Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:25:
Ik vind dit toch wel fascinerend.
Mensen willen perfect accepteren dat ze $300+ of zelfs $400+ betalen voor een 85mm2 stukje 7nm wafer en dan nog wat 14nm wafer op een simpele substraat is "gelijmd". Bij de andere kant van AMD haar portfolio voor consumenten is het internet weer eens druk bezig met de totale overreactie/meltdown. We gaan toch echt niet $379 of $449 betalen voor een 255mm2 stuk 7nm wafer, een volledig PCB met VRM's, 8GB GDDR6 en het waardeloze excuus dat AMD een "koeloplossing" noemt.

Oke, die laatste geef ik je, maar de rest is denk ik wat vertekend. :z
Helemaal mee eens slaat inderdaad nergens op :/
Hey niets tegen die mooie blower he!! :+

Maar even serieus geef die cooler een beetje een kans het zou deze keer tov de 290X, RX480 en Vega cooler best mee kunnen vallen. (die van de XT tenminste die zit er nog net wat meer beefy uit met een extra heatsink aan de achterkant)
Het lijkt meer op de cooler van Vega met wat verbeteringen. Het verbruik van de chip is lager dus dan zou die cooler het prima moeten kunnen koelen.

Voor een Eventuele Navi 20 van 300 watt moeten ze wel met wat beters gaan komen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Paprika schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:19:
[...]

Uiteraard, maar ik geloof wel in de kwaliteit van lokaal gerenderde output :p.
Helemaal waar, hoe hoger hoe beter. Maar 4:4:4 heeft weinig zin voor streaming. Als je je materiaal wilt editten dan kan ik mij er nog wat bij voorstellen.

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:42
Roland schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:38:
[...]
Helemaal waar, hoe hoger hoe beter. Maar 4:4:4 heeft weinig zin voor streaming. Als je je materiaal wilt editten dan kan ik mij er nog wat bij voorstellen.
Ik had al aangegeven dat dit te veel off-topic is om door te gaan. Het scenario is dat de tweede PC voor iedere pixel 1:1 accurate RGB waardes moet hebben anders werkt het niet voor mijn toepassing. RGB gebruik ik voor de opslag van data (iedere kleur is een byte voor mijn toepassing). Ik stream niet en ik upload ook geen video's. :+ Het heeft helemaal niks met Ryzen of CPUs te maken dus let it rest :p.

3440x1440 pixels, 100Hz en RGBA met 8 bits geeft 1.981.440.000 bytes per second oftewel 1981,44 MBps oftewel 15.851,52 Mbps aan data wat ik kan delen tussen 2 systemen en nee, dat red je niet met een Gbit netwerkje. :+

[ Voor 28% gewijzigd door Paprika op 13-06-2019 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:25:
[...]

Helemaal mee eens slaat inderdaad nergens op :/
Hey niets tegen die mooie blower he!! :+

Maar even serieus geef die cooler een beetje een kans het zou deze keer tov de 290X, RX480 en Vega cooler best mee kunnen vallen. (die van de XT tenminste die zit er nog net wat meer beefy uit met een extra heatsink aan de achterkant)
Het lijkt meer op de cooler van Vega met wat verbeteringen. Het verbruik van de chip is lager dus dan zou die cooler het prima moeten kunnen koelen.

Voor een Eventuele Navi 20 van 300 watt moeten ze wel met wat beters gaan komen.
Ik ben gewoon functioneel in een fatsoenlijke ATX kast over mooi. ;)
Ik vind die 5700XT koeler eigenlijk ook prachtig, zeker de SE. Ik blijf alleen zeer avers tegen het geluid, elk geluid eigenlijk. Op zich zou het acceptabel kunnen als Navi niet met bezopen voltages en angstaanjagende stroomlekkage karakteristieken verkocht zal worden. Neemt niet weg dat ik gewoon ga kijken wat voor moois Sapphire of de andere AIB's ervan kan maken. Zeker omdat ik vermoed dat AMD, Nvidia op heeft gezet voor een kleine prijzenoorlog met de huidige prijzen en beoogde prestatiepunten. AMD heeft ook ruime marge genomen om te zakken in reactie op een Turing refresh die kennelijk al spoedig zal komen. Maar dit hoort eigenlijk in het andere topic. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:52

Case_C

[Team Carrack]

Dennism schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:58:
Verder heeft HWU ook schijnbaar de Mei 2019 update getest t.o.v. 1809 met Zen+ en was het verschil eigenlijk overal 0,0 (zelfs in Rocket League), alleen 3Dmark laat een vreemde verbetering zien.

[YouTube: Windows 10 1903: Boosts Ryzen Performance? Maybe NOT!]
Schijnbaar is er nog een driver update nodig om daadwerkelijke verbetering te zien?

https://www.reddit.com/r/..._1903_update_needs_a_new/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Case_C schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:01:
[...]

Schijnbaar is er nog een driver update nodig om daadwerkelijke verbetering te zien?

https://www.reddit.com/r/..._1903_update_needs_a_new/
Dat is iets wat Steve aanhaalt als mogelijke verklaring in het filmpje, maar is vziw niet bevestigd door AMD (was wel handig geweest als ze dat dan ook in de presentatie hadden vermeld :) , dan had je namelijk dit soort filmpjes ook kunnen vermijden )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paprika
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v3MWdD4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j9ZcJYd.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VvoeBQw.jpg

Reviewer samples... Eerste foto lijkt mij in een hotelkamer genomen.

Oh en minstens zo belangrijk:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BfkqSKb.gif

[ Voor 82% gewijzigd door Paprika op 13-06-2019 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 16:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Los van het feit of de Windows 10 update daadwerkelijk een performance winst geeft. Het is ergelijk dat Hardware Unboxed nog steeds alleen min fps en average laat zien. Deze manier van metrics is leuk als je twee dezelfde gpu/cpu's met elkaar wilt vergelijken waar de ene een OC heeft en de ander niet. Verder heb je er weinig aan;
Als je kijkt naar een spel zoals de Witcher 3 dan is een FX8350 vergelijkbaar met een i5 en is de FX6300 een stuk beter dan een i3. Alleen laten benchmarks alleen het gemiddelde vaak zien waar je dat dus niet in terugziet. Los van het feit dat die architectuur gewoon niet echt goed was.
Het volgende filmpje is een leuke opsomming:

Voor reviews kijk ik tegenwoordig naar Gamers Nexus of Digital Foundry, gemiddelde framerates zijn leuk maar ik hecht meer waarde aan een stabiele framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha lol @ Lisu Su gif _/-\o_

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:10:
[...]
Verder hecht ik er weinig waarde aan, net als destijds, want het is te verwachten qua marketing. Ik vind het alleen zoals altijd wel jammer dat er niet gewoon real world scenario's getest worden. Daar hebben wij veel meer aan, dan aan onzinnige tests om maar een verschilletje te laten zien.
Precies, gewoon de onafhankelijke benchmarks afwachten. Hoe dan ook kunnen we op basis van de vendor benchmarks in ieder geval zien dat ze flinke stappen tov hun eigen vorige generatie hebben gemaakt.

Op prijs/prestatie verhouding kreeg intel al klap, dat zal niet anders worden. Alleen zit straks het niveau waarop je de beste prijs/prestatie verhouding hebt hoger. Hoe hoog, in juli weten we het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die is er al een paar dagen. Ik dacht laat ik dat maar niet plaatsen want serieus topic. Als we dan toch beginnen. :P

Ja, ze kon er zelf ook om lachen. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het moet hier geen meme fest worden maar grapje tussendoor zou moeten kunnen lijkt me. :)

Wel lachen dat Lisa zelf ook reageert.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Haha die gif, het zal wel in de familie zitten.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:54
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 18:15:
[...]

Precies, gewoon de onafhankelijke benchmarks afwachten. Hoe dan ook kunnen we op basis van de vendor benchmarks in ieder geval zien dat ze flinke stappen tov hun eigen vorige generatie hebben gemaakt.

