• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-10 19:09
Yes, het ziet er naar uit dat WebOS 24 er eindelijk aankomt voor de '22 modellen dus hopelijk deze maand nog op m'n G2.

Gezien GoPlay het nog steeds achterwege laat om een app voor WebOS te ontwikkelen, zal ik dan eindelijk via de Chromecast functie vanuit de app op m'n telefoon kunnen streamen. Wel benieuwd naar de kwaliteit.

Overigens voor de rest nog steeds super blij met de aankoop van m'n 77" G2 vorige zomer. Ik geniet dagelijks nog van het geweldige beeld en ook dit weekend met gratis AppleTV+ echt genoten van de kwaliteit van het beeld. Overigens best een goeie app van Apple op WebOS, maar voor een of andere reden is de app niet compatibel met m'n Poco F1 dus voorlopig maar geen AppleTV+ abo dan.

Op oudejaarsavond zat ik nog bij familie waar een nieuwe 75" Philips tv hing en de kwaliteit van het beeld via AppleTV vond ik echt slecht. Dan werd ik plots nog blijer van mijn extra investering. Die ambilight vind ik persoonlijk ook geen meerwaarde.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23:49
Largamelion schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:28:

Gezien GoPlay het nog steeds achterwege laat om een app voor WebOS te ontwikkelen, zal ik dan eindelijk via de Chromecast functie vanuit de app op m'n telefoon kunnen streamen. Wel benieuwd naar de kwaliteit.
Koop gewoon een Apple TV als mediaspeler en je bent van al het gedoe af.... dan heb je gewoon toegang tot (bijna) alle streaming apps.

• Largamelion
TweakGP schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:31:
[...]

Koop gewoon een Apple TV als mediaspeler en je bent van al het gedoe af.... dan heb je gewoon toegang tot (bijna) alle streaming apps.
Voor die ene app ga ik heus geen Apple TV player kopen. Heb reeds een NUC (met W11) op m'n receiver zitten waarmee ik alles kan afspelen, maar die gaat nog amper aan want buiten GoPlay heeft alles wat ik kijk wel een app op WebOS. Met de Chromecast functie wordt die NUC dus helemaal overbodig.

Zonet even gezocht naar updates op de tv maar nog niet beschikbaar momenteel, nog even afwachten dus.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:17

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik kwam dit tegen: LG-televisies krijgen Philips Hue Sync TV-app.

Ik wil al een enige tijd een 8K HMDI sync box voor de Shield etc, maar dit zou nog mooier zijn mits het werkt ten alle tijde (en uitgeschakeld kan worden on demand).

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:28
Xqlus1ve schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:27:

Ik wil al een enige tijd een 8K HMDI sync box voor de Shield etc, maar dit zou nog mooier zijn mits het werkt ten alle tijde (en uitgeschakeld kan worden on demand).
Interessant, maar wel jammer dat het geld kost..
Op een gerootte tv kon je dit gratis voor elkaar krijgen: https://jermanoid.com/posts/ambilight/

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:31

Ik hou het ook met belangstelling in de gaten, lijkt me een mooie verrijking voor m'n woonkamer in ieder geval! :*)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

CyBeRSPiN schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:39:
[...]

Interessant, maar wel jammer dat het geld kost..
Ja is best wrang want de sync box is gratis op te halen, oh wacht... :+

Alles van Philips Hue kost geld, het is tenslotte ook hun ontwikkelde techniek en naar mijn weten zijn hun ook de enigste die 8K/60hz en 4k/120hz halen. Of de app dat ook kan weet ik nog niet.

• CyBeRSPiN
Xqlus1ve schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:42:
[...]

Ja is best wrang want de sync box is gratis op te halen, oh wacht... :+

Alles van Philips Hue kost geld, het is tenslotte ook hun ontwikkelde techniek en naar mijn weten zijn hun ook de enigste die 8K/60hz en 4k/120hz halen. Of de app dat ook kan weet ik nog niet.
Naja, ik was gewend om dit allemaal DIY (semi gratis) te hebben :)
DIY Ambilight howto?

Het is puur een stukje software dat de kleur info per frame doorgeeft, er komt geen dure hardware bij kijken zoals die Syncbox. 130 euro voor een app vind ik nogal wat.

En 120 Hz of 4K heb je weinig aan, je wilt geen disco maar juist een kalme verlichting, en voor max een paar honderd lampjes, niet 4 miljoen.

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-01-2025 13:49 ]

• TweakGP
Largamelion schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:22:
[...]
Voor die ene app ga ik heus geen Apple TV player kopen. Heb reeds een NUC (met W11) op m'n receiver zitten waarmee ik alles kan afspelen, maar die gaat nog amper aan want buiten GoPlay heeft alles wat ik kijk wel een app op WebOS. Met de Chromecast functie wordt die NUC dus helemaal overbodig.
Ik vindt het gewoon een hoop gekloot dat casten terwijl werkelijk alles (ook nog jaren in de toekomst) gewoon op een streamer zoals een ATV werkt. Zie WebOS met de reclames en alle andere meuk gewoon nooit meer....

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
TweakGP schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:25:
[...]

Er zijn meestal 2 nadelen die genoemd worden..... de reflectie van licht bij veel omgevingslicht waardoor je niet meer echt zwart kan bereiken, en de kostprijs.

Amper een nadeel in mijn optiek. Als je in een fel verlichte ruimte kijkt dan zie je het grote contrast toch niet en zo'n meerprijs heeft de G serie nou ook niet tov de C serie.

Deze 4stack oplossing kost vast ook meer. Voordeel is wel dat de kleurechtheid wat omhoog kan, maar echt te klagen hebben we nu ook niet.
rare naam die 4stack. waarschijnlijk weer met kinderziektes in het begin. dan ben ik wel blij met mijn doorontwikkelde MLA-techniek dat af is (G4).

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Jay-v schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:02:
Weet er iemand een mogelijkheid om de knoppen voor Disney+/Netflix uit te schakelen?

Ik vindt het heel irritant dat, zodra ik de knop per ongeluk aanraak, hij de app installeert en opent zonder ook maar enige bevestiging vanuit mijn kant. Vervolgens moet ik die apps weer verwijderen van mijn homescreen...
Er zijn maar 2 opties die ik kan bedenken: rooten van WebOS of het aanzetten van developer mode. Eerstgenoemde is onveilig, laatstgenoemde is acceptabel.

Je wil een TV openstellen met developer mode en vervolgens kan je met WebOSBrew aan de gang: https://github.com/webosbrew/dev-manager-desktop

Hiermee kan je een alternatieve appstore (homebrew) krijgen op je LG TV. Deze bevat oa een AdFree Youtube en Kodi, maar ook de app 'Input Hook'. Met die app zou je buttons moeten kunnen remappen: https://repo.webosbrew.org/apps/org.webosbrew.inputhook/

Mijn 77G3 en 42C2 hebben beide developer mode enabled, ik zou eens voor je kunnen kijken hoe goed deze Input Hook app werkt voor het uitschakelen van knoppen op de afstandsbediening.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

CyBeRSPiN schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:45:
[...]

