@
Rapture
Hub test ook full load in cinebench zoals ik al aangaf, en dat is het verschil ook maar 11% in een all core workload waar geen GPU aan te pas komt. Dat kan dus 2 dingen betekenen, of wel er iets mis met HuB zijn test, ofwel die 40% efficiëntie manifesteert zich niet in iedere all core full load test.
Daarnaast komt HuB nergens aan die 60W waar jij mee rekent, in een volledig gelijk systeem (enige verschil is de cpu), zit in Cyberpunk er bij HuB 14W verschil tussen de 7700X en 9700X en in The last of Us 23W. Het absolute verschil in de Cinebench all core workload is daar 24W tussen de 7700X en 9700X.
Waarbij het dus zeker kan dat er bij HuB fouten zijn geslopen in de tests, maar nergens zie je bij HuB dezelfde verschillen als het verschil dat je bij GN ziet.
Edit:
Kijk ik naar de resultaten van Tweakers zou het trouwens best aannemelijk kunnen zijn dat er bij HuB iets fout gaat of er een flink verschil zit in de binning van de cpu's waardoor efficientie flink verschillend kan zijn afhankelijk van de kwaliteit van het review exemplaar.
Kleinere marges dan bij GN, maar groter dan bij HuB, terwijl ze dezelfde test doen als HuB.
Tweakers meet 40W verschil, waar dat bij HuB 24W is.
Tweakers test daarbij ook nog los het volledige systeem, waarbij het verschil ongeveer
40W 50W is.
Edit, ik keek verkeerd, zit 10W extra verschil in.
De scores zijn zijn bij HuB wel weer iets hoger. Dus goed mogelijk dat het binning is, en HuB een wat onzuiniger sample heeft, dat wel iets beter presteert.
Wat je wel ziet is dat HuB's systeem wel flink meer verbruik dan dat van Tweakers in dezelfde workload, welke cpu er ook inzit.
[
Voor 58% gewijzigd door
Dennism op 07-08-2024 18:08
]