Op prijs/prestatie verhouding kreeg intel al klap, dat zal niet anders worden. Alleen zit straks het niveau waarop je de beste prijs/prestatie verhouding hebt hoger. Hoe hoog, in juli weten we het.
Qua prijs prestatie kan het nog wel eens interresant worden. De 3800x is 100 goedkoper maar de nieuwe moederborden worden flink duurder dan intel borden.
Ik denk dat amd hier een enorme blunder heeft begaan. Hoop dan ook dat ze snel over kunnen naar 7nm en het design daardoor flink goedkoper word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 21:57

Apoca

Array Technology Industry

CCX and Core Layout visualisatie :)
Al moet ik zeggen het is wel redelijk voor de hand liggend allemaal wat ze laten zien :P

https://wccftech.com/ryze...-core-layout-quick-guide/
YouTube: Ryzen 3000 Series CCX And Core Layout Explained - Ryzen 5 through Ry...

[ Voor 70% gewijzigd door Apoca op 13-06-2019 20:02 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
computerjunky schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:50:
[...]
Qua prijs prestatie kan het nog wel eens interresant worden. De 3800x is 100 goedkoper maar de nieuwe moederborden worden flink duurder dan intel borden.
Ik denk dat amd hier een enorme blunder heeft begaan. Hoop dan ook dat ze snel over kunnen naar 7nm en het design daardoor flink goedkoper word.
Welke blunder? PCI-E 4.0 die je bij Intel ook niet hebt? Er zijn zat noemenswaardige x470 moederborden te koop hoor. De enige blunder ligt bij de mensen die dat niet snappen.

pricewatch: Gigabyte Aorus Z390 Xtreme Waterforce

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/1ek6yim5w5431.png

:+

[ Voor 20% gewijzigd door Paprika op 13-06-2019 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:08:
[...]

Welke blunder? PCI-E 4.0 die je bij Intel ook niet hebt? Er zijn zat noemenswaardige x470 moederborden te koop hoor. De enige blunder ligt bij de mensen die dat niet snappen.
Ja ok, dus vanwege PCI-e 4 is het dus prima dat, om maar bij mijn stokpaardje te blijven, een Hero x570 E100 meer gaat kosten dan een Hero X470 en het prijspijl nu voor een high end mobo van grosso modo E280 naar E380 is verschoven.

En als we straks een PCI-E5 mobo krijgen is dat dan reden om van E380 naar E480 te gaan.... :?.

Wat mij altijd verbaast is hoe mensen de shareholder value companies gaan verdedigen en rechtpraten terwijl ze er zelf op achteruitgaan :o

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Help!!!! schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:15:
[...]

Ja ok, dus vanwege PCI-e 4 is het dus prima dat, om maar bij mijn stokpaardje te blijven, een Hero x570 E100 meer gaat kosten dan een Hero X470 en het prijspijl nu voor een high end mobo van grosso modo E280 naar E380 is verschoven.

En als we straks een PCI-E5 mobo krijgen is dat dan reden om van E380 naar E480 te gaan.... :?.

Wat mij altijd verbaast is hoe mensen de shareholder value companies gaan verdedigen en rechtpraten terwijl ze er zelf op achteruitgaan :o
Mensen kopen het toch wel. Zat 500+ euro bordjes hebben op Tweakers met veel reviews. Als je op Amazon of Newegg gaat kijken hebben de duurste bordjes en videokaarten de meeste reviews. Iedere vendor heeft gezien wat Nvidia (en Apple, Samsung, Microsoft, ...) teweeg wist te brengen. Allemaal 't gevolg van het feit dat men blijft happen op marketing (marketing is een gigantische kostenpost voor AIBs) en dat gamen weer mainstream is geworden. Tot zover dan de relatie met de moederbord prijzen en hoe AMD blundert...

En zelf op achteruitgaan is relatief denk ik. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 13-06-2019 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:20:
[...]

Mensen kopen het toch wel. Zat 500+ euro bordjes hebben op Tweakers met veel reviews. Als je op Amazon of Newegg gaat kijken hebben de duurste bordjes en videokaarten de meeste reviews. Iedere vendor heeft gezien wat Nvidia (en Apple, Samsung, Microsoft, ...) teweeg wist te brengen. Allemaal 't gevolg van het feit dat men blijft happen op marketing (marketing is een gigantische kostenpost voor AIBs) en dat gamen weer mainstream is geworden.

En zelf op achteruitgaan is relatief denk ik. :+
Ja, snap ik maar daarom ga ik het nog niet verdedigen, vergoeilijken, rechtpraten.

Je ziet bij apple de sales ook fors teruglopen. Deels wordt het gecompenseerd door de hogere marge op de (top-line) produkten die ze wel verkopen maar ik vraag me af hoe sustainable dit uiteindelijk is.

Ik blijf er tegenaan schoppen :)

ps:
Ik denk ook dat dit de perceptie van AMD niet helpt. Op CPU gebied zien we binnen de AMD lineup niet dat het 7nm voordeel op gebied van aantal cores wordt doorgegeven en de mobo's zijn overpriced.
Zeker als je in acht neemt dat een x570 waarschijnlijk nog één refresh kan absorberen waarna de X770 een nieuw socket krijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door Help!!!! op 13-06-2019 20:26 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Help!!!! schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:23:
[...]
Ja, snap ik maar daarom ga ik het nog niet verdedigen, vergoeilijken, rechtpraten.
Er is wel een verschil tussen niet blij zijn met wat je ziet en stellen dat AMD blundert, en dus als Tweaker beweren de markt beter te kunnen inschatten dan een miljarden bedrijf (en ondertussen ook nog denken dat een chipset op 7nm bakken goedkoper gaat zijn dan 12nm...). Ik reageerde vanuit het oogpunt van een corporate bedrijf, want daar ging het bericht waar ik op reageerde ook op in.

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 13-06-2019 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:26:
[...]

Er is wel een verschil tussen niet blij zijn met wat je ziet en stellen dat AMD blundert, en dus als Tweaker beweren de markt beter te kunnen inschatten dan een miljarden bedrijf. Ik reageerde vanuit het oogpunt van een corporate bedrijf, want daar ging het bericht waar ik op reageerde ook op in.
Dat moet nog wel blijken of AMD en m.n. de mobo fabrikanen hier hun hand niet overspelen.

Ik kan er in meegaan dat het niet verstandig is om afbraakprijzen te blijven hanteren. Je kunt ook te snel, te veel de andere kant opgaan.

ps: laten we ook niet vergeten dat de toegevoegde waarde van PCI-e 4 nogal beperkt is momenteel.

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 13-06-2019 20:29 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Help!!!! schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:28:
[...]

Dat moet nog wel blijken of AMD en m.n. de mobo fabrikanen hier hun hand niet overspelen.

Ik kan er in meegaan dat het niet verstandig is om afbraakprijzen te blijven hanteren. Je kunt ook te snel, te veel de andere kant opgaan.

ps: laten we ook niet vergeten dat de toegevoegde waarde van PCI-e 4 nogal beperkt is momenteel.
Ik heb eerder mijn eigen reactie al gegeven toch? :p

Paprika in "AMD Nieuwsdiscussietopic - Deel 38"

En ja, nu we weten wat de duurste variant (3950X) gaat kosten weten we dus dat een aardige set aan moederborden duurder gaan zijn dan de CPUs zelf :+.

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 13-06-2019 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:33

thijsco19

KTM 990 SMT

I have confirmation that the company is preparing an absolutely monstrous 64-core/128-thread Threadripper part for launch in Q4 2019.
AMD plans to introduce this before the year is over because they have something else planned for CES next year.
:o Wat zijn ze allemaal van plan.. :D 8)7

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:54
[...]

