Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:25:
[...]
Is dat een eerlijke vergelijking? Die Surface Pro 7 is haast dubbel zo groot, die zal qua koeling een stuk beter zijn. Hij geeft wel aan de laptops beide te testen als ze koud zijn, alleen maakt dat waarschijnlijk weinig uit die koelelementen zijn zo gesatureerd.
Alleen maar mooi dus dat de score zo close is.
Userbenchmark, tjah die kan je toch niet serieus nemen

.
hoe bedoel je dubbel zo groot? Die zie ik even niet, dus mogelijk begrijp ik je verkeerd. Volgens mij is de Surface Laptop 3 juist een stuk groter dan de Surface Pro 7. En zou juist de Surface Laptop 3 meer ruimte moeten hebben voor koeling omdat het scherm niet direct op de hardware ligt, wat bij de Surface Pro 7 wel het geval is.
Als ik kijk naar de Microsoft specs meet de Surface Pro 7 292 mm x 201 mm x 8.5 mm bij een gewicht van 775 gram.
De Surface Laptop 3 15" meet 339.5 mm x 244 mm x 14.69 mm bij een gewicht van 1512 gram.
Als je refereert naar deze foto, De Surface Laptop 3 15", het AMD model, is rechts te zien, de Surface Pro 7 Tablet (met Type cover aangesloten) links.
https://i.redd.it/nt4tiaaeq7r31.jpg
Verder ben ik het wel eens dat die benchmarks enigzins teleurstellend zouden zijn mochten ze kloppen, een 15" Premium laptop die een tablet niet weet te verslaan (al is het wel een high end tablet natuurlijk) zou ik ook niet direct vrolijk van worden als potentiële koper.
Al had ik al wel een idee dat het mogelijk qua CPU scores deze kant op zou gaan toen Microsoft bij de presentatie van de Surface Laptop 3 alleen benchmarks toonde van 3Dmark 2011 en Time Spy waar zelfs op grafisch gebied de extra Vega CU nodig leek te zijn om Intel te verslaan op een gebied waar Intel altijd al relatief zwak geweest is (de iGPU).
Ben wel benieuwd naar een vergelijking straks tussen de top modellen van AMD en Intel beide in de Surface Laptop 3 15". Dan zitten ze in (grotendeels?) dezelfde behuizing en zal het een zeer eerlijke vergelijking moeten zijn. Als AMD dan in de buurt van Intel blijft zou dat zeer mooi zijn en een goede stap naar verdere design wins in het high end verwacht ik.
[
Voor 28% gewijzigd door
Dennism op 10-10-2019 10:17
]