Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:05
Volgens deze review is er een probleem met de beeldverwerking van de G5 in sommige scènes, al vraag ik me af of een gemiddelde kijker dat echt merkt:

https://www.avforums.com/...-4k-oled-tv-review.22592/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12:46
sheepdog schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:59:
Volgens deze review is er een probleem met de beeldverwerking van de G5 in sommige scènes
Tikje overdreven verwoord van je....... het "probleem" zijn dus wat foutjes in de beeldprocessing van het nieuwe paneel. Iets dat bijna altijd bij een nieuw model het geval is en waar meestal binnen een paar maanden een firmware upgrade voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
TweakGP schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:07:
[...]

Tikje overdreven verwoord van je....... het "probleem" zijn dus wat foutjes in de beeldprocessing van het nieuwe paneel. Iets dat bijna altijd bij een nieuw model het geval is en waar meestal binnen een paar maanden een firmware upgrade voor komt.
Oh ik geloof zeker dat het gefixt wordt, waarschijnlijk sluit de software nog niet helemaal aan bij het nieuwe type paneel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:11
Mooi overigens dat in tegenstelling tot de G4 de G5 (bij 55 en 65 inch) met een voet wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Rhodan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:05:
Ik was van het weekend in winkel waar ze C4 en G4 bijna naast elkaar hadden staan, ik weet dat ze verschillende specs hebben, maar persoonlijk zag ik op dat moment geen verschil in beeldkwaliteit.
Voor de kenners, is het het prijsverschil waard?
Ik zit nog steeds met hetzelfde dilemma. In mijn geval vergelijk ik 65 inch exemplaren. De G4 dan incl. voet. Met prijsaanvragen kom ik uit op 440 euro verschil tussen G4 en C4. Ik kijk in een redelijk lichte ruimte. Ik ben dan snel geneigd om te kiezen voor de G4 want hogere helderheid, maar dit ligt dus kennelijk wat genuanceerder en gaat vnl. om piekhelderheid bij HDR/DV beelden. Dus overdag bij daglicht met SDR materiaal (in ons geval vaak sport) maakt het dus weinig uit. Klopt dit? Of sla ik de plank nu volledig mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:02
meesje schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:49:
Mooi overigens dat in tegenstelling tot de G4 de G5 (bij 55 en 65 inch) met een voet wordt geleverd.
Die dus voor 8 op de 10 op de stort belandt?
Je hangt zo’n “gallery” model toch wel mooi aan de muur? Anders neem je toch eerder de C serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
CyBeRSPiN schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:49:
[...]

Je hangt zo’n “gallery” model toch wel mooi aan de muur? Anders neem je toch eerder de C serie?
Goede vraag. Vandaar mijn vraag. Zie het bericht hierboven.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• WuXingWarrior
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-05 13:58
Vandaag bezorgd 😀 helaas vandaag geen tijd meer gehad om aan te sluiten en testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tzRw3dgw6BJ25iKYDNnozRqOvZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SDyjlU2ISDuKf7ylGGbrOQzw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-05 22:57
CyBeRSPiN schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:49:
[...]

Wat ik dus ineens had... GX beneden aan de muur, nu jaren later wil ik die naar de slaapkamer maar wilde hem daar op een voet, en dan kan je ineens die voet niet meer bestellen. Dus het is niet zo dat het per definitie waste is die voet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:24

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Jeffoz schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 22:45:
[...]

Wat ik dus ineens had... GX beneden aan de muur, nu jaren later wil ik die naar de slaapkamer maar wilde hem daar op een voet, en dan kan je ineens die voet niet meer bestellen. Dus het is niet zo dat het per definitie waste is die voet.
TV door verkopen met voet is je doelgroep ook 2x zo groot. Hoe vaak men wel niet vraagt, “zit er ook een voet bij?”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
Xqlus1ve schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 22:58:
[...]

TV door verkopen met voet is je doelgroep ook 2x zo groot. Hoe vaak men wel niet vraagt, “zit er ook een voet bij?”.
Ja was slimmer geweest om die er toen gewoon bij te kopen, maar goed hij gaat in de slaapkamer gewoon aan de muur. Moest de vrouw alleen even overtuigen dat dit nog de enige optie is ;)

Beneden toch maar naar 77", G5 of ik wacht nog een jaartje. Met die GX is verder weinig mis, maja groter he..
Bizar eigenlijk wel hoe je van 40" naar 65 "bent gegaan en dat het tegenwoordig toch nog steeds te klein is eigenlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-05 09:43
meesje schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:43:
[...]

Ik zit nog steeds met hetzelfde dilemma. In mijn geval vergelijk ik 65 inch exemplaren. De G4 dan incl. voet. Met prijsaanvragen kom ik uit op 440 euro verschil tussen G4 en C4. Ik kijk in een redelijk lichte ruimte. Ik ben dan snel geneigd om te kiezen voor de G4 want hogere helderheid, maar dit ligt dus kennelijk wat genuanceerder en gaat vnl. om piekhelderheid bij HDR/DV beelden. Dus overdag bij daglicht met SDR materiaal (in ons geval vaak sport) maakt het dus weinig uit. Klopt dit? Of sla ik de plank nu volledig mis?
Als je hem niet ophangt zou ik altijd voor het C-model gaan. Maar het mooiste is die toch echt aan de muur... en dan het G-model ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:27
Jeffoz schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 01:28:
[...]
Bizar eigenlijk wel hoe je van 40" naar 65 "bent gegaan en dat het tegenwoordig toch nog steeds te klein is eigenlijk :D
Weet je leeftijd niet, maar vroeger keken wij thuis op een tv van 15" of zo. :P
Inmiddels vraag ik mij wel eens af of mijn volgende tv niet een maatje groter kan / moet, heb nu een 77".... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrieknarrie123
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:51
GoldenBirdy schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:31:
[...]

