Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En behalve bij die enkele 4k rip met een hele hoge bitrate vanuit je eigen netwerk is die ethernet aansluiting ook nooit een probleem….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 01:15
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:01:
En behalve bij die enkele 4k rip met een hele hoge bitrate vanuit je eigen netwerk is die ethernet aansluiting ook nooit een probleem….
Klopt maar zeker een handige oplossing als je ethernet aansluiting op je TV stuk is of wat ik wel eens heb meegemaakt een beetje onstabiel wordt. Dus de melding in beeld de LAN kabel is losgekoppeld en twee seconden later de LAN kabel is gekoppeld en dat 10 keer per dag.

Ik weet niet wat mijn grootste Bluray is maar mijn LG heeft al moeite met het afspelen van een 55 Mbit stream via Plex. Ik heb een dongle besteld en ga het even testen met de dongle. Ik heb een Vero 4K+ daar speelt hij wel goed af en deze heeft ook 100 Mbit. Dus wellicht is mijn 3070/CPU niet snel genoeg met transcoden over Plex.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben uiteindelijk na het inrichten van mijn nas/homeserver toch overgestapt naar een mediaplayer (in mijn geval een aantal Apple tv’s). Toch iets meer keuze in apps dan op WebOS (ik miste F1 en ook de tv app van Telenet) en dan is de ethernet poort op de tv al helemaal geen issue meer.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2024 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 07:59:
Ik ben uiteindelijk na het inrichten van mijn nas/homeserver toch overgestapt naar een mediaplayer (in mijn geval een aantal Apple tv’s). Toch iets meer keuze in apps dan op WebOS (ik miste F1 en ook de tv app van Telenet) en dan is de ethernet poort op de tv al helemaal geen issue meer.
Ik ben erg blij met mijn Vero 4K+ en de Plex plugin. Zo even een 120+ GB blu-ray testen. Op de Vero geen problemen.

Plex heeft op de LG C3 erg veel moeite met 7.1 TrueHD Als ik hem op 5.1 zet, geen probleem. Ook als subtitles worden afgespeeld gaat mijn server tjurken wat totale onzin is. Ff nog klooien met de instellingen. Lijkt wel of de subtitles niet gewoon getoond worden maar worden geencodeerd in de stream = traag met een 3070.

Een 10/100/1000 adaptertje gekocht en geïnstalleerd. Dat kan de bottlenek niet meer zijn met 280 Mbit up en down (LG C3 heeft alleen USB2) op een van de poorten haalde ik maar 60 Mbit. Strange...

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb een LG GX6LA Oled tv met een Google TV aangesloten op HDMI. Vanaf de TV loopt er een optical kabel naar mijn versterker. Op deze manier kan ik via de Goolge TV muziek afspelen op mijn versterker. Om energie te besparen zet ik dan het LG scherm uit. Maar wat me opvalt is dat het energieverbruik dan nog steeds ongeveer hetzelfde blijft als met beeld. Dat vind ik niet erg logisch, deze optie zou juist bedoeld zijn om energie te besparen als je alleen het geluid wil. Iemand een idee hoe dit kan komen?

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:49
Mijn CX65 is nu aangemeld bij CE Repair, ze gaan contact opnemen. HelloTV heeft de fout erkend wbt de garantie. Ben benieuwd wat ze te melden hebben, is het een vreemde vraag te stellen of ze CX met een Evo paneel repareren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:04
stfnz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:31:
Mijn CX65 is nu aangemeld bij CE Repair, ze gaan contact opnemen. HelloTV heeft de fout erkend wbt de garantie. Ben benieuwd wat ze te melden hebben, is het een vreemde vraag te stellen of ze CX met een Evo paneel repareren?
Vragen kan je toch altijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mrme12345 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:59:
Ik heb een LG GX6LA Oled tv met een Google TV aangesloten op HDMI. Vanaf de TV loopt er een optical kabel naar mijn versterker. Op deze manier kan ik via de Goolge TV muziek afspelen op mijn versterker. Om energie te besparen zet ik dan het LG scherm uit. Maar wat me opvalt is dat het energieverbruik dan nog steeds ongeveer hetzelfde blijft als met beeld. Dat vind ik niet erg logisch, deze optie zou juist bedoeld zijn om energie te besparen als je alleen het geluid wil. Iemand een idee hoe dit kan komen?
Eigenlijk verbaasde mij dat ook, dat verbruik bij een donker/zwart/uitgeschakeld beeld. Ook ik zag geen drop in het verbruik. Nu gebruikte ik in eerste instantie een Android TV app die het beeld op zwart zette, en dacht dat het daaraan lag, maar ook via de TV energie instellingen (scherm uit), bleek het vrijwel geen verschil te geven.

Dus daarna maar terug naar het app gebruik, ging me meer om inbranding te voorkomen dan energie te besparen, maar vond het toch nog steeds wat vreemd. Oudere Oled TV (model 2015), dus dacht dat het inmiddels wel wat anders zou zijn, maar blijkbaar niet werkelijk dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:25
Ik heb een LG G3 65 inch in mijn bezit.
Nu ben ik erachter gekomen dat de voedingskabel van de TV 'vastzit' aan de tv en je deze niet direct kan loskoppelen aan de TV kant. Nu is het zo dat de stekker (aan de kant van het stopcontact) niet in de sparing tbv kabels past (hij kan de bocht niet maken).

Is iemand hier tegenaan gelopen en heeft het opgelost?
Mogelijke oplossingen:
- Verlengkabel (lukt ook niet ivm dikte van plug)
- Kabel knippen en weer lassen (laatste optie, ivm garantie)
- TV open maken en kijken of de voedingkabel gewoon met een soort connector aan het moederbord vastzit?

Misschien weet iemand of dit laatste het geval is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

stfnz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:31:
Zinloze vraag…. Er is een hele periode geweest dat de C modellen ook al met een evo paneel werden geleverd. De software beperkt dan alsnog de piek helderheid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wren
cacao70 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:08:
Ik heb een LG G3 65 inch in mijn bezit.
Nu ben ik erachter gekomen dat de voedingskabel van de TV 'vastzit' aan de tv en je deze niet direct kan loskoppelen aan de TV kant. Nu is het zo dat de stekker (aan de kant van het stopcontact) niet in de sparing tbv kabels past (hij kan de bocht niet maken).

Is iemand hier tegenaan gelopen en heeft het opgelost?
Mogelijke oplossingen:
- Verlengkabel (lukt ook niet ivm dikte van plug)
- Kabel knippen en weer lassen (laatste optie, ivm garantie)
- TV open maken en kijken of de voedingkabel gewoon met een soort connector aan het moederbord vastzit?

Misschien weet iemand of dit laatste het geval is?
Ik zou....even de zoekfunctie gebruiken en dan heel veel pagina's met resultaten vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
hardware-lover schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:51:
[...]

Eigenlijk verbaasde mij dat ook, dat verbruik bij een donker/zwart/uitgeschakeld beeld. Ook ik zag geen drop in het verbruik. Nu gebruikte ik in eerste instantie een Android TV app die het beeld op zwart zette, en dacht dat het daaraan lag, maar ook via de TV energie instellingen (scherm uit), bleek het vrijwel geen verschil te geven.

Dus daarna maar terug naar het app gebruik, ging me meer om inbranding te voorkomen dan energie te besparen, maar vond het toch nog steeds wat vreemd. Oudere Oled TV (model 2015), dus dacht dat het inmiddels wel wat anders zou zijn, maar blijkbaar niet werkelijk dus.
LG OLED65C35LA

Volledig "White screen" op YouTube

Entertainment verbruik 308 Watt.

Volledig "Black screen" scherm YouTube.

Entertainment verbruik 117,5 Watt.

Een verschil van 190,5 Watt tov wit.

Scherm uit via instellingen.

117,5 watt.

Hier zit ook mijn Denon en wat opladers op maar het gaat even alleen om het verschil. Geluid staat in alle gevallen uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isGOfFQGA865ghrWbxKry53aQFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mus21izP1QDa3Zft3fHV44CA.jpg?f=fotoalbum_large

Hier een avond TV kijken. Je kan zien wanneer de Xbox Series X aan gaat. De rest is een serie of YouTube/Plex kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door TFX77 op 17-01-2024 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:26:
[...]

