Hotzenwalder schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:40:
De LG EVO serie is bij uitstek bedoeld om aan de muur te hangen. De G1 werd destijds ook alleen maar met een muurbeugel geleverd. Nu zit ik bij verschillende retailers te kijken naar de G5 en daar zit dan standaard een voet bij. De muurbeugel is optioneel. Zit de muurbeugel niet meer standaard bij de G5 bij levering en is het een optie geworden? Zit de voet dan standaard meegeleverd in de doos? Wat ik raar zou vinden voor een TV die gemaakt is om aan de muur te hangen.
Het is al een tijdje geen EVO serie meer voor de wandmodellen...... dat was ooit eens de benaming van het nieuwe paneel dat ongeveer een half jaar exclusief in de G-serie is gebruikt. Nu is het een beetje een loze kreet geworden.
Maar je kan aan het modelnummer zien of het een G-serie met voet of met wandbeugel is. LG levert beide sinds de G4, maar niet elke leverancier voert ook beide modellen. Maar schat dat er op marktplaats meer dan genoeg van beiden te vinden is als je net tegen die aanbieding aanloopt met beugel/voet terwijl je wat anders wilt.
De voeten kennen wel een specifieke versie per afmeting, de wandbeugel (voor zover ik weet) niet. Mijn 64G4 paste naadloos op de wandbeugel van de 55G3. Ook de voeten zijn vaak ook over de generaties bruikbaar. Ik gebruik een G3 met een G4 voet, waardoor je niet die kleine hellingshoek te maken hebt die ze even met de G3 voet hadden bedacht.
En alle modellen kunnen natuurlijk tegen de muur of op een voet. De G-series alleen wat strakker tegen de muur, maar zelfs daar krijg je gewoon een afdekplaat voor de kabels bij om het er netter uit te laten zien als je de voet wilt gebruiken.