Cryptocurrencies - handel & koers #3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 33 Laatste
Acties:
  • 202.135 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 13:56
Malarky schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:15:
[...]

Welke beurs ondersteund trailing?
Kraken ondersteunt Trailing Stops

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10:38
BTC is over $2800 gegaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenRos
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-07-2021
Gisteravond met een onderbuikgevoel mijn BTC gecasht.. beetje bang dat het vannacht weer zou rechttrekken.. helaas voor mij niet gebeurd. Zojuist maar nieuw gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:02
McPoowl schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:16:
[...]

Kraken sinds een aantal dagen via trade.kraken.com
Kraken ondersteunt al jaren trailing stops via hun reguliere interface. trade.kraken.com is een nieuwe interface die nog in ontwikkeling is, dus daar was nog niet alle functionaliteit voor beschikbaar.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenRos schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:20:
Gisteravond met een onderbuikgevoel mijn BTC gecasht.. beetje bang dat het vannacht weer zou rechttrekken.. helaas voor mij niet gebeurd. Zojuist maar nieuw gekocht :)
Ja ik ook, maar ik koop nu nog niet terug. Ik zie het nog even aan, ik vertrouw het voor geen meter dat de stijging doorzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10:38
Hoge prijs om nu in te stappen.....of kopen jullie niet meteen 1 hele bitcoin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenRos
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-07-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:24:
[...]

Ja ik ook, maar ik koop nu nog niet terug. Ik zie het nog even aan, ik vertrouw het voor geen meter dat de stijging doorzet.
Je hebt gelijk, ik bij nader inzien ook weer wat minder. Wanneer ik naar mijn app kijk lijkt de koers een equilbrium aan te komen. Alles maar weer verkocht, alsnog een paar tientjes verdiend deze ochtend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
Ik zit al een week te wachten op de 2e crash / double top. Had vorige week alles verkocht met de hoop (veel) goedkoper terug te kopen. Fingers crossed.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-10 16:56
Rannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:24:
[...]

Kraken ondersteunt al jaren trailing stops via hun reguliere interface. trade.kraken.com is een nieuwe interface die nog in ontwikkeling is, dus daar was nog niet alle functionaliteit voor beschikbaar.
Ik zag het een aantal dagen voorbij komen in de changelog van de trade.kraken.com. Waren deze ook al beschikbaar voor margin trades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:33
rsmits007 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:27:
Hoge prijs om nu in te stappen.....of kopen jullie niet meteen 1 hele bitcoin?
Hoeft niet, dus alleen kopen wat je kunt missen.
Op zo'n hoogte instappen is misschien niet handig. Geduld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

rednaz420 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:11:
[...]

Als BTC neer gaat, gaan de altcoins meestal nog harder neer.
Dat is omdat het dan heel gunstig is om je alt weer om te zetten in btc.

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:45

RvV

Ik weet het ook niet hoor. Net bij 2500 euro verkocht en hij loopt vrolijk door... Ik kijk even de kat uit de boom maar gok erop dat hij vanavond wel weer onder de 2500 euro zit.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:45
De afgelopen tijd is de BTC ontzettend veel in het nieuws. Waarom zou deze nu gaan kelderen als steeds meer mensen instappen. Vraag > Aanbod = stijging. Zolang BTC in het nieuws blijft gaan de onbekende ook meedoen, zeker als de spaarrente wereldwijd zo laag blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:21

Wallie

Herr

K*t... mijn glazen bol doet het niet... wat wordt de koers nou vanavond??!! :+

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 18:03
Velen verwachten een serieuze correctie, wat niet onlogisch is bij een ATH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
LopendeVogel schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:04:
[...]

Je kan vage transacties uitvoeren vanaf het moment dat je 51% of meer van de volledige mining snelheid in handen hebt. Iets wat vrijwel niet te doen is (maar theoretisch gezien wel kan).

Dit kan op 2 manieren:
1. je zorgt dat je een giga mining farm ontwikkelt (succes met de kosten daarvan)
2. je maakt een pool en hoopt dat meer dan 51% van de miningsnelheid op jouw pool plaatsvind.

Punt 2. er wordt geadviseerd om de mining systemen te verspreiden over verschillende pools, dit zodat niet 1 pool 51% van de snelheid levert.
Er staan toch een paar van die giga miming farms in China ? heb eens een docu gezien erover.
Als zij die zouden inzetten is dat dan voldoende ?

Hoe zit het over bijvoorbeeld 10 tot 20 jaar de reken kracht van cpu's/gpu's staan niet stil, zou je dan bijwijzen van al genoeg hebben aan je desktop cpu of groeit de blockchain mee met de groeiende reken kracht ?
Kan er op google geen duidelijk antwoord op vinden, vind het maar moeilijke materie moet ik zeggen die blockchain

Voorbeeld farms
YouTube: Life Inside a Secret Chinese Bitcoin Mine
YouTube: Gainbitcoin Mining Farm China

[ Voor 8% gewijzigd door Slux op 06-06-2017 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
McPoowl schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:29:
[...]

Ik zag het een aantal dagen voorbij komen in de changelog van de trade.kraken.com. Waren deze ook al beschikbaar voor margin trades?
Via de oude interface, ja. trade.kraken.com is vrij nieuw en is voortgekomen uit de overname van cryptowat.ch door Kraken.
Mr. Noodle schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:42:
[...]

Er staan toch een paar van die giga miming farms in China ? heb eens een docu gezien erover.
In theorie wel, als ze besluiten om samen te werken. Maar een dergelijke actie is direct te zien door de gebruikers en het zou de koers van BTC enorm doen instorten als miners besluiten om het netwerk aan te vallen. En gezien de miners een zeer groot vermogen hebben geinvesteerd in hardware (en daar riante inkomsten uit binnen halen), is het economische zelfmoord om zoiets te doen.
Hoe zit het over bijvoorbeeld 10 tot 20 jaar de reken kracht van cpu's/gpu's staan niet stil, zou je dan bijwijzen van al genoeg hebben aan je desktop cpu of groeit de blockchain mee met de groeiende reken kracht ?
Hoe meer rekenkracht er in het netwerk is, hoe moeilijker het wordt om een block te vinden. De moeilijkheidsgraad ("difficulty") wordt iedere 2016 blocks (~2 weken) aangepast aan de hoeveelheid rekenkracht.

