:23:

Ik mis even wat hier +3 aan is. Het is een (zeer beknopte) samenvatting van de tekst immers.
Dat is ook zeker geen +3. Is er geen enkele duiding, uitleg, onderbouwing, bronvermelding, whatever. Hij heeft gelijk, that's it. +1.
De 104 punten +3 mogen even wat uitleg krijgen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft van mij ook een +1 gekregen, maar ik heb het gevoel dat het water naar de zee dragen is. Met 104 keer +3 is het ondoenlijk hem nog op de juiste score te krijgen. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:22

botoo

💀 too old to die young

Wmb wel degelijk een +2, de toegevoegde waarde is dat Fastned heeft moeten betalen voor die toestemming en dat Shell dat nu blijkbaar langs een omweg kan krijgen.

Dat dit imho een ongewenste situatie is (vergunning om laadpunten te plaatsen) is verder niet relevant voor de inhoud van die post.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Nja, met veel goede wil kun je er misschien een +2 van maken (daar wil ik nog wel in meegaan), al blijft mijn beoordeling +1. Maar feit blijft dat voor een +3 toch meer nodig is. Echter blijft die teller alleen maar oplopen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens, meer dan een +1 zie ik er niet in. Heeft nog wel wat zetjes nodig om van de +3 af te komen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:12
4play in 'nieuws: Fastned stapt naar de rechter om snellaadpunten Shell'
Vind ik persoonlijk ook niet meer dan een +1.

Allereerst staat er niet zo gek veel informatieve info in. Dan heb je zinnen die amper te begrijpen zijn zonder het 3x te lezen (hele vreemde zinsopbouw en interpunctie). En dan ook nog een "alternatieve" feit (Shell is echt geen Staat/Overheids-concern).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wildhagen schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:22:
Mee eens, meer dan een +1 zie ik er niet in. Heeft nog wel wat zetjes nodig om van de +3 af te komen.
Zijn veel mee- danwel meningmodders op actief ook zo te zien. Ger had het eerder vanmiddag over een score van 104 x +3, nu is het 138 x +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

StefanDingenout in 'nieuws: ANWB: elektrisch rijden is tien procent duurder d...

Ik zie niet zo in wat zure regen met de kilometerprijs van elektrisch dan wel benzine rijden te maken heeft en al helemaal niet wat er dan +2 aan is. Die enorme discussie die daar gevoerd wordt over global warming lijkt me ook enigszins off-topic. Ik snap dan ook niet zo goed hoe daar meer dan een +1 voor gegeven kan worden.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk

Diverse keren gemeld maar alleen maar steviger op +3... Gaat hier nog wat aan gebeuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frikandel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09 20:18
Soldaatje in 'nieuws: Google brengt Android Oreo (Go edition) en Android 8.1 ...

Offtopic. Er staat in het artikel niks over Google Play Services. Het is wel handig maar het heeft niet echt iets met het artikel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Frikandel schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:48:
Soldaatje in 'nieuws: Google brengt Android Oreo (Go edition) en Android 8.1 ...

Offtopic. Er staat in het artikel niks over Google Play Services. Het is wel handig maar het heeft niet echt iets met het artikel te maken.
Deze staat nu op +1, enkele zetten brengt hem naar de 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

StefanDingenout in 'nieuws: ANWB: elektrisch rijden is tien procent duurder d...
Staat nu terecht op -1 maar die +2 die hierop gegeven is echt totaal niet te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 20:31
Frikandel schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:48:

Het gaat in het artikel over een minder zware versie van Android. Een manier om zelf Android minder zwaar te maken lijkt me dan zeker wel ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Hoe is dit een +1? Vind het eerder een -1 en heb het dan ook die score gegeven: sapphire in 'nieuws: Qualcomm maakt komst van Snapdragon 845-soc bekend'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Komt mij ook nogal trollerig over. Kan nog wel wat zetjes gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

TheCapK schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:47:
Komt mij ook nogal trollerig over. Kan nog wel wat zetjes gebruiken...
En degene die ook nog eens een +2 en +3 hebben gegeven 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:20
Er zijn een aantal mensen aan het strooien met -1 op posts die overduidelijk ontopic zijn:
nieuws: Google blokkeert toegang tot YouTube vanaf Amazon Fire TV en Echo Show

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

mrdemc schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:09:
Er zijn een aantal mensen aan het strooien met -1 op posts die overduidelijk ontopic zijn:
nieuws: Google blokkeert toegang tot YouTube vanaf Amazon Fire TV en Echo Show
Heb er een aantal rechtgezet. Ook onterechte +2's heb ik rechtgezet :).

