TV gevallen, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.220 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:36
Tijdens het verhuizen van m'n hifi spul naar een nieuwe kast is mn TV gevallen(die ik even op mn bed had gezet). De TV is zo'n 30 cm gevallen met een hoek van 90 graden(beeldbuis op de grond).
Aan de TV zelf is er geen waarneembare schade, ook rammelt er verder niks binnenin(pffew).

What to do?

Moet ik de TV een tijdje uit laten staan of moet ik maar gewoon proberen dat ding weer aan te zetten?
Wat kunnen de risico's zijn?

Het gaat om een 62cm TV van Panasonic van zo'n 5 jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:41
ik denk dat je hem weg kunt gooien, maar als je het zeker wilt weten, een uurtje of wat goed neerzetten, dan de stekker erin en proberen maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zou het dan wel proberen op een geaard stopcontact. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sluit wel ff je PC etc af voordat je hem aanzet. Windows/Linux vindt het niet leuk om zomaar uit gezet te worden zonder netjes af te sluiten ;)

30 cm is best veel voor zo'n apparaat. Zeker omdat hij niet 1 klap krijgt bij het vallen, of viel hij echt vlak op zijn kant? (Niet dat dat goed is :))

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij hebben TV's nooit een geaarde stekker :?

Maar ik zou het ook gewoon proberen.. alleen een beetje afstand houden voor het geval dat ie ontploft ;)

Ik heb zoiets als klein kind ook wel es gehad toen ik op de TV ging staan om bij een hoge plank te kunnen :X TV knalde ook zo'n halve meter met de beeldbuis naar beneden. Daarna deed ie het nog gewoon en zelfs nu (18 jaar later oid) doet ie het nog :)

[ Voor 46% gewijzigd door Palomar op 13-12-2004 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Palomar schreef op maandag 13 december 2004 @ 01:25:
Niet? Die van mij wel geloof ik. Niet dat het uitmaakt, want hij zit op een niet-geaarde verdeeldoos. :+

Naja, anyhow, gewoon proberen, beetje afstand houden, en het beste hopen. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
wie niet waagt wie niet wint ;)
en laat ff weten wat het resultaat is :+ :>
(ramptoerist 1e klas :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Je hebt hem gerammeld en je hoorde niks. Ik zou hem dan gewoon heel voorzichtig aan doen. Ik zou dat niet eens vragen maar gewoon sneaky doen thuis. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet weet wat de risico's zijn. Maar als je hem op een 'lege' groep even aansluit en dan eerst de stekker in een stekker doos stopt met en schakelaar die uit staat, zal het wel meevallen denk ik. Dan zet je gewoon de schakelaar om en heb je niet echt de stekker vast ofzo. Zo deed ik het tenminste altijd met leipe apparatuur B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja wie laat dat ding dan ook vallen onder een hoek van 90 graden... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gewoon aanzetten en kijken wat ie doet, een tijdje laten staan heeft geen zin, er zitten geen gassen oid in die moeten rusten zoals bij een koelkast. Hoorde je bij het vallen niets sissen of een ander geluid? Dan geef ik je wel vrij veel kans dat het toestel nog werkt, de beeldbuis is een behoorlijk dikke plaat glas en die kan een aardig stootje hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Een tv is wat anders dan een monitor, maar mijn 17" monitor is een keer van een tafeltje gevallen op m'n kamer van een meter hoogte denk ik.. zelfs die doet het nog dus je tv lijkt me ook wel :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Tv is in basis weinig anders dan een monitor (CRT) hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 21:38
Ik zou het ook proberen, maar wel heel voorzichtig. Dus goed afstand, net als met explosieven.

Of ie het nog doet? One can only try.

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 13-12-2004 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 22:41

Metro2002

Memento mori

gewoon proberen. tv's zitten nou eenmaal niet ernstig ingewikkeld in elkaar en er kan dus ook niet heel veel aan kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 08:25

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

gewoon proberen, zelfs als er een barst in blijkt te zitten zal hij niet exploderen omdat je hem aanzet. TV's zijn stevig hoor!

