13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
Wat @TFX77 zegt en als dat niet werkt: factory reset tv. Bij mij gaf 1 hdmi poort storing (wegvallend beeld), maar bleef hardnekkig als laatstgebruikte poort starten bij het aanzetten van de TV. Na een reset was het verholpen. De poort was daarna ook weer te. gebruiken (G3)Kuhr89 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:27:
Gek euvel hier. Sinds ik m’n ziggo kastje de deur heb gewezen en nu tv kijk via de Odido app, denkt mijn PS5 telkens aan te moeten gaan zodra ik op de home knop druk.
Duidelijk in de instellingen gezet dat de tv moet opstarten met het home screen en niet mee recente invoer.
Ook dat mag niet baten. Als ik de YouTube app uit ga en gewoon op het homescreen kom, start m’n ps5 ook alweer op. Heeft iemand een oplossing?
Betreft een G2
do or do not, there is no try
Kan aan een handshake liggen, maar m’n oude Sony tv van 2015 had hier geen problemen mee. Nu maar via een optische kabel (alleen dan weer vertraging in de DD geluid) nee de g2 is niet foutloos.
Ik ga het dit weekend eens uitproberen, thanks!
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
't Is een merkwaardige implementatie in ieder geval. Volume control over CEC heb ik in het verleden wel eens aan de praat gehad maar nu met geen mogelijkheid meer.
Zoekend op dit probleem zie ik veel mensen die dit issue ook hebben met de PrimeVideo app op een LG toestel, maar geen werkende oplossing krijgen. Wel allerlei suggesties om de app opnieuw te installeren en de TV naar fabrieksinstellingen te zetten. Dat heb ik allemaal gedaan maar het probleem blijft.
Het lijkt geen netwerkprobleem te zijn want telefoon, PS5 en PC op hetzelfde subnet spelen wel gewoon video af van PrimeVideo. Daarnaast werken de apps voor Netflix, HBO, SkyShowtime en YouTube wel correct op de LG TV.
Omdat reclame en previews wel afspelen in PrimeVideo en de NPO app, zou het kunnen dat de Widevine DRM sleutel van mijn TV geblokkeerd is bij Amazon en NPO?
Werken de PrimeVideo en NPO apps op jullie LG TVs wel?
[ Voor 5% gewijzigd door ari3 op 18-01-2025 03:01 ]
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Is dit toegevoegd met een update of wat deze altijd al beschikbaar bij DV? Ik kon hem altijd wel selecteren bij non-DV materiaal
[ Voor 20% gewijzigd door DutchOwnage op 18-01-2025 10:21 ]
Samenspel met de andere apps die je noemt is een beetje vreemd. Maar de NPO app is een heel probleem op zich en heeft dan ook een eigen topic waar het ook gaat over smart TV implementaties.ari3 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 02:55:
Ik heb veel issues met mijn LG C1 met de PrimeVideo app en NPO app. Geen enkele titel kan bekeken worden. Deze apps tonen wel thumbnails en streamen wel reclame en previews, maar bij de gekozen stream blijft zwart.
Zoekend op dit probleem zie ik veel mensen die dit issue ook hebben met de PrimeVideo app op een LG toestel, maar geen werkende oplossing krijgen. Wel allerlei suggesties om de app opnieuw te installeren en de TV naar fabrieksinstellingen te zetten. Dat heb ik allemaal gedaan maar het probleem blijft.
Het lijkt geen netwerkprobleem te zijn want telefoon, PS5 en PC op hetzelfde subnet spelen wel gewoon video af van PrimeVideo. Daarnaast werken de apps voor Netflix, HBO, SkyShowtime en YouTube wel correct op de LG TV.
Omdat reclame en previews wel afspelen in PrimeVideo en de NPO app, zou het kunnen dat de Widevine DRM sleutel van mijn TV geblokkeerd is bij Amazon en NPO?
[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus]
Verwachtingsmanagement: hier worden voornamelijk problemen genoemd en niet opgelost, maar er zit (zat?) een user uit het development team in die vrij actief is. Misschien heb je er wat aan.
Jep. Is inderdaad bij de webos 24 update toegevoegd. Vind het een mooie toevoeging en heb het nu standaard aan bij DV.Deruxian schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:47:
Ik bekeek gister een UHD schijfje met Dolby Vision op de G2 en zag opeens dat er een “Filmmaker mode” beschikbaar was?
Is dit toegevoegd met een update of wat deze altijd al beschikbaar bij DV? Ik kon hem altijd wel selecteren bij non-DV materiaal
En waar is een icon voor live tv??
Toevallig gister LOTR two towers bekeken waar het dus opviel. Omgeving moet wel echt donker zijn anders is hij wel wat te donker. Maar wellicht als ik direct gestart was ineens niet opgevallen.. pMaar goed, films zijn natuurlijk eigenlijk allemaal gemaakt om in het donker te bekijken;)Zawaponga schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:22:
[...]
Jep. Is inderdaad bij de webos 24 update toegevoegd. Vind het een mooie toevoeging en heb het nu standaard aan bij DV.
[ Voor 6% gewijzigd door Deruxian op 18-01-2025 23:44 ]
Ja, geen problemen op mijn LG C2, webOS24 en nieuwste app versies. Heb je toevallig een adblocking DNS server of Pi-hole? Dat wil nog weleens voor problemen zorgen.ari3 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 02:55:
Ik heb veel issues met mijn LG C1 met de PrimeVideo app en NPO app. Geen enkele titel kan bekeken worden. Deze apps tonen wel thumbnails en streamen wel reclame en previews, maar bij de gekozen stream blijft zwart.
Is het bevestigingsbeugel ook geschikt voor de C4?
Ik lees alleen C2/C3 en 55" 65" 77"
Ik wil de TV graag aan een draaibeugel hangen met daaronder de soundbar.
De DSC9S zou perfect zijn met het beugel ter vervanging van de voet.
Maar het is mij onduidelijk of deze combinatie mogelijk is.
Alvast bedankt!
Gewoon bij LG toch?Farabi schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:59:
Ik kan niet vinden hoe ik mijn wachtwoord (4-cijferige pincode) kan veranderen op mijn G4. Iemand?
Result 1 op google:
https://www.lgtvremoteapp.com/lg-tv-pin-code/
Result 2 op google:
https://www.lg.com/levant...CT20158005-20153217275329
[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 20-01-2025 11:15 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik zie een oude webos layout. Daar kon ik het makkelijk vinden. Ik ga eens opnieuw proberen met je 1e link. Maar de optie lijkt echt niet te zitten in het menu.YakuzA schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:14:
[...]
Gewoon bij LG toch?
Result 1 op google:
https://www.lgtvremoteapp.com/lg-tv-pin-code/
Result 2 op google:
https://www.lg.com/levant...CT20158005-20153217275329
Zie het idd.Farabi schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:38:
[...]
Ik zie een oude webos layout. Daar kon ik het makkelijk vinden. Ik ga eens opnieuw proberen met je 1e link. Maar de optie lijkt echt niet te zitten in het menu.
