Cryptocurrencies - handel & koers #3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 33 Laatste
Acties:
  • 202.127 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 13:56
NomadTitan schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:54:
[...]

[...]

Ik hoef en ga helemaal geen moeite te doen om jullie te overtuigen, sterker nog dat wil ik helemaal niet. Daarnaast hoef ik ook niet persé dat jullie allemaal het gaan kopen zodat ik een paar euro verdien, zonder die 5 of 6 tweakers zal ik net zoveel winst maken als zonder.

Hoe dan ook je bent toch zelf geintresseerd in cryptocurrency? Waarom ben je dan te beroerd om zelf even een tip te onderzoeken. Ik ga je niet overtuigen en ompraten omdat ik dat wil, je moet investeren omdat jij dat wilt.

Ik probeer een oprechte tip te geven voor een goede coin met potentie, en die het nu al enorm lekker doet.

Als je zo reageert, en verwacht dat een ander alles voor je voorkauwt en je gaat overtuigen ben je misschien op de verkeerde plek.
Nou normaal reageer ik nooit op deze off-topic geneuzel, maar deze sloeg wel heel erg de plank mis. We zijn hier voor elkaar, om elkaar te voorzien van informatie. Het hele doel van het forum is het voorzien van informatie.
Tweakers onderscheid zich juist van een 4chan en dergelijke juist omdat hier verwacht wordt dat je niet zo maar 'ff' loze kreten gaat roepen zonder onderbouwing en zonder doel, waarvan het laatste nu precies hetgeen is waar een post met "Oh koop nu deze coin, gaat heel goed, geloof mij!!¡!" compleet de plank misslaat. Er zit namelijk geen informatieve gehalte en geen doel - behalve dan misschien voor jezelf - aan dit soort uitlatingen.

Enfin, waar je ons allemaal wel mee kan helpen - als je al zoiets wilt doen is dit:
  • Waarom is deze coin zo interessant?
  • Wat bied deze coin ten opzichte van de andere coins?
  • Op welke data baseer je dat het nu een goed moment is om deze te kopen/verkopen?
  • Wat is je bron?
Hiermee help je ons en de anderen. Voor de rest adviseer ik gewoon als je dan toch niet iets post met een doel, het gewoon niet te posten. IMHO is dit niet de plek waar je zulke oneliners moet droppen.

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 11:41
PilatuS schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:56:
@NomadTitan Onderbouw een post of zeg gewoon niets.
Zeg @PilatuS wat heb jij tot dusver al onderbouwd?

Hoe dan ook heb ik een maand geleden ook al deze coin getipt.

NomadTitan in "Cryptocurrency - handel en koers #2"

Hoe dan ook heb ik al aangegeven dat de devs de juiste overwegingen maken en een zeer sterk project neer hebben gezet. Het is een doorontwikkeling van Jumbucks. Ik vind het gewoon een retegoed project.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NomadTitan
_BladE2k_ schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:01:
[...]

Nou normaal reageer ik nooit op deze off-topic geneuzel, maar deze sloeg wel heel erg de plank mis. We zijn hier voor elkaar, om elkaar te voorzien van informatie. Het hele doel van het forum is het voorzien van informatie.
Tweakers onderscheid zich juist van een 4chan en dergelijke juist omdat hier verwacht wordt dat je niet zo maar 'ff' loze kreten gaat roepen zonder onderbouwing en zonder doel, waarvan het laatste nu precies hetgeen is waar een post met "Oh koop nu deze coin, gaat heel goed, geloof mij!!¡!" compleet de plank misslaat. Er zit namelijk geen informatieve gehalte en geen doel - behalve dan misschien voor jezelf - aan dit soort uitlatingen.

Enfin, waar je ons allemaal wel mee kan helpen - als je al zoiets wilt doen is dit:
  • Waarom is deze coin zo interessant?
  • Wat bied deze coin ten opzichte van de andere coins?
  • Op welke data baseer je dat het nu een goed moment is om deze te kopen/verkopen?
  • Wat is je bron?
Hiermee help je ons en de anderen. Voor de rest adviseer ik gewoon als je dan toch niet iets post met een doel, het gewoon niet te posten. IMHO is dit niet de plek waar je zulke oneliners moet droppen.
Het lijkt mij toch beter, vooral aangezien mensen hun centjes hier op het spel zetten om ervoor te zorgen dat ze zélf geintresseerd raken?

Jij verwacht van mij dat ik iedereen hier ga lopen overtuigen over hoe geweldig het wel niet is (wel vreemd eigenlijk want dat is precies waar bovenstaande juist tegen is)

Ik wil enkel mensen wijzen op een mooie kans tussen al het geweld van stratis en waves etc etc. Het lijkt mij beter als mensen zelf interesse wekken inplaats dat ik hier een pitch ga houden over wat het allemaal niet kan en hoe goed het wel niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickr92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:32
Bryanfr schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:49:
[...]

Maar veel zijn er ook waar, meerdere coins die dicht tot 100% stijgen in 24hr, je moet alleen niet de trollcoins geloven en research doen of er niet een whale achter zit. 4chan number 1 source ;p
Natuurlijk zullen er veel van waar zijn en ik geloof ook echt wel dat iemand zijn research heeft gedaan maar op deze manier komt het over alsof iemand ergens ergens wat geld tegenaan heeft gesmeten en nu hoopt dat meer mensen in de boot stappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Wat een gezelligheid weer.

Ik ben erachter gekomen dat ik als man toch wel multitasking ben, volg 3 fora's een trolbox en een zooitje coins, past niet meer op mijn 3 schermen.
En dan nog niks kunnen kopen vandaag :'(

Vind het wel knap dat sommige hier er altijd op tijd bij zijn, zit er toch te weinig achter met mijn 16uurtjes per dag denk ik.

Valt me ook op dat iedereen altijd winst heeft hier maar verliezen hoor je niet.

Iemand had hem al eens gepost maar zo zie en voel ik me nu ook :+
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8xd88wr4cvvy.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Slux op 03-06-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Nickr92 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:07:
[...]

Natuurlijk zullen er veel van waar zijn en ik geloof ook echt wel dat iemand zijn research heeft gedaan maar op deze manier komt het over alsof iemand ergens ergens wat geld tegenaan heeft gesmeten en nu hoopt dat meer mensen in de boot stappen.
Ik geef enkel aan dat dit project de moeite waard is om even wat tijd in te steken, te onderzoeken en wellicht zelf overtuigd te raken. Ik zeg niet dat je het moet kopen.
Google is 1 muisklik verwijderd, wat is dan het probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:22
NomadTitan schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:15:
[...]