Zinloze vraag…. Er is een hele periode geweest dat de C modellen ook al met een evo paneel werden geleverd. De software beperkt dan alsnog de piek helderheid.
Het gaat me meer om de verbeterde levensduur op het evo paneel. Daar ik al 2 keer een TV heb kunnen afschrijven door dode pixels. Het zou fijn zijn als deze iets langer meegaat, vandaar. Die helderheid vind ik niet zo heel belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
TFX77 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:03:
[...]

LG OLED65C35LA

Volledig "White screen" op YouTube

Entertainment verbruik 308 Watt.

Volledig "Black screen" scherm YouTube.

Entertainment verbruik 117,5 Watt.

Scherm uit via instellingen.

117,5 watt.

Hier zit ook mijn Denon en wat opladers op maar het gaat even alleen om het verschil. Geluid staat in alle gevallen uit.

[Afbeelding]

Hier een avond TV kijken. Je kan zien wanneer de Xbox Series X aan gaat. De rest is een serie of YouTube/Plex kijken.
120 watt bij een scherm wat ' uit'. gaat vind ik nog steeds bizar veel eerlijk gezegd. Ik had verwacht 10 of 20 watt hoogstens. Bij mij is het verschil tussen wel of geen scherm nauwelijks te zien qua verbruik. Dan heeft deze functie geen zin, behalve inderdaad doorbranden voorkomen. Maar het staat onder hoofdstuk energysaving in menu. Werk aan de winkel voor LG lijkt me.

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
stfnz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:38:
[...]

Het gaat me meer om de verbeterde levensduur op het evo paneel. Daar ik al 2 keer een TV heb kunnen afschrijven door dode pixels. Het zou fijn zijn als deze iets langer meegaat, vandaar. Die helderheid vind ik niet zo heel belangrijk.
Waarschijnlijk wordt deze niet meer gerepareerd en krijg je een C3 terug, (zonder bijbetaling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
pwh53 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:20:
[...]

Waarschijnlijk wordt deze niet meer gerepareerd en krijg je een C3 terug, (zonder bijbetaling)
Ik las op Reddit wel nog posts over reparaties van de CX panelen, recent nog in Augustus '23 van iemand in Duitsland. Dus ik denk dat het die kant ook nog op kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mrme12345 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:14:
120 watt bij een scherm wat ' uit'. gaat vind ik nog steeds bizar veel eerlijk gezegd. Ik had verwacht 10 of 20 watt hoogstens. Bij mij is het verschil tussen wel of geen scherm nauwelijks te zien qua verbruik. Dan heeft deze functie geen zin, behalve inderdaad doorbranden voorkomen. Maar het staat onder hoofdstuk energysaving in menu. Werk aan de winkel voor LG lijkt me.
Dit dus. Vergelijking met een volledig wit scherm is onnodig. Het ging om verschil tussen scherm aan en z.g. "uit" via de energie instelling van de TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
hardware-lover schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:34:
[...]

Dit dus. Vergelijking met een volledig wit scherm is onnodig. Het ging om verschil tussen scherm aan en z.g. "uit" via de energie instelling van de TV.
Zoals ik zei wou ik alleen het verschil laten zien wat er daadwerkelijk wel is. Onder deze 120 Watt met zwart beeld valt mijn 4K Denon X2600H die aanstaat, de TV, mijn Xbox in standby... dus effectief zal het ongeveer 40 tot 60 watt zijn voor de TV een 65" C3.

Als je naar de C2's kijkt valt het echt wel mee. Zie onderstaande tabel. Maar het zullen gemiddelden zijn. Het is zeker energie vriendelijker om bijvoorbeeld naar mijn Denon te streamen voor alleen audio. Maar dat lijkt mij logisch want ook al zet je het scherm uit, alle beeldbewerking zal niet stoppen welke de TV onderliggend doet. Het is geen standby modus maar alleen het scherm uit modus. Wellicht een idee om dat aan te dragen bij LG voor een verbeterde scherm uit/audio standby modus?

LG C2 Evo OLED TV

83 inches 170 watts
77 inches 140 watts
65 inches 115 watts
55 inches 95 watts
48 inches 80 watts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@TFX77, mijn simpele veronderstelling was dat een niet oplichtende pixel weinig tot geen spanning zou vragen, maar dat was blijkbaar toch te eenvoudig gedacht van mij. Gezien er sinds de introductie van Oled TV voor de consument niet werkelijk wat aan is veranderd zal het wel inherent zijn aan de techniek.

Vraag me nu enkel nog af of de energie instelling, net boven scherm uit, werkelijk wel zoveel zuiniger zal zijn dan geen energie instelling gebruiken 😉

Mijn Oled model is niet in staat om heel veel licht te produceren, dus zal het verschil daartussen mogelijk verwaarloosbaar zijn 😀

Ik kan er mee leven, vond het enkel wat vreemd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
hardware-lover schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:00:
@TFX77, mijn simpele veronderstelling was dat een niet oplichtende pixel weinig tot geen spanning zou vragen, maar dat was blijkbaar toch te eenvoudig gedacht van mij. Gezien er sinds de introductie van Oled TV voor de consument niet werkelijk wat aan is veranderd zal het wel inherent zijn aan de techniek.

Vraag me nu enkel nog af of de energie instelling, net boven scherm uit, werkelijk wel zoveel zuiniger zal zijn dan geen energie instelling gebruiken 😉

Mijn Oled model is niet in staat om heel veel licht te produceren, dus zal het verschil daartussen mogelijk verwaarloosbaar zijn 😀

Ik kan er mee leven, vond het enkel wat vreemd.
Veel beter dan Plasma... maar alleen als je naar een zwart scherm kijkt, of de ECO stand op hoog zet zul je onder LED uitkomen. Echter zet ik liever een extra zonnepaneel op mijn dak en laat hem lekker fel staan. Vergeet niet dat de CPU ook veel meer gebruikt dan je denkt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUtMiXb3K1trwZOPOnptYeMMC0A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a90svrbv1ih7osTZk1oHZ4yd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TFX77 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:03:

Veel beter dan Plasma... maar alleen als je naar een zwart scherm kijkt, of de ECO stand op hoog zet zul je onder LED uitkomen. Echter zet ik liever een extra zonnepaneel op mijn dak en laat hem lekker fel staan. Vergeet niet dat de CPU ook veel meer gebruikt dan je denkt...

[Afbeelding]
Ik ben bang dat je niet helemaal begrijpt wat ik wilde zeggen 😉

Mijn doel was nooit om energie te besparen, enkel het scherm zelf. Voor een scherm wat verder niets hoeft te doen dan mooi zwart te wezen, lust ie 'm nog steeds wel aardig, dat is alles.

Ik begrijp dat de HDMI connectie levend moet blijven, want gebeurd dat niet dan gaan de aangesloten apparaten die daar rekening mee houden nogal moeilijk doen, dus echt heel zuinig zal de TV zich nooit gaan gedragen. Ik gebruik mijn Oled enkel als dom apparaat, puur als monitor eigenlijk, dus ook zijn speakertjes niet.

Als meervoudig Plasma bezitter weet ik dat mijn Oled TV nog steeds relatief zuinig is bij actief gebruik. Ik klaag er dan ook niet over, indien gedacht van wel, heb ik een verkeerd signaal afgegeven 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
hardware-lover schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:35:
[...]

Ik ben bang dat je niet helemaal begrijpt wat ik wilde zeggen 😉

Mijn doel was nooit om energie te besparen, enkel het scherm zelf. Voor een scherm wat verder niets hoeft te doen dan mooi zwart te wezen, lust ie 'm nog steeds wel aardig, dat is alles.

Ik begrijp dat de HDMI connectie levend moet blijven, want gebeurd dat niet dan gaan de aangesloten apparaten die daar rekening mee houden nogal moeilijk doen, dus echt heel zuinig zal de TV zich nooit gaan gedragen. Ik gebruik mijn Oled enkel als dom apparaat, puur als monitor eigenlijk, dus ook zijn speakertjes niet.

Als meervoudig Plasma bezitter weet ik dat mijn Oled TV nog steeds relatief zuinig is bij actief gebruik. Ik klaag er dan ook niet over, indien gedacht van wel, heb ik een verkeerd signaal afgegeven 👍
Ik snap het. Echter is een TV tegenwoordig "smart" dus een volledige computer, ook als je het scherm uitzet. Dus is 60 Watt met scherm uit is helaas normaal. Echter zou dit echt wel beter kunnen, maar dan moet LG wel willen, of gedwongen worden door de EU.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
Hier toch ook maar eens goed stekker nieuws: De G3 stekker past in mijn geval precies de standaard uitsparing van de projectontwikkelaar zonder modificatie. (wel even de hdmi kabels eruit gehaald.)

