Cryptocurrencies - handel & koers #3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 33 Laatste
Acties:
  • 202.138 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 22:21
exelletor schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:57:
Of juist 'sell the news' momentje op 10 juni. Ik blijf er mooi vanaf. :P
Met de aanwas van nieuwe mensen verwacht ik dat dit genoeg is om alsnog voor een stijging van DGB te zorgen! Open een willekeurig forum, of de trollbox op Poloniex en de paniek (fomo) is af te lezen aan de berichten die gepost worden. Het lijkt de huizenmarkt van tegenwoordig wel. Gekkenhuis!

Nog even een algemene vraag:

Op welke manieren worden jullie bij voorkeur geïnformeerd over nieuws m.b.t. tot een bepaalde coin? Ik heb maar weer eens een twitter account aangemaakt om wat mensen in de scene te volgen. Ook maak ik sinds een lange tijd weer gebruik van Podcasts en kijk weleens afleveringen van o.a. The Dollar Vigilante en Node Investor op YT.

Ik merk dat ik steeds vaker sites bezocht die ook aandelen in een bepaalde coin hebben. Daarmee vind ik het soms wel lastig om te bepalen welke source partijdig is en welke niet. Maar goed, zo speuren we iedere dag weer verder op zoek naar goede informatiebronnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wat er is gebeurd met XDN(DigtalNote), deze is flink hard gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehah
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-04-2024
StephanO1990 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:55:
[...]

Op welke manieren worden jullie bij voorkeur geïnformeerd over nieuws m.b.t. tot een bepaalde coin? Ik heb maar weer eens een twitter account aangemaakt om wat mensen in de scene te volgen. Ook maak ik sinds een lange tijd weer gebruik van Podcasts en kijk weleens afleveringen van o.a. The Dollar Vigilante en Node Investor op YT.

Ik merk dat ik steeds vaker sites bezocht die ook aandelen in een bepaalde coin hebben. Daarmee vind ik het soms wel lastig om te bepalen welke source partijdig is en welke niet. Maar goed, zo speuren we iedere dag weer verder op zoek naar goede informatiebronnen :)
Ik bekijk onder andere Reddit en Twitter. op twitter zoek je gewoon $[crypto]
Dus voor STRATIS zoek je dan op $strat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
StephanO1990 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:55:
[...]

Met de aanwas van nieuwe mensen verwacht ik dat dit genoeg is om alsnog voor een stijging van DGB te zorgen! Open een willekeurig forum, of de trollbox op Poloniex en de paniek (fomo) is af te lezen aan de berichten die gepost worden. Het lijkt de huizenmarkt van tegenwoordig wel. Gekkenhuis!

Nog even een algemene vraag:

Volgens mij is 9/10 het nieuws wel gekleurd bij crypto. Iedereen die betrokken is bij crypto heeft zelf ook wat coins en zal dan ook die coins gaan promoten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
deze morgen om 9u mijn waves vanop bittrex proberen te transferen naar mijn waves wallet maar staan nog altijd op pending, duurt dit altijd zo lang?

[ Voor 10% gewijzigd door crazyheinz op 06-06-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartCazeX
  • Laatst online: 26-02 11:11
Gé Brander schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:41:
Dat Litebit.eu is ook een kansloos gebeuren de laatste tijd zeg. Of ze hebben geen voorraad of ze zijn continue in onderhoud. Ga ik niet meer gebruiken dus.
Voorraad bij LiteBit wordt elke dag op een vast tijdstip bijgewerkt, ik meen 09:00, 13:00 en nog tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Ernemmer schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:32:
[...]

Volgens mij wordt er veel getrade op nieuws, en een stuk minder op daadwerkelijk iets bereiken van een coin.
Dit bovenstaande nieuws is dus al voor een groot deel verwerkt in de huidige koers.
?
Er staan nog genoeg in het verschiet. Daar is wellicht een deel op gebaseerd maar ik denk dat wanneer er daadwerkelijk software uit komt het een meerwaarde is voor de coin.. Denk je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 22:21
poehah schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:57:
Ik bekijk onder andere Reddit en Twitter. op twitter zoek je gewoon $[crypto]
Dus voor STRATIS zoek je dan op $strat.
Thanks. dat $[coin] is ook een goede om nog te doen! En Reddit natuurlijk. Al dwaal ik daar ook vaak af. Lastig om soms door de meuk heen goede artikelen te vinden.
Ernemmer schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:58:
Volgens mij is 9/10 het nieuws wel gekleurd bij crypto. Iedereen die betrokken is bij crypto heeft zelf ook wat coins en zal dan ook die coins gaan promoten natuurlijk.
Ook dat is natuurlijk wel weer zo. Ik zoek dan ook met name meer sources die aan de hand van charts kun bevindingen geven. Ik merk dat ik af en toe nog wat verdwaal in de candle charts :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdfreak_99
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-09-2021
Alles staat wel heel erg in de min op Bittrex, heb het idee dat de pret even voorbij is. Afgelopen week nog ETH en DGB gekocht maar willen niet meer groeien tot aanschaf prijs. Voorlopig maar op HODL zetten dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Lasteraar schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:01:
[...]

?
Er staan nog genoeg in het verschiet. Daar is wellicht een deel op gebaseerd maar ik denk dat wanneer er daadwerkelijk software uit komt het een meerwaarde is voor de coin.. Denk je niet?
Dan komt eerst het nieuws dat ze een samenwerking doen met een of ander bedrijf/gameontwikkelaar en dan kunnen we weer kopen op het nieuws.

Beetje zoals het LTC voorbeeld met Segwit. Zodra het werkt ging de koers weer zakken.
https://www.cryptocoinsne...-after-segwit-activation/

PS, dat was ook het laatste nieuws van LTC en deze zal dan ook verder naar beneden zakken aangezien er niks nieuws mee gedaan kan worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 06-06-2017 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14
cdfreak_99 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:04:
Alles staat wel heel erg in de min op Bittrex, heb het idee dat de pret even voorbij is. Afgelopen week nog ETH en DGB gekocht maar willen niet meer groeien tot aanschaf prijs. Voorlopig maar op HODL zetten dan...
je interpreteert het fout, het staat niet in de min. BTC is gestegen. Is hier al een paar keer langs gekomen

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:51
Lasteraar schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:31:
[...]

Bericht komt van het stratis-team @ stratisplatform
..