Ik begrijp je frustratie, maar de je behandelt de overstap alsof het niets is. Binnen de specificatie van PCI-E 4.0 zijn de ontwikkelaars erin geslaagd om de snelheid serieus te verhogen. Bij dit proces hebben ze gemerkt dat de maximale lengte van de banen korter is geworden. Ze kunnen dit omzeilen door een versterker toe te voegen, iets wat ze zelfs voor PCI-E 3.0 al deden, maar nu nog frequenter en met grotere beperkingen. Die dingen kosten geld:
The big tradeoff of the higher speeds is that signals won’t travel as far on existing designs. In the days of PCIe 1.0, the spec sent signals as much as 20 inches over traces in mainstream FR4 boards, even passing through two connectors. The fast 4.0 signals will peter out before they travel a foot without going over any connectors.

So system makers are sharpening their pencils on the costs of upgrading boards and connectors, adding chips to amplify signals, or redesigning their products to be more compact.

Retimer chips for a full 16-lane full PCIe 4.0 could cost $15 to $25 — if you can find them. Upgrading an adapter card from Megtron-2 to Megtron-4 materials might only add a dollar or so. However, the cost of a similar upgrade for a motherboard is about $100, and if the upgrade is to even higher quality Megtron-6 it would cost about $300.
Bron: https://www.eetasia.com/n...andwidth-but-at-what-cost

Iedereen kan dus schreeuwen wat ze willen, maar als een bord van dezelfde categorie (van X470 naar X570) 100 euro meer kost, dan zie je dit al terug in dat artikel van juni 2018. Dat is lang voordat deze producten aangekondigd waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
* DaniëlWW2 denkt dat ondanks de bezopen prijzen, X570 nog steeds extreem goed zal verkopen. :z

De lager gepositioneerde bordjes voor de gewone consumenten en het bezopen spul voor de mensen die de features wel kunnen gebruiken of de verwende nesten kinderen van miljonairs, bijvoorbeeld hooggeplaatste CCP leden. China is gewoon een gigantische markt, ook voor extreem high end en ik denk dat veel van deze bezopen bordjes, China niet zullen verlaten. De Ryzen 3000 CPU's zullen hun weg ook wel China in vinden, handelsoorlog of niet.

Voor de rest van ons is het te hopen dat X470 de rest van het jaar gehandhaafd zal blijven, al dat niet met wat refreshes en/of lagere prijzen. Bijvoorbeeld de Prime X470-Pro ziet er zeer interessant uit voor zeker 3600(X) overclocking en potentieel ook 3700X/3800X. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Paprika schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:39:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Reviewer samples... Eerste foto lijkt mij in een hotelkamer genomen.
Die derde foto is in elk geval in Schotland gemaakt. Ze hebben Nessie gevonden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 16:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

DaniëlWW2 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:41:
* DaniëlWW2 denkt dat ondanks de bezopen prijzen, X570 nog steeds extreem goed zal verkopen. :z

De lager gepositioneerde bordjes voor de gewone consumenten en het bezopen spul voor de mensen die de features wel kunnen gebruiken of de verwende nesten kinderen van miljonairs, bijvoorbeeld hooggeplaatste CCP leden. China is gewoon een gigantische markt, ook voor extreem high end en ik denk dat veel van deze bezopen bordjes, China niet zullen verlaten. De Ryzen 3000 CPU's zullen hun weg ook wel China in vinden, handelsoorlog of niet.

Voor de rest van ons is het te hopen dat X470 de rest van het jaar gehandhaafd zal blijven, al dat niet met wat refreshes en/of lagere prijzen. Bijvoorbeeld de Prime X470-Pro ziet er zeer interessant uit voor zeker 3600(X) overclocking en potentieel ook 3700X/3800X. :)
Ik blijf lekker op X370 tot het een bottleneck wordt.
https://www.youtube.com/watch?v=3xfLYLRsPZ0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf in principe ook. Ik heb het dan ook eerder over mensen die nu hun eerste Ryzen willen kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland

Roland

Schnitt!

DaniëlWW2 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:21:
[...]

Ik blijf in principe ook. Ik heb het dan ook eerder over mensen die nu hun eerste Ryzen willen kopen. ;)
Ja zo een ben ik er, ik kan na jaren weer eens een bak geld uitgeven en wacht op de x570 creation van msi. Gooi er een 3900X in en ben tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lijkt een X590 chipset in aantocht te zijn hoor. X570 was nog niet duur genoeg. :Y)
[Twitter: https://twitter.com/1usmus/status/1139210323976773633]
Wat ze er precies nog op moeten gaan proppen, werkelijk geen idee. :P

Daarnaast zou er een X599 gaan komen voor TR.
Kom maar met die 64c/128t TR3 chips. Maak maar een einde aan Intel haar HEDT platform. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
DaniëlWW2 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:05:
Lijkt een X590 chipset in aantocht te zijn hoor. X570 was nog niet duur genoeg. :Y)
[Twitter]
Wat ze er precies nog op moeten gaan proppen, werkelijk geen idee. :P
Als ze dezelfde chip gebruiken in zowel de CPU zelf als voor de chipset dan benutten ze nu niet alle lanes...

-The_Mask- in "AMD Nieuwsdiscussietopic - Deel 38"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Gy7uAQWbR2KtvLGAgSIpLFXH/full.png

Dit blijft dan wel een probleem...

[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 13-06-2019 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:23
Paprika schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:08:
[...]

Als ze dezelfde chip gebruiken in zowel de CPU zelf als voor de chipset dan benutten ze nu niet alle lanes...

[...]
Er wordt gefluisterd over een X590 chip die nog komt. Geen idee of die alle lanes benut, maar de kans is er.

Nevermind, niet alles gelezen, stond er al. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Cascade op 13-06-2019 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:41:
Weten we al zeker wat de X570 borden gaan kosten?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Astennu schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 00:10:
[...]

Weten we al zeker wat de X570 borden gaan kosten?
Die van Asus zijn al wel bevestigd:
XWB in "AMD Nieuwsdiscussietopic - Deel 38"
Cascade in "AMD Nieuwsdiscussietopic - Deel 38"

En ik zal eens kijken, was nog ergens wel een nieuwsbericht met prijzen tegengekomen.

Wel grappig trouwens, nog wat berichtjes en reviews over de X470 bordjes zitten bekijken, en ook toen ging het om de prijs en dat ze zo gestegen waren. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 14-06-2019 07:39 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Met het oog op de prijzen voor een x570 bord en het niet nodig hebben van pci-e 4 zit ik te denken aan een gigabyte x470 gaming 7. Nu hoop ik de 3700x te kunnen tillen naar een 4,6-4,7 GHz allcore en geheugen rond de 3600mhz.. Heeft iemand enig inzicht op OC mogelijkheden op x470? Of ga ik me in de vingers snijden? Wat is de algemene consensus? Ik weet dat er wellicht te weinig feitelijke info is, maar lijkt me een mooie discussie voor Tweakers die zich verdiept hebben in het overclocken.

Waar ik bang voor ben is dat het bord dat ik wil hebben snel wordt uitgefaseerd en slecht verkrijgbaar zal zijn als blijkt dat x470 net zo goed overclocked. Vind de 470 line-up van gigabyte ook mooier dan de 570's eerlijk gezegd. (Binnen mijn budget van 800 voor ram, cpu en mobo dan).

[ Voor 10% gewijzigd door millman op 14-06-2019 08:04 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
millman schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:02:
Met het oog op de prijzen voor een x570 bord en het niet nodig hebben van pci-e 4 zit ik te denken aan een gigabyte x470 gaming 7. Nu hoop ik de 3700x te kunnen tillen naar een 4,6-4,7 GHz allcore en geheugen rond de 3600mhz.. Heeft iemand enig inzicht op OC mogelijkheden op x470? Of ga ik me in de vingers snijden? Wat is de algemene consensus? Ik weet dat er wellicht te weinig feitelijke info is, maar lijkt me een mooie discussie voor Tweakers die zich verdiept hebben in het overclocken.

