@Powersoft744 je hebt niet toevallig een PiHole of Adguard draaien die als adblocker fungeert waarbij je de G1 als uitzondering had ingesteld en de G4 nog niet?
Speedtest via de browser, fabrieksreset en dan alles wel accepteren, kijken of het dan wel werkt, werkt het dan nog niet zou ik contact opnemen met de winkel.Powersoft744 schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:51:
Vorige week de LG oiled g1 vervangen door een oled G4. Ik ervaar nu enorm veel problemen. Ik krijg we contentstore (de connectie met LG) niet stabiel. Dus kan ik via bedraad of wifi geen apps downloaden en streamen werkt als er dan toch een app op staat slecht. Ik heb daar met mijn g1 die ook nog in het netwerk hang totaal geen last van. Bij LG neigen ze nu naar het probleem bij mijn provider/netwerk neer te leggen omdat het via 5g hotspot wel werkt. Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.
Enige voorwaarden die ik tijdens de installatie niet heb geaccepteerd zijn de chromcast voorwaarden. Ik heb nog niet geprobeerd dat maar opnieuw te doen vanwege het feit dat zelfs het accepteren van de normale LG-voorwaarden heel moeilijk verliep tijden de installatie en ik dat wel een keer of 10 heb moeten herhalen voordat ik door kon met de installatie. De G1 functioneert gewoon perfect en deze G4 hangt op de plaats van de G1 met exact de zelfde manier van aansluiten en bekabeling.
Wie heeft er een idee?
is iemand hier bekend met haperingen met earc bij een C9? het geluid valt om de 10 seconden weg als ik deze functie aanzet via mijn tv. De earc poort van mijn tv is rechtstreeks verbonden met mijn receiver. is er een cure?
[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 01-10-2024 08:57 ]
Klopt, het gat moet idealiter linksonder uitkomen(van voren bekeken) en dan nog was het bij mij een gedoe met stugge kabels etc..BM2 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:03:
In de komende weken zal ik een nieuwe 65 inch aanschaffen en heb vooral interesse in de LG G3 of de Samsung S95C. De LG zit volgens mij nog strakker tegen de muur en daar zit vooral mijn twijfel. Ik heb een ingefreesde kabelgoot die niet helemaal in het midden zit, zeg 10-15 cm naar rechts. Als ik afbeeldingen van de achterkant van de G3 bekijk zit de verdieping aan de onderkant echt in het midden. Klopt het dat de tv dan niet strak tegen de muur kan omdat mijn kabels niet goed uitkomen in de uitsparingen die de tv heeft?
|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Ligt er aan of je een moderne receiver hebt, anders moet je hem eens op arc zetten ipv earcFarabi schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:56:
is iemand hier bekend met haperingen met earc bij een C9? het geluid valt om de 10 seconden weg als ik deze functie aanzet via mijn tv. De earc poort van mijn tv is rechtstreeks verbonden met mijn receiver. is er een cure?
een yamaha uit 2021 met hdmi 2.1 poorten. maar ik lees overal dat er ellende is op earc.sh623661 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:50:
[...]
Ligt er aan of je een moderne receiver hebt, anders moet je hem eens op arc zetten ipv earc
Bij mij heel soms. Heb B9 met LG soundbar. Heel soms gaat het kraken, na veranderen van soundbar ingang en terug naar eArc, doet het weer.Farabi schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:53:
[...]
een yamaha uit 2021 met hdmi 2.1 poorten. maar ik lees overal dat er ellende is op earc.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ik heb ook een Yamaha receiver en nadat ik de tv inschakel (die dan automatisch de receiver inschakelt via eARC), moet ik altijd even switchen naar AV3 en terug naar AV4 op de afstandsbediening van de receiver om geluid te hebben via eARC. Daarna werkt het verder perfect dus ellende zou ik het niet noemen, eerder een klein ongemak.Farabi schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:53:
[...]
een yamaha uit 2021 met hdmi 2.1 poorten. maar ik lees overal dat er ellende is op earc.
Vroeger moest ik de receiver manueel inschakelen dus dan had ik ook de afstandsbediening nodig, maakt dus weinig verschil in mijn geval.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
ga ik eens proberen vanavond. wat is AV precies? is dat een ingang? waar druk je op de afstandsbediening? ik heb de AB nog niet kunnen bestuderen. staat het gewoon erop? ik heb de receiver pas gisteren binnen.Largamelion schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:24:
[...]
Ik heb ook een Yamaha receiver en nadat ik de tv inschakel (die dan automatisch de receiver inschakelt via eARC), moet ik altijd even switchen naar AV3 en terug naar AV4 op de afstandsbediening van de receiver om geluid te hebben via eARC. Daarna werkt het verder perfect dus ellende zou ik het niet noemen, eerder een klein ongemak.
Vroeger moest ik de receiver manueel inschakelen dus dan had ik ook de afstandsbediening nodig, maakt dus weinig verschil in mijn geval.
welk yamaha model heb je als ik vragen mag?
[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 01-10-2024 15:29 ]
Yamaha RX-473 in combinatie met LG OLED G2 77".Farabi schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:27:
[...]
ga ik eens proberen vanavond. wat is AV precies? is dat een ingang? waar druk je op de afstandsbediening? ik heb de AB nog niet kunnen bestuderen. staat het gewoon erop? ik heb de receiver pas gisteren binnen.
welk yamaha model heb je als ik vragen mag?
Knopjes onder AV op de afstandsbediening (3e rij bovenaan).
wat is AV precies? waarom maakt dat verschil?Largamelion schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:36:
[...]
Yamaha RX-473 in combinatie met LG OLED G2 77".
https://qnextech.com/nl/b...tand-for/#h-what-av-meansFarabi schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:39:
[...]
wat is AV precies? waarom maakt dat verschil?
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
@mucuracat Dank voor de tip maar wifi staat uit. TV is bekabeld aangesloten. Overigens had ik de kanaal wijziging ook ergens op een forum gevonden. TV maakt overigens goed verbinding met wifi. Zowel op wifi als bekabeld zelfde problemen. Alleen met de hotspot van mijn telefoon loopt soepeler.
Geen adblockers oid in de router. TV zelfs in de DMZ geplaatst.. helpt niet..
@CyBeRSPiN dank. Browser in tv werkt ook niet. Ik zie wel verkeer via dataflow monitor in mijn router. T lijkt er op als er even connectie is en deze daarna verdwijnt. Speedtest vanuit Netflix gaf 85mbs aan. Want ik heb na lang aanhouden er een app opgekregen die t af en toe doet. En dus kon ik Speedtest via Netflix app uitvoeren. Rest van de suggesties meerdere malen uitgevoerd.
T lijkt als of na de eerste connectie en data-aanbod dat op netwerk binnenkomt tv er niks mee doet.
@CyBeRSPiN dank. Browser in tv werkt ook niet. Ik zie wel verkeer via dataflow monitor in mijn router. T lijkt er op als er even connectie is en deze daarna verdwijnt. Speedtest vanuit Netflix gaf 85mbs aan. Want ik heb na lang aanhouden er een app opgekregen die t af en toe doet. En dus kon ik Speedtest via Netflix app uitvoeren. Rest van de suggesties meerdere malen uitgevoerd.
T lijkt als of na de eerste connectie en data-aanbod dat op netwerk binnenkomt tv er niks mee doet.
[ Voor 54% gewijzigd door Powersoft744 op 01-10-2024 18:24 . Reden: Toevoeging om reactie te verduidelijken ]
MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024
De mijne ziet er anders uitLargamelion schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:36:
[...]
Yamaha RX-473 in combinatie met LG OLED G2 77".
:strip_exif()/f/image/bgpNv3fyLxc7lpt8T2ivYbNn.jpg?f=fotoalbum_large)
Beste
Ik had deze vraag als eens gesteld in een andere topic maar een moderator had me aangeraden om het ook hier even te posten:
Ik heb me zonet een LG G4 aangeschaft van 65 inch en ben er ongelooflijk blij mee.
Aangezien ik altijd met de "beste" instellingen wil werken als ik iets nieuws koop, had ik graag jullie tips.
Ik kan er allemaal niet zo veel van en daarom heb ik deze topic aangemaakt.
Voor het kijken van programma's via mijn TV-box van Telenet, kies ik de beeldmodus "Standaard" en heb ik de volgende onderstaande zaken ingesteld. Hebben jullie hier bijkomende tips voor of nog suggesties?
