Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-10 15:31
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:38:
[...]

Ik had exact hetzelfde met hetzelfde model, die is omgeruild voor een nieuwe. Reparatie zou ik niet accepteren.
Opvallend wel.
Maar direct laten omruilen is de beste aanpak.
Tenzij je de TV al eerder had gekocht en deze opgeslagen was om later te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:22

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Als ik net een nieuwe TV heb gekocht, wil ik niet een gerepareerde maar een helemaal nieuwe. Heb zelf niet echt vertrouwen in zo'n TV, ook niet qua levensduur. Kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-10 22:36
joey82 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:47:
Vraagje,

Hoe is normaal tv kijken op filmmaker mode?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-10 22:36
OMX2000 schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:37:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad met een G1. Contact gezocht met de winkel waar ik hem heb gekocht, en er is een monteur langsgekomen van LG. En die heeft uiteindelijk het scherm ter plekke verwisseld.

Dus neem contact op met de winkel waar je hem hebt gekocht zou mijn advies zijn.
Krijg je dan niet gewoon een nieuwe tv?

Dat zou iig mijn voorkeur hebben 🤷

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10 07:17
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:38:
[...]

Ik had exact hetzelfde met hetzelfde model, die is omgeruild voor een nieuwe. Reparatie zou ik niet accepteren.
ik heb inderdaad vandaag om geruild, kostte even twee ritjes van 50km, vanavond opgehangen. Maar eerste indruk echt prachtig en vooral de realisatie wat was mijn vorige LG OLED aan vervanging toe😅.
Binnenkort maar eens een lijstje maken van de gekeken films afgelopen 2 jaar, wie ik echt moet gaan herzien☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
korenpc schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:11:
[...]

ik heb inderdaad vandaag om geruild, kostte even twee ritjes van 50km, vanavond opgehangen. Maar eerste indruk echt prachtig en vooral de realisatie wat was mijn vorige LG OLED aan vervanging toe😅.
Binnenkort maar eens een lijstje maken van de gekeken films afgelopen 2 jaar, wie ik echt moet gaan herzien☺️
Mooi opgelost zo.
Welke LG OLED had je eerst?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05

OMX2000

By any means necessary...

HoppyF schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:24:
[...]

Opvallend wel.
Maar direct laten omruilen is de beste aanpak.
Tenzij je de TV al eerder had gekocht en deze opgeslagen was om later te installeren.
Dat was bij mij ook het geval. Ik had hem even aangezet toen ik hem had gekocht, en meteen opgeslagen, omdat nieuwbouwhuis nog niet klaar was. Toen ik hem ophing deed ie het dus helaas niet.

En ja ik had een nieuwe kunnen eisen. Maar de monteur heeft een gloednieuw scherm ter plaatste geïnstalleerd. Verschil tussen een nieuwe lijkt me compleet verwaarloosbaar. TV doet het nu bijna 3 jaar naar behoren.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:25
Hier ook een leuke upgrade gedaan.

SOny LED XF9005 55" naar LG 4 77"

Ik heb mijn Nvidia shield pro 2019 aangesloten en doe alles via de Shield.

Ondanks dat ik de Sony prima beeld vond hebben, is dit toch wel 2 levels hoger.

Tot nu toe nog niks geks tegen gekomen. Motion flow is niet zo goed als verwacht.

TV mode die ik gebruik
Niet DV = ISF levendig
Wel DV = filmmaker

Ik kijk verder geen TV programma's.
Alleen series of films.

En ik wil mijn PC er even op aansluiten om bv Wukong even te spelen. 7800x3d+4080. Kijken om ik op high settings @60FPS kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:39
Ik ben een beetje aan het kijken voor een upgrade ooit. Heb een oled gehad echter door zonlicht veel gekke vlekken en dus over gegaan op LED.
Mijn vraag is eigenlijk of er hier mensen zijn die een oled hebben die ook wel een zonlicht op het scherm krijgt en geen last hebben van gekke vlekken.
Dus eigenlijk om te horen of het al minder is geworden.

Ik weet dat het eigenlijk niet de bedoeling is dat er zonlicht op het scherm komt echter ben ik benieuwd of het nog steeds problemen geeft. Met led en lcd echt nooit last van gehad.

Tot slot ben ik benieuwd of veel mensen wel eens test youtube filmpjes opzetten om te zien of er al wat image retention te zien is. En of dat al verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purple Dolphin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 08:15
Heeft er iemand ervaring met het laten ophangen van een televisie en de kosten hier van? Ik ben zelf niet zo'n klusser en durf het niet aan om een 83" op te hangen aan een muur waarvan ik niet eens zeker weet of deze daar geschikt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:26
toevallig deze week laten doen, was 60 eur door de tv zaak (electroworld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:24

Wokschotel

Op 6 wielen

Misschien dat hier iemand het weet, aangezien ik via de vergelijkingsmogelijkheden op Tweakers en bij LG zelf er niet uitkomt. Wat zijn de verschillen tussen de OLED65B46LA en de OLED65B42LA? Is de 2LA een model voor de Nederlandse markt en de 6LA voor andere markten? Als ik alle specs afloop lijkt me dat het enige verschil tussen deze twee modellen.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wokschotel schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:31:
Misschien dat hier iemand het weet, aangezien ik via de vergelijkingsmogelijkheden op Tweakers en bij LG zelf er niet uitkomt. Wat zijn de verschillen tussen de OLED65B46LA en de OLED65B42LA? Is de 2LA een model voor de Nederlandse markt en de 6LA voor andere markten? Als ik alle specs afloop lijkt me dat het enige verschil tussen deze twee modellen.
Mirx_NL in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10 07:17
HoppyF schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:23:
[...]

