Waarom zou dat afbreuk doen aan de beeldkwaliteit, als de tv een paar graden achterover helt?PigRush schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:03:
[...]
Tjah, die losse die je erbij kan kopen is 150+ euro voor een hoopje staal. Daarnaast las ik ergens hier op Tweakers dat de tv onder een kleine hoek staat wat weer afbreuk doet aan de beeldkwaliteit (of dit waar is weet ik niet).
Andere soorten die je er los bij kan kopen hebben weer een esthetische afbreuk op de tv.
Koop ik liever een tv waarbij de standaard mooi geïntegreerd is bij het model.
wat maakt het uit of je een kabel van 2 of 3 meter gebruikt?wwwmarcel schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:17:
Is er iemand die zijn ziggo kastje, appleTV achter de TV heeft geplaatst?
dan is de hdmi kabel zo kort mogelijk aan de tv...
of werkt dit niet en stoort het in zappen
en dan is een C handiger dan G ;-)
ik dacht kwaliteit...en bij mij, gaat de kabel eerst naar de schuur die achter de tv is) en dan weer onder de vloer terug, dus ik denk een meter of 5pwh53 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:30:
[...]
wat maakt het uit of je een kabel van 2 of 3 meter gebruikt?
en weer 2 kastje minder zichtbaar
[ Voor 5% gewijzigd door wwwmarcel op 04-01-2024 12:32 ]
Ja, die langere lengtes zijn wat meer storingsgevoelig, meestal krijg je dan witte, groene of rode spikkels in beeld, of wegvallend beeld/geluid.wwwmarcel schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:32:
[...]
ik dacht kwaliteit...en bij mij, gaat de kabel eerst naar de schuur die achter de tv is) en dan weer onder de vloer terug, dus ik denk een meter of 5
en weer 2 kastje minder zichtbaar
Ik heb een 7.5 meter vanaf de pc die goed werkt, maar het is niet zo als ik een 1 meter kabel gebruik, dat het beeld dan mooier of scherper is, die blijft hetzelfde.
Mijn zoon heeft op zijn kamer de 55 cx en mijn zwager heeft de 65c3 maar vind de cx toch nog net iets beter als de nieuwere modellen
Zelf heb ik de sony oled65a90j maar ben wel benieuwd naar de G4 van Lg
Zelf heb ik de sony oled65a90j maar ben wel benieuwd naar de G4 van Lg
Ik zou graag een televisie willen zien waarvan de pixels individueel uit kunnen, en waarvan je het scherm gewoon urenlang op dezelfde stream kunt laten zonder burn-in risico’s. Nu heb ik dat alleen op de C7 gehad, maar ik heb bijvoorbeeld de Twitch-app niet geïnstalleerd omdat ik het niet vertrouw op een OLED. Micro-led komt gewoon niet van de grond (commercieel gezien) en van de MLED van Samsung hoor je ook niks meer.Gerwin89 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:15:
Zeker de c4 lijkt echt een hele kleine vooruitgang te boeken tov de c3. Eigenlijk alleen 144 Hz tov 120. En een iets snellere processor. De rek is er wel uit in OLED land
Het was geen inbranden wat jij op je C7 hebt gehad maar ongelijke verslijting van de rgb pixels. De rode pixel ging in vergelijking met de blauwe en groene pixel sneller achteruit, waardoor je een soort inbranden effect krijgt.DeJurist schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:20:
[...]
Ik zou graag een televisie willen zien waarvan de pixels individueel uit kunnen, en waarvan je het scherm gewoon urenlang op dezelfde stream kunt laten zonder burn-in risico’s. Nu heb ik dat alleen op de C7 gehad, maar ik heb bijvoorbeeld de Twitch-app niet geïnstalleerd omdat ik het niet vertrouw op een OLED. Micro-led komt gewoon niet van de grond (commercieel gezien) en van de MLED van Samsung hoor je ook niks meer.
Dit hebben ze dmv de rode pixel groter maken als het goed is opgelost maar dat moet natuurlijk nog blijken.
Nu zijn het juist weer de Samsung Oleds welke hier voor gevoelig zijn.
Oled pixel helderheid instellingen op 100 procent is dit een probleem?
Staat standaard op 100%
Ik las ergens dat je Oled TV langer leeft als je de helderheid verlaagt.
Kan jammer genoeg niet meer vinden waar ik dat gelezen heb.
Heeft iemand wat tips ?
Staat standaard op 100%
Ik las ergens dat je Oled TV langer leeft als je de helderheid verlaagt.
Kan jammer genoeg niet meer vinden waar ik dat gelezen heb.
Heeft iemand wat tips ?
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Doen wat goed voelt.mmxmmx schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:55:
Heeft iemand wat tips ?
Mijn vader heeft bijv de hele dag zijn tv aan met OLED light 100%, al jaren. Niks aan de hand.
Anderen zetten helderheid op 30% want bang voor burn-in. Ik zeg lekker van je TV genieten en alles zo instellen dat het voor jou prettig is, zowel voor je ogen als voor je onderbuikgevoel.

Nou dat heb ik gedaan, en uiteindelijk heeft een geleid naar de aanschaf van een G3, maar man man man wat een slapstick dat hele proces daar. Persoonlijk hou ik daar niet zo van...MrBas schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:40:
[...]
Gewoon aangeven bij de winkelier, zit nu wel goede marge op waardoor ze wat korting kunnen geven. HelloTV even proberen via de chat.
haha, ik kreeg denk ik het zelfde....
ik vroeg de prijs van een g2....maar kreeg het antwoord dat daar niet zo veel voordeel op zat maar dat had hij wel een mooie deal voor een g3 had
ik vroeg de prijs van een g2....maar kreeg het antwoord dat daar niet zo veel voordeel op zat maar dat had hij wel een mooie deal voor een g3 had
Ja snap ik, maar als je de beste deal wilt zul je er wel wat voor moeten doenJimmyNL schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:23:
[...]
Nou dat heb ik gedaan, en uiteindelijk heeft een geleid naar de aanschaf van een G3, maar man man man wat een slapstick dat hele proces daar. Persoonlijk hou ik daar niet zo van...
2+2=4-1=3 QUICKMATH
G'morgen, ik kam een g2 overnemen van iemand, is er een test ofzo die ik kan uitvoeren om te kijken of alles nog 100% is?
Ik zou even een laptop aansluiten of youtube aanslingeren en een dead pixel test filmpje doorlopen. Die cycelt door alle kleuren waardoor je dode pixels en pixel slijtage makkelijk kan zien. Als je extreem grondig bent doe je ook nog een greyscale testje en bekijk je de mate van vertical banding.wwwmarcel schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:39:
G'morgen, ik kam een g2 overnemen van iemand, is er een test ofzo die ik kan uitvoeren om te kijken of alles nog 100% is?
Maar een G2 is minder dan 2 jaar oud en komt met 5 jaar paneel garantie, dus tweedehands zijn het prima aankopen mits de prijs juist is.
Waar zijn Samsung Oleds precies gevoelig voor ? ..... ik heb net een Samsung Oled gamingmonitor Samsung Odyssey OLED G9 LS49 gekocht, die heeft een Quad-hd layout. Ik durf hem nu al niet meer aan te zettensjaak88 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:05:
[...]
Het was geen inbranden wat jij op je C7 hebt gehad maar ongelijke verslijting van de rgb pixels. De rode pixel ging in vergelijking met de blauwe en groene pixel sneller achteruit, waardoor je een soort inbranden effect krijgt.
Dit hebben ze dmv de rode pixel groter maken als het goed is opgelost maar dat moet natuurlijk nog blijken.
Nu zijn het juist weer de Samsung Oleds welke hier voor gevoelig zijn.
Is de LG garantie eigenlijk goed overdraagbaar?
(2 jr garantie en 5jr op het panel?)
En factuur is voldoende?
