Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.247 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TMDC in 'nieuws: Dutch Filmworks krijgt toestemming gegevens uploaders vijf j...

Wat deze reactie op +3 doet, ik weet het niet. Ik vind hem +1, +2 is nog wel te verdedigen denk ik, maar +3 klopt niet.

edit: sowieso gaat die draad snel scheef. Alles tegen Dutch Filmworks krijgt hoge scores, alles wat nuances bij die kritiek aanbrengt wordt omlaag gemodereerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Andros in 'nieuws: Dutch Filmworks krijgt toestemming gegevens uploaders vijf... is imho geen +3 of +2 maar vooral een populair statement. Het klopt ook nog eens niet gezien Spotify nog steeds verlies maakt.

+1 lijkt mij max.

Rabbitto in 'nieuws: Dutch Filmworks krijgt toestemming gegevens uploaders vi... lijkt mij geen must read.

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 07-12-2017 18:47 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
En ook ik heb klachten over hoe er gemodereerd wordt bij het Dutch Filmworks artikel!!

dusty-2011 in 'nieuws: Dutch Filmworks krijgt toestemming gegevens uploaders ...

Dit is geen -1!!! Het is absoluut geen trollpost. Net als dat niet iedereen een wagenpark heeft met 50 auto's, hoeft ook niet iedereen toegang te hebben tot alle entertainment zodat ze altijd kunnen kijken wat zij willen.
Als je in het leven alles zelf wilt kiezen, altijd doen waar je zelf zin in hebt, kun je maar beter heel rijk zijn. Voor de rest van ons, zullen er altijd keuzes gemaakt moeten worden. Dat geldt voor alles in het leven, ook entertainment. Je hoeft niet toegang te hebben tot alle films, als je uit een kleiner aanbod moet kiezen omdat je niet genoeg geld verdient voor alles, nou zo is het met alles in het leven! Dit wil niet zeggen dat je dan maar alles gratis moet downloaden.

En dan, om het nog erger te maken, wordt een post die op bovenstaande post reageert, met "Goede preek pastoor..." op +1 gezet. Dat is uiteraard een flamebait, en -1. Ongelooflijk zeg, dat dat dan op +1 wordt gezet.

"edit: sowieso gaat die draad snel scheef. Alles tegen Dutch Filmworks krijgt hoge scores, alles wat nuances bij die kritiek aanbrengt wordt omlaag gemodereerd."

Helemaal mee eens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@dusty-2011, jouw reactie is idd geen -1. Ik heb de reactie op een betere score gezet :).

xoniq in 'nieuws: Dutch Filmworks krijgt toestemming gegevens uploaders vijf ...
Is geen +2, dergelijke opsommingen van diensten komen vaker voorbij.

[ Voor 72% gewijzigd door Zeehond op 07-12-2017 23:16 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Eens. Een prima +1 maar niet hoger wat mij betreft. Deze heeft nog wel een zetje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MrMonkE in 'nieuws: Nederlandse jongen aangehouden op verdenking afpersing na...

Geen idee waarom dit zoveel +2's en +3's krijgt, want meer dan een +1 is het imho niet?

bussie66 in 'nieuws: Nederlandse jongen aangehouden op verdenking afpersing n...

Lijkt me toch echt een -1 wegens trollen. De +1 en zeker +2 gevers mogen denk ik wel even bekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:54
wildhagen schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:07:
MrMonkE in 'nieuws: Nederlandse jongen aangehouden op verdenking afpersing na...

Geen idee waarom dit zoveel +2's en +3's krijgt, want meer dan een +1 is het imho niet?
Ja maar hij heeft gelijk dus hij krijgt een dikke +3 met boost!!!11!!One.... }:O
Heeft nog wel wat compensatie nodig...

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:20
MrFax in 'nieuws: Square Enix meldt komst nieuwe Tomb Raider-game'

Dit is geen +3(ja ik weet dat het mijn eigen reactie is :+ ). +2 max, misschien zelfs +1, omdat het wel een toevoeging had aan de discussie, maar niet het artikel zelf.

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

zonoskar in 'plan: Word abonnee van Tweakers en doe mee met de december prijz...

Een reply die uit 1 niets-zeggend woord bestaat lijkt me geen +1 of zelfs +3 waard, maar eerder -1?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dusty-2011
dusty-2011 in 'nieuws: Dutch Filmworks krijgt toestemming gegevens uploaders ...
Edit: verkeerde link. Hier is de juiste link:
Durandal in 'nieuws: Dutch Filmworks krijgt toestemming gegevens uploaders vi...

Er is wel een powermod of 10-15 nodig om deze goed te zetten. Wat een onzinpost zeg. Digitale goederen zoals films, of videogames zijn in de economie ook gewoon schaarse goederen.
De economische analyse in die post is pure onzin. Gebazel van de allerergste categorie.
De conclusie is dat het kapitalistische systeem niet goed zou werken. Ook weer onzin. De geschiedenis heeft uitgewezen dat andere typen economieën veel slechter werken.