Ik geef enkel aan dat dit project de moeite waard is om even wat tijd in te steken, te onderzoeken en wellicht zelf overtuigd te raken. Ik zeg niet dat je het moet kopen.
Google is 1 muisklik verwijderd, wat is dan het probleem ?
De bedoeling is om hier een onderbouwde discussie te hebben. Als jij je goed ingelezen hebt en denkt dat deze coin wat doet, deel dan (beknopt) waarom. Dan voeg je ook iets toe aan een topic.
Door de toegenomen drukte krijg je hier sowieso al veel reacties van X coin kopen!!
Een losse kreet voegt weinig toe aan de discussiewaarde, behalve dat het een discussie oproept over de manier waarop.
Het is toch voor iedereen handiger om wat onderbouwing bij je stelling te geven ipv 'Google'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaasBrulaap
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-12-2020
Mr. Noodle schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:13:

Ik ben erachter gekomen dat ik als man toch wel multitasking ben, volg 3 fora's een trolbox en een zooitje coins, past niet meer op mijn 3 schermen.

Vind het wel knap dat sommige hier er altijd op tijd bij zijn, zit er toch te weinig achter met mijn 16uurtjes per dag denk ik.

Valt me ook op dat iedereen altijd winst heeft hier maar verliezen hoor je niet.

[afbeelding]
Haha jij ook al, sinds ik me ben gaan verdiepen ben ik alleen maar aan het lezen, kijk ik af en toe. Dan probeer ik een trade uit maar zit ik altijd weer aan het kortste eind te trekken.. zag weer een aantal markets oppeens gepumped worden en dan zit ik daar echt zo van: jezus... waarom dan? Heb ik nieuws gemist, hoe kan een bepaalde coin (bijv. GAME) oppeens +100 krijgen. Datzelfde voor HUC, ik snap er soms helemaal niks van. Ik mis helaas ook altijd de boot, maar niet getreurd! Ik heb maar liefst 5 USD winst :) in 2 dagen dat vind ik al heel wat :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
NomadTitan schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:01:
[...]

Zeg @PilatuS wat heb jij tot dusver al onderbouwd?
Genoeg. Ik zeg zeg niet koop coin X zonder aan te geven waarom.
[afbeelding]
Je kan opzich denk ik nog prima instappen. Zolang de BTC langzaam omhoog gaat gebeurt er over het algemeen niet heel veel qua crashes. De BTC doet nu zo'n 1 tot 3% per dag en als je naar het koersverloop kijkt doet ie dat over het algemeen vrij stabiel. Zodra de BTC 5 tot 10% per dag gaat doen kan dat wel een paar dagen zo doorgaan, maar over het algemeen komt er dan ook wel een flinke dip of crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

[afbeelding]
Als je gaat zitten wachten op een grote daling kan je hopelijk nog wel even wachten.
Wat je wel kan doen is alvast zorgen dat je geld op een exchange hebt staan zodat je de dipjes kan kopen/
DGB en STRAT en ook FLDC hebben een aantal dipjes gehad waarbij je kan ''gokken'' dat ze weer omhoog gaan.

Ik heb dat nu zelf ook gedaan, een aantal verkocht en winst gepakt en zit nu te wachten op leuke inkoopmomentjes. Nadeel is wel dat je soms te vroeg verkoopt. Maar gemiste winst is geen verlies dus er is niks aan de hand.

Op het moment hou ik STRAT in de gaten en als ie dadelijk nog even dipt koop ik wat bij.

[ Voor 13% gewijzigd door Ernemmer op 03-06-2017 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
Baal wilde strat kopen bij 4 d8 word niks toch wel zonde haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 00:06
Zo, DGB knalt opeens flink omhoog! Bijzonder om te zien.
Mijn Stratis van vanmiddag loopt steeds een beetje quitte, eens kijken hoe lang ik hold.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
MacorgaZ schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:41:
Zo, DGB knalt opeens flink omhoog! Bijzonder om te zien.
Mijn Stratis van vanmiddag loopt steeds een beetje quitte, eens kijken hoe lang ik hold.
Alle DGB verkocht op 2170, hopen dat ie nu gaat zakken :)

Koopordertje op 1980 en hopelijk even 10% extra pakken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 03-06-2017 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:06
Vandaag wat dgb gekocht eens kijken wat het word in the long run

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 14:42

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Toevallig ken ik persoonlijk mensen die wel is handelen in cryptocurrencies, en ik kan je vertellen dat het niet altijd (eigenlijk nooit) rozengeur en maneschijn is. Ik denk dat we het over 5 tot 10k aan verliezen kunnen rekenen opgeteld. En ik weer dit ook alleen omdat ik er wel is gericht naar vraag tussen de koetjes en de kalfjes door.

Eigenlijk kan je ook de 'winst meldingen' met een korrel zout nemen - natuurlijk zullen er 5 mensen zijn die 'dikke winst' geboekt hebben. Maar van de vele die er aan meedoen zullen de verliezen een stuk hoger liggen.

Zelf doe ik om die reden ook niet mee aan de 'snelle handel' omdat ik ook niet geloof in het heen en weer omzetten van de currency - je bent of crypto-believer of niet. Daarbij heeft het ook wel erg veel weg van die Bux en plus500 spelletjes.

Overigens mine & hold ik wel - en soms koop ik wel is wat - maar dat is meer uit technische overwegingen en om is met de currency zelf te knutselen.
En om de discussie te voeden; Op het moment zou ik ook als ik handelaar was mijn geld gooien in (uiteraard) BTC of LTCmet als 2e plek ETH en 3e ZEC of DGB. Meest gevaarlijkge gok zou ik nu op STRAT gooien, maar dat is meer omdat je het niet kan minen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
CT schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:04:
[...]

Toevallig ken ik persoonlijk mensen die wel is handelen in cryptocurrencies, en ik kan je vertellen dat het niet altijd (eigenlijk nooit) rozengeur en maneschijn is. Ik denk dat we het over 5 tot 10k aan verliezen kunnen rekenen opgeteld. En ik weer dit ook alleen omdat ik er wel is gericht naar vraag tussen de koetjes en de kalfjes door.

Eigenlijk kan je ook de 'winst meldingen' met een korrel zout nemen - natuurlijk zullen er 5 mensen zijn die 'dikke winst' geboekt hebben. Maar van de vele die er aan meedoen zullen de verliezen een stuk hoger liggen.

Zelf doe ik om die reden ook niet mee aan de 'snelle handel' omdat ik ook niet geloof in het heen en weer omzetten van de currency - je bent of crypto-believer of niet. Daarbij heeft het ook wel erg veel weg van die Bux en plus500 spelletjes.

Overigens mine & hold ik wel - en soms koop ik wel is wat - maar dat is meer uit technische overwegingen en om is met de currency zelf te knutselen.
En om de discussie te voeden; Op het moment zou ik ook als ik handelaar was mijn geld gooien in (uiteraard) BTC of LTCmet als 2e plek ETH en 3e ZEC of DGB. Meest gevaarlijkge gok zou ik nu op STRAT gooien, maar dat is meer omdat je het niet kan minen :P
Ik ben het echte traden nu 59 dagen aan het bijhouden en gemiddeld gaat het erg goed nu, inclusief de dip van vorige week waarbij ik mijn ''winst'' met 60% zag dalen heb ik nu toch een rendement van 274%.