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

TV in stekkerdoos, stekkerdoos in eventueel geaard stopcontact als de tv een geaarde stekker heeft (mijne niet iig) en dan gewoon de knop op de stekkerdoos omzetten. Als ie dan boem zegt kun je meteen het knopje weer terug slaan en zit je niet met je poten aan de stekker (wat ik dus had de eerste keer :P). Succes iig! Maar ik denk dat er niet veel kapot is. Beeldbuis kan iid veel hebben en boem zegt ie heus niet hoor.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

TweakingPro schreef op maandag 13 december 2004 @ 09:08:
TV in stekkerdoos, stekkerdoos in eventueel geaard stopcontact als de tv een geaarde stekker heeft (mijne niet iig) en dan gewoon de knop op de stekkerdoos omzetten. Als ie dan boem zegt kun je meteen het knopje weer terug slaan en zit je niet met je poten aan de stekker (wat ik dus had de eerste keer :P). Succes iig! Maar ik denk dat er niet veel kapot is. Beeldbuis kan iid veel hebben en boem zegt ie heus niet hoor.
Anders lees je eerst ff de draad.. dat zei ik dus ook al lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

gewoon aanzetten (zoals veel tweakers al zeggen).
doet ie het --> dan heb je geluk en kan je er nog plezier van hebben.
doet ie het niet --> heb je helaas pech en moet je het zonder die tv doen en op zoek naar een andere. SJIT HAPPENS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

Waypoint schreef op maandag 13 december 2004 @ 09:58:
[...]

Anders lees je eerst ff de draad.. dat zei ik dus ook al lang ;)
Weet ik maar ik zeg het ook gewoon :P (Ervaring he ;))

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 13-12-2004 10:18 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 01:35:
Tja wie laat dat ding dan ook vallen onder een hoek van 90 graden... }:O
Zet jouw TV eens op de rand van het bed met de beeldbuis richting rand.
Voorkant is zwaarder dan de achterkant, dus de voorkant zakt dieper het matras in -> TV gaat rollen en rolt van het bed af, voorkant eerst.

Ik weet niet precies hoe een TV er van binnen uitziet, maar als hij helemaal niets meer doet openmaken, kijken of de beeldbuis nog goed is, en zo ja, kijken of de voeding nog goed is, sommige transistoren hebben een koellichaam, die kan bij de val (neerkomen ;) ) de soldeerpunten lostrekken.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51
Gelukkig weet iedereen (en merk je tijdens het tillen) dat de voorkant van een monitor danwel TV veeeeel zwaarder is dat de achterkant en zet je hem dus nooit zo op je bed dan ie er vanaf kan rollen. :P

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 22:11
Het kan hoogstens zijn dat het elektronenkanon een fiks opdonder heeft gehad, de printplaten kunnen wel tegen zo'n valletje.

Explosies ed. zijn overdreven, tv's zouden echt niet op de nederlandse markt komen als ze exploderen als ze van een kleine hoogte vallen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 14:51

Glewellyn

is er ook weer.

Zonder de stekker van de TV in het stopcontact de powerknop aanzetten.
Stekker van de tv in een verlengsnoer.
Op ruime afstand stekker van verlengsnoer in stopcontact... :*)

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon aanzetten man, wat wil je nou horen? 't Is neit echt of je een andere keus hebt en het kwaad is toch al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 19:43
als je pech hebt, liggen alle kleuren overhoop. dat komt omdat het masker (metalen plaat met gaatjes, in je beeldbuis) iets verschoven is.
in dat geval kun je je tv gelijk wegkiepen. ik heb het wel eens gehad met een joekel van een sony breedbeeld.... oepserdepoeps.
gewoon proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02-2019

sniklaas

asjemenou

raam open !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 13:59
Ik heb ook wel es gehad dat een tv van bed viel (een zwart-wit tv nog :P ) en daar was niks mee aan de hand. Zolang er nog vacuum in de beeldbuis zit (oftewel: als ie niet is geimplodeerd :P ) moet ie het nog gewoon doen hoor.

Ik heb wel es met een ander apparaat gehad dat ie kortsluiting veroorzaakte. Dan zie je wel een vonkje als je de stekker erin steekt (was niet geaard) en PLAP alles gaat uit (inclusief mn computer :X ) maarja, das verder geen probleem hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door stefan001 op 13-12-2004 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addict
  • Laatst online: 10-10 08:34

Addict

Het leven is een plak kaas.

Omg,
Wie opened er nou een topic na het laten vallen van zijn TV. Gwoon stekker erin en kijken of ie nog werkt toch :P

Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Wat ik vooral flauw vindt is dat we het resultaat nog niet weten... misschien is het wel ernstig fout gegaan!