Naja, ik was gewend om dit allemaal DIY (semi gratis) te hebben :)
DIY Ambilight howto?

Het is puur een stukje software dat de kleur info per frame doorgeeft, er komt geen dure hardware bij kijken zoals die Syncbox. 130 euro voor een app vind ik nogal wat.

En 120 Hz of 4K heb je weinig aan, je wilt geen disco maar juist een kalme verlichting, en voor max een paar honderd lampjes, niet 4 miljoen.
Misschien geldt dat voor jouw situatie maar er zijn ook mensen die erop gamen en dan is 120hz dan wel gewenst En hoezo heb je weinig aan 4K? Tegenwoordig is bijna alle beeldmateriaal in 4K beschikbaar. Heb weleens een app op de nVidia Shield getracht mijn Hue te syncen met 4K materiaal, maar de app ondersteunde enkel HD en dat werkte dus niet.

Ook gemerkt tot heden dat alles wat niet van Philips is het truukje ook kan maar het toch net niet is. Dat is natuurlijk heel persoonlijk maar voor mijzelf ligt de lat gewoon hoog.

• TweakGP
Farabi schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:37:
[...]
rare naam die 4stack. waarschijnlijk weer met kinderziektes in het begin. dan ben ik wel blij met mijn doorontwikkelde MLA-techniek dat af is (G4).
Gewoon even zoeken..... niets raars aan, het is een technische term die te maken heeft met de 4 lagen die nu gebruikt worden ipv de 3 lagen + MLA.

Niets kinderziektes, gewoon al lang getest door LG Display. Waarom verzin je zoiets?
Wees gewoon blij met je G4, ben ik ook. Maar de G5 is zeer waarschijnlijk gewoon weer wat beter.

[ Voor 8% gewijzigd door TweakGP op 06-01-2025 19:15 ]

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10 21:47

dbzfan

Nee.

oppersnokker schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:29:
Hier een keer een positieve ervaring. Gisteren het eerste deel van LOTR gekeken, in 4k Dolby Vision, en wat is die weergave op een LG G4 toch mooi. Ik heb deze film zeker al 5x gezien, ook in de Bios, en ondanks dat die al 23 jaar oud is heb ik hem nog nooit in deze kwaliteit mogen genieten. Zelfs mijn "oude" top model Panasonic Plasma, die ook uitstekende kleuren en contrast had natuurlijk, verbleekt toch echt bij dit nieuwe TV geweld.

Een kanttekening erbij, ik kan geen vriendjes worden met de Filmmaker mode. Ook in andere films trouwens. Ben ik hier de enige bij?
Ik vind hem persoonlijk nogal plat, te "beige", het HDR straalt er niet echt vanaf. Na veel geprutst in de custom mode en die wizard, heb ik nu een weergave die veel mooier is, wederom persoonlijk, veller, iets koeler kwa kleur, meer saturatie, nu heb je bijna een zonnebril nodig zoveel licht komt er vanaf.
Zou je die instellingen willen delen? HDR vind ik nog steeds tegenvallen.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Mijn 65C4 kreeg zojuist een software-update. Ging erg snel dus verwacht niet veel veranderingen. Hij zit nu op 23.20.39. Iemand enig idee wat deze update inhoudt? Google kan hier ook niets over vinden.

This title is for sale, please send me a PM

• CyBeRSPiN
Xqlus1ve schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:25:
[...]

Misschien geldt dat voor jouw situatie maar er zijn ook mensen die erop gamen en dan is 120hz dan wel gewenst En hoezo heb je weinig aan 4K? Tegenwoordig is bijna alle beeldmateriaal in 4K beschikbaar. Heb weleens een app op de nVidia Shield getracht mijn Hue te syncen met 4K materiaal, maar de app ondersteunde enkel HD en dat werkte dus niet.

Ook gemerkt tot heden dat alles wat niet van Philips is het truukje ook kan maar het toch net niet is. Dat is natuurlijk heel persoonlijk maar voor mijzelf ligt de lat gewoon hoog.
Volgens mij begrijp je me verkeerd. Voor HDMI input is 4k en 120Hz natuurlijk belangrijk. Maar omdat het hier om een app in de tv gaat maakt dat niet meer uit, al doet ie maar 5x per seconde checken wat de gemiddelde kleuren aan de randen van het scherm zijn.
De app om dit te doen (screen grabber) is er al als homebrew. Het stelt niet veel voor.
Om dan 2,99/maand of 130 euro te vragen alleen daarvoor vind ik veel te duur.

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-10 23:30
Xbox app komt er ook aan voor de liefhebbers, al lees ik wel dat het nog niet duidelijk is naar welke landen allemaal, maar meestal zit Nederland ook wel bij dit soort kleine releases.

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1736183701

[ Voor 35% gewijzigd door Jeffoz op 06-01-2025 22:22 ]

• Farabi
  • Niet online
Jeffoz schreef op maandag 6 januari 2025 @ 22:21:
Xbox app komt er ook aan voor de liefhebbers, al lees ik wel dat het nog niet duidelijk is naar welke landen allemaal, maar meestal zit Nederland ook wel bij dit soort kleine releases.

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1736183701
hoe is de performance? google stadia niveau?

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 07-01-2025 09:27 ]

• Baumans
  • Registratie: November 2001

Heb ik net vorige maand de 8K Sync box gekocht....

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-10 15:55
Ik zie op de nederlandse LG support pagina voor de G2 een nieuwe firmware (23.20.56) die webOS 24 zou zijn?!?!?
https://www.lg.com/nl/ond...SalesCode=OLED55G26LA.AEU

Gekke is dat op engelstalige pagina dezelfde firmware nog niet staat.

Heeft iemand het al aangedurft om dit te installeren? Ervaringen?
AzertyNL schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:31:
Ik zie op de nederlandse LG support pagina voor de G2 een nieuwe firmware (23.20.56) die webOS 24 zou zijn?!?!?
https://www.lg.com/nl/ond...SalesCode=OLED55G26LA.AEU

Gekke is dat op engelstalige pagina dezelfde firmware nog niet staat.

Heeft iemand het al aangedurft om dit te installeren? Ervaringen?
Gewoon doen!
Staat bij dat het WebOS 24 is.
https://av2d.com/lg-oled-webos-24-update/

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 07-01-2025 13:56 ]

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:43
Dus ook nieuw is Chromecast built-in
- Now you can enjoy your mobile content on the big screen without additional devices.n?

