Oude topics automatisch sluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Met enige regelmaat zie je topics als deze, die al jaren inactief zijn (in dit geval sinds 2001) en waar op een goeie dag weer in gepost wordt, meestal door iemand die niet door heeft dat ie in een heel oud topic post, of iemand die gewoon geen zin heeft om een eigen topic te openen. Meestal wordt het topic dan alsnog door een mod gesloten.

Waarom kan een topic na (bijvoorbeeld) een jaar (of twee) niet automatisch op slot gaan zodat het alleen in overleg met een modje weer geactiveerd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:43

P_Tingen

omdat het KAN

Hear, hear!
Ik heb dit een tijdje geleden ook gevraagd (Inactieve topics automatisch sluiten na x tijd) maar helaas .....

OT: ik heb de indruk dat er mensen bezig zijn om kampioen topic-kicker te worden. Een kick van meer dan 15 jaar .....

[ Voor 31% gewijzigd door P_Tingen op 23-05-2017 21:20 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Beter is om een tweede bevestiging te vragen om een oud topic omhoog te halen, met daartussen een wachttijd van 20 seconden. ;)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

P_Tingen schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:19:
Hear, hear!
Ik heb dit een tijdje geleden ook gevraagd (Inactieve topics automatisch sluiten na x tijd) maar helaas .....
En volgens mij wordt er twee keer een reden gegeven waarom die optie geen voorkeur heeft ;)

Maar laten we wel wezen: Hoe groot is dit probleem? Heel af en toe komt een oud topic naar boven, die wordt snel genoeg (volgens mij?) op slot gezet. Het houdt de optie voor maatwerk open en het is bijna geen werk voor de mods.... Wat mij betreft is er geen probleem, of in GC zijn de necro-kicks dermate zeldzaam dat ik het probleem onderschat, dat kan ook :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik weet niet of het handig is de hele discussie opnieuw te voeren, maar ik heb zeker 1x per week dat ik een
dood topic zit te lezen voordat ik doorheb dat het echt dood is. En dat is behoorlijk frustrerend.

In het topic dat ik linkte zijn de voors en tegens besproken. Wat ik zie is dat in ieder geval niet alle moderators op de "laat maar open" lijn zitten. Dit issue wordt vaker gemeld. Is het een idee om dit eens in zo'n community-pick te gooien die jullie de tweakers af en toe voorleggen over leuke nieuwe features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het nadeel van topics automatisch sluiten is dat gesloten topics lager in de Google Ranking komt te staan. Bij goede vraag-topics is dit niet gewenst.

Het automatisch sluiten van topics is daarmee dus niet handig.
naitsoezn schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:28:
Heel af en toe komt een oud topic naar boven, die wordt snel genoeg (volgens mij?) op slot gezet.
Meestal gaan die topics op slot. Maar officieel is dit dus niet de bedoeling. (zie hierboven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Is het dan handig iets anders te bedenken waarmee je kunt voorkomen dat iemand iets plaatst in een topic? Het topic staat dan 'technisch' gezien niet op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

rens-br schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:11:
Het nadeel van topics automatisch sluiten is dat gesloten topics lager in de Google Ranking komt te staan. Bij goede vraag-topics is dit niet gewenst.

Het automatisch sluiten van topics is daarmee dus niet handig.
Wat ik van @Kees begreep is het niet de Google ranking, maar de search van de site hier. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Dan hebben jullie het al helemáál in eigen hand

Waar wachten jullie nog op? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Hero of Time schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:21:
Wat ik van @Kees begreep is het niet de Google ranking, maar de search van de site hier. ;)
Dat is ook nog een mogelijkheid. Ik had zoiets in ieder geval ooit gelezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:34

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Beter is het om de reactiemogelijkheden gewoon uit te schakelen voor members zonder het topic te sluiten als er een tijdlang niet in is gereageert. Of dat eenvoudiger is dan topics sluiten + search aanpassen weet ik niet, dat weet @crisp vast wel ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Kees schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:33:
Beter is het om de reactiemogelijkheden gewoon uit te schakelen voor members zonder het topic te sluiten als er een tijdlang niet in is gereageert. Of dat eenvoudiger is dan topics sluiten + search aanpassen weet ik niet, dat weet @crisp vast wel ;)
Dit klinkt me als muziek in de oren. Wellicht dan eronder zetten dat het topic weer 'open' kan door een topic report te sturen naar de moderator. Zo kunnen topics die echt een doorstart verdienen dat ook krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Beter is het om de reactiemogelijkheden gewoon uit te schakelen voor members zonder het topic te sluiten als er een tijdlang niet in is gereageerd.
Maar dan lijkt mij dat wel alleen maar handig bij vraag-topics. Bij de Discussie (ervaringen & Discussie e.d.) topics zou ik de reactie mogelijkheid wel open houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