Mooi opgelost zo.
Welke LG OLED had je eerst?
Een 55E6V. de upgrade was toen echt gigantisch, kwam vanaf een sony bravia 42inch van zeven jaar oud. Die sony was echt heel goed in vooral zwart en donker weer geven (hij deed ook echt niks anders). De overgang nu is wel minder shockend, als toen met de 55e6V. Maar goed dat is omdat ik nu in het zelfde segment iets weer gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
korenpc schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:59:
[...]

Een 55E6V. de upgrade was toen echt gigantisch, kwam vanaf een sony bravia 42inch van zeven jaar oud. Die sony was echt heel goed in vooral zwart en donker weer geven (hij deed ook echt niks anders). De overgang nu is wel minder shockend, als toen met de 55e6V. Maar goed dat is omdat ik nu in het zelfde segment iets weer gekocht hebben.
Misschien minder schokkend maar toch een mooie upgrade.

• oppersnokker
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-10 13:26
gertraaf schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:23:
Ik ben een beetje aan het kijken voor een upgrade ooit. Heb een oled gehad echter door zonlicht veel gekke vlekken en dus over gegaan op LED.
Mijn vraag is eigenlijk of er hier mensen zijn die een oled hebben die ook wel een zonlicht op het scherm krijgt en geen last hebben van gekke vlekken.

Ik weet dat het eigenlijk niet de bedoeling is dat er zonlicht op het scherm komt echter ben ik benieuwd of het nog steeds problemen geeft. Met led en lcd echt nooit last van gehad.

Tot slot ben ik benieuwd of veel mensen wel eens test youtube filmpjes opzetten om te zien of er al wat image retention te zien is. En of dat al verbeterd is.
Wat versta jij onder gekke vlekken? Ik heb LCD en Plasma gehad en nu de LG G4 OLED en nooit een vlek gezien, ook niet met zonlicht erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zou het kunnen dat er een bug zit in 23.20.42 voor G4? Niets aan de hand, tot die update. Normaal druk ik op de Apple TV op aan en tv en soundbar gaan netjes aan.

Sinds die update gaat de Apple TV aan, de soundbar ook, maar de tv gaat niet aan. Lukt soms ook niet met de LG Remote. Moet echt lang drukken en dan wil hij weer aan. Alsof ‘ie in een diepe slaap zit. Meer dit ervaren?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Om nog even terug te komen op het feit dat LG een ronde niet geaarde stekker gebruikt die niet door een koof in de muur past. Kan ik veilig dit euro verlengsnoer gebruiken? Door dit verlengsnoer mag maximaal 2,5 ampere en 600 watt. Ik las dat een Oled tv ongeveer 1,5 ampere doorlaat, klopt dit?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5u5UAXaXt8TtA_q2-SjOWxZfWs4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DhcJcWeNBZTg0SfD76UuBTw4.jpg?f=fotoalbum_large

Ook lees ik dat het beter is om niet een tv aan te sluiten op zo'n verlengsnoer. Wat is hier van waar?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSeHrfGYVueBpJCNycAQU263hAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mNItZKzVyEkcD9kpw4FzhVDG.jpg?f=fotoalbum_large

Eind vraag. Kan ik mijn 65G4 veilig verlengen met zo'n soort verlengsnoer?

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:20
@Theo27 je valt in herhaling. Ik heb deze zelfde vraag op 28 november al in dit topic beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 21:54
Erniebert schreef op maandag 9 december 2024 @ 23:03:
[...]

ESPN via KPN glasvezel op 77GX top beeld. Wel professioneel gekalibreerd!
waar laat je dat doen en wat kost zoiets? ik heb er wellicht ook wel oren na :) (LG G4 77 inch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
harrybeuker schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:35:
[...]

waar laat je dat doen en wat kost zoiets? ik heb er wellicht ook wel oren na :) (LG G4 77 inch)
PM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
CyBeRSPiN schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:32:
@Theo27 je valt in herhaling. Ik heb deze zelfde vraag op 28 november al in dit topic beantwoord.
Prima het is gelukt. Neem geen risico en pak gewoon een dikker aansluit snoer. Belachelijk dat LG een ronde niet geaarde stekker erbij levert en ook nog eens haaks pffff

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LOSwQSRZGWm1KMgnt1JnROApU3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDCs58Nenm91ZiZzutJII0O6.jpg?f=fotoalbum_large

Scrooge NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Niet geaard is helemaal niks mis mee (net zoals met elke geaardheid ;)), dan is het apparaat dubbel geïsoleerd en gewoon veilig.
Maar ze hadden voor een kabel moeten kiezen die los te halen is.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-12-2024 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
oppersnokker schreef op donderdag 12 december 2024 @ 21:53:
[...]

Wat versta jij onder gekke vlekken? Ik heb LCD en Plasma gehad en nu de LG G4 OLED en nooit een vlek gezien, ook niet met zonlicht erop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22Yr0rEDbJ2MJG-_8ZkrL1zz1Lc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LeEHqvou3ZAriAQ2tfvAoKz4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-10 17:04
gertraaf schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:23:

Hier jaren een Sony Af9 gehad. Staat vol op in de zon maar vlekken nooit gehad.
Enige is ondertiteling die lichtelijk ingebrand is. Ook waarschijnlijk door momenten dat die te lang op pauze gestaan heeft en vergeten was uit te zetten/screensave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:23
Ik heb een vraag waar ik maar geen correct antwoord op vind. Misschien kan iemand hier mij helpen.

Ik moet binnenkort een operatie ondergaan en mijn pc staat boven. Nu wik ik deze tijdelijk aansluiten op mijn tv OLED55E9PLA. Hoe zit het met inbranden, als ik mijn tv gebruik als monitor? Iets om rekening mee te houden?