Ja, alleen zag ik dat @DannyHrmnns een deal kon vinden voor 1899 voor de 55 inch. Dat is een stuk beter.
Bij welke winkel was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 11:07
Powder Toastman schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:48:
[...]

Inmiddels vraag ik mij wel eens af of mijn volgende tv niet een maatje groter kan / moet, heb nu een 77".... ;)
2 verschillende dingen, nr 2 geldt nu ook :)

1. Je had minder keuze in den beginnen. 1 beeldbuis met verschillende kasten (wel heel vroeger)
2. Verschil in grootte is verhoging van de prijs tot de macht 2 soms :D , dus budget ook de reden om niet voor grotere te kiezen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WuXingWarrior
Zo LG 83G5 uitgepakt en opgehangen.

Eerste indruk pff wat een helderheid, detail, scherp en kleurrijk. Mijn sony 77A80J was toch wel erg dim in vergelijking.

Nog beetje aan spelen met instellingen maar tot zover onder de indruk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGCmacUZ68rbmJ-qsoQcEytsMis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zHGrz3EZKlrB2u5YnR2Muo1J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bM3EuqepDQUupqT46Jysganebm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lBB0BjITtAbiDvpUA6VL5XBD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aoWSC-GVw9hXyVBKMBcrLo3qg1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4tmP0RmB518gBHou7KLck6z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9NQsAuC3k5rtuQswSJPPJEa1Hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uk8peL9U9IA1a2nyqIPtQZyl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFW_eVefpHtTWVySdHgDAW9a78c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a0PrZvrCWOyiCyTw7JOHN6sn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:58
WuXingWarrior schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:43:

Eerste indruk pff wat een helderheid, detail, scherp en kleurrijk. Mijn sony 77A80J was toch wel erg dim in vergelijking.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie sonus fabers ook! :>
Maar wat is dat voor een subwoofer? :o

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:03

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zit de folie er nog op? Want ik vindt de anti reflectie niet denderend?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WuXingWarrior
Gerwin89 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:16:
[...]

Mooie sonus fabers ook! :>
Maar wat is dat voor een subwoofer? :o
Ja, sonus fabers zijn super kwa uiterlijk en geluid. Subwoofer is de JTR Captivator 2400.
DutchOwnage schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:34:
[...]

Zit de folie er nog op? Want ik vindt de anti reflectie niet denderend?
Nee folie was er al af. Zo op laatste foto te zien is weerspiegeling wel opvallend ja maar recht voor de tv zittend niets van gemerkt eigenlijk. Mss dat het erger is als je raam recht tegenover tv hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
WuXingWarrior schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:39:
[...]

[...]

Nee folie was er al af. Zo op laatste foto te zien is weerspiegeling wel opvallend ja maar recht voor de tv zittend niets van gemerkt eigenlijk. Mss dat het erger is als je raam recht tegenover tv hebt.
Dat laatste is zowiezo altijd wel een dingetje ja. Maar mooi ding, geniet er van d:)b

Zit nog steeds te wachten op reviews. Waar blijven die toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Haha, mooie steuntje onder de kast. Verder mooi ding

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 06:45
Ik heb 2 vraagjes 😃

Ik heb een optie staan op een Lg oled G4 83 inch. Nu lees ik best wel veel berichten dat de tv gaat kraken en piepen na een tijdje ivm uitzetten door warmte. Hoe is jullie ervaring hiermee?
Mijn tweede vraag.

Nu met de release van de G5 begin ik te twijfelen of dat wellicht niet een betere keus is. Dus zie graag jullie insteek of mening

Of evt de samsung QE83S95FAEXXN (2025)

Kan de samsung kopen voor 5099 en de G5 voor 5199

Alsvast bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door mark28179 op 28-03-2025 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
mark28179 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:44:
Ik heb 2 vraagjes 😃

Ik heb een optie staan op een Lg oled G4 83 inch. Nu lees ik best wel veel berichten dat de tv gaat kraken en piepen na een tijdje ivm uitzetten door warmte. Hoe is jullie ervaring hiermee?
Mijn tweede vraag.

Nu met de release van de G5 begin ik te twijfelen of dat wellicht niet een betere keus is. Dus zie graag jullie insteek of mening

Alsvast bedankt
Hit or miss, mijn 77G3 maakt ook constant krakende en knallende geluiden. LG vindt dit geen issue, ik moet het nog even via de winkel gaan spelen. Ik zal binnenkort eens een video maken van dit probleem. Maar anderen hebben hier weer helemaal geen last van. M'n 65G1 had dit namelijk niet.

Geen idee of de G5 voor jou een betere keuze is. De prijs zal de eerste maanden niet mals zijn, écht goede kortingen volgen vaak was een paar maanden later.

Dus je moet zelf bepalen of de extra wachttijd en meerprijs het waard zijn. Je kan de reviews even afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheepdog
stin00 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:54:
[...]

Hit or miss, mijn 77G3 maakt ook constant krakende en knallende geluiden. LG vindt dit geen issue, ik moet het nog even via de winkel gaan spelen. Ik zal binnenkort eens een video maken van dit probleem. Maar anderen hebben hier weer helemaal geen last van. M'n 65G1 had dit namelijk niet.

Geen idee of de G5 voor jou een betere keuze is. De prijs zal de eerste maanden niet mals zijn, écht goede kortingen volgen vaak was een paar maanden later.