System | Racing is in my Blood

• CyBeRSPiN
Mooi! Binnenkort maar eens kijken dan, ingebouwde chromecast is wel eens handig voor apps die geen airplay ondersteunen.
Bovendien heeft LG bevestigd dat OLED-tv’s uit 2022 ook in 2026 een upgrade naar webOS 25 zullen ontvangen en in 2027 zelfs naar webOS 26. Dit betekent dat gebruikers nog
Dit is ook top, zit voorlopig goed nog met mn G2 dus 8)

• Largamelion
Zei ik gisteren toch ook al :) .

Krijg hem zelf nog niet binnen op m'n G2 maar ik wacht al zo lang dus op die paar dagen/weken gaat het niet aankomen. Maar eerst even de eerste bevindingen afwachten want terugrollen is geen optie dacht ik.

• oppersnokker
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-10 13:26
dbzfan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:27:
[...]

Zou je die instellingen willen delen? HDR vind ik nog steeds tegenvallen.
Ik zal straks eens kijken waar die op staat. Ik heb die ingebouwde "wizard" gebruikt die je voorbeeld plaatjes geeft van wat je mooi vind.

• CyBeRSPiN
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsHHf1QT9XtZkyBbjloCiB_5YD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZ4vkV9fCruDQO70Op1uBjP1.jpg?f=fotoalbum_large

Net de update via USB gedaan voor mn 77G2. Ging prima en ook eARC met mn versterker werkt nog.

Chromecast werkt ook, verder geen schokkende verschillen kunnen ontdekken nog.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-01-2025 16:29 ]

• Farabi
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:18:
[Afbeelding]

Net de update via USB gedaan voor mn 77G2. Ging prima en ook eARC met mn versterker werkt nog.

Chromecast werkt ook, verder geen schokkende verschillen kunnen ontdekken nog.
waarom via usb als ik vragen mag?

• CyBeRSPiN
Farabi schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:52:
[...]

waarom via usb als ik vragen mag?
Werd nog niet aangeboden / gepusht. Zoals hierboven te lezen in een gelinkt artikel doen ze het pushen verspreid over een lange periode zodat niet duizenden tv's tegelijk een update van 1,5 GB naar binnen gaan hengelen en ze zichzelf DDOSsen.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-01-2025 16:57 ]

• CyBeRSPiN
Overigens is de lijst van gebruiksvoorwaarden nu nog langer geworden, en kun je nu ook je postcode ingeven voor een "beter afgestemde ervaring" (yeah right.. pure data mining).
Ben benieuwd hoe vaak ik nu weer lastig gevallen ga worden voor alle voorwaarden waar ik niet mee akkoord ga, zoals analyse kijkgedrag.

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-10 23:30
Farabi schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:26:
[...]

hoe is de performance? google stadia niveau?
Geen idee, ik heb een CX dus daar zal het wel niet voor uitkomen, maar Stadia draaide bij mij trouwens prima. Zeer van genoten toen dr tijd.

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-10 13:53
Ik heb het topic doorgenomen maar kom er niet helemaal uit.

Mijn 55C8 gekocht in januari 2019 vertoont sinds enkele maanden tekenen van burn-in, je ziet duidelijk een RTL-4 logo linksboven, een shownieuws logo linksonder en 2 dikke strepen ter hoogte van de ondertiteling.

Moet ik nu LG benaderen of de winkel waar ik hem heb gekocht, aangezien ik nog net binnen die 6 jaar val die in dit topic genoemd wordt?

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
ShininNL schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:55:

Mijn 55C8 gekocht in januari 2019 vertoont sinds enkele maanden tekenen van burn-in, je ziet duidelijk een RTL-4 logo linksboven, een shownieuws logo linksonder en 2 dikke strepen ter hoogte van de ondertiteling.

Moet ik nu LG benaderen of de winkel waar ik hem heb gekocht, aangezien ik nog net binnen die 6 jaar val die in dit topic genoemd wordt?
Je hebt een overeenkomst met de winkel.

• ShininNL
pwh53 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:34:
[...]

Je hebt een overeenkomst met de winkel.
Thx! Dan ga ik eerst bij Kamera Express aan de slag :).

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

Hoezo kwam je er niet uit, verwijzingen naar de winkel waar de overeenkomst mee gesloten zijn is zo'n beetje tip no. 1 hier? :)

Maar serieus, jij hebt een koopovereenkomst gesloten met de winkel waar je het product hebt gekocht.

Als je dit al enkele maanden ziet begrijp ik niet zo goed waarom je nu pas een garantie claim wilt gaan doen.
Dat had je beter meteen kunnen doen na het constateren.
Maar goed, je kunt de winkel vragen en kijken wat ze erover zeggen.
Kamera Express verkoopt geen TV’s meer dus inruilen of met korting een nieuwe kopen zit er niet in.
Paneel vervangen zou wel kunnen.

• ShininNL
HoppyF schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:09:
[...]

Als je dit al enkele maanden ziet begrijp ik niet zo goed waarom je nu pas een garantie claim wilt gaan doen.
Dat had je beter meteen kunnen doen na het constateren.
Maar goed, je kunt de winkel vragen en kijken wat ze erover zeggen.
Kamera Express verkoopt geen TV’s meer dus inruilen of met korting een nieuwe kopen zit er niet in.
Paneel vervangen zou wel kunnen.
Nou ja deels omdat ik dus dacht dat je na 5 jaar sowieso pech hebt. Die richtlijn van 6 jaar bij tv's van 1000 euro was mij niet bekend, totdat ik in dit topic begon te spitten.

• Farabi
  • Niet online
wat doet de ingebouwde chromecast nu precies op de webos? volgens mij kon ik dit soort functies ook op mijn C9 gebruiken? of ik weet er te weinig over?

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:29
Ik zie de toegevoegde waarde van Chromecast niet zo op mijn C2. De enige streaming service die ik gebruik waar geen LG app voor is, is F1 TV, maar daar gebruik ik gewoon de browser app voor of Airplay.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:45
Farabi schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:55:
wat doet de ingebouwde chromecast nu precies op de webos? volgens mij kon ik dit soort functies ook op mijn C9 gebruiken? of ik weet er te weinig over?
De mogelijkheid om te casten naar je LG televisie vanuit apps die Chromecast ondersteunen :) . In het geval van onze CX, kan ik enkel vanuit Youtube naar de televisie casten. Of gebruik maken van Airplay.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

ShininNL schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:12:
[...]

Nou ja deels omdat ik dus dacht dat je na 5 jaar sowieso pech hebt. Die richtlijn van 6 jaar bij tv's van 1000 euro was mij niet bekend, totdat ik in dit topic begon te spitten.
Ok, de 5 jaar garantie die Kamera Express gaf bedoel je denk ik.
Maar inderdaad, daar hoort een zesde jaar nog bij.
Maar even afwachten dus wat ze hiermee gaan doen.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-10 13:39
Farabi schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:55:
PatrickC schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:12:
Ik zie de toegevoegde waarde van Chromecast niet zo op mijn C2. De enige streaming service die ik gebruik waar geen LG app voor is, is F1 TV, maar daar gebruik ik gewoon de browser app voor of Airplay.
Millert schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:31:
[...]

