WidgetTWW schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:39:
[...]

Folie is eraf, niets achtergelaten. Wat je ziet, zit echt op het scherm (lijkt een soort extra beschermlaag te zijn).

[...]

De televisie hangt aan de standaard beugel die meegeleverd wordt. Wel een paar kleine dopjes achter de televisie geplaatst vanwege onze muur (spachtelputz) zodat de behuizing niet beschadigd.

Het idee van de G4 is zo straks aan de muur bevestigen. Ventilatiegaatjes zitten aan de bovenkant van de G4.
Dat is mooi.
Maar wat is het dan wel…
Misschien toch iets van stof of vuil?

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-10 22:50
HoppyF schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:42:
[...]

Dat is mooi.
Maar wat is het dan wel…
Misschien toch iets van stof of vuil?
Het lijkt erop alsof de (glasplaat) die ervoor zit niet goed hecht waardoor je van die gekartelde randjes ziet. Je ziet het uiteraard pas echt als je er dicht op staat, dus wellicht zo laten want het paneel is qua uniformiteit erg goed. Televisie kan nog retour tot aanstaande donderdag. Ben alleen wel benieuwd of ander eigenaren dit ook hebben.
WidgetTWW schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:04:
[...]

Het lijkt erop alsof de (glasplaat) die ervoor zit niet goed hecht waardoor je van die gekartelde randjes ziet. Je ziet het uiteraard pas echt als je er dicht op staat, dus wellicht zo laten want het paneel is qua uniformiteit erg goed. Televisie kan nog retour tot aanstaande donderdag. Ben alleen wel benieuwd of ander eigenaren dit ook hebben.
Ik heb geen G4 dus kan het niet vergelijken.
Wellicht kunnen andere G4 gebruikers even kritisch naar het scherm kijken.
Een 83 inch is vrij zeldzaam maar 65 en 77 inch zijn er veel meer.
Ander paneel weliswaar dus daar kunnen ook wel weer verschillen in zitten.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:24
WidgetTWW schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:58:
Een vraagje aan de G4 bezitters. We hebben nu een weekje de 83" draaien. Zeer tevreden, indrukwekkend iedere dag vergeleken met de vorige (QLED), maar de rand van de behuizing (voorkant) is niet netjes afgewerkt.

Herkennen jullie dit ook? Uiteraard zitten we er niet 10cm vandaag, maar eenmaal gezien...

Net alsof er kleine luchtbelletjes en beschadigingen zitten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier ook even gekeken (G4 83”);
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9_r4yOw2ugEqW85_cOb0YDzxC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWXeRcP9F5D8DISOCBocQ7RL.jpg?f=fotoalbum_large

Zo op de foto gezien lijkt hetzelfde zichtbaar te zijn, maar ik moet zeggen dat het mij IRL niet opvalt en het is ook niet zichtbaar op 3/3,5 meter afstand.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
WidgetTWW schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:58:
Een vraagje aan de G4 bezitters. We hebben nu een weekje de 83" draaien. Zeer tevreden, indrukwekkend iedere dag vergeleken met de vorige (QLED), maar de rand van de behuizing (voorkant) is niet netjes afgewerkt.

Herkennen jullie dit ook? Uiteraard zitten we er niet 10cm vandaag, maar eenmaal gezien...

Net alsof er kleine luchtbelletjes en beschadigingen zitten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zag dit direct bij het uitpakken, maar volgens mij is het de folie die er op zit om het spiegelen te verminderen, waarom het aan de onderkant zo uitpakt weet ik ook niet. Niets om je zorgen over te maken, hier is het ook. Op andere fora hebben mensen dus deze folie er af getrokken... :X

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Thalaron schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:14:
[...]

Hier ook even gekeken (G4 83”);
[Afbeelding]

Zo op de foto gezien lijkt hetzelfde zichtbaar te zijn, maar ik moet zeggen dat het mij IRL niet opvalt en het is ook niet zichtbaar op 3/3,5 meter afstand.
Die witte puntjes onderin zijn als het goed is ambient light sensoren. De minder mooie afwerking bij de rand lijkt inderdaad het anti-glare filter dat niet helemaal mooi op het paneel is geplakt. Komt helaas vaak voor.

Mocht je ooit met een microfiber doek de onderkant van het scherm schoonpoetsen dan hoor je wellicht een soort klikkend/krakend geluid, alsof het paneel inveert. Dat is ook normaal, het paneel zit daar waarschijnlijk met speciale tape vast aan de behuizing.

• THE_BASE
  • Niet online
stin00 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:26:
[...]

Die witte puntjes onderin zijn als het goed is ambient light sensoren. De minder mooie afwerking bij de rand lijkt inderdaad het anti-glare filter dat niet helemaal mooi op het paneel is geplakt. Komt helaas vaak voor.

Mocht je ooit met een microfiber doek de onderkant van het scherm schoonpoetsen dan hoor je wellicht een soort klikkend/krakend geluid, alsof het paneel inveert. Dat is ook normaal, het paneel zit daar waarschijnlijk met speciale tape vast aan de behuizing.
Dat klikkende geluid klopt inderdaad, viel me ook op.

Dat het niet helemaal mooi op het paneel zit geplakt: ik zie niet anders dan deze manier, ook niet in de winkel. Dus het kan een hele batch zijn die zo is geplakt. Mijn LG OLED G4 is twee weken geleden geleverd en geproduceerd in april. We kregen ook een 55" binnen van augustus, die had hetzelfde.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:54
Heeft er hier iemand ervaring met de Sonos Arc i.c.m. de Apple TV op de LG g3? Ik overweeg te switchen van Samsung aangezien de EARC ondersteuning echt niet goed werkt.

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 21:54
Rivanov schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:05:
[...]

Hier een 77" G4 op 2.5m zitafstand. Heer-lijk. :)
In de muur een buis met diameter van 8cm verwerkt.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Wil je eens meten vanaf de muur tot voorkamt scherm? Links heb ik 3cm en links 2.5cm. Vermoed dat ik de beugel dan wat moet afstellen. Ik ben benieuwd hoe het bij jou zit. Voor zover ik het kan zien moet ik wat meer mijn best doen met de kabels wegwerken door de muur.

[ Voor 4% gewijzigd door harrybeuker op 18-09-2024 11:56 ]

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:01
LegeBoekenkast schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:48:
Heeft er hier iemand ervaring met de Sonos Arc i.c.m. de Apple TV op de LG g3? Ik overweeg te switchen van Samsung aangezien de EARC ondersteuning echt niet goed werkt.
*steekt hand op

Werkt prima en elk excuus om minder Samsung in huis te hebben is er 1 dus pak aan :Y)

• THE_BASE
  • Niet online
Cardwizard schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:10:
[...]

*steekt hand op

Werkt prima en elk excuus om minder Samsung in huis te hebben is er 1 dus pak aan :Y)
Samsung QD990D schijnt anders een hele fijne soundbar te zijn en staat op m’n wensenlijstje. Liever dan Sonos.

• Cardwizard
THE_BASE schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:17:
[...]

Samsung QD990D schijnt anders een hele fijne soundbar te zijn en staat op m’n wensenlijstje. Liever dan Sonos.
Dat is mooi en dat mag zeker, maar ik heb iets tegen Samsung… persoonlijk dingetje

En ik heb de hele woning vol Sonos daar komt geen ander merk tussen

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 21:54
THE_BASE schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:17:
[...]

ik kan dat bevestigen. Een 77G4 en een samsung QD990D. Ongekend wat een geluid uit dat setje komt. DOlby atmos erop en werkt echt heel fijn. Zuilen zijn draadloos (alleen stroom nodig). Ik ben over gestapt van een losse receiver en speakers naar deze setup. Totaal geen spijt van

• THE_BASE
  • Niet online
harrybeuker schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:57:
[...]

ik kan dat bevestigen. Een 77G4 en een samsung QD990D. Ongekend wat een geluid uit dat setje komt. DOlby atmos erop en werkt echt heel fijn. Zuilen zijn draadloos (alleen stroom nodig). Ik ben over gestapt van een losse receiver en speakers naar deze setup. Totaal geen spijt van
Beetje off-topic misschien, maar is er een groot verschil met de voordeliger 990C?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:10
harrybeuker schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:07:
[...]

