Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:53:

Ergens krijgt de tv dus een trigger om uit te schakelen, ik snap er niks van.

Ik gebruik gecertifeerde HDMI 2.1 kabels van Ugreen
Ik zou gaan elimineren. Alles loshalen en 1 voor 1 weer toevoegen. Dan krijg je mogelijk meer inzicht in welke connectie loopt te bokken.

do or do not, there is no try

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-10 15:31
Al die CEC zooi uitzetten, (e-)arc werkt wel maar de rest zit elkaar in de weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:47

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik heb sinds een dikke maand een LG G3 55 inch in gebruik. Zeer tevreden van maar er is toch een flinke ergernis, hopelijk weet iemand raad?

Aan de tv hangt een ps5, Nvidia Shield Pro (alletwee via hdmi) en via e-arc hdmi is JBL Bar 1000 soundbar verbonden.

Nu heb ik regelmatig voor dat als ik switch van kanaal dat de TV gewoon vanzelf uitgaat. Ook als ik op hdmi input nvidia shield ga en ik druk op Home voor dus homescreen van LG, de tv schakelt zich gewoon uit.
Als ik PS5 aanzet via de controller, de tv gaat naar dat hdmi kanaal maar wederom schakelt het zichzelf uit.

Begon bij mijn G3 van de week ook opeens, maar dan random, opeens uitschakelen voor mijn gevoel. CEC uitgezet en probleem niet meer gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:47

delorean7

Let's take the Aston toni

Xqlus1ve schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:59:
[...]

Doet de chromecast ook upscalen naar 4K dat je weet? Ik kijk namelijk via de SHIELD en daar doet de AI upscaling een behoorlijke verbetering over de native resolutie in de F1 app, wel zo prettig op een 77".
Ik weet geen manier om dat te bepalen. Ik zie wel veel minder blokjes en een duidelijk beter beeld vs de chromecast 4k.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-10 15:31
GerCor schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:59:
[...]

Los van jouw vraag maar waarom gebruik je niet de kabels die bijvoorbeeld bij de PS5 geleverd wordt? Verwacht je onverwachtse wonderen van een Ugreen kabel of levert Sony rotzooi HDMI kabels bij de toch al prijzige PS5 naar jouw mening?
Simpel, kabel was te kort want ik moest alle hdmi kabels door een kabelgoot in de muur leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09:07

K1p

Hoi, ik heb nu een uitstekende 65b8 die ik wil vervangen voor een 77c4. Nu gebruik ik een lg wangbeugel. Zo'n vierkante OLW480.

De beugel heeft ook vesa 300x200 en mag 50 kilo dragen. De nieuwe c4 in 77" is ongeveer net zo zwaar als mijn b8 65. 23,5/21,5

Maar bij de beugel staat dat hij geschikt is tot maximaal 65inch. Zou ik er toch een 77 aan kunnen hangen of zitten daar risico's aan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OcmerK
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-09 19:26
Ik lees dat een aantal mensen last hebben van de te felle ondertitels.
Had ik zelf ook, maar als je naar de Netflix pagina op de computer gaat
dan kun je bij de ondertitel setting (profiel instelling, weergave van ondertitels)
bij het vakje naast het lettertype, semitransparant aanvinken.
Als je dan dat opslaat en vervolgens op de Netflix van de tv de app opnieuw
opstart (ondersteuning, Netflix opnieuw laden).
Nu zijn de ondertitels minder fel, zelfs soms wat te donker.
Wel afblijven van de ondertitels settings in de app anders worden de waardes
weer overschreven.
Bij Hbo Max kun je in settings van de app ook naar 75, 50 of 25% gaan.
75 is eigenlijk ook nog te fel, 50 is beter maar dan heb ik bij films of series die
zwarte balken hebben ineens 2 verschillende kleuren wit, dus minder mooi.
Misschien heeft iemand hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OcmerK schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:01:
Ik lees dat een aantal mensen last hebben van de te felle ondertitels.
Had ik zelf ook, maar als je naar de Netflix pagina op de computer gaat
dan kun je bij de ondertitel setting (profiel instelling, weergave van ondertitels)
bij het vakje naast het lettertype, semitransparant aanvinken.
Als je dan dat opslaat en vervolgens op de Netflix van de tv de app opnieuw
opstart (ondersteuning, Netflix opnieuw laden).
Nu zijn de ondertitels minder fel, zelfs soms wat te donker.
Wel afblijven van de ondertitels settings in de app anders worden de waardes
weer overschreven.
Bij Hbo Max kun je in settings van de app ook naar 75, 50 of 25% gaan.
75 is eigenlijk ook nog te fel, 50 is beter maar dan heb ik bij films of series die
zwarte balken hebben ineens 2 verschillende kleuren wit, dus minder mooi.
Misschien heeft iemand hier iets aan.
Dit is al jaren zo bij Netflix.
Je hoeft dit niet met een computer te doen maar gewoon door in te loggen via een browser bij Netflix en dan bij je account de gewenste ondertiteling instellingen te wijzigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-10 16:49
stin00 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:59:
[...]
er is altijd een select groepje tweakers dat er een Apple TV of Nvidia Shield of HTPC aan hangt en de OLED TV gewoon als domme TV wil gebruiken. En dan is het bloedirritant dat LG constant pop-ups geeft over 'verbindt nu met wifi!' , puur zodat LG reclame (tracking), updates en apps kan pushen. Ze willen je dolgraag tracken. Voor veel mensen geen issue, voor sommigen wel.
Ik schrik hier wel een beetje van. Kan ik tegenwoordig geen tv meer kopen zonder dat dit gebeurt, of betekent dit dat ik me nu op een ander merk moet oriënteren? Al zo'n 9 jaar tevreden Shield gebruiker, al merk je daar ook langzaam de reclame-push komen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 18:36
RareAMV schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:18:
Het is weer zover, een update van mijn ervaring met de CX48 als monitor en TV. Aangeschaft eind december 2020 heeft mijn TV flink wat voor de kiezen gehad tijdens corona, als thuiswerkende programmeur zijnde.

Dat betekende dat in de periode 2021 - (eind) 2022 de TV veelal het volgende heeft gedaan:

~ 7 uur per werkdag dag voor o.a. IDE's zoals Vscode, Visual Studio etc (dark themed)
- Rekening houdend met de mini pixel refresh heb ik altijd tijdens pauzes (ongv na elke ~4 uur) het scherm op standby gezet.
~ 2 uur per dag gaming zoals o.a. Overwatch, TF2, beetje hier en daar een andere game.
~ 1-2 uur per dag netflix
~ 1 uur webbrowsen/youtube/ andere zaken

Sinds begin dit jaar bij een nieuwe werkgever veel meer aanwezig op kantoor dus heeft het scherm vooral gefunctioneerd voor:
~ 2 uur per dag gaming zoals o.a. Overwatch, TF2, beetje hier en daar een andere game.
~ 1-2 uur per dag netflix
~ 1 uur webbrowsen/youtube/ andere zaken

Natuurlijk, ruime schattingen hier.

Het meeste PC werk heb ik gedaan op 25% - 50% oled helderheid, en natuurlijk alle beschermende middelen zoals screensavers, dark themes, autohide taskbar, logo luminance reduction, pixel shift etc aan .

Bij films/netflix etc ofc volle bak 100% helderheid, en af en toe bij een niet Overwatch achtig spel ook.

Al met al, staat de teller nu op 8100 uur!

