Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:45
pinockio schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:47:
Vraagje: verwachten jullie een verdere prijsdaling van de G4 modellen? Ik zie dat de prijs sinds enkele dagen weer wat lager is, wat gunstig is omdat ik er één (65 of 55 inch) wil kopen...
Ja, je kan tot black friday wachten, of in de gaten houden wanneer de voorraden echt op beginnen te raken.
Maar daar heb je wellicht het geduld niet voor ;)
Verder vooral OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic goed volgen en zelf met winkels onderhandelen (en de uitkomst daarvan delen in dat topic).

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-02-2025 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:23

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

D4NG3R schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:03:
Achteraf is het natuurlijk makkelijk praten, maar die TV welke in de winkel nog zo reusachtig leek voelt in de woonkamer al snel als relatief klein.

Ik zit hier op ~3-3.5m afstand van m'n 55" C3 af, en had achteraf eigenlijk iets meer bij willen leggen voor het 65" model. :+

77" is op zo'n afstand waarschijnlijk verre van overkill. :)
Hier ook op 3,5 met 77", ook verre van overkill, had achteraf liever een 83"gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11:27

Funky22

Guild invite

Komende van een 85X95J dus dat is mijn referentie punt voor een nieuwe betere Tv

Formaat 83" C4 vs G4

Prijsverschil een goede €1200, voor de vrouw maakt het niet uit, verschil in nits zou ook maar 100nits zijn, enkel Tv Vlaanderen app komt op de tv vermits de Apple tv 4K geen programmagids laat zien, tv zal waarschijnlijk ook Isf gecalibireerd worden dus aan die Ai van de G4 heb ik dan ook niet zoveel vermoed ik, geluid gaat ook via men HT.

Zijn er mensen die zowel thuis niet in een fel belichte winkel ervaring hebben met zowel de C4 als de G4 die me kunnen zeggen als de meerprijs van een G4 het toch waard is tov de C4, €1200 is hoe je het draait of keer een hoop geld, op zich geen probleem je doet jezelf zo een toestel ook niet elk jaar cadeau

Woonkamer is hier altijd vrij donker ook overdag, buiten goede Dolby vision is een goede Sdr upscaling belangrijk voor ons.

[ Voor 8% gewijzigd door Funky22 op 11-02-2025 11:34 ]

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 28-05 12:46
Wacht gewoon een maandje tot de C5/G5 echt verkrijgbaar is......nieuwe panelen die nog helderder zijn en ook fors minder stroom verbruiken.

Persoonlijk vindt ik de G4 gewoon beter dan de C4, maar alleen jij zelf kan bepalen of je het het prijsverschil waard vindt. En dan is er natuurlijk ook nog de plaatsing/het uiterlijk.

[ Voor 40% gewijzigd door TweakGP op 11-02-2025 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Funky22 mi is de USP van de G-serie toch vooral dat ie "Gallery" is en als een schilderij aan de muur hangt. De C-serie heeft gekke uitstulpingen. Hangt van je opstelling af of je dat überhaupt kan zien.
Dat verschil in nits is er ook, maar de meerprijs zit hem mi vooral in die andere vorm.

Ook heeft de G-serie extra garantie op het paneel (5 jaar), wat geen overbodige luxe is. In Nederland heb je Wettelijke garantie die je soms met veel pijn en moeite moet afdwingen, weet niet hoe het in België werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:36
harrybeuker schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:56:
[...]

ik heb op die afstand ook 77 inch. Overkill is een groot woord. Het valt reuze mee en ik denk dat je met een slag groter ook nog wel weg komt :). Voor nu is het dikke prima in ieder geval
Eens ik zit op 3,7 meter met een 77G3. Maatje groter had gekund qua kijkafstand, m'n vrouw en portemonnee dachten daar anders over :P

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:12:
@Funky22 mi is de USP van de G-serie toch vooral dat ie "Gallery" is en als een schilderij aan de muur hangt. De C-serie heeft gekke uitstulpingen. Hangt van je opstelling af of je dat überhaupt kan zien.
Dat verschil in nits is er ook, maar de meerprijs zit hem mi vooral in die andere vorm.

Ook heeft de G-serie extra garantie op het paneel (5 jaar), wat geen overbodige luxe is. In Nederland heb je Wettelijke garantie die je soms met veel pijn en moeite moet afdwingen, weet niet hoe het in België werkt.
Ik koop als Belg geen tv in Belgie enkel nog in Nederland vanwege de gebruikersduur regeling die men in Nederland hanteert

Net naar een tv winkel geweest, verschil in C4 vs G4 is voor mij niet groot genoeg denk ik om +€1200 mee te rechtvaardigen, nieuwe tv komt ook terug op de kast

Maar ipv 2 tv's naar 1tv op de lijst is er een andere bijgekomen..nammelijk de QE85QN800DTX qua zwart waarde ook top en een zeer goede Sdr upscaling .

[ Voor 20% gewijzigd door Funky22 op 11-02-2025 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

TweakGP schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:57:
Wacht gewoon een maandje tot de C5/G5 echt verkrijgbaar is......nieuwe panelen die nog helderder zijn en ook fors minder stroom verbruiken.
C5/G5 zullen waaarschijnlijk een prijs van +€6000 hebben de eerste maanden, stroomverbruik kijken we ook niet naar.

[ Voor 149% gewijzigd door Funky22 op 11-02-2025 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Funky22 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:51:
[...]
Ik koop als Belg geen tv in Belgie enkel nog in Nederland vanwege dz gebruikersduur regeling die men in Nederland hanteert
Inderdaad de verstandigste keuze..... alleen met de vele shops die zich op beide landen richten is ophalen of laten bezorgen in NL dan wel vaak de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Funky22 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:51:
[...]
Net naar een tv winkel geweest, verschil in C4 vs G4 is voor mij niet geoot genoeg denk ik om +€1200 mee te rechtvaardigen
Beide zijn gewoon meer dan prima tv's. Maar het verschil (meeste ervan in HDR) ga je met een kort bezoek aan een winkel nooit ervaren natuurlijk. En met een beetje zoeken is dat prijsverschil vast een stuk lager te krijgen. Toen ik vorig jaar mijn 65" G4 kocht was het verschil niet meer dan 350, plus de stand in jouw geval.
Ik zou ook liever een meerprijs voor de tv betalen dan dat ik het tegenwoordig nog aan een calibratie zou uitgeven.

Maar de verschillen zijn natuurlijk ook weer niet zo heel spectaculair.

Ik zou bij aankoop nu toch wel de eerste tests en verschillen tussen de nieuwe en modellen van vorig jaar willen zien. Er lijkt wel het nodige veranderd. Als je haast hebt dan gaat wachten niet lukken natuurlijk :-).

[ Voor 47% gewijzigd door TweakGP op 11-02-2025 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Funky22 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:55:
[...]
C5/G5 zullen waaarschijnlijk een prijs van +€6000 hebben de eerste maanden, stroomverbruik kijken we ook niet naar.
Waarom niet als je wel naar de andere prijsverschillen kijkt :-).

Maar stroomverbruik zijn niet alleen kosten. Minder stroom is een efficiënter paneel en dus hogere (piek) helderheid en waarschijnlijk nog wat andere eigenschappen als minder ghosting.

[ Voor 3% gewijzigd door TweakGP op 11-02-2025 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

TweakGP schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:03:
[...]

Dat is best een beetje dom dan :-). Zeker als je wel naar de andere prijsverschillen kijkt :-).