Mijn vorige tv gebruikte ik als monitor, maar was geen OLED. Hoorde toen de vreselijkste verhalen over inbranden met tv logo's enzo, dat ik besloot om mijn pc boven neer te zetten. Maar na een jaar of 5, is er nog weinig te zien van inbranden. Maak ik me onterecht zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
Wie vind ook dat de beelden van de ps5 (pro) er mooier/beter uitzien in de persoonlijke beeldstand dan de gamemode?

Ik heb een G4 en met Alan Wake 2 lijkt er in gamemode wel een soort lichte waas/filter over heen te zitten. In de zelf aangepaste persoonlijke beeldstand is het beeld wat rauwer en scherper en voor mijn gevoel mooier. Nog meer tweakers met deze mening toevallig?

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:57

Chrasher

Tevree met z'n PS5

@Theo27 Op mijn C3 heb ik de sharpness in de gamemode wat omhoog gezet. Staat nu ergens tussen de 15 en 25. Alleen bij spellen die werkelijk native 4K halen is dat wat te hoog, vooral spellen met lagere resoluties vind ik er op vooruit gaan.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoxim
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-09 16:21
Ik heb zelf een G4. Gebruiken jullie dynamic tone mapping of HGIG voor game mode? Ik heb een ps5 en begon met HGIG. Toen een keer DTM gebruikt en alles is echt veel helderder en kleurrijker (of zo lijkt het). Het meest natuurlijke zou HGIG zijn. HDR effecten hebben wel meer impact maar een groot deel van het scherm is vrij donker in alle scenes terwijl de helderheid van de G4 juist erg goed is. Ik gebruik alle aanbevolen settings verzameld van de grote sites.

DTM zou het gehele beeld onnatuurlijk helder maken waardoor HDR highlights niet echt meer tot hun recht komen zoals bijv. een zon.

Ik ben dus wel benieuwd wat jullie voorkeur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:10
Phoxim schreef op donderdag 19 december 2024 @ 07:05:
Ik heb zelf een G4. Gebruiken jullie dynamic tone mapping of HGIG voor game mode? Ik heb een ps5 en begon met HGIG. Toen een keer DTM gebruikt en alles is echt veel helderder en kleurrijker (of zo lijkt het). Het meest natuurlijke zou HGIG zijn. HDR effecten hebben wel meer impact maar een groot deel van het scherm is vrij donker in alle scenes terwijl de helderheid van de G4 juist erg goed is. Ik gebruik alle aanbevolen settings verzameld van de grote sites.

DTM zou het gehele beeld onnatuurlijk helder maken waardoor HDR highlights niet echt meer tot hun recht komen zoals bijv. een zon.

Ik ben dus wel benieuwd wat jullie voorkeur is.
Ik heb zelf de C1, maar ik denk dat het principe hetzelfde is. Over het algemeen gebruik ik HGIG, omdat deze instelling het meeste in de buurt komt van de "creators intent". Bij sommige games zoals Cyberpunk 2077 gebruik ik DTM, omdat de kleuren er dan gewoon beter van het scherm spatten. Je kan altijd op het Youtube kanaal GamingTech kijken voor de beste instellingen. Deze man geeft per game de instellingen aan die het beste resultaat geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Altijd HGIG.

Alleen bij extreem donkere spellen zoals Hellblade 2 dit jaar heb ik bij grote uitzondering DTM gebruikt.

Het komt een beetje op hetzelfde neer als de eeuwige discussie rond Filmmaker mode met Dolby Vision. Of de kleurtemperatuur W50 die te gelig zou zijn. Tuurlijk, DTM popt meer wat een hoop mensen leuk vinden in het begin. Maar probeer een wat meer natuurgetrouwe instelling voor een weekje en je kan niet begrijpen dat je al die tijd naar zo'n oversaturated beeld hebt zitten kijken.

[ Voor 61% gewijzigd door DutchOwnage op 19-12-2024 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Theo27 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:57:
Wie vind ook dat de beelden van de ps5 (pro) er mooier/beter uitzien in de persoonlijke beeldstand dan de gamemode?

Ik heb een G4 en met Alan Wake 2 lijkt er in gamemode wel een soort lichte waas/filter over heen te zitten. In de zelf aangepaste persoonlijke beeldstand is het beeld wat rauwer en scherper en voor mijn gevoel mooier. Nog meer tweakers met deze mening toevallig?
dit merkte ik altijd al inderdaad. ik gebruik gamemode op mijn G4 omdat de functies zoveel beter zijn geworden. ik durf niet te gaan naar standaardmode :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-10 14:55

Lijkt me logisch dat gamemode ander beeld geeft. In game mode gaat het om lag. Alle aanpassingen om beeld mooier te maken worden dan uitgezet. Want dat kost tijd en lag.

Je moet dan alles zo veel mogelijk ophogen via ps5

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online

Op de xbox series x ziet de gamemode er veel beter en helderder uit gelukkig. Ik zal straks de ps5 pro uitproberen.

Ik heb een G4. Jij ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:57

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Veel instellingen zijn ook in de gamemode te wijzigen, zoals kleur, witbalans, zwartwaarden, warmte, scherpte enz.. Ik zou bij de geavanceerde instellingen de instellingen van de gamemode eens vergelijken met die andere persoonlijke mode en die gamemode dan naar keuze wijzigen.
Zelf gebruik ik bijv. kleur 60 in de gamemode zodat dat op mijn PS5 meer "popt".

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oppersnokker
Ik heb dit werkelijk waar nog nooit gezien in de afgelopen 30+ jaar dat ik flatscreens heb en gebruik, maakt niet uit welk type. Ik had hem al lang terug gebracht. Lijkt wel alsof er vocht in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
oppersnokker schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:05:
[...]