Groeipercentage van deze week waren per dag ten opzichte van de waarde een dag ervoor,

7,84
2,19
2,73
5,21
15,11
12,03

[ Voor 12% gewijzigd door Ernemmer op 03-06-2017 19:16 . Reden: exacte bedragen vervangen door percentages ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 14:42

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Voordat iedereen mij hun 'winst' verhalen gaat vertellen, ik geloof ook wel dat (geef het ook aan) er mensen zijn die winst maken, het is niet onmogelijk ofzo, maar voor elk die dit meldt zijn er misschien wel 10 die liegen en 100 die break-even spelen en 1000 die alles kwijt zijn. En die melden dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:06
Ernemmer schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:08:
[...]

Ik ben het echte traden nu 59 dagen aan het bijhouden en gemiddeld gaat het erg goed nu, inclusief de dip van vorige week waarbij ik mijn ''winst'' met 60% zag dalen heb ik nu toch een rendement van 274%.
En wat is je inleg?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Dat wil ik toch liever voor mezelf houden, daarom heb ik mijn post ook aangepast en de bedragen weggehaald en vervangen door percentages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
CT schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:04:
[...]

I like your style. Zelf doe ik het ook zo. Nu moet ik zeggen dat ik dikke mazzel gehad heb met eth op het begin. Enige wat ik nu doe is de 'betrouwbare, sterke' coins opspeuren (jaja dit topic helpt me hier goed bij _/-\o_ ) en bouw zo een solide portefeuille op. Vandaag heb ik wel 3,5 eth verspreid over onder andere stratis, nxt, btc en dgb. Op nxt na allemaal voor de lange loop.

Verder ga ik toch proberen met zo'n 500 euro te handelen op poloniex, wellicht ontdek ik een talent bij mij zelf >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

We hebben in middels wel weer aanwas van Tweakers die er niet tegen kunnen waneer ze op de topic warning gewezen worden:

Wat willen we hier wel zien? Een zinvolle inhoudelijke discussie.

Doe gewoon leuk mee, of ga chatten op [url="https://irc.tweakers.net/bitcoin"]IRC[/url]. Afbeeldingslocatie: https://assets-cdn.github.com/images/icons/emoji/unicode/1f44d.png
Zoek even (in het vorige topic) op "leergeld". ;)
CT schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:11:
maar voor elk die dit meldt zijn er misschien wel 10 die liegen en 100 die break-even spelen en 1000 die alles kwijt zijn. En die melden dat niet...
Ik denk niet dat er voor ieder die winst maakt 1000 zijn die alles kwijt zijn. Het is in 2017 erg moeilijk gebleken om verlies te maken. Dat zal uiteraard niet altijd zo zijn, maar daarom is het (tot) nu (toe) ook zo interessant.

[ Voor 26% gewijzigd door Sando op 03-06-2017 19:23 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 13:56
GrazendeKoe schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:18:
[...]

I like your style. Zelf doe ik het ook zo. Nu moet ik zeggen dat ik dikke mazzel gehad heb met eth op het begin. Enige wat ik nu doe is de 'betrouwbare, sterke' coins opspeuren (jaja dit topic helpt me hier goed bij _/-\o_ ) en bouw zo een solide portefeuille op. Vandaag heb ik wel 3,5 eth verspreid over onder andere stratis, nxt, btc en dgb. Op nxt na allemaal voor de lange loop.

Verder ga ik toch proberen met zo'n 500 euro te handelen op poloniex, wellicht ontdek ik een talent bij mij zelf >:)
Inderdaad ook begonnen met wat meer spreiden van mijn risico's over meerdere coins en meerdere exchanges. Vooralsnog gaat me dat goed af, maar ik heb geen illusies dat ik alleen maar goed gok. Natuurlijk bekijk ik soms (te lang) de kat uit de boom (mede door research) en mis daar links en rechts een kansje, maar goed aan de andere kant is dat net even wat meer op 'safe' spelen. Als we alle 'wat als' situaties zouden moeten gaan benoemen.. tja :) kijken naar de toekomst!

https://cointracking.info is overigens wel een handige site, waarbij je met de exports van diverse exchanges, toch redelijk goed kan bijhouden hoe je 'overall' rating is.

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:02

TheBorg

Resistance is futile.

CT schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:11:
Voordat iedereen mij hun 'winst' verhalen gaat vertellen, ik geloof ook wel dat (geef het ook aan) er mensen zijn die winst maken, het is niet onmogelijk ofzo, maar voor elk die dit meldt zijn er misschien wel 10 die liegen en 100 die break-even spelen en 1000 die alles kwijt zijn. En die melden dat niet...
Ik ben vandaag pas in de wereld van de cryptocurrency gedoken maar ik weet bijna zeker dat je gelijk hebt. Er komen heel hele lading mensen aanwaaien die denken snel rijk te kunnen worden. Kan wel. Ben ik van overtuigd. Maar dan moet je het beter doen dan de rest, je verdiepen en er tijd in steken. Want het geld komt natuurlijk ergens vandaag. (uiteraard gaat er ook meer geld het systeem in).

Het leuke vind ik dat dit veel overzichtelijker is dan de beurs. Het aantal cryptocurrencies is te overzien, het aantal beursnoteringen niet. Zo kun je toch een goed beelt hebben van de hele markt. Zonder een heel team is dat op de beurs bijna niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ernemmer schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:38:
[...]

Als je gaat zitten wachten op een grote daling kan je hopelijk nog wel even wachten.
Wat je wel kan doen is alvast zorgen dat je geld op een exchange hebt staan zodat je de dipjes kan kopen/
DGB en STRAT en ook FLDC hebben een aantal dipjes gehad waarbij je kan ''gokken'' dat ze weer omhoog gaan.

Ik heb dat nu zelf ook gedaan, een aantal verkocht en winst gepakt en zit nu te wachten op leuke inkoopmomentjes. Nadeel is wel dat je soms te vroeg verkoopt. Maar gemiste winst is geen verlies dus er is niks aan de hand.

Op het moment hou ik STRAT in de gaten en als ie dadelijk nog even dipt koop ik wat bij.
Ik wacht alweer een kleine week ;( Staat ook op exchanges en een paar bitcoin op me ledger gezet, alleen die dipjes komen maar niet :( of ze komen niet op het punt waar ik ze wil hebben

Speel wel met een aanzienlijk bedrag met 4 nulletjes dus ben zo ie zo wat voorzichtiger en handel eigenlijk alleen maar in de top 4/5 munten behalve XRP en NEM die zijn mij te riskant.
Ik zie ze als pennystocks en daar heb ik in het verleden nooit geluk mee gehad op de gewone beurs.
Slaat eigenlijk nergens op wat ik zeg want de hele cryptomarkt is gevaarlijker dan een pennystock :X
Het is meer een gevoel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Mr. Noodle schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:26:
[...]