Betekend dit dat Stratis ondanks zijn recente stijging nu nog goedkoop is?
Ik denk eerlijk gezegd van wel ja, en dit op basis van de afgelopen 2 weken dit topic 24/7 te volgen en zelf wat te Googelen/lezen.

ETH, STRAT en BTC zijn zowat degene waar meest consensus over is om te holden. ETH en STRAT zijn qua technologie beter dan BTC waardoor hen een goeie toekomst wordt voorspeld. Stratis gaat bvb eind dit jaar volgens sommigen op Tweakers rond de 90 USD komen.

Gaat dit zo zijn, niet 100% zeker. Maar ik geloof er wel in ja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

SharpEdgeOne schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:38:
[...]

Wow, jij hebt 9 mil op een exchange staan en niet in een eigen wallet? :/
Liep iets harder dan gedacht :X . En het is wel een factor 5 lager.
Hebben nu wel een wallet maar Poloniex is traag met toestemming geven.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Waar kun je naast litebit.eu nog meer aan Digibytes geraken?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:13:
[...]
Echter is dit allemaal maar een klein gedeelte om de coin te hypen.De munt heeft een hele goede techniek en is te ziek snel. Daar gaat het om. De gamers erbij betrekken is eigenlijk maar een mega klein gedeelte maar wat wel veel potentie heeft.
:')

"hele goede techniek", ja, op zich wel, gezien Digibyte een Bitcoin-kloon is en de kern van de zaak gewoon Bitcoin-code is.

"te ziek snel", mja, op de oppervlakte gezien misschien. Digibyte heeft een block-interval van 15 seconden. Lekker snel confirmations binnenhalen denk je dan wellicht. Maar, de waarde van een enkele confirmation is veel lager bij een block-interval van 15 seconden dan bij een block-interval van 2.5 minuten (LTC) of 10 minuten (BTC).

Daarnaast zijn er nog bijkomende problemen met een block-interval dat zo kort is. Ten eerste heb je een veel hogere orphan-rate. Met gemiddeld slechts 15 seconden tussen 2 blocks is de kans groot dat er meerdere miners min of meer tegelijk een block vinden. Slechts een van deze concurrende blocks wordt uiteindelijk opgenomen in de blockchain, het andere block is dus verspilde rekenkracht. De effectieve hashrate van het netwerk (en daarmee de veiligheid) is daarom een stuk lager dan de bruto-rekenkracht.

Bijkomend probleem met een dergelijk korte block-interval is dat zodra blocks wat voller beginnen te raken, de validatie van een block een significante hoeveelheid tijd gaat kosten. Merk op dat voordat een node een block doorstuurt, deze eerste het block en alle transacties daarin valideert. De tijd die dit kost wordt dus vermenigvuldigd met iedere "hop" die gemaakt wordt. Voordat het hele netwerk een nieuw block heeft ontvangen en gevalideerd, kun je al een behoorlijke tijd verder zijn.

Het effect hiervan is dat je chain-"reorgs" (reorganisaties) krijgt. Een miner stuurt een block rond dat vol met transacties zit. In de tijd dat dit block rondgestuurd en gevalideerd wordt, vindt een andere miner (die het block nog niet heeft gezien) een ander block, waarin hij weinig transacties heeft opgenomen. Dit block gaat veel sneller rond en nu heeft een deel van de nodes het volle block als meest recente en een ander deel het lege block. De nodes die het volle block hebben gezien rekenen transacties hierin als bevestigd (1 confirmation). Maar er is een goede kans dat het volgende block voortborduurt op het lege block. Op dat moment is die tak de langste keten en verdwijnt het volle block. Alle transacties die hierin zaten zijn nu niet meer bevestigd (tenzij ze in een van de andere blocks zijn opgenomen).

Dit heeft als gevolg dat het voor miners interessanter wordt om lege of bijna lege blocks te minen, omdat ze hierdoor veel meer kans hebben dat een block definitief in de blockchain belandt. Bij Bitcoin is het al een tijdje zo geweest dat enkele miners voornamelijk lege blocks maakten omdat de transactiefees de moeite niet waard waren (dit was ~2 jaar terug) en bij Bitcoin is de kans op een orphan block of chain-reorg veel kleiner dan bij een blockchain met 15 seconden block-interval.

De oplossing? De fees voor transacties moeten hoog genoeg zijn om dergelijk gedrag te ontmoedigen. Maar ja, dan gaan mensen weer klagen over te hoge kosten.

Tenslotte de link tussen Digibyte en gaming. Voor zover ik kan zien krijg je gratis DGB als je bepaalde games speelt. Oke, leuk. Maar waarom? Behalve om DGB te verspreiden, welk doel kan een bedrijf hebben om spelers geld te geven om een spel te spelen? De software van Digibyte draait buiten het spel om, dus ze kunnen geen advertenties tonen (en als ze dat met injectie-trucs proberen te doen, dan kunnen ze rekenen op vriendelijke doch dringende cease & desist brieven van de speluitgevers lijkt mij).

Digibyte is een mooi voorbeeld van goede marketing & hype-creatie. De coin zelf is niet bijzonder innovatief en leunt hard op het werk van anderen. Het businessmodel achter de link met gaming is niet erg logisch.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crazyheinz schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:58:
deze morgen om 9u mijn waves vanop bittrex proberen te transferen naar mijn waves wallet maar staan nog altijd op pending, duurt dit altijd zo lang?
Nee. Misschien email confirm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
PHPResource schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:15:
Waar kun je naast litebit.eu nog meer aan Digibytes geraken?
je bedoelt, easy zonder moeite, of bedoel je btc kopen via sepa, wire transfer, paypal noem maar op depositen op een willekeurige exchange en daar van DGB van kopen... |:(

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:17

Secsytime

Automagisch

Rannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:15:
[...]

"hele goede techniek", ja, op zich wel, gezien Digibyte een Bitcoin-kloon is en de kern van de zaak gewoon Bitcoin-code is.

"te ziek snel", mja, op de oppervlakte gezien misschien. Digibyte heeft een block-interval van 15 seconden. Lekker snel confirmations binnenhalen denk je dan wellicht. Maar, de waarde van een enkele confirmation is veel lager bij een block-interval van 15 seconden dan bij een block-interval van 2.5 minuten (LTC) of 10 minuten (BTC).