En factuur is voldoende?
https://www.lg.com/nl/OLE...2_Garantievoorwaarden.pdfwwwmarcel schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:15:
Is de LG garantie eigenlijk goed overdraagbaar?
En factuur is voldoende?
Zijn er hier mensen die succesvol kodi op hun LG hebben weten te zetten? En speelt dit dan X265?
M'n 65G1 is geroot en daar kan nu Kodi, Crunchyroll en Ad-free Youtube op. Ik weet niet zeker of het ook nog voor nieuwere TVs werkt, schijnt gepatched te zijn: https://github.com/RootMyTV/RootMyTV.github.io (Je krijgt dan toegang tot deze apps: https://repo.webosbrew.org/apps/ )JimmyNL schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 17:28:
Zijn er hier mensen die succesvol kodi op hun LG hebben weten te zetten? En speelt dit dan X265?
[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 05-01-2024 17:33 ]
Ik zag namelijk dit, dus dacht...stin00 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 17:32:
[...]
M'n 65G1 is geroot en daar kan nu Kodi, Crunchyroll en Ad-free Youtube op. Ik weet niet zeker of het ook nog voor nieuwere TVs werkt, schijnt gepatched te zijn: https://github.com/RootMyTV/RootMyTV.github.io (Je krijgt dan toegang tot deze apps: https://repo.webosbrew.org/apps/ )
YouTube: How To Install Homebrew Channel, Kodi And More Apps On TV LG WebOS W...
Topic naam gelezen?RoaDHouse schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:57:
[...]
Waar zijn Samsung Oleds precies gevoelig voor ? ..... ik heb net een Samsung Oled gamingmonitor Samsung Odyssey OLED G9 LS49 gekocht, die heeft een Quad-hd layout. Ik durf hem nu al niet meer aan te zetten
Hier hebben we ervaring met LG oled. LG heeft door de jaren heen zijn Oled verbeterd en is inbranden bijna een uitzondering dan regel bij 'normaal' gebruik. Dus niet 24u 7dagen met 1 nieuws zender of zo.
Samsung is net met de 2de generatie bezig, dus zoek even naar samsung oled in Tweakers forum. Dat lukt je wel
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Gebruikt die Samsung geen LG Oled scherm in die monitor dan?mucuracat schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:36:
[...]
Topic naam gelezen?
Hier hebben we ervaring met LG oled. LG heeft door de jaren heen zijn Oled verbeterd en is inbranden bijna een uitzondering dan regel bij 'normaal' gebruik. Dus niet 24u 7dagen met 1 nieuws zender of zo.
Samsung is net met de 2de generatie bezig, dus zoek even naar samsung oled in Tweakers forum. Dat lukt je wel
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Leuk stukje over LG en privacy settings. Door Louis Rossmann. Vanaf 11'30"
Weet niet hoe actueel dat is voor nederland.
https://www.youtube.com/watch?v=tAaSXz8CBMc
Zal hier wel mee te maken hebben: Piet91 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"Jan-Remco schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:02:
Leuk stukje over LG en privacy settings. Door Louis Rossmann. Vanaf 11'30"
Heb de TV hier dus ook al lang van het netwerk gehaald. En toch probeert LG het; nu net bij opstarten weer eens een pop-up dat de TV niet verbonden is met het netwerk, en of we niet willen verbinden...
[ Voor 13% gewijzigd door Piet91 op 05-01-2024 20:04 ]
Is gemeen om over Oled en Samsung te hebbenMrBas schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:50:
[...]
Gebruikt die Samsung geen LG Oled scherm in die monitor dan?
Als het gaming monitor is, zou het voor gemaakt zijn. Toch?
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
*Knip*
Reageer normaal of reageer niet...
Reageer normaal of reageer niet...
[ Voor 90% gewijzigd door FeaR op 06-01-2024 07:11 ]
OLED gaming monitoren bedoel ik niet, deze maken volgens mij ook geen gebruik van samsungs eigen qd oled panelen.RoaDHouse schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:57:
[...]
Waar zijn Samsung Oleds precies gevoelig voor ? ..... ik heb net een Samsung Oled gamingmonitor Samsung Odyssey OLED G9 LS49 gekocht, die heeft een Quad-hd layout. Ik durf hem nu al niet meer aan te zetten
Ik bedoel dan de eerste generatie s95b etc, die zou ik iig niet als monitor gebruiken
Hoi allemaal. Ik ben sinds een kleine week eigenaar van de lg 55c35.
De tv valt goed mee, enkel erger ik me aan die energie stand.
Ik zou het zo willen dat als ik game op mijn ps5 de energie stand automatisch uitstaat en bij tv kijken mag die dus aan.
Maar hij blijft als ik bij tv kijken energie stand aanzet. Ook aan in game modes...
Dit terwijl ik niet neem. Pas dit toe op elke hdmi ingang.
Ik zou het zo willen dat als ik game op mijn ps5 de energie stand automatisch uitstaat en bij tv kijken mag die dus aan.
Maar hij blijft als ik bij tv kijken energie stand aanzet. Ook aan in game modes...
Ik zou hem gewoon laten uit staan als je de beste beeld kwaliteit wil hebben.c4coupe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:53:
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023
Ja ik dacht dat het een leuke optie was ivm overdag veel zonlicht, dus een helderdere tv, en savonds minder fel. Maar het is slecht uitgewerkt.Broodro0ster schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:00:
[...]
Ik zou hem gewoon laten uit staan als je de beste beeld kwaliteit wil hebben.
Bij gamen is dit echt spuuglelijk. Bij gran turismo bijvoorbeeld, een zonnige dag in Italië en toch een grijze lucht tint hebben doordat de tv zo hard dempt. Zelf overdag is het al te donker beeld.
Dan zal ik een goede middenweg moeten vinden qua helderheid.
Verwijderd
Je kan ook zeuren om niets… het werkt gewoon zoals bedacht, bevalt dat je niet zet je het uit.c4coupe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:18:
[...]
Ja ik dacht dat het een leuke optie was ivm overdag veel zonlicht, dus een helderdere tv, en savonds minder fel. Maar het is slecht uitgewerkt.
Je hebt niet voor niets beeld profielen waar dat ook allemaal in geregeld is en eventueel ook aan te passen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2024 10:29 ]
Er wordt al jaren niet voor niets op gehamerd dat het eerste wat je dient te doen bij je nieuwe tv is naar de settings te gaan en die energiestand uit te zetten. Dat is net zoiets dat iedere tv out of the box op standje dynamisch of standaard staat. Waardeloos dus.
[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 06-01-2024 10:36 ]
Lichtsensor en eco modus uitzetten. De TV gaat automatisch over op game modus, deze stel je naar wens in. Voor regulier SDR content gebruik je ISF helder en ISF donker.c4coupe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:18:
[...]
Ja ik dacht dat het een leuke optie was ivm overdag veel zonlicht, dus een helderdere tv, en savonds minder fel. Maar het is slecht uitgewerkt.
Bij gamen is dit echt spuuglelijk. Bij gran turismo bijvoorbeeld, een zonnige dag in Italië en toch een grijze lucht tint hebben doordat de tv zo hard dempt. Zelf overdag is het al te donker beeld.
Dan zal ik een goede middenweg moeten vinden qua helderheid.
Kijk je overdag TV zet je het op ISF, helder, in de avonden vice versa.
Dat je bij LG meerdere menu's moet doorlopen c.q. relatief veel moet klikken voordat je instellingen die je vaak gebruikt kunt veranderen is een ander verhaal. Er zijn TV fabrikanten die hierbij een fijnere/ makkelijkere ervaring bieden in de vorm van een snelmenu.
Je had ook beter vooronderzoek kunnen doen als je waarde hecht aan dit soort zaken.
