do or do not, there is no try
Ja de Google remote gebruiken is een goede optie, nog niet aan gedacht.Harkelaar schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:50:
[...]
Dit is vaker voorbij gekomen. Dat van Google TV thuisscherm kun je oplossen door op ... te drukken (onder 9) en dan 'Thuis' te kiezen. Hier moet ook het Simplink logo zichtbaar zijn. Zo niet, dan heb je CEC & Simplink niet goed staan.
Kodi zou gewoon moeten werken dan. Zo niet, dan kun je nog de addon TV Remote installeren. Maar dat zou niet nodig moeten zijn. Maar wat bijvoorbeeld nooit zal gaan werken is het muisgedeelte en het langer ingedrukt houden voor het optiemenu. En dat zou reden genoeg moeten zijn om de magic remote niet in Kodi te gebruiken.
Ik heb een soortgelijke setup (2x) en gebruik eigenlijk alleen de Magic remote om de videosettings van de LG aan te passen wanneer nodig. De rest van de family gebruikt alleen de Google remote. Wel zo eenvoudig en functioneel.
Net even gebruikt maar als ik op de uit knop druk van de Google remote gaat alleen de Google TV uit en niet de TV zelf.... Ergens een instelling die ik mis?
Die vier schroeven achterop? Heb daar zelf niks aan gewijzigd. Je kan nu deze tv terugsturen of iemand van CE repair langs laten komen. Dan vervangen ze het paneel.Theo27 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:46:
[...]
Ik bedoel eigenlijk de 2 platen achterop de tv die je bevestigt aan de muurplaat. Schijnt als je de schroeven te vast aandraait dat je dat in het scherm zou kunnen zien.
Ja, je mist een basic instelling. https://support.google.co...r%20and%20input%20buttons.The Fops schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:57:
[...]
Ja de Google remote gebruiken is een goede optie, nog niet aan gedacht.
Net even gebruikt maar als ik op de uit knop druk van de Google remote gaat alleen de Google TV uit en niet de TV zelf.... Ergens een instelling die ik mis?
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Nu online
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG B2
- LG W8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ook met intern beeld bv van YouTube of Netflix?Theo27 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:07:
Gisteren mijn mooie 65G4 opgehangen. Ik zet m aan en er zit een horizontale lichte lijn in het beeld op alle ingangen. Ik heb de muursteunen niet te hard aangedraaid. Heeft iemand dit ook gehad en wat kun je er aan doen precies?[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor de zekerheid half uur van de stroom afhalen en nog eens proberen.
Blijft het zo dan om laten ruilen.
Is net nieuw als ik het goed begrepen heb, dus dan is dan de snelste oplossing.
(O ja, toch wel de folie verwijderd hè?
Ik heb gemeten van de voorkant van het frame tot aan de muur aan beide kanten, dit met TV uit en TV aan met HDR content voor een uurtje. Dit geeft 4mm verschil in afmeting. Als de TV uitstaat meet ik 3cm en als de TV aanstaat voor een uur (met HDR vivid youtube natuurbeelden, scherm lekker warm) meet ik 2,6cm.HoppyF schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:37:
[...]
Opvallend wel.
Begrijp ik het goed dat de bolling iets van 4-5mm speling geeft?
Vooral dat het temperatuurverschil de oorzaak zou kunnen zijn vind ik zorgelijk.
Als ik jou was zou ik dit toch melden bij de verkoper en kijken wat deze ervan vindt.
Ik zie ook duidelijk een spleet en de kromming als mijn plafondspots erop schijnen, en als hij een uur aanstaat zie ik geen spleet tussen de muur. Zegt allemaal genoeg denk ik.
Ik heb inderdaad toch maar even een bericht naar Frans Desmet gestuurd, komt wel goed.Erniebert schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 23:51:
[...]
Die tv is op de eerste foto hartstikke krom. Dat kan niet de bedoeling zijn. Ik zou bellen met de leverancier.
Nee hoor, ik heb echt alles nagekeken en geverifieerd. Het is niet mijn muur die scheef is, niet de kabels, niet de beugel. Het is de TV zelf.Elias2020 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 23:59:
[...]
Ik heb even bij mijn G4 65 gekeken, hangt nu een week. Exact hetzelfde; naar onderen toe hangt de tv veel verder en losser van de muur als van boven. Denk dat het mogelijk met de kabels te maken heeft die niet helemaal lekker zitten.
Ik had hiervoor een 65 inch G2 en die zat wel strak tegen de muur mits kleine speling doordat de muur niet perfect recht is, maar dit is wel overdreven. Zo was het niet bij mijn G2 en je ziet duidelijk op de fotos dat de TV zichzelf tegen de muur trekt als die warm is van heldere HDR beelden op te zetten voor een uurtje.
[ Voor 25% gewijzigd door Master_S op 23-11-2024 18:33 ]
- HoppyF
- Nu online
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG B2
- LG W8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Precies dat!Theo27 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:42:
Schiet mij maar lek.
Vanochtend nog een witte lijn door het beeld heen. Tv uitgezet. Paar uurtjes later weer aan en weg streep.
Kan het zijn dat zo'n scherm nog ingekeken moet worden of zal het de pixelrefresher geweest zijn?[Afbeelding][Afbeelding]
Daarom de moeite waard om dit te proberen voordat je een TV laat omruilen.
Edit: gevonden. General -> Energy Saving.
[ Voor 8% gewijzigd door Mitt3nz op 24-11-2024 15:27 ]
Home knop ingedrukt houden? Dat heeft bij mij tot nu toe bij alle webOs TV's gewerktFarabi schreef op zondag 24 november 2024 @ 10:47:
Hoe kill ik apps in de achtergrond bij de g4? Kon geen conrete antwoord vinden op google.
Klopt, maar die werkt niet meer.Rembock schreef op zondag 24 november 2024 @ 23:25:
[...]
Home knop ingedrukt houden? Dat heeft bij mij tot nu toe bij alle webOs TV's gewerkt
Ik heb iets gelijkaardig op mijn OLED C3.. maar dan een kleiner streep aan de rechterkant. Onder OLED Care "Screen Move" eens togglen lost dit dat op. Tot het op een willekeurige keer terug optreedt. Lijkt mij toch ergens een bugje te zijn in de software..Theo27 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:42:
Schiet mij maar lek.