Ik vind dat er ook even gekeken mag worden naar deze user, alhoewel hij niet meteen iets fout doet, komt hij bij elk Google-gerelateerd artikel enorm trollerig over: HansvDr in 'nieuws: Google blokkeert toegang tot YouTube vanaf Amazon Fire TV...

Lees z'n reacties maar eens als het over Google gaat. Dat is overigens ook één van de weinige artikelen waar hij op reageert. Als het maar over Google gaat springt hij er bovenop om te zeggen hoe slecht Google wel niet is.

[ Voor 42% gewijzigd door Anonymoussaurus op 06-12-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-09 10:19
Ik begrijp niet zo goed hoe een vraag om verduidelijking/onderbouwing van een stelling (MSteverink in 'nieuws: Bedrijf maakt game als 'digitaal medicijn' tegen ADHD' op -1 ongewenst kan uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

MSteverink schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:48:
Ik begrijp niet zo goed hoe een vraag om verduidelijking/onderbouwing van een stelling (MSteverink in 'nieuws: Bedrijf maakt game als 'digitaal medicijn' tegen ADHD' op -1 ongewenst kan uitkomen.
Staat nu op +0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Amazon Prime Video komt uit voor Apple TV

Deze draad stond vol met +3's, bijna alle posts toen ik de draad net zag. Ik heb het inmiddels wat bijgesteld, maar kan er achterhaald worden wie zo kwistig met +3's heeft gestrooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:18:
nieuws: Amazon Prime Video komt uit voor Apple TV

Deze draad stond vol met +3's, bijna alle posts toen ik de draad net zag. Ik heb het inmiddels wat bijgesteld, maar kan er achterhaald worden wie zo kwistig met +3's heeft gestrooid?
Daar gaan we naar kijken. Dank voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
mrdemc in 'nieuws: Google blokkeert toegang tot YouTube vanaf Amazon Fire TV ...
Dit is geen -1 waard hoor.. Volgens mij blijf ik ontopic dus een +1, maar op z'n minst een 0.
Net als de reactie waar ik op reageer trouwens:
Neko Koneko in 'nieuws: Google blokkeert toegang tot YouTube vanaf Amazon Fir...

[ Voor 31% gewijzigd door mrdemc op 07-12-2017 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
mrdemc schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:02:
mrdemc in 'nieuws: Google blokkeert toegang tot YouTube vanaf Amazon Fire TV ...
Dit is geen -1 waard hoor.. Volgens mij blijf ik ontopic dus een +1, maar op z'n minst een 0.
Net als de reactie waar ik op reageer trouwens:
Neko Koneko in 'nieuws: Google blokkeert toegang tot YouTube vanaf Amazon Fir...
Eens, beide niets mis mee wat mij betreft. Ik heb er een +1 aan gegeven en daar staan ze nu beide ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:05:
[...]

Eens, beide niets mis mee wat mij betreft. Ik heb er een +1 aan gegeven en daar staan ze nu beide ook op.
Niet eens. De reactie van Mrdemc vind ik niks mis mee en hoort wmb op +1. De andere reactie daarentegen: "dit is gewoon weer typisch kinderachtig gedrag" vind ik een troll.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:07:
[...]

Niet eens. De reactie van Demc vind ik niks mis mee en hoort wmb op +1. De andere reactie daarentegen: "dit is gewoon weer typisch kinderachtig gedrag" vind ik een troll.
Je mag wat mij betreft best iets kinderachtig gedrag vinden. Als dit het enige was dat in de reactie stond, dan had ik je kunnen volgen, maar die reactie in zijn geheel beschouwd, vind ik prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:08:
[...]

Je mag wat mij betreft best iets kinderachtig gedrag vinden. Als dit het enige was dat in de reactie stond, dan had ik je kunnen volgen, maar die reactie in zijn geheel beschouwd, vind ik prima.
Dat mag inderdaad, maar hij laat doorschemeren dat hij Google in het geheel kinderachtig vindt.