Je kunt de beeldmodus toepassen op elke hdmi ingang, niet de energiestand (uit) en een profiel voor overdag en 's avonds maken (isf)c4coupe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:53:
Heb hier een C3 en zou eigenlijk hetzelfde willen. Is helaas niet mogelijk. Heb het zelf opgelost door die energiestand uit te zetten, mijn PS5 instellingen allemaal op gamemode te zetten (SDR en HDR) en daarna bij alle andere inputs een andere basis optie te kiezen (bijv. isf darkroom, fimmaker of cinema mode) en dan de OLED pixelbrichtness lager te zetten en de peak brightness op OFF als je ook HDR in een lage energiestand wil zien in de andere modes. Dit zou geen grote gevolgen moeten hebben voor de kleurweergave, maar gooit wel de NITS-waarde omlaag waardoor het heel erg lijkt op de energiemodus.c4coupe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:53:
PSN-id: Chrasher
Ik zeur omdat het te donker is en niet per hdmi ingang te regelen is... Sorry dat jij zo'n fanboy bent die alles dan maar direct perfect vind.Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:21:
[...]
Je kan ook zeuren om niets… het werkt gewoon zoals bedacht, bevalt dat je niet zet je het uit.
Je hebt niet voor niets beeld profielen waar dat ook allemaal in geregeld is en eventueel ook aan te passen.
Ja. Met een keukenschaar vlakbij de stekker doorknippen. Even de 2 aders strippen en er een nieuwe stekker opzetten nadat je hem door de goot hebt gehaald. Werkt perfect.wwwmarcel schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:07:
iemand ervaring met stroomkabel LG G2?
Dit zijn nu precies de vragen/opmerkingen waardoor ik goed kan begrijpen dat fabrikanten niet happig zijn om te communiceren dat je een nieuwe/andere stekker er op kan zetten.wwwmarcel schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:19:
ik heb deze stekker nog van mijn oude plasma
[Afbeelding]
en die zou dan op deze moeten, maar ik weet niet of die ook 3 draden heeft
[Afbeelding]
Dit kun je wel per HDMI ingang c.q. source regelen. Hiervoor dien je onderstaande uit te zetten;c4coupe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:02:
[...]
Ik zeur omdat het te donker is en niet per hdmi ingang te regelen is...
Beeld > Geavanceerde instellingen > Toepassen op alle ingangen
Wanneer CEC aanstaat schakelt de TV automatisch naar game modus wanneer je jouw PS aanzet.
Voor meer uitleg zie de handleiding.
ja ik doe het liever ook niet, maar kan het wel of niet?Telin schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:37:
[...]
Dit zijn nu precies de vragen/opmerkingen waardoor ik goed kan begrijpen dat fabrikanten niet happig zijn om te communiceren dat je een nieuwe/andere stekker er op kan zetten.
Herkent iemand het volgende?
Sinds enige tijd lijkt onze CX moeite te hebben met inschakelen. Wanneer ik de televisie inschakel, of het nu met de LG afstandsbediening is of via een ander hdmi apparaat, zie ik kort een groene of witte flits onderin het scherm en schakelt/blijft de televisie uit. De hierop volgende schakelt de televisie wel aan. Voeding gerelateerd misschien?
Sinds enige tijd lijkt onze CX moeite te hebben met inschakelen. Wanneer ik de televisie inschakel, of het nu met de LG afstandsbediening is of via een ander hdmi apparaat, zie ik kort een groene of witte flits onderin het scherm en schakelt/blijft de televisie uit. De hierop volgende schakelt de televisie wel aan. Voeding gerelateerd misschien?
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Even een vraagje tussendoor, momenteel heb ik op mijn slaapkamer een LG OLED C1 hangen. Nu willen we over een tijdje (enkele maanden) een nieuwe TV voor in de woonkamer.
Nu is het zo dat OLED een minder hoge lichtopbrengst heeft dan LCD over het algemeen. Kan ik tegenwoordig gewoon een moderne OLED TV kopen of zijn er bepaalde dingen/series waar ik rekening mee moet houden?
Nu is het zo dat OLED een minder hoge lichtopbrengst heeft dan LCD over het algemeen. Kan ik tegenwoordig gewoon een moderne OLED TV kopen of zijn er bepaalde dingen/series waar ik rekening mee moet houden?
Loop de mediamarkt even een keer in en vraag of ze de G3 even op de helderste stand willen zettenBoost9898 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 14:46:
Even een vraagje tussendoor, momenteel heb ik op mijn slaapkamer een LG OLED C1 hangen. Nu willen we over een tijdje (enkele maanden) een nieuwe TV voor in de woonkamer.
[ Voor 7% gewijzigd door MrBas op 06-01-2024 14:51 ]
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Dit is geheel afhankelijk van de hoeveelheid omgevingslicht.Boost9898 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 14:46:
In de gemiddelde woonkamer kun je prima overdag TV kijken. Bij (extreem) veel omgevingslicht zal het geheel doffer ogen en zullen donkere scenes grotendeels wegvallen, hierbij is dan een fatsoenlijke LCD TV de betere keuze wanneer je ook regelmatig overdag TV/ films willen kijken zonder concessies te doen d.m.v. lichtinval deels te blokkeren.
Zet je C1 er neer en je hebt antwoord op je vraag
Thanks voor de snelle reacties. Ik heb ook even een beetje onderzoek gedaan en de LG G3 series schijnt wel een hele mooie optie te zijn. Maar inderdaad, ik zal binnenkort gewoon een winkel binnenlopen en daar TVs vergelijken. En wat het 'kijkgedrag' betreft, dat zal voornamelijk na werk zijn want daarbuiten heb ik toch geen tijd. :'D
Verwijderd
Je hebt het over een generieke eco stand…. Werkt bij alle tv’s nagenoeg hetzelfde en is bedoeld voor energie besparing.c4coupe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:02:
[...]
Ik zeur omdat het te donker is en niet per hdmi ingang te regelen is... Sorry dat jij zo'n fanboy bent die alles dan maar direct perfect vind.
Dat jij denkt dat het wat anders is of zou moeten zijn is niet relevant. Je kan prima instellingen maken voor jouw doel…RTFM.
Ik denk dat met de C1 vd slaapkamer > woonkamer een beter test resultaat hebt dan in een winkel.Boost9898 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:03:
Thanks voor de snelle reacties. Ik heb ook even een beetje onderzoek gedaan en de LG G3 series schijnt wel een hele mooie optie te zijn. Maar inderdaad, ik zal binnenkort gewoon een winkel binnenlopen en daar TVs vergelijken. En wat het 'kijkgedrag' betreft, dat zal voornamelijk na werk zijn want daarbuiten heb ik toch geen tijd. :'D
Iets om rekening mee te houden: met de Magic Remote kun je niet de Next Mini bedienen, helaas. Dat betekent dat je de Mini niet aan kunt zetten, maar ook niet de Guide kunt gebruiken bijvoorbeeld.JimmyNL schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:54:
Ik ga deze week een G3 bestellen. Mijn huidige setup is een P50VT60, enkel verbonden met mijn Denon AVR 2313. Alle input (XSX, Ziggo mini, Chromecast en een Pi) lopen via hdmi door de 2313. Ik overweeg de 2313 voor een 2800H te vervangen vanwege hdmi 2.1. Zijn er mensen met eventueel eenzelfde soort setup of zaken waar ik misschien rekening mee moet houden? Het is weer een hele operatie krijg ik het idee, je denkt één ding te vervangen maar... ;-)
Ben zelf van Mediabox next naar Next mini gegaan, maar ga weer terug want zit niet te wachten op het gebruik van twee afstandsbedieningen.
Gaat met mediabox wel??
Ik baal zelf ook van 2x ab, en zit zelfs te denken aan CI kaart, maar kan je denk niet meer opnemen..
Ik baal zelf ook van 2x ab, en zit zelfs te denken aan CI kaart, maar kan je denk niet meer opnemen..