Vanochtend nog een witte lijn door het beeld heen. Tv uitgezet. Paar uurtjes later weer aan en weg streep.
Kan het zijn dat zo'n scherm nog ingekeken moet worden of zal het de pixelrefresher geweest zijn?[Afbeelding][Afbeelding]
Zit ook met die irritante QMS-VRR banner maar die is niet uit te zetten blijkbaar. Smetje.
zoek rechtsboven 3 puntjes in de home-hub.Mitt3nz schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:00:
Ander vraagje: weet iemand hoe je op de C4 de inputs hernoemt? Heb al ontdekt dat als je input knop ingedrukt houdt je in de home hub komt met alle inputs, maar zie nergens een manier om ze te renamen.
Zit ook met die irritante QMS-VRR banner maar die is niet uit te zetten blijkbaar. Smetje.
De G4 is de helderste oled ooit... ALS je DTM (HDR10) en hoog contrast (DV) gebruikt in HDR-mode. maar ik gebruik deze dingen liever niet. Dan is er opeens weinig verschil met de helderheid vergeleken met een oudere oled.
het enige voordeel is dat ik weer software-proof ben de komende 4 jaar, earc fatsoenlijk werkt en dat ik 120HZ in DV kan gamen.
[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 25-11-2024 18:51 ]
De 77 inch heeft ruimte voor kabels aan de linkerzijde. Ik kan geen dunne 2.1 HDMI-kabels vinden om het alsnog via het midden te doen. Er is dus ruimte voor één kabel en dat is de netsnoer. Ik dacht dat ik met dunne kabels het ernaast kon zetten en met tape "vastmaken".
Mocht er geen optie zijn dan blijft een staand tv meubel de enige optie.
Kun je geen beugel nemen waarbij de TV iets verder van de muur afhangt zodat de kabels er achter kunnen?Pakhtun schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:48:
Heeft iemand hier een LG G4 van 77 inch mét een hangend tv-meubel? Frezen in de muur is geen optie, aangezien alles al maanden geleden is gestuct en geverfd. Ik moet dus werken met een kabelgoot, wat op zich geen probleem is. Het is alleen lastig met een hangend tv-meubel, waarbij de gleuf voor de kabels in het midden is.
De 77 inch heeft ruimte voor kabels aan de linkerzijde. Ik kan geen dunne 2.1 HDMI-kabels vinden om het alsnog via het midden te doen. Er is dus ruimte voor één kabel en dat is de netsnoer. Ik dacht dat ik met dunne kabels het ernaast kon zetten en met tape "vastmaken".
Mocht er geen optie zijn dan blijft een staand tv meubel de enige optie.
Itt tot in de winkel heeft daarnaast niemand thuis twee Oleds naast elkaar hangen. Dus het is onzin om persé de laatste versie te willen aanschaffen omdat het beeld amper zichtbaar verschilt. Koop dus de komende maanden de beste deal (laagste prijs) en ga niet wachten op de G5 die in april/mei uitkomt.Farabi schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:00:
even mijn bevindingen van een C9 naar een G4. Precies wat ik had verwacht. er is weinig verschil te merken. dus als je je oude oled wil vervangen voor een G4, zou ik het niet doen. ik heb het gedaan omdat mijn C9 problemen gaf.
- HoppyF
- Nu online
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG B2
- LG W8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Kan, want zo zwaar is een 65G4 niet.chrissis schreef op maandag 25 november 2024 @ 23:06:
Ik ga morgen een 65G4 ophalen. Omdat ik de electra nog wat aan moet passen wil ik ‘m eerst op mijn oude beugel hangen. Deze is geschikt volgens de specificaties tot 65 kg en 55 inch. Betreft een Vesa 300 geschikte beugel. Ik neem aan dat ik deze prima kan gebruiken?
Wel even goed opmeten hoe lang de bouten zijn die je gaat gebruiken.
Volgens mij heb ik nu 12 mm boutjes. Die moeten volgens mij passen.HoppyF schreef op maandag 25 november 2024 @ 23:17:
[...]
Kan, want zo zwaar is een 65G4 niet.
Wel even goed opmeten hoe lang de bouten zijn die je gaat gebruiken.
Echter ben ik bang dat er niet een groot verschil zit in beeldkwaliteit tussen de GX en de G4, of heb ik dit verkeerd?
Mensen in mijn omgeving raden mij een Qd-oled aan, dit zou volgens hun nog beter beeld geven. Ik zou dan wel over moeten stappen naar Samsung of Sony.
Heeft iemand ervaring met bovenstaande en zou diegene zijn of haar ervaring met mij kunnen delen?
Zou een optie kunnen zijn. Hij staat nu wel erg strak tegen de muur, zou jammer zijn om dat niet meer te hebben.Blommie01 schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:54:
[...]
Kun je geen beugel nemen waarbij de TV iets verder van de muur afhangt zodat de kabels er achter kunnen?
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
YouTube: Here's The 𝗕𝗲𝘀𝘁 𝗧𝗩 𝗼𝗳 𝟮𝟬𝟮𝟰 as Voted by Experts in A Blind Testkoenvd90 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:36:
Momenteel heb ik de GX 65 inch hangen. Ik kijk op 5.5 meter van de tv en wil eigenlijk naar 77 inch toe. Nu zie ik dat er opzich prima aanbiedingen zijn op de g4 77' (€2599/2699).
Echter ben ik bang dat er niet een groot verschil zit in beeldkwaliteit tussen de GX en de G4, of heb ik dit verkeerd?
Mensen in mijn omgeving raden mij een Qd-oled aan, dit zou volgens hun nog beter beeld geven. Ik zou dan wel over moeten stappen naar Samsung of Sony.
Heeft iemand ervaring met bovenstaande en zou diegene zijn of haar ervaring met mij kunnen delen?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Deze vraag is een paar dagen geleden ook gesteld. Antwoord is afhankelijk van welke content je kijkt, hoe kritisch je bent en wat jouw wensen/ eisen zijn.koenvd90 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:36:
Momenteel heb ik de GX 65 inch hangen. Ik kijk op 5.5 meter van de tv en wil eigenlijk naar 77 inch toe. Nu zie ik dat er opzich prima aanbiedingen zijn op de g4 77' (€2599/2699).