Vergelijk het hier eens mee: "Typisch monopolistisch gedrag van Microsoft, dat doen ze altijd", dat is toch ook een troll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:09:
[...]

Dat mag inderdaad, maar hij laat doorschemeren dat hij Google in het geheel kinderachtig vindt.

Vergelijk het hier eens mee: "Typisch monopolistisch gedrag van Microsoft, dat doen ze altijd", dat is toch ook een troll?
Als dat het enige is dat in de reactie staat, dan is dat een troll. Als dat verder wordt onderbouwd, dan is het gewoon maar een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:11:
[...]

Als dat het enige is dat in de reactie staat, dan is dat een troll. Als dat verder wordt onderbouwd, dan is het gewoon maar een mening.
Dus als ik Mickey$choft in een reactie wil zetten, hoef ik alleen maar uit te leggen hoe Microsoft misbruik maakt van z'n monopoliepositie en hoe nadelig dat is voor de consument? Ik leg dan immers uit waarom ik het dollar-teken gebruik en waarom ik Mickey gebruik - beide verwijzingen naar de hoeveelheid geld die MS uit de monopoliepositie perst. Het is ook nog eens schofterig voor de eindgebruikers.

Ik weet dat het wat een ridicuul voorbeeld is, maar als je je post begint met "Typisch Google, zo kinderachtig", dan diskwalificeer je mijns inziens de rest van je post automatisch.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:13:
[...]

Dus als ik Mickey$choft in een reactie wil zetten, hoef ik alleen maar uit te leggen hoe Microsoft misbruik maakt van z'n monopoliepositie en hoe nadelig dat is voor de consument? Ik leg dan immers uit waarom ik het dollar-teken gebruik en waarom ik Mickey gebruik - beide verwijzingen naar de hoeveelheid geld die MS uit de monopoliepositie perst.

Ik weet dat het wat een ridicuul voorbeeld is, maar als je je post begint met "Typisch Google, zo kinderachtig", dan diskwalificeer je mijns inziens de rest van je post automatisch.
Nee, want iets typen als Mickey$choft is een verbastering die alleen bedoeld is om te trollen. Iemand kinderachtig of een monopolist noemen, dat is een kwalificering die bij onderbouwing helemaal niet per definitie als troll opgevat hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:14:
[...]

Nee, want iets typen als Mickey$choft is een verbastering die alleen bedoeld is om te trollen. Iemand kinderachtig of een monopolist noemen, dat is een kwalificering die bij onderbouwing helemaal niet per definitie als troll opgevat hoeft te worden.
Nee, maar dat is niet wat er in de post gebeurt. Ik struikel vooral over "typisch kinderachtig gedrag (is Google niet vreemd)". Dat is wat mij betreft een troll. Je kunt dat nooit in een post onderbouwen en het is alleen bedoeld om Google naar beneden te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:17:
[...]

Nee, maar dat is niet wat er in de post gebeurt. Ik struikel vooral over "typisch kinderachtig gedrag (is Google niet vreemd)". Dat is wat mij betreft een troll. Je kunt dat nooit in een post onderbouwen en het is alleen bedoeld om Google naar beneden te halen.
Ik ben het zelf eens met @RoD dat het geen troll is. Wat hij aangeeft is dat het als troll wordt gekwalificeerd wanneer de reactie alleen aangeeft dat Google kinderachtig is. In dit geval betreft het een mening die ook wordt onderbouwd. Daar is niets mis mee, je mag vanalles vinden. Het verschil zit het 'm in het puur reageren om het uitlokken van een bepaalde reactie zonder enige onderbouwing of een mening hebben en deze onderbouwen. Daarnaast is er een verschil tussen normaal taalgebruik (kinderachtig is een normaal woord die een bepaalde situatie uitlegt) en het verbasteren van een woord tot iets anders dat verder geen betekenis heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

regmaster in 'nieuws: Nederlandse regering komt in 2018 met voorstel voor ver...

Dit lijkt me toch een -1, geen +1, gezien het getroll en niet-onderbouwde beschuldigingen.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 20 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2