Je kunt wel opnemen maar dan moet je een externe HD aansluiten. Verder ook meer nutteloos dan handig. Als je opneemt kun je niet, tegelijkertijd, naar een andere zender kijken. Beetje achterhaalde techniek.wwwmarcel schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:18:
Gaat met mediabox wel??
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Je laat een foto (de tweede dus) van een stekker zonder aarde zien (er zit alleen zwart plastic )wwwmarcel schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:45:
[...]
ja ik doe het liever ook niet, maar kan het wel of niet?
Dan is de vraag of er 3 draden inzitten een beetje vreemd.
hmm..dat is de LG stekker....is die zonder aarde?Marcel Br schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:53:
[...]
Je laat een foto (de tweede dus) van een stekker zonder aarde zien (er zit alleen zwart plastic )
Dan is de vraag of er 3 draden inzitten een beetje vreemd.
evt beide? CI card en Next mini?GerCor schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:25:
[...]
Je kunt wel opnemen maar dan moet je een externe HD aansluiten. Verder ook meer nutteloos dan handig. Als je opneemt kun je niet, tegelijkertijd, naar een andere zender kijken. Beetje achterhaalde techniek.
iemand die dit toevallig heeft?
Als je dit moet vragen is het antwoord denk ik "nee"wwwmarcel schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:45:
[...]
ja ik doe het liever ook niet, maar kan het wel of niet?
"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami
Hmmm..sorry maar die snap ik niet…
Zijn beide stroomkabels van een tv….
Bij die van Panasonic zie ik duidelijk 3 draden…bij die van LG, kan ik het nog niet zien, maar lijkt niet geaard ..dus 2 draden..
Ik was serieus van plan om morgen de kabel los te maken..(omdat ik dat ook overal hoor…
Ook in de review van bright waarin hij aangaf met hetzelfde probleem te zitten
YouTube: Apple TV, maar dan van LG?!
Kan anders iemand mij uitleggen waarom het niet kan…ik dacht bij 2 draden gebruik ik alleen de bruine en de blauwe…
Bij die van Panasonic zie ik duidelijk 3 draden…bij die van LG, kan ik het nog niet zien, maar lijkt niet geaard ..dus 2 draden..
Ik was serieus van plan om morgen de kabel los te maken..(omdat ik dat ook overal hoor…
Kan anders iemand mij uitleggen waarom het niet kan…ik dacht bij 2 draden gebruik ik alleen de bruine en de blauwe…
Raar dan men Samsung van 2 jaar oud, meer dan de helft goedkoper en half zo goed als deze het dan wel goed doet... Die tv heeft andere zeer negatieve punten waardoor het zeker geen Samsung meer werd.Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:47:
[...]
Je hebt het over een generieke eco stand…. Werkt bij alle tv’s nagenoeg hetzelfde en is bedoeld voor energie besparing.
Dat jij denkt dat het wat anders is of zou moeten zijn is niet relevant. Je kan prima instellingen maken voor jouw doel…RTFM.
Ik kan idd per source een apartz helderheid etc kiezen.Freshouttheoven schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:39:
[...]
Dit kun je wel per HDMI ingang c.q. source regelen. Hiervoor dien je onderstaande uit te zetten;
Beeld > Geavanceerde instellingen > Toepassen op alle ingangen
Wanneer CEC aanstaat schakelt de TV automatisch naar game modus wanneer je jouw PS aanzet.
Voor meer uitleg zie de handleiding.
Echter het energie gedeelde is gewoon ofwel aan, ofwel uit. Over al de profielen. Het was leuk geweest als dit ook per source moest zijn. Hopelijk komt dit met een update. En anders moet ik ermee leven. Ook geen ramp natuurlijk.
Waarom niet gewoon stekker losknippen, kabel doortrekken en daarna met 2 wago klemmen de stekker weer monteren? Vrijwel elke leverancier van LG G1/2/3 geeft aan dat de garantie hierdoor niet verloopt en die wagos zijn geschikt (bij juist aansluiten) voor 16A of meer.wwwmarcel schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:46:
Hmmm..sorry maar die snap ik niet…
2+2=4-1=3 QUICKMATH
MrBas schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 23:52:
[...]
Waarom niet gewoon stekker losknippen, kabel doortrekken en daarna met 2 wago klemmen (soepel/massief) de stekker weer monteren? Vrijwel elke leverancier van LG G1/2/3 geeft aan dat de garantie hierdoor niet verloopt en die wagos zijn geschikt (bij juist aansluiten) voor 16A of meer.
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Wago's zijn voor massieve aders. Als je de stekker eraf knipt en de kabel stript heb je geen massieve aders. Als het dan toch goed wil doen moet je dus de aders vertinnen of aderhulzen gebruiken.MrBas schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 23:52:
[...]
Waarom niet gewoon stekker losknippen, kabel doortrekken en daarna met 2 wago klemmen de stekker weer monteren? Vrijwel elke leverancier van LG G1/2/3 geeft aan dat de garantie hierdoor niet verloopt en die wagos zijn geschikt (bij juist aansluiten) voor 16A of meer.
Nogmaals door dit soort geknutsel en (incomplete) adviezen vind ik het niet vreemd dat fabrikanten niet gaan communiceren dat je een stekker kan/moet vervangen.
Waar heb je het over? Eerst even wat onderzoek doen voordat je wat zegt:Telin schreef op zondag 7 januari 2024 @ 00:54:
[...]
Wago's zijn voor massieve aders. Als je de stekker eraf knipt en de kabel stript heb je geen massieve aders. Als het dan toch goed wil doen moet je dus de aders vertinnen of aderhulzen gebruiken.
Nogmaals door dit soort geknutsel en (incomplete) adviezen vind ik het niet vreemd dat fabrikanten niet gaan communiceren dat je een stekker kan/moet vervangen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6EmTn2AlbSURdC7PqrTdBR1Z.jpg?f=user_large)
Deze zijn speciaal bedoeld voor soepele en massieve aders. De leverancier geeft gewoon aan dat dit mag en dat je je garantie niet kwijt zal raken. Als je er een lasdoosje omheen doet aan de onderzijde ben je helemaal goed bezig natuurlijk…
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Je bent nogal stellig en streng in je reactie, terwijl je duidelijk zelf een incompetent advies geeft.Telin schreef op zondag 7 januari 2024 @ 00:54:
[...]
Wago's zijn voor massieve aders. Als je de stekker eraf knipt en de kabel stript heb je geen massieve aders. Als het dan toch goed wil doen moet je dus de aders vertinnen of aderhulzen gebruiken.
Wago lasklemmen zijn JUIST geschikt voor massief en soepele aders.
En daarbij: als je de stekker eraf knipt heb je 2 draden. Een blauwe en een bruine. En zelfs daarbij maakt het geen drol uit of je bij de nieuwe stekker blauw op blauw doet of blauw op bruin. Want: AC.
Oftewel, er is helemaal geen risico bij het zelf aansluiten van een andere stekkef omdat dat ding niet door de goot past.
Wellicht dat zijn kennis niet verder ging dan de standaard wago lasklemmen. Kan wellicht. Maar om dan gelijk te reageren dat er incompetent advies wordt afgegeven zonder eerst zichzelf te verdiepen in de mogelijkheden van de lasklemmen is wel heel sneu. Komt nog is bij dat het advies over het vertinnen of adeindhulzen toe te passen bij standaard wagolasklemmen niet is toegestaan.t14wo schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:43:
[...]
Je bent nogal stellig en streng in je reactie, terwijl je duidelijk zelf een incompetent advies geeft.
Wago lasklemmen zijn JUIST geschikt voor massief en soepele aders.
En daarbij: als je de stekker eraf knipt heb je 2 draden. Een blauwe en een bruine. En zelfs daarbij maakt het geen drol uit of je bij de nieuwe stekker blauw op blauw doet of blauw op bruin. Want: AC.
Oftewel, er is helemaal geen risico bij het zelf aansluiten van een andere stekkef omdat dat ding niet door de goot past.
