Op die functie staat de tv. De tv start op, ik zie het home screen en vervolgens gaat de PlayStation aanundersurface schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:14:
[...]
Je kan instellen dat de TV bij aanzetten naar de startpagina gaat ipv de laatst gebruikte input: 2x tandwieltje, algemeen, systeem, aanvullende instellingen, startpagina instellingen. Hier bij scherm inschakelen kiezen voor startpagina.
Zie OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopicChef Raekwon schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:31:
[...]
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd waar je een 48 inch C4 voor minder dan 800 euro hebt gekregen. Ik ben zelf op zoek naar dit specifieke model en in de pricewatch op Tweakers is de laagste prijs die ik in de afgelopen maand (en de historie van dit model) gezien heb 929 euro (nu 949 euro).
Volgens mij dus een fantastische deal. Als het kan hoor ik graag bij welke winkel dit gelukt is, dan ga ik het daar vandaag ook even proberen.
De pricewatch geeft geen goed beeld, deals moet je persoonlijk maken via chat / email / telefoon, winkels adverteren niet met hun echte laagste prijzen. Zeker met de topmodellen kun je honderden, soms 1000+ euro voor de grootste formaten, korting krijgen op de geadverteerde prijs.
Ik zie dat je daar ook al actief was, en deze deal nog niet gedeeld is..
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-11-2024 11:30 ]
ok maar als het goed begrijp zou het toch eerder zeldzaam moeten zijn, dus veel kans dat nieuwe in orde is dan.Wren schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:37:
[...]
Nee, maar het kan natuurlijk wel een keer gebeuren,zoals bij elke tv.
Snap ik, dan nog zou ik graag horen welke winkel bereid is zo laag te gaan.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:27:
[...]
Zie OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
De pricewatch geeft geen goed beeld, deals moet je persoonlijk maken via chat / email / telefoon, winkels adverteren niet met hun echte laagste prijzen. Zeker met de topmodellen kun je honderden, soms 1000+ euro voor de grootste formaten, korting krijgen op de geadverteerde prijs.
Ik zie dat je daar ook al actief was, en deze deal nog niet gedeeld is..
Jazeker.lapino schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:32:
[...]
ok maar als het goed begrijp zou het toch eerder zeldzaam moeten zijn, dus veel kans dat nieuwe in orde is dan.
Dan bel je toch even met een paar winkels?Chef Raekwon schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:08:
[...]
Snap ik, dan nog zou ik graag horen welke winkel bereid is zo laag te gaan.
1. al gedaan, ik kom nergens lager dan 900 euro.Marcel Br schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:40:
[...]
Dan bel je toch even met een paar winkels?
2. lastig te begrijpen dat een concrete naam een makkelijkere lead is om te volgen?
Volgens mij mis je hier iets. In de casus duikt de prijs onder de 800 euro door de cashback. Dus daar heb je geen rekening mee gehouden. De aangeboden prijs voor de c4 was volgens mij 892. Gelijk aan de prijs voor de C3 48 inch. Die is voor dat geld te vinden in de prijswatch bij een grote keten.Chef Raekwon schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:31:
[...]
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd waar je een 48 inch C4 voor minder dan 800 euro hebt gekregen. Ik ben zelf op zoek naar dit specifieke model en in de pricewatch op Tweakers is de laagste prijs die ik in de afgelopen maand (en de historie van dit model) gezien heb 929 euro (nu 949 euro).
Volgens mij dus een fantastische deal. Als het kan hoor ik graag bij welke winkel dit gelukt is, dan ga ik het daar vandaag ook even proberen.
do or do not, there is no try
Je hebt gelijk, de winkel is daarmee duidelijk. De C4 bieden ze aan voor 1192 ex. 100 euro cashback. Het is me niet gelukt na contact daar de prijs lager te krijgen dan 1040ish euro, laat staan in de buurt van de 892 die genoemd is. Dat gat is heel groot.Harkelaar schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:54:
[...]
Volgens mij mis je hier iets. In de casus duikt de prijs onder de 800 euro door de cashback. Dus daar heb je geen rekening mee gehouden. De aangeboden prijs voor de c4 was volgens mij 892. Gelijk aan de prijs voor de C3 48 inch. Die is voor dat geld te vinden in de prijswatch bij een grote keten.
Maar misschien mis ik inderdaad iets. Ik ben niet gewend te onderhandelen voor een TV.
waarschijnlijk tegenwoordig onbelangrijk voor de menigte, maar gisteren een mp4 dolby vision bestand rechtstreeks via de usb-poort van mijn G4 uitgeprobeerd en deze werd goed ondersteund. Waarschijnlijk TS-bestanden ook. Dolby vision in MKV werkt nog steeds niet. Deze viel terug naar HDR10.
Ik had begrepen dat deze formaten na de C9 niet meer ondersteund werden door de interne mediaplayer van LG.
Ik had begrepen dat deze formaten na de C9 niet meer ondersteund werden door de interne mediaplayer van LG.
[ Voor 27% gewijzigd door Farabi op 29-11-2024 16:52 ]
Vandaar ook een Nvidia Shield met SSD en 5 TB opslag aangeschaft een tijd geleden.Farabi schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:47:
waarschijnlijk tegenwoordig onbelangrijk voor de menigte, maar gisteren een mp4 dolby vision bestand rechtstreeks via de usb-poort van mijn G4 uitgeprobeerd en deze werd goed ondersteund. Waarschijnlijk TS-bestanden ook. Dolby vision in MKV werkt nog steeds niet. Deze viel terug naar HDR10.
Scrooge NL
Een platte HDMI-kabel? Ff erop googlen.Slux schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:05:
ik ben een extra HDMI kabel voor de playstation vergeten aan te sluiten voor de 83G4.
Weet iemand of er goede en dunne HDMI kabels zijn die goed weg te werken zijn achter de G4 ? ik heb er nu 2 van 3 meter achter zitten en nog amper tot geen ruimte om nog dezelfde kabel er naast te leggen
Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //
Kijk effe bij RuConnected.nl.Slux schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:05:
ik ben een extra HDMI kabel voor de playstation vergeten aan te sluiten voor de 83G4.