HELDERHEID:
- OLED pixelhelderheid: 80
- Contrast aanpassen: 85
- Zwartniveau: 50
- Autodynamisch contrast: Uit
- Maximale helderheid: Hoog
- Gamma: 2.4
- Videobereik: Automatisch
- Motion Eye Care: Uit
KLEUR:
- Kleurdiepte: 50
- Witbalans: 0
ZUIVERHEID:
- Scherpte aanpassen: 30
- Supperresolutie: Uit
- Ruisonderdrukking: Uit
- MPEG-ruisonderdrukking: Uit
- Soepele gradatie: Uit
- Trumotion: Natuurlijk
Nu vraag ik me nog af wat ze juist bedoelen met kleurbereik: Origineel of Auto?
En zetten jullie iets van die AI zaken aan? Zoals AI Picture enzovoort?
Wanneer ik overschakel naar bijvoorbeeld Netflix of mijn PS5, gaat hij vanzelf in een andere modus, en daar zijn de instellingen perfect voor mij. Of hebben jullie daar ook nog suggesties voor?
Doen de volgende zaken eigenlijk veel, zoals Superresolutie enzovoort? Of is dit enkel wanneer je een DVD zou opzetten?
Doet dit iets als je naar gewone TV kijkt? Best uizetten?
Enorm bedankt!
Mvg
Wim
Ik had deze vraag als eens gesteld in een andere topic maar een moderator had me aangeraden om het ook hier even te posten:
Ik heb me zonet een LG G4 aangeschaft van 65 inch en ben er ongelooflijk blij mee.
Aangezien ik altijd met de "beste" instellingen wil werken als ik iets nieuws koop, had ik graag jullie tips.
Ik kan er allemaal niet zo veel van en daarom heb ik deze topic aangemaakt.
Voor het kijken van programma's via mijn TV-box van Telenet, kies ik de beeldmodus "Standaard" en heb ik de volgende onderstaande zaken ingesteld. Hebben jullie hier bijkomende tips voor of nog suggesties?
HELDERHEID:
- OLED pixelhelderheid: 80
- Contrast aanpassen: 85
- Zwartniveau: 50
- Autodynamisch contrast: Uit
- Maximale helderheid: Hoog
- Gamma: 2.4
- Videobereik: Automatisch
- Motion Eye Care: Uit
KLEUR:
- Kleurdiepte: 50
- Witbalans: 0
ZUIVERHEID:
- Scherpte aanpassen: 30
- Supperresolutie: Uit
- Ruisonderdrukking: Uit
- MPEG-ruisonderdrukking: Uit
- Soepele gradatie: Uit
- Trumotion: Natuurlijk
Nu vraag ik me nog af wat ze juist bedoelen met kleurbereik: Origineel of Auto?
En zetten jullie iets van die AI zaken aan? Zoals AI Picture enzovoort?
Wanneer ik overschakel naar bijvoorbeeld Netflix of mijn PS5, gaat hij vanzelf in een andere modus, en daar zijn de instellingen perfect voor mij. Of hebben jullie daar ook nog suggesties voor?
Doen de volgende zaken eigenlijk veel, zoals Superresolutie enzovoort? Of is dit enkel wanneer je een DVD zou opzetten?
Doet dit iets als je naar gewone TV kijkt? Best uizetten?
Enorm bedankt!
Mvg
Wim
Zoek even opkantera schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:37:
Optimale beeldinstellingen in de zoekbalk van dit topic
Dan vind je een post van mij met diverse links en YouTube videos.
Elke input kun je aparte instellingen gebruiken die de tv onthoud lekker handig als je gamed of tv kijkt
Succes en geniet van je LG
[ Voor 11% gewijzigd door d-vine op 01-10-2024 21:23 ]
Optie om een 'usb wifi dongle te gebruiken? Natuurlijk moet het werken, maar misschien is je wifi router net te ver weg voor een stabiele verbinding met de wifi van je tv?Powersoft744 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:17:
@mucuracat Dank voor de tip maar wifi staat uit. TV is bekabeld aangesloten. Overigens had ik de kanaal wijziging ook ergens op een forum gevonden. TV maakt overigens goed verbinding met wifi. Zowel op wifi als bekabeld zelfde problemen. Alleen met de hotspot van mijn telefoon loopt soepeler.
Ik heb vergelijkbare problemen op m'n 77G4. Zowel wifi als bedraad zeer slechte netwerkverbinding. Tv die vaak zegt dat hij geen connectie kan maken met zaken op het internet. Youtube die stopt met laden of extreem buffert, etc. Heb de tv al een keer een volledige reset gegeven wat ook niet hielp. Ik ga ook eens kijken of het verschil maakt op de hotspot van m'n telefoon. De vorige tv LG 65C9 had en heeft geen enkel probleem met het netwerk gek genoeg. Gebruik de tv nu voornamelijk met een Nvidia Shield waardoor het geen top prio heeft, maar blijft wel vervelend. Als ik een oplossing vind zal ik het in dit topic plaatsen.Powersoft744 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:17:
Ik kan dan wel weer bijna alles via de datastream op een C3 maar sinds een tijdje kan ik niet meer casten vanaf zowel mijn laptop als smartphone (gebruik het nog wel eens). Tv wordt niet gezien op het interne netwerk door zowel laptop als telefoon niet. Check ik de router heeft tv gewoon IP adres en heb echt niets aan settings verandert in de hele keten. Kan er geen vinger achter krijgen. Wellicht toch iets door de laatste update(s).
Wil nog wel eens vastlopen als de snelstart aan staat. En je zou zeggen dat dan het aan en uitzetten van de feature dat oplost, maar dat is helaas niet het geval.MotorBeast schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:42:
Ik kan dan wel weer bijna alles via de datastream op een C3 maar sinds een tijdje kan ik niet meer casten vanaf zowel mijn laptop als smartphone (gebruik het nog wel eens). Tv wordt niet gezien op het interne netwerk door zowel laptop als telefoon niet. Check ik de router heeft tv gewoon IP adres en heb echt niets aan settings verandert in de hele keten. Kan er geen vinger achter krijgen. Wellicht toch iets door de laatste update(s).
Staat niet aan bij mij.Mirx_NL schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:50:
[...]
Wil nog wel eens vastlopen als de snelstart aan staat. En je zou zeggen dat dan het aan en uitzetten van de feature dat oplost, maar dat is helaas niet het geval.
Stroom moet er ook even af (30 sec.), dat het quickstartgeheugen zeg maar leegloopt.Mirx_NL schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:50:
[...]
Wil nog wel eens vastlopen als de snelstart aan staat. En je zou zeggen dat dan het aan en uitzetten van de feature dat oplost, maar dat is helaas niet het geval.
Ik ga dat ook maar eens doen ondanks dat ik dat niet aan heb staan.pwh53 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:23:
[...]
Stroom moet er ook even af (30 sec.), dat het quickstartgeheugen zeg maar leegloopt.
Ik zag op mijn G3 net een notificatie van 26 sept over de upgrade naar WebOS 24 (met chromecast etc). De melding zag er hetzelfde uit als de notificaties bij 'gewone' updates, maar die komen altijd tegelijk met de update zelf. Nu is er geen upgrade/update te zien of te vinden. Heb wel via usb een update naar 3.40.76 gedaan (stond op de website, maar vond hij nog niet zelf), maar dit gaf geen nieuwe functionaliteiten. Lijkt dus een loze vooraankondiging, zonder tijdsindicatie oid. Anderen ook zoiets ontvangen?
betreft een OLED55G36LA
betreft een OLED55G36LA
do or do not, there is no try
Ik heb een C3, die is gisteren vanzelf geupdate naar 13.40.76.Harkelaar schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:14:
Ik zag op mijn G3 net een notificatie van 26 sept over de upgrade naar WebOS 24 (met chromecast etc). De melding zag er hetzelfde uit als de notificaties bij 'gewone' updates, maar die komen altijd tegelijk met de update zelf. Nu is er geen upgrade/update te zien of te vinden. Heb wel via usb een update naar 3.40.76 gedaan (stond op de website, maar vond hij nog niet zelf), maar dit gaf geen nieuwe functionaliteiten. Lijkt dus een loze vooraankondiging, zonder tijdsindicatie oid. Anderen ook zoiets ontvangen?
betreft een OLED55G36LA
Ik heb ook op 26 september die notificatie over WebOS met Chromecast gehad, maar dus nog niet die update.
Maar mijn eigen beperkte ervaring (nu ongeveer 3x zo'n update notificatie gehad) is dat er altijd veel tijd (weken) zit tussen notificatie en daadwerkelijke update, eigenlijk erg irritant.
