83 heeft MLA deze keerSlux schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:02:
Ik wil mijn 77C9 upgraden voor een 83G4 maar ik kan mij herinneren dat de grotere modellen geen MLA hadden, is dat nog zo met de G4 series?
Dan ga ik die in de gaten houden. Bedankt.Rivanov schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:31:
[...]
Ik ben van de 65CX overgestapt op 77G4 en verschil is echt duidelijk aanwezig. Met name de hogere helderheid en betere anti-reflectie.
Hier nu een week een G4 in het bezit. Echter bepaalde apps zoals NPO en Videoland gooien telkens de inlog eruit. Is dit normaal voor webos?
Had voorheen een sony a9 op Android draaien en geen problemen
Had voorheen een sony a9 op Android draaien en geen problemen
Nav Welke merken zijn beetje privacy vriendelijk nogmaals gekeken hoe ik van die “voorwaarden popup” af kan komen bij de G2. Volgens @dragonhaertt is het een kwestie van alle AI functies uitschakelen in de settings.
Dit heb ik gedaan, maar krijg alsnog meerdere keren per week, soms meerdere keren per dag, een popup om met alle voorwaarden akkoord te gaan.
Iemand de gouden tip?
Dit heb ik gedaan, maar krijg alsnog meerdere keren per week, soms meerdere keren per dag, een popup om met alle voorwaarden akkoord te gaan.
Iemand de gouden tip?
:strip_exif()/f/image/fTDTKlYXD2aOaCDTxkrX7Upw.jpg?f=fotoalbum_large)
De AB lag gewoon op tafel. Niks geen spraakherkenning geactiveerd.
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-11-2024 19:44 ]
Heel misschien ligt het aan een ander apparaat?CyBeRSPiN schreef op zondag 3 november 2024 @ 19:44:
[Afbeelding]
De AB lag gewoon op tafel. Niks geen spraakherkenning geactiveerd.
Wij hebben hier thuis een klein nep haardje en af en toe gaat die ook aan als we met de LG afstandbediening bezig zijn, dus misschien is het bij jou andersom dat een ander apparaat / afstandbediening dit triggert bij jouw tv?
Ik krijg deze melding nameljk nooit, behalve als ik inderdaad perongeluk op de afstandsbediening op dat microfoontje druk.
@NineTailedFox goeie. Ik heb wel Home Assistant en Apple Homekit gekoppeld. Zal die eens verwijderen, puur om het uit te sluiten. Verder geen andere infrarood ABs in huis, enkel die van de tv.
@CyBeRSPiN Bedenk ook dat de moderne LG afstandsbedieningen ook via een radiosignaal werken. Infra rood is vooral voor het aanzetten en controllers van derden. Probeer de originele LG-remote maar eens te gebruiken onder een kussen ofzo, dat werkt nog steeds perfect. Aleen aanzetten werkt dan niet.
Dus een buurman of buurvrouw met gelijkwaardige remote is een kleine mogelijkheid of een andere sterke storing.
Dus een buurman of buurvrouw met gelijkwaardige remote is een kleine mogelijkheid of een andere sterke storing.
PSN-id: Chrasher
Ik sinds een paar dagen lg g4 55 inch tv. Nu heb ik last van audio drops iedere 5-7seconden via optical out. Ik heb eigenlijk alles al geprobeerd zoals optical kabel vervangen en getest op een ander apparaat, software tv geupdate, factory reset, stroom er voor langere tijd afgehaald, en zowat alle audio instellingen geprobeerd maar geen succes.
Zijn er toevallig mensen die raad weten of hetzelfde ervaren?
Zijn er toevallig mensen die raad weten of hetzelfde ervaren?
Dit is echt super! Dank voor het delen. Ik heb zelf net een nieuwe G4 en ervaar exact hetzelfde met mijn Audiolab 6000a. Ik heb meteen die extractor besteld! Hopen dat het nu opgelost isJckx schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:09:
[...]
Waar waarschijnlijk (ook) nog wel winst te behalen valt, is in het optische signaal zelf. Die schijnt blijkbaar al jarenlang van zeer slechte kwaliteit te zijn bij LG tv's (slechte hardware). Ik ben hier achter gekomen bij mijn G3 doordat ik last had van kleine hick-ups of drop-outs in het geluidsignaal als ik het beluisterde op mijn stereo-geluidsset (Audiolab 6000A Play en KEF R5) die aangesloten was met optische kabel. Na een zoektocht op het internet kwam ik erachter dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben, en dat het vooral voorkomt bij moderne, hoogwaardige DAC's, bijv. die van ESS die o.a. Audiolab wel gebruikt.
Zie ook dit topic voor meer informatie en een wat meer technische uitleg: https://www.avforums.com/...8353/page-3#post-30191489
Het schijnt dus dat de kwaliteit van het optische signaal van dusdanige lage kwaliteit is, dat bepaalde DAC's hier af en toe even geen raad mee weten en daardoor kortdurend uitvallen. Lang niet elke DAC heeft hier blijkbaar last van, en soms kun je met bepaalde instellingen voorkomen dat er drop-outs zijn (zoals bij de Audiolab 6000A), maar het matige signaal blijft natuurlijk. Terwijl ik altijd dacht: optisch = digitaal = geen kwaliteitsverlies, maar dat blijkt dus niet te kloppen.
De oplossing voor dit probleem is een HDMI audio extractor (zoals in het topic op avforums uitgelegd) die je aansluit op de HDMI-ARC poort. Want via HDMI zou het digitale geluidsspoor wel van goede kwaliteit zijn. Ik heb een tijdje gezocht naar wat een goede audio extractor zou zijn, maar kwam alleen merken tegen waar ik nog nooit van heb gehoord en waar nagenoeg nooit iets te vinden is over metingen van de kwaliteit van het optische signaal wat eruit komt. Zelf ben ik uiteindelijk op deze uitgekomen: https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details
Dit op basis van de afmetingen (mooi compact en kon daardoor weggewerkt worden achter mijn versterker) en de reviews die erbij staan van mensen met een LG tv. En ik kan zeggen dat ik er erg tevreden over ben! De hick-ups zijn verdwenen, maar de algehele geluidskwaliteit is er ook beduidend op vooruit gegaan. Dit laatste kan ik niet met metingen onderbouwen, maar het geluid klinkt beduidend cleaner en gedetailleerder. Ook is het leuk om te merken dat muziek en opnames van live optredens via Youtube ook echt goed kan klinken nu, terwijl ik dacht dat ik te maken had met de grenzen van de bitrate of beperkte kwaliteit van het bronbestand.
