Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:33
Kom net dit tegen, ben blijkbaar niet de enigste |:( . Ik ga contact opnemen met de verkopende partij want naar 4 jaar is het niet nodig dat de tv deze ellende veroorzaakt

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2236302/0
SpeedyNick schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:22:
[...]

De voeding kan zeker ook een mogelijkheid zijn... Maar met een factory reset kan je iig de software matige kant uitsluiten ;)

(En stiekem hoop ik dat dit gewoon de oplossing voor je is ipv een aankomende hardware failure :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:22
k_ers schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:22:
Kom net dit tegen, ben blijkbaar niet de enigste |:( . Ik ga contact opnemen met de verkopende partij want naar 4 jaar is het niet nodig dat de tv deze ellende veroorzaakt

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2236302/0

[...]
Van alle reacties in dat topic wordt je niet heel vrolijk van snap ik..l :X

Toch zou ik nog steeds adviseren om eerst die factory reset uit te voeren. Las in dat topic dat dit sowieso aan je gevraagd gaat worden door LG en/of de monteur als je de tv als defect aanmeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:55
Apemonkey schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:22:
Hebben jullie ervaring met het volgende? Sinds een paar maanden heb ik een oled77g2 maar bij het kijken naar standaard tv dus geen films of series is het beeld vaak cartoonachtig. met name de gezichten. Ik vind het lastig om uit te leggen wat cartoonachtig is maar het is een niet realistisch beeld in ieder geval ik heb van alles geprobeerd met instellingen maar kan niets vinden.
Soap Opera Effect? Misschien even de TruMotion instellingen nakijken en uitzetten. Dan kijken of het beeld er weer normaal uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renato026
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-06 09:19
Wij hebben een 90/65EGF960
Die denk ik aan vervanging toe is.. 9 jaar oud
En beeld gaat niet meer aan.

Nu zag ik de G4 staan met goede specs,

Wij hebben op het huidge scherm erg veel last van inbranding gehad, is de nieuwe generatie oled daar wel vrij van ? Of kan ik betwr naar een ander type scherm kijken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 18:04
renato026 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:00:
Wij hebben een 90/65EGF960
Die denk ik aan vervanging toe is.. 9 jaar oud
En beeld gaat niet meer aan.

Nu zag ik de G4 staan met goede specs,

Wij hebben op het huidge scherm erg veel last van inbranding gehad, is de nieuwe generatie oled daar wel vrij van ? Of kan ik betwr naar een ander type scherm kijken ?
Geen problemen, de 2016 schermen hadden er wel last van, bijvoorbeeld de E6, nu heb ik een 65 inch E9, geen inbranden of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
Ik overweeg om een gebruikte LG OLED65C16LA over te kopen. Na mijzelf wat in te hebben gelezen begrijp ik dat deze serie een voeding probleem heeft, deze kan wel eens defect raken.

Na een vergelijking met de C2 en hogere uitvoeringen valt het mij op dat deze tv echt heel veel zwaarder is dan de huidige C uitvoeringen.

65C1: 32.6kg (exclusief voet 24kg)
65C2: 16.5kg (exclusief voet 14.8kg)
65C4: 18.5kg (exclusief voet 16.6kg)

Wat maakt de C1 zo zwaar?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silahsor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03 10:56
Goededag

Ik heb een Lg G2 2022 ik heb een vraag Is er een nieuwe settings guide na alle updates die uitgekomen zijn.

Ik heb dit tutorial gevolgd van 2022

https://youtu.be/rIkIQ64USrA?si=bytCy0K4Cstp-Fy5

Hebben jullie of weten jullie of er nieuwe tutorial settings van een tv die 2022 met nieuwe pictere settings een video of sites met de nieuwe settings aanwezig is.

Ik heb namelijk niet kunnen vinden wou graag met de firmware die allemaal uitgekomen zijn de nieuwe picture settings willen uitproberen.

Dank u alvast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:33
Strider schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:56:
Ik overweeg om een gebruikte LG OLED65C16LA over te kopen. Na mijzelf wat in te hebben gelezen begrijp ik dat deze serie een voeding probleem heeft, deze kan wel eens defect raken.

Na een vergelijking met de C2 en hogere uitvoeringen valt het mij op dat deze tv echt heel veel zwaarder is dan de huidige C uitvoeringen.

65C1: 32.6kg (exclusief voet 24kg)
65C2: 16.5kg (exclusief voet 14.8kg)
65C4: 18.5kg (exclusief voet 16.6kg)

Wat maakt de C1 zo zwaar?
Vanaf de C2 is de behuizing van carbon fiber, waardoor deze veel lichter is dan de C1.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
@Silahsor welke nieuwe settings doel je op? En heb je het idee dat de settings gereset zijn na de update?
Misschien dat je een guide van de G3 kan vergelijken, maar dat paneel is wel weer net even anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:33
CyBeRSPiN schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:16:
@Silahsor welke nieuwe settings doel je op? En heb je het idee dat de settings gereset zijn na de update?
Misschien dat je een guide van de G3 kan vergelijken, maar dat paneel is wel weer net even anders.
Het enige wat volgens mij qua settings veranderd is, is de chromecast ondersteuning en Dolby Vision Filmmaker Mode.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silahsor
CyBeRSPiN schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:16:
Helaas moet ik dit gesprek afhaken, tv hdmi zijn stuk gegaan, gelukkijg had extra verkerind via mediamarkt, ik krijg volledig mijn aankoopbedrag terug