[ Voor 59% gewijzigd door Rannasha op 06-06-2017 08:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
fucking hell, wat zitten er een boel angsthazen en ongefundeerde onderbuikgevoelens in dit topic zeg. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Luuk schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:43:
fucking hell, wat zitten er een boel angsthazen en ongefundeerde onderbuikgevoelens in dit topic zeg. :D
Ja, diegene die met 100 dollar op een grote correctie zaten te wachten en voor de zekerheid de boel verkochten hebben zich waarschijnlijk 2500 maal voor hun hoofd geslagen.

Spelen met geld wat je kan missen en holden maar. Het is onbekend terrein dus waar het naar toe gaat geen idee maar ik ga de boot iig niet missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-10 06:28
Mr. Noodle schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:42:
[...]

Kan er op google geen duidelijk antwoord op vinden, vind het maar moeilijke materie moet ik zeggen die blockchain
Nee, ook over 10 of 20 jaar zal je niet veel kunnen doen met je cpu/gpu (dit is een markt, gemaakt om hun klanten uit te melken. DWZ slechte hardware, hoge prijzen, slechte optimalisaties, weinig tot geen innovaties).

Ik zou niet weten wat voor snelheid deze ''giga'' farms totaal zou kunnen opleveren.
2 dingen die je kan opzoeken:
- huidige global hashrate van bitcoin mining
- totale hashrate van de ''giga'' farm in china.

Stel, stel China zou met hun snelheid 51% van de totale huidige bitcoin mining snelheid in handen kunnen krijgen, dan switchen heel veel mensen met hun bitcoin miners terug naar Bitcoin. Het is dat ik de snelheid van deze zogenaamde Chinese farm niet weet, maar ik acht de kans zeer klein dat deze farm tegen de rest van de wereld op kan. Mensen die miljoenen investeren in hun eigen ''farm'' willen niet dat deze miljoenen in rook opgaan omdat ze ergens op deze planeet hun farm aan zetten. Dit zou namelijk een crash kunnen worden, iets wat heel veel mensen tegen zullen houden.

[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 06-06-2017 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik vind de hoeveelheid daytraders op GoT ook heel hoog. Maar succes met het hopen op een crash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-10 09:26
Blue_Fear schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:52:
Ik vind de hoeveelheid daytraders op GoT ook heel hoog. Maar succes met het hopen op een crash.
Eens. Het zou mooi zijn om een trade en 'hodl' topic te hebben. In het laatste kan je wat meer uitgebreid ingaan op nieuwe coins en technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Rannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:43:
[...]

Hoe meer rekenkracht er in het netwerk is, hoe moeilijker het wordt om een block te vinden. De moeilijkheidsgraad ("difficulty") wordt iedere 2016 blocks (~2 weken) aangepast aan de hoeveelheid rekenkracht.
Duidelijk dank!

Maar hoe zit het als alle block's zijn gemined, stel dat eind van het jaar zijn alle 21 of 24 miljoen BTC's gemined zijn, komt de boel dan stil te staan ? Is het dan wachten tot de hardware krachtig genoeg is dat een simple dekstop cpu het al zou kunnen ?
Blue_Fear schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:52:
Het is niet hopen het is wachten tot het gebeurt
Jasper schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:53:
[...]

Eens. Het zou mooi zijn om een trade en 'hodl' topic te hebben. In het laatste kan je wat meer uitgebreid ingaan op nieuwe coins en technieken.
Als er een LT/HODL topic zou zijn zou er weinig te melden zijn denk ik ,nieuws van vandaag of morgen maakt dan toch niks uit

[ Voor 35% gewijzigd door Slux op 06-06-2017 09:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
Mr. Noodle schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:58:
[...]
Maar hoe zit het als alle block's zijn gemined, stel dat eind van het jaar zijn alle 21 of 24 miljoen BTC's gemined zijn, komt de boel dan stil te staan ? Is het dan wachten tot de hardware krachtig genoeg is dat een simple dekstop cpu het al zou kunnen ?
Minen van blocks gaat altijd door.

Wat verandert is dat de beloning die een miner krijgt voor het vinden van een block daalt. Die begon met 50 BTC per block en is inmiddels nog maar 12.5 BTC. Iedere ~4 jaar halveert deze. Maar naast deze beloning ontvangt de miner ook alle fees van de transacties die in het block zijn opgenomen. De aanname is dat de waarde hiervan snel genoeg zal toenemen om te compenseren voor de daling in vaste beloning. Op dit moment zijn de fees zo'n 3 BTC per block, dus dat is zeker niet verwaarloosbaar meer.

Als het ooit minder interessant wordt om te minen, dan zal de moeilijkheidsgraad weer dalen, zodat de overblijvende miners meer blocks vinden en hun inkomsten toenemen. Zo zal het systeem altijd naar een balans toe gaan waarbij minen enigszins winstgevend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een goede tip om de koersen van btc en diverse alts op de telefoon te bekijken? Liefst iets waar je ook makkelijk bijvoorbeeld uur charts mee kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:08:
Heeft iemand een goede tip om de koersen van btc en diverse alts op de telefoon te bekijken? Liefst iets waar je ook makkelijk bijvoorbeeld uur charts mee kan zien
Blockfolio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21
Jasper schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:53:
[...]

Praat mee: Cryptocurrency - Forum mature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 02:31

Malarky

Wils voor wat ieder

Malarky schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:26:
BTC gaat rap richting all-time-high. Ik ben nu al mijn posities winstgevend aan het sluiten in alle altcoins zodat ik ergens vannacht BTC-only ben. Elke BTC ATH wordt gevolgd door een dip, de vraag is of het een crash wordt. Dat ligt er ook een beetje aan hoe hard vannacht/morgen BTC doorknalt naar boven.

All BTC gaan naar USDT. Sta ook al met een paar honderd euro in balance te wachten op de crash . Alle voorbereidingen zijn hier getroffen, weet niet hoe dat bij jullie is?
Malarky schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 07:38:
Ik heb mijn BTC sell order op 2795 staan. Vorige keer bleek 2698 de absolute top te zijn (Polo), ik zie hem nu niet veel over de 2800 gaan. Maar ik kan het mis hebben. Kan mij sowieso niet voorstellen dat er geen dip meer onder de 2800 komt als die erover heen gaat, daarvoor is de stijging van een paar dagen te groot.

