Acties:
  • +1 Henk 'm!
TTLCrazy schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:48:
[...]

Een goeie kalibratie kan zeker heel veel uitmaken. Ik heb zelf destijds zo'n 20 jaar geleden nog de hele ISF cursus gedaan. Alleen nooit examen gedaan helaas. Het was toen wel veel meer nodig dan nu, tv's komen praktisch goed gekalibreerd uit de fabriek en zeker de topmodellen hebben zo weining afwijking dat het met het blote oog niet te zien is.

edit:Een ISF kalibratie bij Saturn/MM zal bijna zeker geen officiële kalibratie zijn. Zal meneer Silver van ISF niet zo blij mee zijn :)
Tijden veranderen.
De OLED TV zijn tegenwoordig af fabriek al zo goed dat de verschillen bij calibratie erg klein zijn.
Voor de meeste kijkers zal zo’n verschil ook niet eens opvallen.
Ben je erg kritisch en heb je het geld er voor over dan kun je uiteraard wel laten calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:37
TTLCrazy schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:48:
[...]

Een goeie kalibratie kan zeker heel veel uitmaken. Ik heb zelf destijds zo'n 20 jaar geleden nog de hele ISF cursus gedaan. Alleen nooit examen gedaan helaas. Het was toen wel veel meer nodig dan nu, tv's komen praktisch goed gekalibreerd uit de fabriek en zeker de topmodellen hebben zo weining afwijking dat het met het blote oog niet te zien is.

edit:Een ISF kalibratie bij Saturn/MM zal bijna zeker geen officiële kalibratie zijn. Zal meneer Silver van ISF niet zo blij mee zijn :)
Wat moet ik mij precies voorstellen bij zo'n professionele calibratie? Gaan ze dan a.d.h.v. specifiek testbeeld en meetapparatuur de boel instellen m.b.v. de gewoon op de tv beschikbare usersettings? Of gaan ze via bijv. een laptop aangesloten op tv in "verborgen" settings onder water zaken lopen tunen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:50

TTLCrazy

Listen to Frankie

jesco_white schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:21:
[...]

Wat moet ik mij precies voorstellen bij zo'n professionele calibratie? Gaan ze dan a.d.h.v. specifiek testbeeld en meetapparatuur de boel instellen m.b.v. de gewoon op de tv beschikbare usersettings? Of gaan ze via bijv. een laptop aangesloten op tv in "verborgen" settings onder water zaken lopen tunen?
Aan de hand van voorgegenereerde testbeelden zoals 10 tot 100% zwart wordt d.m.v. een colorimeter de waardes uitgelezen van rood, groen en blauw. Deze zijn dan bij te stellen in de tv zodat ze precies overeenkomen met de juiste waardes. Dit is in het kort, er komt iets meer bij kijken, maar het is nu ook weer geen hogere wiskunde. tegenwoordig is het sowieso een stuk makkelijker om in te stellen. Vroeger moest je echt in het service menu duiken en waren de aanduidingen ook een stuk minder voor de hand liggend.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
[...]

https://www.isf-calibratie.com/kalibratie-meetinstrumenten/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:29
[...]

Kaliman software en een jaarlijske gecalibreerde lens, die ze tegen het scherm aan zetten. Als de TV of projecter dat heeft, dan in het uitgebreide menu de instellingen optimaliseren. Je krijgt daarna ook de meet resultaten te zien

Dit was het resultaat bij ons.
Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/07b1d6a0-7cd3-4e45-990a-31ea29790d97.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Ok, dus niet een 'geheim' menu ofzo waarin dan getweaked wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:32
Vreemd, ineens mn Developer mode uit, homebrew apps weg.. meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
Harkelaar schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:18:
[...]

Dit is heel makkelijk te googlen.
Je opperde erboven dat je de C4wil omruilen naar een G4. Je moet je gewoon even verdiepen in het calibreren van je TV. Ga hier maar eens struinen: https://www.patreon.com/posts/lg-2023-2024-82545589
En over dat omruilen: met een upgrade naar het topmodel maar zonder jouw eigen effort voor het calibreren, wordt het voor jou alleen maar erger, ben ik bang.

Trouwens; Ik heb een G3 in de woonkamer en in het begin ook zitten klooien met settings. Ik heb nu standaard filmmaker mode aanstaan (met een paar aanpassingen) en de kleurstelling is naar wens. Gebruik een streamer met kodi en streaming apps. De streamer staat op passthrough, dus de tv pakt de DV en HDR op en doet bij 1080P de upscaling. Wel overdag soms de vitrage dicht als ik wat kijk. C4 in de slaapkamer idem, maar omdat deze ruimte veel donkerder is, ging het hier wat makkelijk met calibreren.
google komt met helemaal niks, behalve het op transparant zetten van de subtitles. Wat niet kan in de android app. Via de site krijg ik een timeout bij het opslaan van deze settings.

Verder doe je nogal wat aannames en gebruik je het woord calibreren terwijl je praat over het spelen met de instellingen. Ik heb alles guides zoals van rtings gevolgd. Maar bijna alle guides laten alles op default staan. Enige wat ze uit zetten zijn sommige enhancements, maar die staan eigenlijk al uit. Belangrijkste onderdeel van de guides is dat je "de brightness naar eigen smaak moet instellen". Ik heb al vele dingen geprobeerd. Ik heb nu alles op default en de black level naar 60 gezet. Dan ziet er het er voor mij in HDR al beter uit met donker materiaal. Nu nog wat SDR content proberen.

Die guide op patreon gaat echt in op de minieme details waarvan bijna alles geen tot weinig invloed heeft op de helderheid van het beeld. Het zou wel beetje gek zijn als je zoveel moeite moet doen om een beetje goed beeld te krijgen op een TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 20:18
HoppyF schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:08:
[...]

