Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:44:
Iemand enig idee waar je nog de voet voor de LG OLED G1 kan kopen?
Lijkt overal (zoals bijv hier : https://www.coolblue.nl/p...p-g1dv65-standvoeten.html) uitverkocht ?
Er zijn ook best wat redelijk identieke alternatieven te koop die de vesa gaten gebruiken….de G1 is een beetje te oud geworden.

https://www.amazon.nl/Uni...C2/ref=sr_1_5?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=OZORKV3EMFI2&keywords=Lg%2Bg3%2Bbase%2Bstand&qid=1700643526&sprefix=lg%2Bg3%2Bbase%2Bstand%2Caps%2C84&sr=8-5&th=1

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2023 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
DennusB schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:44:
Iemand enig idee waar je nog de voet voor de LG OLED G1 kan kopen?
Lijkt overal (zoals bijv hier : https://www.coolblue.nl/p...p-g1dv65-standvoeten.html) uitverkocht ?
deze lijkt erop
https://www.bol.com/nl/nl...lIag.2_13.16.ProductTitle

of zoiets als dit
https://www.bol.com/nl/nl...lIag.2_13.14.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:34

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Hoe hebben jullie de LG aansloten met een Ziggo next mini en een soundbar?

Wat is de juiste volgorde en gebruik van hdmi?? Ik moet zeker de hdmi 2.1 hebben voor de maximale kwaliteit?? Ik on die bij hellotv erbij kopen, maar nog niet gedaan eigenlijk.

Want dan heb ik er ook 2 nodig?
Nextmini > tv en dan een hdmi van tv > soundbar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Nickrsd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:53:
Hoe hebben jullie de LG aansloten met een Ziggo next mini en een soundbar?

Wat is de juiste volgorde en gebruik van hdmi?? Ik moet zeker de hdmi 2.1 hebben voor de maximale kwaliteit?? Ik on die bij hellotv erbij kopen, maar nog niet gedaan eigenlijk.

Want dan heb ik er ook 2 nodig?
Nextmini > tv en dan een hdmi van tv > soundbar??
Voor ziggo heb je geen 2.1 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Waar heb je dan zon ultra high speed 2.1 hdmi kabel voor nodig? Die willen ze erbij verkopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:32
Nickrsd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:15:
Waar heb je dan zon ultra high speed 2.1 hdmi kabel voor nodig? Die willen ze erbij verkopen
Als je een Playstation 5 of Xbox hebt en echt HDMI 2.1 bandbreedte nodig hebt.
Maar dan nog zou ik lekker voor een goedkope kabel gaan, meer dan 10 euro hoef je echt niet te besteden. En alleen als het niet werkt een andere kabel zoeken.
Onnodig dure kabels verkopen is wat ze graag doen in dat soort winkels.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-11-2023 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:50
Vrijdagochtend komt de kpn monteur in mijn nieuwe woning voor de aansluiting van glasvezel. Morgenavond wil ik daarom mijn huidige tv gaan oververhuizen. Mensen nog tips, trics en adviezen? Wat vooral niet te doen? De oorspronkelijke doos heb ik nog, alleen is er nog maar een gedeelte van het piepschuim aanwezig.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAPlwo_aUBS80_-cYXrqbUj6xeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTZqNfkXh1ep68GLHMTvHp56.jpg?f=fotoalbum_large

Als je een OLED hebt gekocht moet je echt effe Life on our planet op Netflix aanzetten.
Dit beeld is echt next level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Wow. Indrukwekkend! Welke maat hangt daar aan de muur btw?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:55
sNielz123 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:20:
[Afbeelding]

Als je een OLED hebt gekocht moet je echt effe Life on our planet op Netflix aanzetten.
Ik vind de kleur op je muur ook erg tof die zo doorloopt op de deur.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:01
Nickrsd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:45:
Wow. Indrukwekkend! Welke maat hangt daar aan de muur btw?
Een 77C3 heeft ie. :)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Haha heb een 65 inch gekocht. Als ik maar geen spijt ga krijgen dat het 77 moest zijn 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
Nickrsd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:07:
Haha heb een 65 inch gekocht. Als ik maar geen spijt ga krijgen dat het 77 moest zijn 🤪
Hoe ver zit je er vanaf?

Hier is afgelopen weekend ook de 77C3 binnengekomen en we zitten er ~4,8m vanaf. Het is een serieus grote tv, maar ik ben idd blij dat ik toch voor de 77" ben gegaan i.p.v. de 65".
Zal een dezer dagen hier wel een before (55") en after (77") foto plaatsen. :*)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:24
Hier staat sinds deze week een 65" C3, komende vanaf een 55".

Toen we hem eenmaal geïnstalleerd hadden zeiden we tegen elkaar: "valt eigenlijk best mee hoeveel groter deze is". Prima dus, 77" zou passen maar ik vind dit een goed formaat zo.

Moet wel erg wennen aan de gigantische bak licht die er vanaf komt 's avonds met de lampen enigszins gedimd.

Komende tijd nog maar wat met de instellingen spelen, heb via dit topic de website rtings.com gevonden en ga mij daar eerst maar eens in verdiepen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntraXxX
B-Real schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:35:
Hier staat sinds deze week een 65" C3, komende vanaf een 55".

Toen we hem eenmaal geïnstalleerd hadden zeiden we tegen elkaar: "valt eigenlijk best mee hoeveel groter deze is". Prima dus, 77" zou passen maar ik vind dit een goed formaat zo.

Moet wel erg wennen aan de gigantische bak licht die er vanaf komt 's avonds met de lampen enigszins gedimd.

Komende tijd nog maar wat met de instellingen spelen, heb via dit topic de website rtings.com gevonden en ga mij daar eerst maar eens in verdiepen.
Gebruik deze video ook eens voor een uitgangspunt: YouTube: LG 2023 OLED G3 C3 B3 Complete Settings Guide And Tips | SDR | HDR |...

Heeft mooi instellingen voor:
SDR dark room
SDR bright room
Dolby Vision (Netflix bij mij) dark room
Dolby Vision (Netflix bij mij) bright room
HDR dark room
HDR bright room
Xbox Series X // Nintendo Switch // Playstation 5

Kun je dus fijn per situatie switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:24
AntraXxX schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:40:
[...]