Maar stroomverbruik zijn niet alleen kosten. Minder stroom is een efficiënter paneel en dus hogere (piek) helderheid en waarschijnlijk nog wat andere eigenschappen als minder ghosting.
83" G4 zou me rond de €4200 kosten de 83" C4 net geen €3000, G5 verwachten ze in het begin rond de €6500 C5 zal daar wel een €1000 onder zitten, G4 vs G5 is dan toch ook al min €2000 verschil in het begin en de C4 tov de C5 zal ook wel een €2k verschil zijn in het begin

Grappige is nu wel dat in 2021 de meeste zeiden dat je op de Oleds moet wachten op de Modellen met Evo panelen want die waren zoveel beter (die de C4 gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Funky22 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:10:
[...]
Grappige is nu wel dat in 2021 de meeste zeiden dat je op de Oleds moet wachten op de Modellen met Evo panelen want die waren zoveel beter (die de C4 gebruikt)
Dat was toch ook gewoon zo.....EVO en MLA waren de grotere stappen, en nu de 4stack panelen.

Maar zoek vooral een excuus om nu te kopen. Zie alleen niet in waarom als je dat toch al helemaal zelf bepaalt. Je prijsplaatjes zijn natuurlijk zwaar overdreven.....

[ Voor 5% gewijzigd door TweakGP op 11-02-2025 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
de kunst is niet een hogere helderheid scoren, maar een schone beelduniformiteit. maar daar kom je helaas na het uitpakken pas achter.

[ Voor 65% gewijzigd door Farabi op 11-02-2025 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

TweakGP schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:19:
[...]

Dat was toch ook gewoon zo.....EVO en MLA waren de grotere stappen, en nu de 4stack panelen.

Maar zoek vooral een excuus om nu te kopen. Zie alleen niet in waarom als je dat toch al helemaal zelf bepaalt. Je prijsplaatjes zijn natuurlijk zwaar overdreven.....
Wachten op de C5/G5 betekend wel dat ik nog wat kan bij sparen, miss toch maar even tanden bijten en verder kijken op de 7 jaar oude 75'' Tcl die een beter beeld heeft dan men Sony 85X95J die sinds gisteren terug naar Sony is.

Aan de andere kant geld ligt er nu om voor een 83" C4/G4 te gaan (evt de Samsung Qled), beeld gaat sowieso een aantal stappen hoger zijn dan men Sony uit 2021

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:58
Waarom wachten op het laatste model... je betaalt je blauw bij release en het is niet dat de modellen van vorig jaar plots slechter zijn. Heus geen prijsverschil waard van +1000€ imo. Ik kocht vorige zomer een 2 jaar oud model omdat ik dan een 77" G2 kon kopen i.p.v. een 65" van het huidige jaar of een jaar eerder. Ik vind het beeld subliem en zolang ik er geen G4 of G5 naast zet zal ik nooit zien wat ik mis.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:01
Misschien een beetje laat bij het feest, omdat ik hem normaal niet aan het internet heb hangen.

Op mijn LG G3 kreeg ik de vraag om naar de nieuwe webos major te upgraden en lees ik iets over een Dolby Vision Filmmaker mode. Is hier verschil in te merken met de anders al aanwezige DoVi modes?
Meeste processing features zet ik zelf altijd als eerste uit, dus vraag me af of het wel verschil zou maken behalve een extra pre-defined mode.

Mijn tv mag lekker dom zijn, ben nooit zo happig op tv updates met al die gimmicks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Savagegek schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:57:
Mijn tv mag lekker dom zijn, ben nooit zo happig op tv updates met al die gimmicks..
Installeer de update wel of niet, jouw keuze. Maar waarom je de behoefte voelt dat met ons te moeten delen....
Sommige mensen zijn blij met de WebOS updates, anderen niet. Helemaal prima toch.

[ Voor 46% gewijzigd door TweakGP op 12-02-2025 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:56
Farabi schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:11:
@737freak @Savagegek

Je kan overigens wel Fel 7 laten afspelen via de usb poort van je LG. daar heb je een tooltje voor. Je moet de bestanden onder andere naar TS of MP4 zetten. maar dat is allemaal koppijn. gewoon de ugoos kopen en je bent van het gezeik af
Koppijn heb ik al maar het gedimde verlichtende licht is in zicht 8)

Zou je me kunnen sturen naar waar ik dat "tooltje" kan vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:23
Ik heb thuis een 55C9PLA tegen de muur hangen met de volgende apparaten er op aangesloten;
PS5, Nintendo Switch, Sonos Beam, Ziggo boxje

Al een hele tijd ervaar ik verschillende problemen die te herleiden lijken te zijn naar HDMI problemen. Switchen tussen HDMI kanalen geeft geen beeld, soms wel geluid.

Soms bij aanzetten tv geen geluid. Als ik de Sonos HDMI lostrek wel geluid uit tv, plug HDMI terug dan komt het geluid weer via de Sonos.

Uitval tijden gamen. Of gewoon kunnen gamen en dan twee uur later de boel weer aanzetten -> geen beeld. Soms helpt switchen tussen kanalen, meestal niet.

Al meerdere keren nieuwe kabels gestoken. Probleem komt na verloop van tijd terug.

Iemand ervaring met dit probleem? Het is net of iets mijn HDMI kabels kapot maakt of er in de tv iets niet goed gaat.,

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Veel aansluitingen en ergens een conflict met CEC ligt het meeste voor de hand....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-05 12:35
sjufke schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:56:
Ik heb thuis een 55C9PLA tegen de muur hangen met de volgende apparaten er op aangesloten;

Al een hele tijd ervaar ik verschillende problemen die te herleiden lijken te zijn naar HDMI problemen. Switchen tussen HDMI kanalen geeft geen beeld, soms wel geluid.

Soms bij aanzetten tv geen geluid. Als ik de Sonos HDMI lostrek wel geluid uit tv, plug HDMI terug dan komt het geluid weer via de Sonos.

Uitval tijden gamen. Of gewoon kunnen gamen en dan twee uur later de boel weer aanzetten -> geen beeld. Soms helpt switchen tussen kanalen, meestal niet.

Al meerdere keren nieuwe kabels gestoken. Probleem komt na verloop van tijd terug.

Iemand ervaring met dit probleem? Het is net of iets mijn HDMI kabels kapot maakt of er in de tv iets niet goed gaat.,
Quickstart kan ook die problemen veroorzaken, uitzetten en 30 sec. de stroom eraf.

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:22
Ik word gek van mezelf ;) ik heb voor mezelf de keus gemaakt: mini-led (want lichte kamer overdag). Alleen zover ik kan zien, zijn de nadelen hiervan reflectief scherm en slechte kijkhoek. Of je moet extra veel betalen voor de duurdere panelen.

Nu neig ik toch weer naar OLED, superieur beeldkwaliteit. Maar omdat ik vaak via IpTV kijk, wil ik een Shield ertussen hangen. Nu had ik begrepen dat je rechtstreeks met HDMI-CEC naar deze bron zou kunnen gaan bij het inschakelen van de Shield, maar werkt dit niet bij LG? klopt dit? Punt is ik wil niet constant naar HDMI1 switchen, in feite ga ik het WebOS niet eens gebruiken.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DaYwaLkUr schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:59:
Ik word gek van mezelf ;) ik heb voor mezelf de keus gemaakt: mini-led (want lichte kamer overdag). Alleen zover ik kan zien, zijn de nadelen hiervan reflectief scherm en slechte kijkhoek. Of je moet extra veel betalen voor de duurdere panelen.

Nu neig ik toch weer naar OLED, superieur beeldkwaliteit. Maar omdat ik vaak via IpTV kijk, wil ik een Shield ertussen hangen. Nu had ik begrepen dat je rechtstreeks met HDMI-CEC naar deze bron zou kunnen gaan bij het inschakelen van de Shield, maar werkt dit niet bij LG? klopt dit? Punt is ik wil niet constant naar HDMI1 switchen, in feite ga ik het WebOS niet eens gebruiken.
Je TV start op op de bron waarop je hem uitzet standaard.
Dus als die op HDMI1 uit gaat, gaat ie weer aan op HDMI1 als het goed is. (tenzij je in je settings weer hebt gezet dat je altijd naar het home scherm wil opstarten dacht ik)

Verder zou HDMI CEC ook prima moeten werken, werkt met de Playstation, Chromcast etc ook perfect hier.
PS5 aan >> automatisch ook TV aan op correcte input.
(let wel op: dit moet je op beide devices correct configureren, zowel op de TV als op je externe device)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 13-02-2025 14:17 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• DaYwaLkUr
YakuzA schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:15:
[...]