Wil je eens meten vanaf de muur tot voorkamt scherm? Links heb ik 3cm en links 2.5cm. Vermoed dat ik de beugel dan wat moet afstellen. Ik ben benieuwd hoe het bij jou zit. Voor zover ik het kan zien moet ik wat meer mijn best doen met de kabels wegwerken door de muur.
De TV hangt volledig flush tegen de muur. Aan beide zijde.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:10
LegeBoekenkast schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:48:
Heb de Sonos Arc i.c.m. LG G4. Perfecte combo.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:54
Cardwizard schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:10:
[...]

*steekt hand op

Ik heb persoonlijk niets tegen Samsung. Maar ik vind Sonos een prachtig systeem en ga er niet vanaf stappen. Met mijn huidige Samsung tv werkt het echter helemaal niet goed. Het enige dat me tegenstaat bij LG is dat bij de G3 en G4 de stekker vast in de tv zit.

Ik moet de stekker dan afknippen, anders past hij niet door m’n goot in de muur. Of hebben jullie dat anders opgelost?

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:41

The Zep Man

🏴‍☠️

LegeBoekenkast schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:47:
Ik heb persoonlijk niets tegen Samsung. Maar ik vind Sonos een prachtig systeem en ga er niet vanaf stappen. Met mijn huidige Samsung tv werkt het echter helemaal niet goed. Het enige dat me tegenstaat bij LG is dat bij de G3 en G4 de stekker vast in de tv zit.
Dit is al meerdere keren in dit topic langsgekomen. Net als met witgoed kan het voorkomen dat je van andere vaste apparatuur met ingebouwde voeding een stekker moet afknippen om het (NEN 1010 compliant, etc., etc.) aan te kunnen sluiten op de gewenste locatie. Dit doet niets af aan bijvoorbeeld de garantie.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 18-09-2024 15:01 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Cardwizard
LegeBoekenkast schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:47:
[...]

Ik heb persoonlijk niets tegen Samsung.

mijn huidige Samsung tv werkt het echter helemaal niet goed.
FTFY >:)

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:04
Ik gebruik een iets oudere Samsung Harman Kardon set uit 2019, de HW-Q90R, met draadloze achterspeakers, maar werkt altijd vlekkeloos, nooit problemen mee. Althans, sinds de eARC update in 2022 (!?) werkt alles goed. Vóór deze update had ik wel eens sync problemen.
Gebruikte hem eerst in combinatie met eerst de 65C9, nu met de 77C3, nog steeds erg tevreden mee. Voorheen had ik een Onkyo receiver met 5.1 speaker setup, maar na verhuizing was ik de kabel warboel helemaal zat. Geen spijt van dat ik overgestapt ben naar deze soundbar.

[ Voor 24% gewijzigd door Powder Toastman op 19-09-2024 09:26 ]

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:38
Le Enfant! schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:49:
Net terug uit vakantie om te moeten vaststellen dat mijn C1 het loodje heeft gelegd. :(
Als ik de tv inschakel, dan hoor je de bekende klik bij inschakelen gevolgd met een kortere tik dat meestal hoorbaar is bij het terug uitschakelen. Het LED-lampje flikkert ook constant. Ik heb al eens het stopcontact eruit gehaald voor enkele minuten en er terug ingestoken, maar het probleem blijft. Ook drukken op het aan-knopje op de afstandbediening voor een lange tijd terwijl de stroom er af is blijkt ook niet de oplossing te zijn.

Heeft er iemand dit al eens meegemaakt die misschien nog een andere tip heeft of wordt dit aanmelden bij LG? Moet ik de televisie dan opsturen of komt er iemand ter plekke dan? Ik heb niet echt zin om een 77" TV op te sturen, want de doos heb ik wellicht niet meer.
Net de offerte gekregen van CE-Repair, blijkbaar is het paneel defect en om deze te vervangen moet ik even 2500 af tikken.. Beetje overdreven naar mijn mening voor een televisie die maar twee jaar en acht maanden oud is. Blijkbaar is dit ook een gekend probleem, maar bij sommige werd het opgelost door het moederbord of voeding te vervangen. Aangezien ik niet in Nederland woon, denk ik ook niet dat het argument dat het niet conform is veel gaat kunnen betekenen. Iemand nog een idee wat ik eventueel nog kan proberen?

Indien ik er mij moet bij neerleggen, dan ga ik gewoon voor een G2 die 500 euro minder kost en waar ik ook nog eens vijf jaar garantie op het paneel heb. Al is dit een behoorlijke zure aangezien de geplande verbouwingen in mijn huis..

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:54
De LG C2 biedt aan om een update naar 13.30.85 te installeren (firmware). Al iemand ervaring mee?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28
Theone098 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:15:
De LG C2 biedt aan om een update naar 13.30.85 te installeren (firmware). Al iemand ervaring mee?
Ja. De tv doet het nog steeds en verder weinig van gemerkt.
Le Enfant! schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:51:
[...]

Net de offerte gekregen van CE-Repair, blijkbaar is het paneel defect en om deze te vervangen moet ik even 2500 af tikken.. Beetje overdreven naar mijn mening voor een televisie die maar twee jaar en acht maanden oud is. Blijkbaar is dit ook een gekend probleem, maar bij sommige werd het opgelost door het moederbord of voeding te vervangen. Aangezien ik niet in Nederland woon, denk ik ook niet dat het argument dat het niet conform is veel gaat kunnen betekenen. Iemand nog een idee wat ik eventueel nog kan proberen?

Indien ik er mij moet bij neerleggen, dan ga ik gewoon voor een G2 die 500 euro minder kost en waar ik ook nog eens vijf jaar garantie op het paneel heb. Al is dit een behoorlijke zure aangezien de geplande verbouwingen in mijn huis..
Woon je in België?
Waar heb je de TV gekocht?
De verkoper/winkel is verantwoordelijk voor de garantie afhandeling.

• Barfman
  • Laatst online: 22:08
Ik heb een LG OLED G2, heb hem in november 2 jaar, maar vandaag voor het eerst een zwarte lijn van boven naar beneden. Heb een pixel refresh gedaan, maar dat hielp niet. Mensen die dit ook al eens hebben meegemaakt, en wat is de gouden tip.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxG4rj-JITu4cZRUgPvDmToR2h0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uOZYPDZf6m9tP8tCDZQ0SyKb.jpg?f=fotoalbum_large

System | Racing is in my Blood

Barfman schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:59:
Ik heb een LG OLED G2, heb hem in november 2 jaar, maar vandaag voor het eerst een zwarte lijn van boven naar beneden. Heb een pixel refresh gedaan, maar dat hielp niet. Mensen die dit ook al eens hebben meegemaakt, en wat is de gouden tip.[Afbeelding]
Stekker eruit, half uur wachten en TV weer aanzetten.
Is geen wondermiddel maar wel het proberen waard.
Als het probleem blijft garantie claimen bij de verkoper/winkel.

• Barfman
Oké, ik zet hem straks wel uit als we naar bed gaan, en dan hopen dat hij morgen ochtend weer normaal beeld geeft. Heb hem bij HelloTV gekocht, en heb 5 jaar garantie op het paneel, dus dat moet geen probleem zijn.