Zie hier.
ik ben van een C9 naar een G4 gegaan. Ik zou zeggen niet doen. er is geen verschil met het blote oog waar te nemen. het zijn elke keer maar getalletjes zoals ze bij rtings meten. ik durf te wedden dat je zelfs geen verschil waarneemt tussen de 1e 4K oled en de G4.koenvd90 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:36:
Ja, alleen helderheid als je DTM of hoog contrast modi gebruikt met HDR materiaal. Maar ik zet dat soort dingen liever uit.
Samsung/sony zou ik niet doen. vanwege 2x ontbrekende hdmi 2.1 poorten, brakke OS en het ontbreken van dolby vison. en ik blijf een beetje bang voor blooming met deze techniek.
[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 26-11-2024 10:51 ]
Dan zit er maar één ding op en dat is de frees in de muur en middag schilderen.Pakhtun schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:41:
[...]
Zou een optie kunnen zijn. Hij staat nu wel erg strak tegen de muur, zou jammer zijn om dat niet meer te hebben.
Al het andere gaat je de komende jaren een hoop ergernis brengen omdat je naar zo’n lelijke kabelgoot en televisie die niet strak tegen de muur hangt aan zit te kijken😉
Optie 1: dagje klussen en alles super strak…
Optie 2: kabelgoot met een hoop ergernis de komende jaren…
You're choise 😀
[ Voor 32% gewijzigd door Blommie01 op 26-11-2024 10:53 ]
Als je tevreden bent met het beeld van de LG en de software etc zou ik iig binnen LG blijven. Zo'n G4 zal bright genoeg zijn.koenvd90 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:36:
Het switchen naar een ander merk kost weer een hoop energie met instellingen etc. Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met Samsung.
Sony maakt wel top tvs maar QD Oled op 77 inch is wel een klap duurder meteen.
Ander dingetje met QD oled is dat de blacks een beetje grijs kunnen uitslaan bij een kamer waar zonlicht invalt.
Geen idee waarom Farabi spreekt over Blooming bij QD-oled. Daar is helemaal geen sprake van want het is een OLED panel.
In sommige artikelen die ik las werd er gesproken van lichte blooming. in mijn ogen blijft het geen 100% oled zoals bij een LG. het is een ander soort techniek.Mick3112 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:50:
[...]
Geen idee waarom Farabi spreekt over Blooming bij QD-oled. Daar is helemaal geen sprake van want het is een OLED panel.
maar dat was weer 2 jaar geleden. misschien is het verholpen.
[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 26-11-2024 10:54 ]
Elke pixel wordt individueel aangestuurd dus vanuit die gedachte zou je geen Blooming kunnen hebben.Farabi schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:53:
[...]
In sommige artikelen die ik las werd er gesproken van lichte blooming. in mijn ogen blijft het geen 100% oled zoals bij een LG. het is een ander soort techniek.
Ik heb inmiddels zo'n 2 jaar naar volle tevredenheid een sony A95K Qdoled en daar is echt geen blooming hoor.
Voor zover ik weet heeft Sony wel Dolby Vision.Farabi schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:24:
[...]
Samsung/sony zou ik niet doen. vanwege 2x ontbrekende hdmi 2.1 poorten, brakke OS en het ontbreken van dolby vison. en ik blijf een beetje bang voor blooming met deze techniek.
ja, Sony heeft Dolby vision.peptalk schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:23:
[...]
Voor zover ik weet heeft Sony wel Dolby Vision.
Samsung is daar eigenwijs in door het niet te hebben.
QD-OLED is 100% RGB OLED in tegenstelling tot WOLED. Tevens ondersteunt Sony Dolby Vision.Farabi schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:53:
[...]
In sommige artikelen die ik las werd er gesproken van lichte blooming. in mijn ogen blijft het geen 100% oled zoals bij een LG. het is een ander soort techniek.
Wellicht dat je het verward met een QLED MiniLED TV's, QD-OLED is in beginsel de betere techniek vergeleken met WOLED. Met de komst van MLA heeft LG wel een inhaalslag gemaakt echter scoort QD-OLED wanneer we enkel naar het paneel zelf kijken zonder aansturing op meerdere onderdelen beter dan WOLED + MLA.
klopt, het was meer een mix verhaaltje tussen samsung/sony. de ene mist weer dit en de andere weer dat vergeleken met een LG.peptalk schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:23:
[...]
Voor zover ik weet heeft Sony wel Dolby Vision.
Komt omdat je voor Dolby Vision ook loyalty moet betalen.Farabi schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:40:
[...]
klopt, het was meer een mix verhaaltje tussen samsung/sony. de ene mist weer dit en de andere weer dat vergeleken met een LG.
En Samsung als tegenhanger voor DV HDR10+ heeft bedacht. Daarom blijven ze daarop hameren.
Er zijn TV's die beide formaten kunnen weergeven.
HDR = 1 keer instellingen voor kleur en licht bepalen.
HDR+ en DV = kunnen per frame ander instellingen hebben. Dynamisch.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Het is maar net aan wie je het vraagt en kijkt, Ik ben juist bij LG gebleven omdat qd-oled toch wat minder beeld gafkoenvd90 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:36:
Zelf ben ik van een 77C9 overgestapt naar een 83G4 en het is een duidelijke voorruit gang maar het is toch ook weer een stapje terug want als je bijvoorbeeld tv kijkt en het beeld wat minder is dat valt het extra op.
Niet helemaal happy dus maar misschien ligt het aan de instellingen
Het zal een 55inch worden en ik twijfel tussen de C4 en G4.Prijsverschil tussen beide tv's is 300 euro maar ik kan eigenlijk niet goed vinden of de 300 extra de G4 zoveel beter maakt.
Wij hebben beide tv's bekeken in een winkel en het beeld zag er op beide tv's prachtig uit.
Wij kijken via 4K Apple tv op diverse platformen (netflix, nlziet, hbo, prime).
Zover ik kan vinden zijn de garantievoorwaarden vanuit LG hetzelfde voor beide tv's (2 jaar).
Wij kijken in een kamer met ramen op het noorden en oosten en hebben geen direct lichtinval.
Afstand tv - bank is 3m met een soundbar en aparte subwoofer.
G4 heeft de MLA techniek voor hogere helderheid en een betere processor. Ik vermoed dat ik geen hogere helderheid nodig heb en vanwege gebruik van de Apple TV zie ik ook niet de meerwaarde van de processor.
Klopt het dan dat wij het beste af zouden zijn met de C4 in ons geval of zullen we echt een verschil gaan zien met G4?
