Inactieve topics automatisch sluiten na x tijd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.386 views

Vraag

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:43

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Het is vast al vaker besproken hier, maar kunnen topics niet na verloop van tijd automatisch op slot?
Ik heb weer eens een aantal minuten zinloos zitten te lezen in het topic Topdesk(helpdesksoftware). Pas na een paar posts kwam ik erachter dat het een oud topic is dat maar liefst ruim 14 jaar omhoog geschopt is. Op zich een prijs waard, maar het trieste is dat me dit vaker gebeurt; ik let nooit zo op de datum van een post waardoor mijn oog pas na een paar minuten op de datum valt. Zonde van mijn tijd en zo zijn er vast meer tweakers.

De autoreply wordt na 14 dagen verborgen dus mensen die een topic omhoog kicken /moeten/ het haast gewoon doorhebben. Is het daarom niet beter na een bepaalde tijd, zeg een jaar na de laatste reactie, een topic te sluiten? De kans dat er een jaar lang niks gezegd wordt en dan ineens iets zinnigs lijkt me niet zo groot.

... en gaat over tot de orde van de dag

Beste antwoord (via zeef op 04-01-2017 13:15)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:34

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
P_Tingen schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:40:
En wat is er erg aan gesloten topics?
Iirc, ze worden in onze search lager gewaardeerd en zijn daardoor lastiger te vinden.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Al die gesloten topics... Nee, als er nu een slotje op zit, is het omdat er iets mis mee is.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat je een extra vraag krijgt "Weet u dit zeker?", zoals als je jezelf wilt quoten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ah dan ben ik niet de enige die hier over struikelt, had toevallig met hetzelfde topic de exact zelfde ervaring en beleving.

Misschien een idee om na 1, misschien 2 maanden reacties uit te schakelen of een extra waarschuwing er bij te zetten?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Kweet niet, je ziet nu toch ook dat het topic oud is? Dat is voor veel mensen nu al geen drempel, dus die zullen een extra waarschuwing ook geen probleem vinden.

Als er al meer dan een jaar niks gezegd wordt, is het kennelijk niet zo'n hot item meer. Automatisch sluiten zorgt voor minder verwarring en minder werk voor admins. En wat is er erg aan gesloten topics?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:34

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
P_Tingen schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:40:
En wat is er erg aan gesloten topics?
Iirc, ze worden in onze search lager gewaardeerd en zijn daardoor lastiger te vinden.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Slavy schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:58:
Ah dan ben ik niet de enige die hier over struikelt, had toevallig met hetzelfde topic de exact zelfde ervaring en beleving.

Misschien een idee om na 1, misschien 2 maanden reacties uit te schakelen of een extra waarschuwing er bij te zetten?
Die extra waarschuwing komt er al te staan na 2 weken inactiviteit in de vorm van:

"Dit topic is meer dan 2 weken oud, de quickreply is daarom verborgen."

Je moet dan al op de knop reageren klikken om iets te posten.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Bij ietwat oudere posts bijvoorbeeld een half jaar oud zijn de posts altijd rood. Daar herken ik het dan aan.

Maar waarom hele oude posts en topics dan juist niet óók rood zijn heb ik nooit echt gesnapt.

Het sluiten van oude topics zou ik jammer vinden. Soms heb je jaren later hetzelfde probleem met een bepaald product of apparaat en kan je soms nuttig een topic kicken. duidelijker waarschuwen dmv kleur lijkt me dan beter. Tussen een early adopter van techniek en een laggard kunnen vele jaren zitten. Imo dus niet wenselijk dat topics sluiten. Bij Reddit vind ik dat ook altijd zo irritant.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En soms zijn er best topics waar ik in wil reageren waarbij een reactie 1 jaar later WEL relevant is. Dus automatisch dichtgooien is ook dan irritant.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ongeacht of het nou automatisch gesloten moet worden of niet, ik zie persoonlijk liever een nieuw topic met de link naar het oude ter referentie dan dat een oud topic als een zombie terug tot leven wordt gewekt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Hero of Time schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:55:
Ongeacht of het nou automatisch gesloten moet worden of niet, ik zie persoonlijk liever een nieuw topic met de link naar het oude ter referentie dan dat een oud topic als een zombie terug tot leven wordt gewekt.
Wat is daar het nut van als het probleem nog steeds actueel is? Alsof de tweakers dan dat andere topic nog helemaal gaan doorspitten. Dus wat krijg je dan, dat er hetzelfde gezegd wordt als in het originele topic.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MsG schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:50:
[...]

Wat is daar het nut van als het probleem nog steeds actueel is? Alsof de tweakers dan dat andere topic nog helemaal gaan doorspitten. Dus wat krijg je dan, dat er hetzelfde gezegd wordt als in het originele topic.
Beter dat dan een topic van 3+ jaar dat uit de dood terugkomt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hero of Time schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:12:
[...]

