Cryptocurrencies - handel & koers #3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 33 Laatste
Acties:
  • 201.738 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:34

Jrz

––––––––––––

Veel van de "coins" / concepten zijn er niet of half, en ik begrijp vaak het voordeel van de blockchain niet.

Neemt niet weg dat ik erg geloof in eth en stratis. Heb nog een beetje btc, dat is waardevast en wordt ook gebruikt in het leven als geld transfer middel.
Ingestapt in rippple puur vanwege hun marketing / schijnbare deals

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

PilatuS schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:49:
[...]

Dat er een hoop altcoins gaan klappen is eigenlijk wel zeker. Toen de BTC in 2013 een bubble had waren er ook altcoins waarvan een groot deel nu dood is. De BTC heeft heeft het uiteindelijk overleeft en ik twijfel er niet aan dat dit nu ook zo zal gaan. Dat EHT het overleeft ben ik inmiddels ook wel van overtuigt. Dan blijven er nog heel veel andere coins over waarvan een deel het vast zal redden maar het grootste deel ook dood zal gaan. Dood gaan als in 90+% er af in een paar dagen of weken tijd.
In 2013 waren de top altcoins in een totaal andere orde qua market cap. BTC was toen de absolute koning. Nu is de gecombineerde market cap van de altcoins groter dan die van bitcoin. (Ok, market cap is niet de beste manier om marktaandeel te meten, maar wel een goede eerste indicator).

Wat betekent dit? Dat 2013 en nu totaal niet te vergelijken zijn in mijn mening.

https://news.bitcoin.com/...en-altcoins-then-and-now/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350515

Super topic dit. Ben nog nieuw en leer veel hier.

Nu toch wel een vraag misschien noob maar hoezo raakt alle voorraad op bij litebit. Kopen ze nu niets meer in omdat ze dicht zijn of kan dat niet?

Andere ding: waar letten jullie op bij een nieuwe ico? Vind dit wel interessant maar twijfel. White paper lees voor geen meter weg ;) www.aeternity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartCazeX
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-02 11:11
Zit er ook aan te denken om te verkopen, maar durf het niet =P.

Datum: 24-05-2017 Aantal: 32000 Gekocht voor: €498.04 Verkoopwaarde €1,630.98 Winst €1,132.94 (227.48%)
JeroenRos schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:01:
DGB lijkt een dipje te gaan maken.. maar goed dat ik alles net heb weggedaan met een aardige +60% t.o.v. vanmorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 18:16

TheBorg

Resistance is futile.

SmartCazeX schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:10:

Datum: 24-05-2017 Aantal: 32000 Gekocht voor: €498.04 Verkoopwaarde €1,630.98 Winst €1,132.94 (227.48%)

[...]
Verkoop je de helft. Heb je je geld dik terug en de rest kun je laten staan voor als de koers weer omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
SmartCazeX schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:10:

[...]
ik heb hier ook nog ongeveer 10000 dgb staan maar ga nog niks verkopen want heb de verwachting dat die nog wel effe een paar cent gaat stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartCazeX
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-02 11:11
RenaldoN schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:13:
[...]

ik heb hier ook nog ongeveer 10000 dgb staan maar ga nog niks verkopen want heb de verwachting dat die nog wel effe een paar cent gaat stijgen.
Dat gevoel heb ik ook, had op 0,03 nog willen bijkopen, maar helaas. Ik moet eerlijk zeggen dat het ook wat rust geeft nu ik dik in de winst sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
170074 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:07:
[...]

Dat 2013 en nu totaal niet te vergelijken zijn in mijn mening.
Ben ik het niet mee eens. Gaat alles nu wat anders dan in 2013, tuurlijk gaat het nu allemaal net iets anders. Maar de basis, BTC van 100 naar 1000 en nu van 500 naar 2500, altcoins van weinig naar veel met 100'en of 1000'en procenten is toch wel heel erg hetzelfde als in 2013. We zullen zien wat er gebeurt, maar zoals het nu gaat en dan vooral met de altcoins kan niet zo door blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
SmartCazeX schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:15:
[...]

Dat gevoel heb ik ook, had op 0,03 nog willen bijkopen, maar helaas. Ik moet eerlijk zeggen dat het ook wat rust geeft nu ik dik in de winst sta.
Winst heb je pas als je verkoopt. Kan morgen weer verdampt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fionzo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-07 08:32
Jrz schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:02:
Veel van de "coins" / concepten zijn er niet of half, en ik begrijp vaak het voordeel van de blockchain niet.

Neemt niet weg dat ik erg geloof in eth en stratis. Heb nog een beetje btc, dat is waardevast en wordt ook gebruikt in het leven als geld transfer middel.
Ingestapt in rippple puur vanwege hun marketing / schijnbare deals
Dat zijn precies de coins waar ik op dit moment geld in heb zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
Zhou schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:01:
[...]

Helaas, meestal alleen maar shitcoins.
Hier toch een leuke 10.000 coins aan Ripto Bux gekregen voor 50 waves die ik gestald had staan.

Begonnen op 12,90 toen ik ze binnen kreeg en nu bijna 60 euro. Altijd leuk zo'n bonus. Ik bewaar ze wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 03:38

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Er zijn er toch veel die de Guldens liggen te kopen. 0,81euro al.
Serieuze run laatste dagen.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-07 22:30
Het valt dus meer mensen op dat eth nu al een dag of 4 op dezelfde koers blijft hangen. Nu is het ook wel bekend dat eth met schaling problemen zit. Er zijn 15 tx per seconde mogelijk en dat zijn er per dag dus 24*60*60*15 = bijna 1,3 miljoen.

Nu begreep ik uit een artikel dat dat om transacties gaat en nog niet eens om dapps, smart contract etc. Het aantal transacties stijgt behoorlijk, zeker in de afgelopen 2 maanden: https://etherscan.io/chart/tx. Gestopt op ruim 214.000 op 30 mei.

Wat nu als eth die 1,3 miljoen transacties gaat aantikken over een aantal maanden? Wat niet ondenkbaar lijkt gezien het verloop van die grafiek van de link. Dan zit eth mooi met de gebakken peren?