Je TV start op op de bron waarop je hem uitzet standaard.
Dus als die op HDMI1 uit gaat, gaat ie weer aan op HDMI1 als het goed is. (tenzij je in je settings weer hebt gezet dat je altijd naar het home scherm wil opstarten dacht ik)

Verder zou HDMI CEC ook prima moeten werken, werkt met de Playstation, Chromcast etc ook perfect hier.
PS5 aan >> automatisch ook TV aan op correcte input.
(let wel op: dit moet je op beide devices correct configureren, zowel op de TV als op je externe device)
Ik had een beetje gehoopt op gebruikers ervaringen en dan specifiek met de Nvidia Shield. N.a.v. dit oude reddit article: https://www.reddit.com/r/...ia_shield_doesnt_work_as/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DaYwaLkUr schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:30:
[...]

Ik had een beetje gehoopt op gebruikers ervaringen en dan specifiek met de Nvidia Shield. N.a.v. dit oude reddit article: https://www.reddit.com/r/...ia_shield_doesnt_work_as/
Waar je naar verwijst is iemand die juist _niet_ wil dat zijn shield aangaat?

Als jij je shield aan zet, en je hebt CEC correct geconfigureerd, dan zal je Tv gewoon inschakelen op die HDMI bron.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 13-02-2025 14:33 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:51
Ik gebruik de NVIDIA Shield met m'n 77G4. Maar heb HDMI-CEC uitstaan want gebruik Logitech Harmony Elite. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• DaYwaLkUr
YakuzA schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:32:
[...]

Waar je naar verwijst is iemand die juist _niet_ wil dat zijn shield aangaat?

Als jij je shield aan zet, en je hebt CEC correct geconfigureerd, dan zal je Tv gewoon inschakelen op die HDMI bron.
Verrek helemaal overheen gelezen, je hebt gelijk :) bedankt voor het toelichten, nu nog een keuze maken tussen de C4 en G4 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DaYwaLkUr schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:56:
[...]

Verrek helemaal overheen gelezen, je hebt gelijk :) bedankt voor het toelichten, nu nog een keuze maken tussen de C4 en G4 8)
Om dat issue uit die reddit te voorkomen kun je bijvoorbeeld je tv setting zo zetten dat hij in het home menu start.
Dan switcht hij daarvandaan naar die input. (HDMI2 daar)

Het issue daar was dat als jij bijv op een HDMI2 CEC de start van de TV doet, dat de TV eerst aan gaat op het kanaal waarop hij uit gezet was (daar HDMI1) waardoor het device gekoppeld aan HDMI1 direct via CEC wakker geschud werd, waarna de TV automatisch wisselde naar de HDMI2 die hem via CEC wakker schudde :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
DaYwaLkUr schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:59:
Als je bevestiging zoekt, ja dat werkt. Als alles uitstaat en ik de Shield TV aanzet, springt mijn LG C9 TV direct naar het juiste kanaal.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:58
sjufke schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:56:

Zelfde TV en ik heb een tijd lang gehad dat de TV 's avonds een aantal keer op zwart sprong en ik hem opnieuw moest starten. Na een tijdje merkte ik op dat dit samenviel met het omspringen van een relais op mijn thermostaat op 3 meter afstand. Andere thermostaat en het was opgelost. Wellicht ook even naar externe stoorzenders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05 21:56
Hier sinds 2 weken de G4 65 inch. Heel blij mee, maar ik heb een irritant issue. Als ik de tv aan doe, de ziggo next mini aan zet, en vervolgens via de input de ziggo decoder kies (als dat niet de laatste invoer was) geeft de tv aan geen signaal gevonden. Ik heb dan de optie om hem aan te zetten (ja/nee) maar dat heeft geen effect. Als ik de ziggo box uit zet en weer aan voor de tweede keer dan werkt het wel. Dit heb ik altijd. Doe ik iets verkeerd?

Ik heb in de instellingen simplink uitgezet en in de ziggo box (en ook ps5) deze instellingen ook uitstaan. Zodat ik alles afzonderlijk aan en uit kan zetten. (En dat mijn vrouw per ongeluk de ps5 input kiest en dat dan de ps5 de hele tijd aan staat😜).

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sander H schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 07:44:
Hier sinds 2 weken de G4 65 inch. Heel blij mee, maar ik heb een irritant issue. Als ik de tv aan doe, de ziggo next mini aan zet, en vervolgens via de input de ziggo decoder kies (als dat niet de laatste invoer was) geeft de tv aan geen signaal gevonden. Ik heb dan de optie om hem aan te zetten (ja/nee) maar dat heeft geen effect. Als ik de ziggo box uit zet en weer aan voor de tweede keer dan werkt het wel. Dit heb ik altijd. Doe ik iets verkeerd?

Ik heb in de instellingen simplink uitgezet en in de ziggo box (en ook ps5) deze instellingen ook uitstaan. Zodat ik alles afzonderlijk aan en uit kan zetten. (En dat mijn vrouw per ongeluk de ps5 input kiest en dat dan de ps5 de hele tijd aan staat😜).

Iemand tips?
Ik heb een G3 ism een ziggo next mini en ervaar hetzelfde. We kijken bijna alles via een Streamer, maar liniaire tv via de ziggo box. Ik heb vanalles geprobeerd, maar heb het opgegeven. Ik heb iedereen hier geinstrueerd dat ze 2 of 3 keer met de ziggo afstandsbediening op aan en uit moeten klikken en dan springt hij aan.

Wat je nog kunt proberen: ziggo box op de minst eco stand zetten. Dan start hij wellicht meteen op.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:07

hullemah

hullie

Ik heb sinds vorige week de c4 en nergens last van met 1 druk op de afstandsbediening next mini en alles is aan heb verder ook niets hoeven in te stellen de next mini zag de lg automatisch loopt als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Sander H je kan ook de Ziggo CI+ module nemen, dan heb je geen decoder nodig en kijk je gewoon direct via de ingebouwde tuner.
Enige jammere is dat je die moet huren voor 2 euro/maand terwijl je die Next mini niet kan weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
Harkelaar schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:35:
[...]

Ik heb een G3 ism een ziggo next mini en ervaar hetzelfde. We kijken bijna alles via een Streamer, maar liniaire tv via de ziggo box. Ik heb vanalles geprobeerd, maar heb het opgegeven. Ik heb iedereen hier geinstrueerd dat ze 2 of 3 keer met de ziggo afstandsbediening op aan en uit moeten klikken en dan springt hij aan.

Wat je nog kunt proberen: ziggo box op de minst eco stand zetten. Dan start hij wellicht meteen op.
Ik heb dezelfde combinatie als bovenstaand en nergens last van, neem eens contact op met Ziggo …!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1066
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:41
ikk heb een 77G4 en begruik maar 1 hdmi input, rest doe ik via een denon x2700. ik haal overall de spanning vanaf na het tv kijken (behalve van de G4 ivm pixel refresh!) als we dan weer willen kijken eerst spanning erop, poosje wachten (30sec ofzo) dan met de ziggo remote rode knopje gaat de tv en receiver aan. soms moet ik dan nog een keer op de rode knop om de ziggo mini aan te zetten, maar meestal (ook als de spanning er niet af is geweest) moet ik een beetje geduld hebben dan start alles goed op.

met de ongeduldige kids gaat dat nog al eens mis. misschien iets andere usecase, maar wat ik wil zeggen is dat je het opstarten iets tijd moet/mag geven. gaat hier redelijk zo.\

dus niet perfect als ik bv de shield aanzet terwijl ziggo aanstaan (beeld te geven) krijg ik de shield te zien, zet ik de shield weer uit, dan moet ik wel bron schakelen op de denon.

het zal allemaal wel met de hdmi-cec te maken hebben.....
wellicht heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
MilesD. schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:46:
[...]