De mogelijkheid om te casten naar je LG televisie vanuit apps die Chromecast ondersteunen :) . In het geval van onze CX, kan ik enkel vanuit Youtube naar de televisie casten. Of gebruik maken van Airplay.
Ik denk dat je meer aanstuurmogelijkheid hebt via google home?
Voorbeeld; ik wil tv kijken, dat je ook je tv automatisch aan kan zetten met eventueel je andere google home devices? Soort routine maken?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Wingie
  • Laatst online: 31-10 19:37
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:59:
Overigens is de lijst van gebruiksvoorwaarden nu nog langer geworden, en kun je nu ook je postcode ingeven voor een "beter afgestemde ervaring" (yeah right.. pure data mining).
Ben benieuwd hoe vaak ik nu weer lastig gevallen ga worden voor alle voorwaarden waar ik niet mee akkoord ga, zoals analyse kijkgedrag.
kan je uit ervaring met een g4 vertellen om de haverklap verstoren ze nu je kijkplezier en als je leest wat je moet toestaan dat is niet normaal meer gewoon screenscraping en audio opnames om alle inputs te monitoren en te analyseren en weg te geven aan externe partij.

• TweakGP
Wingie schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:28:
[...]
kan je uit ervaring met een g4 vertellen om de haverklap verstoren ze nu je kijkplezier
Nul meldingen of verstoringen als je kijkt via een separate mediaspeler/streamer.

• Wingie
  • Laatst online: 31-10 19:37
TweakGP schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:30:
[...]

Nul meldingen of verstoringen als je kijkt via een separate mediaspeler/streamer.
ik krijg het overal bij regulier tv kijken en netflix en xbox etc. ik ben niet akkoord gegaan met de voorwaarden over spraak e.d alleen maar de algemene. Het kan zijn dat mijn tv ander gedrag vertoond omdat ik duitsland als land heb gekozen. Dit omdat ik anders geen zenders kan zoeken omdat ziggo dan voorgeprogrammeerd staat en ik de settings benodigd voor jonaz tv niet kan kiezen. (ook zo'n dom ontwerp vwb interface dat je niet gewoon manueel e.e.a. kunt invoeren)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

PatrickC schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:12:
De ingebouwde airplay van de tv werkte nooit lekker met F1TV, gaf altijd error codes bij de race, daarvoor gebruik ik nog steeds een losse chromecast op de E8 :P

Maar ondertussen is dat mogelijk op de nieuwere tv's wel beter :P

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 08-01-2025 12:40 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:15

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Wingie schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:33:
[...]

ik krijg het overal bij regulier tv kijken en netflix en xbox etc. ik ben niet akkoord gegaan met de voorwaarden over spraak e.d alleen maar de algemene. Het kan zijn dat mijn tv ander gedrag vertoond omdat ik duitsland als land heb gekozen. Dit omdat ik anders geen zenders kan zoeken omdat ziggo dan voorgeprogrammeerd staat en ik de settings benodigd voor jonaz tv niet kan kiezen. (ook zo'n dom ontwerp vwb interface dat je niet gewoon manueel e.e.a. kunt invoeren)
Dus wij moeten de problemen die jij door je eigenwijsheid en dwars zijn veroorzaakt oplossen??? Apart! 8)7

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

• mucuracat
Wingie schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:33:
[...]

PeepPeepPeep schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:55:
[...]

Dus wij moeten de problemen die jij door je eigenwijsheid en dwars zijn veroorzaakt oplossen??? Apart! 8)7
@PeepPeepPeep Zie nergens een vraag staan dat 'wij' het moeten oplossen.
@Wingie Je zou tv kunnen resetten en opnieuw beginnen. Als het je om sommige apps gaat, tip: Je kunt tv op een ander locatie zetten, app downloaden en dan weer terug naar Nederland. Duits of app van ander land blijft dan geinstalleerd en kun je gebruiken. Dus Jonaz tv installeren en dan weer terug naar Nederland

Aanvulling: Of was het van Peep3 sarcastisch bedoeld?? Dan heb ik niks gezegd.

[ Voor 5% gewijzigd door mucuracat op 08-01-2025 14:03 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• CyBeRSPiN
@Wingie ok helaas. Met de GX had ik het probleem nog niet, maar sinds de G2 blijf ik irritante popups krijgen tijdens tv kijken en gamen dat ik akkoord moet gaan met de voorwaarden voor spraakherkenning, terwijl ik dit helemaal niet wens te gebruiken. De afstandsbediening ligt gewoon op tafel dus het is ook niet door per ongeluk op de mic-knop drukken.
Dit is mi (voor mij!) echt het grote minpunt van LG OLED op dit moment.. de privacy die je gevraagd wordt om in te leveren. En dat lijkt dan opt-in, maar de continue herinnering aan het akkoord geven is echt rete irritant.

@PeepPeepPeep beetje domme opmerking dat je "dwars" bent als je niet als een mak schaap je data laat opnemen door LG die er dan weer commercieel mee aan de haal gaat, terwijl je al een flink bedrag voor de tv hebt neergeteld. Als de tv gratis zou zijn in ruil voor je gegevens dan snap ik het.
Iedereen heeft recht op privacy, jij zit hier zelf ook anoniem op GoT en je krijgt hier ook niet 3x per week de vraag om toch echt even je echte naam in je profiel te zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-01-2025 13:57 ]

• TweakGP
CyBeRSPiN schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:10:
@PeepPeepPeep beetje domme opmerking dat je "dwars" bent
Het "domme" is natuurlijk het geklaag over dat vervelende WebOS terwijl je het prima zo kan maken dat je nul meldingen krijgt of reclames ziet. Ook zonder je privacy in te leveren....

• CyBeRSPiN
TweakGP schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:57:
[...]

Het "domme" is natuurlijk het geklaag over dat vervelende WebOS terwijl je het prima zo kan maken dat je nul meldingen krijgt of reclames ziet. Ook zonder je privacy in te leveren....
Ik heb alle tips hier opgevolgd maar ik blijf die popups krijgen. Alle AI functies staan uit, Live Plus staat uit, spraakherkenning staat uit.

Nu net weer: :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWAQO_slgdtIgm17qirocBRSAIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Peyy5gb5OEZRoINlfubuLuOR.jpg?f=fotoalbum_large

Komt elk uur in beeld nu.. zucht.

[ Voor 41% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-01-2025 16:54 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-10 19:48

The Zep Man

🏴‍☠️

TweakGP schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:57:
Klopt. Dat kan door het toestel nooit aan te sluiten op een netwerk. Geen geklaag, geen meldingen, geen reclame, geen privacyschendingen.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 08-01-2025 15:24 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Largamelion
Ik krijg de WebOS 24 update net binnen op m'n G2, installatie maar meteen gestart...