Tijden veranderen.
De OLED TV zijn tegenwoordig af fabriek al zo goed dat de verschillen bij calibratie erg klein zijn.
Voor de meeste kijkers zal zo’n verschil ook niet eens opvallen.
Ben je erg kritisch en heb je het geld er voor over dan kun je uiteraard wel laten calibreren.
Wat mij betreft is een kalibratie elke euro waard. Ik weet niet hoe het bij de allerlaatste generatie TV's is, maar mijn C2 was in HDR weergave echt zeer slecht afgesteld vanaf fabriek. Een veel te blauw beeld. SDR weergave was dan wel weer vrij goed. Je kan natuurlijk zelf rommelen met de instellingen, maar je krijgt de kleuren zelf nooit natuurgetrouw ingesteld.

Er heerst hier op het forum ook een trend van 'bigger is better' en als mensen 3000+ euro voor een TV over hebben kan een kalibratie van een paar honderd euro er ook wel vanaf lijkt me. Je hebt er letterlijk de gehele levensduur plezier van.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Natuurgetrouwheid is imho onderhevig aan whatever ik mooi vind. :+

Dat neemt overigens niet weg dat een verse kalibratie wel het perfecte beginpunt is om vanaf verder te werken. Maar om daar geld tegen aan te gooien? Moet iedereen zelf weten.
CyBeRSPiN schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:24:
Vreemd, ineens mn Developer mode uit, homebrew apps weg.. meer mensen last van?
Devmode wel verlengd? Devmode is 'maar' 1000u actief tenzij je deze tijd verlengd.

[ Voor 35% gewijzigd door D4NG3R op 25-02-2025 10:26 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
D4NG3R schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:14:
[...]

Devmode wel verlengd? Devmode is 'maar' 1000u actief tenzij je deze tijd verlengd.
Ja, dat deed ik regelmatig. Moet daar nog een scriptje voor zien te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:27:
[...]

Ja, dat deed ik regelmatig. Moet daar nog een scriptje voor zien te maken.
Ik gebruik hier zelf de URL uit Devmode manager voor. Roep deze in Home Assistant elke keer aan als de TV gestart word. :)

Random screenshotje van google, maar onder de renew automatically knop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmB-KdIt04pmV3hJAzNg1Bu-vxM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fa2UBEEQ5lH0h8Fslkp5fJDg.png?f=fotoalbum_large

Sinds dat ik dit toepas is m'n TV nog niet weer uit dev mode gekomen, wel heb ik heel af en toe dat al m'n apps uitloggen.. Wat daar de bron van is ben ik nog niet achter. }:|

Klagen wel meer mensen over: https://www.reddit.com/r/.../plex_on_lg_webos_logout/

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 25-02-2025 11:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Een maat van mij heeft zijn, niet LG tv, ook laten kalibreren. Ik zeg: wie heeft dat gedaan dan? Want ik vind het niks. Mij te geel en niet scherp. Zegt hij: ja, ik heb die TV van jou gezien (wel LG Oled). Veel te scherp.

Moraal van het verhaal. Het is allemaal persoonlijk.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 07:53
Nee, kalibratie is juist niet persoonlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

@D4NG3R @CyBeRSPiN Jullie weten dat er een nieuwe exploit is? https://github.com/throwaway96/faultmanager-autoroot

Als je eenmaal root hebt hoef je niks meer met device manager te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@lasharor Ik heb geen toegevoegde waarde aan een geroot toestel, ik houd het voor nu gewoon lekker bij devmode. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 14:03

dbzfan

Nee.

Marcel Br schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:19:
Nee, kalibratie is juist niet persoonlijk.
Kalibratie niet, maar of je een gekabilibreerde tv mooi vindt is natuurlijk wel persoonlijk. Er zijn genoeg mensen die vivid mode mooier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:23

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Kreeg update melding van nieuwe firmware op mijn LG G1.
Geen idee wat changelog is.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
dbzfan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:24:
[...]

Kalibratie niet, maar of je een gekabilibreerde tv mooi vindt is natuurlijk wel persoonlijk. Er zijn genoeg mensen die vivid mode mooier vinden.
Dat zijn mensen die eerst naar Hans Anders moeten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

daffie82 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:06:
Kreeg update melding van nieuwe firmware op mijn LG G1.
Geen idee wat changelog is.
Voor het eerst sinds lang zie ik zichtbare wijzigingen na een FW upgrade op mijn G1.
1. Andere screensaver (klok ipv vuurwerk)
2. Nieuwe WebOS of zo? Na een interne app af te sluiten, kom je nu eerst in een of ander WebOS home scherm. Dat had ik niet hiervoor.
Kan ik dat trouwens uitschakelen? Dat home scherm voegt weinig toe IMO.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@daffie82 Heeft de G1 wellicht het homescherm gekregen welke de rest al sinds begin vorig jaar heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uidEA9AEM3Gg2Qffzc2-bufnv_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/euujCscvZqOTl4ZLinc5OAO3.png?f=fotoalbum_large

Ik heb geen idee waar je met de G1 eerder op kwam als je een app afsloot, ook daar zou ik wel een of ander home/appscherm verwachten. Je wil toch iets anders openen nadat je een app afsluit?

Reclame en andere recommended meuk kan je daar overigens uitzetten, al blijf je dan van die stomme tutorial blokjes zien. :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNifbX_nwU0Vel7ctX_zEOxJr9w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RGEy9d5VFfWFUQ8eycuc8Pl2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 26-02-2025 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:06
even wachten met updaten dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
Erniebert schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 00:04:
[...]

Dat zijn mensen die eerst naar Hans Anders moeten 😉
Ik begrijp dan vooral niet wat je met een OLED doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@D4NG3R
dat scherm - ongeveer - ja.

Daarvoor sloot je de app gewoon af naar niets, dan gaf de TV melding dat hij geen signaal had. Prima, dan kon ik weer switchen naar een ander HDMI kanaal of een andere app openen via een sneltoets die ik had vastgelegd.