Waar ik bang voor ben is dat het bord dat ik wil hebben snel wordt uitgefaseerd en slecht verkrijgbaar zal zijn als blijkt dat x470 net zo goed overclocked. Vind de 470 line-up van gigabyte ook mooier dan de 570's eerlijk gezegd. (Binnen mijn budget van 800 voor ram, cpu en mobo dan).
Het Gigabyte bord is een van de betere borden, ik heb deze, samen met een 2700X en 3600Mhz ram al ruim een jaartje draaien op 4.2 Ghz allcore @ 1.28V + ram op 3466 Mhz. CL15 Met de laatste bios versie boot ie wel op 3600Mhz maar bij de eerste beste stevige load komt er een blauw scherm i.v.m een memory issue. Op 3466 Mhz CL 15 loopt het erg stabiel.
Omdat ik Linux/Windows 7 gebruik heb ik de AC 9260 Wifi nic vervangen door een AC 8250 Wifi kaartje dat ik nog had liggen. Voor de AC 9260 maakt Intel geen Win7 drivers en onder Linux wordt de AC 9260 pas met de nieuwere kernel versies goed ondersteund.

https://www.overclock.net...ng-discussion-thread.html is een goed forum om alles over het bord te leren.

[ Voor 28% gewijzigd door regmaster op 14-06-2019 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waar je dan volledig aan voorbij gaat is dat als je geen PCI-E 4 nodig hebt, wat voor gaming volledig overbodig is, deze nieuwe CPUs in een x470 moederbord net zo goed presteren. De moederborden worden dus niets duurder en B450 en X470 moederborden blijven gewoon verkrijgbaar.

Voor mensen die dus al een 400 series moederbord hebben is dit een goedkope upgrade. Zeker ivm intel waar ik zelf (tot Ryzen heb ik jaren intel gekocht) nog nooit een CPU generatie sprong heb gemaakt zonder een nieuw moederbord te moeten kopen.
Paprika schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:08:
[...]

-The_Mask- in "AMD Nieuwsdiscussietopic - Deel 38"

[Afbeelding]

Dit blijft dan wel een probleem...
Buiten een NAS zie ik niet waarom iemand ooit nog voor meer dan 4x SATA zou kiezen.

1x NVME x4 en een x4 slot of 2x NVME is veel flexibeler en wat moet je nu met SATA vandaag de dag? Ik heb laatste een SATA SSD door een NVME SSD vervangen. De oude zit nu in een externe 10Gbps USB behuizing en werkt perfect. Mijn BluRay schrijver zit ook in een externe behuizing omdat ik geen noodzaak meer zie om er permanent één in elke computer te hebben.

Mijn massa opslag staat op een NAS met 10Gb ethernet, alleen heeft mijn huidige PC alleen een 1Gb ethernet aansluiting. Voorlopig snel genoeg voor mij, dus de nieuwe CPU komt gewoon in mijn huidige X470 bord. Als ik ooit sneller wil kan ik alsnog een X570 bord kopen, wellicht één met geintegreerd 2,5Gb ethernet.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2019 10:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Serieus goede brainstorm en onderbouwde opsomming van de zaken die AMD heeft opgeleverd deze keer en hoe dat in verhouding staat tot Intel vanuit een technisch oogpunt :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
millman schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:02:

Tja, dat is waarschijnlijk het een na beste X470 bord als het om rauwe specs gaat zoals VRM's. Moet alleen de C7H voor zich dulden, maar die is weer een stuk duurder. Beiden zijn in principe goed genoeg voor de 3950X, laat staan de 3700X waar ik ook voor ga met hetzelfde doel. RAM ga ik waarschijnlijk niet halen want X370 bordje dat waarschijnlijk nee gaat zeggen. Ik hoop wel 4,6GHz all core en alles erboven is bonus.

De Gaming 7 schijnt wel een uitstekende RAM overclocker te zijn voor een ATX AM4 bord. Ik heb alleen geen flauw idee hoe het zal gaan met Ryzen 3000. Ik heb ook geen idee of je bekend bent met de Gigabyte bios? Het is namelijk een ongeorganiseerde puinzooi. Als je dat wil tolereren dan is het gewoon een goed bord. Maar waarom niet hier de vraag stellen? Er zijn er wel meer die nu aan het twijfelen zullen zijn tussen X470 en X570. Ik denk/hoop eigenlijk ook dat X470 nog een tijdje gehandhaafd zal blijven worden. :)
AMD Ryzen & AM4 Ervaringen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
@Verwijderd, zelfs m'n mini-ITX pc heeft meer IO in gebruik dan wat jij nu noemt, en ja dat zijn allemaal SSDs (of NVME SSDS). Dus ja ik wil best die andere 6 ook wel vervangen met NVME schijven maar die optie is er niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Woei :) :P Keep it coming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Enige redenen dat ik interesse zou hebben in een X570 bord t.o.v. een X470 is:
  • Betere memory support.
  • Minstens 2 M.2 PCI-e 3.0x4 slots (Veel x470 zitten met 1 slot.)
  • Voldoende bandwidth voor opvolger van 2080ti. (Ben wel benieuwd hoe in de toekomst het gaat werken met PCI-e 4.0 extension cables :/ , wil namelijk voor zo'n setup gaan.)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jjJetCi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:58
Als je nu al 12 en 14 phases hebt op de meest high-end X570 moederborden hebt, zouden de X590 moederborden dan zulke praktijken worden🤔:
https://static.gigabyte.com/Product/2/4334/6676_src.jpg
Z77X-UP7 met 32 phases;)

[ Voor 8% gewijzigd door Fleximex op 14-06-2019 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 11:33

Nox

Noxiuz

Case_C schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:29:
Enige redenen dat ik interesse zou hebben in een X570 bord t.o.v. een X470 is:
  • Betere memory support.
  • Minstens 2 M.2 PCI-e 3.0x4 slots (Veel x470 zitten met 1 slot.)
  • Voldoende bandwidth voor opvolger van 2080ti. (Ben wel benieuwd hoe in de toekomst het gaat werken met PCI-e 4.0 extension cables :/ , wil namelijk voor zo'n setup gaan.)
[Afbeelding]
Volgens mij heb je ook betere mogelijkheden voor boost, precision boost overdrive oid met de nieuwe chipsets? Geloof dat gigabyte borden volgens buildzoid wel goede VRM hadden maar dan weer in de BIOS geen support voor PBO.

Ik wil gewoon matx, dtx of itx en dan een efficient systeempje maken met een 3600. Geen pcie4, wel de snelle USB, memory en pbo.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan zou je even moeten wachten op de B550's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geheugen ondersteuning en PBO heeft niks met het 'chipset' nodig. Sterker nog @Case_C zou zo te zien zelfs met X300 uit de voeten kunnen, alleen zijn er geen moederborden. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:17:
[...]
Ik begrijp je frustratie, maar de je behandelt de overstap alsof het niets is. Binnen de specificatie van PCI-E 4.0 zijn de ontwikkelaars erin geslaagd om de snelheid serieus te verhogen. Bij dit proces hebben ze gemerkt dat de maximale lengte van de banen korter is geworden. Ze kunnen dit omzeilen door een versterker toe te voegen, iets wat ze zelfs voor PCI-E 3.0 al deden, maar nu nog frequenter en met grotere beperkingen. Die dingen kosten geld:
[...]
Bron: https://www.eetasia.com/n...andwidth-but-at-what-cost
Iedereen kan dus schreeuwen wat ze willen, maar als een bord van dezelfde categorie (van X470 naar X570) 100 euro meer kost, dan zie je dit al terug in dat artikel van juni 2018. Dat is lang voordat deze producten aangekondigd waren.
Ik begrijp mijn frustratie ook. :) Maar dat dat doe ik niet en het is ook niet alsof ze ineens de Apollo 5 ontwikkeld hebben.

Nieuwe technologie is altijd ingewikkelder maar dat betekent niet dat de prijs van een segment ook moet stijgen. E.g. 32nm was makkelijker dan 14nm. Intel 2600K intro was USD 317 en 6700K was USD340.