Ook hier dienen de “wip/soepel-massief” lasklemmen toegepast te worden op dat moment.
[ Voor 4% gewijzigd door MrBas op 07-01-2024 08:53 ]
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Gewoon een losse stekker kopen bij de bouwmarkt. Daar zit een fatsoenlijke trekontlasting op. Dat als er aan de kabel wordt getrokken deze niet los komt. Zo’n wago is een slecht idee.
Ik had me even niet gerealiseerd dat een stekker op een snoer zetten niet triviaal is op een forum van Tweakers.
Ik had me even niet gerealiseerd dat een stekker op een snoer zetten niet triviaal is op een forum van Tweakers.
Stekker is natuurlijk ook geen slecht idee, echter wat vaak gebeurd is dan mensen een stekker met randaarde hiervoor toepassen in plaats van de door de fabrikant voorgeschreven klasse 2 stekker (zonder randaarde).CyBeRSPiN schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:54:
Gewoon een losse stekker kopen bij de bouwmarkt. Daar zit een fatsoenlijke trekontlasting op. Dat als er aan de kabel wordt getrokken deze niet los komt. Zo’n wago is een slecht idee.
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Als LG nou gewoon een losse power cord realiseert.. dat zat op mijn oude Samsung van 10 jaar geleden al!
Nu heb ik ook dit dilemma hoor..🤤
Nu heb ik ook dit dilemma hoor..🤤
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Toe maar wat een reacties, ik geef toe ik ben geen techneut…
Ik wilde deze veredelde kruissteentjes gaan gebruiken
:strip_exif()/f/image/bFWWHJsQQPU4jJMmH0eAMZwl.jpg?f=fotoalbum_large)
Enige waar ik mee zit is dat er vanuit het stopcontact dan 3 aders naar dit blokje gaan en dat ik dan de bruine en blauwe dan koppel aan de LG kabel die in de tv gaan.
Dit zou mij heel veel werk schelen, omdat deze stekker van mijn voormalige Panasonic tv, van mijn woonkamer door de buitenmuur naar de schuur gaat met de nodige obstakels.
Dus als het kan zou ik graag deze blokjes gebruiken..
:strip_exif()/f/image/bFWWHJsQQPU4jJMmH0eAMZwl.jpg?f=fotoalbum_large)
Enige waar ik mee zit is dat er vanuit het stopcontact dan 3 aders naar dit blokje gaan en dat ik dan de bruine en blauwe dan koppel aan de LG kabel die in de tv gaan.
Dit zou mij heel veel werk schelen, omdat deze stekker van mijn voormalige Panasonic tv, van mijn woonkamer door de buitenmuur naar de schuur gaat met de nodige obstakels.
@wwwmarcel als je letterlijk die 3 aders in 1 blokje steekt dan krijg je kortsluiting. Heb je niemand in je omgeving die een beetje handig is met elektra? Een stekker aan een snoer zetten is niet heel moeilijk.
Bestel deze: https://www.allekabels.nl.../1166636/eurostekker.html
En volg deze stappen:
YouTube: Stekker aanzetten
Bestel deze: https://www.allekabels.nl.../1166636/eurostekker.html
En volg deze stappen:
YouTube: Stekker aanzetten
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-01-2024 11:19 ]
Er gaan uiteindelijk 2 snoeren (vanaf de stekker en tv) met beide 2 aders naar 2 van deze blokjes. 1 waarin 2 blauwe aders samenkomen en 1 waar twee bruine draadjes samenkomen.wwwmarcel schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:38:
Toe maar wat een reacties, ik geef toe ik ben geen techneut…
[Afbeelding]
Maar als je echt niet weet wat je doet, laat het doen door iemand die (meer) verstand heeft van elektra/elektronica.
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Verwijderd
Niets raars aan, het werkt gewoon zoals bedacht. En voor iedereen die de energie bespaarstand helemaal uitzet (en dat is bijna iedereen) is het prettig dat het een globale setting is.c4coupe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:59:
[...]
Raar dan men Samsung van 2 jaar oud, meer dan de helft goedkoper en half zo goed als deze het dan wel goed doet... Die tv heeft andere zeer negatieve punten waardoor het zeker geen Samsung meer werd.
Je hebt genoeg beelprofielen om prima je voorkeur te regelen. En een licht/donker setting zit erbij de meest gebruikte gewoon al standaard in.
Geen enkele reden om de eco stand te gebruiken.
OK das dan jou mening. Elke avond dag wisselen tussen profielen lijkt me dom, terwijl dit via een simpele software ingreep kan verholpen worden.Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:32:
[...]
Niets raars aan, het werkt gewoon zoals bedacht. En voor iedereen die de energie bespaarstand helemaal uitzet (en dat is bijna iedereen) is het prettig dat het een globale setting is.
Je hebt genoeg beelprofielen om prima je voorkeur te regelen. En een licht/donker setting zit erbij de meest gebruikte gewoon al standaard in.
Geen enkele reden om de eco stand te gebruiken.
Precies zo bedoelde ik…MrBas schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:09:
[...]
Er gaan uiteindelijk 2 snoeren (vanaf de stekker en tv) met beide 2 aders naar 2 van deze blokjes. 1 waarin 2 blauwe aders samenkomen en 1 waar twee bruine draadjes samenkomen.
Ik hou dan alleen 1 draad (groen/geel) (aarde) over..geen probleem,, maar gekke gedachte dat de LG dan geen heeft
Is niet raar: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dubbelgeïsoleerdwwwmarcel schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:03:
[...]
Precies zo bedoelde ik…
Ik hou dan alleen 1 draad (groen/geel) (aarde) over..geen probleem,, maar gekke gedachte dat de LG dan geen heeft
Hoezo hou je een groen gele over? Vanuit waar krijg je een groen gele dan?wwwmarcel schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:03:
[...]
Precies zo bedoelde ik…
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Dat is van een andere kabel die ie nog had liggen..MrBas schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:56:
[...]
Hoezo hou je een groen gele over? Vanuit waar krijg je een groen gele dan?
Nou, de 77C16LA gaat voor de 5e keer een nieuw paneel krijgen. De 65 inch die ik daarvoor had, had eveneens verlengde pixel garantie via de winkel (noem het onderhandelen of noem het een upsell die de winkel en/of LG geld heeft gekost uiteindelijk), maar werd na meerdere reparaties geuprade naar deze 77 inch tv voor een summiere bijbetaling wegens de kosten voor de winkel voor het desbetreffende paneel na de eeste 2 jaar.
Nu heeft de 77 inmiddels dus ook in z'n 5e paneel (origineel + 4) weer een pixel die niet perfect is. Ik laat ze niet direct vervangen iedere x, want ze zijn daarmee prima te gebruiken met iets minder zorgen om burn-in, maar de garantie loopt nog tot de zomer, dus ik ga nu langzaam iets sneller op jacht naar een laatste goede paneel alvorens deze daadwerkelijk is verlopen. Ik heb geen idee hoe 't werkt als ze een nieuwe plaatsen met 1 of meerdere imperfecties rond het verlopen van de garantie.
Heeft iemand anders CE Repair al zeer frequent over vloer gehad? 't Lijkt onmogelijk eentje te vinden met alleen maar volledig functionerede pixels. Als iedereen dit doet zou het toch best een dure procedure moeten zijn lijkt mij. En ja, als de verkoper een upsell aan komt bieden tijdens een onderhandeling, dan ga ik hem wel in mijn voordeel gebruiken ook.
Nu heeft de 77 inmiddels dus ook in z'n 5e paneel (origineel + 4) weer een pixel die niet perfect is. Ik laat ze niet direct vervangen iedere x, want ze zijn daarmee prima te gebruiken met iets minder zorgen om burn-in, maar de garantie loopt nog tot de zomer, dus ik ga nu langzaam iets sneller op jacht naar een laatste goede paneel alvorens deze daadwerkelijk is verlopen. Ik heb geen idee hoe 't werkt als ze een nieuwe plaatsen met 1 of meerdere imperfecties rond het verlopen van de garantie.