Hier las ik verder dat de oplossingen die eth nu heeft niet per sé de oplossing is om dit te verhelpen: https://medium.com/@yoban...ill-ethereum-e973d8e1c465. Ik heb dit artikel en een aantal artikelen die daar gelinkt worden doorgelezen en ik begrijp de redenatie ook wel. Dat raiden netwerk gaat toch niks oplossen, dat zit niet constant in de blockchain. Die transacties van raiden worden dan later (bijv. 1x per dag) geupdate naar de blockchain? Dan is het hele principe van snelle transacties en smart contracts van toepassing? Dan zal het juist alleen maar trager worden.

Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
multipasser schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:45:
0.081. Scheelt een factor tien :)

Heb ook wel het idee dat de laatste weken eigenlijk alles wat maar laag staat gekocht word in de hoop dat het eens wat waard word. Dat de Gulden daar aan mee doet vind ik niet zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
PilatuS schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:49:
[...]

0.081. Scheelt een factor tien :)

Heb ook wel het idee dat de laatste weken eigenlijk alles wat maar laag staat gekocht word in de hoop dat het eens wat waard word. Dat de Gulden daar aan mee doet vind ik niet zo vreemd.
'Theoretisch' gezien zal die nooit boven de 0,45454545 euro uit moeten kunnen komen als we nog het echt nostalgische gevoel voor de gulden hebben ;)

1 euro = 2,20 gulden
1 gulden = 0,45 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 18:16

TheBorg

Resistance is futile.

multipasser schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:45:
Ik was net aan het studeren op de Gulden. Het is een nutteloos ding. Maar ik ga er wel een paar kopen. 1000 ofzo. Gewoon om dat het Nederlands is. Alleen even afwachten of er binnen een paar dagen nog een klein dipje komt want hij gaat wel erg hard omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:49
Zhou schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:01:
[...]

Helaas, meestal alleen maar shitcoins.
Pas ook Waves Community Token en Mercury gekregen. Die WCT heb ik voor ongeveer €100 Verkocht op Tidex, wel 2 dagen moeten wachten voor er een koper voorbij kwam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickr92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-07 20:41
BAT is zojuist toegevoegd aan de Bittrex exchange, ben benieuwd wat dit met de prijs gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

TheBorg schreef op zondag 4 juni 2017 @ 00:02:
[...]

Gewoon om dat het Nederlands is.
Volgens mij zitten er in het team een Zwitser, Zuid-Afrikaan, Belg, Amerikaan en een paar Nederlanders.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Haha die DGB. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-07 18:45
Stratis zit ook al weer op het nivo van vanmorgen. En daar dacht ik nog. Niet verkopen....heb er wat gekocht op 8,50. En daar zit ie nu weer. Ach, het is niet altijd feest

DGB heeft ook een dipje inderdaad, die zat ik al een beetje in de gaten te houden. Grafieken bij Bittrex hebben inderdaad lag, lopen niet synchroon met de orderbooks.
Afbeeldingslocatie: https://vanmarion.nl/projects/tweakers/2017-06-04_012920.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:34
Ik hoop dat Stratis nog terugkomt, gaat wel hard omlaag nu...
Hoop dat morgenvroeg niet al mijn winst weg is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Fire69 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 02:29:
Gaat wel heel hard nu ja, veel mensen lijken uit te cashen... Net vandaag een aantal voor 10 per stuk gekocht... Blijkt toch op de high te zijn geweest. We gaan t zien,

[ Voor 4% gewijzigd door JJnJ op 04-06-2017 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-07 18:45
Ik draai al verlies momenteel. Op 8,50 wat gekocht. Wordt gewoon vasthouden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07 17:15
Ik heb ook op een redelijke high gekocht vandaag, maar gewoon een tijdje holden is ook niet slecht.
Stratis heeft gewoon een goed bedrijf erachter zitten dus die klimt echt wel weer omhoog.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weertenaar
dit is de kleine correctie om bij te kopen voor hij de volgende spurt maakt....;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07 13:21
Stratis keldert inderdaad, maar hierna volgt weer een grote spurt hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:45
ETH gaat op dit moment vrij rap omhoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-07 15:34
Tremio schreef op zondag 4 juni 2017 @ 03:06:
Stratis keldert inderdaad, maar hierna volgt weer een grote spurt hoop ik
Het is redelijk bijgetrokken. Nu graag verder omhoog :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-07 15:34
funkeey schreef op zondag 4 juni 2017 @ 04:38:
ETH gaat op dit moment vrij rap omhoog!
Kwam even goed uit. Had ze vrij hoog gekocht en nu verkocht op BTC-E.com. Een kleine val zou nu mooi zijn om weer in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 13:12

MeltedForest

Lenny-t

BAT is de afgelopen 12u met 50% gestegen, daar zaten wij BAT kopers op te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Iedereen zit sinds gister en vandaag zeker in FLDC ?

En we wachten hier nog rustig op een dipje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:37
Ik keek vanmorgen en vond het te laat om in te stappen (FLDC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12-2018
Ach, er zijn zoveel currency's die dik stijgen, nu gaat Stratis even wat minder. Komt wel weer goed schatje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Wanneer kwam die 'stratis-wallet' nu uit?
Hoor dat dat toch een flinke boost zou kunnen geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Lasteraar schreef op zondag 4 juni 2017 @ 09:33:
Wanneer kwam die 'stratis-wallet' nu uit?
Hoor dat dat toch een flinke boost zou kunnen geven..
Die is er toch al ?
https://stratisplatform.com/stratis-token/stratis_wallet/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:45
Hij bedoelt de Breeze wallet. Die staat voor eind Juni op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
BAT is nieuw bij Bitrexx. Daarom krijgt hij een flinke boost nu.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 663003

Het valt me op dat er in dit thread steeds vaker uitspraken gedaan worden als: "Ik hoop dat coin X vandaag flink stijgt" of "Ik heb zoveel coin Y gekocht en nu maar hopen dat 'ie flink blijft klimmen."

Ik heb er verder geen mening over, maar de reden waarom / manier waarop veel mensen momenteel lijken te 'investeren' begint veel overeenkomsten te vertonen met paardenraces. Kies je favoriete paard en hoop dat hij wint.