Dus je moet zelf bepalen of de extra wachttijd en meerprijs het waard zijn. Je kan de reviews even afwachten.
Misschien heb je hier iets aan: https://www.reddit.com/r/...clickingcracklingpopcorn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
Ja dit artikel kwam ik ook tegen dat is de reden dat ik ben gaan twijfelen. Vandaar dat ik nu ook kijk maar de
Samsung QE83S95FAEXXN (2025).

[ Voor 9% gewijzigd door mark28179 op 28-03-2025 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:51
WuXingWarrior schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:39:
[...]
Ja, sonus fabers zijn super kwa uiterlijk en geluid. Subwoofer is de JTR Captivator 2400.
Holy moly wat een ding die sub 8)7 Ik heb zojuist wat reviews gecheckt, die gaan vooral over de buren 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:58
De LG EVO serie is bij uitstek bedoeld om aan de muur te hangen. De G1 werd destijds ook alleen maar met een muurbeugel geleverd. Nu zit ik bij verschillende retailers te kijken naar de G5 en daar zit dan standaard een voet bij. De muurbeugel is optioneel. Zit de muurbeugel niet meer standaard bij de G5 bij levering en is het een optie geworden? Zit de voet dan standaard meegeleverd in de doos? Wat ik raar zou vinden voor een TV die gemaakt is om aan de muur te hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WuXingWarrior
@Hotzenwalder

Bij mijn 83G5 zat wel de wall mount maar geen tv voet. Zo ver ik weet is de wall mount inbegrepen en tv standaard optioneel.

[ Voor 36% gewijzigd door WuXingWarrior op 28-03-2025 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 12:54
Beide kan volgens mij. Artikelnummer eindigend op LS = voet, LW = muurbeugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duukster
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-04 22:14
Mijn 65G45LW schakelt sinds een tijdje willekeurig naar het basismenu.
Zit je op Youtube of een andere app en je wilt iets selecteren en hop! Naar het hoofdmenu.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
(Aankoop was afgelopen november)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
Hotzenwalder schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:40:
De LG EVO serie is bij uitstek bedoeld om aan de muur te hangen. De G1 werd destijds ook alleen maar met een muurbeugel geleverd. Nu zit ik bij verschillende retailers te kijken naar de G5 en daar zit dan standaard een voet bij. De muurbeugel is optioneel. Zit de muurbeugel niet meer standaard bij de G5 bij levering en is het een optie geworden? Zit de voet dan standaard meegeleverd in de doos? Wat ik raar zou vinden voor een TV die gemaakt is om aan de muur te hangen.
Het is al een tijdje geen EVO serie meer voor de wandmodellen...... dat was ooit eens de benaming van het nieuwe paneel dat ongeveer een half jaar exclusief in de G-serie is gebruikt. Nu is het een beetje een loze kreet geworden.

Maar je kan aan het modelnummer zien of het een G-serie met voet of met wandbeugel is. LG levert beide sinds de G4, maar niet elke leverancier voert ook beide modellen. Maar schat dat er op marktplaats meer dan genoeg van beiden te vinden is als je net tegen die aanbieding aanloopt met beugel/voet terwijl je wat anders wilt.

De voeten kennen wel een specifieke versie per afmeting, de wandbeugel (voor zover ik weet) niet. Mijn 64G4 paste naadloos op de wandbeugel van de 55G3. Ook de voeten zijn vaak ook over de generaties bruikbaar. Ik gebruik een G3 met een G4 voet, waardoor je niet die kleine hellingshoek te maken hebt die ze even met de G3 voet hadden bedacht.

En alle modellen kunnen natuurlijk tegen de muur of op een voet. De G-series alleen wat strakker tegen de muur, maar zelfs daar krijg je gewoon een afdekplaat voor de kabels bij om het er netter uit te laten zien als je de voet wilt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OcmerK
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-05 13:14
Het kraken en tikken is zeker een probleem, vooral met heldere HDR beelden, als bewijs draai ik altijd de film Coco in HDR vanaf een minuut of 5.
Heb nu sinds een halfjaar de 77 g4 en wat een ellende.
De tv is na inspectie van de winkel al een keertje omgeruild en er is nu recent een nieuwe paneel ingekomen door CE repair, waarbij het voor de monteur een bekend probleem was doordat er verschillende batches waren met een krakend en tikkend paneel.
Het is nu beter dan de 2 voorgaande tv’s, maar helemaal weg nog niet.
Ik zie het nog een tijdje aan en mocht het verergeren dan doe ik hem weg en ga naar een ander merk tv kijken.
Wel jammer want het beeld is werkelijk fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:58
OcmerK schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:21:
Het kraken en tikken is zeker een probleem, vooral met heldere HDR beelden, als bewijs draai ik altijd de film Coco in HDR vanaf een minuut of 5.
De tv is na inspectie van de winkel al een keertje omgeruild en er is nu recent een nieuwe paneel ingekomen door CE repair, waarbij het voor de monteur een bekend probleem was doordat er verschillende batches waren met een krakend en tikkend paneel.
Ik zie het nog een tijdje aan en mocht het verergeren dan doe ik hem weg en ga naar een ander merk tv kijken.
Vond toevallig deze net op Reddit. Misschien helpt het?
https://www.reddit.com/r/...clickingcracklingpopcorn/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Hotzenwalder schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:40:
Wat ik gelezen heb is dat de voet er standaard bij zit bij 55 en 65 inch. In buitenlandse reviews merkte ik dat het in betreffende land ook al het geval was bij het G4 model.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DannyHrmnns
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-05 22:59
Ik heb de G5 nu al een week en hij is geweldig. Ik heb een post gemaakt op reddit voor meer informatie.

https://www.reddit.com/r/LGOLED/s/lDv61nHZNR

Ik heb meerdere dingen getest voor G4 gebruikers en tot nu zijn alle problemen die ik heb getest opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/64cqc9mP/20250320-185546.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door DannyHrmnns op 28-03-2025 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:54
DannyHrmnns schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:28:
Ik heb de G5 nu al een week en hij is geweldig. Ik heb een post gemaakt op reddit voor meer informatie.

https://www.reddit.com/r/LGOLED/s/lDv61nHZNR

Ik heb meerdere dingen getest voor G4 gebruikers en tot nu zijn alle problemen die ik heb getest opgelost.