Dus voor mij heeft dit geen toegevoegde waarde. Maar goed, het is nu zo. Kan het niet uitzetten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:08
Zijn er hier ook mensen waarbij de PlayStation al aangaat als je op het homescreen met je cursor over de recente input gaat?

Sinds de vorige update was dit al en ik krijg het niet weg. Wel irritant, want je gaat er soms perongeluk overheen en dan piept de ps5 aan…

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Marcel Br schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:32:
[...]

Ik begrijp dan vooral niet wat je met een OLED doet.
offtopic:
Wat een ander met z'n eigen TV in z'n eigen woonkamer doet moet die toch helemaal zelf weten? Ik vind het vooral vreemd dat men er hier schijnbaar zo'n uitgesproken mening over heeft hoe goed een TV wel of niet gekalibreerd is t.o.v. wat iemand prettig vind om naar te kijken. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik heb een totaal andere versie op mijn G1, geen idee of deze ook die bugs heeft want ik heb geen PS5 Pro en heb gisteren geen audio drop outs of random TV shutdowns gemerkt.

FW versie na upgrade gisteren = 03.51.15

EDIT : volgens de website is die software er al sinds 13-02-2025.
https://www.lg.com/nl/ond...Z_ZxLrPUII6IXy892-1tO0EsE

[ Voor 18% gewijzigd door daffie82 op 26-02-2025 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

D4NG3R schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:51:
[...]

offtopic:
Wat een ander met z'n eigen TV in z'n eigen woonkamer doet moet die toch helemaal zelf weten? Ik vind het vooral vreemd dat men er hier schijnbaar zo'n uitgesproken mening over heeft hoe goed een TV wel of niet gekalibreerd is t.o.v. wat iemand prettig vind om naar te kijken. :')
Wij hebben overal een mening over. Niks vreemd aan.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

GerCor schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:43:
[...]

Wij hebben overal een mening over. Niks vreemd aan.
Zeker niks vreemds aan een mening, de manier waarop een aantal hun mening over een subjectief onderwerp hier van de toren blazen is dat echter wel. Komt betweterig/opscheppend over, en dat stoort.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

D4NG3R schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:31:
[...]

Zeker niks vreemds aan een mening, de manier waarop een aantal hun mening over een subjectief onderwerp hier van de toren blazen is dat echter wel. Komt betweterig/opscheppend over, en dat stoort.
Oké. Kijk, bij een geschreven tekst mis je intonatie. Dus je vat het op als betweterig terwijl de schrijver het misschien helemaal niet zo bedoelt.

En.

Jij schrijft 'ik vind het vooral vreemd' en vervolgens 'niks vreemds aan'.

Kan ik ook wel zeggen: is het nou wel of niet vreemd?

Dus, voordat je je ergens aan stoort. Tel even tot 10.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Een gekalibreerd scherm zit ALTIJD dichter bij de werkelijke weergave dan een ''vivid mode'' op eender welk scherm. Dat is geen mening, dat is een feit.

Of je dat mooi of niet mooi vindt, dat is een mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:57

Funky22

Guild invite

Zonet voor €189 opleg de LG Oled 83C46LA bestelt (Volledige aankoop bedrag van men Sony 85X95J terug gekregen die ik in 2021 had gekocht)
Zie link: Funky22 in "Tv 3 jaar oud met dimming-probleem, geen garantie van winkel"

Gaat dus men eerste Oled worden ben benieuwd, onze woonkamer is nooit fel verlicht, zonlicht komt om 07.00 op het raam en is 15-20 min later weg van de woonkamer voor de rest van de dag.

83G4 had €1500 duurder geweest en de nieuwe 83C5 daar zou de prijs in het begin €5000 van zijn, denk zeker in mijn situatie dat ik met de 83C4 de beste keuze heb gemaakt

[ Voor 8% gewijzigd door Funky22 op 26-02-2025 17:12 ]

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

GerCor schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:21:
Een maat van mij heeft zijn, niet LG tv, ook laten kalibreren. Ik zeg: wie heeft dat gedaan dan? Want ik vind het niks. Mij te geel en niet scherp. Zegt hij: ja, ik heb die TV van jou gezien (wel LG Oled). Veel te scherp.

Moraal van het verhaal. Het is allemaal persoonlijk.
Kalibratie is toch vooral voor de kleur, niet voor de scherpte?

Misschien was ie wel na afloop op de afstandsbediening gaan zitten toen het 'sharpness' menu open stond :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

YakuzA schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:16:
[...]

Kalibratie is toch vooral voor de kleur, niet voor de scherpte?

Misschien was ie wel na afloop op de afstandsbediening gaan zitten toen het 'sharpness' menu open stond :P
Isf Kalibiratie is er om ervoor te zorgen dat je tv een beeld krijgt ( en dat gaat verder dan kleuren, scherpte) zoals het bedoeld is door een bepaalde standaard

Neem bv de kleur Geel, na Isf kalibratie zal die kleur Geel zo correct mogelijk weergegeven worden, dat dit geel dan te flets of te fel enz is voor sommige kan goed zijn maar daar gaat hij bij Isf niet om, wel om het beeld zo te krijgen hoe het volgens de standaard hoort.

Vele die in begin de kleuren enz niet mooi vinden willen na een week op Isf stand kijken ook niet meer terug omdat ze dan na jaren verkeerd beeld kijken gewend zijn aan een beeld zoals het hoort te zijn (volgens de standaard niet persoonlijke smaak)

De huidige tv's worden steeds beter fabrieks af afgesteld maar geen 2 tv panelen zijn hetzelfde daarom zal je met een Isf kalibiratie altijd iets van verbetering krijgen op je tv, ben je meer dan tevreden met de fabriek/eigen instelling is dat meer dan oke maar weet dat je pas een zo correct mogelijk beeld zoals de standaard het voorschrijft zal krijgen na een Isf kalibiratie.