Ik heb dit werkelijk waar nog nooit gezien in de afgelopen 30+ jaar dat ik flatscreens heb en gebruik, maakt niet uit welk type. Ik had hem al lang terug gebracht. Lijkt wel alsof er vocht in zit.
Tv is ook al een tijdje weg. Maar LG gaf aan dat het dus door zonlicht kwam. En als je zoekt op internet zie je wel meer van deze problemen.
Alleen blijkbaar niet iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayDawg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-10 16:50
Ik heb 7 jaar geleden een LG OLED 55C7v gekocht, waar ik tot nu toe heel blij mee ben geweest. Ik ben echter verhuisd en nu ik in mijn nieuwe woonkamer een stukje verder van de tv zit, denk ik dat een maatje groter toch beter zou zijn. Sinds dien heb ik de ontwikkelingen eigenlijk niet meer gevolgd, vandaar dat ik de experts hier graag om advies vraag.

Wat zou voor mij een mooie upgrade zijn, zonder direct meer dan 2k neer te leggen? Is de G4 65" nu de beste optie, of is een model van een jaar ouder ook prima? Is een maatje groter dan 65 nog te doen, of zit je voor een goede dan meteen naar 1000 euro meer te kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:50
JayDawg schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 04:37:
Ik heb 7 jaar geleden een LG OLED 55C7v gekocht, waar ik tot nu toe heel blij mee ben geweest. Ik ben echter verhuisd en nu ik in mijn nieuwe woonkamer een stukje verder van de tv zit, denk ik dat een maatje groter toch beter zou zijn. Sinds dien heb ik de ontwikkelingen eigenlijk niet meer gevolgd, vandaar dat ik de experts hier graag om advies vraag.

Wat zou voor mij een mooie upgrade zijn, zonder direct meer dan 2k neer te leggen? Is de G4 65" nu de beste optie, of is een model van een jaar ouder ook prima? Is een maatje groter dan 65 nog te doen, of zit je voor een goede dan meteen naar 1000 euro meer te kijken?
Sinds de zomer de G4 65" hier hangen helemaal happy mee.
Zitten op 4,5m afstand ongeveer.

Er zijn tweakers die groter groots willen maar dat moet je zelf bepalen of je daar in mee gaat en wat je wensen zijn.
Ik heb hier ook rekening te houden met de huis inrichting en gezin.

Staat genoeg hier over dit onderwerp.
Keertje zelf fysiek kijken, 1 of 2 slagen groter went vanzelf dat is het probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:45
JayDawg schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 04:37:

Ik kocht deze zomer een 77" G2, model van 2 jaar oud maar op die manier toch 'betaalbaar'. Ging normaal van 50" plasma naar 65" OLED maar wou groter. Nog geen seconde spijt van gehad 🙂.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayDawg
Ik was overigens niet van plan om hem op te hangen, hij komt gewoon op het tv meubel te staan. Misschien is een C serie dan beter dan de G? Van wat ik lees is er ook geen enorm verschil tussen OLED en OLED evo, dus een C model van 1 of 2 jaar geleden is dan misschien de beste prijs/kwaliteit optie? Dan nog de vraag welke precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Tussen OLED en OLED Evo zit 300 nits aan piekhelderheid (700 tov 1000) in de meest accurate Filmmaker stand. Of je dat in de praktijk zult merken, valt idd te bezien.

Zelf maakte ik de stap van OLED naar een 2e generatie MLA paneel, dan spreek je ineens over ruim 800 nits verschil of een veelvoud daarvan als je gaat voor standje dynamisch. Nog los van de betere processor en dergelijke.

Kortom, als een G serie geen optie is of je hebt geen behoefte aan de extra (piek) helderheid, zou ik lekker voor een C3 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:36

dbzfan

Nee.

Ik het verleden waren er veel gebruikers die last houden van felle ondertiteling bij Netflix HDR. Nu heb ik zelf onlangs de G4 aangeschaft en als ik maar Dolby Vision content kijk op Netflix heb ik normale (niet felle) ondertiteling. Hebben ze dit probleem dus getackeld blijkbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online

Gevonden: als je het videobereik op 'beperkt' zet is het weg.

Bedankt voor het attenderen. Al mijn spellen zien er echt beter uit nu

[ Voor 56% gewijzigd door Farabi op 22-12-2024 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:11

Quakie

quakelen

@Farabi De G4 staat op mijn wenslijst.. Ik gebruik op dit moment een Samsung QLED en op 1 setting voor alle PS spellen..

Is gamemode automatisch in te stellen of moet je handmatig schakelen tussen SDR en HDR content?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Quakie schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:30:
@Farabi De G4 staat op mijn wenslijst.. Ik gebruik op dit moment een Samsung QLED en op 1 setting voor alle PS spellen..

Is gamemode automatisch in te stellen of moet je handmatig schakelen tussen SDR en HDR content?
dat schakelt automatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:09

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Theo27 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:12:
[...]

Vandaar ook een Nvidia Shield met SSD en 5 TB opslag aangeschaft een tijd geleden.
En ook dat bejaarde apparaat speelt Dolby Vision niet af zoals het hoort.
DutchOwnage schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:57:
Altijd HGIG.

Alleen bij extreem donkere spellen zoals Hellblade 2 dit jaar heb ik bij grote uitzondering DTM gebruikt.

Het komt een beetje op hetzelfde neer als de eeuwige discussie rond Filmmaker mode met Dolby Vision. Of de kleurtemperatuur W50 die te gelig zou zijn. Tuurlijk, DTM popt meer wat een hoop mensen leuk vinden in het begin. Maar probeer een wat meer natuurgetrouwe instelling voor een weekje en je kan niet begrijpen dat je al die tijd naar zo'n oversaturated beeld hebt zitten kijken.
Heb nog een G1, geen Filmmaker Mode voor DoVi ;)

[ Voor 54% gewijzigd door daffie82 op 23-12-2024 15:42 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Op jouw G1 heet Filmmaker voor DV gewoon Cinema. Zo was het op mijn CX ook. Is een beetje marketing geneuzel want er zit geen verschil tussen, behalve dat Filmmaker Mode wel lekker fancy klinkt.