Welke lg raden jullie mij aan dan of sony

Ik heb opdit moment G2

LG G3 OF G4 OF tog de LG G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:32
Silahsor schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:25:
[...]
Helaas moet ik dit gesprek afhaken, tv hdmi zijn stuk gegaan, gelukkijg had extra verkerind via mediamarkt, ik krijg volledig mijn aankoopbedrag terug

Welke lg raden jullie mij aan dan of sony

Ik heb opdit moment G2

Ik ben zeer tevreden met mijn G3. De meerwaarde van de G4 is minimaal vind ik persoonlijk en de G3 is stukken beter geprijst op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silahsor
JimmyNL schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:29:
[...]

Ik ben zeer tevreden met mijn G3. De meerwaarde van de G4 is minimaal vind ik persoonlijk en de G3 is stukken beter geprijst op dit moment.
Wat zijn de verschillen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Daar kun je toch ook wel zelf een beetje onderzoek naar doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23:56
Silahsor schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:25:
[...]
Die G2 is waarschijnlijk al lang nergens meer te krijgen, net zoals de voorraad voor de G3 ook ver op zal zijn.

Je kan inderdaad zelf ook even wat onderzoek doen. Maar koop gewoon de G4/G5 :-). Die G2 was vast veel duurder dan wat een G4 of G5 nu gaat kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door TweakGP op 12-03-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silahsor
TweakGP schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:01:
[...]

Die G2 is waarschijnlijk al lang nergens meer te krijgen, net zoals de voorraad voor de G3 ook ver op zal zijn.

Je kan inderdaad zelf ook even wat onderzoek doen. Maar koop gewoon de G4/G5 :-). Die G2 was vast veel duurder dan wat een G4 of G5 nu gaat kosten.
Klopt is op kan nergens vinden wel jammer en is ook duur. Ik had 1600 euro betaald als ik voor g3 gaa jost het nu bij mediamarkt 1100 euro

[ Voor 8% gewijzigd door Silahsor op 12-03-2025 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyHrmnns
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-06 12:56
Weet iemand een goede dealer voor de G5 55 inch met een scherpe prijs?

Ik heb nu 1 aanbod voor 1899 zonder muurbeugel en 1voor 1999 met muurbeugel.

Ik zou u heel dankbaar zijn als u me kunt helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
DannyHrmnns schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:42:

Ik adviseer contact op te nemen met Smits Arnhem. Niet afgaan op de prijs op de website, maar telefonisch of per mail contact opnemen. Goede service en (meestal) scherpe prijzen. Ik heb hier mijn televisie ook gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
DannyHrmnns schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:42:

OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyHrmnns
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-06 12:56
Powder Toastman schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:51:
[...]

Ik adviseer contact op te nemen met Smits Arnhem. Niet afgaan op de prijs op de website, maar telefonisch of per mail contact opnemen. Goede service en (meestal) scherpe prijzen. Ik heb hier mijn televisie ook gekocht.
Bedankt ik heb heb zojuist de tv besteld. En nu zie ik pas je berichtje. Dan weet ik dat ik bij de juiste winkel besteld heb!

[ Voor 13% gewijzigd door DannyHrmnns op 14-03-2025 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 07:53
--

[ Voor 100% gewijzigd door Marcel Br op 14-03-2025 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:09
Ik heb een hevc 10bit film bestand welke niet goed wordt afgespeeld op de C4 met Jellyfin. Als ik de dts audiostream selecteer is er geen geluid. Als ik dd selecteer is er wel geluid. Maar dit is niet het probleem. De film is 24fps alleen word volgens mij afgespeeld met 60fps, ik zie de secondes te snel afspelen en het oogt allemaal te snel.

Als ik het bestand via de shield afspeel met Jellyfin werkt het zonder problemen maar is het beeld minder mooi.

Wie kan mij helpen het bestand correct via jellyfin op de C4 werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 23:56
Weet iemand misschien welke wifi en bluetooth versie de g5 heeft en zit er eindelijk is een 1gb poort op of is het nog steeds 100mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:26
Egbert Jan schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:45:
Weet iemand misschien welke wifi en bluetooth versie de g5 heeft en zit er eindelijk is een 1gb poort op of is het nog steeds 100mbit?
De Wifi-versie is Wifi 6 (staat in de specs), maar de ethernetpoort weet ik niet. Hopelijk is die 1 GB, want voor een apparaat dat op een vaste plaats staat verwacht ik wel een betere ethernetpoort dan wat de wifi-verbinding kan bieden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robinho96 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:51:
[...]