Edit: Ging vlot en op het eerste zicht werkt alles zoals voorheen, met de mooie toevoeging dat ik nu kan casten! Heerlijk

Overigens enkel de gebruiksvoorwaarden geaccepteerd en al die andere zooi uitgevinkt.

eARC werkt ook zoals voorheen, ik moet nog steeds even switchen van AV om het geluid uit de receiver te krijgen. Had gehoopt dat dit verholpen zou worden maar helaas...

[ Voor 69% gewijzigd door Largamelion op 08-01-2025 19:15 ]

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:36:
[...]

Ik heb alle tips hier opgevolgd maar ik blijf die popups krijgen. Alle AI functies staan uit, Live Plus staat uit, spraakherkenning staat uit.

Nu net weer: :(
[Afbeelding]

Komt elk uur in beeld nu.. zucht.
Ik heb de voorwaarden geaccepteerd, maar heb wel alles met spraakherkenning uitgezet. Ik maak dus geen gebruik van al die functionaliteit en krijg dus ook geen popups. Ik vraag me af welk privacy-risico ik nu loop. Ook als ik besluit om de netwerkverbinding en/ogf wifi uit te zetten op de TV. Kan iemand mij dit uitleggen?

do or do not, there is no try

• CyBeRSPiN
Harkelaar schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:09:
[...]

Ik heb de voorwaarden geaccepteerd, maar heb wel alles met spraakherkenning uitgezet. Ik maak dus geen gebruik van al die functionaliteit en krijg dus ook geen popups. Ik vraag me af welk privacy-risico ik nu loop. Ook als ik besluit om de netwerkverbinding en/ogf wifi uit te zetten op de TV. Kan iemand mij dit uitleggen?
Je hebt best kans dat er flarden aan audio voor analyse bij een extern bedrijf belanden die dan moeten beoordelen of er sprake was van een spraakcommando. Dat kunnen ook privéconversaties zijn.
Zie hier hoe dat bij Apple’s Siri er aan toe gaat: https://www.reddit.com/r/AMA/s/0Fh4EebsgE
Nergens in de voorwaarden staat dat het allemaal niet van toepassing is als je de functionaliteit niet gebruikt.
Maar goed, de tendens hier is dat je je vooral niet druk moet maken en dat het allemaal paranoia is.

De voorwaarden van “analyse van het kijkgedrag” moet je ook maar eens lezen wat je daar allemaal mee toestaat.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-01-2025 08:21 ]

• Largamelion
CyBeRSPiN schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:18:
[...]

Je hebt best kans dat er flarden aan audio voor analyse bij een extern bedrijf belanden die dan moeten beoordelen of er sprake was van een spraakcommando. Dat kunnen ook privéconversaties zijn.
Zie hier hoe dat bij Apple’s Siri er aan toe gaat: https://www.reddit.com/r/AMA/s/0Fh4EebsgE
Nergens in de voorwaarden staat dat het allemaal niet van toepassing is als je de functionaliteit niet gebruikt.
Maar goed, de tendens hier is dat je je vooral niet druk moet maken en dat het allemaal paranoia is.

De voorwaarden van “analyse van het kijkgedrag” moet je ook maar eens lezen wat je daar allemaal mee toestaat.
Maar dan moet je toch eerst de knop van de micro indrukken? Ik betwijfel echt dat er iets van audio wordt opgenomen zonder dat je die knop indrukt.

• Hanzlandaa
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 31-10 08:43
Ha allen, ik heb een (niet) leuk probleempje sinds de update..

Na de nieuwe update op mijn G2 geïnstalleerd te hebben (paar dagen geleden), bleek dat sinds vandaag de LG app store niet meer werkte. Ik moest namelijk netflix updaten en de store kon niet geladen worden. Andere apps en internet werkten toentertijd overigens wel.

Internetverbindingen gecheckt, hotspotje gebruikt maar de lg store (en verwante diensten) werden maar niet geladen.

Op internet even rondgekeken en toen via systeeminstellingen > locatie > lg services country het land gewijzigd naar ‘other’ en teruggezet naar Nederland om de terms & conditions opnieuw te triggeren.

Althans dat was het idee.. nu worden deze namelijk ook niet ingeladen :).

Gevolg: geen enkele app werkt meer (want de user agreements moeten eerst geaccepteerd worden). Iemand hier ook ervaringen mee gehad of ligt toevallig alles aan LG kant er uit?

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 12:10

JanvD

Portretfotograaf

De update heeft bij mij alleen maar voor problemen gezorgd. Apps moeten geüpdatet worden, maar daar kom ik nooit:

'Apps. Content is unavailable. There is no page to load. P6.48.SZ'

Enige optie die ik vervolgens krijg is Exit App (De apps app zeg maar...)

De melding verandert ook af en toe naar P2

Ik kon wel een serie kijken via de nieuwe castfunctie van de Chromecast, maar eigenlijk wilde ik die app niet op m'n telefoon. Moet maar voor nu. Hopelijk komt er snel een fix.

(G2 trouwens. Voorwaarden waren overigens geaccepteerd, want ik zag de bui al hangen dat dit onvermijdelijk zou worden)

[ Voor 11% gewijzigd door JanvD op 09-01-2025 21:36 ]

www.janvandoornik.nl

• Hanzlandaa
Ik heb dus een identiek probleem. Tip, verander niet je LG service locatie want dan kan je helemaal niks meer...

Ondertussen een mail gestuurd naar de LG helpdesk.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:39

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik lees ook verhalen dat de update 23.20.56 VRR om zeep helpt?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Chaoss
  • Laatst online: 00:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hier ook het probleem dat de apps-app niet meer werkt. Netflix app kan ik niet meer starten omdat deze een update nodig heeft, maar die update werkt niet omdat de apps-app niet werkt.

Bedankt LG }:|

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Chaoss
  • Laatst online: 00:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hanzlandaa schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:31:
Benieuwd naar de reactie...

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• jellemdekker
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Helaas genoeg andere mensen op Reddit met hetzelfde probleem. Herstel je TV niet naar fabrieksinstellingen na de WebOS 24 update...

https://www.reddit.com/r/...the_last_update_of_webos/

https://www.reddit.com/r/...not_working_after_update/

EDIT: een dag later is het bij mij ook opgelost, terms geaccepteerd en alles werkt weer.

[ Voor 13% gewijzigd door jellemdekker op 10-01-2025 19:51 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Na de rommelige update op m'n 77G3 een paar maand geleden ga ik m'n 42C2 absoluut niet meer updaten.. zeker na bovenstaande berichten. Dit klinkt niet best

Verwijderd

/me meldt zich ook met hetzelfde gezeik na de update... :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2025 22:36 ]

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Op mijn C2 had ik ook een rommelige update sequence, maar zo ver lijken de apps te werken die we gebruiken, wat dus YT en YT Kids is (want nVidia Shield en Plex), de rest nog niet getest. Heb de User Agreements ook maar enkel deels geaccepteerd (die kwam 3 keer tevoorschijn), de LG update vereiste ook 2 reboots btw, nog nooit gezien. De LG app / store werkt ook. Morgen maar eens verder testen…

• AldoRaine
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-08 14:23
Ik heb wat problemen met mijn xbox icm met een G4, zodra ik een spel op start gaat de tv naar no signal, als wat rond gezocht wat dingen aangepast (freesync/gsync , hdr/dolby, auto low latency) maar helaas lijkt niks te werken. Ik kan inmiddels wel het beeld terug krijgen door even te schakelen tussen 120/144hz maar het blijft toch vervelend. Ik had hiervoor een cx en daar nooit dit probleem gehad. Iemand een tip om dit op te lossen?