Vorig jaar zullen die retimers best duur zijn geweest met nul produkten in de markt maar zodra het in massa productie is nemen kosten normaal gesproken snel af. Als je nog vrij nutteloze technologie in de consumenten mainstream gaat invoeren wat tot kostenstijging van 35% leidt, tja.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:57:
[...]

Waar je dan volledig aan voorbij gaat is dat als je geen PCI-E 4 nodig hebt, wat voor gaming volledig overbodig is, deze nieuwe CPUs in een x470 moederbord net zo goed presteren. De moederborden worden dus niets duurder en B450 en X470 moederborden blijven gewoon verkrijgbaar.
Volgensmij moet je mijn posts beter lezen. :> Maar als je mee wilt gaan in het verhaal van de fabrikanten mag dat natuurlijk. :o :P

De Hero x370 - x470 mobo's kostten ongeveer E280 en de x570 gaat ongeveer E380 kostten. Een prijsverhoging van grosso modo 35%. Die PCIe 4.0 retimers worden zodra ze in massa geproduceerd worden veel goedkoper maar reken er maar niet op dat dat dan tot prijsverlagingen gaat leiden.

Wat denk jij dat de Hero x670 volgend jaar gaat kosten? Ik kan je al vertellen dat dat normaal gesproken 380 of hoger wordt. Het prijspijl wordt blijvend omhoog geschoven. Net zoals nVidia en Apple dat hebben gedaan.
En niet alleen van het Hero segment maar ook alle segmenten daaronder!

Hoe is dat in mijn belang als consument :?

Tuurlijk, vrije markt, ze mogen doen wat ze willen maar ik ga dat toch niet verdedigen 8)7

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

-The_Mask- schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:02:
Geheugen ondersteuning en PBO heeft niks met het 'chipset' nodig. Sterker nog @Case_C zou zo te zien zelfs met X300 uit de voeten kunnen, alleen zijn er geen moederborden. :p
Nee, maar wel met de BIOS. En voor memory support voor de hogere frequenties heb je volgens mij wel een nieuw board nodig. Snel geheugen werkt echt nog verrassend goed en is een eenvoudige manier om redelijk efficient tegen kleine meerprijs wat extra performance uit je CPU te pompen. Ik wil een 65W cpu en voor meer performance kan je of wat sneller geheugen pakken óf 30W extra TDP incasseren. Omdat het ding fluitsterstil moet worden vind ik dat fijner.
Joopieboy schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:58:
Dan zou je even moeten wachten op de B550's :P
Ja die hebben idd geen pcie4. Niet nodig ook, een hele dikke gpu over 3 jaar erin doen heeft weinig nut, is je cpu weer een bottleneck. Mijn PC's stel ik in het begin samen en hoop dan dat je na 5 jaar nieuwe games nog vloeiend kan spelen op medium ofzo. Daarna een upgrade en weer high/ultra gamen :+

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Help!!!! schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:06:
[...]
De Hero x370 - x470 mobo's kostten ongeveer E280 en de x570 gaat ongeveer E380 kostten.
De X570 chip alleen kost blijkbaar al rond de $40 en dan nog de extra layers voor PCI-E 4.0 daar zit ook nog een gedeelte van de prijs in. Dus dat de prijs omhoog gaat lijkt me niet zo raar. Als is deze prijsstijging minder gedreven uit een technisch cost oogpunt daar ben ik het zeker met je over eens :)

Maar goed men kijkt gewoon naar de base price van de oude modellen, neemt de additionele cost van tech en R&D kijkt naar de segmentering binnen de markt en de marge die gemaakt moet worden en daarmee positioneren ze de nieuwe borden gewoon weer hoger. Zeker nu AMD de wind mee lijkt te hebben met de nieuwe Zen 2 serie, ze willen maximalisatie van het momentum dat er nu is.

Het gaat een vendor uiteindelijk altijd om wist maximalisatie, niet om omzet maximalisatie :)

[ Voor 18% gewijzigd door Apoca op 14-06-2019 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^
Ik begrijp wel wat vendors willen hoor. :)

Maar blijf me verzetten ! :P

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Rambling over X570 voor de geïnteresseerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cheeky vraag dan. Denk je nu nog steeds een X570 nodig te hebben over een X470? Volgens mij tikt X470 alle eisen wel af. :P

Het meest opvallende voor mij is nu dat Buildzoid gewoon even doodleuk verklapt dat de 3700X en 3800X inderdaad zuiniger zouden zijn dan de 2700X, maxed out. Goed X470 bordje voor ongeveer €150 gaat dus meer dan genoeg zijn. Een €100 B450 bordje gaat genoeg zijn voor de meeste mensen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:01:
[...]

Cheeky vraag dan. Denk je nu nog steeds een X570 nodig te hebben over een X470? Volgens mij tikt X470 alle eisen wel af. :P

Het meest opvallende voor mij is nu dat Buildzoid gewoon even doodleuk verklapt dat de 3700X en 3800X inderdaad zuiniger zouden zijn dan de 2700X, maxed out. Goed X470 bordje voor ongeveer €150 gaat dus meer dan genoeg zijn. Een €100 B450 bordje gaat genoeg zijn voor de meeste mensen. :)
Nodig hebben? Nee dat niet :P . Gaat straks gewoon vergelijken van de borden worden als alles gereviewed is. Ze zullen X470 vast ook voldoende testen met de nieuwe Ryzen 3000 serie.

Jazeker, eindje naar boven scrollen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:16:
[...]
Ik heb ook geen idee of je bekend bent met de Gigabyte bios? Het is namelijk een ongeorganiseerde puinzooi. Als je dat wil tolereren dan is het gewoon een goed bord.
Bios van gigabyte ttv mijn z170 vond ik echt veel minder dan bij ASUS Z170. Crap is misschien iets te overdreven maar je werd er niet vrolijk van.

Het goede nieuws is dat AMD voor de X570 mobo's de instellingen op een andere manier gegroepeerd heeft inclusief helpteksten en dit zou in alle biossen moeten doorwerken.

Maar goed in hoeverre dit echt uitmaakt is mij ook niet helemaal duidelijk ook omdat ik bij ASUS nooit/zelden in de AMD settings kom maar alleen in de custom ASUS indeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hznktfReEo6WMDEwzwL7RWmu/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 14-06-2019 13:30 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

-The_Mask- schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:23:
[...]

En die worden allemaal gebaseerd op dezelfde AGESA code van AMD.
Ja, maar als je vcore offset er niet in zet is je PBO useless. (Bron: buildzoid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:28:
[...]

Bios van gigabyte ttv mijn z170 vond ik echt veel minder dan bij ASUS Z170. Crap is misschien iets te overdreven maar je werd er niet vrolijk van.

Het goede nieuws is dat AMD voor de X570 mobo's de instellingen op een andere manier gegroepeerd heeft inclusief helpteksten en dit zou in alle biossen moeten doorwerken.

Maar goed in hoeverre dit echt uitmaakt is mij ook niet helemaal duidelijk ook omdat ik bij ASUS nooit/zelden in de AMD settings kom maar alleen in de custom ASUS indeling.

[Afbeelding]
Die slide had ik nog niet gezien. Maar AMD gaat dus bios settings en UI afdwingen met uitleg wat het doet?
Dat zou wel heel erg netjes zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^
Deze slide komt bij guru3d vandaan maar had hem eerder al ergens anders gezien.

Als dit een beetje een goede UI is, is het wel winst ondanks dat bijv. Asus naast de AMD opties gewoon hun eigen UI maakt die wel te pruimen was.

Gigabyte is volgens buildzoid daarnaast ook bezig met een overhaul van hun bios. Beetje Asus stijl maar dan anders.

Zou mooi zijn want vanwege hun bios nam ik gigabyte al niet eens mee in mijn overwegingen bij aanschaf nieuw board.

[ Voor 34% gewijzigd door Help!!!! op 14-06-2019 14:24 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Help!!!! schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:22:
^
Deze slide komt bij guru3d vandaan maar had hem eerder al ergens anders gezien.