Stond al op het punt om te knippen na het lezen van dit forum, maar kleine tip is om het toch even goed te proberen.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Eergister een 48 inch LG C3 opgehangen in de slaapkamer. Eerste OLED voor mij, heb beneden nog een 65 inch Samsung Q90R staan. Destijds voor led gegaan beneden omdat ik best veel zonlicht binnen krijg de gehele dag en ik veel game dus ook een beetje huiverig was voor burn in.

Op de slaapkamer is het donker dus besloten een oled te proberen. Eerste indruk is goed, het ziet er fantastisch uit allemaal. Ook even de PS5 aangesloten en dat ziet er ook gelikt uit. Als ik ooit de Q90R ga vervangen dan denk ik dat ik daar ook een oled neer zet. Helemaal nu deze ook steeds hogere helderheid krijgen met nieuwe technieken.

Iemand nog tips voor belangrijke settings in de C3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb een 77G3 waarop ik de KPN app uit de LG content store gebruik om TV te kijken. Scheelt me weer een kastje. Als ik de ondertiteling aanzet rechtsonder in de KPN app, dan krijg ik bij elke zender constant dubbele ondertitels. Vaag probleem, als ik het op de PC doe via de browser dan werkt het prima. Het lijkt aan de G3 KPN app te liggen.. kan iemand met KPN app + G3 dit eens testen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TP7U07vdL378CQWtD3cXRDHRc7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdeZ5K4AfWFKUnQAHFswCXl2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:03
Inmiddels kijk ik drie weken naar mijn G3. De kleuren zijn fantastisch, absoluut een flinke vooruitgang van wat ik gewend was. Maar ik ben niet over alles even blij. Na drie weken mijn eerste OLED ervaringen begrijp ik de hele heisa omtrent de helderheid totaal niet. Ik vind het zó helder dat het voor mij nog steeds erg wennen is en ik neig erna om te zeggen dat ik er teveel aan moet wennen. Naar mijn idee is de balans niet goed. Ik vind de beeld modus ISF - Expert dark room zondermeer het mooiste beeld geven. Dit is dan ook mijn uitgangspunt. De kleur is dan naar mijn smaak echt heel goed en de helderheid, bij de meeste beelden, goed. Maar het gaat mis in de balans. Als er teveel wit in beeld komt slaat het door en is dat veels te fel. Mijn halve kamer licht op. En als er helemaal veel wit in beeld komt, dan wordt het ook wat blauwig (als in heel koud wit). De stappen die ik heb ondernomen zijn eigenlijk beperkt tot het instellen van de maximale piekhelderderheid op laag te zetten en de energie instelling uit te zetten omdat dit zo wordt aanbevolen, wat ik ergens ook begrijp. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
JimmyNL schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:41:
Inmiddels kijk ik drie weken naar mijn G3. De kleuren zijn fantastisch, absoluut een flinke vooruitgang van wat ik gewend was. Maar ik ben niet over alles even blij. Na drie weken mijn eerste OLED ervaringen begrijp ik de hele heisa omtrent de helderheid totaal niet. Ik vind het zó helder dat het voor mij nog steeds erg wennen is en ik neig erna om te zeggen dat ik er teveel aan moet wennen. Naar mijn idee is de balans niet goed. Ik vind de beeld modus ISF - Expert dark room zondermeer het mooiste beeld geven. Dit is dan ook mijn uitgangspunt. De kleur is dan naar mijn smaak echt heel goed en de helderheid, bij de meeste beelden, goed. Maar het gaat mis in de balans. Als er teveel wit in beeld komt slaat het door en is dat veels te fel. Mijn halve kamer licht op. En als er helemaal veel wit in beeld komt, dan wordt het ook wat blauwig (als in heel koud wit). De stappen die ik heb ondernomen zijn eigenlijk beperkt tot het instellen van de maximale piekhelderderheid op laag te zetten en de energie instelling uit te zetten omdat dit zo wordt aanbevolen, wat ik ergens ook begrijp. Wat zijn jullie ervaringen?
witbalans aanpassen warm = geel koud = blauw, isf dark/light gebruiken voor overdag of avond, warm 5 of 10 ofzo en de scherpte wat omhoog ik vind 10 een beetje laag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:51
GaHard schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:40:
Eergister een 48 inch LG C3 opgehangen in de slaapkamer. Eerste OLED voor mij, heb beneden nog een 65 inch Samsung Q90R staan. Destijds voor led gegaan beneden omdat ik best veel zonlicht binnen krijg de gehele dag en ik veel game dus ook een beetje huiverig was voor burn in.

Op de slaapkamer is het donker dus besloten een oled te proberen. Eerste indruk is goed, het ziet er fantastisch uit allemaal. Ook even de PS5 aangesloten en dat ziet er ook gelikt uit. Als ik ooit de Q90R ga vervangen dan denk ik dat ik daar ook een oled neer zet. Helemaal nu deze ook steeds hogere helderheid krijgen met nieuwe technieken.

Iemand nog tips voor belangrijke settings in de C3 ?
YouTube: LG 2023 OLED G3 C3 B3 Complete Settings Guide And Tips | SDR | HDR |...

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:36
De geprezen helderheid van de G3 is ook alleen van toepassing voor echte HDR content, iets wat zeker nog niet wordt uigezonden met nederlandse TV. Dit is SDR en soms maken de nieuwe tv tuners er zelf een HDR signaal van wat ik dus zeker niet aanraad om te gebruiken.

Bij SDR kijken moet je niet je OLED verlichting op 100 zetten, want dan verblind je inderdaad. Dark room is ook meteen de beste optie voor SDR kijken en tevens ook voor HDR als je snel klaar wilt zijn.

Bij andere presets is wit veel te blauw wat nog veel feller voor je ogen is dan het warmere wit van ISF dark room.

De hoge nits van de G3 is leuk voor HDR highlights. Zon is enorm fel zoals een echte zon is, dit kan je niet recreëren met SDR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:36
stin00 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:31:
Ik heb een 77G3 waarop ik de KPN app uit de LG content store gebruik om TV te kijken. Scheelt me weer een kastje. Als ik de ondertiteling aanzet rechtsonder in de KPN app, dan krijg ik bij elke zender constant dubbele ondertitels. Vaag probleem, als ik het op de PC doe via de browser dan werkt het prima. Het lijkt aan de G3 KPN app te liggen.. kan iemand met KPN app + G3 dit eens testen?

[Afbeelding]
77 inch en dan via de KPN app kijken? Bij kleinere tv's kan dit nog wel maar bij jouw formaat is dat toch niet om aan te zien qua kwaliteit?
Je weet dat de unicast streams een stuk lagere bitrate hebben dan de multicast streams van de decoders?

Helemaal als je ook nog eens glasvezel hebt, want dan kan je je sportuitzendingen met 14Mbit bekijken ipv de 6Mbit stream van de app. Probeer het eens uit en je zou versteld staan van het verschil. Nieuwe tv kastjes van KPN kunnen ook gewoon weggestopt worden uit zicht, want bluetooth verbinding met de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
sjaak88 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:01:
[...]

77 inch en dan via de KPN app kijken? Bij kleinere tv's kan dit nog wel maar bij jouw formaat is dat toch niet om aan te zien qua kwaliteit?
Je weet dat de unicast streams een stuk lagere bitrate hebben dan de multicast streams van de decoders?

Helemaal als je ook nog eens glasvezel hebt, want dan kan je je sportuitzendingen met 14Mbit bekijken ipv de 6Mbit stream van de app. Probeer het eens uit en je zou versteld staan van het verschil. Nieuwe tv kastjes van KPN kunnen ook gewoon weggestopt worden uit zicht, want bluetooth verbinding met de afstandsbediening.
Nee bedankt, ik wil geen kpn kastje of extra afstandsbediening. Ik kijk niet heel vaak lineaire tv. Ik wil alleen geen dubbele ondertiteling met de G3 KPN app.

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 19-01-2024 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
stin00 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:15:
[...]

Nee bedankt, ik wil geen kpn kastje of extra afstandsbediening. Ik kijk niet heel vaak lineaire tv. Ik wil alleen geen dubbele ondertiteling met de G3 KPN app.
https://forum.kpn.com/kpn...-app-op-lg-oled-tv-601807

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:51
Ik gebruik voor SDR content zelf de volgende instellingen (zelf zo uitgeprobeerd, geen gids gevolgd). Belangrijkste wijzigingen zijn zoals ook @pwh53 aangeeft om de witbalans warmer te zetten (Warm 50) en de helderheid (OLED Pixel Brightness) nog lager te zetten en daar met de gamma (Gamma(Adjust Brightness) op 1.9) iets voor te 'compenseren'.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Picture Settings
 --+ Select Mode: Expert (Dark space, night)
 --+ Aspect Ratio: Original
 --+ Advanced Settings
   --+ Brightness
     --+ OLED Pixel Brightness: 20
     --+ Adjust Contrast: 85
     --+ Black Level: 50
     --+ Auto Dynamic Contrast: Off
     --+ Peak Brightness: Off
     --+ Gamma(Adjust Brightness): 1.9
     --+ Video Range: Auto
     --+ Motion Eye Care: Off
   --+ Colour
     --+ Colour Depth: 50
     --+ Tint: 0
     --+ Colour Gamut: Native
     --+ Fine Tune
       --+ Colour Adjustment: Off
     --+ White Balance
       --+ Colour Temperature: Warm 50
       --+ (leave the rest as-is)
   --+ Clarity
     --+ Adjust Sharpness: 0
     --+ Super Resolution: Off
     --+ Noise Reduction: Off
     --+ MPEG Noise Reduction: Auto
     --+ Smooth Gradation: Low
     --+ Real Cinema: On [forced setting]
     --+ TruMotion: Smooth Movement

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Bedankt, maar als ik dit probeer dan is bijvoorbeeld oled pixel brightness locked, ik kan het niet wijzigen?

-edit- reeds gevonden ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door JimmyNL op 19-01-2024 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:49
Kan iemand met een C7 me helpen aan een stappenplan voor een factory reset? Mijn panel (of aansturing daarvan) is overleden, maar het moederboard etc. werkt nog wel.

Dus ik zou hem graag voor hij naar de eeuwige jachtvelden gaat een factory reset geven zodat alle apps gedeinstalleerd zijn. Maarja, zonder beeld is het wat lastig om in het menu naar de juiste positie te navigeren.

Dus als iemand me kan helpen met iets in de geest van: Settings - 6x naar beneden - enter - 3x naar beneden - enter - 1x naar links voor yes - enter zou ik heel dankbaar zijn.

Ik ga ondertussen nog maar verder youtube afstruinen.

Edit: Ik heb 4X down - enter - 14x down - enter gevolgd door enter / links - enter / rechts - enter maar dat was niet de goede combinatie :'(

Edit2: LG kan hem wel op afstand een reset geven, maar daarvoor hebben ze een authorisatie code nodig, en 3x raden waar die op getoond wordt :P

[ Voor 18% gewijzigd door Mirx_NL op 20-01-2024 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
Mirx_NL schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:41:
Kan iemand met een C7 me helpen aan een stappenplan voor een factory reset?
Ik heb hier op de zolder nog een 55C7 staan, dit weekend weinig thuis maar ik hoop er morgen (en anders maandagavond) voor je op terug te komen. Ik DM je wel. :)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:31
c4coupe schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:09:
Iemand een idee hoe ik lg channels uit de lijst krijg van tv/inputs? Waardeloze app en kan ze niet wegdoen.
En @Brumax

Ja, dat kan.

Ga naar thuis dashboard en klik daar op lg channels en knop lang vasthouden. Dan kun je Verwijder knop zien er op klikken.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
mucuracat schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 23:16:
[...]

En @Brumax

Ja, dat kan.

Ga naar thuis dashboard en klik daar op lg channels en knop lang vasthouden. Dan kun je Verwijder knop zien er op klikken.
Dat werkte bij mij niet. Ik moest de taal op -- zetten en toen was ik alle LG Channel troep kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:58

GerCor

Zonder dallen geen pieken

[...]

En @Brumax

Ja, dat kan.

Bij mij is het vanzelf weer verdwenen. Nou gebruik ik Thuisdashboard vrijwel nooit. Misschien daardoor?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Laatst online: 11-09 19:45
[...]

En @Brumax

Ja, dat kan.

Werkt hier ook niet. 😔

Waar verander je dan jou taal Brumax? Is dit specifiek de tv taal of ergens iets verborgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Zijn er meer mensen waarbij Disney+ en Videoland het niet meer doet? De apps openen wel, maar zodra ik iets wil afspelen krijg ik een foutmelding. Op andere devices (telefoons e.d.) werkt het allemaal wel.
Andere streamingsdiensten (b.v. Netflix) werken wel.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Laatst online: 20:58

GerCor

Zonder dallen geen pieken

-tom-562 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:25:
Zijn er meer mensen waarbij Disney+ en Videoland het niet meer doet? De apps openen wel, maar zodra ik iets wil afspelen krijg ik een foutmelding. Op andere devices (telefoons e.d.) werkt het allemaal wel.
Andere streamingsdiensten (b.v. Netflix) werken wel.
Gisteravond nog de documentaire over Caroline van der Plas gekeken op Videoland.

Vanaf wanneer werkt het bij jou niet meer dan?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

GerCor schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:34:
[...]

Gisteravond nog de documentaire over Caroline van der Plas gekeken op Videoland.

Vanaf wanneer werkt het bij jou niet meer dan?
Vanaf woensdag/donderdag o.i.d.. De apps laden wel gewoon, en ik kan ook zoeken e.d. (dus er is verbinding met het internet), maar afspelen lukt niet

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyNL
Da Fox schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:16:
[...]

Ik gebruik voor SDR content zelf de volgende instellingen (zelf zo uitgeprobeerd, geen gids gevolgd). Belangrijkste wijzigingen zijn zoals ook @pwh53 aangeeft om de witbalans warmer te zetten ....

--+ Real Cinema: On [forced setting]
--+ TruMotion: Smooth Movement[/code]
Inmiddels kijk ik een paar dagen naar deze afstelling en dat bevalt heel goed. Ik heb alleen de smooth movement uitgezet want dat gaf, zelfs op de laagste mogelijkheid, echt bizar gek resultaat. Alsof bewegende beelden door iemand met een oldskool videocamera zijn opgenomen. Het deed me denken aan de jaren 90, toen had ik een (destijds) baanbrekende Philips PixelPlus tv. Dat gaf net zo een resultaat maar dus zeer kunstmatig bij bewegende beelden.

Naar verder een top afstelling, lekker rustig voor het oog en nogsteeds erg goed van kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Nog mensen waar de beeldmodus niet meer te veranderen is?

Ik heb mijn 55c35 nu 3 weken en nu al de 3de keer dat als ik wil wisselen tussen de beeldprofielen en niks gebeurd. Ga ik naar de instellingen en ik doe oled helderheid van 0 naar 100.gebeurt er niks. Geen enkele aanpassing doet die nog. Enige dat helpt is de stekker uittrekken.... Voor een tv van dit geld vindt ik het zwaar tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
-tom-562 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:35:
[...]

Vanaf woensdag/donderdag o.i.d.. De apps laden wel gewoon, en ik kan ook zoeken e.d. (dus er is verbinding met het internet), maar afspelen lukt niet
Al eens TV een harde restart gegeven?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Boeryepes schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:33:
[...]

Al eens TV een harde restart gegeven?
Nee, uiteindelijk niet.
Na wat googlen kwam ik op wat Reddit posts terecht dat de Disney+ app niet goed met IPV6 kan omgaan. Specifiek googlen op dat onderwerp leverden echt heel veel htis op met mensen met hetzelfde probleem. Voorheen kon je in WebOS zelf ergens een vinkje zetten dat je geen IPV6 wilde gebruiken, maar blijkbaar kan dat nu niet meer.
Ik heb Ziggo als internetprovider, als ik ging zoeken op IPV6 en Ziggo, kwam ik ook een aantal problemen tegen van Android gebruikers met dezelfde problemen, uiteindelijk met de hulp van dit topic:
https://community.ziggo.n...Uitschakelen/td-p/1012919
de boel kunnen oplossen. Videoland werkt nu gewoon weer.
Best bizar dat ik er echt ineens last van heb...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
c4coupe schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:59:

Ik heb mijn 55c35 nu 3 weken en nu al de 3de keer dat als ik wil wisselen tussen de beeldprofielen en niks gebeurd. Ga ik naar de instellingen en ik doe oled helderheid van 0 naar 100.gebeurt er niks. Geen enkele aanpassing doet die nog. Enige dat helpt is de stekker uittrekken.... Voor een tv van dit geld vindt ik het zwaar tegenvallen.
Klinkt gek, zelfs als filmmaker mode aanstaat zou oled helderheid nog instelbaar moeten zijn.

Eco mode of eye care toevallig aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Mirx_NL schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:56:
[...]

Klinkt gek, zelfs als filmmaker mode aanstaat zou oled helderheid nog instelbaar moeten zijn.

Eco mode of eye care toevallig aanstaan?
Alles staat uit. 2 weken terug een video op youtube gezien hoe ik alles het beste zou zetten. (en aangepast naar men eigen smaak ook.)

En alles van energie enzo uitgezet.

Vorige week moest de stekker er al uit. Op en af helpte niet.

Ik mag dan ook eender welk profiel kiezen. Er is amper verschil. Dit terwijl er op de dag nacht profielen die ik gemaakt heb toch aanzienlijk verschil in helderheid is.

Pas na de tv zonder spanning te zetten. Werkt dit alles weer zoals het moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 19:03
-tom-562 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:48:
[...]

Nee, uiteindelijk niet.
Na wat googlen kwam ik op wat Reddit posts terecht dat de Disney+ app niet goed met IPV6 kan omgaan. Specifiek googlen op dat onderwerp leverden echt heel veel htis op met mensen met hetzelfde probleem. Voorheen kon je in WebOS zelf ergens een vinkje zetten dat je geen IPV6 wilde gebruiken, maar blijkbaar kan dat nu niet meer.
Ik heb Ziggo als internetprovider, als ik ging zoeken op IPV6 en Ziggo, kwam ik ook een aantal problemen tegen van Android gebruikers met dezelfde problemen, uiteindelijk met de hulp van dit topic:
https://community.ziggo.n...Uitschakelen/td-p/1012919
de boel kunnen oplossen. Videoland werkt nu gewoon weer.
Best bizar dat ik er echt ineens last van heb...
Je kan in de wifi settings van de TV toch gewoon IPv6 uitschakelen? Bij mijn CX kan dat gewoon nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Jeffoz schreef op zondag 21 januari 2024 @ 22:21:
[...]

Je kan in de wifi settings van de TV toch gewoon IPv6 uitschakelen? Bij mijn CX kan dat gewoon nog steeds.
Waar dan, ik kan die optie niet vinden? Ik heb geen 'Advanced' tabje bij mijn Wifi instellingen, bij mijn network settings kan ik alleen kiezen tussen bedraad en draadloos, en in het draadloos tabje kan ik alleen een netwerk selecteren, geen opties verder. :?
Edit:
Gevonden... Ik moest bij 'Ander netwerk' kijken... Heb het nu uitgeschakeld.

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 21-01-2024 22:27 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:07

DON PAPA

Tweaker-fan

Vorige week bij de MediaMarkt gemeld dat er een dode pixel cluster in het scherm zat van mijn 65C9 en vandaag stond er al een monteur van CE Repair op de stoep, die binnen een half uurtje een nieuw scherm heeft gemonteerd. Top geregeld 😀

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 22-01-2024 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:08
c4coupe schreef op zondag 21 januari 2024 @ 21:08:
[...]

Alle onderstaande instellingen uitzetten.

Settings > Support > OLED Care > Device Self Care > Energy Saving

Settings > Support > OLED Care > OLED Panel Care > Care Recommendations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Freshouttheoven schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:57:
[...]

Deze avond eens checken. Ik denk sta alles afstaat. Maar een dubbele check kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
Zojuist een prijsopgave ontvangen voor mijn CX65 van CE Repair. Prijsopgave op basis van coulance van LG, totaal komt het uit op EUR 783,79.

Moet ik nu weer terug naar PlatteTV? Want hij staat bij hun dus nog onder garantie. Hoe werkt dat met een 65 inch TV, halen ze die op en brengen ze hem dan later weer terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
stfnz schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:47:
Zojuist een prijsopgave ontvangen voor mijn CX65 van CE Repair. Prijsopgave op basis van coulance van LG, totaal komt het uit op EUR 783,79.

Moet ik nu weer terug naar PlatteTV? Want hij staat bij hun dus nog onder garantie. Hoe werkt dat met een 65 inch TV, halen ze die op en brengen ze hem dan later weer terug?
Dit gewoon doorgeven aan PlatteTV, zij moeten dit voor je oplossen. Ik weet niet wat er in hun voorwaarden staat (of je het moet voorschieten of dat zij het meteen voldoen) maar de winkelier is verantwoordelijk voor een oplossing. Als er een reparatie volgt dan zal dat over het algemeen bij je thuis gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
stfnz schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:47:

Wordt aan huis gerepareerd of vervangen door een andere, eventueel nieuwere, exemplaar. Afhankelijk van waar HelloTV voor kiest. Zou me niets verbazen als ze je een 65C2 aanbieden.

Stuur een korte e-mail naar HelloTV met de prijsopgave in de bijlage, en vraag hoe ze dit willen oplossen c.q. waar hun voorkeur naar uitgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
Dat had ik toendertijd ook. Vond het ook heel gek dat ik de prijsopgave kreeg en niet PlatteTV. Dus ook daar eerst laten bevestigen dat zij akkoord gaan met reparatie en kosten.

Uiteindelijk stond er op de monteursbon coulance, dus nooit verder een rekening gezien. Of die nog wel naar PlatteTV is gegaan of niet geen flauw idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
Dan zijn de kosten inderdaad voor onze rekening, dat zullen wij dan aan CE-Repair doorgeven.
Ook is er de mogelijkheid om te kijken naar een nieuwe aankoop, waarbij wij de kosten van de prijsopgave als een soort coulance kunnen aanbieden. Mocht je hier interesse in hebben, ga ik mijn collega vragen om contact met jou op te nemen.
Zojuist dit als reactie weer teruggekregen. Blijkbaar was er geen aantekening gemaakt van de garantie die 5 ipv 3 jaar is, want er werd mij verteld dat het verlopen is. Gelukkig was het misverstand snel opgelost.

Ik sta eventueel wel open voor een nieuwe aankoop maar dat moet dan wel een mooie aanbieding zijn, en ik betwijfel of dat gaat lukken met de eerder genoemde prijsopgave?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:04
@stfnz ik ben op zo'n manier van de 65GX naar de 77G2 gegaan (andere winkel), maar ik had de pech (uiteindelijk mazzel) dat de tv niet meer te fixen was en ik dus een hoger bedrag uit coulance kreeg. In jouw geval zul je dus uit moeten gaan van een korting van 783 euro op hun scherpste prijs van een nieuwe. Misschien valt er nog wat te onderhandelen.
Qua beeldkwaliteit niet veel verbeterd naar mijn idee (was al top), maar wel fijn om weer op een actuelere versie van WebOs te zitten en dat alle hardware weer nieuw is met weer 5 jaar garantie vanuit LG (of geldt dat alleen voor de G-serie?)

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-01-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
CyBeRSPiN schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:07:
@stfnz ik ben op zo'n manier van de 65GX naar de 77G2 gegaan (andere winkel), maar ik had de pech (uiteindelijk mazzel) dat de tv niet meer te fixen was en ik dus een hoger bedrag uit coulance kreeg. In jouw geval zul je dus uit moeten gaan van een korting van 783 euro op hun scherpste prijs van een nieuwe. Misschien valt er nog wat te onderhandelen.
Aha, precies ja. Inderdaad, dat is dan een klein bedrag op een duur model (het is helaas nog te vroeg in het jaarom ook maar een redelijke aanbieding te treffen op de nieuwste modellen denk ik?)

Daar had je dan inderdaad mazzel mee. Ik zag ook dat omruil van CX naar C3 in andere landen gedaan werd. Maar ik denk niet dat ik daar nou echt heel veel winst uit ga halen als er een prijskaartje aan komt te hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:04
@stfnz je kunt er altijd een belletje aan wagen natuurlijk met wat ze je kunnen aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
stfnz schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:10:
[...]

Aha, precies ja. Inderdaad, dat is dan een klein bedrag op een duur model (het is helaas nog te vroeg in het jaarom ook maar een redelijke aanbieding te treffen op de nieuwste modellen denk ik?)

Daar had je dan inderdaad mazzel mee. Ik zag ook dat omruil van CX naar C3 in andere landen gedaan werd. Maar ik denk niet dat ik daar nou echt heel veel winst uit ga halen als er een prijskaartje aan komt te hangen.
De C2 en C3 zijn beide een goede stap voorruit.

Speel het 'slim' en geef aan dat je bereid bent om 300 euro bij te betalen voor en nieuwe 65C2 of C3 en hou voet bij stuk.

Het kost hun meer om de reparatie te vergoeden dan jou een nieuwe C2/ C3 aan te bieden tegen een meerprijs van ~ 300 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stfnz
Freshouttheoven schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:29:
[...]

De C2 en C3 zijn beide een goede stap voorruit.

Speel het 'slim' en geef aan dat je bereid bent om 300 euro bij te betalen voor en nieuwe 65C2 of C3 en hou voet bij stuk.

Het kost hun meer om de reparatie te vergoeden dan jou een nieuwe C2/ C3 aan te bieden tegen een meerprijs van ~ 300 euro.
Oke ik kan dat proberen, bedankt voor de suggestie. Sta zelf ook nog open voor eventueel QLED, daar ik nu toch al 2 keer een OLED met falende panel heb gehad (E6 en nu de CX), ik zou toch graag een TV willen die langer mee gaat dan 3 jaar. Moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
stfnz schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:33:
[...]

Oke ik kan dat proberen, bedankt voor de suggestie. Sta zelf ook nog open voor eventueel QLED, daar ik nu toch al 2 keer een OLED met falende panel heb gehad (E6 en nu de CX), ik zou toch graag een TV willen die langer mee gaat dan 3 jaar. Moeilijk.
Dat is balen, snap dan wel dat je overweegt om over te stappen naar LCD. Je zou dan kunnen opteren dat je geen vertrouwen meer hebt in OLED en tegen bijbetaling liever een LCD TV hebt.

Sinds een paar jaar is de W-OLED techniek van LG volwassen, je hebt het dus helaas qua aankoopmomenten niet getroffen.

Wanneer je liever LCD kun je imo beter naar de Sony 65X90L kijken, is momenteel voor rond de 1100 euro te koop. Een klasse hoger kom je uit op de Sony X95L of Samsung QN90C, waarbij de Sony overall de betere TV is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
stfnz schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:03:
[...]

Zojuist dit als reactie weer teruggekregen. Blijkbaar was er geen aantekening gemaakt van de garantie die 5 ipv 3 jaar is, want er werd mij verteld dat het verlopen is. Gelukkig was het misverstand snel opgelost.

Ik sta eventueel wel open voor een nieuwe aankoop maar dat moet dan wel een mooie aanbieding zijn, en ik betwijfel of dat gaat lukken met de eerder genoemde prijsopgave?
Ze bieden aan om de kosten van de reparatie in te zetten als kosten voor een nieuw toestel? Het hangt ervan af of in je verlengde garantie iets staat dat er afschrijving is. Zo niet dan heb je gewoon recht op het volledige aankoopbedrag als 'korting' hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stfnz
Bedankt Freshouttheoven. Ik denk dat de nieuwste modellen daar helaas iets buiten het budget vallen. Het liefst geef ik dit jaar helemaal niets uit aan een TV haha. Ik ga de andere genoemde modellen even be kijken.

@Wren Dat is interessant. Helaas heb ik echt geen idee wat de voorwaarden zijn in het "A tot Z garantiepakket" wat ik voor deze tv dus ten tijde gekocht heb bij Plattetv. Het zou een best groot verschil maken, de TV heb ik tenslotte gekocht voor 1200,-.

Jammer dat hij zo vroeg in het jaar kapot gaat. Over een half jaar is mijn garantie nog steeds niet verlopen, maar zijn deze tvs waarschijnlijk een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Wren schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:58:
[...]

Ze bieden aan om de kosten van de reparatie in te zetten als kosten voor een nieuw toestel? Het hangt ervan af of in je verlengde garantie iets staat dat er afschrijving is. Zo niet dan heb je gewoon recht op het volledige aankoopbedrag als 'korting' hoor.
Bron?

Je hebt recht op een conform product, de verkoper dient de TV kosteloos te repareren of mag een vervangend toestel aanbieden en is niet verplicht om hiervan uit te wijken.

Als service kan de verkoper de optie aanbieden om i.p.v. reparatie of vervanging de klant een andere TV uit te laten zoeken. Bijv. wanneer deze een maatje groter wenst of liever overstapt op LCD. Hierbij is de winkel niet verplicht om het volledige aankoopbedrag in mindering te brengen/ als 'korting' te bieden.

Wanneer de verkoper reparatie of vervanging weigert heb pas recht op het volledige aankoopbedrag, niet eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Freshouttheoven schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:33:
[...]

Bron?

Je hebt recht op een conform product, de verkoper dient de TV kosteloos te repareren of mag een vervangend toestel aanbieden en is niet verplicht om hiervan uit te wijken.

Als service kan de verkoper de optie aanbieden om i.p.v. reparatie of vervanging de klant een andere TV uit te laten zoeken. Bijv. wanneer deze een maatje groter wenst of liever overstapt op LCD. Hierbij is de winkel niet verplicht om het volledige aankoopbedrag in mindering te brengen/ als 'korting' te bieden.

Wanneer de verkoper reparatie of vervanging weigert heb pas recht op het volledige aankoopbedrag, niet eerder.
Je geeft het zelf al aan, de verkoper dient te repareren of een vervangend toestel aan te bieden. Die laatste dient minimaal een tv te met gelijkwaardige specs. Die kunnen in de loop der jaren goedkoper worden. Als je wil shoppen naar een hoger model of grootte kan je bijbetalen. Ik weet niet wat de TS wil maar als hij gewoon een vervangend model zou willen dan hoort hij niet bij te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
Mirx_NL schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:41:
Kan iemand met een C7 me helpen aan een stappenplan voor een factory reset? Mijn panel (of aansturing daarvan) is overleden, maar het moederboard etc. werkt nog wel.
@Mirx_NL toch maar even hier i.p.v. via DM, dan kan iemand het ooit nog vinden via de zoekfunctie!

Stappenplan blind terugzetten naar fabrieksinstellingen van een (55)C7:

- Instellingentandwiel op de afstandsbediening ingedrukt houden
- De magic remote cursor komt nu in beeld, om hier geen last van te hebben en om op de goede plek in het instellingenmenu te komen druk je een paar keer op links (5x ofzo, gewoon voor de zekerheid).
- 4x naar beneden
- 1x naar rechts
- 15x naar beneden
- enter
- 1x naar rechts
- enter

Deze laatste enter bevestigt een “OK” dat je ‘m naar fabrieksinstellingen wil zetten. Dit heb ik uiteraard niet gedaan, dus kan niet met 100% zekerheid zeggen dat er hierna geen scherm meer komt, maar ga er ff niet vanuit.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
AntraXxX schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:17:
[...]

@Mirx_NL toch maar even hier i.p.v. via DM, dan kan iemand het ooit nog vinden via de zoekfunctie!

- 15x naar beneden

Succes!
In ieder geval alvast bedankt voor de moeite. Ik ga het morgen proberen en laat het weten. Probeer het eerst ook even via de app ipv de magic remote, dan heb ik geen last van de cursor.

In een youtube filmpje wat ik gevonden had moest ik 14x naar beneden, dus er is inmiddels een optie bijgekomen.

Blijft toch stom dat je hem alleen via een werkend scherm een factor reset kunt geven. Vooral omdat niet alle diensten alleen 1 specifiek device uitloggen ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c4coupe
Freshouttheoven schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:57:
[...]

Care Recommendations stond aan. Nu uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
AntraXxX schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:17:
[...]

Succes!
Helaas is het niet gelukt om hem een factory reset te geven. Zowel via de afstandsbediening als de afstandsbedieningsfunctie in de app geprobeerd.