Daarnaast zijn er nog bijkomende problemen met een block-interval dat zo kort is. Ten eerste heb je een veel hogere orphan-rate. Met gemiddeld slechts 15 seconden tussen 2 blocks is de kans groot dat er meerdere miners min of meer tegelijk een block vinden. Slechts een van deze concurrende blocks wordt uiteindelijk opgenomen in de blockchain, het andere block is dus verspilde rekenkracht. De effectieve hashrate van het netwerk (en daarmee de veiligheid) is daarom een stuk lager dan de bruto-rekenkracht.

Bijkomend probleem met een dergelijk korte block-interval is dat zodra blocks wat voller beginnen te raken, de validatie van een block een significante hoeveelheid tijd gaat kosten. Merk op dat voordat een node een block doorstuurt, deze eerste het block en alle transacties daarin valideert. De tijd die dit kost wordt dus vermenigvuldigd met iedere "hop" die gemaakt wordt. Voordat het hele netwerk een nieuw block heeft ontvangen en gevalideerd, kun je al een behoorlijke tijd verder zijn.

Het effect hiervan is dat je chain-"reorgs" (reorganisaties) krijgt. Een miner stuurt een block rond dat vol met transacties zit. In de tijd dat dit block rondgestuurd en gevalideerd wordt, vindt een andere miner (die het block nog niet heeft gezien) een ander block, waarin hij weinig transacties heeft opgenomen. Dit block gaat veel sneller rond en nu heeft een deel van de nodes het volle block als meest recente en een ander deel het lege block. De nodes die het volle block hebben gezien rekenen transacties hierin als bevestigd (1 confirmation). Maar er is een goede kans dat het volgende block voortborduurt op het lege block. Op dat moment is die tak de langste keten en verdwijnt het volle block. Alle transacties die hierin zaten zijn nu niet meer bevestigd (tenzij ze in een van de andere blocks zijn opgenomen).

Dit heeft als gevolg dat het voor miners interessanter wordt om lege of bijna lege blocks te minen, omdat ze hierdoor veel meer kans hebben dat een block definitief in de blockchain belandt. Bij Bitcoin is het al een tijdje zo geweest dat enkele miners voornamelijk lege blocks maakten omdat de transactiefees de moeite niet waard waren (dit was ~2 jaar terug) en bij Bitcoin is de kans op een orphan block of chain-reorg veel kleiner dan bij een blockchain met 15 seconden block-interval.

De oplossing? De fees voor transacties moeten hoog genoeg zijn om dergelijk gedrag te ontmoedigen. Maar ja, dan gaan mensen weer klagen over te hoge kosten.

Tenslotte de link tussen Digibyte en gaming. Voor zover ik kan zien krijg je gratis DGB als je bepaalde games speelt. Oke, leuk. Maar waarom? Behalve om DGB te verspreiden, welk doel kan een bedrijf hebben om spelers geld te geven om een spel te spelen? De software van Digibyte draait buiten het spel om, dus ze kunnen geen advertenties tonen (en als ze dat met injectie-trucs proberen te doen, dan kunnen ze rekenen op vriendelijke doch dringende cease & desist brieven van de speluitgevers lijkt mij).

Digibyte is een mooi voorbeeld van goede marketing & hype-creatie. De coin zelf is niet bijzonder innovatief en leunt hard op het werk van anderen. Het businessmodel achter de link met gaming is niet erg logisch.
Marketing niet te verwarren met manipulatie..Wat ze hebben gedaan met Minecraft.. pure manipulatie, geen marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Secsytime schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:17:
[...]

Marketing niet te verwarren met manipulatie..Wat ze hebben gedaan met Minecraft.. pure manipulatie, geen marketing.
Marketing is een vorm van manipulatie. Met marketing probeer je het publiek te manipuleren om een positievere instelling te hebben over jouw product.

Dat kun je doen met feiten en goede argumenten. En dat kun je doen met vage beloftes of zelfs onwaarheden.

edit:
Ik heb de hele marketing-riedel rondom Digibyte/Minecraft niet gevolgd, maar een tweet met een inhoud als "Earn Digibytes by playing Minecraft? Tune in on June 10 for the big announcement!" is volledig consistent met het plan om een eigen servertje te draaien waarvoor ze coins weggeven. Is het misleidend? Moeilijk te zeggen. Er is een groot grijs gebied tussen normale marketing en misleiding.

[ Voor 28% gewijzigd door Rannasha op 06-06-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Rannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:19:
[...]

Marketing is een vorm van manipulatie. Met marketing probeer je het publiek te manipuleren om een positievere instelling te hebben over jouw product.

Dat kun je doen met feiten en goede argumenten. En dat kun je doen met vage beloftes of zelfs onwaarheden.
Dat was marketing vroeger ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
crazyheinz schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:58:
ik heb vanochtend de omgekeerde weg bewandeld, al mijn assets naar bittrex gebracht, waves duurde het langste. Be patient my padawan.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Even filmpje bekijken vwb advertenties en dgb voor gamers. Het model achter de gamers is idem als bij BAT nml aandacht als een gelimiteerd iets. Attention economics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:43
cdfreak_99 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:04:
ETH tikt vandaag een nieuwe ATH aan (>E230 op Kraken), dus ik weet niet precies hoe jij vergelijkt? Iig hoger dan het hoogste punt van afgelopen weekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:26

Ryan1981

Je ne sais pas

@Rannasha

Ik zit nog steeds met jou uitspraak in mijn hoofd:
Daarnaast is het zo goed als onmogelijk om een "nuttig" proof-of-work algoritme te bedenken (waarbij ik met "nuttig" een algoritme bedoel waarvan de uitkomsten toegevoegde waarde hebben bovenop het beveiligen van de blockchain). Een proof-of-work algoritme moet immers aan de volgende voorwaarden voldoen:
Ik denk dat je gelijk hebt hoor, maar het zou toch wel goud waard zijn als je de rekenkracht van de bitcoin chain zou kunnen gebruiken voor b.v. wetenschappelijk onderzoek. Ik kan me nog goed herinneren dat ik dacht dat het algoritme van de bitcoin stiekem een poging was om encryptie te kraken alleen zo goed vermomd dat niemand er achter gekomen was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
In deze thread:
https://www.reddit.com/r/..._friend_pardon_me_i_dont/
[–]MushFarmer [score verborgen] 8 uur geleden
10k by december 31st
permalinkembedopslaangold gevenreageren
[–]bitcoinlitecoin [score verborgen] 8 uur geleden
1k by december 1st.
permalinkembedopslaanoorspronkelijke postgold gevenreageren
[–]Dr_Hibbert_Voice [score verborgen] 8 uur geleden
Both
[–]supersonic3974 [score verborgen] 8 uur geleden
Probably
[–]Anus_Blenders [score verborgen] 8 uur geleden
Bitcoin declared dead January 1st.
[–]Lord_Smedley [score verborgen] 8 uur geleden
Again.
https://99bitcoins.com/bitcoinobituaries/
Iets verder in de thread over de fork:
Depends on which fork you will take.
[–]agentgreen420 [score verborgen] 6 uur geleden
I'm holding onto both
[–]Darkeyescry22 [score verborgen] 5 uur geleden
Wow, a rational person. I hardly ever see any of those anymore.
For anyone who is unaware, there are two options to avoid a serious risk in the event of a fork.
1) sell your bitcoin before the fork
2) keep both coins after the fork
Choosing a side means rolling the dice. You might win out, but you might lose all of it. The above options pretty much guarantee that your value will remain stable (or as stable as bitcoin has ever been).
Wordt nog een interessante voor alle exchanges als iedereen zijn BTC gaat withdrawen of tijdelijk in andere crypto gaat stoppen vanwege de fork.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:17:
[...]