Weet iemand of er goede en dunne HDMI kabels zijn die goed weg te werken zijn achter de G4 ?
Die “dunne” is geen HDMI 2.1, dus ongeschikt voor o.a. de PS5.
Er staan toch ook HDMI 2.1 kabels bij in de linkCyBeRSPiN schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:43:
[...]
Die “dunne” is geen HDMI 2.1, dus ongeschikt voor o.a. de PS5.
https://www.ruconnected.nl/ultimate-hdmi-2-1-kabel/
Goed gek als je dergelijke prijzen betaalt.DON PAPA schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:55:
[...]
Er staan toch ook HDMI 2.1 kabels bij in de link
Op Amazon koop je gecertifieerde kabels voor een derde van de prijs.
Deze zijn soepel en dunSlux schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:05:
Weet iemand of er goede en dunne HDMI kabels zijn die goed weg te werken zijn achter de G4 ? ik heb er nu 2 van 3 meter achter zitten en nog amper tot geen ruimte om nog dezelfde kabel er naast te leggen
https://www.amazon.nl/FIB...er%2Caps%2C71&sr=8-6&th=1
Klopt, maar de context van deze discussie was: “zo dun mogelijk”.DON PAPA schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:55:
[...]
Er staan toch ook HDMI 2.1 kabels bij in de link
Ow hij bedoelde zo plat mogelijk, sorry dat had ik niet door...CyBeRSPiN schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:19:
[...]
Klopt, maar de context van deze discussie was: “zo dun mogelijk”.
Kanonne.. hoelang heb je die op RTL4 laten staan?Tylen schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 15:09:
De OLED55B6 van 2016 welke ik 4 jaar geleden een tweede leven gegeven heb op de slaapkamer. Maar ik vond het toch te irritant worden.
2024:
[Afbeelding]
2020:
[Afbeelding]
🫣🫣🫣
Eigenlijk nooit meer na 2020. Dat is nog van daarvoor en alleen maar slechter geworden.Nougat schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 15:15:
[...]
Kanonne.. hoelang heb je die op RTL4 laten staan?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb ook de 55B6 gehad, na 2 jaar was rood al versleten, maakte eigenlijk niet uit wat je ermee deed, opbranden deed die vanzelf
Dat was deze ookXqlus1ve schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 15:41:
Ik heb ook de 55B6 gehad, na 2 jaar was rood al versleten, maakte eigenlijk niet uit wat je ermee deed, opbranden deed die vanzelf
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Vandaag bij de Expert naar een 55b4 en een 55c4 gekeken, viel mij op dat zij hangend naast een bravia 8 veel minder scherp leken, zelfs soms een beetje blurry?
Kan dat te maken hebben met de instellingen van de tv's?
Zal grotendeels aan de instellingen liggen. De processing op de C4 is iets minder dan van de Sony, maar wijkt niet veel af wanneer je beide TV's gelijkwaardig instelt. De B4 is een ander verhaal, en moet het met een stuk matigere processing doen. Daar is dan ook de prijs naar.DaV3rb schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 18:04:
Vandaag bij de Expert naar een 55b4 en een 55c4 gekeken, viel mij op dat zij hangend naast een bravia 8 veel minder scherp leken, zelfs soms een beetje blurry?
LG staat standaard in de eco/energy save stand.DaV3rb schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 18:04:
Hoe is dit eigenlijk op de C en G serie?Nougat schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 15:15:
[...]
Kanonne.. hoelang heb je die op RTL4 laten staan?
Ik heb met 3 verschillende LG tvs nooit last van inbranden gehad en nu sinds vorig jaar 2 g3's en ook geen problemen...
Maar heb je ook 5 jaar lang een B6 gebruikt? Ze staan erom bekend dat felle rode kleuren inbranden. LG heeft niet voor niets in latere series de rode OLED pixel flink vergroot. De C7 had hier ook erg last vanNougat schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 22:23:
[...]
Ik heb met 3 verschillende LG tvs nooit last van inbranden gehad en nu sinds vorig jaar 2 g3's en ook geen problemen...
[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 30-11-2024 22:31 ]
Ik ga mij hier ook maar eens per jaar melden qua slijtage, heb een 77C2, het is een computer monitor (als in ik gebruik hem enkel icm met de PC, vrouwlief met youtube), ik browse veel maar kan ook uren gamen, ik gebruik veelvoudig 'Energy Saving Mode' op Medium, tijdens films en sommige games gaat Energy Saving uit. Browsen doe ik niet met een full screen window en verschuif ik hem elk half uur oid. Dit vanwege mijn slechte ervaring met de B6. De TV heeft ongeveer 45 a 50 branduren per week vermoed ik zo.stin00 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 22:30:
[...]
Maar heb je ook 5 jaar lang een B6 gebruikt? Ze staan erom bekend dat felle rode kleuren inbranden. LG heeft niet voor niets in latere series de rode OLED pixel flink vergroot. De C7 had hier ook erg last van
Ik heb geen wallpaper, heb een screensaver op enkel blank (zwart) en misschien ben ik wel paranoia, maar tot nu toe nul 'op'branden van mijn organische leds, terwijl de B6 dat al wel had met een iets mindere bewuste gebruik van die tv als monitor.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 28-10 16:43
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG W8
- LG OLED W7
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je kunt een B6 niet vergelijken met modellen uit latere jaren zoals een C2 uit 2022.Xqlus1ve schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:04:
[...]
Ik ga mij hier ook maar eens per jaar melden qua slijtage, heb een 77C2, het is een computer monitor (als in ik gebruik hem enkel icm met de PC, vrouwlief met youtube), ik browse veel maar kan ook uren gamen, ik gebruik veelvoudig 'Energy Saving Mode' op Medium, tijdens films en sommige games gaat Energy Saving uit. Browsen doe ik niet met een full screen window en verschuif ik hem elk half uur oid. Dit vanwege mijn slechte ervaring met de B6. De TV heeft ongeveer 45 a 50 branduren per week vermoed ik zo.
Ik heb geen wallpaper, heb een screensaver op enkel blank (zwart) en misschien ben ik wel paranoia, maar tot nu toe nul 'op'branden van mijn organische leds, terwijl de B6 dat al wel had met een iets mindere bewuste gebruik van die tv als monitor.