Ik wacht alweer een kleine week ;( Staat ook op exchanges en een paar bitcoin op me ledger gezet, alleen die dipjes komen maar niet :( of ze komen niet op het punt waar ik ze wil hebben

Speel wel met een aanzienlijk bedrag met 4 nulletjes dus ben zo ie zo wat voorzichtiger en handel eigenlijk alleen maar in de top 4/5 munten behalve XRP en NEM die zijn mij te riskant.
Ik zie ze als pennystocks en daar heb ik in het verleden nooit geluk mee gehad op de gewone beurs.
Slaat eigenlijk nergens op wat ik zeg want de hele cryptomarkt is gevaarlijker dan een pennystock :X
Het is meer een gevoel :P
Het dipje van DGB is net niet laag genoeg gegaan en mijn kooporder is niet getriggerd.
Jammer want hij gaat weer lekker omhoog. Zaak is nu om niet te FOMO-en en lekker wachten op de volgende dip.

PS, ik heb de IRC maar eens gestart zodat het hier wat minder slowchat is.
https://irc.tweakers.net/bitcoin

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 03-06-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
_BladE2k_ schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:22:
[...]

Inderdaad ook begonnen met wat meer spreiden van mijn risico's over meerdere coins en meerdere exchanges. Vooralsnog gaat me dat goed af, maar ik heb geen illusies dat ik alleen maar goed gok. Natuurlijk bekijk ik soms (te lang) de kat uit de boom (mede door research) en mis daar links en rechts een kansje, maar goed aan de andere kant is dat net even wat meer op 'safe' spelen. Als we alle 'wat als' situaties zouden moeten gaan benoemen.. tja :) kijken naar de toekomst!

https://cointracking.info is overigens wel een handige site, waarbij je met de exports van diverse exchanges, toch redelijk goed kan bijhouden hoe je 'overall' rating is.
TheBorg schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:23:
[...]

Ik ben vandaag pas in de wereld van de cryptocurrency gedoken maar ik weet bijna zeker dat je gelijk hebt. Er komen heel hele lading mensen aanwaaien die denken snel rijk te kunnen worden. Kan wel. Ben ik van overtuigd. Maar dan moet je het beter doen dan de rest, je verdiepen en er tijd in steken. Want het geld komt natuurlijk ergens vandaag. (uiteraard gaat er ook meer geld het systeem in).

Het leuke vind ik dat dit veel overzichtelijker is dan de beurs. Het aantal cryptocurrencies is te overzien, het aantal beursnoteringen niet. Zo kun je toch een goed beelt hebben van de hele markt. Zonder een heel team is dat op de beurs bijna niet mogelijk.
Ik dacht gisteren nog: "Wat als ik nou een jaar geleden €1000 in STRAT had gestopt". Zat je nu op €1,5 miljoen :) Ik verwacht verder veel van STRAT, mede dankzij wat ik heb gelezen van andere forumleden, ook op bitcointalk, die een goede reputatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orange_Dirk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
wtf net 300btc sell wall bij DGD op 2500 in 20sec weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orange_Dirk schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:38:
en de 3000 gaat er ook aan binnen nu en 30 minuten 8)7 |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:41:
[...]

en de 3000 gaat er ook aan binnen nu en 30 minuten 8)7 |:( |:( |:( |:(
Waar zie je zo'n sellwall? Kun je dat zien in poloniex? Ik neem aan dat het te maken heeft met de groen vs rood grafiekeN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wordt wel continue downgewhaled vanaf 2550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Grote kans dat dat een grote speler is die zijn eigen coins koopt, dan lijkt het heel wat maar kost het hem maar een heel klein beetje om toch volume te krijgen en mensen te laten denken dat ie nog wel verder zal stijgen.

FOMO voor de Whales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:43:
[...]

[...]

Waar zie je zo'n sellwall? Kun je dat zien in poloniex? Ik neem aan dat het te maken heeft met de groen vs rood grafiekeN?
Op je exchange kan je het boekje zien met de laat en bied.
Dat heeft idd te maken met die rood en groene kleurtjes :+

Ik val je niet aan hoor maar het zijn wel basis dingen die je moet weten als je koopt en verkoopt imo, het is wel handig om te zien of de bied op laat vol of leeg staat voordat je koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
STRAT dipt toch wel aardig nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

DGB 3e dump vandaag... hopen dat het een kleintje blijft :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UiLzAuf.png

[ Voor 30% gewijzigd door Sando op 03-06-2017 20:01 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Luuk schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:55:
STRAT dipt toch wel aardig nu..
@Mr. Noodle Nu dus mooi moment om bij te kopen.

Edit, te laat :(

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 03-06-2017 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GrazendeKoe schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:43:
[...]

[...]

in het orderbook kijken bij polo of bittrex bij de asks. Daar staat dan 300 BTC aan coins in het sell book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ernemmer schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:57:
[...]

@Mr. Noodle Nu dus mooi moment om bij te kopen.

Edit, te laat :(
Helaas kan ik die niet op de exchanges kopen waar ik zit

En als ik ze via een broker wil kopen dan krijg ik

''We hebben op dit moment niet genoeg voorraad om deze order te voltooien'' :9

Ik hou het wel bij de bekende coins geduld is the key word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Mr. Noodle schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:54:
[...]

Op je exchange kan je het boekje zien met de laat en bied.
Dat heeft idd te maken met die rood en groene kleurtjes :+

Ik val je niet aan hoor maar het zijn wel basis dingen die je moet weten als je koopt en verkoopt imo, het is wel handig om te zien of de bied op laat vol of leeg staat voordat je koopt.
Helemaal geen probleem, ik voel me geenszins aangevallen. Je hebt me zelf iets bijgeleerd :)

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/29w5swj.jpg

Ik neem dat men het over deze grafieken heeft in geval van buy-/sellwall. Rood = buy, groen = sell neem ik aan? Dus hier hebben we te maken met een zogenaamde sellwall?

Meer mensen willen in dit geval dus verkopen en minder willen kopen, dus het gaat er op lijken dat als deze orders doorkomen dat de koers van eth gaat zakken -> veel aanbod, minder vraag?
Sando schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:56:
DGB 3e dump vandaag... hopen dat het een kleintje blijft :)

[afbeelding]
Waar vind jij deze grafieken? Zijn wat meer realtime dan coinmarketcap volgens mij.

[ Voor 14% gewijzigd door GrazendeKoe op 03-06-2017 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

GrazendeKoe schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:02:
[...]

