Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:33

Nox

Noxiuz

Damic schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:40:
@Nox Waarom heb je spdif nodig? Ja ik weet dat er audio overgaat, maar je kan toch hdmi/dp gebruiken?
Ik heb een koptelefoon die een amp nodig heeft. (250ohm) en zelfs mn mobiele amp heeft te weinig power dus ik ga er niet van uit dat een mobo dat gaat fixen met superduper hifi extreme fidelity bla.

Punt 2: mn monitorspeakers (monitors) zijn nogal gevoelig voor storingen. Gezien een geaard stopcontact niet mogelijk is en ik last heb van storingen vanaf de pc is het simpelweg op te lossen door glas ipv koper te gebruiken :p

Ja er zijn opties, ik moet eerst de nieuwe pc aansluiten en kijken of die niet stoort, maar lastresort is spdif een 100 procent werkende oplossing :P

Ik heb nu een sabertooth fx990 van asus, ook geen budget mobo geweest toentertijd. Alleen mn corsair 550w psu is wel 10 jaar oud. Allicht verdwijnt het, allicht niet maar ik hou wat opties zo.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:35

OMD

PSU 10 jaar oud??? :X

Er zijn legio manieren om aansluitingen te maken zoals het naar je wens is. Wanneer je echter niet iets wilt veranderen of aanpassen maak je het onnodig moeilijk voor jezelf. De 470 mobo's zijn gewoon prima en veel van je argumenten waarom je nodig een 5** serie nodig hebt zijn irrelevant. Waarschijnlijk wil je gewoon het nieuwste van het nieuwste en daar weer het nieuwste van, tsja dan kan niemand je adviseren.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 07:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

SPDif kun je nog altijd via een geluidskaartje doen

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Mijn Corsair HX 1000W uit januari 2009 doet het hier nog prima (voor zover ik dat kan inschatten haha), maar heb wel besloten om hem deze keer te vervangen en weer vanaf 0 te beginnen. Maar hij zal blijven doordraaien tot falen in mn huidige systeem (wat een 2e systeem gaat worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:03:
Volgens Digitimes gaat ASMedia toch de lagere chipsets produceren. Het gaat hier dan om B550 en A520. Leveringen vanaf Q4/2019. B550 lijkt dus echt einde van het jaar te gaan worden.
https://www.digitimes.com/news/a20190614PD212.html
Vanaf dan waarschijnlijk ook de eerste fatsoenlijke en betaalbare mITX borden voor Ryzen 3000. Een betaalbaar X570 mITX bordje zie ik niet gebeuren, maar wie weet. Tot die tijd B350, X370, B450 en X470 mITX bordjes kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:23

Mocht iemand nog op zoek zijn naar een goedkoop x570 moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je geeft eigenlijk alleen de mogelijkheid op three way Crossfire op omdat er helaas bezuinigd is op een extra 6 pin voor de PCI-E slots. Voor de rest lijkt het me een acceptabele budgetkeuze ja. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Mn enige amd cpu was een AMD Athlon 64 3500 heb nu een i7 4770k heb wel intresse in de nieuwe cpus.
Ati gpus heb ik wel vaak gebruikt vanaf de redeon 8500, al waren de drivers toen wel een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
DaniëlWW2 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:05:
Lijkt een X590 chipset in aantocht te zijn hoor. X570 was nog niet duur genoeg. :Y)
[Twitter]
Wat ze er precies nog op moeten gaan proppen, werkelijk geen idee. :P
Extra PCIe 4 lanes wellicht.

Maar of X590 überhaupt komt is maar afwachten. Zo zou AMD ooit een Z490 chip gepland hebben maar zou die uiteindelijk geannuleerd zijn wegens te duur en weinig meerwaarde.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:23
Ben erg benieuwd wat het 'Thingy' is waar hij het over heeft. Gekoppeld aan de VSoC.

Bij MSI Godlike is de VSoC 4 phases.

Pak voor de grap een Asus Crosshair VII Hero erbij:
- 14 + 2 power stages
- power stage teaming, dus 8 phases.
- zeer waarschijnlijk geen doublers.
- zeer grote kans op maar een 8 phase controller.
Dan mag je denk ik concluderen dat hier de VSoC maar 1 phase is?

Nogal een verschil. Misschien is de ripple niet zo spannend, voor thingy. :)

Wanneer loopt de NDA af, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:16
Cascade schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:17:
[...]
Wanneer loopt de NDA af, weet iemand dat?
"Gewoon" op de 7e?

https://www.reddit.com/r/...e_nda_will_be_lifted_for/
(kan de echte comment van hem zo gauw niet vinden)

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 16-06-2019 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
mitsumark schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:25:
[...]

"Gewoon" op de 7e?

https://www.reddit.com/r/...e_nda_will_be_lifted_for/
(kan de echte comment van hem zo gauw niet vinden)
Check, bedankt.

Wachten maar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cascade schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:17:
[...]

Ben erg benieuwd wat het 'Thingy' is waar hij het over heeft. Gekoppeld aan de VSoC.
Waarschijnlijk IF overclocking. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:52

Case_C

[Team Carrack]

Als we nu al de prijs van X570 zien, zou ik niet weten waarom ik op X590 wil wachten :P .

Zou nu kiezen tussen een Gigabyte Gaming 7 of ROG CROSSHAIR VII HERO.
En ja als je dit ziet ben je toch gelijk verkocht? 8)7
Afbeeldingslocatie: https://static.gigabyte.com/Product/2/6545/2018041110155871_m.gif

Acties:
  • +2 Henk 'm!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
DaniëlWW2 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:40:
[...]

Waarschijnlijk IF overclocking. :)
Hmm, Fabric overklokken? Interessant.

Dan vraag ik me af: zal die clock divider tussen mem clock en fabrik clock dan wel op een vast punt liggen of toch instelbaar zijn?
Case_C schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:53:
Als we nu al de prijs van X570 zien, zou ik niet weten waarom ik op X590 wil wachten :P .

[Afbeelding]
Mooi man. Ik mis nog een infinity mirror.

Ach ja, hoeft voor mij allemaal niet, maar ieder zijn meug. Vind het wel jammer dat je ook betaalt voor dit soort dingen. Kale borden zijn inmiddels zeldzaam geworden.

[ Voor 49% gewijzigd door Cascade op 16-06-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-09 09:50
Als volgens Amd en MB fabrikanten een 3900x en 3950x op een b350 bord zou moeten werken en dan kijkend naar de x570 MB met ventilator en dikke vrm dan is of de x570 overkill of kunnen bovengenoemde cpu's uitstekend overgeklokt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
pannalicour schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:42:
Als volgens Amd en MB fabrikanten een 3900x en 3950x op een b350 bord zou moeten werken en dan kijkend naar de x570 MB met ventilator en dikke vrm dan is of de x570 overkill of kunnen bovengenoemde cpu's uitstekend overgeklokt worden?
B350 kan nog wel eens ambitieus zijn voor een 3950X met zo'n 300W :+.

https://tweakers.net/i/_3...dnoxng=/i/2002434926.jpeg

[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 16-06-2019 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:02
Paprika schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:48:
[...]