Ik weet niet of dit probleem bij de G4 ook speelt, maar gezien het al jaren een probleem is bij LG tv's zou het mij niet verbazen. Ik zie dat je aardige hoogwaardige geluidsapparatuur hebt, dan kan zo'n HDMI audio extractor nog een goede investering zijn van slechts een paar tientjes, wat een groot verschil in geluidskwaliteit kan maken.
Ik ga de 77G4 kopen. Mede op aanraden hier.
Is het zelf bevestigen van dit toestel aan de muur lastig omdat het zo'n groot toestel is, of is het wel te doen.
Ook om m goed horizontaal te krijgen.
Wie heeft er ervaring mee?
Is het zelf bevestigen van dit toestel aan de muur lastig omdat het zo'n groot toestel is, of is het wel te doen.
Helemaal niet moeilijk. Met twee personen prima te doen. Muurbeugel bevestigen aan de muur, met twee man TV optillen.. in de muurbeugel haken en klaar.Geertims schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:05:
:strip_exif()/f/image/JM4VNJmBEsCoOYiOPbLt86Gd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door Rivanov op 06-11-2024 20:11 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 16:43
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Inderdaad!Rivanov schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:11:
[...]
Helemaal niet moeilijk. Met twee personen prima te doen. Muurbeugel bevestigen aan de muur, met twee man TV optillen.. in de muurbeugel haken en klaar.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie foto’s ook.
En rekening houden met de hoogte dus onderkant TV tot de grond.
Bij een 77 inch wel belangrijk.
Vandaag mijn TV weer eens een update binnen laten halen. Nu wil de TV upgraden van 04.40.75 naar 13.30.61. Ik lees nog even snel de wijzigingen door en zie ik het volgende:
De 04.41.03 met WebOS22 nog van de LG website kunnen downloaden. Dit is volgens mij de laatste versie met ondersteuning van Google Assistent.
- Downgraden naar de vorige softwareversie is niet beschikbaar.
- Google Assistent wordt afgesloten, maar u kunt op elk gewenst moment genieten van de spraakherkenningservice van LG.
De 04.41.03 met WebOS22 nog van de LG website kunnen downloaden. Dit is volgens mij de laatste versie met ondersteuning van Google Assistent.
[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 06-11-2024 22:40 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Je moet er tevens voor zorgen dat je de bekabeling ín de muur kwijt kunt. Zorg dus voor een grote buis. Doordat de bijgeleverde muurbeugel ervoor zorgt dat de TV volledig flush tegen de muur zit, heb je dus géén ruimte tussen TV en muur om kabels kwijt te kunnen. Je moet deze dus direct de muur in kunnen laten gaan.Geertims schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:05:
:strip_exif()/f/image/kXW3ybEbCXPvxde2Dsip8FaJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ikzelf heb hiervoor een 8cm dikke buis in de muur verwerkt. Aangezien de stroomkabel ook niet los kan, moet je daar óók rekening mee houden.
Al vaker gepost, I know. Maar dan heb je beter beeld bij wat ik bedoel.
:strip_exif()/f/image/E4FTlq8tSPYiiVkfzjZ9sPVC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dVyukKsQ0jN8SpTF7HwLDtcj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 07-11-2024 07:29 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Rivanov schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:29:
[...]
Joh wat een gedoe. Ik vind het al een probleem om zo'n tv aan de muur te krijgen. Zo'n buis plaatsen krijg ik echt niet voor elkaar.
Hoe doen anderen dat dan? Ik heb een mooie prijs bij Hellotv gekregen incl montage. Kan me niet voorstellen dat zij dat op die manier gaan doen.
Je moet er tevens voor zorgen dat je de bekabeling ín de muur kwijt kunt. Zorg dus voor een grote buis. Doordat de bijgeleverde muurbeugel ervoor zorgt dat de TV volledig flush tegen de muur zit, heb je dus géén ruimte tussen TV en muur om kabels kwijt te kunnen. Je moet deze dus direct de muur in kunnen laten gaan.
[Afbeelding]
Ikzelf heb hiervoor een 8cm dikke buis in de muur verwerkt. Aangezien de stroomkabel ook niet los kan, moet je daar óók rekening mee houden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Rivanov schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:29:
[...]
Je moet er tevens voor zorgen dat je de bekabeling ín de muur kwijt kunt. Zorg dus voor een grote buis. Doordat de bijgeleverde muurbeugel ervoor zorgt dat de TV volledig flush tegen de muur zit, heb je dus géén ruimte tussen TV en muur om kabels kwijt te kunnen. Je moet deze dus direct de muur in kunnen laten gaan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@Geertims Er gaat iets niet helemaal goed met je post. Maar volgens mij is dit je reactie op mijn bericht.
Anderen lossen het op diverse manieren op:Joh wat een gedoe. Ik vind het al een probleem om zo'n tv aan de muur te krijgen. Zo'n buis plaatsen krijg ik echt niet voor elkaar.
Hoe doen anderen dat dan? Ik heb een mooie prijs bij Hellotv gekregen incl montage. Kan me niet voorstellen dat zij dat op die manier gaan doen.
- Panelen achter de TV waar je de kabels achter verwerkt. Denk aan akupanelen van Woodup bijvoorbeeld. Of zelfs een complete "dubbele wand"
- Een universele muurbeugel gebruiken waarmee je wél meer ruimte achter de TV hebt. Maar dan heb je niet het prachtige flush aan de muur-effect.
- Kabelgootje naar beneden laten lopen over de muur.