Gebruik deze video ook eens voor een uitgangspunt: YouTube: LG 2023 OLED G3 C3 B3 Complete Settings Guide And Tips | SDR | HDR |...

Heeft mooi instellingen voor:
SDR dark room
SDR bright room
Dolby Vision (Netflix bij mij) dark room
Dolby Vision (Netflix bij mij) bright room
HDR dark room
HDR bright room
Xbox Series X // Nintendo Switch // Playstation 5

Kun je dus fijn per situatie switchen.
Ah, heel fijn deze tip! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Wij kijken nu al 10 jaar op een 46 inch tv. Pas verhuisd.. en nu zitten we een goed 3.5 /3.8 mtr vanaf de tv. Dus een 65 inch lijkt me best een upgrade en niet te schandig haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

[Afbeelding]

Is in Dolby Vision. Het geluid in Dolby Atmos. Ik moet het laatste deel nog zien: de opkomst van de mens.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:57
sNielz123 schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:51:
Mijn 65C7 (2017) heeft nog steeds beter beeld dan de TV's van 99% van mijn bekenden.
Op alle burn ins na. Oranje kleur klopt bij mij ook al niet meer word meer geel. Ben echt een beetje klaar met die tv. Beschamend dat dit al na 4 jaar gebeurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
alki schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:32:
[...]

Op alle burn ins na. Oranje kleur klopt bij mij ook al niet meer word meer geel. Ben echt een beetje klaar met die tv. Beschamend dat dit al na 4 jaar gebeurd
Wees blij dat je niet de eigenaar bent van een 65B6, het kan nog slechter namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:47
alki schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:32:
[...]

4 jaar? Dus 2019 serie? Ik heb B9, nergens last van. Vaak zelfde zenders met ROOD!! Logo. En tussen door gamen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Nickrsd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:07:
Ik kom van 65 en nu 77, maar het is niet schrikbarend veel groter. Een maatje meer zou nog kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
overtones schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:55:
[...]

Ik vind de kleur op je muur ook erg tof die zo doorloopt op de deur.
Ja dat pakt best goed uit.
Kleur is camouflage green. De muur lijkt zo een stuk langer en de kamer groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:35
[Afbeelding]

Zeker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

[Afbeelding]

Zit dit nu op mn Samsung 46f8000 te kijken, lcd van 2013.. 46 inch.. fhd

Maar dan nog is het een enorm mooi beeld! Ben benieuwd morgen op de nieuwe G3 🤤🤤

• R Tomasi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 21:33
Ik heb een vraag. Ik heb nu een 65c8. Type muurbeugel weet ik niet zeker. Ik vermoed een tvm 3445. Deze gaat officieel tot 65 inch.
Ik heb een 77c3 besteld. Weegt zonder voet 23kg. De tvm 3445 kan tm 25kg aan. Zou ik de bestaande muurbeugel kunnen gebruiken? Of loop ik tegen andere problemen aan?

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:37

koelebobes

Wen BTC €100K

Vraag

Ik heb op dit moment een Sony 55" uit 2016 ongeveer, toen gekocht vanwege de goede beeld kwaliteit MAAR het was natuurlijk geen OLED

Nu biedt mijn zwager mij een LG OLED55B6V aan, ook uit 2016, Niet ingebrand TV ziet er nog netjes uit voor 200,-

Ik wilde altijd al een OLED, dat de software traag is maakt mij opzich niet uit, ik doe er toch een Chromecast in en de afstandsbediening is aan vervanging toe... maar beeld technisch is die perfect

Zal ik de sprong wagen... Of moet ik met de huidige 55" OLED prijzen gewoon een nieuwe kopen

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als het alleen is om TV/Streaming te bekijken is het wel te doen voor een jaar of wat. Maar je moet wel opletten met ondertiteling en vooral hoe fel (OLED lampje heet dat geloof ik daar) je hem zet.

Persoonlijk zou ik gewoon direct een nieuwe (2 of 3 serie) kopen. Betere kwaliteit en gewoon in een keer klaar voor echt langere tijd. Bij de huidige modellen hoef je ook echt minder voorzichtig te zijn.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

ArthurMorgan schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:04:
Als het alleen is om TV/Streaming te bekijken is het wel te doen voor een jaar of wat. Maar je moet wel opletten met ondertiteling en vooral hoe fel (OLED lampje heet dat geloof ik daar) je hem zet.

Persoonlijk zou ik gewoon direct een nieuwe (2 of 3 serie) kopen. Betere kwaliteit en gewoon in een keer klaar voor echt langere tijd. Bij de huidige modellen hoef je ook echt minder voorzichtig te zijn.
Ja ik lees dit ook terug in de gebruikersreviews, ik dacht dat de meeste OLED's wel burn in protectie hadden...

Nu kijken wij alles met ondertiteling... Lastig! De persoon in kwestie heeft hem toendertijd nieuw gekocht en bij hem heeft het paneel 0 Burn in gekregen

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

koelebobes schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:55:
Vraag

Ik heb op dit moment een Sony 55" uit 2016 ongeveer, toen gekocht vanwege de goede beeld kwaliteit MAAR het was natuurlijk geen OLED

Nu biedt mijn zwager mij een LG OLED55B6V aan, ook uit 2016, Niet ingebrand TV ziet er nog netjes uit voor 200,-

Ik wilde altijd al een OLED, dat de software traag is maakt mij opzich niet uit, ik doe er toch een Chromecast in en de afstandsbediening is aan vervanging toe... maar beeld technisch is die perfect

Zal ik de sprong wagen... Of moet ik met de huidige 55" OLED prijzen gewoon een nieuwe kopen
Voor €200,- zou ik de sprong wel durven wagen. Ik heb nu nog een 2015 4k model in gebruik en deze voldoet (voor mij), ook nog prima. Als het beeld een vooruitgang is tov de LCD die je nu hebt (en natuurlijk is het dat), gewoon kopen voor dat geld.

Ik gebruik altijd vanaf het eerste moment een externe speler voor streaming apps e.d., de interne worden slechter van updates voorzien, worden op een gegeven moment helemaal niet meer onderhouden of verdwijnen simpelweg. Nieuwe streamingdiensten verschijnen soms niet eens. Dus gewoon een externe streaming oplossing nemen en gaan... 👍

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

koelebobes schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:47:
Ja ik lees dit ook terug in de gebruikersreviews, ik dacht dat de meeste OLED's wel burn in protectie hadden...

