• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:46
CyBeRSPiN schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:13:
[...]

Ok, ja alles kan, het is een kwestie van hoeveel hak en breekwerk je wil ondernemen. De G4 hangt het mooiste strak aan de muur waar alle kabels weg zijn gewerkt, maar een subtiel kabelgootje naar beneden kan ook prima.
Gootje is geen optie. Dit is nu de situatie en dat zou ik qua aanzicht graag zou houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WiFz4QaGLOHgqQLoIjTL7-G5wKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9XCKbcBkaquW3M9Z2ydfWwf7.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zit er achter. Stroom komt in de wcd’s van de bovenkant binnen. Er zitten uiteindelijk 3 x stopcontact, 1 x utp, en 1 x loze doos voor de HDMI kabel en stekker van de soundbar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kf40e5NWV1wRlvkxRTxQvoS-gno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ImMatwCsKwoimS3SdwOxXfek.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan 1 x wcd doorlussen naar beneden, door de pvc buis, en dan ter hoogte van de stroomkabel van de G4 een dieper stopcontact plaatsen zoals bijv zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDxMBW9db-QxjjdupiJzLMnaZ60=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j8jJgoCYTS8TaOZpsfPXSB1U.png?f=fotoalbum_large

Echter ik ben nog niet zoiets in NL tegengekomen. Iemand nog ideeën/suggesties?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
@chrissis ziet er strak uit. Aangezien het allemaal plaatmateriaal is kun je het mooi op de Amerikaanse manier doen: gewoon een vierkant gat erin zagen en de boel naar beneden doorvoeren, who cares dat er een groot gat zit, niemand die achter je tv gaat kijken als ie strak tegen de muur zit.
Waarom zo'n dure inbouwdoos maken als je er straks helemaal niks meer van ziet, de G-serie zit volkomen strak tegen de muur als een schilderij.

[ Voor 45% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-11-2024 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
YouTube: Best TV of 2024 (Shootout): LG G4 vs Samsung S95D vs Sony A95L

Was natuurlijk al blij met m'n G4, maar af en toe een bevestiging is ook lekker :)

• chrissis
@CyBeRSPiN klopt, maar dan heb ik wel iets van een stopcontact nodig bij dat gat… iets wat ik met installatiedraad (VD draad) kan installeren die heb ik nog niet gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door chrissis op 14-11-2024 21:20 ]

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:37
Het is waarschijnlijk al heel vaak gevraagd, maar als ik garantie intik in dit topic krijg ik 97 pagina’s aan opties.

Ik sta op het punt een OLED g4 65 aan te schaffen, is het wel/niet nodig om een garantiepakket van 3-5 jaar aan te schaffen? Of is dat gewoon overdreven en onnodig?

• CyBeRSPiN
  • Nu online
chrissis schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:19:
@CyBeRSPiN klopt, maar dan heb ik wel iets van een stopcontact nodig bij dat gat… iets wat ik met installatiedraad (VD draad) kan installeren die heb ik nog niet gevonden.
https://www.allekabels.nl.../1077636/eurostekker.html
Met stukje 2 aderige stroomkabel en dan met 2 wagoklemmen met VD draad verbinden, die vervolgens met trekontlasting (knoop in de kabel zodat je niet aders uit de wago trekt als je de tv loshaalt en de stekker vergeet) in je inbouwdoos doen. Beetje ghetto wel.
Of stuk van je isolatie weg aan de achterkant en daar stopcontact op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Blik1984 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:20:
Het is waarschijnlijk al heel vaak gevraagd, maar als ik garantie intik in dit topic krijg ik 97 pagina’s aan opties.

Ik sta op het punt een OLED g4 65 aan te schaffen, is het wel/niet nodig om een garantiepakket van 3-5 jaar aan te schaffen? Of is dat gewoon overdreven en onnodig?
De G-serie vanaf G1 heeft 5 jaar garantie op het paneel vanuit LG, en dat is het onderdeel waar je de garantie echt op wilt hebben ivm kans x kosten. Ik zou er geen extra geld aan uitgeven.

• chrissis
@CyBeRSPiN een opbouw stopcontact lijkt mij dan een veiliger en betere keuze. Echter hoop ik dat die op de cls past.

Ik wil dan een xmvk kabel vanuit de wcd door de pvc pijp laten lopen en dan daar een opbouw wcd plaatsen zoals onderstaand. Is dit toegestaan op deze manier?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3q5hwkcJ8tQrmSLpAbvjF2TfIw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P8xsb67LgWZUMw4Ms4DOXZUo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aIVDXkoenwn02vGxYey0Q0YO3fU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EU39gVVAiEY25uPgrO5YZcCm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door chrissis op 14-11-2024 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:27:
[...]

De G-serie vanaf G1 heeft 5 jaar garantie op het paneel vanuit LG, en dat is het onderdeel waar je de garantie echt op wilt hebben ivm kans x kosten. Ik zou er geen extra geld aan uitgeven.
Ja garantie (door LG zelf) alleen voor het paneel niet de arbeidskosten of andere onderdelen.
Gelukkig heb je gewoon recht op de “gewone” garantie die via de verkoper loopt.
Extra garantie bijkopen mag maar is niet nodig.

Ben je erg nerveus dat er ooit iets mis zal gaan mag je wel extra garantie bijkopen voor je eigen gemoedsrust. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Ik stap over van een Samsung Qled naar een 65G4 en ik heb hem net uitgebreid zitten testen bij Hello tv en het viel mij op dat als ik een voetbalwedstrijd via YT terug kijk of een 4k film trailer er een motion filter overheen zit.

Ik heb die in de instellingen wel voor de film trailer eruit gekregen maar niet voor de voetbalwedstrijd. De tv voegt er frames aan toe waardoor je het bekende soap effect krijgt.