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 07-11-2024 07:45 ]
Rivanov schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:44:
@Geertims Er gaat iets niet helemaal goed met je post. Maar volgens mij is dit je reactie op mijn bericht.
Het is bij jou wel een plaatje. Ik ga er eens goed naar kijken. Ik een redelijk handige schoonzoon, misschien krijgen we het samen voor elkaar. Bedankt!
[...]
Anderen lossen het op diverse manieren op:
- Panelen achter de TV waar je de kabels achter verwerkt. Denk aan akupanelen van Woodup bijvoorbeeld. Of zelfs een complete "dubbele wand"
- Een universele muurbeugel gebruiken waarmee je wél meer ruimte achter de TV hebt. Maar dan heb je niet het prachtige flush aan de muur-effect.
- Kabelgootje naar beneden laten lopen over de muur.
Je moet niet in de quote reageren, maar buiten de quote tags.
Ik heb juist een handige schoonvader en vader. Kan zelf niets op klusgebied.
De kabels “moeten” helemaal niet door de muur. Wel het mooiste, maar een strakke kabelgoot kan ook prima. Meubel ervoor en het valt amper op.
In je eentje een 77” ophangen is echt een no-go. Te breed om op te hangen. Met 65” was het al tricky en dan is de spanwijdte van mn armen nog bovengemiddeld denk ik.
In je eentje een 77” ophangen is echt een no-go. Te breed om op te hangen. Met 65” was het al tricky en dan is de spanwijdte van mn armen nog bovengemiddeld denk ik.
Zo?
Rivanov schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:51:
[...]
Of zo.Rivanov schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:51:
[...]
Het duidelijkste is wanneer je jouw reactie ónder de quote van een ander plaatst. Dan is het logischer dat je daar op reageert.
Doorgaans komt een reactie pas nadat iemand iets gezegd heeft, zeker als het bericht wat langer word is het veel logischer om de originele quote bovenaan in je bericht te laten staan.
Afgelopen weekend is m'n C3 naar de nieuwste WebOS geupdate, het is een beetje mierenneuken - maar kan ik de vuurwerk screensaver ook weer terug krijgen?
Ik ben niet zo happig op een gloeiende witte klok die in het midden van het beeld blijft staan op een OLED.
[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 07-11-2024 08:35 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Vuurwerk krijg je alleen zonder internet erop. Met verbinding de klokD4NG3R schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:32:
[...]
Doorgaans komt een reactie pas nadat iemand iets gezegd heeft, zeker als het bericht wat langer word is het veel logischer om de originele quote bovenaan in je bericht te laten staan.
Afgelopen weekend is m'n C3 naar de nieuwste WebOS geupdate, het is een beetje mierenneuken - maar kan ik de vuurwerk screensaver ook weer terug krijgen?
Ik ben niet zo happig op een gloeiende witte klok die in het midden van het beeld blijft staan op een OLED.
In WebOS23 kreeg je de klok alleen als je in de settings je postcode invulde en een weerservice gekozen had, maar direct na de WebOS24 update kwam dat stomme ding naar voren ook zonder die gegevens.synx6 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:34:
[...]
Vuurwerk krijg je alleen zonder internet erop. Met verbinding de klokhier al twee jaar. Went snel!
Geen fan van deze wijziging gezien die klok nooit van plek verandert maar wel wit is.. Als dat ding na elke fade nu op een andere plek stond maakte ik mij er wat minder druk om.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Neem kinderen, dan worden dit soort dingen futiliteiten. Moet de tv mee om kunnen gaan. Met plasma zou ik me wel zorgen makenD4NG3R schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:43:
[...]
In WebOS23 kreeg je de klok alleen als je in de settings je postcode invulde en een weerservice gekozen had, maar direct na de WebOS24 update kwam dat stomme ding naar voren ook zonder die gegevens.
Geen fan van deze wijziging gezien die klok nooit van plek verandert maar wel wit is.. Als dat ding na elke fade nu op een andere plek stond maakte ik mij er wat minder druk om.
Misschien een nutteloze opmerking(dus meer ter info) van mij, maar onze G4 (wel ander model dus) laat de vuurwerk screensaver zien en geen klok. Televisie is op het internet aangesloten.synx6 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:34:
[...]
Vuurwerk krijg je alleen zonder internet erop. Met verbinding de klokhier al twee jaar. Went snel!
Klopt niet: vuurwerk heb ik vanaf het begin op mijn 77C3 gehad mét internetkabel d'r aan.synx6 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:34:
[...]
Sinds de WebOS24 update van laatst heb ik überhaupt geen screensaver meer ná 3 minuten. Lees op internet ook dat men hier last van heeft, hoop dat zoiets toch snel weer terugkomt...
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Hier op m'n G2 een klok maar die wisselt af met een tekst, stoort me helemaal niet. Wat ik wel jammer vind is dat je niet bij elke app het scherm kan uitschakelen. Bij Spotify kan ik via het snelle instellingen menu van de tv de knop 'scherm uitzetten' aanklikken zodat de muziek blijft spelen, maar bij YouTube is die optie bv. niet beschikbaar.
Ik ben wel benieuwd wat WebOS 24 gaat betekenen voor m'n G2. Langs de ene kant kijk ik er naar uit om eindelijk te kunnen casten, maar langs de andere kant hoop ik dat er niet te veel zaken wijzigen want ik ben heel tevreden van de rest, op het bugje van eARC na waar ik voor de ingebouwde apps telkens even moet switchen van AV-input om geluid te krijgen (eenmalig na inschakelen tv).
Ik ben wel benieuwd wat WebOS 24 gaat betekenen voor m'n G2. Langs de ene kant kijk ik er naar uit om eindelijk te kunnen casten, maar langs de andere kant hoop ik dat er niet te veel zaken wijzigen want ik ben heel tevreden van de rest, op het bugje van eARC na waar ik voor de ingebouwde apps telkens even moet switchen van AV-input om geluid te krijgen (eenmalig na inschakelen tv).