* Marlibica checked het nieuws op ernstige branden

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
Onze 55cm philips TV is ook eens gevallen vanaf 1m. Vlinke barst in het plastic, maar de tv doet het nog prima. Alleen hangt er wel iets los in de TV, als je hem heen en weer doet hoor je iets heen en weer tikken.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51
stefan001 schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:48:
Ik heb ook wel es gehad dat een tv van bed viel (een zwart-wit tv nog :P )
He bah.. Ik had even de hoop dat je ging zeggen dat het een kleurenTV was geworden :+

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iet
  • Laatst online: 13-08 09:24

Iet

Heb je hem nou al aangezet? :P

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Laatst online: 01-10 00:55

jhu

Ik hoop dat hij nog leeft :)

Daarnaast hoop ik ook dat hij hem niet op de Coax heeft aangesloten, straks zet hij daar per ongeluk 220 tot 10000 Volt op en mag hij ook nog een nieuwe videorecorder gaan kopen.

Immers als er een paar draden losliggen in de buurt van een condensator..

[ Voor 17% gewijzigd door jhu op 13-12-2004 11:37 . Reden: Typo ]

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hahaha die hele TSer heeft nog helemaal niet meer gereageerd in deze thread :) Zal het dan toch niet goed gegaan zijn.... ? Ik hoop het niet voor em :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me herinneren dat in de faq van videoplanken & beeldkanonnen een link staat naar een site met alles over reparatie van beeldbuizen. Daar staat geloof ik ook precies bij wat je moet doen als een beeldbuis gevallen is. Waar je dan op moet letten en wanneer je hem weer kan proberen aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn tv is ook welleens gevallen de .

2 keer zelfs. De eerste keer was het een deukje aan de zeikant de 2 de keer was hij wel kapot. Dat hadden mijn broer en pa gedaan toen ik op vakantie was. Kwam ik terug was hij kapot :|

Hehe maar ik heb weer een nieuwe. Toen hij de eerste keer viel zette ik hem gelijk aan. ik dacht helemaal niet aan explosies of gevaar met stroom. Ik wou gewoon verder tv kijken :*)

Maar in iedergeval ja waar blijft die gast. Misschien door de tv er in te stoppen gingen alle stoppen kapot. En de pc werd overladen. En toen kon hij niet meer replyen op deze tread :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als jullie weten wat philips met zijn tv doet (testen dan) 30 cm laten vallen, op een hoek laten vallen, met een rubbere hamer er op slaan, luchtvochtheid naar 80 en hooger, en daar moet i wel tegen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:34
het zou wel iets voor fok.nl zijn

TV vermoord minderjarige tweaker.

en vervolgens de debiele reacties die er op volgen
(ik lees soms echt met me mond open de reacties van de forum posters op nieuwsberichten, het lijkt wel alsof ze daar geen moderators hebben alles mag discrimineren, schelden etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Laatst online: 03-05-2023
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:41:
als jullie weten wat philips met zijn tv doet (testen dan) 30 cm laten vallen, op een hoek laten vallen, met een rubbere hamer er op slaan, luchtvochtheid naar 80 en hooger, en daar moet i wel tegen kunnen.
Nou, mijn 38cm Philips TV'tje viel ook van het bed, waar een SUPERharde klap op volgde, heel de beeldbuis was gesprongen. Was nog geen 2 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:36:
Toen hij de eerste keer viel zette ik hem gelijk aan. ik dacht helemaal niet aan explosies of gevaar met stroom. Ik wou gewoon verder tv kijken :*)
vaag??
je zegt dat je tv valt en dan zet je hem aan om !!VERDER!! tv te kijken?? ergens klopt daar iets niet.
//OF//
je tv moet wel heel raar gestaan hebben voordat ie viel O-)

maar hopen dat de TS niets is overkomen. maar hij heeft dit vanacht gepost. misschien is ie nu werken en komt ie vanaaf thuis ofzo.
nog maar even afwachten. ?!?Spannend?!? ;)

* Griffin let op nieuws en kranten aankomende week om te kijken of er iets instaat over 'een TV moord :? '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19
samaarst schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:54:
Omg,
Wie opened er nou een topic na het laten vallen van zijn TV. Gwoon stekker erin en kijken of ie nog werkt toch :P
vind ik eigenlijk ook. Beetje vaag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Nou, heb je dat ding nou al eens getest? :P:D