Kan iemand mij zeggen of voetbal/sportwedstrijden gewoon zonder haperingen goed te zien zijn op de G4? En welke instellingen je aan of uit moet zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Theo27 op 15-11-2024 13:53 ]

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-10 16:30

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Vassie18 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:16:
Hier nu een week een G4 in het bezit. Echter bepaalde apps zoals NPO en Videoland gooien telkens de inlog eruit. Is dit normaal voor webos?

Had voorheen een sony a9 op Android draaien en geen problemen
Hier ook. Moet elke dag opnieuw inloggen. Heb je al uitgevonden waar het aan ligt? Ik kan er niks over vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-10 10:55

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Elias2020 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:38:
[...]

Hier ook. Moet elke dag opnieuw inloggen. Heb je al uitgevonden waar het aan ligt? Ik kan er niks over vinden helaas.
Geen 4e generatie hier, maar mijn C2 blijft gewoon ingelogd op NPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ik ga me vandaag/morgen in de wondere wereld van de OLED G4 begeven, 2 vragen:
- ik heb voornamelijk vrij korte HDMI kabels, welke lengte is aan te bevelen voor aansluiting? Denk dat je al snel richting de 2+ meter moet gaan?
- ik heb een het Odido mediakastje, ps5, switch en chronecast op dit moment op mijn huidige TV zitten. Er komt nog een soundbar bij en dan kom ik 1 poort tekort. De chromecast ga ik niet meer nodig hebben neem ik aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Blik1984 ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:23
Blik1984 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:37:
- ik heb voornamelijk vrij korte HDMI kabels, welke lengte is aan te bevelen voor aansluiting? Denk dat je al snel richting de 2+ meter moet gaan?
Wat een rare vraag, je kabel moet gewoon lang genoeg zijn om van je toestel tot aan je TV te geraken.. duh.
Dus dat hangt van de plaatsing van je toestellen, grootte TV, locatie HDMI poorten, kabelpad… af.
Het is precies of jij hier suggereert dat je beter een 2m kabel gebruikt zelfs als je genoeg hebt met 1m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Twixie schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:56:
[...]

Wat een rare vraag, je kabel moet gewoon lang genoeg zijn om van je toestel tot aan je TV te geraken.. duh.
Dus dat hangt van de plaatsing van je toestellen, grootte TV, locatie HDMI poorten, kabelpad… af.
Het is precies of jij hier suggereert dat je beter een 2m kabel gebruikt zelfs als je genoeg hebt met 1m.
Niet zo heel gek toch. Een groot deel van de HDMI-kabel loopt achter de tv langs om vervolgens in een kabelgoot te belanden. mijn vraag is dus eigenlijk. Zijn de veelal 1m lange HDMI-kabels die ik heb naar alle waarschijnlijkheid te kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Blik1984 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:07:
[...]
Een groot deel van de HDMI-kabel loopt achter de tv langs om vervolgens in een kabelgoot te belanden. mijn vraag is dus eigenlijk. Zijn de veelal 1m lange HDMI-kabels die ik heb naar alle waarschijnlijkheid te kort?
En wij moesten je gedachten lezen over jouw setup? Alleen jij kan toch oordelen hoe lang alles moet zijn? Neem gewoon een lintmeter en meet hoeveel je nodig denkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:56
Hoi medetweakers, even een vraagje over mijn lg 55eg920v oled uit 2016. Sinds wij een chromecast 4K met afstandsbediening gebruiken om alle diensten te streamen lijkt de originele afstandsbediening niet meer te werken. Alle knoppen functioneren, behalve de aanwijsfunctie.

Ik was even opzoek naar een vervanger in de veronderstelling dat de afstandsbediening gewoon overleden is, maar in de beschrijving van een afstandsbediening op amazon vond ik de volgende tekst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMCZF7nzMTxGndl6TwlDzON878s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVAx7SsJMDgOl8w3jSTl8Ywh.jpg?f=fotoalbum_large

Kan het zijn dat de tv de afstandsbediening van de chromecast als master ziet, en daarom geen aanwijsfunctie meer heeft? Weet iemand hoe ik in dat geval de originele afstandsbediening weer als primair kan instellen? Ik ben een poosje aan het googlen geweest maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Twixie schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:39:
[...]

En wij moesten je gedachten lezen over jouw setup? Alleen jij kan toch oordelen hoe lang alles moet zijn? Neem gewoon een lintmeter en meet hoeveel je nodig denkt te hebben.
Op zich loopt bij iedere G4 65 inch tv de kabels op dezelfde manier naar beneden, dus ik dacht dat voor zich zou spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:51

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb net mijn 65G4 opgehangen, maar hij gaat niet aan. Wel via audio gehoord dat de AB gekoppeld is, maar nu knippert het rode lampje 3x en gebeurt er verder niets. Iemand een idee wat er loos is? Er hangen geen externe apparaten aan. Ook de stroom er al een keer 60 seconden af gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:56
SayWhatAgain! schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:47:
Ik heb net mijn 65G4 opgehangen, maar hij gaat niet aan. Wel via audio gehoord dat de AB gekoppeld is, maar nu knippert het rode lampje 3x en gebeurt er verder niets. Iemand een idee wat er loos is? Er hangen geen externe apparaten aan. Ook de stroom er al een keer 60 seconden af gehad.
Mischien een DOA, terugsturen voor een nieuwe.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-10 09:30

delorean7

Let's take the Aston toni

Beetje raar probleem de laatste weken met de Odido TV app op de G3 LG - hij vergeet hoe laat het is...
"Live" op de app is 20.00 terwijl het intussen voorbij 20.30 is. Wat ik ook opnieuw opstart, de ingebouwde app gaat niet verder dan 20.00. Terwijl via chromecast wel prima met de tijd mee gaat.

Nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Foutje, sorry!