Als je G4 toevoegt aan de zoekquery schiet het ook niet op, dan krijg je allemaal results voor het 2014 model
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik heb mijn oog laten vallen op de 48G5 die nog uit moet gaan komen, hij is immers net aangekondigd op de CES.
Iemand enig idee wanneer deze dan ook daadwerkelijk in NL uit zou kunnen komen?
Als ik kijk naar zijn voorgangers zijn die in maart/april uitgekomen maar ik hoor en lees om mij heen dat ze dit jaar pas rond mei/juni uit gaan komen.
Hoop dat iemand hier en helder antwoord op heeft.
Qua glazenbol voorspellingen kun je inderdaad het beste uitgaan van resultaten uit het verleden.Thijs2012 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:44:
Goedemiddag allen,
Ik heb mijn oog laten vallen op de 48G5 die nog uit moet gaan komen, hij is immers net aangekondigd op de CES.
Iemand enig idee wanneer deze dan ook daadwerkelijk in NL uit zou kunnen komen?
Als ik kijk naar zijn voorgangers zijn die in maart/april uitgekomen maar ik hoor en lees om mij heen dat ze dit jaar pas rond mei/juni uit gaan komen.
Hoop dat iemand hier en helder antwoord op heeft.
De G4 was in de eerste week van april te bestellen.
Als je hem echt op dag 1 in huis wil zou ik vanaf medio maart eens wat winkels bellen als ik jou was.
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-01-2025 15:07 ]
Ik heb een LG OLED55C16LA en die hangt momenteel bij mij thuis aan de muur. Nou ga ik binnenkort intrekken bij mijn vriendin en de tv gaat mee maar kan daar niet aan de muur maar moet op het tv meubel komen.
Ik was benieuwd of iemand toevallig nog de voet komt die bij deze tv komt?
Of heeft iemand misschien aanraders voor een Vesa standaard? De tv heeft Vesa 300x200
Ik heb wel even rondgekeken maar er is weinig keus en de ontwerpen geven me weinig vertrouwen.
Ben je er al achter wat je precies moet aanzetten om die notificaties te voorkomen?ChrisSmoKe schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 23:37:
Webos van de laatste jaar brengt vooralsnog veel irritatie! Moet sommige AI functies wel aanzetten want uitzetten is geen optie meer want dan krijg je om de zoveel tijd een notificatie over acceptatie van voorwaarden.
Word er helemaal gek van.
Ook elke keer als ik de tv-gids open (ik gebruik de Ziggo CI module) krijg ik weer de vraag om mn postcode in te voeren..
Lg linkt zelf door naar 3 sites die reserve onderdelen leveren.bink750 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:01:
Hallo,
Ik heb een LG OLED55C16LA en die hangt momenteel bij mij thuis aan de muur. Nou ga ik binnenkort intrekken bij mijn vriendin en de tv gaat mee maar kan daar niet aan de muur maar moet op het tv meubel komen.
Ik was benieuwd of iemand toevallig nog de voet komt die bij deze tv komt?
Of heeft iemand misschien aanraders voor een Vesa standaard? De tv heeft Vesa 300x200
Ik heb wel even rondgekeken maar er is weinig keus en de ontwerpen geven me weinig vertrouwen.
Had laatst een nieuwe afstandsbediening nodig omdat die verstopt was door 1 van de kinderen.
Deze voet lijkt sowieso te passen.
https://fixpart.nl/produc...oet-televisie?apl=3654142
Iemand ervaring met een goede afstandsbediening?
Ik las vandaag op Reddit dat er in India nu firmware 23.20.54 circuleert waar LG de vuurwerk screensaver weer heeft toegevoegd naar aanleiding van klachten van gebruikers.AntraXxX schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:27:
[...]
Klopt niet: vuurwerk heb ik vanaf het begin op mijn 77C3 gehad mét internetkabel d'r aan.
Sinds de WebOS24 update van laatst heb ik überhaupt geen screensaver meer ná 3 minuten. Lees op internet ook dat men hier last van heeft, hoop dat zoiets toch snel weer terugkomt...
Zal dus over een tijdje ook wel naar Nederland worden uitgerold.
Als je de pointer wilt kunnen blijven gebruiken dan moet je wel echt de juiste hebben. De remote van de GX werkt bijvoorbeeld wel gedeeltelijk met de G2, maar de pointer werkt niet.Piet400 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:38:
Ik heb een LG C1 tv uit 2021, die prima bevalt. Echter de afstandbediening (Magic Remote MR21GC) werkt niet echt lekker meer. Je moet de toetsen heel hard indrukken om ze te laten werken. Ik wil eigenlijk een andere kopen, maar ben benieuwd of er ook andere types afstandbedieningen als vervanging kunnen worden gebruikt.
Iemand ervaring met een goede afstandsbediening?
Voor zover ik weet zijn er geen andere merken waarbij dit wel werkt. Een universele remote zal wel gewoon werken voor de normale bediening.
Dan vul je toch een willekeurige postcode in of die van aan de andere kant van het durpCyBeRSPiN schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:08:
[...]
Ben je er al achter wat je precies moet aanzetten om die notificaties te voorkomen?
Word er helemaal gek van.
Ook elke keer als ik de tv-gids open (ik gebruik de Ziggo CI module) krijg ik weer de vraag om mn postcode in te voeren..
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Het gaat me er om dat ze de indruk wekken dat extra data verzamelen optioneel is, en dat bepaalde functies dan niet of minder goed werken, maar het komt over als verplicht.winwiz schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:14:
[...]
Dan vul je toch een willekeurige postcode in of die van aan de andere kant van het durp
Lijkt sowieso wel iets vreemds aan de hand dat dit alleen maar een handvol gebruikers treft (of niemand heeft verder moeite met het verzamelen en doorverkoop van kijkgedrag door LG, kan ook), misschien maar eens een complete fabrieksreset doen..
Ja, bij de uitgebreidere AI instellingen kan je “Hey LG” uitzetten. Daarna geen last meer van notificatie..CyBeRSPiN schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:08:
[...]
Ben je er al achter wat je precies moet aanzetten om die notificaties te voorkomen?
Aha! Die ben ik nog niet tegengekomen. Had al een vermoeden dat de microfoon dus de hele tijd open stond, dat is dus om te luisteren naar dat commando..ChrisSmoKe schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 16:44:
[...]
Ja, bij de uitgebreidere AI instellingen kan je “Hey LG” uitzetten. Daarna geen last meer van notificatie..
Maar door een review van Tweakers over de Sony Bravia 8, zijn we toch gaan twijfelen. Nu heb ik ook al een tijdje de uitvoering: LG OLED evo G4 55" Zwart op mijn lijstje staan, dus is even mijn vraag wat jullie aanraden uit ervaringen?
Het lijkt erop dat de LG Evo G4 op veel vlakken wint van de Sony Bravia 8, maar weer niet geleverd word met een poot.... waarvoor je weer €120 extra moet neerleggen *zucht*
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het lijkt erop dat ik er nu eindelijk ook vanaf ben!ChrisSmoKe schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 16:44:
[...]
