Als je het kunt hold zou mijn tip zijn. Meer kan ik echt niet zeggen.
doe eerst die prijs maar wat omlaag dan, kan ik er nog 100k kopen.Axente schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:04:
[...]
Euh je kan ook gewoon voor 100euro of 400euro BTC kopen.nemesis2212 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:02:
[...]
dat doe ik ook. alleen investeren in bitcoins heb ik er nu niet voor over om 2500 per coin te betalen. investeer dan liever een paar euro in cheap coins die upcoming zijn.
of weet jij al waar ripple heen gaat dit jaar?
Je moet niet 1 coin kopen!
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Wat is dit nu voor zweverig gedoe?Axente schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:04:
[...]
nemesis2212 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:02:
[...]
dat doe ik ook. alleen investeren in bitcoins heb ik er nu niet voor over om 2500 per coin te betalen. investeer dan liever een paar euro in cheap coins die upcoming zijn.

De prijs van een individuele "coin" is compleet irrelevant. Van sommige cryptocurrencies is de totale hoeveelheid coins honderden miljarden. Van Bitcoin zullen er uiteindelijk slechts 21 miljoen zijn. Er was ook ooit OneCoin, een cryptocurrency waarvan de totale coin-voorraad, zoals de naam al impliceert, slechts 1 zou zijn.
Prijzen per eenheid zijn compleet onvergelijkbaar. Als je geen Bitcoin koopt omdat de prijs per coin hoog is, maar wel Ripple omdat de prijs per coin laag is, dan heb je geen idee waar je mee bezig bent.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
dit slaat nergens opnemesis2212 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:02:
[...]
of weet jij al waar ripple heen gaat dit jaar?
http://coinmarketcap.com/charts/#dominance-percentageLuuk schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:55:
[...]
Ik zie ETH nog niet echt inlopen op BTC hoor. Ze gaan redelijk samen op.
als je hier de grafiek aanpast naar alleen 2017, hoe is dat dan gelijk opgaand?
Volgens mij bedoelt hij gewoon dat 2500 euro per BTC een beetje aan de hoge kant is om nu aan in te stappen. Misschien wat vaag geformuleerd wel.Rannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:06:
[...]
![]()
De prijs van een individuele "coin" is compleet irrelevant. Van sommige cryptocurrencies is de totale hoeveelheid coins honderden miljarden. Van Bitcoin zullen er uiteindelijk slechts 21 miljoen zijn. Er was ook ooit OneCoin, een cryptocurrency waarvan de totale coin-voorraad, zoals de naam al impliceert, slechts 1 zou zijn.
Prijzen per eenheid zijn compleet onvergelijkbaar. Als je geen Bitcoin koopt omdat de prijs per coin hoog is, maar wel Ripple omdat de prijs per coin laag is, dan heb je geen idee waar je mee bezig bent.
Over welke coin hebben we het hier eigenlijk?Axente schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:04:
[...]
Beetje interessant lopen doenAxente schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:04:
[...]

Gaat over ARK, nu ben ik ook wel benieuwd naar het 'grote nieuws'...
ETH heeft een flinke inhaalslag gemaakt idd maar als je de grafiek op 1M of 3M bekijkt zie je dat het sinds de echte gekte aardig gelijk opgaat.KingKoning schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:07:
[...]
http://coinmarketcap.com/charts/#dominance-percentage
als je hier de grafiek aanpast naar alleen 2017, hoe is dat dan gelijk opgaand?
Het verhaal blijft hetzelfde.. niemand verplicht je om precies één coin te kopen?Pap3rclip schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:08:
[...]
Volgens mij bedoelt hij gewoon dat 2500 euro per BTC een beetje aan de hoge kant is om nu aan in te stappen. Misschien wat vaag geformuleerd wel.
PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692
ik help ook wel meeIrrival schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:11:
[...]
Het verhaal blijft hetzelfde.. niemand verplicht je om precies één coin te kopen?
Hij verwacht een dip/crash na deze 'piek' (~2500).
Als iemand geld wil verdienen, ik krijg het voor elkaar vandaag om:
begin: 113 Stratis.
Komt een dipje aan, verkoop wat om kleine dip mee te pakken, koers stijgt enorm. Snel kopen, koers daalt weer flink, blijft dalen, verkopen... om misschien weer verlies goed te maken door nog lager in te kopen, koers stijgt weer. etc.etc.
Eind 105 stratis en een gratis slecht humeur...
begin: 113 Stratis.