rens-br schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:42:
[...]
Maar dan lijkt mij dat wel alleen maar handig bij vraag-topics. Bij de Discussie (ervaringen & Discussie e.d.) topics zou ik de reactie mogelijkheid wel open houden.
Hoe scherp wordt er bij een topic aangegeven wat het is? Ik moet bekennen dat ik zelf eigenlijk nooit niet altijd kijk naar wat voor soort topic ik aanmaak. Standaard staat het op 'discussie' dus ik denk dat er veel discussietopics zijn waar feitelijk iets gevraagd wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

P_Tingen schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:48:
Hoe scherp wordt er bij een topic aangegeven wat het is?
In mijn sectie gaat het de laatste paar maanden steeds beter. Maar mocht ik een topic zien welke een vraag is ipv. discussie veranderd ik het altijd gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

crisp

Devver

Pixelated

Mijn mening is dat slotjes alleen voor slechte topics gebruikt zouden moeten worden. Voor de rest zou het uitschakelen van de reply-mogelijkheid + optie voor mods om dit weer aan te zetten een veel betere oplossing zijn, zowel technisch als praktisch.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

P_Tingen schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:39:
[...]

Dit klinkt me als muziek in de oren. Wellicht dan eronder zetten dat het topic weer 'open' kan door een topic report te sturen naar de moderator. Zo kunnen topics die echt een doorstart verdienen dat ook krijgen.
Een oud topic een doorstart laten maken moet een heel, heel goede reden hebben om weer in te reageren ipv een nieuw topic te openen en refereren naar het oude topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Hero of Time schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:48:
Een oud topic een doorstart laten maken moet een heel, heel goede reden hebben om weer in te reageren ipv een nieuw topic te openen en refereren naar het oude topic.
Het hangt natuurlijk van het termijn af dat de reactie mogelijkheid automatisch verdwijnt. Maar bij de Ervaringen & Discussie topics komt het best vaak voor dat het topic na 4 maanden ~ 1 jaar weer actief wordt, doordat er bijv. een update uitgebracht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topics van < 1 jaar oud vind ik niet zo'n probleem, maar het topic waar TS naar refereert werd ruim 15 jaar omhoog geschopt.

Nu wordt na 2 weken de reply-box verborgen. Misschien een extra bevestiging vragen bij een reply na 3 maanden van topic-inactiviteit en de reply box helemaal uitschakelen na een jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:32

MsG

Forumzwerver

Juist bij een kennisbank als Tweakers zou ik het zonde vinden als oude topics a la reddit op slot worden gezet. Heel vaak, omdat de ene Tweaker een product soms jaren eerder koopt dan een ander, krijg je na een hele tijd soms mensen die willen kunnen inhaken op een bepaald probleem in een topic. Als je dan een nieuw topic start wordt dat soms weer minder zichtbaar dan gewoon reageren op bestaande posts.

Het is overigens de laatste tijd wel schering en inslag met reageren op oude topics. Misschien moeten de zoekresultaten wat onderhanden worden genomen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

MsG schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:25:
Juist bij een kennisbank als Tweakers zou ik het zonde vinden als oude topics a la reddit op slot worden gezet. Heel vaak, omdat de ene Tweaker een product soms jaren eerder koopt dan een ander, krijg je na een hele tijd soms mensen die willen kunnen inhaken op een bepaald probleem in een topic. Als je dan een nieuw topic start wordt dat soms weer minder zichtbaar dan gewoon reageren op bestaande posts.
Daarom was mijn voorstel ook om wel een optie te hebben een topic te heropenen.
Het is overigens de laatste tijd wel schering en inslag met reageren op oude topics. Misschien moeten de zoekresultaten wat onderhanden worden genomen?
En daarom zou ik het graag willen ontmoedigen in oude topics te posten, ik zie vaker onnodige kicks dan nuttige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

En waarom zou de onwetende oude-topic-kicker die nu ook al de meldingen negeert dat het topic oud is de optie tot het opnieuw openen van een topic niet óók gebruiken? Hoe zie je dat praktisch voor je.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

rens-br schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:06:
[...]