O en nog iets, de G-serie heeft wel 5 jaar garantie vanuit LG, dat kan wel handig zijn. En anders zorgen dat je hem bij een winkel koopt die goed met de Wettelijke Garantie om gaat en je niet opzadelt met vage "coulance" regelingen waarbij je dan gevraagd wordt om mee te betalen aan reparaties die kosteloos zouden moeten zijn.
[ Voor 49% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-11-2024 13:32 ]
Dankjewel!CyBeRSPiN schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:30:
@Michieas de USP van de G-serie is dat ie als een schilderij vlak aan de muur kan. Als je dat niet van plan bent zou zou ik die 300 euro lekker op zak houden en genieten van de C4.
O en nog iets, de G-serie heeft wel 5 jaar garantie vanuit LG, dat kan wel handig zijn. En anders zorgen dat je hem bij een winkel koopt die goed met de Wettelijke Garantie om gaat en je niet opzadelt met vage "coulance" regelingen waarbij je dan gevraagd wordt om mee te betalen aan reparaties die kosteloos zouden moeten zijn.
Aankoop zou zijn bij Smits Arnhem.
Via de LG site kan ik toch echt alleen 2 jaar garantie terug vinden. Heb wel gevonden dat de garantie bij de G3 5 jaar was.
Is dit wellicht na registratie?
De eerste dagen merkte ik eigenlijk heel weinig verschil, behalve op de instelling met veel daglicht (komt echt de hoge helderheid tot zijn recht)
Michieas schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:46:
[...]
Dankjewel!
Via de LG site kan ik toch echt alleen 2 jaar garantie terug vinden. Heb wel gevonden dat de garantie bij de G3 5 jaar was.
gewoon voor de goedkoopste oled gaan. je ziet geen verschil.Michieas schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:24:
Momenteel een LG uit 2012 welke nog goed werkt maar willen toch graag upgraden en de prijzen zijn "laag" nu.
Het zal een 55inch worden en ik twijfel tussen de C4 en G4.Prijsverschil tussen beide tv's is 300 euro maar ik kan eigenlijk niet goed vinden of de 300 extra de G4 zoveel beter maakt.
Wij hebben beide tv's bekeken in een winkel en het beeld zag er op beide tv's prachtig uit.
Zover ik kan vinden zijn de garantievoorwaarden vanuit LG hetzelfde voor beide tv's (2 jaar).
Wij kijken in een kamer met ramen op het noorden en oosten en hebben geen direct lichtinval.
G4 heeft de MLA techniek voor hogere helderheid en een betere processor. Ik vermoed dat ik geen hogere helderheid nodig heb en vanwege gebruik van de Apple TV zie ik ook niet de meerwaarde van de processor.
Klopt het dan dat wij het beste af zouden zijn met de C4 in ons geval of zullen we echt een verschil gaan zien met G4?
Heb net een G4 gekocht, puur omdat ik hem sowieso wilde ophangen. Als ik hem op een standaard had gezet was het sowieso de C4 geworden. Verschil in kwaliteit is te klein om het verdere prijsverschil te billijkenMichieas schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:24:
Momenteel een LG uit 2012 welke nog goed werkt maar willen toch graag upgraden en de prijzen zijn "laag" nu.
Wanneer je niet goed kunt vinden wat de verschillen zijn en wat de meerprijs voor de G4 zoveel beter maakt, zou ik het lekker bij de C4 of C3 laten net als de gemiddelde consument.Michieas schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:24:
De processor staat los van de mediaplayer, in jou geval de Apple TV. De Alpha 11 scoort op meerdere punten beter dan zijn voorgangers, zo is o.a. de upscaling verbeterd evenals de kleurengradatie en nog wat andere zaken. MLA biedt niet enkel een hogere helderheid maar ook betere uniformiteit en in samenhang met de heat sink een langere levensduur van het paneel. Ook gaat een G4 beter om met reflecties dan de C4.
Gamertag : iWitness NL
Scrooge NL
Reactie boven?Theo27 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:58:
Ik zit ook met het probleem van de te dikke stekker en de te smalle ingefreesde kabelgoot. Mag je een normale verlengstekker gebruiken aan de LG G4 tv en die dan in een (Brennenstuhl) stekkerblok stoppen. Geen idee hoe dat zit met de warmte ontwikkeling. Nu hangt die stekker een beetje lullig voor de muur.
Zal helpen
Sinds. 2017 komt vraag regelmatig terug.
https://gathering.tweaker...D=stekker%20%26%20knippen
[ Voor 3% gewijzigd door mucuracat op 27-11-2024 16:10 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Je hoeft niet elke keer te reageren hoor, met je negatieve mening. Die hebben we nu al wel gehoord/gelezen.Farabi schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:18:
[...]
gewoon voor de goedkoopste oled gaan. je ziet geen verschil.
waarom vat je het negatief op? ik vind het juist positief dat oudere/goedkopere oleds niet onderdoen tegen nieuwere/duurdere.Philo Melos schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:24:
[...]
Je hoeft niet elke keer te reageren hoor, met je negatieve mening. Die hebben we nu al wel gehoord/gelezen.
- HoppyF
- Nu online
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG B2
- LG W8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Garantie is geen punt, gewoon 6 jaar.Michieas schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:46:
[...]
Dankjewel!
Die 5 jaar LG garantie geldt alleen op het paneel, niet de overige onderdelen van de TV en dan ook nog alleen het onderdeel zelf niet het arbeidsloon en voorrijkosten.
Kortom, weinig toegevoegde waarde, de gewone garantie is voldoende.
Je hebt het niet gehad over de plaatsing.
Op een voet en meubel of strak tegen de muur?
Dat is immers het grote verschil tussen een C4 en G4.
De grote helderheid komt vooral tot uiting met HDR en Dolby Vision maar dat wist je waarschijnlijk al.
Hiervoor ging de tv automatisch naar het HDMI kanaal als ik de ps5 aanzette via de controller, maar nu start-ie dus de PlayStation al op bij het aanzetten van de tv.
Het zal in de CEC zitten, maar ik krijg het niet opgelost.. iemand een idee?