Dat de post 85 keer op spotlight is gemodereerd, komt doordat de mensen graag gratis illegaal doen downloaden. Waarom doen ze dat zo graag?
- Nou, de pakkans is klein
- Indien je gepakt zou worden, krijg je hooguit een boete en geen gevangenisstraf zoals bijv. bij diefstal. De boetes in Nederland zullen waarschijnlijk ook veel lager zijn dan die in Duitsland, door andere regelgeving.
- Men bespaart zich op gemakkelijke wijze veel geld

Het is dus een combinatie van het heel gemakkelijk benaderbaar zijn van illegale downloads, een extreem lage pakkans hier in Nederland, en een erg lage straf. Daarom zijn de illegale downloads zo populair in Nederland.
Helaas zitten er hier op Tweakers veel populisten, en die vertellen dit verhaal nooit zo. Populisten wijten het liever aan het kapitalistische systeem, dat zou totaal verkeerd zijn. De prijzen voor een DVD of Bluray zouden 10 tot 20 keer minder moeten zijn. Het zouden niet eens schaarse goederen zijn, ze zouden rijkelijker voorhanden zijn dan zeewater (allemaal complete onzin natuurlijk).
De kosten in het geval van grote videogames of films zijn duidelijk. Het zijn hele grote teams, die jarenlang werken aan de productie ervan. Kijk zelf eens de credits door, en dan zie je hoeveel mensen er aan hebben bijgedragen. En die moeten nagenoeg allemaal betaald worden. Verder kost de marketing ontzettend veel geld.
Er zijn meer dan genoeg films die zogenaamd floppen. Te weinig geld opbrengen. Dit betekent ook dat het niet allemaal zomaar 10 keer zo goedkoop gemaakt kan worden. Dan zou vrijwel alles floppen. Hetzelfde geldt voor games, zoveel studio's worden gesloten of gaan failliet. Er zijn zoveel ontslagen, de werkdruk is heel hoog, arbeidsvoorwaarden zijn vaak slecht. Ook games kunnen vaak niet goedkoper worden.

Lees nu het volgende citaat:
"Digitale goederen zijn echter niet schaars. Nog minder schaars dan zeewater. Arbeid en productiekosten zijn slechts initieel, en gaan daarna in het oneindige naar nul.
Digitale producten worden kunstmatig schaars gehouden, en hiermee breken de producenten met het economisch beginsel. Er wordt dus rijkdom gecreeerd zonder dat daar noemenswaardige kosten of prestaties tegenoverstaan. Dat wringt, en de markt (tegenwoordig de consument op internet) zal er alles aan doen om dat te corrigeren en de daadwerkelijke kosten te betalen, welke de laagste kostprijs is.

Dat kan je crimineel noemen, maar dat is het gevolg van ons kapitalistisch systeem. "

Is het nu duidelijk aan iedereen dat dit complete onzin is? Zelfs van iemand die alleen maar middelbare schooleconomie heeft gehad, al is het maar alleen maar in de onderbouw, zou ik al verwachten dat ie heel veel wijzer is. Het verhaal in het citaat slaat nergens op, het is puur populistisch geneuzel, wat massaal op +3 wordt gezet omdat men graag illegaal download.

Ik hoop dat er genoeg powermods te vinden zijn om dit nog recht te kunnen trekken! Overige mensen die mee willen helpen om hem goed te zetten zijn ook mooi meegenomen!

[ Voor 5% gewijzigd door dusty-2011 op 11-12-2017 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Maar is dit dan weliswaar een +3 dan? Durandal in 'nieuws: Dutch Filmworks krijgt toestemming gegevens uploaders vi...

94 +3's.. Is on-topic met de discussie, maar niet +3 waardig naar mijn mening, omdat het niets met het artikel zelf te maken heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 09-12-2017 15:43 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Is hij ook niet. Ik zou zelfs een +_2 nog wel begrijpen maar +3 is idd over the top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lethalis in 'downloads: Wine 3.0-rc1'

Flinke aanname, maar of dat een +3 waard is?
TheCapK schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:46:
Is hij ook niet. Ik zou zelfs een +_2 nog wel begrijpen maar +3 is idd over the top!
Helaas is hij niet meer te modereren en was het op het tijdstip van jouw reactie al lastig om nog op de juiste moderatie te zetten, aangezien de andere scores behoorlijk achter liggen.

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 10-12-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:47

Tribits

Onkruid vergaat niet

TheCapK schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:46:
Het betoog begint leuk, maar dat is niet meer dan een opmaat naar het uiteindelijke standpunt. Dat is overduidelijk feitelijk onjuist. Het standpunt dat digitale producten geen noemenswaardige kosten of prestaties vergen is ronduit absurd. Verder dan een +1 voor de prettige schrijfstijl kom ik dan niet.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
TheCapK schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:06:
[...]

Je weet dat dit jouw eigen post is en dat deze op +1 staat, wat een mooie score is?
Omdat Zeehond (PowerMod) hem al goed heeft gezet? Zie: Zeehond in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Die stond dan weer verder naarboven en aangezien jij opnieuw over dezelfde reactie begon met een heel verhaal heb ik daar op gereageerd. Misschien niet 2x dezelfde reactie hier melden als deze al goed staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Leuk, maar dit is geen +3:

CH4OS in 'nieuws: Nederland onder leiding van Wilhelmina komt naar Civilizati...

Een mening is +1, toch? Deze staat echter op +2: HelloIamAldo in 'nieuws: Nederland onder leiding van Wilhelmina komt naar Civ...

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 11-12-2017 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Met boost op +1 gekregen voor je :).

[ Voor 29% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-12-2017 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

HMC in 'nieuws: Frankrijk verbiedt vanaf volgend jaar smartphones op scholen'

Van wie krijg ik weer zo'n pleuris-boost waardoor al mijn werk in de hele thread voor niets is geweest? :(
Zucht@FP

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
HMC schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:42:
HMC in 'nieuws: Frankrijk verbiedt vanaf volgend jaar smartphones op scholen'

Van wie krijg ik weer zo'n pleuris-boost waardoor al mijn werk in de hele thread voor niets is geweest? :(
Zucht@FP
Je bent echt te vroeg met melden. Een enkel moderatie was voldoende om jouw reactie op +1 te laten komen.