[ Voor 97% gewijzigd door G-addict op 17-11-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@G-addict je zit in elk geval in het verkeerde topic, dit is LG, niet Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
CyBeRSPiN schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:41:
@G-addict je zit in elk geval in het verkeerde topic, dit is LG, niet Philips.
Oh wat dom. Keek even of iemand iets wist op mijn LG afstandsbediening vraag en vergat om te schakelen naar het philips topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
Beste mensen wie zou er voor mij kunnen kijken aan de achterkant van de 65G4 hoeveel centimeter van de top de eerste Vesa gaten zitten. Niet die van de meegeleverde wallmount maar de normale 4 gaten. En dan ook graag vanaf de onderkant tot aan die eerste vesa schroefgaten. Ik heb nu een 65 inch Qled aan de muursteun hangen en wil graag weten of de maten een beetje overeenkomen vanwege de koof in de muur.

Ik zou je zeer erkentelijk zijn _/-\o_

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Theo27 schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:39:
Beste mensen wie zou er voor mij kunnen kijken aan de achterkant van de 65G4 hoeveel centimeter van de top de eerste Vesa gaten zitten.
Kun je de gedetailleerde schema’s niet bij LG vinden? (manuals en zo…).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
Twixie schreef op zondag 17 november 2024 @ 18:16:
[...]

Kun je de gedetailleerde schema’s niet bij LG vinden? (manuals en zo…).
Via de NL site totaal niet. In de US alleen de G3 en ik weet niet of die dezelfde maten aan de achterkant heeft als de G4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UD-xWof00Xd8pAu5UwaSSC24Z0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cRmmZkRfGzoIdHGvP0OJWwes.jpg?f=fotoalbum_large

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Deze gevonden op Reddit : https://www.reddit.com/r/...hare&utm_term=1&rdt=55682
Edit: je bent me al voor :)

[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 17-11-2024 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
😃

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-10 16:09
Ik ben me aan het orienteren op de aankoop van een LG C4 of G4. Nou wil ik de tv wel aan de muur hangen maar liever geen kabelgoot frezen (kan dit niet zelf en vindt het aardig wat kosten als ik het moet laten doen).
Is het mogelijk om de G4 op te hangen zonder kabelgoot in de muur of passen de kabels er dan niet achter?
Gaat om stroomkabel 2 HDMI en een Google TV (of een 3e HDMI kabel als verlengstuk naar de Google TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:32
The Fops schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:07:
Ik ben me aan het orienteren op de aankoop van een LG C4 of G4. Nou wil ik de tv wel aan de muur hangen maar liever geen kabelgoot frezen (kan dit niet zelf en vindt het aardig wat kosten als ik het moet laten doen).
Is het mogelijk om de G4 op te hangen zonder kabelgoot in de muur of passen de kabels er dan niet achter?
Gaat om stroomkabel 2 HDMI en een Google TV (of een 3e HDMI kabel als verlengstuk naar de Google TV)
Kabelgootje onder de tv kan ook prima ;)
Frezen is het mooiste, maar er zit gewoon een inham achterin de tv om de kabels naar beneden te laten lopen los of via een kabelgoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-10 17:28
Het valt mij de laatste tijd op dat ik twijfel over het beeldformaat van wat mijn G3 laat zien. Dit kenmerkt zich in twee kleine zwarte balkjes boven en onder, een cm of 4 klein. Het viel mij eerst op met series die ik afspeelde via kodi, dus dacht ik dat het een kodi instelling was. De series zijn overigens in 4K formaat. Films gaan over het algemeen beter (ik ben overigens bekend met de filmformaten waarin iets geschoten wordt, dat is dit niet). Nu keek ik afgelopen weekend sinds tijden eens Netflix en daar viel het mij ook weer op. Bijvoorbeeld in de serie Outer Banks. Vooral omdat ik van de content op kodi zeker weet dat het 4K is met de volledige resolutie begin ik nu te twijfelen. Gamen vanaf een XSX gaat ook prima en beeldvullend. Ik zou daar ook de Netflix client nog eens kunnen proberen. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:08
Ik stond op het punt om de C4 aan te schaffen maar de reviews zijn redelijk negatief over de groene tint bij een schuine kijkhoek. Voor dat bedrag verwacht je dat toch niet, zeker omdat de C3 hier veel minder last van had.

Zijn er hier mensen die tevreden zijn van hun C4? Ervaren jullie de groene tint? Op andere fora zie ik veel mensen die een retour aanvragen en verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
zijn de nieuwste oled tv's van LG nog steeds gecapt op 40gbps? nog steeds geen dts/dolby ondersteuning na de C9 begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
Waarmee maken jullie de Oled's eigenlijk schoon? Ik zag bij hello tv een fles schuim staan met een zachte doek. Beeldscherm reiniger kan toch ook gewoon met een microvezel doek lijkt me?

Scrooge NL

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Theo27 schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:53:
Waarmee maken jullie de Oled's eigenlijk schoon? Ik zag bij hello tv een fles schuim staan met een zachte doek. Beeldscherm reiniger kan toch ook gewoon met een microvezel doek lijkt me?
Microvezeldoekje is voldoende om stof en wat vingerafdrukken e.d. te verwijderen.
Gewoon droog zonder reinigingsmiddelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Microvezel doek natgemaakt met wat gedemineraliseerd water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
Deze voor beetje stof
https://www.neweco.nl/stofdoek-microvezel.html

En deze is ook erg goed, niks anders nodig.
https://www.neweco.nl/microvezel-glasdoek-silky.html

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
kan ik de G4 gewoon op een universele muurbeugel hangen? (VESA)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:32
Farabi schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:53:
kan ik de G4 gewoon op een universele muurbeugel hangen? (VESA)
Waarom zoekt en leest niemand?

De discussie is al heel vaak gevoerd. Bij de specs zal je het ook gewoon vinden dat de G serie zolang hij bestaat al een VESA maat heeft.