• Largamelion
Dan ben ik bij de gelukkige blijkbaar. Na de WebOS update kreeg ik ook bij meerdere apps de melding dat ze geüpdatet moesten worden en dat ging tot nu toe zonder problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Largamelion op 10-01-2025 07:52 ]

• pwh53
JanvD schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:23:
De update heeft bij mij alleen maar voor problemen gezorgd. Apps moeten geüpdatet worden, maar daar kom ik nooit:

'Apps. Content is unavailable. There is no page to load. P6.48.SZ'

Enige optie die ik vervolgens krijg is Exit App (De apps app zeg maar...)

De melding verandert ook af en toe naar P2

Ik kon wel een serie kijken via de nieuwe castfunctie van de Chromecast, maar eigenlijk wilde ik die app niet op m'n telefoon. Moet maar voor nu. Hopelijk komt er snel een fix.

(G2 trouwens. Voorwaarden waren overigens geaccepteerd, want ik zag de bui al hangen dat dit onvermijdelijk zou worden)
Hanzlandaa schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:31:
Ik heb dus een identiek probleem. Tip, verander niet je LG service locatie want dan kan je helemaal niks meer...

Chaoss schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 22:18:
Hier ook het probleem dat de apps-app niet meer werkt. Netflix app kan ik niet meer starten omdat deze een update nodig heeft, maar die update werkt niet omdat de apps-app niet werkt.

Bedankt LG }:|
Verwijderd schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 22:35:
/me meldt zich ook met hetzelfde gezeik na de update... :X
Is de tv ingelogd op je LG-account?

Verwijderd

Sinds vanochtend is bij mij alles weer op orde, blijkbaar even serverproblemen bij LG.

• Farabi
  • Niet online
AldoRaine schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 23:38:
Ik heb wat problemen met mijn xbox icm met een G4, zodra ik een spel op start gaat de tv naar no signal, als wat rond gezocht wat dingen aangepast (freesync/gsync , hdr/dolby, auto low latency) maar helaas lijkt niks te werken. Ik kan inmiddels wel het beeld terug krijgen door even te schakelen tussen 120/144hz maar het blijft toch vervelend. Ik had hiervoor een cx en daar nooit dit probleem gehad. Iemand een tip om dit op te lossen?
dat heeft met de xbox te maken. zie xbox topic en reddit. ik had hetzelfde op mijn xbox. is gewoon een bug/handshake probleem van de console.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 10-01-2025 10:50 ]

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:54
Ik heb het probleem gevonden en kon het fixen!! Had dezelfde problemen met mijn C2. Geen Netflix, prime en youtube. Het probleem zit het met de nieuwe gebruikersovereenkomsten, die moeten geaccepteerd worden, maar als die niet getriggerd worden, wordt het natuurlijk moeilijk. Ik heb de stroom van mijn tv en alle randapparatuur losgemaakt. Daarna paar keer de powerbutton op mijn remote geklikt. Daarna tv aangezet en meteen werden de gebruikersovereenkomsten gepusht. Daarna kon ik de 3 apps updaten en nu werkt alles weer!!
Laat me weten of het bij jullie ook werkt.
Ik heb geen factory reset gedaan.

Edit: misschien ligt het zoals hierboven aangegeven toch aan der server problemen van LG, maarja boeit niet zolang alles werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Zawaponga op 10-01-2025 11:09 ]

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:29
Is er nog een optie om die update popup uit te schakelen? Ik wil die WebOS update op mijn C2 voorlopig nog niet en misschien wel nooit. Ik krijg nu elke keer dat ik mijn TV opstart die popup melding.
En geen netwerk toegang, wat die popup zou stioppen is geen optie, want dan kan ik geen enkele streaming app gebruiken.

Edit:
Dit zou moeten werken:
To prevent update notifications, block access to http://snu.lge.com in the router for the LG TV.

[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 10-01-2025 12:18 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Hanzlandaa
pwh53 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:01:
[...]

[...]

[...]

[...]

Is de tv ingelogd op je LG-account?
Nope, dat kon ik ook niet meer (want, eerst terms & conditions accepteren)

Maarr...

Vanochtend even gekeken en ineens werkte alles weer (terms & conditions kon ik accepteren en de LG store laadde) :). Voor heb het slapen gaan heb ik gewoon de TV uitgezet met de afstandsbediening (dus niet van het netstroom halen, resetten, etc).

Ondertussen ook een reply gekregen van LG Support
Hartelijk dank voor uw bericht aan LG Electronics.

Kunt u het volgende proberen:

- Probeer met een hotspot verbinding, verbinding te maken met de tv
- Verander DNS code naar 8.8.8.8 - Ga naar instellingen - wifi - geavanceerde instellingen - DNS
- Verander het land van uitzending - naar een ander land en dan weer terug op Nederland

We hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij helpen u graag!

Met vriendelijke groet,

Sima

Customer Service Representative

LG Electronics Benelux
Op Reddit zijn er meerdere mensen die aangeven dat het weer werkt. Nu ben ik ook benieuwd naar de rest heir?

https://www.reddit.com/r/...pdate_of_webos/?rdt=57908

Hier wordt onder andere aangegeven de date/time handmatig aan te passen en/of de tv >30 minuten te unpluggen.

• Julian
  • Laatst online: 26-10 20:59
Iemand wel eens problemen gehad met de audio output van een G4 of een ander model? Ben net overgestapt van een 77B2 naar een 83G4, en audio over optical out en HDMI 'popt', alsof er een vonkje overspringt. Ook al had ik die problemen niet met mijn vorige TV, nog ff andere versterker geprobeerd, en dan valt het geluid telkens heel kort weg, ipv poppende geluiden.... Heb maar een reparatieverzoek ingediend bij LG.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• JanvD
  • Laatst online: 10-10 12:10

JanvD

Portretfotograaf

Bij mij werkt alles ook weer prima, maar ik kan gallery mode nergens vinden. Weten jullie daar meer van? Ook is de screensaver verandert naar een klok?

www.janvandoornik.nl

• Largamelion
JanvD schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:37:
Bij mij werkt alles ook weer prima, maar ik kan gallery mode nergens vinden. Weten jullie daar meer van? Ook is de screensaver verandert naar een klok?
Mijn screensaver was voor de nieuwe WebOS exact hetzelfde: een klok die afwisselt met tekst om op een willekeurige knop te drukken. Vind ik prima zo.