Als dit een beetje een goede UI is, is het wel winst ondanks dat bijv. Asus naast de AMD opties gewoon hun eigen UI maakt die wel te pruimen was.

Gigabyte is volgens buildzoid daarnaast ook bezig met een overhaul van hun bios. Beetje Asus stijl maar dan anders.

Zou mooi zijn want vanwege hun bios nam ik gigabyte al niet eens mee in mijn overwegingen bij aanschaf nieuw board.
AMD: 'Hey Asus mogenw e jullie layout hebben?'

Maar dat zullen we merken of dit bij een gigabyte verbetering gaat opleveren. Als dat zo is heb je heel wat meer keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 15:43
Een X470 lijkt dus voldoende te gaan zijn, maar ik heb zeker wel een processor van de oudere generatie nodig om de bios te kunnen updaten om een Ryzen 3xxx te kunnen gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roland

Roland

Schnitt!

mpra schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:38:
Een X470 lijkt dus voldoende te gaan zijn, maar ik heb zeker wel een processor van de oudere generatie nodig om de bios te kunnen updaten om een Ryzen 3xxx te kunnen gebruiken?
Klopt,met de 3900x wel. Bij dit bord hoeft dat niet: pricewatch: Asus ROG Crosshair VII Hero (WiFi)
Die kan je updaten zonder CPU

[ Voor 5% gewijzigd door Roland op 14-06-2019 14:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
Astennu schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:01:
[...]

Hopelijk komen er borden waar PBO nog verder dan + 200 MHz kan :P
Of misschien PBO in combinatie met een base clock OC om dat voor elkaar te krijgen. Zou leuk zijn om een gooi naar 5.0 Ghz te doen met boost. 5.0 all core hoeft voor mij echt niet maar games die dan maar 1-3 cores gebruiken kunnen dan mooi profiteren van hoge single thread performance.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sDwkwE5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N8GG4BA.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/blki3g068y331.jpg

Wanneer ik alle data uit deze 3 slides door elkaar mixed in een Excel dan kom ik uit op:
CPUScore
2700X443,1193
3600 stock483
3600 PBO503,8642
3600X stock500,7248
3600X PBO507,7248
3700X stock509,5872
3700X PBO518,5872
3800X stock527,3120
3800X PBO530,3120
3900X stock536,1744

4,2GHz naar 4,4GHz: +3,6697%
4,4GHz naar 4,4GHz: +1,7699% (:+ ?)
4,4GHz naar 4,5GHz: +3,4782%
4,5GHz naar 4,6GHz: +1,6807%

Uiteraard zien we op de slides afgeronde getallen en percentages waardoor mijn berekening soms scheef loopt. Zeker omdat we niet weten hoe erg AMD heeft afgerond in hun voordeel :+.

Reken dus met zo'n 545 R20 ST voor de 3950X op stock. De PBO boost wil AMD niet eens tonen bij de 3900X (en bij de 3800X zijn de resultaten al bijna verwaarloosbaar). Ik zie 5GHz dan ook niet gebeuren zonder sub-zero of een zeer goede waterkoeling opstelling icm een belachelijk verbruik en een schadelijk voltage.

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 14-06-2019 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag mij af of dit klopt ik vrees eigenlijk dat die 504 een beetje de max is en de 3900X dan bv ipv de 536 eerder rond de 507-508 zit.

Aan de andere kant als die +21 single klopt voor de 3900+ kloppen jou cijfers wel.

Je ziet dat de 3600 en 3600X zowel base als boost 200 MHz verschil hebben wat goed is voor +-4%. Ik denk dat voor single thread de max boost clocks van 4.2 en 4.4 wel gehaald worden.

We weten helaas niet wat de scores van de 3900X zijn maar als je er van uit gaat dat 4200 MHz die 483 oplevert zou 4600MHz rond de 526 punten zitten als je scaling 100% is.
4800 MHz richting de 548. Klinkt wel erg mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens Digitimes gaat ASMedia toch de lagere chipsets produceren. Het gaat hier dan om B550 en A520. Leveringen vanaf Q4/2019. B550 lijkt dus echt einde van het jaar te gaan worden.
https://www.digitimes.com/news/a20190614PD212.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:03:
Volgens Digitimes gaat ASMedia toch de lagere chipsets produceren. Het gaat hier dan om B550 en A520. Leveringen vanaf Q4/2019. B550 lijkt dus echt einde van het jaar te gaan worden.
https://www.digitimes.com/news/a20190614PD212.html
Inderdaad: XWB in "AMD Nieuwsdiscussietopic - Deel 38"

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:16:
[...]

Tja, dat is waarschijnlijk het een na beste X470 bord als het om rauwe specs gaat zoals VRM's. Moet alleen de C7H voor zich dulden, maar die is weer een stuk duurder. Beiden zijn in principe goed genoeg voor de 3950X, laat staan de 3700X waar ik ook voor ga met hetzelfde doel. RAM ga ik waarschijnlijk niet halen want X370 bordje dat waarschijnlijk nee gaat zeggen. Ik hoop wel 4,6GHz all core en alles erboven is bonus.
Voor 220 euro leek mij dat een prima keuze ja.. met de memcontroller op de cpu ga ik ervan uit dat met Zen2 de ramclocks nog wat omhoog gaan, ook op 470..
De Gaming 7 schijnt wel een uitstekende RAM overclocker te zijn voor een ATX AM4 bord. Ik heb alleen geen flauw idee hoe het zal gaan met Ryzen 3000. Ik heb ook geen idee of je bekend bent met de Gigabyte bios? Het is namelijk een ongeorganiseerde puinzooi. Als je dat wil tolereren dan is het gewoon een goed bord. Maar waarom niet hier de vraag stellen? Er zijn er wel meer die nu aan het twijfelen zullen zijn tussen X470 en X570. Ik denk/hoop eigenlijk ook dat X470 nog een tijdje gehandhaafd zal blijven worden. :)
AMD Ryzen & AM4 Ervaringen topic
Ik ben uiteraard bekend met een gigabyte bios, heb elk merk gehad en beproeft de laatste jaren. Geen probleem met giby bios dus. Verder is het OC topic zo dood dat ik de vraag hier stel. Voor mij is overclocken gesneden koek verder, ben alleen al jaren alleen met Intel bezig. In dit discussie topic komen ook de minder bevlogen overclockers aan bod en krijg toch redelijk snel antwoord.. all good ;)

Met alles wat er gezegd is over de gaming 7 denk ik dat ik m'n keuze gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
millman schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:26:
[...]
Voor 220 euro leek mij dat een prima keuze ja.. met de memcontroller op de cpu ga ik ervan uit dat met Zen2 de ramclocks nog wat omhoog gaan, ook op 470..
Volgens mij is 3600MT/s al goed te doen met een redelijke 2700X en dat bord. Mag toch hopen dat het zeker lukt met een Ryzen 3000. Bord zou in ieder geval het probleem niet mogen zijn zoals mijn ASUS Prime X370-Pro waarschijnlijk wel het probleem gaat worden. Of het zinvol is om voorbij de 3733MT/s te gaan betwijfel ik ook gezien de IF verdeler voorbij die snelheid.

Het enige dat mis kan gaan lijkt me slechte implementatie van Ryzen 3000 features in X470. Mag toch hopen dat een €200+ X470 bordje dat wel goed krijgt. :)

Verder ga ik je misschien binnenkort eens lastigvallen over wat RAM subtiming tips als we eenmaal allemaal ons mooi nieuwe Ryzen spul hebben. RAM begrijpen is soms echt hopeloos. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Astennu schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:58:
Ik vraag mij af of dit klopt ik vrees eigenlijk dat die 504 een beetje de max is en de 3900X dan bv ipv de 536 eerder rond de 507-508 zit.

Aan de andere kant als die +21 single klopt voor de 3900+ kloppen jou cijfers wel.