• CyBeRSPiN
Barfman schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:59:
Ik heb een LG OLED G2, heb hem in november 2 jaar, maar vandaag voor het eerst een zwarte lijn van boven naar beneden. Heb een pixel refresh gedaan, maar dat hielp niet. Mensen die dit ook al eens hebben meegemaakt, en wat is de gouden tip.[Afbeelding]
De gouden tip is om contact op te nemen met LG. De G2 heeft 5 jaar garantie op het paneel, deze zal kosteloos aan huis vervangen gaan worden.
CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:33:
[...]

De gouden tip is om contact op te nemen met LG. De G2 heeft 5 jaar garantie op het paneel, deze zal kosteloos aan huis vervangen gaan worden.
Ik zou de verkoper de reparatie laten afhandelen.
Je weet immers niet zeker of het paneel wel defect is.
(lijkt er hier wel op, maar je kunt dit niet altijd weten)
De verkoper zoekt met CE repair en LG wel uit wie de reparatie gaat betalen.

• CyBeRSPiN
HoppyF schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:42:
[...]

Ik zou de verkoper de reparatie laten afhandelen.
Je weet immers niet zeker of het paneel wel defect is.
(lijkt er hier wel op, maar je kunt dit niet altijd weten)
De verkoper zoekt met CE repair en LG wel uit wie de reparatie gaat betalen.
Kan ook, maar dan heb je er een 2e partij tussen.
Kan altijd nog toch?

De voorwaarden van LG zijn ook duidelijk, neem met hen contact op:
CyBeRSPiN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Super irritant dat je posts tegenwoordig na 2 dagen niet meer kan wijzigen trouwens…
Dit is de werkende link:
https://www.lg.com/conten...2_Garantievoorwaarden.pdf

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-09-2024 23:00 ]

CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:47:
[...]

Kan ook, maar dan heb je er een 2e partij tussen.
Kan altijd nog toch?

De voorwaarden van LG zijn ook duidelijk, neem met hen contact op:
CyBeRSPiN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Super irritant dat je posts tegenwoordig na 2 dagen niet meer kan wijzigen trouwens…
Dit is de werkende link:
https://www.lg.com/conten...2_Garantievoorwaarden.pdf
Ik zou het nog steeds aan de verkoper overlaten.
LG brengt gewoon kosten in rekening en dat wil je niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OA9TZCAL6YqDSqmf7zd2_af22fI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M5Gn5JRYrOlLKYwHZPkZUmEY.jpg?f=fotoalbum_large

• Barfman
Na een nacht de stekker eruit gelaten is de verticale lijn weer verdwenen, zal ik het in de gaten houden en als het weer gebeurd dan zal ik HelloTV contacten. Vraag me wel af wat het nou was, zeker omdat het een rechte lijn van 1mm was.

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 31-10 19:19

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Barfman schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:49:
Na een nacht de stekker eruit gelaten is de verticale lijn weer verdwenen, zal ik het in de gaten houden en als het weer gebeurd dan zal ik HelloTV contacten. Vraag me wel af wat het nou was, zeker omdat het een rechte lijn van 1mm was.
Dat is wel bijzonder. Heb het zelf ook gehad bij mijn C9, de lijn bleef wat ik ook deed. Onder garantie door CE repair aan huis vervangen.
Barfman schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:49:
Voorlopig opgelost.
Waarom het precies komt weet ik ook niet.
Maar het is bekend dat de stekker eruit en later weer aanzetten sommige problemen kan oplossen.
Het proberen waard dus want het is eenvoudig te doen.
Komt het probleem terug dan zou ik er wel een reparatie verzoek van maken.
Je kunt niet iedere keer “stekker eruit” blijven herhalen.

• Barfman
Nou dat was van korte duur, inderdaad is de verticale streep weer terug gekomen nadat de TV een uurtje aan had gestaan. Heb HelloTV benaderd en foto opgestuurd. Na wat vragen en tips over uitzetten (stroom er af) en pixel refresh kwam hij er wel achter dat ik alles al had geprobeerd. Moest mijn serienummer doorgeven en er wordt een home repair afspraak voor mij gemaakt., daar wordt ik dan nog over gebeld binnen 3 werkdagen.

Dus even afwachten :-)
Iedereen bedankt voor de tips

Barfman schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:46:
Nou dat was van korte duur, inderdaad is de verticale streep weer terug gekomen nadat de TV een uurtje aan had gestaan. Heb HelloTV benaderd en foto opgestuurd. Na wat vragen en tips over uitzetten (stroom er af) en pixel refresh kwam hij er wel achter dat ik alles al had geprobeerd. Moest mijn serienummer doorgeven en er wordt een home repair afspraak voor mij gemaakt., daar wordt ik dan nog over gebeld binnen 3 werkdagen.

Dus even afwachten :-)
Iedereen bedankt voor de tips
Ok, ja dat was ook wel een kans dat het terug zou komen.
Inderdaad alles geprobeerd wat je kon doen.
Afwachten nu tot er iemand ter plaatse komt repareren.
Zal dus wel een nieuw paneel gaan worden.

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-10 18:51
Ik wil hier even melden dat ik ontzettend blij met mijn keuze voor de LG C3 77 inch ben. Voor 2200 euro nieuw op de kop getikt een maandje geleden en het enige nadeel wat ik kan bedenken is waarom ik deze TV niet een stuk eerder heb besteld. Wát een scherp beeld! Ook overdag is het acherm gewoon zeer acceptabel. Heb ook de 75 inch Sony 2023 Miniled en die is misschien ietsje helderder maar ik vind het erg meevallen. En dan als het donker wordt..dan spat die LG C3 wel echt van het scherm zeg, vooral bij 4K films maar ook al gewoon op Ziggo bijv bij sport/racen, of op Videoland bij een aflevering van een willekeurig programma als Ontvoerd, wat niet eens in 4K wordt uitgezonden geloof ik. Echt heel erg blij met de TV en als ik dan toch een nadeel moet noemen is het dat de 77 inch eigenlijk alweer iets te klein is en ik de 83 inch had kunnen nemen. Maar er komen vast in de toekomst mooie aanbiedingen en dan neem ik tegen die tijd die alsnog uiteindelijk wel, het wordt in elk geval op zeker de volgende TV die ik koop, de 77 inch in de ruimte waar ik hem heb geplaatst, daar was ik na 2 dagen al helemaal aan gewend. Mijn advies aan iedereen betreft formaat is dan ook: ga altijd voor een maat groter dan dat je denkt dat het juiste voor je is(!)
Maar nogmaals: dit is de beste TV die ik ooit gehad heb, en ik heb inmiddels twee Sony’s gehad waaronder dus een 75 inch Miniled, een Philips 65 inch Oled uit 2019 en nu dus een C3 77 inch uit 2023.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-10 07:34
Ik ben even benieuwd hoe het met de garanatie op de nieuwe tv's zit op dit moment.
5 jaar op het display klinkt goed.

Ik zat naar deze tv te kijken: OLED55B4ELA.AEU alleen volgens het fiche op de LG website is dit 2 jaar via verkoper. Kan nergens details vinden over bijvoorbeeld een display dat langer garantie heeft?

In het fiche van een G4 staat ook 2 jaar en ik zie hier boven mensen toch echt over 5 jaar praten.
Ze hebben we een kleine letter: De garantiedekking kan per model/jaar verschillen. Heb je dus niet aan als je info zoekt.

Gezien mijn vorige ervaringen (dure philips ambilight, 3 jaar volgehouden) vind ik die 5 jaar echt een must :+
Iemand die weet waar ik dit exact kan vinden?

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:39

thijsco19

KTM 990 SMT

Garantie is niet alles. Zoek in dit topic, en algemeen op tweakers, op conformiteit.