Als ik maar weer goedkoper bijkoop als verkoop, is het altijd goed.
2795 -> Check. Verkocht. Zo goed als USDT only nu, allemaal met forse winst. Laat die crash/correctie maar komen 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Malarky op 06-06-2017 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 18:02

TheBorg

Resistance is futile.

Malarky schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:23:
2795 -> Check. Verkocht. Zo goed als USDT only nu, allemaal met forse winst. Laat die crash/correctie maar komen 8)
Lijkt er op dat het vandaag gaat gebeuren.

Maar ik begrijp de relatie nog niet tussen BTC en de alt coins. Veel alt coins die ik heb zitten nu in een dip. Ik kan die natuurlijk bijkopen of voor USDT gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:57
[...]

[...]

2795 -> Check. Verkocht. Zo goed yals USDT only nu, allemaal met forse winst. Laat die crash/correctie maar komen 8)
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Beetje sneu.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Wietsee. schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:29:
[...]

Hij moet toch geld verdienen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
[...]

Vind dat ook bijzonder onsympathieke signalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:42

Ypho

Allround Nerd

Beginnersvraagje: Iedereen heeft het over een "correctie" op de BTC. Ik ga de mijne traden voor USDT. Nu lees ik op een paar plekken (oa hier) dat dit de altcoins meetrekt. Hoe is dit in het verleden gebleken, of viel dat mee? Ik heb zelf STRAT, DGB en WAVES, omdat die mij vrij stabiel bleken.

Opvolgvraag, op basis waarvan denken jullie dat er een correctie gaat plaatsvinden? Welke bronnen gebruiken jullie voor deze informatie?

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-10 18:35
[...]

Met zo'n insteek is de aandelen/beleggings/optie/altcoin wereld niets voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Ik ook, immers met een crash zijn ook heel veel mensen (bijvoorbeeld uit dit topic) 'gedupeerd'. By the way, is een crash echt noodzakelijk? Wat heeft het als doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Malarky schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 07:38:
Ik heb mijn BTC sell order op 2795 staan. Vorige keer bleek 2698 de absolute top te zijn (Polo), ik zie hem nu niet veel over de 2800 gaan. Maar ik kan het mis hebben. Kan mij sowieso niet voorstellen dat er geen dip meer onder de 2800 komt als die erover heen gaat, daarvoor is de stijging van een paar dagen te groot.

Als ik maar weer goedkoper bijkoop als verkoop, is het altijd goed.

Goed dat ik gisterenavond de alts verkocht heb, ze zijn inderdaad vrijwel allemaal fors gedaald in afwachting op de BTC gebeurtenissen. Paralel aan vorige keren. Bovendien koop ik alle alts minimaal goedkoper terug nu.
ETH, TRST, Waves, LISK, zijn allemaal vrijwel niet gedaald hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

En heb je ook een strategie voor als die correctie niet komt? ;)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Orangelights23 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:30:
[...]

Met zo'n insteek is de aandelen/beleggings/optie/altcoin wereld niets voor je...
Dat bepaal ik zelf wel trainee. Als jij winst gehaald hebt, geniet je dan extra wanneer jouw buurman zijn geld verliest? Narcistisch.

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
TheBorg schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:27:
[...]

Lijkt er op dat het vandaag gaat gebeuren.

Maar ik begrijp de relatie nog niet tussen BTC en de alt coins. Veel alt coins die ik heb zitten nu in een dip. Ik kan die natuurlijk bijkopen of voor USDT gaan.
Tip: kijk eens naar de waarde van je altcoins in USD of EUR. Dan is er (bijna) geen dip te zien. Komt omdat de meeste altcoins direct gelieerd zijn aan Bitcoin.

Verder; Waarom denk je dat Bitcoin vandaag gaat 'crashen'? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
1) Weet iemand hoeveel $ die BAT token heeft gekost voor de mensen die het bij de oorspronkelijke ICO sale hebben gekoht?

2) Staat nu te koop voor 0.31$ ofzo, schiet toch niet zo extreem omhoog

3) Waren het die whales die dit verkopen op exchanges nu, of wie verkoopt deze tokens nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 10:45

RvV

PHPResource schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:31:
Ik ook, immers met een crash zijn ook heel veel mensen (bijvoorbeeld uit dit topic) 'gedupeerd'. By the way, is een crash echt noodzakelijk? Wat heeft het als doel?
Zo lang je niet op de bodem met verlies verkoopt, zie ik niet waarom iemand gedupeerd zou zijn. Een crash is meer het gevolg van de grotere jongen die hun winst pakken als je het mij vraagt. Sommige zullen er definitief uitstappen en anderen weer inkopen als de panic sellers ervoor zorgen dat hij nog verder is gezakt.

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-10 18:35
Wietsee. schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:33:
[...]

Dat bepaal ik zelf wel. Als jij winst gehaald hebt, geniet je dan extra wanneer jouw buurman zijn geld verliest? Narcistisch.
Nee... Als ik winst heb gehaald, ben ik extra blij. Dat mijn buurman al dan niet zijn geld verliest, staat hier helemaal los van.

Als jij maandelijks je salaris ontvangt, ben je dan in mineur stemming omdat er mensen zijn die minder verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkerNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-03 10:18
kristof1234 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:33:
1) Weet iemand hoeveel $ die BAT token heeft gekost voor de mensen die het bij de oorspronkelijke ICO sale hebben gekoht?

3) Waren het die whales die dit verkopen op exchanges nu, of wie verkoopt deze tokens nu?
Voor 1 ETH had je 6400 BAT Tokens, 1 Eth was rond die tijd ± 192 euro dacht ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 06:32

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik heb me de afgelopen week in het daghandelen gestort. Wat een vage wereld is dit!. Ik ben met 60 euro ingestapt en heb op dit moment 51 euro. Dieptepunt was 38 euro en hoogtepunt 87 euro.

Meeste winst geboekt met 8bit coin toen hij even in de lift zat. Ook heel even meegedaan met synergy coin en daar ook een paar euro's verdiend.

Zat heel even op PKB ook, wat was dat een achtbaan. Ingekocht voor 30 cent, toen opeens op 2.5 $ en daarna weer terug naar 30 cent binnen 10 minuten!