Onderstaande is geen +2: Sharkoon in 'nieuws: Frankrijk verbiedt vanaf volgend jaar smartphones op sch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Meer dan een uur, dus ik zie het probleem niet, behalve dat er een dikke vette boost is gegeven richting OFF waar 'ie nooit meer vanaf komt tussen al die hete discussies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoezo, waar hij nooit vanaf komt? Hij staat toch gewoon zeer dik op +1, wat gewoon de juiste score is?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

offtopic:
Ik weet soms niet of ik je moet zoenen of wurgen, @wildhagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

offtopic:
Haha, bedankt voor het sentiment, maar zoenen hoeft ook niet hoor ;))

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

offtopic:
Dan wordt het morgen, als ik weer in wurg-modus ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
HMC schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:49:
Meer dan een uur, dus ik zie het probleem niet, behalve dat er een dikke vette boost is gegeven richting OFF waar 'ie nooit meer vanaf komt tussen al die hete discussies.
Hij stond zelfs al op +1 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:42

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
TheCapK schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:06:
[...]

Die stond dan weer verder naarboven en aangezien jij opnieuw over dezelfde reactie begon met een heel verhaal heb ik daar op gereageerd. Misschien niet 2x dezelfde reactie hier melden als deze al goed staat?
De tweede reactie ging duidelijk over een andere post, ondanks dat er de verkeerde link boven stond. Zo was mijn eigen reactie niet 85 keer op +3 gemod, en kwam het citaat niet uit mijn eigen reactie. Er stond wel de verkeerde link boven, sorry voor eventuele verwarring daarover. Het gaat om een post van Durandal, die nog steeds onterecht op +3 staat. Maar aangezien er ruim meer dan 48 uur zijn verstreken, zal die wel niet meer goed gezet kunnen worden. Hier is de correcte link:

Durandal in 'nieuws: Dutch Filmworks krijgt toestemming gegevens uploaders vi...

Ik wil het hier nu bij laten, anders gaan we echt tezeer offtopic :)

[ Voor 3% gewijzigd door dusty-2011 op 11-12-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

DeDooieVent in 'nieuws: Nederlandse politie gaat app gebruiken om etnisch pro...

Staat al op -1 maar zelfs dat is nog te hoog. Op de man spelen is wel erg kinderachtig, zeker als er ook nog eens naam en woonplaats bij wordt genoemd.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of ik dit hier moet melden, maar ik doe het toch:
MrHankey in 'nieuws: Nederlandse kabinet wint Big Brother Award wegens willen...

Dit is overduidelijk een troll die terecht op -1 staat. Toch zit er 4x een +3-beoordeling bij en 2x een +2. Als je zo'n reactie zo beoordeelt klopt er iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mekkieboek in 'downloads: Wine 3.0-rc1'

Ik mis even wat hier +2 aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Rabelais in 'nieuws: Frankrijk verbiedt vanaf volgend jaar smartphones op sch...

Geen +3. Kan iedereen het zomaar mee eens zijn, maar dat betekent niet dat dat per wet regelen een goed idee is. En daar zegt hij dan dus weer niets over, dus mooie +1.

Tweaker1234 in 'nieuws: Frankrijk verbiedt vanaf volgend jaar smartphones op ...

Ook geen +3. Zelfde redenering.

Mocro_Pimp® in 'nieuws: Frankrijk verbiedt vanaf volgend jaar smartphones op ...

Op een gruwelijke spelfout na, geen -1. Gewoon zijn mening, en die kan je delen of niet.

[ Voor 51% gewijzigd door HMC op 12-12-2017 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ytrog
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-02-2018
Waarom staat mijn vraag hier op -1?: Ytrog in 'nieuws: HP patcht toetsenborddriver die als keylogger te gebruiken ...

0 zou ik nog kunnen begrijpen enigszins (hoewel mijn vraag wel over het topic gaat), maar de beschrijving bij -1 heeft het over "Deze reactie is een flamebait, troll of een belediging van een andere gebruiker" en dat is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ytrog schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:13:
Waarom staat mijn vraag hier op -1?: Ytrog in 'nieuws: HP patcht toetsenborddriver die als keylogger te gebruiken ...

0 zou ik nog kunnen begrijpen enigszins (hoewel mijn vraag wel over het topic gaat), maar de beschrijving bij -1 heeft het over "Deze reactie is een flamebait, troll of een belediging van een andere gebruiker" en dat is het niet.
Dat is in mijn ogen gewoon een +1, nu ook de netto score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ytrog
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-02-2018
Dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Moeten jullie hier eens kijken.. nieuws: Consumentenbond raadt koop Samsung Galaxy S7 af omdat updates in maar...

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en de kleur is: groen en donkergroen. Rara wat is het? Inderdaad, meningen die op +2 en +3 staan :D. Ik weet niet wie het zijn, maar er zijn er een aantal die heel erg met +2's en +3's strooien alsof het snoepgoed is..

[ Voor 10% gewijzigd door Anonymoussaurus op 12-12-2017 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:40:
Moeten jullie hier eens kijken.. nieuws: Consumentenbond raadt koop Samsung Galaxy S7 af omdat updates in maar...

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en de kleur is: groen en donkergroen. Rara wat is het? Inderdaad, meningen die op +2 en +3 staan :D. Ik weet niet wie het zijn, maar er zijn er een aantal die heel erg met +2's en +3's strooien alsof het snoepgoed is..
Je was me net voor. Ik ben even door het artikel gegaan, maar daar moet echt heel veel rechtgezet worden.

Dit is mijn persoonlijke favoriet. Hoe dit 18x +3 verdient..
Verwijderd in 'nieuws: Consumentenbond raadt koop Samsung Galaxy S7 af om...