De Wifi-versie is Wifi 6 (staat in de specs), maar de ethernetpoort weet ik niet. Hopelijk is die 1 GB, want voor een apparaat dat op een vaste plaats staat verwacht ik wel een betere ethernetpoort dan wat de wifi-verbinding kan bieden. :)
Want?
Wifi 6 is snel genoeg.
Het zou wel voor de hand liggen dat er een Gbit vaste netwerk poort op zit maar dat roepen we hier al jaren.
De kosten ervan zijn immers erg laag maar toe nu toe deed LG niets.
Misschien nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:36
Voor welke use case heeft de tv meer dan 100 mbit nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:01

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

wlmpie schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:38:
Voor welke use case heeft de tv meer dan 100 mbit nodig?
Films die meer dan 45GB/uur streamen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
Elk jaar dezelfde discussie.... voor 95% is de huidige lanpoort voldoende, voor die andere 5% is er de veel snellere wifi optie. En als je behoeftes nog hoger zijn dan zijn er legio externe mediaspelers met 1/2,5G aansluitingen.

Ook altijd een tikje te kort door de bocht om te roepen dat zo'n snellere poort niets kost. De kosten van de hardware op zich zijn nooit het probleem. LG gebruikt al tig jaren gewoon dezelfde config voor veel van hun tv's. Maakt dat zij niets verder hoeven te ontwikkelen, testen, laten goedkeuren, in de firmware onderhouden, etc. Kost allemaal ook nog niet de wereld per tv natuurlijk maar het zijn, blijkbaar ook in hun optiek, gewoon vermijdbare kosten.

En in de praktijk is het voor niemand echt een probleem, behalve op een specs lijstje op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Wat ik zo her en der lees ondersteund de lg oled g5 ook wifi 6e op 6gz. weet iemand of dat klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:59
Prostie34 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 23:18:
Wij hebben hier twee G4 tv’s waarvan een 65 en de andere een 77inch maar bij beide geen groen waas te zien. Maakt niet uit vanuit welke hoe je kijkt. Het scherm blijft gewoon helder.
Ik oriënteer me al een lange tijd op een nieuwe tv. Gezien de hoeveelheid daglicht zouden we moeten gaan voor bv een QLED, maar het liefst wil ik gewoon OLED. Dit wil graag eens een keer ervaren. We hebben overigens nu een 50 inch Sony W829b tv. Ik heb mijn zinnen gezet op de 65 inch C4 of G4. Ik had al eens ergens gelezen dat de G4 ook een groene waas heeft. Even gezocht in dit topic, maar zowel bij de G4 als C4 wordt dit niet altijd ervaren. Dat is fijn om te horen.
We gaan de tv niet ophangen aan de muur. Dus nu de G4 komt er nog een voet bij. Via hellotv een prijs ontvangen voor 1750+119 voor de voet. Dus totaal 1869 euro. Bijna 400 euro duurder dan de C4. Is de G4 dit prijsverschil waard? Klopt het dat de G4 weer wat feller kan en minder last heeft van weerspiegeling? Zo ja, dan lijkt me dit weer een betere keuze voor onze woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
meesje schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:16:
[...]

Ik oriënteer me al een lange tijd op een nieuwe tv. Gezien de hoeveelheid daglicht zouden we moeten gaan voor bv een QLED, maar het liefst wil ik gewoon OLED. Dit wil graag eens een keer ervaren. We hebben overigens nu een 50 inch Sony W829b tv. Ik heb mijn zinnen gezet op de 65 inch C4 of G4. Ik had al eens ergens gelezen dat de G4 ook een groene waas heeft. Even gezocht in dit topic, maar zowel bij de G4 als C4 wordt dit niet altijd ervaren. Dat is fijn om te horen.
We gaan de tv niet ophangen aan de muur. Dus nu de G4 komt er nog een voet bij. Via hellotv een prijs ontvangen voor 1750+119 voor de voet. Dus totaal 1869 euro. Bijna 400 euro duurder dan de C4. Is de G4 dit prijsverschil waard? Klopt het dat de G4 weer wat feller kan en minder last heeft van weerspiegeling? Zo ja, dan lijkt me dit weer een betere keuze voor onze woonkamer.
G5 breekt records met zijn felheid. Kanttekening; met hdr heb je er profijt van.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Verdorie. Moet ik nog een jaar wachten tot de G5 op huidige G4 prijsniveau zit. :) En het jaar daarop weer wachten op de G6, etc. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:08
meesje schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:08:
[...]

Verdorie. Moet ik nog een jaar wachten tot de G5 op huidige G4 prijsniveau zit. :) En het jaar daarop weer wachten op de G6, etc. :)
Gewoon kijken in een verduisterde ruimte, problem solved :p.
Wanneer mijn C1 ineens naar peak brightness gaat in HDR, klaagt mijn dochter al dat het inees veel te fel is :). Maar wij kijken wel altijd volledig verduisterd (dedicated home cinema kamer).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-07 14:39
Beste Meesje,

Ik zou gewoon lekker voor de G4 gaan. Je kan ieder jaar wel wachten op het nieuwere model.
De G4 is prima wat betreft helderheid.
Wij wonen op de hoogste etage met heel veel daglicht. Het is prima te doen met de G4.

Mijn advies is dan ook koop de G4 voor een leuke prijs en geniet😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Prostie34 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:29:
Beste Meesje,

Ik zou gewoon lekker voor de G4 gaan. Je kan ieder jaar wel wachten op het nieuwere model.
De G4 is prima wat betreft helderheid.
Wij wonen op de hoogste etage met heel veel daglicht. Het is prima te doen met de G4.