May the odds be ever in your favor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 558206

Nickkok schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:38:
[...]

Hier toch een leuke 10.000 coins aan Ripto Bux gekregen voor 50 waves die ik gestald had staan.

Begonnen op 12,90 toen ik ze binnen kreeg en nu bijna 60 euro. Altijd leuk zo'n bonus. Ik bewaar ze wel
Ook zo maar eens kijken. Heb 650 Waves, kwam een hele hoop zooi binnen. Miner fees, Ripto Bux, mobile go. Te druk gehad dus niet naar gekeken.

Waar dump ik die Ripto Bux? (edit: cryptopia dus) << geen markt voor. Dus in principe waardeloos zo te zien

YouTube: RIPTO BUX

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 558206 op 04-06-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenRos
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-07-2021
Gelukkig heb ik mijn DigiBytes gisteravond verkocht.. ik zou nu hetzelfde bedrag opnieuw kunnen kopen voor minder dan mijn verkoopprijs.

Trouwens, is er hier iemand met MyriadCoin? Die gaat ook lekker :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Aan de persoon die hier Verge heeft vermeld een paar dagen geleden: hulde! Ondertussen al verdriedubbeld op minder dan drie dagen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
Nog meer mensen die Cryptocompare gebruiken? Ik vind het ontzettend handig en overzichtelijk, maar het syncen van de koers is wel ontzettend vertraagd. Het loopt behoorlijk achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
FireFox1980 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:11:
Nog meer mensen die Cryptocompare gebruiken? Ik vind het ontzettend handig en overzichtelijk, maar het syncen van de koers is wel ontzettend vertraagd. Het loopt behoorlijk achter.
Als het vertraagd is heb je er niks aan hoe mooi en handig het er ook uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die RiptoBux waren nog vrij snel weg op cryptopia. Hopelijk niet mijn multi million dollar tickets verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-07 18:48
In het kader van zeer onbekende coins. Iemand bekend met QWARK? Zit een tijdje het UBIQ platform te volgen op aanraden van @yori1989 . Die UBIQ coin is gaan vliegen.

Nu inkopen in UBIQ voelt al als laat. Maar, als je de bitcointalk leest en de gebruikers moet geloven zijn er nieuwe ontwikkelingen bij QWARK, vooheen bekend als SARcoin. Dev-team zou binnenkort met een update komen en dedicated bitcointalk. Voor nu alleen maar geruchten op https://bitcointalk.org/index.php?topic=1537615.80.

Zijn dit ordinaire pump&dump coins of zijn er ook developers daadwerkelijk bij betrokken? Als er daadwerkelijk ontwikkeling komt is deze waarde van 3m, (natuurlijk nu al veel te hoog) maar in deze markt betekent dat nog flinke upside. Ik ga maar eens een gokje wagen in de lagere regionen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Zoals 3 dagen geleden gezegd en gecalled. Siacoin op 0.00103 gekocht. Nu 80% up. En ik denk dat deze 10x gaat doen of meer want ze kunnen er niet over zwijgen op polo. Heavy pump. Of een cloud service over de blockchain een meerwaarde is weet ik niet. Het is wel anoniemer maar trager dan de snelle S3 en dropbox servers. Afwachten dus. Misschien voegen ze wel unieke cloud functies toe waar de bedrijven al jaren op wachten. Dan is de sky ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timberly2
Anoniem: 663003 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 09:37:
Het valt me op dat er in dit thread steeds vaker uitspraken gedaan worden als: "Ik hoop dat coin X vandaag flink stijgt" of "Ik heb zoveel coin Y gekocht en nu maar hopen dat 'ie flink blijft klimmen."

Ik heb er verder geen mening over, maar de reden waarom / manier waarop veel mensen momenteel lijken te 'investeren' begint veel overeenkomsten te vertonen met paardenraces. Kies je favoriete paard en hoop dat hij wint.

May the odds be ever in your favor. ;)
Het is een behoorlijk "one-armed bandit" gehalte qua dopamine aan het worden. Tijd om in alle rust die er nu nog is, uit te stappen. Doe er zelf ook keihard aan mee, het is nu gokken voor gevorderden nog. Maar hoor steeds meer mensen erover, op verjaardagen. Vaak een teken dat de top bereikt is. Dit hoeft echter niet, zie quote: “The market can stay irrational longer than you can stay solvent.” van John Maynard Keynes. Ga dus nooit short in deze markt!

Verder, hopelijk brengt bitcoin en altcoin een bult goeds naar deze wereld. Voor nu wordt het aangegrepen om rendement te maken. Hopen dat diegene die na jou komt meer betaald. Zelfde principe bij goud, schilderijen en andere stilstaande beleggingsobjecten. Zie het nog als de dot-com bubble: enorm groot potentieel, maar nog niet klaar voor de echte wereld. Potentie komt later tot uiting, zie Amazon koers en alle andere webshops die wel daadwerkelijk omzet halen in de echte wereld. Maar dan 10-15 jaar later. Ik zie voorlopig echt niet alle betalingskastjes omgewisseld worden voor Bitcoin of Ripple.

[ Voor 3% gewijzigd door Timberly2 op 04-06-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Timberly2 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:47:
In het kader van zeer onbekende coins. Iemand bekend met QWARK? Zit een tijdje het UBIQ platform te volgen op aanraden van @yori1989 . Die UBIQ coin is gaan vliegen.

Nu inkopen in UBIQ voelt al als laat. Maar, als je de bitcointalk leest en de gebruikers moet geloven zijn er nieuwe ontwikkelingen bij QWARK, vooheen bekend als SARcoin. Dev-team zou binnenkort met een update komen en dedicated bitcointalk. Voor nu alleen maar geruchten op https://bitcointalk.org/index.php?topic=1537615.80.

Zijn dit ordinaire pump&dump coins of zijn er ook developers daadwerkelijk bij betrokken? Als er daadwerkelijk ontwikkeling komt is deze waarde van 3m, (natuurlijk nu al veel te hoog) maar in deze markt betekent dat nog flinke upside. Ik ga maar eens een gokje wagen in de lagere regionen denk ik...
Maar die is enkel op NXT te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
multipasser schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:53:
[...]