Kan je bronnen vermelden over die manipulatie. Heb nml het idee dat de wensgedachten en het masseren van berichten vaak door de coin kopende meute gebeurt. Als je de dgb ljvestreams hebt gevolgd zul je merken dat het wat rauwer en met wat minder marketing omgeven is als je hierboven aangeeft. DGB lijkt vooral een enthousiaste startup die vooral met hun digusign een mooi nicheproduct heeft. Wat die DGB erbij dat als een soort games attention token is mij een raadsel. BAT maar dan voor gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:22:
[...]
Even filmpje bekijken vwb advertenties en dgb voor gamers.
Filmpje? Nee dank je. Als je een whitepaper of degelijk onderbouwde geschreven tekst hebt, dan wil ik dat wel overwegen. Zoals de meeste mensen, lees ik een stuk sneller dan dat anderen praten en bovendien zijn filmpjes vaak weinig diepgaand en vooral hype-gericht.
Het model achter de gamers is idem als bij BAT nml aandacht als een gelimiteerd iets. Attention economics
BAT is een valuta om website-ads mee te kopen/verkopen. Als DGB een dergelijke rol wil vervullen dan zullen ze toch echt advertenties in spellen moeten weergeven. En daarvoor moeten ze samenwerken met uitgevers van spellen. En dergelijke samenwerkingen zijn er niet. En ik zie die ook niet zo snel komen, want in tegenstelling tot websites hebben spelontwikkelaars de keuze uit meerdere revenue-models die zeer goed werken en de gebruiker niet lastig vallen met advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehah
  • Laatst online: 01-04-2024
loewie1984 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:17:
[...]

je bedoelt, easy zonder moeite, of bedoel je btc kopen via sepa, wire transfer, paypal noem maar op depositen op een willekeurige exchange en daar van DGB van kopen... |:(
Kan je BTC kopen met paypal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:29:
[...]

Filmpje? Nee dank je. Als je een whitepaper of degelijk onderbouwde geschreven tekst hebt, dan wil ik dat wel overwegen. Zoals de meeste mensen, lees ik een stuk sneller dan dat anderen praten en bovendien zijn filmpjes vaak weinig diepgaand en vooral hype-gericht.

[...]

BAT is een valuta om website-ads mee te kopen/verkopen. Als DGB een dergelijke rol wil vervullen dan zullen ze toch echt advertenties in spellen moeten weergeven. En daarvoor moeten ze samenwerken met uitgevers van spellen. En dergelijke samenwerkingen zijn er niet. En ik zie die ook niet zo snel komen, want in tegenstelling tot websites hebben spelontwikkelaars de keuze uit meerdere revenue-models die zeer goed werken en de gebruiker niet lastig vallen met advertenties.
Ahja geschreven teksten. Die moeten wel meer waarheid bevatten als gesproken teksten. |:( |:( Gaat ook niet echt om advertenties in spellen. Maja. Dan niet he

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
poehah schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:30:
[...]

Kan je BTC kopen met paypal?
Virwox in het verleden gedaan, weet niet of dat nog kan. Last time I checked :Y

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Laatst online: 26-09 23:27
[...]

Even ter aanvulling hierop: Bij korte block confirmation times wordt dus inderdaad vaker meer blocks als eis gesteld (e.g. 100 block confirmations). Het voordeel is wel dat dit leidt tot eigenlijk bijna dezelfde (echte wereld) tijd, omdat de statistische afwijking weggemiddeld wordt. Dat is bij minder confirmations (e.g. Bitcoin) minder snel het geval.

Verder worden bij bijvoorbeeld Ethereum (met tevens ~15 sec confirmation times) de concurrende blocks deels opgenomen in de blockchain volgens het uncle systeem (incl. beloning). Dit om inderdaad het risico voor de miners te verminderen, en er dus voor de zorgen dat blocks ook daadwerkelijk transacties bevatten (kort door de bocht). Het is bij Ethereum dus niet een simpel gevalletje van Bitcoin pakken en de confirmation time naar beneden bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

loewie1984 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:16:
[...]
Als dat zou kunnen. Dit is allemaal voor de HOLD, ik durf 1 BTC en 6 ETH niet te cashen. Pas als ik een beter beeld krijg waar het naar toe zou kunnen gaan neem ik een beslissing. Plus even afwachten wat er in augustus gaat gebeuren met die fork van BTC.
Is er eigenlijk een exacte datum bekend wat betreft de BTC fork?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Waterkoker schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:32:
[...]

Is er eigenlijk een exacte datum bekend wat betreft de BTC fork?
Ik vind dit: https://www.reddit.com/r/...e_btc_fork_on_august_1st/

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

https://coinmarketcap.com/assets/ethbits/

Holy cow

knalt even de top 20 binnen :')

Paar uur geleden 3 dollar, nu 257 dollar 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door rvT op 06-06-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:30:
[...]

Ahja geschreven teksten. Die moeten wel meer waarheid bevatten als gesproken teksten. |:( |:(
Kun je even aanwijzen waar ik dat heb gezegd? Ik heb enkel aangegeven dat ik geschreven tekst veel geschikter vindt om technische argumenten op een zakelijke manier over te brengen dan video.