Het hangt natuurlijk van het termijn af dat de reactie mogelijkheid automatisch verdwijnt. Maar bij de Ervaringen & Discussie topics komt het best vaak voor dat het topic na 4 maanden ~ 1 jaar weer actief wordt, doordat er bijv. een update uitgebracht wordt.
Als het een relatief korte tijd is, zoals als voorbeeld werd aangegeven minder dan een jaar, dan is dat niet zo'n probleem. Het gaat juist om hele oude, of ook wel antieke, topics waar het beter is een nieuwe voor aan te maken en een referentie naar de koe maken, ipv die uit de sloot te halen. ;)
MsG schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:25:
Het hele probleem met reageren in een oud topic is dat het hele topic dan omhoog komt en men niet altijd naar de datum kijkt van de posts. Resultaat: er wordt gereageerd op posts van >10 jaar geleden omdat een of andere onverlaat een vergelijkbaar issue heeft of een nieuwe oplossing plaatst voor een issue dat niet meer relevant is. Dat wordt enorm rommelig en wil je gewoon voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Is dat niet veel beter cosmetisch danwel ontwerptechnisch op te lossen? Blijkbaar voldoet het subtiele rode kleurtje nu niet afdoende. Om voor die enkele onnodige kick het voor iedereen op slot te zetten vind ik een groot compromis. Het onnodig kicken van een dood topic lijkt in absolute zin wel diverse keren voor te komen, maar in relatie tot het geheel van kicken vraag ik me af of het procentueel echt zo vaak gebeurt dat het een probleem vormt.

Ik voorzie een enorme workload-verhoging als een modje elke keer een wat ouder topic moet activeren, terwijl er anders vaak genoeg zonder tussenkomst van hogerhand een nuttige kick was ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

MsG schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:00:
En waarom zou de onwetende oude-topic-kicker die nu ook al de meldingen negeert dat het topic oud is de optie tot het opnieuw openen van een topic niet óók gebruiken? Hoe zie je dat praktisch voor je.
Omdat de onwetende, oude-topic-kicker, die nu ook al de meldingen negeert dat het topic oud is, dan een mod moet VRAGEN het topic te heropenen en die kan het simpelweg weigeren.

Om de workload voor mods te verminderen, zou je voor antieke topics kunnen opteren voor een systeem waarbij je nog steeds kan reageren, maar waarbij je bijdrage wordt tegengehouden (en dus voor andere bezoekers onzichtbaar is). De mod zou dan een alert moeten krijgen waarop het topic weer vrijgegeven kan worden. Wel wat ingewikkelder om te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat verandert de workload toch weinig? In plaats van dat hij een bericht moet lezen omtrent het weer openen van een topic, moet hij nu een post lezen en die waarderen op relevantie voor het topic en die wel of niet goedkeuren.

Nu zou je dus alle stroom aan oude topickicks tegenhouden en handmatig laten goedkeuren voor die enkele (in relatieve zin) foute kicks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

MsG schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:08:
Nu zou je dus alle stroom aan oude topickicks tegenhouden en handmatig laten goedkeuren voor die enkele (in relatieve zin) foute kicks?
Het zou leuk zijn om eens een analyse te doen, maar volgens mij zijn er meer foute dan goede kicks. Hoe vaak zie je een kick van > 1 jaar die nuttig is? Ik niet vaak.

Overigens verwacht ik dat er een remmende werking uit zal gaan van het moeten aanvragen van een heropening. De argeloze tweakert die per ongeluk een topic probeert te kicken, ziet nu wat hij aan het doen is.

(waar is @downtime gebleven eigenlijk?)

[ Voor 4% gewijzigd door P_Tingen op 24-05-2017 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
P_Tingen schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:12:
[...]

:)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

P_Tingen schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:12:
[...]

Het zou leuk zijn om eens een analyse te doen, maar volgens mij zijn er meer foute dan goede kicks. Hoe vaak zie je een kick van > 1 jaar die nuttig is? Ik niet vaak.

Overigens verwacht ik dat er een remmende werking uit zal gaan van het moeten aanvragen van een heropening. De argeloze tweakert die per ongeluk een topic probeert te kicken, ziet nu wat hij aan het doen is.

Ja en die remmende werking is maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt positief of negatief. Je krijgt ook wellicht weer losse topics die anders meer samenhangend in één bepaald topic hadden gekund.