Het zit er dan toch aan te komen, vanavond eens kijken of ik op mijn G2 ook die melding heb gekregen, maar mogelijks moet dat model nog wat langer wachten. Mag wel komen want GoPlay heeft nog steeds geen app voor WebOS en het is zowat de enige app waarvoor ik m'n NUC nog opstart. Als ik kan casten dan hoeft dat ook niet meer.
Edit: Net gekeken, nog geen melding. Huidige versie 13.30.85.
Edit: Net gekeken, nog geen melding. Huidige versie 13.30.85.
[ Voor 16% gewijzigd door Largamelion op 03-10-2024 19:15 ]
Hoe werkt dit dan met garantie? Ik had begrepen dat LG moeilijk doet over garantie buiten de Benelux modellen?road rebel schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:27:
[...]
Zou de G3 niet goedkoper kunnen?
Bij FNAC Frankrijk (in FR, zelf op te halen), wordt de 77 G3 verkocht voor 2490€, vorige week zelfs met voet er gratis bij maar voorraad is behoorlijk geslonken…
https://www.fnac.com/TV-O...00-0000-0000-000000000000
Ik zie ook niets meer staan omtrent een gratis voet.
Excuses aan de mods indien dit off topic zou zijn.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 08-06 20:01
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG B2
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
LET OP!
Er is een nieuwe LG cashback actie!
Geldig vanaf 7 oktober.
Zie dit topic.
HoppyF in "[LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie"
Geldig vanaf 7 oktober.
Zie dit topic.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG B2
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Garantie loopt via de winkel/verkoper.TonyDeWittePony schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:26:
[...]
Hoe werkt dit dan met garantie? Ik had begrepen dat LG moeilijk doet over garantie buiten de Benelux modellen?
Bij problemen moet je dus daar zijn.
LG Benelux en de dealers leveren garantie op Benelux modellen.
Dus niet op modellen uit Duitsland enz.
In het verleden is er uit coulance wel eens een buitenlands model gerepareerd maar je mag hier niet vanuit gaan.
De cashback is lager dan de vorige voor de G4 65" komt misschien vaker voor, maar vond het opvallend.HoppyF schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:03:
LET OP!
Geldig vanaf 7 oktober.
Zie dit topic.
Maargoed, sinds een week in het bezit van de G4 65'! Afgelopen 5 jaar naar een C8 55" gekeken en dan is de stap in formaat en kwaliteit best heel groot! Prachtige TV! Het gerommel met de instellingen begint af te nemen, dus gewoon lekker genieten. Maar dit proces is moeilijk om los te laten.
Klein puntje met de screensaver die pas na 30 minuten aan gaat. We gebruiken de radio app van de tv best vaak. Veel statische logo's voor 30 minuten is niet helemaal de bedoeling. Dus met de microfoon "beeldscherm uit" roepen is dan de noodoplossing. Ook de game optimizer is voor mij nieuw. Icm de Playstation best de nodige opties in beeld en geluid, genres etc. Hier wil ik nog is goed naar kijken.
Al met al ontzettend blij met de upgrade!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG B2
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Cashback bedragen had ik niet vergeleken maar wel lager.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:10:
[...]
De cashback is lager dan de vorige voor de G4 65" komt misschien vaker voor, maar vond het opvallend.
Maargoed, sinds een week in het bezit van de G4 65'! Afgelopen 5 jaar naar een C8 55" gekeken en dan is de stap in formaat en kwaliteit best heel groot! Prachtige TV! Het gerommel met de instellingen begint af te nemen, dus gewoon lekker genieten. Maar dit proces is moeilijk om los te laten.
Klein puntje met de screensaver die pas na 30 minuten aan gaat. We gebruiken de radio app van de tv best vaak. Veel statische logo's voor 30 minuten is niet helemaal de bedoeling. Dus met de microfoon "beeldscherm uit" roepen is dan de noodoplossing. Ook de game optimizer is voor mij nieuw. Icm de Playstation best de nodige opties in beeld en geluid, genres etc. Hier wil ik nog is goed naar kijken.
Komt misschien ook omdat de prijzen eind van het jaar dalen omdat het modeljaar afloopt.
Onderaan de streep kun je misschien toch nog goedkoper uit zijn.
De stap vanaf een C8 is wel aardig groot.
Er is een update geweest van mijn LG 77 C3 en heel toevallig maar sinds dat moment kon ik niet meer casten, bleek dat de TV helemaal niet meer verbonden was met mijn WIFI netwerk, heel stom maar omdat alles voor de update gewoon prima werkte kwam ik er pas veel te laat achter dat dat het probleem dus was… en daarmee kom ik op mijn vraag: als ik een kabel in mijn TV heb vanaf de router én ik heb de WIFI ingeschakeld (en verbonden) welke verbinding kiest de TV dan? De snelste…?
Je kunt toch in instellingen zien op welke manier de TV is verbonden?Eagles schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 00:47:
Er is een update geweest van mijn LG 77 C3 en heel toevallig maar sinds dat moment kon ik niet meer casten, bleek dat de TV helemaal niet meer verbonden was met mijn WIFI netwerk, heel stom maar omdat alles voor de update gewoon prima werkte kwam ik er pas veel te laat achter dat dat het probleem dus was… en daarmee kom ik op mijn vraag: als ik een kabel in mijn TV heb vanaf de router én ik heb de WIFI ingeschakeld (en verbonden) welke verbinding kiest de TV dan? De snelste…?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Je kan ook op je router kijken met welk IP er het meeste verkeer is. De tv staat dan 2x in je netwerk. Een operating system heeft vaak wel een voorkeur voor het een of het ander als er meerdere wegen zijn. Maar geen idee hoe dat met WebOS zit..
Nou ben ik niet technisch maar is het niet vreemd dat wanneer je als gebruiker kiest voor een bepaalde verbinding, bedraad of via Wi-Fi, het OS dan zegt: mij een biet, ik kies zelf wel wat mij het beste uitkomt?CyBeRSPiN schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:21:
Je kan ook op je router kijken met welk IP er het meeste verkeer is. De tv staat dan 2x in je netwerk. Een operating system heeft vaak wel een voorkeur voor het een of het ander als er meerdere wegen zijn. Maar geen idee hoe dat met WebOS zit..
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Als je beide configureert dan zeg je als gebruiker tegen het OS: zoek jij maar uit welke van beide je gebruikt.GerCor schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:45:
[...]
Nou ben ik niet technisch maar is het niet vreemd dat wanneer je als gebruiker kiest voor een bepaalde verbinding, bedraad of via Wi-Fi, het OS dan zegt: mij een biet, ik kies zelf wel wat mij het beste uitkomt?
Bij Mac, Windows en Linux kun je zelf aangeven welke netwerkadapter prioriteit heeft, webOS heeft dat volgens mij niet, dus dan is het iets in WebOS ingebakken dat de prioriteit kiest. Het kan zijn dat wat je als eerste ingesteld hebt.
[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 05-10-2024 09:49 ]
Wacht zelf nog op bfLekkerboeie86 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:10:
[...]
De cashback is lager dan de vorige voor de G4 65" komt misschien vaker voor, maar vond het opvallend.
[ Voor 5% gewijzigd door Amaze86 op 05-10-2024 09:55 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Aha. Eigenlijk, op het moment dat ik het schreef dacht ik. Mijn laptop is met WiFi verbonden maar zodra ik de laptop verbind met kabel pakt de laptop zelfstandig die kabelverbinding.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:46:
[...]
Als je beide configureert dan zeg je als gebruiker tegen het OS: zoek jij maar uit welke van beide je gebruikt.
Bij Mac, Windows en Linux kun je zelf aangeven welke netwerkadapter prioriteit heeft, webOS heeft dat volgens mij niet, dus dan is het iets in WebOS ingebakken dat de prioriteit kiest. Het kan zijn dat wat je als eerste ingesteld hebt.
Dat is dus het gekke, er staat bij instellingen van de TV en dan internet dat ze allebei verbonden zijn…GerCor schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:07:
[...]
Je kunt toch in instellingen zien op welke manier de TV is verbonden?
En dat klopt nog ook. Heb net even de netwerkkabel erin gestoken en in de router ingelogd en de TV heeft nu 2 ip adressen 1 via LAN en 1 via Wifi. Vreemd.Eagles schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:25:
[...]
Dat is dus het gekke, er staat bij instellingen van de TV en dan internet dat ze allebei verbonden zijn…

Afgelopen tijd kon ik overigens niet casten en toen bleek dat dit wel werkte via Wifi maar niet via Lan. Vage toestand.