Maar die is enkel op NXT te koop?
QWARK is alleen op bittrex te koop. Daar moet je sws zijn voor al je altcoins. Verder altijd online, nooit iets gemerkt van lag, ook niet toen poloniex en kraken dat wel hadden. Zaken goed voor elkaar bij bittrex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
  • Laatst online: 05-08-2017
Timberly2 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:54:
[...]

QWARK is alleen op bittrex te koop. Daar moet je sws zijn voor al je altcoins. Verder altijd online, nooit iets gemerkt van lag, ook niet toen poloniex en kraken dat wel hadden. Zaken goed voor elkaar bij bittrex.
En hoe zit het met verificaties & withdrawls op Bittrex? Hebben ze dat ook goed voor elkaar of is dat net zoals bij Kraken & Poloniex, erg matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
MartyMcFly1955 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:05:
[...]

En hoe zit het met verificaties & withdrawls op Bittrex? Hebben ze dat ook goed voor elkaar of is dat net zoals bij Kraken & Poloniex, erg matig.
Wat mij betreft zeer goed. Altijd verificatie / bevestiging via je mailadres. Bij mij bijna instant, zelfs met onbekende coins zoals ARK. Die ga ik nu verkopen om in Qwark te stoppen. ARK riekt naar dikke premine 15% door de developers bij start. Dus mooi geweest met die munt.

Bittrex werkt bij mij tot nu toe dus helemaal prima. Maar dat is N=1. Echter, je kan natuurlijk geen SEPA's etc. Maar voor bitcoin <--> altcoin werkt die site goed. Charts zijn wel wat matig, maarja, als de trading engine z'n werk maar doet en dat doet die.

EDIT: Iemand hier nog in ICONOMI? Als ik hun boekwaarde opnieuw bereken kom ik tot >60mio. Waar ze einde Q1 nog 21mio rapporteerden. Ze bezitten Golem, Byteball (mega in waarde gestegen sindsdien) ethereum en BTC. Zie printscreen van mijn berekening: http://imgur.com/GrIUpXc

Is het mogelijk om hier onderwaardering te spotten in crypto's op basis van huidige koersen? :P Wat een wereld!!

[ Voor 19% gewijzigd door Timberly2 op 04-06-2017 11:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Timberly2 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:09:
[...]

Wat mij betreft zeer goed. Altijd verificatie / bevestiging via je mailadres. Bij mij bijna instant, zelfs met onbekende coins zoals ARK. Die ga ik nu verkopen om in Qwark te stoppen. ARK riekt naar dikke premine 15% door de developers bij start. Dus mooi geweest met die munt.

Bittrex werkt bij mij tot nu toe dus helemaal prima. Maar dat is N=1. Echter, je kan natuurlijk geen SEPA's etc. Maar voor bitcoin <--> altcoin werkt die site goed. Charts zijn wel wat matig, maarja, als de trading engine z'n werk maar doet en dat doet die.
Idem hier. Bitonic ->Bittrex is een snelle route om fiat om te zetten naar BTC om vervolgens om te zetten naar alts. Ook erg tevreden over Bittrex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476061

Wat verwachten jullie op dit moment eigenlijk voor de BTC? Die stijging is vrij rap gegaan in een maandje tijd. Gaat 'ie nog zakken? Ben enorm laat maar als 'ie nog wat zakt ga ik wat kopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Anoniem: 476061 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:24:
Wat verwachten jullie op dit moment eigenlijk voor de BTC? Die stijging is vrij rap gegaan in een maandje tijd. Gaat 'ie nog zakken? Ben enorm laat maar als 'ie nog wat zakt ga ik wat kopen denk ik.
Je kan dus ook ICONOMI kopen. Dan koop je een hele batterij aan munten feitelijk. Lastig te voorspellen wie winnaar gaat worden namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:19
Enkele dagen geleden XVG (TheVerge) gekocht aan 57 satoshi.
Afgelopen 24 uur met 137% gestegen, lekker :p
Had er in totaal voor 6 euro gekocht en nu is dat al 18 euro geworden. Kleine maar toffe profit toch ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

In navolgening van de boeren omeletten logica denk ik dat er geen spectaculaire winsten te behalen vallen en dat veel mensen hetzelfde denken. Koop 1 virtueel muntje van 2000 euro of duizenden van een paar euro(cent). Denk dat een hoop euros en dollars heen en weer klotsen buiten de BTC met al die pumps & dumps. Instappers zullen IMHO niet snel een bitcoin aanschaffen maar kijken naar een potentiële opvolger van de bitcoin. Opzoek naar het sprookje. Hoe dat allemaal wiskundig zit bv hoeveel influx er nodig is om bv BTC 25% te laten stijgen weet ik niet. Maar denk gewoon dat die impuls er niet meer inzit. Zooi is ook traag en duur, al heb ik daar niet genoeg verstand van. Met mijn boerenlogica denk ik dat BTC een zinkend schip is, dat nog een hele tijd kan doorvaren maar uiteindelijk toch zinkt. Maar goed...dat is mijn mening op basis van geen verstand. Maar denk dat dat "geen verstand" wel een beetje de norm is voor de gemiddelde coinkoper.

Die exchanges hebben trouwens ook echt een big data mijn. Dat is pas echt ongereguleerd binnenlopen. Vraag me af hoeveel data mining ze aan de achterkant doen en dat ten gunste van zichzelf gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 558206 op 04-06-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickr92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-07 20:41
Timberly2 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:29:
[...]

Je kan dus ook ICONOMI kopen. Dan koop je een hele batterij aan munten feitelijk. Lastig te voorspellen wie winnaar gaat worden namelijk.
Je zou ook eens kunnen kijken naar TaaS, de tegenhanger van ICONOMI, van wat ik heb begrepen hebben zij een tijdje terug hun ICO afgerond en zullen binnenkort (augustus) hun eerste dividend uitkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

170074

Timberly2 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:52:
[...]

Het is een behoorlijk "one-armed bandit" gehalte qua dopamine aan het worden. Tijd om in alle rust die er nu nog is, uit te stappen. Doe er zelf ook keihard aan mee, het is nu gokken voor gevorderden nog. Maar hoor steeds meer mensen erover, op verjaardagen. Vaak een teken dat de top bereikt is. Dit hoeft echter niet, zie quote: “The market can stay irrational longer than you can stay solvent.” van John Maynard Keynes. Ga dus nooit short in deze markt!