Rood = buy, groen = sell neem ik aan?
Andersom, kijk maar naar de bedragen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
[...]

Helemaal geen probleem, ik voel me geenszins aangevallen. Je hebt me zelf iets bijgeleerd :)

[afbeelding]

Ik neem dat men het over deze grafieken heeft in geval van buy-/sellwall. Rood = buy, groen = sell neem ik aan? Dus hier hebben we te maken met een zogenaamde sellwall?

Meer mensen willen in dit geval dus verkopen en minder willen kopen, dus het gaat er op lijken dat als deze orders doorkomen dat de koers van eth gaat zakken -> veel aanbod, minder vraag?
Hier kan je alleen de sell wall zien staan, of hij daadwerkelijk gekocht is of dat de trader hem uit de lijst heeft gehaald kan je alleen in het orderboek volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

[...]

Waar vind jij deze grafieken? Zijn wat meer realtime dan coinmarketcap volgens mij.
https://bittrex.com/Market/Index?MarketName=BTC-DGB

Linksboven dropdown even op 1M zetten.

edit:
Je hoeft geen account te hebben ofzo om de boel te bekijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Sando op 03-06-2017 20:07 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Bittrex grafieken hebben ontiegelijk zware lag. Liggen soms 5 minuten achter op orderboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Maken er hier mensen gebruik van Bitonic BL3P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:06:
[...]

edit:
1m ?!?!?!?
"If you watch every tick, you'll trade like a dick"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

;)

Hier kan je het wat beter zien met aantallen
https://trade.kraken.com/kraken/ltceur/1h

Het is idd anders om red verkoop groen koop.

Als je de boekjes van de verschillende exchanges in de gaten houdt krijg je wel een redelijk beeld.
Maar het gebeurt ook vaak dat de laat of bied direct opgegeten wordt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:55
Bitcoin staat - we letten er al bijna niet meer op - ook weer op $2.500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Sando schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:06:
[...]

edit:
Maar wacht eens even, zie ik dan nu goed dat er aan DGB een totale vraag is van circa 1318950,305 BTC en een aanbod van 567,035 BTC? 8)7

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Voor de geinteresseerden: Ik heb een review van de Ledger Nano S geschreven.

productreview: Ledger Nano S review door Rannasha

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrazendeKoe schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:19:
[...]

Maar wacht eens even, zie ik dan nu goed dat er aan DGB een totale vraag is van circa 1318950,305 BTC en een aanbod van 567,035 BTC? 8)7
Daar moet je niet op letten, want er zitten ook orders tussen op prijzen die never nooit gehaald worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:00

Secsytime

Automagisch

Rannasha schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:27:

Goede review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online

Netjes, klein puntje waar ik tegenaan liep ik kon maar 5 verschillende wallets instaleren. ik heb ook geen 5 verschillende coins maar dacht installeer ze allemaal toen kreeg ik de melding dat er niet genoeg ruimte is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
Iemand die in storj heeft geïnvesteerd? Ben er over aan het lezen en ziet er toch wel heel interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:05

De Ledger Nano S ondersteunt de meeste bekende cryptocurrencies, inclusief Bitcoin, Ethereum en Ripple.

Goed bezig. Misschien nog zinvol om te vermelden welke coins op dit moment ondersteund worden? Die vraag wordt namelijk ook vaak gesteld.
Bitcoin, Ethereum, Litecoin, Fido U2f ?? , Dogecoin, Zcash, Dash, Stratis, Ripple

Typo:
Eventuele garantie is leuk en aardig, maar je gebruikt zo'n ding om er geld veilig in op te slaan en dat wordt niet gedeket door garantie.

Tips:
Misschien als tip nog om er een minimaal bedrag aan coins op te zetten en de nano te resetten en kijken of je recovery seed werkt op de nano of op een andere wallet. Werkt dat, dan zal dat in de toekomst ook geen problemen geven. Ik heb dit ergens in een post gezien op dit deel of deel 2, die dat als advies gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
NLMaca schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:41:
[...]

De Ledger Nano S ondersteunt de meeste bekende cryptocurrencies, inclusief Bitcoin, Ethereum en Ripple.

Goed bezig. Misschien nog zinvol om te vermelden welke coins op dit moment ondersteund worden? Die vraag wordt namelijk ook vaak gesteld.
Bitcoin, Ethereum, Litecoin, Fido U2f ?? , Dogecoin, Zcash, Dash, Stratis, Ripple
Fido U2F is geen cryptocurrency, maar een standaard voor two-factor-authentication :) Maar ik zal een link naar de FAQ toevoegen.
Typo:
Eventuele garantie is leuk en aardig, maar je gebruikt zo'n ding om er geld veilig in op te slaan en dat wordt niet gedeket door garantie.
Thx.
Tips:
Misschien als tip nog om er een minimaal bedrag aan coins op te zetten en de nano te resetten en kijken of je recovery seed werkt op de nano of op een andere wallet. Werkt dat, dan zal dat in de toekomst ook geen problemen geven. Ik heb dit ergens in een post gezien op dit deel of deel 2, die dat als advies gaf.
Beter om het ding niet te resetten, maar in plaats daarvan de seed te herstellen in een andere wallet. Als het dan niet werkt, ben je in ieder geval niet je test-coins kwijt. Ik heb dit zelf gedaan met Multibit en dat werkte goed (staat ook in de review)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:05
Rannasha schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:45:
[...]

Fido U2F is geen cryptocurrency, maar een standaard voor two-factor-authentication :) Maar ik zal een link naar de FAQ toevoegen.

[...]

De 2FA zag ik staan inderdaad. Maat wat het was... vandaar de ?? ;). Thx voor uitleg

Thx.

[...]

Beter om het ding niet te resetten, maar in plaats daarvan de seed te herstellen in een andere wallet. Als het dan niet werkt, ben je in ieder geval niet je test-coins kwijt. Ik heb dit zelf gedaan met Multibit en dat werkte goed (staat ook in de review)
Klopt. dat stuk had ik gezien. Hoe werkt het dan met nieuwe firmware? Wordt de nano dan niet een soort van gereset? Dat had ik iets anders moeten verwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
NLMaca schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:49:
[...]

Klopt. dat stuk had ik gezien. Hoe werkt het dan met nieuwe firmware? Wordt de nano dan niet een soort van gereset? Dat had ik iets anders moeten verwoorden
Ja, een firmware update reset het apparaat. Dat moet je dus alleen doen als je de backup-seed tot je beschikking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Waarom staan buy orders en sell orders los van elkaar en waarom wordt welke genoteerd in de order history eigenlijk?