Kort antwoord: ja
Maar waarom zou je? De tv is duurder dan de C en je maakt geen gebruik van de usp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 21:54
The Fops schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:07:
je geeft aan dat je dit zelf niet kan? Tenzij je geen armen hebt dan zou ik je geloven. Met dit filmpje kan je dat prima zelf! even een sleuvenfrees huren en de rest staat in deze movie. Is mij ook gelukt en ik heb 2 linker handen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Zo de G4 65inch hangt strak tegen de muur, en kabels mooi weggwerkt. Hopelijk komende jaren genieten zonder mankementen.

(Oude E7 55inch gaat met pensioen na jaren trouwe dienst :)

• Farabi
  • Niet online
iemand hier toevallig van een C9 naar een G4 overgestapt? hoe waren de ervaringen qua verschil?

• Fruit89
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-10 11:36
Hoi hoi,

Ik heb gister een LG G4 55 inch gekocht maar niet bedacht dat mijn kabelgoot aan de verkeerde kant zit (rechts als je voor de tv staat). Terwijl de goot in de tv aan de andere kant zit.

Gaat dat een probleem opleveren met de slim wall mount die bij de tv zit? Ik gok dat de tv dan niet strak tegen de muur kan.

• The Fops
Zojuist de LG G4 55 gekocht met voet. Moet nog een nieuw tv meubel aanschaffen voordat ik hem op ksn gssn hangen.
Ben al wel vast naar nieuwe HDMI Kabels aan het kijken die minimaal 4k 60Hz ondersteunt, m.n. een verlengkabelvoor de Google TV aangezien ik vermoed dat de Google TV niet achter de TV past als ik hem ophang. Iemand ervaring mee?

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-10 09:24
The Fops schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:10:
Zojuist de LG G4 55 gekocht met voet. Moet nog een nieuw tv meubel aanschaffen voordat ik hem op ksn gssn hangen.
Ben al wel vast naar nieuwe HDMI Kabels aan het kijken die minimaal 4k 60Hz ondersteunt, m.n. een verlengkabelvoor de Google TV aangezien ik vermoed dat de Google TV niet achter de TV past als ik hem ophang. Iemand ervaring mee?
Waar heb jij de G4 mét voet gekocht? Of heb je de voet los bijbesteld?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik merk dat het hier een hoog 'ik heb weinig onderzoek gedaan voor ik een LG heb gekocht en nu bibber ik een beetje bij het idee dat ik wat praktische randzaken op moet lossen'-gehalte te krijgen.
Voor deze mensen: je hebt een mooie tv gekocht, jullie kunnen het. :)

do or do not, there is no try

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fops
BlisterAMG schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:24:
[...]

Waar heb jij de G4 mét voet gekocht? Of heb je de voet los bijbesteld?
Bij HelloTV de tv en los de voet erbij besteld, heb €95 betaald voor de voet.
Harkelaar schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:26:
Ik merk dat het hier een hoog 'ik heb weinig onderzoek gedaan voor ik een LG heb gekocht en nu bibber ik een beetje bij het idee dat ik wat praktische randzaken op moet lossen'-gehalte te krijgen.
Ik weet niet of je nu ook specifiek op mijn eerdere post reageert, maar wil hier wel even op reageren. Volgens mij is dit topic bedoeld om ervaringen te bespreken en vraag ik naar een ervaring :) Ik ervaar helemaal geen gevoel dat ik nu tegen problemen ga oplopen, maar ik vind het vooral leuk en een uitdaging om problemen die ik in ie zo praktisch en mooi mogelijk op te lossen, en daar roep ik dan graag kennis van ervaringsdeskundigen op die hier misschien ook wel tegenaan zijn gelopen. Ik kon mijn antwoord niet vinden in het topic en misschien heeft iemand die wel, zodat er in de toekomst andere lezers hier ook van kunnen profiteren.

Ik ga helemaal genieten van m'n mooie aanschaf en hoop dat iedereen dat doet!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-10 14:07
Fruit89 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:00:
Hoi hoi,

Ik heb gister een LG G4 55 inch gekocht maar niet bedacht dat mijn kabelgoot aan de verkeerde kant zit (rechts als je voor de tv staat). Terwijl de goot in de tv aan de andere kant zit.

Gaat dat een probleem opleveren met de slim wall mount die bij de tv zit? Ik gok dat de tv dan niet strak tegen de muur kan.
Hij zal niet helemaal strak tegen de muur zitten, omdat de kabel natuurlijk tussen de muur en
TV nog zit in jouw geval. De vraag is hoe storend je dit gaat vinden. Je ziet het vanaf de zijkant natuurlijk wel, maar het is niet dramatisch.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:20
The Fops schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:10:
Bij mij (G2) past Google TV probleemloos achter de TV, er zit genoeg ruimte bij de HDMI en USB aansluitingen daarvoor.

System | Racing is in my Blood

• The Fops
Barfman schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:52:
[...]

Bij mij (G2) past Google TV probleemloos achter de TV, er zit genoeg ruimte bij de HDMI en USB aansluitingen daarvoor.
OK thanks, dan ga ik dat ook bekijken.

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:58
Komende week krijg ik een monteur over de vloer voor mijn C9. Hierin heb ik al een tijd langs de boven- en onderrand last van verkleurde en dode pixels. Door de 5-jaar garantie van Kamera Express sturen ze iemand langs. Wat zou ik hiervan kunnen verwachten? Is het vervangen van het paneel iets wat ze gauw doen?

*denkt na over goede signature*

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 16:54

Arjan A

Cenosillicafoob

Harkelaar schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:26:
Haha, ik heb echt het topic flink doorgespit voor ik mijn C3 had gekocht. Geen spijt van gehad, en die hangt ook inmiddels al een tijdje strak tegen de muur.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Fruit89
Nerrion schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:44:
[...]