Daarnaast komt jouw oorspronkelijke reactie op mijn post over Digibyte neer op "Je hebt ongelijk, Google maar waarom" zonder zelf degelijke argumenten links daar naartoe aan te dragen. Vind je het gek dat ik niet direct ga zitten Googlen naar allerlei Digibyte-hype-filmpjes op Youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Remco10 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:34:
https://coinmarketcap.com/assets/ethbits/

Holy cow

knalt even de top 20 binnen :')

Paar uur geleden 3 dollar, nu 257 dollar 8)7
Dit klopt toch niet, je praat nu over de waarde van 1 coin van 3 dollar naar 257? Ik zie het niet terug in de grafiek

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:10
Van onze vriend Scienceguide
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBnMovEVoAAlsEQ.jpg:large

[ Voor 17% gewijzigd door bd-casemod op 06-06-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:22
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:30:
[...]

Ahja geschreven teksten. Die moeten wel meer waarheid bevatten als gesproken teksten. |:( |:( Gaat ook niet echt om advertenties in spellen. Maja. Dan niet he
Waar gaat het dan wel om? Beargumenteer het dan eens met duidelijke voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:21
loewie1984 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:37:
[...]

Dit klopt toch niet, je praat nu over de waarde van 1 coin van 3 dollar naar 257? Ik zie het niet terug in de grafiek
Deze coin wordt maar op een exchange verhandeld en de koers staat daar nu op bijna 1ETH, vandaar deze stijging, :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

WTF is dit voor onzin. Komt men nu nog steeds met TA aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mirved schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:38:
[...]

Waar gaat het dan wel om? Beargumenteer het dan eens met duidelijke voorbeelden?
Filmpje kijken. Ik kijk sneller dan dat ik type. Filmpje is eerder gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:22
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:43:
[...]

Filmpje kijken. Ik kijk sneller dan dat ik type. Filmpje is eerder gepost.
Nee leg het mij maar gewoon uit. Ga op mijn werk geen youtube filmpjes kijken. Als het een goed concept is zou je het zo in een paar steek woorden/voorbeelden kunnen uitleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:29
icecreamfarmer schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:43:

WTF is dit voor onzin. Komt men nu nog steeds met TA aanzetten.
Niet veel mensen geloven in de TA op de uiterst volatiele cryptomarkt. Nog minder mensen geloven dat de TA niet werkt op deze markt. Ik vind het zelf interessant om allerlei technische analyses uit te voeren op verschillende coins en zie ongeveer 60-70% van de keren dat het binnen de te verwachten patronen valt. In de 'gewone' aandelenmarkt schijnt dit 80% te zijn.

Of je er nu wel of geen gebruik van maakt, weet wel dat er mensen zijn die de TA heilig verklaren en het gebruiken bij BTC/ETH/etc. Dit met als gevolg dat de koers zich daadwerkelijk aanpast aan deze analyses, simpelweg omdat men hiernaar gedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mirved schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:45:
[...]

Nee leg het mij maar gewoon uit. Ga op mijn werk geen youtube filmpjes kijken. Als het een goed concept is zou je het zo in een paar steek woorden/voorbeelden kunnen uitleggen.
Ik ga op het werk geen eindeloze verhalen typen die ook te zien zijn in een filmpje van 3 minuten. Dus kijk jij het filmpje nu maar gewoon. Hoef ik niet te typen ;) Zeg ook niet dat ik het een goed concept vind. Behalve Digusign dan

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2017 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvT

rvT

Iedereen zit dus op zijn werk dit topic te lezen, hah, toevallig! Ik ook!

Verslavend he, die cryptocoins :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Gistermiddag kwamen de koersen voorbij op RTL Z, 0.30% dit 0.50% dat en - 3.6% voor NN Groep.
Vraag me af zodra al die effecten cowboys lucht krijgen van de crypto wereld, hoe booming het dan wel niet gaat worden.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Remco10 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:48:

Het is veel te spannend allemaal.. zit al dagen naar grafiekjes te turen.. Vergeet soms dat ik ook gewoon moet werken voor m'n centen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Remco10 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:48:

Het scheelt dat alle collega's naar dezelfde charts kijken en af en toe ook nog eens een update door de kantoortuin schreeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Orangelights23 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:46:
[...]

Niet veel mensen geloven in de TA op de uiterst volatiele cryptomarkt. Nog minder mensen geloven dat de TA niet werkt op deze markt. Ik vind het zelf interessant om allerlei technische analyses uit te voeren op verschillende coins en zie ongeveer 60-70% van de keren dat het binnen de te verwachten patronen valt. In de 'gewone' aandelenmarkt schijnt dit 80% te zijn.

Of je er nu wel of geen gebruik van maakt, weet wel dat er mensen zijn die de TA heilig verklaren en het gebruiken bij BTC/ETH/etc. Dit met als gevolg dat de koers zich daadwerkelijk aanpast aan deze analyses, simpelweg omdat men hiernaar gedraagt.
Het is allemaal achteruit redeneren. En juist op de normale aandelenmarkt heeft vrijwel iedereen het losgelaten.

Al heb je wel gelijk over het volgend effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Laatst online: 26-09 23:27
loewie1984 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:49:
[...]

Gistermiddag kwamen de koersen voorbij op RTL Z, 0.30% dit 0.50% dat en - 3.6% voor NN Groep.
Vraag me af zodra al die effecten cowboys lucht krijgen van de crypto wereld, hoe booming het dan wel niet gaat worden.
De speculatieve handelaren op de beurs zitten echt niet met hun eigen geld direct het aandeel te kopen. Daar werk je met geleend geld, of ga je voor een van de vele afgeleide producten (e.g. boosters). En dan kan je inleg binnen een paar minuten/uur verdampt zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:10
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:50:
[...]

Het scheelt dat alle collega's naar dezelfde charts kijken en af en toe ook nog eens een update door de kantoortuin schreeuwen.
hier hetzelfde, is er zelfs 1tje die meteen in paniek schiet als de koers een euro zakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_AeeQDW0AEuhGV.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBosamaW0AANd81.jpg:large

just saying... just added.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:36:
[...]

Kun je even aanwijzen waar ik dat heb gezegd? Ik heb enkel aangegeven dat ik geschreven tekst veel geschikter vindt om technische argumenten op een zakelijke manier over te brengen dan video.