Ja, bij de uitgebreidere AI instellingen kan je “Hey LG” uitzetten. Daarna geen last meer van notificatie..
Heb eerst de voorwaarden moeten accepteren om bij de spraakherkenningsinstellingen te komen, vervolgens “Hi, LG” uitgezet, en dan de gebruiksvoorwaarden (kijkgedrag en spraakherkenning) weer ingetrokken. Hele dag geen popup gehad, dus ben hoopvol
Dat zou geweldig zijn ga ik vanavond ook direct uitproberen.CyBeRSPiN schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:25:
[...]
Het lijkt erop dat ik er nu eindelijk ook vanaf ben!
Heb eerst de voorwaarden moeten accepteren om bij de spraakherkenningsinstellingen te komen, vervolgens “Hi, LG” uitgezet, en dan de gebruiksvoorwaarden (kijkgedrag en spraakherkenning) weer ingetrokken. Hele dag geen popup gehad, dus ben hoopvol
@Wingie Gefeliciteerd met je verjaardag
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De 65G4 is van €3400,- naar €1800,- gegaan. beste aanbiedingsprijs is ook €1800,-.
Ik ga zelf denk ik komende weken de knoop doorhakken.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Dan ga je toch zelf even wat prijzen opvragen.... of is het makkelijker als iemand anders het werk doet :-).TTLCrazy schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:34:
Lijkt mij dat er nu nog wel aanbiedingen zijn te halen.
Ik vraag niet naar prijzen, die zijn wel aardig uitgekristalliseerd nu. Het is still daar sinds 19 Januari terwijl er normaal elke dag wel wat posts waren. Maar het zal wel weer op gang komen.TweakGP schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:47:
[...]
Dan ga je toch zelf even wat prijzen opvragen.... of is het makkelijker als iemand anders het werk doet :-).
Mag ik vragen waar je de aanbieding voor 1800 euro gezien hebt ? Net bij Hello tv een aanbod van 1939 gehad . Terwijl meerdere shops al onder de 1900 zitten momenteel.TTLCrazy schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:34:
Hmm, weinig mensen in het aanbiedingstopic, zit iedereen te wachten op de nieuwe tv's ? Lijkt mij dat er nu nog wel aanbiedingen zijn te halen. Ik zit zelf te azen op een 65 of 77 inch G4. Als ik zie dat de 77G4 in het begin €4700,- was en uiteindelijk rond de €3000,- uitkomt op de pricewatch dan zie je mij niet zo snel een nieuw model kopen. Daarbij ook in gedachte nemend dat die €3000,- niet eens een aanbieding is. De laagste aanbieding die zo snel kan vinden is €2700,- inclusief cashback.
De 65G4 is van €3400,- naar €1800,- gegaan. beste aanbiedingsprijs is ook €1800,-.
Ik ga zelf denk ik komende weken de knoop doorhakken.
kingfriko
Het was een tijdelijke aanbieding..... kijk nu maar eens wat je krijgt als je 'm in je winkelwagen hebt staan.ramrodwillem schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:44:
De 55" , G4 zou volgens de pricewatch €1227 zijn bij Smits, klopt niets van, prijs is €1899.
En je weet vast wel dat de pricewatch voor LG's niet de bodemprijs weergeeft. Maar deze discussie over prijzen en aanbiedingen hoort hier verder helemaal niet thuis.
[ Voor 13% gewijzigd door TweakGP op 29-01-2025 12:34 ]
Ik ben namelijk aan het twijfelen tussen de:
LG Soundbar DS90TR
LG Soundbar DS95TR
Samsung q990d
Ik heb nu een losse versterker van onkyo met warfdale boxen. Maar het zijn vooral de boxen die lomp groot en niet praktisch zijn in de woonkamer.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Dat was de laagste prijs, waarschijnlijk een aanbieding, maar heeft ook zo goedkoop in de pricewatch gestaan.kingfriko schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:55:
[...]
Mag ik vragen waar je de aanbieding voor 1800 euro gezien hebt ? Net bij Hello tv een aanbod van 1939 gehad . Terwijl meerdere shops al onder de 1900 zitten momenteel.
Wow Orchestra en Q Symphony zijn beide eerder marketing dan een daadwerkelijke toevoeging, enige voordeel van een LG Soundbar i.c.m. LG TV is dat de soundbar zo is ontworpen dat je het op je TV voet kunt zetten.kromme schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:56:
Is er iemand die me kan overtuigen van een LG soundbar icm een LG oled tv. Ik heb zelf de C3, lees vanalles over LG Wow Orchestra maar werkt dat nu zoveel beter. Heeft dit meerwaarde?
LG Soundbar DS90TR
LG Soundbar DS95TR
Samsung q990d
Ik heb nu een losse versterker van onkyo met warfdale boxen. Maar het zijn vooral de boxen die lomp groot en niet praktisch zijn in de woonkamer.
De Q990D biedt een over all betere performance, daarnaast loopt er momenteel een cashback actie op het Benelux model.
Ik gebruik wow nooit, want dan gaan de (mindere) tv speakers mee doen, verder erg tevreden met de combinatie G3+DS95QR.kromme schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:56:
Is er iemand die me kan overtuigen van een LG soundbar icm een LG oled tv. Ik heb zelf de C3, lees vanalles over LG Wow Orchestra maar werkt dat nu zoveel beter. Heeft dit meerwaarde?
LG Soundbar DS90TR
LG Soundbar DS95TR
Samsung q990d
Hoe is het afgelopen? Ik sta voor dezelfde keuze.SantinoNL schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:49:
We hebben uiteindelijk besloten om toch voor de C4 te gaan. Scheelt toch 100 euro en in principe zou de tv in alles net wat beter moeten zijn, al zit er niet zo heel veel verschil tussen de C3 en C4. Mocht de tv een groene tint hebben, dan sturen we hem terug en gaat ze alsnog voor de C3.
Bij het afhalen wel gelukkig het totaalservice pakket erbij genomen, dus ik hoop dat er ook op zondag dingen geregeld kunnen worden. Anders maar weer inpakken en omruilen.
Ik wilde deze TV mede vanwege het weg kunnen werken van externe kastjes. Geen Apple TV (vooral voor AirPlay gebruikt) en geen aparte Google Chromecast, voor alle streaming diensten en Google Fotos, meer. Daarnaast keek ik er naar uit eindelijk een keer een bluetooth headset aan te kunnen sluiten.
Nu loop ik tegen volgende aan:
1. Ik zie geen foto als ik deze cast via Google Foto's app. Ik kan koppelen maar zie alleen zwart scherm. Via Airplay direct vanuit Apple Foto app werkt overigens wel. Maar ik wil albums van Google Foto's kunnen bekijken.
2. Het lukt me niet om Bluetooth headset te koppelen en daarna ook wat erdoor te horen. Snap ook niet waar ik moet zijn in de menus. Geloof dat ik ergens bij toegankelijkheid zat maar kan het nu niet meer vinden. Het is me een keer gelukt een headset te koppelen, en kreeg ook de terugkoppeling op het scherm, maar vervolgens hoorde ik niets.
Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.
Dat komt allemaal doordat HDMI-CEC een heel mooi idee was dat helemaal verkeerd is uitgevoerd uiteindelijk...doltishDuke schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:14:
Ik krijg hier sommige HDMI-CEC issues wel eens weg door alle HDMI kabels los te halen, alles even aan en weer uit, en dan opnieuw aan te sluiten.
't Is een merkwaardige implementatie in ieder geval. Volume control over CEC heb ik in het verleden wel eens aan de praat gehad maar nu met geen mogelijkheid meer.
Het enige apparaat dat ik ken dat het een heel klein beetje heeft verbeterd is de Nvidia Shield TV dankzij wat extra opties in hun Android TV versie
Hopelijk wordt er ooit iemand wakker in dat hele HDMI standaarden gedoe en maken ze iets dat net zo ideaal werkt als een Logitech Harmony Remote altijd deed...
Ik heb onlangs toevallig dit gepost : nero355 in "[Pi-Hole] Ervaringen & discussie"CyBeRSPiN schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:25:
Het lijkt erop dat ik er nu eindelijk ook vanaf ben!
Heb eerst de voorwaarden moeten accepteren om bij de spraakherkenningsinstellingen te komen, vervolgens “Hi, LG” uitgezet, en dan de gebruiksvoorwaarden (kijkgedrag en spraakherkenning) weer ingetrokken.
Hele dag geen popup gehad, dus ben hoopvol
Kijk effe of je er wat aan hebt
Je moet gewoon bij de Speaker/Geluid instellingen Bluetooth selecteren en dat zou het dan moeten zijnArthurDent2002 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 10:41:
Het lukt me niet om Bluetooth headset te koppelen en daarna ook wat erdoor te horen.
Snap ook niet waar ik moet zijn in de menus.
Zeg maar hier : https://external-content....d4357bcf78d747&ipo=images
Maar dan een stuk erboven effe alles bekijken en Bluetooth selecteren
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Wanneer ik van mkv naar MP4 moet overzetten met wmb behoud van absolute top video dolby vision data kwaliteit klopt deze FFmpeg commando dan;
ffmpeg -i input.mkv -c copy -strict unofficial output2.mp4
Media info geeft iig wel dolby vision aan, is het dan ook klaar? , 1 op 1 kopie van de bron met behoud van alle mogelijke Dolby Vision dingetjes
Ik ben nieuw in deze 4-tak van video, net een 2ekans LG CX kunnen bekomen.
Zijn er betere FFmpeg commando's, in deze convert mogelijkheden?
De commando's zijn ruim te vinden op google maar het duizelt mij een beetje van wat er allemaal als eis of aanpassing wordt gevraagd. Deze ook geprobeert -vcodec copy -acodec zou 1 op 1 kopie, maar geen DV in media info, alleen SMPTE ST 2086, HDR10 compatible
Mijn wensen.
Audio gewoon basic, geen surround, bar etc aanwezig, grootte bestand maakt niet uit.
De transcode tijd wel van invloed, en zeker wel de beste (afhankelijk van de bron) MP4 beeld kwaliteit op een oled tv en bruikbaar op de CX webos mediaplayer - NAS
Ben benieuwd naar jullie reacties,
[ Voor 9% gewijzigd door roycerolls op 04-02-2025 17:36 ]
Het bovenstaande commando neemt alle inhoud onbewerkt over en doet daar alleen een andere verpakking om heen. Geen bewerking van de inhoud betekent ook geen kwaliteitsverlies en geen tijdsverlies.roycerolls schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 17:08:
Jullie zijn experts, zoek me helemaal in de ronde maar vraagje;
Wanneer ik van mkv naar MP4 moet overzetten met behoud van absolute top video dolby vision data kwalitijd klopt dit FFmpeg commando dan;
ffmpeg -i input.mkv -c copy -strict unofficial output2.mp4
Media info geeft iig wel dolby vision aan, is het dan ook klaar? , 1 op 1 kopie van de bron met behoud van alle mogelijke Dolby Vision.
Ik ben nieuw in deze 4-tak van video, net een 2ekans LG CX kunnen bekomen.
Zijn er betere FFmpeg commando's, in deze convert mogelijkheden?
De commando's zijn ruim te vinden op google maar het duizelt mij een beetje van wat er allemaal als eis of aanpassing wordt gevraagd.
Mijn wensen.
Audio gewoon basic, geen surround, bar etc aanwezig, grootte bestand maakt niet uit.
De transcode tijd wel van invloed, en zeker wel de beste (afhankelijk van de bron) MP4 beeld kwaliteit op een oled tv.
Ben benieuwd naar jullie reacties,
Dus ja, het is het meest platte commando wat je kunt gebruiken om .mkv om te zetten naar .mp4.
Zou overigens zomaar kunnen dat je "-strict unofficial" weg mag laten omdat je toch alleen maar data kopieert naar een andere containertype en niet bewerkt, maar het kan in principe geen kwaad. Dus waarom zou je het risico lopen dat hij ergens over struikelt.
Ik had dat deze week nog op mijn G2 bij VTM Go en Spotify, maar beide apps had ik al een week of langer niet gebruikt dus dacht dat het daar wel door zou komen.olafmol schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 17:27:
Laatst was ik op mijn LG C2 ineens bij veel apps (bv Plex, Ziggo, Canal+), maar niet bij alle, vanzelf uitgelogd, en moest opnieuw inloggen. Dit zonder firmware of app update. Iemand dit eerder tegengekomen, en enig idee wat eraan te doen is?
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Heb ook gehad.olafmol schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 17:27:
Laatst was ik op mijn LG C2 ineens bij veel apps (bv Plex, Ziggo, Canal+), maar niet bij alle, vanzelf uitgelogd, en moest opnieuw inloggen. Dit zonder firmware of app update. Iemand dit eerder tegengekomen, en enig idee wat eraan te doen is?
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Dank je wel, dan kunnen we met een gerust hart gaan genieten, al zie ik het verschil niet echtMirx_NL schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 17:39:
[...]
Dus ja, het is het meest platte commando wat je kunt gebruiken om .mkv om te zetten naar .mp4.
Ben 2 weken geleden van plasma HD na oled UHD gegaan en het was al wouw..gaaf..niet normaal mooi.. echt genieten met film kijken. Eerst de ene bron toen de andere, daarna wat is HDR 10, 10+ Dolby Vision, hoe meer Gb hoe beter, etc etc
En toen begon ik te lezen over hoe en wat betreffende HDR en/of DoVI, de laatste is zeker top of de bill, maar om het verschil te zien is lastig
Als het goed is zie je bij het aanzetten rechtboven het Dolby Vision logoroycerolls schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:12:
[...]
Dank je wel, dan kunnen we met een gerust hart gaan genieten, al zie ik het verschil niet echt.
Ik laat het gewoon lekker terugvallen op hdr. Zie ook weinig verschil en gemaakt dient de mens.
Mijn c1. Ik zou graag hebben dat die veel eerder vanzelf uitschakelt als er geen activiteit is.