Edit: 20 minuten later ....... alleen LAN en geen wifi meer. Rara.
Ook leuk kan bij casten kiezen uit 2 toestellen. Een 65C3 en 55C2. Ik heb geen 55C2.
[ Voor 26% gewijzigd door MotorBeast op 06-10-2024 16:56 ]
Hallo allemaal,
Ik wil deze black friday een LG G4 65 inch aanschaffen. Ik kom van een XH95 led tv met Android TV. Wij kijken vaak NPO en ik vind het nog lastig om recente ervaringen te vinden met de WebOS NPO app. Over WebOS lijken de meningen verdeeld op het internet maar dit geldt ook voor Google TV.
Zijn er hier tweakers die ervaring hebben met de WebOS NPO app? Bij voorkeur met een recente tv als de G4. Ik zou graag willen weten of de app stabiel is om frequent te gebruiken zonder crashes voor ik over ga op deze vrij dure aankoop.
Alvast bedankt!
Algemene vragen over de tv of de apps kun je in dit topic stellen, maar specifiek aankoopadvies moet in een eigen topic, in het daarvoor bedoelde subforum Beeld en geluid koopadvies Vermeld daarbij ook specifiek alle wensen die je hebt. Waar moet die app of de beeldkwaliteit aan voldoen? Etc
Ik wil deze black friday een LG G4 65 inch aanschaffen. Ik kom van een XH95 led tv met Android TV. Wij kijken vaak NPO en ik vind het nog lastig om recente ervaringen te vinden met de WebOS NPO app. Over WebOS lijken de meningen verdeeld op het internet maar dit geldt ook voor Google TV.
Zijn er hier tweakers die ervaring hebben met de WebOS NPO app? Bij voorkeur met een recente tv als de G4. Ik zou graag willen weten of de app stabiel is om frequent te gebruiken zonder crashes voor ik over ga op deze vrij dure aankoop.
Alvast bedankt!
Algemene vragen over de tv of de apps kun je in dit topic stellen, maar specifiek aankoopadvies moet in een eigen topic, in het daarvoor bedoelde subforum Beeld en geluid koopadvies Vermeld daarbij ook specifiek alle wensen die je hebt. Waar moet die app of de beeldkwaliteit aan voldoen? Etc
[ Voor 45% gewijzigd door Jorgen op 06-10-2024 22:25 ]
App is wel stabiel maar vind de beeldkwaliteit echt belabberd. Lijkt wel DVD kwaliteit, zelfs met de upscaling naar 4K van de televisie. NB: ik heb geen abonnement dus wellicht met is dat beter. Dat zou ik niet weten.Phoxim schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:49:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt!
Ik vind verder WebOS probleemloos. Ik doe er alles mee. Heb niets eens een mediaplayer en stream middels Plex met de interne player alles. Gelukkig ook DTS geluid weer voor het oudere materiaal.
Bedankt! Ik heb zelf een NPO plus abbo en vind op Android TV de kwaliteit wel oke. Gaat dan om 1080p volgens mij. Goed om te horen dat de app in ieder geval stabiel is. Aansluiten van een externe streaming box zie ik niet zitten omdat alle hdmi poorten al bezet zullen zijn en ik niet met splitters wil rommelen.MotorBeast schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:56:
[...]
App is wel stabiel maar vind de beeldkwaliteit echt belabberd. Lijkt wel DVD kwaliteit, zelfs met de upscaling naar 4K van de televisie. NB: ik heb geen abonnement dus wellicht met is dat beter. Dat zou ik niet weten.
Ik vind verder WebOS probleemloos. Ik doe er alles mee. Heb niets eens een mediaplayer en stream middels Plex met de interne player alles. Gelukkig ook DTS geluid weer voor het oudere materiaal.
Ik heb een G3, maar gebruik een Google streamer voor alle apps (ivm kodi). Op zowel de Streamer als op de app van WebOS is de kwaliteit van de NPO-app niet goed te noemen. Ik zou de aanschaf van mijn TV niet laten afhangen van de NPO-app, want die is gewoonweg niet goed.Phoxim schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:06:
[...]
Bedankt! Ik heb zelf een NPO plus abbo en vind op Android TV de kwaliteit wel oke. Gaat dan om 1080p volgens mij. Goed om te horen dat de app in ieder geval stabiel is. Aansluiten van een externe streaming box zie ik niet zitten omdat alle hdmi poorten al bezet zullen zijn en ik niet met splitters wil rommelen.
Op de slaapkamer heb ik een oude sony Full HD tv met een chromecast met google tv en als ik de livestream van de NPO-app vergelijk met die van de ziggoGO app, dan is de kwaliteit van de npo-app niet meer van deze tijd. Dat is dus al goed zichtbaar op een 1080 tv. (edit: en ja, ik heb een abo)
Dit zal NPO moeten oplossen en kun je als gebruiker weinig aan doen. Als dit een breekpunt voor je is en je nu tevreden bent over de kwaliteit, zou ik helemaal geen nieuwe tv kopen. En dan wachten tot NPO de streams verbetert.
Dat klinkt inderdaad niet best qua kwaliteit. Mijn huidige tv is 48 inch, wellicht speelt dat ook mee in hoe makkelijk je de pixels kan tellen. Als ik je goed begrijp dan zit er dus weinig verschil tussen beide eco systemen.Harkelaar schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:33:
[...]
Ik heb een G3, maar gebruik een Google streamer voor alle apps (ivm kodi). Op zowel de Streamer als op de app van WebOS is de kwaliteit van de NPO-app niet goed te noemen. Ik zou de aanschaf van mijn TV niet laten afhangen van de NPO-app, want die is gewoonweg niet goed.
Op de slaapkamer heb ik een oude sony Full HD tv met een chromecast met google tv en als ik de livestream van de NPO-app vergelijk met die van de ziggoGO app, dan is de kwaliteit van de npo-app niet meer van deze tijd. Dat is dus al goed zichtbaar op een 1080 tv.
Dit zal NPO moeten oplossen en kun je als gebruiker weinig aan doen. Als dit een breekpunt voor je is en je nu tevreden bent over de kwaliteit, zou ik helemaal geen nieuwe tv kopen. En dan wachten tot NPO de streams verbetert.
Het gebruik van de tv zal voornamelijk 4k blu-rays en ps5 gaming zijn, maar de NPO app wordt ook veel gebruikt dus vandaar de vraag.
Ik heb een LG OLED van 2021 en daar is de kwaliteit van NPO app prima.
Gaat het je alleen maar om een stabiele app, dan kan je ook een mediaspeler aanschaffen en de apps op je tv negeren. Ik begrijp dat je geen hdmi-poorten over hebt, dus dat is wel lastiger. Om je vraag deels te beantwoorden: ik vind WebOS een prima OS. Met de NPO app en NLZiet app heb ik weinig ervaring.Phoxim schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:49:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt!
Algemene vragen over de tv of de apps kun je in dit topic vragen, maar specifiek aankoopadvies moet in een eigen topic, in het daarvoor bedoelde subforum Beeld en geluid koopadvies Vermeld daarbij ook specifiek alle wensen die je hebt. Waar moet die app of de beeldkwaliteit aan voldoen? Etc
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ondertussen zijn de 77G3 allemaal uitverkocht (2090 zonder voet, met als bodemprijs 1890€ voor Fnac leden: https://www.fnac.com/TV-O...00-0000-0000-000000000000 ),de vragen “hoe” en “of” hoeven we dus niet meer te stellen ;-)TonyDeWittePony schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:26:
[...]
Hoe werkt dit dan met garantie? Ik had begrepen dat LG moeilijk doet over garantie buiten de Benelux modellen?
Ik wou alleen maar aangeven dat, gezien de Fnac groep vele winkels heeft, ook in de Benelux, een voorraad model 77G3 ook bij ons in de ultieme uitverkoop best laag kan!
[ Voor 15% gewijzigd door road rebel op 07-10-2024 06:55 ]
*knip*
[ Voor 101% gewijzigd door Jorgen op 07-10-2024 18:55 ]
*knip*
[ Voor 93% gewijzigd door Jorgen op 07-10-2024 18:55 ]
sikkwittet schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:04:
Ten eerste geen npo kijken. Geen inbranding van je scherm, en geen inbranding in je brein
[ Voor 50% gewijzigd door dmantione op 07-10-2024 15:12 ]
De betaalde app is goedGerCor schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:42:
Ik heb een LG OLED van 2021 en daar is de kwaliteit van NPO app prima.