[Afbeelding]

Zoals t hoort heb ik even de uniformiteit bekeken (en fotos van gemaakt maar die geven t nu niet heel goed weer, miss dat ik in de avond als het donker is nogmaals een set fotos maak):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Moet zeggen, dat ik persoonlijk niet verwacht had zo weinig uniformiteit problemen te zien (ok als je heel hard tuurt (kun je niet echt zien op de fotos) zitten er heel iets verschil tussen een paar plekken op t scherm maar niets wat je echt merkt als je niet zoekt. Van echt inbranding kunnen we niet spreken...

Al met al zeer tevreden tot zover met hoe mijn CX48 zich houd als monitor. Natuurlijk zijn er handelingen die je moet verrichten die je anders niet zou doen/bij stil zou staan bij monitoren op basis van andere technieken, maar dat is het (mij) meer dan waard voor het beeld wat je terug krijgt :). Hopelijk stelt het wat mensen die nog twijfelen over het gebruik van een W-Oled scherm als monitor gerust!
Meer dan een jaar verder! En weer een mooie update in het leven van een OLED TV als monitor.

Zojuist gisteravond weer een 'verplichte' pixel refresh moeten uitvoeren, aangekondigd door de TV zelf. Wat betekend... weer 2000 uur erbij. In totaal dus nu 10000 uur op het scherm. (Zie UTT veld in service menu in de afbeelding hieronder).

En om eerlijk te zijn? Ik merk totaal geen verschil met vorig jaar of de jaren daarvoor m.b.t. burn-in. Het enige wat me opvalt de laatste tijd, en dat klinkt meer software/firmware gerelateerd, is dat de ABL een stuk aggresiever is geworden en vaak heel duidelijk bij scene wisselingen pas te laat reageert, waardoor je gewoon een halve minuut naar een veel te donkere scene zit te kijken (e.g. van een lichte scene naar donkere scene situatie) zit te staren en ineens de TV wakker wordt van oh oeps, sorry te laat!

Zoals in de eerdere post vermeld heeft mijn TV de laatste 1 en 3 kwart jaar een stuk minder te verduren gekregen. Ik werk nu zo goed als altijd op kantoor, en heb hem vaak alleen in de avond uurtjes aan staan (zoals in mijn oude post omschreven).

Hoe dan ook, hier een paar afbeeldingen van het scherm tijdens een burn-in test. Daarbij aangegeven van alles wat je mogelijk m.b.t. uniformiteit verschillen ziet op de afbeelding zijn voor mij niet zichtbaar op het oog. Ik denk dat er ook wat uniformiteit issues in de foto zelf zit en of flink versterkt zijn door de post-processing door mijn telefoon. Ik heb de foto's ook op 100% OLED licht genomen dit keer (kan me niet herinneren of ik dat de vorige keer gedaan heb).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQC4yxi_EWGP2lBER-UGo95S5Ho=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5oVKdKJqZJTeX9JmpGevREOg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vL9PVxBJcDc0IO1gZbqJcS9Kbl8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pY1LLVYPZ8ZnQ59lMduZp2e9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6jFQiSN32a5MpTm8WT5nphrsb0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nTEKFZz16D7BghBx0FpFOPqY.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SrgVPeSi5_IAwYpIosTIaXLKT8o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cbYdxxP2qXedUV8WsNTSY5AC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXeY1uFwK0kzQfx1JJhFq2sIMPA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxYareHtuI2JsmzdRWtwev2i.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u39nOlqlyCoKT18JhoDBoabdyno=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDZvzkVc5rb3v0tLLZCgAwFK.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZN3bz_Lsa6dMEeadodR7JjWw8fo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njdmf9yE5Hr1yQVSYsOJLSjO.jpg?f=fotoalbum_tile

Het enige als ik echt heel erg op de details moet zitten wat ik kan zien bij cyan is een wat bruinige gloed, maar dat is met dagelijks gebruik gewoon niet waar te nemen (als dat er al zit en mn ogen geen mind-f doen, want ik zie het niet in de foto die ik genomen heb 8)7 ).

Met betrekking tot hoe ik de OLED tv, gebruik doe ik nog steeds dezelfde dingen zoals voorheen, gemiddeld 20-50% OLED brightness bij desktop gebruik, alle beschermingsmiddelen staan aan, etc. Zoveel mogelijk de oled tv om de 4 uur uit zetten voor die mini pixel refresh cycle die ze doen na 4 uur. (hoewel ik vaak niet langer dan 4 uur achter elkaar de tv aan heb staan op dit moment).

Ik durf wel te zeggen dat ik waarschijnlijk veel langer ga doen over de komende 2000 uur. Volgend jaar ga ik (eindelijk) op mezelf, waarbij dit scherm waarschijnlijk naar de slaapkamer zal verhuizen.

Uiteindelijk ben ik wel tot de conclusie gekomen dat hoewel ik me niet erger aan de grote van de TV, voor bepaalde zaken een kleiner scherm of meerdere fysieke schermen toch praktischer is. In mijn huidige woon situatie (nog bij mijn ouders) was deze combi van een TV en monitor de meest logische voor mijn doeleinde (1 screen fits all).

Maar gezien ik straks meerdere woon ruimtes tot mijn beschikking heb zal ik schermen met een meer gerichtere functionaliteit uitzoeken.

Maar ik durf met gemak weer voor OLED te gaan, wat voor type scherm en content dan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albveld
  • Laatst online: 27-10 20:00
Na veel zoekwerk bij LG en in diverse fora helaas geen oplossing voor mijn probleem gevonden, daarom hoop ik hier wat tips te krijgen.

Ongeveer 6 weken geleden heb ik een LG 48B49LA bij mijn vader geïnstalleerd. Duits model, gekocht bij MM Nordhorn, in gebruik met KPN 5202 settopbox. Werkte prima, pa was dik tevreden.

Sinds donderdagavond geeft deze geen beeld en geluid meer. Inschakelen gaat nog (zichtbaar door het rode lampje), maar dit duurt veel langer dan normaal. Bij gebruik van de afstandsbediening reageert het lampje wel, maar er verandert niets. Kabels verwijderd/vervangen, stekker eruit gehaald en na enkele minuten weer terug, geen resultaat. Een normale reset via het menu gaat natuurlijk niet, ik had de hoop dat er een andere manier zou zijn om dit te kunnen doen, maar dus niets gevonden.

Garantie via LG is natuurlijk lastig, dat wisten we op voorhand. Contact gezocht met MM Kundenservice, hoor ik na het weekend meer van als het goed is. Maar wellicht heeft iemand nog een tip voor deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
albveld schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:50:
Na veel zoekwerk bij LG en in diverse fora helaas geen oplossing voor mijn probleem gevonden, daarom hoop ik hier wat tips te krijgen.

Ongeveer 6 weken geleden heb ik een LG 48B49LA bij mijn vader geïnstalleerd. Duits model, gekocht bij MM Nordhorn, in gebruik met KPN 5202 settopbox. Werkte prima, pa was dik tevreden.

Sinds donderdagavond geeft deze geen beeld en geluid meer. Inschakelen gaat nog (zichtbaar door het rode lampje), maar dit duurt veel langer dan normaal. Bij gebruik van de afstandsbediening reageert het lampje wel, maar er verandert niets. Kabels verwijderd/vervangen, stekker eruit gehaald en na enkele minuten weer terug, geen resultaat. Een normale reset via het menu gaat natuurlijk niet, ik had de hoop dat er een andere manier zou zijn om dit te kunnen doen, maar dus niets gevonden.