Simpel gezegd, ook na die 2 of 5 jaar heb je recht op een goed werkende tv. Maw, recht op reparatie.

Dus afhankelijk wat er stuk was bij jouw philips had je recht op kosteloze reparatie. Een tv zou namelijk langer dan 3 jaar mee moeten gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door thijsco19 op 22-09-2024 09:09 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Thalaron
Eagles schreef op zondag 22 september 2024 @ 03:31:Mijn advies aan iedereen betreft formaat is dan ook: ga altijd voor een maat groter dan dat je denkt dat het juiste voor je is(!)
Hoewel ik altijd hetzelfde advies geef aan mijn omgeving, heb ik mijzelf daar niet aan gehouden. Dat gezegd hebbende had het van mijn vrouw ook een maat kleiner (77” i.p.v. 83”) gemogen. Groter had weliswaar geen MLA maar was hoe dan ook toch echt te duur 🫣😉

Maar, indien ruimte en budget het toelaten: overweeg zeker altijd een maat groter dan je op het oog hebt! Vrijwel iedereen die dat advies naast zich legt hoor ik later zeggen, dat het wel een maatje groter had gemogen.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Thalaron schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:26:
[...]

Hoewel ik altijd hetzelfde advies geef aan mijn omgeving, heb ik mijzelf daar niet aan gehouden. Dat gezegd hebbende had het van mijn vrouw ook een maat kleiner (77” i.p.v. 83”) gemogen. Groter had weliswaar geen MLA maar was hoe dan ook toch echt te duur 🫣😉

Maar, indien ruimte en budget het toelaten: overweeg zeker altijd een maat groter dan je op het oog hebt! Vrijwel iedereen die dat advies naast zich legt hoor ik later zeggen, dat het wel een maatje groter had gemogen.
Niet mee eens.
Heb al vaker uitgelegd waarom.
Maar ik zie ook dat je 23 33 zonnepanelen hebt liggen.
Is ook niet helemaal de gemiddelde hoeveelheid.
Maar wellicht heb je een warmtepomp, elektrische auto, van-het-gas-af, enz.
Andere discussie weliswaar. :P

• Thalaron
HoppyF schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:53:
[...]

Niet mee eens.
Heb al vaker uitgelegd waarom.
Maar ik zie ook dat je 23 zonnepanelen hebt liggen.
Is ook niet helemaal de gemiddelde hoeveelheid.
Maar wellicht heb je een warmtepomp, elektrische auto, van-het-gas-af, enz.
Andere discussie weliswaar. :P
33 panelen 😉

Niet geheel van het gas af, maar goed. Ik heb nog een 50” Plasma op de slaapkamer hangen 😅

Anyways, ik zeg ook niet dat je altijd een grotere moet kopen, enkel overwegen. Als in: zeker weten?

Thalaron schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:21:
[...]

33 panelen 😉

Niet geheel van het gas af, maar goed. Ik heb nog een 50” Plasma op de slaapkamer hangen 😅

Anyways, ik zeg ook niet dat je altijd een grotere moet kopen, enkel overwegen. Als in: zeker weten?
Telfouten!
Maar dat is nog veel meer.
Genoeg om in je eigen behoefte te voorzien denk ik zo.
Die 50inch plasma slurpt niet zoveel energie gelukkig.
Wel een mooi beeld. ;)

• Cc88
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:33
Hier naar alle tevredenheid een LG G3. Na een x aantal uren vraagt de tv om het pixel opschoonproces uit te voeren. Hoe vaak ik ook op Ja druk, hij blijft de melding geven bij opstarten. Always ready is uitgeschakeld.
Ik heb dit nu twee keer gehad, en twee keer een ophaal afspraak ingepland met CE repair. Dan spontaan een melding dat het proces voltooid is, kan vandaag, kan morgen of over een week plaatsvinden. Ik heb geen idee hoe of op welke manier ik het kan forceren. Omdat de melding dan weg is, bespaar ik mijzelf de moeite om hem uit de koof uit te bouwen met alle gevolgen van dien. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efLfcDRBbTWRtjFsXGwrc_yoLrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V3QADI3IlC1fG9KY3D5KyfcG.jpg?f=fotoalbum_large

Is er iemand bekend met dit probleempje?

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:56

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Cc88 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:41:
Hier naar alle tevredenheid een LG G3. Na een x aantal uren vraagt de tv om het pixel opschoonproces uit te voeren. Hoe vaak ik ook op Ja druk, hij blijft de melding geven bij opstarten. Always ready is uitgeschakeld.
Ik heb dit nu twee keer gehad, en twee keer een ophaal afspraak ingepland met CE repair. Dan spontaan een melding dat het proces voltooid is, kan vandaag, kan morgen of over een week plaatsvinden. Ik heb geen idee hoe of op welke manier ik het kan forceren. Omdat de melding dan weg is, bespaar ik mijzelf de moeite om hem uit de koof uit te bouwen met alle gevolgen van dien. [Afbeelding]

Is er iemand bekend met dit probleempje?
Nou heb ik geen G3 maar wanneer ik die vraag krijg druk altijd op nee. Heb jij nu verder niks aan.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:38
HoppyF schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:48:
[...]

Woon je in België?
Waar heb je de TV gekocht?
De verkoper/winkel is verantwoordelijk voor de garantie afhandeling.
Nu pas het berichtje gelezen, ik woon idd in België en heb de TV gekocht in de Belgische winkel.
Hier in België is de winkel het eerste jaar verantwoordelijk en dan de fabrikant het tweede jaar, dus ik denk niet dat het erg veel gaat uitmaken. Al kan ik altijd eens proberen uiteraard.

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:07
Als het ooit naar al hun tv's komt en niet meer uit te schakelen is (zoals nu wel nog kan) dan gaat dat behoorlijk wat kwaad bloed oproepen vrees ik. Geen goed idee van hen en daarom rollen ze het voorzichtig uit waarschijnlijk, kijken hoe er gereageerd wordt.

Als ik even wat anders doe en de screensaver springt op, dan wil ik dat die zo min mogelijk aanwezig is en energie verbruikt. Zoals het nu is op m'n G2 is dat ideaal, zwart beeld met een zachte tekst op afwisselend met de klok.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Thalaron
Nog meer redenen om vooral niet de Smart functies te gebruiken van TV’s.

Echt… flikker een eind op met reclame overal. Geef dan de optie om met korting een TV te kopen met reclame o.i.d.

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-11 20:45

ap3nr0ts

hoi

Er zijn hier enorm veel topics over LG met dode pixels rond de rand, en mij viel het vanavond ook op. Ik wist hier niks van, heb zelfs pixelgarantie voor 3 jaar bij een webshop afgesloten, en zag bij checken in het begin en iets minder dan een jaar later echt niks. Ik baal nu dus wel, gezien nu bijna mijn 4e jaar bezit erop zit. :+

Mijn vraag: het gaat dus om een LG55CX. Is dit bij de webshop of LG iets wat kosteloos vervangen kan worden? Ik vind dit echt niet normaal voor een tv van ruim boven de 1000 euro. Mijn budget-1080p-LCD van mijn studententijd meer dan 10 jaar geleden is nog smetteloos ...

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08
ap3nr0ts schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 00:54:
Er zijn hier enorm veel topics over LG met dode pixels rond de rand, en mij viel het vanavond ook op. Ik wist hier niks van, heb zelfs pixelgarantie voor 3 jaar bij een webshop afgesloten, en zag bij checken in het begin en iets minder dan een jaar later echt niks. Ik baal nu dus wel, gezien nu bijna mijn 4e jaar bezit erop zit. :+

Mijn vraag: het gaat dus om een LG55CX. Is dit bij de webshop of LG iets wat kosteloos vervangen kan worden? Ik vind dit echt niet normaal voor een tv van ruim boven de 1000 euro. Mijn budget-1080p-LCD van mijn studententijd meer dan 10 jaar geleden is nog smetteloos ...
Waar zijn die enorm veel topics over dode pixels bij de rand? :?