Alle onnodige beelbverbetaraars en dergelijke zijn gewoon uitgeschakeld in die beide modes.

[ Voor 19% gewijzigd door DutchOwnage op 23-12-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
gebruiken jullie de instelling 'hoog contrast' met HDR content? wat is het verschil precies tussen deze instelling en DTM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Laatst online: 23:09

daffie82

Minisforum UM773 Lite

DutchOwnage schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:14:
Op jouw G1 heet Filmmaker voor DV gewoon Cinema. Zo was het op mijn CX ook. Is een beetje marketing geneuzel want er zit geen verschil tussen, behalve dat Filmmaker Mode wel lekker fancy klinkt.

Alle onnodige beelbverbetaraars en dergelijke zijn gewoon uitgeschakeld in die beide modes.
Ja klopt. Al gebruik ik voor DoVi de Cinema Home preset op mijn G1.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
daffie82 schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:20:
[...]

Ja klopt. Al gebruik ik voor DoVi de Cinema Home preset op mijn G1.
Ik soms ook hoor op m'n G4. Sterk afhankelijk van de content. Sommige shows en films zijn gewoon echt te donker voor Filmmaker( of Cinema).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:54
Vandaag een nieuwe tv besteld. Mijn oude 55B8 wordt vervangen door een 77G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emptyy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-10 22:43
Ik wil binnenkort een LG OLED evo G4 65 aanschaffen voor in mijn nieuwe huis. Mijn aannemer gaat o.a. een kabelgoot maken voor de kabels naar het hangende tv meubel. Nu las ik dat de stroomkabel vast zit aan de TV, klopt dat? En zo ja, hoe groot is de stekker? Is het zo’n dikkere of platte. Dan weet ik iig of ik voor een grote kabelgoot moet gaan.. ik heb al beetje gezocht maar kon geen concreet antwoord vinden. Thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-07 14:39
Hier ook een LG G4 65 Inch met kabelgoot in de muur. 50mm pvc buis met stromend waterbochten dan kan de stekker en alle andere kabels er makkelijk doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-07 14:39
Ik had overigens enkele weken terug een Philips / TP Vision Oled 909 65 inch gekocht maar nu gelukkig weer terug naar LG. Wat een verschil zeg. Voor mij geen Philips TP meer😆

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Emptyy schreef op woensdag 25 december 2024 @ 21:02:
Ik wil binnenkort een LG OLED evo G4 65 aanschaffen voor in mijn nieuwe huis. Mijn aannemer gaat o.a. een kabelgoot maken voor de kabels naar het hangende tv meubel. Nu las ik dat de stroomkabel vast zit aan de TV, klopt dat? En zo ja, hoe groot is de stekker? Is het zo’n dikkere of platte. Dan weet ik iig of ik voor een grote kabelgoot moet gaan.. ik heb al beetje gezocht maar kon geen concreet antwoord vinden. Thnx alvast!
Hoe heb je precies op “stekker” gezocht in dit topic?
En als je een maatje groter neemt dan moet je goot weer op een hele andere plek, best wel een drama om de locatie goed te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:50
Emptyy schreef op woensdag 25 december 2024 @ 21:02:
Aantal jaar geleden met de uitbouw ook een buis laten maken.
Daar ging een platte euro stekker en bv. 2 HDMI kabels prima doorheen.
Kocht ik de LG G4 dit jaar en was mijn buis net iets groter dan de diameter van de TV stekker.
Stond bijna klaar om deze zelf te vervangen.

Uiteindelijk gelukt met een trekveer en veel geduld.
Dus een maatje extra dan wat de stekker is dat is aan te raden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emptyy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-10 22:43
Prostie34 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 21:13:
Hier ook een LG G4 65 Inch met kabelgoot in de muur. 50mm pvc buis met stromend waterbochten dan kan de stekker en alle andere kabels er makkelijk doorheen.
Dank hier kan ik wel wat mee!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-10 11:03
Wat een gedoe allemaal ik heb een stuk karton kleur van de muur gegeven en over de kabels met dubbelzijdig tape geplakt Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XR6jUalejGZQd3ZbDOR7Ts1GzW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DHNZYJvHdhMBFES7Nc89vJhe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Stuwie schreef op donderdag 26 december 2024 @ 09:37:
Wat een gedoe allemaal ik heb een stuk karton kleur van de muur gegeven en over de kabels met dubbelzijdig tape geplakt [Afbeelding]
Kan je net zo goed een zo fijn mogelijke witte kabelgoot op de muur plakken, lijkt me toch iets strakker dan zo'n breed karton. 🙂

• Graft
  • Laatst online: 19:51
Hi all!

Hebben meer mensen met een C1 last van geen geluid meer via HDMI arc tijdens het gebruik van WebOS apps? Mijn KEF LSX II’s lijken geen signaal te krijgen wanneer ik Netflix of Spotify direct vanaf de tv gebruik.

Switch ik naar de Ziggo set top box of mijn Xbox krijg ik netjes geluid. Probleem doet zich voor via de laatste update en krijg het met geen mogelijkheid gefixed.