Nu kijken wij alles met ondertiteling... Lastig! De persoon in kwestie heeft hem toendertijd nieuw gekocht en bij hem heeft het paneel 0 Burn in gekregen
OLED voor SD niet te hoog zetten (hier max 40), en via de instellingen van app of streamer een lichtgrijze achtergrond kiezen voor de ondertiteling, opgelost.

Testing, one, two ...

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

hardware-lover schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:52:
[...]

OLED voor SD niet te hoog zetten (hier max 40), en via de instellingen van app of streamer een lichtgrijze achtergrond kiezen voor de ondertiteling, opgelost.
Zou dit in Netflix op de chromecast kunnen of zou ik dan voor een Shield moeten gaan kijken!

Bedankt voor je advies!

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

koelebobes schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:53:
Zou dit in Netflix op de chromecast kunnen of zou ik dan voor een Shield moeten gaan kijken!

Bedankt voor je advies!
Voor Netflix zelf te regelen en soms via de Android/Google TV ondertiteling instellingen, het ligt aan de gebruikte app.

Een Chromecast met Google TV zou prima kunnen voldoen, het hoeft niet meteen een Shield TV te worden daarvoor. Kwestie van gebruik wat men voor ogen heeft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
R Tomasi schreef op donderdag 23 november 2023 @ 06:38:
Ik heb een vraag. Ik heb nu een 65c8. Type muurbeugel weet ik niet zeker. Ik vermoed een tvm 3445. Deze gaat officieel tot 65 inch.
Ik heb een 77c3 besteld. Weegt zonder voet 23kg. De tvm 3445 kan tm 25kg aan. Zou ik de bestaande muurbeugel kunnen gebruiken? Of loop ik tegen andere problemen aan?
Belangrijkste is hoe je die beugel hebt vastgemaakt aan de muur.

• Nickrsd

Nickrsd

Ik heb net de lg g3 binnen gekregen, helemaal enthousiast natuurlijk.

Alleen waar de tv komt te hangen schijnt er toch best wel een ochtend zonnetje op de muur..
Ben ineens helemaal niet zo zeker of dit slim is om hier een oled op te hangen..

Kan natuurlijk heel de ochtend de jaloezieën dicht doen.. maar geheid dat dit niet altijd gebeurd.

Wat nu?! Ik heb beetje schrik om hem in gebruik te nemen

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
Nickrsd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:07:

Alleen waar de tv komt te hangen schijnt er toch best wel een ochtend zonnetje op de muur..
Ben ineens helemaal niet zo zeker of dit slim is om hier een oled op te hangen..

Kan natuurlijk heel de ochtend de jaloezieën dicht doen.. maar geheid dat dit niet altijd gebeurd.

Ik heb hem ook aan de muur met ochtend zonnetje, er is niks mis mee. Mogelijk als je donkere beeld hebt, zet je hem op vivid of standard.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:03

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nickrsd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:07:

Ik had bijna een (QD-) oled gekocht. maar ook hier schijnt er best wel eens direct zon op de TV.

Mijn huidige LCD heeft daar geen last van maar ik durfde toch de gok niet aan en heb zojuist een Sony X95L MiniLED gekocht.

Ik vond het heel moeilijk in te schatten in hoeverre UV zo'n OLEDpaneel nog kan beschadigen maar ik koos maar even het zekere voor het onzekere, zelfs boven bijvoorbeeld een nog goedkopere Oled zoals een C3 waarbij beschadiging op de lange(re) een minder (financieel) issue is wat betreft afschrijving.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:03

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mohawk0618 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:40:
[...]

Ik heb hem ook aan de muur met ochtend zonnetje, er is niks mis mee. Mogelijk als je donkere beeld hebt, zet je hem op vivid of standard.
ik denk dat het niet zozeer om de helderheid gaat maar om het schadelijke UV licht op het OLEDpaneel.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• R Tomasi
R Tomasi schreef op donderdag 23 november 2023 @ 06:38:
pwh53 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:24:
[...]

Belangrijkste is hoe je die beugel hebt vastgemaakt aan de muur.
Hij is in een betonnen dragende muur geboord met de originele bouten. Kan volgens mij niet steviger vast. Qua kg zou de beugel hem aankunnen. Dus zou moeten kunnen, ook al is hij officieel niet voor een 77 inch?

[ Voor 34% gewijzigd door R Tomasi op 23-11-2023 15:10 ]

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:55
Bij mij schijnt ook in de ochtend zon op m'n oled, en in de middag ook een paar uurtjes door het dakraam van de uitbouw. Had sinds 2019 tot mei van dit jaar een 65C9 hangen, inmiddels een 77C3. Maar nooit enige last of schade van gehad.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:55
R Tomasi schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:07:
[...]

[...]

Hij is in een betonnen dragende muur geboord met de originele bouten. Kan volgens mij niet steviger vast. Qua kg zou de beugel hem aankunnen. Dus zou moeten kunnen, ook al is hij officieel niet voor een 77 inch?
Zolang de VESA maten kloppen en het te dragen gewicht onder de max. toegelaten voor de beugel is er geen probleem. Ik heb zelf de 77C3 aan een Vogels Thin hangen welke volgens de specs. ook maar geschikt is tot 65", maar hangt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij zonlicht op je TV maakt het heel erg uit hoe sterk het zonlicht is. Een uur zon om 3 uur 's middags in juli is wat anders als een uur zon om 10 uur 's ochtends in december.

Als je TV meubel warm wordt door de zon weet je dat je echt maatregelen moet nemen. Van oktober tot en met februari maakt zon helemaal niet uit, in de paar maanden daaromheen maakt opkomende en ondergaande zon over het algemeen ook niet uit, van mei tot augustus moet je zon eigenlijk zoveel mogelijk zien te vermijden. Maar ook hier, de duur en het tijdstip maken nog steeds wel uit.

Op sites als buienradar of bij de KNMI kun je kijken naar de zonkracht. 1-4 hoef je weinig van aan te trekken. 5 en 6* zou ik toch wel voorkomen, maar als je het een keer vergeet zal het weinig langdurige schade opleveren. Daarboven of geen OLED kopen (LCD houdt er trouwens ook niet van hoor) of echt zorgen dat je goed oplet op de zon van je beeld te houden.