Daarnaast komt jouw oorspronkelijke reactie op mijn post over Digibyte neer op "Je hebt ongelijk, Google maar waarom" zonder zelf degelijke argumenten links daar naartoe aan te dragen. Vind je het gek dat ik niet direct ga zitten Googlen naar allerlei Digibyte-hype-filmpjes op Youtube?
Over smaakt valt niet te twisten dan. Ik vind audiovisueel materiaal vaak beter om technische argumenten op een zakelijke manier over te brengen. Na het schrijven van 2 masterscripties is het voor mij wel duidelijk dat hoe meer pagina's je neerpent, hoe verder het van de waarheid raakt, hoe logisch opgebouwd het verhaal ook mag zijn. Dus voor mijn zegt een logisch opgebouwd 37 pagina's tellend verhaal (zoals BAT), niet meer dan een filmpje van 3 minuten, Vooral niet als ik de persoon die ik in die 3 minuten zie, al 10x op een livestream heb gezien. Dan krijg je een beetje feeling of onderbuikgevoel bij de non-verbale communciatie.

In een lange PDF kan je mensen alles laten geloven. Heel pubmed/google scholar staat vol met zulk materiaal. Een hoop cijfers en grafieken, wat statistiek etc doet vaak wel wat voor de vorm, maar niet perse wat voor de inhoud. Daarom stop ik managementmeeting propvol met grafieken en cijfers, dat maakt iedereen blind.

Verder had ik niet het punt dat het een goed concept was maar dat we het bedrijf niet perse de hype kunnen aanrekenen. De meute zorgt voor de hype.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

Hmm.. Hoewel ik er al 500 heb motiveert dit wel om ze bij te gaan kopen

Moeilijke keuze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Remco10 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:59:
[...]

Hmm.. Hoewel ik er al 500 heb motiveert dit wel om ze bij te gaan kopen

Moeilijke keuze :P
Heb er nu 1000.. mooi rond getal.
Makkelijk rekenen ook wat ze waard zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 14:24
Ik wacht al te lang op een 'correctie' (en op exchange verificaties) en vraag me steeds meer af: zitten we in een bubbel of is dit gewoon de transitie van innovatie naar early adopters? Als hierna dan nog algemene acceptatie volgt, dan is het beste instapmoment inderdaad nu....

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

S0epkip schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:03:
Ik wacht al te lang op een 'correctie' (en op exchange verificaties) en vraag me steeds meer af: zitten we in een bubbel of is dit gewoon de transitie van innovatie naar early adopters? Als hierna dan nog algemene acceptatie volgt, dan is het beste instapmoment inderdaad nu....
Afbeeldingslocatie: https://marketingmannen-tv.nl/wp-content/uploads/2013/12/Adaption-curve-1024x503.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:46:
[...]

Ik ga op het werk geen eindeloze verhalen typen die ook te zien zijn in een filmpje van 3 minuten. Dus kijk jij het filmpje nu maar gewoon. Hoef ik niet te typen ;) Zeg ook niet dat ik het een goed concept vind. Behalve Digusign dan
Modbreak:Filmpje posten = beschrijven wat er genoemd wordt

Wil je dat niet, post het filmpje dan niet :). Ik deel je mening wel mbt whitepapers overigens. Wat mij betreft valt het allemaal onder linkdrops - als je niet kort en bondig kan/wil vertellen waar de link over gaat, kun je de link beter niet posten (tenzij iemand natuurlijk gewoon om meer achtergrondinfo vraagt nadat je al een korte samenvatting hebt gegeven).

Goed punt dit trouwens, heb het toegevoegd aan de topicwaarschuwing.

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 06-06-2017 14:15 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

Nu alweer zin in 24 juni om mijn DUO-lening in ontvangst te mogen nemen en weer verder te investeren _O_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:32
Remco10 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:06:
Nu alweer zin in 24 juni om mijn DUO-lening in ontvangst te mogen nemen en weer verder te investeren _O_
Je bedoeld gokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Voor de mensen die het gemist hebben, eBoost is net toegevoegd aan Bittrex.
Misschien de gok wagen en gaat ie wel heel hard in het begin.

https://bittrex.com/Market/Index?MarketName=BTC-EBST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 18:02

TheBorg

Resistance is futile.

loewie1984 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:49:
Het zal niet van de één op de andere dag gebeuren maar geleidelijk. Maar ik denk dat er dan wat Tweakers met pensioen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 00:29

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Pff.. 2btc over aan het zetten naar Bitstamp.
Dat overzetten van zo'n bedragen is toch wel stresserend.
Bij een bank kan je nog aankloppen als er iets gebeurd met je transactie.
Dat is hier minder waar.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:45
Ik heb zojuist een withdrawal van Bittrex gedaan met een fee van 0.09 BTC. Dat zijn echt insane fees. Vorige week had ik al een paar keer 0.01 BTC, vond dat al veel, maar dit is echt nuts. En geeneens een grote BTC withdrawal.

Voor de duidelijkheid, ik betaal 0.001 BTC aan fees, de rest plak Bittrex eraan.

[ Voor 15% gewijzigd door DaCoTa op 06-06-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:19
DaCoTa schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:16:
Ik heb zojuist een withdrawal van Bittrex gedaan met een fee van 0.09 BTC. Dat zijn echt insane fees. Vorige week had ik al een paar keer 0.01 BTC, vond dat al veel, maar dit is echt nuts. En geeneens een grote withdrawal.

Voor de duidelijkheid, ik betaal 0.001 BTC aan fees, de rest plak Bittrex eraan.
$255 aan fees? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik heb zojuist een withdrawal van Bittrex gedaan met een fee van 0.09 BTC. Dat zijn echt insane fees. Vorige week had ik al een paar keer 0.01 BTC, vond dat al veel, maar dit is echt nuts. En geeneens een grote withdrawal.

Bij mij is de fee toch echt 0.001 BTC als ik 1 BTC wil verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

FIAT withdrawal?
Da's veel?

Wow bitstamp mail net, btc's zijn al aangekomen. Op 4 minuten tijd! Wss door de hoge fee van 5euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
multipasser schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:19:
[...]

FIAT withdrawal?
Da's veel?

Wow bitstamp mail net, btc's zijn al aangekomen. Op 4 minuten tijd! Wss door de hoge fee van 5euro :)
5 euro voor het bijna instant overmaken van 5000 euro vind ik spotgoedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Ernemmer schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:20:
[...]

Bunq?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
[...]

IBAN voor particulieren (binnen Europa dan) is gratis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Werkt dat internationaal?
exelletor schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:21:
[...]

IBAN voor particulieren (binnen Europa dan) is gratis. ;)
Gaat dat zo snel?