Mijn advies is dan ook koop de G4 voor een leuke prijs en geniet😆
Mooi om te horen het prima te doen is bij veel daglicht!
Een G4 gaat het dan worden. 1750 euro voor een 65 inch exemplaar vind ik een zeer goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apemonkey
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-04 17:53
Largamelion schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:56:
[...]
Ik snap je volledig omdat ik exact hetzelfde had bij mijn 77" G2, een heel raar effect en het wordt erger hoe dichter je bij de tv gaat.

Opgelost door alles van sharpness en die andere artificiële zooi uit te zetten en het effect is helemaal weg.
Sorry voor mijn late reactie maar ik heb van alles proberen in te stellen maar zonder resultaat. Ik ben wel blij dat je mijn probleem herkende en aangaf dat je er een oplossing voor hebt. Zou je misschien aan kunnen geven wat je waar precies hebt ingesteld? Alvast hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apemonkey
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-04 17:53
jesco_white schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:18:
[...]

Soap Opera Effect? Misschien even de TruMotion instellingen nakijken en uitzetten. Dan kijken of het beeld er weer normaal uit ziet.
Dit is dacht ik dat er een soort Linda de Mol filter over heen zit? Trumotion staat uit ieder geval maar ik sta open voor elke instellingstip want het beeld is niet om aan te zien bij bv het journaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietfromdesign
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-09 16:23
Hi, ik ben op zoek naar een nieuwe tv. De LG G2 OLED55G26LA is nu te verkrijgen voor 999 bij Bol.com. is dit een goede deal of zouden jullie toch voor de G3 gaan (momenteel €1216 bij hello tv)?

[ Voor 8% gewijzigd door frietfromdesign op 18-03-2025 15:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08:30
frietfromdesign schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:41:
Hi, ik ben op zoek naar een nieuwe tv. De LG G2 OLED55G26LA is nu te verkrijgen voor 999 bij Bol.com. is dit een goede deal of zouden jullie toch voor de G3 gaan (momenteel €1216 bij hello tv)?
Ik snap dit soort vragen niet. Wat verwacht je nu voor een antwoord? De een zegt G2, de andere G3, ikzelf zeg G4 en weer iemand ander zegt wacht op G5. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 19:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
@frietfromdesign Aankoopadvies hoort in het daarvoor bestemde forum. Ik wil niet dat hierover in dit draadje gediscussieerd wordt, als deze discussie verder ontspoort naar aankoopadvies zal ik de berichten moeten gaan verwijderen. Open alsjeblieft een draadje in het aankoopadviesforum en dan graag met voldoende achtergrondinformatie, want zoals je de vraag nu stelt hebben mensen niet genoeg informatie om jou te kunnen adviseren of het oude model ook binnen jouw situatie past.

[ Voor 25% gewijzigd door dmantione op 18-03-2025 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:22

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Weer een nieuwe firmware voor mijn G1... Tweede op korte tijd.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:12
daffie82 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:04:
Weer een nieuwe firmware voor mijn G1... Tweede op korte tijd.
Hier idem op de G2, daarnet geïnstalleerd maar nog niets nieuws opgemerkt (ook niet naar gezocht).

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duster_42
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-09 15:51
Heeft er iemand ervaring met een 83inch LG OLED met goede uniformiteit? Dus zonder vertical banding die goed te zien is in content met laag contrast of panning shots. Denk bijvoorbeeld aan Dune, Marco Polo, openingsscene van the Queen's Gambit of Presumed innocent op apple. Games zoals Alan wake 2 of Silent Hill 2. Ik word er af en toe helemaal gek van en zit toch te denken dat een goede 85inch miniled van bv Sony hier echt beter in is. Hoe groter de oled hoe erger de uniformiteit van het paneel lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:59
is er een instelling dat ik maar 1 bepaalde mediaplayer kan uitkiezen ipv alles wat in het netwerk zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Ik heb net mijn 55 inch g5 gekregen Klopt het dat de videoland app nog niet beschikbaar is voor de g5? Op de g4 kon ik videoland wel installeren. Alle andere streamings apps zijn wel beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
De g5 heeft helaas nog steeds een 100mbit poort. Heb dit gemeten op mijn eigen lg oled g5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
Egbert Jan schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:52:
Ik heb net mijn 55 inch g5 gekregen Klopt het dat de videoland app nog niet beschikbaar is voor de g5? Op de g4 kon ik videoland wel installeren. Alle andere streamings apps zijn wel beschikbaar
Dit klopt. De G5 speelt alleen kwaliteitscontent af ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:35
Duster_42 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:39:
Heeft er iemand ervaring met een 83inch LG OLED met goede uniformiteit? Dus zonder vertical banding die goed te zien is in content met laag contrast of panning shots. Denk bijvoorbeeld aan Dune, Marco Polo, openingsscene van the Queen's Gambit of Presumed innocent op apple. Games zoals Alan wake 2 of Silent Hill 2. Ik word er af en toe helemaal gek van en zit toch te denken dat een goede 85inch miniled van bv Sony hier echt beter in is. Hoe groter de oled hoe erger de uniformiteit van het paneel lijkt wel.
Heb je de TV pas? Want anders moet je even wachten tot de pixel refresher gelopen heeft of even manueel refreshen.
Mijn TV was vreselijk nadat het paneel vervangen werd. Manueel pixel refresher laten lopen en was 90% beter. En 100 uurtjes verder helemaal OK.
Zorg ook dat je 10bit 4K HDR binnen krijgt op jouw TV als je externe mediaspelers of consoles gebruikt.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Egbert Jan schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 00:29:
De g5 heeft helaas nog steeds een 100mbit poort. Heb dit gemeten op mijn eigen lg oled g5
had je hiervoor al een oled? hoe bevalt de G5 in vergelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Farabi schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:03:
[...]