Komt een dipje aan, verkoop wat om kleine dip mee te pakken, koers stijgt enorm. Snel kopen, koers daalt weer flink, blijft dalen, verkopen... om misschien weer verlies goed te maken door nog lager in te kopen, koers stijgt weer. etc.etc.
Eind 105 stratis en een gratis slecht humeur...
Oké nu formuleer ik het zelf vaagIrrival schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:11:
[...]
Het verhaal blijft hetzelfde.. niemand verplicht je om precies één coin te kopen?
Ik denk dus dat hij het over de koers van vandaag heeft, namelijk ongeveer 2500/BTC.
Kopen van 0.1BTC gaat bvb. idd maar hij denkt (en ik overigens ook op dit moment) dat XRP een betere investering is gezien de lage koers die XRP nu heeft tov. BTC. Gevalletje buy low sell high dus.
Zweverig? Bereid je maar voor, het is binnenkort realiteit. De hele wereld komt binnenkort onder water te staan door global warming, iedereen zal verdrinken. Alleen mensen met minstens 500 ARK mogen een plaatsje op de boot.
Je kan er beter maar niet op reageren
Bullshit.Pap3rclip schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:13:
[...]
Oké nu formuleer ik het zelf vaag![]()
Ik denk dus dat hij het over de koers van vandaag heeft, namelijk ongeveer 2500/BTC.
Kopen van 0.1BTC gaat bvb. idd maar hij denkt (en ik overigens ook op dit moment) dat XRP een betere investering is gezien de lage koers die XRP nu heeft tov. BTC. Gevalletje buy low sell high dus.
Xrp staat al weken stil. BTC is bijna 800$ gestegen op een week!
Dus met welke ga je het meeste winst hebben denk je?
Het is niet omdat een munt maar 0,0002 staat dat hij altijd sprongen maakt van 200%!
De kans is groter ja! maar met BTC heb je zekerheid!
*Plaatsje op de ARK*Sh1fty schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:14:
[...]
Zweverig? Bereid je maar voor, het is binnenkort realiteit. De hele wereld komt binnenkort onder water te staan door global warming, iedereen zal verdrinken. Alleen mensen met minstens 500 ARK mogen een plaatsje op de boot.
Ach ja. Zo zie je maar dat iedereen zijn eigen conclusies trekt uit statistieken. Ik kijk zelf liever naar YTD/6M dan naar 3M/1M.Luuk schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:11:
[...]
ETH heeft een flinke inhaalslag gemaakt idd maar als je de grafiek op 1M of 3M bekijkt zie je dat het sinds de echte gekte aardig gelijk opgaat.
Ik zeg overigens niet dat BTC ingehaald wordt, dat is glazen bol werk, maar ik trek de bewering in twijfel dat BTC nog "keihard heer en meester" is.
Er wordt flink aan de BTC stoelpoten gezaagd, en het is maar de vraag of dat doorbroken gaat worden.
XRP is in de laatste paar maanden 20 keer zoveel waard geworden (met een piek een tijdje terug op 40x). In dezelfde tijd is Bitcoin in prijs een factor 2-3 omhoog gegaan. Als met de huidige prijzen BTC te hoog staat, dan geldt dat voor XRP al helemaal.Pap3rclip schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:08:
[...]
Volgens mij bedoelt hij gewoon dat 2500 euro per BTC een beetje aan de hoge kant is om nu aan in te stappen. Misschien wat vaag geformuleerd wel.
Daarnaast is het niet de eerste keer dat mensen hier met het argument "de prijs per coin is zo laag" komen om een bepaalde coin te kopen. En het zal ook zeker niet de laatste keer zijn.
Huh?multipasser schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:15:
[...]
Bullshit.
Xrp staat al weken stil. BTC is bijna 800$ gestegen op een week!
Dus met welke ga je het meeste winst hebben denk je?
Het is niet omdat een munt maar 0,0002 staat dat hij altijd sprongen maakt van 200%!
De kans is groter ja! maar met BTC heb je zekerheid!
5 dagen geleden kon je XRP op 0.18 euro kopen.
Die kon je 3 dagen geleden op 0.30 verkocht hebben.
Dat is 67% stijging op 2 dagen tijd.
Jouw 800$ Bitcoin stijging is er een van ~40% daarrond...
Zullen we gaan speculeren op het echte grote nieuws?