[Afbeelding]
Gebruik je ook quick media sync (QMS)? Dit zorgt voor naadloos schakelen tussen refresh rates. Apple TV ondersteunt dit. Alleen had de G4 en C4 dan het LG logo tussendoor in beeld, wat volstrekt onnodig is, irritant is en het hele idee achter QMS negeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyHrmnns
HEY_DUDE schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:39:
[...]

Gebruik je ook quick media sync (QMS)? Dit zorgt voor naadloos schakelen tussen refresh rates. Apple TV ondersteunt dit. Alleen had de G4 en C4 dan het LG logo tussendoor in beeld, wat volstrekt onnodig is, irritant is en het hele idee achter QMS negeert.
Het was idd eerst niet helemaal soepel tussen de tv en het apple kastje. Ik heb daarna QMS aangezet en dat werkte wel beter alleen is het soms nog steeds niet helemaal vloeiend op apple tv. Als ik apple tv op de tv zelf gebruik werkt het wel vloeiend.

Op prime filmmaker mode merk ik soms ook dat de tv iets minder vloeiend is en ik heb daarna Trumotion aangezet en daarna is het wel beter geworden. Ik moet alleen nog even kijken of het nog beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Klopt het dat de G5 ineens geen DTS (passthrough) support meer heeft? Dus bij G3 en G4 was dat weer toegevoegd en nu stilletjes verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:22:
Klopt het dat de G5 ineens geen DTS (passthrough) support meer heeft? Dus bij G3 en G4 was dat weer toegevoegd en nu stilletjes verwijderd?
Klopt. Diverse YouTubers melden het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyHrmnns
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:22:
Ja DTS is verwijderd alleen ik vond het geluid juist opvallend goed. Ik ben geen expert en normaal heb ik een soundbar maar het viel me op dat ik het geluid goed vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
DutchOwnage schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:20:
[...]

Klopt. Diverse YouTubers melden het.
Wellicht stel ik een hele domme vraag nu. Maar bij welke streamings diensten of tv zenders wordt er dts uitgezonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
mark28179 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:21:
[...]

Wellicht stel ik een hele domme vraag nu. Maar bij welke streamings diensten of tv zenders wordt er dts uitgezonden?
Gaat om het doorlussen via de tv als je bijv een UHD speler aansluit of een Playstation of Shield, etc.
Als je een receiver hebt die HDMI 2.1 support heeft dan is dit een non-issue overigens. Maar vind het een raar zwalkend beleid van LG, paar jaar wel, paar jaar niet.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-03-2025 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:38

Freakie1NL

Grote Baas

Freakie1NL schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:27:
Hi allemaal,

Een kort vraagje, mede door bovenstaande terechte opmerkingen over het horen schakelen. Al jaren heb ik een OLED55C16LA erg blij mee, bij het aan hoor je hem direct aanschakelen en bij uitdoen hoor je hem soms direct uitschakelen en af en toe naar een paar minuten. Overduidelijk dus de pixel refresh die op de achtergrond zijn werk doet zoals LG dit geprogrammeerd heeft.

Nu heb ik sinds kort ook een OLED42C3 voor op de slaapkamer. Deze hoor ik niet schakelen, noch aan nog uit.

Wat zijn de aanpassingen geweest door LG hiervoor? Het eerste lijkt mij betrouwbaarder klinken. Nu weet ik niet, zonder naar het menu te gaan, of de pixel refresh zijn werkt doet.
Iemand?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Heb mijn b9 nooit horen schakelen. Wel een keer of 2 toevallig melding gezien bij het uitzetten dat pixel refresh ging starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:30
OcmerK schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:21:
Kraken? Heb m’n 77G4 een jaar hangen en hoor werkelijk nooit een kraak.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Mijn 77G2 kraakt ook wel eens. Zo’n groot scherm zet een beetje uit als ie warm wordt en krimpt weer als ie afkoelt.
Het kraken begon wel pas (op te vallen) na langere tijd (na1,5 jaar ofzo). Het kan zijn dat het bij jou nog gaat komen dan @Rivanov.
Het stoort me in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 12:44
Staat de 77inch g5 al ergens in de showrooms omgeving denhaag/ Rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
feddesman schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 07:00:
Staat de 77inch g5 al ergens in de showrooms omgeving denhaag/ Rotterdam?
Goedendag, 

Wij hebben de 55 inch hangen in Breda, Doetinchem, Naarden en Den Bosch. 

En het 65 inch model in Eindhoven, Zoeterwoude en Duiven. 

De andere maten hebben wij helaas nog niet in de winkels hangen. 

Antwoord hello tv

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Hier zojuist ook de G5 83” ontvangen en geïnstalleerd.

Tot mijn verbazing wel gewoon met afstandsbediening incl. numerieke toetsen.

En grote teleurstelling; de HDMI aansluitingen hebben de kabeldoorvoer nu helemaal links van de tv zitten ipv in het midden. Ik ben geüpgraded van een GX 77”, dus mag nu weer een nieuwe kabelgoot gaan aanleggen, dat is een klusje waar ik niet per se zin in had…

Maar al met al super tevreden. Beeld is echt prachtig en veel helderder ten opzichte van de GX.