Ik heb nog steeds moeite met die ordebook grafiek interpreteren. Ik weet wat het voorstelt maar de verschillende vormen die hij kan hebben en de details die er zijn kan ik nog niet goed beoordelen op hun waarde.

Ook ben ik een beetje aan het testen welke strategie het beste resultaat opleverd maar ook hier is het wisselvallig.

Wel erg leuk en leerzaam al zit ik er wel even aan te denken om eerst mijn 100 euro investering terug te verdienen door mee te liften op een coin tot ik aan de 200 euro zit en dan te verkopen en daar mee te verhandelen. Ondanks dat ik een redelijk buffer heb van mijn 5.3 geminde ethereum voelt het toch een beetje als een verlies van 50 euro van de 100 die ik er ingestopt heb en ondanks dat ik dat geld makkelijk kan missen knaagt het toch een beetje :P Mijn lange termijn investering van 20 euro in folding coin helpt daar ook niet echt bij omdat die nu 5 euro in de - staat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
Orangelights23 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:34:
[...]

Nee... Als ik winst heb gehaald, ben ik extra blij. Dat mijn buurman al dan niet zijn geld verliest, staat hier helemaal los van.

Als jij maandelijks je salaris ontvangt, ben je dan in mineur stemming omdat er mensen zijn die minder verdienen?
Het gaat om het UITEN, maar dat snap jij niet. De afgunst naar anderen, omdat jij je gram hebt gehaald. Bah.
Laat die crash/correctie maar komen 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Wietsee. op 06-06-2017 09:37 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt lekker, dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:36
kristof1234 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:33:

1. In de oorspronkelijke whitepaper staan de aantallen, je moest een ETH betalen en dan kreeg je 6400 BAT volgens mij. Dat aantal hebben ze een aantal keer mee verschoven. Zodra een bepaalde cap werd gehaald kreeg je minder BAT voor je ETH

2. 0.31 voor een ICO die vorige week is gegaan (of de week ervoor) vind ik best stevig. Zet het eens af tegen alle andere coin's in die range

3. Ja er waren in totaal 196 token holders. Heb gelezen dat er voor 65k aan fees betaald zijn om vooraan in de rij aan te mogen schuiven terwijl de tokensale al klaar was, en dat een iemand 10k betaald heeft om de eerste te mogen zijn die de token's kon kopen. Uiteindelijk was het op tijd van een uur ofzo gepiept.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Wietsee. schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:33:
[...]

Dat bepaal ik zelf wel trainee. Als jij winst gehaald hebt, geniet je dan extra wanneer jouw buurman zijn geld verliest? Narcistisch.
Jij snapt het handelen nog niet echt. Een markt die nooit ups en downs heeft bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
loewie1984 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:37:
[...]

1. In de oorspronkelijke whitepaper staan de aantallen, je moest een ETH betalen en dan kreeg je 6400 BAT volgens mij. Dat aantal hebben ze een aantal keer mee verschoven. Zodra een bepaalde cap werd gehaald kreeg je minder BAT voor je ETH

2. 0.31 voor een ICO die vorige week is gegaan (of de week ervoor) vind ik best stevig. Zet het eens af tegen alle andere coin's in die range

3. Ja er waren in totaal 196 token holders. Heb gelezen dat er voor 65k aan fees betaald zijn om vooraan in de rij aan te mogen schuiven terwijl de tokensale al klaar was, en dat een iemand 10k betaald heeft om de eerste te mogen zijn die de token's kon kopen. Uiteindelijk was het op tijd van een uur ofzo gepiept.
Maak daar maar 30 seconden van. Was niet te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Smultie schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:30:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/e9/83/46/e98346d2d220ef4ce9dcfa737d62a5ba.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 19:19
Gisteren waren er op Youtube al waarschuwingen over een correctie en hoe je USDT gebruikt om geen verlies te maken.

Maar hoe zie je dat aankomen? Ik ben geen econoom, maar zij geen glazen bol. Hoe kan dit? Thx

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

[...]

Smultie schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:30:
[...]

Hoezo? Terwijl ik dit type staat de BTC nog steeds op een ATH (vergeleken met alle dagen ooit hiervoor). Dat moet toch betekenen dat ook vrijwel iedere tweakers zijn BTC nog winstgevend van de hand kan doen. En dat gun ik ook iedereen.

Dus dit is geen achteraf praat, maar gewoon nu er nog iets inzit voor iedereen.

Als snap ik ook dat sommigen/velen gokken op hoger en meer en nog blijven zitten. En tja, het is niet in mijn belang als 90% van jullie en de rest niet gelooft in een dip de BTC vrolijk naar 4000 stijgt van de week :9 Dan zijn die van mij wel heel goedkoop verkocht.

Is toch ook logisch dat ik dat niet hoop.
kthxbye schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:32:
[...]

ETH, TRST, Waves, LISK, zijn allemaal vrijwel niet gedaald hoor.
De crash/correctie is dan ook nog niet geweest.... Als die komt is dat allemaal heel anders. En daar ga ik deze keer niet op wachten. Het is al opvallend genoeg dat zoveel alts nu al wel fors gedaald zijn.

En misschien laat die ook nog wel even op zich wachten. Maar met de lessen van de vorige zware correctie, pak ik de winst nu vast. En dan maar even afwachten. Hopelijk geen weken, want ik wil traden :*)
Spacewide schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:43:
Gisteren waren er op Youtube al waarschuwingen over een correctie en hoe je USDT gebruikt om geen verlies te maken.

Maar hoe zie je dat aankomen? Ik ben geen econoom, maar zij geen glazen bol. Hoe kan dit? Thx
Dat weet je ook niet, maar zoals ik gisteravond zei: er is een ATH op handen. En die is vannacht ook gekomen. Dat leidt altijd tot spanning en roering, want hoger dan ooit tevoren. Dat betekend niet dat de BTC niet nog even tot 3000 kan door stijgen voor de dip, maar dat weet je toch niet.

[ Voor 73% gewijzigd door Malarky op 06-06-2017 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Luuk schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:33:
[...]