had je hiervoor al een oled? hoe bevalt de G5 in vergelijking?
Ik had hier voor eerst een g3 en daarna een g4. Het verschil in helderheid kon ik tussen de g3 en g4 bijna niet merken. Het verschil tussen de g4 en g5 merk je heel goed en zeker bij grote delen die helder moeten zijn. Je ziet duidelijk dat die veel helderder zijn en hdr ziet er ook veel helderder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 00:42
Egbert Jan schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:09:
[...]

Ik had hier voor eerst een g3 en daarna een g4. Het verschil in helderheid kon ik tussen de g3 en g4 bijna niet merken. Het verschil tussen de g4 en g5 meek je heel goed en zeker bij grote delen die helder moeten zijn. Je ziet duidelijk dat die veel helderder zijn en hdr ziet er ook veel helderder uit.
Merk je ook verschil in het kleurbereik ten opzichte van de G4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
Sinds enkele dagen een 55G4 in huis gehaald en komende van een Panasonic 55GZ950 (2019 reeks) is er toch een groot verschil. Tot nu toe tevreden van!

Maar wel een vraagje over de automatische pixelrefresher: Bij de Panasonic werd het standby lampje oranje wanneer deze bezig was, maar bij de LG gebeurd dit dus niet ?

Ik heb er toevallig een powermonitor tussen hangen en zie in home assistant wel dat deze na de kijksessie in standby voor nog ongeveer 1 minuut 34-35 Watt trekt, maar lijkt mij kort? Bij de oude tv was dit zeker 5 - 10 minuten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
HoppyF schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:14:
[...]

O jee..
Daar was ik al bang voor. :'(
Maar gelukkig is de Wifi wel snel neem ik aan.
Heb je dit al getest?
Ik gebruik de tv alleen via de kabel. Ik heb helaas nog wifi5 dus kan ook niet testen hoe snel de wifi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Egbert Jan schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:18:
[...]

Ik gebruik de tv alleen via de kabel. Ik heb helaas nog wifi5 dus kan ook niet testen hoe snel de wifi is.
Wifi5 werkt gewoon met je tv en is sneller dan de lan poort van de LG.
Maar voor de meesten is het allemaal een non-issue.

[ Voor 4% gewijzigd door TweakGP op 20-03-2025 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakGP schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:23:
[...]

Wifi5 werkt gewoon met je tv en is sneller dan de lan poort van de LG.
Maar voor de meesten is het allemaal een non-issue.
Klopt.
Wifi5 of Wifi6 is snel.
Testen met Wifi5 is ook prima maar als iemand resultaten met Wifi6 heeft is dit ook wel interessant te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
een bekabelde verbinding op je tv heeft alleen nut als je grote 4K bestanden laat afspelen via bijv. plex. maar dan moet je plex-server ook bekabeld zijn in huis.

daar is de 100mbit poort inderdaad te traag voor. met een wifiverbinding krijg je half-duplex verbinding, dat trekt helaas ook niet altijd lekker bij grote bestanden met hoge bitrates.

De beste oplossing is een usb gigabit adapter kopen, dan zit je bekabeld op 300mpbs en krijg je een full-duplex verbinding die al je problemen uit de wereld helpt.

maar de liefhebber heeft dan ook een fatsoenlijke mediaplayer om dit soort gezeik te voorkomen. als je alleen streamingsdiensten op je tv gebruikt, dan is wifi meer dan zat.

[ Voor 20% gewijzigd door Farabi op 20-03-2025 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 20:18
Egbert Jan schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:09:
[...]

Ik had hier voor eerst een g3 en daarna een g4. Het verschil in helderheid kon ik tussen de g3 en g4 bijna niet merken. Het verschil tussen de g4 en g5 merk je heel goed en zeker bij grote delen die helder moeten zijn. Je ziet duidelijk dat die veel helderder zijn en hdr ziet er ook veel helderder uit.
Ik ben benieuwd hoe de g6 volgend jaar bevalt ;)

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Egbert Jan
sheepdog schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:36:
[...]

Merk je ook verschil in het kleurbereik ten opzichte van de G4?
Ik zal binnenkort even de ultra hd bluray speler even aansluiten en wat films bekijken die gebruik maken van de extra kleuren die de lg g5 kan weergeven en dan meld ik hier mijn bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
demon326 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:37:
Sinds enkele dagen een 55G4 in huis gehaald en komende van een Panasonic 55GZ950 (2019 reeks) is er toch een groot verschil. Tot nu toe tevreden van!

Maar wel een vraagje over de automatische pixelrefresher: Bij de Panasonic werd het standby lampje oranje wanneer deze bezig was, maar bij de LG gebeurd dit dus niet ?