De gratis app is erg slecht, was het maar dvd kwaliteit
Nog een 2e follow up reactie:Harkelaar schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:14:
betreft een OLED55G36LA
Ik heb nu net op mijn 48" LG C3 de upgrade naar versie 23.20.50 binnengekregen.
Dit is de upgrade met ChromeCast support (dat zit dan in de 'Thuis-hub', hoewel je daar alleen een keer de voorwaarden hoeft te accepteren, daarna kun je vanaf elk scherm casten starten).
(Nog even een upgrade proces rapportje: Dit upgrade proces werd expliciet aangekondigd in een popup, en duurde op zich maar iets van 10 minuten inclusief het downloaden, het eindigde wel wat verwarrend omdat je na 2x herstarten voorwaarden moest accepteren maar daar openden allemaal extra schermen overheen, en ik moest ook handmatig apps bijwerken. Het lijkt erop dat ze vasthouden aan het systeem van vuurwerk screensaver na 3 minuten aan op homescreen, maar pas veel later in andere apps)
Ja het lijkt erop dat ze webos 24 al OTA uitrollen voor de 2023 modellen. Dat is vrij snel naar de *.76 update, die kwam begin van deze week binnen.
En idd, het updaten van de apps moest handmatig en het "alles bijwerken" werkte niet.
Chromecast functionaliteit moet je ook apart accepteren.
En idd, het updaten van de apps moest handmatig en het "alles bijwerken" werkte niet.
Chromecast functionaliteit moet je ook apart accepteren.
[ Voor 33% gewijzigd door Aartstyle op 10-10-2024 08:19 ]
Ik twijfel: of nu voor de c3 gaan voor 1088 (55inch versie) of wachten op een mooie aanbieding met black friday voor de c4 ?
[ Voor 6% gewijzigd door aaaido op 10-10-2024 10:15 ]
Mooi om te lezen dat ze de belofte van Chromecast nakomen, nu nog de '22 modellen en dan word ik helemaal blij.SanderBos schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 07:34:
[...]
Nog een 2e follow up reactie:
Ik heb nu net op mijn 48" LG C3 de upgrade naar versie 23.20.50 binnengekregen.
Dit is de upgrade met ChromeCast support (dat zit dan in de 'Thuis-hub', hoewel je daar alleen een keer de voorwaarden hoeft te accepteren, daarna kun je vanaf elk scherm casten starten).
(Nog even een upgrade proces rapportje: Dit upgrade proces werd expliciet aangekondigd in een popup, en duurde op zich maar iets van 10 minuten inclusief het downloaden, het eindigde wel wat verwarrend omdat je na 2x herstarten voorwaarden moest accepteren maar daar openden allemaal extra schermen overheen, en ik moest ook handmatig apps bijwerken. Het lijkt erop dat ze vasthouden aan het systeem van vuurwerk screensaver na 3 minuten aan op homescreen, maar pas veel later in andere apps)
Gebeurt niet vaak dat ze beloftes nakomen. Op de doos van B9 stond dat google assistent zou komen. Nog aan het wachtenLargamelion schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:30:
[...]
Mooi om te lezen dat ze de belofte van Chromecast nakomen, nu nog de '22 modellen en dan word ik helemaal blij.
Of C3 met Black Friday....aaaido schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:14:
Ik twijfel: of nu voor de c3 gaan voor 1088 (55inch versie) of wachten op een mooie aanbieding met black friday voor de c4 ?
Hoewel als ik nu naar de pricewatch history kijk is de C4 55" al een paar keer 999 euro is geweest (maar weet niet bij wat voor winkel dan). En
Edit: Ik las nu nog even terug wat die 999 euro deal dan was, en dat was blijkbaar bij 'Hofma' die mogelijk problemen hebben (ik kan zo snel niet bevestiging vinden dat dat echt zo was).
Hij is blijkbaar toch nog wel behoorlijk wat helderder in de highlights (enige andere echt relevante verschil is volgens mij 120Hz vs 144Hz in PC gaming).
Als ik terugdenk aan 2023 toen ik mijn C3 kocht:
- Was het 24 nov 2023 Black Friday.
- Maar deden _alle_ grote ketens waarschijnlijk door elkaar opgenaaid al vanaf iets van 8 november aan 'black friday weken'.
- En de prijzen bleven gedurende die hele 3 weken best constant (alleen op cyber monday gingen de prijzen van sommige modellen waar ik naar keek nog iets omlaag, maar toen had ik zelf mijn TV al gekocht).
Dus als het dit jaar 29 nov 2024 Black Friday is, zou ik er in ieder geval rekening mee houden dat ze rond 13 november weer gaan korten, iets meer dan een maand weg.
[ Voor 9% gewijzigd door SanderBos op 10-10-2024 21:04 ]
Ik was ook aan het overwegen om wellicht naar Duitsland te rijden.
Ik zie inderdaad op bol.com dat je voor de LG G4 55" kunt kiezen voor een Benelux model (1799) of een Buitenlands model (1479), dus 320 euro verschil. Voor dat buitenlands model krijg je dan geen cashback (maar krijg je via bol sowieso niet) en geen garantie aan huis. Als ik het zelf zo lees, denk ik dat ik zelf gewoon voor een Benelux model ga.
Ik zie inderdaad op bol.com dat je voor de LG G4 55" kunt kiezen voor een Benelux model (1799) of een Buitenlands model (1479), dus 320 euro verschil. Voor dat buitenlands model krijg je dan geen cashback (maar krijg je via bol sowieso niet) en geen garantie aan huis. Als ik het zelf zo lees, denk ik dat ik zelf gewoon voor een Benelux model ga.
[ Voor 17% gewijzigd door vanDaal op 13-10-2024 08:59 ]
Zijn er mensen hier die een (55 inch) G3/G4 op een third party beugel hebben geïnstalleerd? Ben met name geïnteresseerd in ervaringen met beugels die draaibaar/kantelbaar zijn.
Jazeker, ik heb de G3 55 aan een Vogels TVM 3645 hangen. Vogels heeft ook nog de slankere OLED variant, maar dan heb je minder mogelijkheden om de beugel aan de tv te bevestigen. Ik heb de TV in de hoek hangen en kon de beugel niet op alle hoogtes aan de muur bevestigen. Met de 3645 had ik meer mogelijkheden aan de tvkant, anders zou de tv te hoog komen te hangen.NYG schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:27:
Zijn er mensen hier die een (55 inch) G3/G4 op een third party beugel hebben geïnstalleerd? Ben met name geïnteresseerd in ervaringen met beugels die draaibaar/kantelbaar zijn.
Het loopt allemaal erg soepel. Ik kan de TV met 1 vinger in alle standen/hoeken zetten. Ik heb in het verleden ook wel B-merken/merkloze beugels geprobeerd, maar is niet echt wat.
Het is ongetwijfeld vaker gevraagd, maar aangezien elke situatie net weer anders is wil ik de vraag hier toch nog eens stellen.
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV, en ga dan uiteraard het liefst voor OLED, echter heb ik de tuin op het zuiden en staat de zon dus op de ramen zoals te zien in de foto.
Is OLED dan echt een nogo of zijn er hier mensen met vergelijkbare woonkamers die het wel hebben? TV verplaatsen is geen optie.
Heb ervoor gekozen om dit niet bij aankoopadvies te plaatsen aangezien het enkel de vraag is of OLED mogelijk is.
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV, en ga dan uiteraard het liefst voor OLED, echter heb ik de tuin op het zuiden en staat de zon dus op de ramen zoals te zien in de foto.
Is OLED dan echt een nogo of zijn er hier mensen met vergelijkbare woonkamers die het wel hebben? TV verplaatsen is geen optie.
Heb ervoor gekozen om dit niet bij aankoopadvies te plaatsen aangezien het enkel de vraag is of OLED mogelijk is.
:strip_exif()/f/image/pDmcVdS91xIq4iShJNrn9wfs.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je zoekt, vind je dat oled zonestraken niet leuk vindt. En gordijnen altijd dicht houden is ook niet te doen. Ik zou zeggen qledStefan22 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:30:
Het is ongetwijfeld vaker gevraagd, maar aangezien elke situatie net weer anders is wil ik de vraag hier toch nog eens stellen.