Dat heb ik ook als de uitgang van de tv geselecteerd staat op de ps5. Ik zet altijd na het afsluiten van de ps5, de uitgang op een andere poort (kpn bijvoorbeeld). Als je dan de tv aanzet gaat de ps5 niet aanSpeculaes schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:53:
Sinds kort heb ik het probleem dat als ik de tv aanzet de PlayStation 5 ook automatisch aan gaat. Hiervoor gebeurde dat nooit, terwijl ik niets aan de instellingen heb veranderd.
Hiervoor ging de tv automatisch naar het HDMI kanaal als ik de ps5 aanzette via de controller, maar nu start-ie dus de PlayStation al op bij het aanzetten van de tv.
Hm.. dat eens proberen. Wel vreemd dat ik er bijna een jaar geen last van heb gehadtheman36 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:35:
[...]
Dat heb ik ook als de uitgang van de tv geselecteerd staat op de ps5. Ik zet altijd na het afsluiten van de ps5, de uitgang op een andere poort (kpn bijvoorbeeld). Als je dan de tv aanzet gaat de ps5 niet aan
Hdmi device link uitzetten in de instellingen van je ps5 daarna gaat het weg.Speculaes schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:53:
Sinds kort heb ik het probleem dat als ik de tv aanzet de PlayStation 5 ook automatisch aan gaat. Hiervoor gebeurde dat nooit, terwijl ik niets aan de instellingen heb veranderd.
https://www.google.com/se...621d,vid:V06-KYtRo3c,st:6
Waarschijnlijk bedoel je de verwachte levensduur of niet?HoppyF schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:41:
[...]
Garantie is geen punt, gewoon 6 jaar.
Die 5 jaar LG garantie geldt alleen op het paneel, niet de overige onderdelen van de TV en dan ook nog alleen het onderdeel zelf niet het arbeidsloon en voorrijkosten.
Kortom, weinig toegevoegde waarde, de gewone garantie is voldoende.
Je hebt het niet gehad over de plaatsing.
Op een voet en meubel of strak tegen de muur?
Dat is immers het grote verschil tussen een C4 en G4.
De grote helderheid komt vooral tot uiting met HDR en Dolby Vision maar dat wist je waarschijnlijk al.
Tv komt aan een beugel maar niet vlak tegen de muur. De tv hangt in een nis.
Ook vanwege de donkerdere locatie had ik al bedacht dat de extra helderheid niet perse nodig zou zijn.
Dan blijft de kijkhoek, heatsink en een stukje gemak bij garantie nog om over na te denken.
- HoppyF
- Nu online
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG B2
- LG W8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nee ik bedoel echte garantie, 6 jaar.Michieas schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:45:
[...]
Waarschijnlijk bedoel je de verwachte levensduur of niet?
Tv komt aan een beugel maar niet vlak tegen de muur. De tv hangt in een nis.
Ook vanwege de donkerdere locatie had ik al bedacht dat de extra helderheid niet perse nodig zou zijn.
Dan blijft de kijkhoek, heatsink en een stukje gemak bij garantie nog om over na te denken.
De 5 jaar alleen paneel garantie is vooral interessant voor landen waar de maximale garantie termijn 2 jaar is.
Als de TV niet geheel plat tegen de muur komt met de G4 muurbeugel dan is bij jou een C4 ook een goede keuze. De extra dikte van de C4 is te overzien en waarschijnlijk niet hinderlijk.
De extra helderheid is niet persé noodzakelijk, een C4 is immers ook helder.
Er is alleen een verschil.
De kijkhoek is wel iets.
Een C4 heeft een slechtere kijkhoek, zit jij of je huisgenoten flink onder een hoek te kijken kan dit wel iets zijn om mee te wegen.
Die 6 jaar is wassen neus. Ik had dat aangekaart bij LG maar het enige wat ik als aanbod kreeg was €600 reparatiekosten of €270 restitutie kosten voor mijn C9. Terwijl ik een probleem met mijn scherm had.HoppyF schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:23:
[...]
Nee ik bedoel echte garantie, 6 jaar.
De 5 jaar alleen paneel garantie is vooral interessant voor landen waar de maximale garantie termijn 2 jaar is.
Als de TV niet geheel plat tegen de muur komt met de G4 muurbeugel dan is bij jou een C4 ook een goede keuze. De extra dikte van de C4 is te overzien en waarschijnlijk niet hinderlijk.
De extra helderheid is niet persé noodzakelijk, een C4 is immers ook helder.
Er is alleen een verschil.
De kijkhoek is wel iets.
Een C4 heeft een slechtere kijkhoek, zit jij of je huisgenoten flink onder een hoek te kijken kan dit wel iets zijn om mee te wegen.
Dus succes met je gelijk halen straks als er iets gebeurt.
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 27-11-2024 19:31 ]
Hoe is tv kijken op filmmaker mode?
Op een G4 heb je wel degelijk 5 jaar paneelgarantie vanuit LG.Farabi schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:30:
[...]
Die 6 jaar is wassen neus. Ik had dat aangekaart bij LG maar het enige wat ik als aanbod kreeg was €600 reparatiekosten of €270 restitutie kosten voor mijn C9. Terwijl ik een probleem met mijn scherm had.
- HoppyF
- Nu online
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG B2
- LG W8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Er zijn al vele voorbeelden over garantie (NA 2 jaar) in dit topic genoemd.Farabi schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:30:
[...]
Die 6 jaar is wassen neus. Ik had dat aangekaart bij LG maar het enige wat ik als aanbod kreeg was €600 reparatiekosten of €270 restitutie kosten voor mijn C9. Terwijl ik een probleem met mijn scherm had.
Ga het niet nog eens herhalen. Gebruik de zoek functie.
We zouden zogenaamd ook 6 jaar op een normale lg oled hebben, maar daar bleek niets van waar te zijn.DutchOwnage schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:20:
[...]
Op een G4 heb je wel degelijk 5 jaar paneelgarantie vanuit LG.
Die 5 jaar op een G-serie zal wel een soort tegemoet koming zijn. Ik heb er geen vertrouwen meer in dat het over 4-5 jaar compleet kosteloos zal vervangen worden.
Niet nodig, in levende lijve al meegemaaktHoppyF schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:25:
[...]
Er zijn al vele voorbeelden over garantie (NA 2 jaar) in dit topic genoemd.
Ga het niet nog eens herhalen. Gebruik de zoek functie.