Garantie via LG is natuurlijk lastig, dat wisten we op voorhand. Contact gezocht met MM Kundenservice, hoor ik na het weekend meer van als het goed is. Maar wellicht heeft iemand nog een tip voor deze situatie?
Stekker wat langer eruit laten is nog te proberen bv 30 minuten.
Anders inderdaad terug naar de winkel in Duitsland of kijken of ze een andere oplossing aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:14
albveld schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:50:
Maar wellicht heeft iemand nog een tip voor deze situatie?
Installeer de LG Thinq app eens. Kun je iig kijken of de tv nog wel opstart en het alleen het panel is.

Binnen de app overigens verder geen mogelijkheid iets te resetten, maar als het moederbord het nog doet dan heeft dat ook weinig nut.

Kunt hem dan wel van hdmi bron etc wijzigen of youtube opstarten om te kijken of de audio het wel doet.

[ Voor 11% gewijzigd door Mirx_NL op 21-10-2024 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-10 14:55
Ik heb sinds een dikke maand een LG G3 55 inch in gebruik. Zeer tevreden van maar er is toch een flinke ergernis, hopelijk weet iemand raad?

Aan de tv hangt een ps5, Nvidia Shield Pro (alletwee via hdmi) en via e-arc hdmi is JBL Bar 1000 soundbar verbonden.

Nu heb ik regelmatig voor dat als ik switch van kanaal dat de TV gewoon vanzelf uitgaat. Ook als ik op hdmi input nvidia shield ga en ik druk op Home voor dus homescreen van LG, de tv schakelt zich gewoon uit.
Als ik PS5 aanzet via de controller, de tv gaat naar dat hdmi kanaal maar wederom schakelt het zichzelf uit.

In Shield zitten heel veel instellingen over cec. kijk daar eens. Zoals;
als input veranderd shield uitzetten, en misschien ook als shield uit tv uit.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:02
De G4 heeft sinds 23.20.40 een flinke upgrade in helderheid gehad. Tegelijkertijd wordt ie ook een stuk minder warm onder load en is de snelheid van WebOS 24 aangepakt. Ik merkte de extra boost in helderheid al vrij snel, vooral in Game Mode ook.

Echt netjes.

YouTube: LG G4: FIRMWARE 23.20.40 im Test! | 🔥 Das TURBO-Update! Damit habe i...

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 21-10-2024 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-10 20:15
DutchOwnage schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:02:
De G4 heeft sinds 23.20.40 een flinke upgrade in helderheid gehad. Tegelijkertijd wordt ie ook een stuk minder warm onder load en is de snelheid van WebOS 24 aangepakt. Ik merkte de extra boost in helderheid al vrij snel, vooral in Game Mode ook.

Echt netjes.

YouTube: LG G4: FIRMWARE 23.20.40 im Test! | 🔥 Das TURBO-Update! Damit habe i...
Filmpje duurt (veels te) lang, maar ik begrijp de veranderingen. Ziet er zeker goed uit. De update is hier nog niet uitgerold, althans mijn G4 draait nog op de oudere firmware. Auto-update staat wel aan. Heb jij de update via OTA gekregen of handmatig gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
WidgetTWW schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:32:
[...]

Filmpje duurt (veels te) lang, maar ik begrijp de veranderingen. Ziet er zeker goed uit. De update is hier nog niet uitgerold, althans mijn G4 draait nog op de oudere firmware. Auto-update staat wel aan. Heb jij de update via OTA gekregen of handmatig gedaan?
OTA inderdaad. Ik dacht vrijdag zelfs al. Hoop dat de wat bekendere YouTube e.d er ook wat aandacht aan zullen besteden, want het is best significant.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchOwnage op 21-10-2024 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-10 10:19
Is de SDR filmmakers mode en de hdr 10 filmmakers mode ook helder geworden met deze firmware update?. In het filmpje hebben ze het alleen over dolby vision en de gaming mode. Ik heb de update gisteren gekregen via OTA op mijn G4 55 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Laatst online: 09:44
Een vriend is op zoek naar een oled tv na het aanschouwen van mijn 5 jaar oude e9 :)

Nu waren we aan het kijken(b3, b4, c3, c4,...) en zagen we door de bomen het bos even niet.

Tot we volgende tegenkwamen in de pricewatch:
https://www.bol.com/be/nl...paign=CPS&utm_content=pdl

Deze is een stuk goedkoper dan al de rest en volgens veel reviews is de c4 geen 400-500€ extra waard, hij zou ook redelijk vergelijkbaar zijn met de b4 als ik het goed heb dus dit lijkt de beste optie.

Alleen gaat het hier om een buitenlands model, ik heb dit topic een hele tijd gevolgd en in principe zou dat geen probleem mogen zijn als ik het goed heb begrepen?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Egbert Jan schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:20:
Is de SDR filmmakers mode en de hdr 10 filmmakers mode ook helder geworden met deze firmware update?. In het filmpje hebben ze het alleen over dolby vision en de gaming mode. Ik heb de update gisteren gekregen via OTA op mijn G4 55 inch
Voor mijn gevoel zijn de heldere delen van een beeld, bijvoorbeeld een grijze lucht etc, in SDR ook helderder geworden. Ik heb m'n SDR profiel voor het kijken in de avonduren moeten aanpassen (oled Light moeten terugschroeven) anders werd het echt te vermoeiend kijken.

HDR10 heb ik nog niet getest. Misschien straks even met Amazon Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Op de C3 ook de update binnen. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-10 15:31
mucuracat schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:08:
[...]

In Shield zitten heel veel instellingen over cec. kijk daar eens. Zoals;
als input veranderd shield uitzetten, en misschien ook als shield uit tv uit.
Yep dat was het 😀 Deze instellingen stonden raar genoeg aan.
Sleep Shield, when TV input changes from shield"
en
Turn off TV when shield sleeps.

Dus die combo zorgde ervoor dat de tv uitging als ik naar ps5 switchte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-10 10:08
izzet3838 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:13:

Alleen gaat het hier om een buitenlands model, ik heb dit topic een hele tijd gevolgd en in principe zou dat geen probleem mogen zijn als ik het goed heb begrepen?
Je kunt mogelijk gezeik bij garantie hebben? Maar als in je via nl verkoper koopt moet dat niet te erg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albveld
  • Laatst online: 27-10 20:00
@HoppyF @Mirx_NL Dank voor de reacties. Helaas geen verbetering kunnen ervaren, deze week terug naar MM en informeren naar de mogelijkheden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
izzet3838 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:13:
Een vriend is op zoek naar een oled tv na het aanschouwen van mijn 5 jaar oude e9 :)

Nu waren we aan het kijken(b3, b4, c3, c4,...) en zagen we door de bomen het bos even niet.

Tot we volgende tegenkwamen in de pricewatch:
https://www.bol.com/be/nl...paign=CPS&utm_content=pdl

Deze is een stuk goedkoper dan al de rest en volgens veel reviews is de c4 geen 400-500€ extra waard, hij zou ook redelijk vergelijkbaar zijn met de b4 als ik het goed heb dus dit lijkt de beste optie.

Ik snap echt niet waarom mensen dit soort aanbiedingen overwegen. Het 'bedrijf' A.C.A. Electronics zit sinds 5 maanden op BOL en heeft als adres een vaag gedeeld kantoorpand/garagebox ergens in Utrecht. Er is geen eigen website en het is een eenmanszaak. Deze persoon zal wel Oost-Europese partijen opkopen, doorverkopen en dan binnen afzienbare tijd de boel opdoeken. Dat zie je wel vaker. Vervolgens start je weer een nieuw 'bedrijf' onder een andere generieke naam. Lekker winst maken en nooit garantie/service verlenen.

