administratie in de cloud?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Dag Tweakers,

Momenteel doe ik mijn administratie op een usb. deze usb back-up ik zodra ik wijzegingen heb gedaan om 2 lokaties.

Nu wil ik gaan kijken of ik mijn administratie ook in de cloud kan gaan doen, ik dacht aan onedrive. Het enige waar ik mee zit, hoe veilig is administratie in de cloud?

waarom ik naar de cloud wil? ik wil makkelijke op elk apparaat bij mijn administratie willen komen, niet altijd die usb hoeven meenemen. Waarom ik geen eigen cloud opzet? ik heb geen zin om alleen voor mijn administratie een komplete cloud op te zetten en ik kan momenteel het geld aan betere dingen besteden.

graag jullie mening en advies hier over, en hoe jullie het doen?

(plaats ik dit topic in het goeie form? dit leek mij de meest logische.., zo niet? zouden jullie het willen verplaatsen?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:58

DarkSide

theres no place like ::1

wat versta je onder administratie? Gewoon wat word en excel bestanden?
Dat kan prima op onedrive. Je data staat lekker lokaal en je synct naar de cloud.
Kan daarna ook makkelijk geopend worden op je smartphone of op een andere pc.

Waarom zou dit niet veilig zijn? Itt tot bv je USB stick kwijtraken?
Je kan je officedocumenten beveiligen bv.
Wat zijn de veiligheids aspecten waar je bang voor bent?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
DarkSide schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 15:59:
wat versta je onder administratie? Gewoon wat word en excel bestanden?
Dat kan prima op onedrive. Je data staat lekker lokaal en je synct naar de cloud.
Kan daarna ook makkelijk geopend worden op je smartphone of op een andere pc.

Waarom zou dit niet veilig zijn? Itt tot bv je USB stick kwijtraken?
Je kan je officedocumenten beveiligen bv.
Wat zijn de veiligheids aspecten waar je bang voor bent?
onder administratie bedoel ik, contracten, loonstroken, facturen enz. enz.

tja niet veilig, altijd het idee dat er toch ergens een gaatje zit waar iemand mee kan kijken. heb liever mijn hele administratie voor mijn eigen, niet dat ik wat te verbergen heb maar toch..

hoe bedoel je officedocumenten beveiligen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 18:49
Ik zou dit soort spul dus nooit in wat voor "cloud" dan ook zetten.

Mocht je er echter toch voor kiezen dit persé te willen dan zou ik in ieder geval zeer goed de gebruikersvoorwaarden doorlezen.

[ Voor 103% gewijzigd door jbhc op 26-12-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je diensten van grote aanbieders gebruikt (microsoft, google) die op dat gebied al heel wat ervaring hebben en je 2-staps-authenticatie gebruikt kan er eigenlijk weinig mislopen.
Van een hack bij die twee heb ik nog niets gehoord.

En bijvoorbeeld, hoe doe je je mail? Wss imap, op wiens servers staan die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbhc
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:06:

Dat is het laatste waar ik me zorgen over zou maken. Eerder dat een aantal van dat soort bedrijven eigenaar worden van de opgeslagen content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:06
Ik zou persoonlijk eerder kiezen voor Google of Microsoft cloud oplossing met twee stap authenticatie. USB sticks kun je kwijtraken en gaan ook gewoon stuk. Een eigen cloud draaien is 100% een nogo bij mij, recente ransomware aanvallen bevestigen dat eens te meer.

Zie ook: https://www.google.nl/intl/nl/landing/2step/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 23:12
Iets op een usb stick opslaan is het slechtste wat er is.
Zoek eerst eens hoe een backup te maken is.

En dan nog, wat als je data van anderen op het internet vrij komt van bijv je cloud service, ben jij dan verantwoordelijk?
Regel zeker dat er zeer goede encryptie op zit, en de encryptie moet bij jou op de pc gebeuren en niet bij de cloud service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:47
jbhc schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:15:
[...]

Dat is het laatste waar ik me zorgen over zou maken. Eerder dat een aantal van dat soort bedrijven eigenaar worden van de opgeslagen content.
Dat is een misverstand:
In onze servicevoorwaarden staat het volgende: “U behoudt alle intellectuele-eigendomsrechten op die inhoud die uw eigendom zijn. Kort gezegd: wat van u is, blijft van u.”
Google Drive.

Volgens mij hebben de andere grote cloudopslagbedrijven min of meer dezelfde voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:51
Twinfield en exact staan ook in de cloud. Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Ronald8 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:42:
[...]

Dat is een misverstand:

[...]
Google Drive.