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
KeaveXL schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 13:36:
Ook die lijkt regio afhankelijk te zijn..... las ook dat soms ze beiden in de doos zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En grote teleurstelling; de HDMI aansluitingen hebben de kabeldoorvoer nu helemaal links van de tv zitten ipv in het midden. Ik ben geüpgraded van een GX 77”, dus mag nu weer een nieuwe kabelgoot gaan aanleggen, dat is een klusje waar ik niet per se zin in had…

Maar al met al super tevreden. Beeld is echt prachtig en veel helderder ten opzichte van de GX.
Je kunt aan de achterkant toch zien waar de aansluitingen en kabelgoot loopt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53xZNqKPc23sP30HpHY-42CnUjs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kXiGeLNfBhdbcjCONhiF04mw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
HoppyF schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 14:29:
[...]
Gaat om 2025 modellen dus dan verwacht ik ook de nieuwste afstandsbediening.
Er zijn 2 nieuwe afstandsbedieningen.... ook de reguliere heeft een upgrade gekregen.

Maar ik zie het probleem niet zo. Of je gebruikt de tv remote en dan wil je, in mijn optiek, zoveel mogelijk knoppen om direct dingen aan te passen. Of je gebuikt de afstandsbediening van je streamers/settop box en dan is de LG remote alleen zinvol voor specifieke functies.

Ik ken eigenlijk niemand die zijn LG remote standaard gebruikt. Maar als je persé de nieuwe/kleine wilt hebben dan heb je inderdaad pech. Lijkt in heel de EU en UK te ontbreken.

[ Voor 8% gewijzigd door TweakGP op 29-03-2025 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
HoppyF schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 14:25:
[...]

Je kunt aan de achterkant toch zien waar de aansluitingen en kabelgoot loopt?
[Afbeelding]
Ik weet het, maar had hier op voorhand niet opgelet. Snap ook niet zo goed waarom nu die kabels allemaal aan de zijkant lopen, dat is echt een ruk locatie. Nu had ik gewoon netjes een kabel doorvoer in het midden van de tv. Een ding is zeker; later nooit meer een kleinere tv, want dan zie je het gat in de muur ;-)

Voor wat betreft de afstandsbediening. Het is inderdaad wel gewoon een nieuw model.

PSN: KeaveXL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:30
KeaveXL schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 14:48:
[...]

Ik weet het, maar had hier op voorhand niet opgelet. Snap ook niet zo goed waarom nu die kabels allemaal aan de zijkant lopen, dat is echt een ruk locatie. Nu had ik gewoon netjes een kabel doorvoer in het midden van de tv. Een ding is zeker; later nooit meer een kleinere tv, want dan zie je het gat in de muur ;-)

Voor wat betreft de afstandsbediening. Het is inderdaad wel gewoon een nieuw model.
Dat was bij de G3 en de G4 (die ik zelf heb) ook al het geval hoor.
Dus niet ineens iets nieuws bij de G5.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
TweakGP schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 14:45:
[...]

Maar als je persé de nieuwe/kleine wilt hebben dan heb je inderdaad pech. Lijkt in heel de EU en UK te ontbreken.
UK klopt, in verband met regels daar. Maar EU zou gewoon de nieuwe moeten krijgen.

Wat betreft de G5. Het is te hopen dat ze de bugs gaan fixen(zal toch wel). Geen DTS is ook best "raar" eerlijk gezegd.

Gigantische jump in helderheid en betere kleurweergave is erg nice, maar die floating blacks e.d moeten ze echt fixen. Daar zou ik niet blij mee zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door DutchOwnage op 29-03-2025 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
DutchOwnage schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 15:13:
[...]
Geen DTS is ook best "raar" eerlijk gezegd.
Ik vond het vreemd dat ze het in de G3 weer hebben geïntroduceerd....en net zo vreemd dat ze het nu weer niet doen :-). Het is natuurlijk een functie die haast niemand echt gebruikt en waar ze ook met een enorm schimmige club te maken hebben die de licenties regelt.

Dus wat de overweging is zal alleen LG weten, maar het zal wel neerkomen op gedoe rondom de licentie icm het lage gebruik. Blijft voor een paar mensen jammer van de passthrough mogelijkheid, dat wel.

En eigenlijk komen er bij nieuwe panelen altijd wel snel wat upgrades voor de dingen die ze eerder al opgelost hadden....

[ Voor 8% gewijzigd door TweakGP op 29-03-2025 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179

Huh daar zou toch een andere AB worden geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:41
Ligt het aan mij of krijgt de LG OLED C3 ongeveer elke 2 weken een update? Ik heb nu het internet maar uit gezet - kijk alles via een Apple TV - maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Laatst online: 14:05
*knip* Zo gaan we dus niet met elkaar om op Tweakers. Post dan gewoon niet.

[ Voor 72% gewijzigd door Jorgen op 31-03-2025 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 23:12
DutchOwnage schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 15:13:
[...]

UK klopt, in verband met regels daar. Maar EU zou gewoon de nieuwe moeten krijgen.

Wat betreft de G5. Het is te hopen dat ze de bugs gaan fixen(zal toch wel). Geen DTS is ook best "raar" eerlijk gezegd.

Gigantische jump in helderheid en betere kleurweergave is erg nice, maar die floating blacks e.d moeten ze echt fixen. Daar zou ik niet blij mee zijn.
Ik heb de G5 55 inch wat wordt er bedoeld met floating blacks?