De enige reden dat je dit überhaupt overweegt is dat het via de website van BOL gaat, het lijkt daarom vertrouwd. Maar BOL screent marketplace verkopers bijzonder slecht en de garantie verloopt gewoon via de verkopende partij. Ik zou er zelf nóóit iets van kopen of het aanraden aan een vriend, maar je moet het zelf weten natuurlijk. Zou wel heel duidelijk vermelden naar je vriend dat garantie claimen een dingetje kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stin00 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:54:
[...]

Ik snap echt niet waarom mensen dit soort aanbiedingen overwegen. Het 'bedrijf' A.C.A. Electronics zit sinds 5 maanden op BOL en heeft als adres een vaag gedeeld kantoorpand/garagebox ergens in Utrecht. Er is geen eigen website en het is een eenmanszaak. Deze persoon zal wel Oost-Europese partijen opkopen, doorverkopen en dan binnen afzienbare tijd de boel opdoeken. Dat zie je wel vaker. Vervolgens start je weer een nieuw 'bedrijf' onder een andere generieke naam. Lekker winst maken en nooit garantie/service verlenen.

De enige reden dat je dit überhaupt overweegt is dat het via de website van BOL gaat, het lijkt daarom vertrouwd. Maar BOL screent marketplace verkopers bijzonder slecht en de garantie verloopt gewoon via de verkopende partij. Ik zou er zelf nóóit iets van kopen of het aanraden aan een vriend, maar je moet het zelf weten natuurlijk. Zou wel heel duidelijk vermelden naar je vriend dat garantie claimen een dingetje kan worden.
Ik begrijp het ook niet.
Al jaren komt in dit topic grijze import ter sprake.
Het vervelende is dat grijze import wettelijk niet verboden is.
In een land waar alles redelijk goed geregeld is, is dat opmerkelijk omdat consumenten beschermd moeten worden.
Feit blijft dat de verkoper/winkel verantwoordelijk is voor de afhandeling van garantie maar er is niets geregeld als de winkel niet meer bestaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik bevestig dit ook nog even. Snap het ook niet. Mijn G3 is na een defect paneel perfect gerepareerd thuis en ik moet er niet aan denken dat ik daar getouwtrek met de verkoper en LG over had moeten hebben. Heb onlangs een c4 voor in de slaapkamer gekocht en bij het zoeken was het heel verleidelijk om dit goedkoper te doen. Ik vind het schandalig dat er verkopers zijn ( staan ook op Pricewatch) die andere types uitleveren dan ze vermelden op de website. Dit staat dan verstopt onder het kopje 'europese modellen' onderaan de pagina. Ik heb uiteindelijk iets meer betaalt, na onderhandeling bij HelloTV, maar dan weet ik wel dat het goed zit.

En het risico wordt alleen maar groter bij zo'n shady verkoper op BOL.
Ik zou ook zeker geen kennissen aanraden om europese modellen te kopen. Zelf risico lopen is nog iets, maar doe het vooral je naasten niet aan.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harkelaar schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 07:54:
Ik bevestig dit ook nog even. Snap het ook niet. Mijn G3 is na een defect paneel perfect gerepareerd thuis en ik moet er niet aan denken dat ik daar getouwtrek met de verkoper en LG over had moeten hebben. Heb onlangs een c4 voor in de slaapkamer gekocht en bij het zoeken was het heel verleidelijk om dit goedkoper te doen. Ik vind het schandalig dat er verkopers zijn ( staan ook op Pricewatch) die andere types uitleveren dan ze vermelden op de website. Dit staat dan verstopt onder het kopje 'europese modellen' onderaan de pagina. Ik heb uiteindelijk iets meer betaalt, na onderhandeling bij HelloTV, maar dan weet ik wel dat het goed zit.

En het risico wordt alleen maar groter bij zo'n shady verkoper op BOL.
Ik zou ook zeker geen kennissen aanraden om europese modellen te kopen. Zelf risico lopen is nog iets, maar doe het vooral je naasten niet aan.
Veel potentiële kopers weten het verschil ook niet tussen een Benelux model en EU modellen.
Is ook best verwarrend.
Het helpt zeker niet mee dat Bol dit soort modellen aanbiedt.
Daarbij is de Tweakers Pricewatch ook heel onduidelijk hierin.
Is al zo vaak genoemd maar Tweakers doet er zelf niets aan. Heel jammer wel.
Je kunt consumenten immers niet kwalijk nemen dat ze niet alle OLED topics hier doorlezen als ze het bestaan hiervan überhaupt al kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Vandaag heeft mijn vader zijn nieuwe LG G4 65" gekregen, en die hangt aan de muur. De CI-module is nieuw, maar nergens vind ik op NPO 1,2 en 3 iets om teletekst op te roepen?

Hier zou dat moeten kunnen, lijkt me?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qd3c3AOHr50DVWbLwSURx8bXyX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fs6x4TEhs5ZZdu8dnX31bCDa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door AW_Bos op 24-10-2024 12:58 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:57

GerCor

Zonder dallen geen pieken

AW_Bos schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:56:
Vandaag heeft mijn vader zijn nieuwe LG G4 65" gekregen, en die hangt aan de muur. De CI-module is nieuw, maar nergens vind ik op NPO 1,2 en 3 iets om teletekst op te roepen?

Hier zou dat moeten kunnen, lijkt me?
[Afbeelding]
Naar beneden scrollen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXWFBFNvezG4xrC_Sjv-TaklcRg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m5uRorl6x0AmblOdqEoPEgql.jpg?f=fotoalbum_large

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:41
Op m'n C9 zojuist firmware 05.40.61 binnen gekregen. Iemand een idee? Kan online niets vinden.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Vandaag de PS3 nog eens opgestart na jaren ongebruikt in de kast en zo zag het beeld eruit op de G2 (bovenste foto = menu, onderste = game):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kriq7DyatP-KECQmMyEw9x4JJQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H0hb30alwNBXNqEEcqx6jSCx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUEQGhBliPwsDM7yt8kAKSRnL4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mjuRgDnEN3w4jgTembFQUuq4.jpg?f=fotoalbum_large

Na wat zoeken in de beeldscherminstellingen van de PS3 heb ik de 'diepe kleuren uitvoer (HDMI)' uitgeschakeld en toen was het beeld weer in orde. Dacht even dat de PS3 zijn beste tijd had gehad na jaren stof happen 😅.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
[quote]Largamelion schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:20:
Vandaag de PS3 nog eens opgestart na jaren ongebruikt in de kast en zo zag het beeld eruit op de G2 (bovenste foto = menu, onderste = game):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na wat zoeken in de beeldscherminstellingen van de PS3 heb ik de 'diepe kleuren uitvoer (HDMI)' uitgeschakeld en toen was het beeld weer in orde. Dacht even dat de PS3 zijn beste tijd had gehad na jaren stof happen 😅.
[/quot hdmi kabel vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Nu online
pwh53 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:34:
[quote]Largamelion schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:20:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[/quot hdmi kabel vervangen
Heb 2 verschillende (effectief ander merk) kabels getest en daar lag het niet aan in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:25
Is het al bekend of de LG G2 (55") ook al de update heeft gehad voor chromcast buildin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Nu online
NineTailedFox schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:08:
Is het al bekend of de LG G2 (55") ook al de update heeft gehad voor chromcast buildin?
De '23 reeks heeft hem nog maar net gehad (enkel C3 en G3), de B3 moet hem nog krijgen en dan zullen ze pas richting de '22 OLED's gaan vrees ik. Denk dat we nog niet direct aan de beurt zijn. Op mijn G2 nog niets te zien en online ook al zitten zoeken naar berichten voor de '22 modellen maar daar is nog geen nieuws over te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-10 20:14

OmeJoyo

This is me

Ik heb eergisteren de WebOS24 update gehad op mijn 77G3. Leuk de Chromecast, blij mee, maar...