B350 kan nog wel eens ambitieus zijn voor een 3950X met zo'n 300W :+.

https://tweakers.net/i/_3...dnoxng=/i/2002434926.jpeg
je linkt naar een foto van een 320 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pannalicour schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:42:
Wederom, er is een groot verschil tussen base en boostclocks. Waarschijnlijk werkt zelfs de 3950X op een B350 bordje, op 3,5GHz. Die boost naar 4,7GHz kan je mooi vergeten. Ga je dat handmatig proberen, dan gaan de gesmolten restanten van je moederbord een gat door je behuizing branden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Details, leuk voor het effect. :+ Ben benieuwd naar de eerste klagende en jammerende mensen die die problemen gaan hebben. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

[Afbeelding]
Het alle stomste van die RGB shit is dat het dan ook niet mooi of creatief gedaan is.

Als het er nou zo uit zou zien zou ik meer interesse hebben. (of bv meer Matrix of Airplane2)
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-yShBgPJLgqA/VFUyhh1aJEI/AAAAAAAADFg/BMX12NjS4G0/s1600/WOPR.jpg

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Welke vestiging @Burgerking :?

[ Voor 25% gewijzigd door Help!!!! op 17-06-2019 07:50 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:02

[Afbeelding]
Ik snap dat jij het sarcastisch bedoelt, maar ik vind dat eigenlijk best cool...
Alleen nou heb ik net een nieuwe PC gebouwd in een mooie zwart-witte kast met een window (NZXT Manta) en mijn RGB ingesteld op blauw/paars... Alleen mijn Gigabyte videokaart blijft stug de default regenboog cyclus doen want de software werkt niet (detecteert de videokaart domweg niet). Mogelijk omdat ik de Nvidia driver gebruik en niet de op een week na jaar oude driver op de Gigabyte site, maar dat gaan we dus echt niet doen. En al zou het wel werken, die Gigabyte software komt over alsof het 15 jaar geleden door een stagiar in elkaar geflanst is (trekt ook nog om de haverklap een core dicht als hij wat probeert te doen). Zo slecht! Checken op GPU bios updates werkt trouwens ook al niet.
Voor mij is Gigabyte daarmee dus op de shitlist gekomen, nooit meer Gigabyte in mijn systeem... En al zeker niet in een RGB systeem!

Asus daarentegen ben ik erg van onder de indruk wat software betreft, uitstekend! (ben voor een ROG Strix B450i Gaming gegaan aangezien al het nieuws van nieuwe moederborden mij eigenlijk juist deed concluderen dat ik net zo goed die al kon kopen).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-09 14:16

The Chosen One

Zie signature!

En ja hoor Centralpoint is weer de 1e met een prijs (voor de 3900X); €627,99 8)7.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

The Chosen One schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:10:
En ja hoor Centralpoint is weer de 1e met een prijs (voor de 3900X); €627,99 8)7.
Mooi, dan kunnen we die elders voor minder dan 400 incl btw kopen :)

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Laatst online: 13:46
Komplett.no, Komplett.se en Komplett.dk hadden dacht ik ook alle prijzen online staan voor 3600 -> 3900X inclusief moederbordprijzen. Daar kost de 3900X ook zoiets (omgerekend naar euro). Ik mag ook hopen dat die processor elders goedkoper aangeboden zal worden.

Om een indicatie te geven: pricewatch: AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed - 287,50 euro voor de goedkoopste shop en 336,38 bij Centralpoint.

Edit: bij pricewatch: Intel Core i9-9900K Boxed scheelt het maar zo'n 40 euro. Dan zou die 3900X nog steeds rond de 600 komen bij andere shops.

[ Voor 14% gewijzigd door Flying op 16-06-2019 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Komplett.dk had al prijzen gelekt in die buurt, inderdaad. Zie: r/Amd - Danish web-shop leaks out prices via compare function for amd products ryzen3xxx/x570.

Voor de 3900x kom je op DKK 4.599,- (incl 25% BTW) oftewel EUR 596,17. Vooropgenomen dat het lek correct is en het niet om een plaatshouderprijs gaat.

Centralpoint: ik lig altijd in een deuk om hun onrealistische prijzen. Prachtig. Snap niet dat ze nog bestaan (leuk voor B2B misschien?). Het is nog een tray versie ook, niet boxed. :F

Verwacht dat rond de € 600,- wel klopt, eigenlijk.

Trouwens:
Ikke på lager. 100+ stk. forventes klar til levering 3.jul.2019 (usikker dato)

[ Voor 10% gewijzigd door Cascade op 16-06-2019 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cascade schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:24:

Centralpoint: ik lig altijd in een deuk om hun onrealistische prijzen. Prachtig. Snap niet dat ze nog bestaan (leuk voor B2B misschien?). Het is nog een tray versie ook, niet boxed. :F
Uiteraard B2B, verder niet heel veel ervaring met ze, maar de paar keer dat ik spul daarvandaan heb laten komen hadden ze best goede prijzen, je moet alleen niet naar de website kijken. Dan zijn volgens mij gewoon placeholders oid, de prijzen die je daadwerkelijk betaalde na een account manager gesproken te hebben lagen daar altijd ver onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Finraziel schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:05:
[...]

Ik snap dat jij het sarcastisch bedoelt, maar ik vind dat eigenlijk best cool...
Alleen nou heb ik net een nieuwe PC gebouwd in een mooie zwart-witte kast met een window (NZXT Manta) en mijn RGB ingesteld op blauw/paars... Alleen mijn Gigabyte videokaart blijft stug de default regenboog cyclus doen want de software werkt niet (detecteert de videokaart domweg niet). Mogelijk omdat ik de Nvidia driver gebruik en niet de op een week na jaar oude driver op de Gigabyte site, maar dat gaan we dus echt niet doen. En al zou het wel werken, die Gigabyte software komt over alsof het 15 jaar geleden door een stagiar in elkaar geflanst is (trekt ook nog om de haverklap een core dicht als hij wat probeert te doen). Zo slecht! Checken op GPU bios updates werkt trouwens ook al niet.
Voor mij is Gigabyte daarmee dus op de shitlist gekomen, nooit meer Gigabyte in mijn systeem... En al zeker niet in een RGB systeem!

