Hoe losse EML mails toevoegen aan DBX- of PST-bestand?

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:49

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Note: ik gebruik Delphi, maar heb dat niet in de topictitel gezet omdat dit (nog) niet relevant is.

Het probleem is het volgende: Sommige klanten kunnen EML bestanden die in een map op de hardeschijf staan niet naar Outlook of Outlook Express drag & droppen. In plaats van dat de e-mails gewoon in de Inbox verschijnen wordt er een nieuw bericht gecreeerd met daarin de EML bestanden als bijlage.

Een week (of twee) geleden heb ik ook een bericht op GoT gepost, met de vraag of iemand bekend was met dit probleem? Ik dacht, wellicht is het een optie is dat je ergens kan uitzetten. Op mijn vraag kreeg ik welgeteld 1 reaktie, en dus stelde ik dezelfde vraag daarna in de nieuwsgroepen microsoft.public.nl.office.outlook en microsoft.public.outlook.

Blijkbaar is het volgende het geval:
  1. als men EML bestanden drag&dropt naar Outlook Express dan hoort deze in de Inbox te verschijnen,
  2. waneer men hetzelfde probeert met Outlook dan opent een nieuw bericht met de EML bestanden als bijlage.
Aangezien klanten toch problemen ondervinden met (1) en omdat gedrag (2) niet bepaald nuttig is wil ik het nu anders gaan aanpakken: een tooltje die losse EML bestanden kan toevoegen aan de Outlook of Outlook Express Inbox.

En ik wil natuurlijk niet het wiel opnieuw uitvinden, dus is mijn eerste vraag: bestaat een dergelijk gratis tooltje al? (Ik heb wel gezien met Google dat er een enorme berg aan commerciele tooltjes zijn).

Indien er geen gratis tooltjes zijn, dan wil ik proberen om zelf zoiets te maken. Ik neem aan dat ik niet de eerste ben met het lumineuze idee om zelf de Inbox te bewerken, en dus is mijn tweede vraag: bestaan hier al standaard components voor of sourcecode voorbeelden? (Torry ligt plat, en via Delphi32.com en Google kon ik niets vinden)

Wat ik wel gevonden heb is de sitehttp://oedbx.aroh.de waar het DBX formaat uitgelegd wordt. Mijn derde vraag is, heeft iemand info omtrent het PST formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:09
Je zou het een en ander kunnen proberen met CDO.

Ik zet zelf hiermee items in een exchange database, maar volgens mij moet je hiermee ook gewoon een losse outlook mee kunnen aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorig jaar heb ik mijn eml-bestand succesvol omgezet in pst-formaat. U kunt dit ook proberen.

*snip*
Ik hoop dat dit voor u helpt.

[ Voor 25% gewijzigd door Creepy op 25-05-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:06

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:44:
Vorig jaar heb ik mijn eml-bestand succesvol omgezet in pst-formaat. U kunt dit ook proberen.

*snip*
Ik hoop dat dit voor u helpt.
Mag toch hopen dat na een dikke 12 jaar dit voor hem al opgelost is :9

[ Voor 12% gewijzigd door Creepy op 25-05-2017 12:21 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 14:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dat, en het draait hier om programmeren en niet het gebruik maken van kant en klare tools...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.