*moet natuurlijk ook geen 4 uur achter elkaar zijn.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• pwh53
R Tomasi schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:07:
[...]

[...]

Geen probleem, kan gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

In de zomer kan ik zeker de jaloezieën dicht doen in de morgen.. hopelijk kan ik jarenlang genieten van de oled! Ben er benieuwd, hij hangt bijna

• R Tomasi
Tnx voor jullie reacties! Dan ga ik hem op de bestaande muurbeugel monteren.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zit er bij de G3 een "blueprint" hoe je de muurbeugel moet aftekenen op de muur? Kon deze zo snel niet vinden op de site van LG in de PDF's.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Ja, die zit erbij. Maar ik vond hem vreselijk onhandig. Hij zit heel erg opgevouwen, dus het is moeilijk om hem strak op de muur op te hangen. De tekening is ook alleen de bovenste helft van de TV met de muurbeugel, dus als het heel erg nauw komt hoe hoog de tv boven je tv-kast oid komt te hangen zou ik zelf gaan meten en aftekenen.

• MAX3400

MAX3400

pimmedoris schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:14:
Ja, die zit erbij. Maar ik vond hem vreselijk onhandig.
Top, fijn dat je dat even wilde toelichten. Maakt hier niet zo heel veel uit of 'ie een paar cm hoger / links / rechts hangt; de zithoek is toch niet helemaal symmetrisch helaas. Ach, zorgt voor creatieve oplossingen, zeg maar.

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-09 11:32
Ik heb een tv gekocht voor 2900 euro februari 2022 bij hello tv
Met 3 jaar garantie ,nu heb ik een witte streep door het beeld lopen en is en heb is aangemeld bij de reparatie service.
Daar kreeg ik van te horen dat er geen onderdelen meer zijn en dat de fabrikant het gaat crediteren.
Fabrikant stuurde een mail dat de aankoopsom word gecrediteerd en kan kiezen voor het ontbinden van de koop of een andere tv uitzoeken bij de dealee dat zou ik ook in een brief krijgen als ze de tv op komen halen.
Dit heb ik gemeld bij hello tv en die zeggen dat ze eerst op de crediteren wachten en dan met mij contact gaan leggen.
Ik snap Dit niet want ik heb tenslotte de tv betaald,dus het is mijn bezit.
Dat betekent dat ik zo geen tv heb maar ook geen geld heb ontvangen.

En heb desnoods gevraagd een andere tv uit te kiezen voor dezelfde aankoopsom.

En heb ook overal zelf achter moeten gaan hello tv doet niet veel.
Heeft iemand dit ook mee gemaakt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:36
MAX3400 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:25:
[...]

Top, fijn dat je dat even wilde toelichten. Maakt hier niet zo heel veel uit of 'ie een paar cm hoger / links / rechts hangt; de zithoek is toch niet helemaal symmetrisch helaas. Ach, zorgt voor creatieve oplossingen, zeg maar.
Wat voor mij goed werkte; ik heb de tv neergelegd, muurbeugel bevestigd, en onderkant beugel gemeten tot onderkant tv. Daarna op de muur vanaf beoogde onderkant tv de gemeten afstand naar boven gemeten, de beugel daar tegen de muur gedrukt, en de gaten afgetekend.

• MAX3400

MAX3400

benjans68 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:43:
...dat zou ik ook in een brief krijgen als ze de tv op komen halen.
Dit heb ik gemeld bij hello tv en die zeggen dat ze eerst op de crediteren wachten en dan met mij contact gaan leggen.
Is de TV al opgehaald? Haal ik niet uit je verhaal. En ja, pas na ophalen (of de coulance / flexibiliteit van een partij als HelloTV), gaat de creditering lopen en krijg je hierover bericht. Ter info; is het CE Repair die voor jou een dossier heeft lopen? Zo ja. bel ze even op 088-3425222 en plan een ophaal-moment in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Met 3 jaar garantie ,nu heb ik een witte streep door het beeld lopen en is en heb is aangemeld bij de reparatie service.
Daar kreeg ik van te horen dat er geen onderdelen meer zijn en dat de fabrikant het gaat crediteren.
Fabrikant stuurde een mail dat de aankoopsom word gecrediteerd en kan kiezen voor het ontbinden van de koop of een andere tv uitzoeken bij de dealee dat zou ik ook in een brief krijgen als ze de tv op komen halen.

Koop laten ontbinden en geld terug, genoeg betere deals te vinden rond deze tijd, ben je of goedkoper uit of een nieuwer model, misschien wel beide. Ik heb het met een 55B6 gehad na 10 maanden, een goedkopere 55C7 toen terug gekocht. duurde al met ongeveer 3 weken (expert).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:48
GerCor schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:19:
@AntraXxX gewoon tegen mevrouw zeggen dat het toch echt 65 inch is. Kan me niet voorstellen dat ze het gaat nameten.
Mijne gelooft nog steeds niet dat het 77 is, want ik lieg altijd over lengte volgens haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Hebben jullie het voor elkaar gekregen om met de lg magic remote de Ziggo next mini aan te sturen?? Helaas krijg ik dit tot heden niet werkend. Al op Ziggo forum gekeken maar nog niks werkends gevonden.

Het zou fijn als ik met de lg remote alles de tv en Ziggo next mini kan aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welk model heb je?
Lijkt mij heel vreemd dat er geen paneel beschikbaar zou zijn.
Panelen zijn immers de meest voorkomende defecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Nickrsd schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:13:
Hebben jullie het voor elkaar gekregen om met de lg magic remote de Ziggo next mini aan te sturen?? Helaas krijg ik dit tot heden niet werkend. Al op Ziggo forum gekeken maar nog niks werkends gevonden.

Het zou fijn als ik met de lg remote alles de tv en Ziggo next mini kan aansturen
Heb het zelfde probleem, er is geen oplossing voor.
Paar mensen is het even gelukt maar werkte uiteindelijk niet goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Mooi om sinds tijden weer hier alle fijne feedback en info te lezen mbt LG OLED!

Vandaag heb ik mijn LG C7 65 (2017) ge-upgrade naar de LG G3 65 (2023), nog enige twijfel om naar 77 inch te gaan maar dit is een prima formaat. Heel benieuwd wat voor verschillen ik ga zien😉. Overigens vermoed ik dat de prijs zeker wel oké was; €1900 (incl LG cashback).