Verder, hopelijk brengt bitcoin en altcoin een bult goeds naar deze wereld. Voor nu wordt het aangegrepen om rendement te maken. Hopen dat diegene die na jou komt meer betaald. Zelfde principe bij goud, schilderijen en andere stilstaande beleggingsobjecten. Zie het nog als de dot-com bubble: enorm groot potentieel, maar nog niet klaar voor de echte wereld. Potentie komt later tot uiting, zie Amazon koers en alle andere webshops die wel daadwerkelijk omzet halen in de echte wereld. Maar dan 10-15 jaar later. Ik zie voorlopig echt niet alle betalingskastjes omgewisseld worden voor Bitcoin of Ripple.
Dit soort "bezinningsposts" zien we elke zoveel pagina's voorbijkomen. Het is goed om stil te staan bij het mogelijke knappen van de bubbel. Maar zonder verdere onderbouwing is een post als dit niet veel meer waard dan de waarschuwing die al in de startpost staat.

Anders kan ik ook wel claimen: De totale market cap van alle coins gaat naar 1 biljoen! Iedereen instappen!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:18
Timberly2 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:29:
[...]
Een dergelijk "index fund" is zeker geen garantie voor succes. Hoewel altcoins vaak beter presteren dan Bitcoin tijdens goede tijden, dalen ze nog harder tijdens een neerwaartse trend. In het onderstaande artikel heeft iemand verschillende samenstellingen van een "altcoin index fund" gesimuleerd over de periode Oct 2013 - Oct 2016 en in alle gevallen presteerde Bitcoin over de gehele tijdsperiode beter dan het index fonds.

http://woobull.com/crypto...-have-surprising-results/

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Rannasha schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:34:
[...]

Een dergelijk "index fund" is zeker geen garantie voor succes. Hoewel altcoins vaak beter presteren dan Bitcoin tijdens goede tijden, dalen ze nog harder tijdens een neerwaartse trend. In het onderstaande artikel heeft iemand verschillende samenstellingen van een "altcoin index fund" gesimuleerd over de periode Oct 2013 - Oct 2016 en in alle gevallen presteerde Bitcoin over de gehele tijdsperiode beter dan het index fonds.

Bedankt voor deze link, erg informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Jay-v schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:48:
[...]

Bedankt voor deze link, erg informatief.
Niet vergeten dat de alts de laatste maanden wel heel hard gingen. die informatie in niet opgenomen in dat onderzoek.

Zelf ben ik van mening dat je met veel alts echt winst kan pakken op pump en dump. Sommige alts waar echt een team achter zit kan je wel voor langere tijd vasthouden.

[ Voor 23% gewijzigd door Ernemmer op 04-06-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-07 01:53

Malarky

Wils voor wat ieder

Rannasha schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:34:
[...]

Ik daytrade niet op de AEX of andere beurs omdat de volatiliteit minimaal is en de transactie kosten hoog. Bitcoin heeft ook heel weinig volatiliteit op dagbasis. Tenminste, voor de kleine traders. Alts daarentegen..... Een aantal daarvan maakt gemakkelijk een aantal keer per dag een 5% swing. En sommigen zelfs 10%.

De btc die je daarmee verdiend kan weer in Bitcoin als de koers laag is, voor 'stabiel' rendement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
crazyheinz schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:04:
Aan de persoon die hier Verge heeft vermeld een paar dagen geleden: hulde! Ondertussen al verdriedubbeld op minder dan drie dagen :o
Ik zat om 2 uur 's nachts mijn RaboScanner te pakken om Bitcoin > XVG te halen, maar toen bedacht ik me, want "om 2 uur 's nachts door het lezen van 1 post en de chart plotseling geld uitgeven is misschien niet het beste idee..."
Helaas. Achteraf.
Heb er nu toch maar wat ingestopt :)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

LOL Ikke :))
ik wou het net posten van VERGE :)
Ja mooie app en zag er redelijk pro uit voor Cryptonia muntje!
Zeer mooie winst en ik verkoop nog niet.

Ik heb 150,000 stuks.
Gekocht aan 0.00000065 btc, nu staan ze 0.00000185 btc

[ Voor 21% gewijzigd door multipasser op 04-06-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 03:23
Net ook hierin gedoken, en eens begonnen met het kopen van Waves. Ga er niet te veel in steken, alleen geld dat ik kan missen. Zag dat Stratis lekker op en neer gaat momenteel, twijfelde vannacht om bij 7.50 (geloof ik) in te stappen, maar nog even gewacht.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Xamsix schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:07:
Net ook hierin gedoken, en eens begonnen met het kopen van Waves. Ga er niet te veel in steken, alleen geld dat ik kan missen. Zag dat Stratis lekker op en neer gaat momenteel, twijfelde vannacht om bij 7.50 (geloof ik) in te stappen, maar nog even gewacht.
Ik heb ze 3 dagen geleden aan 7,2 gekocht.
7,5 is nog altijd goedkoop als het een top 5 munt gaat worden.
Dan zit ik een stabiele prijs boven de 20$ mogelijk.
Met goed nieuws of een hele dikke partnerdeal kan dat nog een stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
MacorgaZ schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:57:
[...]

Ik zat om 2 uur 's nachts mijn RaboScanner te pakken om Bitcoin > XVG te halen, maar toen bedacht ik me, want "om 2 uur 's nachts door het lezen van 1 post en de chart plotseling geld uitgeven is misschien niet het beste idee..."
Helaas. Achteraf.
Heb er nu toch maar wat ingestopt :)
Waar heb je ze gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
multipasser schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:11:
[...]

Ik heb ze 3 dagen geleden aan 7,2 gekocht.
7,5 is nog altijd goedkoop als het een top 5 munt gaat worden.
Dan zit ik een stabiele prijs boven de 20$ mogelijk.
Met goed nieuws of een hele dikke partnerdeal kan dat nog een stuk hoger.
Ja klopt, heb eea gelezen en qua Stratis ziet het er wel veelbelovend uit. Feit dat Microsoft er al mee in zee gaat (als ik dat goed heb begrepen) geeft ook aardig wat vertrouwen. Mocht deze vandaag nog rond de 7 euro komen dan koop ik er wel een aantal. Aan de grafieken te zien dalen de prijzen 's nachts nogal eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Xamsix schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:13:
[...]