1) ARK wordt opgenomen in het assortiment van Kraken
2) ARK heeft een nieuwe investeerder
3) Er is geen nieuws maar buy the rumor sell the news
1) ARK wordt opgenomen in het assortiment van Kraken
2) ARK heeft een nieuwe investeerder
3) Er is geen nieuws maar buy the rumor sell the news
je zou in principe kunnen normaliseren naar een referentie volume (bitcoin bijv) zo zou je de prijzen wat beter kunnen vergelijken..Rannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:16:
[...]
XRP is in de laatste paar maanden 20 keer zoveel waard geworden (met een piek een tijdje terug op 40x). In dezelfde tijd is Bitcoin in prijs een factor 2-3 omhoog gegaan. Als met de huidige prijzen BTC te hoog staat, dan geldt dat voor XRP al helemaal.
Daarnaast is het niet de eerste keer dat mensen hier met het argument "de prijs per coin is zo laag" komen om een bepaalde coin te kopen. En het zal ook zeker niet de laatste keer zijn.
Ik betaal die fee niet, ik betaal de fixed fee van 0.001 BTC. Ik krijg ook wat ik als withdrawal opdracht heb gegeven, dus Bittrex zet de fee er zelf op, voor hun eigen rekening. Waarschijnlijk met eenzelfde algoritme als hierboven beschreven, maar dit is wel kostbaar. Ik heb al 3 van deze withdrawals in de laatste 24 uur staan, oftewel, ik heb $750,- van Bittrex uitgegeven, lijkt me geen goed businessmodel. De transactie heeft ruim 100 inputs en 50 outputs, dus inderdaad nogal groot. Heb het aan support gemeld, kijken wat ze doen. Zal me niks verbazen als de BTC withdrawals even dicht gaat daar om dit te repareren.Rannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:37:
[...]
543 sat/B is erg veel. Met 300-350 zou je ook zeer waarschijnlijk al in het eerstvolgende block worden opgenomen. Maar dan nog, een transactie van 17 kB is gigantisch. Dit is een withdrawal-transactie van een exchange? In dat geval is het erg slecht dat ze transacties met zoveel inputs gebruiken voor withdrawals en de kosten doorgeven aan de klant.
Wat er gebeurt is dat de exchange een groot aantal kleine transacties binnenkrijgt en deze outputs voor de withdrawal bundelt om de withdrawal-transactie te maken. Omdat de transactie zoveel inputs heeft, is hij erg groot en kost het veel aan fees.
Een redelijkere aanpak zou zijn dat de exchange op het moment dat het relatief rustig is, alle kleine inputs bij elkaar raapt en samen naar een ander adres van de exchange stuurt (met een beperkte fee, want het maakt niet uit als het wat langer duurt). En withdrawals naar klanten alleen uitbetaalt met grote inputs, zodat er maar 1 of 2 inputs per withdrawal nodig zijn.
Heb je toevallig de transactie-id zodat we even in de blockchain kunnen spieken naar deze clusterfuck?
Overigens zou ik wel even gaan klagen bij de exchange. Tenzij jij in het verleden vele kleine stortingen hebt gedaan is het niet redelijk dat jij opdraait voor het feit dat zij hun UTXO pool niet onder controle kunnen houden.
BTC knalt vandaag nog door de $ 3000,- grens!
Ik krijg persoonlijk een beetje hoogtevrees.....rsmits007 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:23:
Ah, oke. Dat verklaart een boel. Het feit dat ze 50 outputs in die transactie hebben gestopt, betekent dat er waarschijnlijk 49 daadwerkelijke withdrawals van klanten in zitten. Ze bundelen dus veel withdrawals bij elkaar om kosten te besparen. Want ondanks de hoge prijs van deze transactie, is het goedkoper om het op deze manier te doen dan om voor elke withdrawal een aparte transactie aan te maken.DaCoTa schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:18:
[...]
Ik betaal die fee niet, ik betaal de fixed fee van 0.001 BTC. Ik krijg ook wat ik als withdrawal opdracht heb gegeven, dus Bittrex zet de fee er zelf op, voor hun eigen rekening. Waarschijnlijk met eenzelfde algoritme als hierboven beschreven, maar dit is wel kostbaar. Ik heb al 3 van deze withdrawals in de laatste 24 uur staan, oftewel, ik heb $750,- van Bittrex uitgegeven, lijkt me geen goed businessmodel. De transactie heeft ruim 100 inputs en 50 outputs, dus inderdaad nogal groot. Heb het aan support gemeld, kijken wat ze doen. Zal me niks verbazen als de BTC withdrawals even dicht gaat daar om dit te repareren.