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Sjoko schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:32:
Gelukkig weet iedereen (en merk je tijdens het tillen) dat de voorkant van een monitor danwel TV veeeeel zwaarder is dat de achterkant en zet je hem dus nooit zo op je bed dan ie er vanaf kan rollen. :P
achja, dat soort dingen besef je pas als het te laat is :P Ik heb ook wel es een TV gewoon rechtop in de auto gezet (was maar klein stukje, dus niet vastgezet oid). Dacht dat dat wel stabiel stond, TV is toch zo zwaar. Maar de eerste keer dat ik licht moest remmen: KABAM. TV op zn kant met scherm naar beneden :X (tv werkte nog wel overigens). Daar vergis je je gewoon erg snel in dat al het gewicht aan de voorkant zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 13-12-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 12:39

ReLight

echo("What Now ? !")

vervang tv van 60 cm hoog bovenop beeldbuis zien vallen, en gewoon nog doen.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 20:36
ReLight schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:08:
Ben ik de enige die dit niet snapt :?

En mad-dog laat eens wat van je horen :O

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Palomar schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:08:
[...]

achja, dat soort dingen besef je pas als het te laat is :P Ik heb ook wel es een TV gewoon rechtop in de auto gezet (was maar klein stukje, dus niet vastgezet oid). Dacht dat dat wel stabiel stond, TV is toch zo zwaar. Maar de eerste keer dat ik licht moest remmen: KABAM. TV op zn kant met scherm naar beneden :X (tv werkte nog wel overigens). Daar vergis je je gewoon erg snel in dat al het gewicht aan de voorkant zit.
De voorkant is juist extra dik gemaakt voor onhandige huisvrouwen, bijdehandse huismannen en erg hard rond vliegend kindersppelgoed.
De achterkant is niet zo sterk. =)

[ Voor 14% gewijzigd door -=bas=- op 13-12-2004 15:19 ]

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04 02:56
dinkelover schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:13:
[...]

Ben ik de enige die dit niet snapt :?

En mad-dog laat eens wat van je horen :O
Z'n geleende TV (die zijn originele TV verving) stuiterde van 60cm op de grond en deed het toen nog. =)

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

ReLight schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:08:
Heeft kleine Ben aan het toetsenbord gezeten?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pollewob schreef op maandag 13 december 2004 @ 07:44:
Gewoon aanzetten en kijken wat ie doet, een tijdje laten staan heeft geen zin, er zitten geen gassen oid in
[...]
Weet je dat zeker ??
-> Uit de FAQ: Electronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer :P

Maar serieus, je kan evt. zelf even de achterkant eraf halen, en kijken of er dingen zijn losgeschoten (niets zomaar aanraken oid, gewoon goed controleren).

Is er niets bijzonders te zien, kan je hem gewoon eens proberen aan te zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet veel gevaarlijks aan..
De stroom die naar de tv gaat wordt met travos omgezet hierdoor kan je volgens mij geen hele gevaarlijke kortsluiting krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meester_J schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:45:
als je pech hebt, liggen alle kleuren overhoop. dat komt omdat het masker (metalen plaat met gaatjes, in je beeldbuis) iets verschoven is.
in dat geval kun je je tv gelijk wegkiepen. ik heb het wel eens gehad met een joekel van een sony breedbeeld.... oepserdepoeps.
gewoon proberen dus.
dat wilde ik dus ook net zeggen. het kan inderdaad zijn dat die color-plate verschoven is.. dan is je yorin-logootje ineens roze ipv groen :D op zich wel grappig, maar heeeel erg storend :D dan kun je hem inderdaad weggooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

gideon82 schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:01:
[...]

vind ik eigenlijk ook. Beetje vaag 8)7
offtopic:
Heheh hij heeft wel behoorlijk de tongen losgemaakt. Kennelijk voert de nieuwsgierigheid weer hoogtij.. (ook bij ondergetekende) :) [edit] sorry, bij linksboven getekende[/edit]

[ Voor 7% gewijzigd door Marlibica op 13-12-2004 15:38 ]