We kunnen beide onze anekdotische bewijzen uit de kast trekken voor de frequentie van nuttige versus nutteloze topickicks, maar beiden hebben we niet de ruwe cijfers. Zonder die gegevens is ook lastig in te schatten of het nou echt een probleem is, of iets wat gewoon wat opvalt.

Ik denk dat het rode kleurtje en de topicwaarschuwing wel duidelijker in beeld kunnen. Of wellicht een greyed out submit-knop, dat je eerst een vinkje moet zetten bij "ik begrijp dat dit een oud topic is" oid.

[ Voor 28% gewijzigd door MsG op 24-05-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Voor de "vraagtopics" profileerde GoT zich als een discussieforum. Discussies verlopen niet, terwijl automatische slotjes recht tegen dat principe indruisen. Ik zeg: niet doen.

Sowieso gaat elke gekozen oplossing ontwikkeltijd kosten, en is het dat echt waard? Wat is "enige regelmaat", eens in de twee dagen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

MsG schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:28:
[...]
Ik denk dat het rode kleurtje en de topicwaarschuwing wel duidelijker in beeld kunnen. Of wellicht een greyed out submit-knop, dat je eerst een vinkje moet zetten bij "ik begrijp dat dit een oud topic is" oid.
Een extra vinkje voor topics > 1 jaar zou inderdaad ook een low-tech mogelijkheid zijn. Zou best eens kunnen helpen en zou - denk ik - relatief weinig moeite en tijd kosten om te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:31:
Voor de "vraagtopics" profileerde GoT zich als een discussieforum. Discussies verlopen niet, terwijl automatische slotjes recht tegen dat principe indruisen. Ik zeg: niet doen.
Ook discussies hebben vaak een beperkte levensduur. Hoe waardevol is een topic over Manchester-Ajax over 10 jaar nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

downtime schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:36:
[...]

Ook discussies hebben vaak een beperkte levensduur. Hoe waardevol is een topic over Manchester-Ajax over 10 jaar nog?
Je noemt nu net een topic die uitkomt voor je punt ;-). En hoe vaak zal zo'n topic onnodig gekickt worden omdat iemand een probleem ergens mee heeft. Ik denk dat het merendeel van GoT toch echt over computer-gerelateerde meuk gaat. Als je dan kijkt naar een model als dit: Afbeeldingslocatie: http://cdn.free-power-point-templates.com/articles/wp-content/uploads/2013/07/new-product-diffusion-model-diagram-ppt.jpg

Dan zitten er vaak genoeg behoorlijk wat jaren tussen iemand die product X heeft gekocht toen het net een dag op de markt was en de late Tweaker die het product na zijn End of Life status een keer bij een voordeelshop in de budgetbak vindt. Terwijl die soms dezelfde problematiek van een bepaald product meemaken. Sterker nog, ik zit zelf regelmatig in de ietwat late groep en heb zo regelmatig oudere topics aangeboord omdat ik op een probleem stuitte waar een early adopter-tweaker al jaren eerder wat over schreef in een topic.

[ Voor 4% gewijzigd door MsG op 24-05-2017 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

crisp schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:32:
[...]

Mijn mening is dat slotjes alleen voor slechte topics gebruikt zouden moeten worden. Voor de rest zou het uitschakelen van de reply-mogelijkheid + optie voor mods om dit weer aan te zetten een veel betere oplossing zijn, zowel technisch als praktisch.
Dan hoop ik dat dit forum specifiek gaat worden, als de feature gebouwd gaat worden. Want in de HK wordt er soms wel eens ( O-) ) een oud topic omhoog gehaald die niet altijd actueel hoeft te zijn.

Persoonlijk zie ik liever een cosmetische aanpassing met een duidelijkere melding. Desnoods met een alert in Tweakers-stijl als je op de 'Reageer' link drukt.

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 24-05-2017 16:25 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:23:
[...]

Dan hoop ik dat dit forum specifiek gaat worden, als de feature gebouwd gaat worden. Want in de HK wordt er soms wel eens ( O-) ) een oud topic omhoog gehaald die niet altijd actueel hoeft te zijn.

Persoonlijk zie ik liever een cosmetische aanpassing met een duidelijkere melding. Desnoods met een alert in Tweakers-stijl als je op de 'Reageer' link drukt.
Er staat nu ook al een melding bij oude topics. Hoe zal een cosmetische aanpassing ervoor zorgen dat die niet alsnog genegeerd wordt?