Ik heb dezelfde combinatie als bovenstaand en nergens last van, neem eens contact op met Ziggo …!
Als alles uitstaat en ik druk op de aan/uit knop van de ziggo AB is er niks aan de hand. Maar als we de Streamer gebruiken en daarna willen overschakelen naar de ziggo next mini, moeten we 2-3 op de rode knop drukken. Dat is bij ons de casus.

Wat verwacht je dat Ziggo voor mij kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05 21:56
De next mini staat in de snelst opstartende modus.

Als ik de next mini aan zet wordt het lampje gelijk wit, maar de tv blijft dan zeggen dat het apparaat niet aan staat. Het maakt niet uit hoe lang ik wacht. Als het het dan nogmaals uit en aan doe doet ie het gelijk.

Ci module is een optie idd. Wel jammer van die extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Harkelaar schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:54:
[...]

Als alles uitstaat en ik druk op de aan/uit knop van de ziggo AB is er niks aan de hand. Maar als we de Streamer gebruiken en daarna willen overschakelen naar de ziggo next mini, moeten we 2-3 op de rode knop drukken. Dat is bij ons de casus.

Wat verwacht je dat Ziggo voor mij kan doen?
Leg het eens voor op de Ziggo Community daar zal je zeker antwoorden vinden of krijgen ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
1. Als je apparaat uitstaat: druk op de aan/uit knop van de AB van het apparaat (in dit geval ziggo) en de ziggo box springt aan en de LG schakelt naar het juiste kanaal.

2. Staat je apparaat al aan: gebruik de input knop van elke willekeurige AB

Gebruik je een ander apparaat en gebruik je de input-knop om naar de hdmi-ingang van de ziggo box te gaan, maar staat deze uit --> dan krijg je de 'geen signaal'-melding. Als je dan op de ziggo-ab op aan/uit drukt, gaat de tv uit en de ziggobox aan. Dus is eea out of sync zeg maar. 1-2x op aan/uit en het gaat weer goed.

Ziggo community beschrijft oplossingen in de instellingen sfeer (CEC/simplelink). Maar als je CEC op beide apparaten aan hebt, moet je nog steeds situatie 1 en 2 in het achterhoofd houden is mijn ervaring. Het is de rest van mijn gezin niet uit te leggen, die blijven klooien en grijpen onnodig naar andere afstandsbedieningen etc etc.

@Sander H als je de CI module gaat gebruiken, moet je weer CAI gebruiken en ben je ook de mogelijkheden mbt terugkijken en opnemen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Harkelaar schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:31:
1. Als je apparaat uitstaat: druk op de aan/uit knop van de AB van het apparaat (in dit geval ziggo) en de ziggo box springt aan en de LG schakelt naar het juiste kanaal.

Gebruik je een ander apparaat en gebruik je de input-knop om naar de hdmi-ingang van de ziggo box te gaan, maar staat deze uit --> dan krijg je de 'geen signaal'-melding. Als je dan op de ziggo-ab op aan/uit drukt, gaat de tv uit en de ziggobox aan. Dus is eea out of sync zeg maar. 1-2x op aan/uit en het gaat weer goed.

Ziggo community beschrijft oplossingen in de instellingen sfeer (CEC/simplelink). Maar als je CEC op beide apparaten aan hebt, moet je nog steeds situatie 1 en 2 in het achterhoofd houden is mijn ervaring. Het is de rest van mijn gezin niet uit te leggen, die blijven klooien en grijpen onnodig naar andere afstandsbedieningen etc etc.

@Sander H als je de CI module gaat gebruiken, moet je weer CAI gebruiken en ben je ook de mogelijkheden mbt terugkijken en opnemen kwijt.
Gewoon zo configureren dat je TV aan springt op het juiste kanaal als je de next mini aan doet met de rode knop.
En dat als je de TV aan doet, maar die toevallig op dat kanaal staat, omdat die op dat kanaal was uitgezet, dat hij de next mini niet aan zet.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:23

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Harkelaar schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:31:

Ik heb CI. Harde schijf aansluiten om op te nemen. Ziggo Go app voor terugkijken.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:08
Sander H schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 07:44:

Iemand tips?
Ik heb sinds een week de G4 65 en ik bedien de tv met de afstandbediening van de Ziggo Mediabox Next (niet mini). Met de aan/uit knop op de ab gaat zowel de Ziggo Mediabox aan als de tv die direct op de juiste hdmi ingang schakelt.

Enige waar ik de ab van de tv tot dusver voor gebruik is als ik even in de beeldinstellingen van de tv wil klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
DaYwaLkUr schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:56:
[...]

Als de reflecties van de mini-led je mogelijk storen kun je denk beter voor de G4 gaan. Die reflecteert stuk minder dan de C serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
jesco_white schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:24:
[...]

Als de reflecties van de mini-led je mogelijk storen kun je denk beter voor de G4 gaan. Die reflecteert stuk minder dan de C serie.
Thnx goede toevoeging! Jammer dat ik de cashback net gemist heb, Smits kan de 77G45LW aanbieden voor € 2899,- kijken wat ze doen als in Q2 de G5 wordt released.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 19:51
Hebben anderen ook last van een lege tv gids binnen WebOS?

Heb al een tijdje als ik de gids open, deze compleet leeg is. Kijk op een G2 met een CI+ module TV via Ziggo, TV heeft wel verbinding met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 19:51
Hou-m-nat schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:33:
Hebben anderen ook last van een lege tv gids binnen WebOS?

Heb al een tijdje als ik de gids open, deze compleet leeg is. Kijk op een G2 met een CI+ module TV via Ziggo, TV heeft wel verbinding met internet.
Vandaag update WebOS update ontvangen, opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:32
jesco_white schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:21:
[...]
Ik heb sinds een week de G4 65 en ik bedien de tv met de afstandbediening van de Ziggo Mediabox Next (niet mini). Met de aan/uit knop op de ab gaat zowel de Ziggo Mediabox aan als de tv die direct op de juiste hdmi ingang schakelt.

Enige waar ik de ab van de tv tot dusver voor gebruik is als ik even in de beeldinstellingen van de tv wil klooien.
Bekend probleem wat ik op mijn G3 ook heb. Ik heb al mijn input via een Denon AVR geschakeld en loop dan met één HDMI mijn G3 binnen. Geregeld gebeurt mij dit op met de input van de mediabox en mijn xbox. Sinds de laatste software update geeft hij ook niet meer geen signaal gevonden aan maar gewoon zwart (geen) beeld. Ik moet dan vaak een paar keer van bron wisselen op mijn Denon om de tv 'wakker' te krijgen. Voor mijn xbox heb ik datzelfde probleem maar lijkt het net iets anders. Als mijn xbox eerst gestart is dan staat hij zegmaar op een soort van dashboard. Dat is een heel statisch beeld en het lijkt wel zo dat de tv dat niet als input detecteert. Als ik dan ondertussen met mijn controller een cursor beweeg (dus tijdens het switchen naar de xbox) dan ziet hij dit (bewegend beeld) wel.