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugomeeuwes
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 09:36
Ik heb als kind zoveel kapotte en zelfgemaakte apparatuur aangesloten. Als stop sprong gewoon stekker eruit en stop weer om (wel aantal keer zelf onder stroom gestaan en behalve dat ik mijn haar nooit goed krijg heb ik er niets aan over gehouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dekaasboer schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:40:Explosies ed. zijn overdreven, tv's zouden echt niet op de nederlandse markt komen als ze exploderen als ze van een kleine hoogte vallen.
TV's Exploderen NOOIT... als de buis breekt implodeert ie... de buis is een vacuum en niet iets waar hoge overdruk in heerst..... Dus geen enkel gevaar wat dat betref :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 15:36

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

TV's imploderen inderdaad waardoor alle scherven naar binnen vliegen om vervolgens nog verder in nog kleinere stukjes te breken doordat alles tegen elkaar aanknalt voordat het alsnog in het rond gaat vliegen. Dus om nu te zeggen dat er geen enkel gevaar is wil ik niet direct zeggen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Omdat de TS niet meer iets gepost heeft neem ik dat de tv wel degelijke ontploft is ;)
edit : woeps is al opgemerkt :)

[ Voor 17% gewijzigd door analog_ op 13-12-2004 15:48 . Reden: dubbelpost ? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:52
vol verwachtig klopt ons hart,...

ik hoop die van mad-dog ook nog :X :? :/

anyway je hebt kans dattie het nog doet. check it out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:57
Afbeeldingslocatie: http://www.ddo.nl/kaktus/Televisie/Doet-ie-t-of-doet-ie-t-niet/pjtrap89.jpg

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:57

Ankh

|true

mijn philips 40cm breedbeeld is 5 meter naar beneden gedondert op zijn beeldbuis. alles werkt nog, hij onthoudt niets meer maar werkt nog wel. Dus hij werkt vast en zeker wel ;)
wist niet dat het hier een HK was :)

en ff voor de duidelijkheid, als een tv "ontploft" dan is het altijd nog een zachte plof met wat smerige stank voor de rest niet :)

[ Voor 56% gewijzigd door Ankh op 13-12-2004 16:09 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hij laat ook nix van sich horen zeg.. Volgens mij is ie ontploft en zn huis ook!! :+ Reageer eens, je moet geen topic beginnen en zelf niet meer reageren!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijne is ook wel eens gevallen maar nooit last van gehad ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Laatst online: 11-10 22:11
Ik ben ook wel eens gevallen, het is nooit meer goed met me gekomen :p

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dekaasboer schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:25:
Ik ben ook wel eens gevallen, het is nooit meer goed met me gekomen :p
Tja en nu zitten wij d'r weer mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Laatst online: 29-09 21:55

Brothar

meester

Bij een Sony hangt dat masker toch aan 2 draden ?
Een slecht beeld kan ook komen door verschoven magneten op het "straalkanon" - lijkt me dan nog wel te repareren ...

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook pas gehad. Mijn dochter ging op de plank staan. Kiep de TV er af. Helaas uitwendig geen schade maar het kleurenkanon dat achter op de beeldbuis zit was wel gebroken. Kwam van die fabriek die betere dingen maakt.
Nu staat er een echte JVC. Het is niet spannend om de tv aan te zetten. Hij doet het of hij doet het niet. Kan niks gebeuren. Bij sluiting gaat de stop eruit en of de aardlek. Probeer het en je weet het.
Heb nog wel een tweede handse voor je met een klein defect. Was gevallen :<)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 10:41

Diamon

The Weird One

T'sja, als een tv valt, dan is een printbreuk vrijmakkelijk hoor.
Zelf zou ik hem eerst even open maken, en kijken of er geen breuken zijn.
Maar wel verdacht dat de TS niet meer aanwezig is ?

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Palomar schreef op maandag 13 december 2004 @ 01:25:
Inderdaad, anders bestaat de kans dat je een potentiaal verschil krijgt met de aarding van het kabelnetwerk en kan er allerlei zooi doorfikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Remus schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:27:
[...]

Inderdaad, anders bestaat de kans dat je een potentiaal verschil krijgt met de aarding van het kabelnetwerk en kan er allerlei zooi doorfikken.
Waarom hebben LCD/Plasma tv's dan wel een geaarde stekker?

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Laatst online: 15-08-2021
RawPeanut schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:29:
[...]
Waarom hebben LCD/Plasma tv's dan wel een geaarde stekker?
Goede vraag, ik denk dat ik nu met mijn bek vol tanden sta :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Remus schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:33:
[...]