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

BeToBe schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:10:
Je was me net voor. Ik ben even door het artikel gegaan, maar daar moet echt heel veel rechtgezet worden.

Dit is mijn persoonlijke favoriet. Hoe dit 18x +3 verdient..
Verwijderd in 'nieuws: Consumentenbond raadt koop Samsung Galaxy S7 af om...
Het is niet aan mij, maar naar mijn mening mogen degene die onterecht +2's en +3's strooien even op hun vingers getikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
Misschien niet OK omdat het om een reactie/moderatie op een bericht van mij gaat, maar here goes:

210667 in 'nieuws: Consumentenbond raadt koop Samsung Galaxy S7 af omd...

Ten eerste vraag ik mij serieus af waarom ik een -1 krijg (een 0 kan ik me dan nog enigszins voorstellen) en als dat inderdaad zo is, dan hoop ik daar feedback op te krijgen door er naar te vragen. Niet een extra -1 omdat ik om feedback vraag. Daar kan dat systeem niet voor bedoeld zijn :/

Overigens staat dat hele topic vol met, naar mijn mening, dubieuze +2's en +3's, maar goed, het is dan ook een wat gechargeerd onderwerp geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
michaelvink schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:05:
Misschien niet OK omdat het om een reactie/moderatie op een bericht van mij gaat, maar here goes:

210667 in 'nieuws: Consumentenbond raadt koop Samsung Galaxy S7 af omd...

Ten eerste vraag ik mij serieus af waarom ik een -1 krijg (een 0 kan ik me dan nog enigszins voorstellen) en als dat inderdaad zo is, dan hoop ik daar feedback op te krijgen door er naar te vragen. Niet een extra -1 omdat ik om feedback vraag. Daar kan dat systeem niet voor bedoeld zijn :/

Overigens staat dat hele topic vol met, naar mijn mening, dubieuze +2's en +3's, maar goed, het is dan ook een wat gechargeerd onderwerp geloof ik :)
In een reactie over moderatie vragen stellen is not done. Dat wordt beloond met een punt aftrek.
De rest van je post is niet eens zo slecht dat het een -1 zou rechtvaardigen. Een +1 zou, zonder het moderatiegeklaag best een mooie score zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
OK, maar dan nog raakt de reactie van Heppieboeddha natuurlijk kant noch wal (overigens zijn zijn verdere reacties elders op T.net ook nogal... 'ongenuanceerd')... Maar goed, point taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

michaelvink schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:15:
OK, maar dan nog raakt de reactie van Heppieboeddha natuurlijk kant noch wal (overigens zijn zijn verdere reacties elders op T.net ook nogal... 'ongenuanceerd')... Maar goed, point taken.
De reactie van Heppieboeddha is ook niet de bedoeling en staat op een score van -1. Mocht je een klacht hebben over een gebruiker kun je dat uiteraard aangeven. Echter worden er niet inhoudelijk uitspraken gedaan over hoe het is opgepakt.

Wat betreft jouw eigen reactie ben ik het met @TheCapK eens dat zonder moderatie opmerking een +1 geen vreemde score is. Met één punt afrek over de moderatie opmerking kom ik op 0 uit waar de reactie nu op staat. En je hebt de juiste plek gevonden voor moderatie feedback :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Typisch gevalletje van meningmodden en de Samsung-fanboy uithangen (degene die de +2's geven):

watercoolertje in 'nieuws: Consumentenbond raadt koop Samsung Galaxy S7 af om...
watercoolertje in 'nieuws: Consumentenbond raadt koop Samsung Galaxy S7 af om...

Lijkt mij hoogstens een +1, of geef het ook gewoon een 0. Nu wordt er met 2 maten gemeten door mij een 0 te geven, en degene die volgen de stemmer gelijk heeft een +2 krijgt..

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 12-12-2017 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 21:56

TMC

Bor schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:00:
[...]

Of een onterechte generalisatie ?
Een terechte generalisatie. Net zoals dat Nederland meestal een natte herfst heeft. Niet altijd, maar klopt meestal wel.

https://wetenschap.infonu...q-betekenis-iq-score.html

[ Voor 12% gewijzigd door TMC op 12-12-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind zo'n generalisatie onnodig kwetsend, ik heb hem ook -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
TommyboyNL in 'nieuws: Grote webwinkels hebben tekort aan hoogopgeleid ict-pe...
Geen flamebait, troll, of belediging, dus mijns inziens geen -1 waard. Een +1 is het echter ook niet waard, dus ik stel een 0 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:38:
Typisch gevalletje van meningmodden en de Samsung-fanboy uithangen (degene die de +2's geven):

Lijkt mij hoogstens een +1, of geef het ook gewoon een 0. Nu wordt er met 2 maten gemeten door mij een 0 te geven, en degene die volgen de stemmer gelijk heeft een +2 krijgt..
Lekker hypocriet. De sneer onderaan jouw post (Anonymoussaurus in 'nieuws: Consumentenbond raadt koop Samsung Galaxy S7 af omdat..., "Ben eigenlijk al weer klaar met deze discussie, want ik wil geen discussie voeren met iemand die met hand en tand Samsung verdedigd. Even goede vrienden hoor, maar dan wordt het een welles-nietes discussie.") verdient gewoon een keiharde -1, want watercoolertje heeft gewoon gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