Als.je een probleem ervaart met je tv wat gerepareerd dient te worden dan contacteer je de winkel waar jij de overeenkomst mee gesloten hebt.

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Wren schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 07:14:
[...]

Waar zijn die enorm veel topics over dode pixels bij de rand? :?

Als.je een probleem ervaart met je tv wat gerepareerd dient te worden dan contacteer je de winkel waar jij de overeenkomst mee gesloten hebt.
Als je bijvoorbeeld zoekt op "edge/rand pixels" en modellen tot de X, zie je best veel topics op reddit en hier. Ik ben bang dat ze gaan claimen dat het slijtage is, maar dat vind ik je reinste onzin. Dit is er een voorbeeld van: Dode pixels na garantie (LG CX OLED)

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 31-10 19:19

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Zag een paar dagen geleden dat ik dat ook heb bij mijn C9. Het is alleen zichtbaar bij testbeelden op Youtube, tijdens normaal gebruik merk ik er niks van gelukkig. Televisie is inmiddels 4 jaar oud. Geen reden voor mij om actie te ondernemen, ga ‘m helemaal op gebruiken voor ik een nieuwe koop.

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:56
Ik vind dit echt niet normaal voor een tv van ruim boven de 1000.
Conformiteit in algemene zin is in dit topic al veel besproken. Op je vraag of het is wat je mag verwachten is het zuiverste antwoord toch gewoon de ISO-norm. Wat je ervoor betaald hebt doet er niet toe.
Mirx_NL schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 08:21:
LG stelt zelf binnen hun garantieperiode:

Pixeldefecten binnen foutklasse 2 volgens ISO-9241-307, tenzij anders vermeld in de productspecificatie.

Ondanks dat de fabrieksgarantie is verlopen geeft de ISO-norm wel aan wat je qua conformiteit mag verwachten.

Je zit daar ruim boven volgens onderstaande uitleg.
https://www.wortmann.de/nl-nl/content/lcd-pixelfehler.aspx

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Mirx_NL schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 07:45:
[...]

Conformiteit in algemene zin is in dit topic al veel besproken. Op je vraag of het is wat je mag verwachten is het zuiverste antwoord toch gewoon de ISO-norm. Wat je ervoor betaald hebt doet er niet toe.

[...]
Dit vond ik inderdaad best lastig. Het zijn er sowieso meer dan 15, 150 verwacht ik nog niet. Betekent dit dat ik nu nog steeds mag verwachten dat hij ruim onder die 15 blijft of dat dat helaas binnen de twee jaar had moeten worden vastgesteld? De webshops garantie verwacht ik niet veel van. 3 jaar is daar waarschijnlijk 3 jaar. Ik kocht het ook vooral voor bij de aankoop en checkte toen alles ... Ik heb nog nooit een scherm gehad dat dit opeens doet. Maar ik ben vrij principieel en vind het dus belachelijk. :)

• Mirx_NL
ap3nr0ts schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 07:53:
[...]

Betekent dit dat ik nu nog steeds mag verwachten dat hij ruim onder die 15 blijft of dat dat helaas binnen de twee jaar had moeten worden vastgesteld?

Maar ik ben vrij principieel en vind het dus belachelijk. :)
Dat wordt in de openbaar vindbare stukken nergens expliciet benoemd. Maar als je principieel bent moet je jezelf dat ook niet afvragen en gewoon stellen dat de tv binnen de te verwachte levensduur zich conform deze norm gedraagd.

Het is dus ook een hulpmiddel in de eventuele discussie rondom conformiteit.

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Mirx_NL schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:25:
[...]

Dat wordt in de openbaar vindbare stukken nergens expliciet benoemd. Maar als je principieel bent moet je jezelf dat ook niet afvragen en gewoon stellen dat de tv binnen de te verwachte levensduur zich conform deze norm gedraagd.

Het is dus ook een hulpmiddel in de eventuele discussie rondom conformiteit.
Thanks. Ik verwacht er eigenlijk niks van. LG gaat gewoon op mijn Eneco-lijst met bedrijven die ik niet netjes vind handelen dan. :+ Het is ook gezonder om me er niet te druk om te maken, maar ik ga ze wel een kans geven na altijd tevreden met LG te zijn geweest. Jammer genoeg zit mijn webshop niet bij de Geschillencommissie. Anders vond ik het die 80 euro wel waard om er gewoon een duidelijk, juridisch antwoord op te krijgen.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08
ap3nr0ts schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:38:
[...]

Thanks. Ik verwacht er eigenlijk niks van. LG gaat gewoon op mijn Eneco-lijst met bedrijven die ik niet netjes vind handelen dan. :+ Het is ook gezonder om me er niet te druk om te maken, maar ik ga ze wel een kans geven na altijd tevreden met LG te zijn geweest. Jammer genoeg zit mijn webshop niet bij de Geschillencommissie. Anders vond ik het die 80 euro wel waard om er gewoon een duidelijk, juridisch antwoord op te krijgen.
Als ik je berichten terug lees heb je iets geconstateerd maar heb je dan nog niet gemeld bij de winkel en/of LG? No offense, maar wat is dan het probleem? Als je vindt dat het non-conform is, meldt het dan aan de winkel. Als het een defect is en ze willen je laten opdraaien voor de reparatiekosten dan kan je je beroepen op de tig vergelijkbare gevallen die je hier kan vinden waarbij een tv het X jaar zonder problemen zou moeten doen etc.

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:43
Mirx_NL schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 07:45:
[...]

[...]
Wat je ervoor betaald doet er zeker wel toe. Verwachte levensduur is gekoppeld aan de nieuwprijs.

• BM2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-11 16:10

BM2

In de komende weken zal ik een nieuwe 65 inch aanschaffen en heb vooral interesse in de LG G3 of de Samsung S95C. De LG zit volgens mij nog strakker tegen de muur en daar zit vooral mijn twijfel. Ik heb een ingefreesde kabelgoot die niet helemaal in het midden zit, zeg 10-15 cm naar rechts. Als ik afbeeldingen van de achterkant van de G3 bekijk zit de verdieping aan de onderkant echt in het midden. Klopt het dat de tv dan niet strak tegen de muur kan omdat mijn kabels niet goed uitkomen in de uitsparingen die de tv heeft?

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Wren schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:10:
[...]

Als ik je berichten terug lees heb je iets geconstateerd maar heb je dan nog niet gemeld bij de winkel en/of LG? No offense, maar wat is dan het probleem? Als je vindt dat het non-conform is, meldt het dan aan de winkel. Als het een defect is en ze willen je laten opdraaien voor de reparatiekosten dan kan je je beroepen op de tig vergelijkbare gevallen die je hier kan vinden waarbij een tv het X jaar zonder problemen zou moeten doen etc.
Jawel. Van LG inmiddels een offerte voor reparatie binnen. Webwinkel wil foto's. Ik vroeg vooral naar ervaringen en eerdere gevallen. Dan weet ik wat ik kan antwoorden en wat zin heeft.
ap3nr0ts schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:04:
[...]

Jawel. Van LG inmiddels een offerte voor reparatie binnen. Webwinkel wil foto's. Ik vroeg vooral naar ervaringen en eerdere gevallen. Dan weet ik wat ik kan antwoorden en wat zin heeft.
Wat moet je met een offerte?
Je hebt niets te maken met LG of CE repair.
Je vraagt aan de winkel gewoon of je TV gerepareerd kan worden, onder garantie zonder kosten voor jou.
Foto’s maken is prima.
Ze moeten wel kunnen zien wat de klacht is.

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

HoppyF schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:29:
[...]