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Je krijgt nu alleen nog screensavers als je op het Home menu staat. Zou er niet vanuit gaan dat het nog terugkomt op de oude manier.AntraXxX schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:27:
[...]
Sinds de WebOS24 update van laatst heb ik überhaupt geen screensaver meer ná 3 minuten. Lees op internet ook dat men hier last van heeft, hoop dat zoiets toch snel weer terugkomt...
Toch bizar dat er zoveel verschillende varianten zijn. Lijkt me niet prettig voor het beheer. Wij hebben twee lg’s en die zijn hetzelfde overigens qua screensavergedrag.
Denk dat het ook met modeljaar te maken heeft. B9 is vuurwerk en aangesloten op internet.synx6 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:11:
Toch bizar dat er zoveel verschillende varianten zijn. Lijkt me niet prettig voor het beheer. Wij hebben twee lg’s en die zijn hetzelfde overigens qua screensavergedrag.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
De b7d generatie kan er niet mee omgaan, burn ins tot en met, kleuren beginnen raar te doen, Geel is oranje.synx6 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:50:
[...]
Neem kinderen, dan worden dit soort dingen futiliteiten. Moet de tv mee om kunnen gaan. Met plasma zou ik me wel zorgen maken
Af en toe lijkt t of ik naar oempaloempas zit te kijken.
Volgens mij als je op WebOS 24 zit is het altijd hetzelfde qua screensavers, wat wil zeggen:synx6 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:11:
- Met home screen open vuurwerk na 3 minuten.
- Binnen app klok na 30 minuten.
Ik heb zelf wel vertrouwen in de klok-screensaver als scherm beschermer, zou alleen graag zien dat je zelf de tijd kon instellen. Het voelt in ieder geval nu niet als 'af' nu ze 2 screensavers met ook nog eens 2 verschillende timeout tijden gebruiken.
Ja, van de 2017 naar 2018 modellen is er een grote stap vooruit gezet kwa inbranden.alki schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:29:
[...]
De b7d generatie kan er niet mee omgaan, burn ins tot en met, kleuren beginnen raar te doen, Geel is oranje.
Af en toe lijkt t of ik naar oempaloempas zit te kijken.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nog even over de 77inch tv. Ik begin ineens erg te twijfelen. Is het niet te groot. Ik heb een aparte hoek waar de tv komt te hangen en de afstand muur bank is ongeveer 3.40 meter.
Zal de tv niet te groot zijn? Als ik links en rechts wat zoek dan kom ik qua formaat uit op 65 inch.
Wat vinden jullie?
Zal de tv niet te groot zijn? Als ik links en rechts wat zoek dan kom ik qua formaat uit op 65 inch.
Wat vinden jullie?
[ Voor 72% gewijzigd door Geertims op 08-11-2024 07:24 ]
Voor ons is een 65" meer dan prima en we zitten op ruim 4 meter van de TV.Geertims schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:23:
Nog even over de 77inch tv. Ik begin ineens erg te twijfelen. Is het niet te groot. Ik heb een aparte hoek waar de tv komt te hangen en de afstand muur bank is ongeveer 3.40 meter.
Wat vinden jullie?
Allemaal leuk dat groot groter grootst maar ik heb hier ook een gezin om rekening mee te houden en de gezelligheid van de woonkamer met indeling.
Bij ons staat er links en rechts en Midden en achter ook nog B&W speakers dus het vult al behoorlijk met AV apparatuur.
Meer dan genoeg
65” is echt al heel mooi hoor op zo’n afstand. Op 4,5m was het voor mij ook jaren prima tot ik naar 77” ging. En dat was de eerste week “wow groot!” en is nu het nieuwe normaal gewordenGeertims schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:23:
Wat vinden jullie?
Wil je een thuisbioscoop of wil je gewoon normaal tv kunnen kijken?
Bij normale tv kan ik op deze afstand duidelijk ruis zien bij 1080p beelden van tv. UHD 4K materiaal is natuurlijk top.
Deze vraag komt regelmatig terug, waarbij het antwoord persoonlijk is. Zo vindt de een 65” al te groot bij jullie kijkafstand, de ander vindt dit comfortabeler dan 77” en weer een ander zal zeggen dat je minimaal voor 77” moet gaan.Geertims schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:23:
Wat vinden jullie?
Ik zit op 2.5m van de 77G4. Die discussie komt zovaak voorbij hier. Grootte went enorm snel. We kwamen van 65" af en we hebben nu alweer het gevoel; had best nog groter gemogen.Geertims schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:23:
Wat vinden jullie?
:strip_exif()/f/image/8joryVx9sDoqQC4GB3RegpHf.jpg?f=fotoalbum_large)
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
De vraag is is ook wat heb je nu?Geertims schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:23:
Wat vinden jullie?
Als je nu 65 inch hebt en je bent daar tevreden over kun je dit zo houden.
Zoals is gezegd is groter niet altijd beter en hangt het ook van de ruimte in je woonkamer af.
@Rivanov heeft mooie foto’s geplaatst maar niet iedereen heeft zo’n kamer.
77 doen. Ik zit er 3m max vanaf. Elke avond weer een feest om er na te kijken+Geertims schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:23:
Wat vinden jullie?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Lijkt mij prima.Geertims schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:30:
Dit is nu mijn situatie. Een hoek waar we alleen tv kijken. We hebben een andere hoek om te lezen ed.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is een 65 inch neem ik aan?
Afstanden op foto’s zijn altijd lastig in te schatten.
jaHoppyF schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:47:
[...]
Lijkt mij prima.
Is een 65 inch neem ik aan?
Afstanden op foto’s zijn altijd lastig in te schatten.
Wanneer je al een 65'' TV hebt is een maatje groter, in de regel, de logische stap. Formaat went snel (van, 'waar ben ik aan begonnen' tot een week later 'maatje groter kon ook') en met name bij o.a. films is immersie imo fijn. De vraag is of je nu o.a. esthetisch tevreden bent met jullie 65'' TV en de content die jullie consumeren.