Waarom? :? Moet je een ánder topic aanklikken als je de vorige posts wil lezen.. Nee, dát is handig :P

Heb je wellicht andere argumenten behoudens "ik zie persoonlijk liever"? ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zie liever topics uit de dood komen dan dat er iedere keer een nieuw topic geopend wordt.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hero of Time schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:12:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, op die manier ga je namelijk stukjes informatie die bij elkaar houden spreiden over meerdere topics.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Maar hoe vaak gebeurt het dat een dood topic met recht weer wordt gereanimeerd en hoe vaak wordt er een zombie van gemaakt? Mijn gok is dat we meer zombies hebben dan terecht gereanimeerden

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:45

Fiber

Beaches are for storming.

In dit geval was het gewoon een spammert. Die hou je met waarschuwingen en zelfs met slotjes toch niet tegen. Ik neem aan dat de TS een TR ingediend heeft en mag hopen dat de spammert een ban gekregen heeft. En voortaan beter opletten, al is het mij ook wel eens overkomen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Hero of Time schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:55:
Persoonlijk zou ik het wel interessant vinden als ik in een topic gepost heb, en er is nieuws over dat onderwerp. Dan zie ik zo'n oud topic graag omhoog komen in Mijn Topics.

Ik zou eerder wat zien een soort redflag systeem. Nieuwe gebruiker +3 punten, link posten +2 punten, oud topic schoppen +5 punten = 10 punten = automatisch rapporteren of zelfs de post achterhouden tot deze goedgekeurd is door een moderator.

Daarnaast staat er nu in plaats van de quickreply "Dit topic is meer dan 2 weken oud", ook als het topic meer dan 2 jaar oud is. Ik kan me best voorstellen dat dat verwarring geeft, en men door die melding het gevoel krijgt dat het topic pas 2 a 3 weken oud is.
Ik zou dus voorstellen die genoemde tijdsperiode wat dynamischer te maken (2 weken - x maanden - x jaar) naarmate het topic ouder is.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Osiris schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:16:
[...]

Waarom? :? Moet je een ánder topic aanklikken als je de vorige posts wil lezen.. Nee, dát is handig :P

Heb je wellicht andere argumenten behoudens "ik zie persoonlijk liever"? ;)
Kaping is een goede. Vaak is het "ik heb dit ook, hoe los ik het op?" en heeft geen enkele reden voor het reanimeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Hero of Time schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:56:
[...]

Kaping is een goede. Vaak is het "ik heb dit ook, hoe los ik het op?" en heeft geen enkele reden voor het reanimeren.
In zo'n geval is de kans redelijk aanwezig dat de TS inmiddels een oplossing heeft. Helemaal geen gek idee om dan daarop in te haken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:45

Fiber

Beaches are for storming.

mcDavid schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:06:
[...]

In zo'n geval is de kans redelijk aanwezig dat de TS inmiddels een oplossing heeft. Helemaal geen gek idee om dan daarop in te haken.
Niet echt. Vaak is de TS al jaren niet meer online geweest... En als die oplossing er wel was staat die wel in het topic als het goed is. Geen reden dus voor een kick. Meeste kicks zijn volgens mij gewoon het gevolg van te lui zijn om zelf naar een oplossing te zoeken en zelf een nette OP te schrijven...

Buiten dat is topic kaping sowieso verboden, daar hoeft het topic niet oud voor te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Fiber op 29-12-2016 22:22 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

^^ Dat dus. We vinden het bewonderingswaardig als mensen een oud, relevant topic weten te vinden, maar vinden het ook prettiger als er een apart topic voor wordt gemaakt zodat de doden kunnen blijven rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Fiber schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:17:
[...]

Niet echt. Vaak is de TS al jaren niet meer online geweest... En als die oplossing er wel was staat die wel in het topic als het goed is. Geen reden dus voor een kick. Meeste kicks zijn volgens mij gewoon het gevolg van te lui zijn om zelf naar een oplossing te zoeken en zelf een nette OP te schrijven...

Buiten dat is topic kaping sowieso verboden, daar hoeft het topic niet oud voor te zijn.
Je wilt niet weten hoe vaak je op GoT ziet staan in een topic dat iets is opgelost maar niet hoe of waarmee. Heb zelf regelmatig gehad dat ik jaren later een probleem kreeg die iemand al eens had gehad. Het oude topic legitiem kicken om naar de uiteindelijke oplossing te vragen lijkt me dan niet meer dan normaal. Als je dan de TS ook nog quote krijgt die ook nog keurig een melding. Bij een nieuw topic maken is het maar afwachten of de TS het nog weer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Hero of Time schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:56:
[...]

Tuurlijk, er zijn genoeg redenen om een niet-terechte kick af te keuren. Maar er zijn ook legitieme kicks, dus om nou alle kicks per definitie af te schuiven als ongewenst: neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik denk dat het nog wel zinnig is om een onderscheid te maken tussen topics. Pure probleemtopics die gekickt worden met 'ik ook' zijn inderdaad weinig zinnig.

Grotere discussietopics die over 1 specifiek onderwerp gaan, die mogen van mij best een trapje krijgen na een jaar als het ineens weer relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad per casus te bekijken, en dat gebeurt ook al. Automatisch sluiten is inderdaad niet handig voor de search :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 16:10
LA -> MF

Won't fix dus, de redenen zijn door Kees al genoemd. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.