Ik vind op Marktplaats een 65" G2 voor €1499.- Zit een beter EVO paneel in. Ik zou bij de verkoper nagaan of op dit product de 5 jaar garantie vanuit LG zit. Indien dat het geval is lijkt het me een betere deal dan de door jou genoemde G1.CydexTM schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:39:
Ik kan een nieuwe 65 inch LG OLED 65G16LA voor €1200,- aanschaffen, maar ik twijfel een beetje of de afgelopen twee jaar de ontwikkelingen zo groot zijn geweest dat bijvoorbeeld de LG B3 of C3 65 inch vele malen beter is, of valt dat wel mee? Kan niet zo heel veel vergelijkingen vinden op YouTube. Grootste verschil wat ik tegen kwam is dat deze serie nog op WebOS 6 draait, 4e gen processor en HDR10.
Ik vind €1200 namelijk een hele mooie prijs, aangezien de goedkoopste 65 inch OLED van dit moment minimaal €1500 is.
uitvoering: LG OLED65G16LA Zwart (buitenlands model)
Vanaf de G2, geeft LG 5 jaar garantie (paneel).Hou-m-nat schreef op donderdag 28 december 2023 @ 07:52:
[...]
Ik vind op Marktplaats een 65" G2 voor €1499.- Zit een beter EVO paneel in. Ik zou bij de verkoper nagaan of op dit product de 5 jaar garantie vanuit LG zit. Indien dat het geval is lijkt het me een betere deal dan de door jou genoemde G1.
Ik heb momenteel een 65inch Sony lcd dewelke opgehangen is aan een Vogels 3305 muurbeugel.
Als ik een 65inch LG G3 koop, zitten er dan bij deze tv ook de juiste schroeven om de LG G3 dan met de 300x300 vesa aan de Vogels muurbeugel te bevestigen?
Of kan ik gewoon de schroeven die ik nu gebruik opnieuw gebruiken? Ik weet niet meer of die bij de tv of muurbeugel geleverd worden.
Ik neem aan dat niet alle tv's dezelfde maat van schroeven gebruiken?
Als ik een 65inch LG G3 koop, zitten er dan bij deze tv ook de juiste schroeven om de LG G3 dan met de 300x300 vesa aan de Vogels muurbeugel te bevestigen?
Of kan ik gewoon de schroeven die ik nu gebruik opnieuw gebruiken? Ik weet niet meer of die bij de tv of muurbeugel geleverd worden.
[ Voor 8% gewijzigd door stevosmax op 28-12-2023 22:12 ]
Bij de TV zullen de schroeven zitten voor de bijgeleverde beugel. Bij de Vogels zit altijd alles om je TV op te hangen. Die kan je dus gewoon hergebruiken. Heb zelf ook een Vogels hangen met een GX. Volgens mij gaan de schroeven altijd in het Vesa plaatje en dan schuif je de tv aan de beugel waarna er nog extra schroeven zitten om hem dan te klemmen.stevosmax schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:11:
Ik heb momenteel een 65inch Sony lcd dewelke opgehangen is aan een Vogels 3305 muurbeugel.
Hier zie je het ook goed YouTube: WALL 3205, WALL 3305 | How to install | Fixed TV wall mount | Vogel's
[ Voor 7% gewijzigd door Jeffoz op 28-12-2023 22:22 ]
Op een of andere manier ben ik erg gecharmeerd van de strakke ophanging van de g3…ik denk dat dat hetzelfde is, als g2
Zit er eigenlijk veel verschil tussen deze?
Via de pricewatch zie ik weinig buiten de prijs om..
De ophanging is inderdaad identiek. Verschil in helderheid van het paneel is aardig hoog vanwege MLA in de G3wwwmarcel schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:49:
Op een of andere manier ben ik erg gecharmeerd van de strakke ophanging van de g3…ik denk dat dat hetzelfde is, als g2
Hier een goed YouTube filmpje met de verschillen: YouTube: G3 VS G2! IN WITH NEW OUT WITH THE OLD?
Persoonlijk vind ik de kleuren beter uitkomen op de G2, de G3 lijkt wat overbelicht maar de helderheid kan je natuurlijk lager zetten. Het verschil in prijs is rond de 500 euro, en persoonlijk zou ik dat er niet voor over hebben, of je moet van je geld af
Persoonlijk vind ik de kleuren beter uitkomen op de G2, de G3 lijkt wat overbelicht maar de helderheid kan je natuurlijk lager zetten. Het verschil in prijs is rond de 500 euro, en persoonlijk zou ik dat er niet voor over hebben, of je moet van je geld af
Hmmmm thanks…
In de g2 kan ik me ook wel vinden..
Geldt dit ook qua verschillen voor de c2 en c3?
Ophangen van de g serie is super… maar als ik daar niet naar kijk, kan ik voor nagenoeg het zelfde geld (denk ik) ook een 77 inch kopen, ik zit 3,75m vd tv af…keuze stress haha
Ophangen van de g serie is super… maar als ik daar niet naar kijk, kan ik voor nagenoeg het zelfde geld (denk ik) ook een 77 inch kopen, ik zit 3,75m vd tv af…keuze stress haha
Nee, deze worden met de wandbeugel meegeleverd. Sommige merken hebben verschillende dieptes. Dus het kan zomaar zijn dat je het paneel beschadigd als je de verkeerde schrieven gebruikt. Op internet is er wel te vinden welke maat je nodig hebt voor de LG. Maar waarom een wandbeugel als er al een beugel bij de tv zit?stevosmax schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:11:
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Omdat de muurbeugel al ophangt en omdat ik die van LG niet kan gebruiken. Dan moet ik stopcontacten verwijderen en mijn sleuf in de muur komt net iets te hoog (die eindigt juist op de plek waar ik de muurbeugel van de LG G3 dien te bevestigen). Dus dat gaat jammer genoeg niet.MrBas schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 07:38:
[...]
Nee, deze worden met de wandbeugel meegeleverd. Sommige merken hebben verschillende dieptes. Dus het kan zomaar zijn dat je het paneel beschadigd als je de verkeerde schrieven gebruikt. Op internet is er wel te vinden welke maat je nodig hebt voor de LG. Maar waarom een wandbeugel als er al een beugel bij de tv zit?
Waar kan je dat zien? Ik heb contact met iemand die ze aanbiedt, maar die zegt 2 jrpwh53 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 08:52:
[...]
Vanaf de G2, geeft LG 5 jaar garantie (paneel).
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/garantiewwwmarcel schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:04:
[...]