Link naar de bedenker ervan
https://imagingscience.co...ilver-ceo-lead-developer/

[ Voor 6% gewijzigd door Funky22 op 26-02-2025 17:52 ]

• Marcel Br
D4NG3R schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:51:
[...]

offtopic:
Het heeft geen enkel nut om een dure OLED te kopen als je hem dan zo instelt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Marcel Br schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:43:
[...]

Het heeft geen enkel nut om een dure OLED te kopen als je hem dan zo instelt.
Contrast, zwartwaarden, responstijden, ghosting, uniformiteit, kijkhoeken. Een OLED paneel doet wel meer zaken beter dan een LCD paneel dan alleen de (potentiële) kleurechtheid.

Het is zo'n dooddoener om te zeggen dat een OLED paneel geen nut heeft tenzij je deze perfect gekalibreerd gebruikt. Zelfs als dat beeld je eigenlijk helemaal niet aanstaat. ;)

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-07 14:39
Overigens heb ik hier de nieuwste software op een LG G4 en een Playstation 5 Pro maar echt helemaal nergens last van.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Prostie34 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:11:
Overigens heb ik hier de nieuwste software op een LG G4 en een Playstation 5 Pro maar echt helemaal nergens last van.
hier ook niet met de ps5. maar ik krijg wel random een bericht dat mijn tv over 5 minuten gaat afsluiten. volgens mij staat mijn slaapstand instelling op minimaal 4 uur na inactiviteit.

• Prostie34
Ok dat is wel vreemd ja. Ik
Heb de melding nog niet gehad. De software is al meer dan een week geleden geïnstalleerd op mijn tv. Hoop maar dat het zo blijft dan. En anders wachten op een nieuwe patch (update).

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Iemand al ervaringen met de nieuwe HUE app voor de LG tv? Werkt het net zo soepel en snel als de HDMI Sync box?

Scrooge NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
Meer mensen het probleem dat je de Prime app niet kunt updaten na melding update beschikbaar? Ik had de app verwijderd, misschien dat het daar aan lag, blijkt ook de app store niet te werken.
Foutmelding Content is niet beschikbaar, er is geen pagina om te laden P6.48.SZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mime010
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-09 11:22
Kuhr89 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:40:
Zijn er hier ook mensen waarbij de PlayStation al aangaat als je op het homescreen met je cursor over de recente input gaat?

Sinds de vorige update was dit al en ik krijg het niet weg. Wel irritant, want je gaat er soms perongeluk overheen en dan piept de ps5 aan…
Ook last van. Heel vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik las op de homepage dat mensen hun apps niet konden updaten. maar bij mij lag de lg-store compleet eruit gisteren. iemand hetzelfde gehad? ik weet niet of het ondertussen is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@Farabi Zelfde artikel:
Ook kunnen ze de App Store van webOS niet in, zo constateren zij.
Op Reddit melde mensen een uur geleden nog problemen, dus ik gok dat het nog niet (voor iedereen) is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 22:12
Bij mij werkt het nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Vandaag men 83C4 geïnstalleerd van wat ik tot nu heb gezien een enorm mooi plaatje en meer dan helder genoeg, helaas een serieuze griep te pakken maar nu heb ik alle tijd om dit weekend alles eens goed te overlopen van instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:26
Met LG afstandbediening een Amino Amigo 7X bedienen?

Iemand er al in geslaagd om met de afstandbediening van een LG oled TV (wij hebben een 55CX) het Android TV-kastje van Delta (Amino Amigo 7X) te bedienen?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.prod.website-files.com/63f5d6ac9e0fa980d9896488/64240e7ebdb757701726ff90_Amigo-7X-5-p-800.png
Bij het vorige kastje (een Amino Aria 7X, via Caiway) kreeg ik het redelijk eenvoudig werkend, maar nu lijkt de TV dit kastje niet te kennen. Iemand een oplossing?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik heb zelf geen last gehad van de problemen met apps op mijn G4. Heb zonder problemen de Prime app kunnen updaten en gebruiken een aantal dagen geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn LG C2 dat de TV Gids wel de zenders laat zien, maar geen programma info meer. Ik gebruik een CI+ CAM module icm een Ziggo abonnement. Dit heeft meer dan 2 jaar prima gewerkt, maar nu dus niet meer. Herkent iemand dit en is er een oplossing voor?

Edit:
Dit gevonden maar helaas geen oplossing.
https://community.ziggo.n...jn-LG-Oled-TV/m-p/1457206

[ Voor 21% gewijzigd door PatrickC op 02-03-2025 00:26 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08:30
PatrickC schreef op zondag 2 maart 2025 @ 00:11:
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn LG C2 dat de TV Gids wel de zenders laat zien, maar geen programma info meer. Ik gebruik een CI+ CAM module icm een Ziggo abonnement. Dit heeft meer dan 2 jaar prima gewerkt, maar nu dus niet meer. Herkent iemand dit en is er een oplossing voor?

Edit:
Dit gevonden maar helaas geen oplossing.
https://community.ziggo.n...jn-LG-Oled-TV/m-p/1457206
Ja heel herkenbaar. Het is bij mij heel wisselvallig. De ene keer is ie helemaal gevuld en de andere keer laat hij alleen het huidige en volgende programma zien. Gisteravond was het helemaal leeg. Dat was voor mij de eerste keer. Probleem heb ik al sinds aanschaf TV eind vorig jaar (LG G4) icm CI module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
I_am_I schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:52:
[...]

Ja heel herkenbaar. Het is bij mij heel wisselvallig. De ene keer is ie helemaal gevuld en de andere keer laat hij alleen het huidige en volgende programma zien. Gisteravond was het helemaal leeg. Dat was voor mij de eerste keer. Probleem heb ik al sinds aanschaf TV eind vorig jaar (LG G4) icm CI module.
Vanmorgen zie ik alleen het programma wat nu bezig is en voor een enkel kanaal nog het volgende programma.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZggXusUhw6DOR8RkOlAQrOs6c0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/II7CdVe0lZakYxQfXHhCwSSF.jpg?f=fotoalbum_large

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08:30
PatrickC schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:53:
[...]