Tip: kijk eens naar de waarde van je altcoins in USD of EUR. Dan is er (bijna) geen dip te zien. Komt omdat de meeste altcoins direct gelieerd zijn aan Bitcoin.
Het enige wat ik zie is dat bij de vorige bodem van 27 mei de alt coins die ik heb ook een dip hadden. Betekend dus dat ik die niet moet bijkopen.
Verder; Waarom denk je dat Bitcoin vandaag gaat 'crashen'? :)
Laten we het een correctie noemen. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3fIBsrw2XU44nUp9CuuYs0FW/full.png
Laat ik het zo zeggen, het zou raar zijn als deze stijgende lijn doorzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Geweldige meme!! 8)7

Prima, blijkbaar vindt iedereen het súper leuk als een groot gedeelte van de aanwezigen in dit topic zwaar verlies maakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Smultie op 06-06-2017 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvT
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Ryan1981 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:35:

Wel erg leuk en leerzaam al zit ik er wel even aan te denken om eerst mijn 100 euro investering terug te verdienen door mee te liften op een coin tot ik aan de 200 euro zit en dan te verkopen en daar mee te verhandelen. Ondanks dat ik een redelijk buffer heb van mijn 5.3 geminde ethereum voelt het toch een beetje als een verlies van 50 euro van de 100 die ik er ingestopt heb en ondanks dat ik dat geld makkelijk kan missen knaagt het toch een beetje :P Mijn lange termijn investering van 20 euro in folding coin helpt daar ook niet echt bij omdat die nu 5 euro in de - staat :P
Tip: doe het niet. Ga voor de lange termijn.

Ik heb dat ook gedaan met 10.000 euro, vervolgens 5.500euro verdampt in twee dagen tijd door te speculeren op Stellar die op dat moment op een ATH stond.

Het is leuk als het lukt, maar je neemt er heel veel risico mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demol88
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 15:56
Als ik het goed op heb zetten julle om naar USDT zodat dit op de exchange blijft, twijfel USD = uitbetaling (dus ook fees betalen), correct? Of waarom die keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
5.500euro verdampt
Autch

Ik ben druk aan het wachten tot de breeze-wallet uitkomt voor en door Stratis.
Ben toch van mening dat er dan weer beweging in de prijs gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Spacewide schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:43:

USDT blijft altijd op 1 dollar staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Malarky schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:44:
[...]

De crash/correctie is dan ook nog niet geweest.... Als die komt is dat allemaal heel anders. En daar ga ik deze keer niet op wachten. Het is al opvallend genoeg dat zoveel alts nu al wel fors gedaald zijn.

En misschien laat die ook nog wel even op zich wachten. Maar met de lessen van de vorige zware correctie, pak ik de winst nu vast. En dan maar even afwachten. Hopelijk geen weken, want ik wil traden :*)

[...]

Dat weet je ook niet, maar zoals ik gisteravond zei: er is een ATH op handen. En die is vannacht ook gekomen. Dat leidt altijd tot spanning en roering, want hoger dan ooit tevoren. Dat betekend niet dat de BTC niet nog even tot 3000 kan door stijgen voor de dip, maar dat weet je toch niet.
Maar als ik het goed begrijp is de Tether USDT de variant die de USD redelijk volgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

Hoe gaat dit precies in zijn werk, waarom stijgt die USDT dan niet als er veel vraag naar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 11:01
superpolm schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:51:
[...]

Ongeveer...
https://trade.kraken.com/kraken/usdtusd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:48
Remco10 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:52:
Hoe gaat dit precies in zijn werk, waarom stijgt die USDT dan niet als er veel vraag naar is?
Zover ik heb begrepen meet de USDT zich met de dollar koers, maar omdat de Exchanges hier niet in mogen handelen is er een aparte munt voor gecreëerd. Zonder limieten en markt.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 23:27
Remco10 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:52:
Als een partij (Tether, Bitfinex) garandeert dat ze Tether terugkopen op 1 USD per stuk, en ook met die koers uitgeven, dan blijft hij natuurlijk rond de 1 USD hangen. Er was een tijdje terug wat onzekerheid over deze garantie, en toen zakte de koers inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
superpolm schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:51:
[...]

Nee.

USDT is in essentie niet anders dan andere crypto-tokens. Het bedrijf dat deze tokens uitgeeft, Tether, heeft een belofte gemaakt om USDT 1:1 met de Dollar om te wisselen (minus een kleine fee).

Maar deze belofte kunnen ze al maanden niet meer nakomen, omdat ze geen bank hebben die transacties voor ze kan/wil uitvoeren (hetzelfde probleem dat Bitfinex heeft). Het feit dat de koers nog enigszins in de buurt van de $1 blijft hangen laat zien dat mensen er nog wel vertrouwen in hebben, maar het is best mogelijk dat Tether opeens besluit om de boel op te doeken. USDT blijft dan verhandelbaar (immers is het een decentraal crypto-token), maar de koers zal dan helemaal los komen.

Hoewel USDT vooralsnog relatief stabiel is, is dit absoluut geen alternatief voor gewone Dollars of Euro's als "veilige haven" in tijden dat je uit de crypto-investeringen wil stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
De correctie/crash van Bitcoin, tot hoeveel verwachten jullie dat hij daalt als je kijkt naar vorige keer? Nu ~2600, na correctie naar 2200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Remco10 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:49:
[...]

Tip: doe het niet. Ga voor de lange termijn.

Ik heb dat ook gedaan met 10.000 euro, vervolgens 5.500euro verdampt in twee dagen tijd door te speculeren op Stellar die op dat moment op een ATH stond.

Het is leuk als het lukt, maar je neemt er heel veel risico mee.
Oei dat is minder leuk :( Ga er vanuit dat je wel een buffer had die dit opvangt maar dit soort bedragen zijn geen grappen.

Ik ben me heel goed bewust van de risico's en dat is ook waarom ik maar 100 euro geinvesteerd heb, en ik er ook van uit ga dat ik dit geld kwijt ben. Ik vind het wel erg leerzaam, en ik leer op deze manier ook goed hoe alles werkt en hoe snel het kan gaan. Ook zie ik goed hoe verschillende coins reageren, diegene met een relatief laag maximun aantal coins en die met een hoog aantal, coins met veel marketcap, volume etc , niet onbelangrijk als ik zometeen mijn lange termijn coin kies. En uiteindelijk zie ik het ook een beetje als een spelletje om te kijken hoe ver ik kan komen met 100 euro :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KaleVis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
Wat een nare bangmakerij op de laatste paar pagina's. Dit zorgt er juist voor dat er een correctie/crash gaat komen :')

Onsympathiek om ook de hele tijd te melden dat je een correctie wilt, dat je het wilt is oke maar je hoeft het niet steeds te melden lijkt me. Andere gaan hier straks duizenden euro's (even) weg zien gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rvT

rvT

Ryan1981 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:01:
[...]