• BPP
  • Laatst online: 31-10 14:21

BPP

https://www.kamera-expres...wPBdQvIVXS7YaApfTEALw_wcB

Bij Kamera Express is een 77 inch LG G2 te koop voor 1500. Het is een outlet model. Volgens de kenmerken een nieuw model met schade aan de doos. Is dit betrouwbaar? De webwinkel uiteraard wel. Maar ook met outlet modellen?

• Largamelion
BPP schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 22:19:

Bij Kamera Express is een 77 inch LG G2 te koop voor 1500. Het is een outlet model. Volgens de kenmerken een nieuw model met schade aan de doos. Is dit betrouwbaar? De webwinkel uiteraard wel. Maar ook met outlet modellen?
Als je de winkel kent en deze betrouwbaar is dan zou ik niet twijfelen, die prijs is echt wel nice als de tv effectief nieuw is. Heb zelf vorige zomer een 77" G2 gekocht voor 2150€ en ben er nog steeds super blij mee, echt een complete tv.

Bij mij was de doos overigens ook beschadigd, maar het was geen outlet (karton was op meerdere plaatsen opengesneden aan de zijkant). Toen uitgeklaard met de winkel en bleek om een tv te gaan die verkeerdelijk was teruggestuurd naar LG. Tv zelf was nooit uit de doos geweest.

• mucuracat
BPP schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 22:19:

Mooi prijs, zelfs ik twijfelde even.
Maar b9 werkt nog goed

• BartOD
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 26-02 14:45
CydexTM schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:41:
[...]

Heb het topic even doorgenomen en zie voornamelijk mensen die hun stekker doorknippen. Heb dat even nagevraagd bij de partij waar ik het gekocht heb en die geven aan dat dan toch de garantie vervalt..

Nu verwacht ik dat in de praktijk er niet zo zeer gekeken zal worden naar de stekker als een monteur langs komt..

Ik ga in eerste instantie de kabel maar even langs de muur laten lopen en dan denk ik een modulair verlengsnoer door de kabelgoot laten lopen en hopen dat de TV nog steeds plat tegen de muur blijft.

Een andere optie die ik eigenlijk nergens terug zie, maar wellicht is het juist ook gevaarlijk. Waarom zou ik niet het rode vlak eraf zagen van onderstaand plaatje? Voor zover ik weet heeft dat gedeelte geen functie, behalve de bevestiging in een stekker. Maar met dat stukje eraf gaat de bevestiging echt niet heel veel minder zijn, of is er een reden waarom ik hier nog niemand over heb gezien? Is dit gevaarlijk of iets dergelijks?
[Afbeelding]
Heeft iemand een reactie op deze vraag? Ik heb (net als velen hier) een 40 mm buis, waar de stekker dus niet in zijn geheel doorheen past (denk ik, televisie nog niet gekocht). Ik lees wisselende berichten over het wel/niet vervallen van de garantie bij het afknippen/beschadigen van de stekker.

• CyBeRSPiN
@BartOD ik heb met mijn vorige GX gewoon garantie gekregen. Het probleem zat namelijk in het paneel en niet in de stekker. De monteur heeft er totaal niet naar omgekeken.
Het afslijpen van die stekker lijkt me minder veilig dan er een goede nieuwe stekker op te zetten.
Ik zou wel even 2 weken afwachten of er niet meteen issues optreden zodat een omruiling zonder gedoe gedaan wordt.

[ Voor 55% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-01-2025 19:14 ]

• niekoss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-10 12:18
Ik heb sinds die laatste update echt problemen met de Hue Sync box. Krijg daarbij dit soort beelden.

Meer mensen met een soortgelijk probleem? Misschien verstandig niet te updaten voor mensen met een Hue Sync box. Gaat bij mij om een C2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkCpACBemIHjROo2JJ1D4NgdpZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MyQnjbK6GWzIZPfJlKWX0mik.jpg?f=fotoalbum_large

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-10 17:43
Mijn C2 zit nog op 03.30.16

Hij is geroot, en dat wil ik heel graag zo houden. Schijnbaar kan updaten wel, maar is het wat riskant zeker boven een bepaald versienummer. Edit: en da's extra gevaarlijk met die puinhoop van versienummers.

Het smart gedeelte gebruik ik toch niet, zit een Shield aan. Maar nu kan ik wel de helderheid aanpassen via HomeAssistant en screen capture doen voor m'n Ambilight.

Eigenlijk geen idee of ik ook qua beeldkwaliteit iets misloop zo. Maar het ziet er hierboven niet gezellig uit met de updates dus ik denk dat ik het maar zo laat.

[ Voor 6% gewijzigd door doltishDuke op 15-01-2025 11:38 ]

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

doltishDuke schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:37:

Hij is geroot, en dat wil ik heel graag zo houden. Schijnbaar kan updaten wel, maar is het wat riskant zeker boven een bepaald versienummer. Edit: en da's extra gevaarlijk met die puinhoop van versienummers.

Het smart gedeelte gebruik ik toch niet, zit een Shield aan. Maar nu kan ik wel de helderheid aanpassen via HomeAssistant en screen capture doen voor m'n Ambilight.

Eigenlijk geen idee of ik ook qua beeldkwaliteit iets misloop zo. Maar het ziet er hierboven niet gezellig uit met de updates dus ik denk dat ik het maar zo laat.
Je grootste gemis is deze update geweest vernoed ik zo. Iets wat ik direct merkte en het kijken van donkere scenes veel prettiger (kijkbaar) maakt.

• jellemdekker
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
doltishDuke schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:37:

If it isn't broken, don't fix it. Maar weet dat je kunt updaten naar de eerste WebOS 24 versie (23.20.56) en die nog steeds geroot kan worden: https://cani.rootmy.tv/?q=OLED55C25

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZlW0jZwHB5udYKoV2q2xM9leddQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/diYSxTBuFeQuqdXlO8Wz7haO.png?f=fotoalbum_large

• Farabi
  • Niet online
wat is het voordeel als je je tv software root?

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Farabi schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:12:
Hetzelfde als je telefoon, je kan apps installeren buiten de LG store om, functionaliteit die normaal niet beschikbaar is, etc.

• mucuracat
YT zonder reclame :+

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:48
Ik ben op dit moment de (nog steeds) blije eigenaar van een OLED65G1RLA. Ik ga binnenkort verhuizen en de TV gaat mee ;) Dat betekent dus ook dat ik in mijn nieuwe huis de TV weer op mag gaan hangen. Tot mijn "schrik" kom ik er nu achter dat ik het sjaboon/guide sheet die bij de TV zat om te helpen bij het ophangen nergens meer kan vinden... Iemand enig idee of zo'n ding nog na te bestellen is? Of heeft iemand in de buurt van Den Haag hem wellicht nog liggen en zou ik die binnenkort een dagje mogen lenen? :D

omniscale.nl

• doltishDuke
In mijn geval twee specifieke zaken:

Je kunt met een telnet ( :+ ) command de oled pixel brightness aanpassen. Met een beetje geknutsel heb ik nu een lamp in HomeAssistant die feitelijk het paneel van mijn TV is. Dat is om te beginnen al een stuk handiger dan dat klungelige menu, maar ik kan dat nu dus ook automatiseren.