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:36

dbzfan

Nee.

dbzfan schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 16:44:
Ik het verleden waren er veel gebruikers die last houden van felle ondertiteling bij Netflix HDR. Nu heb ik zelf onlangs de G4 aangeschaft en als ik maar Dolby Vision content kijk op Netflix heb ik normale (niet felle) ondertiteling. Hebben ze dit probleem dus getackeld blijkbaar?
Iemand die hier antwoorden op heeft? Ik merk ook dat ik niet echt omver wordt geblazen door hdr content op Netflix.. geen mooie contrasten en geen hoge piek helderheid. Dit terwijl de instellingen zo staan als volgens een gerenommeerde website. Oled helderheid ook erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-10 08:00

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik heb al vaker naar suggesties gevraagd hier waarom mijn beeld wazig is tijdens tv kijken. Diverse instellingen geprobeerd.. gister bij mn pa weer eens op een c1 gekeken, dat ziet er beter uit dan mijn g3.. vandaag wilde ik dus een fabrieka reset doen..

Nu kan ik helemaal niks meer omdat ik de gebruiksovereenkomst niet kan lezen en accepteren.. internet is van odido.
Al een persoonlijke hotspot op 4g geprobeerd.. niks werkt.

Nu kan ik helemaal niks meer. Wat nu???

Het is al opgelost. Een paar keer stroom af/aan deed verschil

Maar nog steeds geen haarscherp tv beeld op een 65g3. Tegenvaller zeg..

[ Voor 12% gewijzigd door Nickrsd op 27-12-2024 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Nickrsd schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:25:
Ik heb al vaker naar suggesties gevraagd hier waarom mijn beeld wazig is tijdens tv kijken. Diverse instellingen geprobeerd.. gister bij mn pa weer eens op een c1 gekeken, dat ziet er beter uit dan mijn g3.. vandaag wilde ik dus een fabrieka reset doen..

Nu kan ik helemaal niks meer omdat ik de gebruiksovereenkomst niet kan lezen en accepteren.. internet is van odido.
Al een persoonlijke hotspot op 4g geprobeerd.. niks werkt.

Nu kan ik helemaal niks meer. Wat nu???

Het is al opgelost. Een paar keer stroom af/aan deed verschil

Maar nog steeds geen haarscherp tv beeld op een 65g3. Tegenvaller zeg..
Ik weet niet welke reacties je allemaal gekregen hebt:

Wat is je input? Zelfde als van je vader? Zo ja/zo nee, extern kastje? Zo ja, staan daar de instellingen goed? Output resolutie en zo?

Bescherm folie?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

mijn vader kijkt ziggo via een cl+module. ik kijk odido tv via app vast internet. kwaliteit is 1080p

maar ook als ik netflix kijk soms films/series op 4k zien er soms snowy uit. net nog stukje ferry 2 gekeken. maar het hele gezicht en de jas bevoorbeeld lijkt een snowy effect te hebben.. dan ineens de achtergrond een grain filter.. dat is bij mn pa nooit opgevallen. gewoon mooi helder en scherp beeld. geen poespas, klaar..

soms kijken we tv, dan lijkt met wel 360 input, zo blurry en pixels van 1x1 cm onderhand.. zo vaag zijn de beelden. zo bij licht effects etc.

ook een verloop van de horizon bijvoorbeeld.. dat is niet heel mooi zacgt verloop, je ziet allemaal halve rondes erin..

[ Voor 23% gewijzigd door Nickrsd op 27-12-2024 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Nickrsd schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 16:27:
mijn vader kijkt ziggo via een cl+module. ik kijk odido tv via app vast internet. kwaliteit is 1080p

maar ook als ik netflix kijk soms films/series op 4k zien er soms snowy uit. net nog stukje ferry 2 gekeken. maar het hele gezicht en de jas bevoorbeeld lijkt een snowy effect te hebben.. dan ineens de achtergrond een grain filter.. dat is bij mn pa nooit opgevallen. gewoon mooi helder en scherp beeld. geen poespas, klaar..

soms kijken we tv, dan lijkt met wel 360 input, zo blurry en pixels van 1x1 cm onderhand.. zo vaag zijn de beelden. zo bij licht effects etc.

ook een verloop van de horizon bijvoorbeeld.. dat is niet heel mooi zacgt verloop, je ziet allemaal halve rondes erin..
Lijkt op bandbreedte probleem, zoals je nu verteld. Heb je glasvezel of adsl?
Heb je kapot netwerk kabel die dan op 10Mbs kan ipv 100?
Hoe ziet het beeld uit met een film die je in je bezit hebt? LG heeft ook voorbeeldfilmpjes via webos menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik heb glasvezel van odido. Wellicht kan het een netwerkkabel zijn. 2 jaar geleden verhuisd en overal nieuwe draden laten voorzien. Alleen het kabeltje vanaf de muur naar tv is een al oudere.. wellicht is die de boosdoener?? Zal is proberen een andere dan.
Ook zal ik is een film van lg zich is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:00
Nickrsd schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:20:
Ik heb glasvezel van odido. Wellicht kan het een netwerkkabel zijn. 2 jaar geleden verhuisd en overal nieuwe draden laten voorzien. Alleen het kabeltje vanaf de muur naar tv is een al oudere.. wellicht is die de boosdoener?? Zal is proberen een andere dan.
In de netflix app zit een speedtest onder ik meen netwerk ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23:26
Nickrsd schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:20:
Begin gewoon eens met wat content van fatsoenlijke kwaliteit via de interne mediaspeler af te spelen en te vergelijken.... weet je gelijk of je zelf met de settings hebt zitten prutsen of dat het echt aan je bron ligt.

En bedenk ook dat het formaat van je scherm ook een flinke invloed heeft. Content die er op een 55" gewoon goed uitziet doet dat bijvoorbeeld op 65" ineens niet meer.