Oei dat is minder leuk :( Ga er vanuit dat je wel een buffer had die dit opvangt maar dit soort bedragen zijn geen grappen.

Ik ben me heel goed bewust van de risico's en dat is ook waarom ik maar 100 euro geinvesteerd heb, en ik er ook van uit ga dat ik dit geld kwijt ben. Ik vind het wel erg leerzaam, en ik leer op deze manier ook goed hoe alles werkt en hoe snel het kan gaan. Ook zie ik goed hoe verschillende coins reageren, diegene met een relatief lage maximun aantal coins en die met een hoge, coins met veel marketcap, volume etc , niet onbelangrijk als ik zometeen mijn lange termijn coin kies. En uiteindelijk zie ik het ook een beetje als een spelletje om te kijken hoe ver ik kan komen met 100 euro :P
Achja, heb nu een gespreid portefeuille en heb het bedrag alweer vervijfvoudigd. Na zo'n klap overweeg je toch om helemaal uit te stappen met als reden 'dit is niets voor mij'. :P

Ik ben helemaal gestopt met daytraden en lekker HODL'en, elke dag even kijken naar de koersen maar niks meer verhandelen. Bevalt me een stuk beter, voorheen werd het een beetje een obsessie :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
PHPResource schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:00:
De correctie/crash van Bitcoin, tot hoeveel verwachten jullie dat hij daalt als je kijkt naar vorige keer? Nu ~2600, na correctie naar 2200?
Daar kan NIEMAND je een zinnig antwoord op geven. Iedereen lijkt om de een of andere reden zeker te zijn van een 'crash' vandaag of morgen maar voor hetzelfde geld stijgt Bitcoin gewoon door naar 4k om daar pas iets in de zakken. Wie zal het zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:48
KaleVis schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:05:
Wat een nare bangmakerij op de laatste paar pagina's. Dit zorgt er juist voor dat er een correctie/crash gaat komen :')

Onsympathiek om ook de hele tijd te melden dat je een correctie wilt, dat je het wilt is oke maar je hoeft het niet steeds te melden lijkt me. Andere gaan hier straks duizenden euro's (even) weg zien gaan.
Het is een handel topic. Handel gaat in golfbewegingen en correcties horen erbij. Mensen zitten hier niet voor liefdadigheid, maar om winst te pakken. Dan kan een crash heel goed uitkomen als je naar USDT bent gegaan. Heel de emotie en alles wat erbij hoort zorgt voor crashes, maar ook voor grote winsten.

Ik kijk uit naar een correctie, zodat we daarna weer vol kunnen. Heb het gevoel dat er nu een grote rem op de koersen staan, omdat men de correctie verwacht.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

Helemaal mee eens! Vind het erg irritant dat er mensen zijn die hopen dat de boel instort om hun eigen boterham eruit te halen. Gewoon lekker HODL'en en niet luisteren naar mensen binnen dit topic.

De NASDAQ zou volgens analisten ook al een jaar zwaar overgewaardeerd zijn, toch blijft hij elke week weer in waarde stijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

PHPResource schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:00:
Twee weken geleden knalde die naar 1500 op Polo en zelfs 1100 op Bittrex. Zelf op 1800 gekocht, daar was zeer ruim de gelegenheid toe. Dus nee, als ik 2000 zie sta ik nog niet te popelen.

Maar gebeurtenissen uit het verleden zijn geen...... want wie weet zien we de 4000 wel eerder :)

[ Voor 4% gewijzigd door Malarky op 06-06-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malarky schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:09:
[...]

Twee weken geleden knalde die naar 1500 op Polo en zelfs 1100 op Bittrex. Zelf op 1800 gekocht, daar was zeer ruim de gelegenheid toe. Dus nee, als ik 2000 zie sta ik nog niet te popelen.

Maar gebeurtenissen uit het verleden zijn geen...... want wie weet zien we de 4000 wel eerder :)
Ben wel benieuwd naar je strategie om wanneer weer in te stappen. Is dat bijvoorbeeld na x%daling of kijk je bijvoorbeeld naar hoe de markt er bij ligt, bijvoorbeeld weer wat tot rust is gekomen in de dip, om weer te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:12:
[...]

Ben wel benieuwd naar je strategie om wanneer weer in te stappen. Is dat bijvoorbeeld na x%daling of kijk je bijvoorbeeld naar hoe de markt er bij ligt, bijvoorbeeld weer wat tot rust is gekomen in de dip, om weer te kopen?
Als je 24/7 tijd hebt om te handelen, is elke % winst meegenomen. Als je 1x per dag 1 order "inplant", dan moet je je marges misschien anders nemen?

Is een beetje de afweging ook of je bear of bull bewegingen wil snappen en daarop wil acteren of dat je meer hodl qua insteek/gedachte hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rannasha
Hoezo? Een lagere instap-prijs willen hebben of short gaan zijn zeer redelijke strategien. Hoewel de meeste mensen (waaronder ik) baat hebben bij een stijging van de prijs, zijn er ook handelaren die liever een daling zien. Dat is niet minder sympathiek dan tegen een shorter zeggen dat je hoopt dat de prijs gaat stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:08
Rannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:55:
[...]
...Hoewel USDT vooralsnog relatief stabiel is, is dit absoluut geen alternatief voor gewone Dollars of Euro's als "veilige haven" in tijden dat je uit de crypto-investeringen wil stappen.
Hoe 'velig/onveilig' schat jij dit in dan? Is het momenteel handiger om € winst van alts te verzilveren via alts->btc-> fiat, of via alts->USDT? Met als gedachte om na een mogelijke correctie met alle fiat/USDT weer in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:12:
En dan 25% weer inkopen ofzo. Vorige keer ging het ook met stappen omlaag. Maarja, de geschiendenis herhaalt zich natuurlijk niet exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:52
Malarky schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:44:
Welke alts zijn volgens jou fors gedaald? Alle grote jongens (eth, digibite, stratis, ripple, litecoin) zijn of flink gestegen of gelijk gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

Janpietertje89 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:23:
[...]