Hij zal niet helemaal strak tegen de muur zitten, omdat de kabel natuurlijk tussen de muur en
TV nog zit in jouw geval. De vraag is hoe storend je dit gaat vinden. Je ziet het vanaf de zijkant natuurlijk wel, maar het is niet dramatisch.
Bedankt voor je reactie! Ik zat er meer mee dat het er gek/scheef uitziet. Met een andere beugel zal er ook ruimte tussen zitten maar zal het beter ogen? Of kan ik deze gewoon gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PindaUnited schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:11:
Komende week krijg ik een monteur over de vloer voor mijn C9. Hierin heb ik al een tijd langs de boven- en onderrand last van verkleurde en dode pixels. Door de 5-jaar garantie van Kamera Express sturen ze iemand langs. Wat zou ik hiervan kunnen verwachten? Is het vervangen van het paneel iets wat ze gauw doen?
Grote kans dat het paneel vervangen wordt.
Is ook het duurste onderdeel van de hele TV.
Maar goed, je kunt daarna wel weer fijn verder kijken.

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-10 13:13
Fruit89 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:24:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik zat er meer mee dat het er gek/scheef uitziet. Met een andere beugel zal er ook ruimte tussen zitten maar zal het beter ogen? Of kan ik deze gewoon gebruiken
Mijn G2 hangt ook een halve cm van de muur omdat ik gewoon de moeite nog niet gedaan heb om de netwerkkabel netjes weg te werken na mijn laatste test (kabel moet ik vervangen door een langer exemplaar om hem via de uitsparing in de tv te kunnen leggen). De reden dat ik dat niet doe is omdat het totaal niet stoort, die halve cm dat ie naar voren hangt zie ik echt niet. Ik kijk dan ook wel van nergens in de kamer op de zijkant van de tv, als dat bij jou wel het geval is dan is de ervaring mss anders. Tv is opgehangen aan bijgeleverde beugel.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Fruit89
Largamelion schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:21:
[...]
Mijn G2 hangt ook een halve cm van de muur omdat ik gewoon de moeite nog niet gedaan heb om de netwerkkabel netjes weg te werken na mijn laatste test (kabel moet ik vervangen door een langer exemplaar om hem via de uitsparing in de tv te kunnen leggen). De reden dat ik dat niet doe is omdat het totaal niet stoort, die halve cm dat ie naar voren hangt zie ik echt niet. Ik kijk dan ook wel van nergens in de kamer op de zijkant van de tv, als dat bij jou wel het geval is dan is de ervaring mss anders. Tv is opgehangen aan bijgeleverde beugel.
Thanks! Zal dit er ook goed uitzien met een stroomkabel en meerdere HDMI kabels? Heb je toevallig een foto?

Wat je wilt zeggen is dus dat het niet beter zal zijn met een andere tv beugel?

• Twixie
Deze week kreeg ik ineens op TV de melding "Google now available". Iemand die weet waarop dit slaat ? Heb eens op TV gezocht en ook online met Google, maar enige dat ik vind is dat je de TV kan bedienen met Google Assistant, maar dat zou al ergens van vorig jaar zijn. Of is dat in onze regionen nu pas gelanceerd ?

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:56

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Twixie schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:41:
Deze week kreeg ik ineens op TV de melding "Google now available". Iemand die weet waarop dit slaat ? Heb eens op TV gezocht en ook online met Google, maar enige dat ik vind is dat je de TV kan bedienen met Google Assistant, maar dat zou al ergens van vorig jaar zijn. Of is dat in onze regionen nu pas gelanceerd ?
Als ik op mijn afstandsbediening op het knopje Google Assistent druk krijg ik nog steeds: Google Assistent wordt niet ondersteund in dit land'.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Twixie
GerCor schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:50:
[...]
Als ik op mijn afstandsbediening op het knopje Google Assistent druk krijg ik nog steeds: Google Assistent wordt niet ondersteund in dit land'.
Ha, die afstandsbedieningen van LG heb ik eigenlijk enkel de eerste avond bij installatie gebruikt, omdat ik voor alles hier mijn Logitech Harmony remotes gebruik. Zal vanavond eens checken of dat knopje bij mij dan wel iets doet.

• SultanofKings
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-09 22:18
Ik zit momenteel te wijfelen tussen de LGOLEDEVOG4 65 of de 77 inch.
Weet niet helemaal zeker of ik de 1000 EUR in prijs verschil het waard vind.

Ik zit nu in mijn nieuwbouw huis en de afstand is 510 CM van muur naar muur.
Voorheen had ik 65 inch en dat was goed genoeg. Dus nu met het grotere huis dacht ik misschien ook aan een grotere TV. Ik heb mijn oude TV niet meer sinds die al vorig jaar verkocht is.

Aan de andere kant zou ik met de 65 inch nog 1000 eur overhouden voor een eventueel mooi geluid systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@SultanofKings ga in stapjes groter naargelang je daar budget voor hebt. Eenmaal groter formaat wil je niet kleiner.
Goed geluid is mi minstens zo belangrijk. Upgraden naar groter formaat kan altijd nog. Voor je favoriete film kun je ook lekker dichtbij gaan zitten.

• Largamelion
SultanofKings schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:38:

Voorheen had ik 65 inch en dat was goed genoeg. Dus nu met het grotere huis dacht ik misschien ook aan een grotere TV. Ik heb mijn oude TV niet meer sinds die al vorig jaar verkocht is.

Aan de andere kant zou ik met de 65 inch nog 1000 eur overhouden voor een eventueel mooi geluid systeem.
Ik heb ook lang getwijfeld tussen 65" en 77" en vond het prijsverschil ook fors. In juni dan een G2 77" gehaald voor iets meer dan 2100€. Zo geniet ik toch van het grote formaat en de kwaliteit van OLED, maar voor dezelfde prijs als een 65" van het huidige modeljaar. Kwaliteit vind ik top en zolang ik er geen G4 naast zet, merk ik waarschijnlijk nooit wat ik mis 🙂.