Asus daarentegen ben ik erg van onder de indruk wat software betreft, uitstekend! (ben voor een ROG Strix B450i Gaming gegaan aangezien al het nieuws van nieuwe moederborden mij eigenlijk juist deed concluderen dat ik net zo goed die al kon kopen).
Om Led aan te sturen van een Gigabyte kaart dien je de Aorus engine te gebruiken. Die draai ik nu naast afterburner en heb daar geen problemen mee gehad voorlopig (RTX2070). Kleur instellen en verder van alles afblijven. Met afterburner je clocks instellen, apply...voila. Wachten op een driver update van nVidia heeft weinig zin, het is doorgaans een custom pcb. (las even niet zo snel welke gigabyte kaart je had)

Nu ben ik toevallig ook geinteresseert in de 470 gaming 7. Vooral omdat het in de opbouw een goed bord is, voldoende fases voor een OC op een 8-core chip. en mocht je geen pci-e 4 nodig hebben krijg je voor de 220 euro die t beestje kost ontzettend veel moederbord voor terug. Wat mij betreft een betere prijs/performanceverhouding dan welke z370/390 en zeker beter dan x570. De enige 'maar' is dat overclockability en geheugenondersteuning nog gissen blijft. Voor een 4700 all core op een 3700x en 3600c16 hoop ik dat de GiBy voldoende gaat leveren. Dat ik daar RGB op de koop toe moet nemen is prima. 1 kleur of helemaal uit behoord ook tot de mogelijkheden. Die paar extra centen die je dan voor RGB betaald. alsof er niet andere hardware/functionaliteit op een mobo zit waar je wel voor betaald en niet gebruikt.. Als je dan toch een 'dark themed' bord zonder rgb wilt: EVGA X299 DARK (maarja.. intel he) :D Edit: nooit gedacht dat ik dat ooit achter een zin zou zetten... :Y

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@millman Die VRM setup is waarschijnlijk stupide overkill. Zoals het dus eigenlijk hoort voor een €200+ moederbord. Buidzoid heeft een paar dagen geleden "per ongeluk" gezegd dat de Ryzen 3000 8c/16 CPU's, maxed out zuiniger zouden zijn dan een 2700X. Een fatsoenlijke zes fasen VRM is dan al voldoende. Een veredelde vier fasen VRM met goedkope mosfets in parallel is waarschijnlijk al voldoende. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

@DaniëlWW2 Ik ben heel voorzichtig met het volgen van al die Hype. De voortekenen zijn goed maar dat zegt nog weinig als er geen actuele unbiased reviews zijn van de hardware. Waar een bord en chips in theorie tot in staat zijn is me (ongeveer) duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Dit "fake news" word ook al de wereld in geholpen door een tweaker:

https://www.reddit.com/r/..._3000_in_the_netherlands/

Mensen op reddit schrikken van de prijzen, maar er word niet bij vermeld dat Centralpoint gewoon een belachelijk dure flutwinkel is. (2600x is 60 euro duurder dan bij de goedkoopste winkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 17:49

muhda

Time & Space traveler

DaniëlWW2 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 17:08:
[...]

Wederom, er is een groot verschil tussen base en boostclocks. Waarschijnlijk werkt zelfs de 3950X op een B350 bordje, op 3,5GHz. Die boost naar 4,7GHz kan je mooi vergeten. Ga je dat handmatig proberen, dan gaan de gesmolten restanten van je moederbord een gat door je behuizing branden. :+
Hmm, ik was van plan om de 3900X op mijn (Asrock) X470 ITX bordje te zetten, ga niet overclocken overigens.
Misschien dat ik toch maar even kijk of het wijs is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

B en X scheelt nogal he ;) Dikke kans dat jouw bordje wel genoeg voedingslijnen heeft :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

[Afbeelding]
To be honest, zo'n bord zou voor mij de reden zijn een plexiglas bovenplaat voor mijn server te (laten) maken. Serieus. Ik mag 41 zijn, ik vind LED's echt supergaaf. :) Hoe meer hoe beter.

Daarom ziet mijn PC er ook zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xUTe13pgcZwLH2Vr0krGD8Dv/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bPY4cQz7KLwm8vTLEq9hinJ6/full.jpg

Alleen word de aansturing een beetje lastig met Proxmox d'r op. Ik zou iig wel een paar tientjes extra over hebben voor een dergelijke setup, mits ik een beetje zinvol aan een plexi bovenplaat zou kunnen komen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paprika
Met zo'n ding naast je kun je een bezoekje aan Tsjernobyl in ieder geval doorstrepen op je bucket list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 17:48
Haha, ik heb ook niks met die Kerstmis verlichting.

Wel benieuwd naar de prijzen. Iemand die weet of de dollar advies prijzen ex BTW zijn? Twijfel tussen 3700x en 3900x. Gebruik mn pc voornamelijk voor programming (Android Studio) maar vraag me af of 4 cores meer echt verschil gaat maken in build times (De meerprijs in een Intel Optane 900p stoppen zorgt wrs voor meer performance winst)

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dollar MSRP listings zijn altijd exclusief BTW. Dus $ -> € -> x 1.21 en dan altijd omhoog afronden naar 'n logisch getal.

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 17-06-2019 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Zou me niks verbazen als AMD de X590 een beetje laat concurreren met threadripper. Een X590 + 3950X is een uitstekende concurrent voor threadripper namelijk, moet je ook een premium-premium bordje tegenover kunnen zetten met meer PCIE lanes voor whatever.

Threadripper zelf zou dan wel eens kunnen beginnen vanaf 24 cores bijvoorbeeld, dat maakt die geruchten voor een 64 core cpu ook weer logisch. Kan je van 24-64 cores een CPU kiezen. Chiplets van 16 cores :o En stiekem zou je dan een single-chiplet 3950X kunnen maken tenzij TR dus echt anders is dan Ryzen.

[ Voor 9% gewijzigd door Nox op 17-06-2019 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
millman schreef op maandag 17 juni 2019 @ 00:59:
@DaniëlWW2 Ik ben heel voorzichtig met het volgen van al die Hype. De voortekenen zijn goed maar dat zegt nog weinig als er geen actuele unbiased reviews zijn van de hardware. Waar een bord en chips in theorie tot in staat zijn is me (ongeveer) duidelijk ;)
Maar het zal geen 200W gaan worden. Dan begint de Gaming 7 pas zinvol te worden. Neemt niet weg dat het buiten de bios UI gewoon een uitstekend bordje is voor een redelijke prijs. :)
muhda schreef op maandag 17 juni 2019 @ 01:48:
[...]