Vanmorgen zie ik alleen het programma wat nu bezig is en voor een enkel kanaal nog het volgende programma.
[Afbeelding]
Je moet even geduld hebben. Bij mij is ie nu gevuld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXqHks5Fyj4SDDsfUFqad3Ki8gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08qNoea4EAu4YUtCGH4CWdts.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
I_am_I schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:22:
[...]

Je moet even geduld hebben. Bij mij is ie nu gevuld.

[Afbeelding]
TV staat nu een dik uur aan, maar er komt geen info bij. Bij de meeste zenders is inmiddels een nieuw programma begonnen en die zijn nu helemaal leeg, dus zelfs niet het huidige programma zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zomaar een idee hoor maar misschien problemen met de CI module? Of een update geweest? Opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Men 83C4, heb 2 usb Ethernet Adapter gekocht

Deze
https://www.amazon.com.be/-/nl/dp/B0CQ4WNGV6

En deze
https://www.bol.com/nl/nl...u-5CCQ.2_5.6.ProductTitle

Geen van beide komt boven de 129 Mbps/sec uit, speedtest op de pc geeft Mbps 476.21 (500/mb abo) kabels zijn even lang.

Ligt dit aan de Adapters, en moet je er van een bepaald merk/type hebben voor de Lg oleds?

[ Voor 11% gewijzigd door Funky22 op 02-03-2025 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12:41
Gewoon bedraad met 100Mbps doen of wireless met een fors hogere (max) snelheid.... kan je gewoon alles afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
GerCor schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:47:
Zomaar een idee hoor maar misschien problemen met de CI module? Of een update geweest? Opnieuw installeren?
De LG C2 heeft recentelijk 2 firmware updates gehad. Misschien dat het daar mee te maken heeft?

Zit al de hele middag schaatsen te kijken op NPO1, maar gids is nog steeds leeg.
De CI module geeft verder geen errors. Het is een module die ik heb aangeschaft toen ik de TV kocht, want de module die ik hiervoor in m’n vorige en meer dan 10 jaar oude Panasonic Plasma gebruikte, werkte niet meer in de LG C2.

Opnieuw installeren is misschien een optie, maar wil niet het risico lopen ook nog eens alle zenders kwijt te raken… dan ben ik nog veel verder van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Funky22 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:17:
Men 83C4, heb 2 usb Ethernet Adapter gekocht

Deze
https://www.amazon.com.be/-/nl/dp/B0CQ4WNGV6

En deze
https://www.bol.com/nl/nl...u-5CCQ.2_5.6.ProductTitle

Geen van beide komt boven de 129 Mbps/sec uit, speedtest op de pc geeft Mbps 476.21 (500/mb abo) kabels zijn even lang.

Ligt dit aan de Adapters, en moet je er van een bepaald merk/type hebben voor de Lg oleds?
De C4 heeft enkel USB 2.0 poorten. 300 a 350 mbit zou mogelijk moeten zijn. Op mijn G1 gaf een cablematters verloopje inderdaad rond de 300 mbit.

Op m'n 77G3 houd ik het bij wifi.. nog nooit problemen opgemerkt. Vroeger bij de 55B6 was dat niet zo stabiel. Bij hedendaagse modellen werkt het gewoon goed is mijn ervaring.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 02-03-2025 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

PatrickC schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:03:
[...]

De LG C2 heeft recentelijk 2 firmware updates gehad. Misschien dat het daar mee te maken heeft?

Zit al de hele middag schaatsen te kijken op NPO1, maar gids is nog steeds leeg.
De CI module geeft verder geen errors. Het is een module die ik heb aangeschaft toen ik de TV kocht, want de module die ik hiervoor in m’n vorige en meer dan 10 jaar oude Panasonic Plasma gebruikte, werkte niet meer in de LG C2.

Opnieuw installeren is misschien een optie, maar wil niet het risico lopen ook nog eens alle zenders kwijt te raken… dan ben ik nog veel verder van huis.
Maar is er misschien een update voor de module geweest? Misschien even CI verwijderen en alles opnieuw doen. Vaak ben je te bang. Ik zou het gewoon doen hoor. Hier heb je ook niks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
GerCor schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:41:
[...]

Maar is er misschien een update voor de module geweest? Misschien even CI verwijderen en alles opnieuw doen. Vaak ben je te bang. Ik zou het gewoon doen hoor. Hier heb je ook niks aan.
Gisteren nog gecontroleerd of er een update is voor de module, maar gaf aan dat dat niet zo was. Ik heb even de quickstart uitgezet en ook wat Gallery/Always Ready thema’s verwijderd. Toen ik een uurtje terug de TV uit en aan heb gezet, was de Guide weer gedeeltelijk gevuld met het huidige programma en voor sommige zenders het volgende. Dacht dat het opgelost was maar zojuist nog even gekeken, maar er zijn geen nieuwe programma’s meer bijgekomen, dus de guide raakt langzaam weer leeg.

Ik kijk het nog even aan en als het probleem blijft, zal ik maar een herinstallatie proberen. Maar het feit dat op het Ziggo forum recentelijk meer mensen hetzelfde probleem melden, geeft mij het gevoel dat er ergens een probleem is met LG en Ziggo voor bepaalde TV’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Vanmorgen is de EPG weer helemaal gevuld. Hopelijk blijft het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
jesco_white schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:21:
[...]

Ik heb sinds een week de G4 65 en ik bedien de tv met de afstandbediening van de Ziggo Mediabox Next (niet mini). Met de aan/uit knop op de ab gaat zowel de Ziggo Mediabox aan als de tv die direct op de juiste hdmi ingang schakelt.

Enige waar ik de ab van de tv tot dusver voor gebruik is als ik even in de beeldinstellingen van de tv wil klooien.
Ik heb me er aan overgegeven. Als de tv en next mini allebei uitstaan is er niks aan de hand als ik ze aan zet. Als de tv aanstaat en bv netflix aangestaan heeft, of op het homescreen staat, en dan de next mini aan zet, en dan de input switch naar ziggo gaat het fout. Dan zegt de tv dat het apparaat niet aan staat. Ziggo en de tv uit/aan is dan de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sander H schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:05:
[...]