Op een gegeven moment zie je echt een groot verschil in technische ontwikkelingen.
Inbranden is voorheen voorgekomen maar al jaren geen punt meer.
Gelukkig maar anders zou er geen OLED verkocht meer worden.
De techniek is verbeterd, maar zeker niet perfect. Het blijven organische LEDs die slijten, sneller dan overige LED techniek. Ik ben nog steeds van mening dat als je hem gebruikt voor veelvoudig gamen of voor browsen dat je uiteindelijk dat wel gaat zien, zo niet dan is dat mooi mee genomen.HoppyF schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:15:
[...]
Je kunt een B6 niet vergelijken met modellen uit latere jaren zoals een C2 uit 2020.
Op een gegeven moment zie je echt een groot verschil in technische ontwikkelingen.
Inbranden is voorheen voorgekomen maar al jaren geen punt meer.
Gelukkig maar anders zou er geen OLED verkocht meer worden.
Btw C2 = 2022.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG W8
- LG OLED W7
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Perfect is geen enkele TV ook OLED niet maar het probleem wat we hier regelmatig zien langskomen is echt wel verbeterd. Zeker als je vergelijkt met TV uit 2016/17.Xqlus1ve schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:46:
[...]
De techniek is verbeterd, maar zeker niet perfect. Het blijven organische LEDs die slijten, sneller dan overige LED techniek. Ik ben nog steeds van mening dat als je hem gebruikt voor veelvoudig gamen of voor browsen dat je uiteindelijk dat wel gaat zien, zo niet dan is dat mooi mee genomen.
Btw C2 = 2022.
De C2 is inderdaad 2022, typo van mij. Aangepast!
Heb een C7 al 7 jaar en nog geen enkel teken van inbranden of wat dan ook...staat dagelijks aanstin00 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 22:30:
[...]
Maar heb je ook 5 jaar lang een B6 gebruikt? Ze staan erom bekend dat felle rode kleuren inbranden. LG heeft niet voor niets in latere series de rode OLED pixel flink vergroot. De C7 had hier ook erg last van
Afgelopen week de monteur langs gehad en die heeft inderdaad het paneel vervangen. Klachten zijn hiermee opgelostHoppyF schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:28:
[...]
Grote kans dat het paneel vervangen wordt.
Is ook het duurste onderdeel van de hele TV.
Maar goed, je kunt daarna wel weer fijn verder kijken.
*denkt na over goede signature*
@PindaUnited nice! Hier ook blij met KE en de 5 jaar garantie die ze bieden, ook al eens gebruik van gemaakt met mn vorige LG OLED.
Ook al heb je in theorie sowieso recht op kosteloze reparatie scheelt het een hoop discussie als je dit vooraf overeen bent gekomen.
Ook al heb je in theorie sowieso recht op kosteloze reparatie scheelt het een hoop discussie als je dit vooraf overeen bent gekomen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG W8
- LG OLED W7
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Mee eens.CyBeRSPiN schreef op zondag 1 december 2024 @ 23:11:
@PindaUnited nice! Hier ook blij met KE en de 5 jaar garantie die ze bieden, ook al eens gebruik van gemaakt met mn vorige LG OLED.
Los daarvan lijkt Kamera Express al een tijdje geen TV’s meer te verkopen.
Beetje jammer want er waren best goed deals te halen.
Er blijft zo minder concurrentie over maar nog wel genoeg om een deal te scoren.
De zwart op wit 5 jaar garantie is daarmee ook verdwenen.
Heb een C7 bijna 7 jaar en 2 duidelijk ingebrande strepen ter hoogte van de ondertitel, vooral heel zichtbaar in het rood maar ook in grijstinten. Rechtsbovenin ook een youtube logo.boyhenkie schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:23:
[...]
Heb een C7 al 7 jaar en nog geen enkel teken van inbranden of wat dan ook...staat dagelijks aan![]()
Jammer idd! Is alleen nog oude voorraad op hun site..HoppyF schreef op zondag 1 december 2024 @ 23:39:
[...]
Mee eens.
Los daarvan lijkt Kamera Express al een tijdje geen TV’s meer te verkopen.
Beetje jammer want er waren best goed deals te halen.
Straks houden we geen winkel meer over waarmee een deal te maken is.
[ Voor 23% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-12-2024 08:44 ]
ik heb gisteren een gigabit usb adapter tussen mijn lan verbinding en G4 gedaan. Deze ging maar tot 300mb/s. Er blijkt geen usb 3.0 aansluiting op deze tv te zitten.
anyway, ik dacht dat usb 2.0 tot 400mb/s ging?
[ Voor 24% gewijzigd door Farabi op 02-12-2024 09:24 ]
Wat is je use case dat dit überhaupt van belang gaat zijn?Farabi schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:23:
ik heb gisteren een gigabit usb adapter tussen mijn lan verbinding en G4 gedaan. Deze ging maar tot 300mb/s. Er blijkt geen usb 3.0 aansluiting op deze tv te zitten.
Hier ook een C7 van 6,5 jaar oud met serieuze burn-in vlekken. Ik zag zowat de het gehele homescreen van mijn Apple TV er op. Toen ik deze test draaide besloot ik een nieuwe TV te kopen... Vooral het roze scherm legde de gebreken bloot.Propheticus schreef op maandag 2 december 2024 @ 00:11:
[...]
Heb een C7 bijna 7 jaar en 2 duidelijk ingebrande strepen ter hoogte van de ondertitel, vooral heel zichtbaar in het rood maar ook in grijstinten. Rechtsbovenin ook een youtube logo.
This title is for sale, please send me a PM
in mijn geval niet veel. gewoon een achteruitgang mbt tot vorige modellen.CyBeRSPiN schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:26:
[...]
Wat is je use case dat dit überhaupt van belang gaat zijn?
Ja ik denk dat het gewoon een "don't care" is mbt specs vanuit LG en ze in een nieuw model een andere printplaat/chip hebben gebruikt waar dit dan toevallig andere specs geeft.Farabi schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:35:
[...]
in mijn geval niet veel. gewoon een achteruitgang mbt tot vorige modellen.