Ik heb er toevallig een powermonitor tussen hangen en zie in home assistant wel dat deze na de kijksessie in standby voor nog ongeveer 1 minuut 34-35 Watt trekt, maar lijkt mij kort? Bij de oude tv was dit zeker 5 - 10 minuten .
Je kunt het horen, een soort klikje na een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Egbert Jan schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:59:
[...]

Ik zal binnenkort even de ultra hd bluray speler even aansluiten en wat films bekijken die gebruik maken van de extra kleuren die de lg g5 kan weergeven en dan meld ik hier mijn bevindingen
wat heb je betaald voor de G5 55inch als ik vragen mag als early-adaptor? welke winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
pwh53 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:40:
[...]

Je kunt het horen, een soort klikje na een paar minuten.
Dank je wel, dan zal ik daar de volgende keer eens even op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
demon326 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:37:

https://www.lg.com/africa...%20not%20a%20malfunction.

After every four hours of cumulative use

Pixel Refresher is automatically operated when you turn off the TV after watching it for more than four hours in total. For example, if you watched TV for two hours yesterday and three hours today (more than four hours in total), Pixel Refresher will automatically run, deal with potential image retention issues and reset its operation time.
*This function does not initiate if the TV is not plugged in.

After 2,000 hours of cumulative use

After watching for a total of 2,000 hours or more (five hours per day for a period of one year) the Pixel Refresher is automatically operated, and the function runs for about an hour once you turn off the TV. You may see some vertical lines on the screen during this process, however, this is not a malfunction. It is designed to remove Image Retention by scrolling a horizontal bar down the screen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:17

Freakie1NL

Grote Baas

Hi allemaal,

Een kort vraagje, mede door bovenstaande terechte opmerkingen over het horen schakelen. Al jaren heb ik een OLED55C16LA erg blij mee, bij het aan hoor je hem direct aanschakelen en bij uitdoen hoor je hem soms direct uitschakelen en af en toe naar een paar minuten. Overduidelijk dus de pixel refresh die op de achtergrond zijn werk doet zoals LG dit geprogrammeerd heeft.

Nu heb ik sinds kort ook een OLED42C3 voor op de slaapkamer. Deze hoor ik niet schakelen, noch aan nog uit.

Wat zijn de aanpassingen geweest door LG hiervoor? Het eerste lijkt mij betrouwbaarder klinken. Nu weet ik niet, zonder naar het menu te gaan, of de pixel refresh zijn werkt doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Freakie1NL op 22-03-2025 11:29 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:17

Freakie1NL

Grote Baas

Farabi schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:44:
een bekabelde verbinding op je tv heeft alleen nut als je grote 4K bestanden laat afspelen via bijv. plex. maar dan moet je plex-server ook bekabeld zijn in huis.

daar is de 100mbit poort inderdaad te traag voor. met een wifiverbinding krijg je half-duplex verbinding, dat trekt helaas ook niet altijd lekker bij grote bestanden met hoge bitrates.

De beste oplossing is een usb gigabit adapter kopen, dan zit je bekabeld op 300mpbs en krijg je een full-duplex verbinding die al je problemen uit de wereld helpt.

maar de liefhebber heeft dan ook een fatsoenlijke mediaplayer om dit soort gezeik te voorkomen. als je alleen streamingsdiensten op je tv gebruikt, dan is wifi meer dan zat.
Dit bitrate van een 4K video is 66–85 Mbps. Lijkt mij dus meer dan goed passen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Freakie1NL schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:32:
[...]

Dit bitrate van een 4K video is 66–85 Mbps. Lijkt mij dus meer dan goed passen.
Snelheid is niet het enige verhaal in dit. Ligt wat technischer (duplex).

Ik heb het zelf geprobeerd met mijn wifi verbinding. Ging niet altijd vlot.

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 22-03-2025 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinMor
  • Laatst online: 22-03 14:19
Hoi!

Ik ben op zoek naar een goede OLED en LG werd mij aangeraden, voor onder de 1000 euro die ik wil gebruiken voor: Serie, Film, Voetbal, F1 en PS5....

Kan iemand mij op weg helpen?

Bedankt voor de moeite.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
VinMor schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:09:
Hoi!

Ik ben op zoek naar een goede OLED en LG werd mij aangeraden, voor onder de 1000 euro die ik wil gebruiken voor: Serie, Film, Voetbal, F1 en PS5....

Kan iemand mij op weg helpen?

Bedankt voor de moeite.
Misschien ook zelf moeite doen?

Er is een pricewatch.
Selecteer je prijs, merk en dan kom je al een heel eind.

En zoek dit forum door voor ervaringen

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinMor
d-vine schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:16:
[...]

Misschien ook zelf moeite doen?

Er is een pricewatch.
Selecteer je prijs, merk en dan kom je al een heel eind.

En zoek dit forum door voor ervaringen

Succes
Nu doe je de aanname dat ik helemaal niks heb gezocht! Maar als dit de sfeer is hoe het hier gaat, prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinMor
Heb bijvoorbeeld een: LG OLED48C46LA gezien die ik hier op de site van Tweakers niet kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_I
  • Laatst online: 08:30
VinMor schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:23:
Heb bijvoorbeeld een: LG OLED48C46LA gezien die ik hier op de site van Tweakers niet kan vinden...
Ehhhm: uitvoering: LG OLED evo C4 48" Bruin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
VinMor schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:23:
uitvoering: LG OLED evo C4 48" Bruin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinMor
Kijk daar heb ik wat aan!

