Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:55
Amos_x schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:44:
[...]

Je mag je betutteling voor jezelf houden, bedankt.

[...]

Ik durf bijna met zekerheid zeggen dat 'je' (ik/jij) het verschil in een blinde test niet ziet. Zet een C9 met firmware 1.0 naast een C9 vier jaar later, en ik verwacht dat daar helemaal niets in te zien is. Blinde test.
Niet mee eens, de updates hebben echt duidelijke verbeteringen gebracht op de tv's van een paar jaar geleden, zeker m.b.t. HDR en Dolby Vision (ook nieuw DV iQ formaat toegevoegd), helderheid en black levels.

Zo is bijv. op de CX later via firmware update ook functie toegevoegd om 4K120 i.c.m. Dolby Vision weer te geven.
Ook GSync functie gefixt op een aantal modellen die oorspronkelijk niet goed werkte, etc, etc.

Maar goed, als jij tevreden bent met de OG firmware, helemaal goed toch... En ja, updaten via USB kan ook.

[ Voor 16% gewijzigd door Powder Toastman op 28-11-2023 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tja, als LG van die geintjes gaat uitvreten zoals in die linkjes (die ik eerder postte) wordt beschreven dan hou ik mijn TV ook lekker van het internet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:06
Ik krijg steeds zo’n irritante reminder dat ik de privacy voorwaarden nog niet heb geaccepteerd. Ik klik steeds op “later”, maar wil er nooit mee akkoord. Spraakherkenning gebruik ik niet en mn kijkgedrag gaat ze niks aan. Wel een minpunt van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:12
Die van spraakherkenning krijg ik alleen als ik ook daadwerkelijk op de voice commando knop druk. Die heb ik nog geen een keer ongevraagd gehad.
Kijkgedrag kan ik me niet meer herinneren wat ik daar ingevuld heb, maar ik verwacht dat ik die ook niet geaccepteerd heb.

Wanneer krijg je die pop-up dan? Op het home-screen? Misschien even daarvoor dan alle opties qua suggesties etc uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 00:33
Dag iedereen.
Kreeg van hellotv aanbieding, LG C3 48" voor 999,- las al in het aanbiedingen topic dat 949,- mogelijk was. Waar/wanneer in tijd worden de C2's uitgefaseerd?is daar al iets over bekend? Ik denk dat ik namelijk liever ga voor een C2 48” voor rond 800,- ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Weet niet of iemand deze info al kent:

https://fwd.nl/beeld/2023...-ondersteuning-voor-dtsx/

Edit:
Ik neem aan van wel (bericht van begin 2023) :-)

[ Voor 20% gewijzigd door Nougat op 28-11-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:12
Nougat schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:20:
Weet niet of iemand deze info al kent:

https://fwd.nl/beeld/2023...-ondersteuning-voor-dtsx/

Edit:
Ik neem aan van wel (bericht van begin 2023) :-)
Dat 2023 modellen dts hebben?
mucuracat in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Klopt, maar in de link gaat het over DTS:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Piet91 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:25:
Tja, als LG van die geintjes gaat uitvreten zoals in die linkjes (die ik eerder postte) wordt beschreven dan hou ik mijn TV ook lekker van het internet af.
Ja dit weerhoudt mij er ook wel van om ooit een LG te nemen, terwijl deze wel op mijn wensenlijst staat voor wanneer onze Sony Oled besluit om ermee op te houden.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
toxicunderGroov schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:08:
Dag iedereen.
Kreeg van hellotv aanbieding, LG C3 48" voor 999,- las al in het aanbiedingen topic dat 949,- mogelijk was. Waar/wanneer in tijd worden de C2's uitgefaseerd?is daar al iets over bekend? Ik denk dat ik namelijk liever ga voor een C2 48” voor rond 800,- ga.
Verschillen zijn minimaal, (waarschijnlijk alleen de proccessor) C2 wordt niet meer gemaakt, als 55 inch te groot voor je is, kun je beter voor de C2 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Mirx_NL schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:45:
Wanneer krijg je die pop-up dan? Op het home-screen? Misschien even daarvoor dan alle opties qua suggesties etc uitzetten.
Random tijdens het kijken vol in beeld.
Irritante is dat ik het niet weg kan klikken en eerst naar dat voorwaardenscherm moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:51:
Ja dit weerhoudt mij er ook wel van om ooit een LG te nemen, terwijl deze wel op mijn wensenlijst staat voor wanneer onze Sony Oled besluit om ermee op te houden.
To be fair, ik heb de TV dus niet meer aan het netwerk/internet hangen (althans, als het goed is dus niet...)
Heb er wel een Chromecast aan hangen en hoewel je daarmee ook volop ads e.d door de strot geramd krijgt, heb je daar in ieder geval nog de mogelijkheid om er wat aan te doen.
(Denk aan alternatieve launcher, alternatieve apps etc.)

En dan merk je weinig van wat LG aan het doen is. We kijken TV met de CI+ module en voor de rest dus alleen input wisselen.

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 28-11-2023 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:34
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:43:
[...]

Random tijdens het kijken vol in beeld.
Irritante is dat ik het niet weg kan klikken en eerst naar dat voorwaardenscherm moet.
Had ik ook last van zodra ik ergens in de menu's zat of het home scherm.
Uiteindelijk maar aan het internet gehangen(pihole blokkeerde het adres zelfs) geaccepteerd en weer geblockt in me netwerk dat hij geen internet toegang meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Savagegek schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:06:
[...]

Had ik ook last van zodra ik ergens in de menu's zat of het home scherm.
Uiteindelijk maar aan het internet gehangen(pihole blokkeerde het adres zelfs) geaccepteerd en weer geblockt in me netwerk dat hij geen internet toegang meer heeft.
Ik vind de ingebouwde apps (o.a. netflix, disney, nlziet, prime, videoland) fijn, dan wordt dat blocken zeker ingewikkeld omdat het op URL niveau moet gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
2024 versies gelekt,
Met super pc's kun je dan 144Hz spelen.
Anders 2023 veries kopen :P

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje voorbarige conclusie van je…. Slechts 1 specifieke eigenschap is gelekt. Nog onduidelijk is bijvoorbeeld of de C4 MLA gaatbhebben bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:11
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:49:
Beetje voorbarige conclusie van je…. Slechts 1 specifieke eigenschap is gelekt. Nog onduidelijk is bijvoorbeeld of de C4 MLA gaatbhebben bijvoorbeeld.
Ik las ergens dat de verwachting is enkel de G4 een weer wat verbeterde MLA, de C4 niet ... maar die persoon die dat schreef heeft dat waarschijnlijk ook zelf bedacht, we weten het gewoon nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:48:
Ik heb voor de zoveelste keer dat mijn LG OLED 55C7 en mijn Marantz SR7011 een geluidsprobleem hebben. Dan worden alle geluiden afgezwakt en de stemmen verdwijnen bijna geheel. Voorheen kon ik het fixen door Dolby Atmos op mijn TV aan en weer uit te zetten; en/of door de geluidsuitgang (nu tv-geluid + optische kabel) even te veranderen en terug te zetten. Dat werkt nu allebei niet. Ik heb ook al MPEG en dergelijk allemaal geprobeerd. MPEG klinkt het hardst, maar nog steeds niet goed. Bovendien schiet het signaal op de Marantz bij alle genoemde opties dan terug naar stereo ipv surround. Ik heb het met tv-kijken via de ingebouwde tuner op de LG, maar bijv ook met de Netflix app van de televisie. De audio uit van de tv wisselen door het via de HDMI-ARC terug naar de tv te laten lopen helpt ook niet.