[ Voor 18% gewijzigd door TweakGP op 27-12-2024 17:53 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:54
Van oud:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XkGuRoMMsSSild2VKv9OM6MqeG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WH0S23fm6qT52NWj6ZJyWnAa.jpg?f=fotoalbum_large

Naar nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ih9RC1n6u5gcqjfCW4jKPHEVbLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rjr3y82jbnliZHHxJjBLavGy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
Nickrsd schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 16:27:

Ik zou een fabrieksreset doen, energy save uit, selecteer een beeldmodus (mijn voorkeur is ISF) die je het mooist vind met eventuele aanpassingen meer of minder kleur,scherpte en witbalans. En Ferry 2 heeft absoluut geen grain, dan heb je een slechte verbinding of de instellingen staan niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Vanmiddag een fabrieks reset gedaan.
Speedtest op Netflix van 96 Mbps.
Daarnet een stuk transformers gekeken, dat zag er goed uit. Normaal tv mwah.. net als voorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

benchMarc schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:38:
[...]

Wat ik nu doe is vast niet de beste methode, maar ik gebruik een oude PC als Plex server die ik enkel opstart als ik films of series kijk (met WOL).
Grappig zo kijk ik ook nog steeds. Geen zin en gekloot met een (dure) NAS.

Zal weekend even aan de slag met homebrew. Heb een B7 uit meen 2020 ofzo en ga kijken of YouTube premium erop kan krijgen. Kom er even op terug of het is gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortican
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-10 09:52
Ik zit eraan te denken om mijn oude tv samsung UE50ES6710 te vervangen voor een lg oled c4 55 inch tv, de tv staat in de zomer echter wel in het directe zonlicht.

kan helaas nergens terug vinden wat de helderheid is van mijn eigen huidig tv, de helderheid is nu goed genoeg voor ons. vraag me dus af heeft iemand de lg oled c4 ook in direct zonlicht staan af ten toe en is de helderheid dan nog voldoende? of hebben jullie een ander voorstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
mortican schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:23:
Ik zit eraan te denken om mijn oude tv samsung UE50ES6710 te vervangen voor een lg oled c4 55 inch tv, de tv staat in de zomer echter wel in het directe zonlicht.

kan helaas nergens terug vinden wat de helderheid is van mijn eigen huidig tv, de helderheid is nu goed genoeg voor ons. vraag me dus af heeft iemand de lg oled c4 ook in direct zonlicht staan af ten toe en is de helderheid dan nog voldoende? of hebben jullie een ander voorstel?
Zoek zoek op 'direct zonlicht'
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

Dat vind oled nog minder leuk dan een lcd. Dus direct op scherm de zonnestralen.
Als er veel licht komt en geen stralen, dan lijkt oled soms niet genoeg. Ook met reflectie is het minder fijn.
Samsung heeft wel een oled met mat scherm dacht ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oppersnokker
Hier een keer een positieve ervaring. Gisteren het eerste deel van LOTR gekeken, in 4k Dolby Vision, en wat is die weergave op een LG G4 toch mooi. Ik heb deze film zeker al 5x gezien, ook in de Bios, en ondanks dat die al 23 jaar oud is heb ik hem nog nooit in deze kwaliteit mogen genieten. Zelfs mijn "oude" top model Panasonic Plasma, die ook uitstekende kleuren en contrast had natuurlijk, verbleekt toch echt bij dit nieuwe TV geweld.

Een kanttekening erbij, ik kan geen vriendjes worden met de Filmmaker mode. Ook in andere films trouwens. Ben ik hier de enige bij?
Ik vind hem persoonlijk nogal plat, te "beige", het HDR straalt er niet echt vanaf. Na veel geprutst in de custom mode en die wizard, heb ik nu een weergave die veel mooier is, wederom persoonlijk, veller, iets koeler kwa kleur, meer saturatie, nu heb je bijna een zonnebril nodig zoveel licht komt er vanaf.

[ Voor 0% gewijzigd door oppersnokker op 30-12-2024 09:29 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
oppersnokker schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:29:
Een kanttekening erbij, ik kan geen vriendjes worden met de Filmmaker mode. Ook in andere films trouwens. Ben ik hier de enige bij?
Ik vind hem persoonlijk nogal plat, te "beige", het HDR straalt er niet echt vanaf. Na veel geprutst in de custom mode en die wizard, heb ik nu een weergave die veel mooier is, wederom persoonlijk, veller, iets koeler kwa kleur, meer saturatie, nu heb je bijna een zonnebril nodig zoveel licht komt er vanaf.
Verwacht het wel ;) ..... maar als je meer richting vivid neigt dan moet je dat gewoon doen. Maar het is niet zoals de content weergave bedoeld is door de maker of editor.

Maar een instelling als Cinema is nog wel goed te kijken vindt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:14
JayDawg schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 16:14:
Ik was overigens niet van plan om hem op te hangen, hij komt gewoon op het tv meubel te staan. Misschien is een C serie dan beter dan de G? Van wat ik lees is er ook geen enorm verschil tussen OLED en OLED evo, dus een C model van 1 of 2 jaar geleden is dan misschien de beste prijs/kwaliteit optie? Dan nog de vraag welke precies
Wat heb je gekozen? G4 standaard/ voet is btw nog eens 120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs240
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 10:32
Vraagje, ik wil een 83 inch C4 ophangen. Het is alleen een houten garage met multiplex panelen aan de binnenkant, ik ben bang dat dit niet genoeg stevigheid biedt. Iemand een slimme oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hier een keer een positieve ervaring. Gisteren het eerste deel van LOTR gekeken, in 4k Dolby Vision, en wat is die weergave op een LG G4 toch mooi. Ik heb deze film zeker al 5x gezien, ook in de Bios, en ondanks dat die al 23 jaar oud is heb ik hem nog nooit in deze kwaliteit mogen genieten. Zelfs mijn "oude" top model Panasonic Plasma, die ook uitstekende kleuren en contrast had natuurlijk, verbleekt toch echt bij dit nieuwe TV geweld.