Goede vraag, ik denk dat ik nu met mijn bek vol tanden sta :*)
Was niet de bedoeling maar vroeg ik mij dus af. Ik verkoop zelf tv's en heb er ook wel eens bij stil gestaan.

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Nu online

BCC

Mischien omdat ze als basis "standaard" tft-schermpjes gebruiken (met bijbehorden ge-aarde voeding) en dat het dan goedkoper is de aardingen intern te scheiden dan een nieuwe voeding te bouwen?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Een electrisch apparaat in algemene zin heeft een geaarde stekker wanneer de buitenkant van het apparaat stroom kan geleiden (b.v. pc-kast, plasma is (gedeeltelijk) metaal achterzijde) of wanneer er een kans bestaat dat door het bedienen van het apparaat er snel geleiding plaats kan vinden, hoewel het apparaat zelf van een nietgeleidende stof is gemaakt (bv waterkoker).

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

BCC schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:37:
Mischien omdat ze als basis "standaard" tft-schermpjes gebruiken (met bijbehorden ge-aarde voeding) en dat het dan goedkoper is de aardingen intern te scheiden dan een nieuwe voeding te bouwen?
Ik heb het over 26"/30" en grotere tv's, dat zijn geen standaard tft schermpjes. Het substraat waaruit ze gemaakt worden misschien wel maar verder houd de vergelijk op denk ik.

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55
Diamon schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:15:
Maar wel verdacht dat de TS niet meer aanwezig is ?
Sommige mensen werken gewoon, en kijken niet elke 5 minuten of er al reactie is op hun topic.

Laatst hier ook een tv gevallen philips breedbeeld, open gemaakt en gekeken. Bleek de beeldbuis stuk te zijn. Ook nog een schok van stuk metaal achter de beeldbuis gehad nadat ik de stroom eraf heb gehaald en em om te ontladen nog even aangezet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

FirePuma142 schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:39:
Een electrisch apparaat in algemene zin heeft een geaarde stekker wanneer de buitenkant van het apparaat stroom kan geleiden (b.v. pc-kast, plasma is (gedeeltelijk) metaal achterzijde) of wanneer er een kans bestaat dat door het bedienen van het apparaat er snel geleiding plaats kan vinden, hoewel het apparaat zelf van een nietgeleidende stof is gemaakt (bv waterkoker).
Als ik dan naar mijn versterker kijk die heeft gewoon een ongeaarde stekker. En je het chassis is van metaal en om al niet over de koptelefoonaansluiting te beginnen. Toch zo ineens een interessante discussie. Wel compleet offtopic :D

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RawPeanut schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:43:
[...]

Als ik dan naar mijn versterker kijk die heeft gewoon een ongeaarde stekker. En je het chassis is van metaal en om al niet over de koptelefoonaansluiting te beginnen. Toch zo ineens een interessante discussie. Wel compleet offtopic :D
idd compleet off-topic, dus dit is dan de uitzondering die de regel bevestigt! ;) 8)7

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
RawPeanut schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:43:
[...]

Maar daar staat dan zo'n symbooltje op (2 vierkantjes) om aan te geven dat apparaat dubbel geisoleerd is (of iets van die strekking, ben correcte termen vergeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Iva_Bigone schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:50:
[...]

Maar daar staat dan zo'n symbooltje op (2 vierkantjes) om aan te geven dat apparaat dubbel geisoleerd is (of iets van die strekking, ben correcte termen vergeten).
Klopt als een bus, die staan er inderdaad op. Is dat dan ook het geval met een normale tv en vanwege beperkte ruimte in een LCD/Plasma dat deze dat dan niet hebben?

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
RawPeanut schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:52:
[...]

Klopt als een bus, die staan er inderdaad op. Is dat dan ook het geval met een normale tv en vanwege beperkte ruimte in een LCD/Plasma dat deze dat dan niet hebben?
Tja, zou ansich goeie verklaring zijn: aan de andere kant, veel LCD's hebben losse stroomadapter met randaarde en output van maar bijv. 12v.
En laptops hebben ook LCD-scherm, en die stroomadapters hebben (meestal) geen randaarde.
vragen, vragen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Iva_Bigone schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:59:
[...]