Overigens vind ik dit geen nijpend probleem. Het komt volgens mij relatief weinig voor dat oude topics onterecht gekicked worden, en als het gebeurd dan valt het ook direct op.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

crisp schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:38:
[...]

Er staat nu ook al een melding bij oude topics. Hoe zal een cosmetische aanpassing ervoor zorgen dat die niet alsnog genegeerd wordt?

Overigens vind ik dit geen nijpend probleem. Het komt volgens mij relatief weinig voor dat oude topics onterecht gekicked worden, en als het gebeurd dan valt het ook direct op.
Ik vind die plek echt zeer onopvallend, vraag me echt af hoeveel mensen dat gezien hebben voordat ze alsnog ineens hun probleem dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Hop! En weer een dood topic gereanimeerd: Hoe losse EML mails toevoegen aan DBX- of PST-bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

Ik ben voor de mogelijkheid weg te halen om te reageren bij een topic dat al >1 jaar inactief is.

Actieve tweakers kunnen dan reageer mogelijkheden bij een topic aanvragen aan een mod (al vraag ik mij af hoevaak dat voor komt).

En nieuwe tweakers worden gedwongen een eigen topic aan te maken. Waar een bepaalde bijdrage van de tweaker in de openingspost verwacht kan worden. Wat de kwaliteit van het probleem oplossen ten goede komt.

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb het idee dat de 'kickers' vaak nieuwelingen zijn die < 10 posts hebben. Is het niet handig om die beperking te maken voor deze partij? De actieveren starten namelijk wel een nieuw topic.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

En een half uurtje later gesloten door een mod. Ik vraag me dus nog steeds af of dit wel een dusdanig groot probleem is dat dat een technische oplossing vereist?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook een goed idee om de reactiemogelijkheid na een jaar inactief te sluiten. En ik vind idd dat een mod dan opnieuw deze moet kunnen openen. Ook lijkt het me handig dat bv de topic starter altijd het topic zou moeten kunnen hervatten.

Je hebt bv een topic waarin een TS om hulp vraagt met iets wat een paar jaar kan duren (bv een relatieprobleem) dan zou hij na een paar jaar opzich best een update / ervaring kunnen geven. Misschien dat de TS dan ook kan opgeven of het topic verder moet gaan / of niet. (enkel in dergelijke gevallen)

En juist het sluiten wat er nu gebeurt zorgt ervoor dat zulke topics moeilijker vindbaar worden. Waar een dergelijk deels geautomatiseerd systeem de waarde van een oud topic niet verminderd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2017 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

crisp schreef op maandag 29 mei 2017 @ 07:32:
[...]
En een half uurtje later gesloten door een mod. Ik vraag me dus nog steeds af of dit wel een dusdanig groot probleem is dat dat een technische oplossing vereist?
Ik lees de artikelen via RSS en deze verscheen dus netjes in mijn lijst. En misschien ben ik onnozel, maar ik heb dus wéér zitten lezen tot aan de melding dat het probleem waarschijnlijk na 12 jaar wel opgelost is.

Het probleem is niet opgelost door een topic te sluiten. Het probleem is namelijk niet dat het topic OPEN is, maar dat er in gereageerd wordt, waardoor het weer naar boven drijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

P_Tingen schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:02:
[...]

Ik lees de artikelen via RSS en deze verscheen dus netjes in mijn lijst. En misschien ben ik onnozel, maar ik heb dus wéér zitten lezen tot aan de melding dat het probleem waarschijnlijk na 12 jaar wel opgelost is.

Het probleem is niet opgelost door een topic te sluiten. Het probleem is namelijk niet dat het topic OPEN is, maar dat er in gereageerd wordt, waardoor het weer naar boven drijft.
Maar hoe vaak komt dat (in jouw beleving) voor?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

crisp schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:00:
[...]
Maar hoe vaak komt dat (in jouw beleving) voor?
Wekelijks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ook ik vindt het irritant en het gebeurt me ook te vaak.

Misschien kan het ook van de andere kant opgelost worden door visueel te laten zien dat het een oud topic is, bijvoorbeeld door een andere achtergrondkleur oid.

Daarmee voorkom je dat je een oud topic leest en er pas laat achterkomt dat het achterhaald is maar je laat de mogelijkheid open voor iedereen om toch zo'n topic te kicken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik snap die heisa om het kicken van oude topics niet zo.. waarom is het per definitie fout om een topic van 6-24 maanden oud te kicken? Niet alles verliest zijn relevantie naar mate de tijd verstrijkt..