Ik weet niet of dit onder het juiste topic valt, maar goed, het is een "ervaring" om het zo maar te zeggen.
Tijdens een schoonmaakronde heeft mijn partner mogelijk met de stofzuiger oid tegen de tv aangestoten met als gevolg nu een kleine beschadiging aan de top laag van het scherm. Het lijkt enkel en alleen de toplaag te zijn, wanneer de TV aan staat zijn er geen dode pixels of andere zaken die de beschadiging opmerken. De beschadiging is te zien bij donkere beelden en met name wanneer deze uit staat. De TV is helaas nog maar 3 maanden oud, dus erg zonde is het zeker. Maar ik lees online dat er met dit soort beschadigingen niets anders op zit dan het paneel laten vervangen, wat net zo duur is als het kopen van een nieuwe TV.
Mijn vraag is of er andere tweakers zijn die een vergelijkbare beschadiging hebben opgelopen en dit mogelijk via een andere route dan "volledige vervanging" hebben verholpen?
:strip_exif()/f/image/kD01WIHPbp3LCJegvC4QBqwV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zwqf6tx4dKoxgxYGspiLRgW7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jbdnC554UORTCeOfACJYr9qw.jpg?f=fotoalbum_large)
Tijdens een schoonmaakronde heeft mijn partner mogelijk met de stofzuiger oid tegen de tv aangestoten met als gevolg nu een kleine beschadiging aan de top laag van het scherm. Het lijkt enkel en alleen de toplaag te zijn, wanneer de TV aan staat zijn er geen dode pixels of andere zaken die de beschadiging opmerken. De beschadiging is te zien bij donkere beelden en met name wanneer deze uit staat. De TV is helaas nog maar 3 maanden oud, dus erg zonde is het zeker. Maar ik lees online dat er met dit soort beschadigingen niets anders op zit dan het paneel laten vervangen, wat net zo duur is als het kopen van een nieuwe TV.
Mijn vraag is of er andere tweakers zijn die een vergelijkbare beschadiging hebben opgelopen en dit mogelijk via een andere route dan "volledige vervanging" hebben verholpen?
:strip_exif()/f/image/kD01WIHPbp3LCJegvC4QBqwV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zwqf6tx4dKoxgxYGspiLRgW7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jbdnC554UORTCeOfACJYr9qw.jpg?f=fotoalbum_large)
Sorry, was een weekendje weg. Ik zie je bericht nu pas.Chef Raekwon schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:31:
[...]
Ik lees gelukkig dat je er wel achter bent gekomen welke winkel het was. Jammer dat het niet gelukt is. Het heeft denk ik niet met jouw 'onderhandelen' te maken. Het is gewoon geluk hebben en het is volgens mij redelijk random wat voor aanbieding ze je doen. Met een beetje geduld komt er vast wel weer een mooie aanbieding voorbij.
Ow, zelfs bij mij doet het pijn. Kan me niet voorstellen hoe jij je gevoeld hebPennenbakje schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:02:
Ik weet niet of dit onder het juiste topic valt, maar goed, het is een "ervaring" om het zo maar te zeggen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verzekeringskwestie? Inboedel? Sommige verzekeringen hebben dat wel dacht ik. Checken kan wat opleveren.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Een kleine zenuwinzinking was zeker wel gaande op het moment dat ik zag dat het niet een "vies vlekje" was maar een echte beschadiging.mucuracat schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:17:
[...]
Ow, zelfs bij mij doet het pijn. Kan me niet voorstellen hoe jij je gevoeld heb![]()
Verzekeringskwestie? Inboedel? Sommige verzekeringen hebben dat wel dacht ik. Checken kan wat opleveren.
Ja goeie! Ik heb zelf even in onze inboedelverzekeringsvoorwaarden gekeken, maar kon daar alleen iets vinden wanneer we een aanvullend pakket hebben. Daarna niets geprobeerd, maar ben nu toch bezig het formulier in te vullen, wellicht dat er toch op een of andere reden iets te regelen valt. Dank voor de suggestie!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG W8
- LG OLED W7
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Inderdaad erg zonde.Pennenbakje schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:27:
[...]
Een kleine zenuwinzinking was zeker wel gaande op het moment dat ik zag dat het niet een "vies vlekje" was maar een echte beschadiging.
Ja goeie! Ik heb zelf even in onze inboedelverzekeringsvoorwaarden gekeken, maar kon daar alleen iets vinden wanneer we een aanvullend pakket hebben. Daarna niets geprobeerd, maar ben nu toch bezig het formulier in te vullen, wellicht dat er toch op een of andere reden iets te regelen valt. Dank voor de suggestie!
Lijkt wel of er een stukje van de toplaag is afgebroken maar het is geen barst of scheur.
Hopelijk valt er iets te regelen met de verzekering.
Paneel vervangen is inderdaad kostbaar en bijna net zo duur als de hele TV.
Als je de TV met je creditcard hebt betaald zit daar vaak een aankoopverzekering op. Dat is de reden dat ik alle grote aankopen met mijn CC betaal, heb een jaar lang dit soort geintjes verzekerd.
In België hebben we een familiale verzekering, ik vermoed dat jullie in NL iets soortgelijks hebben? Ik zou ook via die weg proberen, zelfs met franchise (paar honderd euro vermoed ik) zal je nog goedkoper uitkomen dan het het paneel te laten vervangen.Pennenbakje schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Zal allemaal van je verzekeringsvoorwaarden afhangen. Bij inboedel heb je een all-risk variant nodig die ook ongelukjes dekt met X eigen risico. Veel aansprakelijkheidsverzekeringen dekken dit ook niet.
Toen mijn 42C2 een haarscheurtje uit onbekende oorzaak had werd dit door beide verzekeringen niet gedekt.
Toen mijn 42C2 een haarscheurtje uit onbekende oorzaak had werd dit door beide verzekeringen niet gedekt.
Ja het is even afwachten of er uberhaupt iets vergoed gaat worden....
Maar dan de vraag, is het nodig om dit ASAP te laten repareren, of zit er geen gevaar in dit laten zitten? Als dit vragen om meer problemen op den duur vind ik het het overwegen wel waard. Als dit niet het geval is, moet ik even goed na gaan denken en in verschillende kijksituaties zien of en hoeveel ik van deze beschadiging zie.
