0,4 GHz hoger voor de refrehs is gemakkelijk te halen. Of dat het gebeurt moeten we afwachten maar met >15% perforrmanceverbetering is in theorie zelfs 0,6 GHz (afgerond naar boven) mogelijk. Rustig afwachten.

Maar ja, 4,0 GHz als base is zeker realistisch haalbaar voor de refresh van de X-modellen (1600X,1700X), afhankelijk van hoe hoog het vermogen mag zijn en wat ze met de stock-koeler doen. Natuurlijk kan het ook voor de refresh van de 1600/1700 maar AMD kiest voor de marktstrategie om daarbij de base en boost wat lager te leggen zodat de stockkoeler het gegarandeerd kan bolwerken.Een boost van 4,0 GHz is dan wel prima te doen voor alle kernen en daar is niets mis mee. Met overklokken kom je dan misschien op 4,3-4,6 GHz uit, dan kom je aardig in de buurt. Een jaartje later is van alles mogelijk: Zen2 op GF/Samsung 7nm vs. Intel 10 nm. en een aanzienlijk verbeterde architectuur (want slechts de tweede iteratie en dus veel laaghangend fruit, wat AMD-medewerkers zelf ook al aangaven), it is anyone's bet. Ik ga niet voorspellen dat Zen2 Intel qua performance verslaat maar ik sluit het zeker ook niet uit dat dat kan gebeuren. Intel stagneerde flink en AMD staat er niet alleen voor, Samsung en IBM hebben ook flink wat bijgedragen.
Dat is nog zachtjes uitgedrukt, ze zijn ruim over de publiekelijk gestelde doelen heen gegaan en ze spraken zelf nog van een worst case scenario bij Ryzen.

Goed, van 28 nm. naar 14 nm. , of wat de werkelijke maten dan ook zijn, helpt gigantisch maar dan nog is het wonderbaarlijk hoe goed ze presteren. Spijtig dat het voor Vega minder goed is geslaagd al is Vega56 voor de MRSP wel een prima kaart en is de prijs die de mensen hier betaalden voor die kaart misschien ook nog wel te billijken als je geen bezwaar maakt tegen blowerkoelers.
Te simplistisch. Het is namelijk heel erg slecht voor de consument als slechts 1 bedrijf overblijft voor die hardware, ook om die reden kan je bij een lichte nederlaag voor bedrijf X voor het product van bedrijf X kiezen; de lange termijnbelangen voor ons allemaal laten prevaleren boven het simplistische kortetermijndenken. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik alles zou accepteren, zo'n Bulldozer-CPU zou ik niet hebben gekocht.
Tot vorige week was dat nog Ryzen, voor het top consumer segment, maar vanaf heden is dat gewoon weer Intel.
Dat is onzin, het hangt ervan af wat je wil.
Nog maar een keer aangezien jij deze blijkbaar hebt gemist.
Deze heren werken als consultant ICT voor bedrijven (dus de experts die worden ingehuurd door bedrijven om heel het netwerk, dataopslag, beveiliging etc, goed te regelen), Wendell met een diploma voor computerwetenschappen. Ze zijn eveneens casual gamers en nerds die graag programmeren, knutselen met software, spelen met Linux, een tweede computer als router gebruiken en dat soort gekke dingen. Ze weten dus behoorlijk goed waar ze over spreken. Welke CPU is volgens hen de winnaar? De 1600(X). Waarom? Omdat de performance/prijs met afstand het beste is en omdat de performance goed genoeg is voor iedereen m.u.v. die paar mensen die voor alles de hoogst mogelijke FPS willen halen en die de hardware bezitten waarmee dat er überhaupt toe doet, om nog maar te zwijgen over het feit dat een hogere FPS bij CPU van bedrijf Y in vergelijking met een CPU van bedrijf X niet noodzakelijk inhoudt dat de inputlag lager is en het is toch echt die inputlag die ertoe doet. Hoe dat precies zit weet momenteel niemand, wel is bekend dat GTA5 bij Intel geen lagere inputlag geeft, binnen 1/180ste seconde, ondanks dat de FPS aanzienlijk hoger is. De FPS zegt dus ook niet alles. Dat neemt niet weg dat de 8700k waarschijnlijk meer performance levert dan de 1600(X) maar voor hoeveel meer kosten? €50 meer voor de CPU, een koeler van €80-100, een moederbord wat €30-50 meer kost. Daarom levert de 1600(X) aanzienlijk meer waarde per €. het gaat niet enkel om wat de beste kwaliteit heeft, het gaat om de minimale kwaliteit die de beste performance/€ geeft. Dan zwijg ik nog over het feit dat je de 8700k niet of nauwelijks kan kopen en dat tegen de tijd dat die eindelijk leverbaar is de refresh van Ryzen alweer uitkomt.
De mevrouw in die video werkt als grafisch ontwerper/consultant voor hetzelfde bedrijf. Deze drie mensen kennen elkaar van het werk en maken alle video's op hun werkplaats, m.u.v. wat gameplay-video's op een apart kanaal. Dit doen ze omdat ze het leuk vinden.
Terzijde, de muziek in die video is geweldig en ik geniet van de percussie.
[
Voor 26% gewijzigd door
Verwijderd op 28-10-2017 21:20
]