TommyboyNL schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:00:
TommyboyNL in 'nieuws: Grote webwinkels hebben tekort aan hoogopgeleid ict-pe...
Geen flamebait, troll, of belediging, dus mijns inziens geen -1 waard. Een +1 is het echter ook niet waard, dus ik stel een 0 voor.
Eens, heb je een 0 gegeven.
Lekker hypocriet. De sneer onderaan jouw post (Anonymoussaurus in 'nieuws: Consumentenbond raadt koop Samsung Galaxy S7 af omdat..., "Ben eigenlijk al weer klaar met deze discussie, want ik wil geen discussie voeren met iemand die met hand en tand Samsung verdedigd. Even goede vrienden hoor, maar dan wordt het een welles-nietes discussie.") verdient gewoon een keiharde -1, want watercoolertje heeft gewoon gelijk.
En dat is nou precies waar dit topic voor is: mismoderaties. Wat jij daar nu doet is meningmodden; je bent het met watercoolertje eens, dus geef je hem een +1 en mij een -1. Bovendien is dat wat ik als laatste zeg, als afsluiting van mijn prima onderbouwde post. Omdat 10% van de post off-topic is, lijkt mij een 0 nogal raar, en laat staan een -1 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Thanks!
[...]

En dat is nou precies waar dit topic voor is: mismoderaties. Wat jij daar nu doet is meningmodden; je bent het met watercoolertje eens, dus geef je hem een +1 en mij een -1. Bovendien is dat wat ik als laatste zeg, als afsluiting van mijn prima onderbouwde post. Omdat 10% van de post off-topic is, lijkt mij een 0 nogal raar, en laat staan een -1 ;).
Jij roept nu heel hard dat een mening is, maar onderbouwt dat niet met feiten. Verder werkt modereren helaas met red flags; net zoals dat in een post zelf al zeiken over een lage score (of roepen "dit wordt vast een -1") je inderdaad gegarandeerd een -1 oplevert, is flamen/beledigen ook vaak een -1, hoe goed de rest van een post ook was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 23:54
Odie in 'nieuws: Nederlandse simkaartenmaker Gemalto overweegt miljardenbo...

-1 lijkt me totaal misplaatst. Mijn reactie waa beschaafd en inhoudelijk en feitelijk juist. Ik krijg het gevoel dat iemand hier een booster misbruikt heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bardman01 in 'nieuws: Minister: computers van sluizen zitten niet aan interne...

Mensen voor muts uitschelden lijkt me geen +1 waard, laat staan een +2.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:14
justmike in 'geek: Belgische provider Proximus stopt met telegram'

WhiteDog in 'geek: Belgische provider Proximus stopt met telegram'

-1/ ongewenst lijkt me hier niet de correcte score. In de discussie is het gewoon on topic, i.v.m het artikel kan het als off topic gezien worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:12:
Kwetsend? Dit is toch algemeen bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

TMC schreef op woensdag 13 december 2017 @ 05:54:
[...]
Kwetsend? Dit is toch algemeen bekend?
Volgens mij ook geen -1.
Dat hoger boven middelbaar staat is niet anders dan dat 2 meer dan 1 is. Nog even en dan kan ook dat niet meer benoemd worden. Is een vacature waarin om minimaal HBO werk en denk niveau gevraagd wordt dan ook ongewenst?

edit: Inderdaad Ger, de conclusie is niet juist, na ervaring kun je zeker groeien in werk en denk niveau.

[ Voor 13% gewijzigd door JDVB op 13-12-2017 09:33 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjolk
Bor schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:00:
[...]

Of een onterechte generalisatie ?
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:12:
Kom op mensen, niet te zielig gaan doen. Er is nu eenmaal gewoon een verschil tussen de diverse opleidingsniveaus in Nederland. Die verschillen zijn er niet voor niets; die hebben we nodig om iedereen op het eigen niveau onderwijs te kunnen geven. Een MBO-er kan niet mee op Universitair niveau en een HBO-er valt bijkans in slaap op het MBO.

En ja: na een X aantal jaar werkervaring kun je doorgroeien in werk en denk niveau. Daarom staat er ook in iedere vacature met MBO niveau of hoger dat de kandidaat over "XXX werk en denk niveau moet beschikken". Doen wij ook: wij zoeken een HBO niveau programmeur, maar dat houdt net zo goed in dat we onlangs nog serieus een MBO-er met 10 jaar werkervaring hebben overwogen (doch afgewezen).

En ja, natuurlijk is het een vorm van generaliseren, maar kwetsend noemen dat een MBO-er doorgaans een lager denkniveau heeft is -pardon my french- bullshit. Moet ik me dan ook gekwetst voelen dat mijn broer met zijn universiteit een hoger denkniveau heeft dan ik?

Ik ben juist blij dat er verschillen zijn en dat we niet met zijn allen als professortjes in de wereld staan. MBO-ers hebben simpelweg andere kwaliteiten dan HBO-ers. Kwaliteiten die we meer dan eens vaak nodig hebben (er zijn niet voor niets meer MBO-ers dan HBO-ers), maar onderaan de streep blijft overeind staan dat er een verschil is in denkniveau.

Soms mogen dingen best benoemd worden en moet niet iedereen met zijn tenen overal onder gaan staan...

Welnu: de huidige score is 0 en dat is IMO prima (aangezien de onderbouwing ontbreekt en IMO de conclusie onjuist is) maar dit onder -1 schuiven vind ik wel een beetje triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ger schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:19:
[...]
Welnu: de huidige score is 0 en dat is IMO prima (aangezien de onderbouwing ontbreekt en IMO de conclusie onjuist is) maar dit onder -1 schuiven vind ik wel een beetje triest.
Een 0 lijkt mij prima voor de huidige vorm. De reactie is namelijk aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Bor schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:41:
[...]