De ruim 500 sat per byte is nog steeds behoorlijk veel als fee, maar de omvang van de transactie is een stuk beter te verklaren als ze withdrawals bundelen.
Bitstamp doet het op dezelfde manier, die groepeert ook meerdere withdrawals om periodiek een transactie eruit te gooien met alle withdrawals die op dat moment in de wachtrij staan.
Gewoon andersom bekijken dan: De Dollar keldert vandaag mogelijk nog onder de 0.000333 BTC!BekSide schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:24:
[...]
Ik krijg persoonlijk een beetje hoogtevrees.....
[ Voor 8% gewijzigd door Rannasha op 06-06-2017 15:25 ]
precies wat jij zegt idd.Pap3rclip schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:13:
[...]
Oké nu formuleer ik het zelf vaag![]()
het gaat mij nu niet om de waarde maar om de instapprijs. ik kan voor 25 euro nu 100 ripple coins kopen. stel die worden veel meer waard....
ik kan idd ook 0.01 btc voor 25 euro kopen bv. maar dan probeer ik liever de ripples. ik heb er ook nog echt weinig verstand van, ik ben nu in het hoofdstuk: 'inlezen hoe het werkt' aangekomen.
Dan zou ik maar even doorlezen voordat je zomaar wat koopt omdat het lekker laag staat.nemesis2212 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:27:
[...]
precies wat jij zegt idd.
het gaat mij nu niet om de waarde maar om de instapprijs. ik kan voor 25 euro nu 100 ripple coins kopen. stel die worden veel meer waard....
ik kan idd ook 0.01 btc voor 25 euro kopen bv. maar dan probeer ik liever de ripples. ik heb er ook nog echt weinig verstand van, ik ben nu in het hoofdstuk: 'inlezen hoe het werkt' aangekomen.
snap ik. Ik ook. Heb contstant de grafiek openstaan.....BekSide schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:24:
[...]
Kortom, je hebt dus geen idee waarom je voor de XRP gaat behalve dat het getalletje "prijs" kleiner is.nemesis2212 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:27:
[...]
Bitcoin topic - deel 2rsmits007 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:23:
Nee, gewoon hier.
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 06-06-2017 15:57 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
No offense maar dit lijkt een beetje op het gedrag van mijn dochtertje van 3.
Die heeft liever 90 losse euro's als 1 briefje van 100 euro..
Vergelijking gaat niet helemaal op maar je snapt mn punt wel denk ik..
Letten op volume ansich lijkt me een voorwaarde voor falen
nemesis2212 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:27:
[...]
Van waar kom deze hype over cryptos eigenlijk opeens?
Er valt toch al langer geld mee te verdienen dan vandaag?
Ik ben zelf opeens ook geinteresseerd geraakt een paar weken geleden en beginnen verdiepen er in ondertussen ben ik echt hele dagen aan het lezen en info aan het verzamelen.
Ook met relatief wat success beginnen traden op polo...
Komt dit door de recente stijging van BTC?
Er valt toch al langer geld mee te verdienen dan vandaag?
Ik ben zelf opeens ook geinteresseerd geraakt een paar weken geleden en beginnen verdiepen er in ondertussen ben ik echt hele dagen aan het lezen en info aan het verzamelen.
Ook met relatief wat success beginnen traden op polo...
Komt dit door de recente stijging van BTC?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook de fout maakte van de lage waarde van ripple. Iemand hier heeft mij toen er op gewezen dat het marktvolume van die dingen zo hoog is dat om alleen al in waarde te verdubbelen er meer geld in gepompt moest worden dan de totale waarde van bitcoins. Dat heeft mij gelijk wakker geschud. Mijn dank hiervoor nog
Voor de geïnteresseerden: Litebit heeft weer volop coins beschikbaar (iig BTC, ETH, STRAT en ARK)
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Ja. En iedereen wilt instappen en niet de boot missen.
btc is vast nu beter om in te investeren dan rippels, maar dan nog kan ripple dik stijgen en btc dalen. blijft toch altijd beetje gokken welke koers het maakt. maar tips zijn welkom
Begrijp ik hem nu zo anders als jullie?andriesvdenden schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:46:
[...]
Gaat het er hem niet gewoon om dat hij denkt dat de BTC koers omlaag gaat de komende dagen en XRP gaat stijgen?
Het is toch logisch dat je dan XRP koopt en BTC (mocht hij die hebben) rond dit punt verkoopt.