Ik bedoel ... iedere buy is ook een sell. Maar iedere sell is ook een buy. Wat maakt dat het ene de boeken in gaat als een buy en de andere als een sell?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was voor mij nog niet helemaal duidelijk hoe ik m'n BAT van Liqui kon afkrijgen, maar nu wel. Hieronder een korte howto (op eigen risico uiteraard):

* Genereer een wallet op https://www.myetherwallet.com/ (bewaar de private key, danwel de wallet file PLUS het wachtwoord)
* Stuur de tokens naar het bijbehorende publieke ETH adres.
Wil je controleren of ze goed zijn aangekomen?
* Ga naar https://www.myetherwallet.com/#send-transaction en importeer je wallet (bijv met je private key).
* Maak BAT (create custom token) aan door de volgende waarden in te vullen:
0x0D8775F648430679A709E98d2b0Cb6250d2887EF
BAT
18
* Je ziet nu het aantal BAT staan.

Wanneer myetherwallet BAT toevoegt, hoef je dit uiteraard niet meer zelf te doen.

0x0D8775F648430679A709E98d2b0Cb6250d2887EF is het contract adres, check ook https://etherscan.io/token/BAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 00:29

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Hoe doen jullie dat in POLO?
ik wil DGB's kopen maar het gaat snel alleen wordt de ASK price niet automatisch aangepast?
Je moet echt refreshen?

Bij Bitstamp werkt het iets leuker en autoupdate van ask/buy.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Rannasha schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:45:
[...]

[...]

Thx.

[...]

Ik heb nooit mijn seed getest. Kan dit offline met een wallet getest worden? Als ik het dan test dan het liefst op een airgapped pc, er staat nu toch voor een aardig kapitaal aan coins op.

Is trouwens elke seed totaal uniek? Zit zeg maar in je seed jouw public en private key verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

[afbeelding]
Nou ik herken je helemaal hoor. Heb wat geinvesteerd in BTC, LTC, XRP enkele weken geleden. ETH aankoop met fiat afgelopen week op zijn top getriggerd (206E) en hangt al de hele week rond de 200E niks te doen :(

LTC staat iets boven aankoop en gebeurt verder niets mee. Van XRP heb ik klein pumpje meekregen, maar het geinvesteerde bedrag is klein en verder stijgt ie niet echt. Met afgrijzen de stijgingen zitten bekijken van STRAT, WAVES en vandaag ook nog eens XVG, DGB en SC. Mijn plan was gisteren om de ETH en LTC daarnaartoe om te zetten, maar de transfer naar Bittrex ging niet soepel en er staat nog een helpticket open.

Enfin, vandaag wel lekker in de zon gefietst, is ook wat waard :+ 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
GrazendeKoe schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:03:
[...]

Ik heb nooit mijn seed getest. Kan dit offline met een wallet getest worden? Als ik het dan test dan het liefst op een airgapped pc, er staat nu toch voor een aardig kapitaal aan coins op.
Het idee is dat je het principe van het seed-herstellen test. Dat doe je door eerst een heel klein bedrag op het adres van de Nano S te zetten en dit vervolgens te herstellen in een andere wallet. Als je de coins daar terugziet, dan werkt het. Vervolgens kun je de Nano S resetten en een nieuwe seed laten maken voor het echte werk.

Als je al coins op de Nano S hebt staan, dan zou je de volgende webpagina kunnen gebruiken:
https://www.ledgerwallet.com/support/bip39-standalone.html

Deze sla je op en kopieer je via een USB stick naar je airgapped machine. Deze pagina bevat een javascript implementatie van het algoritme waarmee keys worden gegenereerd. Je genereert hiermee vanuit je seed een aantal adressen en je controleert dat dit de adressen zijn die bij je coins horen (bijvoorbeeld door ze op te zoeken in een block explorer).
Is trouwens elke seed totaal uniek? Zit zeg maar in je seed jouw public en private key verwerkt?
Iedere seed is uniek. Een seed is het beginpunt om een reeks private keys mee te genereren. Vanuit de private key wordt middels een wiskundige functie die niet omkeerbaar is de public key berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: ik heb een foutje gemaakt bij het kopen van ARDR en heb mijn coins dus niet ontvangen :-(. Nu moet ik de transaction Hash opgeven. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan achterhalen? Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:19:
Vraagje: ik heb een foutje gemaakt bij het kopen van ARDR en heb mijn coins dus niet ontvangen :-(. Nu moet ik de transaction Hash opgeven. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan achterhalen? Thx
Details van je aankoop bevat deze normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 09:22
multipasser schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:54:
Hoe doen jullie dat in POLO?
ik wil DGB's kopen maar het gaat snel alleen wordt de ASK price niet automatisch aangepast?
Je moet echt refreshen?

Bij Bitstamp werkt het iets leuker en autoupdate van ask/buy.
Ik had daar ook last van. Maar ik zie dat de website title wel snel wordt aangepast. Dus dan hoef je niet per se te refreshen en kun je daar naar kijken. Het is iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de transction via Litebit gedaan maar zie wel het receiving adres staan. als ik daar op klik kom ik op myNXT.info uit. Daar zie ik o.a een account numeric staan maar of dit de hash is, geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Rannasha schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:18:
[...]

Het idee is dat je het principe van het seed-herstellen test. Dat doe je door eerst een heel klein bedrag op het adres van de Nano S te zetten en dit vervolgens te herstellen in een andere wallet. Als je de coins daar terugziet, dan werkt het. Vervolgens kun je de Nano S resetten en een nieuwe seed laten maken voor het echte werk.

Als je al coins op de Nano S hebt staan, dan zou je de volgende webpagina kunnen gebruiken:
https://www.ledgerwallet.com/support/bip39-standalone.html

Deze sla je op en kopieer je via een USB stick naar je airgapped machine. Deze pagina bevat een javascript implementatie van het algoritme waarmee keys worden gegenereerd. Je genereert hiermee vanuit je seed een aantal adressen en je controleert dat dit de adressen zijn die bij je coins horen (bijvoorbeeld door ze op te zoeken in een block explorer).

[...]

Iedere seed is uniek. Een seed is het beginpunt om een reeks private keys mee te genereren. Vanuit de private key wordt middels een wiskundige functie die niet omkeerbaar is de public key berekend.
Thanks ik snap 'm. Hoewel de kan natuurlijk vrij klein is dat je de pech hebt dat je seed 't niet doet..

Vraag ik me wel weer af: je zegt dat vanuit je seed de private keys worden gegenereerd en vanuit private keys je public key. Makes sense. Maar als je je ledger reset krijg je dus een nieuwe seed en dan toch ook weer nieuwe private en public key? Dan weet je toch opnieuw weer niet of je seed gaat werken want alle drie de zaken zijn nieuw na reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Pff, LTC's omgezet en lang liggen wachten om DGB in dip te kopen.
En dan vliegt die ineens weer 3 groene blokken de hoogte in.
14150 stuks binnen, 2 minuten ervoor was het nog 15200.