Heeft iemand anders CE Repair al zeer frequent over vloer gehad? 't Lijkt onmogelijk eentje te vinden met alleen maar volledig functionerede pixels. Als iedereen dit doet zou het toch best een dure procedure moeten zijn lijkt mij. En ja, als de verkoper een upsell aan komt bieden tijdens een onderhandeling, dan ga ik hem wel in mijn voordeel gebruiken ook.
[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 08-01-2024 16:29 ]
Mijn nieuwe G3 55 hangt sinds gisteren. Maar dat ging niet zonder slag of stoot. Na het verwijderen van mijn oude plasma werd io getrakteerd op enorme ingeblazen stofplekken op het stucwerk. Dus snel de wand gewit en daarna de nieuwe bijgeleverde mount op de muur. Maar wat hangt het daarna mooi zeg, echt heel goed over nagedacht die beugel, ook als je later nog wat wil bijprikken.
En wat een prachtig beeld.. echt bizar mooi. Er zijn wel wat dingen uit te zoeken merk ik want alle mogelijkheden worden niet erg toegelicht. Zijn daar nog lijstjes van bekend, wat uit of juist aan te zetten voor het meest natuurgetrouwe beeld? En kan de tv eigenlijk écht uit, als in niet in standby? Ik zie ook dat veel slimme opties zich blijven bemoeien, zoals de melding donkere modus in spotify. Het beeld wordt automatisch gedimd maar de melding blijft knijter fel in het beeld staan 🤣. Vanavond de Denon aansluiten, de ziggo next mini en de XSX.
En wat een prachtig beeld.. echt bizar mooi. Er zijn wel wat dingen uit te zoeken merk ik want alle mogelijkheden worden niet erg toegelicht. Zijn daar nog lijstjes van bekend, wat uit of juist aan te zetten voor het meest natuurgetrouwe beeld? En kan de tv eigenlijk écht uit, als in niet in standby? Ik zie ook dat veel slimme opties zich blijven bemoeien, zoals de melding donkere modus in spotify. Het beeld wordt automatisch gedimd maar de melding blijft knijter fel in het beeld staan 🤣. Vanavond de Denon aansluiten, de ziggo next mini en de XSX.
Verwijderd
De aan/uit knop zit in het midden… maar echt praktisch is het niet om ‘m elke keer te gebruiken. De vraag is ook wat je ermee opschiet.
Gewoon eco uitzetten en een tijdje de standaard beeldopties zoals Cinema gebruiken voor je zelf alles gaat wijzigen :-).
Gewoon eco uitzetten en een tijdje de standaard beeldopties zoals Cinema gebruiken voor je zelf alles gaat wijzigen :-).
Voor basis settings dit aanhouden: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/g3-oled/settingsJimmyNL schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:23:
Mijn nieuwe G3 55 hangt sinds gisteren. Maar dat ging niet zonder slag of stoot. Na het verwijderen van mijn oude plasma werd io getrakteerd op enorme ingeblazen stofplekken op het stucwerk. Dus snel de wand gewit en daarna de nieuwe bijgeleverde mount op de muur. Maar wat hangt het daarna mooi zeg, echt heel goed over nagedacht die beugel, ook als je later nog wat wil bijprikken.
TV niet volledig uit zetten, hij draait pixel refreshes op de achtergrond in stand-by. Je kan wel Quickstart uitzetten zodat het verbruik in standby nagenoeg niets is.
Zie hier voor een uitgebreide en stapsgewijze uitleg.JimmyNL schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:23:
En wat een prachtig beeld.. echt bizar mooi. Er zijn wel wat dingen uit te zoeken merk ik want alle mogelijkheden worden niet erg toegelicht. Zijn daar nog lijstjes van bekend, wat uit of juist aan te zetten voor het meest natuurgetrouwe beeld?
Voor de mensen die het gemist hebben:
nieuws: LG-televisies krijgen in 2024 ingebouwde Chromecast
Indirect weer meer ondersteuning voor apps
nieuws: LG-televisies krijgen in 2024 ingebouwde Chromecast
Indirect weer meer ondersteuning voor apps
En de LG’s 2022 OLED TV lineup krijgt ook begin dit jaar een update naar de nieuwe WebOS
Barfman schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:51:
En de LG’s 2022 OLED TV lineup krijgt ook begin dit jaar een update naar de nieuwe WebOS
Nee bedankt.With the latest version of webOS, LG Smart TV owners can enjoy an even more personalized TV experience with a Home Screen that greets users with recommendations according to their tastes.
(...)
With more LG Smart TVs adopting the latest webOS upgrade, content providers and service developers will have more opportunities to spread new content, services and features to a wider audience.
(...)
LG has shared its bold vision to become a media and entertainment platform, a business transformation that will enrich customers’ lives by delivering valuable services and a unique collection of curated content across its wide-ranging products.
(...)
LG is poised to invest heavily in its webOS business to secure a vast library of content and services so that it can cater to the diverse lifestyles and preferences of consumers, strengthening its competitive edge in content selection and convenience.
Beste mensen, ik wil graag gebruik maken van de denktank in deze topic.
Mijn vrouw (hierna ministerie van binnenlandse zaken of bzk genoemd), de kleine en ik zijn verhuisd naar een fijne woning een klein half jaar geleden.
Afgestemd op ons vorig huis kochten we bij een mooie actie een 55” qled tv van Samsung. Dit beviel prima. Niet de beste panelen, maar het was een vooruitgang. Toen we hoorden dat we het huis kregen dachten we niet aan hoe klein de tv eruit zou zien. We zitten op zo een 4.5-5m van de tv vandaan. Na wat heen en weer discussiëren kwamen we uit bij 65 of 77”.
Voor ons gaat de voorkeur naar 77”.
We hebben vervolgens beetje zitten kijken naar welke tv het mooist is. We vinden beiden de G3 en S95C het mooist. Echter vindt bzk de connectbox van de s95c een fantastische feature. Ik wil echter de G3 o.a vanwege de flush fit tegen de muur, 5 jaar panel garantie, betere processing en natuurlijk DV. Maar ik krijg de kabel hoofdpijn niet opgelost van de G3 vanwege de kabel management opening aan de linker kant van de 77” en 83” modellen. (Waarom niet in het midden LG!?
)
We hebben een huurhuis dus we willen/mogen niet in de muur frezen. Ik heb zitten zoeken in dit topic naar afbeeldingen maar, en begrijpelijk, wordt er vaak gekozen voor een buis in de muur. Hierdoor ben ik ook gaan kijken naar de C3, maar het voelt alsof ik best wel wat mis dan als de G3 niet neem. We willen de TV voor een goeie tijd gebruiken (4-6 jaar)
Lichtinval is aanwezig want de woonkamer en tuin zitten op het zuiden. Niet rechtstreeks op de tv. We hebben nu jaloezieën en binnenkort nog een inbetween gordijn. Licht inval is voornamelijk op onze bank en gedurende de dag komt het wel in de buurt van de TV meubel (1m afstand ongeveer).
Wat adviseren jullie mij om te doen? Hebben jullie goede ideeën hoe ik op een nette manier toch de kabels gecentreerd (ik zat te kijken naar een manier om de kabels toch via links naar een overgeschilderde kabelgoot te brengen in het midden van de tv..) zou kunnen krijgen voor de G3? aangezien die voor mij de voorkeur geniet. Voor min bzk is dat de S95C.
Onze lijst van TVs is op het moment dit:
Mijn vrouw (hierna ministerie van binnenlandse zaken of bzk genoemd), de kleine en ik zijn verhuisd naar een fijne woning een klein half jaar geleden.