Iemand een idee waar dit aan ligt en wat ik kan doen?
En nu dus al weer. Telkens vind ik geen oplossing en na een paar uur of de volgende dag is het weer normaal.

Iemand die hierbij kan helpen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
FeaR schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:02:
[...]

Voor Dolby TrueHD dan wel DTS HD Master Audio heb je HDMI eARC nodig. Waarbij LG WebOS HD Audio formaten niet ondersteunt, daarvoor zal je naar een externe mediaplayer moeten.
Ik lees overal dat de 2023 LG Oled's (in ieder geval de C3 en G3) deze audio formaten wel ondersteunen via bijvoorbeeld een MKV-bestand. Maar ik heb een van deze tv's zelf niet, dus ik durf het niet te met zekerheid te zeggen.

Ik weet wel dat Emby binnenkort met een update komt voor de LG-app voor ondersteuning van Dolby TrueHD en DTS-HD MA. En aangezien Emby gebruik maakt van de interne speler van de LG tv zou het toch haast wel moeten werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:34

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Wat wel is.. als de c4 en g4 uitkomen.. zijn de c3 en g3 helemaal niks meer natuurlijk haha.. zo kan je bezig blijven 🤤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tractrix
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-04-2024
Jorgen schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 23:09:
[...]

En nu dus al weer. Telkens vind ik geen oplossing en na een paar uur of de volgende dag is het weer normaal.

Iemand die hierbij kan helpen?
Ik geloof dat ik een zelfde soort probleem heb, bij mij valt het niet echt weg maar het is wel wat dun...
Ik ben een topic begonnen: Audio verschil tussen TV en HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

tractrix schreef op woensdag 29 november 2023 @ 02:16:
[...]

Ik geloof dat ik een zelfde soort probleem heb, bij mij valt het niet echt weg maar het is wel wat dun...
Ik ben een topic begonnen: Audio verschil tussen TV en HTPC
Bij mij is het centrale audiospoor zo ontzettend zacht, of gewoon finaal weg.
Voorheen kon je dan de Dolby Atmos instelling van je TV aan- en uitzetten en dat was het probleem opgelost.
Ik weet niet waarom het specifiek die optie was, want ik gebruik geen Atmos, maar mogelijk zat er dan gewoon iets mis in de audiomix.

De geluiden verschilden dan ook per bron (overigens allemaal bronnen van de tv zelf)

Apps op de tv (zoals Netflix, Amazon, Disney): stemmen weg
Zenders van de ingebouwde tuner op de tv: stemmen heel zacht
YouTube app op de tv: normale audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:57
@Jorgen Hoe heb je de Marantz aangesloten op je C7? Optisch of via HDMI ARC?

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:01
Nickrsd schreef op woensdag 29 november 2023 @ 01:39:
Wat wel is.. als de c4 en g4 uitkomen.. zijn de c3 en g3 helemaal niks meer natuurlijk haha.. zo kan je bezig blijven 🤤
Én het feit dat we weer kunnen wachten tot november volgend jaar en we HelloTV / Smits en consorten weer plat gespamd hebben om de beste deal te krijgen haha.
Nee ik ben blij met m'n 77C3, je kunt idd aan de gang blijven zo.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
hmmmm Ik zou graag gebruik maken van jullie denkkracht. Ik heb sinds 2 dagen een LG 77"G3 hangen. Super apparaat. Nog niet heel veel mee gedaan maar komt nog wel. Gisteravond was ik echter een XBOX aan het installeren en hierbij was de achtergrond met een hoge brightness zwart. TOen viel me op 1/4 van het scherm aan de linkerkant op dat er hier andere belichting lijkt te zijn dan rest van scherm. Bij standaard opstartscherm, netflix enz was het nog niet opgevallen maar als je er dan bovenop gaat staan zie je ook iets. Ik heb een poging gedaan het op een foto te zetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AI8IGYWCFpxCELNKihkkzfrJUzE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UV7KaXsxLAsrM8J3AQxD8DI6.jpg?f=fotoalbum_large

Herkent iemand deze issues? Of heb ik een serieus issue en moet hij terug.....Wat een kleine ramp zou betekenen gezien de omvang enz

Ik hoor het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
xxxMaverick schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:50:
hmmmm Ik zou graag gebruik maken van jullie denkkracht. Ik heb sinds 2 dagen een LG 77"G3 hangen. Super apparaat. Nog niet heel veel mee gedaan maar komt nog wel. Gisteravond was ik echter een XBOX aan het installeren en hierbij was de achtergrond met een hoge brightness zwart. TOen viel me op 1/4 van het scherm aan de linkerkant op dat er hier andere belichting lijkt te zijn dan rest van scherm. Bij standaard opstartscherm, netflix enz was het nog niet opgevallen maar als je er dan bovenop gaat staan zie je ook iets. Ik heb een poging gedaan het op een foto te zetten:

[Afbeelding]

Herkent iemand deze issues? Of heb ik een serieus issue en moet hij terug.....Wat een kleine ramp zou betekenen gezien de omvang enz

Ik hoor het graag!
Je moet je tv laten 'acclimatiseren' ,gun tijd. Moet 'inrijden'. Zal na paar dagen minder worden en dan verdwijnen. Zoek topic door.

En test met effen kleuren via youtube zoeken op test beeld kleuren of zo,

[ Voor 3% gewijzigd door mucuracat op 29-11-2023 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Millert schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:15:
@Jorgen Hoe heb je de Marantz aangesloten op je C7? Optisch of via HDMI ARC?
Marantz > HDMI > C7
en voor audio terug: C7 > optisch > Marantz

De optische kabel inruilen voor HDMI Arc maakt geen verschil met dit probleem overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:57
@Jorgen Is er een reden dat je optisch gebruikt en niet HDMI Arc? Ik neem aan dat je de Marantz toch al hebt aangesloten op de ARC poort van je televisie (hdmi 2)? Ik zou om te beginnen afstappen van optisch en deze ook overal uitzetten in de instellingen van je televisie en Marantz. En van daaruit gaan troubleshooten. Op de LG is een instelling 'digital audio output' deze op auto of passthrough niet niet op PCM zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knbzeC86rVYTgnQOkHKDmW00E0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zlf0HZJQeUG6juixzpq93X4M.jpg?f=fotoalbum_large

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
mucuracat schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:03:
[...]

Je moet je tv laten 'acclimatiseren' ,gun tijd. Moet 'inrijden'. Zal na paar dagen minder worden en dan verdwijnen. Zoek topic door.

En test met effen kleuren via youtube zoeken op test beeld kleuren of zo,
Dank ! Stelt me stukje gerust !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Millert schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:31:
@Jorgen Is er een reden dat je optisch gebruikt en niet HDMI Arc? Ik neem aan dat je de Marantz toch al hebt aangesloten op de ARC poort van je televisie (hdmi 2)? Ik zou om te beginnen afstappen van optisch en deze ook overal uitzetten in de instellingen van je televisie en Marantz. En van daaruit gaan troubleshooten. Op de LG is een instelling 'digital audio output' deze op auto of passthrough niet niet op PCM zetten.

[Afbeelding]
Nee, HDMI 1

Reden: geen zin in gedoe met CEC of halve ARC implementaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwh53
Jorgen schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:47:
[...]

Nee, HDMI 1

Reden: geen zin in gedoe met CEC of halve ARC implementaties.
Ik denk dat jezelf het probleem veroorzaakt, je bent er al mee bezig sinds juni 2017!
Versterker moet op hdmi 2 arc, werkt het niet goed dan staat een instelling verkeerd of een slechte hdmikabel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:55
Net de 77 G3 besteld bij Elektrocentrum woehoe!!

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

pwh53 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:17:
[...]

Ik denk dat jezelf het probleem veroorzaakt, je bent er al mee bezig sinds juni 2017!
Versterker moet op hdmi 2 arc, werkt het niet goed dan staat een instelling verkeerd of een slechte hdmikabel.
Dank voor het meedenken, maar ik veroorzaak dit niet zelf. Ik verander namelijk nooit instellingen (behalve als dit zich voordoet) en 99% vd tijd werkt het wel.

Kabel ja/nee:

Ik gebruik de optische verbinding om het geluid terug te krijgen. Daar is die voor bedoeld. Ik gebruik niet HDMI 2 ARC omdat heel veel fabrikanten hun eigen implementaties van CEC en ARC hebben en ik geen gedoe daarmee wil. Als ik de optische kabel eruit haal en de HDMI kabel in HDMI 2 ARC aansluit, heb ik op dat moment hetzelfde probleem. De kabel en aansluiting kunnen derhalve niet verkeerd zijn. Dan zou het namelijk altijd niet werken, ipv bijna altijd wel.

Marantz ja/nee:

In principe kan het ook niet de Marantz zijn, want dan zouden andere bronnen (bijv. mijn consoles of Odido tuner) op dat moment ook dit probleem moeten hebben en dat is niet zo. Die apparaten geven dan hun geluid gewoon goed door en deze zitten allemaal direct op de Marantz aangesloten.

TV ja/nee:

Mijns inziens moet het daarom een instelling of bug in de tv zelf zijn. Voorheen pushte LG vaak stilletjes zijn updates en dan hadden veel meer mensen er last van. Je moest dan de Dolby Atmos optie in de tv aan en uit zetten (of andersom); ook wanneer je geen gebruik maakt van Atmos; ook wanneer je geen eens een Atmos setup hebt. Daarenboven is het op de momenten dat het niet werkt ook per interne bron verschillend.: Youtube: werkt goed, stemmen en andere audio zijn te horen. Netflix en andere VOD's: gaat fout. Stemmen zijn volledig weg of extreem laag volume; alle andere audio is nog te horen. Live-televisie via de ingebouwde DVB-C tuner: stemmen zijn behoorlijk zacht; andere audio werkt.

Ik heb ook wel eens dat Youtube of de DVB-C tuner of Netflix een filmpje starten compleet zonder audio, maar meestal is dat na 2 andere filmpjes starten weer opgelost. Soms is dat het begin van de ellende.

Misschien mis ik iets zeer eenvoudigs, of zie ik iets over het hoofd in mijn gedachtegang, maar dan moet het toch een intern probleem van de tv zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 29-11-2023 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
overtones schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:28:
Net de 77 G3 besteld bij Elektrocentrum woehoe!!
Nog korting weten te krijgen?

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• AntraXxX
AntraXxX schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:14:
[...]

Even een kleine sneer van mijn kant naar HelloTV: het is echt zo afhankelijk van hoe de wind waait bij die "chat sales medewerkers".
Ik heb bijvoorbeeld interesse in een 77C3, welke volgens het aanbiedingen topic bij HelloTV al eens verkocht is geweest voor €2479.

Ik in de afgelopen dagen deze week 'n aantal keer met ze op en neer gechat om ook deze deal te krijgen en heb ze zelfs een ordernummer gegeven (gebruiker van hier gepm'd, waarvoor dank). Maar nope:
"de verkoper heeft destijds een foutje gemaakt, het had eigenlijk €2749 moeten zijn".

En dan geef ik ze vervolgens aan dat Smits Arnhem hem überhaupt al voor €2693 aanbiedt op hun website (en dat hij daar ook voor €2499 te krijgen is) --> "nope, ga daar maar heen dan".

Zo geschiedde en heb ik gisteren bij Smits Arnhem de 77C3 besteld! Weliswaar in dit geval voor €2550 i.p.v. de €2499 (verkoper gaf aan dat de BF modellen de deur uit waren, ach ja).
In ieder geval mijn inziens nog steeds een mooie deal, hier gaat de €200 cashback nog vanaf.

Hij komt zaterdagmiddag binnen, dan is m'n vriendin uit huis en kan ik 'm mooi met m'n pa gaan ophangen.
Wordt wellicht zaterdagnacht op de bank slapen, want ze vindt 65" écht écht de max (we zitten er 4,5-5m vanaf..). Maargoed dan lig ik i.i.g. wel bij goed gezelschap op de bank. :+ :*)
Een weekend radiostilte vanuit m’n vriendin was het, maar de 77C3 mocht uiteindelijk blijven hoor >:).

Omdat dit topic wel wat foto’s mag gebruiken hierbij mijn oude (LG 55C7) vs. nieuwe setup.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJqAnrAUJm-KfmLR1DZpoZsjPHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bd0w2r0cYwHNKAO1N9Z00hCX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSFmzLSTDdE59CXf5rHqSgY9Zk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8gDsCdL3neAB6UEGddg39jne.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeLZUURsEnQQo8dHWienBx2VegA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W6es4vyx5DujX3brIviRXrIw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kI3WRexL6PT_uh04-wPEYtriz2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1R5ZFYnIZEKjYriOJLLH22s0.jpg?f=fotoalbum_large

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• Whiskey48
pwh53 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:17:
[...]

In de LG C3 en G3 zit een eARC bug. Ik lees veel mensen die hier problemen mee hebben wat bij andere (LG) tv's niet het geval was. Ikzelf ook, icm HDMI 2.1 bekabeling en alle instellingen uitgeprobeerd. Lijkt een issue met de C3 en G3, hoop dat sit gefixt wordt want ik vind het wel irritant dat de TV niet mee aan/uit gaat met de afstandsbediening van de Shield. (Shield op HDMI 1, versterker gaat dan wel netjes aan over eARC HDMI 2).

• pwh53
Whiskey48 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:00:
[...]

In de LG C3 en G3 zit een eARC bug. Ik lees veel mensen die hier problemen mee hebben wat bij andere (LG) tv's niet het geval was. Ikzelf ook, icm HDMI 2.1 bekabeling en alle instellingen uitgeprobeerd. Lijkt een issue met de C3 en G3, hoop dat sit gefixt wordt want ik vind het wel irritant dat de TV niet mee aan/uit gaat met de afstandsbediening van de Shield. (Shield op HDMI 1, versterker gaat dan wel netjes aan over eARC HDMI 2).
Dat is CEC, geen ARC, en die zit volgens mij alleen op hdmi 2.

• Whiskey48
pwh53 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:05:
[...]

Dat is CEC, geen ARC, en die zit volgens mij alleen op hdmi 2.
Ohja, ik haal dingen door elkaar! :o

... Maar alsnog, het werkt niet!! :(

• pwh53
Whiskey48 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:07:
[...]

Ohja, ik haal dingen door elkaar! :o

... Maar alsnog, het werkt niet!! :(
Omdat op hdmi 1 geen CEC zit, shield op de versterker, versterker op hdmi 2.

• Whiskey48
pwh53 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:11:
[...]

Omdat op hdmi 1 geen CEC zit, shield op de versterker, versterker op hdmi 2.
Zo had ik het eerst maar dat werkte niet.

Wel apart dat de versterker wél aan springt als ik de Shield aan zet, maar de TV op zwart blijft (beide op de TV aangesloten).

Naja, ik werk wel even met 2 ab's

• pwh53
Whiskey48 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:34:
[...]

Zo had ik het eerst maar dat werkte niet.

Wel apart dat de versterker wél aan springt als ik de Shield aan zet, maar de TV op zwart blijft (beide op de TV aangesloten).

Misschien ergens een instelling in de versterker of de shield?
Waarschijnlijk krijg je in de loop van de dag van iemand wel de juiste instellingen of de zoekfunctie gebruiken, staat vast wel ergens.

• Whiskey48
pwh53 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:23:
[...]

Misschien ergens een instelling in de versterker of de shield?
Waarschijnlijk krijg je in de loop van de dag van iemand wel de juiste instellingen of de zoekfunctie gebruiken, staat vast wel ergens.
Nee dit is blijkbaar een bekend probleem helaas, ben niet de enige.

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:34
Whiskey48 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:34:
[...]

Ik zet tegenwoordig altijd alles aan met de LG ab, dat werkt nu wel voldoende.
Maar het zou fijn zijn als LG een normale CEC implementatie zou gebruiken denk alleen niet dat het ooit gaat gebeuren, doet me denken aan de hele QMS/VRR problematiek bij de AVR merken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Whiskey48 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:00:
[...]

Kijk ook op de LG, via de 'home' knop naar 'home dashboard'.
In dit overzicht (van wat aangesloten is op de TV) klik je rechtsboven op de 3 puntjes (verticaal op een rij) en daar voor 'Universal Control Settings'.
Voor AB's kan eea al specifiek staan ingesteld (voor CEC). Dit kun je dan weer weghalen.

Op de Shield kun je in het 'developer' menu ook CEC instellingen aanpassen (step 3).
Deze Reddit-post gaat hier ook ever. En mocht je echt willen, deze.

Je kunt ook proberen om de 'power-on/off' van de Shield-ab voor de receiver in te stellen. Dan zet deze via CEC de TV en Shield weer uit?

[ Voor 7% gewijzigd door Agent-X op 30-11-2023 13:55 . Reden: url's ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:27

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Dat mijn Shield/Home Cinema/Xbox/PS5/whatever niet aangaat als ik mijn TV (LG C1) aanzet, dat maakt me nog niet zo uit.
Maar dat opeens mijn Home Cinema niet meer herkend wordt en ik dus opeens geen geluid krijg, ik overal de stekker uit moet trekken en het dan weer heeeeeel even werkt, daar wordt ik wel gek van.

Even minimale situatie: Shield op HDMI1 van de TV, Samsung Home Cinema 7.1 set op HDMI2 van de TV. Shield kan niet op de Home Cinema omdat dat ding geen 4K ondersteund. Anderhalf jaar alles prima, mooi beeld, mooi geluid. Totdat opeens Netflix geen geluid meer gaf. Alle instellingen gewoon nog hetzelfde. Krijg wel geluid als ik de TV dat over glasvezel af laat spelen, maar dat klinkt meer als opgeblazen stereo.

Dus overal de stekkers uit, kabels eruit, Samsung weer op HDMI2 op de TV en ja hoor, weer geluid als ik de TV Youtube app gebruik. Sluit 5 minuten later de Shield aan en geluid houdt gelijk weer op. Ook andere HMDI kabels geprobeerd.

Ikzelf denk dat het ergens in de TV fout gaat, heb overal al zo'n beetje alles van CEC (en de varianten daarvan) uitgezet. Maar nog steeds geen geluid. Heb het na een tijdje maar opgegeven, nu dus gewoon geluid over de glasvezel kabel. Ga er binnenkort maar weer eens voor zitten.

Edit: @Agent-X ah,die instelling op de Shield kende ik nog niet. Weer wat te proberen, thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door Stormtrooper op 30-11-2023 14:07 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
AntraXxX schreef op donderdag 30 november 2023 @ 00:09:
[...]

Een weekend radiostilte vanuit m’n vriendin was het, maar de 77C3 mocht uiteindelijk blijven hoor >:).

Omdat dit topic wel wat foto’s mag gebruiken hierbij mijn oude (LG 55C7) vs. nieuwe setup.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aan die grote muur was een 83 inch ook wel mooi geweest })

Maar moest je niet eerst met een verrekijker naar het scherm kijken. :o

• AntraXxX
Cyclonic schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:19:
[...]

Aan die grote muur was een 83 inch ook wel mooi geweest })

Maar moest je niet eerst met een verrekijker naar het scherm kijken. :o
Precies de reden waarom ik dus groter wilde! (bij 't gamen ging ik i.i.g. op de poef die rechts staat zitten, weliswaar in het midden voor de tv)
We zitten er ~4,8m vanaf, en tja zeker was een 83" ook wel mooi geweest. Maar het € verschil is er ook wel naar helaas.

• CyBeRSPiN
AntraXxX schreef op donderdag 30 november 2023 @ 00:09:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit zo!
Tevreden met het geluid? Of ga je je vriendin binnenkort verrassen met een mooie 5.1 setup 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwh53
Stormtrooper schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:05:
Dat mijn Shield/Home Cinema/Xbox/PS5/whatever niet aangaat als ik mijn TV (LG C1) aanzet, dat maakt me nog niet zo uit.
Maar dat opeens mijn Home Cinema niet meer herkend wordt en ik dus opeens geen geluid krijg, ik overal de stekker uit moet trekken en het dan weer heeeeeel even werkt, daar wordt ik wel gek van.

Even minimale situatie: Shield op HDMI1 van de TV, Samsung Home Cinema 7.1 set op HDMI2 van de TV. Shield kan niet op de Home Cinema omdat dat ding geen 4K ondersteund. Anderhalf jaar alles prima, mooi beeld, mooi geluid. Totdat opeens Netflix geen geluid meer gaf. Alle instellingen gewoon nog hetzelfde. Krijg wel geluid als ik de TV dat over glasvezel af laat spelen, maar dat klinkt meer als opgeblazen stereo.

Dus overal de stekkers uit, kabels eruit, Samsung weer op HDMI2 op de TV en ja hoor, weer geluid als ik de TV Youtube app gebruik. Sluit 5 minuten later de Shield aan en geluid houdt gelijk weer op. Ook andere HMDI kabels geprobeerd.

Ikzelf denk dat het ergens in de TV fout gaat, heb overal al zo'n beetje alles van CEC (en de varianten daarvan) uitgezet. Maar nog steeds geen geluid. Heb het na een tijdje maar opgegeven, nu dus gewoon geluid over de glasvezel kabel. Ga er binnenkort maar weer eens voor zitten.

Edit: @Agent-X ah,die instelling op de Shield kende ik nog niet. Weer wat te proberen, thanks!
Quickstart kan ook het een of ander verstoren.

• Whiskey48
Agent-X schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:49:
[...]

Kijk ook op de LG, via de 'home' knop naar 'home dashboard'.
In dit overzicht (van wat aangesloten is op de TV) klik je rechtsboven op de 3 puntjes (verticaal op een rij) en daar voor 'Universal Control Settings'.
Voor AB's kan eea al specifiek staan ingesteld (voor CEC). Dit kun je dan weer weghalen.

Op de Shield kun je in het 'developer' menu ook CEC instellingen aanpassen (step 3).
Deze Reddit-post gaat hier ook ever. En mocht je echt willen, deze.

Je kunt ook proberen om de 'power-on/off' van de Shield-ab voor de receiver in te stellen. Dan zet deze via CEC de TV en Shield weer uit?
Merci goede stappen, ik ga ze even nalopen, dank!!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Ik heb deze week mijn 65 inch LG G3 laten monteren aan de muur door HelloTV.

Ik kom van een LG C9.

Het is echt ongelooflijk wat een gigantische sprong in brightness het is met het MLA paneel en hoeveel meer impactvol het beeld er van wordt. Ik heb net Dune in HDR opnieuw bekeken en sommige scenes heb ik wel 3x terug zitten spoelen omdat het zo fantastisch er uit zag.

De combinatie van perfecte zwartwaarden en soms bijna verblindende helderheid zorgt echt voor een ervaring die ik nog nooit eerder heb gezien, gewoonweg subliem.

En overdag kijken is ook geen enkel probleem meer.

Daarnaast zie ik ook flinke verbeteringen in de motion handling, net boven zwart detail, en ook de interface is een stuk sneller dan bij mijn LG C9, vooral binnen de apps zelf.

Echt enorm tevreden met de aankoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• el_Peanut
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 14:47
Rixos schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:25:
Ik heb deze week mijn 65 inch LG G3 laten monteren aan de muur door HelloTV.

Ik kom van een LG C9.

Het is echt ongelooflijk wat een gigantische sprong in brightness het is met het MLA paneel en hoeveel meer impactvol het beeld er van wordt. Ik heb net Dune in HDR opnieuw bekeken en sommige scenes heb ik wel 3x terug zitten spoelen omdat het zo fantastisch er uit zag.

De combinatie van perfecte zwartwaarden en soms bijna verblindende helderheid zorgt echt voor een ervaring die ik nog nooit eerder heb gezien, gewoonweg subliem.

En overdag kijken is ook geen enkel probleem meer.

Daarnaast zie ik ook flinke verbeteringen in de motion handling, net boven zwart detail, en ook de interface is een stuk sneller dan bij mijn LG C9, vooral binnen de apps zelf.

Echt enorm tevreden met de aankoop.
Dune is inderdaad echt een aanrader om de potentie van je scherm te zien. Maar ook als je een dikke nieuwe home cinema set hebt. Die openingsscène :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Laatst online: 15-09 23:01

JanvD

Portretfotograaf

Ik probeer op mijn G2 de NPO app te openen, maar hij geeft de melding: 'You've been blocked'.

Als ik op internet kijk zie ik wel dat er een nieuwe app is, maar het lijkt niet te updaten bij mij.
Is er een mogelijkheid om het te de-installeren? Ik heb geprobeerd om de app opnieuw te installeren, maar het enige dat de tv dan doet is de app openen en dan staat er weer 'You've been blocked'.

Anderen ook dit probleem?

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:49
JanvD schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:22:
Ik probeer op mijn G2 de NPO app te openen, maar hij geeft de melding: 'You've been blocked'.

Als ik op internet kijk zie ik wel dat er een nieuwe app is, maar het lijkt niet te updaten bij mij.
Is er een mogelijkheid om het te de-installeren? Ik heb geprobeerd om de app opnieuw te installeren, maar het enige dat de tv dan doet is de app openen en dan staat er weer 'You've been blocked'.

Ja, hier hetzelfde probleem en nog geen oplossing kunnen vinden helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@JanvD @NineTailedFox op Twitter klagen meer mensen over NPO start, ook met andere merken tvs. Zal wel aan de dienst liggen ipv de tv. Gebruik zelf NLZiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:37:
@JanvD @NineTailedFox op Twitter klagen meer mensen over NPO start, ook met andere merken tvs. Zal wel aan de dienst liggen ipv de tv. Gebruik zelf NLZiet.
Op mijn c3 is er net een app update geweest en nu werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Laatst online: 15-09 23:01

JanvD

Portretfotograaf

Dan wacht ik geduldig tot er een update is. Tnx guys

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik heb nu ook een paar dagen de 65G3 hangen. Een mooie upgrade vanaf mn 46lcd van 2012..

Alleen nu komt hij nog out of the box met settings.. heb wel de energiesaving optie uitgezet, dat scheelde al een hoop kleur.

Ik denk dat er nog veel te tweaken valt kwa opties. Heb wat filmpjes op youtube gekeken kwa settings etc.

Wie/wat/waar hebben jullie de settings vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H. Armor
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-01 16:01
NineTailedFox schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:04:
[...]

Ja, hier hetzelfde probleem en nog geen oplossing kunnen vinden helaas...
Op mijn B9 gisterochtend hetzelfde probleem, maar in de middag kreeg ik een update en de (vernieuwde - het werd tijd) app werkt weer. Hier in Azie is het toch wel fijn om op de hoogte te blijven van de Nederlandse programma's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:27
Nickrsd schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:21:
Ik heb nu ook een paar dagen de 65G3 hangen. Een mooie upgrade vanaf mn 46lcd van 2012..

Alleen nu komt hij nog out of the box met settings.. heb wel de energiesaving optie uitgezet, dat scheelde al een hoop kleur.

Ik denk dat er nog veel te tweaken valt kwa opties. Heb wat filmpjes op youtube gekeken kwa settings etc.

Wie/wat/waar hebben jullie de settings vandaan?
Ik gebruik altijd de settings van https://fwd.nl/beeld/review-lg-oled65g36la-g3-serie-oled-tv/ :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Warm50 vinden de meeste te geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Ik heb mijn C7 verkocht en een G3 nu geïnstalleerd. Geweldige tv weer! Maar… misschien is het inmiddels mijn leeftijd (54) haha?😁 Maar mijn huidige setup kom ik niet meer uit: mijn Denon 3500 receiver via HDMI eARC aangesloten op de G3. Alle streaming apps op de G3 zijn prima te horen via de Denon. Maar al mijn devices (Ziggo next, PS5 en Shield) die ik op de Denon heb aangesloten krijg ik niet zichtbaar op de G3. Het uitgaande signaal vanuit de Denon is met geen mogelijkheid te zien op de G3 (het OSD menu van Denon krijg ik dus ook niet zichtbaar). Iemand enig idee? Ik kom er met die nieuwe WebOS gewoon echt niet uit.

Of is jullie advies om al mijn devices rechtstreeks op de HDMI poorten van de G3 aan te sluiten en dan via eARC waar nodig het geluid via de Denon (waarvan ik dus ook dan nog steeds niet het OSD op de G3 zichtbaar krijg) te beluisteren? Als dat überhaupt kan een HDMI-in er weer als eARC uit te sturen.

Lang verhaal. Lastig verwoorden. Dankjewel alvast voor jullie adviezen/hulp👍🏻

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
Komt de input wel beschikbaar in het home screen / input knopje?

Eerst zonder andere devices erop proberen om het OSD te tonen.

De g3 zou alle video formaten en resoluties moeten ondersteunen, dus daar iets aanpassen zou niet uit moeten maken. Maar je zou daar nog even kunnen dubbelchecken wat je video output is op de Denon reciever of in de app.

Toch een keer een andere kabel proberen (die van de ps5)

HDMI-Cec uitzetten.

P.s. de PS5 zou ik sowieso direct aansluiten. Ik verwacht dat je Denon minder specs ondersteund, en dan kun je zaken als variabele refresh rate etc gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Mirx_NL op 03-12-2023 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WizzieJP schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 23:40: Maar mijn huidige setup kom ik niet meer uit: mijn Denon 3500 receiver via HDMI eARC aangesloten op de G3. Alle streaming apps op de G3 zijn prima te horen via de Denon. Maar al mijn devices (Ziggo next, PS5 en Shield) die ik op de Denon heb aangesloten krijg ik niet zichtbaar op de G3. Het uitgaande signaal vanuit de Denon is met geen mogelijkheid te zien op de G3 (het OSD menu van Denon krijg ik dus ook niet zichtbaar). Iemand enig idee?
Ik neem aan dat je wel gewoon de Denon en G3 op de goede hdmi aansluitingen hebt zitten?

Starten met 1 kabel tussen G3 hdmi2 en de Denon hdmi out (arc).
Dan moet je na keuze voor hdmi 2 op je G3 het OSD van de Denon kunnen zien….

Het lijkt er nu op dat je één van de hdmi in kanalen op je Denon gebruikt en er dus geen signaal van de Denon naar de G3 gaat.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Laatst online: 07-08 16:04
Zijn er mensen die een chromecast 4K gebruiken icm de G3 en de meegeleverde muurbeugel? Past de chromecast achter de TV zonder dat de TV minder strak tegen de muur hangt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
WizzieJP schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 23:40:
Ik heb mijn C7 verkocht en een G3 nu geïnstalleerd. Geweldige tv weer! Maar… misschien is het inmiddels mijn leeftijd (54) haha?😁 Maar mijn huidige setup kom ik niet meer uit: mijn Denon 3500 receiver via HDMI eARC aangesloten op de G3. Alle streaming apps op de G3 zijn prima te horen via de Denon. Maar al mijn devices (Ziggo next, PS5 en Shield) die ik op de Denon heb aangesloten krijg ik niet zichtbaar op de G3. Het uitgaande signaal vanuit de Denon is met geen mogelijkheid te zien op de G3 (het OSD menu van Denon krijg ik dus ook niet zichtbaar). Iemand enig idee? Ik kom er met die nieuwe WebOS gewoon echt niet uit.

Of is jullie advies om al mijn devices rechtstreeks op de HDMI poorten van de G3 aan te sluiten en dan via eARC waar nodig het geluid via de Denon (waarvan ik dus ook dan nog steeds niet het OSD op de G3 zichtbaar krijg) te beluisteren? Als dat überhaupt kan een HDMI-in er weer als eARC uit te sturen.

Boven het scrolwiel van de afstandsbediening zitten drie knoppen een huis een mic en een stekker, als je op die stekker drukt krijg je de tv inputs te zien.
Om via de receiver films af te spelen, gamen of wat dan ook moet je dus de denon kiezen en krijg je ook het menu van de denon te zien.
Je kan daar gewoon kiezen welke hdmi input van de tv je wil gebruiken, sluit je 3 apparaten aan op de tv staan er ook drie keuzes.
Die kun je ook nog zelf een naam geven zodat je weet welke hdmi input wat is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53

Via de hub, als het goed is zie je daar de denon, 1 of 2 keer op klikken, krijg je een groen vinkje, even wachten op de melding geen signaal, dan met de afstandsbediening vd denon hdmi uitgang selecteren.
(volgorde is net andersom dan bij de C7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik heb zelf sinds een week een g3 hangen en het beeld kan me nog niet overtuigen eerlijk gezegd.. zit nu bij mn ouders en die hebben een c1.. en dat beeld ziet er net zo al dan niet fijner uit.. mooiere kleuren en scherper.. en wat vloeiender lijkt het wel... Gek toch?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:36
Nickrsd schreef op zondag 3 december 2023 @ 18:22:
Ik heb zelf sinds een week een g3 hangen en het beeld kan me nog niet overtuigen eerlijk gezegd.. zit nu bij mn ouders en die hebben een c1.. en dat beeld ziet er net zo al dan niet fijner uit.. mooiere kleuren en scherper.. en wat vloeiender lijkt het wel... Gek toch?!
Heb je alles nog fabriek standaard staan? Of heb je lopen pielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Eigenlijk het meeste op fabriek.. alleen energie modus uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
JanvD schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:22:

Ik heb een C1. Als ik probeer te updaten dan moet ik opeens inloggen. Er wordt niet gemotiveerd waarom inloggen nodig zou zijn. Als ik weiger in te loggen wordt de update niet geïnstalleerd. De "oude" app kan ik nog openen, maar die geeft nu 'You've been blocked'. Fijne dienstverlening weer voor ons belastinggeld...

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

ari3 schreef op zondag 3 december 2023 @ 22:09:
[...]
Ik heb een C1. Als ik probeer te updaten dan moet ik opeens inloggen. Er wordt niet gemotiveerd waarom inloggen nodig zou zijn. Als ik weiger in te loggen wordt de update niet geïnstalleerd. De "oude" app kan ik nog openen, maar die geeft nu 'You've been blocked'. Fijne dienstverlening weer voor ons belastinggeld...
Het heeft niks met de TV te maken. Vanmiddag bij mijn schoonmoeder geweest. Heeft een Samsung Curved TV. NPO app starten: You've been Blocked.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
ari3 schreef op zondag 3 december 2023 @ 22:09:
[...]
En als je de app update vanuit LG Content ipv in de app zelf. Kan me niet voorstellen dat je dan tijdens de update een vraag voorgeschoteld krijgt.
Als de app opstart kun je inloggen gewoon overslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik heb het weer voor elkaar. Ik kon via de TV op geen enkele manier inloggen. LG account wordt al gebruikt door Google. Bla bla bla. Alle manieren geprobeerd op de TV. Uiteindelijk via mijn telefoon en de LG Thinq app opdracht gegeven op de TV in te loggen en voila..... NPO app wordt gestart. Inlogscherm.

Kortom. Je moet met je LG account ingelogd zijn op de TV. Dan kun je alle apps updaten, waaronder NPO. Spotify en nog een paar apps kunnen dan ook pas updaten.

Edit: IoT ook weer in beeld.

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 04-12-2023 13:52 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 16:18
Mirx_NL schreef op zondag 3 december 2023 @ 22:37:
[...]

En als je de app update vanuit LG Content ipv in de app zelf. Kan me niet voorstellen dat je dan tijdens de update een vraag voorgeschoteld krijgt.
Als de app opstart kun je inloggen gewoon overslaan.
De melding komt bij mijn C1 als ik via de ingestelde sneltoets (0-9 op de AB) probeer de app te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Marcel Br schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:59:
[...]

De melding komt bij mijn C1 als ik via de ingestelde sneltoets (0-9 op de AB) probeer de app te openen.
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Krijg je de melding tijdens het updaten van de app, of nadat hem geudate hebt.

Als het na de update is, dan kun je gewoon overslaan selecteren, tenminste bij een c3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzEW2avz6NePjfRlO24LJ1FIDQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hupsYqWtpx1EecNIU14CWVbQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Mirx_NL op 04-12-2023 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 15-09 16:18
Er is niets te updaten als je niet inlogt.
Dit inlogscherm is voor de betaalde NPO-app, niet het scherm van LG.
Ik wil de gratis NPO start app blijven gebruiken (en doe dat dan maar op de GCCTV).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirx_NL
Marcel Br schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:20:
Ik wil de gratis NPO start app blijven gebruiken (en doe dat dan maar op de GCCTV).
Toch gek dat jij beter weet dan mij waar het een screenshot van is...

Nogmaals, dit is een foto van mijn c3.
NPO - Free (In-app purchase) versie 2.0.8 van 1/12/2023.
Heb je verder geen NPO Start account voor nodig, dat is optioneel.

Blijkbaar is de app anders op je c1, en kan ik je niet helpen...
Veel succes met de app op je GCCTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 13:18
Ik heb nu meer dan een week een nieuwe LG c3 83 inch in huis. Is het jullie ook opgevallen dat de beelden een lichte groene tint hebben?
Het valt vooral op bij donkere beelden. Bijvoorbeeld bij Game Of Thrones The Long Night S8.E3 gestreamd via HBO.
Het lijkt overigens wel wat beter nadat ik in het menu een Pixel refresh/cleaning heb laten uitvoeren.

Hieronder verschil tussen de Hisense U7K 100 inch (links) en de LG (rechts). De Hisense heb ik overigens teruggestuurd vanwegen de matige kijkhoek. Beide schermen staan in HDR filmmaker modus. De foto overdrijft de groene tint wel wat meer dan dat het er in het echt uitziet.

Voor de pixel refresh. Ik moest de zwart waarde (black level) ook verhogen van 50 naar 65 om geen enorme black crush te krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B41zHmwdF1zclzRjIQJE-AhwejI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXMCPSOvC2mhMEccHO8zxVaB.jpg?f=fotoalbum_large

Na de pixel refresh met zwart waarde op 52:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYHlX3NNh58PKSz7N3o35Sykw_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tP3FOyQ6FpawdTtRZSLOTzQl.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-WmbTzvI-26AqorzhTJJhifFp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LiwqpVfz3YnilYxgF10A5lxa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Probeer onder advanced de white balance van w50 wat lager te zetten. Veel mensen vinden die te geel. Ligt ook heel erg aan wat je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
danielk schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:34:
Ik heb nu meer dan een week een nieuwe LG c3 83 inch in huis. Is het jullie ook opgevallen dat de beelden een lichte groene tint hebben?
Het valt vooral op bij donkere beelden. Bijvoorbeeld bij Game Of Thrones The Long Night S8.E3 gestreamd via HBO.
Het lijkt overigens wel wat beter nadat ik in het menu een Pixel refresh/cleaning heb laten uitvoeren.

Hieronder verschil tussen de Hisense U7K 100 inch (links) en de LG (rechts). De Hisense heb ik overigens teruggestuurd vanwegen de matige kijkhoek. Beide schermen staan in HDR filmmaker modus. De foto overdrijft de groene tint wel wat meer dan dat het er in het echt uitziet.

Voor de pixel refresh. Ik moest de zwart waarde (black level) ook verhogen van 50 naar 65 om geen enorme black crush te krijgen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Komt door filmmaker modus,vindt die ook helemaal niks, Ik gebruik isf light of home cinema, en dan na wens aanpassen, ik heb iets meer kleur en scherpte, en bij witbalans warm 5-10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

danielk schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:34:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gewoon op de isf light of dark room zetten en dan evt beetje bijstellen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hier is dit weekend de 77G3 bezorgd :D Vandaag maar eens de beugel uitmeten op de muur, altijd gedoe. Ik zie dat LG nog steeds 8 enorm lange pluggen/schroeven meelevert. Compleet overkill voor een betonnnen muur. 6 veel kleinere lijkt me wat realisctischer voor 37kg.

Hoe betrouwbaar is het papieren template dat LG meelevert? Ding is helemaal opgevouwen en vernaggelt, maar ben benieuwd of de verhouding beugel/bovenkant TV klopt, hoef alleen maar even uit te rekenen hoe hoog hij komt te hangen.

[ Voor 31% gewijzigd door stin00 op 04-12-2023 20:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:55
stin00 schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:16:
Hier is dit weekend de 77G3 bezorgd :D Vandaag maar eens de beugel uitmeten op de muur, altijd gedoe. Ik zie dat LG nog steeds 8 enorm lange pluggen/schroeven meelevert. Compleet overkill voor een betonnnen muur. 6 veel kleinere lijkt me wat realisctischer voor 37kg.

Hoe betrouwbaar is het papieren template dat LG meelevert? Ding is helemaal opgevouwen en vernaggelt, maar ben benieuwd of de verhouding beugel/bovenkant TV klopt, hoef alleen maar even uit te rekenen hoe hoog hij komt te hangen.
Papier niet gebruikt, idd niks waard. Voor mij werkte onderstaande prima.
SvenVis schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:57:
[...]

Wat voor mij goed werkte; ik heb de tv neergelegd, muurbeugel bevestigd, en onderkant beugel gemeten tot onderkant tv. Daarna op de muur vanaf beoogde onderkant tv de gemeten afstand naar boven gemeten, de beugel daar tegen de muur gedrukt, en de gaten afgetekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58

Omdat ze in Amerika allemaal gipsplaten binnenmuur hebben met een paar houten palen om dingen in vast te zetten 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een hulpmiddel van LG…. Als je het zelf beter kan, ga je gang natuurlijk.
Zo moeilijk is het allemaal niet :-).

En natuurlijk klopt het template, maar nodig heb je het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2023 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
B9 firmware
05.30.40
Web os 4.9.7-17 naar
05.40.09
Web os 4.10.0-9
Nieuwe thuis scherm. Volledig beeld😱

Gelukkig kun je via instellingen >algemeen>aanvullende instellingen>start pagina instellingen>stijl van startscherm
Weer terug

[ Voor 36% gewijzigd door mucuracat op 04-12-2023 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Ik heb mijn C7 verkocht en een G3 nu geïnstalleerd. Geweldige tv weer! Maar… misschien is het inmiddels mijn leeftijd (54) haha?😁 Maar mijn huidige setup kom ik niet meer uit: mijn Denon 3500 receiver via HDMI eARC aangesloten op de G3. Alle streaming apps op de G3 zijn prima te horen via de Denon. Maar al mijn devices (Ziggo next, PS5 en Shield) die ik op de Denon heb aangesloten krijg ik niet zichtbaar op de G3. <knip>
Bedankt voor jullie tips op mijn bovenstaande post👍🏻 Echt super tof en ik heb de keuze gemaakt om alle devices rechtstreeks via HDMI op de G3 aan te sluiten (de Denon is niet met alle specs compatibel) en ik ga alsnog eARC gebruiken voor het geluid via de Denon.

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Cyclonic schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:43:
[...]
Omdat ze in Amerika allemaal gipsplaten binnenmuur hebben met een paar houten palen om dingen in vast te zetten 🤣
Ja van die prachtige papieren muren daar :+

De 77g3 is 37kg, ik ga voor 8 stuks 6x30 Fischer duopower pluggen & schroeven. Lijkt me meer dan voldoende in een betonnen muur (2020). Dan hoef ik ook niet zo achterlijk diep te boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WizzieJP schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 00:09:
[...]

Bedankt voor jullie tips op mijn bovenstaande post👍🏻 Echt super tof en ik heb de keuze gemaakt om alle devices rechtstreeks via HDMI op de G3 aan te sluiten (de Denon is niet met alle specs compatibel) en ik ga alsnog eARC gebruiken voor het geluid via de Denon.
Oftwel je neemt niet eens de moeite om wat te proberen…. Het is natuurlijk een tikje onzinnige oplossing, je hebt nu gewoon wat verkeerd aangesloten als je zelfs het OSD van je Denon niet op je tv kan krijgen.

En je Denon heeft niet eens eARC maar alleen ARC. En daar had je de tv op aan moeten sluiten.
Waarom een bericht plaatsen als je niet de moeite neemt om er wat mee te doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2023 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

WizzieJP schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 00:09:
[...]

Ik heb hier een Denon AVRX3500HBKE2, aangesloten op de HDMI2 poort van m'n G3, en dat werkt gewoon. Ik krijg de OSD op mijn tv te zien, de versterker wordt door de tv herkend en staat tussen de imputs (stekker knopje op AB).
Misschien even in de instellingen van de versterker duiken en in setup menu: video/uitgangsinstellingen de 'HDMI video-uitgang' optie op Automatisch (Dual) selecteren.
Ook in HDMI setup menu de 'brondoorgeven' op optie Laatste plaatsen.

Wat bedoel je met 'niet met alle specs compatibel'? Daar ben ik oprecht benieuwd naar, want misschien mis ik iets.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abomination schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:39:
[...]
Wat bedoel je met 'niet met alle specs compatibel'? Daar ben ik oprecht benieuwd naar, want misschien mis ik iets.
Een PS5 die mogelijk 4k 120 VRR aankan. Daar is het rechtstreeks aansluiten dus wellicht een verbetering omdat de receiver dat niet ondersteund.

Maar de rest dus gewoon wel. Maar als je niet eens de moeite neemt om erachter te komen wat er nu verkeerd gaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Laatst online: 12-09 08:45
Marcel Br schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:20:
Hier ook een C1
Net gewoon de app ge-update via de TV, en zoals @Mirx_NL aangeeft kan ik hier ook gewoon voor Overslaan kiezen. Daarna werkt de app gewoon.

Heb je hem überhaupt al ge-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die draai ik al sinds Black Friday :)

Moet los van deze versie wel zeggen dat ik alle settings meer "condensed" vind dan op mijn oude E7.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
MAX3400 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:20:
[...]

Die draai ik al sinds Black Friday :)

Moet los van deze versie wel zeggen dat ik alle settings meer "condensed" vind dan op mijn oude E7.
Klopt je hebt gelijk is al actueel .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Laatst online: 07-08 16:04
pimmedoris schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:12:
Zijn er mensen die een chromecast 4K gebruiken icm de G3 en de meegeleverde muurbeugel? Past de chromecast achter de TV zonder dat de TV minder strak tegen de muur hangt?
Iemand hier ervaring mee? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:07
Bij de G2 past de chromecast 4K netjes in de ruimte waar de kabels doorlopen, zal bij de G3 ook het geval zijn. De chromecast 4K is vrij plat.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:01
pimmedoris schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:12:
Wat is de meerwaarde of het doel van een GC tov de standaard apps welke al op de G3 beschikbaar zijn?
Ik kan alleen maar denken aan bv KODI welke je middels JellyFin kan vervangen.

Mijn PVOutput

Pagina: 1 ... 516 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.