Als je veiligheid zoekt, dan is EUR of USD de enige oplossing met enige zekerheid. USDT is qua prijs relatief stabiel, maar er zit een groot risico achter vanwege de afhankelijkheid van het bedrijf Tether. De inkomstenbron van Tether is volledig opgedroogd en als ze besluiten om het bedrijf op te doeken, dan keldert de waarde van USDT.
En ja, dat betekent dat je op Poloniex geen manier hebt om je geld veilig te stellen voor koers-risico's. Je moet dus naar een exchange die wel fiat-handel aanbiedt.
Orangelights23 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:52:
[...]
Wat is dan de beste wijze om de gestalde BTC/altcoins zo snel mogelijk om te zetten naar euro's op Poloniex? USDT is niet de meest verstandige/stabiele keuze, wat ik nu dus doe is altcoins omzetten naar BTC en deze naar mijn privé wallet, om het vervolgens te verkopen. Ik vind dit nogal omslachtig: je betaalt meerdere fee's en er zit een grote wachttijd achter.
Je kunt BTC direct van Poloniex naar een andere exchange overboeken zonder via je eigen wallet te gaan. Dat scheelt je tijd en kosten. Daarnaast kun je ervoor kiezen om het proces met een andere cryptocurrency te doen. LTC en ETH hebben ook degelijke fiat-markten, maar zijn op dit moment wat makkelijker rond te pompen.
Kraken zit ik trouwens op Tier 1 (eindelijk, na twee weken

), Tier 2 is bezig. Dan is het mogelijk om het direct naar euro's te verkopen en de euro's op mijn rekening te storten.
Je kunt vziw ook op Tier 1 al BTC/EUR handelen. Dus je stort BTC en verkoopt deze voor EUR. Deze laat je gewoon in je account zitten tot je Tier 2 bent of er een goed moment is om weer BTC te kopen.
[
Voor 44% gewijzigd door
Rannasha op 06-06-2017 11:57
]