Er van uitgaande dat je wilt traden met bit- en altcoins dan toch...
Voor mij is de boot gemist voor bitcoin. Te duur helaasrsmits007 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:49:
[...]
Ja. En iedereen wilt instappen en niet de boot missen.
Verwijderd
Tenzij alle nieuwkomers op de markt er zo over gaan denken...andriesvdenden schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:46:
[...]
Bekijk deze post over een jaar nog eensRyan1981 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:50:
[...]
Voor mij is de boot gemist voor bitcoin. Te duur helaasOok ethereum vind ik te duur om in te stappen.
$2,80 per mBTC is toch niet zo duur?Ryan1981 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:50:
[...]
Voor mij is de boot gemist voor bitcoin. Te duur helaasOok ethereum vind ik te duur om in te stappen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
waarom je hoeft geen hele bitcoin te kopen, alleen investeren wat je kan missen.Ryan1981 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:50:
[...]
Hehe, ik heb tenminste geen 2 pizza's voor 10000 bitcoins gekocht.
Dit is toch het handel en koers topic. Het Bitcoin topic gaat over de technische kant van alle cryptocurrency, niet over de koers.
Ja, de correctie is begonnen.... US is wakker.... morgen inkopen op 2500?
Kun je dit eens uitleggen?Ryan1981 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:48:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook de fout maakte van de lage waarde van ripple. Iemand hier heeft mij toen er op gewezen dat het marktvolume van die dingen zo hoog is dat om alleen al in waarde te verdubbelen er meer geld in gepompt moest worden dan de totale waarde van bitcoins. Dat heeft mij gelijk wakker geschud. Mijn dank hiervoor nog
alki schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:54:
[...]
waarom je hoeft geen hele bitcoin te kopen, alleen investeren wat je kan missen.
rsmits007 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:52:
Beter nu instappen dan helemaal niet....
Misschien hebben jullie een punt maar voor mij voelt het toch aan dat echt grote klappers niet zo snel meer voor zullen komen bij BTC, ik bedoel een verdubbeling in waarde. Neemt idd niet weg dat winst winst is, en ik heb ook wel een beetje meegelift op de BTC elke keer als ik weer mijn alts omruilde na wat winst geboekt te hebben.
Ik heb continue nu het gevoel dat de boel keihard gaat instorten. Maar het gebeurd maar niet en blijft stijgen.BekSide schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:24:
[...]
En waarschijnlijk daalt de boel niet eens heel ver, maar toch een beetje FOMO gevoel als ik niet op het goede moment verkoop/inkoop.
Maarja ik ga maar denk ik nog wat BTC bijkopen. Die euro is maar een slechte coin, lijkt alleen maar steeds minder waard te worden
Nou nou. Wat is dat toch iedere keer. Er gaat een heel klein beetje vanaf en gelijk is de correctie begonnen. 10% er af, dat is een correctie, niet dit.S0epkip schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:00:
Ja, de correctie is begonnen.
Luitjes voor je gaat handelen als je nog geen 18 bent kun je meestal niet je geld van een exchange afhalen. Dit is geen vervanging voor een krantenwijk als je van het weekend nog uit wil met dit geld.
betr: "correctie is begonnen" In het voetbal noemen we dat scorebord journalistiek
[ Voor 22% gewijzigd door loewie1984 op 06-06-2017 16:04 ]
Mooi.S0epkip schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:00:
Wanneer bitcoin dipt stijgen de altcoins weer
Heb me deze morgen ook laten vangen, BTC verkocht op 2500 bij een van de serieuze dipjes. Zonet terug ingestapt op +/- 2580, de fees zijn marginaal t.o.v. de potentiële winstmarge. En de sell-all knop staat klaar
S0epkip schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:00:

Je probeert geen tweede WhalePanda te worden he?Axente schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:59:
En dan moet het grote nieuws nog komen.
Als ik het goed begrepen heb (verbeter mij maar als dit niet klopt) dan moet je het zo zien.
Je hebt 16,374,425 bitcoins en als ik me niet vergis 100,000,000,000 ripples.
Op dit moment zijn die 21M bitcoins 47,508,429,207 dollar waard en die 38,621,693,933 ripples 11,317,778,434 dollar.