[ Voor 4% gewijzigd door Egbert Jan op 30-03-2025 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan

Ik heb bij mijn 55 inch g5 wel de nieuwe afstandsbediening gekregen zonder numerieke toetsen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb naar aanleiding van een aantal topicreports wat pagina's terug gelezen en het valt op dat de toon verhardt - enkel en alleen omdat iemand een andere mening heeft en het niet met de ander eens is. Dit is een discussieforum - geen ruzieclub. Je kunt je mening ventileren, liefst met onderbouwing. Je kunt op een ander reageren, ook met onderbouwing. Graag ego en attitude buiten de deur houden en de TR-knop gebruiken waar dat nodig is. Een vriendelijker topic, is een beter topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 31-03-2025 01:17 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
Egbert Jan schreef op zondag 30 maart 2025 @ 23:26:
[...]

Ik heb bij mijn 55 inch g5 wel de nieuwe afstandsbediening gekregen zonder numerieke toetsen.
Klopt zag ergens op YouTube een Duitse post voorbij komen dat de 55 en 65 wel die mr25ga krijgen En de 77 en 83 krijgen de mr25gb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
de DTS ondersteuning is belangrijker dan de helderheid in mijn geval. De passthrough wordt hier zeer op prijs gesteld met Plex (in-app) en de PS5 console.

ik ben weer een stuk vrolijker met mijn G4.

[ Voor 23% gewijzigd door Farabi op 31-03-2025 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Egbert Jan schreef op zondag 30 maart 2025 @ 23:18:
[...]

Ik heb de G5 55 inch wat wordt er bedoeld met floating blacks?
Kort gezegd dat er niet de correcte zwartweergave wordt getoond zoals je zou mogen verwachten, dus te licht ipv pikzwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djim
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 13:36
In de zoektocht naar een nieuwe tv uitgekomen bij de LG OLED modellen.
We twijfelen tussen de 65 inch G3 of 65 inch C4/ G4. Helaas lees ik online dat de C4 een groene gloed over het scherm heeft. Heeft de G4 dit probleem ook?

De tv wordt opgehangen aan de muur op een al bestaande Vogels thin 505 beugel. Er is geen kabelgoot aanwezig. Gaat dit problemen opleveren bij het bevestigen van de G modellen?

65c3: 1453 euro
65g3: 1517 euro
65c4: 1699 euro
65g4: 1949 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Laatst online: 11:55
Zit bij de G5 modellen de stekker ook nog steeds vast aan de tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egbert Jan
wokkelz schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:09:
Die zit er nog steeds aanvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Djim schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:00:
We twijfelen tussen de 65 inch G3 of 65 inch C4/ G4. Helaas lees ik online dat de C4 een groene gloed over het scherm heeft. Heeft de G4 dit probleem ook?

De tv wordt opgehangen aan de muur op een al bestaande Vogels thin 505 beugel. Er is geen kabelgoot aanwezig. Gaat dit problemen opleveren bij het bevestigen van de G modellen?

Volgens mij zijn er geen problemen met de beeldkwaliteit van de G4’s.
Alle modellen de C’s en G’s hebben VESA gaten en kunnen dus gemonteerd worden met muurbeugels.
Afhankelijk van de muurbeugel zijn de gaten mogelijk anders wel even controleren en ook rekening houden met het gewicht wat de muurbeugel kan dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

https://www.vogels.com/nl...xtrathin-platte-tv-beugel
Hier kun je dit checken. Lijkt me geen probleem.
Maar mocht het nu niet mooi hangen; de G3 en G4 worden met eigen muurbeugel geleverd. Dus dat heb je dan als backup.

Ik heb in de slaapkamer een c4 (wel 42inch) en hij hangt in de hoek en kijk er ook met een schuin oog naar zeg maar. Ik had hem al voor de berichtgeving over de groene waas. Heb het uitvoerig bekeken, maar het beeld bij mij heeft deze groene gloed niet. Ik heb het ook vergeleken met de weergave van dezelfde media op mijn G3 beneden.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djim
Harkelaar schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:28:
[...]

https://www.vogels.com/nl...xtrathin-platte-tv-beugel
Hier kun je dit checken. Lijkt me geen probleem.
Maar mocht het nu niet mooi hangen; de G3 en G4 worden met eigen muurbeugel geleverd. Dus dat heb je dan als backup.

Ik heb in de slaapkamer een c4 (wel 42inch) en hij hangt in de hoek en kijk er ook met een schuin oog naar zeg maar. Ik had hem al voor de berichtgeving over de groene waas. Heb het uitvoerig bekeken, maar het beeld bij mij heeft deze groene gloed niet. Ik heb het ook vergeleken met de weergave van dezelfde media op mijn G3 beneden.
Bedankt voor je bericht! Hoe is jouw ervaring wat betreft beeldkwaliteit van de G3 t.o.v. de C4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Djim schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:20:
[...]
Bedankt voor je bericht! Hoe is jouw ervaring wat betreft beeldkwaliteit van de G3 t.o.v. de C4?
Persoonlijk vind ik de G3 mooier qua weergave van DV en HDR. Qua helderheid en kleurdiepte. Maar de c4 hangt in een donkerdere ruimte. En daar ben ik ook erg tevreden over de C4, zeker voor zo’n ‘kleintje’. Maar ik denk dat als ik beneden ook een C4 zou hebben hangen, ik ook dit tevreden zou zijn. Zijn allebei hele mooie toestellen. Je gaat van beide geen spijt hebben, welk je zelf ook kiest.

De g3 is wel aanzienlijk dunner. Die kan je echt strak aan de muur monteren. De c4 minder. Mocht dit belangrijk zijn. G4 heeft dit dunne ook en is nog weer beter qua beeld. Tis ook wat je gewend bent en wat je uiteindelijk uit wil geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Harkelaar op 31-03-2025 18:16 ]

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Ik heb vandaag een 42 inch C4 binnen gekregen als 2e tv en heb hem net aangesloten.
Verschillende kleurentesten gedaan en kan niet echt een groene waas vinden.
Ik was er ook erg bang voor en wou bijna de C5 halen. Maar geen spijt van de C4.