Als het antwoord ''ja'' is op beide vragen, dan zal ik mijn mening over de fee kosten wel aanpassen.

[ Voor 50% gewijzigd door Ernemmer op 06-06-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Ik heb zojuist een withdrawal van Bittrex gedaan met een fee van 0.09 BTC. Dat zijn echt insane fees. Vorige week had ik al een paar keer 0.01 BTC, vond dat al veel, maar dit is echt nuts. En geeneens een grote BTC withdrawal.
Wat voor gigantische monster-transactie is dat dan? Om tot 0.09 BTC aan fees te komen heb je een transactie van zo'n 25 kB!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
Ernemmer schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:22:
[...]

Werkt dat internationaal?

[...]

Gaat dat zo snel?

Als het antwoord ''ja'' is op beide vragen, dan zal ik mijn mening over de fee kosten wel aanpassen.
Ja en Ja.

Ze hebben zelf tegenrekeningen bij 'alle' banken om instant te kunnen handelen.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

[...]

BTC Electrum Wallet. 5 blocks.
Ging super snel! Ik heb het nu speciaal gedaan omdat de transfer bij POLO 30 minuten tot 1u duurt.
En als er nu toch een crash komt ben ik gewoon te laat!

Bitstamp is geeft ook een betere prijs voor BTC lijkt me.
Het scheelt 10 a 20euro met polo.

ETH's gaan misschien nog wel naar POLO. Alhoewel ETH instant transfer is duurt de block update bij POLO gewoon lang. Zeker als er een crash is gaat alllllles trager. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ernemmer schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:10:
Voor de mensen die het gemist hebben, eBoost is net toegevoegd aan Bittrex.
Misschien de gok wagen en gaat ie wel heel hard in het begin.

https://bittrex.com/Market/Index?MarketName=BTC-EBST
Net? Vorig jaar bedoel je?

https://forum.bitcoin.com...ost-is-a-scam-t15968.html

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Ernemmer schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:22:
[...]
Gaat dat zo snel?

Als het antwoord ja is op beide vragen dan zal ik mijn mening over de fee kosten wel aanpassen.
IBAN binnen Europa is meestal dezelfde werkdag nog bijgeschreven op de tegenrekening. Als wij gaan kijken naar buitenlandoverboekingen (China etc.), dan is BTC wel goedkoper/sneller, maar dan zit je nog wel met 2x omzetten van/naar fiat waardoor 'traditioneel overboeken' nog altijd niet zo gek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik ken 'm verder niet maar hier staat ie bovenaan de lijst.

http://coinmarketcap.com/new/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:22:
[...]

Wat voor gigantische monster-transactie is dat dan? Om tot 0.09 BTC aan fees te komen heb je een transactie van zo'n 25 kB!
Soms gebeuren er rare dingen met die fees. Wou laatst een keer wat BTC overmaken vanaf mijn Ledger Nano S t.w.v. ongeveer $300. Kreeg ik opeens een fee van $280. Ontkoppeld nog een keer geprobeerd... hetzelfde verhaal. Uurtje gewacht en toen hadden we wel weer normale tarieven. Enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:45
Rannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:22:
[...]

542.8 sat/B - Size: 17026 bytes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Axente schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:35:
Ik kan er nog niet te veel over vertellen maar Ark heeft een mooie deal binnen gehaald en uniek eerste DPOS coin die toegevoegd gaat worden.
Echt! Ik had geen funds maar wat een tip! pffff. 3x :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:27:
[...]

Soms gebeuren er rare dingen met die fees. Wou laatst een keer wat BTC overmaken vanaf mijn Ledger Nano S t.w.v. ongeveer $300. Kreeg ik opeens een fee van $280. Ontkoppeld nog een keer geprobeerd... hetzelfde verhaal. Uurtje gewacht en toen hadden we wel weer normale tarieven. Enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn geweest?
Not sure, maar ik vermoed dat er naar de queue wordt gekeken en dat er dan een fee wordt bepaald die hoger dan de rest is, of op zijn minst bovengemiddeld, om een spoedige transfer te kunnen garanderen.

Als je de fee er niet voor over hebt, dan kan je inderdaad beter wachten op een rustiger moment.

Als je de default minimal fee zou hanteren op drukke tijden, dan krijg je van die verhalen zoals je hier wel eens leest: "Ik wacht nu al 18 uur, hoe kan dit?"

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Sando schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:31:
[...]

Not sure, maar ik vermoed dat er naar de queue wordt gekeken en dat er dan een fee wordt bepaald die hoger dan de rest is, of op zijn minst bovengemiddeld, om een spoedige transfer te kunnen garanderen.

Als je de fee er niet voor over hebt, dan kan je inderdaad beter wachten op een rustiger moment.

Als je de default minimal fee zou hanteren op drukke tijden, dan krijg je van die verhalen zoals je hier wel eens leest: "Ik wacht nu al 18 uur, hoe kan dit?"
Het zou niet mogen en alleen al dat idee werkt in tegen het concept van de bitcoin.
Dat zou gewoon instant en 'gratis' moeten zijn. Gelukkig zijn er alternatieve zoals Ripple en Eth/Dash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
multipasser schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:35:
[...]

Het zou niet mogen en alleen al dat idee werkt in tegen het concept van de bitcoin.
Dat zou gewoon instant en 'gratis' moeten zijn. Gelukkig zijn er alternatieve zoals Ripple en Eth/Dash.
Je wil zeggen dat ETH gratis en instant is? :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:27:
[...]

Gezien de aangeraden fees met de tijd veranderen aan de hand van de drukte op het netwerk, moet de software ergens die informatie vandaan halen. Als de bron van die informatie soms afwijkende waardes geeft, dan loopt de berekening ook verkeerd.

Een goede plek om te kijken wat een redelijke fee is, is https://bitcoinfees.21.co/
DaCoTa schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:28:
[...]

542.8 sat/B - Size: 17026 bytes
543 sat/B is erg veel. Met 300-350 zou je ook zeer waarschijnlijk al in het eerstvolgende block worden opgenomen. Maar dan nog, een transactie van 17 kB is gigantisch. Dit is een withdrawal-transactie van een exchange? In dat geval is het erg slecht dat ze transacties met zoveel inputs gebruiken voor withdrawals en de kosten doorgeven aan de klant.