Nu hopen dat er weer niet een mega dip koopt.
Zoals elke keer gebeurt als ik iets koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 09:01

BzR

multipasser schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:34:

Kan je dat dan ook delen zodat wij hier rekening mee kunnen houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:34:
Pff, LTC's omgezet en lang liggen wachten om DGB in dip te kopen.
En dan vliegt die ineens weer 3 groene blokken de hoogte in.
14150 stuks binnen, 2 minuten ervoor was het nog 15200.

Tja, als je een coin gaat kopen die dit jaar x50 is gegaan en vandaag +80%, dan vraag je er ook wel een beetje om hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
GrazendeKoe schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:25:
[...]

Vraag ik me wel weer af: je zegt dat vanuit je seed de private keys worden gegenereerd en vanuit private keys je public key. Makes sense. Maar als je je ledger reset krijg je dus een nieuwe seed en dan toch ook weer nieuwe private en public key? Dan weet je toch opnieuw weer niet of je seed gaat werken want alle drie de zaken zijn nieuw na reset?
Ja, dat klopt. Na een reset heb je een volledig nieuwe set keys. Dus de enige manier om je huidige seed te testen is op een ander apparaat. Maar het doel van het testen is voor een groot deel ook het vertrouwd raken met het herstel-proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
Stratis krijgt vanavond harde klappen. Hoe goed het vandaag omhoog ging, zo snel gaat het weer naar beneden. Interessant hoe dit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een waves wallet ??

Zitten op miraculeuze wijze ineens RiptoBux in mijn wallet. En heb die niet gekocht.
Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

UrbanSnEAky schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:49:
Stratis krijgt vanavond harde klappen. Hoe goed het vandaag omhoog ging, zo snel gaat het weer naar beneden. Interessant hoe dit gaat.
Stond gisteren op 5 euro hoor. Nu nog op 8,60...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
JPS schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:52:
[...]

Stond gisteren op 5 euro hoor. Nu nog op 8,60...
Dat klopt, maar het heeft boven 10€ gestaan vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickr92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:32
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:51:

Zitten op miraculeuze wijze ineens RiptoBux in mijn wallet. En heb die niet gekocht.
Iemand een idee ?
Ik ken deze coin zelf niet, maar het lijkt er op dat je deze hebt ontvangen vanwege het feit dat je dus Waves in je wallet had zitten. Zo is dit bijvoorbeeld ook gegaan met Lumens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:51:

Iemand een idee ?
Groot voordeel van een Wave wallet. Je krijgt af en toe airdrops. :)

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
UrbanSnEAky schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:54:
[...]

Is gisteren ook heel even 15% gezakt (8.3 naar 7-ish). Atm -14% sinds de piek eerder vandaag (10.45 naar 9 daarnet). Dus op zich niets nieuws, maar ik hou ook m'n hart vast :)

[ Voor 9% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 03-06-2017 21:58 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
Zhou schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:55:
[...]

Groot voordeel van een Wave wallet. Je krijgt af en toe airdrops. :)
Die ook iets waard zijn of is het rommel die ze niet aan de straatstenen kwijt raken? :P

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Zo is dit bijvoorbeeld ook gegaan met Lumens
Over Lumens gesproken, als je hun wallet download krijg je zomaar 100 XLM cadeau. Tenminste dat is bij mij gebeurd. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Die ook iets waard zijn of is het rommel die ze niet aan de straatstenen kwijt raken? :P
Helaas, meestal alleen maar shitcoins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:44
Iemand nog ideeen over ETH? ik denk dat hij weer support krijg rond de 0.076 ETH / BTC of toch lager.. :9

[ Voor 10% gewijzigd door FNale op 03-06-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roomkaasje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 11:13
Rannasha schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:51:
[...]

Ja, een firmware update reset het apparaat. Dat moet je dus alleen doen als je de backup-seed tot je beschikking hebt.
Dit is vanaf 1.3 toch niet meer het geval? Of lees ik dit nu verkeerd?
https://blog.ledger.co/a-...1-3-features-b92c939e7c9f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

UrbanSnEAky schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:54:
[...]

"Harde klappen" valt dus wel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ChrisdeW schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:06:
Iemand nog ideeen over ETH? ik denk dat hij weer support krijg rond de 0.076 ETH / BTC of toch lager.. :9
Ik denk dat mensen die ETH hebben heel erg blij mogen zijn. Ik vind het opvallend stabiel op deze hoogte. Als je kijkt wat er in een paar maanden gebeurt is ben ik eigenlijk wat verbaast dat het op deze hoogste stabiel blijft. Er zal ook vast wel weer een punt komen dat ie lekker omhoog gaat naar 250 ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:08:
[...]

1m ?!?!?!?
"If you watch every tick, you'll trade like a dick"
Zeg @Verwijderd, hadden we op 21 maart niet afgesproken dat je mijn posts zou negeren? Of is die overeenkomst verlopen?

Anyway, deze dick rijdt volgend jaar in een Tesla 3. De reactie was aan @carebaer, een trading newbie geloof ik, die voor het eerst op genoemde lompe site komt, zodat hij direct ziet waar het screenshot vandaan komt waar hij een vraag over stelde, en zich niet - eventueel - zou afvragen waarom de grafiek op die site er anders uit ziet dan op het screenshot. Dat heet anticiperen en dat zouden meer mensen moeten doen.
GrazendeKoe schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:19:
[...]

Precies andersom! :)
Maar dat is de wisful-thinking prijs. Er zitten ook sell orders bij met belachelijke prijzen.

[ Voor 20% gewijzigd door Sando op 03-06-2017 22:18 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

JPS schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:08:
[...]

"Harde klappen" valt dus wel mee...
En als ze wel komen koop ik er een paar. Ik geloof er wel in dan de echte stijging nog moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:44
PilatuS schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:10:
[...]

Ik denk dat mensen die ETH hebben heel erg blij mogen zijn. Ik vind het opvallend stabiel op deze hoogte. Als je kijkt wat er in een paar maanden gebeurt is ben ik eigenlijk wat verbaast dat het op deze hoogste stabiel blijft. Er zal ook vast wel weer een punt komen dat ie lekker omhoog gaat naar 250 ofzo.
Dat sowieso ETH is soms geen peil om te trekken van mij mag die weer omhoog :)
Maar zit te denken om erbij te kopen als die de 0.076 hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
crazyheinz schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:35:
Iemand die in storj heeft geïnvesteerd? Ben er over aan het lezen en ziet er toch wel heel interessant uit.
Volgens mij zijn de meeste White Papers van de verschillende coins wel interessant, de vraag is of zoiets aanslaat bij het grote publiek.
Cassius schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:52:
Waarom staan buy orders en sell orders los van elkaar en waarom wordt welke genoteerd in de order history eigenlijk?