Ik blijf hier zeker ervaringen van jullie volgen 👍🏻 en ik ga hier op zoek naar adviezen mbt de beeld instellingen.

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Wordt alweer een tijdje geprikkeld om te upgraden.
ik heb nu een 65g2, zeer mooie tv.
Maar met de prijs van de 65g3 is het helemaal aanlokkelijk om te kijken naar een upgrade.
Ik wil wel eens kijken wat ik via marktplaats nog voor mij g2 kan krijgen ( nog geen jaar oud)
Iemand enig idee waar deze tv's nog voor weggaan?
En heeft iemand goed kunnen vergelijken tussen de g2 en de g3? Vindt de vergelijkingen van de reviewers niet altijd even representatief

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 22:16
diazull37 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:08:
Wordt alweer een tijdje geprikkeld om te upgraden.
ik heb nu een 65g2, zeer mooie tv.
Maar met de prijs van de 65g3 is het helemaal aanlokkelijk om te kijken naar een upgrade.
Ik wil wel eens kijken wat ik via marktplaats nog voor mij g2 kan krijgen ( nog geen jaar oud)
Iemand enig idee waar deze tv's nog voor weggaan?
En heeft iemand goed kunnen vergelijken tussen de g2 en de g3? Vindt de vergelijkingen van de reviewers niet altijd even representatief
Je wil serieus een tv van nog geen jaar oud upgraden?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nou, mijn 65" G3 hangt ook. Beugel erg fijn ding qua gebruik. Meteen CEC met mijn Shield dus ook tevreden. De E7 staat werkloos in een hoekje; komende week de shredder in.

Zometeen komt PostNL nog een pakket van Sonos brengen en dan kan ik er (hopelijk) weer een paar jaar tegenaan.

Nu even stukje F1 kijken; ziet er lekker vloeiend uit maar helaas geen 2160p of HDR.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UDOIKi0blahADFsjUk6EqWCcVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PrIJItghjjpJszxRGWRS40iE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwarden440
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-09 09:08
Ik was van plan om een grotere televisie in oled uitvoering te kopen.
Mijn voorkeur was de lg oled83c3. Maar na televisies te hebben vergeleken in de winkels ben ik toch terug gekomen om een oled te nemen.
Mijn grootste weerstand is de helderheid die de televisie geeft. Het zal in de toekomst wellicht beter worden maar voor nu is het mijn echt te weinig voor wat ik mooi vindt. Heb televisies naast elkaar gezien en een sony x90l heeft voor mijn smaak betere kleuren en een veel helder beeld. Alsof de kleuren van het scherm afspatten.
Mijn keuze wordt voor dit moment geen oled.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

leeuwarden440 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:13:
Ik was van plan om een grotere televisie in oled uitvoering te kopen.
...
Mijn keuze wordt voor dit moment geen oled.
LED / FALD geeft idd absoluut de hoogste saturation. En blijkbaar vind jij dat mooier / beter dan een OLED; helemaal goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaja84
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01-2024
Op welke helderheid hebben jullie de Lgoled65g3 staan? Merk dat het het bij 50 al erg fel is. Komt dan een een bak met licht binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:23
Jaja84 schreef op zondag 26 november 2023 @ 06:01:
Op welke helderheid hebben jullie de Lgoled65g3 staan? Merk dat het het bij 50 al erg fel is. Komt dan een een bak met licht binnen.
Die heb ik op 80 staan en bevalt uitstekend.. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:57

Bartaz

Likes cookies!

Had afgelopen week mijn zinnen gezet op een LG G3. Ging vervolgens naar de HelloTV en die probeerden me met een Samsung S95C naar buiten te laten lopen. Wellicht hadden ze een betere marge op Samsung?
Kleuren op de Samsung zijn mooi, maar voelde toch meer bij de LG, de diepte van schaduwen en het gebruiksgemak van WebOS.

Ben blij dat ik voet bij stuk heb gehouden. De LG is namelijk mee naar huis genomen.
Vandaag de G3 ophangen aan de muur. Veel zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster321
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 00:32
Bij mij staat ie op 80-85 en bij HDR content wordt brightness/contrast opgeschroefd naar 100.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 23:17
Hallo mensen,

Na aanschaf van een LG OLED77G36LA ben ik best wel tevreden echter is er 1 ding waar ik mij aan irriteer, en dat is de WLAN niet aangesloten melding welke steeds onder in beeld verschijnt.

Iemand enig idee hoe dit uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 23:24
Is er iemand met een 65C2 of 65C3 die kan bevestigen dat een vogels tvm 5605 ook normaal past? De vogels site zegt van wel en vesa is ook geen probleem maar ik heb ook gelezen dat vogels zich wel eens vergist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:12
Dat zal dan dus in de winkel geweest zijn, neem ik aan.
Dan moet je ook beseffen dat die TVs ook door de verkopers ingesteld worden, en het potentieel misleidend is om af te gaan op de verschillen die je in de toonzaal ziet. Elke TV kan je ook probleemloos zodanig instellen dat geen mens die nog wil kopen. Omgekeerd staan TVs in de winkel ook vaak overdreven fel, met overdreven gesatureerde kleuren ingesteld omdat het dan 'van het scherm afspat' maar een OLED kun je even goed op zo'n manier instellen.
Qua LCD vs OLED blijft voor mij OLED ver superieur simpelweg omdat elke pixel afzonderlijk oplicht. Bij LCD blijf je nog altijd bij het feit dat er 1 lichtbron is voor een hoop pixels (ja, zelfs nog bij miniLED) en dat licht dan geblokkeerd moet worden. Dit zal nooit ofte nimmer een even strak beeld opleveren als bij een OLED.

Thuis hebben we zowel LCD als OLED, en in de woonkamer waren er 2 redenen om toch voor LCD te gaan: het is een ruimte met veel grote vensters en dus veel licht. En ook staan daar wat game consoles waarvan de kinderen ook nogal de neiging hadden om die aan te laten staan op een stilstaande scene, met als gevolg risico op inbranden bij OLED.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zelfs op mijn oude oled heb ik deze nooit hoger dan 40 gehad, dat wordt vanzelf 100 bij een HDR aanbod.
Ik begrijp daarom niet dat sommigen vrijwel altijd al tegen een HDR helderheid aan zitten te kijken, laat staan wat de eventuele consequentie kan zijn, of was, of nog steeds is, op de langere termijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Zijn er mensen die real life het verschil tussen de G3 en a95l hebben gezien? Als je de online reviews moet geloven is de Sony significant beter dan de LG. In de praktijk vraag ik me af of dit echt zo duidelijk is en ook van toepassing is na een kalibratie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:35:
[...]