Als je de waarde van de ripple wil verdubbelen, moet je dus 11,317,778,434 er instoppen, wat 1/4 van de marktwaarde van bitcoin is op dit moment. Wil je de ripple dezelfde waarde als de bitcoin geven dan moet je er het niet malse bedrag van 9333*11,317,778,434= 105.628.826.124.522.00
(105 biljard) instoppen
[ Voor 5% gewijzigd door Ryan1981 op 06-06-2017 16:21 ]
Iets minder dan een kwart. Niet 1/3.Ryan1981 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:11:
[...]
Als je de waarde van de ripple wil verdubbelen, moet je dus 11,317,778,434 er instoppen, wat 1/3 van de marktwaarde van bitcoin is op dit moment.
Wil je de ripple dezelfde waarde als de bitcoin geven dan moet je er het niet malse bedrag van 6000*11,317,778,434= 6790667060400.00 (6.7 biljard) instoppen
Overigens zijn deze rekenvoorbeelden niet echt relevant, want de bedragen die daadwerkelijk omgaan in de crypto's zijn een stuk lager dan de "market cap". Als je op dit moment $100M tegen Bitcoin (of een andere cryptocurrency) aangooit, dan zal de prijs ineens ontzettend omhoog schieten, ondanks dat dit bedrag maar zo'n 2% van de market cap is.
Niet als je er nog 200.000 hebt...S0epkip schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:55:
Oei ja, die is pijnlijk...
XRP = trash
1/3 aangepast naar 1/4, wat is er onduidelijk over de 6.7 biljard berekening?Rannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:14:
[...]
Iets minder dan een kwart. Niet 1/3.
[...]
Overigens zijn deze rekenvoorbeelden niet echt relevant, want de bedragen die daadwerkelijk omgaan in de crypto's zijn een stuk lager dan de "market cap". Als je op dit moment $100M tegen Bitcoin (of een andere cryptocurrency) aangooit, dan zal de prijs ineens ontzettend omhoog schieten, ondanks dat dit bedrag maar zo'n 2% van de market cap is.
Waar die "6000" vandaan komt in de vermenigvuldiging.Ryan1981 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:16:
[...]
1/3 aangepast naar 1/4, wat is er onduidelijk over de 6.7 biljard berekening?
Die sell all knop, is die wel zo betrouwbaar? Ik heb coins echt in 10 minuten van 2.5 dollar naar 0.3 dollar zien gaan. Geen hond die blijft kopen op 2.5 dollar als hij ziet dat de huidige prijs 0.3 is.Sfinx- schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:06:
Heb me deze morgen ook laten vangen, BTC verkocht op 2500 bij een van de serieuze dipjes. Zonet terug ingestapt op +/- 2580, de fees zijn marginaal t.o.v. de potentiële winstmarge. En de sell-all knop staat klaar
Of is het een sell all naar fiat knop waarbij de exchange gegarandeerd uitbetaald?
[ Voor 7% gewijzigd door Ryan1981 op 06-06-2017 16:29 ]
Als je nu voor 500 miljoen ripple koopt staat de koers hoger dan BTC aangezien er praktisch geen verkooporders zijn zo hoog.Ryan1981 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:16:
[...]
1/3 aangepast naar 1/4, wat is er onduidelijk over de 6.7 biljard berekening?
Dat kan ook met BTC, steek daar 500 miljoen in en hij staat op 10k per stuk.
[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 06-06-2017 16:20 ]
Pff ik snap die Bitstamp niet.
Als je 'instant' sell wil doen via Tradeview moet je manueel ingeven hoeveel BTC je hebt. Er is geen ALL of MAX knop. Irritant in een tijd van stress en crashing.
BTC staat nu 2880$ stel je voor dat je ineens mega candle sticks zit in het rood en je ziet de prijs op seconden dalen naar 2860 2840 2820.. Wat geef je dan best in via limit order? 2770$ om toch uitgevoerd te worden?
Als je 'instant' sell wil doen via Tradeview moet je manueel ingeven hoeveel BTC je hebt. Er is geen ALL of MAX knop. Irritant in een tijd van stress en crashing.
BTC staat nu 2880$ stel je voor dat je ineens mega candle sticks zit in het rood en je ziet de prijs op seconden dalen naar 2860 2840 2820.. Wat geef je dan best in via limit order? 2770$ om toch uitgevoerd te worden?
Oh ik nam 2000 voor de waarde van de bitcoin en 0.3 voor ripple, dus je hebt 6000 ripple nodig voor 1 bitcoin, maar ik denk dat de bitcoin nu 2800 is niet? Gaat allemaal zo hardRannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:17:
[...]
Waar die "6000" vandaan komt in de vermenigvuldiging.
Sorry voor de dubbelpost.