Waar kan je dat zien? Ik heb contact met iemand die ze aanbiedt, maar die zegt 2 jr
Een stuk naar onderen staat de pdf met voorwaarden voor de 5 jaar garantie, zoals de oorspronkelijke bon.
thanks, hij geeft toch aan dat het 2 jr, omdat hun een outlet zijn..
die 5jr, loopt die rechtstreeks bij LG en niet via de dealer waar hij gekocht is?
die 5jr, loopt die rechtstreeks bij LG en niet via de dealer waar hij gekocht is?
Ik heb zelf een 65g2 maar ben zeer gevoelig voor alle positieve verbeteringen die in de g3 zit, vindt het ook gewoon heel leuk om het nieuwste van het nieuwste te hebben en heb dus alweer een tijdje last van fomo.wwwmarcel schreef op donderdag 28 december 2023 @ 23:18:
Hmmmm thanks…
Vindt het echt wel een voordeel dat ie strak aan de muur zit, zou dus toch weer snel voor een G serie gaan.
Maar de vrouw is het er niet helemaal mee eens om de g2 alweer weg te doen ( net 1 jaar oud).
Maar met een beetje geluk kan ik voor de g2 nog redelijk wat terug krijgen dus hoeft er relatief weinig geld bij voor een g3.
Om naar een 77g2 te gaan heb ik ook wel over nagedacht maar dit lijkt met toch heel groot met een kijk afstand van ongeveer 3 m.
Hier dus ook keuze stress, of eigenlijk is het meer een luxe probleem
:strip_exif()/f/image/YmEpgT9SaRemrmRBNFxFWgW5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door diazull37 op 29-12-2023 10:38 ]
ja bizar hé en dan zo met die vrije dagen ga je er over nadenken..
Mijn plasma heeft z'n geld wel opgebracht en qua energie verbruik ga ik er wel op vooruit.
Ik twijfel zelf erg over 65 en 77..wij zitten 3,5m vd muur...
daarnaast over LG...of wellicht Tcl, die qua specs er ook goed uitkomt, voor het geld van een 65" LG haal ik een 77" TCL
en laatste twijfel, ik wil eigenlijk dat het strak ophangt, zodat het ook mooi is als hij uit staat ;-)
vandaar de G serie...en op dit gedeelte scoort de Tcl weer slecht, die zijn bij ophanging iets van 10cm..
Heeft wellicht iemand een goede zijkant foto van de C serie, wellicht ziet dit er ook gewoon strak uit..
(ik heb net wel gezocht, maar net niet die foto die ik hoopte)
ff snel een photoshopje gemaakt
:strip_exif()/f/image/1cZpqybq3C3jz68UxRVxEqFZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8LC3HStlnnRLYNzQZ7bTArfh.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn plasma heeft z'n geld wel opgebracht en qua energie verbruik ga ik er wel op vooruit.
daarnaast over LG...of wellicht Tcl, die qua specs er ook goed uitkomt, voor het geld van een 65" LG haal ik een 77" TCL
en laatste twijfel, ik wil eigenlijk dat het strak ophangt, zodat het ook mooi is als hij uit staat ;-)
vandaar de G serie...en op dit gedeelte scoort de Tcl weer slecht, die zijn bij ophanging iets van 10cm..
Heeft wellicht iemand een goede zijkant foto van de C serie, wellicht ziet dit er ook gewoon strak uit..
:strip_exif()/f/image/1cZpqybq3C3jz68UxRVxEqFZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8LC3HStlnnRLYNzQZ7bTArfh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jtLx2eE2jhzTwsNEBvRfMLzF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door wwwmarcel op 29-12-2023 11:12 ]
@wwwmarcel ik snap je Photoshop maar je maakt 2 kleine foutjes.
De schaduw is (relatief) overdreven; met een G3 en dezelfde lichtinval op de plant, is je schaduw slechts enkele pixels breed
Daarnaast, welke kwaliteit / resolutie kijk je veel want volgens de alom bekende grafiekjes "afstand vs resolutie", zou je eigenlijk al > 75" moeten ophangen voor 4K-content; met een kleinere TV ga je mogelijk niet elk detail zien.
De schaduw is (relatief) overdreven; met een G3 en dezelfde lichtinval op de plant, is je schaduw slechts enkele pixels breed
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Eens, ik vind de 77 wel (te) groot of ik moet er nog aan wennen.,,het is 80% tv ziggo en 20% Netflix
Even reageren op m’n eigen bericht, mocht iemand daar nog iets aan hebben: gisteren zijn we aan het frezen geweest met een Hilti DCH 150-SL. Er zullen ongetwijfeld vele goede sleuvenfrezen op de markt zijn, maar ik was erg tevreden met dit apparaat. We hadden een stofzuiger van hetzelfde merk gekoppeld en hebben eigenlijk geen stof tijdens het frezen gehad. Het is een zwaar en relatief groot apparaat, maar het resultaat is het waard.synorluna schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:41:
[...]
Snap ik helemaal, daarom wil ik ze in de muur frezen. Voorzetwand vind ik in onze woonkamer niet passen, dus ik denk dat we stof moeten gaan maken.
Gisteren de 77” G3 besteld, dus die hoop ik morgen of volgende week te ontvangen. Wij zitten op 3,5 meter van de tv. Ik kan je tzt vertellen hoe het bevalt.wwwmarcel schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:41:
ja bizar hé en dan zo met die vrije dagen ga je er over nadenken..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
gewoon googlewwwmarcel schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:04:
[...]
Waar kan je dat zien? Ik heb contact met iemand die ze aanbiedt, maar die zegt 2 jr
https://www.lg.com/nl/oled-tv/2022/oled-warranty
https://www.lg.com/nl/oled-tv/2023/oled-warranty
Het moet gaan om een Benelux model.
Voor hetzelfde geld is het een importmodel dewelke hij aangeboden krijgt.
Het zal wel geen officiële LG verdeler zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door stevosmax op 29-12-2023 14:19 ]
Als de sleuf uitkomt waar het beugel moet komen dan loopt hij best hoog, want de beugel zit denk ik op de lijn van de bovenste 1/3de van het scherm.stevosmax schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:20:
[...]
Omdat de muurbeugel al ophangt en omdat ik die van LG niet kan gebruiken. Dan moet ik stopcontacten verwijderen en mijn sleuf in de muur komt net iets te hoog (die eindigt juist op de plek waar ik de muurbeugel van de LG G3 dien te bevestigen). Dus dat gaat jammer genoeg niet.
Indien je de beugel niet wilt gebruiken en ruimte nodig hebt zou ik eerder voor de C3 gaan anders is het wel een flinke meerprijs tov C3 voor het niet mooi flush ophangen
Ik had voorheen 55 inch op zo'n 2,5-3m kijkafstand, dat is nu een 77G3 op 3-3,5m geworden en kan zeggen dat ik (ben wel iets van een purist op dit vlak dus kan wel grotere tv's waarderen) de 77 op deze afstand erg goed vind staan, groter had voor mij ook niet verkeerd geweest.wwwmarcel schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:57:
Eens, ik vind de 77 wel (te) groot of ik moet er nog aan wennen.,,het is 80% tv ziggo en 20% Netflix
Maar als je het voor overwegend lineaire tv gebruikt dan zou een 65 ook een prima upgrade zijn, hoe groter hij is hoe meer ook slechtere kwaliteit bronmateriaal gaat opvallen.
Ik heb zelf overwegend 4K/UHD bronmateriaal van goede kwaliteit/sources, zodra dat niet het geval is zie ik kwaliteitsverschil met bijv HDTV uitzendingen
Hoe ervaren jullie de stabiliteit van het OS?
(ik update altijd zodra er een nieuwe versie is)
Ik heb een GX hangen, maar daar gebeurt het nog regelmatig dat apps ineens vastlopen en crashen. (al meerdere malen gehad met netflix en disney+, dat is wat we voornamelijk kijken)
Wat me ook opviel is de ondertiteling na een tijd begint te buggen, vooral merkbaar bij disney+; sommige stukken van de ondertiteling komen dan niet tevoorschijn, of slechts heel kort. (een fractie van een seconde)
De enige manier om dat op te lossen, is de TV een powercycle te geven.
Ik heb een GX hangen, maar daar gebeurt het nog regelmatig dat apps ineens vastlopen en crashen. (al meerdere malen gehad met netflix en disney+, dat is wat we voornamelijk kijken)
Wat me ook opviel is de ondertiteling na een tijd begint te buggen, vooral merkbaar bij disney+; sommige stukken van de ondertiteling komen dan niet tevoorschijn, of slechts heel kort. (een fractie van een seconde)
Ik heb met de E7 tot vorige maand en nu met de G3 echt 0 issues gehad met het OS. Dat gezegd hebbende: ik gebruik 0 ingebouwde / installeerbare apps want de ene HDMI wordt gevoed door een XSX en de andere HDMI door een Nvidia Shield.GeleFles schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:25:
Op de E7 heb ik wel eens de KPN-app geinstalleerd (dacht ik) om TV te kunnen kijken; echter was deze zo traag in gebruik ten opzichte van de Shield of mijn Chromecast boven, dat ik daar snel weer vanaf gestapt ben.
Ik heb ook een gx en 0 last van. Gebruik wel maar 3 apps ofzo door elkaar (momenteel netflix, youtube en prime).GeleFles schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:25:
Een beruchte dooddoener van de gx en voorgaande versies is wel als je quickstart aan laat staan. Vergelijk het met je computer of telefoon nooit herstarten, gaat soms mis en zeker als je veel geheugen vretende applicaties nooit afsluit (tegenwoordig doet je telefoon dat steeds vaker zelf via deep sleep etc). En helaas zijn de meeste lg apos niet zo super geprogrammeerd waardoor memory bugs veel voorkomen en sluit bijna niemand apps daadwerkelijk af.
CEC (eventueel icm earc) is ook wel zo'n buggy iets dat altijd gedoe oplevert.
Dus mijn tip zou zijn check of je quickstart nog aan staat (zou hem uitzetten), sluit af en toe apps geforceerd volledig af en/of check of je problemen miss door cec komen of een specifieke app (dan zou je die altijd geforceerd kunnen alsluiten).
Zoals ik al eerder zei heb ik met mijn gebruik en quickstart uit nooit problemen (quickstart ook nooit lang aan geprobeerd, verschil was minimaal)
Klinkt overigens alsof er (memory)bug in disney app zit, gebruik disney zelf niet dus kan niet zeggen of dat "normaal" is. Miss is er iemand anders met gx die disney (en netflix) gebruikt?
(Als er niemand is kan je zoals ik hierboven al noemde proberen disney een tijd geforceerd af te sluiten)
[ Voor 7% gewijzigd door andries98 op 29-12-2023 18:03 ]
Ik vind de software verrassend stabiel, op een 55B6, 65G1, 42C2 en 77G3. Denk dat ik in al die jaren 5 keer een crashende app heb gehad. Ik gebruik(te) Netflix, prime video, kpn iptv, NLZiet, HBO max, viaplay, discovery+, NPO, Twitch, youtube (adfree) en Disney.
De crashes kwamen alleen voor bij Viaplay en NPO, beide zijn ook naar mijn idee behoorlijk brak ontworpen. Ik heb quickstart altijd aan gehad. Bij de G1 heb ik éénmaal de stekker eruit moeten halen omdat de software wat vreemd deed.
Verder weinig te klagen over WebOs. Blijft jammer dat er geen Google Playstore op staat voor wat leuke apps en casten. De LG content store is vrij karig wat dat betreft. Daarnaast jammer dat WebOS rooten wat moeilijker is geworden zodat de adfree youtube erop kan.
CEC lijkt hit and miss. B6 en G3 springt hij 99% van de tijd aan, bij de G1 was het eerder 90%.
De crashes kwamen alleen voor bij Viaplay en NPO, beide zijn ook naar mijn idee behoorlijk brak ontworpen. Ik heb quickstart altijd aan gehad. Bij de G1 heb ik éénmaal de stekker eruit moeten halen omdat de software wat vreemd deed.
Verder weinig te klagen over WebOs. Blijft jammer dat er geen Google Playstore op staat voor wat leuke apps en casten. De LG content store is vrij karig wat dat betreft. Daarnaast jammer dat WebOS rooten wat moeilijker is geworden zodat de adfree youtube erop kan.
CEC lijkt hit and miss. B6 en G3 springt hij 99% van de tijd aan, bij de G1 was het eerder 90%.
[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 29-12-2023 18:06 ]
nee is geen echte dealer, maar een outlet die van alles verkoopt,stevosmax schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:18:
[...]
Het moet gaan om een Benelux model.
Voor hetzelfde geld is het een importmodel dewelke hij aangeboden krijgt.
Het zal wel geen officiële LG verdeler zijn.
OLED65G29LA
kan je aan dit type zien of dat het een Benelux model is?
Geen enkele TV is echt opgewassen tegen zulke felle plafond lampjes. Misschien een mini led op oogverblindende stand. Maar veel hangt af van de coating van de TV, het anti-reflectie filter dat erop geplakt wordt. Dat is over de jaren heen bij LG OLEDs wel een stuk beter geworden. Dat laten ze in de reviews op Rtings vaak ook wel zien.wwwmarcel schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:03:
Ik heb nu een plasma, waarop je wel vaak de verlichting ziet weer kaatsen..is dat met een led hetzelfde, meer of minder?
[Afbeelding]
Bij de OLED65G29LA krijg je vooral Duitse resultaten, het 9LA stuk geeft Duitsland aan. Het Benelux model is de G26LA.
Offtopic: ik gebruik zelf alleen 2 lampen links en rechts naast de TV. Ik wil zowel aan het plafond als tegenover de tv (bijv achter de bank) geen lampen. Het leidt alleen maar af en doet afbreuk aan de beeldkwaliteit.
[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 29-12-2023 19:27 ]
thanks!
ik kan de lampjes ook uitzetten, maar vaak staan ze toch wel aan...
dus een Duits model en geen 5jr garantie ;-(
ik kan de lampjes ook uitzetten, maar vaak staan ze toch wel aan...
dus een Duits model en geen 5jr garantie ;-(
Waar kan je info als deze vinden?stin00 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:23:
[...]
Bij de OLED65G29LA krijg je vooral Duitse resultaten, het 9LA stuk geeft Duitsland aan. Het Benelux model is de G26LA.
Ik wil helemaal voor de G serie gaan..voornamelijk door z’n strakke ophanging (en bij behorende goede specs)
Deze wordt weliswaar door die outlet aangeboden voor 1500.- en dat lijkt mij een goede deal.
De g3 is al 500.- duurder…
( nagenoeg hetzelfde, iets brighter en wellicht anti reflectie)
G2 77” 1000.- meer
Lijkt me wel mooi, maar voor 80% tv kijken ook wat te gek
Vandaar dat ik dus voor de g2 65” wil gaan
Ik heb sinds vandaag dat het beeld even knippert in web os maar ook via een extern apparaat op hdmi. Dat knipperen lijkt dat net of het beeld even feller wordt. En dan om de 15sec. Gaat om een LG G3. Hebben jullie een idee of dit een hardware defect is?
Ik heb last van inbranden op de LG OLED 55B6V.
Zie als het beeld zwart of bij andere video's de logo's van de Nvidia Shield begin scherm en dat is de begin scherm bij het opstarten van de tv.
Heeft iemand een goede tip oplossing voor dit probleem?
Zie als het beeld zwart of bij andere video's de logo's van de Nvidia Shield begin scherm en dat is de begin scherm bij het opstarten van de tv.
Je zou de pixel refresher kunnen draaien maar ga er maar vanuit dat het zeer laag percentage oplost. Mijn E7 heb ik anderhalve maand geleden "total loss" laten verklaren door inbranden; gelukkig had ik een goede verzekering. Er kan niet meer gerepareerd worden door CE Repair; er zijn geen panelen / onderdelen meer voor TV's die zo oud zijn.Evertt schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 21:56:
Bedankt.MAX3400 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 21:59:
[...]
Je zou de pixel refresher kunnen draaien maar ga er maar vanuit dat het zeer laag percentage oplost. Mijn E7 heb ik anderhalve maand geleden "total loss" laten verklaren door inbranden; gelukkig had ik een goede verzekering. Er kan niet meer gerepareerd worden door CE Repair; er zijn geen panelen / onderdelen meer voor TV's die zo oud zijn.
Deze draait nu. Helaas zie ik meer ingebrande logo's.
:strip_exif()/f/image/lf4t5K60iysZf5jpVazhv9uZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo zie de npo logo staan. Dat snap ik kijk regelmatige naar NPO.
Maar niet van de apps logo van de andriod tv van de shield. Dit staat altijd kort aan.
En deze zijn midden op het scherm en zijn vrij irritant.
Is niets aan te doen, die pixels zijn meer versleten dan de omliggende pixelsEvertt schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 21:56:
Hoe lang heb je deze TV?Evertt schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 21:56:
Hoeveel uur per dag staat ie aan?
De B6 heb ik ook gehad, deze staat notoir bekend om inbranden van met name fel rode en oranje kleuren. De 2017 generatie had er ook veel last van. LG heeft niet voor niets vanaf de 2018 modellen de rode subpixel vergroot om onevenredige slijtage af te remmen.
Daar is helaas niets aan te doen, behalve accepteren of afscheid nemen.
Daar is helaas niets aan te doen, behalve accepteren of afscheid nemen.
Heb deze tv vanaf augustus 2017.Rzaan schreef op zondag 31 december 2023 @ 11:00:
[...]
Hoe lang heb je deze TV?
Hoeveel uur per dag staat ie aan?
Staat ongeveer 32 uur per weer aan. Per dag 4 uur in het weekend meer.
Kom ik ongeveer uit op 11.000 uur.
Ik vindt zelf snel na 6 jaar van je tv mag je dit meer verwachten en zeker voor de prijs van €1600 toen heb betaald.
Pixel refresh zit toch standaard in de firmware? Niet door middel van een Youtube filmpje...Evertt schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 22:37:
[...]
Bedankt.
Deze draait nu. Helaas zie ik meer ingebrande logo's.
[Afbeelding]
Zo zie de npo logo staan. Dat snap ik kijk regelmatige naar NPO.
Maar niet van de apps logo van de andriod tv van de shield. Dit staat altijd kort aan.
En deze zijn midden op het scherm en zijn vrij irritant.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
rikadoo schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:15:
[...]
Pixel refresh zit toch standaard in de firmware? Niet door middel van een Youtube filmpje...

Pas maar op met de pixel refresh van LG zelf, kan zijn dat dit het alleen maar erger gaat maken.
Hier is helaas niks meer aan te redden...
Join the club drama is het.Evertt schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 21:56:
NPO app werkt ook niet meer, word niet meer ondersteund voor onze tv's slaat echt nergens op
CES begint deze week weer, maar de nieuwe oleds kunnen mij, zonder ernaar gekeken te hebben, niet bekoren. We zijn in een stadium beland waarin het vaak wel marginale updates zijn. Toch claimen sommige fabrikanten dat ze innovatieve technologieën hebben toegepast op hun oled-panelen, of deze claims waar zijn, zal moeten blijken uit de praktijktests en reviews. Voorlopig blijf ik sceptisch over de meerwaarde van de nieuwe oleds.
[ Voor 16% gewijzigd door DeJurist op 01-01-2024 21:18 ]
Dit is behoorlijk offtopic, dit is namelijk geen discussie topic over oled vs anders tv's, maar specifiek voor LG oled tv's waar vooral eigenaren of toekomstige eigenaren in zullen reageren..DeJurist schreef op maandag 1 januari 2024 @ 21:17:
CES begint deze week weer, maar de nieuwe oleds kunnen mij, zonder ernaar gekeken te hebben, niet bekoren. We zijn in een stadium beland waarin het vaak wel marginale updates zijn. Toch claimen sommige fabrikanten dat ze innovatieve technologieën hebben toegepast op hun oled-panelen, of deze claims waar zijn, zal moeten blijken uit de praktijktests en reviews. Voorlopig blijf ik sceptisch over de meerwaarde van de nieuwe oleds.
Die zullen vaak anders zeggen en wat je ermee wil bereiken vraag ik me dan af
En inhoudelijk; wat jij aanzienlijk verbeteringen vind is dan even de vraag. Maar de updates van afgelopen jaar zijn wel in de praktijk gemeten verbeteringen met ~10 tot ~50% meer piekhelderheid dus die vlieger gaat ook niet meer op
Goed bezigDeJurist schreef op maandag 1 januari 2024 @ 21:17:
maar de nieuwe oleds kunnen mij, zonder ernaar gekeken te hebben, niet bekoren.
Ik ga deze week een G3 bestellen. Mijn huidige setup is een P50VT60, enkel verbonden met mijn Denon AVR 2313. Alle input (XSX, Ziggo mini, Chromecast en een Pi) lopen via hdmi door de 2313. Ik overweeg de 2313 voor een 2800H te vervangen vanwege hdmi 2.1. Zijn er mensen met eventueel eenzelfde soort setup of zaken waar ik misschien rekening mee moet houden? Het is weer een hele operatie krijg ik het idee, je denkt één ding te vervangen maar... ;-)
eergisteren kreeg je nog cashback op een g3, waarom heb je gewacht?JimmyNL schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:54:
Ik ga deze week een G3 bestellen.
Dat wist ik niet... :-/wwwmarcel schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:59:
[...]
eergisteren kreeg je nog cashback op een g3, waarom heb je gewacht?
ach, wellicht dat de winkeliers nu meer speling krijgen met het oog op aankomende 2024 modellen...
Gewoon aangeven bij de winkelier, zit nu wel goede marge op waardoor ze wat korting kunnen geven. HelloTV even proberen via de chatwwwmarcel schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:15:
ach, wellicht dat de winkeliers nu meer speling krijgen met het oog op aankomende 2024 modellen...
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Ten eerste gaat het hier om LG OLED’s, want LG heeft meerdere modellen. Misschien had het woord LG er nog bijgezet kunnen worden voor mensen zoals jij, maar in een LG topic lijkt mij dat vanzelfsprekend. Dus nee, het is niet off-topic. Ten tweede zijn de upgrades, als je de nits buiten beschouwing laat, niet zo indrukwekkend. Een hogere piekhelderheid in een klein venster interesseert mij niet. Het is leuk, maar dat maakt het beeld niet revolutionair. Het is niets om specifiek naar uit te kijken als je al over een recent model beschikt.Savagegek schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:02:
[...]
Dit is behoorlijk offtopic, dit is namelijk geen discussie topic over oled vs anders tv's, maar specifiek voor LG oled tv's waar vooral eigenaren of toekomstige eigenaren in zullen reageren..
Die zullen vaak anders zeggen en wat je ermee wil bereiken vraag ik me dan af
En inhoudelijk; wat jij aanzienlijk verbeteringen vind is dan even de vraag. Maar de updates van afgelopen jaar zijn wel in de praktijk gemeten verbeteringen met ~10 tot ~50% meer piekhelderheid dus die vlieger gaat ook niet meer op
Ik zeg niet dat je geen gelijk krijgt maar je argumentatie is een beetje krom... en met dit specifieke argument zelfs meetbaar incorrect. De g3 is op alle fronten zeer waarneembaar feller (https://www.rtings.com/tv...49?usage=1&threshold=0.10). (Btw als je van gx, g1 of g2 komt is die helderheid upgrade naar g4 (of g3 of miss c4) dus wel interessant.)DeJurist schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:49:
[...]
Ten eerste gaat het hier om LG OLED’s, want LG heeft meerdere modellen. Misschien had het woord LG er nog bijgezet kunnen worden voor mensen zoals jij, maar in een LG topic lijkt mij dat vanzelfsprekend. Dus nee, het is niet off-topic. Ten tweede zijn de upgrades, als je de nits buiten beschouwing laat, niet zo indrukwekkend. Een hogere piekhelderheid in een klein venster interesseert mij niet. Het is leuk, maar dat maakt het beeld niet revolutionair. Het is niets om specifiek naar uit te kijken als je al over een recent model beschikt.
Maar ik vraag me wel af wat jij wel van een tv wil? Om een paar voorbeelden te noemen die ik kan bedenken:
- kleurbereik: Momenteel is kleuraccuratie al zo hoog dat extra helderheid zo goed als het enige is wat kleurbereik kan vergroten.
- 3d achtige effecten: been there done that, wereldwijd geen succes. Zowel actief als passief.
- OS: kan altijd beter maar is ook altijd maar een relatief kleine upgrade
- ondersteuning nieuwste normen en aansluitingen: LG is een van de beste hierin en ondersteund al zo goed als alles. Dus zou ook hooguit kleine upgrade worden.
- dikte tv: kan altijd dunner. Maar er zijn al millimeters dunne tvs langsgekomen en slaan ook niet echt aan.
- tv randen: kunnen altijd kleiner maar is ook niet echt significante verbetering
- tv bijverlichting(ambiance achtig): zou leuk zijn voor sommige, maar voor de meeste niet relevant. Naast dat philips dit zeer actief blokkeert, dus kan men weinig aan doen.
- tv uiterlijk: er zijn interessante concepten (doorzichtig, oprollen etc) maar die zijn er altijd al geweest, dus als je er verwachtingen aan geeft ligt dat meer aan jou....
- tv geluid: kan altijd beter maar voor de mensen die echt van geluid houden en het verschil echt horen/willen horen is het ook niet interessant want die hebben geluidssysteem dat altijd beter zal zijn. Dus beter geluid is groter en duurder en is dus juist niet gewenst.
- scherpte: kan altijd nog scherper maar de meeste mensen zien nauwelijks de verschillen nog, naast dat er geen fatsoenlijke 8k content is (wel nutteloze tvs btw, tegen de tijd dat 8k normaal is ondersteund hij de codec/hdmi standaardeb waarschijnlijk niet eens)
Dus in mijn ogen is momenteel de enige logische grote upgrade helderheid en die heeft afgelopen jaar een flinke merkbare stap gemaakt (zowel kleine piekhelderheid als globale helderheid). Dus van een cx, gx, c1, g1, c2, g2 of c3 naar g4 (of g3 of miss c4) upgraden is wel degelijk wat waard. Misschien niet genoeg voor jou, maar koop je toch om de paar jaar en niet hier miepen om te weinig innovatie.
Helaas verwacht ik dit jaar weer een kleine stap/optimalisatie, maar we gaan het zien.
Zou wel gaaf zijn als er nu ineens betaalbare goede oprolbare oleds kwamen maar niet realistisch.
Ps: misschien is apple vision of vergelijkbare toekomstige dingen wat meer voor jou? Ik zie er in elk geval wel toekomst in, maar de resolutie en techniek enzo moet nog iets verder ontwikkelen om echt beter en goed te zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door andries98 op 03-01-2024 14:36 ]
onze LG OLED 65 CX (2 jaar en 8 maanden oud) is vanavond al meerdere keren vastgelopen.
beeld en/of audio bevriest even, en de tv valt vervolgens uit (standby stand?) en kan dan ook niet meer worden aangezet. Als we de stekker er even uithalen en er weer in, start hij weer op en doet hij het weer even.
maar hij is nu al 4 keer zo vastgelopen.
(gebeurt zowel tijdens kijken TV via CI+ als tijdens kijken Netflix via chromecast.)
Komt dit iemand bekend voor?
beeld en/of audio bevriest even, en de tv valt vervolgens uit (standby stand?) en kan dan ook niet meer worden aangezet. Als we de stekker er even uithalen en er weer in, start hij weer op en doet hij het weer even.
(gebeurt zowel tijdens kijken TV via CI+ als tijdens kijken Netflix via chromecast.)
@M a r c o nee. Maar maak even een filmpje als het weer gebeurt en meld je tv aan voor garantie via de verkoper.
Garantie zit er officieel niet meer op vrees ik. Zat toen 2 jaar garantie op bij Coolblue. hij is april 2021 aangekocht. ook vanuit LG zat er volgens mij slechts 2 jaar fabrieksgarantie op.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:44:
@M a r c o nee. Maar maak even een filmpje als het weer gebeurt en meldt je tv aan voor garantie via de verkoper.
[ Voor 8% gewijzigd door M a r c o op 02-01-2024 21:48 ]
Oei Coolblue.. dat wordt door heel veel hoepels springen en een lange adem om je wettelijke garantie te krijgen. De TV is mogelijk niet conform en moet kosteloos gerepareerd worden. Maar dat is geen leuk proces bij Coolblue.M a r c o schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:47:
[...]
Garantie zit er officieel niet meer op vrees ik. Zat toen 2 jaar garantie op bij Coolblue. hij is april 2021 aangekocht.
Als je de tv in Nederland hebt gekocht dan heb je niet te maken met fabrieksgarantie maar met de Wettelijke garantie. Bij een high end tv als deze is de te verwachten levensduur veel langer dan 2 jaar.M a r c o schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:47:
[...]
Garantie zit er officieel niet meer op vrees ik. Zat toen 2 jaar garantie op bij Coolblue. hij is april 2021 aangekocht. ook vanuit LG zat er volgens mij slechts 2 jaar fabrieksgarantie op.
ja, maar zoals @stin00 ook al aangeeft gaat dat een lange en moeizame discussie over consumenten rechten worden vrees ik.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:51:
[...]
Als je de tv in Nederland hebt gekocht dan heb je niet te maken met fabrieksgarantie maar met de Wettelijke garantie. Bij een high end tv als deze is de te verwachtte levensduur veel langer dan 2 jaar.
Ja je recht halen kost helaas soms moeite..M a r c o schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:53:
[...]
ja, maar zoals @stin00 ook al aangeeft gaat dat een lange en moeizame discussie over consumenten rechten worden vrees ik.
al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?M a r c o schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:40:
onze LG OLED 65 CX (2 jaar en 8 maanden oud) is vanavond al meerdere keren vastgelopen.
Dat ga ik morgenavond na het werk proberen.pwh53 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:58:
[...]
al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?
ik dacht ik pols hier al eens of iemand dit gedrag herkende.
als je al een paar jaar quickstart aan heb staan, kan het geheugen helemaal vol zijn.M a r c o schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:00:
[...]
Dat ga ik morgenavond na het werk proberen.
ik dacht ik pols hier al eens of iemand dit gedrag herkende.
@M a r c o even los van de discussie die je met CB gaat voeren; probeer alvast (nadruk) contact te zoeken met CE Repair om te inventariseren of jouw TV nog wel gerepareerd kan worden. Veel mensen zullen het vast (nog) niet eens zijn met me maar dan weet je wel alvast of & welke uitkomst je via CB kan verwachten eventueel (of juist bespoedigen).
weet iemand of bij de C2 of G2 de stroomkabel los zit?
is bij mij een must, omdat ik een stroomkabel door de muur heb getrokken...
Helaas niet.wwwmarcel schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:21:
|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
zo dan, dat is balen...kost me weer een zaterdag
met de c3 of g3 ook nog niet?
Hij kan er wel af, maar je houdt wel zo'n wit stekkertje over (weet niet in hoeverre de draden daar goed uit zijn te halen en of je dan het stekkertje opnieuw kunt gebruiken).wwwmarcel schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:28:
/f/image/2DHj3DUs7cnqmxn2KaY8uMOW.png?f=fotoalbum_large)
hmm..door zo'n aanpassing ben je waarschijnlijk gelijk je garantie kwijt ;-(
Weet ik niet, deze uitleg staat in pdf bij de tv op de lg-site. Is wel makkelijker te herstellen dan een afgeknipte stekker.wwwmarcel schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:33:
heeft nog nooit gekund, maar je kunt de stekker er af knippen en dan zoietswwwmarcel schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:28:
https://www.allekabels.nl...rwAsKY6DlWrQaAlX4EALw_wcB
Domme vraag maar hoeveel speling heb je nog? Desnoods knip je de huidige stekker af, zet er een WCD op en je plugt daar je nieuwe TV weer in?wwwmarcel schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:21:
Zal je misschien wel last krijgen met de eventuele diepte van je beugel?
Maakt helemaal niets uit of de tv wel of niet gerepareerd kan worden, de conformiteit van deze tv is 6 jaar, dat is voor de verkoper, een creditering of gelijkwaardig model. Met een beetje geluk is de tv niet kapot maar zit het geheugen helemaal vol, omdat na een paar minuten stroom eraf de tv werkt. Na een fabrieks reset zou alles weer goed moeten werken.MAX3400 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:14:
@M a r c o even los van de discussie die je met CB gaat voeren; probeer alvast (nadruk) contact te zoeken met CE Repair om te inventariseren of jouw TV nog wel gerepareerd kan worden. Veel mensen zullen het vast (nog) niet eens zijn met me maar dan weet je wel alvast of & welke uitkomst je via CB kan verwachten eventueel (of juist bespoedigen).
Stekker eraf knippen is helemaal niet nodig. Je haalt het kapje eraf, wit stekkertje eruit. Dan met een klein schroevendraaiertje de zilveren pinnetjes induwen, dan kun je de draadjes eruit trekken. Dit is zonder schade weer volledig terug te bouwen. Ging daarna zonder problemen door een 40mm buis; dikste onderdeel is dan nog de zwarte trekontlasting.
Was dat voor c of g serie? Zover ik weet g serie niet, maar kan gewijzigd zijn.Roekeloos schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 23:08:
Stekker eraf knippen is helemaal niet nodig. Je haalt het kapje eraf, wit stekkertje eruit. Dan met een klein schroevendraaiertje de zilveren pinnetjes induwen, dan kun je de draadjes eruit trekken. Dit is zonder schade weer volledig terug te bouwen. Ging daarna zonder problemen door een 40mm buis; dikste onderdeel is dan nog de zwarte trekontlasting.
Moet inderdaad wel zeggen dat dit een C serie is. Maar kan me bijna niet voorstellen dat ze er een netsnoer aan maken dat niet vervangbaar is zonder dat de complete tv open moet, in dit tijdperk van “right to repair”.andries98 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 23:11:
[...]
Was dat voor c of g serie? Zover ik weet g serie niet, maar kan gewijzigd zijn.
Bij het kopen van mijn G3 is nadrukkelijk gezegd dat het afknippen van de stekker geen probleem is qua garantie en heb dit ook op papier bevestigd gekregen. Zolang ik maar niet aan het de kant van het snoer ging rommelen waar hij de tv in gaat.Roekeloos schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 23:17:
[...]
Moet inderdaad wel zeggen dat dit een C serie is. Maar kan me bijna niet voorstellen dat ze er een netsnoer aan maken dat niet vervangbaar is zonder dat de complete tv open moet, in dit tijdperk van “right to repair”.
Maak je niet zo druk man. Het enige wat ik aanraadt, ook uit eigen zeer positieve ervaringen met CE Repair, is alvast uitzoeken of een apparaat nog te repareren is.pwh53 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 23:04:
[...]
Maakt helemaal niets uit of de tv wel of niet gerepareerd kan worden,
Indien nee, dan heb je alvast wat extra info om de verkoper te informeren en voor te sorteren op 1 van de andere mogelijkheden die je noemt (zoals creditering).
Het lijkt hier soms Amerika wel; "dit is de wet en in ga stampvoeten dat iemand anders het voor me moet regelen tot de laatste letter". Zelf hardop / vooruit denken is soms ondergeschikt...
Ten eerste ik maak me helemaal nergens druk om, en die Amerika vergelijking slaat nergens op,op het moment dat je een tv in deze prijsklasse koopt, heb je 6 jaar conformiteit, gaat de tv kapot is het de taak vd verkoper om te kijken of de tv gerepareerd kan worden, enz. enz. niet de koper! waarom dat dan stampvoeten is en iemand anders het voor me moet regelen, is voor mij compleet onduidelijk.MAX3400 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 08:10:
[...]
Maak je niet zo druk man. Het enige wat ik aanraadt, ook uit eigen zeer positieve ervaringen met CE Repair, is alvast uitzoeken of een apparaat nog te repareren is.
Indien nee, dan heb je alvast wat extra info om de verkoper te informeren en voor te sorteren op 1 van de andere mogelijkheden die je noemt (zoals creditering).
Het lijkt hier soms Amerika wel; "dit is de wet en in ga stampvoeten dat iemand anders het voor me moet regelen tot de laatste letter". Zelf hardop / vooruit denken is soms ondergeschikt...
Ik heb deze setup ook sinds een aantal weken naar grote tevredenheid draaien (G3 + 2800H). Alles met 1 knop aan, iedereen in huis kan moeiteloos Netflix/Disney etc. opstarten. Hiervoor had ik ook een Panasonic plasma, met GCC en losse HTPC erop via een Onkyo AVR. De GCC nu niet meer nodig, aangezien alle apps native op de G3 draaien (heb Kodi media server vervangen door JellyFin). Verder geen ervaring met Ziggo etc. aangezien wij hier geen lineaire TV mee kijken.JimmyNL schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:54:
Ik ga deze week een G3 bestellen. Mijn huidige setup is een P50VT60, enkel verbonden met mijn Denon AVR 2313. Alle input (XSX, Ziggo mini, Chromecast en een Pi) lopen via hdmi door de 2313. Ik overweeg de 2313 voor een 2800H te vervangen vanwege hdmi 2.1. Zijn er mensen met eventueel eenzelfde soort setup of zaken waar ik misschien rekening mee moet houden? Het is weer een hele operatie krijg ik het idee, je denkt één ding te vervangen maar... ;-)
Van de 2800H heb ik wel room2 uit gezet, aangezien ik dat niet gebruik. Qua instel mogelijkheden van de 5.1/7.1 audio setup ben ik ook erg tevreden (kan snel schakelen tussen diverse setups, afhankelijk van de content, via de denon app).
Je kunt niet je garantie kwijtraken door een stekker eraf te knippen.wwwmarcel schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:33:
Wel als je hem daarna verkeerd aansluit en je bijvoorbeeld kortsluiting in je apparaat veroorzaakt of zoiets.
Maar als je er een nieuwe stekker vakkundig opzet, heb je nog gewoon garantie.
Volgens mij hier nog niet gepost, enige info over de nieuwe 2024 modellen:
YouTube: LG 2024 OLED TV Lineup Explained: 83" MLA M4, G4, C4, B4
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 11-06 15:34
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Klopt.Rzaan schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:29:
[...]
Je kunt niet je garantie kwijtraken door een stekker eraf te knippen.
Wel als je hem daarna verkeerd aansluit en je bijvoorbeeld kortsluiting in je apparaat veroorzaakt of zoiets.
Maar als je er een nieuwe stekker vakkundig opzet, heb je nog gewoon garantie.
Al dat gedoe met stekkers afknippen is eigenlijk door LG zelf veroorzaakt door niet gewoon een los vervangbaar netsnoer mee te leveren. Iets wat technisch heel eenvoudig is maar wat ze al vele jaren vertikken om aan te passen.
Garantie komt tekens terug hier. Alles kan stuk ook LG OLEDs.
Punt is en blijft dat je de verkoper hierop moet aanspreken niet LG en ook niet CE repair ook al is dit veelal de service partner die reparaties komt uitvoeren.
Lijkt wel of de C de nieuwe B wordt en de B de nieuwe A.bhartman schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:19:
Volgens mij hier nog niet gepost, enige info over de nieuwe 2024 modellen:
Eerst was C en G gelijk en het verschil zat in de manier van ophangen.