Sinds deze update eARC issues. In het menu schakelt de tv het geluid nu uit lijkt het en het gaat nu constant mis daarna als je een app opent dat die niet meer terug schakelt. Handmatig schakelen werkt meestal wel, maar heb al twee keer de stroom van de tv moeten halen als enige oplossing. Dus ik weet nog niet of ik nu erg blij ben met de update.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-10 21:50

Pinjataaa

Hit me!

Ik baal wel ontzettend dat de screensaver niet meer werkt als ik tijdens een film of YouTube even wil pauzeren, benieuwd hoe lang de tv zo meegaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
OmeJoyo schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:52:
Ik heb eergisteren de WebOS24 update gehad op mijn 77G3. Leuk de Chromecast, blij mee, maar...

Sinds deze update eARC issues. In het menu schakelt de tv het geluid nu uit lijkt het en het gaat nu constant mis daarna als je een app opent dat die niet meer terug schakelt. Handmatig schakelen werkt meestal wel, maar heb al twee keer de stroom van de tv moeten halen als enige oplossing. Dus ik weet nog niet of ik nu erg blij ben met de update.
Ik heb alle aansluitingen via de TV lopen en alleen 1 kabel eArc lopen naar de reciever. Nergens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:51
Bij art electronics verkopen ze dus lg c3 voor een mooie prijs maar onderop beschrijving staat dan: "Disclaimer: Wij werken met Europese modellen, Europese modellen zijn altijd 100% geschikt voor de Nederlandse markt en hebben twee jaar garantie incl. thuisservice."
Hier kan ik dus problemen mee krijgen mbt garantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
OmeJoyo schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:52:

Hier idem dito. Ik gebruikte op de B6, G1 en nu 77G3 altijd (E)-ARC en dit is de allereerste keer dat ik constant problemen heb.

Na de update naar WebOS24 werkte HDMI-CEC helemaal niet meer. Na handmatig aanzetten receiver werkten de volume knoppen en mute niet van de Magic Remote.

Heb net de stekker van de TV eruit getrokken en nu lijkt het weer te werken.

Wifi lijkt ook ineens minder stabiel en had wat rare hick-ups in de instellingen menus. Ik ben er absoluut niet blij mee nog, dit is de eerste keer dat ik problemen heb na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-10 18:51
Ik krijg sinds die update constant de melding in beeld of ik iets wil synchroniseren, volgens mij een afstandsbediening (misschien van mijn gekocjte chromecast?) als je op accepteren drukt zie je een code op een klein scherm in een klein beeld in het normale beeld, maar als je die code vervolgens wilt invullen geeft die aan dat het niet de goede code is…die pushmelding krijg ik ieder uur in beeld, super irritant. Ook werkt mijn originele Google Chromecast die ik voor 70 euro had gekocht vorig jaar (met die gladde witte afstandsbediening) niet meer goed. Vaak heel traag als ik Youtube kijk via de chromecast en loopt regelmatig vast waarbij ik al meerdere keren de TV helemaal uit heb moeten zetten…dus achteraf had ik die update liever (nog) niet gedaan.

Een heel ander punt is dat ik na ongeveer 2 maanden alweer dusdanig gewend ben geraakt aan het beeld dat ik de 77 inch, wat de beste TV is die ik ooit gehad heb, nu alweer te klein vind dus dat is ook aardig balen. Groter in Oled is niet te betalen, dus wat ik nu ga doen is de vraag, ik wil niet inleveren in kwaliteit voor een groter beeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Eagles schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 23:18:
Groter in Oled is niet te betalen, dus wat ik nu ga doen is de vraag, ik wil niet inleveren in kwaliteit voor een groter beeld.
Dichterbij gaan zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-10 18:51
Heb ik al (iets) gedaan idd :) maar ik merk dat ik toch echt graag die bioscoop ervaring wil, en die krijg je niet door wat dichterbij te zitten, al is dat wel een goede tussenoplossing ; ) ..maar als er hele gekke deals met black friday komen…misschien een 100 inch QLED oid, die van Hisense kost nu rond de 3K, maar de kwaliteit van OLED is gewoon niet te verslaan, heb al zoveel TV’s versleten…en deze 77 C3 is echt het beste qua beeldkwaliteit wat ik tot nu toe gehad heb, óók vergeleken met de 75 inch miniled van Sony die ik eerst had gekocht omdat ik bang voor de mindere helderheid van OLED was.

[ Voor 3% gewijzigd door Eagles op 27-10-2024 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:25
Ik ben van plan om de 83 inch versie van de G4 te bestellen. Aangezien het om een flink bedrag gaat, wil ik graag even informeren over de volgende zaken:
  • Hoe zit het tegenwoordig met dode pixels? Komt dat nog voor op een OLED? Mijn huidige (B6 uit 2016) heeft geen enkele, maar was dat mazzel of is dat normaal?
  • Als je alle 'smart' troep uitzet (ik ga het ding eigenlijk als monitor gebruiken, alle content wordt afgespeeld door mijn Vero 5), krijg je dan vaak ballonmeldingen?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Als dode pixels een ding zijn, dan ga ik hem niet bij een online shop bestellen, ik heb weinig zin om telkens een toesten heen en weer te sturen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@PhilipsFan de G-serie heeft 5 jaar paneelgarantie. Dus maak je niet druk over de pixels.
En helaas, LG is irritant geworden met advertenties en andere “smart” ellende zoals analyse van kijkgedrag, spraakherkenning etc.
Een paar keer per week krijg je een popup als je niet met de voorwaarden akkoord gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:25
CyBeRSPiN schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 00:34:
@PhilipsFan de G-serie heeft 5 jaar paneelgarantie. Dus maak je niet druk over de pixels.
En helaas, LG is irritant geworden met advertenties en andere “smart” ellende zoals analyse van kijkgedrag, spraakherkenning etc.
Een paar keer per week krijg je een popup als je niet met de voorwaarden akkoord gaat.
Ah, die pixelgarantie is fijn. Je moet het toestel wel registreren begrijp ik.

Is er niks aan die popups te doen? Ik wil best akkoord gaan met de voorwaarden, daarna trek ik de netwerkkabel eruit. De tv heeft alleen internet nodig voor updates en die installeer ik wel wanneer het mij uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

aaaido schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 22:51:
Bij art electronics verkopen ze dus lg c3 voor een mooie prijs maar onderop beschrijving staat dan: "Disclaimer: Wij werken met Europese modellen, Europese modellen zijn altijd 100% geschikt voor de Nederlandse markt en hebben twee jaar garantie incl. thuisservice."
Hier kan ik dus problemen mee krijgen mbt garantie?
De verkopende winkel zal je gewoon garantie moeten geven, echter van LG zul je 0 medewerking/garantie/coulance krijgen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Eagles schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 23:18:
Een heel ander punt is dat ik na ongeveer 2 maanden alweer dusdanig gewend ben geraakt aan het beeld dat ik de 77 inch, wat de beste TV is die ik ooit gehad heb, nu alweer te klein vind dus dat is ook aardig balen. Groter in Oled is niet te betalen, dus wat ik nu ga doen is de vraag, ik wil niet inleveren in kwaliteit voor een groter beeld.
Een 55” kopen en die een week gebruiken, al je dan weer terug wisselt lijkt de 77” weer groot.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-10 19:07

BTU_Natas

Superior dutchie

stin00 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 23:05:
[...]

Hier idem dito. Ik gebruikte op de B6, G1 en nu 77G3 altijd (E)-ARC en dit is de allereerste keer dat ik constant problemen heb.