De reactie is namelijk aangepast.
Ehm, ja inderdaad. 20 minuten na plaatsing en bijna 5 uur voor de discussie in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Bor schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:41:
[...]

Een 0 lijkt mij prima voor de huidige vorm. De reactie is namelijk aangepast.
Ger schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:48:
[...]

Ehm, ja inderdaad. 20 minuten na plaatsing en bijna 5 uur voor de discussie in deze thread.
Klopt, ik had MBO in hoofdletters vervangen door mbo in kleine letters. Is het nu minder kwetsend? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TMC schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:01:
[...]

[...]
Klopt, ik had MBO in hoofdletters vervangen door mbo in kleine letters. Is het nu minder kwetsend? :o
Mensen kunnen niet zien wat er voor de aanpassing stond dus daar kunnen we geen conclusie aan verbinden wanneer het op moderatie aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

TommyboyNL schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:54:
[...]

Thanks!

[...]

Jij roept nu heel hard dat een mening is, maar onderbouwt dat niet met feiten. Verder werkt modereren helaas met red flags; net zoals dat in een post zelf al zeiken over een lage score (of roepen "dit wordt vast een -1") je inderdaad gegarandeerd een -1 oplevert, is flamen/beledigen ook vaak een -1, hoe goed de rest van een post ook was.
Ik onderbouw wel met feiten. Denk je dat ik alles aan het liegen ben over het verleden van OnePlus? 8)7 Dan zou de waarheid toch wel boven komen, dus heeft het ook geen zin om te gaan liegen.

Weet niet of het naar mij gericht is, maar ikzelf loop niet (meer) te azijnpissen over moderaties. Dat doe ik hier ;).

Flamen? Beledigen? Waar beledig ik dan? Ook dat is mening hè. Jij vindt het een belediging, terwijl de rest het allemaal prima vindt en het niet beschouwd als een belediging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ger schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:19:
Kom op mensen, niet te zielig gaan doen. Er is nu eenmaal gewoon een verschil tussen de diverse opleidingsniveaus in Nederland. Die verschillen zijn er niet voor niets; die hebben we nodig om iedereen op het eigen niveau onderwijs te kunnen geven. Een MBO-er kan niet mee op Universitair niveau en een HBO-er valt bijkans in slaap op het MBO.
Een beter resultaat dan agree to disagree is er op dit onderwerp niet te halen denk ik. :)

Voor wat het waard is: ik lees "lager denkniveau" als "dommer". Dan is het een no-brainer dat zo'n reactie op -1 hoort. Ik denk dat jij het anders ziet, en dat we dus niet verder zullen komen dan agree to disagree. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:13:
[...]

Een beter resultaat dan agree to disagree is er op dit onderwerp niet te halen denk ik. :)

Voor wat het waard is: ik lees "lager denkniveau" als "dommer". Dan is het een no-brainer dat zo'n reactie op -1 hoort. Ik denk dat jij het anders ziet, en dat we dus niet verder zullen komen dan agree to disagree. :)
Ik ben dommer dan Einstein was, als in minder intelligent. Is het kwetsend om te stellen dat de complete wereld bevolking dommer is dan de slimste persoon op aarde? Het wordt m.i. pas kwetsend op moment dat je stelt dat de complete wereld bevolking dom is.

Maar het verschil tussen minder intelligent / minder hoog denk niveau en dom zijn is enorm. Als je een gemiddelde intelligentie hebt dan is dus ongeveer de helft van de bevolking slimmer en ongeveer de helft dommer toch? (Ervan uitgaande dat een exact gelijke intelligentie niet of nauwelijks voorkomt.) En een beneden gemiddelde intelligentie houdt niet in dat je dan meteen dom of zwak begaafd bent.

Hetzelfde met snelheid, wanneer iemand sneller dan mij is, houdt dat niet in dat ik langzaam ben, wel dat ik minder snel ben. Het is toch ook niet ongewenst wanneer je stelt dat de gemiddelde mens langzamer is dan mensen met een bovengemiddelde snelheid en of topsporters? Waarom zou dat met intelligentie wel het geval zijn?

Edit:
En dan is werk en denk niveau nog niet eens het zelfde als intelligentie. Een betere opleiding hebben genoten hoeft niet te betekenen dat je slimmer bent, wel dat je dat bijbehorende hogere werk en denk niveau (aangeleerd) hebt. Wat is anders het nut van die betere opleiding? En zoals Ger terecht stelt, ook door ervaring kan je werk en denk niveau verbeteren.

[ Voor 11% gewijzigd door JDVB op 13-12-2017 11:01 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

[...]

Ik bedoel ook 'dommer' met 'lager denkniveau'. Kom op zeg, niet zulke lange tenen. Er zijn gewoon verschillen in intelligentie en daarom hebben we verschillende opleidingsniveau's. Wat is erg aan om dat te benoemen? Dat weet toch iedereen? Of denk je echt dat er loodgieters zijn die eigenlijk kwantumcomputers wilden bouwen maar riolering toch leuker vonden?

Het verbaast me eerlijk gezegd dat dit überhaupt een punt van discussie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Bor schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:03:
[...]

Mensen kunnen niet zien wat er voor de aanpassing stond dus daar kunnen we geen conclusie aan verbinden wanneer het op moderatie aankomt.
Misschien handig om dit wel zichtbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
[...]
Voor wat het waard is: ik lees "lager denkniveau" als "dommer".
Hoe wil jij het verschil tussen MBO en HBO niveau (of opleidingsniveau in zijn algemeenheid) dan uitdrukken?