Al met al software gedoe wat niet helemaal lekker is uitgewerkt imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JimmyNL schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:37:
[...]
Bekend probleem wat ik op mijn G3 ook heb. Ik heb al mijn input via een Denon AVR geschakeld en loop dan met één HDMI mijn G3 binnen. Geregeld gebeurt mij dit op met de input van de mediabox en mijn xbox. Sinds de laatste software update geeft hij ook niet meer geen signaal gevonden aan maar gewoon zwart (geen) beeld. Ik moet dan vaak een paar keer van bron wisselen op mijn Denon om de tv 'wakker' te krijgen. Voor mijn xbox heb ik datzelfde probleem maar lijkt het net iets anders. Als mijn xbox eerst gestart is dan staat hij zegmaar op een soort van dashboard. Dat is een heel statisch beeld en het lijkt wel zo dat de tv dat niet als input detecteert. Als ik dan ondertussen met mijn controller een cursor beweeg (dus tijdens het switchen naar de xbox) dan ziet hij dit (bewegend beeld) wel.

Al met al software gedoe wat niet helemaal lekker is uitgewerkt imo.
Met zo'n verdeelstation er tussen, wordt het inderdaad moeilijker en kun je ook wel verwachten dat de HDMI CEC en input selectie die uitgaat van 1 device achter 1 poort niet helemaal lekker meer werkt.

Hoe ingewikkelder de setup, hoe meer issues je kan verwachten :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:32
YakuzA schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:08:
[...]
Met zo'n verdeelstation er tussen, wordt het inderdaad moeilijker en kun je ook wel verwachten dat de HDMI CEC en input selectie die uitgaat van 1 device achter 1 poort niet helemaal lekker meer werkt.

Hoe ingewikkelder de setup, hoe meer issues je kan verwachten :)
Ik denk niet dat het perse ingewikkelder is, de Denon laat alles 1 op 1 door, wisselt alleen van bron. Op mijn Panasonic nooit problemen. Als ik het google is het overduidelijk dat LG heel veel problemen kent op het gebied van CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoide
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-02 10:43
Ik ben op zoek naar een upgrade voor een oude Philips 55" LED TV (55PUS7272/12).

Moet ik een 65" OLED zoals de LG G4 nemen of een grotere QLED / Mini LED voor deze woonkamer?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PxUYEge.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q6995V8.jpeg

Er valt geen direct zonlicht op de tv, maar er zijn ramen rondom de woonkamer zoals je kunt zien.

We streamen tv-series en films meestal 's avonds, maar in de zomer is de zon tot heel laat aan.

Ik heb veel onderzoek gedaan en iedereen lijkt lovend te zijn over de G4 en dat hij superhelder is voor een OLED.

Maar ik vraag me ook af of ik niet beter een vergelijkbaar bedrag kan uitgeven aan een herlderde, grotere modellen. Hisense maakt een aantal grote TV's tegen lage prijzen (bijv. U8N), maar sommige mensen zeggen dat ze van lage kwaliteit zijn. Dan zijn er nog mooie zoals de Bravia 9, maar die is nog duurder dan de LG OLED's.

Onze kijkafstand is ongeveer 2,8 meter.

Iemand advies van mensen met een vergelijkbare gebreuikservaring?

Bedankt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:23

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Zoide schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 22:09:
Ik ben op zoek naar een upgrade voor een oude Philips 55" LED TV (55PUS7272/12).

Moet ik een 65" OLED zoals de LG G4 nemen of een grotere QLED / Mini LED voor deze woonkamer?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er valt geen direct zonlicht op de tv, maar er zijn ramen rondom de woonkamer zoals je kunt zien.

We streamen tv-series en films meestal 's avonds, maar in de zomer is de zon tot heel laat aan.

Ik heb veel onderzoek gedaan en iedereen lijkt lovend te zijn over de G4 en dat hij superhelder is voor een OLED.

Maar ik vraag me ook af of ik niet beter een vergelijkbaar bedrag kan uitgeven aan een herlderde, grotere modellen. Hisense maakt een aantal grote TV's tegen lage prijzen (bijv. U8N), maar sommige mensen zeggen dat ze van lage kwaliteit zijn. Dan zijn er nog mooie zoals de Bravia 9, maar die is nog duurder dan de LG OLED's.

Bedankt.
Wij van wc eend (LG OLED) adviseren een LG OLED!

En ik adviseer een 77” of groter :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-05 18:04

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bedankt.
Ik heb zelf een G3 en vergelijkbare situatie. Geen direct zonlicht, maar wel veel ramen. En ik moet eerlijk zeggen dat het wel iets is om rekening mee te houden hoor! Als je rechts van de TV gaat zitten op de bank zul je ook op een G4 vermoedelijk aardig wat spiegeling zien bij daglicht. Denk dat een miniled dan niet eens zo slecht is.

Ga je altijd/vaak recht voor de TV zitten en kijk je voornamelijk in het donker dan absoluut voor Oled gaan!

Edit: Ik zie nu dat je zelfs achter je ramen hebt. Tja dan zou ik toch wat anders overwegen dan Oled.

[ Voor 3% gewijzigd door Aartstyle op 20-02-2025 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bedankt.
65 inch G4 is een prima keuze ook rekening houdend met de afstand.
Zelfs een 55 inch kan, zoals je nu ook hebt.
Reflectie is er altijd maar een G4 is helder genoeg en ik verwacht geen last van een mogelijk te lage helderheid.
De beeldkwaliteit van een OLED is stukken beter dan een gewone LED TV.
Dat zul je snel genoeg ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Aartstyle schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:02:
[...]

Ik heb zelf een G3 en vergelijkbare situatie. Geen direct zonlicht, maar wel veel ramen. En ik moet eerlijk zeggen dat het wel iets is om rekening mee te houden hoor! Als je rechts van de TV gaat zitten op de bank zul je ook op een G4 vermoedelijk aardig wat spiegeling zien bij daglicht. Denk dat een miniled dan niet eens zo slecht is.

Ga je altijd/vaak recht voor de TV zitten en kijk je voornamelijk in het donker dan absoluut voor Oled gaan!

Edit: Ik zie nu dat je zelfs achter je ramen hebt. Tja dan zou ik toch wat anders overwegen dan Oled.
Kan perfect hoor, ik heb ook een raam in zowat heel m'n gevel rechtover de tv. Gewoon zien dat je dat raam kan verduisteren overdag en dan is er geen probleem. Licht dat van opzij invalt stoort niet erg, maar een raam rechtover de tv is wel een ramp bij mijn G2. Dat zal bij de G4 vast iets beter zijn maar het blijft volgens mij een redelijke spiegel. Op een LED tv zal dat ook wel de nodige reflectie opleveren, is gewoon geen goede situatie voor eender welke tv. Als ik overdag kijk gaat gewoon het rolluik naar beneden, er komt nog genoeg licht binnen in de woonkamer via andere ramen, die niet rechtover de tv gepositioneerd zijn.

• DaYwaLkUr
Let wel even op, ik zag ergens een topic voorbij komen een paneel met vreemde vlekken, schijnbaar mag er zelfs geen UV licht op een Oled paneel vallen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 28-05 15:59

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bedankt.
Wij zijn onlangs overgegaan van een Sony 55 "led, naar 77" LG G4. Verschil is ENORM <3
Wij hebben wel veel licht inval en de G4 heeft daar amper tot geen last van. Reflectie zie ik alleen als ik me erop focus.
Echt ALLES is beter op de G4,

Ik heb €2700 betaal voor de G4 incl cashback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-05 21:51
Laatste dagen best wat onderzoek gedaan voor een nieuwe TV. Keuze gaat waarschijnlijk vallen op de LG G4 55 Inch:
https://www.coolblue.nl/p.../lg-oled55g45lw-2024.html

Voetjes worden dus niet meegeleverd. Het beste is dus om het aan de muur op te hangen? Dit is makkelijk zelf te doen? Moet ik daarvoor de tv beugel mee bestellen?