Na de update naar WebOS24 werkte HDMI-CEC helemaal niet meer. Na handmatig aanzetten receiver werkten de volume knoppen en mute niet van de Magic Remote.

Wifi lijkt ook ineens minder stabiel en had wat rare hick-ups in de instellingen menus. Ik ben er absoluut niet blij mee nog, dit is de eerste keer dat ik problemen heb na een update.
Same here; arc (denon x2300w) met WebOS24&77G3, en gelukkig vond ik dit topic, want de stekker eruit trekken was ik nog niet opgekomen. Lekker irritant dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antal72
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-10 10:41
Ik heb mijn zinnen gezet op de 77' G4 om de 55' B8 uit 2018 te vervangen. Nu zie ik in Belgie bij TVspecialisten een goeie aanbieding. Zeker als ik m zakelijk koop kan de btw verlegd worden. Weet er iemand of er bezwarende zaken zijn aan een zakelijke aankoop van dit soort items in Belgie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
@Antal72 Zou je even verdiepen in garantiekwesties. Zelfs in Nederland geldt wettelijk consumentenrecht niet voor zakelijke aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

MotorBeast schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:20:
[...]

Ik heb alle aansluitingen via de TV lopen en alleen 1 kabel eArc lopen naar de reciever. Nergens problemen mee.
Ik heb Arc geen Earc, volgens mij is hdmi 2.0 daar debet aan. Welke receiver heb je? Ik heb een denon x2300w.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Laatst online: 09:44
Antal72 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 12:14:
Ik heb mijn zinnen gezet op de 77' G4 om de 55' B8 uit 2018 te vervangen. Nu zie ik in Belgie bij TVspecialisten een goeie aanbieding. Zeker als ik m zakelijk koop kan de btw verlegd worden. Weet er iemand of er bezwarende zaken zijn aan een zakelijke aankoop van dit soort items in Belgie?
Volgens mij moet je indien ze het controleren kunnen aantonen dat je hem zakelijk gebruikt.

Wellicht dat als die in je woonkamer staat en je het kunt verantwoorden je alsnog vaa zou moeten betalen voor het prive gebruik, maar daar ben ik niet zeker van.

Nu denk ik ook niet dat ze dit zo diep zullen controleren maar als de tv niet op je werkplek is zou ik het even navragen bij de boekhouder.

Lijkt me een beetje riskant, die 500€ kan je plots een pak meer gezeik kosten...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-10 22:36
joey82 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:53:
Vraagje,

Hoe groot / klein is de kans op vertical banding bij een 42 of 48 inch lg oled?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Niet. Tenzij je een week lang 24/7 CNN aan laat staan. Of iets anders met statische logo's.

Excuus. Je hebt het over verticale banding ipv inbranden....

Dan heb ik geen idee eigenlijk. Ik denk dat er bij WOLED altijd wel iets van banding aanwezig is. Het is dan de vraag of je het gaat zien bij dagelijks gebruik of dat het wellicht alleen zichtbaar is bij bepaalde YouTube sliders als je er naar gaat zoeken.

[ Voor 42% gewijzigd door DutchOwnage op 27-10-2024 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
DutchOwnage schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:11:
[...]

Niet. Tenzij je een week lang 24/7 CNN aan laat staan. Of iets anders met statische logo's.

Excuus. Je hebt het over verticale banding ipv inbranden....

Dan heb ik geen idee eigenlijk. Ik denk dat er bij WOLED altijd wel iets van banding aanwezig is. Het is dan de vraag of je het gaat zien bij dagelijks gebruik of dat het wellicht alleen zichtbaar is bij bepaalde YouTube sliders als je er naar gaat zoeken.
Duidelijk, dankjewel 😊

En over dat inbranden, hier word dagelijks 4 a 5 uurtjes normale tv gekeken, zender logo's zijn ook geen issue meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
joey82 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:19:
[...]

Duidelijk, dankjewel 😊

En over dat inbranden, hier word dagelijks 4 a 5 uurtjes normale tv gekeken, zender logo's zijn ook geen issue meer?
Nee. Buiten dat het tegenwoordig eigenlijk geen issue meer is, zijn er ook nog een aantal safety measures aan te zetten. Denk aan dimmende logo's en logo verschuiving etc.

En bij de meeste zenders zijn de logo's inmiddels ook transparant zoals je weet.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 27-10-2024 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
DutchOwnage schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:37:
[...]

Nee. Buiten dat het tegenwoordig eigenlijk geen issue meer is, zijn er ook nog een aantal safety measures aan te zetten. Denk aan dimmende logo's en logo verschuiving etc.

En bij de meeste zenders zijn de logo's inmiddels ook transparant zoals je weet.
Staan die safety measures niet standaard aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
joey82 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:41:
[...]

Staan die safety measures niet standaard aan dan?
Ze zitten in een menuutje. Ik heb al 3 LG's gehad (C7,CX en G4) en ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe het out of the box staat ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
BTU_Natas schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 15:54:
[...]

Ik heb Arc geen Earc, volgens mij is hdmi 2.0 daar debet aan. Welke receiver heb je? Ik heb een denon x2300w.
Marantz SR7009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
DutchOwnage schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:43:
[...]

Ze zitten in een menuutje. Ik heb al 3 LG's gehad (C7,CX en G4) en ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe het out of the box staat ingesteld.
Alles aanzetten heeft verder geen invloed op het beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
joey82 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:52:
[...]

Alles aanzetten heeft verder geen invloed op het beeldkwaliteit?
Ik heb pixel shifting aan staan en de functie die de helderheid van logo's aanpast op de minst agressieve stand(laag) staan en voor zover ik kan zien zijn er geen negatieve effecten op de beeldkwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey82
DutchOwnage schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:56:
[...]

Ik heb pixel shifting aan staan en de functie die de helderheid van logo's aanpast op de minst agressieve stand(laag) staan en voor zover ik kan zien zijn er geen negatieve effecten op de beeldkwaliteit.
Thank you 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevosmax
  • Laatst online: 27-10 12:42
Sinds de laatste update heb ik problemen met mijn G4.

Als ik via mijn appeltv YouTube of een app gebruik om tv te kijken dan heb ik vaak een grijze streep op het scherm die flikkert.

Iemand een idee waar die aan kan liggen?

Dit probleem heb ik niet als ik game of netflix kijk.

Edit: ik heb passthrough naar 4:4:4 gezet en het lijkt te werken. Kan zijn dat met de update deze setting ineens afstond.

Ik heb vorige week wel mijn Xbox en appletv van HDMI ingang verwisseld, misschien dat die instelling maar op 1 HDMI kanaal stond. Moet dit ook voor Xbox op 4:4:4 staan of maakt dat niet uit?

[ Voor 48% gewijzigd door stevosmax op 27-10-2024 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
Hey peeps, ik heb mijn 65 inch G3 mooi vlak tegen de muur hangen MAAR ik zit al een tijdje te twijfelen om een Hue sync box en gradient play lightstrip te kopen.

Hiervoor moet de tv een stuk van de muur af, de vraag kan en mag de bijgeleverde beugel ook gebruikt worden met de tv van de muur af of moet de tv vlak tegen de muur en moet ik een andere beugel aanschaffen?

Ik zit natuurlijk niet op ongelukken te wachten, ik kan er niks over vinden helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cardwizard schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:18:
Hey peeps, ik heb mijn 65 inch G3 mooi vlak tegen de muur hangen MAAR ik zit al een tijdje te twijfelen om een Hue sync box en gradient play lightstrip te kopen.