Een G2 zal je nu echter nog heel moeilijk vinden.

Ter info: Ik kom van een 50" plasma en zit op 4,5m kijkafstand. Ik was het nieuwe formaat eigenlijk direct gewend en dus blij dat ik niet voor de 65" ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 25-10 13:14
Ik heb een LG C2 en het valt mij de laatste tijd op dat wanneer ik youtube kijk (via de google chromecast) dat wanneer ik wegloop van de tv ineens de reclame begint te spelen. Het gebeurt me iets te vaak. Wel, misschien ben ik paranoia ;) of het is altijd toeval maar ik vind het opmerkelijk.

Voordat we beginnen over meten is weten of dat het werkelijk toeval is, kan de C2 bewegingen waarnemen?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-10 10:55

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

cbr600f4i schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:15:
Ik heb een LG C2 en het valt mij de laatste tijd op dat wanneer ik youtube kijk (via de google chromecast) dat wanneer ik wegloop van de tv ineens de reclame begint te spelen. Het gebeurt me iets te vaak. Wel, misschien ben ik paranoia ;) of het is altijd toeval maar ik vind het opmerkelijk.

Voordat we beginnen over meten is weten of dat het werkelijk toeval is, kan de C2 bewegingen waarnemen?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-10 15:31
YT heeft zoveel reclame onderhand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-10 12:51
cbr600f4i schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:15:

Pauzeer je YT als je wegloopt?

https://www.bright.nl/nie...-op-youtube-te-tonen.html

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markymark87
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-11-2024
Kan iemand mij misschien het verschil uitleggen tussen de

-LG OLED55B4 Zwart (6LA)
-LG OLED55B4 Zwart (2LA)

Ik heb gezocht maar kom niet tot een duidelijke antwoord. Sommige zeggen dat het LA gedeelte een kleur of een landcode weergeeft, maar zover ik kan zien zijn beide modellen exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
markymark87 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:56:

-LG OLED55B4 Zwart (6LA)
-LG OLED55B4 Zwart (2LA)

Ik heb gezocht maar kom niet tot een duidelijke antwoord. Sommige zeggen dat het LA gedeelte een kleur of een landcode weergeeft, maar zover ik kan zien zijn beide modellen exact hetzelfde.
Nog een:
https://www.lg.com/nl/televisies-soundbars/oled/oled55b4ela/
De LG site laat drie modellen zien.
Verschillen weet ik zo ook niet kijk even op de site hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:36
HoppyF schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:09:
[...]

Nog een:
https://www.lg.com/nl/televisies-soundbars/oled/oled55b4ela/
De LG site laat drie modellen zien.
Verschillen weet ik zo ook niet kijk even op de site hier.
Online exclusive, dus waarschijnlijk andere nummertje omdat hij alleen bij LG direct te kopen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:36

-LG OLED55B4 Zwart (6LA)
-LG OLED55B4 Zwart (2LA)

Van de LG site:
2LA - Magic Remote MR24 met NFC
6LA - Magic Remote MR24

Maar dat kan ook gewoon dat ze het NFC deel niet meer specifiek benoemen in de spec.

Op internet staat ook dat de 2LA een promo model was voor het EK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-10 17:42

-LG OLED55B4 Zwart (6LA)
-LG OLED55B4 Zwart (2LA)

Enige verschil is dat de 2LA NFC ondersteunt op de Magic Remote, geen verschil in beeldkwaliteit of aansluitingen. Daarnaast is het vaak ook dat type Y bedoelt is voor verkoopkanalen X en type Z voor verkoopkanalen A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Moest toch even opzoeken wat het nut is van NFC op je afstandsbediening:

The difference between these remotes is that Model # AN-MR21GC has a built-in NFC module that helps to quickly transfer content from your smartphone to the TV when you place the remote control and NFC-enabled phone next to each other.

Spielerei dus ... kan je net zo goed over WIFI doen zou ik denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ben wel een beetje teleurgesteld over de Gallery Mode van de LG OLED G4. Had verwacht/gehoopt dat je er echt een schilderij van kan maken zoals bij een Samsung the Frame. Maar het is meer een carrousel van schilderijen die je niet kan aanpassen.

Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Blik1984 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:22:
Ben wel een beetje teleurgesteld over de Gallery Mode van de LG OLED G4. Had verwacht/gehoopt dat je er echt een schilderij van kan maken zoals bij een Samsung the Frame. Maar het is meer een carrousel van schilderijen die je niet kan aanpassen.

Jammer
1 seconde google:
https://www.reddit.com/r/...k_display_gallery_images/

Je kan blijkbaar zelf images op een stick zetten zodat die in de gallery mode te zien zijn oid.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-10 12:51
Blik1984 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:22:

Jammer
Misschien dat Samsung frame geen OLED techniek gebruikt????

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-10 17:04
SultanofKings schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:38:

Hier over onlangs over gestapt van een 65inch naar 77inch. Staat hier op een spectral meubel en hangt aan een draaiende paal. Binnen een dag zo gewend aan de grootte. Door het meubel en de ruimte heb je de erg er niet in dat er een grotere tv hangt.
Afstand van bank naar tv is ook zo’n 5 1/2 meter.

Hier wel al in het bezit van een goede geluidsinstallatie. Dus dan is het keuzes maken. Of toch voor een C4 gaan van dat formaat. Scheelt wat centjes.

Het geluid uit de Lg tv is wel namelijk een stapje terug voor mij in vergelijking met mijn Sony AF9 (die had een ingebouwde subwoofer en speakers in het scherm).
Dus voor series en games gaat nu wel vele malen vaker de geluidsinstallatie aan. Films ging die natuurlijk al aan😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-10 13:59

icn

Bij tv outlet hebben ze nu de LG OLED55C34LA te koop voor een mooie prijs

Minpunt is de levering van een paar weken,
maar zijn wel betrouwbaar voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
mucuracat schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:21:
[...]