Afgestemd op ons vorig huis kochten we bij een mooie actie een 55” qled tv van Samsung. Dit beviel prima. Niet de beste panelen, maar het was een vooruitgang. Toen we hoorden dat we het huis kregen dachten we niet aan hoe klein de tv eruit zou zien. We zitten op zo een 4.5-5m van de tv vandaan. Na wat heen en weer discussiëren kwamen we uit bij 65 of 77”.
Voor ons gaat de voorkeur naar 77”.
We hebben vervolgens beetje zitten kijken naar welke tv het mooist is. We vinden beiden de G3 en S95C het mooist. Echter vindt bzk de connectbox van de s95c een fantastische feature. Ik wil echter de G3 o.a vanwege de flush fit tegen de muur, 5 jaar panel garantie, betere processing en natuurlijk DV. Maar ik krijg de kabel hoofdpijn niet opgelost van de G3 vanwege de kabel management opening aan de linker kant van de 77” en 83” modellen. (Waarom niet in het midden LG!?
We hebben een huurhuis dus we willen/mogen niet in de muur frezen. Ik heb zitten zoeken in dit topic naar afbeeldingen maar, en begrijpelijk, wordt er vaak gekozen voor een buis in de muur. Hierdoor ben ik ook gaan kijken naar de C3, maar het voelt alsof ik best wel wat mis dan als de G3 niet neem. We willen de TV voor een goeie tijd gebruiken (4-6 jaar)
Lichtinval is aanwezig want de woonkamer en tuin zitten op het zuiden. Niet rechtstreeks op de tv. We hebben nu jaloezieën en binnenkort nog een inbetween gordijn. Licht inval is voornamelijk op onze bank en gedurende de dag komt het wel in de buurt van de TV meubel (1m afstand ongeveer).
Wat adviseren jullie mij om te doen? Hebben jullie goede ideeën hoe ik op een nette manier toch de kabels gecentreerd (ik zat te kijken naar een manier om de kabels toch via links naar een overgeschilderde kabelgoot te brengen in het midden van de tv..) zou kunnen krijgen voor de G3? aangezien die voor mij de voorkeur geniet. Voor min bzk is dat de S95C.
Onze lijst van TVs is op het moment dit:
- LG G3
- LG C3
- Samsung S95C
Verwijderd
Koop gewoon een C3 dan hoef je niets aan de muur te veranderen. Als er geen G3 naast hangt mis je in de praktijk niets. Nog steeds een nagenoeg perfecte tv.
En zelfs voor de G3 zijn gewoon voeten te krijgen.
Wat @Verwijderd zegt, wat zou je moeten missen als je een C3 neemt? De lichtopbrengst discussie is naar mijn mening zwaar opgeklopt, een C3 geeft ook een bak licht.
De aansluitingen van de C3/G3 zitten dan weliswaar aan de zijkant, je kunt de kabels prima via de achterkant langs het midden leiden.
Niet zo fraai als een connectbox van Samsung, maar te doen.
C3 of G3, ik vond persoonlijk de G3 het prijsverschil niet waard. Het extra heldere scherm bied voor ons geen meewaarde, weinig direct zonlicht op de TV op momenten dat we TV kijken. Plus dat ik, nu we de C3 hebben, deze ook al fel genoeg vind eigenlijk.
Vlak tegen de muur monteren met de ingebouwde mount is fraai, maar ook voor ons geen meerwaarde. De TV hangt in een soort van nis waardoor je nooit tegen de zijkant van de TV kijkt en het dus niet opvalt dat de TV niet vlak tegen de muur zit.
Dan qua kabels, ik heb aangesloten:
- Sonos ARC
- PS5
- Ziggo Next Mini
- Chromecast
Ik heb een klein stekkerblok in het midden achter de TV gelegd voor het stroom, onzichtbaar. Dus er gaat één stroomkabel, en 2x HDMI in het midden achter de TV langs, al met al prima netjes te ordenen.
De Ziggo Next en Chromecast zijn zo klein en licht dat ik deze onzichtbaar achter de TV heb gefreubeld.
Mocht je niet per definitie van het strakke tegen de muur design van de G3 willen gaan, dan zou ik de C3 overwegen.
Mijn broertje heeft de S95C. Vind ik ook erg mooi, maar beiden vinden we het beeld van de C3 op onderdelen iets mooier eerlijk gezegd. Is de S95C daar mee slecht? Absoluut niet!
De connectbox vind ik een mooie feature, mooier dan de ingebouwde beugel van de G3.
Ik (van WC Eend
) zou de C3 kiezen 
PS, hoe lang denk je de woning te huren? Anders stiekem toch een sleuf in de muur vrezen voor je kabels, na tig jaar smeer je bij vertrek de gaten gewoon weer netjes dicht. Ik vind dat niet erger/lelijker dan een tiental schilderijtjes ophangen met pluggen in de muur
C3 of G3, ik vond persoonlijk de G3 het prijsverschil niet waard. Het extra heldere scherm bied voor ons geen meewaarde, weinig direct zonlicht op de TV op momenten dat we TV kijken. Plus dat ik, nu we de C3 hebben, deze ook al fel genoeg vind eigenlijk.
Vlak tegen de muur monteren met de ingebouwde mount is fraai, maar ook voor ons geen meerwaarde. De TV hangt in een soort van nis waardoor je nooit tegen de zijkant van de TV kijkt en het dus niet opvalt dat de TV niet vlak tegen de muur zit.
- Sonos ARC
- PS5
- Ziggo Next Mini
- Chromecast
Ik heb een klein stekkerblok in het midden achter de TV gelegd voor het stroom, onzichtbaar. Dus er gaat één stroomkabel, en 2x HDMI in het midden achter de TV langs, al met al prima netjes te ordenen.
De Ziggo Next en Chromecast zijn zo klein en licht dat ik deze onzichtbaar achter de TV heb gefreubeld.
Mocht je niet per definitie van het strakke tegen de muur design van de G3 willen gaan, dan zou ik de C3 overwegen.
Mijn broertje heeft de S95C. Vind ik ook erg mooi, maar beiden vinden we het beeld van de C3 op onderdelen iets mooier eerlijk gezegd. Is de S95C daar mee slecht? Absoluut niet!
De connectbox vind ik een mooie feature, mooier dan de ingebouwde beugel van de G3.
Ik (van WC Eend
PS, hoe lang denk je de woning te huren? Anders stiekem toch een sleuf in de muur vrezen voor je kabels, na tig jaar smeer je bij vertrek de gaten gewoon weer netjes dicht. Ik vind dat niet erger/lelijker dan een tiental schilderijtjes ophangen met pluggen in de muur
We willen graag de TV ophangen. De C3 leek me zeker het overwegen waard vooral omdat het prijsverschil echt enorm is (maakt voor ons niet veel uit).Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:45:
Koop gewoon een C3 dan hoef je niets aan de muur te veranderen. Als er geen G3 naast hangt mis je in de praktijk niets. Nog steeds een nagenoeg perfecte tv.
Ik ben een leek als het gaat om TV'sWren schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:49:
Wat @Verwijderd zegt, wat zou je moeten missen als je een C3 neemt? De lichtopbrengst discussie is naar mijn mening zwaar opgeklopt, een C3 geeft ook een bak licht.
Wij hebben een ziggo next mini, een soundbar (dat gaan we vervangen met een Sonos beam Gen 2 down the line) en ik wil nog een losse HDMI kabel alvast monteren voor als ik de PS5 op de grotere TV dan even zou willen gebruiken. Wij zelf vinden hoe platter/strakkers tegen de muur, des te beter. Mijn vrouw die is een vrijetijds binnenhuisarchitect dus...B-Real schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:55:
De aansluitingen van de C3/G3 zitten dan weliswaar aan de zijkant, je kunt de kabels prima via de achterkant langs het midden leiden.
- Sonos ARC
- PS5
- Ziggo Next Mini
- Chromecast
Ik (van WC Eend) zou de C3 kiezen

Betreffende de huur vraag: Denk toch wel een paar jaar, het knaagt ook aan mij om inderdaad de boel te gaan fresen maar voor nu denk ik dat ik dat beter maar niet kan doen.