Ik hoop dat jullie begrijpen dat niet iedereen weet dat hij/zij er wat letters af moet halen, met wat tekst ertussen om zo bij het betreffende model te komen??

Is dit iets wat jullie zouden aanraden? En ken zelf de winkel Art Electronics niet, maar zie dat hij prima scoort op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinMor
Zie hem bijvoorbeeld ook op deze site staan: https://tvoutlet.tv/produ...k-smart-tv-oled48c46la-48″-2024/?utm_campaign=221121_SuperSales%20NL&utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&affnetwork=daisycon

Scoort via TrustPilot ook prima. en daar is hij 849 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:20

DON PAPA

Tweaker-fan

VinMor schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:36:
Is dit iets wat jullie zouden aanraden? En ken zelf de winkel Art Electronics niet, maar zie dat hij prima scoort op de site...
Ik zou eerst eens met wat verschillende webshop gaan mailen en onderhandelen over de prijs, want voor je €1000 kun je denk ik ook wel een LG OLED55C46LA score 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinMor
DON PAPA schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:49:
[...]

Ik zou eerst eens met wat verschillende webshop gaan mailen en onderhandelen over de prijs, want voor je €1000 kun je denk ik ook wel een LG OLED55C46LA score 😉
Ik kan helaas geen 55 inch kwijt in mijn meubel...

Acties:
  • +4 Henk 'm!
VinMor schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:56:
[...]

Ik kan helaas geen 55 inch kwijt in mijn meubel...
Voor prijzen en shops kijk je even in dit topic.
Niet in de Pricewatch dus!
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Aan de hand van dat topic kun je een belrondje maken voor de meest actuele prijzen.
Onder de 55 inch zijn er ook aanbiedingen te scoren.

O ja, let wel even op WAAR je koopt.
De Pricewatch is heel slecht in het onderscheid maken tussen officiële LG dealers en grijze import!
Dit is een bekend probleem maar Tweakers doet er niets aan….

Wat zijn wèl officiële LG dealers?
Je kunt deze lijst gebruiken.
Deze wordt bij Cashback acties gebruikt.
Momenteel is er geen Cashback actie maar dit is zo’n lijst.
https://promo.deskservice...participating_dealers.pdf

[ Voor 33% gewijzigd door HoppyF op 22-03-2025 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
waarom is er nog geen review van de G5? terwijl de tv al gereleased is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:46:
[...]

Geen idee!
Wellicht heeft LG nog geen review TV’s aan Tweakers ter beschikking gesteld.
maar ik zie op rtings ook geen review. die waren meestal het snelst. overige hardware sites hebben ook geen review. heel vreemd dit.

ik ben vooral benieuwd naar de G4 vs G5 vergelijking.

[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 24-03-2025 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Farabi schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:47:
[...]

maar ik zie op rtings ook geen review. die waren meestal het snelst. overige hardware sites hebben ook geen review. heel vreemd dit.

ik ben vooral benieuwd naar de G4 vs G5 vergelijking.
Vaak zijn reviews klaar, maar mogen ze niet (alles) delen tot een bepaald datum bepaald door LG. (of andere hardware producent)

HDTest had wel een vergelijking in helderheid.
mucuracat in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

en paar filmpjes
YouTube: Dit is Allemaal Nieuw bij Deze TV! | LG OLED G5 Review | Expert
YouTube: Dit moet je weten over de LG G5 en C5

[ Voor 18% gewijzigd door mucuracat op 24-03-2025 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
mucuracat schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:05:
[...]

Vaak zijn reviews klaar, maar mogen ze niet (alles) delen tot een bepaald datum bepaald door LG. (of andere hardware producent)

HDTest had wel een vergelijking in helderheid.
mucuracat in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
dat weet ik, maar meestal is dat maar een week voor de verkoop. de G5 is al een paar weken op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Farabi schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:08:
[...]

dat weet ik, maar meestal is dat maar een week voor de verkoop. de G5 is al een paar weken op de markt.
Via tweakers pricewatch zie ik nog geen prijsvermeldingen. Bij bv hellotv wel te vinden maar nog niet te bestellen. Dus ‘op de markt’ lijkt me nog niet het geval. Zoals eerder aangegeven zit er ongetwijfeld tot een bepaalde datum een embargo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
meesje schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:26:
[...]