1000% de 77" nemen.Geertims schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:30:
Dit is nu mijn situatie. Een hoek waar we alleen tv kijken. We hebben een andere hoek om te lezen ed.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
65 of 77? De discussie die altijd terugkomt hier. Went 77? Tuurlijk. Alleen is het optisch ook mooi in je kamer en opstelling? Ik heb daarom bewust voor een 65 gekozen want dan valt hij nog net netjes binnen de kast die er onder staat en staat het er niet zo opgepropt uit tussen de speakers van surround systeem. Had 77 gekund? Ja, maar ik vind het niet mooi. Dat laatste kan niemand voor jou bepalen.Geertims schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:23:
Wat vinden jullie?
En dat bedoel ik. Smaak is altijd subjectief.Xqlus1ve schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:13:
Wel dus, vind ik.
[ Voor 11% gewijzigd door MotorBeast op 08-11-2024 11:17 ]
Ik zou dat ook nooit doen hoorMotorBeast schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:16:
[...]
En dat bedoel ik. Smaak is altijd subjectief.Ik zal dat nooit voor een ander bepalen. Mij ook niet vragen of ik jouw vrouw wel knap vind.
Die 77" is trouwens wel een prachtige tv!
Je kan overigens met tape op de muur de tv nabootsen qua formaat, maar toch komt dat niet over zoals de tv zelf hangt aan de muur, het blijft een lastige beslissing en je weet het pas als je hem (65 of 77) aan de muur echt hebt hangen.
VR-bril met passthrough en even schermpje tegen de muur simuleren dan krijg je wellicht een beter ideeXqlus1ve schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:20:
Je kan overigens met tape op de muur de tv nabootsen qua formaat, maar toch komt dat niet over zoals de tv zelf hangt aan de muur, het blijft een lastige beslissing en je weet het pas als je hem (65 of 77) aan de muur echt hebt hangen.
Ik ben ook van het principe dat groter niet altijd beter is, het moet gewoon nog passen binnen de ruimte en het interieur. De tv verdwijnt immers niet als je hem niet gebruikt.
Ik zit op 4-5m van m'n 77" G2 en mijn tv-meubel is aan weerskanten 5cm breder en dat ziet er nog goed uit. Moest de tv er voorbijsteken zou dat een raar zicht zijn en een groter tv-meubel vind ik dan weer niet nodig. 77" is voor mij dus de sweet spot ondanks dat er aan de muur ruimte zat is voor een 85" of groter.
[ Voor 16% gewijzigd door Largamelion op 08-11-2024 12:21 ]
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Goede opmerkingen over het kastje. De tv moet wel binnen de buitenmaten blijven. Ik ga een deze dagen gewoon eens bij een zaak naar binnen om te kijken naar het verschil in grote tussen beide.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Als je een meubel onder de TV hebt staan maakt dit inderdaad wel uit hoe het eruit ziet.Largamelion schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:17:
[...]
VR-bril met passthrough en even schermpje tegen de muur simuleren dan krijg je wellicht een beter idee.
Ik ben ook van het principe dat groter niet altijd beter is, het moet gewoon nog passen binnen de ruimte en het interieur. De tv verdwijnt immers niet als je hem niet gebruikt.
Ik zit op 4-5m van m'n 77" G2 en mijn tv-meubel is aan weerskanten 5cm breder en dat ziet er nog goed uit. Moest de tv er voorbijsteken zou dat een raar zicht zijn en een groter tv-meubel vind ik dan weer niet nodig. 77" is voor mij dus de sweet spot ondanks dat er aan de muur ruimte zat is voor een 85" of groter.
[Afbeelding]
Je zegt het al, jij zit 4-5m van de TV, dat is tov 3m nogal een verschil.
Per situatie blijft het dus goed opmeten en kijken of het past.
Nogmaals, de beeldkwaliteit wordt niet beter bij een groot formaat.
De resolutie wijzigt ook niet alleen zijn de pixels groter.
Het is niet de bedoeling dat je de afzonderlijke pixels kunt waarnemen.
In cijfers is het dit in ieder geval, 40% grotere oppervlakteGeertims schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:41:
Goede opmerkingen over het kastje. De tv moet wel binnen de buitenmaten blijven. Ik ga een deze dagen gewoon eens bij een zaak naar binnen om te kijken naar het verschil in grote tussen beide.
In mijn situatie had die makkelijker groter gekund, grote muur met en breede meubel van 240cm. Dat gezegd hebbende kijkt ook iedereen anders TV. Ik wou persee weer een OLED en ging vooral voor de immersion, kon mij niet schelen hoe groot het meubel die eronder stond is
He, das Anita Temeier!Geertims schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Denk dat jij minimaal een 83 inch nodig hebt om te zien waar je naar kijkt….
Als je geen virtueel bril hebtLargamelion schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:17:
[...]
VR-bril met passthrough en even schermpje tegen de muur simuleren dan krijg je wellicht een beter idee.
Net zo makkelijk, misschien dat er meerdere apps zijn.
Virtueel scherm
[ Voor 46% gewijzigd door mucuracat op 08-11-2024 14:29 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Je hebtval een 98 inch oled onder de 2000 euro ( geen lg)
https://search.app?link=h...-98c655-2024-1807166.html
Copyright and left by SED...
Geen oledSED schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:21:
Je hebtval een 98 inch oled onder de 2000 euro ( geen lg)
Hoi!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ligt aan de aankoopdatum, meer of minder dan 6 jaar?Farabi schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:05:
mijn C9 die ik in 2019 heb gekocht is aan het sterven. hoe groot is mijn kans dat ik nog een garantie krijg van LG? wat zijn de ervaringen hier? ik heb mijn verzoek al ingediend.
[Afbeelding]
Die termijn is bepalend.
is in 2019 gekocht. zal ik dit uitvechten met de winkel of lg? wat is verstandig?HoppyF schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:43:
[...]
Ligt aan de aankoopdatum, meer of minder dan 6 jaar?
Die termijn is bepalend.