Welke alts zijn volgens jou fors gedaald? Alle grote jongens (eth, digibite, stratis, ripple, litecoin) zijn of flink gestegen of gelijk gebleven.
Stratis en DGB waren tot een week terug geen grote jongens.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
SharpEdgeOne schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:19:
[...]

Hoe 'velig/onveilig' schat jij dit in dan? Is het momenteel handiger om € winst van alts te verzilveren via alts->btc-> fiat, of via alts->USDT? Met als gedachte om na een mogelijke correctie met alle fiat/USDT weer in te stappen.
Moeilijk om precies in te schatten. Maar USDT lijkt mij zoiets dat of redelijk rond het huidige niveau blijft schommelen of in een keer naar vrijwel niets crasht (bijvoorbeeld als Tether opgedoekt wordt).

Als je veilig wil zijn voor een correctie in de cryptocurrencies, dan omzetten naar € (of $) de beste aanpak. Afhankelijk van welke coins je bezit, kan dit echter wel een extra conversie-stap en het gebruik van een andere exchange betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[...]

DGB stond vanochtend 10% in de min op Polo t.o.v. BTC... ;) Da's meteen het lastige van een stijging van BTC, waardoor de waarde van DGB "lager" wordt terwijl de positie misschien maar 3% lager is geworden.

Oh well, we wachten het af; vooralsnog ben ik heel stiekem aan het HODL'en, onder andere op DGB maar ook een paar andere interessante coins.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
SirDarkAngel schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:09:
[...]

Ik kijk uit naar een correctie, zodat we daarna weer vol kunnen. Heb het gevoel dat er nu een grote rem op de koersen staan, omdat men de correctie verwacht.
Ik denk eerder dat men afwacht hoe UASF uitpakt, omdat men anders met invalide bitcoins op exchanges zitten. De Japanners lijken daar niet echt van bewust te zijn (ze lezen geen Reddit etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
MAX3400 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:26:
[...]

DGB stond vanochtend 10% in de min op Polo t.o.v. BTC... ;) Da's meteen het lastige van een stijging van BTC, waardoor de waarde van DGB "lager" wordt terwijl de positie misschien maar 3% lager is geworden.

Oh well, we wachten het af; vooralsnog ben ik heel stiekem aan het HODL'en, onder andere op DGB maar ook een paar andere interessante coins.
Als DGB op -10% staat t.o.v. Btc en Btc op +10% staat t.o.v. de Euro dan kunnen we toch allemaal het rekensommetje wel maken dat DGB ongeveer stabiel is?

EDIT: Toch wel grappig dat aan onderstaande reacties duidelijk te zien is dat voor veel medetweakers dit rekensommetje niet zo eenvoudig is 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Janpietertje89 op 06-06-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

[...]

De Strat, Ripple en LTC zijn op Polo in ieder geval allemaal gedaald t.o.v. gisteren.
Janpietertje89 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:28:
[...]

Als DGB op -10% staat t.o.v. Btc en Btc op +10% staat t.o.v. de Euro dan kunnen we toch allemaal het rekensommetje wel maken dat DGB ongeveer stabiel is?
Tja, dat is hoe je rekent. Ik wil zoveel mogelijk BTC en minimaal BTC inleg voor verkoop bij alts. En dat zo-groot-mogelijke aantal BTC's wil ik dan weer zo duur mogelijk verkopen tegen USDT. Op die manier is je marge volgens mij het grootst. Zo rekende ik dus.

Dus gisteren het maximaal aantal BTC opgehaald door alle alts te verkopen op de laatste piek en die BTCs zojuist weer tegen 2795 USDT verkocht.

[ Voor 50% gewijzigd door Malarky op 06-06-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Voor mijn portefeuille was het inderdaad een wat minder leuk nachtje, maar het trekt alweer iets bij. Morgen +20% :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/331139/Forumpics/Tweakers/alts2.PNG

[ Voor 12% gewijzigd door Ernemmer op 06-06-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueZero
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 15:45
De Strat, Ripple en LTC zijn op Polo in ieder geval allemaal gedaald t.o.v. gisteren.
LTC staat zover ik kan zien t.o.v. USDT nog op een +5.8 op Polo dus zeker geen min. XRP -.09 dus valt ook mee.

Strat t.o.v. BTC op -6.19 en BTC op +11.16 dus ook een nette plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
De NLG is lekker stabiel gebleven, zou het dan toch... :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

BlueZero schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:31:
[...]

LTC staat zover ik kan zien t.o.v. USDT nog op een +5.8 op Polo dus zeker geen min. XRP -.09 dus valt ook mee.

Strat t.o.v. BTC op -6.19 en BTC op +11.16 dus ook een nette plus.
Niet t.o.v. de piek van gisterenavond. Maar inderdaad echte verliezen zijn er ook nog niet gemaakt, maar dat geef ik steeds al aan. Er is toch ook nog geen crash/correctie geweest? Dus waarom zou een specifieke alt nu compleet instorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:02

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ernemmer schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:31:
Voor mijn portefeuille was het inderdaad een wat minder leuk nachtje, maar het trekt alweer iets bij. Morgen +20% :)

[afbeelding]
Is dit jouw persoonlijke portfolio?!? Zo ja, wat een enorm bedrag heb je er dan al in zitten. Ruim meer dan een ton! Wat is je einddoel, hypotheek aflossen, financieel onafhankelijk worden?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Laatst online: 10-12-2018

[afbeelding]
Tov de BTC ja, maar laat nou net die erg gestegen zijn. Het maakt dus niet zo heel veel uit in verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ruud2001 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:35:
[...]

Is dit jouw persoonlijke portfolio?!? Zo ja, wat een enorm bedrag heb je er dan al in zitten. Ruim meer dan een ton! Wat is je einddoel, hypotheek aflossen, financieel onafhankelijk worden?
Ruud, in de screenshot zie je de volumes per coin beschikbaar op Polo. Volgens mij kunnen we Fable's bezittingen niet afleiden uit het screenshot.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Laatst online: 28-09 13:56
Ruud2001 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:35:
[...]