Het komt nog wel eens voor dat iemand in huis houden hiero vergeet de tv uit te zetten. Als ik dan uren later thuis kom zie ik de screensaver zijn ding doen.
Ik kom er nu zelf niet uit en zie dat het pas na 4 uur is in de settings en kan niet vinden hoe dit sneller te laten zijn.
Thanks
Daar valt mijn oude 55C7 van zon 6-7 jaar oud inmiddels een beetje in het niets. Dus die wil ik in de wand aan onze woonkeuken monteren.
Tijd om dus eens te kijken naar een nieuwe OLED en dus gelijk een maatje groter te gaan.
Dat zou dan 65 of 77 inch zijn. Waarbij ik zelf heb gekeken naar een TV van plusminus 2000 euro.
Daarvoor kan ik dus een 65G4 kopen of de 77C4 bijv.
Nu weet ik dat de G4 een MLA scherm is en dat brightness hoger zal zijn, maar los van dat denk ik dat een C4 ook al een flinke upgrade qua boost in helderheid geeft t.o.v. de oudere C7. Dus dan zal je al snel zeggen dat 77C4 een mooiere upgrade is omdat je dan ook de extra inches meepakt.
Echter zat ik ook even te kijken naar het gewicht i.v.m. de wens om de TV aan de muur te hangen.
En daar viel me op dat De 65 inch G4 zwaarder zou zijn dan de 77C4 (volgens de specs van de site dan) dat lijkt me wat vreemd. ZIt er in de G4 dan nog wat anders waardoor bijv bouwkwaliteit ook beter zou zijn dan een C4 bijv?
/f/image/bdVqG6IsRjbwwWssj0EneyST.png?f=fotoalbum_large)
Kan ik die gebruiken voor mijn hoortoestellen op een zodanige manier dat het geluid van de HDMI-CEC wel doorgaat zodat mijn huisgenoten via de Denon het geluid tot zich krijgen?
Dan kan ik hopelijk de geluiden van alle aangesloten apparaten naar mijn hoortoestellen streamen.
Just flip the bits when you are negative...
Eens en klopt.Mirx_NL schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:57:
[...]
Als het goed is zie je bij het aanzetten rechtboven het Dolby Vision logo
Nu alleen toch nog wel 1 dingetje
Maar nu zijn de ondertitelingen niet mee gecodeerd met FFmpeg, waarschijnlijk een extra commando toevoegen?
Of moet ik het op een andere manier doen met een stukje liefst GUI software?
Ik heb ook al geprobeerd om de srt file met exact dezelfde naam als video file / daarna srt omgezet in txt werkt ook niet.
Dit alles deed het allemaal wel bij de "fallback" HDR -DoVi Video's die ik tot nu toe heb gezien, dan wel in MKV container offcourso.
Daar ben ik van op de hoogte, maar dan nog zal me dat verbazen dat de 65 inch daardoor ten opzichte van de fysiek grotere 77 inch, het meeste gewicht moet behelzen, puur door dat MLA laag dat er tussen zit.Barfman schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:43:
De G4 heeft een MLA scherm en een koelplaat aan de achterkant
Koelplaat zou wel voor gewicht kunnen zorgen wellicht.
Je gaf eerder aan dat je een nas hebt en de mediaplayer van WebOS wil gebruiken. Aangezien je een NAS hebt; Jellyfin of plex geen optie? Dan hoef je er namelijk niks aan te doen.roycerolls schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:16:
[...]
Eens en klopt.
Nu alleen toch nog wel 1 dingetje, ondertiteling werkend krijgen met deze dolby vision MP4 filmpjes. Vroeger deed ik dat graag met mkvmerge-toolnix , mkv cleaver en indien nodig van te voren subtitle edit PGS>srt etc.
Maar nu zijn de ondertitelingen niet mee gecodeerd met FFmpeg, waarschijnlijk een extra commando toevoegen?
Of moet ik het op een andere manier doen met een stukje liefst GUI software?
Ik heb ook al geprobeerd om de srt file met exact dezelfde naam als video file / daarna srt omgezet in txt werkt ook niet.
Dit alles deed het allemaal wel bij de "fallback" HDR -DoVi Video's die ik tot nu toe heb gezien, dan wel in MKV container offcourso.
Mijn kijkafstand tot de tv is ook zo'n 5 meter. Vorig jaar werd mij aanbevolen om voor de G3 77 inch te gaan. Deze hangt aan de muur. In het begin lijkt het best groot, maar tot nu totaal geen spijt gehad van de grootte!Downstar2 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:02:
Inmiddels verhuist naar een nieuwe woning. Daar zitten we zon 5 a 6 meter van de TV af.
Daar valt mijn oude 55C7 van zon 6-7 jaar oud inmiddels een beetje in het niets. Dus die wil ik in de wand aan onze woonkeuken monteren.
Tijd om dus eens te kijken naar een nieuwe OLED en dus gelijk een maatje groter te gaan.
Dat zou dan 65 of 77 inch zijn. Waarbij ik zelf heb gekeken naar een TV van plusminus 2000 euro.
Nu weet ik dat de G4 een MLA scherm is en dat brightness hoger zal zijn, maar los van dat denk ik dat een C4 ook al een flinke upgrade qua boost in helderheid geeft t.o.v. de oudere C7. Dus dan zal je al snel zeggen dat 77C4 een mooiere upgrade is omdat je dan ook de extra inches meepakt.
Echter zat ik ook even te kijken naar het gewicht i.v.m. de wens om de TV aan de muur te hangen.
En daar viel me op dat De 65 inch G4 zwaarder zou zijn dan de 77C4 (volgens de specs van de site dan) dat lijkt me wat vreemd. ZIt er in de G4 dan nog wat anders waardoor bijv bouwkwaliteit ook beter zou zijn dan een C4 bijv?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ga eens naar een winkel waar ze beide tv's hebben en ga op 5-6 meter afstand staan.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Sowieso minimaal 77" nemen.Downstar2 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:02:
Inmiddels verhuist naar een nieuwe woning. Daar zitten we zon 5 a 6 meter van de TV af.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dit commando schijnt te werken, krijg wel error meldingen zie daar onder, maar de film en subs en DoVi doen het.. apart toch?roycerolls schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:16:
[...]
ffmpeg -i input.mkv -i output2.srt -c copy -strict unofficial -c:s mov_text infinity2.mp4
stukje vd herhalende Errors
[srt @ 000001fe9a595880] Invalid UTF-8 in decoded subtitles text; maybe missing -sub_charenc option
[sist#1:0/subrip @ 000001fe9a5b0080] [dec:srt @ 000001fe9a593300] Error decoding subtitles: Invalid data found when processing input
Mp4 support voor subtitles is niet je van het.roycerolls schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:33:
[...]
Dit commando schijnt te werken, krijg wel error meldingen zie daar onder, maar de film en subs en DoVi doen het.. apart toch?
Je zou nog eens kunnen proberen de sub door een subtitle editor te halen. Die hebben meestal wel een functie om UTF fouten te fixen.
Probeer je een externe .srt in de native player, of probeer je het via plex of iets dergelijks?