Ja klopt, heb eea gelezen en qua Stratis ziet het er wel veelbelovend uit. Feit dat Microsoft er al mee in zee gaat (als ik dat goed heb begrepen) geeft ook aardig wat vertrouwen. Mocht deze vandaag nog rond de 7 euro komen dan koop ik er wel een aantal. Aan de grafieken te zien dalen de prijzen 's nachts nogal eens.
Is Stratis echt nog 7,5 geweest? ik zie 8,5 ongeveer als laagste?
Ik heb er te weining (54 stuks) zou er nog meer willen maar mijn geld is onderweg naar Bitstamp en dat gaat nog 2 dagen duren vrees ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
multipasser schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:15:
[...]

Ik heb er te weining (54 stuks) zou er nog meer willen maar mijn geld is onderweg naar Bitstamp en dat gaat nog 2 dagen duren vrees ik :(
Jazeker!
http://imgur.com/9OoPxmG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Via Bitonic BTC gekocht naar m'n Bittrex-account, duurde een paar minuten voordat het als pending BTC in Bittrex stond en daarna nog zo'n 5-10? minuten voordat het genoeg confirmed was om te kunnen besteden.
Gisteren heb ik ook via Bitonic BTC gekocht voor Poloniex (voor STRAT), dat duurde totaal een half uurtje ofzo.
Bitonic is vast wel iets te duur maar met die verification waiting time en de volatiliteit ben ik blij dat het zo snel geregeld is.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Ernemmer schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:49:
[...]

Niet vergeten dat de alts de laatste maanden wel heel hard gingen. die informatie in niet opgenomen in dat onderzoek.

Zelf ben ik van mening dat je met veel alts echt winst kan pakken op pump en dump. Sommige alts waar echt een team achter zit kan je wel voor langere tijd vasthouden.
Ik heb ICN al een paar weken in bezit. Op de lange termijn is BTC de winner, maar voor de korte termijn echter niet. Er wordt een stijging verwacht van ICN.

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zolang de BTC langzaam omhoog gaat kan ie dat heel erg lang doen. Pas wanneer het heel erg hard gaat, dus meer dan 5% tot 15% per dag komt er over het algemeen een flinke correctie. Zolang het met 1% tot 3% per dag kan dat zo weken doorgaan zonder een flinke daling.
Anoniem: 558206 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:34:
[...]

In navolgening van de boeren omeletten logica denk ik dat er geen spectaculaire winsten te behalen vallen en dat veel mensen hetzelfde denken. Koop 1 virtueel muntje van 2000 euro of duizenden van een paar euro(cent). Denk dat een hoop euros en dollars heen en weer klotsen buiten de BTC met al die pumps & dumps. Instappers zullen IMHO niet snel een bitcoin aanschaffen maar kijken naar een potentiële opvolger van de bitcoin. Opzoek naar het sprookje. Hoe dat allemaal wiskundig zit bv hoeveel influx er nodig is om bv BTC 25% te laten stijgen weet ik niet. Maar denk gewoon dat die impuls er niet meer inzit. Zooi is ook traag en duur, al heb ik daar niet genoeg verstand van. Met mijn boerenlogica denk ik dat BTC een zinkend schip is, dat nog een hele tijd kan doorvaren maar uiteindelijk toch zinkt. Maar goed...dat is mijn mening op basis van geen verstand. Maar denk dat dat "geen verstand" wel een beetje de norm is voor de gemiddelde coinkoper.

Die exchanges hebben trouwens ook echt een big data mijn. Dat is pas echt ongereguleerd binnenlopen. Vraag me af hoeveel data mining ze aan de achterkant doen en dat ten gunste van zichzelf gebruiken.
Ik denk er totaal anders over. Ik zie juist alle nieuwe altcoins die 100'en procenten doen hard zinken en verdwijnen. De BTC zie ik juist als iets wat er over 15 jaar nog is en dan op een veel hoger bedrag dan nu. Geef mij maar een munt die 100% per jaar doet in plaats van 200% per dag voor de lange termijn. Ik zie het echt niet gebeuren dat de BTC doodbloed. Dat er eens flink wat vanaf gaat zeker wel, maar als de BTC dan -30% doet zullen er altcoins zijn die -80% doen. Dat mensen nu geld steken in altcoins is voor een groot deel ook alleen maar omdat ze goedkoop zijn. Dat er geen miljoenen maar miljarden van zijn en de ontwikkelaars er enorme bergen van hebben word dan maar even vergeten. De BTC is ook eigenlijk de enige munt die nu echte waarde heeft in de echte wereld. Laat de altcoins dat eerst maar bewijzen. De meeste altcoins hebben 0,0 echte waarde op dit moment.

Ik ben er van overtuigt dat de BTC over 15 jaar nog leeft en een hele leuke koers heeft tegenover vandaag. Ik geloof er weinig van dat alle altcoins die nu hard omhoog gaan dan nog bestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
PilatuS schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:24:
[...]
Ik ben er van overtuigt dat de BTC over 15 jaar nog leeft en een hele leuke koers heeft tegenover vandaag. Ik geloof er weinig van dat alle altcoins die nu hard omhoog gaan dan nog bestaan.
Denken de meeste mensen dat niet? Desondanks dat vele altcoins nutteloos zijn, gebruiken mensen ze als middel om meer bitcoin (of fiat) te verkrijgen.

De grote % stijging en dalingen daarbij is echter waar het schoentje knelt. De kans dat je meer geld verliest dan wint is reëel omdat mensen minder verstandig gaan beleggen als er plotselinge crash is.

Ook voor nieuwelingen is dit een gevaar. Iedereen moet op zijn minst eens zwaar in het rood gaan om te weten hoe verliezen voelt. Het is allemaal wel leuk dat het zoveel stijgt, maar men geraaktt heel snel in de illusie dat er niets verkeerd kan gaan. Ik zou alvast niet de persoon willen zijn die al zijn spaargeld inzet net voor een altcoin 60% crasht.