Zelfs op mijn oude oled heb ik deze nooit hoger dan 40 gehad, dat wordt vanzelf 100 bij een HDR aanbod.
Ik begrijp daarom niet dat sommigen vrijwel altijd al tegen een HDR helderheid aan zitten te kijken, laat staan wat de eventuele consequentie kan zijn, of was, of nog steeds is, op de langere termijn.
Dat ligt dan aan je eigen gevoelsreflectie vermogen. Ik kan wel begrijpen dat mensen voor 80 kiezen, maar 20 snap ik ook. Draait uiteindelijk allemaal om persoonlijke voorkeur, waar de tv hangt en wanneer/hoe je kijkt. Wat ik daadwerkelijk niet snap is waarom persoonlijke voorkeur zo stellig verdedigd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 16:45
[...]

40 overdag is mij wel te donker op m'n CX, dan ga ik wel naar 60-80. In een donkere kamer heb ik 'm inderdaad ook op 40 voor SDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik had de g3 uit de doos opgehangen en gaan tv kijken.. toen kwam ik erachter dat hij nog op energie zuinig stand stond.. want vond het toch een beetje tegenvallen..

Nu staat die uit en op normaal beeld.. op 60. Wat een verschil.

Wat ik wel merk is dat mijn geluid flink out of sync is. Lg g3 met een Samsung q950a soundbar..

Is zien of ik dat mooi sync krijg met de opties

[ Voor 24% gewijzigd door Nickrsd op 26-11-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

Wat is/zijn de consequentie(s) dan, voor de minder geinformeerden onder ons?

Laat ik voorop stellen: geld (dus stroomverbruik en verkorte levensduur van panelen) is geen argument want niemand kan in elkaars portomonnee en dus financiele logica kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:32
Nickrsd schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:00:
Wat ik wel merk is dat mijn geluid flink out of sync is. Lg g3 met een Samsung q950a soundbar..

Staat eARC aan bij de G3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik dacht het wel. Ben nu op mn werk dus kan niks controleren..

Las ook in de optie van tv kijken op 4k modus mogelijk kan storen met audio vertraging ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Nickrsd schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:00:
Ik had de g3 uit de doos opgehangen en gaan tv kijken.. toen kwam ik erachter dat hij nog op energie zuinig stand stond.. want vond het toch een beetje tegenvallen..

Nu staat die uit en op normaal beeld.. op 60. Wat een verschil.

Folie er ook wel afgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MAX3400 schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:21:
Wat is/zijn de consequentie(s) dan, voor de minder geinformeerden onder ons?

Laat ik voorop stellen: geld (dus stroomverbruik en verkorte levensduur van panelen) is geen argument want niemand kan in elkaars portomonnee en dus financiele logica kijken.
De kosten neem ik niet mee in die reactie. Voor wat betreft waar ik op doelde, daar ga ik na zoveel herhalingen over de jaren heen niet weer over beginnen 😏

Ik verwacht dat sommige eigenaren vanaf een LCD de overstap naar Oled hebben gemaakt, dat verklaart ook wel een beetje dat men het Oled lampje hoger zet, het is (of was), een van de eigenschappen van LCD, de hoge lichtopbrengst.

Ik kom vanaf Plasma en dan ben je al een mindere helderheid gewend en als je "nieuwe" Oled daarin al beter is (bij SD materiaal op standje 40), dan ben je als gebruiker al sneller tevreden wellicht 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

pwh53 schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:09:
[...]

Folie er ook wel afgehaald?
Nee, de folie zit er nog op.. haha
Maakt dat veel verschil? Het lijkt nu ook een spiegel als de tv uitstaat.. zal dan wel minder zijn?

Ben blij met de tv, dus zal de folie er snel afhalen hoor. Hij blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Nickrsd schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:06:
[...]

Nee, de folie zit er nog op.. haha
Maakt dat veel verschil? Het lijkt nu ook een spiegel als de tv uitstaat.. zal dan wel minder zijn?

Ben blij met de tv, dus zal de folie er snel afhalen hoor. Hij blijft..
die moet er wel af,ivm de koeling meen ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:40
Hier momenteel de 65CX staan. Aangezien we een vrij lichte woonkamer hebben, met grote raampartijen, is met name overdag de helderheid wel een issue. Om die reden willen we overstappen op de G3 en dan ook weer een maat groter, naar 77”.

Schoonouders willen mogelijk de 65CX overnemen, dus wie weet. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:19:
Toch irritant als je apparatuur hun eigen leven gaat leiden. Ik heb automatische updates uitstaan, en toch kregen we ergens in de afgelopen week(en?) dat de "Startpagina automatisch starten" en "Home-promotie" aangevinkt stond en we de laatste tijd dus elke keer bij TV aanzetten hiermee lastig gevallen werden.
Mezelf kennende had ik dit bij de eerste installatie vast wel uitgezet. Nu dus weer...
Piet91 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:09:
Ik gebruik de LG's ingebouwde SmartTV sowieso al nooit, maar nu extra reden om de TV helemaal van het netwerk te halen:

https://www.lgnewsroom.co...t-life-solutions-company/

https://www.theregister.c..._life_solutions_strategy/
Ik zou toch zweren dat ik op de TV Wifi had uitgezet. TV dus geen verbinding met netwerk/internet.
Kreeg nu vandaag echter elke keer bij opstarten een pop-up (sowieso irritant) dat een of andere update niet wilde updaten en of we Wifi wilden aanzetten.
Kijk ik in de instellingen, zie ik dat Wifi gewoon aanstaat.
Overigens zie ik nu wel dat automatisch updaten nog wel uit staat.

Of ik wordt gek, of die TV lijdt een eigen leven...

Heb in m'n router maar even internet-toegang geweigerd voor de TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Piet91 schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:37:
[...]

[...]