[ Voor 30% gewijzigd door LordFather op 31-03-2025 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
LordFather schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:35:
Ik heb vandaag een 42 inch C4 binnen gekregen als 2e tv en heb hem net aangesloten.
Verschillende kleurentesten gedaan en kan niet echt een groene waas vinden.
Ik was er ook erg bang voor en wou bijna de C5 halen. Maar geen spijt van de C4.
De 42" C4 gebruikt niet de brightness booster (met een hogere piek helderheid) paneel dat vanaf 55" gebruikt wordt. En voor zover ik weet komt het daarbij ook minder voor, maar ze hebben het ook niet allemaal.

[ Voor 12% gewijzigd door TweakGP op 31-03-2025 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
wokkelz schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:09:
Hoe lang zijn de snoeren bij de G5 en zijn hier nog elegante oplossingen voor om deze te verlengen?
Wilde juist een g5 bestellen 😵‍💫

[ Voor 3% gewijzigd door feddesman op 31-03-2025 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Jorgen op 31-03-2025 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@feddesman Vragen over stekkers (en bijv inbranden) kunnen heel relevant zijn, maar ze zijn ook al een tientallen/honderden keren gesteld. Even de zoekfunctie gebruiken en je weet het :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
feddesman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:06:
[...]

Hoe lang zijn de snoeren bij de G5 en zijn hier nog elegante oplossingen voor om deze te verlengen?
Wilde juist een g5 bestellen 😵‍💫
Dan iets vriendelijker want blijkbaar staat de boel hier op scherp: dit is een onderwerp dat hier zeer vaak is besproken. Je zou de zoekfunctie van dit topic kunnen gebruiken ter inspiratie.
Door te zoeken op “stekker” zal je een hoop tegenkomen. Waaronder de stekker afknippen en een nieuwe erop monteren, of lomp grote kabelgoten in de muur wegwerken waar de stekker in zn geheel doorheen past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
CyBeRSPiN schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:47:
[...]

Dan iets vriendelijker want blijkbaar staat de boel hier op scherp: dit is een onderwerp dat hier zeer vaak is besproken. Je zou de zoekfunctie van dit topic kunnen gebruiken ter inspiratie.
Door te zoeken op “stekker” zal je een hoop tegenkomen. Waaronder de stekker afknippen en een nieuwe erop monteren, of lomp grote kabelgoten in de muur wegwerken waar de stekker in zn geheel doorheen past.
Zoekfunctie had ik al gebruikt , 43 bladzijden vol maar beide opties zijn verre van ideaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

feddesman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:50:
[...]
Zoekfunctie had ik al gebruikt , 43 bladzijden vol maar beide opties zijn verre van ideaal.
Dan is het handig om te vermelden wat jouw situatie uniek maakt en waarom het niet werkt wat je hier reeds vond.

@CyBeRSPiN Niet perse meer of minder op scherp dan andere topics. Het helpt gewoon niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje

Zelf twijfel ik tussen de G4 en C4. Bij komt de G4 niet aan de muur te hangen. Dus er moet nog een voet bij. Met aanbiedingen ontvangen via hellotv (zie het OLED aanbiedingen topic) kom ik tussen een C4 en G4 uit op grofweg 440 euro prijsverschil. Ik heb best wat reviews gezien op YouTube waarin o.a. de C4 en G4 met elkaar werden vergeleken. In het filmpje zag je best duidelijk welke details de G4 extra laat zien. De reviewer noemde het niet, maar er werden beelden getoond vanuit een hoek en ik merkte inderdaad dat het beeld wat groeniger werd. Ik denk overigens dat als je geen side by side vergelijking kunt doen, je het wellicht helemaal niet opgevallen zou zijn.
Nog wel aardig verschil tussen de C4 en G4: de laatste heeft een (beter) anti reflectie laag. Dit kan misschien handig zijn, afhankelijk van je thuis situatie. Ooit had ik bij iemand thuis een 77 inch G2 mogen bewonderen, maar dat vind ik een aardige spiegel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb de zoekopdrachten voor inbranden en stekkers toegevoegd aan de topicwarning. Als iemand daar niet op let - en géén unieke vraag hierover heeft - gebruik dan de TR-knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
feddesman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:50:
[...]
Voorzetwand met kabel erachter. Kabel via de achterkant van de muur aanvoeren.
Bij de G-serie moet je wat moeite doen om het echt strak te krijgen.
En anders een subtiele kabelgoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Jorgen schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:52:
[...]

Dan is het handig om te vermelden wat jouw situatie uniek maakt en waarom het niet werkt wat je hier reeds vond.

@CyBeRSPiN Niet perse meer of minder op scherp dan andere topics. Het helpt gewoon niet mee.
Ivm garantie wil ik niet in de snoer knippen en de stekker pas niet door bestaande goot , lengte is ook niet toereikend.
Welke halve zool bij LG heeft dit bedacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

feddesman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:59:
[...]

Ivm garantie wil ik niet in de snoer knippen en de stekker pas niet door bestaande goot , lengte is ook niet toereikend.
Welke halve zool bij LG heeft dit bedacht.
Heb je overwogen om het anders aan te vliegen? Je kunt ook de tv-stroomkabel achter de tv houden en een verlengsnoer door je bestaande goot trekken en daarin kan je naar hartenlust knippen. Iets zoals: https://www.allekabels.nl...05/euro-verlengsnoer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djim
meesje schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:56:
[...]