Liever groter, helaas wordt het prijs verschil dan immens groot. 100” zou mooi zijn.
Lees inderdaad wat over het niet juh van het zijn qua mp4 en subs.
Native player
Bij voorkeur gewoon zo via de nas en zonder een plex.
Daarom zei ik ook “minimaal” als hij twijfelt tussen 65” en 77”.Drials schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:34:
[...]
Liever groter, helaas wordt het prijs verschil dan immens groot. 100” zou mooi zijn.
77” G4 op 2.5m kijkafstand voor referentie.
![]() | ![]() |
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dolby Vision:
- Waarom kan LG alleen DV in MP4 container afspelen?
- Geen support voor DV Profile 7, alleen voor 5 & 8.
- DV Profile 8 in mkv container resulteert in fallback naar HDR10.
Ik lees dat Jellyfin sinds kort een ingebouwde Remuxer heeft voor mkv > mp4. Dit maakt DV zonder transcoding mogelijk, maar dit heeft impact op HD audio.
Als ik het goed begrijp zijn er maar 2 opties:
- DV van 'streaming niveau' met Profile 5 en dan remuxen naar mp4.
- DV van 'BluRay niveau' met Profile 8 remuxen naar mp4.
Hoe kan ik Dolby Vision in mkv afspelen zonder losse media speler?
Dolby Atmos:
- Geen support voor Dolby TrueHD audio vanuit 'intern TV' naar eARC passthrough voor soundbar.
- Atmos is alleen mogelijk met e-ac3 compressed audio (Dolby Digital Plus + Atmos).
MP4 container ondersteunt geen uncompressed TrueHD + Atmos, alleen compressed e-ac3 + Atmos.
En TrueHD Atmos converteren naar e-ac3 Atmos is niet mogelijk. Dus als de bron mkv TrueHD Atmos audio bevat dan raak je Atmos kwijt bij het remuxen naar mp4.
Hoe kan ik Dolby TrueHD + Atmos afspelen?
----
Edit:
Met Kodi (v21 Omega, sideloaded op webOS via dev mode) is het mogelijk om DV native in mkv af te spelen vanwege de ingebakken FFmpeg6.
Maar dan nog is de enige manier om Atmos te krijgen via Dolby Digital Plus e-ac3 compressed audio. Lossless TrueHD + Atmos is met geen mogelijkheid mogelijk:
https://emby.media/support/articles/LG-Why-not-Atmos.html
Hoezo is het zo lastig om een beetje fatsoenlijk zulke zaken af te spelen
[ Voor 14% gewijzigd door 737freak op 06-02-2025 00:54 ]
Tikje overdreven natuurlijk..... je TV heeft gewoon een mediaspeler die voor 99% van de mensen gewoon alles afspeelt. Het is een leuk extraatje.737freak schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 23:42:
Hoezo is het zo lastig om een beetje fatsoenlijk zulke zaken af te spelen
Wil je echt al je, illegale, content kunnen afspelen dan moet je gewoon een separate mediaspeler kopen. Zijn er genoeg. En als HD atmos streams belangrijk zijn dan heb je ook veel meer nodig dan zo'n simpel setje om het verschil te horen.
[ Voor 13% gewijzigd door TweakGP op 06-02-2025 11:42 ]
Zoals gezegd door @TweakGP , wil je zo specifiek dingen gaan afspelen zal je echt naar een dedicated mediaspeler moeten. Dit geld voor eigenlijk alle tv's.737freak schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 23:42:
[...]
Hoe kan ik Dolby Vision in mkv afspelen zonder losse media speler?
[...]
Hoe kan ik Dolby TrueHD + Atmos afspelen?
[...]
De tv ondersteund natuurlijk wel FEL, alleen de ingebouwde mediaspeler niet. Dat is wel een groot verschil.
Zover ik weet is er tot op heden geen mediaspeler die DoVi FEL zonder problemen ondersteund. Dat is iets waar je momenteel nog echt voor aan de bluray zou moeten.
En no offence op je set, als je tevreden bent houden zo!
Je hebt nog steeds objectbased audio en bespaart ook een stuk ruimte als je DD+ Atmos gebruikt ipv TrueHD Atmos
Conclusie zou moeten zijn, wil je het echt koop een dedicated mediaspeler. Anders ga je alleen maar gedoe krijgen. Een omweg om het toch te laten werken, gaat altijd stuk op het moment dat je er geen zin in hebt
[ Voor 15% gewijzigd door Savagegek op 06-02-2025 12:13 ]
er zijn ondertussen een aantal apparaten die dovi fel 7 en verder alle andere dovi profielen ondersteunen. een daarvan is de ugoos am6b+. je moet alleen wel Coreelec met een usbtje erop zetten. Daarna heb je de beste mediaspeler die er is. deze speelt dolby vision in alle videoformaten af. mkv,ts, mp4 noem maar op. je hebt hd-audiopassthrough, lossless audio en alle andere ondersteuningen die je maar kan bedenken.
Je kan overigens wel Fel 7 laten afspelen via de usb poort van je LG. daar heb je een tooltje voor. Je moet de bestanden onder andere naar TS of MP4 zetten. maar dat is allemaal koppijn. gewoon de ugoos kopen en je bent van het gezeik af
[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 06-02-2025 12:16 ]
Volgens mij is dat samen niet mogelijk. Optisch uit en bluetooth samen kan geloof ik wel, maar HDMI CEC en optisch tegelijk niet.PureYoung schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:20:
Ik overweeg om de LG OLED evo C4 42 aan te schaffen. Die heeft een TOSlink uitgang.
Kan ik die gebruiken voor mijn hoortoestellen op een zodanige manier dat het geluid van de HDMI-CEC wel doorgaat zodat mijn huisgenoten via de Denon het geluid tot zich krijgen?
Dan kan ik hopelijk de geluiden van alle aangesloten apparaten naar mijn hoortoestellen streamen.
Ik heb trouwens mijn soundbar optisch aangesloten omdat via HDMI-CEC het onmogelijk was om een bluetooth koptelefoon te laten werken. CEC zorgt voor een dominantie waar je niet omheen lijkt te komen in veel gevallen. Hier is veel over te vinden. Of dit ook geval is in combi met Denon, weet ik zelf niet.
Ik zou naar een tv zaak gaan en specifiek deze wens kenbaar maken. Dit om te voorkomen dat je een tv koopt die deze specifieke functionaliteit toch niet blijkt te hebben.
Ik vind het wel bijzonder dat je na het kopen van een nieuwe TV achter dit soort beperkingen komt, terwijl Dolby Vision en Dolby Atmos zonder verdere nuancering, details & asterisken onderdeel zijn van de specificaties.
Dan ga je er van uit dat het werkt en niet nog eens gecompliceerder is, waar je alleen achter komt door het lezen van posts op GoT en Reddit. Die mate van vooronderzoek gaat wel ver. Waarom staan zulke zaken niet vermeld?