Ik zou toch zweren dat ik op de TV Wifi had uitgezet. TV dus geen verbinding met netwerk/internet.
Kreeg nu vandaag echter elke keer bij opstarten een pop-up (sowieso irritant) dat een of andere update niet wilde updaten en of we Wifi wilden aanzetten.
Kijk ik in de instellingen, zie ik dat Wifi gewoon aanstaat.
Overigens zie ik nu wel dat automatisch updaten nog wel uit staat.

Of ik wordt gek, of die TV lijdt een eigen leven...

Heb in m'n router maar even internet-toegang geweigerd voor de TV.
Wifi kan wel aan staan in het menu vd tv, maar zonder wachtwoord maakt die geen verbinding, maar wat is dan de reden om de tv niet te updaten ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:57

Bartaz

Likes cookies!

Mega blij met m'n nieuwe G3. Ophangen was redelijk makkelijk en hij hangt strak tegen de muur.

Kom nu van een 43" Sony Bravia en heb een upgrade gemaakt naar deze 55" LG. Qua beeldformaat een hele fijne keuze! 😁 Maar ook de upgrade van LCD naar OLED is een flinke, merkbare stap.

Moet hem nog wel goed kalibreren, want merk nu al bij diverse streaming services dat de instellingen overal anders zijn. Heb nu bv. Film Maker Mode aan staan bij Prime, en vind dan de subtitels toch iets te fel t.o.v. de donkere filmbeelden.

Ik ga dit topic komende tijd eens goed doorspitten! 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8ItIJ8u6cbXUjjwdkFMDlFjxZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NAjQWN6S8X28B3uP9C4Lhui3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Bartaz op 26-11-2023 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:12
Ondertitels op grijs zetten als dat bij Prime ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
pwh53 schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:59:
Wifi kan wel aan staan in het menu vd tv, maar zonder wachtwoord maakt die geen verbinding, maar wat is dan de reden om de tv niet te updaten ?
In het begin heb ik de TV wel aan Wifi gekoppeld, maar sinds die post had ik Wifi uitgezet.

En waarom ik niet wil updaten; zie de post die ik daar van mijzelf quote.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwh53
Piet91 schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:15:
[...]

In het begin heb ik de TV wel aan Wifi gekoppeld, maar sinds die post had ik Wifi uitgezet.

En waarom ik niet wil updaten; zie de post die ik daar van mijzelf quote.
Update is niet alleen voor smart gedeelte maar ook voor beeld en geluid, er is dit jaar ook een update geweest mbt de helderheid.

[ Voor 3% gewijzigd door pwh53 op 27-11-2023 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Werkt dat Home IoT apparaten nog bij jullie? Om de e.o.a. reden ben ik de verbinding met de IKEA Tradfri hub kwijt en het is ook niet meer te activeren. Code invoeren gedaan maar blijkt niet mogelijk.

Je moet ingelogd zijn op de TV......

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 04-12-2023 13:51 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makaa
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:44
Hi Allen,

Onlangs heb ik een LG c3 aangeschaft, super tevreden mee & erg mooi scherm, zeker waar ik vandaan kom :). De TV is gekoppelt met 1 HDMI naar een oude samsung versterker (zonder ARC 8)7) voor 5.1 sound, welke tevens het middelpunt is van mijn andere devices (KPN Setupbox, Google chromecast).
Al me content staat op een NAS, de content was HD maar wordt nu langzamerhand 4K waarvan de bestanden soms 60Gig zijn. Op de TV heb ik kodi kunnen installeren (via web os dev) en dit werkt goed. Echter om geluid over me versterker te krijgen (vanwege het ontbreken van ARC) heb ik een S/PDIF kabel van mijn TV naar de versterker gedaan.

Nu heb ik een aantal vragen:
  1. Klopt het dat door de S/PDIF kabel er een kleeeine delay in het geluid t.o.v. het beeld is?
  2. Is de TV sterk genoeg om deze bestanden (.mkv bestanden van 60gig goed af te spelen of raden jullie toch aan om een mediaspeler, appleTV/shield (wat ik eigenlijk sonde zou vinden) aan te schaffen?
  3. Mocht ik een nieuwe versterker kopen om Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio te willen afspelen zal dit dan goed werken i.c.m. ARC waarbij de TV de mediaspeler is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:23
@makaa Of er een delay in zit weet ik niet, zou in ieder geval niet moeten.

De C/G3 kan gelukkig veel formaten afspelen, ik weet alleen niet of bij DTS daar ook DTS-HD en/of X onder vallen.
Mocht dat niet zo zijn kom je snel uit bij een externe mediaspeler zoals een shield die velen gebruiken.

Bedoel je met versterker een avreceiver die wel de diverse audio codecs ondersteund?
Dan zou denk ik de makkelijkste optie zijn een externe mediaspeler en die aan te sluiten op de avr en die vervolgens te koppelen aan je tv.
Het is dan ook afhankelijk in hoeverre je de "pure" ervaring wilt, als je DolbyVision materiaal download moet je avr dat ook weer ondersteunen.

Wat mij betreft is een shield als externe mediaspeler altijd een aanrader omdat ik graag de volledige ondersteuning van alles heb en ik een shield veel fijner vind werken dan een random smart tv os wat vaak ondersteuning van sommige formaten mist, na een tijdje traag word of niet meer ge-update word, al vind ik webos wel de beste van alle platformen.

Neem je genoegen met iets minder dan is je huidige oplossing ook prima met app op de tv en een optical naar je receiver.

Let er ook op dat met de lossless formaten het ook weer afhankelijk is van je avr en hoe goed je luidsprekers zijn, het verschil is vaak klein, afhankelijk van de producer en je luidsprekers/avr combi.
Heb je een volwaardige hifi set staan dan kan het meerwaarde bieden, heb je een soundbar of home cinema melkpakjes dan zou ik de moeite niet nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:47
Savagegek schreef op maandag 27 november 2023 @ 23:01:
@makaa Of er een delay in zit weet ik niet, zou in ieder geval niet moeten.

De C/G3 kan gelukkig veel formaten afspelen, ik weet alleen niet of bij DTS daar ook DTS-HD en/of X onder vallen.
Delay kun je instellen via tv toch?
En vanaf 3 modellen dts weer aanwezig dacht ik.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

hardware-lover schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:56:
[...]

Voor Netflix zelf te regelen en soms via de Android/Google TV ondertiteling instellingen, het ligt aan de gebruikte app.