Kunnen ze mijn post in de toekomst zoeken en orienteren
[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 27-11-2024 20:29 ]
Alleen de eerste 2 jaar zijn kosteloos idd. Voor de 3 daaropvolgende jaren gelden wel aanvullende regels maar het scherm zelf blijft wel in garantie voor zover ik begrijp.Farabi schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:25:
[...]
We zouden zogenaamd ook 6 jaar op een normale lg oled hebben, maar daar bleek niets van waar te zijn.
Die 5 jaar op een G-serie zal wel een soort tegemoet koming zijn. Ik heb er geen vertrouwen meer in dat het over 4-5 jaar compleet kosteloos zal vervangen worden.
- HoppyF
- Nu online
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG B2
- LG W8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Die 5 jaar paneel garantie heeft vooral betrekking op andere landen.Farabi schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:25:
[...]
We zouden zogenaamd ook 6 jaar op een normale lg oled hebben, maar daar bleek niets van waar te zijn.
In tegenstelling tot gewone garantie die via de verkoper verloopt, gaat de 5 jaar paneel garantie via LG zelf.
Onder voorwaarden weliswaar, dus het gaat alleen om het paneel, niet de rest.
(C9 voor €2100 in 2019)
[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 27-11-2024 20:47 ]
- HoppyF
- Nu online
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG B2
- LG W8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ja, alleen niet door LG maar door de verkoper/winkel/webshop.Farabi schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:39:
Ik had een defect in mijn scherm na 5 jaar. Hoorde LG dit volgens jullie kosteloos te repareren?
(C9 voor €2100 in 2019)
Er ontstaat wel een probleem als de verkoper niet meer bestaat.
Het is allemaal via de verkoper gegaan bij mij. Ze kregen het niet voor elkaar. Was een officiele dealer overigens.HoppyF schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:14:
[...]
Ja, alleen niet door LG maar door de verkoper/winkel/webshop.
Er ontstaat wel een probleem als de verkoper niet meer bestaat.
- HoppyF
- Nu online
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG B2
- LG W8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Blijft vreemd want de verkoper moet dit gewoon kosteloos regelen.Farabi schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:15:
[...]
Het is allemaal via de verkoper gegaan bij mij. Ze kregen het niet voor elkaar. Was een officiele deal overigens.
Meestal via een service partner zoals CE repair.
Je hebt nu al een G4 gekocht maar het blijft jammer dat je C9 niet gerepareerd is.
Dan had je nog even vooruit gekund met je C9 en misschien volgend jaar of later tot vervanging overgaan.
Ja heb al 100 pagina's terug gelezen en iedereen heeft het over afknippen. Mijn tv steun kan ik een halve meter van de muur trekken waardoor ik ruimte zat heb om een verlengkabel achter de tv te laten hangen.mucuracat schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:08:
[...]
Reactie boven?
Zal helpen
Sinds. 2017 komt vraag regelmatig terug.
https://gathering.tweaker...D=stekker%20%26%20knippen
De vraag is dus kan ik een verlengkabel aansluiten en in een stekkerdoos doen zonder het gevaar van oververhitting of brand?
Deze hebben ze bij Ikea en zou dus perfect zijn in mijn situatie. Ik wil alleen geen brand
Scrooge NL
En de screen uniformiteit is perfect zoals ze beloofd hebben. Geen pisvlekken verder. Wit is echt wit. Heel clean allemaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 28-11-2024 10:09 ]
Ja dat kan. Het is geen kookplaat, wasmachine of oven, de tv vraagt hooguit 200 Watt ofzo, dus warm zal het niet worden.Theo27 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:32:
[...]
Ja heb al 100 pagina's terug gelezen en iedereen heeft het over afknippen. Mijn tv steun kan ik een halve meter van de muur trekken waardoor ik ruimte zat heb om een verlengkabel achter de tv te laten hangen.
De vraag is dus kan ik een verlengkabel aansluiten en in een stekkerdoos doen zonder het gevaar van oververhitting of brand?
Deze hebben ze bij Ikea en zou dus perfect zijn in mijn situatie. Ik wil alleen geen brand![]()
[Afbeelding]
Oh dat is goed om te weten..dacht altijd dat je apparaten niet door mocht lussen naar een stekkerdoos.CyBeRSPiN schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:21:
[...]
Ja dat kan. Het is geen kookplaat, wasmachine of oven, de tv vraagt hooguit 200 Watt ofzo, dus warm zal het niet worden.
Scrooge NL
Deze bijdrage bevatte een persoonlijk aanval en is bijgevolg door uw moderator geledigd.
[ Voor 84% gewijzigd door dmantione op 28-11-2024 21:52 ]
Maar dan gaat de TV niet meer automatisch naar de Playstation als ik die opstart. Dat deed-ie eerst dus wel.Farabi schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:42:
[...]
Hdmi device link uitzetten in de instellingen van je ps5 daarna gaat het weg.
https://www.google.com/se...621d,vid:V06-KYtRo3c,st:6
Het is het een of het anderSpeculaes schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:08:
[...]
Maar dan gaat de TV niet meer automatisch naar de Playstation als ik die opstart. Dat deed-ie eerst dus wel.
Sorry, ik woon nog niet zo lang in Nederland. Ik doe mijn best. Bedankt voor de correctie. Is genoteerd.
[ Voor 61% gewijzigd door dmantione op 28-11-2024 21:54 ]
Nou ja, voorheen dus niet. Toen kon ik de tv aanzetten en werd niet de PlayStation automatisch aangezet. Dat doet-ie nu dus wel elke keer.
Misschien omdat-ie, zoals @theman36 al zei naar de laatste output gaat, maar ook daar had ik voorheen geen last van.
Als je nu CEC uitzet, en dan hdmi kabels uit. Beide apparatuur van stroom af, even halve minuut wachten en dan aansluiten? Kan zijn dat de 'handshake' tussen beide apparaten dan gerest wordt en alles weer naar behoren werkt?Speculaes schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:13:
[...]
Nou ja, voorheen dus niet. Toen kon ik de tv aanzetten en werd niet de PlayStation automatisch aangezet. Dat doet-ie nu dus wel elke keer.
Misschien omdat-ie, zoals @theman36 al zei naar de laatste output gaat, maar ook daar had ik voorheen geen last van.