Ik heb mijn leergeld al betaald met bitcoin. Een crash van 10-15% was al kostbaar en heeft me een iets meer beredeneerde en voorzichtige belegger gemaakt. De vraag is alleen maar, als een altcoin je totaal fucked, krijgt men dan nog wel een tweede kans als men zoveel geld kwijt is?

Bitcoin lijkt toch de meer stabiele oplossing en ook op lange termijn zal bitcoin blijven voortbestaan, terwijl veel altcoins in de vergetelheid verdwijnen.

[ Voor 22% gewijzigd door kristof1234 op 04-06-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kristof1234 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:29:
[...]

Denken de meeste mensen dat niet? Desondanks dat vele altcoins nutteloos zijn, gebruiken mensen ze als middel om meer bitcoin (of fiat) te verkrijgen.
Ik reageer op iemand die denkt dat de BTC een zinkend schip is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

De top Crytonia muntjes.
Wat zijn de criteria voor een goede munt om toch bij Polo of Bittrex te behandelen?
Is dat op basis van marktcap of volume?

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/r9iz6c.png

Verge is nu 3x op 3 dagen tijd en het volumg is maar zo'n 25000$ per dag.
Dus mocht die munt op POLO belanden spreken we over een totaal ander verhaal.

[ Voor 27% gewijzigd door multipasser op 04-06-2017 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

PilatuS schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:30:
[...]

Ik reageer op iemand die denkt dat de BTC een zinkend schip is.
In sommige altcoins zitten in ieder geval vernieuwingen die ook potentieel een praktisch nut hebben. Welke unieke kwaliteiten heeft bitcoin anders dat er een shitload aan geld inzit t.o.v andere coins? Welke van die unieke eigenschappen zouden een geweldige groei rechtvaardigen?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 558206 op 04-06-2017 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 00:23
Xamsix schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:13:
[...]

Het "in zee gaan" is wat overdreven denk ik. Ze ondersteunen het in enige mate op hun Azure platform, net als een reeks andere blockchain applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 19:57
Wel leuk om te zien hoe die guldencoin netjes gestaag blijft klimmen. Heb er 200 gekocht uit nostalgie, maar inmiddels toch al in waarde verdubbeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
P.C.Simonis schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:37:
Wel leuk om te zien hoe die guldencoin netjes gestaag blijft klimmen. Heb er 200 gekocht uit nostalgie, maar inmiddels toch al in waarde verdubbeld.
Snel verkopen dan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 558206 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:37:
[...]

In sommige altcoins zitten in ieder geval vernieuwingen die ook potentieel een praktisch nut hebben. Welke unieke kwaliteiten heeft bitcoin anders dat er een shitload aan geld inzit t.o.v andere coins?
Ik zeg niet dat de BTC de beste munt is, maar het is waarschijnlijk wel de meest betrouwbare munt op lange termijn. Zie het maar als digitaal goud, schaars en stabiel op lange termijn. Dat er een coin is die technisch beter is maakt eigenlijk weinig uit. Het is echt niet zo dat een betere coin naar de 2000 dollar gaat en BTC naar 10 dollar, ook al is ie beter dan de BTC. De BTC is extreem schaars en er zit inmiddels heel veel geld in. Zolang er vertrouwen in de munt is zal ie op lange termijn stabiel blijven. Zolang de meeste mensen de BTC zien als stabiel en betrouwbaar zal ie ook stabiel blijven en langzaam in waarde stijgen. De BTC heeft zo'n enorme voorsprong op andere munten dat dit eigenlijk niet meer in te halen is.

Het heeft ook voornamelijk te maken met vertrouwen. Zolang de meeste mensen de BTC vertrouwd vinden zal ie blijven bestaan en in waarde toenemen. Dat er andere coins zijn die beter zijn maakt eigenlijk niets uit. Het is niet zo dat de munt die technisch het beste is de grootste en meest waardevolle zal worden. De munt waar mensen het meeste vertrouwen in hebben word de meest waardevolle munt.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 04-06-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:02
PilatuS schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:45:
[...]

Het heeft ook voornamelijk te maken met vertrouwen. Zolang de meeste mensen de BTC vertrouwd vinden zal ie blijven bestaan en in waarde toenemen. Dat er andere coins zijn die beter zijn maakt eigenlijk niets uit.
Klopt,ik verwaxgt dat dat vertrouwen wel overeind blijft. Bitcoinis is voor veel use cases echter niet ideaal. Tijd voor transacties te bevestigen is te lang voor een acceptable fee imo voor bijv een koffie te kopen. Daar kunnen altcoins al sowieso een rol gaan spelen.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-07 22:31
Waarom zou hij? Ik zou zeggen, wacht rustig af...

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
.. en daar komen de gulden fanboys weer om de hoek. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
FragileM64 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:53:
[...]

Klopt,ik verwaxgt dat dat vertrouwen wel overeind blijft. Bitcoinis is voor veel use cases echter niet ideaal. Tijd voor transacties te bevestigen is te lang voor een acceptable fee imo voor bijv een koffie te kopen. Daar kunnen altcoins al sowieso een rol gaan spelen.
Vergeet niet dat de transacties met de BTC langzaam gaan omdat het zo enorm veel gebruikt word. Zodra een bepaalde altcoin net zoveel gebruikt word als de BTC loopt ie tegen dezelfde problemen aan. Transacties van de meeste altcoins gaan beter puur en alleen omdat het weinig gebruikt word. Er zijn wel coins die er beter in zijn, maar er zijn er ook genoeg die bijvoorbeeld 2x zo veel transacties per seconde aankunnen, als het dan 20x minder gebruikt word is dat de reden dat het beter gaat, maar dat is niet omdat het echt beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Homme schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:55:
[...]