[Afbeelding]
Hangt er maar vanaf hoe hard je er aan tilt en wanneer je vooral tv kijkt. Ik heb zelf een gigantisch raam rechtover de tv, zuid-west gericht. Met mijn G2 kan ik gewoon tv kijken overdag zonder het rolluik naar beneden te doen. Tuurlijk zijn er reflecties maar hoe hard dat stoort hangt vooral van de content af. Als ik bv. een film of serie ga kijken waar veel donkere scenes in zitten dan moet de rol naar beneden, zo simpel is het. Kijk ik wat simpelere content zoals het nieuws of iets waar amper donkere scenes inzitten en beeld minder belangrijk is, dan blijft de rol gewoon omhoog.Stefan22 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:30:
[Afbeelding]
TLDR: OLED heeft best veel reflecties. Kijk je veel tv overdag en ben je niet bereid het raam te verduisteren dan is OLED wellicht niets voor jou. Kijk je vooral 's avonds, wil je de beste kwaliteit en ben je bereid het raam te verduisteren, ga dan vooral voor 'n OLED.
Het gaat me eigenlijk niet eens echt over het TV kijken overdag, dat doe ik bijna niet, en als ik dat doe ben ik bereid gordijnen dicht te doen. Wat me meer twijfel geeft is de mogelijke schade die aangericht kan worden.Largamelion schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:11:
[...]
Hangt er maar vanaf hoe hard je er aan tilt en wanneer je vooral tv kijkt. Ik heb zelf een gigantisch raam rechtover de tv, zuid-west gericht. Met mijn G2 kan ik gewoon tv kijken overdag zonder het rolluik naar beneden te doen. Tuurlijk zijn er reflecties maar hoe hard dat stoort hangt vooral van de content af. Als ik bv. een film of serie ga kijken waar veel donkere scenes in zitten dan moet de rol naar beneden, zo simpel is het. Kijk ik wat simpelere content zoals het nieuws of iets waar amper donkere scenes inzitten en beeld minder belangrijk is, dan blijft de rol gewoon omhoog.
TLDR: OLED heeft best veel reflecties. Kijk je veel tv overdag en ben je niet bereid het raam te verduisteren dan is OLED wellicht niets voor jou. Kijk je vooral 's avonds, wil je de beste kwaliteit en ben je bereid het raam te verduisteren, ga dan vooral voor 'n OLED.
Ik heb hier een serre op ZuidWest en daar zit wel zonwering boven in de zomer. In deze tijd van het jaar bewust niet = gratis warmte. Heb denk ik al ruim 8 jaar Oled en geen problemen. Ik zou niet in de felle zontijd van het jaar de zon er echt op laten bakken. Maar ja, dat geldt ook voor verkleuren van je meubels.Stefan22 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:46:
[...]
Het gaat me eigenlijk niet eens echt over het TV kijken overdag, dat doe ik bijna niet, en als ik dat doe ben ik bereid gordijnen dicht te doen. Wat me meer twijfel geeft is de mogelijke schade die aangericht kan worden.
[ Voor 4% gewijzigd door MotorBeast op 14-10-2024 15:08 ]
Ik ben nog steeds heel blij met mijn G3, alleen kan ik maar matig genieten van HDR. En dat heeft voornamelijk te maken met de felheid van de ondertiteling. Zelfs als ik max oled brightness op 20% zet vind ik het nog te fel, het knalt echt van het beeld af en is daarom bijna storend op naar te kijken. Het nadeel van zo laag qua helderheid is dat de eyecandy van het plaatje, waar het eigenlijk om gaat, dan ook wel inleverd. Ik probeer in KODI waar ik vaak vanuit speel ook een oplossing te vinden, maar... iemand nog ideeën of die er ook tegenaan lopen?
welke hardware gebruik je om kodi te draaien? ik heb een g3 met kodi op een google streamer en ik ervaar dit niet bij hdr of dolby vision.JimmyNL schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:27:
Ik ben nog steeds heel blij met mijn G3, alleen kan ik maar matig genieten van HDR. En dat heeft voornamelijk te maken met de felheid van de ondertiteling. Zelfs als ik max oled brightness op 20% zet vind ik het nog te fel, het knalt echt van het beeld af en is daarom bijna storend op naar te kijken. Het nadeel van zo laag qua helderheid is dat de eyecandy van het plaatje, waar het eigenlijk om gaat, dan ook wel inleverd. Ik probeer in KODI waar ik vaak vanuit speel ook een oplossing te vinden, maar... iemand nog ideeën of die er ook tegenaan lopen?
In kodi kun je trouwens de grootte en kleur aanpassen in het 'speler' menu. Dat al geprobeerd?
Kun je in Kodi de ondertitel kleur niet op donkergrijs zetten?JimmyNL schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:27:
1, 2 lijkt wel te suggereren dat dat kan, "Open Kodi, go to System, Choose player, Switch to expert mode, Choose Subtitles, go to Colour, Choose color."
Zelf heb ik daar nog nooit echt last van gehad bij video's, wel bij sommige computer spelletjes trouwens ik weet al niet meer welke dan zette ik ondertitels maar uit. Maar ik ben geen Kodi gebruiker en mijn 48" C3 kan trouwens toch niet zo fel.
Thanks voor de tip! Ben wel eigenlijk benieuwd hoe het er bij jou uitziet. Zou je eventueel wat foto’s kunnen delen?Harkelaar schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:19:
[...]
Jazeker, ik heb de G3 55 aan een Vogels TVM 3645 hangen. Vogels heeft ook nog de slankere OLED variant, maar dan heb je minder mogelijkheden om de beugel aan de tv te bevestigen. Ik heb de TV in de hoek hangen en kon de beugel niet op alle hoogtes aan de muur bevestigen. Met de 3645 had ik meer mogelijkheden aan de tvkant, anders zou de tv te hoog komen te hangen.
Het loopt allemaal erg soepel. Ik kan de TV met 1 vinger in alle standen/hoeken zetten. Ik heb in het verleden ook wel B-merken/merkloze beugels geprobeerd, maar is niet echt wat.
Wij hebben sinds 2018 een C8 55” in de woonkamer. Vorig jaar is er een Evo paneel ingezet onder pixelgarantie van de winkel. Nog steeds een fijne TV, dus als aanvulling de C4 48” op de slaapkamer. Ook maar weer pixelgarantie, daarmee dus eerder een ingebrand scherm verholpen. Nog nooit zo blij geweest met een dooie pixel 
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s0CvLP71hgmwrREq3RPnDkVa.jpg?f=user_large)
Combi met de kpn tv app en Sonos Beam 2 is top. Alles met 1 ab, dus mijn vrouw is helemaal gelukkig.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s0CvLP71hgmwrREq3RPnDkVa.jpg?f=user_large)
Combi met de kpn tv app en Sonos Beam 2 is top. Alles met 1 ab, dus mijn vrouw is helemaal gelukkig.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Ik heb hier een Apple TV waarbij de ondertiteling ook kan aanpassen. Zonder die aanpassingen werd ik echt verblind met mijn G4…
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik ervaar hetzelfde op m'n G2 en vind het echt storend, doet in een verduisterde ruimte gewoon pijn aan de ogen. Bij Prime heb ik de kleur gewijzigd naar geel en dat is een pak minder storend. Had liever grijs gehad maar die optie is er helaas niet. Bij andere apps heb je niet altijd de keuze en dan vind ik het bijzonder jammer dat de tv daar zelf geen middel tegen heeft.JimmyNL schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:27:
Door welke winkel zijn je problemen verholpen?Ophidian schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 23:25:
Wij hebben sinds 2018 een C8 55” in de woonkamer. Vorig jaar is er een Evo paneel ingezet onder pixelgarantie van de winkel. Nog steeds een fijne TV, dus als aanvulling de C4 48” op de slaapkamer. Ook maar weer pixelgarantie, daarmee dus eerder een ingebrand scherm verholpen. Nog nooit zo blij geweest met een dooie pixel
Apollo in Almere. Had de vijf jaar pixelgarantie afgesloten. Na vier en half jaar dode groene pixel. Hierop is paneel vervangen, voor 100 euro kreeg ik Evo paneel. Maar door lange doorloop tijd hebben ze die gratis gegeven.Xqlus1ve schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:09:
[...]
Door welke winkel zijn je problemen verholpen?
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Ik wil graag een 48 inch Oled halen voor de slaapkamer. In hoeverre raden jullie een Oled versus LCD aan en qua LG de C3 of C4? En is het het beste on te wachten tot Black Friday of kan ik eerder ook een mooie deal scoren?
[ Voor 27% gewijzigd door Ferra op 16-10-2024 21:06 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG B2
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Een OLED is de beste keuze.Ferra schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:05:
Ik wil graag een 48 inch Oled halen voor de slaapkamer. In hoeverre raden jullie een Oled versus LCD aan en qua LG de C3 of C4? En is het het beste on te wachten tot Black Friday of kan ik eerder ook een mooie deal scoren?