dat vind ik ook te geel inderdaad. ik vroeg me af of ik hier de enige ben die op kleurtemperatuur 0 kijkt op flimmaker mode? veel mensen vinden dit te blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Matthijs240 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:42:
Vraagje, ik wil een 83 inch C4 ophangen. Het is alleen een houten garage met multiplex panelen aan de binnenkant, ik ben bang dat dit niet genoeg stevigheid biedt. Iemand een slimme oplossing? :)
Mijn 77" G2 hangt op aan een gyproc wand met multiplex erachter, is geen enkel probleem. Voordien hing op diezelfde plaats een plasma 50" met beugel die 45° kon draaien en dat is ook een behoorlijk gewicht, mss wel meer dan de 77" OLED.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayDawg
MetalSonic schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 07:04:
[...]

Wat heb je gekozen? G4 standaard/ voet is btw nog eens 120 euro.
Ik ben voor de C4 gegaan, mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-10 13:16
Sinds een week of zo heb ik op Netflix soms voor dat het beeld donkerder wordt (incl. subs) om dan enkele minuten later weer normaal te worden. Dit op een C1. Nog iemand dit probleem? Ik hoop dat het software matig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:30
Zou je je custom instellingen eens willen delen? Ik heb weliswaar een C3, maar een (extra) preset voor de “wow-factor” is altijd welkom. :)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-10 14:58
Ik heb sinds enkele weken een G4 en ben daar zeer tevreden over. Ik merk alleen iets raars met de EPG van Ziggo. Ik gebruik een CI module om tv te kijken. Het is mij opgevallen dat 's avonds de EPG alleen het huidige en volgende programma laat zien. Overdag laat hij veel meer zien. Als ik via de Ziggo Go app kijk laat deze wel meer zien. Ik heb ook nog TVheadend op een Raspberry Pi draaien en deze laat ook veel meer zien. Herkennen mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Is het de verwachting dat de prijzen gaan droppen de komende weken met de nieuwe modellen in aantocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 25 december 2024 @ 21:58:
[...]

Hoe heb je precies op “stekker” gezocht in dit topic?
En als je een maatje groter neemt dan moet je goot weer op een hele andere plek, best wel een drama om de locatie goed te bepalen.
Good point. Ik ga mijn huis verbouwen waarbij de huidige 55GX op een nieuwe plek komt te hangen, daar gaat een kabelgoot komen zodat 'ie plat op de muur kan. Maar ik ben wel van plan een 65" versie aan te schaffen in de nabije toekomst.
Voor zover ik kan zien lijkt de locatie van de plek waar de kabels uit komen redelijk hetzelfde bij de 55GX en bijvoorbeeld 65G4. Of heb ik het mis? Natuurlijk wel rekening houden met een stukje groter en dat hij daarom wat lager komt te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Majesty als je van 65” een maatje groter gaat: bij 77” zit ie linksonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zondag 5 januari 2025 @ 10:47:
@Majesty als je van 65” een maatje groter gaat: bij 77” zit ie linksonder.
Ah helder, nou eerst 65 er maar eens door krijgen hier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
shoombak schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:12:
Is het de verwachting dat de prijzen gaan droppen de komende weken met de nieuwe modellen in aantocht?
Prijs van de C4 is al lager dan de C3 toen deze in de soort van aanbieding ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
LG loopt ver vooruit qua specs dan. 10 jaar om precies te zijn :9 . Sorry, erg flauw.

Wel eindelijk een nieuwe remote. En Vincent Teoh weet zeker dat de G5 en M5 geen MLA meer hebben, maar een nieuw 4-stack paneel. Wel interessant.

YouTube: LG G5 OLED Gets Higher Brightness & Better Colours without MLA!

[ Voor 27% gewijzigd door DutchOwnage op 05-01-2025 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:50

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21:26

Grappig, heb precies het zelfde. Paar weken geleden werd ik helemaal afgeknald op Reddit toen ik zei dat ik liever op standaard/vivid zit dan filmmaker modes haha. Ik begon op Vivid maar ik was hiervoor ook een samsung gebruiker. Vivid popt qua kleur nu wel echt te veel. Zit eigenlijk altijd op een aangepaste versie van Standard. Heb ook die wizard gedaan, dat hielp ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Weet er iemand een mogelijkheid om de knoppen voor Disney+/Netflix uit te schakelen?

Ik vindt het heel irritant dat, zodra ik de knop per ongeluk aanraak, hij de app installeert en opent zonder ook maar enige bevestiging vanuit mijn kant. Vervolgens moet ik die apps weer verwijderen van mijn homescreen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
waarom zijn sommige mensen negatief over MLA? en nu blij dat het niet meer komt bij de nieuwe modellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
Farabi schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:11:
waarom zijn sommige mensen negatief over MLA? en nu blij dat het niet meer komt bij de nieuwe modellen?
Er zijn meestal 2 nadelen die genoemd worden..... de reflectie van licht bij veel omgevingslicht waardoor je niet meer echt zwart kan bereiken, en de kostprijs.

Amper een nadeel in mijn optiek. Als je in een fel verlichte ruimte kijkt dan zie je het grote contrast toch niet en zo'n meerprijs heeft de G serie nou ook niet tov de C serie.

Deze 4stack oplossing kost vast ook meer. Voordeel is wel dat de kleurechtheid wat omhoog kan, maar echt te klagen hebben we nu ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door TweakGP op 06-01-2025 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Farabi schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:11:
Er zullen altijd 'sommige mensen' zijn die ergens negatief over zullen zijn :P

Pagina: 1 ... 550 ... 569 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.