Hmm, ik was van plan om de 3900X op mijn (Asrock) X470 ITX bordje te zetten, ga niet overclocken overigens.
Misschien dat ik toch maar even kijk of het wijs is...
Stock koeler gebruiken en dan is het waarschijnlijk goed. De stock koeler zal je VRM's ook koelen omdat die naar beneden blaast. Levert hopelijk ook nog wat betere boostclocks op. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nox schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:55:
Zou me niks verbazen als AMD de X590 een beetje laat concurreren met threadripper. Een X590 + 3950X is een uitstekende concurrent voor threadripper namelijk, moet je ook een premium-premium bordje tegenover kunnen zetten met meer PCIE lanes voor whatever.

Threadripper zelf zou dan wel eens kunnen beginnen vanaf 24 cores bijvoorbeeld, dat maakt die geruchten voor een 64 core cpu ook weer logisch. Kan je van 24-64 cores een CPU kiezen. Chiplets van 16 cores :o En stiekem zou je dan een single-chiplet 3950X kunnen maken tenzij TR dus echt anders is dan Ryzen.
Ik verwacht dat de Threadripper gewoon weer een Epyc zal zijn met mogelijk wat zaken gecastreerd. Ik verwacht eigenlijk geen 16 core chiplets, maar gewoon een i/o die met maximaal 8 8c chiplets.
unfor schreef op maandag 17 juni 2019 @ 01:42:
[...]

Dit "fake news" word ook al de wereld in geholpen door een tweaker:

https://www.reddit.com/r/..._3000_in_the_netherlands/

Mensen op reddit schrikken van de prijzen, maar er word niet bij vermeld dat Centralpoint gewoon een belachelijk dure flutwinkel is. (2600x is 60 euro duurder dan bij de goedkoopste winkel)
Ook weer een of andere droeftoeter daar die loopt te roepen dat Centralpoint een "verschikkelijke" winkel is, enkel omdat de prijs hem niet aanstaat. Duur? Als je enkel naar de website prijzen kijkt ja, verschrikkelijk, zeker niet, ik zou ze zelfs bovengemiddeld goed waarderen denk ik van alle shops waarmee ik te maken heb gehad op B2B vlak. Het is geen shop waar je als consument snel zou gaan shoppen. Waarom dit dan op Reddit gekiept wordt alsof het een shop gericht op consumenten betreft, geen idee.
Modbreak:Hou het on-topic aub, shopreviews horen in Pricewatch en niet hier.

[ Voor 38% gewijzigd door dion_b op 17-06-2019 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-09 11:47
DaniëlWW2 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 23:55:
@millman Die VRM setup is waarschijnlijk stupide overkill. Zoals het dus eigenlijk hoort voor een €200+ moederbord. Buidzoid heeft een paar dagen geleden "per ongeluk" gezegd dat de Ryzen 3000 8c/16 CPU's, maxed out zuiniger zouden zijn dan een 2700X. Een fatsoenlijke zes fasen VRM is dan al voldoende. Een veredelde vier fasen VRM met goedkope mosfets in parallel is waarschijnlijk al voldoende. :P
Is een moederbordupdate nodig voor een Ryzen 7 of 9 3000-reeks als je nu op een B350 chipset zit?

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tricolores schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:57:
[...]

Is een moederbordupdate nodig voor een Ryzen 7 of 9 3000-reeks als je nu op een B350 chipset zit?
Als je een biosupdate bedoelt, ja die zal nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tricolores schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:57:
[...]

Bios flashen, dat is het. Verder als je geen domme dingen wil gaan doen, dan werkt het. Gewoon stock koeler, stock settings zal moeten werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
madmaxnl schreef op zondag 16 juni 2019 @ 07:25:
[...]

Vanaf dan waarschijnlijk ook de eerste fatsoenlijke en betaalbare mITX borden voor Ryzen 3000. Een betaalbaar X570 mITX bordje zie ik niet gebeuren, maar wie weet. Tot die tijd B350, X370, B450 en X470 mITX bordjes kopen ;)
Ligt er aan wat je betaalbaar vind.
Ik las iets van 220 euro. Dat is wel duur maar nog wel te doen.

Ik zit er wel steeds meer over te denken om wel gewoon een B450 te halen. Als PBO maar hetzelfde werkt als bij de X570 is het goed. Mijn Samsung B-Die willen met intel toch niet veel sneller dan 3300 of 3333 CL14 dus ik vraag mij af of ik er baat bij heb om om die rede een X570 te halen. Zolang ik rond de 3200-3333 MHZ CL14 kan halen is het wat mij betreft prima. ik ben niet van plan weer nieuw geheugen te kopen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Dennism schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:43:
[...]
Ook weer een of andere droeftoeter daar die loopt te roepen dat Centralpoint een "verschikkelijke" winkel is, enkel omdat de prijs hem niet aanstaat. Duur? Als je enkel naar de website prijzen kijkt ja, verschrikkelijk, zeker niet, ik zou ze zelfs bovengemiddeld goed waarderen denk ik van alle shops waarmee ik te maken heb gehad op B2B vlak. Het is geen shop waar je als consument snel zou gaan shoppen. Waarom dit dan op Reddit gekiept wordt alsof het een shop gericht op consumenten betreft, geen idee.
Dat jij daar goede zaken hebt gedaan is niet heel relevant als meerderheid van de consumenten een slechte ervaring hebben:
https://tweakers.net/shop...int-zakelijk/shopreviews/

Op basis van die reviews zijn ze inderdaad verschrikkelijk voor de consument.
Als je het als bedrijf zakelijk prima voor elkaar hebt, leuk. Maar dan zou ik zeggen: schoenmaker blijf bij je leest.
Modbreak:Hou het on-topic aub, shopreviews horen in Pricewatch en niet hier.

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 17-06-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Dennism schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:43:
[...]

Ik verwacht dat de Threadripper gewoon weer een Epyc zal zijn met mogelijk wat zaken gecastreerd. Ik verwacht eigenlijk geen 16 core chiplets, maar gewoon een i/o die met maximaal 8 8c chiplets.
Hmm er zitten 8 chiplets op, dacht altijd dat er maar 4 op pasten. Ah well, 64 cores is al een enorme hoeveelheid voor een single socket server/workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nox schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:55:
[...]