Als je wilt beroepen op wettelijke garantie gaat dit via de winkel waar je hem hebt gekocht.Farabi schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:47:
[...]
is in 2019 gekocht. zal ik dit uitvechten met de winkel of lg? wat is verstandig?
Je bent geen partij voor LG in deze.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Inderdaad wat @Blommie01 zegt, je moet bij de verkoper/winkel zijn.Farabi schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:47:
[...]
is in 2019 gekocht. zal ik dit uitvechten met de winkel of lg? wat is verstandig?
In 2019 gekocht betekent dus nog recht op kosteloze reparatie.
@Farabi Als je deze route gaat bewandelen zou ik me wel goed voorbereiden. Verwacht niet dat ze direct in de meewerkstand staan en voor je aan de slag gaan.
Je twee jaar garantie is namelijk al lang voorbij 😉
Je twee jaar garantie is namelijk al lang voorbij 😉
Dat is wel een bijzondere streep.Farabi schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:05:
mijn C9 die ik in 2019 heb gekocht is aan het sterven. hoe groot is mijn kans dat ik nog een garantie krijg van LG? wat zijn de ervaringen hier? ik heb mijn verzoek al ingediend.
[Afbeelding]
Is dat niet een issue uit de bron/input?
PSN
hoi, lijkt er niet op. ik krijg het op 2 verschillende hdmi uitgangen en met 2 verschillende hdmi kabels op mijn ps5 en xbox.YakuzA schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:21:
[...]
Dat is wel een bijzondere streep.
Is dat niet een issue uit de bron/input?
ik moest een reparatie aanvragen van de winkel en daarna de factuur (indicatie) naar hun sturen. ze zeiden dat ze daarna zullen kijken wat ze kunnen doen voor me.
Ben benieuwd @Farabi. Ik heb afgelopen week met de 65C8 een issue gekregen. Eerst een horizontale donkere streep in het midden van het schermen en inmiddels is de hele onderste helft defect, althans, de kleurweergave klopt totaal niet meer. De winkel beroept zich op de lijst van Techniek Nederland en die zegt voor meer dan 1000 euro is de gebruiksduur 6 jaar, waar ik net over heen zit. Deze tv was een kleine 3000 euro. Vervanging van paneel rekenen ze 1500+ voor. Kijken wat mijn vervolgstappen zijn want 6 jaar voor zo'n tv vind ik onacceptabel.
Als die op meerdere HDMI inputs en in eigen lokale apps etc hetzelfde heeft, zal het inderdaad wel helaas het scherm zijn.Farabi schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:28:
[...]
hoi, lijkt er niet op. ik krijg het op 2 verschillende hdmi uitgangen en met 2 verschillende hdmi kabels op mijn ps5 en xbox.
ik moest een reparatie aanvragen van de winkel en daarna de factuur (indicatie) naar hun sturen. ze zeiden dat ze daarna zullen kijken wat ze kunnen doen voor me.
PSN
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Die 6 jaar is wel de termijn.BlisterAMG schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:25:
Ben benieuwd @Farabi. Ik heb afgelopen week met de 65C8 een issue gekregen. Eerst een horizontale donkere streep in het midden van het schermen en inmiddels is de hele onderste helft defect, althans, de kleurweergave klopt totaal niet meer. De winkel beroept zich op de lijst van Techniek Nederland en die zegt voor meer dan 1000 euro is de gebruiksduur 6 jaar, waar ik net over heen zit. Deze tv was een kleine 3000 euro. Vervanging van paneel rekenen ze 1500+ voor. Kijken wat mijn vervolgstappen zijn want 6 jaar voor zo'n tv vind ik onacceptabel.
Maar hoever zit je hier overheen?
Punt is dat die termijn niet oneindig op te rekken is.
Op een gegeven moment is je TV toch afgeschreven.
Wellicht is er nog enige coulance of kun je bv wat extra korting krijgen als je een nieuwe TV koopt.
76 maanden.HoppyF schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:33:
[...]
Die 6 jaar is wel de termijn.
Maar hoever zit je hier overheen?
Punt is dat die termijn niet oneindig op te rekken is.
Op een gegeven moment is je TV toch afgeschreven.
Wellicht is er nog enige coulance of kun je bv wat extra korting krijgen als je een nieuwe TV koopt.
En die termijn wordt wel overal te pas en te onpas gebruikt, maar de staffels eindigen bij 1000 euro. En ik weiger toch het ok te vinden dat een tv die 3000 euro kost afgeschreven zou zijn na 72 of 76 maanden. Als het een Salora was ja, maar een LG in het premium segment? Ook een Consumentenbond heeft zijn twijfels bij deze gebruiksduurverwachting.
[ Voor 30% gewijzigd door BlisterAMG op 13-11-2024 16:49 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ja, blijft lastig.BlisterAMG schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:46:
[...]
76 maanden.
En die termijn wordt wel overal te pas en te onpas gebruikt, maar de staffels eindigen bij 1000 euro. En ik weiger toch het ok te vinden dat een tv die 3000 euro kost afgeschreven zou zijn na 72 of 76 maanden. Als het een Salora was ja, maar een LG in het premium segment? Ook een Consumentenbond heeft zijn twijfels bij deze gebruiksduurverwachting.
Prijzen van nieuwe TV’s met gelijke of betere specificaties dan een C7 liggen nu ook veel lager.
Je kunt het aan de winkel voorleggen en kijken of je een deal met ze kunt maken.
In Duitsland is de 65C4 nu lekker goedkoop te krijgen, alleen het typenummer is daar OLED65C43LA. In Nederland hebben we OLED65C46LA of OLED65C46L. Weet iemand de verschillen tussen deze? Kan ik met het Duitse model wel bijvoorbeeld de Ziggo zenderlijst inladen? En geldt de cashback ook voor als je in Duitsland koopt?