Zoals altijd, doet een elektronica apparaat raar? Herstarten en/of even van stroom af.
van zes jaar geleden en nog niks veranderd
[ Voor 9% gewijzigd door mucuracat op 28-11-2024 16:01 ]
Je kan instellen dat de TV bij aanzetten naar de startpagina gaat ipv de laatst gebruikte input: 2x tandwieltje, algemeen, systeem, aanvullende instellingen, startpagina instellingen. Hier bij scherm inschakelen kiezen voor startpagina.Speculaes schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:13:
[...]
We hebben de tv gisteren besteld bij een bekende webshop. Mijn moeder is vandaag twee keer door hen gebeld. De eerste keer met de vraag waarom er voor deze tv gekozen is en niet voor de LG C4. De medewerker die belde kon mijn moeder namelijk een mooie aanbieding doen voor de C4, van ongeveer hetzelfde bedrag als waarvoor we de C3 hadden besteld. Mijn moeder vertelde over de reviews met de groene tint, maar daar wist deze medewerker niks vanaf. Hij wilde mij wel even bellen om dit met mij te bespreken (heel bizar!). Ze gaf aan de aanbieding met mij te gaan bespreken en niet zomaar mijn telefoonnummer aan hem te geven.
Nog iets later werd zij opnieuw gebeld, door een andere medewerker dit keer. Deze wist wel van het probleem met de groene tint af, maar volgens haar geldt dit niet voor elke tv. Het is maar net welke je krijgt. Ze kon mijn moeder nu een aanbieding doen voor de C4 met dezelfde prijs als de C3 en met daarbovenop nog een cashback bonus van LG van 100 euro. De prijs van de C4 komt dan uit op 792 euro, terwijl we de C3 besteld hebben voor 892 euro. En als de tv een groene tint heeft kan deze probleemloos worden omgeruild.
Wij hebben echt een beetje het gevoel dat ze van de C4 af moeten of zo? Prima dat ze een andere aanbieding willen doen, maar de manier waarop voelt een beetje vreemd aan. En waarom willen ze de C4 zo graag kwijt voor zelfs minder dan de C3 van vorig jaar?
Zijn hier C4 eigenaren die bekend zijn met de groene tint? Of is het inderdaad zo dat je maar net geluk moet hebben met de tv die je krijgt?
We zijn nu toch een beetje aan het twijfelen, omdat het ook gewoon 100 euro scheelt. Maar we hebben er geen zin in om straks in een proces te komen waarin we de tv steeds moeten terugsturen.
Wat zouden jullie doen? Sorry voor het lange verhaal.
De cashback betaalt de winkel niet, maar LG. En ze hebben waarschijnlijk inkoopkorting op de C4 en niet op de C3, dus vandaar dat ze de C4 nu pushen.SantinoNL schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:24:
Goedemiddag, ik ben opzoek naar advies omtrent de aankoop van een LG tv. Ik ben mijn moeder aan het helpen een nieuwe tv aan te schaffen. We zijn uitgekomen op de LG C3 48 inch, het model van vorig jaar dus. Ik heb veel reviews gelezen en bekeken over de LG C4, maar er kwam best vaak naar voren dat je bij een kijkhoek vanaf 35 graden een groente tint op het scherm ziet. Zodoende dus gekozen voor de LG C3. Mijn moeder gamed verder ook niet dus bijvoorbeeld 144hz is overbodig.
We hebben de tv gisteren besteld bij een bekende webshop. Mijn moeder is vandaag twee keer door hen gebeld. De eerste keer met de vraag waarom er voor deze tv gekozen is en niet voor de LG C4. De medewerker die belde kon mijn moeder namelijk een mooie aanbieding doen voor de C4, van ongeveer hetzelfde bedrag als waarvoor we de C3 hadden besteld. Mijn moeder vertelde over de reviews met de groene tint, maar daar wist deze medewerker niks vanaf. Hij wilde mij wel even bellen om dit met mij te bespreken (heel bizar!). Ze gaf aan de aanbieding met mij te gaan bespreken en niet zomaar mijn telefoonnummer aan hem te geven.
Nog iets later werd zij opnieuw gebeld, door een andere medewerker dit keer. Deze wist wel van het probleem met de groene tint af, maar volgens haar geldt dit niet voor elke tv. Het is maar net welke je krijgt. Ze kon mijn moeder nu een aanbieding doen voor de C4 met dezelfde prijs als de C3 en met daarbovenop nog een cashback bonus van LG van 100 euro. De prijs van de C4 komt dan uit op 792 euro, terwijl we de C3 besteld hebben voor 892 euro. En als de tv een groene tint heeft kan deze probleemloos worden omgeruild.
Wij hebben echt een beetje het gevoel dat ze van de C4 af moeten of zo? Prima dat ze een andere aanbieding willen doen, maar de manier waarop voelt een beetje vreemd aan. En waarom willen ze de C4 zo graag kwijt voor zelfs minder dan de C3 van vorig jaar?
Zijn hier C4 eigenaren die bekend zijn met de groene tint? Of is het inderdaad zo dat je maar net geluk moet hebben met de tv die je krijgt?
We zijn nu toch een beetje aan het twijfelen, omdat het ook gewoon 100 euro scheelt. Maar we hebben er geen zin in om straks in een proces te komen waarin we de tv steeds moeten terugsturen.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb ook een C4, heb de groente (haha, kon het niet laten) tint niet. Verder idd wat @LuPo zegt.SantinoNL schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:24:
Goedemiddag, ik ben opzoek naar advies omtrent de aankoop van een LG tv. Ik ben mijn moeder aan het helpen een nieuwe tv aan te schaffen. We zijn uitgekomen op de LG C3 48 inch, het model van vorig jaar dus. Ik heb veel reviews gelezen en bekeken over de LG C4, maar er kwam best vaak naar voren dat je bij een kijkhoek vanaf 35 graden een groente tint op het scherm ziet. Zodoende dus gekozen voor de LG C3. Mijn moeder gamed verder ook niet dus bijvoorbeeld 144hz is overbodig.
Maar verder ook: als ik mijn moeder help met de aanschaf van electronica, gaat het erom dat ze blij is en geen gedoe wil. Dan maakt iets meer betalen niet uit. Je hebt haar nu in kennis gesteld van dat er mogelijk iets mis is met de C4. Dus zou je er ook gewoon voor kunnen kiezen om de C4 sowieso niet te kopen. En dan ook deze winkel niet te doen, anders heeft ze daar wellicht een rotgevoel over.
De weegschaal maak je zo groot als je zelf wil.