Maar dan de vraag, is het nodig om dit ASAP te laten repareren, of zit er geen gevaar in dit laten zitten? Als dit vragen om meer problemen op den duur vind ik het het overwegen wel waard. Als dit niet het geval is, moet ik even goed na gaan denken en in verschillende kijksituaties zien of en hoeveel ik van deze beschadiging zie.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG W8
- LG OLED W7
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Gevaarlijk lijkt het mij niet.Pennenbakje schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:48:
Ja het is even afwachten of er uberhaupt iets vergoed gaat worden....
Wel oppassen dat er via de beschadiging geen vocht e.d. in het paneel kan komen.
Instellingen kunnen inderdaad flink verschillen. Daarnaast is het niet onmogelijk dat toestellen met een grotere winstmarge net iets beter zijn afgesteld.DaV3rb schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 18:04:
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Met sommige credit cards heb je ook kort een verzekering op je aankopen (American Express, sommige Mastercard opties...).Pennenbakje schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:27:
[...]
EDIT: @thebody was me blijkbaar al voor
[ Voor 19% gewijzigd door Twixie op 02-12-2024 15:57 ]
Een familiale geldt alleen als jij of een familielid schade berokkent aan derde partijen, niet aan je eigen inboedel.Largamelion schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:29:
[...]
In België hebben we een familiale verzekering, ik vermoed dat jullie in NL iets soortgelijks hebben? Ik zou ook via die weg proberen, zelfs met franchise (paar honderd euro vermoed ik) zal je nog goedkoper uitkomen dan het het paneel te laten vervangen.
Goede les voor mij vandaag, grote aankopen met een CreditCard doenTwixie schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:53:
[...]
Met sommige credit cards heb je ook kort een verzekering op je aankopen (American Express, sommige Mastercard opties...).
EDIT: @thebody was me blijkbaar al voor. En ja, hier ook een reden om alles zoveel mogelijk met Amex te betalen (heb die ooit ook eens kunnen gebruiken toen onze toen-peuter een Duplo blok naar een nieuwe laptop gegooid had, en blijkbaar ook goed gemikt had
).
Ik heb er zelf nog nooit nood aan gehad maar ik had wel zo'n vermoeden. Vriend zoeken dan die het op zich wil nemen en onderling regelenTwixie schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:54:
[...]
Een familiale geldt alleen als jij of een familielid schade berokkent aan derde partijen, niet aan je eigen inboedel.
Zijn er nog mensen met HDMI-CEC issues?
Ik heb een LG C1 en die gedraagt zich heel raar icm een PS5. Als mijn PS5 aan staat, en ik via het Home scherm de HDMI ingang van de PS5 selecteer, gaat mijn PS5 in stand-by. Je zou net het omgekeerde verwachten eigenlijk.
Ook met mij m’n Harmony Remote werkt hij niet goed meer samen. Zo kan ik HDMI inputs niet meer direct selecteren en moet ik via dat Home scherm gaan.
Ik heb een LG C1 en die gedraagt zich heel raar icm een PS5. Als mijn PS5 aan staat, en ik via het Home scherm de HDMI ingang van de PS5 selecteer, gaat mijn PS5 in stand-by. Je zou net het omgekeerde verwachten eigenlijk.
Ook met mij m’n Harmony Remote werkt hij niet goed meer samen. Zo kan ik HDMI inputs niet meer direct selecteren en moet ik via dat Home scherm gaan.
Zeker, mijn G3 icm met een Denon AVR 2313, Xbox en Raspi met libreelec is altijd weer een raadsel. Werkt soms prima, vaak niet. En de raspi lijkt vaak dominante signalen af te geven. Andere keren zegt de G3 weer dat er helemaal geen input is. Word tijd dat er eens goede afspraken over de standaard worden gemaakt en ook zo door de fabrikanten worden toegepast.
Bij mij ook HDMI-CEC issues met een G4 in combinatie met mijn Denon AVR-3400H.Twixie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:53:
Ik heb HDMI-CEC uitgeschakeld, maar de TV bepaalt dat ie dit maar weer moet inschakelen, telkens opnieuw. Vervolgens bij het uitschakelen van de Denon, gaat ook de TV uit, terwijl dat niet de bedoeling is.
Moet nu telkens eerst HDMI-CEC weer uitschakelen en dan pas de Denon uitschakelen. Nogal omslachtig en vervelend, temeer bij mijn C7 het wel goed functioneerde.
Ergens is in het nieuwe WebOS een flaw gekomen, waardoor dit euvel nu bestaat. Hopelijk volgt er een fix....
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Ok, bij mij is het (nu) ook in combinatie met een Denon receiver (AVC-X3800H), al denk ik dat het issue niets met die Denon te maken had, want vroeger had ik ook al miserie.
Ik dacht ook van CEC uit te zetten dan, alhoewel ik die wel handig vind om door DVDs/BluRays in mijn PS5 te navigeren via de remote commando's van de TV. Maar blijkbaar zal CEC uitzetten zelfs niet eens helpen..
Het is ook bizar dat de markt voor universele remotes precies zo goed als dood is. Nooit begrepen dat Logitech gestopt is met hun Harmony-lijn. De uitleg was dat nu alles via CEC kan, maar we zijn zoveel jaar verder en CEC lijkt nog altijd een grote ramp.
Ik dacht ook van CEC uit te zetten dan, alhoewel ik die wel handig vind om door DVDs/BluRays in mijn PS5 te navigeren via de remote commando's van de TV. Maar blijkbaar zal CEC uitzetten zelfs niet eens helpen..
Het is ook bizar dat de markt voor universele remotes precies zo goed als dood is. Nooit begrepen dat Logitech gestopt is met hun Harmony-lijn. De uitleg was dat nu alles via CEC kan, maar we zijn zoveel jaar verder en CEC lijkt nog altijd een grote ramp.