Hiervoor moet de tv een stuk van de muur af, de vraag kan en mag de bijgeleverde beugel ook gebruikt worden met de tv van de muur af of moet de tv vlak tegen de muur en moet ik een andere beugel aanschaffen?

Ik zit natuurlijk niet op ongelukken te wachten, ik kan er niks over vinden helaas
Je kunt gewoon een VESA mount muurbeugel gebruiken.
Bv van Vogels.
De bijgeleverde beugel vervalt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
HoppyF schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:35:
[...]

Je kunt gewoon een VESA mount muurbeugel gebruiken.
Bv van Vogels.
De bijgeleverde beugel vervalt dan.
Snap ik, maar als de meegeleverde beugel het “gewoon” aan kan dat de tv van de muur af hangt dan hoef ik geen andere beugel te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Cardwizard schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:18:

Het kan vast wel op een hacky manier. Als je de G3 beugel iets van de muur uitklapt dan zal de onderkant van de tv wellicht terug zwenken richting de muur? Je zal dus aan de onderkant iets van een blokje tussen de muur en tv moeten klemmen zodat hij recht blijft hangen. Daarna de ledstrip achterop de tv fixen. Klinkt wel mogelijk met wat prutsen. Ik verwacht geen ongelukken met de beugel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Wel zorgen dat de muur stevig is en met goede pluggen vastgezet. Kracht x arm is groot als je de beugel uittrekt en die kracht komt dan op de bovenste rij pluggen terecht. De beugel zelf zal het wel houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@hierboven ik heb de originele pluggen en bouten gebruikt, in een massieve muur waar je zonder klopboor niet in komt… Dat zit wel goed, als ik de tv uittrek en op ongeveer 10cm afstand hou (de minimaal benodigde afstand voor de verlichting) dan hangt hij aan de onderkant iets terug inderdaad, dat kan ik wel oplossen met een afstandhouder.

Het gaat mij echt om de beugel zelf of die stevig genoeg is, als ik het hele spul bekijk dan lijkt mij dat wel het geval maar toch is het best iel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:52:
Wel zorgen dat de muur stevig is en met goede pluggen vastgezet. Kracht x arm is groot als je de beugel uittrekt en die kracht komt dan op de bovenste rij pluggen terecht. De beugel zelf zal het wel houden.
De meegeleverde muurbeugel is bedoeld om de TV vast tegen de muur te klikken.
Als je dus wat ruimte wil creëren voor de led strips dan wordt dat lastig zo.
Ik zou dan liever voor een vaste VESA muurbeugel kiezen.
Dit zijn ervoor gemaakt.
Dit betekent niet dat de TV opeens enorm ver van de muur af komt te staan.
Er zijn VESA muurbeugels die vrij strak tegen de muur kunnen komen en er toch genoeg ruimte ontstaat voor de licht strips.
Ik vermoed dat de Philips Hue strips ook het beste licht geven als deze iets vanaf de muur kunnen afstralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009

DON PAPA

Tweaker-fan

HoppyF schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:08:
[...]
Ik vermoed dat de Philips Hue strips ook het beste licht geven als deze iets vanaf de muur kunnen afstralen.
Klopt, in de Hue handleiding staat minimaal 5 tot 10 cm, anders wordt het effect op de muur minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Cardwizard schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:05:
@hierboven ik heb de originele pluggen en bouten gebruikt, in een massieve muur waar je zonder klopboor niet in komt… Dat zit wel goed, als ik de tv uittrek en op ongeveer 10cm afstand hou (de minimaal benodigde afstand voor de verlichting) dan hangt hij aan de onderkant iets terug inderdaad, dat kan ik wel oplossen met een afstandhouder.

Het gaat mij echt om de beugel zelf of die stevig genoeg is, als ik het hele spul bekijk dan lijkt mij dat wel het geval maar toch is het best iel
Alle 8 de meegeleverde pluggen en bouten? Damn 8)7 Dan kan je de TV wel 10cm van de muur trekken en er met 2 man aan hangen. Geen enkel probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:58
Even los van hoeveel CM de HUE strip nodig heeft: een plaat hout van xCM tussen de beugel en de TV geen optie? Zorgen dat de TV op voldoende plekken steun krijgt zodat deze stabiel tegen “de muur” hangt? Lijkt mij een goedkopere en prima optie(??).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thalaron schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 07:35:
Even los van hoeveel CM de HUE strip nodig heeft: een plaat hout van xCM tussen de beugel en de TV geen optie? Zorgen dat de TV op voldoende plekken steun krijgt zodat deze stabiel tegen “de muur” hangt? Lijkt mij een goedkopere en prima optie(??).
Een plaat hout van zo’n 2cm dik zou kunnen maar de afstand tot de muur is dan te gering als Philips zo tussen de 5-10cm adviseert.
Dan zou ik toch liever een VESA muurbeugel gaan gebruiken.
De kosten daarvan vallen wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

stin00 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 23:05:
[...]

Ondertussen al een oplossing gevonden? Heb mijn receiver (Denon X2300W) vervangen door een Denon X1800H en deze heeft hetzelfde euvel, nu HDMI Control uitgezet, en dat verhelpt het. Al moet ik nu wel handmatig de receiver uit en aanzetten, maar dat is een stuk beter dan de stekker eruit van de TV als ik tussen apps schakel. Iemand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwh53
BTU_Natas schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:06:
[...]

Ondertussen al een oplossing gevonden? Heb mijn receiver (Denon X2300W) vervangen door een Denon X1800H en deze heeft hetzelfde euvel, nu HDMI Control uitgezet, en dat verhelpt het. Al moet ik nu wel handmatig de receiver uit en aanzetten, maar dat is een stuk beter dan de stekker eruit van de TV als ik tussen apps schakel. Iemand?
Geluid uitvoer staat na de update op automatisch, terug gezet op passeren, lijkt tot nu toe goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-10 20:14

OmeJoyo

This is me

pwh53 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:35:
[...]

Geluid uitvoer staat na de update op automatisch, terug gezet op passeren, lijkt tot nu toe goed te gaan.
Deze vanavond eens bekijken. Heb van alles de stroom wat langer eraf gehad, enige verschil is dat het probleem nu duidelijk en stabiel is.

In eerste instantie werkt namelijk gewoon alles, totdat ik van app wissel, zodra ik vanuit bijvoorbeeld Youtube terug ga naar Home, dan schakelt de receiver 3 keer snel achter elkaar en blijft op de laatst gebruikte HDMI input staan. Als ik dan daarna een andere app kies, bijvoorbeeld Netflix, dan schakelt de receiver niet meer naar TV. Handmatig terug naar de input TV schakelen lost het probleem op.

Hopelijk als ik vanavond even de instellingen doorloop dat het dan is opgelost.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Nou ik heb ook iets raars sinds de laatste update op mijn G3. Als ik naar het homescreen ga staat de PS5 daar als meest recente activiteit. Op dat moment zet hij dus automatisch de PS5 aan, heel irritant! Iemand anders daar ook last van.

Daarnaast heb ik regelmatig dat spraakherkenning automatisch geactiveerd wordt door tekst van de tv zelf. Ook heel irritant! Ik heb nog geen instelling kunnen vinden waar ik het helemaal mee uit kan zetten aangezien ik het toch niet gebruik. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
BTU_Natas schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:06:
[...]

Alle HDMI input via je tv laten lopen en alleen geluid via ARC naar reciever. Geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

MotorBeast schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:34:
[...]