HAd ik voorgesteld maar dit werd afgewezen. Voor min bzk lijkt dit op zo een cinewall gedachte en daar zijn we beiden niet van. Ze is nu bezig met dat "Japandi" stijl, en dit zou volgens haar niet bij staanCyBeRSPiN schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:01:
@Phntm of neem de G3 en maak een mooie achterwand om hem tegenaan te monteren en de kabels achterlangs te laten lopen.
Zoiets bijvoorbeeld:
[Afbeelding]

Zijn er mensen hier die de G3 en C3 naast elkaar hebben getest buitenom de reclame standen van de winkels? Zoals in mijn eigen bericht eerder opgemerkt, we krijgen voldoende licht binnen maar gelukkig niet op het scherm.
Beste mensen,
wellicht kan 1 van jullie mij helpen. Ik bezig over een LG W8 65". Binnenkort ga ik verhuizen #herewego.
Nu heb ik destijds gebruik gemaakt van de service van WifiMedia om de eerdere verhuizing te laten doen. Nu heb ik begrepen dat zij dat niet meer doen helaas. Weten jullie misschien een goed alternatief? Zelf dit scherm van de wand trekken zie ik absoluut niet zitten.
wellicht kan 1 van jullie mij helpen. Ik bezig over een LG W8 65". Binnenkort ga ik verhuizen #herewego.
Nu heb ik destijds gebruik gemaakt van de service van WifiMedia om de eerdere verhuizing te laten doen. Nu heb ik begrepen dat zij dat niet meer doen helaas. Weten jullie misschien een goed alternatief? Zelf dit scherm van de wand trekken zie ik absoluut niet zitten.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946
[quote]Phntm schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:11:
[...]
[...]
Ik ben een leek als het gaat om TV's
. We willen graag gewoon een leuke TV waar me fijn films op kunnen kijken. Om eerlijk gezegd vind ik het inderdaad erg lastig om te begrijpen wat ik zou missen door de C3 te nemen ipv de G3. Het is toch altijd die licht opbrengst. De QLED die ik nu heb is bijvoorbeeld met HDR content niet perfect maar de helderheid springt er wel uit. Nou weet ik dat de C3 niet zo fel is als de Q77B wat ik nu heb, maar denk je dat dat qua licht opbrengst echt zo veel meevalt?
[...]
Ik vind van wel. Het is ook een leuk trucje van de concurrentie door vroeger te hameren op de slechte lichtopbrengst van OLED's (hallo Samsung), maar er zijn grote stappen gemaakt. Ik ben oa. een C8 gewend en daar vind ik het al meer dan voldoende, daar zijn dan nog een jaar of 5 verbeteringen overheen gegaan.
Staar je ook niet blind op die 5 jaar garantie op het paneel voor een G3. Het gaat dan alleen om het paneel, voorrijkosten, arbeidsloon etc betaal je gewoon. En als je daar gevoelig voor bent kan je met het prijsverschil tussen een C3 en G3 ook aanvullende garantie nemen als de winkel dat aanbiedt. Hoef je niet te doen, maar sommigen vinden dat een prettig idee.
[...]
[...]
Ik ben een leek als het gaat om TV's
[...]
Ik vind van wel. Het is ook een leuk trucje van de concurrentie door vroeger te hameren op de slechte lichtopbrengst van OLED's (hallo Samsung), maar er zijn grote stappen gemaakt. Ik ben oa. een C8 gewend en daar vind ik het al meer dan voldoende, daar zijn dan nog een jaar of 5 verbeteringen overheen gegaan.
Staar je ook niet blind op die 5 jaar garantie op het paneel voor een G3. Het gaat dan alleen om het paneel, voorrijkosten, arbeidsloon etc betaal je gewoon. En als je daar gevoelig voor bent kan je met het prijsverschil tussen een C3 en G3 ook aanvullende garantie nemen als de winkel dat aanbiedt. Hoef je niet te doen, maar sommigen vinden dat een prettig idee.
Verwijderd
Zoals altijd gaat het weer mis… het gast bij de G3 om de hogere PIEK helderheid in HDR, de algemene helderheid voor normale content is gewoon prima en hetzelfde bij G3/C3.
Maar als je ze niet naast elkaar zet zijn beide gewoon meer dan prima en zie je geen verschil, ook niet in HDR :-).
Maar als je ze niet naast elkaar zet zijn beide gewoon meer dan prima en zie je geen verschil, ook niet in HDR :-).
Verwijderd
Als je wilt ophangen is je hele vraag toch een beetje zinloos. Dan is de G3 met beugel niet heel veel duurder dan een C3 met separate beugel.Phntm schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:11:
[...]
We willen graag de TV ophangen. De C3 leek me zeker het overwegen waard vooral omdat het prijsverschil echt enorm is (maakt voor ons niet veel uit).
Niet bij mij hoorVerwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:18:
Zoals altijd gaat het weer mis… het gast bij de G3 om de hogere PIEK helderheid in HDR, de algemene helderheid voor normale content us gewoon prima en hetzelfde bij G3/C3.
Maar als je ze niet naast elkaar zet zijn beide gewoon meer dan prima en zie je geen verschil :-).
Verwijderd
Ook jouw tekst is “de C3 geeft ook een bak licht”…. En daar gaat het verschil nou net helemaal niet om :-).Wren schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:21:
[...]
Niet bij mij hoorMaar ik vind het gekibbel over de hogere piek helderheid in HDR onzinnig, het is IMO bij beiden prima.
Maar je hebt natuurlijk gelijk dat de hele discussie vaak overdreven wordt.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2024 09:26 ]
Mij ging het meer om gevalletje burn ins etc. Stel dat ik voor de C3 zou kiezen, dan is zo een extra garantie erbij kopen, afhankelijk van de verkoper, niet extreem duur.Wren schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:15:
[quote]Phntm schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:11:
[...]
[...]
Ik ben een leek als het gaat om TV's. We willen graag gewoon een leuke TV waar me fijn films op kunnen kijken. Om eerlijk gezegd vind ik het inderdaad erg lastig om te begrijpen wat ik zou missen door de C3 te nemen ipv de G3. Het is toch altijd die licht opbrengst. De QLED die ik nu heb is bijvoorbeeld met HDR content niet perfect maar de helderheid springt er wel uit. Nou weet ik dat de C3 niet zo fel is als de Q77B wat ik nu heb, maar denk je dat dat qua licht opbrengst echt zo veel meevalt?
[...]
In de winkels stonden alle TVs op standje "zonnepaneel voorzien van licht". Alle TVs op dat moment leken wel LCDs met hoge helderheid. Lastig om daar het verschil te kunnen zien.
Thanks, als de base features op piek helderheid in HDR na, de enige verschillen zijn....Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:18:
Zoals altijd gaat het weer mis… het gast bij de G3 om de hogere PIEK helderheid in HDR, de algemene helderheid voor normale content is gewoon prima en hetzelfde bij G3/C3.
Dan gaat de C3 zeker wel een paar honderd schelen als ik de pricewatch mag geloven. Daarnaast altijd nog wel korting te krijgen als je het heel erg lief vraagt heb ik geleerd. Werkt niet altijd maar nee heb je en ja kun je krijgen. Gewoon een mooie vogel's beugel en de TV, hou je toch nog wat over. Kan ik gelijk misschien in een betere soundbar stoppen (arc ipv beam of beam met era surround.....Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:20:
[...]
Als je wilt ophangen is je hele vraag toch een beetje zinloos. Dan is de G3 met beugel niet heel veel duurder dan een C3 met separate beugel.
Bij de C3 lijkt het qua bekabeling ook een stuk eenvoudiger te kunnen dan bij de G3. Er zit wat meer diepte in uiteindelijk.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.