Hmm er zitten 8 chiplets op, dacht altijd dat er maar 4 op pasten. Ah well, 64 cores is al een enorme hoeveelheid voor een single socket server/workstation.
4 die's is de huidige generatie, die gaat dan ook maar tot 32 cores ;)
De nieuwe generatie epyc is 1 I/O die en 8 cpu core chiplets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Nox schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:55:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/editorial/1920/061201_amd_rome-678_678x452.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a4lQMj4.png

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 17-06-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hmm, zou de TR4 I/O-die nu een eigen ontwerp krijgen of branden ze gewoon een paar paden door om de configuratie in te stellen? Zou wel wat die oppervlakte kunnen schelen als je de geheugencontroller en PCI-e controller kan verkleinen lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door ocf81 op 17-06-2019 15:57 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

ocf81 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:57:
Hmm, zou de TR4 I/O-die nu een eigen ontwerp krijgen of branden ze gewoon een paar paden door om de configuratie in te stellen? Zou wel wat die oppervlakte kunnen schelen als je de geheugencontroller en PCI-e controller kan verkleinen lijkt me.
Het zou me niks verbazen als dat een aparte chip is die op een andere wafer gedrukt wordt. Wel zelfde ontwerp maar dan twee of × keer zoveel transistors zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

ocf81 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:57:
Volgens Jim zijn bronnen is er al een custom epyc in de maak met 15 chiplets, waarvan 1 dus de io is en de rest CCD/GPU?????

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Wat een formaat CPU is t ook..mozes.. Mocht je ooit een snijplank tekort komen..
Damic schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:23:
[...]

Volgens Jim zijn bronnen is er al een custom epyc in de maak met 15 chiplets, waarvan 1 dus de io is en de rest CCD/GPU?????
Een Rome met 15 chiplets in de planning? Dat lijkt me stug..96 cores? 192 threads.. (uitgaande van 1 i/o die). Ik zie ondaks het formaat snijplank geen ruimte voor 15 chiplets? Kan de bron niet vinden op t moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Custom zegt ie, dus waarom niet? Misschien wel voor de supercomputer die Cray op basis van Zen 2 ging bouwen?

Als de order groot genoeg is wil AMD ongetwijfeld wel wat aanpassen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@millman dat is het zelfde formaat als Threadripper ;)

15 chiplets: zal wrs ander formaat "snijplank" (interposer) zijn ik vermoed dat ie zelfs geen socket heeft maar direct op mobo gaat gesoldeerd worden, zoals de gpu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Borromini schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 01:33:
Custom zegt ie, dus waarom niet? Misschien wel voor de supercomputer die Cray op basis van Zen 2 ging bouwen?

Als de order groot genoeg is wil AMD ongetwijfeld wel wat aanpassen.
Voor AMD is het niet zo heel veel aanpassen eigenlijk, alleen de PCB waarop de dies komen en dan is hun taak 'af'. De Chiplets zelf blijven gewoon zen2 chiplets. Dan moet alleen de mobofabrikant nog voorzien in een apart moederbord met de juiste socket, memory lanes, 50 phase VRM e.d. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Nox op 18-06-2019 09:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
En de Taichi voor "moar VRM talk". :*) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
3800X:
https://browser.geekbench.com/v4/cpu/13567135

Raw Geekbench output waar je de clock van de CPU kunt zien: https://browser.geekbench.com/v4/cpu/13567135.gb4

De CPU wist dus prima te boosten.

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 18-06-2019 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:50:
3800X:
https://browser.geekbench.com/v4/cpu/13567135

Raw Geekbench output waar je de clock van de CPU kunt zien: https://browser.geekbench.com/v4/cpu/13567135.gb4

De CPU wist dus prima te boosten.
Zou eerder redelijk willen zeggen. :)
We missen hier context, maar 4,5GHz max zou wat teleurstellend zijn. We willen gewoon minstens 4,6GHz lijkt me. Ik vraag me dus af onder welke voorwaarden dit is gedraaid. Stock koeler vs. aftermarket? PBO aan? Moederbord lijkt X470 te zijn, maar er zijn ook waardeloze X470 bordjes die in de weg kunnen gaan zitten van maximale boostclocks.

Ja, het is tijd voor de release zeg. Duurt nu gewoon al veel te lang. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

@DaniëlWW2
Kan me vergissen, maar volgens mij hebben ze een X470 gepakt voor de "thumbnail"?

Op zich is dit wel een net bordje, beetje weinig I/O, maar wel netjes.

Voor de X470 optie zit je wel nog met het flashen van de bios, waarvan enkel de Hero dat kan zonder CPU? Dus die keuze staat nog helemaal open :p .

Als de launch is geweest, moet ik nog 3 weken werken voor m'n vakantie |:( . Wil tegen die tijd het nieuwe systeem samensteken, en de eerste kinks door de early adopters er uit laten werken :+ .

Zal allemaal wel meevallen lijkt mij, maar ik hoor graag eerst van anderen wat de ervaringen van de verschillende borden en CPU's gaat zijn. Vooralsnog is het voor 95% zeker een R9-3900x, met heel misschien een "low-end" R7-3700 als tijdelijke tussenstap naar de R9-4900x volgend jaar.

De P400a waar ik in wil gaan bouwen, is ook nog niet uit :/ , dus heb nog geen haast, en wil eer weten of hij beter/gelijk presteert aan een Meshify C. Anders is dat nog de backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:32
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:56:
[...]

Zou eerder redelijk willen zeggen. :)
We missen hier context, maar 4,5GHz max zou wat teleurstellend zijn. We willen gewoon minstens 4,6GHz lijkt me. Ik vraag me dus af onder welke voorwaarden dit is gedraaid. Stock koeler vs. aftermarket? PBO aan? Moederbord lijkt X470 te zijn, maar er zijn ook waardeloze X470 bordjes die in de weg kunnen gaan zitten van maximale boostclocks.

Ja, het is tijd voor de release zeg. Duurt nu gewoon al veel te lang. :Y)
Denk dat het niet heel erg optimaal getest is, in de ruwe data staan de instellingen.

name "Processor Maximum Frequency"
value "4.47 GHz"
ivalue 4472
fvalue 4472

name "Power Plan"
value "High performance"

name "Memory Type"
value "DDR4 SDRAM 1065MHz"

name "Bus Frequency"
value "99.8 MHz"

dat kan beter :+

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Case_C schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:07:
@DaniëlWW2
Kan me vergissen, maar volgens mij hebben ze een X470 gepakt voor de "thumbnail"?
Yup.

Voor de X470 optie zit je wel nog met het flashen van de bios, waarvan enkel de Hero dat kan zonder CPU? Dus die keuze staat nog helemaal open :p .

Als de launch is geweest, moet ik nog 3 weken werken voor m'n vakantie |:( . Wil tegen die tijd het nieuwe systeem samensteken, en de eerste kinks door de early adopters er uit laten werken :+ .

Zal allemaal wel meevallen lijkt mij, maar ik hoor graag eerst van anderen wat de ervaringen van de verschillende borden en CPU's gaat zijn. Vooralsnog is het voor 95% zeker een R9-3900x, met heel misschien een "low-end" R7-3700 als tijdelijke tussenstap naar de R9-4900x volgend jaar.