Welke vinkjes heb je op de PS5 aangevinkt voor HDMI-CEC?Twixie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:53:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
G4 77" hier en ook meerdere issues met CEC en ook ARC. Krijg er op een Yamaha en ook Denon geen geluid uit. Ik kreeg op gegeven moment wel een Dobly Digital signaal in mijn receiver display maar hoorde alleen stereo en geen surround. Van alles geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar. Dus nu weer de oude en vertrouwde Nvidia Shield erop en dient de G4 puur alleen als Display. Nu gaat alles zoals het hoort.
Hier in het begin ook wat problemen na overstap op de G4 77inch.
Na het los halen van de stroom van de tv werkt alles goed.
Hdmi cec, dolby atmos over een Denon receiver.
Xbox,ps5, switch en shield werken goed.
Shield ook te bedienen met de LG remote.
Harmony afstandsbediening niet meer nodig. Gebruiks gemak was het wel. Nu af en toe paar klikken doen om alles goed te zetten. Harmony was natuurlijk met 1 klik alles goed qua input en wensen.
Wel volg ik Haptique. Die AB lijkt mij wel heel interessant. Ook voor smarthome ondanks ik hier Homey heb draaien.
Helaas ondanks de eerste uit gegeven zijn nog weinig te vinden of die echt zo goed is als die werkt.
Na het los halen van de stroom van de tv werkt alles goed.
Hdmi cec, dolby atmos over een Denon receiver.
Xbox,ps5, switch en shield werken goed.
Shield ook te bedienen met de LG remote.
Harmony afstandsbediening niet meer nodig. Gebruiks gemak was het wel. Nu af en toe paar klikken doen om alles goed te zetten. Harmony was natuurlijk met 1 klik alles goed qua input en wensen.
Wel volg ik Haptique. Die AB lijkt mij wel heel interessant. Ook voor smarthome ondanks ik hier Homey heb draaien.
Helaas ondanks de eerste uit gegeven zijn nog weinig te vinden of die echt zo goed is als die werkt.
Ik heb een 65inch g3. Tot kort tv gekeken via Ziggo.. ik heb altijd het idee dat er een soort waas/grain filter over het beeld zit.
Nu kijk is tegenwoordig via glasvezel van odido, dus via internetkabel en tv app..
Nog steeds heb ik vaak het idee dat het beeld gewoon niet scherp is!
Zelfs als ik via Netflix kijk(premium abbo) stoor ik me aan een niet scherp beeld.
Bij mn pa op een 55c1 is alles gewoon lekker scherp en crispy..
Wat is er toch aan de hand? Ik heb alleen een soundbar met hdmi gekoppeld op de earc. Meer niet..
Nu kijk is tegenwoordig via glasvezel van odido, dus via internetkabel en tv app..
Zelfs als ik via Netflix kijk(premium abbo) stoor ik me aan een niet scherp beeld.
Wat is er toch aan de hand? Ik heb alleen een soundbar met hdmi gekoppeld op de earc. Meer niet..
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Heb je de beschermfolie er nog op zitten …!Nickrsd schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:05:
Ik heb een 65inch g3. Tot kort tv gekeken via Ziggo.. ik heb altijd het idee dat er een soort waas/grain filter over het beeld zit.
Nee heb hem al een jaar in gebruik.. en heb wel meteen de bescherm folie eraf gehaald hoor
Toevallig laatst nog is extra gechecked.. haha zat niks meer op.
Zot nu toevallig the masked singer te kijken.
Met die flitsende lichten en kleuren is het een en blurred pixel gedoe als het beeld een beetje snel gaat..
Toevallig laatst nog is extra gechecked.. haha zat niks meer op.
Zot nu toevallig the masked singer te kijken.
Met die flitsende lichten en kleuren is het een en blurred pixel gedoe als het beeld een beetje snel gaat..
[ Voor 33% gewijzigd door Nickrsd op 06-12-2024 21:39 ]
Welke beeldmodus gebruik je ? Energy save uit?Nickrsd schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:05:
De energy save uit. En vaak gebruik ik de bioscoop of expert light room.. met daarbij alle extras opties uit.
Vreemd heel vreemd ik heb dezelfde tv en ben daar heel content mee …Nickrsd schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:50:
De energy save uit. En vaak gebruik ik de bioscoop of expert light room.. met daarbij alle extras opties uit.
scherpte staat standaard op 10 meen ik, probeer eens op 25.Nickrsd schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:50:
Gewoon volledig uitzetten die handel. Ik zag op m'n G2 echt rare effecten, tot bijna cartoon gezichten toe als ik dichter bij de tv ging staan.pwh53 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 11:22:
[...]
scherpte staat standaard op 10 meen ik, probeer eens op 25.
Hebben jullie ook telkens transparante stipjes op jullie G4 als deze uitstaat?
Als ik het veeg gaat het weg. Maar het lijkt terug te komen.
Ik vermoed toch dat het een instelling is. Ik heb ook de G3 en kijk via diverse bronnen, Ziggo, Kodi op raspi, XSX, alles via een Denon AVR2313 aangeleverd. Mijn beeld is uitmuntend scherp. Maar, ik betrap vooral Ziggo er nog wel eens op dat de bitrate laag is. Vooral bij bijvoorbeeld reclamespotjes of spelshows waar confetti valt goed te zien. Het grainy effect kan in een instelling zitten. Ik heb alles hulpmiddelen uitgezet, heb toen een calibratie van ik dacht AVS forum genomen en ben vanuit daar kleine veranderingen gaan doen naar mijn smaak. Die veranderingen zijn echt minimaal en hebben voornamelijk met de piekhelderheid te maken die ik vaak te hoog vind voor bijvoorbeeld ondertiteling etc. Die motion smoothness instellingen en ruisonderdrukking kunnen ook vreemde resultaten geven. Misschien iets om te checken.Nickrsd schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:05:
.....
Vraagje,
Hoe is normaal tv kijken op filmmaker mode?
Hoe is normaal tv kijken op filmmaker mode?
Is er een verschil in beeldkwaliteit/HDR etc tussen de Youtube/videoland/netflix apps van LG of dit op het KPN iTV kastje? Ik dacht laatst op te merken dat als ik een HDR youtube filmpje afspeel op het KPN kastje niet het HDR symbootlje rechtsboven in beeld verschijnt, en bij de youtube app van LG wel..