This title is for sale, please send me a PM
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Is al vaak besproken hier.the-body schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:03:
In Duitsland is de 65C4 nu lekker goedkoop te krijgen, alleen het typenummer is daar OLED65C43LA. In Nederland hebben we OLED65C46LA of OLED65C46L. Weet iemand de verschillen tussen deze? Kan ik met het Duitse model wel bijvoorbeeld de Ziggo zenderlijst inladen? En geldt de cashback ook voor als je in Duitsland koopt?
Nee, GEEN cashback in Duitsland, geldt alleen bij in Nederland gekochte Benelux modellen bij officiële deelnemende LG dealers.
Zie ook het Cashback topic.
Ik ben van plan mijn 55C7 uit 2017 te vervangen door een 65G4. Heeft iemand een recente 65" aan een Vogels Wall 3345 hangen? Volgens de specificaties moet het kunnen (tot 30kg), maar ik ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft, ook met het oog op het blokkeren van aansluitingen.
Ik weet dat er een speciale muurbeugel bij de G4 zit, maar dat zou weer een nieuwe muurbeugel ophangen schelen. Hopelijk passen m'n meubel en soundbar er dan ook nog onder...
Ik weet dat er een speciale muurbeugel bij de G4 zit, maar dat zou weer een nieuwe muurbeugel ophangen schelen. Hopelijk passen m'n meubel en soundbar er dan ook nog onder...
Dat van die cashback had ik inderdaad later gevonden; werkt alleen als je een Duitse IBAN hebt. De andere vraag over de verschillen tussen te typenummers heb ik nog niets van gevonden.HoppyF schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:24:
[...]
Is al vaak besproken hier.
Nee, GEEN cashback in Duitsland, geldt alleen bij in Nederland gekochte Benelux modellen bij officiële deelnemende LG dealers.
Zie ook het Cashback topic.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Er zijn ook technische verschillen.the-body schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:52:
[...]
Dat van die cashback had ik inderdaad later gevonden; werkt alleen als je een Duitse IBAN hebt. De andere vraag over de verschillen tussen te typenummers heb ik nog niets van gevonden.
In grote lijnen blijft het een C4 maar in details zijn er verschillen.
Daarom zal een reparatie van een Duits (of ander land) model afwijken.
Daarbij moet je voor garantie terug naar Duitsland.
In principe wordt een Duits model hier ook niet gerepareerd onder garantie.
Je moet dus afwegen of een klein prijsverschil je zoveel moeite waard is.
Welke technische verschillen zijn er dan?HoppyF schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:08:
[...]
Er zijn ook technische verschillen.
In grote lijnen blijft het een C4 maar in details zijn er verschillen.
Daarom zal een reparatie van een Duits (of ander land) model afwijken.
Daarbij moet je voor garantie terug naar Duitsland.
In principe wordt een Duits model hier ook niet gerepareerd onder garantie.
Je moet dus afwegen of een klein prijsverschil je zoveel moeite waard is.
Die garantie is voor mij niet erg. Ik ben in 3 kwartier bij de winkel in Duitsland en de kans dat ie terug moet is niet groot denk ik. En het prijsverschil is wel echt de moeite waard, zelfs met aftrek van de cashback die ik daar niet krijg. Prijs is €1299 terwijl ik van Hello TV via de mail, na onderhandeling, een BF-prijs kreeg van €1799.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Duitse prijs van €1299 is scherp ja.the-body schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:20:
[...]
Welke technische verschillen zijn er dan?
Die garantie is voor mij niet erg. Ik ben in 3 kwartier bij de winkel in Duitsland en de kans dat ie terug moet is niet groot denk ik. En het prijsverschil is wel echt de moeite waard, zelfs met aftrek van de cashback die ik daar niet krijg. Prijs is €1299 terwijl ik van Hello TV via de mail, na onderhandeling, een BF-prijs kreeg van €1799.
Hello TV zit nog te hoog met €1799 want met €200 cashback eraf zit je op €1599.
Bij Apollo kom je op €1549 zonder onderhandelen dus er zit nog wel ruimte in om de prijs omlaag te krijgen.
De technische verschillen zitten in de onderdelen in de TV.
Het paneel op zich zal hetzelfde zijn, dus je zult het niet zo aan de buitenkant ervaren.
Maar ik heb het al gezegd de garantie verschillen zijn groter en dat is ook wat waard los van de afstand tot de winkel.
Wat wil je?
Twee jaar garantie in Duitsland of 6 jaar garantie in Nederland?
Kijk in het prijstopic en doe anders een belrondje voor de actuele prijzen.
Ik overweeg een g4 aan te schaffen. Alleen zit met een uitdaging. Voor de huidige tv heb een stopcontact van 4 achter de tv zitten. Is het een optie om het frame van de wcd te verwijderen en zo ruimte te creëren? Of hoe hebben jullie het gedaan? Ik heb ook veel naar dit onderwerp gezocht, maar nog niet de oplossing geboden.
@chrissis ja dat is mogelijk. Heb zelf ook een stopcontact weggehaald om die reden.
Dank voor je reactie. Gebruik je dat stopcontact nog wel of haal je ergens anders je stroom/utp vandaan?CyBeRSPiN schreef op donderdag 14 november 2024 @ 07:00:
@chrissis ja dat is mogelijk. Heb zelf ook een stopcontact weggehaald om die reden.
Nee, ik heb alles mooi weggewerkt met een kabelgoot door de muur voordat er gestuct werd. UTP kun je beter achterwege laten, zorg voor goede wifi ontvangst.chrissis schreef op donderdag 14 november 2024 @ 07:04:
[...]
Dank voor je reactie. Gebruik je dat stopcontact nog wel of haal je ergens anders je stroom/utp vandaan?
Wifi is prima te doen, elektra loopt bij mij door een voorzet wand (geïsoleerd) TV en Soundbar moeten worden aangesloten. Tussen de stopcontacten en de soundbar loopt wel een pvc pijp voor de voeding en hdmi. De uitdaging is dus met name het elektra.CyBeRSPiN schreef op donderdag 14 november 2024 @ 07:42:
[...]
Nee, ik heb alles mooi weggewerkt met een kabelgoot door de muur voordat er gestuct werd. UTP kun je beter achterwege laten, zorg voor goede wifi ontvangst.