-----
Helemaal eens. Maar m'n geripte Blu-Rays met native TrueHD Atmos gaan dus transcoden naar DD+ e-ac3 *zonder Atmos*. Dus ondanks dat je het verschil tussen DD+ en TrueHD niet hoort, raak je wel Atmos kwijt, tenzij je opnieuw ript met e-ac3 Atmos extract. Alles dient dus aan hele specifieke formats te voldoen waarbij er maar 2 opties zijn:Savagegek schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:04:
[...]
En no offence op je set, als je tevreden bent houden zo!Maar verschil tussen lossy en lossless formaten zal je niet horen op 99% van de soundbars dan zal je echt naar full range sets moeten gaan.
Je hebt nog steeds objectbased audio en bespaart ook een stuk ruimte als je DD+ Atmos gebruikt ipv TrueHD Atmos
- mkv container met DV & DD+ e-ac3 Atmos, afgespeeld met Kodi of Jellyfin met native on-the-fly remuxing naar mp4 met DV.
- mp4 container met DV & DD+ e-ac3 Atmos.
Dat maakt de opties wel erg beperkt...
----
Het is niet dat ik TrueHD nou zo belangrijk vind. Wat ik wel belangrijk vind is dat ik vanuit TrueHD Atmos niet het Atmos deel kwijtraak als deze naar DD+ e-ac3 gaat transcoden. TrueHD vs DD+ verschil ga ik inderdaad niet horen maar DD+ e-ac3 Atmos vs alleen DD+ e-ac3 wel.TweakGP schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:22:
[...]
En als HD atmos streams belangrijk zijn dan heb je ook veel meer nodig dan zo'n simpel setje om het verschil te horen.
[ Voor 14% gewijzigd door 737freak op 06-02-2025 13:23 ]
Ik begrijp je maar bij voorkeur gewoon via LG native mediaplayer is ook wel goed te doen naar mijn mening kost alleen wat extra inzet. De native mediaplayer, van mijn vorige tv panasonic ST50 (ook zogenaamd zo slecht), heeft het altijd prima gedaan.Harkelaar schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:44:
[...]
Je gaf eerder aan dat je een nas hebt en de mediaplayer van WebOS wil gebruiken. Aangezien je een NAS hebt; Jellyfin of plex geen optie? Dan hoef je er namelijk niks aan te doen.
Ik was toen der tijd in dubio om popcorn hour aan te schaffen, en nu lees je ook veel koop een shield, ugoos etc.
Het geen wat ik wil doet het nu meer dan prima met wat bijkomend uitzoekwerk, word je ook weer wijzer van, en ik denk mij geluk hierbij is dat ik alleen met video en subtitles te maken heb en niet met ook nog audio in alle formaten/passtrhough losless etc materie.
Volgens mijn zijn bij Plex ook de nodige kant tekeningen, en is Jellyfin de betere van de 2 media hosts. Wat zouden de voordelen daarvan zijn? Als ik 1 van deze installeer is alles opgelost of moet ik alsnog naar een shield, want uiteindelijk de hardware/software configuratiie vd nas en Lg worden door deze gebruikt toch?
[ Voor 14% gewijzigd door roycerolls op 06-02-2025 14:46 ]
Ja, om je illegale spullen af te willen spelen zonder verlies heb je gewoon een goede mediaspeler nodig :-).737freak schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:19:
Maar m'n geripte Blu-Rays met native TrueHD Atmos gaan dus transcoden naar DD+ e-ac3 *zonder Atmos*.
Anders werkt die originele BR in een speler natuurlijk ook gewoon.....
Ik wil niet met m'n BR disks stoeien, maar gewoon van NAS streamen met JellyfinTweakGP schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:10:
[...]
Ja, om je illegale spullen af te willen spelen zonder verlies heb je gewoon een goede mediaspeler nodig :-).
Anders werkt die originele BR in een speler natuurlijk ook gewoon.....
Nee, je wilt gewoon je gedownloade content afspelen :-).737freak schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:13:
[...]
Ik wil niet met m'n BR disks stoeien, maar gewoon van NAS streamen met Jellyfin
Ik kan niet ontkennen dat er daarnaast ook Linux ISO's in het spel zijnTweakGP schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:17:
[...]
Nee, je wilt gewoon je gedownloade content afspelen :-).
Uiteraard in de winkel bekeken op zijn 6 meter afstand. Dat is dan prima in zo'n winkel. Maar daar lijkt zelfs 77 inch soms klein als je iets verderop een 83 inch tv ziet bijv. HahaRobinNL schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:21:
[...]
Mijn kijkafstand tot de tv is ook zo'n 5 meter. Vorig jaar werd mij aanbevolen om voor de G3 77 inch te gaan. Deze hangt aan de muur. In het begin lijkt het best groot, maar tot nu totaal geen spijt gehad van de grootte!
Ga eens naar een winkel waar ze beide tv's hebben en ga op 5-6 meter afstand staan.
Thanks voor je referentie fotos.Rivanov schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:37:
[...]
Daarom zei ik ook “minimaal” als hij twijfelt tussen 65” en 77”.
77” G4 op 2.5m kijkafstand voor referentie.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik heb zelf ter referentie ook even wat afgeplakt op de muur met schilderstape om zo 77 en 65 inch te zien.
Kaders lopen tot buitenkant van de tape randen.
Heb voor het gemak even aangehouden dat ik een vogels beugel pak en uitgemeten wat op de huidige gaten in de muur (die ik bewust niet heb dicht gemaakt nog omdat ik dacht dat ik ze wellicht ook kon hergebruiken) de posities van de tv's zou zijn. Maar dan kom je toch op een te hoge positie wat mij betreft. Dus dat zal toch betekenen dat er nieuwe gaten moeten komen.
Wens is verder nog om er een zwevend tv meubel onder te plaatsen. Huidige tv meubel is meegenomen om tijdelijk toch mijn tv kwijt te kunnen.
Kom je hier een beetje op uit.
De muur is 217cm breed. De 77 inch oled is 171cm. Hou je dus aan beide kanten zon 23cm nog over. Dat kan mijn inziens nog net. En tv heel de muur zou bedenken is wat overkill.
Kijk niet naar de rest van de inrichting aub. Mijn plant lijkt de verhuizing in vrieskou niet te hebben overleefd.
:strip_exif()/f/image/AmQBjUZwR3dBZpiZSZs8wY3w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uUlyGNJf8PzylRbAVG71VAoK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cAxLpsVaijiK8zFuoIjYvtIy.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn LG OLED55C7 valt in de ruimte wat mij betreft iets in het niets zoals te zien is:
Een tv te hoog ophangen kan voor nekklachten zorgen (niet iedereen heeft hier last van), mijn 77"hangt iets van 75cm boven de grond.
Op die afstand zal dat weinig uitmaken denk ik. Verder ben ikzelf ook meer fan om de tv wat hoger te hangen. Ik lig dikwijls wat onderuit in de zetel en dan is een tv die wat hoger hangt net beter voor de nek vind ik persoonlijk.Xqlus1ve schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:49:
@Downstar2 Komt je TV nog een stuk lager te hangen, het oogt zo hoog geplaatst?