Tja, zou ansich goeie verklaring zijn: aan de andere kant, veel LCD's hebben losse stroomadapter met randaarde en output van maar bijv. 12v.
En laptops hebben ook LCD-scherm, en die stroomadapters hebben (meestal) geen randaarde.
TFT schermen voor de pc krijgen ook steeds vaker gewoon een geaarde aansluiting zelfs een goedkope Benq 15" TFT heeft al geen stroomadapter meer..
Zal eens een keer wat onderzoek doen en een apart topic openen, wil graag wel antwoord op dit vraagstuk.

[ Voor 16% gewijzigd door RawPeanut op 13-12-2004 20:02 ]

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begint me op te vallen dat de topic starter niks meer van zich laat horen, zal dan toch ......BOEMMMMMMMM hahaha

Gewoon aanzetten der is vast niks aan de hand. Haal van je overige apparatuur wel even de stekkers (van dezelfde groep) er uit voorzorg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 20:17

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 21:36:
Begint me op te vallen dat de topic starter niks meer van zich laat horen, zal dan toch ......BOEMMMMMMMM hahaha
Hij heeft nog geen uur geleden nog gepost..
mad-dog in "Creative Audigy 2 (ZS) 5,25" break-out b..."

en intussen zitten wij maar in spanning (haha) te wachten :(
:P

[ Voor 4% gewijzigd door Haan op 13-12-2004 21:39 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Laatst online: 01-10 19:53
Resistor schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:28:
Zet jouw TV eens op de rand van het bed met de beeldbuis richting rand.
Voorkant is zwaarder dan de achterkant, dus de voorkant zakt dieper het matras in -> TV gaat rollen en rolt van het bed af, voorkant eerst.
OMG, jij begluurt mij? Zo is mijn beeldscherm eens op de grond gevallen, +- 50 cm hooge, recht op de voorkant, werkt nog steeds als een tiet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-10 20:55
weinig toe te voegen aan een TS die niet reageerd: aardlek omlaag in de stoppen kast. Tv aansluiten op 220, aardlek omhoog. Je merkt het vanzelf wel.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan nooit zo erg zijn al mijn tv daar was de printplaat van gebroken, die hebben we gewoon weer aan elkaar lopen bakken. Das al bijna 6 jaar geleden en hij doet het nog steeds, als zit er wel zo'n lekkere vlek boven aan in de hoek, maar ja je kunt niet alles willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Net na het ding een tijdje op z'n plek te hebben laten staan aangezet, helaas doet ie niks meer.
Standby lampje gaat aan, je kunt em van standby afhalen maar vliegt daarna weer keihard op standby.

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

[ Voor 13% gewijzigd door mad-dog op 13-12-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-10 20:55
komen nu alle antwoorden wat er eventueel stuk zou kunnen zijn?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik denk dat het de hoogspannings trafo is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Haan schreef op maandag 13 december 2004 @ 21:51:
Ik denk dat het de hoogspannings trafo is!
En dat houdt in qua kosten?

Op PC gebied kan ik je overal een antwoord op geven, op elektronica gebied ben ik redelijk n00bie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Als het daadwerkelijk zo is, reken dan op een eurootje of 50, afhankelijk van waar je het laat repareren. Ik heb in ieder geval het zelfde symptoon gehad en toen heb ik m'n tv naar een of ander vaag 2de hands zaakje gebracht waar ze hem hebben gerepareerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even apeldoorn bellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 12:39

ReLight

echo("What Now ? !")

Exirion schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:23:
[...]

Heeft kleine Ben aan het toetsenbord gezeten?
Nee was pre-Ben. En was idd een vervang tv van BCC aangezien onze lcd dus naar de knoppen ging na 6 weken spelen :(
Die sukkel bezorger zette hem half op het meubel, en liet toen los. Idd heeft een tv een zwaartepunt aan de voorkant. via punt van tafel plat op de (epocy steentjes) vloer.
Ach.. ziet u, hij doet'ut nog hoor meneer...

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Vriendelijk verzoek om de reacties even wat meer ontopic en serieus te laten blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle3836
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-03-2024
een tv heeft een dubbele mantel dus vandaar dat een aarding niet nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle3836
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-03-2024
Iva_Bigone schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:59:
[...]

randaarde meg bijna nergens meer omdat dat sneller verslijt dan een aardingspen/bus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-10 18:35
Seriously. Dit bericht is 13 jaar oud.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:43
jelle3836 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:53:
[...]

randaarde meg bijna nergens meer omdat dat sneller verslijt dan een aardingspen/bus
WoW wat een schop 13 jaar na dato 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 16:22
De moeder aller bumps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:52