Ok, ja alles kan, het is een kwestie van hoeveel hak en breekwerk je wil ondernemen. De G4 hangt het mooiste strak aan de muur waar alle kabels weg zijn gewerkt, maar een subtiel kabelgootje naar beneden kan ook prima.chrissis schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:09:
[...]
Wifi is prima te doen, elektra loopt bij mij door een voorzet wand (geïsoleerd) TV en Soundbar moeten worden aangesloten. Tussen de stopcontacten en de soundbar loopt wel een pvc pijp voor de voeding en hdmi. De uitdaging is dus met name het elektra.
Ik heb LG ook erover gemaild, even die reactie afwachten, al verwacht ik er niet veel van.HoppyF schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:56:
[...]
Ja, blijft lastig.
Prijzen van nieuwe TV’s met gelijke of betere specificaties dan een C7 liggen nu ook veel lager.
Je kunt het aan de winkel voorleggen en kijken of je een deal met ze kunt maken.
En ja idd, de tv in dezelfde categorie is tegenwoordig ter waarde van die reparatie. Dus ik ga sowieso niet die volle mep voor reparatie betalen.
.. een bijdrage in de reparatiekostenHoppyF schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:54:
Inderdaad wat @Blommie01 zegt, je moet bij de verkoper/winkel zijn.
In 2019 gekocht betekent dus nog recht op kosteloze reparatie.
Fabrieksgarantie dekt (doorgaans) 100%. Wettelijke garantie gaat altijd naar rato van het aantal jaren gebruiksplezier wat wegvalt.
En het is volledig iets tussen klant en winkel, LG staat er helemaal buiten.
Dus, @BlisterAMG, denk ik niet dat je er uit komt met die reparatie; het toestel lijkt het niet meer waard en korting daarop moet de winkelier waarschijnlijk volledig uit eigen zak bijleggen. Lijkt me dat je beter kunt kijken wat je een reële korting vindt op een nieuwe.
(Stel, jij vindt dat hij 70% van z'n redelijkerwijs te verwachten leven achter zich had, dan wil je dus 30% korting op de nieuwe. Zal de winkelier vast ook niet klakkeloos in mee gaan, maar zit wel in een range die 'm geen enorme pijn doet en het onderwerp wellicht bespreekbaar maakt.)
Tenzij het een non conform product is.Gwaihir schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:08:
[...]
.. een bijdrage in de reparatiekosten
Fabrieksgarantie dekt (doorgaans) 100%. Wettelijke garantie gaat altijd naar rato van het aantal jaren gebruiksplezier wat wegvalt.
En het is volledig iets tussen klant en winkel, LG staat er helemaal buiten.
Met al die inbrand troubles van de 2017 serie en eerder was er nog wel wat te doen kwa 100% vergoeding ivm non-conformiteit.
De verwachte levensduur zoals geadverteerd vanuit LG gaf daar wel grond voor vziw.
PSN
non-conformiteit is (slechts) hetgeen juridisch gezien de wettelijke garantie activeert. Je hebt wettelijk de garantie dat het product conform is, d.w.z. conform de verkoopovereenkomst en de daarbij redelijkerwijs gewekte verwachtingen.
Een door LG geadverteerde levensduur, gaat daarbij zeker boven de waarde uit de tabel - dat staat ook boven de tabel in de Techniek NL publicatie. (Techniek NL slaat er natuurlijk sowieso een slag naar die net voldoende onpartijdig lijkt om er een beetje mee weg te komen.)
Kun je geen non-conformiteit onderbouwen, bijvoorbeeld door verwijzing naar de levensduur die je mocht verwachten, dan heb je ook geen aanspraak op wettelijke garantie.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nogmaals 6 jaar is 6 jaar.Gwaihir schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:25:
non-conformiteit is (slechts) hetgeen juridisch gezien de wettelijke garantie activeert. Je hebt wettelijk de garantie dat het product conform is, d.w.z. conform de verkoopovereenkomst en de daarbij redelijkerwijs gewekte verwachtingen.
Een door LG geadverteerde levensduur, gaat daarbij zeker boven de waarde uit de tabel - dat staat ook boven de tabel in de Techniek NL publicatie. (Techniek NL slaat er natuurlijk sowieso een slag naar die net voldoende onpartijdig lijkt om er een beetje mee weg te komen.)
Kun je geen non-conformiteit onderbouwen, bijvoorbeeld door verwijzing naar de levensduur die je mocht verwachten, dan heb je ook geen aanspraak op wettelijke garantie.
Bij reparatie geldt deze termijn gewoon, kijk het topic hier er nog eens op na.
Er zijn diverse cases geweest over garantie nà twee jaar.
Het wordt anders als de TV onherstelbaar defect is en het benodigde onderdeel niet meer leverbaar is.
De winkel kan je dan een vervangend model aanbieden.
Aangezien dit model nieuw is en je defecte TV al enige tijd gebruikt is, is afschrijving dus wel reeel.
Je moet dan bijbetalen maar hebt wel een nieuwe TV.
Nogmaals de wet is de wet? Geen idee wat je bedoelt te zeggen, maar geloof zo dat je het al het hele topic lang herhaalt. En je lijkt 't ook gewoon eens: afschrijving is reëel..
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Mijn verhaal is duidelijk toch?Gwaihir schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:24:
Nogmaals de wet is de wet? Geen idee wat je bedoelt te zeggen, maar geloof zo dat je het al het hele topic lang herhaalt. En je lijkt 't ook gewoon eens: afschrijving is reëel..
Ik moet het vaak herhalen omdat dezelfde vraag zo ongeveer honderd keer terugkomt en niemand de moeite neemt om de zoekfunctie te gebruiken.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
:strip_exif()/f/image/ZvkaJKFDCHB1NQ9gZikG8irg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p8ceswhSxUnd2fRDuUrhmTyL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xZq5dGIVOFjOlk5jlwtiRC5i.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4iElPZnXTSLqVvWmu29Wj7eB.jpg?f=fotoalbum_large)