Zelf twijfel ik tussen de G4 en C4. Bij komt de G4 niet aan de muur te hangen. Dus er moet nog een voet bij. Met aanbiedingen ontvangen via hellotv (zie het OLED aanbiedingen topic) kom ik tussen een C4 en G4 uit op grofweg 440 euro prijsverschil. Ik heb best wat reviews gezien op YouTube waarin o.a. de C4 en G4 met elkaar werden vergeleken. In het filmpje zag je best duidelijk welke details de G4 extra laat zien. De reviewer noemde het niet, maar er werden beelden getoond vanuit een hoek en ik merkte inderdaad dat het beeld wat groeniger werd. Ik denk overigens dat als je geen side by side vergelijking kunt doen, je het wellicht helemaal niet opgevallen zou zijn.
Nog wel aardig verschil tussen de C4 en G4: de laatste heeft een (beter) anti reflectie laag. Dit kan misschien handig zijn, afhankelijk van je thuis situatie. Ooit had ik bij iemand thuis een 77 inch G2 mogen bewonderen, maar dat vind ik een aardige spiegel.
De G3 komt beter uit de tests dan de C4. De 65G3 is te koop voor 1530 en de 65G4 1949. Ik denk dat die 400 euro het prijsverschil niet waard is. Zowel de G3 als G4 hebben de super anti reflective Technology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Djim schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:05:
[...]

De G3 komt beter uit de tests dan de C4. De 65G3 is te koop voor 1530 en de 65G4 1949. Ik denk dat die 400 euro het prijsverschil niet waard is. Zowel de G3 als G4 hebben de super anti reflective Technology
Check even het OLED aanbiedingen topic. De G4 heb je bij hellotv voor 1750 euro. Het verschil is dan ‘maar’ 220 euro. Op de G3 krijg je bij hellotv geen lagere prijs via mail/chat. Daarnaast kan ik online nergens meer een voet vinden voor de G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Jorgen schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:03:
[...]

Heb je overwogen om het anders aan te vliegen? Je kunt ook de tv-stroomkabel achter de tv houden en een verlengsnoer door je bestaande goot trekken en daarin kan je naar hartenlust knippen. Iets zoals: https://www.allekabels.nl...05/euro-verlengsnoer.html
Ik kwam plaatjes tegen van de g5 met een geaarde stekker , daar ging ik dus vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
meesje schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:08:
[...]

Check even het OLED aanbiedingen topic. De G4 heb je bij hellotv voor 1750 euro. Het verschil is dan ‘maar’ 220 euro. Op de G3 krijg je bij hellotv geen lagere prijs via mail/chat. Daarnaast kan ik online nergens meer een voet vinden voor de G3.
Je kan deze https://www.allekabels.nl...3244590/tv-standaard.html voet kopen. past zowel op de g3,g4en g5 55 en 65 inch. Ik heb deze voet ook voor mijn g3 g4 gebruikt en gebruik hem nu weer op mijn g5, omdat ik deze voet mooier vind dat de voet die bij de tv zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

feddesman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:09:
[...]
Ik kwam plaatjes tegen van de g5 met een geaarde stekker , daar ging ik dus vanuit.
Ik ging uit van een platte Euro-stekker. Op zich blijft de oplossing hetzelfde, maar dan iets dikker inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djim
meesje schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:08:
[...]

Daar liep ik ook tegenaan.
Maar ik lees veel problemen over audio drop-outs van de G4…
https://www.avforums.com/...ed-advice.2503066/page-44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Egbert Jan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:16:
[...]

Je kan deze https://www.allekabels.nl...3244590/tv-standaard.html voet kopen. past zowel op de g3,g4en g5 55 en 65 inch. Ik heb deze voet ook voor mijn g3 g4 gebruikt en gebruik hem nu weer op mijn g5, omdat ik deze voet mooier vind dat de voet die bij de tv zit.
Weer wat geleerd. Het is nooit in mij op gekomen dat er ook andere merken zijn die een voet kunnen leveren. Dat maakt een G3 met voet ongeveer 1600 euro. @Djim Wellicht ook voor jou interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
feddesman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:09:
[...]
Er zit een geaarde stekker aan de G5 maar dan zonder aarde er in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_kKZyjqS8lQT-kGgSxG07XiAqg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6ruChl92yO0Tha9gU2EugISO.png?f=user_large

Hij ziet er uit zoals op het plaatje alleen dan haaks. Aan de g4 zit de zelfde stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Egbert Jan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:43:
[...]

Er zit een geaarde stekker aan de G5 maar dan zonder aarde er in.

[Afbeelding]

Hij ziet er uit zoals op het plaatje alleen dan haaks. Aan de g4 zit de zelfde stekker
CEE 7/17. Robuuster uitgevoerd, met dikkere pinnen en dikkere adering om hogere vermogens aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
Powder Toastman schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:48:
[...]

Ben 40 inmiddels. Volgens mij begon ik ooit op me 16d met de eerste HD-Ready TV van Panasonic van 32". Dat vond ik toen echt mega vet! 15" nooit meegemaakt, alleen als laptop scherm of als CRT bij de Commodore ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 00:16:
[...]

CEE 7/17. Robuuster uitgevoerd, met dikkere pinnen en dikkere adering om hogere vermogens aan te kunnen.
TV’s waar we het hier over hebben, zijn geen grootverbruikers.
Hooguit paar honderd Watt en dat is te verwaarlozen tov bijvoorbeeld waterkokers of airfryers die 2000-2500W verbruiken.
LG gebruikt gewoon standaard (vaste) netsnoeren om onduidelijke redenen en dat al jarenlang.
Zal wel een kwestie zijn van kostenbesparing door niet te willen veranderen.
Ontwerpwijzigingen kosten immers geld.
Pagina: 1 ... 556 ... 562 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.