Je ziet dat de 3600 en 3600X zowel base als boost 200 MHz verschil hebben wat goed is voor +-4%. Ik denk dat voor single thread de max boost clocks van 4.2 en 4.4 wel gehaald worden.

We weten helaas niet wat de scores van de 3900X zijn maar als je er van uit gaat dat 4200 MHz die 483 oplevert zou 4600MHz rond de 526 punten zitten als je scaling 100% is.
4800 MHz richting de 548. Klinkt wel erg mooi om waar te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ch978al.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BSF0ufj.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 15:43
Roland schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:47:
[...]

Klopt,met de 3900x wel. Bij dit bord hoeft dat niet: pricewatch: Asus ROG Crosshair VII Hero (WiFi)
Die kan je updaten zonder CPU
Voor dat geld kan ik net zo goed x570 kopen, niet? Ik hoef zelf geen state of the art mobo, dus hoopte eigenlijk op 150-200 daarvoor, maar als ik dan ook nog moet updaten om überhaupt ryzen 3xxx te kunnen gebruiken, wordt dat wel een lastig verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:36:
[...]

Volgens mij is 3600MT/s al goed te doen met een redelijke 2700X en dat bord. Mag toch hopen dat het zeker lukt met een Ryzen 3000. Bord zou in ieder geval het probleem niet mogen zijn zoals mijn ASUS Prime X370-Pro waarschijnlijk wel het probleem gaat worden. Of het zinvol is om voorbij de 3733MT/s te gaan betwijfel ik ook gezien de IF verdeler voorbij die snelheid.
3600MT lijkt mij prijstechnisch wel de sweetspot, veel sneller hoeft van mij niet ook. Beetje spelen en kijken of er na 3600 nog wat rek zit in t platform. Met de huidige prijzen voor Samsung b-die hoeven we die iig niet te laten liggen. ;)
Het enige dat mis kan gaan lijkt me slechte implementatie van Ryzen 3000 features in X470. Mag toch hopen dat een €200+ X470 bordje dat wel goed krijgt. :)
als de boostfucties enzo maar gehandhaafd blijven en net zo reageren als op x570. Maar volgens mij was er ook een verschil tussen x370 en 470 toch? XFR functionaliteit die op x470 uitgebreider was? Of vergis ik me?
Verder ga ik je misschien binnenkort eens lastigvallen over wat RAM subtiming tips als we eenmaal allemaal ons mooi nieuwe Ryzen spul hebben. RAM begrijpen is soms echt hopeloos. ;)
Als alles binnen is zal ik zeer actief zijn in het OC topic vermoed ik. Heb net een heel Ram OC epos op HWBot doorgelezen ter voorbereiding en probeer alle AMD info tot me te nemen. Heb zeker bij AMD nog een inhaalslag te maken qua kennis, dus mooie tijden voor de boeg. Vragen over ram subtimings zijn altijd welkom, maar zal op AMD t wiel ook een beetje opnieuw moeten uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
millman schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:54:
[...]
3600MT lijkt mij prijstechnisch wel de sweetspot, veel sneller hoeft van mij niet ook. Beetje spelen en kijken of er na 3600 nog wat rek zit in t platform. Met de huidige prijzen voor Samsung b-die hoeven we die iig niet te laten liggen. ;)
Helaas ligt de markt voor 16GB modules al sinds 2016(!) op z'n gat.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=486779&deliveryCountry=NL

3 jaar geleden hadden precies deze modules al de beste true latency... Zucht.

Voor de 8GB modules zit er wel nog vooruitgang in:
pricewatch: G.Skill F4-4800C18D-16GTRS Verkrijgbaar sinds: 9 april 2019

[ Voor 15% gewijzigd door Paprika op 14-06-2019 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon geheugen halen met geheugenchips die goed overklokken. Dat geheugen heeft ook gewoon maar liefst 1,5V nodig om met die instellingen te werken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
-The_Mask- schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:06:
Gewoon geheugen halen met geheugenchips die goed overklokken. Dat geheugen heeft ook gewoon maar liefst 1,5V nodig om met die instellingen te werken.
Toch verwacht ik met mijn 3200C14 16GB modules niet 4800C18 te gaan halen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt er nogal aan welke chips erop zitten en welke koeling je gaat gebruiken. Maar de vraag is natuurlijk, heb je er ook wat aan? ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Owh 570 is al gehaald in dat geval is 530 best goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De goedkopere nieuwe chipsets schijnen zelfs pas in Q1 2020 te verschijnen ipv Q4 2019.

ASMedia-sourced AMD B550, A520 Chipset Motherboards Arrive in 2020

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Help!!!! schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:15:
De goedkopere nieuwe chipsets schijnen zelfs pas in Q1 2020 te verschijnen ipv Q4 2019.

Maw goede manier om alle x470 en lagere borden uit het magazijn weg te slijten.

Ben op die manier btw wel benieuwd wat de toegevoegde waarde van B550 en A520 zijn en of ze niks anders zijn dan een geupdate x470 chipset.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
millman schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:54:
[...]
Yup. Recent zelf ook maar een setje 3200C14 gehaald. :Y
[...]
als de boostfucties enzo maar gehandhaafd blijven en net zo reageren als op x570. Maar volgens mij was er ook een verschil tussen x370 en 470 toch? XFR functionaliteit die op x470 uitgebreider was? Of vergis ik me?
Ryzen 1000 had geen PBO waardoor je in principe een positieve offset vcore invult. Jee zoekt het voltage van je chip en dan tot de som maximaal 1,42v is. Dan kijkt hoe ver je CPU wil. XFR deed in principe niks meer zodra je handmatig ging overclocken.

Ryzen 2000 is juist PBO overclocking waar je een negatieve vcore offset zoekt die je CPU maximaal laat boosten. PBO zelf is namelijk wat extreem met voltages waardoor de CPU net terug wil gaan clocken. X370 zou eigenlijk geen PBO krijgen, maar daar hadden de moederbordfabrikanten geen boodschap aan. :P
[...]

Als alles binnen is zal ik zeer actief zijn in het OC topic vermoed ik. Heb net een heel Ram OC epos op HWBot doorgelezen ter voorbereiding en probeer alle AMD info tot me te nemen. Heb zeker bij AMD nog een inhaalslag te maken qua kennis, dus mooie tijden voor de boeg. Vragen over ram subtimings zijn altijd welkom, maar zal op AMD t wiel ook een beetje opnieuw moeten uitvinden.
Ik wil eigenlijk ook niet te extreem gaan. Tertiaire timings worden mij denk ik al snel te omslachtig. Eerst maar eens primair goed krijgen en dan kijken of ik de secondaire echt begrijp. :P
In mijn geval ook afwachten of mijn ASUS Prime X370-Pro wat toelaat. Dat bord is een beetje berucht als het om slechte RAM overclocking gaat. Ik heb ook weer niet het grootste budget ter wereld dus als het niet wil, dan zit ik denk ik vast aan dit bord. Dan ga ik mikken op 3333MT/s met strakke timings. Ik weet al dat dit bord, die snelheid wel toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@enchion
De X470 was een prima chipset dus als dat het uitgangspunt is, maar nu goedkoper lijkt het me niet slecht.

Volgensmij is het vooral ook een mogelijkheid voor de mobofabrikanten om de powerdelivery e.d. op orde te brengen in de 'nieuwe' meer budget chipset lines.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Paprika schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:57:
[...]