Dit begrijp ik niet helemaal. Ik probeer een scenario te bedenken waar dit zou kunnen maar het enige wat ik me kan bedenken is als je voor 500 miljoen aan ripples koopt tegen elke willekeurige vraagprijs, wat mij niet echt realistisch lijkt of zie ik iets over het hoofd?Ernemmer schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:18:
[...]
Als je nu voor 500 miljoen ripple koopt staat de koers hoger dan BTC aangezien er praktisch geen verkooporders zijn zo hoog.
Dat kan ook met BTC, steek daar 500 miljoen in en hij staat op 10k per stuk.
BTC heeft het effe moeilijk.
Veel rood op bitstamp.
Veel rood op bitstamp.
Volgens mij stroomt het geld gewoon naar de ETH toe, die gaat als een speer omhoog.
Staat er niet ergens hoeveel BTC je in je account hebt? Via de reguliere interface staat dat direct boven de invulvelden en kun je gewoon een copy/paste doen van dit getal. Een link die het bedrag invult als je erop klikt zou iets handiger zijn, maar het is nog steeds vrij rap te doen om alles te verkopen.multipasser schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:19:
Pff ik snap die Bitstamp niet.
Overigens zou ik wegblijven van instant orders als de koers snel beweegt. Een instant order wordt geplaatste tegen de best mogelijke tegenorder. Als jouw order daarmee niet gevuld wordt, dan wordt deze periodiek opnieuw geplaatst tegen de op dat moment beste tegenorder. Als de koers snel daalt, dan is de vertraging tussen de momenten waarop de order opnieuw geplaatst wordt mogelijk te lang, waardoor je een minder gunstige prijs krijgt omdat anderen de mogelijkheid hebben om voor te dringen terwijl jouw partiele order nog open staat.
Wil je dat de order direct wordt uitgevoerd: Market order. Die gaat er sowieso doorheen en wordt meteen in z'n geheel uitgevoerd zodra de exchange hem begint te verwerken. Geen gekkigheid, meteen resultaat.
En toch is 'ie begonnen.PilatuS schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:01:
[...]
Nou nou. Wat is dat toch iedere keer. Er gaat een heel klein beetje vanaf en gelijk is de correctie begonnen. 10% er af, dat is een correctie, niet dit.
https://bitcoincharts.com...7-06-07ztgMzm1g10zm2g25zv

[ Voor 22% gewijzigd door S0epkip op 06-06-2017 16:35 ]
Dat bedoel ik inderdaad. Je hoef alleen de coins te kopen die aangeboden worden, je hoeft niet alle coin in de marketcap te kopen.Ryan1981 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:25:
Sorry voor de dubbelpost.
[...]
Dit begrijp ik niet helemaal. Ik probeer een scenario te bedenken waar dit zou kunnen maar het enige wat ik me kan bedenken is als je voor 500 miljoen aan ripples koopt tegen elke willekeurige vraagprijs, wat mij niet echt realistisch lijkt of zie ik iets over het hoofd?
Dan kan je dus met een veel kleiner bedrag, dan uit jouw berekening, de waarde van Ripple vemenigvuldigern.
[ Voor 9% gewijzigd door Ernemmer op 06-06-2017 16:36 ]
Verwijderd
Hou op man en doe je naam geen eer aan s.v.pS0epkip schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:33:
[...]
En toch is 'ie begonnen.
[afbeelding]
Ik zit naar de grafieken in het verleden te kijken en ik zie niet eens een crash dat op een maandag valt. Vooral donderdag is populair, maar vrijdagen en dinsdagen komen ook voor. Ik hoop dus dat wij nog even omhoog gaan. 
UPD: Even vergeten dat het vandaag dinsdag is.
UPD: Even vergeten dat het vandaag dinsdag is.
[ Voor 10% gewijzigd door exelletor op 06-06-2017 16:45 ]
Dit is wat er staat. Instant/Limit/StopRannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:30:
[...]
Staat er niet ergens hoeveel BTC je in je account hebt? Via de reguliere interface staat dat direct boven de invulvelden en kun je gewoon een copy/paste doen van dit getal. Een link die het bedrag invult als je erop klikt zou iets handiger zijn, maar het is nog steeds vrij rap te doen om alles te verkopen.