Zeker in een wat donkere omgeving zoals een slaapkamer.
Een C3 lijkt mij vwb de prijs een goede deal.
Black Friday komt ook dichtbij dus even wachten loont wel.
Tweakers is geen helpdesk, we verwachten dan ook meer inzet dan enkel een rijtje vragen.Ferra schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:05:
Over de verschillen tussen OLED en LCD is genoeg geschreven op het forum; in de reviews op de frontpage en elders online. Of een C3 of C4 het voor jou waard is is vaak vooral een kwestie van een hoge meerprijs versus weinig nieuwe functies. Deals kan je het hele jaar scoren. Daar zijn ook topics over. Soms is BF beter, soms niet, maar dat weet niemand hier van te voren.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik heb vandaag mijn LG G4 65" ontvangen en meteen gemonteerd. Na mijn 8 jaar oude LG OLED55B6V is het een mooie upgrade. Daarnaast heb ik ook een Sonos Arc en 2x, een Era 300 als surround, -edit- en een Sonos subwoofer.
Om de kwaliteit van de G4 optimaal te benutten, ben ik aan het uitzoeken hoe je beste kwaliteit content (films) op je TV krijgt. Dat betekent voor mij 4K HDR beeld met Atmos geluid. Ik zou zeggen dat een Blu-ray player het beste is, maar het gaat mij net iets te ver om die (incl films) te kopen. Next best thing lijkt mij (?) dan om te werk met Blu-ray rips.
Ik heb er inmiddels een aantal staan (2160p, remux, TrueHD/Atmos), maar het is me nog niet gelukt om die op mijn TV af te spelen. Ik heb een Intel N100 minipc staan die via HDMI is aangesloten. Ik heb Kodi daarop geïnstalleerd, maar die speelt de bestanden niet af. Ook Plex geprobeerd (server op de Intel) en dan via de app op de TV. Dat ziet er allemaal mooi uit, maar geen Atmos.
Ik lees online veel dat je Blu-ray rips alleen met een Nvidia Shield op Atmos kwaliteit kunt afspelen, maar ik vind 200 euro voor een 5 jaar oud apparaat een beetje veel. Via Netflix werkt Atmos trouwens wel.
Is er geen betere/goedkopere oplossing?
Om de kwaliteit van de G4 optimaal te benutten, ben ik aan het uitzoeken hoe je beste kwaliteit content (films) op je TV krijgt. Dat betekent voor mij 4K HDR beeld met Atmos geluid. Ik zou zeggen dat een Blu-ray player het beste is, maar het gaat mij net iets te ver om die (incl films) te kopen. Next best thing lijkt mij (?) dan om te werk met Blu-ray rips.
Ik heb er inmiddels een aantal staan (2160p, remux, TrueHD/Atmos), maar het is me nog niet gelukt om die op mijn TV af te spelen. Ik heb een Intel N100 minipc staan die via HDMI is aangesloten. Ik heb Kodi daarop geïnstalleerd, maar die speelt de bestanden niet af. Ook Plex geprobeerd (server op de Intel) en dan via de app op de TV. Dat ziet er allemaal mooi uit, maar geen Atmos.
Ik lees online veel dat je Blu-ray rips alleen met een Nvidia Shield op Atmos kwaliteit kunt afspelen, maar ik vind 200 euro voor een 5 jaar oud apparaat een beetje veel. Via Netflix werkt Atmos trouwens wel.
Hoe laat je Plex afspelen? Ik forceer hem zonder conversie de interne speler (instellen op Plex op je tv) te gebruiken van de tv. Wellicht dat dit het oplost.vanDaal schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:37:
Ik heb vandaag mijn LG G4 65" ontvangen en meteen gemonteerd. Na mijn 8 jaar oude LG OLED55B6V is het een mooie upgrade. Daarnaast heb ik ook een Sonos Arc en 2x een Era 300 als surround.
@vanDaal Kijk, zo'n Sonos ARC en 2 x Era 300 is natuurlijk geen Dolby Atmos. Wordt wel zo verkocht. Maar Dolby Atmos is center speaker, links en rechtsvoor speakers. In het midden links en rechts speakers. En links en rechtsachter. Daarbij 4 plafondspeakers en 2 subwoofers. Dus ik zou me geen illusie maken dat je geweldig Atmos te horen krijgt. Goed, het klinkt allemaal prima verder met jouw aankoop al zou ik toch aanraden er nog een subwoofer bij te kopen. Vind ik persoonlijk het meest toevoegen aan de setup.
Verder: streamingdiensten zoals Netflix en HBO hebben ook aanbod in Dolby Atmos en Dolby Vision. Zelf zou ik niet investeren in randapparatuur om Dolby Atmos te krijgen gezien de hardware die je nu hebt. Ik vraag me af of je het verschil kunt horen tussen Dolby Atmos en Dolby Digital 5.1. Ik heb zelf ook Sonos en ik vind het absoluut een meerwaarde voor de TV. Geweldig beeld en geweldig geluid.
Verder: streamingdiensten zoals Netflix en HBO hebben ook aanbod in Dolby Atmos en Dolby Vision. Zelf zou ik niet investeren in randapparatuur om Dolby Atmos te krijgen gezien de hardware die je nu hebt. Ik vraag me af of je het verschil kunt horen tussen Dolby Atmos en Dolby Digital 5.1. Ik heb zelf ook Sonos en ik vind het absoluut een meerwaarde voor de TV. Geweldig beeld en geweldig geluid.
Volgens mij heb je alle hardware in huis. Iig om de bestanden in Kodi te laten spelen. Er is op de internet heel veel te vinden over de settings in Kodi. Ook op de eigen supportfora. Iets met audio passtrough en atmos via TrueHD settings. Ik heb zelf nooit problemen met het afspelen van media in kodi via een Google Streamer (en in het verleden AndroidTV boxen en CCwGTV 4k). Denk dat je er iets meer moet gaan klussen als je zegt dat Kodi de bestanden niet kan afspelen.vanDaal schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:37:
Edit: lees idd wel dat Kodi moeite heeft met DL RAW rips. Als je toch al met rips bezig bent, er is voldoende te vinden wat in de buurt komt en de moeite waard is (zeker in vergelijking met de streamingdiensten).
Verder alles wat @GerCor zegt.
[ Voor 7% gewijzigd door Harkelaar op 17-10-2024 07:55 ]
Deze week m'n oude 50" plasma die al sinds juni aan de kant stond na de aankoop van een 77" G2 verhuisd naar de slaapkamer. Moet zeggen dat ik nu toch echt pas het verschil waarneem t.o.v. OLED, kleuren zijn zoveel fletser en vooral van dichtbij is het beeld een pak onrustiger (je ziet de pixels bijna dansen).
Via Orange een Chromecast kunnen scoren voor 20€ en dat maakte het weer waard om die oude plasma aan te sluiten. Ik merk nu wel dat de apps op Google TV toch beter ontwikkeld zijn dan op Web OS. Bij VTMGo kan ik bv. door op de terug-knop te drukken onmiddelijk zien wat er op andere zenders speelt en wisselen van zender, iets wat bij Web OS niet kan. Verder mist Web OS ook nog steeds een app voor Go Play en nu De Slimste Mens ter Wereld weer begonnen is, vind ik dat toch een gemis. Ik check bijna dagelijks voor de Web OS update met Chromecast support maar voorlopig niets te bespeuren en Go Play zelf zou ook aan een app werken, maar dat blijft maar duren (3 maand geleden voor gepolst en toen beweerden ze dat die er op korte termijn zou komen). Voorlopig is het op de OLED dus nog behelpen met de aangesloten NUC, voordeel: geen reclame bij het streamen dankzij de adblocker in Chrome, nadeel: toch merkelijk mindere kwaliteit voor zowel audio als video.
Via Orange een Chromecast kunnen scoren voor 20€ en dat maakte het weer waard om die oude plasma aan te sluiten. Ik merk nu wel dat de apps op Google TV toch beter ontwikkeld zijn dan op Web OS. Bij VTMGo kan ik bv. door op de terug-knop te drukken onmiddelijk zien wat er op andere zenders speelt en wisselen van zender, iets wat bij Web OS niet kan. Verder mist Web OS ook nog steeds een app voor Go Play en nu De Slimste Mens ter Wereld weer begonnen is, vind ik dat toch een gemis. Ik check bijna dagelijks voor de Web OS update met Chromecast support maar voorlopig niets te bespeuren en Go Play zelf zou ook aan een app werken, maar dat blijft maar duren (3 maand geleden voor gepolst en toen beweerden ze dat die er op korte termijn zou komen). Voorlopig is het op de OLED dus nog behelpen met de aangesloten NUC, voordeel: geen reclame bij het streamen dankzij de adblocker in Chrome, nadeel: toch merkelijk mindere kwaliteit voor zowel audio als video.