[Afbeelding]

De prijzen van het echte high-end spul blijven inderdaad wel aan de hoge kant. Ik heb nu een filter aan staan in de pricewatch die kijkt naar DDR4 onder de €7,-/GB wat sneller is als 9,6ns true latence. Daar staan nu 5 kitjes in, met de goedkoopste op exact €6,-/GB. (Zelfs zo'n RGB pro setje van Corsair.. maar ik denk toch dat de stealth gaat winnen van de kermis voor de volgende build :P)

Zie in Juli wel wat er allemaal voor DDR bij is gekomen, wie weet is het 3200/C14 tegen die tijd voor mij acceptabel qua prijs. Wil toch wel direct die 64GB Ram erin zetten, nu de prijzen aantrekkelijk gaan lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Help!!!! schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:15:

Neeeee :(

Echt, fuck you AMD, ik ga wel een intel kopen ofzo. Ik zou best een maandje willen wachten maar dit is gewoon nóg een half jaar. En ik denk niet dat ik mezelf er toe aan kan zetten om een b450/x470 bord te vervangen voor een b550 bord ofzo na een half jaar. Ik denk dat ik 2 opties heb:
- crap ellendig ding via V&A scoren zodat ik wel moet vervangen.
- een low-end x570 atx bord scoren en plannen voor een compact matx/itx systeem de deur uit doen

[ Voor 12% gewijzigd door Nox op 14-06-2019 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:23
Gigabyte heeft inmiddels (ok, 2 dagen geleden) drivers en handleidingen beschikbaar voor haar X570 moederborden. Nog geen QVLs zo te zien.

Bijvoorbeeld hier: Gigabyte X570 AORUS MASTER (rev 1.0) manuals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Er zouden toch ook (tijd terug) van die "amd" setjes ram komen die direct en 100% zouden werken op X/Y snelheid?
Hoeveel keus is daar in dan? Als je daar alsnog XX meer moet betalen is het ook weer niet geweldig ofc.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Nox schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 23:04:
[...]

Echt, fuck you AMD, ik ga wel een intel kopen ofzo. Ik zou best een maandje willen wachten maar dit is gewoon nóg een half jaar. En ik denk niet dat ik mezelf er toe aan kan zetten om een b450/x470 bord te vervangen voor een b550 bord ofzo na een half jaar. Ik denk dat ik 2 opties heb:
- een low-end x570 atx bord scoren en plannen voor een compact matx/itx systeem de deur uit doen
Wat zoek je in een 500 chipset wat je niet in een 400 chipset kan krijgen, maar wel bij Intel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nox schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 23:04:
[...]

Waarom wil je perse een 5xx bord als de 4xx prima waren :?
Ik zou me daar niet zo druk om maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-07 15:18
Paprika schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:57:
[...]

[Afbeelding]

Voor mij ligt de sweetspot op 3200C16: €75 per 16GB module. Heb ik er alvast een paar van besteld (Crucial Ballistix Sport LT). Niks spannends aan, maar ik ga stel niet zo'n hoge eisen en ik kom van DDR3. :$

Als ik alle discussies over sneller RAM en Samsung b-die lees, dan vraag ik me wel altijd af of ik sneller geheugen überhaupt zou merken. Bijvoorbeeld met foto- en videobewerken of recreatief gamen. Is het het waard om voor iets meer geld (~30% of 45-50 euro meer) te gaan voor 3333C16? Of merk ik daar geen klap van, aangezien ik toch niet zoveel spannends doe, en niet van plan ben mijn geheugen te gaan overclocken.

Ik ga overigens hoogstwaarschijnlijk voor een enigszins higher end X470 bord met fatsoenlijke VRMs, in combinatie met een 3900X. X570 vind ik te duur en biedt waarschijnlijk voor mij weinig meerwaarde, en ik ben geen fan van fans op mijn chipset. Corsair MP510 NVME SSD erin, en klaar. Geen Navi, want die is kut.

[ Voor 13% gewijzigd door Dionamuh op 14-06-2019 23:47 ]

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Astennu schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 23:39:
[...]

Waarom wil je perse een 5xx bord als de 4xx prima waren :?
Ik zou me daar niet zo druk om maken
Ik ben misschien te autistisch hierin, maar de 5xx hebben een hoop nieuwe features (sneller/beter mem support (en ja, dat maakt verschil), nieuwere usb standaarden, betere bios enz.), wil graag een matx bord met spdif.

Enige waar ik bij asus op uit kom met de 4xx borden is wat budget spul met amper i/o. ;( En de 5xx serie hoort gewoon bij deze cpu :X

EDIT:

De define mini C is er dus zonder mini, dan is hij 4cm hoger. Fuck dat, ga ik wel een ATX bord erin proppen :+ Verder alle maten gelijk...

[ Voor 10% gewijzigd door Nox op 15-06-2019 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nox schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 00:08:
[...]

Ik ben misschien te autistisch hierin, maar de 5xx hebben een hoop nieuwe features (sneller/beter mem support (en ja, dat maakt verschil), nieuwere usb standaarden, betere bios enz.), wil graag een matx bord met spdif.

Enige waar ik bij asus op uit kom met de 4xx borden is wat budget spul met amper i/o. ;( En de 5xx serie hoort gewoon bij deze cpu :X

EDIT:

De define mini C is er dus zonder mini, dan is hij 4cm hoger. Fuck dat, ga ik wel een ATX bord erin proppen :+ Verder alle maten gelijk...
Mem support is niet gezegd dat dat 5xx only is kan ook naar de 4xx komen.
PCI-E 4.0 is 570X only dus daar heb je met een B550 of zo niets aan. USB 3.1 zat toch ook op B450 borden? dus niets nieuws?

Als je maar 1 videokaart nodig hebt is een itx bord ook prima dan heb je meer keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
[...]

EDIT:

De memory controller zit op de CPU... Welke nieuwe USB standaarden? En welke betere bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

EDIT:

Lol, ga je nu ook al dezelfde case nemen als dat ik heb klaar staan voor mijn build? :+ Ik heb nml de FD Define Mini C al thuis voor mijn nieuwe systeem... _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Joopieboy schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 08:53:
[...]

Lol, ga je nu ook al dezelfde case nemen als dat ik heb klaar staan voor mijn build? :+ Ik heb nml de FD Define Mini C al thuis voor mijn nieuwe systeem... _O-
Ja. Maar de keuze in matx borden is behoorlijk matig. Dus ik gok dat ik voor de 4cm hogere non-mini ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nox schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 08:56:
[...]

Ja. Maar de keuze in matx borden is behoorlijk matig. Dus ik gok dat ik voor de 4cm hogere non-mini ga.
Was meer hoogte wat het scheelde toch, of bedoel je alleen de binnenmaat? Moet ik even induiken, was voor mij wel een overduidelijk keuze omdat ie op mijn bureau komt te staan. :)

B550 moederborden komen pas eind dit jaar/begin volgend jaar, dus dat helpt ook niet echt mee. Ik hoop dat de Asrock B450M Pro 4 een beetje goed en niet te gek duur gaat zijn, dat is mijn enige optie. :)

https://nl.hardware.info/...en-pas-in-vierde-kwartaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Joopieboy schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 09:19:
[...]

Was meer hoogte wat het scheelde toch, of bedoel je alleen de binnenmaat? Moet ik even induiken, was voor mij wel een overduidelijk keuze omdat ie op mijn bureau komt te staan. :)

B550 moederborden komen pas eind dit jaar/begin volgend jaar, dus dat helpt ook niet echt mee. Ik hoop dat de Asrock B450M Pro 4 een beetje goed en niet te gek duur gaat zijn, dat is mijn enige optie. :)

https://nl.hardware.info/...en-pas-in-vierde-kwartaal
Ziet er redelijk uit, behalve dat er geen spdif op zit wat ik nodig heb :/

Ik heb de specsheets naast elkaar gehad en buitenmaat was enkel 4cm hoger ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Nox op 15-06-2019 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Nox Waarom heb je spdif nodig? Ja ik weet dat er audio overgaat, maar je kan toch hdmi/dp gebruiken?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Eventueel een audio converter erachter kan toch? Heb ik achter mijn nieuwe tv ook zitten. :)

Pagina: 1 ... 62 ... 133 Laatste

Let op:
FRS 2.1 discussiëren mag in: CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 144

Dit is verder GEEN bestelling/levertijden topic. Posts als 'ik heb besteld!' hebben geen nieuws- of discussiewaarde en zullen voortaan worden verwijderd.