Hehehe ik moest wel ff lachen :) Dit zijn de handelsvolumes @ Poloniex, niet zijn eigen volumes. _O-

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

[afbeelding]
Die -% is dat tenopzichte van de bitcoin? Want als de bitcoin flink stijgt in waarde krijg je er natuurlijk minder bitcoins voor terug, maar betekend dit dan ook dat de waarde t.o.v. de euro daalt van deze coins? Zijn dat coins die je niet direct tegen fiat can verhandelen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Rannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:15:
[...]

Hoezo? Een lagere instap-prijs willen hebben of short gaan zijn zeer redelijke strategien. Hoewel de meeste mensen (waaronder ik) baat hebben bij een stijging van de prijs, zijn er ook handelaren die liever een daling zien. Dat is niet minder sympathiek dan tegen een shorter zeggen dat je hoopt dat de prijs gaat stijgen.
^^^
Dit. Alsof je alleen maar winst pakt als het stijgt. Ik ben long term HODLer, maar ik hoop ook even op een flinke daling. En die verwacht ik eigenlijk ook (maar ben niet zeker genoeg om een flinke short positie te openen).

Er is niets mis met het uitspreken van persoonlijke wensen, of dat nou gaat om stijgen of dalen. Als dergelijke uitspraken ingaan tegen wat je zelf wenst, tough luck en suck it up. Het heeft niets met egoïsme te maken, het is vrijwel gegarandeerd dat er altijd wel iemand te vinden is wiens strategie precies het omgekeerde is van wat jij doet.

Modbreak:Ik wil bij deze dat de discussie hierover dan ook ophoudt.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 06-06-2017 11:30 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Malarky schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:29:

Tja, dat is hoe je rekent. Ik wil zoveel mogelijk BTC en minimaal BTC inleg voor verkoop bij alts. En dat zo-groot-mogelijke aantal BTC's wil ik dan weer zo duur mogelijk verkopen tegen USDT. Op die manier is je marge volgens mij het grootst. Zo rekende ik dus.
Die manier van rekenen slaat natuurlijk nergens op. Volgensmij doen wij allemaal onze investeringen om uiteindelijk Euro's te krijgen. Als je vervolgens zegt dat 'de waarde van X is gedaald' dan betekend dat logischer wijs toch echt dat iets in euro's minder waard is geworden. Alle andere vergelijkingen zijn wat mij betreft misleidend (tenzij je dit duidelijk specificeert).
Malarky schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:34:
Niet t.o.v. de piek van gisterenavond. Maar inderdaad echte verliezen zijn er ook nog niet gemaakt, maar dat geef ik steeds al aan. Er is toch ook nog geen crash/correctie geweest? Dus waarom zou een specifieke alt nu compleet instorten.
Om jezelf nogmaals te quoten: "Het is al opvallend genoeg dat zoveel alts nu al wel fors gedaald zijn."

Die uitspraak is dus gewoon onjuist.

[ Voor 24% gewijzigd door Janpietertje89 op 06-06-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

Die BitConnect blijft me ook keer op keer verbazen.

Half april voor 6 dollar per stuk aangekocht (50 stuks), nu zit hij op bijna 38 dollar. Dus dat is alweer bijna 2000 dollar.

De groei gaat echt heel langzaam, een half procent per uur. Die groeilijn op coinmarketcap zie je echt bijna nergens terug, er zijn bijna geen schommelingen in prijs. Gewoon een rustige lijn omhoog.

Leuke munt die niet via traders verkrijgbaar is, was vergeten dat ik hem in een wallet op mn pc had staan :P

[ Voor 6% gewijzigd door rvT op 06-06-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Remco10 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:40:
Die BitConnect blijft me ook keer op keer verbazen.

Half april voor 6 dollar per stuk aangekocht (50 stuks), nu zit hij op bijna 38 dollar. Dus dat is alweer bijna 2000 dollar. :P

De groei gaat echt heel langzaam, een half procent per uur. Die groeilijn op coinmarketcap zie je echt bijna nergens terug, er zijn bijna geen schommelingen in prijs. Gewoon een rustige lijn omhoog.

Leuke munt die niet via traders verkrijgbaar is.
Ik heb zojuist op 69 cent 10 ARK gekocht, die is nu ook al weer 75 cent. Altijd leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ryan1981 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:41:
[...]

Ik heb zojuist op 69 cent 10 ARK gekocht, die is nu ook al weer 75 cent. Altijd leuk :D
Ja ARK gaat goed, ingestapt met 100 stuks op 31.6 cent op 1 juni. Ik klaag niet. Heb alleen net al mijn assets verplaatst van wallets naar bittrex om nog wat te traden. Mooie sell order zetten op DGB na 10 juni. Net als op ARK, eventueel hodl ik waves en strat.

Zit te kijken om nog wat BAT's te kopen nu het weer wat gekelderd is.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueZero
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 15:45
Die manier van rekenen slaat natuurlijk nergens op. Volgensmij doen wij allemaal onze investeringen om uiteindelijk Euro's te krijgen. Als je vervolgens zegt dat 'de waarde van X is gedaald' dan betekend dat logischer wijs toch echt dat iets in euro's minder waard is geworden. Alle andere vergelijkingen zijn wat mij betreft misleidend (tenzij de dit duidelijk specificeert).
Nee opzich klopt Malarky zijn redenering wel, veel mensen staren zich op bijvoorbeeld Polo blind op de percentages die achter de Altcoins staan. Echter deze zijn wel t.o.v. BTC en die beweegt zelf weer t.o.v. EUR en USD.

Maar als je dus veel in ALTS t.o.v. BTC handelt zal je bij speculeren op een BTC daling, je alt posities moeten verkopen naar BTC vervolgens BTC naar USD en dan weer inkopen na de daling. Maar zoals al eerder gezegd die daling moet er dan wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

loewie1984 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:44:
[...]

Ja ARK gaat goed, ingestapt met 100 stuks op 31.6 cent op 1 juni. Ik klaag niet. Heb alleen net al mijn assets verplaatst van wallets naar bittrex om nog wat te traden. Mooie sell order zetten op DGB na 10 juni. Net als op ARK, eventueel hodl ik waves en strat.

Zit te kijken om nog wat BAT's te kopen nu het weer wat gekelderd is.
Kun je me uitleggen wat er precies op 10 juni gaat gebeuren met DGB dan?
Pagina: 1 ... 22 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks.
Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon verwijderd, sancties volgen bij herhaling.

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).