Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dennism schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:26:
[...]

hoe bedoel je dubbel zo groot? Die zie ik even niet, dus mogelijk begrijp ik je verkeerd. Volgens mij is de Surface Laptop 3 juist een stuk groter dan de Surface Pro 7. En zou juist de Surface Laptop 3 meer ruimte moeten hebben voor koeling omdat het scherm niet direct op de hardware ligt, wat bij de Surface Pro 7 wel het geval is.

Als ik kijk naar de Microsoft specs meet de Surface Pro 7 292 mm x 201 mm x 8.5 mm bij een gewicht van 775 gram.
De Surface Laptop 3 15" meet 339.5 mm x 244 mm x 14.69 mm bij een gewicht van 1512 gram.

Als je refereert naar deze foto, De Surface Laptop 3 15", het AMD model, is rechts te zien, de Surface Pro 7 Tablet (met Type cover aangesloten) links.

https://i.redd.it/nt4tiaaeq7r31.jpg

Verder ben ik het wel eens dat die benchmarks enigzins teleurstellend zouden zijn mochten ze kloppen, een 15" Premium laptop die een tablet niet weet te verslaan (al is het wel een high end tablet natuurlijk) zou ik ook niet direct vrolijk van worden als potentiële koper.

Al had ik al wel een idee dat het mogelijk qua CPU scores deze kant op zou gaan toen Microsoft bij de presentatie van de Surface Laptop 3 alleen benchmarks toonde van 3Dmark 2011 en Time Spy waar zelfs op grafisch gebied de extra Vega CU nodig leek te zijn om Intel te verslaan op een gebied waar Intel altijd al relatief zwak geweest is (de iGPU).

Ben wel benieuwd naar een vergelijking straks tussen de top modellen van AMD en Intel beide in de Surface Laptop 3 15". Dan zitten ze in (grotendeels?) dezelfde behuizing en zal het een zeer eerlijke vergelijking moeten zijn. Als AMD dan in de buurt van Intel blijft zou dat zeer mooi zijn en een goede stap naar verdere design wins in het high end verwacht ik.
Dan heb ik een domme aanname gedaan, ik dacht dat de Surface 7 de grote variant was :+.
Ik had mijn verwachting al iets bijgesteld gezien het nog geen Ryzen 2/Navi gebaseerde chips zijn, maar toch wat teleurstellend.

Battle.net tag

Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:15:
[...]

Dan heb ik een domme aanname gedaan, ik dacht dat de Surface 7 de grote variant was :+.
Ik had mijn verwachting al iets bijgesteld gezien het nog geen Ryzen 2/Navi gebaseerde chips zijn, maar toch wat teleurstellend.
Nummers staan bij Microsoft voor zover ik weet puur voor de generatie en heeft niets met grootte te maken :)

Surface Pro 7 is dan de 7de generatie van de Surface Pro Tablet.
Surface Laptop 3 is dan de 3de Genratie Surface Laptop :)

Zen 2 / Navi APU's komen volgens mij pas begin 2020.

Chronia Lvl 110 Warlock Diablo 3

• raymondw
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:05
Dennism schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:34:
Dat concept herinner ik me ook nog wel ja, volgens is dat nooit echt als product uitgekomen toch?
Jawel, heb er een jaar of wat 1 in huis gehad :+
Helaas was de interne PC kwaliteit van een aardappel, dus Youtube was al een uitdaging.
De kids hebben echt uuuuuuuren plezier gehad van multitouch tekenen etc etc etc

Later is er nog een LCD versie van de tafel gekomen, maar die was stuk duurder.

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3600X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | EVGA 2080 XC | iRacing

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:37

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Dennism schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:34:
[...]

Dat concept herinner ik me ook nog wel ja, volgens is dat nooit echt als product uitgekomen toch?
Zeker wel. Voor een slordige 10k kon je indertijd er eentje aanschaffen IIRC.
Het is omgedoopt tot PixelSense

ocf81 wijzigde deze reactie 10-10-2019 23:28 (15%)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Typisch Intel, als ze slechtere producten maken geven we de CPU's voor een baksteen weg. Zolang mensen maar geen AMD kopen. Iedereen die daar aan mee doet is gewoon dom bezig; als Intel AMD weer de markt uit gedrukt gaan ze ineens weer de normale prijs vragen want er is toch niemand anders die ze kan stoppen. ;(
Lijkt wel weer Athlon vs Pentium 4; en als die fabrikanten denken dat Intel niet meer aan stagnatie gaat doen zijn erg dom.
Vanaf 12:35 ongeveer:

Sp3ci3s8472 wijzigde deze reactie 12-10-2019 17:39 (12%)

Battle.net tag

@Sp3ci3s8472 En dat is dus waarom Zen zo geniaal is. ;)
Dit gaat niet werken met serverchips of DIY desktopchips, alleen met OEM laptopchips. Het is denk ik echt geen toeval dat AMD hier nauwelijks op in lijkt te zetten. De APU's zijn eigenlijk de slechte Zen CPU's die AMD heeft en deze nemen het op tegen de beste die Intel heeft. Nota bene lijken er zelfs echt 10nm CPU's te komen voor de laptops. Zelfs daar werken dit soort verkapte omkoping niet als Intel botweg niet kan leveren. Het lijkt weer eens zover te zijn na de laatste ronde van "hoe lek is Xeon". :z

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 12-10-2019 18:24 (9%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 76 77 78 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True