[ Voor 11% gewijzigd door EvertonPride op 21-02-2025 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
De wandbeugel zit er bij. Er zijn ook versies van 55 en 65 inch waar wel een voet bij zit. Dan hebben die een 'S' van stand in het typenummer dacht ik. G45LWS

Ik heb zelf mijn 65G4 op mijn standaard gehangen die ik al had. De tv heeft ook gewoon vesa 30x30 montage gaten. Dus dat kan ook een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Momenteel is mijn muur nog 'vrij'. Dus met de meegeleverde muurbeugel + schroeven kan ik het zelf dus monteren. Is dat een muurbeugel waarin ik de tv ook nog mee van hoogte kan veranderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
EvertonPride schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:02:
Momenteel is mijn muur nog 'vrij'. Dus met de meegeleverde muurbeugel + schroeven kan ik het zelf dus monteren. Is dat een muurbeugel waarin ik de tv ook nog mee van hoogte kan veranderen?
De meegeleverde pluggen/moeren zou ik niet gebruiken persoonlijk, die zijn achterlijk groot en breed. Dan moet je gigantische gaten boren in je muur. De 55" variant hangt in een beton- of steenmuur al rotsvast aan 4 stuks 6x50mm Fischer Duopowers. Daar hangt mijn 77G3 ook al 1,5 jaar mee vast.

De meegeleverde muurbeugel heeft 0 verstelmogelijkheden. Het hele idee is dat een G(allery) LG OLED zo plat mogelijk aan de muur hangt. Zie ook: YouTube: [LG WebOS TVs] How to Wall Mount Your LG OLED TV - G & M Series

Verstelbaarheid in de hoogte is vrij zeldzaam in goede muurbeugels, de usecase daarvoor is ook wat gek. Meestal hang je de TV op een (voor jou) perfecte hoogte en blijft hij daar hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
stin00 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:12:
[...]

De meegeleverde pluggen/moeren zou ik niet gebruiken persoonlijk, die zijn achterlijk groot en breed. Dan moet je gigantische gaten boren in je muur. De 55" variant hangt in een beton- of steenmuur al rotsvast aan 4 stuks 6x50mm Fischer Duopowers. Daar hangt mijn 77G3 ook al 1,5 jaar mee vast.

De meegeleverde muurbeugel heeft 0 verstelmogelijkheden. Het hele idee is dat een G(allery) LG OLED zo plat mogelijk aan de muur hangt. Zie ook: YouTube: [LG WebOS TVs] How to Wall Mount Your LG OLED TV - G & M Series

Verstelbaarheid in de hoogte is vrij zeldzaam in goede muurbeugels, de usecase daarvoor is ook wat gek. Meestal hang je de TV op een (voor jou) perfecte hoogte en blijft hij daar hangen.
Bedankt! Dus de meurbeugel is prima maar je raad aan om zelf de Fischer Duopowers schroeven te halen. Ik heb 2 linker handen dus moet even mijn handige buurman vragen of hij dit kan en wilt doen. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakGP
EvertonPride schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:20:
Laatste dagen best wat onderzoek gedaan voor een nieuwe TV. Keuze gaat waarschijnlijk vallen op de LG G4 55 Inch:
https://www.coolblue.nl/p.../lg-oled55g45lw-2024.html

Voetjes worden dus niet meegeleverd. Het beste is dus om het aan de muur op te hangen? Dit is makkelijk zelf te doen? Moet ik daarvoor de tv beugel mee bestellen?
Toch iets meer onderzoek doen dan, het zijn wel heel elementaire vragen over de muurbeugel....
Maar even meten vanaf de bovenkant van de TV en dan een paar gaatjes boren, meer is het werk niet.

En als je een goede prijs wilt dan is er hier een separate prijs thread. En dan komt niemand op CB uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
TweakGP schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:18:
[...]
En als je een goede prijs wilt dan is er hier een separate prijs thread. En dan komt niemand op CB uit....
Idd, de G4 77" kost daar nu bv. 3900€, dat is maar liefst 1200€ meer dan wat @Unknown Alien betaald heeft volgens zijn bericht van gisteren. Als je hier op Tweakers even in de pricewatch kijkt heb je zelfs al een 65" voor 60€ minder dan die prijs bij CB en dat kan vast nog lager als je even wat rondbelt.

[ Voor 4% gewijzigd door Largamelion op 21-02-2025 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Ik heb vooral onderzoek gedaan naar de geschikte TV qua specs en niet qua prijzen/tv beugel. Ik was iets te voorbarig met 'best wat onderzoek gedaan'. Ik denk dat ik er zelf wel uit ga komen, groter dan 55 inch wordt het bij mij sowieso niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:01

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Bedankt.
Sinds de laatste G series zijn ze dermate helder dat helderheid niet echt een probleem zal zijn met overdag kijken. Waar men last van heeft is reflecties in het algemeen en dat zal niet anders zijn met een ander type paneel. Simpel gezegd hoe groter de tv hoe groter het glanzende en daarmee reflecterende zwarte oppervlak en dat ga je vooral in donkere scene's merken.

De LG G serie word zelfs goed beoordeeld op gebied van reflecties. Wat mij helpt bij hele zonnige dagen is hem op de heldere mode zetten.

De grootte zal je zelf moeten beoordelen, mijn 77" bevalt prima op ~3m afstand. Mijn gevoel/ervaring is bij een G serie dat je snel een maatje groter kan omdat hij tov een staande of traditioneel hangende tv snel 10-30cm extra van je af gaat als hij vlak aan de muur hangt.
Maar dat is misschien wat heftig tov van je tv meubel, want die lijkt wel wat kleiner. Wat ik heb gedaan is een grote kartonnen plaat op maat van de tv aan de muur hangen voor een impressie. Twijfelde over 65 of 77 en toen de gouden regel toegepast: "bij twijfel een maatje groter" en was er snel aan gewend :)

Mooie Elac's btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoide
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-02 10:43
Misschien is een LG C4 77" een goede combinatie van de kwaliteit van de G4 65" en de grootte/waarde van een Chinese mini LED?

Hij is duurder dan alle andere, maar dan denk ik dat mijn vrouw nog jaren blij zou zijn met onze "thuisbioscoop"... 😅🙏

Mijn enige zorg is nog dat de C4 helder genoeg is voor mijn woonkamer. 🤔

[ Voor 13% gewijzigd door Zoide op 21-02-2025 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Als de C4 dezelfde kwaliteit bood als de G4, dan hadden ze hem wel G genoemd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:04
jesco_white schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:57:
Als de C4 dezelfde kwaliteit bood als de G4, dan hadden ze hem wel G genoemd denk ik.
Vroeger wel. Display en hardware zelfde C was met voet en blok achter voor hardware.
G was om op te hangen.

Jammer genoeg sinds paar jaar zijn ze uit elkaar gegroeid en is C downgraded

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Huidige C heeft ook aanzienlijk meer reflecties. En tragere cpu. Maar weet niet of je daar perse veel van gaat merken. Dat zou mij gaan storen denk ik, die reflecties.

Denken dat een grotere C dan dezelfde kwaliteit zou bieden als een kleinere G (alleen omdat de maat groter is) is wensdenken. Maar misschien vat ik het te letterlijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Kijk ook even naar het gedeelte bij de C4, wanneer je niet recht voor de TV zit. groene waas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Unknown Alien schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:22:
Kijk ook even naar het gedeelte bij de C4, wanneer je niet recht voor de TV zit. groene waas
Wordt dat niet enorm overdreven?

Rting benoemd het ook, grappige is dan als je tot op het eind leest ze erbij zetten: Ons test toestel had hier geen last van :-

Op diverse forums zoals Avs lees ik van vele die er geen last van hebben, hierin is dan weer grappig dat er zijn die zeggen deze groene waas te zien bij hun G serie

Ik hou het op: Ene heeft ergens bij een toestel dit opgemerkt, de internet meute neemt dat weer over en groeit uit tot iets wat bij de C serie hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:42
Als ik er naar zoek op mijn C4 heb ik ook een groene waas.
Maar tijdens het tv kijken is het nog geen enkele keer opgevallen. Beeld is verbluffend mooi.

Overdag had ik hem wel iets helderder gewild. Maar ik 95% van de tijd kijk ik 's avonds dus dat is geen probleem.