Ik heb me er aan overgegeven. Als de tv en next mini allebei uitstaan is er niks aan de hand als ik ze aan zet. Als de tv aanstaat en bv netflix aangestaan heeft, of op het homescreen staat, en dan de next mini aan zet, en dan de input switch naar ziggo gaat het fout. Dan zegt de tv dat het apparaat niet aan staat. Ziggo en de tv uit/aan is dan de enige oplossing.
Ja, hinderlijk is het. Mijn suggestie is en blijft om ipv de input switch de aan/uit knop te gebruiken op de ziggo ab. Die moet je dan wel 2-3 geduldig indrukken, maar dan springt hij wel zelf op de Ziggo Next Mini input.
Vond het wel grappig dat toen ik eerder reageerde op je post, het halve forum over me heen viel. Ik denk dat als je geen andere input gebruikt als de Ziggo Box, je dit probleem ook niet ervaart. Ik gebruik de apps van LG niet, maar een Streamer voor de overige diensten. Om van de streamer naar Ziggo te komen, is met de input switch niet mogelijk gebleken.

Waar ik verder tegenaan loop: We gebruiken de LG remote nu nog maar voor 1 ding. Als mijn zoon eerder tv heeft gekeken met een bluetooth headset, geeft hij na het opnieuw aanzetten van de tv een melding of we de headset weer willen gebruiken (de headset staat dan uit en heb mijn zoon geinstrueerd om eerst de headset uit te doen en dan pas de tv). Deze melding is alleen met de LG remote weg te krijgen. Als iemand daar een setting voor heeft gevonden, hoor ik het graag.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Harkelaar schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:27:
[...]
Deze melding is alleen met de LG remote weg te krijgen. Als iemand daar een setting voor heeft gevonden, hoor ik het graag.
Het is vaak ook in te stellen dat je alles met je TV remote bedient..... dan is dat probleem wellicht opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
TweakGP schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:54:
[...]

Het is vaak ook in te stellen dat je alles met je TV remote bedient..... dan is dat probleem wellicht opgelost.
Daarmee krijg ik de ziggo box niet aan als hij standby staat. De LG biedt wel aan om het apparaat te starten, maar doet dat vervolgens niet. Dat is ook het probleem juist dat hier beschreven wordt. De Ziggo box reageert niet op input switch.

Maar suggesties mbt de melding inzake de eerder gemaakte bluetooth connectie gebuiken, zijn zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Harkelaar schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:40:
[...]
Daarmee krijg ik de ziggo box niet aan als hij standby staat. De LG biedt wel aan om het apparaat te starten, maar doet dat vervolgens niet. Dat is ook het probleem juist dat hier beschreven wordt. De Ziggo box reageert niet op input switch.
Je kan in de Ziggo next ook het nodige instellen over de AB die je gebruikt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceesion
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-03 15:45
Andrehj schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:03:
Met LG afstandbediening een Amino Amigo 7X bedienen?

Iemand er al in geslaagd om met de afstandbediening van een LG oled TV (wij hebben een 55CX) het Android TV-kastje van Delta (Amino Amigo 7X) te bedienen?
[Afbeelding]
Bij het vorige kastje (een Amino Aria 7X, via Caiway) kreeg ik het redelijk eenvoudig werkend, maar nu lijkt de TV dit kastje niet te kennen. Iemand een oplossing?
Probeer het merk entone is i.p.v. amino dat werkte wel bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
TweakGP schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:46:
[...]

Je kan in de Ziggo next ook het nodige instellen over de AB die je gebruikt.....
Er valt echt bar weinig in te stellen op die box en cec etc staat allemaal goed. Tv en Ab zijn herkend etc.
@Sander H geloof jij wel dat we hetzelfde probleem hebben? Want ik ga ermee stoppen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:02

Audione0

Strijdt der titanen

Goedemiddag,

Gisteren is onze nieuwe LG C4 binnengekomen. Echter, ik ben tegen een issue aangelopen met betrekking tot Audio Return op de C4 en HDMI audio out van de receiver naar de C4.

Hieronder mijn setup:
• LG C4 55’’
• Cambridge Audio Azure 651R

Ik krijg het niet voor elkaar om audio over de HDMI poort 2 (met E-ARC) of SPDIF out naar de CA 651R getransporteerd te krijgen als ik bijvoorbeeld de netflix op op de TV gebruik.
Op de tv heb ik de volgende dingen geprobeerd zonder resultaat:

• Passthrough op de tv geprobeerd (geen resultaat)
• PCM op de tv geprobeerd (geen resultaat)
• Bitstream op de tv geprobeerd (geen resultaat)
• E-arc op de tv naar ARC veranderd (geen resultaat)
• Automatische audio instellingen op de TV geprobeerd (geen resultaat)

Andersom werkt het ook niet:

Op de receiver heb ik bijvoorbeeld de Apple TV 4K of een CA 650 BD Blu-ray speler aangesloten, en via de HDMI out van de 651R aan de C4 geknoopt. Er komt geen beeld of geluid op de tv aan, ongeacht welke HDMI input of HDMI kabel ik probeer.

Kan het komen doordat de CA 651R voorzien is van HDCP 1.1 en dit niet door de tv geslikt wordt, en dat een nieuwe moderne receiver de enige oplossing biedt?

[ Voor 3% gewijzigd door Audione0 op 04-03-2025 15:36 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Harkelaar schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:08:
[...]
Er valt echt bar weinig in te stellen op die box en cec etc staat allemaal goed. Tv en Ab zijn herkend etc.
Toch zal je het af moeten pellen..... voor wat ik nog weet kan je in de Next toch wel het nodige instellen, ook bij de Energy standen en CEC. Ook in de TV zijn er relevante instellingen.