Heb je ooit wel eens vacatures gelezen? Voorbeeldje in de context: https://www.monsterboard.nl/vacatures/zoeken/?q=developer
Iedere vacature die ik open klik spreekt ófwel van een specifiek opleidingsniveau ófwel van een "HBO/WO werk- en denk niveau". Het is gewoon een gangbare term, het is geen waardeoordeel ofzo...

Misschien beter om te spreken van MBO-domheid vs HBO-domheid? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Tjolk op 13-12-2017 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

lodew in 'nieuws: Intel gaat downgrade van Management Engine-firmware hardwar...

+3 lijkt me een overwaardering voor deze post. Het is feitelijk maar 2 regels eigen tekst, en daarna een copy paste van details die verder niet echt ingaan op wat er gezegd wordt. Een +2 lijkt me de juiste keuze.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
TommyboyNL schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:54:
[...]

Thanks!

[...]

Red flags leveren niet meteen 2 punten verschil op! 1 punt aftrek kan ik mee inkomen maar die neigt zo meer naar meningmodden dan objectief modden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:00
TMC schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:06:
[...]
Een terechte generalisatie. Net zoals dat Nederland meestal een natte herfst heeft. Niet altijd, maar klopt meestal wel.

https://wetenschap.infonu...q-betekenis-iq-score.html
Onterecht.

Ik durf zelfs te beweren dat het denk nivo van iedereen die langer dan 20 jaar geleden zijn MBO heeft gehaald (toen het MBO nog gewoon 4 jaar duurde) gemiddeld genomen even hoog ligt als de gemiddelde HBO-er van nu.

De afgelopen 20 jaar is de kwaliteit van het onderwijs een stuk gezakt waardoor het MBO nivo van toen ongeveer gelijk is aan het HBO nivo van nu.

En dan hebben wel het geeneens over de studeerrichting. De ene opleiding is de ander niet qua zwaarte.

Ik voel me niet gekwetst of aangesproken. Maar je conclusie klopt mijns inziens gewoon niet. Er zijn in NL teveel uitzonderingen om dit een terechte generalisatie te kunnen noemen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
Echter: een post met onjuiste inhoud is een 0, geen -1 omdat mensen zich klaarblijkelijk op hun teentjes getrapt voelen. Dat is waar @TMC problemen mee heeft.

Inmiddels staat de post goed en lijkt de discussie me ook redelijk klaar verder. Mocht iemand een discussie over de het verschil in opleidingsniveau en werkervaring willen starten hebben we daar andere forums voor op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RobinJ1995 in 'nieuws: Microsoft brengt Sysinternals-tool Procdump voor Linux...

Is een +2 niet licht overdreven? Om het over de +3's nog maar niet te hebben?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

ChojinZ schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:18:
[...]

Onterecht.

Ik durf zelfs te beweren dat het denk nivo van iedereen die langer dan 20 jaar geleden zijn MBO heeft gehaald (toen het MBO nog gewoon 4 jaar duurde) gemiddeld genomen even hoog ligt als de gemiddelde HBO-er van nu.

De afgelopen 20 jaar is de kwaliteit van het onderwijs een stuk gezakt waardoor het MBO nivo van toen ongeveer gelijk is aan het HBO nivo van nu.

En dan hebben wel het geeneens over de studeerrichting. De ene opleiding is de ander niet qua zwaarte.

Ik voel me niet gekwetst of aangesproken. Maar je conclusie klopt mijns inziens gewoon niet. Er zijn in NL teveel uitzonderingen om dit een terechte generalisatie te kunnen noemen.
Jij brengt een extra nuance aan, namelijk hbo'ers van nu met mbo'ers van 20 jaar geleden vergelijken. Dat is iets anders. Ik durf te wedden dat hbo'ers van 20 jaar geleden net zo goed slimmer zijn dan mbo'ers van 20 jaar geleden, waardoor mijn stelling blijft: mbo'ers zijn dommer dan hbo'ers. Het feit dat dat zoveel frictie oproept betekent volgens mij dat ik een gevoelig minderwaardigheidscomplex blootleg, maar je kan maar beter gewoon eerlijk zijn. Op een enkele uitzondering na zal er geen enkele tuinman ooit getwijfeld hebben tussen tuinieren of neurochirurg worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JDVB schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:51:
[...]
Het wordt m.i. pas kwetsend op moment dat je stelt dat de complete wereld bevolking dom is.
Dat is toch ook een feit? ;) Seriously though, ook dan is het niet kwetsend. :+
Jezelf gekwetst voelen door (statistische) feiten is overigens niets anders dan het niet willen horen van de waarheid. :) Too bad, want je zult niet altijd met fluwelen handschoentjes aan behandeld worden. En als je de uitzondering bent die dus wel een hoger niveau heeft: prima, dan hoef je je dus ook niet aangesproken te voelen - problem solved. En over tot de orde van de dag. :P

Ik zie niet helemaal in waarom dit een -1 is:
micla in 'nieuws: Bitcoin-miljonair zegt 5057 bitcoin te doneren aan goede do...
Als hij/zij dat gevoel krijgt bij het artikel mag dat toch wel gezegd worden? -1 is ietsjes overdreven. Het is eigenlijk zelfs ontopic. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Geen +3: Verwijderd in 'plan: Prijsvraag: maak het kerstverlanglijstje af en win 10.000...

Idem voor; BenVenNL in 'plan: Prijsvraag: maak het kerstverlanglijstje af en win 10.000 ...

Er wordt erg scheef gemod daar. Ik zal er eens naar kijken. Intussentijd is hulp welkom om reacties op een betere score te laten belanden.

[ Voor 42% gewijzigd door Bor op 13-12-2017 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Bor schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:00:
Geen +3: Verwijderd in 'plan: Prijsvraag: maak het kerstverlanglijstje af en win 10.000...