Misschien dat Samsung frame geen OLED techniek gebruikt????
Met de huidige staat van OLED techniek zou het toch wel mogelijk moeten zijn dat je bijvoorbeeld 1u één soort schilderij te zien krijgt in plaats van iedere x seconden een schilderij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
YakuzA schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:44:
[...]

1 seconde google:
https://www.reddit.com/r/...k_display_gallery_images/

Je kan blijkbaar zelf images op een stick zetten zodat die in de gallery mode te zien zijn oid.
Ik bedoelde vooral dat je niet kan aanpassen dat het een carrousel is, het schilderij MOET roteren, een andere optie is er niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Blik1984 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:38:
[...]

Ik bedoelde vooral dat je niet kan aanpassen dat het een carrousel is, het schilderij MOET roteren, een andere optie is er niet
36x hetzelfde plaatje op een stick en je bent er :P
Denk niet dat daar een of andere AI imagedetector zegt dat dat niet mag? ;)
Maar dan moet je over een paar jaar niet klagen over inbranden denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 22-11-2024 17:53 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
YakuzA schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:52:
[...]

36x hetzelfde plaatje op een stick en je bent er :P
Denk niet dat daar een of andere AI imagedetector zegt dat dat niet mag? ;)
Maar dan moet je over een paar jaar niet klagen over inbranden denk ik.
Ik begrijp dat je dat niet de hele dag aan moet zetten qua inbranding. Maar dus ook als je maar 1 plaatje hebt dan zit je alsnog iedere x seconden naar een tevoorschijn komend plaatje te kijken. Vind ik toch jammer, en dan vind de implementatie van Samsung beter

Verder een top-tv hoor, maar men mag wat te wensen over hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik heb sinds vorige vrijdag de LG G4 77 inch. Prachtige TV, echter heb ik nu opgemerkt dat de TV redelijk krom is. Ik had het eerst niet door omdat na installatie het op het eerste zicht wel goed was en ik niet echt op de zijkant gelet heb.
Op zich zou ik dit geen probleem vinden, want het beeld is perfect en van de kromming merk je niets bij TV kijken. Echter heb ik opgemerkt dat als de TV warm wordt na een tijd gebruik (vooral bij HDR door de heldere beelden) die wel recht is en quasi plat tegen de muur zit.
Dan als de TV terug uitgeschakeld is en afgekoeld is de kromming er weer. Als ik het frame tegen de muur duw merk je veel speling als hij uitstaat.
En het is zeker niet de muur die niet recht is, want ik heb gemeten van de voorkant van het frame tot aan de muur en bij TV aan en TV uit zit er een verschil van 4-5mm. je ziet het ook duidelijk vanaf de zijkant dat de TV niet recht is.

Ik weet niet goed wat ik ermee moet doen, op zich zou het mij niet storen, maar ik kan aannemen als dat paneel door de warmte steeds recht komt en daarna bij afkoelen terug krom trekt dit niet echt bevordelijk is voor de levensduur. Dus beter omruilen denk ik dan ?

Hier een paar foto's van als de TV uitstaat en dus afgekoeld is:

https://imgur.com/a/VN2SVyM

En foto's als de TV een uurtje opstaat en warm is:

https://imgur.com/a/YoW6YbJ

Ik denk niet dat iemand anders dit al voorgehad heeft, heb al gans het internet afgezocht. Dus ik vermoed dat dit gewoon een slecht paneel is. Op zich spijtig want op het beeld is niks aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 25-10 13:14
Nee maar het zal dan vast aan de video of vlogger, live stream liggen hoe het is ingesteld. Het viel me op omdat het regelmatig voorkomt als ik koffie o.i.d. ga zetten en vaak dat er dan reclame getoond wordt. Maar op pause zetten is gegarandeerd reclame als je weer verder gaat.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Master_S schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:08:
Ik heb sinds vorige vrijdag de LG G4 77 inch. Prachtige TV, echter heb ik nu opgemerkt dat de TV redelijk krom is. Ik had het eerst niet door omdat na installatie het op het eerste zicht wel goed was en ik niet echt op de zijkant gelet heb.
Op zich zou ik dit geen probleem vinden, want het beeld is perfect en van de kromming merk je niets bij TV kijken. Echter heb ik opgemerkt dat als de TV warm wordt na een tijd gebruik (vooral bij HDR door de heldere beelden) die wel recht is en quasi plat tegen de muur zit.
Dan als de TV terug uitgeschakeld is en afgekoeld is de kromming er weer. Als ik het frame tegen de muur duw merk je veel speling als hij uitstaat.
En het is zeker niet de muur die niet recht is, want ik heb gemeten van de voorkant van het frame tot aan de muur en bij TV aan en TV uit zit er een verschil van 4-5mm. je ziet het ook duidelijk vanaf de zijkant dat de TV niet recht is.

Ik weet niet goed wat ik ermee moet doen, op zich zou het mij niet storen, maar ik kan aannemen als dat paneel door de warmte steeds recht komt en daarna bij afkoelen terug krom trekt dit niet echt bevordelijk is voor de levensduur. Dus beter omruilen denk ik dan ?

Ik denk niet dat iemand anders dit al voorgehad heeft, heb al gans het internet afgezocht. Dus ik vermoed dat dit gewoon een slecht paneel is. Op zich spijtig want op het beeld is niks aan te merken.
Opvallend wel.
Begrijp ik het goed dat de bolling iets van 4-5mm speling geeft?
Vooral dat het temperatuurverschil de oorzaak zou kunnen zijn vind ik zorgelijk.
Als ik jou was zou ik dit toch melden bij de verkoper en kijken wat deze ervan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Edit gevonden.