Toegegeven, een topic waar om het beste GSM abonnement wordt gevraagd, is na 2 jaar niet meer relevant, maar om beleidsmatig vast te stellen dat reageren na een bepaalde periode niet meer kan, zie ik echt niet zitten. Ik vind 't al storend genoeg dat het beleid is om deze kicks per definitie als ongewenst te beschouwen.

Er moet ruimte blijven voor het oordeel van lokale mods als er een kick plaatsvindt, zou ik zeggen.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Een kick an-sich vind ik niet storend. Vandaag werd dit topic Truecrypt wachtwoord achterhalen terecht na anderhalf jaar gekickt. En hier heb ik dan ook geen problemen mee. Het gaat fout wanneer iemand onterecht een topic kickt, hetzij omdat hij niet doorheeft dat het een dood paard is waar hij aan zit te trekken, hetzij een spammert. In beide gevallen is het topic niet interessant, maar daar kom ik dan pas achter bij de laatste reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Hop, en weer een waarbij ik het op pagina 2 doorkreeg: TV gevallen, wat nu?

* P_Tingen denkt erover "Het grote schop-een-topic topic" te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

P_Tingen schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:39:
Hop, en weer een waarbij ik het op pagina 2 doorkreeg: TV gevallen, wat nu?

* P_Tingen denkt erover "Het grote schop-een-topic topic" te maken
Of je leert jezelf gewoon aan om naar de datum van posts te kijken als je een jou onbekend topic begint te lezen.

Elke technische oplossing kost ontwikkeltijd, tegen een minimale winst - if any. Alle oude topics automatisch sluiten is een draconische oplossing voor een piepklein probleem.

Elke topickick ouder dan N maanden hier melden gaat in ieder geval niet helpen.

Heel misschien is een auto-modflag bij een kick van meer dan N maanden een snel te implementeren optie, zodat een modje naar de reply kan kijken en zo niet afhankelijk is van mensen die het rapporteren, zonder verdere impact op hoe de rest van het forum werkt.

[ Voor 23% gewijzigd door CodeCaster op 31-05-2017 15:53 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:38
hoeveel gebruikers hebben last van een necro kick? In mijn ogen hoef je voor een handvol gebruikers niet een featurewijziging door te drukken ...

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

CodeCaster schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:49:
[...]
Elke technische oplossing kost ontwikkeltijd, tegen een minimale winst - if any. Alle oude topics automatisch sluiten is een draconische oplossing voor een piepklein probleem.
Dat het ontwikkeltijd kost snap ik, ik ben zelf developer, maar er zijn hier oplossingen aangedragen die echt niet veel tijd hoeven te kosten waarbij topics technisch niet gesloten worden, maar waarbij er wel een drempel wordt opgeworpen.

En over de omvang: het is voor /jou/ een piepklein probleem. Voor mij niet. Als ik nou de enige ben die er last van heeft, dan snap ik dat daar niks aan gedaan gaat worden, daarom heb ik al voorgesteld om een oplossing hiervoor op de community-pick te zetten. Als er meer mensen last van hebben, dan wordt het daar wel gekozen. Zo niet, dan hou ik er over op.

Onterechte kick:
Topdesk(helpdesksoftware)
Chess programming
Hoe losse EML mails toevoegen aan DBX- of PST-bestand?
TV gevallen, wat nu?
Wie hebben de piramides gebouwd?
Internet radio op meerdere computers tegelijk luisteren
Anonieme beller blokkeren
Goed app idee, en nu?
Rechtsbijstandverzekering: echt nodig?
Zelf nieuwe banden meenemen naar garage
administratie in de cloud?
\[C++] Mastermind 'valsspeel algoritme'.
Sme4gle in "[typo] Tweakers.net spelfout"
Verwijderd in "[Projector] Barco Data 801s"
Verwijderd in "Seats and Sofa's bank gekocht"
SSDtje in "Windows-knop uitschakelen......hoe?"
Verwijderd in "Zelf aanhanger bouwen --> Regels?"
Verwijderd in "Ticketsysteem...Iemand ervaring met Zendesk?"
irvi in "Mijn GMail ontvangt mails van iemand anders?!"
VincentL89 in "Gas-haard + schouw uit woonkamer verwijderen"
Verwijderd in "Scrollbalk rechts verdwijnt steeds... Instelbaar te maken?"

Terechte kick:
Truecrypt wachtwoord achterhalen

Gekickt en onterecht gesloten: