Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:01
Chris12 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 07:51:
[...]

Wat is de meerwaarde of het doel van een GC tov de standaard apps welke al op de G3 beschikbaar zijn?
Ik kan alleen maar denken aan bv KODI welke je middels JellyFin kan vervangen.
F1TV waar geen LG app voor is.

En het zou kunnen dat in sommige gevallen de android app beter is dan de LG app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:12
Chris12 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 07:51:
[...]

Wat is de meerwaarde of het doel van een GC tov de standaard apps welke al op de G3 beschikbaar zijn?
Ik kan alleen maar denken aan bv KODI welke je middels JellyFin kan vervangen.
F1tv heeft geen LG app, ZiggoGo heeft geen app, nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:25

JanvD

Portretfotograaf

F1tv kun je evt ook kijken via de browser. Zo doe ik het. Enig (groot) nadeel: je moet om de paar dagen het wachtwoord opnieuw invoeren (met de irritante afstandsbediening).

Op de lange termijn is de kans groot dat meer apps niet beschikbaar meer zijn of niet werken. In dat geval ga ik wss ook voor een GC als het dan nog past.

[ Voor 31% gewijzigd door JanvD op 07-12-2023 09:39 ]

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Idd, voor mij is het met name te doen om F1tv en ziggo Go. Eerst ook GCN+, maar die app stopt er helaas mee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
JanvD schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:37:
F1tv kun je evt ook kijken via de browser. Zo doe ik het. Enig (groot) nadeel: je moet om de paar dagen het wachtwoord opnieuw invoeren (met de irritante afstandsbediening).

Op de lange termijn is de kans groot dat meer apps niet beschikbaar meer zijn of niet werken. In dat geval ga ik wss ook voor een GC als het dan nog past.
Met de LG ThinQ-app gaat het wat makkelijker. Zou wat zijn als ik 34 ww-tekens moest overtypen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanvD

JanvD

Portretfotograaf

Philo Melos schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:29:
[...]

Met de LG ThinQ-app gaat het wat makkelijker. Zou wat zijn als ik 34 ww-tekens moest overtypen.
Had me niet bedacht dat dat ook een optie is. Ga ik volgende keer gebruiken. Tnx

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
JanvD schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:37:
F1tv kun je evt ook kijken via de browser.
Nooit aan gedacht om dat te proberen, omdat het op mijn laptop in de browser al best cpu intensief was.

Gaat dat een beetje goed qua framerate? Op de GCCTV CCwGTV moet ik de framerate op 50Hz zetten (geen auto-framerate adjust in de app) zodat het met de stream matched, anders zie je de auto's magisch verdwijnen in een snelle bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD

JanvD

Portretfotograaf

Ik ervaar geen enkel probleem.

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
Mirx_NL schreef op donderdag 7 december 2023 @ 17:14:
[...]

Nooit aan gedacht om dat te proberen, omdat het op mijn laptop in de browser al best cpu intensief was.

Gaat dat een beetje goed qua framerate? Op de GCCTV moet ik de framerate op 50Hz zetten (geen auto-framerate adjust in de app) zodat het met de stream matched, anders zie je de auto's magisch verdwijnen in een snelle bocht.
Wat is gcctv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Een tikfout :+

Ik bedoelde CCwGTV - ChromeCast with GoogleTV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimmedoris
Mirx_NL schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:21:
[...]

Een tikfout :+

Ik bedoelde CCwGTV - ChromeCast with GoogleTV
Lol. Ik probeerde echt uit alle macht te bedenken wat dat kon zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 14:25
Hier een mindere ervaring met de LG OLED C3, aangekocht in augustus.

Het duurde steeds langer tot het beeld aanging, in een week tijd van een paar seconden richting de 10 minuten. Geluid werd wel direct doorgegeven.

Van alles geprobeerd maar na dat ik ook flikkeringen in het beeld en soms horizontale lijnen kreeg heb ik met LG via whatsapp contact opgenomen. Nu gaat het beeld totaal niet meer aan en is het wel echt vervelend.

We gaan meemaken hoe de service is van LG, de tv is volgens mij nu echt stuk. Dit is mijn 2e OLED tv van LG, de C7 heb ik aan mijn ouders gegeven maar daar zijn de kleuren groen en geel totaal verkleurd. Waarschijnlijk mijn laatste tv van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 13:02
Cormo schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:45:

Het duurde steeds langer tot het beeld aanging, in een week tijd van een paar seconden richting de 10 minuten. Geluid werd wel direct doorgegeven.

Van alles geprobeerd maar na dat ik ook flikkeringen in het beeld en soms horizontale lijnen kreeg heb ik met LG via whatsapp contact opgenomen. Nu gaat het beeld totaal niet meer aan en is het wel echt vervelend.

We gaan meemaken hoe de service is van LG, de tv is volgens mij nu echt stuk. Dit is mijn 2e OLED tv van LG, de C7 heb ik aan mijn ouders gegeven maar daar zijn de kleuren groen en geel totaal verkleurd. Waarschijnlijk mijn laatste tv van LG.
Heb je de TV ook bij LG gekocht? Anders moet je namelijk bij de verkoper zijn, en niet bij LG zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:06
delorean7 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:45:
Heb sinds een weekje een G3 staan hier, hebben meer mensen problemen met de (ok, beta) app van Tmobile TV (Odido). Op de oude LG werkte dit prima en ook de google chromecast gaat goed.
Op de G3 kan ik de app maar 1x opstarten, bij wegschakelen wil hij daarna niet goed opstarten.

Mogelijk weet iemand vanuit de app drawer een force close optie voor de app bijvoorbeeld?
Heb je hier inmiddels een oplossing voor? Hier ook C3, verschillende formaten, zelfde probleem..

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:02
Vince22 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 14:22:
[...]

Heb je hier inmiddels een oplossing voor? Hier ook C3, verschillende formaten, zelfde probleem..
Dit probleem heb ik ook op de C35. Het viel mij wel op dat je de app kan afsluiten en weer opstarten, maar dat is erg omslachtig. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Vince22 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 14:22:
[...]

De “terug” knop ingedrukt houden sluit de app volgens mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:43
Ik heb ook een c35la en overweeg terug te gaan naar Ziggo omdat Odido af en toe enkele seconden uitvalt ( dat is zeer irritant als je aan het terugkijken bent op een commerciële zender want dan moet je het hele programma opnieuw kijken.) Dat is wel vaak 's-nachts, dus misschien herstarten ze dan servers ofzo.
Als je een Ziggo mediabox next mini koppelt, kun je deze dan bedienen met de ab van de tv of zit je dan toch weer met 2 afstandsbedieningen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:48
Hier sinds gisteren eigenaar van een C3 48". Als tweede tv, in de woonkamer staat nog een C9 55" waar ik nog steeds erg tevreden over ben.

Ik keek erg uit naar de gaming functies die tegenwoordig in de LG modellen zit, maar ik had me denk ik iets beter in moeten lezen, want die slaan toch een beetje nergens op :) Er zit bijvoorbeeld een FPS counter op, maar die laat niet het aantal FPS zien maar de native refresh rate van de aangesloten console. In mijn geval een Xbox Series X, die dus constant 120fps weergeeft. Ja, dat weet ik zelf ook wel... :?

Wat wel meteen positief opviel was de Dolby Vision gaming weergave. Volgens mij nieuw voor mij (op de C9 wordt niet specifiek Dolby Vision getoond rechtsboven bij een HDR game). Of wellicht dat die functionaliteit niet goed staat ingesteld op mijn C9. Anyway, Forza Horizon 4 in de nacht zag er echt prachtig uit _/-\o_

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Iemand met een C9 die BFI (Motion Pro) via ColorControl aan de praat heeft gekregen? Mij lukt het niet.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Rossi46 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:02:
In mijn geval een Xbox Series X, die dus constant 120fps weergeeft. Ja, dat weet ik zelf ook wel... :?
De XBOX Series X ondersteund toch ook VRR? Moet je wel speciaal aanzetten volgens mij (net als op een PS5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Rossi46 ik heb DV weer uitgezet op mijn G3 en XSX; op de een of andere manier waren de kleuren wel heel mooi maar "donkerder", zowel in Diablo 4 als in Forza Motorsport. Nadat ik in de XSX had aagegeven geen DV te willen gebruiken, voelen beide games weer ouderwets strak / helder / speelbaar.

Het kan ook echt een gevoelsding zijn maar ik heb een uur of 7 Diablo 4 gespeeld met DV aan; ik kon er niet aan wennen en ook bepaalde kleurstellingen in het spel waren gewoon minder goed te onderscheiden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:55

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Voor mijn nieuwe huis twijfel ik tussen de C3 en G3 65 inch tv. De woonkamer heeft enorm veel ramen en dus veel daglicht. Licht komt van het zuiden en westen. Het liefst zou ik het extra geld niet uitgeven maar ik ben bang dat ik de voor de G3 moet gaan vanwege de hogere brightness. Heeft iemand hier die ervaring al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 19:14:
Voor mijn nieuwe huis twijfel ik tussen de C3 en G3 65 inch tv. De woonkamer heeft enorm veel ramen en dus veel daglicht. Licht komt van het zuiden en westen. Het liefst zou ik het extra geld niet uitgeven maar ik ben bang dat ik de voor de G3 moet gaan vanwege de hogere brightness. Heeft iemand hier die ervaring al?
Het blijft een lastig verhaal.... het gaat bij de G3 om een hogere PIEK helderheid in HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 19:19:
[...]

Het blijft een lastig verhaal.... het gaat bij de G3 om een hogere PIEK helderheid in HDR.
Dus mogelijk de meerprijs niet waard in mijn usecase? Vind het een lastige vergelijking, het is niet alsof je even een winkel binnenloopt waar ze allebei naast elkaar staan. In mijn review van de G1 was ik ook al kritisch op de prijs/waarde propositie: LG OLED65G1RLA Zwart review door LoCuTuS2000

Die TV moest uiteraard weer terug. Maar ja nu ga ik er dan eindelijk één aanschaffen en twijfel ik enorm of ik niet spijt krijg als ik de C3 koop ipv de G3. In beide gevallen zal ik toch een Vogels mount er nog bij kopen omdat die handiger monteert tussen de akoustische panelen die op mijn TV wand komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:04
Ik weet dat we hier in het (LG) OLED topic zitten (ik kijk omdat ik zelf 1 heb ;) ) maar is een OLED wel de geode keuze in die omstandigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probydoby
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 14:31
de Peer schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:47:
[...]

2 dagen terug heb je precies dezelfde vraag gesteld:
Farabi in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Ze zijn niet allemaal compatible ivm de juiste drivers.
Hier vind je meer info over werkende oplossingen:
https://www.reddit.com/r/...gigabit_ethernet_adapter/
Heeft iemand ondertussen een ethernet naar usb adapter werkend gekregen op de lg c3 met goede resultaten (>100 mbit/sec)?

Gebruik nu WIFI voor mijn jellyfin (4k remuxes hebben soms een bitrate > 100mbit). Maar wil ook eens games streamen via xcloud dmv de webbrowser en dus een hogere betrouwbaarheid via ethernet.

Zo niet dan zal ik wat op goed geluk proberen en het hier laten weten voor de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:48
Mirx_NL schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:05:
[...]

De XBOX Series X ondersteund toch ook VRR? Moet je wel speciaal aanzetten volgens mij (net als op een PS5).
Dat is niet het punt. De interne FPS 'teller' geeft gewoon constant 120fps aan, ook als sprake is van een game met locked 60fps, om maar wat te noemen. Je hebt er gewoon niets aan.
MAX3400 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:10:
@Rossi46 ik heb DV weer uitgezet op mijn G3 en XSX; op de een of andere manier waren de kleuren wel heel mooi maar "donkerder", zowel in Diablo 4 als in Forza Motorsport. Nadat ik in de XSX had aagegeven geen DV te willen gebruiken, voelen beide games weer ouderwets strak / helder / speelbaar.

Het kan ook echt een gevoelsding zijn maar ik heb een uur of 7 Diablo 4 gespeeld met DV aan; ik kon er niet aan wennen en ook bepaalde kleurstellingen in het spel waren gewoon minder goed te onderscheiden.
Ik zal het even in de gaten gaan houden. Ik hebt tot nu toe maar een kwartiertje gespeeld, maar de visuele presentatie van DV viel mij wel direct in positieve zin op.

Als ik overigens ergens niet tegen kan dan is het verlies van detail in donkere gedeeltes van het beeld. Om die reden overweeg ik ook om tzt dit toestel te laten kalibreren. Het punt is alleen dat ze DV (gaming?) niet kunnen kaliberen ;) (althans, niet de kerel die ik daar over sprak).

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 19:27:
[...]

Dus mogelijk de meerprijs niet waard in mijn usecase? Vind het een lastige vergelijking, het is niet alsof je even een winkel binnenloopt waar ze allebei naast elkaar staan. In mijn review van de G1 was ik ook al kritisch op de prijs/waarde propositie: LG OLED65G1RLA Zwart review door LoCuTuS2000

Die TV moest uiteraard weer terug. Maar ja nu ga ik er dan eindelijk één aanschaffen en twijfel ik enorm of ik niet spijt krijg als ik de C3 koop ipv de G3. In beide gevallen zal ik toch een Vogels mount er nog bij kopen omdat die handiger monteert tussen de akoustische panelen die op mijn TV wand komen.
''Het blijft een lastig verhaal.... het gaat bij de G3 om een hogere PIEK helderheid in HDR.''

Dit is te kort door de bocht.

Ja, een G3 koop je in beginsel voor het design en meer HDR impact.

Ook in SDR behaalt de G3 een hogere helderheid vergeleken met de C3. Bijkomend voordeel van een G3 is dat het iets minder spiegelt dan een C3, laatstgenoemde is in een zeer verlichte ruimte net een spiegel door de glossy toplaag. Dit vormt de grootste bottleneck.

De Sony A8xL/ A8xK kan dan een betere keuze zijn doordat deze modellen een semi-glossy toplaag hebben en een stuk minder spiegelen.

Wanneer je heel veel omgevingslicht hebt en je ook vaak overdag TV kijkt is een LCD met MiniLED een betere keuze, hierbij is de Sony X95L de beste keuze wanneer je waarde hecht aan een accurate weergave.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Freshouttheoven schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:47:
[...]

''Het blijft een lastig verhaal.... het gaat bij de G3 om een hogere PIEK helderheid in HDR.''

Dit is te kort door de bocht.

Ja, een G3 koop je in beginsel voor het design en meer HDR impact.

Ook in SDR behaalt de G3 een hogere helderheid vergeleken met de C3. Bijkomend voordeel van een G3 is dat het iets minder spiegelt dan een C3, laatstgenoemde is in een zeer verlichte ruimte net een spiegel door de glossy toplaag. Dit vormt de grootste bottleneck.

De Sony A8xL/ A8xk kan dan een betere keuze zijn doordat deze modellen een semi-glossy toplaag hebben en een stuk minder spiegelen.

Wanneer je heel veel omgevingslicht hebt en je ook vaak overdag TV kijkt is een LCD met MiniLED een betere keuze, hierbij is de Sony X95L de beste keuze wanneer je waarde hecht aan een accurate weergave.
Dank je wel, zeer inzichtvol! Zal denk ik toch maar eens naar een winkel rijden en even wat impressies op doen

Edit: Update: net in de winkel geweest en de uitvoering: LG OLED evo G3 65" Zwart besteld. Vond hem prachtig en 77 inch was mij toch te groot op de 3,5 meter die ik er af zit.

Zal ik een review schrijven zoals ik die ook over de G1 schreef?

[ Voor 13% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 13-12-2023 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
[b]Rossi46 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:44:
Dat is niet het punt. De interne FPS 'teller' geeft gewoon constant 120fps aan, ook als sprake is van een game met locked 60fps, om maar wat te noemen. Je hebt er gewoon niets aan.
Bij mijn PS5 gaat als VRR aan staat de teller van de FPS in de OSD netjes mee met de daadwerkelijke framerate. Dus 120, 60, maar als MW3 het in het menu weer eens moeilijker heeft als in het spel zelf 57-59.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:56

Rzaan

Altijd zoekende

LoCuTuS2000 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:03:

Edit: Update: net in de winkel geweest en de uitvoering: LG OLED evo G3 65" Zwart besteld. Vond hem prachtig en 77 inch was mij toch te groot op de 3,5 meter die ik er af zit.
Wij zijn ook naar de winkel geweest en kwamen juist tot de conclusie dat een 77 inch weliswaar groot is, maar nog goed te doen is op 3.5 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Rzaan schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:39:
[...]

Wij zijn ook naar de winkel geweest en kwamen juist tot de conclusie dat een 77 inch weliswaar groot is, maar nog goed te doen is op 3.5 meter.
Je hebt gelijk, ik heb met de Coolblue app in Augmented Reality de groottes gechecked en 65 viel tegen, terug gegaan en de 77 besteld :D

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 14:25
Cormo schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:45:

Update van mijn situatie.

Vandaag is een monteur langs geweest die direct een nieuw scherm had meegenomen, na wat checks had de monteur het scherm losgemaakt en de nieuwe erop gezet en de oude weer meegenomen.

Alles werkt weer en uiteindelijk zeer goed geholpen door LG. Dat mag dan ook gezegd worden.

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 17:55
Sinds kort in het bezit van een c3. Als ik Netflix pauzeer en een paar minuten later terugkom, is die blijkbaar ineens verder gegaan met afspelen. Om te pauzeren druk ik op dat scroll wiel knopje. Doe ik iets verkeerd?

Soms lijkt het wel goed te gaan en draait er een screensaver met klok en weerbericht.

Nu moet ik steeds onthouden waar ik was gebleven en terugspoelen als ik weer bij de tv ben.

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 13:54
Misschien dat iemand mij kan helpen met het volgende;

Het valt mij op dat ik de TruMotion optie nooit kan selecteren, deze blijft grijs. Dit geldt voor zowel streaming als HDMI.

Heb het profiel veranderd van PC naar DVD-speler, standaard HDMI, etc. HDMI Deep Color staat uit, Instant Game Response ook. Soms staat de optie beschikbaar, maar niet volgens 'Vloeiend' etc, maar als 'Laag' tm 'hoog', waardoor het beeld gaat flikkeren.

Zijn er nog dingen die ik kan proberen?

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:37
Sinds vandaag is het beeld van de C1 een stuk minder. Kijk ik bij de instellingen zie ik dat ik de geavanceerde instellingen niet kan aanpassen.
Hoe krijg ik dat weer zoals het hoort?
En hoe is dit ontstaan eigenlijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Rzaan schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:39:
[...]

77' op 3.5 meter is perfect wat mij betreft. Ik zit op bijna 5m afstand van een 77G3 en had beter 83" kunnen halen :D

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
bierkwadraat schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:35:
Misschien dat iemand mij kan helpen met het volgende;

Het valt mij op dat ik de TruMotion optie nooit kan selecteren, deze blijft grijs. Dit geldt voor zowel streaming als HDMI.

Heb het profiel veranderd van PC naar DVD-speler, standaard HDMI, etc. HDMI Deep Color staat uit, Instant Game Response ook. Soms staat de optie beschikbaar, maar niet volgens 'Vloeiend' etc, maar als 'Laag' tm 'hoog', waardoor het beeld gaat flikkeren.

Zijn er nog dingen die ik kan proberen?
kan niet in elke beeldmodus, welke gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
satshow schreef op donderdag 14 december 2023 @ 18:08:
Sinds vandaag is het beeld van de C1 een stuk minder. Kijk ik bij de instellingen zie ik dat ik de geavanceerde instellingen niet kan aanpassen.
Hoe krijg ik dat weer zoals het hoort?
En hoe is dit ontstaan eigenlijk?
In welke beeldmodus staat de tv nu?

• satshow
pwh53 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:39:
[...]

In welke beeldmodus staat de tv nu?
OLED Care (comfortmodus). Kan ik niet wijzigen.

• stin00
  • Niet online
satshow schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:50:
[...]

Waarschijnlijk staat onder settings > general > OLED care iets raars aangevinkt voor energiebesparing. Dat zal eerst uit moeten.

Dat is of door iemand ingesteld of foutief na een update gebeurd of gewoon een software bug.

• pwh53
satshow schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:50:
[...]

tandwiel > heb je misschien op oogverzorging geklikt ( moet uit staan)

Anders tandwiel > algemeen > oledcare > uit

En energiebesparing ook uit.

[ Voor 5% gewijzigd door pwh53 op 14-12-2023 21:22 ]

• bierkwadraat
pwh53 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:38:
[...]

kan niet in elke beeldmodus, welke gebruik je?
Standaard, Eco, Filmmaker, Levendig.. maakt geen verschil.

• pwh53
bierkwadraat schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:59:
[...]

Standaard, Eco, Filmmaker, Levendig.. maakt geen verschil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFli4FKI6iP5Y0PedDkpBOwlDEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWB8JsJclxsQ8fVUglsQf0nj.jpg?f=fotoalbum_large

misschien hier per ongeluk op geklikt?

[ Voor 3% gewijzigd door pwh53 op 14-12-2023 22:07 ]

• stin00
  • Niet online
pwh53 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:07:
[...]

[Afbeelding]

Een 2021 model heeft niet hetzelfde menu als een 2023 model :+

• bierkwadraat
pwh53 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:07:
[...]

[

Ik heb een ander menu, maar deze optie staat uit bij mij. Lijkt echt te zijn gebeurd na de laatste update, maar vind er niks over terug in Google helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-09 15:47

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

bierkwadraat schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:19:
[...]

Ik heb een ander menu, maar deze optie staat uit bij mij. Lijkt echt te zijn gebeurd na de laatste update, maar vind er niks over terug in Google helaas.
Je tv terug naar de fabrieksinstellingen zetten en daarna alles naar wens zetten zoals het stond?

• pimmedoris
verzenden schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:05:
Sinds kort in het bezit van een c3. Als ik Netflix pauzeer en een paar minuten later terugkom, is die blijkbaar ineens verder gegaan met afspelen. Om te pauzeren druk ik op dat scroll wiel knopje. Doe ik iets verkeerd?

Soms lijkt het wel goed te gaan en draait er een screensaver met klok en weerbericht.

Nu moet ik steeds onthouden waar ik was gebleven en terugspoelen als ik weer bij de tv ben.
Sorry, geen antwoord hierop, maar weet iemand of je die screensaver ook uit kan zetten? Van mij mag het beeld naar zwart gaan als screensaver. Mijn kat vind die draaiende klok heeeeel interessant, dus daarvan staan er al lichte krassen op het scherm
:(

Ik zie ze alleen als er een donkere scène is op een lichte dag met de zon op het scherm, dus ik zie het bijna nooit. Maar het is wel heel erg jammer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierkwadraat
Elias2020 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:25:
[...]

Je tv terug naar de fabrieksinstellingen zetten en daarna alles naar wens zetten zoals het stond?
Dit was ‘m, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
pwh53 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:21:
[...]

tandwiel > heb je misschien op oogverzorging geklikt ( moet uit staan)

Anders tandwiel > algemeen > oledcare > uit

En energiebesparing ook uit.
OLED Care stond aan, zeker na een update gebeurt. Heb het uitgezet, nu is het weer zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
verzenden schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:05:

Even opletten of de afstandsbediening beweegt. Wellicht als je wegloopt / opstaat van de bank, of als je een huisdier hebt die het leuk vindt. De WebOS versie van Netflix gaat automatisch verder met afspelen zodra deze beweging in de AB detecteert, for whatever reason.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:04
Seroczynski schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:07:
[...]

Even opletten of de afstandsbediening beweegt. Wellicht als je wegloopt / opstaat van de bank, of als je een huisdier hebt die het leuk vindt. De WebOS versie van Netflix gaat automatisch verder met afspelen zodra deze beweging in de AB detecteert, for whatever reason.
Klopt, bij geringste beweging van AB wil netflix doorspelen na pauze of screensaver.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akrapovic58
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb interesse in de aankoop van een LG OLED65G36LA.

De originele voet van LG kost nogal wat geld en zorgt ervoor dat de televisie wat schuin komt te staan.

Ik denk eerlijk gezegd dat ik dit niet leuk ga vinden: voet LG SR-G3WU65

Zijn er hiervoor door de forumleden alternatieve staanders in gebruik?
Ik kon in dit topic niet meteen iets terugvinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Akrapovic58 op 15-12-2023 17:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwh53
Akrapovic58 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:27:

De originele voet van LG kost nogal wat geld en zorgt ervoor dat de televisie wat schuin komt te staan.

C-serie is inclusief voet, anders bv. zoiets
https://www.bol.com/nl/nl...VBhA.2_17.19.ProductTitle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Akrapovic58 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:27:

De G3 heeft natuurlijk ook een VESA 300x200 aansluiting. Elke (universele) VESA voet zou werken. Je zou zelfs een monitor arm dat het gewicht (17,8 kg) aankan kunnen gebruiken. Mijn G3 staat niet op zo een voet, maar hangt aan een VESA muurbeugel ipv de meegeleverde LG beugel. Dat werkt prima.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Er zijn verschillende instellingen. Is er ergens een website of lijst in het nederlands met de beste settings?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

satshow schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:30:
Er zijn verschillende instellingen. Is er ergens een website of lijst in het nederlands met de beste settings?
Je kan ook even je tv op Engels zetten en alles goed zetten?

(En evt na afloop weer op brak NL zetten :P)
‘OLED lampje’ ftw :+

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 16-12-2023 16:16 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
YakuzA schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:11:
[...]

Je kan ook even je tv op Engels zetten en alles goed zetten?

(En evt na afloop weer op brak NL zetten :P)
Dat kan ook natuurlijk. Overigens mis ik volgens mij iets bij de instellingen zoals energiebeheer of het zou veranderd moeten zijn met updates.
Ik kan het in ieder geval niet vinden zoals ik op sommige plaatsen lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

satshow schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:17:
[...]
Dat kan ook natuurlijk. Overigens mis ik volgens mij iets bij de instellingen zoals energiebeheer of het zou veranderd moeten zijn met updates.
Ik kan het in ieder geval niet vinden zoals ik op sommige plaatsen lees.
Meestal is het beste om idd de energy saving uit te zetten en daarna vanaf de blabla dark room of blabla light room bij te stellen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
YakuzA schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:21:
[...]

Meestal is het beste om idd de energy saving uit te zetten en daarna vanaf de blabla dark room of blabla light room bij te stellen.
Alleen vind ik de energie save niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:37
(jarig!)
satshow schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:30:
Fijn filmpje (zodat je gelijk visueel kunt meeklikken) —> YouTube: LG 2023 OLED G3 C3 B3 Complete Settings Guide And Tips | SDR | HDR |...

Hier passeren opties zoals SDR, HDR, Dolby Vision en Gaming de revue en dan instellingen voor ‘s avonds en overdag.

Linkje met nog wat Nederlandse instellingen (zie alinea Belangrijkste Instellingen): https://fwd.nl/beeld/revi...-c3-serie-oled-televisie/

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satshow
Dat was inderdaad de juiste plaats. Kan me niet herinneren dat het voorheen ook zo was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
De verplichte bullshit met LG neemt wel steeds meer toe zeg.. nu kun je geeneens apps meer updaten zonder een LG account?? :/
Wat is hier de workaround voor?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bo5-P38hR-jpd8Jz5o8MHiOQVoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cFRZCmEyHIyp8ufa5Dbv7QiV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 10:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

CyBeRSPiN schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:10:
De verplichte bullshit met LG neemt wel steeds meer toe zeg.. nu kun je geeneens apps meer updaten zonder een LG account?? :/
[Afbeelding]
Begin december al besproken hier. Je moet inloggen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt heel anders dan bij al die andere app stores….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:48
[Afbeelding]
Ik weet niet of lg dit blokkeerd, maar je kan een weggooi email gebruiken. Bijvoorbeeld via https://inboxes.com/
Heb je er voor de rest iig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Even voor de zekerheid: zijn de maten van de G2 exact hetzelfde als van de G3? Had al even op de site van LG gekeken, maar bij de documentatie zag ik deze afbeelding niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p24KTSByYJ9iq6JyitkOsvtMKCg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mh0gnOKdrBYGZPx6NM6lV1nc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:13
[Afbeelding]
Smart gedeelte van je TV niet gebruiken en in plaats daar van een dedicated media speler gebruiken zoals FireTV, Shield, etc.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da Fox schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 00:37:
[...]

Smart gedeelte van je TV niet gebruiken en in plaats daar van een dedicated media speler gebruiken zoals FireTV, Shield, etc.
Waar je ook gewoon moet inloggen in de app store….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

synorluna schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:54:
Even voor de zekerheid: zijn de maten van de G2 exact hetzelfde als van de G3? Had al even op de site van LG gekeken, maar bij de documentatie zag ik deze afbeelding niet.
Je wilt dus de maten weten van de G3?
Misschien heb je hier wat aan: Abomination in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Abomination schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:25:
[...]

Je wilt dus de maten weten van de G3?
Misschien heb je hier wat aan: Abomination in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Perfect, precies wat ik nodig had! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:13
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:08:
[...]

Waar je ook gewoon moet inloggen in de app store….
Maar je kunt het dan wel iets beperken, in plaats van elke aanbieder met jouw kijkgedrag mee te laten genieten kies je er één (amazon, google) waar je je diepste geheimen aan toevertrouwd. Wanneer je van televisie wisselt blijf je bij dezelfde 'big brother'.

En als je echt heel graag wil kun je op een android apparaat je applicaties side loaden, geen appstore nodig :Y)

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• Silahsor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03 10:56
*KNIP*
Ook binnen grotere topics worden inzetloze vragen niet toegestaan.

[ Voor 84% gewijzigd door FeaR op 21-12-2023 03:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:20
Blij met dit topic!

Vanochtend zei een van de kinderen, he Pap de TV gaat ineens uit... om vervolgens niet meer aan te gaan. Op internet nog wat tips gevonden, maar helaas. 5 seconden nadat de TV is ingeschakeld, gaat ie vanzelf weer uit. Enorm balen natuurlijk voor een TV van nog geen 4 jaar oud. Gelukkig in dit topic al wat leesvoer kunnen vinden en dat je mag verwachten dat een TV een deugdelijk product is wat het in ieder geval zes jaar vol mag houden.

Ben benieuwd, de winkelier gaat het reparatie proces starten, maar mocht daar een offerte oid uit voort komen, weet ik in ieder geval waar ik recht op heb.

Het gaat hier overigens om een LG Oled 55C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 21:20
Heb sinds een maand een ('55) C3. Heb goed rondgekeken naar wat de beste instellingen zouden zijn en die vervolgens naar tevredenheid ook zo toegepast. Echter blijkt bij het kanaal 'Love Nature' geregeld sprake te zijn van color banding, iets waar ik met dit toestel nou juist van af hoopte te zijn.

Heb dit effect eigenlijk (nog) nergens anders voorbij zien komen op deze tv; zowel niet bij HD als UDH-uitzendingen/streams/downloads.

Aparte is wel dat 'Love Nature' juist het enige Ziggo-kanaal is hier dat UHD uitzendt (al blijkt dat wel te wisselen in de praktijk). Maakt qua color banding overigens niets uit.

Ik had 'Soepele Gradatie' uitstaan, maar dat nu toch aangezet. Dat maakt wel iets uit, maar helemaal weg is de color banding ook weer niet.

Iemand nog tips hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, naar een fatsoenlijke kwaliteit bronmateriaal kijken. Ben je gelijk van dit fenomeen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-09 19:58
flupke01 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:33:
Heb sinds een maand een ('55) C3. Heb goed rondgekeken naar wat de beste instellingen zouden zijn en die vervolgens naar tevredenheid ook zo toegepast. Echter blijkt bij het kanaal 'Love Nature' geregeld sprake te zijn van color banding, iets waar ik met dit toestel nou juist van af hoopte te zijn.

Heb dit effect eigenlijk (nog) nergens anders voorbij zien komen op deze tv; zowel niet bij HD als UDH-uitzendingen/streams/downloads.

Aparte is wel dat 'Love Nature' juist het enige Ziggo-kanaal is hier dat UHD uitzendt (al blijkt dat wel te wisselen in de praktijk). Maakt qua color banding overigens niets uit.

Ik had 'Soepele Gradatie' uitstaan, maar dat nu toch aangezet. Dat maakt wel iets uit, maar helemaal weg is de color banding ook weer niet.

Iemand nog tips hierover?
Geen tips, maar colour banding heeft weinig met resolutie (uhd, hd of hdready) te maken. Maar meer met kwaliteit en bitrate van het (bron)materiaal.
Een makkelijk voorbeeld is netflix, ze gebruiken zware beeldcompressie en daardoor ook lagere bitrate, de blurays zijn bijna altijd een stuk mooier. (De meeste 4k netflix films en series zijn eigenlijk bijns net zo mooi als bluray hd (1080p).

Ik ben niet bekend met het kanaal bij ziggo, maar ziggo heeft voor de meeste zenders twee (of 3) kanalen met verschillende kwaliteiten. Zorg dat je degene met hd of miss zelfs wel uhd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadnought
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-09 08:22
Sinds vandaag staat een LG oled65g36la in de woonkamer. Mooie tv, maar ik erger me rot aan dat ik ARC niet aan de gang krijg met mijn Marantz SR5010 AVR. Heeft iemand hier een welke instellingen te maken? Ik weet dat het moet werken, want het heeft het 10 minuten gedaan, totdat plots het geluid weg was en ik het niet meer aan kreeg (en toen dat gebeurde had ik niets veranderd). Middels een optische kabel heb ik wel geluid, maar eigenlijk wil ik ook CEC kunnen gebruiken. Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
andries98 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:23:
[...]

Geen tips, maar colour banding heeft weinig met resolutie (uhd, hd of hdready) te maken. Maar meer met kwaliteit en bitrate van het (bron)materiaal.
Een makkelijk voorbeeld is netflix, ze gebruiken zware beeldcompressie en daardoor ook lagere bitrate, de blurays zijn bijna altijd een stuk mooier. (De meeste 4k netflix films en series zijn eigenlijk bijns net zo mooi als bluray hd (1080p).

Ik ben niet bekend met het kanaal bij ziggo, maar ziggo heeft voor de meeste zenders twee (of 3) kanalen met verschillende kwaliteiten. Zorg dat je degene met hd of miss zelfs wel uhd hebt.
Dat is interessant om te weten. Heb er verder echter niet veel aan, jammer genoeg.
Ziggo heeft hier geen 2e kanaal voor 'Love nature', dus dat gaat niet helpen. Snap niet helemaal waarom ik vooral een kanaal met (U)HD zou moeten zoeken, als je eerder stelt dat het daar niet mee te maken heeft, maar meer met het bronmateriaal... Los van dat ik die logica niet volg, is 'Love nature' sowieso al UHD, staat er ook bij als dat het geval is (meestal dus). Daarom dan ook des te opvallender dat ik uitgerekend op die zender color banding zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-09 19:58
flupke01 schreef op zondag 24 december 2023 @ 00:38:
[...]

Dat is interessant om te weten. Heb er verder echter niet veel aan, jammer genoeg.
Ziggo heeft hier geen 2e kanaal voor 'Love nature', dus dat gaat niet helpen. Snap niet helemaal waarom ik vooral een kanaal met (U)HD zou moeten zoeken, als je eerder stelt dat het daar niet mee te maken heeft, maar meer met het bronmateriaal... Los van dat ik die logica niet volg, is 'Love nature' sowieso al UHD, staat er ook bij als dat het geval is (meestal dus). Daarom dan ook des te opvallender dat ik uitgerekend op die zender color banding zie.
Klopt, daarvoor begon ik ook met geen tips voor colour banding ;)
Het verhaal over juiste kanaal was algemene tip omdat het mij ooit overkomen is met extra zender. De resolutie binnen 1 bron verhogen helpt wel met scherpte verbeteren (helaas door de compressie dus bijna nooit colour banding). Maarja zoals al in vorige post gezegd het ene 4k is het andere 4k niet ;)
Even snelle google leert mij dat er meer mensen zijn met gedoe met die zender en ze vaak gewoon erg slechte kwaliteit/bitrate uitzenden. Maar ik hoop uiteraard voor je dat iemand een tip heeft die het beter maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
andries98 schreef op zondag 24 december 2023 @ 01:01:
[...]

Klopt, daarvoor begon ik ook met geen tips voor colour banding ;)
Het verhaal over juiste kanaal was algemene tip omdat het mij ooit overkomen is met extra zender. De resolutie binnen 1 bron verhogen helpt wel met scherpte verbeteren (helaas door de compressie dus bijna nooit colour banding). Maarja zoals al in vorige post gezegd het ene 4k is het andere 4k niet ;)
Even snelle google leert mij dat er meer mensen zijn met gedoe met die zender en ze vaak gewoon erg slechte kwaliteit/bitrate uitzenden. Maar ik hoop uiteraard voor je dat iemand een tip heeft die het beter maakt!
Nou ja, ik had nog geen andere ervaringen gelezen (ook nog niet op gezocht). I.i.g. 'goed' om te weten dat het eerder zender-gerelateerd is, dan dat het aan mijn nieuwe shiny tv ligt :) En verder is ie ook helemaal prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Dreadnought schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:49:
Sinds vandaag staat een LG oled65g36la in de woonkamer. Mooie tv, maar ik erger me rot aan dat ik ARC niet aan de gang krijg met mijn Marantz SR5010 AVR. Heeft iemand hier een welke instellingen te maken? Ik weet dat het moet werken, want het heeft het 10 minuten gedaan, totdat plots het geluid weg was en ik het niet meer aan kreeg (en toen dat gebeurde had ik niets veranderd). Middels een optische kabel heb ik wel geluid, maar eigenlijk wil ik ook CEC kunnen gebruiken. Wie weet raad?
Kijk eerst tv netflix ofzo via tv speakers zet dan de receiver aan, je ziet dan een popup dat er een receiver online komt.
Ga dan naar geluidsinstellingen in de tv en kies hdmi arc, het kan soms 20 seconden duren eer het geluid via de receiver gaat.
CEC werkt icm de g3 en denon 3400 ook niet bij mij.
Zet int vervolg eenst de receiver aan dan pas de tv, anders loopt het geluid soms weer via de tv speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Goofy1978 schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:17:
[...]

Kijk eerst tv netflix ofzo via tv speakers zet dan de receiver aan, je ziet dan een popup dat er een receiver online komt.
Ga dan naar geluidsinstellingen in de tv en kies hdmi arc, het kan soms 20 seconden duren eer het geluid via de receiver gaat.
Zet int vervolg eenst de receiver aan dan pas de tv, anders loopt het geluid soms weer via de tv speakers.
Hier sinds 3 week een 77G3 met Denon X1700H en CEC werkt tot nu toe altijd. Het blijft toch een beetje hit or miss, bij de G1 ging het 1 op de 20 keer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
stin00 schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:31:
[...]

Hier sinds 3 week een 77G3 met Denon X1700H en CEC werkt tot nu toe altijd. Het blijft toch een beetje hit or miss, bij de G1 ging het 1 op de 20 keer mis.
Int begin werkte het niet nu met paar firmware updates verder misschien wel, maar erger me er meer aan dan dat ik er gemak van heb dus laat het maar zo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreadnought
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-09 08:22
Goofy1978 schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:17:
[...]

Ik ga het eens proberen. En ik ga zo eventjes een hoogwaardigere HDMI-kabel scoren, wellicht dat daar nog een verschil in zit (die heb ik toch nodig om de PS5 op HDR te krijgen).

Het zou moeten kunnen werken, gezien het gisteren 10 minuten lang gewerkt heeft.... ik wijt dit overigens niet aan een instelling, gezien de boel opeens stopte te werken, ik deed verder niets.