De P400a waar ik in wil gaan bouwen, is ook nog niet uit :/ , dus heb nog geen haast, en wil eer weten of hij beter/gelijk presteert aan een Meshify C. Anders is dat nog de backup.
Ik zou nu gewoon bepalen wat je echt wil hebben. Heb ik ook gedaan en het maakt het wachten voor mij makkelijker. ;)
raymondw schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:30:
[...]

Denk dat het niet heel erg optimaal getest is, in de ruwe data staan de instellingen.

name "Processor Maximum Frequency"
value "4.47 GHz"
ivalue 4472
fvalue 4472

name "Power Plan"
value "High performance"

name "Memory Type"
value "DDR4 SDRAM 1065MHz"

name "Bus Frequency"
value "99.8 MHz"

dat kan beter :+
Misschien iemand die net een 3800X heeft en meteen ging testen. :)

Als we het toch over testen hebben. Er is een nieuwe chipset driver uit.
https://www.amd.com/en/support/chipsets/amd-socket-am4/x370

Uiteraard even gaan kijken en ik lijk toch 20 a 30 punten te winnen in Cinebench R20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
DaniëlWW2 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:58:
[...]

Bios flashen, dat is het. Verder als je geen domme dingen wil gaan doen, dan werkt het. Gewoon stock koeler, stock settings zal moeten werken. :)
En geen prestatieverlies tegenover nieuwere moederborden dan?
Boostsnelheden zullen ook gehaald worden? :)

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tricolores schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:56:
[...]

En geen prestatieverlies tegenover nieuwere moederborden dan?
Boostsnelheden zullen ook gehaald worden? :)
Ligt aan je B350 bordjes en CPU. Ga je een 3900X of 3950X in een B350 stoppen, dan kan ik je nu al verklappen dat je niet hoef te rekenen op veel boostclocks. Die CPU's zullen botweg te veel vermogen vragen en B350 bordjes zullen dat niet kunnen leveren. Een 3700X of 3800X is al kansrijker om nabij de maximale boostclocks te komen. 3600 en 3600X zouden gewoon maximaal moeten kunnen boosten. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-07 15:18
Case_C schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:07:
@DaniëlWW2

Hier een lijstje van moederborden die het flashen van bios zonder CPU ondersteunen:

ASRock (BIOS Flashback)
None!

ASUS (USB BIOS Flashback)
ASUS Crosshair VI Extreme
ASUS Crosshair VI Hero
ASUS Crosshair VI Hero (Wi-Fi AC)
ASUS Crosshair VII Hero
ASUS Crosshair VII Hero (Wi-Fi)

Gigabyte (Q-Flash Plus)
None!

MSI (Flash BIOS Button)
MSI B450 Gaming Plus
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC
MSI B450 Tomahawk
MSI B450-A Pro
MSI B450M Bazooka Plus
MSI B450M Gaming Plus
MSI B450M Mortar
MSI B450M Mortar Titanium
MSI X370 Gaming M7 ACK
MSI X370 XPower Gaming Titanium
MSI X470 Gaming M7 AC

https://www.reddit.com/r/...d_x470_motherboards_with/

Andere optie is om via AMD support een Short Term Processor Loan Boot Kit aan te vragen. Dan stuurt AMD je een leenprocessor op zodat je je bios kunt flashen.
https://www.amd.com/en/support/kb/faq/pa-100

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

@Dionamuh
Bedankt voor de info, dat geeft inderdaad wat opties :) .

Maar hebben we hier te maken 'de' Dionamuh, bekend van de betere communitygames?

Prijzen worden ook steeds meer bekend:
UK: https://www.reddit.com/r/...uk_prices_from_lambdatek/

Omgerekend €550,- voor een R9-3900x, lijkt me inderdaad wel de prijs die wij kunnen verwachten.

[ Voor 40% gewijzigd door Case_C op 18-06-2019 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:21
Dionamuh schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:59:
[...]

Hier een lijstje van moederborden die het flashen van bios zonder CPU ondersteunen:

https://www.reddit.com/r/...d_x470_motherboards_with/
Ik had zelf de MSI X470 Gaming Pro op het oog, die niet in het lijstje voorkomt. Maakt in mijn geval niet uit, ik ben lui en ik laat 't geheel assembleren door Azerty (ga er zomaar van uit dat hun assemblage afdeling wel een oudere CPU heeft liggen).

Enig idee waarom een club als MSI dit op het ene mobo wel zou supporten en op een ander mobo niet? Dit lijkt me functionaliteit die ze eenmaal ontwikkelen, en daarna op alle moederborden met die chipset kunnen supporten?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:59:
[...]

Ligt aan je B350 bordjes en CPU. Ga je een 3900X of 3950X in een B350 stoppen, dan kan ik je nu al verklappen dat je niet hoef te rekenen op veel boostclocks. Die CPU's zullen botweg te veel vermogen vragen en B350 bordjes zullen dat niet kunnen leveren. Een 3700X of 3800X is al kansrijker om nabij de maximale boostclocks te komen. 3600 en 3600X zouden gewoon maximaal moeten kunnen boosten. :)
Het is een Asrock B350 Pro4.

Nuja, wel tegenvaller. De prijzen voor de nieuwe moederborden (of toch wat er gelekt is) maken de upgrade dan wel een pak duurder.
Ik veronderstel dat er dan niet echt alternatief is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 20:28
Tricolores schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:52:
[...]

Het is een Asrock B350 Pro4.

Nuja, wel tegenvaller. De prijzen voor de nieuwe moederborden (of toch wat er gelekt is) maken de upgrade dan wel een pak duurder.
Ik veronderstel dat er dan niet echt alternatief is?
B450/X470 is nog altijd een goede (betaalbare) optie. Je hoeft natuurlijk niet van een B350 naar een X570 te gaan. Daarnaast zou ik het gewoon even afwachten, voor hetzelfde geld draait stock nog alles prima, kun je altijd op een later moment nog je moedebord vervangen ( wanneer bijv. de goedkopere B550's komen ).

Je moet het altijd afwegen: staat de investering in verhouding met de performance gain?

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
quintox schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:05:

Je moet het altijd afwegen: staat de investering in verhouding met de performance gain?
Niet alleen dat. Wat (voor mij) ook nog meeweegt is dat er tussen de regels door herhaaldelijk gesuggereerd wordt dat dit de laatste serie met AM4 support zal zijn. Als je vaak je CPU upgradet terwijl je je mobo niet altijd upgradet dan zou ik dat om die reden deze serie niet upgraden, en bij de serie na Ryzen 3000 over te stappen op am5.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionamuh
Case_C schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:12:
@Dionamuh
Bedankt voor de info, dat geeft inderdaad wat opties :) .