Even in de instellingen van de tv box duiken. Je moet HDR Auto daar aanzetten.dbzfan schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:14:
Is er een verschil in beeldkwaliteit/HDR etc tussen de Youtube/videoland/netflix apps van LG of dit op het KPN iTV kastje? Ik dacht laatst op te merken dat als ik een HDR youtube filmpje afspeel op het KPN kastje niet het HDR symbootlje rechtsboven in beeld verschijnt, en bij de youtube app van LG wel..
Overigens vind ik de beeldkwaliteit van de ingebouwde LG Apps dan alsnog beter.
Dankjewel, ga ik proberen!d0s schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:51:
[...]
Even in de instellingen van de tv box duiken. Je moet HDR Auto daar aanzetten.
Overigens vind ik de beeldkwaliteit van de ingebouwde LG Apps dan alsnog beter.
[ Voor 6% gewijzigd door dbzfan op 07-12-2024 19:14 ]
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben sinds de laatste WebOs update? Althans dat denk ik gezien voorheen geen centje pijn had.
Mijn C3 heeft nu 3x gehad dat schakelen tussen bronnen (streamen) enz zwart beeld geeft met de bekende draaiende cirkel. Dus geen totale freeze maar half. Netwerk verbinding is prima vaste bron blijft ook zwart. Alleen een harde reset geeft dan uitkomst niet zo blij mee, instelling, app enz weer van vooraf aan...
Mijn C3 heeft nu 3x gehad dat schakelen tussen bronnen (streamen) enz zwart beeld geeft met de bekende draaiende cirkel. Dus geen totale freeze maar half. Netwerk verbinding is prima vaste bron blijft ook zwart. Alleen een harde reset geeft dan uitkomst niet zo blij mee, instelling, app enz weer van vooraf aan...
Tubes....It's what make music music!
Mijn vraag
Hoe koppel ik mijn LG G4 aan google home? Zodat ik wat minimale dingen kan doen met de tv, zoals hem bv aan en uit zetten. (Kan natuurlijk prima met de afstandsbediening / telefoon, maar roepen naar google is makkelijker).
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb mijn home automation (minimaal) met waat Google Nest mini's / smart lampen van de Lidl allemaal in Google home staan. Die account werkt dus.
Ik heb mijn LG G4 in de LG ThinQ app staan. Daarin ben in geingelogd met dezelfde account als op de TV. Werkt vanuit deze app prima. Ik kan hiermee de TV besturen, oa aan/uit zetten.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Stap 1 was natuurlijk gewoon proberen om de tv in google home toe te voegen via "Werkt via Google Home", daar "LG ThinQ" toe te voegen. Maar dat ging fout met de foutmelding "Geen compatible apparaten
in LG ThinQ-account".
Ik ben niet de enige met het probleem, oa hier staat een stappenplan. Ik heb inmiddels een serie LG accounts (tussendooor de verbinding een paar keer verbroken tussen google en LG met deze link), mijn tv staat in het land Vereningd Koninkrijk / taal Engels (VK), maar dezelfde foutmelding blijft bestaan. (De laatste account is zeker een UK account, want daar kon ik eerst niet mee op mijn tv inloggen, omdat de account niet Nederlands was).
Op reddit zijn ze er ook mee bezig geweest. Interessant tip om de inlog url van LG bij het koppelen aan google aan te passen, maar dat is ook niet de gouden tip.
Dus heeft nog iemand een idee om mijn LG TV gewoon netjes aan google home toe te voegen?
Vraag verplaatst naar het LG Oled topic
Hoe koppel ik mijn LG G4 aan google home? Zodat ik wat minimale dingen kan doen met de tv, zoals hem bv aan en uit zetten. (Kan natuurlijk prima met de afstandsbediening / telefoon, maar roepen naar google is makkelijker).
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb mijn home automation (minimaal) met waat Google Nest mini's / smart lampen van de Lidl allemaal in Google home staan. Die account werkt dus.
Ik heb mijn LG G4 in de LG ThinQ app staan. Daarin ben in geingelogd met dezelfde account als op de TV. Werkt vanuit deze app prima. Ik kan hiermee de TV besturen, oa aan/uit zetten.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Stap 1 was natuurlijk gewoon proberen om de tv in google home toe te voegen via "Werkt via Google Home", daar "LG ThinQ" toe te voegen. Maar dat ging fout met de foutmelding "Geen compatible apparaten
in LG ThinQ-account".
Ik ben niet de enige met het probleem, oa hier staat een stappenplan. Ik heb inmiddels een serie LG accounts (tussendooor de verbinding een paar keer verbroken tussen google en LG met deze link), mijn tv staat in het land Vereningd Koninkrijk / taal Engels (VK), maar dezelfde foutmelding blijft bestaan. (De laatste account is zeker een UK account, want daar kon ik eerst niet mee op mijn tv inloggen, omdat de account niet Nederlands was).
Op reddit zijn ze er ook mee bezig geweest. Interessant tip om de inlog url van LG bij het koppelen aan google aan te passen, maar dat is ook niet de gouden tip.
Dus heeft nog iemand een idee om mijn LG TV gewoon netjes aan google home toe te voegen?
[ Voor 1% gewijzigd door Jorgen op 08-12-2024 21:40 ]
Heb jij het verschil nog weten te vinden tussen deze twee?the-body schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:03:
In Duitsland is de 65C4 nu lekker goedkoop te krijgen, alleen het typenummer is daar OLED65C43LA. In Nederland hebben we OLED65C46LA of OLED65C46L. Weet iemand de verschillen tussen deze? Kan ik met het Duitse model wel bijvoorbeeld de Ziggo zenderlijst inladen? En geldt de cashback ook voor als je in Duitsland koopt?
Dit is meer iets voor Televisies, projectors & mediaspelers dan voor het Shopping Forum. Ik verhuis het topic dan ook die kant op.
Edit:
Edit:
[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 08-12-2024 21:42 ]
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
Nee, niet achterhaald. Maar ik heb wel de TV in de Duitse Mediamarkt gekocht en hij functioneert 100%. Kon ook de Ziggolijsten als vanzelf inladen. Aanrader dus voor die prijs!monesj schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:37:
[...]
Heb jij het verschil nog weten te vinden tussen deze twee?