Overigens zou ik wegblijven van instant orders als de koers snel beweegt. Een instant order wordt geplaatste tegen de best mogelijke tegenorder. Als jouw order daarmee niet gevuld wordt, dan wordt deze periodiek opnieuw geplaatst tegen de op dat moment beste tegenorder. Als de koers snel daalt, dan is de vertraging tussen de momenten waarop de order opnieuw geplaatst wordt mogelijk te lang, waardoor je een minder gunstige prijs krijgt omdat anderen de mogelijkheid hebben om voor te dringen terwijl jouw partiele order nog open staat.
Wil je dat de order direct wordt uitgevoerd: Market order. Die gaat er sowieso doorheen en wordt meteen in z'n geheel uitgevoerd zodra de exchange hem begint te verwerken. Geen gekkigheid, meteen resultaat.

grappig hoe ze weer even de BTC koers tot 2800 trokken om BTC's te kopen en dan 3 seconden later naar 2860 springen.
[ Voor 4% gewijzigd door multipasser op 06-06-2017 16:40 ]
foutje bedankt
[ Voor 96% gewijzigd door Tremio op 06-06-2017 16:41 ]
exelletor schreef op dinsdag 6 juni 2017exelletor schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:39:
Ik zit naar de grafieken in het verleden te kijken en ik zie niet eens een crash dat op een maandag valt. Vooral donderdag is populair, maar vrijdagen en dinsdagen komen ook voor. Ik hoop dus dat wij nog even omhoog gaan.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
dollar cost averaging toch verstandige bij dergelijke pumps
0.1 btc op de top gekocht, had niet graag 2 btc gekocht op top anders was het nu al paniek, nu niet echt stress na correctie
0.1 btc op de top gekocht, had niet graag 2 btc gekocht op top anders was het nu al paniek, nu niet echt stress na correctie
Van welke site is de screenshot?multipasser schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:40:
[...]
Dit is wat er staat. Instant/Limit/Stop
[afbeelding]
grappig hoe ze weer even de BTC koers tot 2800 trokken om BTC's te kopen en dan 3 seconden later naar 2860 springen.
Dan is die interface een beetje outdated. Vroeger had Bitstamp enkel die rare Instant order (die je nergens anders terugvindt) en Limit orders. Inmiddels hebben ze ook Market orders (zoals het hoort). Op hun hoofd-website in ieder geval.multipasser schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:40:
[...]
Dit is wat er staat. Instant/Limit/Stop
[afbeelding]
Maar goed, in plaats van een market order kun je ook gewoon een verkoop-limit-order met prijs $1 aanmaken. Dat heeft hetzelfde effect als een market order (tenzij de koers onder de $1 komt).
Ook Etherium begint nu in te storten op kraken. Ik heb alles even verkocht om zo weer in te kopen als hij lager staat.S0epkip schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:33:
[...]
En toch is 'ie begonnen.
[afbeelding]
Bitstamp Tradeview (kan je ook bekijken)
Wat instorten?Psycho_Mantis schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:43:
[...]
Ook Etherium begint nu in te storten op kraken. Ik heb alles even verkocht om zo weer in te kopen als hij lager staat.
Gisteren van een pinkstervakantie teruggekomen en ik zat serieus nog met maandag in mijn hoofd, omdat vandaag de eerste werkdag voor mij is.
wat een paniekzaaiers hier zeg, een coin zakt met een paar euro omdat er een gigantische sell tussen zat en meteen OH NO's we krijgen een megadip

Ja ok, ik zou dan idd een order plaatsen van 500 miljoen tegen 0.3 $Ernemmer schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:34:
[...]
Dat bedoel ik inderdaad. Je hoef alleen de coins te kopen die aangeboden worden, je hoeft niet alle coin in de marketcap te kopen.
Dan kan je dus met een veel kleiner bedrag, dan uit jouw berekening, de waarde van Ripple vemenigvuldigern.
Ja zo gaat dat al een hele tijd! Als er maar genoeg mensen schrikken van 1 grote sellorder krijg je meteen een dipbd-casemod schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:45:
wat een paniekzaaiers hier zeg, een coin zakt met een paar euro omdat er een gigantische sell tussen zat en meteen OH NO's we krijgen een megadip![]()

Willen alle paniekzaaiers naar de trollboxen verhuizen? Ik begin een beetje moe te worden van alle angstige reacties. Als je je emotie niet in bedwang kan houden, haal je geld dan uit crypto en moet je hier niet mee bezig zijn.
Als je iets niet kan dan moet je het gewoon laten.
Als je iets niet kan dan moet je het gewoon laten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[font=,24]LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
~[font=,24]LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks.
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om