In mijn oude opstelling (met een Sony TV uit 2013) werkte overigens alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppero
  • Laatst online: 30-05-2024
Hi allen, Ik heb onlangs een LG C3 tv gekocht en ben in de eerste paar dagen erg tevreden geweest. Echter, ik ben iets vreemds tegengekomen waarover ik graag jullie mening of ervaringen zou horen. Na een paar dagen in gebruik, is mijn tv plotseling een hard klikkend geluid gaan maken bij het in- en uitschakelen. Dit was niet het geval toen ik de tv net had, wat me enigszins bezorgd maakt en ik niet verwacht had van zo een prijzig tv. Heeft iemand anders dit ook ervaren met een LG C3 TV, of een vergelijkbaar model? Ik vraag me af of dit een bekend probleem is en of dit wijst op een defect, of dat het gewoon iets is wat bij dit model hoort. Elke feedback of advies is welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 12:15

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Peppero wat je hoort is het relais waarmee de voeding richting je tv wordt onderbroken of juist doorgelaten. Hierin zit fysiek onderdeeltje dat beweegt en dat hoor je als geklik. Het is lastig te zeggen, aan de hand van je beschrijving, of die van jou overdreven luid klinkt of dat het je nu pas opvalt. Zolang hij goed blijft werken (je tv dus gewoon in- en uitschakelt) lijkt me er weinig aan de hand te zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 24-12-2023 12:10 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Met de E8 heb ik dit ook merkbaar bij uitschakelen.
Zodra alle pixel refresh en achtergrond acties van de tv gedaan zijn na het uitzetten hoor ik de klik.
Ben er na al deze tijd al aan gewend :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:57
Klopt, en je kan het ook vinden op de LG website

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlamTam
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 22:08
Misschien stond de tv voorheen op stand-by waardoor ie niet helemaal uitschakelde en je het relais niet hoorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppero
  • Laatst online: 30-05-2024
@Gizz Ik zou het klik geluid kunnen vergelijken met het geluid van een lichtschakelaar, best wel merkbaar @GlamTam Hoe werkt de stand-by modus van de tv? Ik gebruik altijd de afstandsbediening om de tv uit te schakelen. Opvallend genoeg is het klik geluid bij het aan- en uitzetten van de tv, vanaf vanavond plotseling weg. Het is nogal merkwaardig dat dit geluid gisteren zomaar verscheen en nu weer verdwenen is. Ik denk dat ik toch maar contact ga opnemen met de verkoper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Peppero schreef op maandag 25 december 2023 @ 01:33:
@Gizz Ik zou het klik geluid kunnen vergelijken met het geluid van een lichtschakelaar, best wel merkbaar @GlamTam Hoe werkt de stand-by modus van de tv? Ik gebruik altijd de afstandsbediening om de tv uit te schakelen. Opvallend genoeg is het klik geluid bij het aan- en uitzetten van de tv, vanaf vanavond plotseling weg. Het is nogal merkwaardig dat dit geluid gisteren zomaar verscheen en nu weer verdwenen is. Ik denk dat ik toch maar contact ga opnemen met de verkoper
De klik komt zodra de achtergrond processen klaar zijn.
Als er dus bijv nog wat magische pixels opgewreven moeten worden duurt het bijv 10 minuten voordat de klik komt.

Als je hem sneller achter elkaar aan en uit zet kan het dus ook best zijn dat je geen klikken hoort.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Laatst online: 12:38
Om de 4 uur schermtijd draait hij de kleine pixel refresh, duurt iets van 10 minuten inderdaad, dus dan hoor je de klik ook dan pas. Overigens is die 'klik' echt niks bijzonders. Een relais wat schakelt en dan zit in heel veel elektronica. Mijn streamer heeft er iets van 3 in serie ofzo, dan hoor je 3 luide tikken achter elkaar bij inschakelen.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
We kijken op onze LG OLED BX via Videoland naar Winter Vol Liefde. In bepaalde scenes zie ik rechts onderin een witte pixel en dat is niet altijd en een volgende scène weg.

Iemand een idee wat het kan zijn? Is het dat Pixel Refresh zijn werk moet gaan doen of moet ik die handmatig starten. Heb dat overigens nog nooit gedaan.

Het kan ook in de montage zitten, wellicht hebben meerdere er last van.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:10:
We kijken op onze LG OLED BX via Videoland naar Winter Vol Liefde. In bepaalde scenes zie ik rechts onderin een witte pixel en dat is niet altijd en een volgende scène weg.

Iemand een idee wat het kan zijn? Is het dat Pixel Refresh zijn werk moet gaan doen of moet ik die handmatig starten. Heb dat overigens nog nooit gedaan.

Het kan ook in de montage zitten, wellicht hebben meerdere er last van.
Ik werd helemaal panisch met m'n splinternieuwe 77G3 door die witte pixel cluster.. maar dat ligt echt aan het programma zelf, in latere afleveringen is het ook weg :+ Dus je TV is in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 21:11
Ik kan een nieuwe 65 inch LG OLED 65G16LA voor €1200,- aanschaffen, maar ik twijfel een beetje of de afgelopen twee jaar de ontwikkelingen zo groot zijn geweest dat bijvoorbeeld de LG B3 of C3 65 inch vele malen beter is, of valt dat wel mee? Kan niet zo heel veel vergelijkingen vinden op YouTube. Grootste verschil wat ik tegen kwam is dat deze serie nog op WebOS 6 draait, 4e gen processor en HDR10.

Ik vind €1200 namelijk een hele mooie prijs, aangezien de goedkoopste 65 inch OLED van dit moment minimaal €1500 is.

uitvoering: LG OLED65G16LA Zwart (buitenlands model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
  • Laatst online: 09-09 07:07
CydexTM schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:39:
Ik kan een nieuwe 65 inch LG OLED 65G16LA voor €1200,- aanschaffen, maar ik twijfel een beetje of de afgelopen twee jaar de ontwikkelingen zo groot zijn geweest dat bijvoorbeeld de LG B3 of C3 65 inch vele malen beter is, of valt dat wel mee? Kan niet zo heel veel vergelijkingen vinden op YouTube. Grootste verschil wat ik tegen kwam is dat deze serie nog op WebOS 6 draait, 4e gen processor en HDR10.

Ik vind €1200 namelijk een hele mooie prijs, aangezien de goedkoopste 65 inch OLED van dit moment minimaal €1500 is.

uitvoering: LG OLED65G16LA Zwart (buitenlands model)
Let op: buitenlands model dus garantie kan moeilijk worden. Ik denk overigens dat als even goed speurt of een aanbieding afwacht dat de G2 je meer kan bieden. Veel meer helderheid in het scherm en ik dacht ook een ander scherm welke toegepast is.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Pagina: 1 ... 517 ... 567 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.