Nogmaals bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
Ik denk niet dat we er uit gaan komen met HelloTV. Het eerste aanbod van hun kant was een C3 voor 950,- icm de inruil van mijn kapotte CX (met een onder garantie vallende reparatie van cq 780EUR).

Het is naar mijn idee een minimale upgrade die in sommige landen zelfs gratis wordt gedaan bij een kapotte CX, ik ga hier dan natuurlijk geen 950EUR voor betalen.

Ik heb nog een tegenbod gedaan maar ik verwacht er weinig van. Het is erg jammer dat je bij HelloTV altijd een strijd moet voeren als je TV kapot gaat. Ik lees wat dit betreft toch vaak betere ervaringen met Smits TV. Ik denk dat ik daar mijn volgende TV ga kopen want ik ben hier wel een beetje klaar mee.

[ Voor 13% gewijzigd door stfnz op 23-01-2024 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
stfnz schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:59:
Ik denk niet dat we er uit gaan komen met HelloTV. Het eerste aanbod van hun kant was een C3 voor 950,- icm de inruil van mijn kapotte CX (met een onder garantie vallende reparatie van cq 780EUR).

Het is naar mijn idee een minimale upgrade die in sommige landen zelfs gratis wordt gedaan bij een kapotte CX, ik ga hier dan natuurlijk geen 950EUR voor betalen.

Ik heb nog een tegenbod gedaan maar ik verwacht er weinig van. Het is erg jammer dat je bij HelloTV altijd een strijd moet voeren als je TV kapot gaat. Ik lees wat dit betreft toch vaak betere ervaringen met Smits TV. Ik denk dat ik daar mijn volgende TV ga kopen want ik ben hier wel een beetje klaar mee.
Het is aan jou om de 'strijd' aan te gaan of het zo te laten. Mijns inziens hoef je dit bod van de winkel niet te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
Wren schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:20:
[...]

Het is aan jou om de 'strijd' aan te gaan of het zo te laten. Mijns inziens hoef je dit bod van de winkel niet te accepteren.
Hij reageerde als tegenbod 850,- en noemde dit zijn laatste bod, vertelde me dat een reparatie voor hun goedkoper is en ze niet lager dan dat gaan.

Beetje flauw want als deze TV na de zomer door mij gemeld zou worden, wanneer ik nog steeds garantie had, de C3 prijzen natuurlijk nog een stuk lager zouden zijn dan dat ze nu zijn. Ik vraag mij ook af of ik verplicht ben een reparatie meteen te accepteren of dat ik hem niet gewoon aan het einde van het jaar kan pakken wanneer deze deal waarschijnlijk wel haalbaar zou zijn. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
stfnz schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:23:
[...]

Hij reageerde als tegenbod 850,- en noemde dit zijn laatste bod, vertelde me dat een reparatie voor hun goedkoper is en ze niet lager dan dat gaan.

Beetje flauw want als deze TV na de zomer door mij gemeld zou worden, wanneer ik nog steeds garantie had, de C3 prijzen natuurlijk nog een stuk lager zouden zijn dan dat ze nu zijn. Ik vraag mij ook af of ik verplicht ben een reparatie meteen te accepteren of dat ik hem niet gewoon aan het einde van het jaar kan pakken wanneer deze deal waarschijnlijk wel haalbaar zou zijn. :+
Tja, de winkel dient een oplossing aan jou te bieden en staat hierin vrij te kiezen welke dat is. Als een reparatie nog een optie is dan snap ik ook dat de winkel hiervoor kiest ipv een voor jou kosteloze vervanging. Binnen 2 jaar hadden ze je defecte tv nog kunnen reclameren bij de fabrikant maar omdat dit valt onder de door hen verkochte extra garantie zijn de kosten nu voor hen. Dus in dit geval snap ik het wel van ze. Als er niet meer gerepareerd kan worden zou het een ander verhaal zijn en ik dacht dat dit het geval was.

De prijzen die zij nu rekenen voor een C3 zijn wel wat krom omdat ze ws rekening met verkoopprijzen en niet hun inkoopprijs die veel lager ligt, maar ja...

[ Voor 6% gewijzigd door Wren op 23-01-2024 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
Wren schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:25:
[...]

Tja, de winkel dient een oplossing aan jou te bieden en staat hierin vrij te kiezen welke dat is. Als een reparatie nog een optie is dan snap ik ook dat de winkel hiervoor kiest ipv een voor jou kosteloze vervanging. Binnen 2 jaar hadden ze je defecte tv nog kunnen reclameren bij de fabrikant maar omdat dit valt onder de door hen verkochte extra garantie zijn de kosten nu voor hen. Dus in dit geval snap ik het wel van ze. Als er niet meer gerepareerd kan worden zou het een ander verhaal zijn en ik dacht dat dit het geval was.

De prijzen die zij nu rekenen voor een C3 zijn wel wat krom omdat ze ws rekening met verkoopprijzen en niet hun inkoopprijs die veel lager ligt, maar ja...
Ja daar heb je gelijk in. Nou het gaat toch reparatie worden dan. Jammer maar helaas. Hopelijk gaat hij iets langer mee dan het vorige panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:30

ilm

Is NPO start beschikbaar op webos (lg gx)? Volgens het internet is er een nieuwe app sinds December maar ik kan deze niet vinden in de app store.

Het is wel in Belgie. Hopelijk wordt er niets afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:30

ilm

NPO Start is dus enkel beschikbaar in Nederland. Dit zal dan ook wel de reden zijn dat ik de app niet vind in de LG store. Vervelend.

Terzijde, als ik naar de NPO website ga via de LG browser krijg ik ook een blanco scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:31
ilm schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:32:
NPO Start is dus enkel beschikbaar in Nederland. Dit zal dan ook wel de reden zijn dat ik de app niet vind in de LG store. Vervelend.

Terzijde, als ik naar de NPO website ga via de LG browser krijg ik ook een blanco scherm.
Je kunt altijd via instellingen tv omzetten naar nederland. App installeren en dan weer terugzetten naar Belgie.
Geinstalleerde apps blijven dan beschikbaar.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:26

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Misschien een domme vraag maar mijn G1 is niet waterpas.
Hoe kan ik best de tv op de beugel bijdraaien als de beugel net niet helemaal waterpas aan de muur is geschroefd ?
Eerst naar voren trekken en dan gewoon proberen draaien? Mij lijkt het alsof hier geen speling op zit als ik dat probeer te doen...
Hier foto toegevoegd (let op de ruimte tot de soundbar links en rechts dan zie je het duidelijk).
De soundbar is trouwens wel waterpas dus het is echt de tv/beugel.
Ik heb de beugel zelf niet geplaatst voor de duidelijkheid. Heb 2 linker handen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sU7NiHrB3LN_AJLHfs30kueTbBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TeSlGS5DwlhrA8iZqniRALEy.jpg?f=fotoalbum_large

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
daffie82 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:51:
Ik heb de beugel zelf niet geplaatst voor de duidelijkheid. Heb 2 linker handen.
Jaja, zou ik ook zeggen :P

Wanneer je twee linker handen hebt vooral er niet aan gaan rommelen. Het beste is om eerst de TV eraf te halen en dan kijken wat nodig is om de muurbeugel recht te hangen. Hierbij kan -afhankelijk van de muurbeugel- één of twee schroeven deels losdraaien en muurbeugel iets schuiven volstaan, of er dient opnieuw geboord te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Freshouttheoven schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:56:
[...]

Jaja, zou ik ook zeggen :P

Wanneer je twee linker handen hebt vooral er niet aan gaan rommelen. Het beste is om eerst de TV eraf te halen en dan kijken wat nodig is om de muurbeugel recht te hangen. Hierbij kan -afhankelijk van de muurbeugel- één of twee schroeven deels losdraaien en muurbeugel iets schuiven volstaan, of er dient opnieuw geboord te worden.
Het is de beugel van LG zelf die standaard bij de G1 TV zit.
Uit de tweakers review komt dit stukje:
De meegeleverde muurbeugel heeft een handig systeem waarmee de tv automatisch wordt vergrendeld. Hierdoor is het toestel er gemakkelijk af te halen als je dat wilt, maar valt het er niet onbedoeld vanaf als je het beweegt. Het toestel kan namelijk op de beugel een stukje naar voren worden getrokken, waarna je het een beetje naar links of rechts kunt bijdraaien. Ook kun je de tv op de beugel bijdraaien als de beugel net niet helemaal waterpas aan de muur is geschroefd.