In 2024 krijgt C ook nog een 'mindere' processor.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
C en G waren voorheen ook niet gelijk. De G had afgelopen jaar echt andere features. En het jaar daarvoor had de G extra koelmogelijkheden waardoor het paneel een hogere helderheid had.mucuracat schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:35:
[...]
Lijkt wel of de C de nieuwe B wordt en de B de nieuwe A.
Overigens lijkt het er vaak op dat elk jaar alles een stapje doorschuift.
Daar lijkt het wel een beetje op. Ik noem dat de nVidia truc. Alles een niveau naar beneden en dan een jaar later er een model boven positioneren.mucuracat schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:35:
[...]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Hoop dat de G4 nu wel een voet meegeleverd krijgt (lijkt het wel op als ik Vincent Teoh mag geloven). Afhankelijk van de reviews zou die dan wel eens mijn CX kunnen gaan vervangen.
Zeker de c4 lijkt echt een hele kleine vooruitgang te boeken tov de c3. Eigenlijk alleen 144 Hz tov 120. En een iets snellere processor. De rek is er wel uit in OLED land
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
LG positioneert de C serie dan ook als mainstream model. Daaronder de instappers en de G en M serie als premium.
Even een vraag.
Mijn vader heeft een 55c1 en kijkt Ziggo via de cl+module.. en ik vind het beeld helder en scherp zoals je verwacht.. en gewoon default settings.
Ik zelf kijk net een paar weken via een 65g3 en dan de next mini en hdmi kabel naar tv. En kijk op filmmaker en settings aangepast zoals op rtings. Dus niet de veel oppoets filters bla bla.
Nu vind ik toch mijn beeld minder fijn kijken. Het lijkt erop of er een soort waas/ruis waarneembaar is. Het is gewoon niet zo scherp.
Hoe kan dit toch? Gebruik gewoon de hdmi kabel van Ziggo die bijgeleverd is.
Mijn vader heeft een 55c1 en kijkt Ziggo via de cl+module.. en ik vind het beeld helder en scherp zoals je verwacht.. en gewoon default settings.
Ik zelf kijk net een paar weken via een 65g3 en dan de next mini en hdmi kabel naar tv. En kijk op filmmaker en settings aangepast zoals op rtings. Dus niet de veel oppoets filters bla bla.
Nu vind ik toch mijn beeld minder fijn kijken. Het lijkt erop of er een soort waas/ruis waarneembaar is. Het is gewoon niet zo scherp.
[ Voor 5% gewijzigd door Nickrsd op 04-01-2024 10:45 ]
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Ten eerste: gewenning. Als je van Standaard naar Filmmaker gaat, is dat nogal een schok in het begin. Minder helder, minder " punch". Althans, zo lijkt het. Geef het een week of 2 en je wilt niet meer terug.Nickrsd schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:44:
Even een vraag.
Ten tweede, met Filmmaker mode staan alle "hulpmiddeltjes" uit zoals bijvoorbeeld noise reduction etc.
Als je gewoon tv kijkt, lijkt me dat je niet perse Filmmaker mode aan hoeft hebben te staan. Ik gebruik dan gewoon ISF Darkroom of ISF Lightroom. Filmmaker gebruik ik voor 4K (HDR) content.
Aanvulling op @DutchOwnageNickrsd schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:44:
Even een vraag.
Groter scherm is lager scherpte met evenveel beeldpuntjes. Dat kan ook spelen.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Toch wel jammer dat de C4 geen MLA panel krijgt. Grootste bezwaar voor een G3 (mla) is dat ik de tv niet wil ophangen. Met de C4 hoopte ik dat dit probleem opgelost zou zijn. Overigens zou het nog kunnen dat de G4 wel een standaard heeft... ff afwachten.mucuracat schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:35:
[...]
Er is niks mis met de meegeleverde HDMI kabel.Nickrsd schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:44:
Even een vraag.
Naast de eerder gegeven goede antwoorden waarbij het verschil in formaat wellicht belangrijkste is. Verschil in beeldformaat klinkt klein echter heeft een 65'' TV 39% meer beeldoppervlakte vergeleken met een 55''.
Ook is de beeldkwaliteit via CI+ beter/ hoger vergeleken met de Next Mini, 12 Mb/s vs 14 Mb/s bitrate.
Denk dat die punten wel verschil maken ja.
Tv content is sowieso niet hoogstaand. Dan de setting en mogelijk ook de mini / cl module.
Het viel me gewoon op. Minder crispy dan bij mn vader.
Netflix etc is natuurlijk wel prima!
Tv content is sowieso niet hoogstaand. Dan de setting en mogelijk ook de mini / cl module.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
dat vind ik waardeloze settings, die hele filmmaker mode verpest je G3 (mijn persoonlijke mening), ik ben begonnen met isf light, en vanuit daar aanpassingen gedaan, iets meer kleur, witbalans aangepast naar warm10, en de scherpte een stuk omhoog.Nickrsd schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:44:
Even een vraag.
Ik ben van Ziggo CI+ naar KPN internet tv kastje overgestapt. De kwaliteit is echt beduidend slechter, je merkt het vooral ook bij beweging. Ik kijk liever TV via de kabel.Nickrsd schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:44:
Denk dat die punten wel verschil maken ja.
Ja, ook een die je er apart bij kunt kopen, maar er zijn genoeg andere die ook op een G3 passen, voor een heel stuk minder.PigRush schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:28:
[...]
Toch wel jammer dat de C4 geen MLA panel krijgt. Grootste bezwaar voor een G3 (mla) is dat ik de tv niet wil ophangen. Met de C4 hoopte ik dat dit probleem opgelost zou zijn. Overigens zou het nog kunnen dat de G4 wel een standaard heeft... ff afwachten.
Tjah, die losse die je erbij kan kopen is 150+ euro voor een hoopje staal. Daarnaast las ik ergens hier op Tweakers dat de tv onder een kleine hoek staat wat weer afbreuk doet aan de beeldkwaliteit (of dit waar is weet ik niet).pwh53 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:54:
[...]
Ja, ook een die je er apart bij kunt kopen, maar er zijn genoeg andere die ook op een G3 passen, voor een heel stuk minder.
Andere soorten die je er los bij kan kopen hebben weer een esthetische afbreuk op de tv.
Koop ik liever een tv waarbij de standaard mooi geïntegreerd is bij het model.
Is er iemand die zijn ziggo kastje, appleTV achter de TV heeft geplaatst?
dan is de hdmi kabel zo kort mogelijk aan de tv...
of werkt dit niet en stoort het in zappen
en dan is een C handiger dan G ;-)
dan is de hdmi kabel zo kort mogelijk aan de tv...
of werkt dit niet en stoort het in zappen
en dan is een C handiger dan G ;-)
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.