Ik heb het voorheen met een Sony tv gebruikt, alleen nu geen Sony/Ziggo meer maar ik gebruik nu ook gewoon de TV afstandsbediening met een Apple TV. Die gaat gewoon aan als ik de input activeer, niet gelijk als de tv aangaat.

Andersom werkt het wel allebei gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Audione0 haal de boel eens van de stroom voor een minuut. Het kan een handshake issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
Harkelaar schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:08:
[...]

@Sander H geloof jij wel dat we hetzelfde probleem hebben? Want ik ga ermee stoppen denk ik. :)
Lijkt op hetzelfde probleem idd. Ik kwam thuis van werk en het eerste waar mijn vrouw over begon is dat ze de ziggo niet aan kreeg. :+

Misschien dat ik nog eens alles reset, ziggo en de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
Meer mensen er hier last van dat de C4 soms traag is? Als ik hem net aanzet is het OK, maar na een paar uur duurt elke toetsaanslag 3-5 seconden voordat er iets gebeurt. De menu's animeren dan ook vertraagd. Even snel uit- en weer aanzetten lost het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:26
Ceesion schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:06:
Probeer het merk entone is i.p.v. amino dat werkte wel bij mij
Dat werkt ook niet. Op de zoekterm "entone" vind ie niks. Probleem is ook dat je minimaal twee woorden in moet typen, voordat ie überhaupt iets vindt.
Zo vindt ie op de zoekterm "amino" ook niks, maar pas als ik "amino 7x" intyp, komt ie met de suggestie "kamai7x". |:(

Kun je aangeven hoe en waar je "entone" hebt gevonden of ingetypt om het Android TV kastje van Delta (Amino Amigo 7X) met de LG afstandsbediening (van bij voorkeur een CX serie, dus van 2020) te kunnen bedienen?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:02

Audione0

Strijdt der titanen

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:27:
@Audione0 haal de boel eens van de stroom voor een minuut. Het kan een handshake issue zijn.
Inmiddels is het euvel deels verholpen. Apparaten die via de reciever naar de C4 lopen die doen het inmiddels maar een native app (Netflix bijvoorbeeld) komt de audio via arc niet bij de reciever aan..
Van het weekend maar wat meer tijd aan besteden..

Bedankt voor je tip!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 23:56

Hier al vast de eerste vooruitblik op de lg oled G5. Kan zo te zien veel helderder en heeft een veel groter kleur bereik

[ Voor 23% gewijzigd door Egbert Jan op 06-03-2025 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
YouTube: LG G5 VS G4, S95D, A95L | First Look Preview | Brightest OLED Yet

Vindt het verschil op zich nog wel meevallen. Je gaat pas echt goed verschil zien bij 4000 nit content. En dat is vrij zeldzaam.

Ga m'n G4 er iig niet op inruilen :9

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 06-03-2025 20:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
DutchOwnage schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:06:
[
En ik mn G2 niet :) als mn GX niet stuk was gegaan had ik die nog gehad. LG OLED produceert al jarenlang top tv’s met steeds marginale verbeteringen, zeker als je veelal ‘s avonds kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 23:56
DutchOwnage schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:06:
YouTube: LG G5 VS G4, S95D, A95L | First Look Preview | Brightest OLED Yet

Vindt het verschil op zich nog wel meevallen. Je gaat pas echt goed verschil zien bij 4000 nit content. En dat is vrij zeldzaam.

Zijn er al ultra hd bluray's met 4000 nit content en zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Egbert Jan schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:42:
[...]

Zijn er al ultra hd bluray's met 4000 nit content en zo ja welke?
Daar hou ik mij niet zo mee bezig. Maar in het filmpje laat ie een aantal voorbeelden zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yousif
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:30
Als je in een donkere kamer TV kijkt, is de max nits slechts een gimmick.

WOLED is met name slecht in donkere scenarios, dat is een stuk belangrijker als je van films en series wilt genieten.
Als ze nu eens laten zien dat dit met de G5 op het niveau van de nieuwste QD-OLEDs komt (zou theoretisch gezien op alle vlakken beter moeten zijn dan de QD-OLEDs), zou dat een werkelijke vooruitgang zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 18:04
CyBeRSPiN schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:15:
[...]

En ik mn G2 niet :) als mn GX niet stuk was gegaan had ik die nog gehad. LG OLED produceert al jarenlang top tv’s met steeds marginale verbeteringen, zeker als je veelal ‘s avonds kijkt.
Maar dat de C4 en de G4 een groene tint weergeven (slechtere kijkhoeken) is dat geen vooruitgang.
De C3 en de G3 hebben dat probleem niet volgens tweakers review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Snake_Eye schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 23:15:
[...]

Maar dat de C4 en de G4 een groene tint weergeven (slechtere kijkhoeken) is dat geen vooruitgang.
De G4 ook niet. C4 wel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Snake_Eye schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 23:15:
[...]

Ik en vele met me hebben daar totaal geen last van op hun C4, is enorm opgeklopt en door een hoop nog verder opgeklopt op forums...

Lees van zeer veel C4 eigenaren dat ze totaal geen groen waas zien hier en daar zegt er ene het op zijn G4 te zien , ene hoort ergens iets en dat verspreid zich dan als een lopend onzin vuurtje...

[ Voor 22% gewijzigd door Funky22 op 07-03-2025 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1066
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12:01
Funky22 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 00:28:
[...]

Ik en vele met me hebben daar totaal geen last van op hun C4, is enorm opgeklopt en door een hoop nog verder opgeklopt op forums...