- HoppyF
- Nu online
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG B2
- LG W8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Lijkt een beetje vreemde gang van zaken maar het is gewoon een kwestie van geld.SantinoNL schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:24:
De winkel wil je graag het nieuwste verkopen en meteen een voor hen gunstige marge pakken.
Je bent niet meer geld kwijt dus het lijkt een prima deal.
Je kunt het risico best nemen want je kunt altijd nog terug en omruilen.
De beeldkwaliteit dan.
Wat kijkt je moeder nu en blijft het beeldformaat gelijk?
Bedankt voor jullie reacties!
We hebben uiteindelijk besloten om toch voor de C4 te gaan. Scheelt toch 100 euro en in principe zou de tv in alles net wat beter moeten zijn, al zit er niet zo heel veel verschil tussen de C3 en C4. Mocht de tv een groene tint hebben, dan sturen we hem terug en gaat ze alsnog voor de C3.
Ze heeft nu overigens een Samsung Full HD tv 46 inch, van meer dan 10 jaar oud. Ik heb een 55 inch geopperd, maar ze wilde absoluut geen grotere. Ze zit er ook redelijk dicht op, dus 48 inch is prima voor haar.
Ik denk een goede keuze om voor de C4 te gaan. Veel plezier ermee!SantinoNL schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:49:
@LuPo @Harkelaar @HoppyF
We hebben uiteindelijk besloten om toch voor de C4 te gaan. Scheelt toch 100 euro en in principe zou de tv in alles net wat beter moeten zijn, al zit er niet zo heel veel verschil tussen de C3 en C4. Mocht de tv een groene tint hebben, dan sturen we hem terug en gaat ze alsnog voor de C3.
Ze heeft nu overigens een Samsung Full HD tv 46 inch, van meer dan 10 jaar oud. Ik heb een 55 inch geopperd, maar ze wilde absoluut geen grotere. Ze zit er ook redelijk dicht op, dus 48 inch is prima voor haar.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
- HoppyF
- Nu online
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG B2
- LG W8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Duidelijk.SantinoNL schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:49:
@LuPo @Harkelaar @HoppyF
De stap van 46 naar 48 inch is klein maar toch wat groter in formaat.
55 is meteen een stuk groter en ik begrijp wel dat je moeder dit niet nodig vindt.
De beeldkwaliteit gaat er flink op vooruit, dat is wel zeker.
Die groene tint is afwachten maar zie het even aan.
In het begin ook niet meteen in paniek raken als de kleuren nog niet optimaal lijken.
Kwestie van gewenning en laat de TV wat dagen “indraaien”.
Check eens https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c4-oled dan ben je overtuigd de goede keuze gemaakt te hebben. Staat van heel veel tv’s informatie, maar mooiste vind ik dat ze van de meeste modellen de beste afstellingsopties geven om zo het maximale eruit te halen.SantinoNL schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:49:
@LuPo @Harkelaar @HoppyF
Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //
Weet iemand of er goede en dunne HDMI kabels zijn die goed weg te werken zijn achter de G4 ? ik heb er nu 2 van 3 meter achter zitten en nog amper tot geen ruimte om nog dezelfde kabel er naast te leggen
https://www.amazon.nl/dp/B084RFQPSPSlux schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:05:
ik ben een extra HDMI kabel voor de playstation vergeten aan te sluiten voor de 83G4.
Weet iemand of er goede en dunne HDMI kabels zijn die goed weg te werken zijn achter de G4 ? ik heb er nu 2 van 3 meter achter zitten en nog amper tot geen ruimte om nog dezelfde kabel er naast te leggen
Deze zijn normaal qua dikte en werken prima met de hoogste specs voor de PS5.
Maar de kabelgoot linksachter is toch mega breed? Of probeer je de hdmi langs het gootje bedoeld voor alleen de voedingskabel te frotten?
[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-11-2024 07:29 ]
Ik denk alleen voor de voeding, al zit die voeding kabel onderop, aan de linkerkant zit wel een grote uitsparing maar het gat voor de kabels zit precies in het midden bij mij.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:25:
[...]
https://www.amazon.nl/dp/B084RFQPSP
Deze zijn normaal qua dikte en werken prima met de hoogste specs voor de PS5.
Maar de kabelgoot linksachter is toch mega breed? Of probeer je de hdmi langs het gootje bedoeld voor alleen de voedingskabel te frotten?
Het is maar een klein gootje ongeveer cm breed denk ik
Wordt lastig dan, misschien wat meer ruimte uit je muur hakken dan. Er hangt toch een enorme tv voor dus who caresSlux schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:48:
[...]
Ik denk alleen voor de voeding, al zit die voeding kabel onderop, aan de linkerkant zit wel een grote uitsparing maar het gat voor de kabels zit precies in het midden bij mij.
Het is maar een klein gootje ongeveer cm breed denk ik
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:08:
[...]
Wordt lastig dan, misschien wat meer ruimte uit je muur hakken dan. Er hangt toch een enorme tv voor dus who cares
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd waar je een 48 inch C4 voor minder dan 800 euro hebt gekregen. Ik ben zelf op zoek naar dit specifieke model en in de pricewatch op Tweakers is de laagste prijs die ik in de afgelopen maand (en de historie van dit model) gezien heb 929 euro (nu 949 euro).SantinoNL schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:24:
Volgens mij dus een fantastische deal. Als het kan hoor ik graag bij welke winkel dit gelukt is, dan ga ik het daar vandaag ook even proberen.
Nee, maar het kan natuurlijk wel een keer gebeuren,zoals bij elke tv.lapino schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:14:
Deze week een LG 45GS95 gekocht bij Amazon, aantal dagen prima maar nu dode pixel in midden van scherm. Dus maar nieuwe besteld en deze retour sturen. Bizar, want voor zover ik weet was die dode pixel er niet in het begin. Zou me niet zo erg storen, maar hij zit letterlijk in midden van scherm waar ik continu op kijk. Op een tv waar je veraf van zit niet zo erg, maar op een monitor waar je 60cm vandaan zit, is dit echt wel storend. Hopelijk is de nieuwe wél in orde. Is dit een gekend probleem trouwens bij WOLEDs?
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
:strip_exif()/f/image/8Xg4pb3oAyJsc9W6WFvRtl5E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8mzMR9DXwYLiJrPU6plLxvFc.jpg?f=fotoalbum_large)