Idem voor; BenVenNL in 'plan: Prijsvraag: maak het kerstverlanglijstje af en win 10.000 ...

Er wordt erg scheef gemod daar. Ik zal er eens naar kijken. Intussentijd is hulp welkom om reacties op een betere score te laten belanden.
Idd, beide reacties zijn geen +3. De reactie van BenVenNL is ook inhoudelijk onjuist. Uit het artikel:
Vervolgens kun je ‘ippies sparen’ activeren en spaar je bij zowel zakelijke als privéaankopen tot maximaal tien procent van je aankoop.
Die 10% gaat over sparen wat inhoud dat je dus niet perse €1000,- hoeft uit te geven om 10.000 ippies te kunnen besteden, en je ook niet perse voor €10.000,- hoeft te kopen voor 10.000 ippies aangezien je een groter percentage ippies kunt krijgen over het aankoopbedrag dan 1%.

200 fish found!

• The_MAN
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ik geef een antwoord met onderbouwing en uit ervaring (verkoop al 10 jaar GPS/GNSS klokken), maar toch wordt ik negatief gemodereerd?!?!?

The_MAN in 'nieuws: Ariane 5-raket heeft vier nieuwe Galileo-satellieten in r...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Die tweede heeft nog flink wat zetjes nodig.
The_MAN schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:44:
Ik geef een antwoord met onderbouwing en uit ervaring (verkoop al 10 jaar GPS/GNSS klokken), maar toch wordt ik negatief gemodereerd?!?!?

The_MAN in 'nieuws: Ariane 5-raket heeft vier nieuwe Galileo-satellieten in r...
Je bent inderdaad prima on-topic. Ik heb je op +1 gezet. Snap ook niet waarom de reactie daarboven (op jou) een +3 is. Een +2 lijkt mij prima voor de link die die geeft met onderbouwde informatie.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lagonas in 'plan: Prijsvraag: maak het kerstverlanglijstje af en win 10.000 i...

Ik begrijp even niet wat hier +3 aan is. Ik snap de kritiek, maar sommige punten die aangehaald worden, raken imo kant noch wal.

EDIT:
Mea culpa, ik zie dat hij al gemeld was, hahaha! :)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 14-12-2017 10:01 ]

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:00:
Lagonas in 'plan: Prijsvraag: maak het kerstverlanglijstje af en win 10.000 i...

Ik begrijp even niet wat hier +3 aan is. Ik snap de kritiek, maar sommige punten die aangehaald worden, raken imo kant noch wal.

EDIT:
Mea culpa, ik zie dat hij al gemeld was, hahaha! :)
Is niet erg, deze heeft nog flink wat +1 moderaties nodig!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:00
TMC schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:49:
[...]
Jij brengt een extra nuance aan, namelijk hbo'ers van nu met mbo'ers van 20 jaar geleden vergelijken. Dat is iets anders. Ik durf te wedden dat hbo'ers van 20 jaar geleden net zo goed slimmer zijn dan mbo'ers van 20 jaar geleden, waardoor mijn stelling blijft: mbo'ers zijn dommer dan hbo'ers.
Maar dat klopt dus niet. Zie mij eerdere post. Die nuance geeft dus al aan dat het dus niet zo zwart-wit is als jij het doet voorkomen.

Daarnaast, maar dat is een hele andere discussie: Wat is dom? Wat is slim?
TMC schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:49:
[...]
Het feit dat dat zoveel frictie oproept betekent volgens mij dat ik een gevoelig minderwaardigheidscomplex blootleg, maar je kan maar beter gewoon eerlijk zijn. Op een enkele uitzondering na zal er geen enkele tuinman ooit getwijfeld hebben tussen tuinieren of neurochirurg worden.
Dat is wel een hele grote aanname. Misschien zijn mensen het wel niet eens met je stelling, simpelweg omdat het geen hout snijd?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Mensen, willen jullie bovenstaande discussie _ALSJEBLIEFT_ ergens anders voeren?

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Het is geen -1 waard denk ik gezien ik wat corrigeer
Gekke Jantje in 'nieuws: AMD-processor met Vega-gpu en 28 compute units versc...

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Verwijderd

BarnET in 'De Predator komt naar Ghost Recon Wildlands'
Geen +3 wat mij betreft, los van dat de helft van z'n 'punten' niet waar zijn (kijk alleen al naar devision & rainbow six siege, leuk dat ze 2 jaar na dato wel werken maar dat betekend niet 'games werken op release' of 'goeie ondersteuning') vind ik het ook echt geen essentiële toevoeging.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Is dit daadwerkelijk een +3?? P-e-t-j-e in 'nieuws: Man-in-the-middle-aanval treft Fox-IT'

Weten we meteen wie hier één van de +3's heeft gegeven: Belsameth in 'nieuws: Man-in-the-middle-aanval treft Fox-IT' :). Die reactie heeft overigens ook 7 +2's ontvangen :').

[ Voor 41% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-12-2017 18:40 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Mugiwaraya in 'reviews: Netneutraliteit afgeschaft in de VS - Wat zijn de mog...
Allereerst niet ontopic, en ten tweede ononderbouwd en lukraak roepen dat overheden er per definitie op uit zijn om "slaafherder" te zijn, vind ik nogal een troll. Wmb dus een -1.

geekeep in 'reviews: Netneutraliteit afgeschaft in de VS - Wat zijn de mogeli...
Roept wat populistische algemeenheden, maar voegt niets toe. Wat mij betreft dus een 0.

[ Voor 29% gewijzigd door RoD op 14-12-2017 20:36 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2