Volgens mij hebben de andere grote cloudopslagbedrijven min of meer dezelfde voorwaarden.
When you upload, submit, store, send or receive content to or through our Services, you give Google (and those we work with) a worldwide license to use, host, store, reproduce, modify, create derivative works (such as those resulting from translations, adaptations or other changes we make so that your content works better with our Services), communicate, publish, publicly perform, publicly display and distribute such content. The rights you grant in this license are for the limited purpose of operating, promoting, and improving our Services, and to develop new ones. This license continues even if you stop using our Services (for example, for a business listing you have added to Google Maps). Some Services may offer you ways to access and remove content that has been provided to that Service. Also, in some of our Services, there are terms or settings that narrow the scope of our use of the content submitted in those Services. Make sure you have the necessary rights to grant us this license for any content that you submit to our Services.
http://www.google.com/intl/en/policies/terms/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:58

DarkSide

theres no place like ::1

hurthonkey365 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 16:19:
[...]

onder administratie bedoel ik, contracten, loonstroken, facturen enz. enz.

tja niet veilig, altijd het idee dat er toch ergens een gaatje zit waar iemand mee kan kijken. heb liever mijn hele administratie voor mijn eigen, niet dat ik wat te verbergen heb maar toch..

hoe bedoel je officedocumenten beveiligen?
Als het je eigen administratie is en geen gegevens van andere kan het best op one drive (anders toestemming vragen).
Er kan ook "iemand" meekijken op je PC thuis. Zal me daar niet zo druk om maken.
Verder kan je wachtwoorden op office documenten zetten (is wel te omzeilen).
Anders kan je ze nog geencrypt uploaden.
Als je je niet fijn voelt met je data bij MS / Google. Kan je ook nog iets van een NAS aanschaffen.
Maar als je data van belang is, hou dan ook rekening met een Backup strategie (liefst offsite en dan misschien ook een cloud backupdienst :P )

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
DarkSide schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 21:59:
[...]

Als het je eigen administratie is en geen gegevens van andere kan het best op one drive (anders toestemming vragen).
Er kan ook "iemand" meekijken op je PC thuis. Zal me daar niet zo druk om maken.
Verder kan je wachtwoorden op office documenten zetten (is wel te omzeilen).
Anders kan je ze nog geencrypt uploaden.
Als je je niet fijn voelt met je data bij MS / Google. Kan je ook nog iets van een NAS aanschaffen.
Maar als je data van belang is, hou dan ook rekening met een Backup strategie (liefst offsite en dan misschien ook een cloud backupdienst :P )
Ik ga het gewoon proberen, bevalt het blijf ik het doen en anders ga ik voor een andere oplossing kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
hurthonkey365 schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:11:
[...]

Ik ga het gewoon proberen, bevalt het blijf ik het doen en anders ga ik voor een andere oplossing kijken
Eventueel gebruik je twee staps authenticatie om beveiliging op te krikken. Hiermee is het nagenoeg onmogelijk voor derden om erbij te kunnen. Alleen veiligheidsdiensten zullen er bij kunnen maar dat is deze eeuw een gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
Met welke software zijn mijn bestaden goed te encrypten? Wat dan op mijn laptop gebeurd zoals hier boven genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:06:
Als je diensten van grote aanbieders gebruikt (microsoft, google) die op dat gebied al heel wat ervaring hebben en je 2-staps-authenticatie gebruikt kan er eigenlijk weinig mislopen.

En bijvoorbeeld, hoe doe je je mail? Wss imap, op wiens servers staan die?
Ja mail heb ik ook gewoon bij microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Is het zakelijk? Neem dan een zakelijke oplossing. Ga niet met consumentenspul aanrommelen, en gebruik ook geen USB sticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hurthonkey365 schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:15:
[...]

Ja mail heb ik ook gewoon bij microsoft
In dat geval is je mail even "veilig" als je documenten in de cloud bij google of microsoft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
johnkeates schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:15:
Is het zakelijk? Neem dan een zakelijke oplossing. Ga niet met consumentenspul aanrommelen, en gebruik ook geen USB sticks.
Het is echt puur prive, dus laat maar zeggen huis-tuin-keuken administratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 16:05

JT

VETAK y0

hurthonkey365 schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:11:
Met welke software zijn mijn bestaden goed te encrypten? Wat dan op mijn laptop gebeurd zoals hier boven genoemd?
Je kunt eens kijken naar mega.co.nz. 50gb gratis client side encrypted; dwz dat je data versleuteld wordt op jouw device met een sleutel die alleen jij hebt en niet anderen. Apps voor telefoons, desktop clients, goede webinterface die de encryptie ook ondersteunt.

SpiderOak doet hetzelfde alleen met 2gb gratis.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
JT schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:54:
[...]

Je kunt eens kijken naar mega.co.nz. 50gb gratis client side encrypted; dwz dat je data versleuteld wordt op jouw device met een sleutel die alleen jij hebt en niet anderen. Apps voor telefoons, desktop clients, goede webinterface die de encryptie ook ondersteunt.