Alle HDMI input via je tv laten lopen en alleen geluid via ARC naar reciever. Geen centje pijn.
Er loopt geen HDMI input naar de receiver nog naar de TV, alles gaat via het netwerk los van de HDMI kabel tussen de TV en de receiver die aangesloten is op de Earc poorten van beide.. Het euvel doet zich voor als ik van app naar app schakel (en dan soms).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
BaZZeHH schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:31:
Ik heb nog geen instelling kunnen vinden waar ik het helemaal mee uit kan zetten aangezien ik het toch niet gebruik. Iemand hier ervaring mee?
De acceptatie van de voorwaarden voor spraakherkenning weer intrekken. In ruil daarvoor krijg je een paar keer per week een popup met de vraag om de voorwaarden weer te accepteren, maar a la..

Het viel me trouwens op dat de analyse van kijkgedrag nu optioneel is geworden, eerder waren de bovenste 3 verplicht. Misschien dan toch overstag gaan om van die pop up af te zijn. Kijkgedraganalyse kon ik niet mee akkoord gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ig30mQOPXMrgBa3sLaZCTO-c3qM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ps0JT6s2xbeLJrW7tSAVW6yb.jpg?f=fotoalbum_large
Update: nu alsnog weer verplicht die 2e optie.. grrr

[ Voor 42% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-10-2024 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:14
Nou ik heb ook iets raars sinds de laatste update op mijn G3. Als ik naar het homescreen ga staat de PS5 daar als meest recente activiteit. Op dat moment zet hij dus automatisch de PS5 aan, heel irritant! Iemand anders daar ook last van.
Geen last van op een C3. PS5 gaat zelfs niet aan als ik de recente input aankies, dan gaat hij gewoon naar de screensaver.

Bij Systeem > HDMI op de PS5 heb ik HDMI-apparaatkoppeling inschakelen uit staan.

Zet PS5 altijd aan met joystick. Zonder doet hij weinig ;) TV uit mis je dan wel.

Edit: net getest, als ik het aanzet gaat de ps5 ook aan op het homescreen. Maar wel pas als ik er met de cursor overheen ga.

[ Voor 8% gewijzigd door Mirx_NL op 29-10-2024 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53

Daarnaast heb ik regelmatig dat spraakherkenning automatisch geactiveerd wordt door tekst van de tv zelf. Ook heel irritant! Ik heb nog geen instelling kunnen vinden waar ik het helemaal mee uit kan zetten aangezien ik het toch niet gebruik. Iemand hier ervaring mee?
Algemeen> Toegankelijkheid> Audiobegeleiding uit en Audiobeschrijving uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-10 16:15

Dit is een combinatie van de update en een instelling in je ps5. De hdmi poort waar je ps5 in zit herkent een activiteit (homescreen zal wel iets triggeren) en doet deze aan aan, omdat je ps5 dit toelaat. Even kijken onder instellingen, systeem en dan iets met hdmi link op je ps5 om het automatisch opstarten te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik zit 1917 op Netflix te kijken; klopt het dat dit een film is waarbij goed merkbaar is wat Trumotion doet? Wanneer het uit staat vind ik het beeld enorm schokkerig. Wanneer het eenmaal opvalt is het niet te doen…

Als het op vloeiend staat krijg je een raar uitgesmeerd effect (soap opera?)

Ergens hierboven staat de aanbeveling om handmatig 4/10 te gebruiken, dit is het prettigst.

Overigens heb ik nooit problemen wanneer ik een UHD film bekijk op de 4K speler? Hier staat alle beeldverbetering uit maar is er nooit schokkerig beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:13
@Deruxian Dit is ook wel erg afhankelijk van de film die je kijkt. Mij viel het storend op bij Dune, wanneer de stad Arrakeen voor het eerst in beeld wordt gebracht met panning shots. Op onze Oled CX volstond het om de stand 'cinema clear' in te schakelen, zo goed als artifact en 'soap opera effect' vrij.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertims
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-09 08:39
Ik heb nu sinds een jaar of 5 de LG OLED65CX6LA (2020).

Deze tv heb ik zakelijk en ik zou m zakelijk gezien kunnen vervangen door een nieuw exemplaar.
Dit ga ik alleen doen als de tv's die nu op de markt zijn significant beter zijn.

Ik was gisteren bij HelloTV en de verkoper daar gaf aan, ook wel logisch uiteraard, dat er in de afgelopen jaren heel veel verbeterd is en een nieuwe tv een flinke verbetering zou zijn.

Mijn vraag hier is: Is dat zo? Alvast bedankt voor de reacties / hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Komende van een CX zal de voornaamste verbetering zijn de sterk toegenomen helderheid. Jouw CX doet max 700 nits, een G4 bijvoorbeeld doet 1500 nits in Filmmaker mode. Ook is de beeldverwerking en motion een heel stuk verbeterd.

Het diepe zwart en ongelimiteerd contrast etc waar OLED om bekend staat, dat kan jouw CX ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Geertims schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:34:
Ik was gisteren bij HelloTV en de verkoper daar gaf aan, ook wel logisch uiteraard, dat er in de afgelopen jaren heel veel verbeterd is en een nieuwe tv een flinke verbetering zou zijn.
Had ie ook nog iets te melden bij het doorvragen wat er dan precies 'heel veel verbeterd' was? :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Laatst online: 28-10 10:08
YakuzA schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:17:
[...]

Had ie ook nog iets te melden bij het doorvragen wat er dan precies 'heel veel verbeterd' was? :P
Van een x naar een cijfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertims
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-09 08:39
Ik kwam om een bestelling af te halen en vroeg dat dus eigenlijk terloops. Hij gaf aan dat er de afgelopen jaren flinke ontwikkelingen zijn geweest en dat het de moeite is om te vervangen. Daar ben ik verder niet op in gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Deze tv heb ik zakelijk en ik zou m zakelijk gezien kunnen vervangen door een nieuw exemplaar.
Dit ga ik alleen doen als de tv's die nu op de markt zijn significant beter zijn.

Vooral mooi verkooppraatje.
Precies waar Hello TV goed in is, :X

Als je CX nog goed werkt is er geen reden deze te gaan vervangen.
Kan altijd nog als deze defect raakt.
Verbeteringen zijn er jaar op jaar. Soms kleine verschillen per jaar maar als je de jaren optelt is de stap alles bij elkaar wel groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
YakuzA schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:17:
[...]

Zijn salaris maar dan moest hij wel een hoger verkooptarget halen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:59

Ik ben van de 65CX overgestapt op 77G4 en verschil is echt duidelijk aanwezig. Met name de hogere helderheid en betere anti-reflectie.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Millert schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:15:
@Deruxian Dit is ook wel erg afhankelijk van de film die je kijkt. Mij viel het storend op bij Dune, wanneer de stad Arrakeen voor het eerst in beeld wordt gebracht met panning shots. Op onze Oled CX volstond het om de stand 'cinema clear' in te schakelen, zo goed als artifact en 'soap opera effect' vrij.
Dat is toch de “cinematogrwrksche beweging” onder trumotion instellingen?

En kan het ook uitmaken of je film stream of kijkt vanaf uhd speler? Die laatste geeft eigenlijk altijd goed beeld zonder trumotiin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:13
@Deruxian Dat klinkt inderdaad als dezelfde instelling, het is gewoon een aan/uit ding. Apart van de Trumotion instelling die je trapsgewijs (slider) kunt instellen. In het geval van Dune was dit vanaf de 4K Bluray in 24Hz. Omdat de oled een native verversing heeft van 120Hz heeft heb je wat extra foefjes nodig om het vloeiend in beeld te brengen.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik wil mijn 77C9 upgraden voor een 83G4 maar ik kan mij herinneren dat de grotere modellen geen MLA hadden, is dat nog zo met de G4 series?
Pagina: 1 ... 545 ... 569 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.