[ Voor 27% gewijzigd door Li1quid op 22-02-2025 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Hoe staat je pixel brightness ingesteld voor SDR? Hij staat bij mij op 11 op mijn G4. Is de C4 zoveel minder helder dan? Ik heb overdag weinig direct licht op het scherm. Dat scheelt, maar dan nog. Brightness boven 15 wordt al veel te fel voor SDR content.

Peak brightness heb ik 'off' staan voor SDR. Enige wat ik heel soms wissel is gamma 2.2 voor overdag en bt.1886 voor 's avonds. Maar uit luiheid laat ik het meestal op bt.1886 staan.

[ Voor 26% gewijzigd door jesco_white op 22-02-2025 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Funky22 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:44:
[...]

Wordt dat niet enorm overdreven?

Rting benoemd het ook, grappige is dan als je tot op het eind leest ze erbij zetten: Ons test toestel had hier geen last van :-

Op diverse forums zoals Avs lees ik van vele die er geen last van hebben, hierin is dan weer grappig dat er zijn die zeggen deze groene waas te zien bij hun G serie

Ik hou het op: Ene heeft ergens bij een toestel dit opgemerkt, de internet meute neemt dat weer over en groeit uit tot iets wat bij de C serie hoort.
Ik was voor blackfriday ook aan het zoeken naar een mooie TV en klwam uit op de LGs, vanwege prijs kwaliteit verhouding.
Mijn maat stuurde een YT filmpje door, waar je beide TVs zag op 1 scherm. Dus links de C4 en rechts de G4.
Die groene waas was mij iets te duidelijk aanwezig en durfde de gok niet te nemen.

G4 vind ik mooier en prijs was binnen budget.

Enige die ik beter vfind is de panasonic, maar die heeft zichzelf uit de markt geprijst en doet erg weinig aan korting acties, zoals LG en Samsung.

^^ persoonlijke mening uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Unknown Alien schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 18:59:
[...]
G4 vind ik mooier en prijs was binnen budget.
Heb enkel interesse in +83'' kleiner komt hier nooit nog in, daar is het prijsverschil tussen de C en G wel enorm

Had van die groene waas op forums meer mensen verwacht die er problemen mee hebben maar dat valt precies zeer goed mee, wat wel verbaasde dat er een paar waren die vermelde dat ze dit op hun G4 zien (avs forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 12:54
Bij films en series wordt het beeld al snel donker op mijn C4, ook 's avonds. Brightness zet ik dan op 80. Soms ook black level nog wat omhoog omdat je anders bijna niks ziet in de donkere delen van het beeld. Volgens mij heeft dit weinig te maken met de (piek)helderheid van het beeld want de ondertitels in wit spatten van het beeld. Wellicht dat ik mijn C4 omruil voor een G4 voor de zekerheid met het oog op langere en lichtere dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:20

dbzfan

Nee.

Opperpanter2 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:20:
Bij films en series wordt het beeld al snel donker op mijn C4, ook 's avonds. Brightness zet ik dan op 80. Soms ook black level nog wat omhoog omdat je anders bijna niks ziet in de donkere delen van het beeld. Volgens mij heeft dit weinig te maken met de (piek)helderheid van het beeld want de ondertitels in wit spatten van het beeld. Wellicht dat ik mijn C4 omruil voor een G4 voor de zekerheid met het oog op langere en lichtere dagen.
Ik heb brightness op 100 op mijn g4 en heb nooit felle ondertiteling.. twijfel weleens of er iets mis is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
dbzfan schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:59:
[...]
Ik heb brightness op 100 op mijn g4 en heb nooit felle ondertiteling.. twijfel weleens of er iets mis is :'(
Kijk je dan wel Dolby Vision materiaal? Want dan is de ondertiteling echt bizar fel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

stin00 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:06:
[...]

Kijk je dan wel Dolby Vision materiaal? Want dan is de ondertiteling echt bizar fel
Ja ook bij Dolby Vision...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:23
Volgens mij heeft het vooral te maken met hoe donker je kamer is.
Niet negatief bedoelt, de tijd dat ik de kamer helemaal donker maak is ook geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
stin00 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:06:
[...]

Ik kijk HDR en Dolby Vision matriaal voornamelijk via Kodi. Dan kun je eventueel de ondertitel minder fel zetten. Als je de brightness voor HDR content lager dan max. zet op je tv dan doe je eigenlijk de HDR eigenschappen enigzins teniet voor zover ik begrijp. Als je het settingsmenu van je tv opent tijdens afspelen HDR content dan wordt je idd wel vol in je bakkes geblast met intense felheid. Tijdens de film varieert het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Je kan toch normaal in je tv menu aanpassen hoe ondzrtitels worden weergegeven, niet in de app maar dus via de tv menu nstellingen.

De subs zullen ook wel op hdr staan ipv op sdr, wat je dus liever niet wil.

[ Voor 68% gewijzigd door Funky22 op 23-02-2025 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UxwUO6hxSb1KmonPF_kg9ChD-2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5OJ3NtDpZnqmux70vsZ0jVrd.jpg?f=fotoalbum_large

Squid Game Dolby Vision Netflix op 100 helderheid, geen felle ondertiteling zoals ik vaak hoor.

Edit, ik begrijp dat dit sinds 2022 modellen is opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door dbzfan op 23-02-2025 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Funky22 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 20:03:
[...]

Heb enkel interesse in +83'' kleiner komt hier nooit nog in, daar is het prijsverschil tussen de C en G wel enorm

Had van die groene waas op forums meer mensen verwacht die er problemen mee hebben maar dat valt precies zeer goed mee, wat wel verbaasde dat er een paar waren die vermelde dat ze dit op hun G4 zien (avs forum)
Snap ik, wij zitten er 4m vanaf en vind de 77" prima, maar ook niet groot.

Maar gebruikte tot voor kort een Sony proijector met 120"scherm. Dus is wel even wennen. Beeld vind ik wel een stuk mooier.
staat er een lichtsensor aan bij de instellingen? Dit kan nog wel eens helpen. Kan me niet voorstellen dat de C4 niet helder genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
  • Laatst online: 21:00
Unknown Alien schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:12:
[...]
staat er een lichtsensor aan bij de instellingen? Dit kan nog wel eens helpen. Kan me niet voorstellen dat de C4 niet helder genoeg is.
Vermoed dat het eerder de content en kalibratie is, pixel brightness omhoog zal niet veel doen in donkere scenes.
Black level aanpassen en bij sommige content is tone mapping ook aardig.

Het makkelijkst om een aantal profielen te hebben (naar wens kalibreren) en de juiste te selecteren aan de hand van de content.

Films/series met veel donkere scenes zullen altijd onprettig zijn als je kamer niet goed donker is.
Een andere TV is daar geen oplossing voor, vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 12:54
Funky22 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:23:
Je kan toch normaal in je tv menu aanpassen hoe ondzrtitels worden weergegeven, niet in de app maar dus via de tv menu nstellingen.

De subs zullen ook wel op hdr staan ipv op sdr, wat je dus liever niet wil.
Ik kan nergens iets instellen. Niet in de tv en niet in de Nvidia Shield of Netflix app daarop. Ik lees op internet dat mensen hun subtitles op transparant zetten als soort van oplossing. Geen idee hoe het er dan in SDR uitziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-05 23:53
Gewoon professioneel laten calibreren, ben je van al het gezeur af. Dan heb je een optimaal ingestelde tv. Dan heb je én een beter beeld, én de zekerheid dat het niet beter kan. Zo’n top tv is die investering absoluut waard en levert daarnaast een significant beter plaatje op dan instellingen overnemen van welke site dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 05:56
Opperpanter2 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:14:
[...]