Als ik dit zo lees, hoef ik de TV toch niet van de beugel te halen? Of mis ik hier iets?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
daffie82 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:51:
Misschien een domme vraag maar mijn G1 is niet waterpas.
Hoe kan ik best de tv op de beugel bijdraaien als de beugel net niet helemaal waterpas aan de muur is geschroefd ?
Eerst naar voren trekken en dan gewoon proberen draaien? Mij lijkt het alsof hier geen speling op zit als ik dat probeer te doen...
Hier foto toegevoegd (let op de ruimte tot de soundbar links en rechts dan zie je het duidelijk).
De soundbar is trouwens wel waterpas dus het is echt de tv/beugel.
[Afbeelding]
iets naar voren, tv hangt zeg maar in 2 kwart circkels, 1 kant iets omhoog drukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

pwh53 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:40:
[...]

iets naar voren, tv hangt zeg maar in 2 kwart circkels, 1 kant iets omhoog drukken.
Lol je hebt gelijk. Ik durfde niet doordrukken denk ik. Staat nu quasi perfect.
Thanks!
Edit: heb dit zelfs kunnen doen terwijl hij helemaal tegen de muur zit. Niet naar voren hoeven halen.

[ Voor 14% gewijzigd door daffie82 op 24-01-2024 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Goedenavond, ik ben in het bezit van een LG G3 65inch. Geweldig mooie tv natuurlijk. Echter wat ik niet begrijp; ik moet SIMPLINK (HDMI-CEC) steeds weer opnieuw uitzetten in de instellingen. Enig idee wat de oorzaak kan zijn dat deze instelling niet behouden blijft? Ik draai nu firmware 03.30.60 (03.30.70 staat nog even on-hold).

Dankjewel alvast voor mogelijke adviezen/tips.

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 13:12
Uitzetten of inschakelen?
Welke apparaten zijn aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadylog
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:33
Ik zit op 03.30.70 met een OLED G3 65inch helaas door mijn zoon doorgevoerd. Ik vind het crimineel dat je elke keer een popup krijgt met update wens..

Maar nu, ik merk sinds de update dat de tv 10 watt idle trekt als die uit staat, voorheen was dat 0. Ik heb alles uit staan (quick start etc). Ik heb zelfs een grafiek als bewijs. Het is heel gek maar na 4 uur lijkt die naar 0 watt te gaan maar dan begint het weer.

Ik hoor trouwens wel de solonoid uit gaan dus het display staat daadwerkelijk wel uit.

Jullie ervaringen hier mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TugwcCefzEs5sNNL9bakBqlh6IA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UFne4MWCyjpoWXyDAn61TyMP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tssk15uiiBvxZMjGpvJ3jKa1uzU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UhBnGZpIGAona0yhJsG5OmUw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
shadylog schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:58:
Ik zit op 03.30.70 met een OLED G3 65inch helaas door mijn zoon doorgevoerd. Ik vind het crimineel dat je elke keer een popup krijgt met update wens..

Maar nu, ik merk sinds de update dat de tv 10 watt idle trekt als die uit staat, voorheen was dat 0. Ik heb alles uit staan (quick start etc). Ik heb zelfs een grafiek als bewijs. Het is heel gek maar na 4 uur lijkt die naar 0 watt te gaan maar dan begint het weer.

Ik hoor trouwens wel de solonoid uit gaan dus het display staat daadwerkelijk wel uit.

Jullie ervaringen hier mee?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit elke keer? Kan wellicht komen door de pixelrefresh die automatisch uitgevoerd word op de achtergrond?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadylog
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:33
rikadoo schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:07:
[...]

Is dit elke keer? Kan wellicht komen door de pixelrefresh die automatisch uitgevoerd word op de achtergrond?
Ik had een handmatige pixelrefresh gedaan en ik kwam op 30watt uit terwijl die dat deed. Dus dat is dit niet.
Ook netwerk uitzetten (wifi) hielp niet.

Nu komt echt het gekke, wanneer ik quick start aanzetten werd het idle gebruik 6 watt ipv 10 watt.

Ik was er klaar mee en redelijk gefrustreerd. een factory reset gedaan (jammer). Maar volgens mij is het nu weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-09 19:58
shadylog schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:04:
[...]

Ik had een handmatige pixelrefresh gedaan en ik kwam op 30watt uit terwijl die dat deed. Dus dat is dit niet.
Ook netwerk uitzetten (wifi) hielp niet.

Nu komt echt het gekke, wanneer ik quick start aanzetten werd het idle gebruik 6 watt ipv 10 watt.

Ik was er klaar mee en redelijk gefrustreerd. een factory reset gedaan (jammer). Maar volgens mij is het nu weer ok.
Laat ik beginnen met dat het het probleem zelf niet kan uitleggen maar..
Er zijn minimaal 2 soorten pixel refresh: de kleine (elke 4+ cumulatieve uren) en de grote ( elke 1000-2500u afhankelijk van oled model, lg is dacht ik nog steeds 2000).
De handmatige is groter dan de kleine en waarschijnlijk de grote (maar naar mijn gevoel kleiner dan de echte grote).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Marcel Br schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:43:
Uitzetten of inschakelen?
Welke apparaten zijn aangesloten?
Ik heb het alleen bij aanzetten van de tv zelf. En aangesloten zijn rechtstreeks op de tv een Nvidia Shield en Ziggo Next. Tevens dan op de eARC een Denon receiver (3500) en die gaat sinds de 03.30.60 update steeds weer aan op het moment dat ik de tv inschakel.

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:23
Never mind

[ Voor 107% gewijzigd door Cardwizard op 26-01-2024 13:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

shadylog schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:58:
Het is juist crimineel als producenten geen updates meer aanbieden en je met allerlei security vulnerabilities zit opgescheept ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26
MrBas schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:45:
[...]

Ik zou dit niet vertrouwen en de verkoper aansprakelijk stellen voor reparatie. Is niet iets wat voor dient te komen.
12 januari het defect gemeld bij de winkel van aanschaf, ik heb ook nog even gekeken naar het paneel. Blijken er twee pixels defect (hierop aanvullende garantie). Toestel moet terug naar de winkel omdat deze ouder is dan 2 jaar, dan wordt gekeken naar reparatie mogelijkheden. Vervelend gezien het formaat van het toestel. Ik wacht nog op een bericht wanneer de televisie gebracht moet worden. Alleen vanochtend bleek een automaat te zijn afgeslagen in de meterkast, oorzaak de televisie ;(. Benieuwd hoe dit verder gaat.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:01

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Millert schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 11:03:
[...]

12 januari het defect gemeld bij de winkel van aanschaf, ik heb ook nog even gekeken naar het paneel. Blijken er twee pixels defect (hierop aanvullende garantie). Toestel moet terug naar de winkel omdat deze ouder is dan 2 jaar, dan wordt gekeken naar reparatie mogelijkheden. Vervelend gezien het formaat van het toestel. Ik wacht nog op een bericht wanneer de televisie gebracht moet worden. Alleen vanochtend bleek een automaat te zijn afgeslagen in de meterkast, oorzaak de televisie ;(. Benieuwd hoe dit verder gaat.
Sinds wanneer moet je met een tv naar de winkel terug?, grote elektronisch en huishoudelijke apparaten hebben volgens mij gewoon het recht om thuis gerepareerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Xqlus1ve schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:35:
[...]

Sinds wanneer moet je met een tv naar de winkel terug?, grote elektronisch en huishoudelijke apparaten hebben volgens mij gewoon het recht om thuis gerepareerd te worden.
Dat kunnen de voorwaarden zijn van de aangekochte aanvullende garantie. Rottig en het getuigt van weinig service van de winkel maar daar ga je dan helaas mee akkoord.

[ Voor 5% gewijzigd door Wren op 27-01-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26
Komt LG normaliter nog aan huis voor een televisie van drie jaar oud? Dan kan ik nog afwegen of ik die twee pixels de moeite vind namelijk.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-09 16:29

Rzaan

Altijd zoekende

Xqlus1ve schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:35:
[...]

heb dit nog nooit ergens in de wet zien staan.
Pagina: 1 ... 521 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.