Wat moet je met een offerte?
Je hebt niets te maken met LG of CE repair.
Je vraagt aan de winkel gewoon of je TV gerepareerd kan worden, onder garantie zonder kosten voor jou.
Foto’s maken is prima.
Ze moeten wel kunnen zien wat de klacht is.
Je hebt gelijk. Daarom heb ik ze ook beiden bericht. Dat de winkel foto's wilt, lijkt me meer dan logisch. Ik was gewoon benieuwd wat LG zegt met dezelfde foto's en waar ze als fabrikant mee komen. Dat gaat niks nuttigs worden, merk ik dus al. :)
ap3nr0ts schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:32:
[...]

Je hebt gelijk. Daarom heb ik ze ook beiden bericht. Dat de winkel foto's wilt, lijkt me meer dan logisch. Ik was gewoon benieuwd wat LG zegt met dezelfde foto's en waar ze als fabrikant mee komen. Dat gaat niks nuttigs worden, merk ik dus al. :)
In de meeste gevallen heb je niet veel aan LG.
Jammer, maar helaas.
Hopelijk gaat de winkel de claim netjes afhandelen.

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:54
Largamelion schreef op donderdag 26 september 2024 @ 23:25:
[...]
Als het ooit naar al hun tv's komt en niet meer uit te schakelen is (zoals nu wel nog kan) dan gaat dat behoorlijk wat kwaad bloed oproepen vrees ik. Geen goed idee van hen en daarom rollen ze het voorzichtig uit waarschijnlijk, kijken hoe er gereageerd wordt.

Als ik even wat anders doe en de screensaver springt op, dan wil ik dat die zo min mogelijk aanwezig is en energie verbruikt. Zoals het nu is op m'n G2 is dat ideaal, zwart beeld met een zachte tekst op afwisselend met de klok.
Op mijn C2 net even gekeken en dit is in de instellingen uit te zetten.

• CyBeRSPiN
Ik blijf weigeren om de voorwaarden voor spraakherkenning en analyse van mijn kijkgedrag te accepteren. De popup die je naar de instellingen stuurt blijft helaas maar terugkomen, ook tijdens het gamen.. :(
Had ijdele hoop dat dit in de laatste update verholpen zou zijn.
Moet steeds regelmatig op OK en dan BACK drukken om er weer een paar dagen vanaf te zijn..

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-09-2024 13:22 ]

• Mirx_NL
Marcel Br schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:39:
[...]

Wat je ervoor betaald doet er zeker wel toe. Verwachte levensduur is gekoppeld aan de nieuwprijs.
Klopt voor de levensduur bepaling, maar niet voor het aantal defecte pixels. De ISO-norm is dan leidend. Een 77" van dezelfde serie is duurder dan een 55" maar heeft dezelfde ISO norm.

Overigens is het ook gek dat als een 55" onder de 1000 euro blijft maar een 65" niet, dat de 65" er een jaar langer over doet om afgeschreven te worden.

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:43
Ik zeg niet dat het logisch is of terecht.

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-11 07:10
Het is wel raak zeg.

Waar ik het een tijdje geleden in dit topic had over de LG CX die "clusters" van dode pixels heeft, heeft nu mijn C1 op de slaapkamer (die dus niet heel veel branduren heeft) last van hetzelfde (een stuk of 14 a 15 dode pixels). Heb ik gewoon pech of is dit binnen deze seriereeks gewoon een ding?

• Soru
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-10 22:54
Ik wil binnenkort (binnen ~6-10 maanden) een TV gaan aanschaffen dus ik ben me een beetje aan het oriënteren op modellen en prijzen voor het geval er een goede aanbieding langskomt. Zo'n 12 maanden na release zijn nieuwe modellen vaak wel flink gedaald in prijs.

De LG G4 (55/65) lijkt me een interessant model ook ivm 2nd gen MLA. Volgens HDTVtest is het verschil met de G3 niet erg groot. Hoe kijken jullie hiertegen?

In de comments zie ik ook opmerkingen over het flikkeren van artifacts bij WOLEDs.

• ChrisSchults
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11-10 14:40
pwh53 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:03:
[...]

je kunt de rode knop nergens anders voor gebruiken, je kunt interactive-tv wel uitzetten op de tv, dan krijg je die melding niet meer.
Wel intussen gevonden dat je de tv kan rooten, zodat je de instelling van de knoppen kan aanpassen ook van de voorkeuren voor netflix c.a. Maar ja rooten waag ik me niet aan.
Blijf het vreemd vinden dat ook klantenservice zegt dat het niet anders kan, in bijv Belgie hebben ze geen Ziggo. En in Nederland beslaat Ziggo als provider ca 50% van de gebruikers.

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Soru schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:49:
Ik wil binnenkort (binnen ~6-10 maanden) een TV gaan aanschaffen dus ik ben me een beetje aan het oriënteren op modellen en prijzen voor het geval er een goede aanbieding langskomt. Zo'n 12 maanden na release zijn nieuwe modellen vaak wel flink gedaald in prijs.

De LG G4 (55/65) lijkt me een interessant model ook ivm 2nd gen MLA. Volgens HDTVtest is het verschil met de G3 niet erg groot. Hoe kijken jullie hiertegen?

In de comments zie ik ook opmerkingen over het flikkeren van artifacts bij WOLEDs.
*knip* gebruik de TR hiervoor; dit voegt zo niks toe

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 28-09-2024 15:36 ]

• Soru
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-10 22:54
Tot dusver de afgelopen 10 pagina's vooral informatie over dode pixels, reparatieprocedures, garantie e.d.

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 28-09-2024 15:35 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Soru schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 15:24:
[...]

Tot dusver de afgelopen 10 pagina's vooral informatie over dode pixels, reparatieprocedures, garantie e.d.
Over de verschillen tussen de G3 en G4 is al heel veel geschreven in dit topic. Sommige mensen vinden het de honderden euro's prijsverschil niet waard. Of dat voor jou hetzelfde/anders is, is ook iets dat alleen jij kunt beoordelen.

Als je nav de posts waarin de andere users hun keuze voor G3 of G4 benoemen, nog concrete vragen hebt, kun je die natuurlijk stellen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• CyBeRSPiN
Ik zou lekker voor de G5 gaan, heb je de nieuwste generatie en er het langst plezier van ;)

Nee, gewoon tzt kijken wat de prijzen doen en dan kiezen. Het zijn eigenlijk allemaal top tv’s.

[ Voor 36% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-09-2024 16:07 ]

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

mprkooij schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:21:
Het is wel raak zeg.

Waar ik het een tijdje geleden in dit topic had over de LG CX die "clusters" van dode pixels heeft, heeft nu mijn C1 op de slaapkamer (die dus niet heel veel branduren heeft) last van hetzelfde (een stuk of 14 a 15 dode pixels). Heb ik gewoon pech of is dit binnen deze seriereeks gewoon een ding?
Zonder gein, als dit best wijd verspreid is, waarom is hier geen clas action of iets voor? Ik heb me ingeschreven voor onbenulligere gebreken.
ap3nr0ts schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:49:
[...]

Zonder gein, als dit best wijd verspreid is, waarom is hier geen clas action of iets voor? Ik heb me ingeschreven voor onbenulligere gebreken.
Zo wijd verspreid is dit niet.
Zoals overal worden defecten vaak gemeld in forums en vallen daarom meer op.
Als iets goed werkt ga je dit niet roepen.
Neemt niet weg dat er wel defecten zijn, die moet je onder garantie claimen.
Enkele dode pixels vallen ook niet op tenzij er veel zijn en ze gaan clusteren.

De gemiddelde TV kijker zal het dan ook niet opvallen.

• Largamelion
HoppyF schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:12:
[...]