Ten tweede draait er HyperHDR op voor screen capture zodat ik een zelfgemaakt Ambilight kan aansturen. Dit werkt buiten HDCP om, dus alle HDMI input capture ik gewoon on-device, dus ik heb geen Hue syncbox of iets dergelijks nodig.

Die eerste hoort gewoon openbare API te zijn, de tweede is een brakke implementatie van HDCP die mij een hoop geld en gedoe scheelt :)

Verder gebruik ik de TV als dom paneel met een HDMI in. Dus wat het qua webos allemaal zou inhouden dat weet ik niet. Ik kijk alles via de Shield en hij hangt verder ook niet aan het internet (dwz: mac block in de router), want ik wil niet dat hij op eigen houtje gaat updaten én er draait dus ouwe software op die ik niet online wil.
Xqlus1ve schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 06:43:
[...]

Je grootste gemis is deze update geweest vernoed ik zo. Iets wat ik direct merkte en het kijken van donkere scenes veel prettiger (kijkbaar) maakt.
Ooh, ja! Dat was een probleem inderdaad. Deal daar al zo lang mee dat ik me er niet echt meer bewust van was. Maar dan is het toch wel de moeite waard om te kijken of ik een stukje omhoog kan qua versienummer. Thanks!

[ Voor 41% gewijzigd door doltishDuke op 16-01-2025 12:17 ]

• CyBeRSPiN
Dat kan ook zonder rooten. Je kunt de Developer tool installeren, dan Homebrew en dan Youtube ad-free.

https://github.com/webosbrew/youtube-webos

Als je met rooten die algemene voorwaarden nags kan uitschakelen dan ga ik er ook eens naar kijken. Heb een ticket lopen bij LG hoe ik van die meldingen af kom..

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-01-2025 11:51 ]

• TweakGP
jellemdekker schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:11:
[...]
If it isn't broken, don't fix it.
Beetje onzin in dit verband.... de updates maken niets stuk maar bieden wel verbeteringen.
En zeker als mensen zelf al zitten prutsen zoals hier, dan is zeuren over een update van LG helemaal niet van toepassing.

[ Voor 19% gewijzigd door TweakGP op 16-01-2025 12:03 ]

• doltishDuke
TweakGP schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:01:
[...]

Beetje onzin in dit verband.... de updates maken niets stuk maar bieden wel verbeteringen.
En zeker als mensen zelf al zitten prutsen zoals hier, dan is zeuren over een update van LG helemaal niet van toepassing.
Nou ja, als ik moet kiezen tussen root behouden en die low brightness fix dan ga ik oprecht voor het behouden van root. Dus in die zin is er wel wat voor te zeggen :)

• Farabi
  • Niet online
ik neem aan dat er geen garantie verleend wordt als iets kaduuk is in je software na het rooten.

• doltishDuke
Farabi schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:21:
ik neem aan dat er geen garantie verleend wordt als iets kaduuk is in je software na het rooten.
Tja, beetje dezelfde discussie als de stekker denk ik he. Als het rooten niet de oorzaak is dan zou het niet uit mogen maken. Er is omtrent smartphones ook een enorme discussie gevoerd over wat dat met de garantie zou doen zonder duidelijk uitsluitsel.

Je bent een beetje overgeleverd aan de grillen van LG denk ik. Mag je nog van geluk spreken dat je in Europa woont. Maar zeker zal het nooit zijn.

Voor mij is het de gok echter waard.

• Largamelion
Een tv van +2000€ rooten zou ik mezelf niet aan wagen. Heb redelijk wat ervaring met het rooten van smartphones en daar komt toch wat bij kijken. De kans dat het dan misloopt en je de tv bricked bestaat altijd, dus laat maar zo. Overigens werkt alles top imo en nu met Chromecast ondersteuning is het helemaal af voor mij. Ik ben ook bang dat als ik ga rooten de ingebouwde apps dit gaan zien en net zoals op een smartphone gewoon niet meer gaan opstarten. Dat ik dan met allerlei andere tools de root moet gaan verbergen ... nee, begin ik niet aan.

Enige reden waarom ik het zou doen is voor ad-free Youtube, maar er zijn blijkbaar ook andere manieren zonder te rooten lees ik hierboven. En ja, betalen kan ook maar ik vind een Youtube abo te duur voor wat ik ermee doe, dus ik neem de reclame er dan maar bij. Heb al Netflix, Prime en tal van zenders met gratis streaming aanbod dus content genoeg om te kijken.

• pwh53
posttoast schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:11:
Ik ben op dit moment de (nog steeds) blije eigenaar van een OLED65G1RLA. Ik ga binnenkort verhuizen en de TV gaat mee ;) Dat betekent dus ook dat ik in mijn nieuwe huis de TV weer op mag gaan hangen. Tot mijn "schrik" kom ik er nu achter dat ik het sjaboon/guide sheet die bij de TV zat om te helpen bij het ophangen nergens meer kan vinden... Iemand enig idee of zo'n ding nog na te bestellen is? Of heeft iemand in de buurt van Den Haag hem wellicht nog liggen en zou ik die binnenkort een dagje mogen lenen? :D
Je het toch gewoon opmeten, hoogte onderkant tv en de hoogte van de onderderste boorgaten.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:48
pwh53 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:34:
[...]

Je het toch gewoon opmeten, hoogte onderkant tv en de hoogte van de onderderste boorgaten.
Euh, ja vast wel, het is al weer even terug maar ik herinner me dat ik dat sjabloon best handig vond. Maar goed, zonder kan wellicht ook gewoon.

omniscale.nl

• mucuracat
TweakGP schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:01:
[...]

Soms is een update een downgrade!!!

Als een tv bepaalde leeftijd bereikt, kan zijn dat licenties verlopen of ondersteuning vanuit de maker van sommige apps stopt en met nieuwe firmware update deze eraf gehaald worden!!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-10 23:15
Gek euvel hier. Sinds ik m’n ziggo kastje de deur heb gewezen en nu tv kijk via de Odido app, denkt mijn PS5 telkens aan te moeten gaan zodra ik op de home knop druk.

Duidelijk in de instellingen gezet dat de tv moet opstarten met het home screen en niet mee recente invoer.

Ook dat mag niet baten. Als ik de YouTube app uit ga en gewoon op het homescreen kom, start m’n ps5 ook alweer op. Heeft iemand een oplossing?

Betreft een G2

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Pagina: 1 ... 551 ... 569 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.