Wat er gebeurt is dat de exchange een groot aantal kleine transacties binnenkrijgt en deze outputs voor de withdrawal bundelt om de withdrawal-transactie te maken. Omdat de transactie zoveel inputs heeft, is hij erg groot en kost het veel aan fees.

Een redelijkere aanpak zou zijn dat de exchange op het moment dat het relatief rustig is, alle kleine inputs bij elkaar raapt en samen naar een ander adres van de exchange stuurt (met een beperkte fee, want het maakt niet uit als het wat langer duurt). En withdrawals naar klanten alleen uitbetaalt met grote inputs, zodat er maar 1 of 2 inputs per withdrawal nodig zijn.

Heb je toevallig de transactie-id zodat we even in de blockchain kunnen spieken naar deze clusterfuck?

Overigens zou ik wel even gaan klagen bij de exchange. Tenzij jij in het verleden vele kleine stortingen hebt gedaan is het niet redelijk dat jij opdraait voor het feit dat zij hun UTXO pool niet onder controle kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En Bitcoin door de 2900 dollar op Bitstamp.

Mooi om te zien dat Bitcoin nogsteeds keihard heer en meester is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

multipasser schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:35:
[...]
Dat is juist hoe die fees werken. Als er vanwege de koersstijging 200.000 transacties wachten en er worden maar 10 per seconde afgehandeld, dan krijgen de transacties met de hoogste fees voorrang.
Gelukkig zijn er alternatieve zoals Ripple en Eth/Dash.
ETH en DASH hebben precies hetzelfde probleem, ware het niet dat ze nog lang niet populair genoeg zijn om de zelfde drukte als Bitcoin te verwerken hebben.
Dat zou gewoon instant en 'gratis' moeten zijn.
De hoge fees en wachttijden zijn precies waarom dat SegWit debat en het fork debat over Bitcoin al jaren aan de gang is. En bovendien klopt het niet wat je zegt. Over een aantal jaren leveren blocks helemaal niets meer op, en moeten miners hun geld verdienen puur met transactiekosten.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Luuk schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:38:

Afbeeldingslocatie: http://www.lafilleauxcheveuxbleus.com/wp-content/uploads/2017/02/KGrHqFmEE7-iS4k3BQPGIfp9g60_35.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Is er ergens toevallig een tool / alert voor litebit wanneer deze weer genoeg voorraad heeft van coins?

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Zojuist is mijn ARK sell order afgegaan, not too shebby not too greedy. Op 1-6 gekocht op 0.31 cent verkocht op 0.0002752 sat. Denk dat ik ook maar afscheid ga nemen van Waves (for the right price), nog wat Strat bijkopen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
rvd50 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:41:
Is er ergens toevallig een tool / alert voor litebit wanneer deze weer genoeg voorraad heeft van coins?
Volgens mij hebben ze een telegram service? Check hun twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Steem vertrekt weer.
10$ zou de mark zijn en ik geloof het wel!
Het systeem met artikels betalen werkt en kan de kranten wel pijn doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
Ik vind het raar om te zien dat Ripple maar niet mee stijgt met de andere coins. Ik hoop toch op een mooie klapper dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
stijnos1991 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:47:
Ik vind het raar om te zien dat Ripple maar niet mee stijgt met de andere coins. Ik hoop toch op een mooie klapper dit jaar.
ik zit ook te denken om aantal ripple coins te kopen. super cheap en als hard stijgen komende maanden.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
stijnos1991 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:47:
Tsja, Ripple is niet eens echte cryptocurrency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:43
Luuk schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:38:

Keihard valt te betwijfelen.... Het aandeel BTC in totale crypto market cap is al heel 2017 "keihard" aan het dalen. Dan kan die prijs wel stijgen, maar per saldo lopen de alts, met Ethereum voorop, hard in.

Als deze trend zich doorzet is BTC aan het eind van het jaar ingehaald. Niet in prijs natuurlijk, want er is ~6x zoveel ethereum, maar in market cap.

[ Voor 7% gewijzigd door KingKoning op 06-06-2017 14:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
nemesis2212 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:49:
[...]

ik zit ook te denken om aantal ripple coins te kopen. super cheap en als hard stijgen komende maanden.... >:)
Doe jezelf en je bankrekening een plezier en ga eerst wat onderzoek doen voordat je coins gaat kopen omdat ze 'super cheap!!1' zijn.. :+

Of zeg gewoon niks.. misschien nog beter ;)
KingKoning schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:55:
[...]

Keihard valt te betwijfelen.... Het aandeel BTC in totale crypto market cap is al heel 2017 "keihard" aan het dalen. Dan kan die prijs wel stijgen, maar per saldo lopen de alts, met Ethereum voorop, hard in.

Als deze trend zich doorzet is BTC aan het eind van het jaar ingehaald.
Ik zie ETH nog niet echt inlopen op BTC hoor. Ze gaan redelijk samen op.

[ Voor 36% gewijzigd door Luuk op 06-06-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
multipasser schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:28:
[...]

Echt! Ik had geen funds maar wat een tip! pffff. 3x :(
En dan moet het grote nieuws nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Axente schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:59:
[...]

En dan moet het grote nieuws nog komen.
Vertel, ben net uitgestapt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Luuk schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:55:
[...]

Doe jezelf en je bankrekening een plezier en ga eerst wat onderzoek doen voordat je coins gaat kopen omdat ze 'super cheap!!1' zijn.. :+

[...]

Ik zie ETH nog niet echt inlopen op BTC hoor. Ze gaan redelijk samen op.
dat doe ik ook. alleen investeren in bitcoins heb ik er nu niet voor over om 2500 per coin te betalen. investeer dan liever een paar euro in cheap coins die upcoming zijn.

of weet jij al waar ripple heen gaat dit jaar? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:41
Luuk schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:55:
[...]

Niet mee eens, denk dat 80% van de mensen die hier zitten geen flauw benul hebben waar ze in ''beleggen'' enz. (Inclusief ikzelf) ondertussen wel 120% winst op totale inleg sinds April.)

Heel simpel, iedereen die belegt met geld wat hij/zij kan missen raad ik aan om het allemaal in munten te steken. Of je er nu verstand van hebt wel of niet.

Echter heeft het een hoog gok gehalte, zeker ecoins als Ripple.

Maar om te stellen ''geen verstand van coins dus niet doen''.... als iedereen dat had gedaan dan had Bitcoin nog op de 300$ gestaan.
Pagina: 1 ... 24 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks.
Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon verwijderd, sancties volgen bij herhaling.

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).