Via tweakers pricewatch zie ik nog geen prijsvermeldingen. Bij bv hellotv wel te vinden maar nog niet te bestellen. Dus ‘op de markt’ lijkt me nog niet het geval. Zoals eerder aangegeven zit er ongetwijfeld tot een bepaalde datum een embargo op.
hellotv is vandaag besteld morgen in huis. en iemand in dit topic heeft hem al langer dan een week in zijn huis staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Farabi schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:30:
[...]

hellotv is vandaag besteld morgen in huis. en iemand in dit topic heeft hem al langer dan een week in zijn huis staan.
Je hebt gelijk. Niet goed gekeken op mijn kleine iPhone scherm. Op mijn Macbook zie ik het nu wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:57
Ik was van het weekend in winkel waar ze C4 en G4 bijna naast elkaar hadden staan, ik weet dat ze verschillende specs hebben, maar persoonlijk zag ik op dat moment geen verschil in beeldkwaliteit.
Voor de kenners, is het het prijsverschil waard?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Rhodan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:05:
Ik was van het weekend in winkel waar ze C4 en G4 bijna naast elkaar hadden staan, ik weet dat ze verschillende specs hebben, maar persoonlijk zag ik op dat moment geen verschil in beeldkwaliteit.
Voor de kenners, is het het prijsverschil waard?
Verschil zie je bij metname films met HDR / Dolby Vision. Dan zou G4 beter tot zijn recht moeten komen en helderder zijn dan C4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:57
mucuracat schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:21:
[...]

Verschil zie je bij metname films met HDR / Dolby Vision. Dan zou G4 beter tot zijn recht moeten komen en helderder zijn dan C4.
Dank, zal eens wat meer gaan lezen over HDR/Dolby Vision.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:25

Funky22

Guild invite

Vind mijn 83C4 meer dan helder genoeg voor Hdr/Dv sterker nog de helderheid komt hier nooit boven de 80% wegens anders te fel...

voor mij is het die meer prijs niet waard, de C4 geeft al een zeer mooi plaatje

[ Voor 24% gewijzigd door Funky22 op 25-03-2025 12:29 ]

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
Funky22 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:29:
Vind mijn 83C4 meer dan helder genoeg voor Hdr/Dv sterker nog de helderheid komt hier nooit boven de 80% wegens anders te fel...

voor mij is het die meer prijs niet waard, de C4 geeft al een zeer mooi plaatje
Klopt, zelfs mijn B9 vind ik 's avonds helder, maar:"
(Het betekent niet dat de scherm continue op zijn helderste vertoont wordt)

[ Voor 7% gewijzigd door mucuracat op 25-03-2025 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WuXingWarrior
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04:17
Zo net de LG OLED 83G5 besteld bij hello tv ook maar meteen een ps5 pro erbij :)

Als het goed is wordt deze morgen bezorgd, ben echt benieuwd kom nu van de 77 A80J en vond deze
af en toe toch wel wat dim zeker met HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06:54
WuXingWarrior schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 19:28:
Zo net de LG OLED 83G5 besteld bij hello tv ook maar meteen een ps5 pro erbij :)

Als het goed is wordt deze morgen bezorgd, ben echt benieuwd kom nu van de 77 A80J en vond deze
af en toe toch wel wat dim zeker met HDR.
Nice!, wat heb je betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WuXingWarrior
Drials schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 19:55:
[...]

Nice!, wat heb je betaald?
Ik heb hem voor 5,399,-

Ben wel verrast dat de prijzen zo laag zijn, toen de eu prijzen bekend werden gemaakt zou de 83 inch versie 8700 euro zijn. Als ik ook kijk naar de uk prijzen staan ze daar voor 7000 pond wat omgerekend ook tegen de 8500 euro is.

Dus ik ben wel blij met het aanbod wat ik heb gekregen anders had ik gewacht tot einde van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 21:08
WuXingWarrior schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:20:
[...]

Ik heb hem voor 5,399,-

Ben wel verrast dat de prijzen zo laag zijn, toen de eu prijzen bekend werden gemaakt zou de 83 inch versie 8700 euro zijn. Als ik ook kijk naar de uk prijzen staan ze daar voor 7000 pond wat omgerekend ook tegen de 8500 euro is.

Dus ik ben wel blij met het aanbod wat ik heb gekregen anders had ik gewacht tot einde van het jaar.
Mooie deal ,
77 inch was 4499 en bij hello tv nu 4039.

Maar ik wacht nog een tijdje voor betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WuXingWarrior
feddesman schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:26:
[...]
Mooie deal ,
77 inch was 4499 en bij hello tv nu 4039.

Maar ik wacht nog een tijdje voor betere deal.
Geen slechte prijs voor de 77 inch maar ja zal zeker nog lager worden zeker tegen einde van het jaar.
Ik ben beetje ongeduldig :) en dacht dit is voor de 83 inch al best mooie prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBirdy
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 25-08 21:28
DannyHrmnns schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:13:
[...]

Bedankt ik heb heb zojuist de tv besteld. En nu zie ik pas je berichtje. Dan weet ik dat ik bij de juiste winkel besteld heb!
Waar en voor hoeveel heb je 'm uiteindelijk besteld? De 55 inch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 21:08
GoldenBirdy schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:11:
[...]

Waar en voor hoeveel heb je 'm uiteindelijk besteld? De 55 inch toch?
Bij LG online heb je tm 31 maart nog 10% korting .De prijs werd daardoor goedkoper dan hellotv en andere retailers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBirdy
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 25-08 21:28
feddesman schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:19:
[...]
Bij LG online heb je tm 31 maart nog 10% korting .De prijs werd daardoor goedkoper dan hellotv en andere retailers.
Ja, alleen zag ik dat @DannyHrmnns een deal kon vinden voor 1899 voor de 55 inch. Dat is een stuk beter.
Pagina: 1 ... 555 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.