Maar hebben we hier te maken 'de' Dionamuh, bekend van de betere communitygames?

Prijzen worden ook steeds meer bekend:
UK: https://www.reddit.com/r/...uk_prices_from_lambdatek/

Omgerekend €550,- voor een R9-3900x, lijkt me inderdaad wel de prijs die wij kunnen verwachten.
€550 klinkt een stuk aannemelijker dan de achterlijke prijsstelling van de eerder aangehaalde Nederlandse webwinkel. :) Dat is ook wel wat ik er maximaal aan uit wil geven.

Overigens kon ik mezelf niet inhouden en heb ik toch maar een Asus ROG Crosshair Hero VII X470 bordje besteld toen ik die tegenkwam voor een redelijke prijs. Die kan zeker een 3900X aan, redelijk wat features, en bios zonder CPU updaten.

Geen idee waar je het over hebt, T-nizzle ken ik niet. Kappa Ook een frequent viewer? :)
Freeaqingme schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:25:
[...]

Ik had zelf de MSI X470 Gaming Pro op het oog, die niet in het lijstje voorkomt. Maakt in mijn geval niet uit, ik ben lui en ik laat 't geheel assembleren door Azerty (ga er zomaar van uit dat hun assemblage afdeling wel een oudere CPU heeft liggen).

Enig idee waarom een club als MSI dit op het ene mobo wel zou supporten en op een ander mobo niet? Dit lijkt me functionaliteit die ze eenmaal ontwikkelen, en daarna op alle moederborden met die chipset kunnen supporten?
Waarschijnlijk om hun producten verder te differentiëren en misschien deels kostenbesparing. Asus doet dat in ieder geval wel duidelijk. Ik vind het overigens ook vreemd dat MSI het wel implementeert op veel B450 borden, en bijna niet op X470.

[ Voor 28% gewijzigd door Dionamuh op 18-06-2019 14:22 ]

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Eén van mijn redenen (naast mijn voorliefde voor het merk, moet ik toegeven) om voor AMD te gaan, was de lange support voor de AM4-socket. Dan is dit toch een beetje tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
DaniëlWW2 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:16:

[...]

Stock koeler gebruiken en dan is het waarschijnlijk goed. De stock koeler zal je VRM's ook koelen omdat die naar beneden blaast. Levert hopelijk ook nog wat betere boostclocks op. :)
Ja ik zit dus ook te denken, wat is nu beter, een stock koeler vanwege het beter koelen van de VRM, of een koeler zoals ik nu heb die de lucht naar de outtake fan toe blaast en dus de lucht in de kast koeler houdt? :?

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Tricolores schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:16:
Eén van mijn redenen (naast mijn voorliefde voor het merk, moet ik toegeven) om voor AMD te gaan, was de lange support voor de AM4-socket. Dan is dit toch een beetje tegenvaller.
Waarom? De 3000 serie ondersteunt ook nog gewoon AM4, en voordat de volgende serie (met vermoedelijk AM5) uitkomt zal het wel 2021 zijn denk ik. Dan is AM4 ongeveer 5 jaar lang ondersteund. Da's toch een redelijke periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Freeaqingme schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:31:
[...]

Waarom? De 3000 serie ondersteunt ook nog gewoon AM4, en voordat de volgende serie (met vermoedelijk AM5) uitkomt zal het wel 2021 zijn denk ik. Dan is AM4 ongeveer 5 jaar lang ondersteund. Da's toch een redelijke periode?
Als ik upgrade naar een R7 3800X en die kan de boostclocks niet halen, vind ik dat geen ondersteuning ;) Dan werkt je product niet naar volledige capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bonez0r schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:22:
[...]

Ja ik zit dus ook te denken, wat is nu beter, een stock koeler vanwege het beter koelen van de VRM, of een koeler zoals ik nu heb die de lucht naar de outtake fan toe blaast en dus de lucht in de kast koeler houdt? :?
Experimenteren. ;)
Ik gok dat je beter af zou zijn met de stock koeler, eventueel met PBO aanzetten, maar ik weet het niet zeker. In principe zou de CPU ook met PBO moeten downclocken voordat je problematische waarden gaat bereiken. Je zou ook kunnen proberen om het I/O plaatje uit je behuizing te houden. Zo zou de stock koeler ook meteen de hete lucht via de heatsink uit de kast moeten duwen. :)

edit: Nog meer VRM's. :*)
Nu een bord dat mensen misschien kopen. Komt uiteraard wel met Gigabyte haar favoriete absolute budget mosfets. Wel zoveel dat het alsnog niet uit zou moeten maken. :P

Ik denk dat we het wel weten als Gigabyte haar goedkoopste X570 waarschijnlijk alsnog een 3900X aan moet kunnen. Enige minpunt zijn de low sides achterop het bord die dus geen koeling krijgen. Dat is denk ik wel een dingetje, maar waarschijnlijk ook niet catastrofaal. In ieder geval is X570 niet een herhaling van X470 waar een flink aantal goedkopere X470 bordjes niet goed genoeg waren. :/

[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-06-2019 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Freeaqingme schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:31:
[...]

Volgens mij gaat de volgende socket pas komen als DDR5 in de io die gaat zitten, anders kunnen ze nog altijd het truukje toepassen dat ze met AM2 en AM3 hebben gedaan (AM4+ dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
lidmaatschap is nodig om het artikel te lezen.... niet echt hulpvol om zo'n link te plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Dionamuh schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:16:
[...]

€550 klinkt een stuk aannemelijker dan de achterlijke prijsstelling van de eerder aangehaalde Nederlandse webwinkel. :) Dat is ook wel wat ik er maximaal aan uit wil geven.

Overigens kon ik mezelf niet inhouden en heb ik toch maar een Asus ROG Crosshair Hero VII X470 bordje besteld toen ik die tegenkwam voor een redelijke prijs. Die kan zeker een 3900X aan, redelijk wat features, en bios zonder CPU updaten.

Geen idee waar je het over hebt, T-nizzle ken ik niet. Kappa Ook een frequent viewer? :)
Wat is redelijk voor een Crosshair VII? :P Ben eigenlijk wel benieuwd wat er na 7 Juli ineens in de V&A gaat verschijnen, momenteel nog dun gezaaid met ineteressante opties.

Livestreams in de winter, zomers af en toe de YT playlists afwerken:p . De username viel op, las 'm automatic in reverse :+ .

Goedkoopste AsRock x570 gaat naar het schijnt €160,- kosten in Duitsland,
https://twitter.com/Hardw.../1140963234759008256?s=20

Ter vergelijking de goedkoopste X470 van AsRock gaat nu voor ~€140,- in de PW, geen gigantisch verschil. Maar wel een verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
bluebear schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:09:
[...]

lidmaatschap is nodig om het artikel te lezen.... niet echt hulpvol om zo'n link te plaatsen..
Ik kan hem gewoon lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Gewoon te lezen inderdaad. Iemand die een schatting wil maken voor de prijs van de MSI prestige X570 creation?