[ Voor 99% gewijzigd door Farabi op 23-11-2024 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
Master_S schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:08:

Die tv is op de eerste foto hartstikke krom. Dat kan niet de bedoeling zijn. Ik zou bellen met de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-10 18:18

d0s

sssst

Probeer nog maar eens met sterk dubbelzijdig tape of voorzichtig met je nagel. Die folie zit er nog op ;)

Zon schuin mogelijk uit de richting trekken.

(Zelfde meegemaakt op mijn c2 en c3, die labeltjes zijn veel te zwak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Erniebert schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 23:51:
[...]

Die tv is op de eerste foto hartstikke krom. Dat kan niet de bedoeling zijn. Ik zou bellen met de leverancier.
Ik heb even bij mijn G4 65 gekeken, hangt nu een week. Exact hetzelfde; naar onderen toe hangt de tv veel verder en losser van de muur als van boven. Denk dat het mogelijk met de kabels te maken heeft die niet helemaal lekker zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Elias2020 op 23-11-2024 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Elias2020 op 23-11-2024 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
Ik heb zojuist m'n nieuwe LG G4 geïnstalleerd, wat een mooi apparaat!
Ik loop wel tegen wat problemen aan met het gebruik van de magic remote.
Ik heb een Google TV aangesloten op m'n TV en als ik bijv. Netflix open via de Google TV (ik gebruik dus niet WebOS) kan ik niet makkelijk terug naar het Google TV Thuisscherm. Iemand een idee hoe dat moet?

Verder opende ik zojuist Kodi via Google TV en in die app doet m'n afstandsbediening helemaal niets...Iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Gewoon de WebOS app gebruiken? Waarom tobben met een Google TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
Gisteren mijn mooie 65G4 opgehangen. Ik zet m aan en er zit een horizontale lichte lijn in het beeld op alle ingangen. Ik heb de muursteunen niet te hard aangedraaid. Heeft iemand dit ook gehad en wat kun je er aan doen precies?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Mx060UIVPBMXrCRFKFrgxis2ZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Xg4pb3oAyJsc9W6WFvRtl5E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2TGOM75iRnZ_PTle3ilYEi3SZa0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lh2BbAALRUXHNJHCXmdxQvmI.jpg?f=fotoalbum_large

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-10 16:50

alwinus

Tweaked

Theo27 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:07:
Gisteren mijn mooie 65G4 opgehangen. Ik zet m aan en er zit een horizontale lichte lijn in het beeld op alle ingangen. Ik heb de muursteunen niet te hard aangedraaid. Heeft iemand dit ook gehad en wat kun je er aan doen precies?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is balen zeg. Ik zeg garantie. Heeft niets te maken met muursteunen. Als het op alle ingangen zit (wel andere kabels neem ik aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Theo27 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:07:
Gisteren mijn mooie 65G4 opgehangen. Ik zet m aan en er zit een horizontale lichte lijn in het beeld op alle ingangen. Ik heb de muursteunen niet te hard aangedraaid. Heeft iemand dit ook gehad en wat kun je er aan doen precies?[URL="https://tweakers.net/i/U-IW1oCIS4LaimdRdXnljDSy5Jc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8Xg4pb3oAyJsc9W6WFvRtl5E.jpg?f=user_large",,"1"]
Die is kapot inderdaad, had dit ook met mijn C9 een aantal jaren geleden.

Wat bedoel je met muursteunen aandraaien? Ik heb de instructie video van LG op Youtube bekeken en heb eigenlijk niks aangedraaid.

[ Voor 14% gewijzigd door Elias2020 op 23-11-2024 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
Elias2020 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:32:
[...]

Die is kapot inderdaad, had dit ook met mijn C9 een aantal jaren geleden.

Wat bedoel je met muursteunen aandraaien? Ik heb de instructie video van LG op Youtube bekeken en heb eigenlijk niks aangedraaid.
Ik bedoel eigenlijk de 2 platen achterop de tv die je bevestigt aan de muurplaat. Schijnt als je de schroeven te vast aandraait dat je dat in het scherm zou kunnen zien.

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
alwinus schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:28:
[...]

Dat is balen zeg. Ik zeg garantie. Heeft niets te maken met muursteunen. Als het op alle ingangen zit (wel andere kabels neem ik aan)
Kabels zijn van goede kwaliteit. Op mijn iets oudere Qled nooit last mee gehad.

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
The Fops schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 07:54:
Ik heb zojuist m'n nieuwe LG G4 geïnstalleerd, wat een mooi apparaat!
Ik loop wel tegen wat problemen aan met het gebruik van de magic remote.
Ik heb een Google TV aangesloten op m'n TV en als ik bijv. Netflix open via de Google TV (ik gebruik dus niet WebOS) kan ik niet makkelijk terug naar het Google TV Thuisscherm. Iemand een idee hoe dat moet?

Verder opende ik zojuist Kodi via Google TV en in die app doet m'n afstandsbediening helemaal niets...Iemand daar een oplossing voor?
Dit is vaker voorbij gekomen. Dat van Google TV thuisscherm kun je oplossen door op ... te drukken (onder 9) en dan 'Thuis' te kiezen. Hier moet ook het Simplink logo zichtbaar zijn. Zo niet, dan heb je CEC & Simplink niet goed staan.

Kodi zou gewoon moeten werken dan. Zo niet, dan kun je nog de addon TV Remote installeren. Maar dat zou niet nodig moeten zijn. Maar wat bijvoorbeeld nooit zal gaan werken is het muisgedeelte en het langer ingedrukt houden voor het optiemenu. En dat zou reden genoeg moeten zijn om de magic remote niet in Kodi te gebruiken.

Ik heb een soortgelijke setup (2x) en gebruik eigenlijk alleen de Magic remote om de videosettings van de LG aan te passen wanneer nodig. De rest van de family gebruikt alleen de Google remote. Wel zo eenvoudig en functioneel.

do or do not, there is no try

Pagina: 1 ... 547 ... 569 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.