Zo wijd verspreid is dit niet.
Zoals overal worden defecten vaak gemeld in forums en vallen daarom meer op.
Als iets goed werkt ga je dit niet roepen.
Neemt niet weg dat er wel defecten zijn, die moet je onder garantie claimen.
Enkele dode pixels vallen ook niet op tenzij er veel zijn en ze gaan clusteren.

De gemiddelde TV kijker zal het dan ook niet opvallen.
Mensen die 'n OLED kopen zijn meestal ook geen gemiddelde tv-kijkers, maar mensen die om kwaliteit geven en die gaan er volgens mij ook extra gevoelig aan zijn. Als je de laatste 5 pagina's hier leest zou je denken dat LG geen foutloze tv 's kan maken en dat ze binnen enkele jaren sneuvelen. Maar idd, je leest op fora vooral de klachten en daardoor wordt het uitvergroot.

Gros van de mensen koopt een tv en zet die op z'n kast zonder verder iets aan de instellingen te wijzigen. Die zitten dan op beeldmodus dynamisch ofzo te kijken voor de hele levensduur van hun tv en 'n dode pixel hebben ze waarschijnlijk nooit van gehoord.

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Fair. Dat is een goed punt. Ik denk dat mijn volgende wel weer een andere merk wordt dan. Het is echt de eerste tv waarmee ik zoiets heb. De Samsung van 400 euro uit mijn studententijd is nog smetteloos. Gekocht na een midrange-vergelijking van T.net. :)
Largamelion schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:58:
[...]
Mensen die 'n OLED kopen zijn meestal ook geen gemiddelde tv-kijkers, maar mensen die om kwaliteit geven en die gaan er volgens mij ook extra gevoelig aan zijn. Als je de laatste 5 pagina's hier leest zou je denken dat LG geen foutloze tv 's kan maken en dat ze binnen enkele jaren sneuvelen. Maar idd, je leest op fora vooral de klachten en daardoor wordt het uitvergroot.

Gros van de mensen koopt een tv en zet die op z'n kast zonder verder iets aan de instellingen te wijzigen. Die zitten dan op beeldmodus dynamisch ofzo te kijken voor de hele levensduur van hun tv en 'n dode pixel hebben ze waarschijnlijk nooit van gehoord.
Ja, OLED kopers zijn wel mensen die om goede beeldkwaliteit geven maar zeker NIET allemaal Tweakers!
En die dode pixels blijven dus veelal onopgemerkt,
Ik denk zelfs ook wel hier bij Tweakers tenzij je echt gaat speuren.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:56

GerCor

Zonder dallen geen pieken

ap3nr0ts schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:34:
Fair. Dat is een goed punt. Ik denk dat mijn volgende wel weer een andere merk wordt dan. Het is echt de eerste tv waarmee ik zoiets heb. De Samsung van 400 euro uit mijn studententijd is nog smetteloos. Gekocht na een midrange-vergelijking van T.net. :)
Samsung, slechte ervaringen mee. Ooit een 3D TV gekocht. Fantastisch met Call of Duty. Na een paar jaar viel de verlichting van de rechterkant uit. Daarna een gewone LED, kreeg ik een witte vlek ter grootte van golfbal in beeld. Ook een soundbar van Samsung. Na een paar jaar verbrak steeds de Bluetoothverbinding. Samsung verwijderd ook opties na verloop van jaren. 'Ondersteunen we niet langer.'

We hebben nu al een paar jaar 3 LG's in huis. Waarvan 1 OLED. Bevalt prima.

Iets met buren en hoe groen het gras is.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-11 14:03
ChrisSchults schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:12:
De afstandsbediening van onze LG tv heeft natuurlijk de gekleurde knoppen. De rode knop is bedoeld om verbinding te maken met Ziggo interactieve tv. De andere doen gewoon niets hier.

Maar we hebben hier geen toegang tot Ziggo, dus zou ik graag die rode knop voor iets anders willen gebruiken. Het is eigenlijk ook wel irritant dat bij aanzetten van de tv, die melding verschijnt over die rode knop.

Maar hoe wijzig je het gebuik van die knop ??
Rode knopjes zijn ook voor teletekst !! Ja ja, oud maar werken.
En niet alleen Ziggo, ik dacht in Belgie ook bij sommige tv providers te gebruiken was. Ook in Duitsland gezien.

Tevens in bepaalde tv apps zijn ze ook geprogrameerd. Dus de maker van de app kan ze een functie toewijzen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:34
HoppyF schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:01:
[...]

Ja, OLED kopers zijn wel mensen die om goede beeldkwaliteit geven maar zeker NIET allemaal Tweakers!
En die dode pixels blijven dus veelal onopgemerkt,
Ik denk zelfs ook wel hier bij Tweakers tenzij je echt gaat speuren.
Eens hoor. Heb toch veel mensen in mijn omgeving die gehoord hebben dat Oled de beste beeldkwaliteit geeft en dus maar 1 van de duurste modellen kopen om vervolgens de beeldinstellingen op standje prut te zetten.

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Goedemorgen,

Ik heb al enige tijd een, LG OLED65G26LA en ben daar heel tevreden over. Nu wil ik hem met Internet gaan verbinden alleen twijfel ik tussen Lan of Wifi. Begreep dat de Lan poort iet heel snel is, slechts FE ipv GbE.

Kan ik dan niet beter de tv Wifi aansluiten?
Frid0 schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:36:
Goedemorgen,

Ik heb al enige tijd een, LG OLED65G26LA en ben daar heel tevreden over. Nu wil ik hem met Internet gaan verbinden alleen twijfel ik tussen Lan of Wifi. Begreep dat de Lan poort iet heel snel is, slechts FE ipv GbE.

Kan ik dan niet beter de tv Wifi aansluiten?
Kies Wifi.
Werkt stabiel en is ook snel.
Tenzij je thuis een slecht Wifi netwerk hebt uiteraard. :P

• Frid0
HoppyF schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:17:
[...]

Kies Wifi.
Werkt stabiel en is ook snel.
Tenzij je thuis een slecht Wifi netwerk hebt uiteraard. :P
Thanks!
Heb apparatuur van Ubiquiti en had de Oled vanmorgen aan mijn USW Flex aangesloten die in mijn tvmeubel ligt. Helaas zag ik dat er tussen de Oled en Flex maar een FE verbinding is, geen GbE.

Wifi thuis is goed geregeld, 3 Unifi AP's door het hele huis.
Frid0 schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:24:
[...]

Thanks!
Heb apparatuur van Ubiquiti en had de Oled vanmorgen aan mijn USW Flex aangesloten die in mijn tvmeubel ligt. Helaas zag ik dat er tussen de Oled en Flex maar een FE verbinding is, geen GbE.

Wifi thuis is goed geregeld, 3 Unifi AP's door het hele huis.
O, geen enkel probleem dus.

Het is en blijft vreemd dat LG geen Gbit poort gebruikt ook niet in de nieuwe modellen maar gelukkig werkt Wifi wel goed zo is de ervaring bij vele gebruikers.

• Thalaron
Even los van dat WIFI in theorie sneller is en ook stabiel kan zijn, voor streaming heb je toch bij lange na geen 100Mbit nodig?? Ik zou dan persoonlijk liever 100% storingsvrij en stabiel 100Mbit hebben.

Voor updates kan het natuurlijk wél handig zijn, maar zoveel updates krijg je volgens mij niet. Alles wat bij mij met draad aangesloten kán worden, sluit ik ook met draad aan.

• Frid0
Thalaron schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:53:
Even los van dat WIFI in theorie sneller is en ook stabiel kan zijn, voor streaming heb je toch bij lange na geen 100Mbit nodig?? Ik zou dan persoonlijk liever 100% storingsvrij en stabiel 100Mbit hebben.