Een tv te hoog ophangen kan voor nekklachten zorgen (niet iedereen heeft hier last van), mijn 77"hangt iets van 75cm boven de grond.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 09-11 21:57
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Tape op de muur hangt veel te hoog inderdaad.Xqlus1ve schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:49:
@Downstar2 Komt je TV nog een stuk lager te hangen, het oogt zo hoog geplaatst?
Lijkt nu net of daar een schilderij moet komen te hangen.
Heb voor het gemak even aangehouden dat ik een vogels beugel pak en uitgemeten wat op de huidige gaten in de muur (die ik bewust niet heb dicht gemaakt nog omdat ik dacht dat ik ze wellicht ook kon hergebruiken) de posities van de tv's zou zijn. Maar dan kom je toch op een te hoge positie wat mij betreft. Dus dat zal toch betekenen dat er nieuwe gaten moeten komen.
Dus ja de TV zal uiteindelijk lager komen te hangen, maar vluchtig even de afmetingen geplakt van 65 en 77 inch om een beetje beeld te hebben hoe dit op de muur zou uitpakken op basis van huidige gaten.
Los van de hoogte, is 77 inch toch gewoon passend op deze muur met aan beide kanten nog dus +-23cm over? of hoe kijken jullie hier tegen aan?
77 inch! Ziet er gewoon beter uit. Als je twijfelt wordt (vrijwel) altijd aangeraden om voor de grotere optie te kiezen. Je went er toch wel aan. Stel je zou de 65" kiezen en je zou spijt hebben, dan zit je naar je kleine tv te kijken.Downstar2 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:30:
Gaf zelf uiteraard ook al aan dat ik het te hoog vind in de oorspronkelijke post:
Dus ja de TV zal uiteindelijk lager komen te hangen, maar vluchtig even de afmetingen geplakt van 65 en 77 inch om een beetje beeld te hebben hoe dit op de muur zou uitpakken.
Los van de hoogte, is 77 inch toch gewoon passend op deze muur met aan beide kanten nog dus +-23cm over? of hoe kijken jullie hier tegen aan?
[ Voor 5% gewijzigd door RobinNL op 07-02-2025 11:34 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Wat boeit onze mening, jij moet er toch tegenaan kijken? Hij past erop dus technisch kan het :-).Downstar2 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:30:
[ Voor 6% gewijzigd door TweakGP op 07-02-2025 11:34 ]
hahah dat is ook weer zo, maar dat zou je dan ook over de hoogte kunnen zeggen.TweakGP schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:33:
[...]
Wat boeit onze mening, jij moet er toch tegenaan kijken? Hij past erop dus technisch kan het :-).
Daar heeft iedereen zoals je hierboven ziet ook een (andere) mening
Nu nog maar eens wat winkels/webshops af voor een leuke prijs, wellicht inclusief montage zodat ik zelf niet met een 77 inch hoef te zeulen.
Ik zou op die afstand ook zeker voor 77" gaan. Ik zit zelf op 5m en kwam van 50" plasma. Eerste gedachte was 65" OLED maar toen ik in de winkel liep leek dat al snel klein t.o.v. 77". Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een bijna 2 jaar oud model (77" G2) gekocht om de prijs ietwat binnen het voorziene budget te houden en ik ben echt blij met m'n keuze.Downstar2 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:30:
Gaf zelf uiteraard ook al aan dat ik het te hoog vind in de oorspronkelijke post:
Dus ja de TV zal uiteindelijk lager komen te hangen, maar vluchtig even de afmetingen geplakt van 65 en 77 inch om een beetje beeld te hebben hoe dit op de muur zou uitpakken op basis van huidige gaten.
Ik zit hier op ~3-3.5m afstand van m'n 55" C3 af, en had achteraf eigenlijk iets meer bij willen leggen voor het 65" model.
77" is op zo'n afstand waarschijnlijk verre van overkill.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
IMHO is dan alles qua dolby vision en HDR opgelost. Maar ik gebruik zelf een externe mediaspeler omdat ik ook Kodi gebruik. Ik heb wel geprobeerd om alleen WebOS te werken, maar ik vind het zelf helemaal niks qua interface. Maar ook Jellyfin vanuit WebOS speelt alles probleemloos af. DV en HDR. Mkv of mp4.roycerolls schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:39:
[...]
Volgens mijn zijn bij Plex ook de nodige kant tekeningen, en is Jellyfin de betere van de 2 media hosts. Wat zouden de voordelen daarvan zijn? Als ik 1 van deze installeer is alles opgelost of moet ik alsnog naar een shield, want uiteindelijk de hardware/software configuratiie vd nas en Lg worden door deze gebruikt toch?
Dus ja, met het installeren van een jellyfin server op de NAS en een client op je tv, ben je er in 1 keer af in jouw geval. Ik zou het sowieso gewoon proberen; je hebt immers alles in huis.
Hier een 55C4 van een maand oud, en de groene waas is ook afwezig. De foto's van het scherm uit de review van Tweakers lijken geenszins op hoe mijn scherm eruit ziet!Opperpanter2 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:31:
Deze week mijn 55C4 binnengekregen. Alles lijkt in orde, geen groene waas, zelfs niet bij "naast" het scherm staan
Dinsdag een OLED test filmpje op YouTube aangezet met verschillende kleuren en greyscales, maar kan alleen maar concluderen dat dit een perfect geproduceerd scherm is! Al met al erg tevreden.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 09-11 21:57
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ok, duidelijk!Downstar2 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:30:
Je kunt inderdaad ook voor de 77 inch gaan op die afstand.
Er is wat minder ruimte aan de zijkant, maar dat mag verder geen probleem zijn.
Uiteindelijk gister dan ook voor de 77C4 gegaan inclusief montage aan de muur bij Smits Arnhem.HoppyF schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:14:
[...]
Ok, duidelijk!![]()
Je kunt inderdaad ook voor de 77 inch gaan op die afstand.
Er is wat minder ruimte aan de zijkant, maar dat mag verder geen probleem zijn.
Mooie upgrade qua grote van mijn oude 55C7 van zo'n 7 jaar oud. Zoals eerder gezegd denk ik dat ik de brightness van de G4 modellen niet nodig heb en dat de C4 al een flinke upgrade qua brightness is t.o.v. de C7.
Qua formaat leuk om te zien:
Links 77G4 midden 65C4 rechts 55B4
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
ik heb op die afstand ook 77 inch. Overkill is een groot woord. Het valt reuze mee en ik denk dat je met een slag groter ook nog wel weg komtD4NG3R schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:03:
Achteraf is het natuurlijk makkelijk praten, maar die TV welke in de winkel nog zo reusachtig leek voelt in de woonkamer al snel als relatief klein.
Ik zit hier op ~3-3.5m afstand van m'n 55" C3 af, en had achteraf eigenlijk iets meer bij willen leggen voor het 65" model.![]()
77" is op zo'n afstand waarschijnlijk verre van overkill.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
:strip_exif()/f/image/hsbzV3gh6pWyhhsjLAYyO5u0.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/8joryVx9sDoqQC4GB3RegpHf.jpg?f=fotoalbum_tile)