Ik bedoel ... iedere buy is ook een sell. Maar iedere sell is ook een buy. Wat maakt dat het ene de boeken in gaat als een buy en de andere als een sell?
Dit heeft te maken met wie de order als eerste in het boek zet. (maker)
Alleen order die op marktwaarde gedaan worden zullen in het orderboek komen. (taker)

[ Voor 43% gewijzigd door Ernemmer op 03-06-2017 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Even een noob vraag. Ik ben niet zo geinteresseert in Bitcoin maar ik wil wat andere dingen kopen. Het lijkt nu alleen niet zo handig om een Bitcoin in een wallet te hebben en totdat ik daadwerkelijk een andere currency koop gezien Bitcoin klijkt te pieken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:12:
[...]

Zeg @Verwijderd, hadden we op 21 maart niet afgesproken dat je mijn posts zou negeren? Of is die overeenkomst verlopen?

Anyway, deze dick rijdt volgend jaar in een Tesla 3. De reactie was aan @carebaer, een trading newbie geloof ik, die voor het eerst op genoemde lompe site komt, zodat hij direct ziet waar het screenshot vandaan komt waar hij een vraag over stelde, en zich niet - eventueel - zou afvragen waarom de grafiek op die site er anders uit ziet dan op het screenshot. Dat heet anticiperen en dat zouden meer mensen moeten doen.
Ik zou een heel a4-tje vol kunnen schrijven (sommigen schrijven er boeken over) over de psychologie in trading. Ik dacht dat die oneliner de lading ook wel dekte en dat je het wel zou snappen, kennelijk niet want je geeft een nieuwkomer juist het verkeerde advies door een chart op 1m te zetten.
Als er iets is waardoor je verkeerde beslissingen neemt, is het wel om op de 1m te gaan zitten gluren. Een ervaren trader zou er op kunnen scalpen (mits de tradingsite niet weer eens lagged) maar een nieuwkomer wordt er helemaal kieriewierie van.

Mijn nederige excuses dat ik je post niet genegeerd heb, maar ik vond om zó dommig dat ik er wel op moest reageren.
Wees gerust ik zal je weer negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
TheBorg schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:24:
Even een noob vraag. Ik ben niet zo geinteresseert in Bitcoin maar ik wil wat andere dingen kopen. Het lijkt nu alleen niet zo handig om een Bitcoin in een wallet te hebben en totdat ik daadwerkelijk een andere currency koop gezien Bitcoin klijkt te pieken...
En je vraag is ? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

crazyheinz schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:35:
Ik heb een poosje Storj gehost voor de lol (dus niet handelen maar verdienen) maar het schiet zo niet op voordat je iets uitbetaalt krijgt - omdat iedereen belachelijke hoeveelheden bestanden in de cloud opslaat maar nooit opvraagt - dat ik Storj als currency om in te investeren iets kanslozer vond dan voorheen.

Volgens mij is Sia net Storj maar dan cooler en eerlijker (qua incentives). Je krijgt voor je storage contract betaald (als hosting provider) of de files nu worden opgevraagt of niet.

MaidSafe is nog cooler. Het is een soort anoniem-by-design internet naast het huidige internet. Het is alleen nog niet af.

Daarom lijkt Sia mij een goede hold-investering, en MaidSafe een mogelijk goede hold-investering. Ik heb tijdelijk gedevt met hun alpha launcher en ze zijn goed bezig. Maar, omdat ze al erg lang bezig zijn, zijn ze een soort Duke Nukem Forever. Als je te lang moet holden kan je net zo goed iets holden wat wat rapper gaat.

Mijn op ervaring gebaseerd gevoel.

Excuses @carebaer je mag de grafiek niet op 1m zetten krijg ik door van @Verwijderd, die op 27 maart in een 5 paragrafen tellend proza wereldkundig heeft gemaakt nooit zelf rijk te zijn geworden van zijn adviezen aan anderen en daarom besloot te stoppen met traden en het in de gaten houden van de koersen, en zich sindsdien slechts nog bezig houdt met hautaine adviezen.

Verder gaf ik alleen aan hoe je exact die grafiek op het scherm kon krijgen, het was geen advies. Alles wat je doet is op eigen risico. Daytraden en holden zijn aparte vakken.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Toch even een nadenkertje wat bijv. opgaat voor de hedendaagse aandelenhandel , wanneer iedere noob instapt en het zelfs onderwerp van gesprek wordt op verjaardagen..
Dan komt de bubble eraan.
http://www.investopedia.com/terms/b/bubble.asp

Is dat nu ook van toepassing op de cryptocurrencys :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:00

Secsytime

Automagisch

RaptorXS schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:45:
Toch even een nadenkertje wat bijv. opgaat voor de hedendaagse aandelenhandel , wanneer iedere noob instapt en het zelfs onderwerp van gesprek wordt op verjaardagen..

Zoek even in het topic, dit is meermaals besproken. Beetje moeite doen de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezocht, hulp nodig bij importeren van Funds op digibyte gaming wallet naar core wallet of richting exchange.

5000 digibyte beloning.

23;56 > Reeds goede hulp ontvangen. Thnks

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2017 23:56 . Reden: geen hulp meer nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Dat er een hoop altcoins gaan klappen is eigenlijk wel zeker. Toen de BTC in 2013 een bubble had waren er ook altcoins waarvan een groot deel nu dood is. De BTC heeft heeft het uiteindelijk overleeft en ik twijfel er niet aan dat dit nu ook zo zal gaan. Dat EHT het overleeft ben ik inmiddels ook wel van overtuigt. Dan blijven er nog heel veel andere coins over waarvan een deel het vast zal redden maar het grootste deel ook dood zal gaan. Dood gaan als in 90+% er af in een paar dagen of weken tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
PilatuS schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:49:
[...]

Dat er een hoop altcoins gaan klappen is eigenlijk wel zeker. Toen de BTC in 2013 een bubble had waren er ook altcoins waarvan een groot deel nu dood is. De BTC heeft heeft het uiteindelijk overleeft en ik twijfel er niet aan dat dit nu ook zo zal gaan. Dat EHT het overleeft ben ik inmiddels ook wel van overtuigt. Dan blijven er nog heel veel andere coins over waarvan een deel het vast zal redden maar het grootste deel ook dood zal gaan. Dood gaan als in 90+% er af in een paar dagen of weken tijd.
Klopt helemaal, het was ook bijna een retorische vraag van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenRos
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-07-2021
DGB lijkt een dipje te gaan maken.. maar goed dat ik alles net heb weggedaan met een aardige +60% t.o.v. vanmorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online

Soms is het een bubble, soms was het een bubble die een aantal jaar later toch weer op het oude niveau kwam (woningmarkt), of het leek een bubble maar stijgt al 20 jaar gestaag door (mobiele telefonie). Je kan het van tevoren niet weten, of iets echt aanslaat bij het grote publiek.
Pagina: 1 ... 15 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks.
Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon verwijderd, sancties volgen bij herhaling.

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).