Voor updates kan het natuurlijk wél handig zijn, maar zoveel updates krijg je volgens mij niet. Alles wat bij mij met draad aangesloten kán worden, sluit ik ook met draad aan.
Binnen enkele dagen ga ik over naar IPTV en wil daar een goed en snel internet verbinding voor hebben. Een vriend van mij heeft het en toen ik bij hem was vond ik af en toe dat het beeld niet helemaal scherp was. Toen ik dat aangaf zei hij dat het soms gebeurd en dat het ligt aan zijn slechte internetverbinding. Die is te langzaam zei hij waardoor het beeld soms wat minder scherp is.

• Largamelion

Ik ben van dezelfde mening. Hoe goed jouw WIFI thuis ook is, bedraad is altijd stabieler imo.

Nu is mijn verbinding naar buiten maar 150Mbit dus aan 'n 1Gbit poort zou ik weinig hebben, maar moet zeggen dat ik met mijn 100Mbit nog nooit problemen heb ervaren. Alles streamt gewoon vlot en kwaliteit via de ingebouwde apps is top. Heb 'n USB-to-RJ45 adapter klaarliggen zodat de tv de volle 150Mbit kan benutten, maar heb zelfs nog niet de moeite gedaan om hem te installeren omdat alles gewoon goed werkt.

• CyBeRSPiN
Frid0 schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:56:
[...]

Binnen enkele dagen ga ik over naar IPTV en wil daar een goed en snel internet verbinding voor hebben. Een vriend van mij heeft het en toen ik bij hem was vond ik af en toe dat het beeld niet helemaal scherp was. Toen ik dat aangaf zei hij dat het soms gebeurd en dat het ligt aan zijn slechte internetverbinding. Die is te langzaam zei hij waardoor het beeld soms wat minder scherp is.
En IPTV draai je dan als WebOS app?
De beste kwaliteit streams van vandaag komen niet verder dan 30Mbps. Voor beste lineaire tv-kwaliteit neem je kabel/Ziggo.

• Frid0
CyBeRSPiN schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:12:
[...]

De beste kwaliteit streams van vandaag komen niet verder dan 30Mbps. Voor beste lineaire tv-kwaliteit neem je kabel/Ziggo.
Hiervoor ga ik een app gebruiken uit de WebOs van LG: SmartOne.

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:11
CyBeRSPiN schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:12:
[...]

Ik merkte wel dat ik enkele 4k60 HDR streams (Jakob+Schwartz ofzo)van YouTube niet kon afspelen op mn oude 50mbit ADSL, nu met 200mbit lukken die wel. Goede testcase vind ik altijd.

Nogmaals de praktijk is anders.
Bij LG dan.
Vrijwel alles wat een vaste netwerkaansluiting heeft de laatste jaren is Gbit.
Behalve… LG.
Het is niet anders helaas.
Daarom is Wifi juist wel snel en ook stabiel.
Pak een (dikke) stream en probeer het maar uit, dan zul je zien dat het goed werkt.

• Thalaron
@HoppyF ik zeg ook niet dat iets wel of niet goed werkt op Wifi, maar dat LAN stabieler is. Wifi is afhankelijk van vele variabelen en stoorzenders. Bedraad werkt of het werk niet.

Maar goed, wat werkt, dat werkt(!). Ik gebruik geen smart functionaliteit op de LG zelf. Media content doe ik alles via Apple TV 4K.

Edit: zelf niet getest (geen noodzaak) maar mogelijk kan je je LG TV ook gewoon met Gigabit aansluiten; https://www.reddit.com/r/...net_speed_in_lg_tv/?tl=nl

Of; YouTube: How to Turbo-Boost Your TV's Internet Connection Speed (Works on LG ...

[ Voor 58% gewijzigd door Thalaron op 30-09-2024 13:46 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Thalaron schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:41:
@HoppyF ik zeg ook niet dat iets wel of niet goed werkt op Wifi, maar dat LAN stabieler is. Wifi is afhankelijk van vele variabelen en stoorzenders. Bedraad werkt of het werk niet.
Dat is wel weer erg simplistisch gesteld :P
Bedraad kan prima last hebben van elektrische velden van erlangs lopende electriciteitskabels of beschadigingen of net niet lekker geknepen connectors etc en daardoor minder throughput hebben :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• mucuracat
Zoek zoek zoek functie.

Lan fan
Wifi fan

beide zijn vertegenwoordig. Kijk wat voor je zelf wat het beste werkt door te testen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

ap3nr0ts schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:32:
[...]

Prijsopgave ontvangen van meer dan 750 euro (CE Repair). :') Ik ben benieuwd of dit met of zonder hun coulance is, maar dat is meer dan de helft van wat de tv me gekost heeft. Heb de webwinkel gevraagd wat zij een schappelijk voorstel vinden, omdat ik nog steeds vind dat een tv van minder dan 4 jaar oud niet dergelijke klachten mag vertonen, ik kosteloze reparatie daarom niet onterecht vind, maar ik ook opensta voor betalen in het geval van een vervangend model. Ben benieuwd. :+

Edit: het is met coulance, haha. Ze rekenen gewoon nog even 50 euro voor transport, 25 voor behandelingskosten, en dan kom je alsnog op dat bedrag uit als je de 350 coulance van LG er wel even van afhaalt.

[ Voor 10% gewijzigd door ap3nr0ts op 30-09-2024 14:55 ]

• Powersoft744
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10-2024

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

Vorige week de LG oiled g1 vervangen door een oled G4. Ik ervaar nu enorm veel problemen. Ik krijg we contentstore (de connectie met LG) niet stabiel. Dus kan ik via bedraad of wifi geen apps downloaden en streamen werkt als er dan toch een app op staat slecht. Ik heb daar met mijn g1 die ook nog in het netwerk hang totaal geen last van. Bij LG neigen ze nu naar het probleem bij mijn provider/netwerk neer te leggen omdat het via 5g hotspot wel werkt. Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.

Enige voorwaarden die ik tijdens de installatie niet heb geaccepteerd zijn de chromcast voorwaarden. Ik heb nog niet geprobeerd dat maar opnieuw te doen vanwege het feit dat zelfs het accepteren van de normale LG-voorwaarden heel moeilijk verliep tijden de installatie en ik dat wel een keer of 10 heb moeten herhalen voordat ik door kon met de installatie. De G1 functioneert gewoon perfect en deze G4 hangt op de plaats van de G1 met exact de zelfde manier van aansluiten en bekabeling.

Wie heeft er een idee?

MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024

• mucuracat
Powersoft744 schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:51:
Vorige week de LG oiled g1 vervangen door een oled G4. Ik ervaar nu enorm veel problemen. Ik krijg we contentstore (de connectie met LG) niet stabiel. Dus kan ik via bedraad of wifi geen apps downloaden en streamen werkt als er dan toch een app op staat slecht. Ik heb daar met mijn g1 die ook nog in het netwerk hang totaal geen last van. Bij LG neigen ze nu naar het probleem bij mijn provider/netwerk neer te leggen omdat het via 5g hotspot wel werkt. Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.

Enige voorwaarden die ik tijdens de installatie niet heb geaccepteerd zijn de chromcast voorwaarden. Ik heb nog niet geprobeerd dat maar opnieuw te doen vanwege het feit dat zelfs het accepteren van de normale LG-voorwaarden heel moeilijk verliep tijden de installatie en ik dat wel een keer of 10 heb moeten herhalen voordat ik door kon met de installatie. De G1 functioneert gewoon perfect en deze G4 hangt op de plaats van de G1 met exact de zelfde manier van aansluiten en bekabeling.

Wie heeft er een idee?
Dacht vaker hier geweest te zijn, of andere fora. Probeer eens de wifi kanaal aan te passen in je router.

Pagina: 1 ... 543 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.