Een Chromecast met Google TV zou prima kunnen voldoen, het hoeft niet meteen een Shield TV te worden daarvoor. Kwestie van gebruik wat men voor ogen heeft.
Gisteren dan eindelijk de B6 opgehaald, ik wilde hem eigenlijk niet meer hebben maar voor €150,- kon ik hem niet laten staan..

Het beeld is prachtig, perfecte zwartwaardes en gisteren tijdens een nachtscene in Parijs in de serie "Lupin" spatte de kleuren van het scherm af...

Geen grijs scherm meer tijdens ondertiteling _/-\o_

Het geluid is in meerdere reviews aangehaald als onder de maat en slecht... maar alweer ... het is beter dan mijn 55" Sony Televisie, Ik ben er ontzettend blij mee

Wel moet ik zeggen dat het beeld een stuk minder mooi is als je OLED light zachter zet

Wat ik het mooiste vond was een nachtscene in Parijs, alle gebouwen mooi uitgelicht, de donkere nacht en dan een lensflare midden in het beeld... Bij mijn vorige TV zou ik er niet van genieten maar op een OLED... _/-\o_ :9~

[ Voor 10% gewijzigd door koelebobes op 28-11-2023 12:29 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

makaa schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:19:
Mocht ik een nieuwe versterker kopen om Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio te willen afspelen zal dit dan goed werken i.c.m. ARC waarbij de TV de mediaspeler is?
Voor Dolby TrueHD dan wel DTS HD Master Audio heb je HDMI eARC nodig. Waarbij LG WebOS HD Audio formaten niet ondersteunt, daarvoor zal je naar een externe mediaplayer moeten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Ik merk bij mijn C3 dat ik af een toen het gevoel heb dat het plastic soms aan het "werken" is. Hij staat op een voet, en het is alleen als de TV een minuut of 10 aan staat.
Denk dat het met temperatuurschommelingen te maken heeft.

Herkennen mensen dit?

Zat er op de achterkant ook een beschermfolie die ik gemist heb (was bij mijn C7 wel) die ik eraf had moeten halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
pwh53 schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:35:
[...]

Update is niet alleen voor smart gedeelte maar ook voor beeld en geluid, er is dit jaar ook een update geweest mbt de helderheid.
Boeiend. Geluid loopt bij velen over een soundbar of externe speaker. En beeld, tja, verwacht je echt dat een 'update' daar wereldschokkende veranderingen in brengt? Voor die ultra kleine aanpassingen in de marge die niemand ooit zal merken, vind ik het ook niet de moeite.

Ik mag hopen dat de engineers een tv de fabriek uit duwen met een firmware die minstens het belangrijkste aan een tv (het paneel) correct aansturen met de correcte kleuren en helderheden enz..

Tenzij er echt onoverkomelijke en duidelijke bugs in zitten, krijgt 'ie misschien nog 1 update. Maar dan spreek ja al bijna over een niet conform product bij aankoop.

Als 'ie uit de doos komt, en het beeld is naar tevredenheid en voldoet aan de verwachtingen en specs, wat moet ik dan nog meer willen? Ik heb een (denk ik) 2019 LG OLED. Uit de doos gehaald. Beeld voldoet/prima beeld. 4k/60 (max specs van de tv) ook prima. => aan de muur en heeft nooit een seconde internet gezien.

Het probleem met 'm ook maar eens aan internet te hangen, is dat 'ie dan toch weer dingen kan doen die je niet wil. Zoals een timer programmeren die wifi toch weer aanzet na bijvoorbeeld zes maand, met een timer. Om gebruikers die 'm offline houden toch online te brengen. En dan toch updates/ads binnenhaalt (die dan toch nog offline getoond worden, want immer geladen in de laatste update). Nee bedankt. Hij kan natuurlijk ook zo uit de doos komen, maar de kans is al kleiner.

Mijn tv is perfect dom, en ik ben perfect tevreden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Mirx_NL schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:15:

Zat er op de achterkant ook een beschermfolie die ik gemist heb (was bij mijn C7 wel) die ik eraf had moeten halen?
Hij staat op een voet, dan kan je toch zelf even checken/draaien vermoed ik? Een folie zal je echt niet zomaar niet opmerken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Amos_x schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:12:
[...]
Mijn tv is perfect dom, en ik ben perfect tevreden :D
Iets met kinderhand enzo…. :-). Maar als jij er blij mee bent.

De updates zijn soms natuurlijk wel degelijk zinvol. Ze komen er gewoon in de loop van de tijd bij nieuwe panelen achter dat sommige instellingen toch sub-optimaal zijn en verbeteren dat dan. Om te zeggen dat je daar dan toch niets van ziet is een tikje kortzichtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
Amos_x schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:15:
[...]

Hij staat op een voet, dan kan je toch zelf even checken/draaien vermoed ik? Een folie zal je echt niet zomaar niet opmerken.
Het zal je verrassen hoeveel mensen bij de C7 niet doorhadden dat er een folie op zat. Ik heb er al dubbel naar gekeken, maar zag niets. De installatiehandleiding vond ik echt waardeloos, dus een peer review kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:25:
[...]

Iets met kinderhand enzo…. :-). Maar als jij er blij mee bent.
Je mag je betutteling voor jezelf houden, bedankt.
De updates zijn soms natuurlijk wel degelijk zinvol. Ze komen er gewoon in de loop van de tijd bij nieuwe panelen achter dat sommige instellingen toch sub-optimaal zijn en verbeteren dat dan. Om te zeggen dat je daar dan toch niets van ziet is een tikje kortzichtig.
Ik durf bijna met zekerheid zeggen dat 'je' (ik/jij) het verschil in een blinde test niet ziet. Zet een C9 met firmware 1.0 naast een C9 vier jaar later, en ik verwacht dat daar helemaal niets in te zien is. Blinde test.

Veel van die firmware updates zijn er om ads en services te pushen, video streaming apps te updaten en IoT vulnerabilities te patchen. Veiligheidsupdates dus. Maar als de tv niet aan het netwerk kan of aan het internet hangt, wat heb je dan aan veiligheidsupdates?

Dat ze hun slecht geprogrammeerde onveilige OS'en, apps en firmwares maar voor zichzelf houden. Eventueel als ik me er toe kan aanzetten, zal ik wel eens updaten via usb als dat mogelijk is.

Ik gebruik verder externe apparatuur voor media.
Pagina: 1 ... 515 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.