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Roland schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:31:
[...]

Gewoon te lezen inderdaad. Iemand die een schatting wil maken voor de prijs van de MSI prestige X570 creation?
Voor een hele grove indicatie, dit is de aangekondigde prijs in Oostenrijk : Geizhals.eu - MSI Prestige X570 Creation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Roland schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:31:
[...]

Ik las ergens dat de MSRP $499 is. Met BTW erbij kom je al snel boven de 500 euro uit.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
Case_C schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:10:
[...]

Wat is redelijk voor een Crosshair VII? :P Ben eigenlijk wel benieuwd wat er na 7 Juli ineens in de V&A gaat verschijnen, momenteel nog dun gezaaid met ineteressante opties.

Livestreams in de winter, zomers af en toe de YT playlists afwerken:p . De username viel op, las 'm automatic in reverse :+ .

Goedkoopste AsRock x570 gaat naar het schijnt €160,- kosten in Duitsland,
https://twitter.com/Hardw.../1140963234759008256?s=20

Ter vergelijking de goedkoopste X470 van AsRock gaat nu voor ~€140,- in de PW, geen gigantisch verschil. Maar wel een verhoging.
€239 op Amazon.de. Duurt nog even voordat hij wordt bezorgd, en mocht er straks toch een goede X570 tussen zitten voor een aardige prijs, dan kan ik hem altijd nog terugsturen. Even afwachten. Maar ik heb liever een dik X470 bord dan een mager X570 bord als de prijzen dicht bij elkaar liggen. Misschien is een Asus ROG Strix X570-E Gaming een optie als die goedkoper is dan €240. Al blijf ik een hekel hebben aan die fan op de chipset.

Ze hebben trouwens ook een hoop Crosshair VII's met WiFi 'Tweedehands - Zeer goed' voor ~€250 op Amazon.

*O*

[ Voor 11% gewijzigd door Dionamuh op 19-06-2019 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland

Roland

Schnitt!

Ja met die prijzen ga ik denk ik voor de pricewatch: Asus ROG Crosshair VII Hero (WiFi) in combinatie met de 3900X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
https://nl.hardware.info/...-en-32-cores-gebenchmarkt

AMD's nieuwe Epyc 7452-CPU met Zen 2 en 32 cores gebenchmarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:59:
[...]

Hoe zit het trouwens met X470 moederborden? Kunnen die het wel aan, of is ook daarvan een upgrade nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Laatst online: 23-08 20:39
Case_C schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:10:
[...]

Dionamuh schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 00:57:
[...]

Ze hebben trouwens ook een hoop Crosshair VII's met WiFi 'Tweedehands - Zeer goed' voor ~€250 op Amazon.

*O*
Roland schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 07:04:
Ja met die prijzen ga ik denk ik voor de pricewatch: Asus ROG Crosshair VII Hero (WiFi) in combinatie met de 3900X.
Ik zie trouwens verschillende personen hier kiezen voor de X470 Crosshair VII en niet bijvoorbeeld de MSI X470 GAMING M7 AC voor de Ryzen 3000

Wat zijn de redenen voor deze keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

@Ferio
Moet hij nog wel te koop zijn :P .

Verder de matige I/O, dat is wel een aandachtspuntje voor MSI. Kan je voor bijna 800 euro een moederbord kopen, krijg je maarliefst 6 usb poorten om je apparatuur aan te sluiten. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Laatst online: 23-08 20:39
Case_C schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:14:
@Ferio
Moet hij nog wel te koop zijn :P .

Verder de matige I/O, dat is wel een aandachtspuntje voor MSI. Kan je voor bijna 800 euro een moederbord kopen, krijg je maarliefst 6 usb poorten om je apparatuur aan te sluiten. :F
Ah ja, zie inderdaad dat hij moeilijk te krijgen is.. dat maakt inderdaad de keuze makkelijker. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland

Roland

Schnitt!

[b]Ferio schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:07:

Ik zie trouwens verschillende personen hier kiezen voor de X470 Crosshair VII en niet bijvoorbeeld de MSI X470 GAMING M7 AC voor de Ryzen 3000

Wat zijn de redenen voor deze keuze?
Updaten van bios zonder cpu, ik heb geen oudere Zen cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 21:20
Hoe zit het met de memory clocks als je voor bijv een X470 Crosshair VII zou gaan? Las volgens mij in de sheets dat 3600mhz optimaal zou zijn.

Die x470 moederborden ondersteunen dat toch niet? Ik moet namelijk alles nieuw aanschaffen, draai nog op een 2600k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

yniezink schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:50:
Hoe zit het met de memory clocks als je voor bijv een X470 Crosshair VII zou gaan? Las volgens mij in de sheets dat 3600mhz optimaal zou zijn.

Die x470 moederborden ondersteunen dat toch niet? Ik moet namelijk alles nieuw aanschaffen, draai nog op een 2600k
De memory controller zit op de ryzen chip zelf. Zolang de memory controller het ondersteund zit je over het algemeen wel goed. 3733 is naar verwachting inderdaad het meest optimaal, gezien AMD tot aan dit punt de Infinity Fabric op 1:1 kan laten draaien. Bij memory boven de 3733 zal de IF 50% lager meedraaien met een 2:1 verhouding.

Gezien 3600 iets meer standaard is dan 3733 word het inderdaad als 3600 benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-09 14:16

The Chosen One

Zie signature!

En zal dus ook lijkt me stukken betaalbaar zijn en waarschijnlijker een stabiel setje voor te vinden.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de liefhebber alle ? AMD E3 slides.

AMD E3 2019 Slide-Decks Anthology: Ryzen 3000, Radeon RX 5000, and More

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen:

https://www.techpowerup.com/img/1204TTrOV4oV048g.jpg
https://www.techpowerup.com/img/gVXlYXEszqXhAMfo.jpg

Elke chiplet kan 32B/cycle via IF overbrengen naar IO die, dus totaal 64B/cycle overbrengen. Echter binnen IO die kan slechts 32B/cycle naar de Memory controller gestuurd worden.

[ Voor 80% gewijzigd door Help!!!! op 19-06-2019 18:02 ]

PC Specs

Pagina: 1 ... 63 ... 133 Laatste

Let op:
FRS 2.1 discussiëren mag in: CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 144

Dit is verder GEEN bestelling/levertijden topic. Posts als 'ik heb besteld!' hebben geen nieuws- of discussiewaarde en zullen voortaan worden verwijderd.