Lees van zeer veel C4 eigenaren dat ze totaal geen groen waas zien hier en daar zegt er ene het op zijn G4 te zien , ene hoort ergens iets en dat verspreid zich dan als een lopend onzin vuurtje...
Idd, hier geen probleem op een G4. Als je vaak genoeg iets hoort ga je het vanzelf zien( denk je.... ;) ). Niet te druk maken om dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Op mijn G4 ook geen groene waas. Ben erg positief verrast over de kwaliteit van beeld vanuit een kijkhoek juist. Maar goed, ik kom van een 13 jaar oude Sony LCD tv. Als ik vanuit de keuken zijdelings een beetje meegluur op het scherm zijn de kleuren nog steeds accuraat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duster_42
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-09 15:51
Hoop dat de uniformiteit bij laag contrast eindelijk eens een flinke stap gemaakt heeft met de nieuwe 4-stack G5. De banding die je vaak ziet op 77,83 inch oled bij laag contrast en panning shots is echt nog wel een verbeterpuntje waard. De research bij LG display zou beter dat probleem kunnen proberen op te lossen dan elk jaar de nits verhogen. Volgens mij in 1000nits (10% window) in HDR meer dan genoeg voor 95% van de content op streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Yousif schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:17:
Als je in een donkere kamer TV kijkt, is de max nits slechts een gimmick.

WOLED is met name slecht in donkere scenarios, dat is een stuk belangrijker als je van films en series wilt genieten.
Als ze nu eens laten zien dat dit met de G5 op het niveau van de nieuwste QD-OLEDs komt (zou theoretisch gezien op alle vlakken beter moeten zijn dan de QD-OLEDs), zou dat een werkelijke vooruitgang zijn.
Elke keer dezelfde onzin weer..... PIEK helderheid in HDR is heel wat anders. Elke verbetering daarin is welkom zeker als een paneel ook nog energie zuiniger is waardoor ook andere factoren positief worden beïnvloed.

[ Voor 9% gewijzigd door TweakGP op 07-03-2025 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
[...]
hier en daar zegt er ene het op zijn G4 te zien
Hier en daar zien mensen ook het monster van Toch Ness.... op de G4 bestaat het fenomeen gewoon niet, het is een ander paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:02
[...]

Met een camera waarvan de witbalans ingesteld staat op een vaste waarde kan ik het wel zien.
In de praktijk zijn je ogen (of beter gezegd je hersenen) prima in staat dit te corrigeren en valt het niet op.
Het is inderdaad niet de perfecte tv, maar daar is de prijs ook naar.

Ik vind het wel bijzonder dat mensen een lichte kleurzweem, wat alleen zichtbaar is onder een hoek, niet acceptabel vinden, maar dat je het beeld in perspectief ziet is dan geen enkel probleem. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door wappiewappie op 07-03-2025 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prostie34
Wij hebben hier twee G4 tv’s waarvan een 65 en de andere een 77inch maar bij beide geen groen waas te zien. Maakt niet uit vanuit welke hoe je kijkt. Het scherm blijft gewoon helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:33
iemand ervaring met mijn probleem, heb een LG C1 65 inch uit 2021.

Zins paar dagen kom ik thuis van het werk, en is de standby lampje uit (rode lampje) terwijl die de avond ervoor gewoon gewerkt heeft.
Enigste oplossing is tv spanningsloos maken voor x aantal seconden, en dan start deze weer op.

Baal ervan want de tv is nog niet ''oud'' (vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prostie34
Beste k_ers,

Je zou in het menu van de tv het standby lampje kunnen uitschakelen en dan je tv uit en inschakelen. Daarna weer in het menu het standby lampje inschakelen en dan weer herhalen. Misschien dat het dan is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
Probleem is dat de tv nergens op reageert, en enigste is dan de tv spanningsloos maken en daarna weer spanning erop zetten.
Prostie34 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:51:
Beste k_ers,

Je zou in het menu van de tv het standby lampje kunnen uitschakelen en dan je tv uit en inschakelen. Daarna weer in het menu het standby lampje inschakelen en dan weer herhalen. Misschien dat het dan is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:55
k_ers schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:15:
Probleem is dat de tv nergens op reageert, en enigste is dan de tv spanningsloos maken en daarna weer spanning erop zetten.

[...]

Even bij het simpelste beginnen, al een factory reset uitgevoerd? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
Dat zou ook nog een oplossing kunnen zijn, lees alleen best wel wat verhalen dat de voeding defect kan zijn op internet. Alleen hoopte dat iemand hier mischien een ervaring hiermee heeft
SpeedyNick schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:16:
[...]

Even bij het simpelste beginnen, al een factory reset uitgevoerd? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:55
k_ers schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:19:
Dat zou ook nog een oplossing kunnen zijn, lees alleen best wel wat verhalen dat de voeding defect kan zijn op internet. Alleen hoopte dat iemand hier mischien een ervaring hiermee heeft

[...]
De voeding kan zeker ook een mogelijkheid zijn... Maar met een factory reset kan je iig de software matige kant uitsluiten ;)

(En stiekem hoop ik dat dit gewoon de oplossing voor je is ipv een aankomende hardware failure :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apemonkey
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-04 17:53
Hebben jullie ervaring met het volgende? Sinds een paar maanden heb ik een oled77g2 maar bij het kijken naar standaard tv dus geen films of series is het beeld vaak cartoonachtig. met name de gezichten. Ik vind het lastig om uit te leggen wat cartoonachtig is maar het is een niet realistisch beeld in ieder geval ik heb van alles geprobeerd met instellingen maar kan niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:35
Apemonkey schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:22:
Hebben jullie ervaring met het volgende? Sinds een paar maanden heb ik een oled77g2 maar bij het kijken naar standaard tv dus geen films of series is het beeld vaak cartoonachtig. met name de gezichten. Ik vind het lastig om uit te leggen wat cartoonachtig is maar het is een niet realistisch beeld in ieder geval ik heb van alles geprobeerd met instellingen maar kan niets vinden.
Ik snap je volledig omdat ik exact hetzelfde had bij mijn 77" G2, een heel raar effect en het wordt erger hoe dichter je bij de tv gaat.

Opgelost door alles van sharpness en die andere artificiële zooi uit te zetten en het effect is helemaal weg.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Pagina: 1 ... 554 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.