Waarom zou hij? Ik zou zeggen, wacht rustig af...
Verdubbeling van zijn inleg is niet genoeg met zo munt ?
Het is al vaak besproken hier wat voor waardeloze munt het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:46
Hoe 'lezen' jullie de orderboeken? Soms zie je grote sprongen, soms is de verhouding tussen bids/asks helemaal zoek. Ik kan er alleen moeilijk uit inschatten of dit een prijsdaling of prijsstijging kan 'voorspellen' of dat hier helemaal niets uit te halen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zoek een site waar beknopt beschreven staat wat de unieke eigenschappen van een munt zijn. Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

I-King schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:08:
Hoe 'lezen' jullie de orderboeken? Soms zie je grote sprongen, soms is de verhouding tussen bids/asks helemaal zoek. Ik kan er alleen moeilijk uit inschatten of dit een prijsdaling of prijsstijging kan 'voorspellen' of dat hier helemaal niets uit te halen is?
Lezen als geschiedenis, iets wat meer up-to-date is dan de candles. Kijk naar de candles met tenminste een 30 minuten view voor een wat realistische trend. Dit is te langzaam als we echt pump en dump gaan doen - maar dat hou je niet vol. Sowieso, gisteren met Sia, het orderboek in de laatste 100 gaf een stijgende lijn van meerdere procenten waarbij het volume nog niet afnam. Orderboek zei ook dat er buying pressure was in de 25% grens, maar ineens bij een 575 grens (vaak bij grenzen die wel tricky zijn zoals 550/575/600) dumpt er iemand meer dan 25k euro middels een nieuwe lage Ask van 530 ... tja die stond niet in het orderboek en dan verlies je wel instant bijna 10%. Rebound komt natuurlijk wel een beetje - maar om aan te geven dat het orderboek ook niet alle waarheden heeft, met een bot schiet je zo 100 orders in een seconde naar Bittrex. Die scant het orderboek, berekent op welke prijs hij in 1x het volume kwijt kan en *poef* je ziet het hele orderboek vervangen worden :D .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
multipasser schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:15:
[...]

Volgens mij €7,50 en $8,50....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
  • Laatst online: 05-08-2017
Cassius schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:19:
[...]

Lezen als geschiedenis, iets wat meer up-to-date is dan de candles. Kijk naar de candles met tenminste een 30 minuten view voor een wat realistische trend. Dit is te langzaam als we echt pump en dump gaan doen - maar dat hou je niet vol. Sowieso, gisteren met Sia, het orderboek in de laatste 100 gaf een stijgende lijn van meerdere procenten waarbij het volume nog niet afnam. Orderboek zei ook dat er buying pressure was in de 25% grens, maar ineens bij een 575 grens (vaak bij grenzen die wel tricky zijn zoals 550/575/600) dumpt er iemand meer dan 25k euro middels een nieuwe lage Ask van 530 ... tja die stond niet in het orderboek en dan verlies je wel instant bijna 10%. Rebound komt natuurlijk wel een beetje - maar om aan te geven dat het orderboek ook niet alle waarheden heeft, met een bot schiet je zo 100 orders in een seconde naar Bittrex. Die scant het orderboek, berekent op welke prijs hij in 1x het volume kwijt kan en *poef* je ziet het hele orderboek vervangen worden :D .
Orderboek en Market Depth Chart zijn handige beetjes extra info. Maar het zijn alleen de orders die dus geplaatst zijn om te kopen/verkopen bij bepaalde prijs. Kunnen idd ook handelaren zijn die niet van deze orders hebben geplaatst, maar besluiten om te gaan/verkopen en als dat met aanzienlijke hoeveelheden is, gaat er wel wat gebeuren ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Stratis was gisteren rond 12.00 zelfs 10.45
Daarna is hij gedipt tot 7.50 en nu kwakkelt hij wat rond de 8.5

Ben vooral benieuwd wat er nog in petto zit als de nieuwe Wallet gelanceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Vorige keer toen de totale marktwaarde 92 miljard had stortte hij in naar 66...

Ben benieuwd, we zitten weer op dit punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
O.a. stop-loss en bestens orders staan er ook niet in maar die kan je wel terug vinden in het bought/sold boekje
Lasteraar schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:37:
Stratis was gisteren rond 12.00 zelfs 10.45
Daarna is hij gedipt tot 7.50 en nu kwakkelt hij wat rond de 8.5

Ben vooral benieuwd wat er nog in petto zit als de nieuwe Wallet gelanceerd wordt.
Waarom zou een nieuwe wallet iets toevoegen?

[ Voor 66% gewijzigd door Slux op 04-06-2017 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Remco10 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:37:

Ja maar ETH en Bitcoin waren daar verantwoordelijk voor en die waren al een maand nonstop aan het stijgen in ongeziene percentages!
Dat is nu niet meer het geval.

Stratis heeft een deel overgenomen en ETH en BTC stijgen rustig en gestaag!
We gaan over de 100miljard easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

multipasser schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:39:
[...]

Ja maar ETH en Bitcoin waren daar verantwoordelijk voor en die waren al een maand nonstop aan het stijgen in ongeziene percentages!
Dat is nu niet meer het geval.

Stratis heeft een deel overgenomen en ETH en BTC stijgen rustig en gestaag!
We gaan over de 100miljard easy!
Onzin.

Alle altcoins klapten in elkaar, nog erger dan BTC en Eth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Remco10 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:37:

Naar de totale marktwaarde kijken heeft geen zin. Wat wel wat zegt is hoe snel de boel omhoog gaat. Zolang vooral de BTC en ETH lekker steady eddy omhoog gaan zal er niet snel een grote crash komen. BTC doet lekker stabiel 1% tot 3% per dag met soms wat drops. Bij de vorige crash ging BTC 10% per dag doen en dan word het onstabiel, dat is nu niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giftcard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-04 12:36
Remco10 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:41:
[...]

Onzin.

Alle altcoins klapten in elkaar, nog erger dan BTC en Eth.
ETH was ooit ook een altcoin.. Gaat die ook in elkaar klappen?
Ik vind je opmerking onnodig generaliserend..

Ja... De meeste Altcoins gaan niet zo groot worden als de huidige top10. Maar dat houdt niet persee in dat ze in elkaar storten.
Een Coin zoals Siacoin is een zeer belovende coin, maar zal imho nooit groter worden dan de top.

"Secrets are only secrets if they are secret."

Pagina: 1 ... 16 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks.
Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon verwijderd, sancties volgen bij herhaling.

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).