SpiderOak doet hetzelfde alleen met 2gb gratis.
Ik ga binnenkort een kijkje nemen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
Over 2-traps-vertificatie, hoe stel ik dit juist in op mijn ms account? Ik heb het ingesteld alleen vraagt hij er nu alleen naar als ik naar de beveiligings pagina ga van mijn ms account. Ik wil het juist hebben als ik inlog op outlook.com, onedrive.com, enz. Enz.

Heb het ingesteld icm de ms vertificatie app op mn windows 10 mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Komop, hurtmonkey365, [google=microsoft account two factor authentication]
Als u verificatie in twee stappen inschakelt, ontvangt u een beveiligingscode op uw e-mailadres, telefoon of in de verificator-app telkens wanneer u zich aanmeldt op een niet-vertrouwd apparaat. Wanneer verificatie in twee stappen is uitgeschakeld, hoeft u alleen periodiek uw identiteit te bevestigen met beveiligingscodes, bijvoorbeeld wanneer er een risico bestaat voor uw accountbeveiliging.

[ Voor 76% gewijzigd door Room42 op 28-12-2015 04:19 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Voor encryptie kan je kijken naar Boxcryptor, die werkt met alle systemen en mobiel.
Een nadeel zou kunnen zijn dat het closed source is.
Als je als mobiel apparaat Android hebt kan je het open Cryptonite-app gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Soldaatje schreef op maandag 28 december 2015 @ 05:31:
Voor encryptie kan je kijken naar Boxcryptor, die werkt met alle systemen en mobiel.
Een nadeel zou kunnen zijn dat het closed source is.
Als je als mobiel apparaat Android hebt kan je het open Cryptonite-app gebruiken.
Heeft toch niks met de cloud te maken? En als je je USB of telefoon dan kwijtraakt ben je nog alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
Room42 schreef op maandag 28 december 2015 @ 04:17:
Komop, hurtmonkey365, [google=microsoft account two factor authentication]

[...]
Het komt over alsof ik niks zelf kan uitzoeken? maar ik bedoel hiermee, is hier ook een mogelijkheid voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Megamind schreef op maandag 28 december 2015 @ 06:36:
[...]

Heeft toch niks met de cloud te maken? En als je je USB of telefoon dan kwijtraakt ben je nog alles kwijt.
Ja, het heeft met de cloud te maken, zowel boxcryptor als cryptonite.
Als Encfs op een usb staat, dan is het encrypted dus veilig.
Als Encfs op een cloud staat, dan is het encryted en veilig.
Het enige mogelijke met cryptonite kan zijn dat het mounten niet kan onder Android (zonder root), en daardoor een cleartext kopie op je telefoon zet, maar dit is te verwijderen in de app en als je opslag/SD encrypted is vanuit Android zelf dan is dit ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 02:28
..

[ Voor 97% gewijzigd door rr7r op 26-07-2020 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 13:51
Weet niet of ik de reactie hier had moeten plaatsen of een nieuw topic had moeten openen.

Maar hebben mensen misschien tips voor apps om de administratie in bij te houden?
Wij gebruiken nu " Klippa", echter dit is eigenlijk bedoelt voor bonnetjes, garantiebewijzen, nota's, etc.

Hierbij mis ik eigenlijk de optie om een reminder te maken en ook mist er een windows applicatie.
De wijze waarop je Tags kan toevoegen en bedragen kan ingeven en kiezen voor de betrokken partij(winkel) is super.

Echter als je een app hebt waar je ook mee in windows zou kunnen werken kun je veel makkelijker klikken.

Iemand tips voor het ideale programma wat te gebruiken is zowel op android en windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Laatst online: 15:36
smok84 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:45:
Weet niet of ik de reactie hier had moeten plaatsen of een nieuw topic had moeten openen.

Maar hebben mensen misschien tips voor apps om de administratie in bij te houden?
Wij gebruiken nu " Klippa", echter dit is eigenlijk bedoelt voor bonnetjes, garantiebewijzen, nota's, etc.

Hierbij mis ik eigenlijk de optie om een reminder te maken en ook mist er een windows applicatie.
De wijze waarop je Tags kan toevoegen en bedragen kan ingeven en kiezen voor de betrokken partij(winkel) is super.

Echter als je een app hebt waar je ook mee in windows zou kunnen werken kun je veel makkelijker klikken.

Iemand tips voor het ideale programma wat te gebruiken is zowel op android en windows?
Je kunt hiervoor beter een nieuw topic aanmaken... Dit topic is voor het laatst beantwoord op 19 maart 2016, en is dus meer dan 1,5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Inderdaad wat Rik. al aangeeft, een topic van anderhalf jaar oud haal je niet meer uit het stof, beter is een nieuw topic te starten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1