Als ik de "Smart speaker" optie aanzet om de ThinQ app, dan wekt het wel gewoon.shadax schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:25:
Mijn vraag
Hoe koppel ik mijn LG G4 aan google home? Zodat ik wat minimale dingen kan doen met de tv, zoals hem bv aan en uit zetten.
Zijn er nog meer mensen die ESPN kijken via COAX (caiway of ziggo). ESPN 1 is nog wel te doen op mijn 77inch. ESPN 2 en hoger vind ik echt duidelijk minder en bijna geen doen. Is ESPN via glasvezel wel scherp op een 77 inch G4? iemand ervaring mee? welke modus kijk je dan TV?. Ik heb nu de RTINGS settings allemaal overgenomen
[ Voor 8% gewijzigd door harrybeuker op 09-12-2024 09:31 ]
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om niet standaard apps te starten via google assistant?
Ik kan prima tegen google zeggen dat hij netflix moet starten, maar als ik "Odido TV" wil starten, dan heeft Google assistant geen idee wat hij moet doen (en zoekt hij op internet naar Odido).
werkt dus allemaal niet.
Ik kan nu prima mijn tv via Google Assistant starten, maar vervolgens staat hij op de (niet werkende) LG Channels.
Ik kan prima tegen google zeggen dat hij netflix moet starten, maar als ik "Odido TV" wil starten, dan heeft Google assistant geen idee wat hij moet doen (en zoekt hij op internet naar Odido).
code:
1
2
3
4
| Hey google, start "Odido TV" on "Televisie" launch "Odido TV" app device "Televisie" ask LG to launch Odido TV |
werkt dus allemaal niet.
Ik kan nu prima mijn tv via Google Assistant starten, maar vervolgens staat hij op de (niet werkende) LG Channels.
Nee sorry, totaal geen last van. Waar zie je dat dan?Farabi schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:11:
Hebben jullie ook telkens transparante stipjes op jullie G4 als deze uitstaat?
Ik heb de LG G4 TV waarin ik in HDMI 1 een Xiaomi TV Stick 4K heb zitten. In HDMI 2 zit, via E-arc, een Denon receiver aangesloten. Ik heb CEC/Simplink overal geactiveerd. Helaas kan ik de TV stick niet met de remote van de LG bedienen. De receiver kan ik wel bedienen. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?
LG G4 65inh aangeschaft, maar hij start niet op. Wanneer stroom er op staat, dan zie ik rood licht, doe ik hem via de afstandsbediening en of de knop onder tv, dan zie je het standby lampje knipperen en verder gebeurd er niks. Van alles geprobeerd, zoals andere stopcontact.
Weet iemand wat ik verkeerd doe?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG W8
- LG OLED W7
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Blijft het lampje rood knipperen?korenpc schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:02:
LG G4 65inh aangeschaft, maar hij start niet op. Wanneer stroom er op staat, dan zie ik rood licht, doe ik hem via de afstandsbediening en of de knop onder tv, dan zie je het standby lampje knipperen en verder gebeurd er niks. Van alles geprobeerd, zoals andere stopcontact.
Moet eigenlijk na het aanzetten meteen uitgaan en je beeld ziet.
Heeft de TV al iets gedaan of is dit de eerste keer na installatie?
Als niets werkt de winkel bellen en de TV retour sturen om om te laten ruilen.
Ik heb hetzelfde gehad met een G1. Contact gezocht met de winkel waar ik hem heb gekocht, en er is een monteur langsgekomen van LG. En die heeft uiteindelijk het scherm ter plekke verwisseld.korenpc schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:02:
Dus neem contact op met de winkel waar je hem hebt gekocht zou mijn advies zijn.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Dank allen!
Nee hij doet niks, helaas. Super balen. vandaag pas kunnen ophangen en installeren, had er zo machtig veel zin in om de tv te proberen
Ik ga morgen direct de tvboer bellen.
Nee hij doet niks, helaas. Super balen. vandaag pas kunnen ophangen en installeren, had er zo machtig veel zin in om de tv te proberen
Ik ga morgen direct de tvboer bellen.
ESPN via KPN glasvezel op 77GX top beeld. Wel professioneel gekalibreerd!harrybeuker schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:31:
Zijn er nog meer mensen die ESPN kijken via COAX (caiway of ziggo). ESPN 1 is nog wel te doen op mijn 77inch. ESPN 2 en hoger vind ik echt duidelijk minder en bijna geen doen. Is ESPN via glasvezel wel scherp op een 77 inch G4? iemand ervaring mee? welke modus kijk je dan TV?. Ik heb nu de RTINGS settings allemaal overgenomen
ESPN via SKV geeft het beste beeld op een lg oled. Zijn de enige provider die ESPN 1,2,3 en 4 in 25 mbit weergeeft. dat is 1 op 1 zonder aanpassingen aan het signaal. Kan duidelijk verschil zien met Ziggo en KPN dat het beeld scherper is dan bij snelle bewegingen.Erniebert schreef op maandag 9 december 2024 @ 23:03:
[...]
ESPN via KPN glasvezel op 77GX top beeld. Wel professioneel gekalibreerd!
Klinkt als een probleem met de voeding. Duidelijk een DOA. Terug naar de leverancier.korenpc schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:02:
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
ESPN UHD geeft bij mij veruit het beste beeld (kanaal 425 bij Ziggo). ESPN 1 (421/418) is nog wel prima, de overige zijn idd van mindere kwaliteit voor mijn gevoel.Egbert Jan schreef op maandag 9 december 2024 @ 23:50:
[...]
ESPN via SKV geeft het beste beeld op een lg oled. Zijn de enige provider die ESPN 1,2,3 en 4 in 25 mbit weergeeft. dat is 1 op 1 zonder aanpassingen aan het signaal. Kan duidelijk verschil zien met Ziggo en KPN dat het beeld scherper is dan bij snelle bewegingen.
Ik had exact hetzelfde met hetzelfde model, die is omgeruild voor een nieuwe. Reparatie zou ik niet accepteren.korenpc schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:02:
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
:strip_exif()/f/image/y6haPkZrv8BOF3sqEmTw8kb7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ng073qfgVZstkPSMKuZyOQwb.jpg?f=fotoalbum_large)