Ik kan nergens iets instellen. Niet in de tv en niet in de Nvidia Shield of Netflix app daarop. Ik lees op internet dat mensen hun subtitles op transparant zetten als soort van oplossing. Geen idee hoe het er dan in SDR uitziet
De instellingen voor de ondertiteling van Netflix zijn aan te passen op de webpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
Opperpanter2 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:14:
[...]

Dit is heel makkelijk te googlen.
Je opperde erboven dat je de C4wil omruilen naar een G4. Je moet je gewoon even verdiepen in het calibreren van je TV. Ga hier maar eens struinen: https://www.patreon.com/posts/lg-2023-2024-82545589
En over dat omruilen: met een upgrade naar het topmodel maar zonder jouw eigen effort voor het calibreren, wordt het voor jou alleen maar erger, ben ik bang.

Trouwens; Ik heb een G3 in de woonkamer en in het begin ook zitten klooien met settings. Ik heb nu standaard filmmaker mode aanstaan (met een paar aanpassingen) en de kleurstelling is naar wens. Gebruik een streamer met kodi en streaming apps. De streamer staat op passthrough, dus de tv pakt de DV en HDR op en doet bij 1080P de upscaling. Wel overdag soms de vitrage dicht als ik wat kijk. C4 in de slaapkamer idem, maar omdat deze ruimte veel donkerder is, ging het hier wat makkelijk met calibreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

TTLCrazy

Listen to Frankie

Kalibreren is bij de nieuwe tv's echt niet meer nodig. Zet de tv op cinema stand en de kleurafwijkingen zijn bij de Samsungs LG's niet meer waarneembaar. Alle testen die ik heb gezien bevestigen dit. Wat ik wel kan aanraden is om alle beeld verbeteraars uit te zetten. Sport mode, black enhancer, MPEG ruis etc. Deze voegen meestal niets toe, maar kan wel je beeld op de verkeerde manier veranderen.
Harkelaar schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:10:
[...]
[...]
Verder: samsung? je bent in het LG Oled topic beland (of hap ik nu te makkelijk?)
Oeps
Harkelaar schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:10:
[...]

Als je hier bedoelt 'door een externe partij', dan ben ik het 100% met je eens. Zelf naar je persoonlijke smaak je scherm instellen, valt in mijn ogen ook onder kalibreren.
[...]
Naar persoonlijke smaak instellen is altijd goed natuurlijk, daar zijn die instellingen voor :) Ik zou dat zelf geen kalibreren noemen, maar who cares :)

[ Voor 48% gewijzigd door TTLCrazy op 24-02-2025 10:23 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
TTLCrazy schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:35:
Kalibreren is bij de nieuwe tv's echt niet meer nodig.
Als je hier bedoelt 'door een externe partij', dan ben ik het 100% met je eens. Zelf naar je persoonlijke smaak je scherm instellen, valt in mijn ogen ook onder kalibreren.
Verder: samsung? je bent in het LG Oled topic beland (of hap ik nu te makkelijk?)

[ Voor 3% gewijzigd door Harkelaar op 24-02-2025 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Ik had de knoop doorgehakt om voor een 77" G4 te kiezen, super strak tegen de muur. Alleen hangt deze naast ons voorraam, waar best wel wat UV licht binnenkomt (raam loopt van onder t/m boven).

Nu dacht ik het waren spookverhalen, maar ik zag meerdere topics voorbij komen waar zwarte balken op het scherm kwamen door zonlicht? wat is jullie ervaring hiermee, ik kan slechts in een bunker gaan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:37
DaYwaLkUr schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:37:
Ik had de knoop doorgehakt om voor een 77" G4 te kiezen, super strak tegen de muur. Alleen hangt deze naast ons voorraam, waar best wel wat UV licht binnenkomt (raam loopt van onder t/m boven).

Nu dacht ik het waren spookverhalen, maar ik zag meerdere topics voorbij komen waar zwarte balken op het scherm kwamen door zonlicht? wat is jullie ervaring hiermee, ik kan slechts in een bunker gaan zitten?
Enige waar je voor moet zorgen is dat er geen direct zonlicht op het scherm komt. Gebeurd dat wel (ook al staat de tv uit) dan even gordijn dicht doen (o.i.d.) zodat er geen direct zonlicht meer op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
NineTailedFox schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:32:
[...]
Enige waar je voor moet zorgen is dat er geen direct zonlicht op het scherm komt. Gebeurd dat wel (ook al staat de tv uit) dan even gordijn dicht doen (o.i.d.) zodat er geen direct zonlicht meer op komt.
Precies... gaat soms ook bizar snel. Ik heb net mijn oude E8 doorgeschoven. Heeft het bij mij jaren zonder problemen gedaan, kreeg na 1 week al een belletje dat er strepen in het beeld zaten. Twee dagen direct zonlicht en het was al zichtbaar. Gelukkig met een pixel refresh ook weer weg, maar niet iets om een lange periode te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Naar persoonlijke smaak instellen is altijd goed natuurlijk, daar zijn die instellingen voor :) Ik zou dat zelf geen kalibreren noemen, maar who cares :)
Het is ook gewoon geen calibreren :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Erniebert schreef op zondag 23 februari 2025 @ 23:49:
Gewoon professioneel laten calibreren, ben je van al het gezeur af. Dan heb je een optimaal ingestelde tv. Dan heb je én een beter beeld, én de zekerheid dat het niet beter kan. Zo’n top tv is die investering absoluut waard en levert daarnaast een significant beter plaatje op dan instellingen overnemen van welke site dan ook.
Zwaar overdreven natuurlijk..... het levert helemaal geen significant beter beeld op. De Moviemaker modes leveren voor 99% van de gevallen al de meest waarheidsgetrouwe weergave. En zo zou er ook gekalibreerd moeten worden, daar win je hooguit heel subtiele verschillen mee.

Alleen als er exemplarisch iets met je TV mis is of je zwaar overdreven voorkeuren hebt voegt het tegenwoordig nog echt iets toe.

En gewoon zonder ondertiteling kijken helpt natuurlijk ook, als beeldkwaliteit zo belangrijk is dan is dit wel de meest verstorende factor.

[ Voor 10% gewijzigd door TweakGP op 24-02-2025 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
Kalibreren is bij de nieuwe tv's echt niet meer nodig.

Blijft allemaal persoonlijk, maar ISF kalibratie van een specialist tov een ISF kalibratie bij Saturn\MM is een groot verschil.
Sowieso pas na 200 branduren uitvoeren ivm het verloop de eerste 200 uur.

Het zal bij de top line schermen vast in de details zitten, maar met een vorige TV van mij een Philips 9000 serie, was het verschil behoorlijk. Diepere kleuren, beter balans, helderder, contrast etc, Ik vond het die €110 meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

TTLCrazy

Listen to Frankie

Unknown Alien schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:23:
[...]

Blijft allemaal persoonlijk, maar ISF kalibratie van een specialist tov een ISF kalibratie bij Saturn\MM is een groot verschil.
Sowieso pas na 200 branduren uitvoeren ivm het verloop de eerste 200 uur.

Het zal bij de top line schermen vast in de details zitten, maar met een vorige TV van mij een Philips 9000 serie, was het verschil behoorlijk. Diepere kleuren, beter balans, helderder, contrast etc, Ik vond het die €110 meer dan waard.
Een goeie kalibratie kan zeker heel veel uitmaken. Ik heb zelf destijds zo'n 20 jaar geleden nog de hele ISF cursus gedaan. Alleen nooit examen gedaan helaas. Het was toen wel veel meer nodig dan nu, tv's komen praktisch goed gekalibreerd uit de fabriek en zeker de topmodellen hebben zo weining afwijking dat het met het blote oog niet te zien is.

edit:Een ISF kalibratie bij Saturn/MM zal bijna zeker geen officiële kalibratie zijn. Zal meneer Silver van ISF niet zo blij mee zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door TTLCrazy op 24-02-2025 12:51 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Pagina: 1 ... 553 ... 562 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.