Thanks, ik heb op Plex op mijn TV een vinkje gezet bij "Force direct play". Nu zegt mijn Sonos app in ieder geval dat het geluidssignaal "Dolby Multichannel PCM 5.1" is in plaats van "Stereo PCM", maar nog geen Atmos.MotorBeast schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 23:02:
[...]
Hoe laat je Plex afspelen? Ik forceer hem zonder conversie de interne speler (instellen op Plex op je tv) te gebruiken van de tv. Wellicht dat dit het oplost.
@GerCor ; ja, ik weet dat het geen Atmos is. Zoveel boxen kan/wil ik niet kwijt
@Harkelaar Ok, thanks. Ga ik nog even verder prutsen.
Beetje aparte vraag hier over LG CH app op de tv.
Als ik deze wil kijken moet ik registreren.. snap ik.
Maar grote-griebels!!! 262 ONGEDEFINIEERDE cookie-partners toegang geven?
Ben ik de énige die daar een probleem mee heeft?
ADds ok,
marketing ok,
maar ONGEDEFINIEERDE m.a.w. we laten alles en iederren in je tv rondkijken, want die 262 hebben natuurlijk óók nog "vriendjes" .
Wat doen jullie? of hébben jullie gedaan?
tia.
Als ik deze wil kijken moet ik registreren.. snap ik.
Maar grote-griebels!!! 262 ONGEDEFINIEERDE cookie-partners toegang geven?
Ben ik de énige die daar een probleem mee heeft?
ADds ok,
marketing ok,
maar ONGEDEFINIEERDE m.a.w. we laten alles en iederren in je tv rondkijken, want die 262 hebben natuurlijk óók nog "vriendjes" .
Wat doen jullie? of hébben jullie gedaan?
tia.
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
@Hansieo ik vind advertenties al niet ok, laat staan allerlei data mining..
Ik zou die app niet gebruiken, of zorgen dat je een goede adblocker draait op je netwerk a la pihole of adguard.
Ik ga al jaren niet akkoord met de voorwaarden die de tv vraagt, krijg meerdere keren per week een vervelende popup die ik steeds wegklik..
Ik zou die app niet gebruiken, of zorgen dat je een goede adblocker draait op je netwerk a la pihole of adguard.
Ik ga al jaren niet akkoord met de voorwaarden die de tv vraagt, krijg meerdere keren per week een vervelende popup die ik steeds wegklik..
Hier gisteren binnen een uur 2x een pop-up of ik écht niet eens de TV aan het (wifi)netwerk wilde hangen.
Dit soort activiteiten worden steeds agressiever en irritanter...
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG B2
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik zie nooit popups of meldingen terwijl mijn TV gewoon met wifi verbonden is en ik geen firewall of iets dergelijks gebruik.Piet91 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:36:
Hier gisteren binnen een uur 2x een pop-up of ik écht niet eens de TV aan het (wifi)netwerk wilde hangen.
Ja dat is juist het verschil, jij hebt hem wel aan een netwerk hangen. Als je dat niet doet, dan krijg je dus pop-upsHoppyF schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:47:
[...]
Ik zie nooit popups of meldingen terwijl mijn TV gewoon met wifi verbonden is en ik geen firewall of iets dergelijks gebruik.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG B2
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ok, maar als je apps gebruikt dan heb je toch ook een wifi of vaste netwerk aansluiting nodig?stin00 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:52:
[...]
Ja dat is juist het verschil, jij hebt hem wel aan een netwerk hangen. Als je dat niet doet, dan krijg je dus pop-ups
Tenzij je alleen iets lokaal hebt draaien.
Zeker, maar er is altijd een select groepje tweakers dat er een Apple TV of Nvidia Shield of HTPC aan hangt en de OLED TV gewoon als domme TV wil gebruiken. En dan is het bloedirritant dat LG constant pop-ups geeft over 'verbindt nu met wifi!' , puur zodat LG reclame (tracking), updates en apps kan pushen. Ze willen je dolgraag tracken. Voor veel mensen geen issue, voor sommigen wel.HoppyF schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:55:
[...]
Ok, maar als je apps gebruikt dan heb je toch ook een wifi of vaste netwerk aansluiting nodig?
Tenzij je alleen iets lokaal hebt draaien.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG B2
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ja, mee eens.stin00 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:59:
[...]
Zeker, maar er is altijd een select groepje tweakers dat er een Apple TV of Nvidia Shield of HTPC aan hangt en de OLED TV gewoon als domme TV wil gebruiken. En dan is het bloedirritant dat LG constant pop-ups geeft over 'verbindt nu met wifi!' , puur zodat LG reclame (tracking), updates en apps kan pushen. Ze willen je dolgraag tracken. Voor veel mensen geen issue, voor sommigen wel.
Ik zal het eens proberen of ik ook meldingen zie als ik wifi uitschakel.
Ook maar een keer positief nieuws delen, de G3 heeft de 23.20.50 update gekregen en vanmorgen maar even gaan testen met de F1 app.
Ben heel erg blij, de chromecast functie werkt goed en kwaliteit lijkt me beter dan de 4k Chromecast die aan dezelfde TV hangt.
Viel me ook op dat onder general -> AI wat services stonden die ik nog niet eerder had ontdekt. Ik heb AI Sound maar eens aangezet. Stond me bij dat die functie hopeloos was destijds, maar naar mijn idee is het prima bij een korte test.
Ben heel erg blij, de chromecast functie werkt goed en kwaliteit lijkt me beter dan de 4k Chromecast die aan dezelfde TV hangt.
Viel me ook op dat onder general -> AI wat services stonden die ik nog niet eerder had ontdekt. Ik heb AI Sound maar eens aangezet. Stond me bij dat die functie hopeloos was destijds, maar naar mijn idee is het prima bij een korte test.
Doet de chromecast ook upscalen naar 4K dat je weet? Ik kijk namelijk via de SHIELD en daar doet de AI upscaling een behoorlijke verbetering over de native resolutie in de F1 app, wel zo prettig op een 77".delorean7 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:32:
Ook maar een keer positief nieuws delen, de G3 heeft de 23.20.50 update gekregen en vanmorgen maar even gaan testen met de F1 app.
Ik heb sinds een dikke maand een LG G3 55 inch in gebruik. Zeer tevreden van maar er is toch een flinke ergernis, hopelijk weet iemand raad?
Aan de tv hangt een ps5, Nvidia Shield Pro (alletwee via hdmi) en via e-arc hdmi is JBL Bar 1000 soundbar verbonden.
Nu heb ik regelmatig voor dat als ik switch van kanaal dat de TV gewoon vanzelf uitgaat. Ook als ik op hdmi input nvidia shield ga en ik druk op Home voor dus homescreen van LG, de tv schakelt zich gewoon uit.
Als ik PS5 aanzet via de controller, de tv gaat naar dat hdmi kanaal maar wederom schakelt het zichzelf uit.
Ergens krijgt de tv dus een trigger om uit te schakelen, ik snap er niks van.
Ik gebruik gecertifeerde HDMI 2.1 kabels van Ugreen
Aan de tv hangt een ps5, Nvidia Shield Pro (alletwee via hdmi) en via e-arc hdmi is JBL Bar 1000 soundbar verbonden.
Nu heb ik regelmatig voor dat als ik switch van kanaal dat de TV gewoon vanzelf uitgaat. Ook als ik op hdmi input nvidia shield ga en ik druk op Home voor dus homescreen van LG, de tv schakelt zich gewoon uit.
Als ik PS5 aanzet via de controller, de tv gaat naar dat hdmi kanaal maar wederom schakelt het zichzelf uit.
Los van jouw vraag maar waarom gebruik je niet de kabels die bijvoorbeeld bij de PS5 geleverd wordt? Verwacht je onverwachtse wonderen van een Ugreen kabel of levert Sony rotzooi HDMI kabels bij de toch al prijzige PS5 naar jouw mening?Cowboy_Henk schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:53:
Ik heb sinds een dikke maand een LG G3 55 inch in gebruik. Zeer tevreden van maar er is toch een flinke ergernis, hopelijk weet iemand raad?
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.